Nedelja, 01.12.2013.

20:03

Hrvatska protiv gej brakova

Referendum u Hrvatskoj: 65,75% glasova osvojila inicijativa "U ime obitelji" koja je za definiciju braka samo kao zajednice između muškaraca i žene.

Izvor: B92

Hrvatska protiv gej brakova IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

Jugoslovenski element

pre 10 godina

pa Rijeka i Pula su im uvek bili zapad i "Evropa" za ostatak zemlje
(zapad, 02. decembar 2013 00:53)
Tebi je zapad Niš.
(Ivan Ivić, 2. decembar 2013 11:45

Sad stvarno vise nisam u dilemi..Srbi I Hrvati su braca i isti narod.
Potpuno ste isti, ali zaista potpuno.

hiper

pre 10 godina

Potpora i oduševljenje iz Francuske - Hrvati pokazali cijelom svijetu da se pita njih, a ne političke elite!
Hrvatski građani provode pravu demokraciju neposrednu...treba nas biti sramota izjavili su Francuski prosvjednici. Jedna država koja je čitavo stoljeće bila zakinuta za demokraciju, pokazuje cijelom svijetu da se pita njih a ne vladajuće i elite kazali su Francuzi. Pametnom dosta.

Analitikus

pre 10 godina

Znaš onaj osećaj kad ti milion misli istovremeno proleće kroz glavu, pa ne uspevaš sastaviti rečenicu... I ljutim se i tužno mi je. Demokratija nije za sve prostore.

SardaukarCRO

pre 10 godina

Zanimljivo je sve ovo sto se dogadja posljednjih dana u HR...ali ajmo stvari posloziti ovako.

1. Prvo, ZA OBRANU OBITELJI: Ne osjecamo se kao obitelj da samo u vecinom HETERO drzavi ugrozeni, pa da si netko uzima pravo da me/nas brani. Dovoljno sam jak da svoju obitelj znam sam obraniti. Dakle molim vas NEMOJTE me/nas "braniti", ili mijenjajte naziv ove đavolje udruge, jer ne dozvoljavam da se pozivate i na moju obitelj u ovoj lakrdiji i ugrozavanju prava.
2. Porezni sustav je u HR podesen da dio novca iz poreza koji MI placamo, (dakle i hetero i homo, i vjernici i "nevjernici"), ide crkvi (katolik sam), a onda ista ta crkva nema "problem" uzeti pare od "pedera" i "nevjernika". E pa ajmo onda ovako, ako "pederi" nemaju pravo na brak, onda ako se deklariraju ne moraju placati porez crkvi koja ih se odrice. Da se stvari tako postave, prekosutra bi postali PRVA vecinska "pedreska" drzava u svijetu samo da se ne plati porez.
3. Onda bi ti isti "nazovi pederi" raspisali novi referendum, gdje bi svi trazili pravo na brak i koji bi bio sa 80% vecinom usvojen. Tada nas ne bi nista od ovoga smetalo, rekoh samo da se prodje "mukte".

4. Ma smeca smo bili i ostali SVI s brdovitog Balkana

poturak gori od turka

pre 10 godina

Užas živi. Ovime se ništa nije postiglo osim što se potrošila hrpa love. Ionako postoje zakoni koji uskoro dolaze na snagu i koji će to regulirati. Ali ne, mi Hrvati moramo pokazati svijetu koliko smo primitivni i netolerantni pa to mora i u ustavu stajati. U državi koja ima cijeli niz ozbiljnih problema mi se sa ovime bavimo? Pretpostavljam da nas to onda čini i neozbiljnom državom. Vidi se što je Hrvatima bitno... koga briga za kriminal i korupciju, koga briga za praktički nepostojeću politiku energetskog razvoja, koga briga za nezaposlenost, koga briga za ogroman dug, ogromnu i neučinkovitu birokraciju, lažne branitelje, seljake... bitno je da smo mi tim homoseksualcima pokazali gdje im je mjesto.

Bruke i sramote... A sad me ispričajte, idem pronaći papirnatu vrećicu da ju stavim na glavu.

… osramoćeni, heteroseksualni, Hrvat
(rvat katolik, 2. decembar 2013 02:55)

ti ku od ovce a ne Hrvat a to se vidi od nick-a do texta (niti Srbi nam se tako ne rugaju)...

ako ste bili tako pametni i htjeli ustedjet narodu lovu..zasto nas svemoguci inteletukac od premijera nije donio zakon za istospolne zajednice...??? ne drug i drugovi te kvazi rusitelji Hrv tradicije su morale cackat gdje niko nikad nije i sad eto oni glupi...nismo...

imajte homo zajednicu..ali nedamo vam brak...da volite narod..i stedite im pare...trebali ste mislit o tome..a ne bit general poslje bitke

Aristotel

pre 10 godina

Inicijativu "U ime obitelji" podržala je i Srpska pravoslavna Crkva u Hrvatskoj, kao i sve druge vjerske zajednice (protestanti, muslimani i Židovi) i brojni ateisti. Nisu katolici jedini koji znaju što je brak...

Bojan

pre 10 godina

@ZA

Zašto potenciranje mržnje?
Ako se zalažem da je brak nešto tradicionalno i želim da tako i ostane, kako je uvijek i bilo, bez iskazivanja mržnje prema drugoj strani, čemu odmah pridavanje epiteta "fašista, šovinista i mrzitelja"?
Vi ste ti koji mrzite i pljujete, koji ne priznajete drugačije razmišljanje!
Ne mrzim homoseksualce, nemam ništa protiv njih, nema to nikakve veze sa tolerancijom i liberalizmom ali neke stvari jednostavno ne treba dirati!
Ne stavljajte nam riječi u usta jer poštujemo tradiciju i ne damo da se zadire u neke svete stvari.
Ili da sutra neko osnuje kao i u Holandiji stranku pedofila jer je i to njegovo ljudsko pravo zar ne?
I nemojte sad da govorite kako to nije isto, sve to dođe korak po korak.

Svaka čast za komentar, jedan od najboljih na temu ako ne i najbolji. Pogađa u centar.

pola - pola ZG

pre 10 godina

(Marina, 2. decembar 2013 09:46)

Marina, srećo, nemoj tako...
Nisu u Crkvi i ADZ-ju gejevi... Većina njih samo ima nekog muškića kojeg incognito tamburaju... S parolom - 'što mlađe - to slađe'!
A naravno, javno se groze homoseksualizma! I za 'tradicionalne su vrijednosti'... - ma što da to značilo.
Nema većih licemjera i pedofilčina od onih u HDZ-u i Crkvi.
Amen

zg

pre 10 godina

Prekrasno je kako srpski desničari podržavaju hrvatke u mržnji prema gayevima. Tako brzo zaboravljaju da ti isti mrze sve manjine jednakim žarom. Pa ti isti sada skupljaju potpise za referendum protiv Srba...

Aleksandar

pre 10 godina

Mi to već imamo u Ustavu pa i ne moramo da se brukamo referendumom... Svaka čast Istri, opet dokazuje da je bila i ostala jedino razumno mesto iz cele bivše SFRJ.

Beogradski Srbin

pre 10 godina

"Nema sumnje da je Ustavni sud Hrvatske dozvolia da se odrzi klerofasisticki referendum kojim se gay i bi ljudima uskracuju njihova osnovna ljudska prava, koja se heteroseksualce uopce ne ticu."
(uskoro 'odliveni' splitski mozak, 1. decembar 2013 20:43)

Sud u Strazburu je doneo odluku da PRAVO NA BRAK NE SPADA U LJUDSKA PRAVA!!!

Aleksandar

pre 10 godina

@(Petar, 1. decembar 2013 23:38)

A zašto bi iko dolazio u Srbiju da se venča kad su im tu Holandija, Belgija, Danska, Norveška, Švedska, Francuska, Velika Britanija, Španija, Portugal, Island... (a od sledeće godine i Nemačka, Austrija i Slovenija)?

Inače, vidimo kako istopolni brakovi načisto uništavaju države (neke od navedenih imaju istopolne brakove već više od decenije, a istopolne zajednice skoro pola veka) za razliku od prosperitetnih i berićetnih država poput Srbije, Letonije, Mađarske, Albanije, Rumunije, Bugarske a evo sad i Hrvatske.

ZA

pre 10 godina

Zašto potenciranje mržnje?
Ako se zalažem da je brak nešto tradicionalno i želim da tako i ostane, kako je uvijek i bilo, bez iskazivanja mržnje prema drugoj strani, čemu odmah pridavanje epiteta "fašista, šovinista i mrzitelja"?
Vi ste ti koji mrzite i pljujete, koji ne priznajete drugačije razmišljanje!
Ne mrzim homoseksualce, nemam ništa protiv njih, nema to nikakve veze sa tolerancijom i liberalizmom ali neke stvari jednostavno ne treba dirati!
Ne stavljajte nam riječi u usta jer poštujemo tradiciju i ne damo da se zadire u neke svete stvari.
Ili da sutra neko osnuje kao i u Holandiji stranku pedofila jer je i to njegovo ljudsko pravo zar ne?
I nemojte sad da govorite kako to nije isto, sve to dođe korak po korak.

EU Citizen

pre 10 godina

Bravo, Hrvatska! Mislim da ljudi različitih seksualnih preferencija zaslužuju svako poštovanje i slobodu da ih upražnjavaju, uključujući i slobodu da zaključuju registrovana partnerstva, ali brak je klasična institucija koja za mnoge ima i religiozan ili tradicionalan značaj, i arogantne pokušaje ultralevičarskih socijalnih inženjera da ovaj pojam vezan za porodicu i decu silom prisvoje i koriste ga za homoseksualna registrovana partnerstva, to jest, da svim tim ljudima stave prst u oko, opale šamar i kažu, u suštini: vi neandertalci, mi smo jedini moralni i pametni, i od sada ćete da živite i upotrebljavate jezik onako kako mi hoćemo, a ne onako kako vi želite i navikli ste, treba sprečiti po svaku cenu. Nadajmo se da je ovo tek jedna od prvih lasta celoevropske pobune protiv neokomunističko-ljudskopravaškog terora.

Marina

pre 10 godina

Da,sramota me je zbog ovog rezultata ali me tješi da sam dala glas protiv i tako barem pred sobom ostala čista. Kad vidimo da je na referendum izašlo ispod 30% građana,i da je 65% glasalo za,onda brojčano u odnosu na ukupno stanovništvo nemaju se čime pohvaliti. Ja sam hetero, ne razumijem koji faktori vode u homoseksualnost,ali sam za jednakost svih građana bez obzira na različitost. Vlada će donijeti zakon kojima će se zaštititi homo parovi pa ćemo se tako malo iskupiti za diskriminaciju manjine.
U svemu me najviše nervira kler i desnica oko HDZ koji su javno protiv homoseksualnosti,a sami iza zatvorenih vrata postaju pravi kapitalni primjerci gay odnosa među sobom. Klerikalci očito misle da je homo zlo ako je javno,a nije zlo ako je tajno. Jedino se tješim da Bog sve vidi i da će svatko odgovarati za svoje licemjerje i svoje mržnje jer se sve vraća i sve se plaća.

Don Quijote

pre 10 godina

@:Glasali protiv braka, a donose Zakon o registriranom partnerstvu...razlika samo u nazivu. Pa ti kazi ko je tu lud?!
(Ko je tu lud, 1. decembar 2013 22:28)

Niko tu nije lud, nego si ti slabo obavesten. Ovde se i radilo samo o nazivu. Hrvatska je uradila ono sto ni jedna zemlja EU nije, i gde je na silu, bez demokratske potpore, progurano to sa brakovima. Veliki urbani centri Zagreb, Split pokazali su da tamo nije proslo ispiranje mozga i lobiranje CNN i MTV. Da je pravljen referendum u Spaniji, Italiji i Francuskoj ni tamo ne bi proslo. Zato nije ni pravljen.
Naravno, ljudi ce doneti Zakon o zivotnom partnerstvu i omoguciti zakonsku zastitu i to mora i kod nas hitno da se donese.
Pravo na usvajanje dece je pravo koje nemaju ni heteroseksualni parovi. Pravo na usvajanje imaju samo deca, koja imaju pravo da im se dodeli normalna porodica u kojoj ce rasti u normalnim uslovima. To je pravo deteta a ne parova.
Mene je kao Srbina sramota kada vidim onakvo neljudsko premlacivanje homoseksualaca po Srbiji. To mora da se promeni, ti ljudi moraju da imaju svu mogucu zakonsku zastitu i garantovana prava. Pod hitno i u Srbiji zakon o zivotnom partnerstvu homoseksualaca!

Vila sa Dedinja

pre 10 godina

1. Prvo skidam kapu Hrvatima za doslednost i jednistvo. Svaka vam cast, zato ste nas se i otarasili jer ste fokusirani kao grupa (ako tako nesto postoji ali vidim da radi).
2. Hrvatima centrala nije EU vec Vatikan. I ne samo njima, ali to je duga proca.
3. Verujem da ce bilo kakav anti srpski referendum u Hrvatskoj tamo da prodje bez problema. Demokratski.
4. Mislim da je homoseksualni brak neminovna stvar i svaka diskriminacija pogresna.
5. Steta sto mi nemamo makar jedan stav u kojem mozemo da se saglasimo preko 50%.

from_croatia_with_love

pre 10 godina

Bravo za Istru, Rijeku, Varaždin i Međimurje! Ostatak Hrvatske živi užas. Jako me razočarao moj Zagreb sa 55% ZA. Kao rođeni Zagrepčanin osjećam se kao liberalna manjina u svom gradu :(

Dobra strana je ta što Vlada ipak namjerava provesti zakon o istospolnim zajednicama koji im daje prava koja zaslužuju. Ja sam hetero ali puna podrška slobodi!

Negoslavci

pre 10 godina

Najtolerantnije mesto u Hrvatskoj bili su srpsko selo Negoslavci - 75% bilo je protiv.
I sad neka neko kaže da nije sve politika - ovaj je referendum bio glasanje za ili protiv HDZ-a i desnih hrvatskih stranaka.

Umak od vrganja

pre 10 godina

Protiv ogranicavanja prava LGBT osobama su: Pula i većina istarskih gradova, Rijeka, Opatija, Varaždin i Čakovec. Sve ostalo je za.Ako ste se ikad pitali gdje su granice Balkana eto vam odgovora.

david ns

pre 10 godina

kako su glasali u varaždinu i čakovcu? što nije izašlo bar 51%?ostale ne interesuje ko će s kim u životnu zajednicu i da potpisuje papire. sprdnja od trošenja para za referendum samo da bi se napakostilo

jiji

pre 10 godina

Prvo moram reci da po konvenciji UN-a ne spada u temeljna ljudska prava,tako da tu nema diskriminacije.Drugo i Srbija ima istu definiciju u svom ustavu,kao i neke zemlje EU. Osim toga istospolni brakovi nisu legalizirani u puno drzava,tako da od ovog radit skandal....

rvat katolik

pre 10 godina

Užas živi. Ovime se ništa nije postiglo osim što se potrošila hrpa love. Ionako postoje zakoni koji uskoro dolaze na snagu i koji će to regulirati. Ali ne, mi Hrvati moramo pokazati svijetu koliko smo primitivni i netolerantni pa to mora i u ustavu stajati. U državi koja ima cijeli niz ozbiljnih problema mi se sa ovime bavimo? Pretpostavljam da nas to onda čini i neozbiljnom državom. Vidi se što je Hrvatima bitno... koga briga za kriminal i korupciju, koga briga za praktički nepostojeću politiku energetskog razvoja, koga briga za nezaposlenost, koga briga za ogroman dug, ogromnu i neučinkovitu birokraciju, lažne branitelje, seljake... bitno je da smo mi tim homoseksualcima pokazali gdje im je mjesto.

Bruke i sramote... A sad me ispričajte, idem pronaći papirnatu vrećicu da ju stavim na glavu.

osramoćeni, heteroseksualni, Hrvat

Novosadista

pre 10 godina

@coina
Zapravo, PROTIV su u velikoj većini glasali stanovnici Rijeke i njene okoline, kao i stanovnici Istre. Malopre sam gledao rezultate referenduma po regionima (županijama) i jedino su Istarska i Primorska županija većinski glasale PROTIV, a sve ostale su velikom većinom bile ZA... Prikazani su rezultati i po opštinama, i ono što me je impresioniralo je to da je svako zabačeno selo u unutrašnjosti Istre ispalo tolerantnije i naprednije od velikih gradova- Zagreba, Splita, itd... Moji prijatelji iz Umaga su mi pre par godina pričali da je razlika u mentalitetu ljudi koji žive u Istri i ostatku Hrvatske ogromna, i da se veliki broj njih prvenstveno smatra Istrijanima, pa tek onda Hrvatima, a neki se nikako i ne smatraju Hrvatima. I zaista jeste tako, oni kao da su potpuno drugi svet u odnosu na ostale, mnogi od njih uopšte ne smatraju ništa dalje od Rijeke kao svoju državu, i mislim da kada bi bio referendum o nezavisnosti Istre, većina bi bila ZA. :D Takođe, komentari Hrvata iz drugih krajeva su me zasmejali, u fazonu:''Pa mi Istru i ne smatramo kao deo Hrvatske'', ''Istra-zemlja Italijana, Srba, komunista, ateista i drugih mrzitelja Hrvata'' a najjači mi je bio:''Menjamo Istru za zapadnu Hercegovinu''. :D

drvo

pre 10 godina

pade mi na pamet da sam skoro negde video da se covek u argentini ozenio sa drvetom...zamislite koliko bi sulud tek taj referendum bio :)

Bravo za vukovarske Srbe

pre 10 godina

Većinske srpske općine kraj Vukovara su bile PROTIV.
Općina Negoslavci 75% protiv
Općina Trpinja 51,94% protiv
Općina Borovo 67,86% protiv
Sve hrvatske općine su glasale ZA(debela većina od +80%)
Rezultati se mogu vidjeti na http://www.izbori.hr/2013Referendum/rezult/rezultati.html

Bojan

pre 10 godina

Ružna i besmislena inicijativa. Ružna, zato što sklapanje braka spada u ljudska prava, a brak između dva homoseksualca ni na koji način ne utiče na kvalitet života bilo kog heteroseksualca. Besmislena, zato što je hrvatski Sabor već najavio usvajanje zakona o partnerstvu u narednih par nedelja. U njemu će biti propisano da se svaka partnerska veza mora jednako tretirati pred zakonom, bilo da je u pitanju "brak muškarca i žene" ili "životno partnerstvo muškarca i muškarca". Dakle, sve što su ovi mrzitelji postigli jeste da se takva zajednica formalno ne može nazvati "brak".

Nije baš tako. Poenta je bila da se na ovaj način stane na put da Homoseksualci mogu da usvajaju decu. Ovako će moći da ozakone svoju vezu u pravnom smislu, zbog nasledstva, odgovornosti kod bolesti i sl. sa čime se slažem ali decu neće moći da usvoje kao što ne bi ni trebalo.
I vuk sit i ovce na broju.

kolos

pre 10 godina

Sada naivni Srbi misle da ce i oni na referendumu moci da se izjasnjavaju po slicnim pitanjima.Mi smo bombardovani i za nas nema ocu-necu,nego kako cike iz Brisela jave svojim misevima u vladi,tako ce da bude.A da ce Hrvati da ispastaju zbog ove odluke ne sumnjam.

zivi zivot i pusti druge da zive

pre 10 godina

zivim sa zenom vec 13 godina nismo u braku. nikakva definicija braka iz ustava nam nije pomogla da podizemo svoje troje dece vec razumevanje i tolerancija. i decu ucimo da budu tolerantna prema drugom misljenju, razlicitostima i da uzivaju u zivotu i da puste druge da zive a da na kilometar namirisu besposlaicre i gurace noseva u tudja posla i da se klone takvih zaludnika.

Zoran

pre 10 godina

Nemam nista protiv gej zajednica, ali one nisu isto sto i klasican brak. Zato je potrebno da postoji i razlika u nazivu. Sto se tice prava ona treba da budu ista za sve.

Budalica

pre 10 godina

Brak bi svakako trebalo da ostane kao zajednica muškarca i žene, čisto iz razloga produžavanja vrste. Razumem istopolne partnere i njihovu težnju da se zakonski treba urediti njihova zajednica, jer je logično da se imovina treba deliti kad jedan od njih umre, da trebaju da budu sposobni za zajedničko podizanje kredita, izgradnju kuće itd... Stoga treba doneti zakon o Uzajamno korisnoj zajednici i omogućiti da se ljudi vezuju, slično kao u braku. Tu čak mogu i da se vezuju ljudi koji nisu gay opredeljenja, nego recimo i kad neki čovek čuva drugog čoveka, zbog starosti itd... pa hoće sa njim da podeli imovinu nakon smrti...

ja nisam lud

pre 10 godina

Glasali protiv braka, a donose Zakon o registriranom partnerstvu...razlika samo u nazivu. Pa ti kazi ko je tu lud?!
(Ko je tu lud, 1. decembar 2013 22:28)

Razlika je u tome što neće imati pravo posvajanja djece, dok bi u braku imali to pravo. Razlika je ogromna.

Lijep pozdrav.

Bojan

pre 10 godina

"Šefica diplomatije Vesna Pusić rekla je ranije da će ukoliko se na referendumu većina birača odluči "za" to biti prvi put da se Ustav unosi diskriminacija."

Diskriminaciju ste u ustav uneli kad ste izbacili Srbe kao konstitutivni narod iz tog istog ustava.

Nikola

pre 10 godina

у праву си, @bgd, глупе скраћенице за речи које постоје у нашем језику су бар иритантне. Иначе, лако је било ућуткати педера или лезбејку у сеоцету са педесет људи, сада, у доба интернета где људи могу да се повежу и дођу до медицинских истраживања за пар секунди је то немогуће и бајке и митови више не пролазе. Хомосексуалност је природна појава међу животињским врстама и као таква никад неће бити успешно и трајно потиснута

blue_madness,zg

pre 10 godina

Kaj ste to uradili, prvo ljepi pozdravi na stadionima, pa sada ovo sa razno raznim brakovima, pa Vas ce fulat iz EU, kaj ne. Vragec stari.
(Hrvoje Dragec, 1. decembar 2013 20:52)

Nemreju nas fulat iz EU,fulat znači promašit,tak da ono,fulao si ceo fudbal,kuiš ne :)

Petar

pre 10 godina

Ideja za naše političare: Hitno uvedite da homoseksualni parovi mogu da zasnuju građanski brak kod matičara. Svaka crkva nek radi kako misli da treba. E ONDA, lepo, za građane iz inostranstva taksu u evrima, recimo 100 evra da matičar potpiše. Onda čekamo da navale na venčanja k'o u vegas. Ima da opštine napune budžet, da zarade restorani, fotografi, ...

Naravno, ima onih koji su protiv takvog braka, al njih pitam dal je bolje tući ih ili im uzeti pare k'o turistima, pa da se vrate opet i donesu još para za opštinsku i državnu kasu? Para, od kojih će vašoj deci biti napravljena igrališta, osvetljene ulice itd.

picasso

pre 10 godina

Ja se izvinjavam, ali ne razumem sta znaci "u ime obitelji". Da li biste bili ljubazni da ovo prevedete na srpski jezik? Ili vise niste srpski medij?

Dunjić Moma

pre 10 godina

"Bravo braco Hrvati...
(ninepi, 1. decembar 2013 20:37)"

Ne znam od kada su Hrvati i Srbi braća?! Komšije da.."dobar dan".."dobro jutro" i slično, ok! Hrvatska je na Balkanu, eno pobiše se večeras, posle utakmice Dinamo-Hajduk BBB i Torcida oko pitanja da li su za gej brakove ili protiv! Zagrepčani su ZA, a Splićani PROTIV!

DejaNS

pre 10 godina

Ružna i besmislena inicijativa. Ružna, zato što sklapanje braka spada u ljudska prava, a brak između dva homoseksualca ni na koji način ne utiče na kvalitet života bilo kog heteroseksualca. Besmislena, zato što je hrvatski Sabor već najavio usvajanje zakona o partnerstvu u narednih par nedelja. U njemu će biti propisano da se svaka partnerska veza mora jednako tretirati pred zakonom, bilo da je u pitanju "brak muškarca i žene" ili "životno partnerstvo muškarca i muškarca". Dakle, sve što su ovi mrzitelji postigli jeste da se takva zajednica formalno ne može nazvati "brak".

Alexxx

pre 10 godina

U pripremi je zakon o registriranom partnerstvu i to mi je sasvim u redu. Kroz taj zakon gay zajednica ce dobiti prava koja su tražili , a brak nek ostane brak kakav je i do sada bio

bgd

pre 10 godina

Trebalo bi iste takve referendume raspisati širom sveta, da svima konačno bude jasno.

Popeli ste nam se na glavu sa "seksualnim manjimama", sa "opredeljenjem", "orjentacijom", "prajdovima", skraćenicama, izmišljenom terminologijom zato što u jeziku i postoje odgovarajuće reči, a latinski vam je nezgodan jer zvuči više kao dijagnoza.

Ja sam da se isti ovakav referendum organizuje i kod nas i da završimo više sa budalaštinama.

Labinska Republika 1921

pre 10 godina

Svaka cast Istrijanima i Primorcima. U gradu Labinu u Istri, mjestu prve oruzane pobune lokalnih rudara protiv Musolinijevih fasista i fasizma uopce jos 1921, rekordnih 71% PROTIV.

Nikola: Nicht danke Deutschland...für was denn ?

pre 10 godina

Sve je jedno kako su oni glasali. Oni ce svoju volju, mnogo brze, nego sto su mislili "promeniti". Gvido Westerwele ce se pobrinuti za to, a nece im biti ni tesko...navikli su. I to spada u "Danke Deutschland". Bojim se, da i nama, "heteroseksualnim" Srbima isto sledi, iako nikada nismo uzvikivali "Danke Deutschland".

coina

pre 10 godina

Bas razmisljam koliki bi procenat glasaca, da se kod nas odrzi slican referendum, glasao protiv. Mislim da bi bio na na nivou statisticke greske. Tako da cak i tih hrvatskih naizgled malih 36%, dovoljno govore o tome gde smo mi a gde su oni.

Zagor Te-Nej

pre 10 godina

Znaci vecina je za to da Hrvat pre ozeni Srpkinju nego Hrvata. Za medjunarodne odnose to i nije tako lose. Pogotovo posle onih zadnjih nacionalistickih ispada. Samo da li ce sad da krene i referendum za i protiv brakova sa ljudima srpske nacionalnosti? Sve dok se ustav ne promeni po volji "cistih i ispravnih" Hrvata.

dusan

pre 10 godina

dolaze razna iskusenja za ljudska prava, toleranciju i postovanja razlicitosti. nije problem da se brak definise kao zajednica muskarca i zene. problem je sto vecina vidi lgbt osobe kao decu manjeg boga i nize vrednosti, kao bolesnike. odatle pa do radikalnih resenja - prevaspitavanja, lecenja, pa zasto da ne i eutanazije samo je mali korak. vecina bi i to podrzala, a to se zove fasizam... sa podrskom vecine.

Key pad

pre 10 godina

Referendum je glupost, vlada je trebala doneti zakon, a ne dopustiti maloumnim krezubim kozo****** da zemlju vraćaju u fašizam i 16 vek.
Jačanja desnice na severu, istoku i zapadu Balkana su opasni po region.Treba to čistiti dok je vreme da se u ovom siromaštvu i bedi ne desi još gore zlo koje smo već gledali devedesetih.

dgra

pre 10 godina

Demokratska Hrvatska odnosi pobedu u najdemokratskijoj EU. Kao sto se demokratija pokazuje u lomjenju cirilicnih tabli i u ustasoidnim gestovima tako se i sada pokazalo u hrvatskom definisanju braka.

T&T

pre 10 godina

Gde li su sada svi oni dezurni hevatski komentatori da komentarisu o hrvatskoj "kulturi", "europejstvu" i "bogatstvu"?
Covece, kakva ironija - trebali su prvo da udju u EU da bi Evropa I ceo svet konacno videli ko su zaista - a ovo sve je tek pocetak.
Cek samo kada ih opali jos presuda za genocid u haskom sudu u Martu.....

Stari Vujadin

pre 10 godina

Ovi iz EU mora da se cesu sada kad vide koga su primili u zajednicu. Kako su poceli jos ce Hrvatska da bude prva drzava koju ce da izbace iz EU. :D

SQI

pre 10 godina

"Za takvu definiciju koja ne ostavlja prostora za mogućnost gej brakova bili su građani Zagreba, Splita i Osijeka."

Koliko sam ja razumeo, ovo ne ostavlja prostor za mogućnost samo da se zajednica dva muškarca ili dve žene ne zove brak, što je potpuno u redu. Ne vidim da se ovim zabranjuje da homoseksualci vremenom dobiju isti status kakav uživaju bračni saputnici (pitanje nije da li, nego kad), samo što će njihova zajednica nositi neko drugo ime. Naravno da nema razumnog argumenta kojim to može da spori.

Milorad

pre 10 godina

И сад су они као сачували породицу тако што су променили члан устава који је важио годинама. Нешто не видим да су хетеросексуалци били угрожени до сада, да ми је знати како ће им сад бити боље

steta

pre 10 godina

nazalost kod njih je i dalje jaka religija, zato su i ovakvi rezultati. Za celo covecanstvo porazavajuce jer je prestrasno da ljudi i dalje ne koriste svoj mozak vec onih iznad. Steta, sa ovim su mogli da pokazu da su zrelo drustvo, ali ipak nisu.

mare, bg

pre 10 godina

Bravo braco Hrvati...
(ninepi, 1. decembar 2013 20:37)

Da li mogu da te zamolim Hrvoje Zemunac da prestaneš da izigravaš Srbina! Drži se ti tvojih Hrvata, uživaj u svojoj domovini Srbiji, a gej će ostati gej....to se ne može menjati nikakvim referendumom!

komentar

pre 10 godina

Za takvu definiciju koja ne ostavlja prosotra za mogućnost gej brakova
-------------------------
istospolni parovi i dalje mogu razvijati svoja prava u zakonodavnom tijelu samo legalno-pravno im zajednica se nece zvati brak. vau lol

dakle isto ko i u ustavu srbiji, a sad ce hrvatski nacionalisti da nisu ko istocna braca ;D

poz

ninepi

pre 10 godina

Bravo braco Hrvati.Neka ovi nazovu svoju zajednicu nekim drugim imenom. Brak je sveta zajednica muskarca i zena, prirodnih strana u njoj.
Dokle cete vise da pljujete po svetim stvarima.

šiime

pre 10 godina

bačen novac na nešto što se oduvijek zna,,,,brak je muškarac i žena,,,,,fala bogu da je i ovo završilo,,i nadam se da je ovo zadnji referendum,,,ovaj drugi koji pokušavaju,,taj neće ići,,,nesmijemo ga dozvoliti,,,

ala su se definisali i oko cega se mlate :D

pre 10 godina

hahaha,a posto nisu za brak,vi sad instuticionalizujte civilizovanu zajednicu sa istim pravima.
Posto se na zahtev vecine ne zove "brak" :)

Vlada

pre 10 godina

Realno, takvo je stanje u svim bivsim komunistickim drzavama izuzev mozda Ceske. Deca ce u buducnosti morati da ispravljaju greske svojih roditelja.

miro split

pre 10 godina

Čestitke stižu iz ciloga svita.Putin iz Rusije,Borat iz Kagzastana,Torento iz Španjolske.U Saudiskoj Arabiji je opće slavlje,Lukašenko u Bjelorusiji kaže da sad može mirna srca u mirovinu,Đukanović veli da će on isto ostat na položaju za svaki slučaj,Afganistan nam nudi da prepišemo njihov tradiciski zakon o kamenovanju popularno nazvan:"Ako ona tebi nabije roge na glavu ti nju kamenom u glavu",Pakistanci goli trče po ulici dok američke bespilotne letjelice izvode avio miting.Nikolić iz Srbije poručuje :Ipak smo braća,ali ne topla. Ma ludilo živo na svakom kutku planete jer je Hrvatska predziđe kršćanstva.Hrvatska je opravdala svoj nekadašnji turistički slogan.
Mala zemlja za velike gluposti!

uskoro 'odliveni' splitski mozak

pre 10 godina

Nema sumnje da je Ustavni sud Hrvatske dozvolia da se odrzi klerofasisticki referendum kojim se gay i bi ljudima uskracuju njihova osnovna ljudska prava, koja se heteroseksualce uopce ne ticu. Sram me je ka Hrvata da se dozvolilo Crkvi da nasoj dici ispire mozgove u javnim skolama. Meni ka mladom Hrvatu ostaje da lipo zapakujen stvari i oden zivit u neku civiliziranu zemlju, a ovu ostavljam primitivnim klerofasistima i vjerskim fanaticima da skupa u njoj propadnu.

Hrvoje Dragec

pre 10 godina

Kaj ste to uradili, prvo ljepi pozdravi na stadionima, pa sada ovo sa razno raznim brakovima, pa Vas ce fulat iz EU, kaj ne. Vragec stari.

miro split

pre 10 godina

Čestitke stižu iz ciloga svita.Putin iz Rusije,Borat iz Kagzastana,Torento iz Španjolske.U Saudiskoj Arabiji je opće slavlje,Lukašenko u Bjelorusiji kaže da sad može mirna srca u mirovinu,Đukanović veli da će on isto ostat na položaju za svaki slučaj,Afganistan nam nudi da prepišemo njihov tradiciski zakon o kamenovanju popularno nazvan:"Ako ona tebi nabije roge na glavu ti nju kamenom u glavu",Pakistanci goli trče po ulici dok američke bespilotne letjelice izvode avio miting.Nikolić iz Srbije poručuje :Ipak smo braća,ali ne topla. Ma ludilo živo na svakom kutku planete jer je Hrvatska predziđe kršćanstva.Hrvatska je opravdala svoj nekadašnji turistički slogan.
Mala zemlja za velike gluposti!

uskoro 'odliveni' splitski mozak

pre 10 godina

Nema sumnje da je Ustavni sud Hrvatske dozvolia da se odrzi klerofasisticki referendum kojim se gay i bi ljudima uskracuju njihova osnovna ljudska prava, koja se heteroseksualce uopce ne ticu. Sram me je ka Hrvata da se dozvolilo Crkvi da nasoj dici ispire mozgove u javnim skolama. Meni ka mladom Hrvatu ostaje da lipo zapakujen stvari i oden zivit u neku civiliziranu zemlju, a ovu ostavljam primitivnim klerofasistima i vjerskim fanaticima da skupa u njoj propadnu.

Labinska Republika 1921

pre 10 godina

Svaka cast Istrijanima i Primorcima. U gradu Labinu u Istri, mjestu prve oruzane pobune lokalnih rudara protiv Musolinijevih fasista i fasizma uopce jos 1921, rekordnih 71% PROTIV.

ninepi

pre 10 godina

Bravo braco Hrvati.Neka ovi nazovu svoju zajednicu nekim drugim imenom. Brak je sveta zajednica muskarca i zena, prirodnih strana u njoj.
Dokle cete vise da pljujete po svetim stvarima.

Vlada

pre 10 godina

Realno, takvo je stanje u svim bivsim komunistickim drzavama izuzev mozda Ceske. Deca ce u buducnosti morati da ispravljaju greske svojih roditelja.

bgd

pre 10 godina

Trebalo bi iste takve referendume raspisati širom sveta, da svima konačno bude jasno.

Popeli ste nam se na glavu sa "seksualnim manjimama", sa "opredeljenjem", "orjentacijom", "prajdovima", skraćenicama, izmišljenom terminologijom zato što u jeziku i postoje odgovarajuće reči, a latinski vam je nezgodan jer zvuči više kao dijagnoza.

Ja sam da se isti ovakav referendum organizuje i kod nas i da završimo više sa budalaštinama.

coina

pre 10 godina

Bas razmisljam koliki bi procenat glasaca, da se kod nas odrzi slican referendum, glasao protiv. Mislim da bi bio na na nivou statisticke greske. Tako da cak i tih hrvatskih naizgled malih 36%, dovoljno govore o tome gde smo mi a gde su oni.

Stari Vujadin

pre 10 godina

Ovi iz EU mora da se cesu sada kad vide koga su primili u zajednicu. Kako su poceli jos ce Hrvatska da bude prva drzava koju ce da izbace iz EU. :D

Bojan

pre 10 godina

"Šefica diplomatije Vesna Pusić rekla je ranije da će ukoliko se na referendumu većina birača odluči "za" to biti prvi put da se Ustav unosi diskriminacija."

Diskriminaciju ste u ustav uneli kad ste izbacili Srbe kao konstitutivni narod iz tog istog ustava.

Milorad

pre 10 godina

И сад су они као сачували породицу тако што су променили члан устава који је важио годинама. Нешто не видим да су хетеросексуалци били угрожени до сада, да ми је знати како ће им сад бити боље

Hrvoje Dragec

pre 10 godina

Kaj ste to uradili, prvo ljepi pozdravi na stadionima, pa sada ovo sa razno raznim brakovima, pa Vas ce fulat iz EU, kaj ne. Vragec stari.

šiime

pre 10 godina

bačen novac na nešto što se oduvijek zna,,,,brak je muškarac i žena,,,,,fala bogu da je i ovo završilo,,i nadam se da je ovo zadnji referendum,,,ovaj drugi koji pokušavaju,,taj neće ići,,,nesmijemo ga dozvoliti,,,

dusan

pre 10 godina

dolaze razna iskusenja za ljudska prava, toleranciju i postovanja razlicitosti. nije problem da se brak definise kao zajednica muskarca i zene. problem je sto vecina vidi lgbt osobe kao decu manjeg boga i nize vrednosti, kao bolesnike. odatle pa do radikalnih resenja - prevaspitavanja, lecenja, pa zasto da ne i eutanazije samo je mali korak. vecina bi i to podrzala, a to se zove fasizam... sa podrskom vecine.

DejaNS

pre 10 godina

Ružna i besmislena inicijativa. Ružna, zato što sklapanje braka spada u ljudska prava, a brak između dva homoseksualca ni na koji način ne utiče na kvalitet života bilo kog heteroseksualca. Besmislena, zato što je hrvatski Sabor već najavio usvajanje zakona o partnerstvu u narednih par nedelja. U njemu će biti propisano da se svaka partnerska veza mora jednako tretirati pred zakonom, bilo da je u pitanju "brak muškarca i žene" ili "životno partnerstvo muškarca i muškarca". Dakle, sve što su ovi mrzitelji postigli jeste da se takva zajednica formalno ne može nazvati "brak".

Key pad

pre 10 godina

Referendum je glupost, vlada je trebala doneti zakon, a ne dopustiti maloumnim krezubim kozo****** da zemlju vraćaju u fašizam i 16 vek.
Jačanja desnice na severu, istoku i zapadu Balkana su opasni po region.Treba to čistiti dok je vreme da se u ovom siromaštvu i bedi ne desi još gore zlo koje smo već gledali devedesetih.

mare, bg

pre 10 godina

Bravo braco Hrvati...
(ninepi, 1. decembar 2013 20:37)

Da li mogu da te zamolim Hrvoje Zemunac da prestaneš da izigravaš Srbina! Drži se ti tvojih Hrvata, uživaj u svojoj domovini Srbiji, a gej će ostati gej....to se ne može menjati nikakvim referendumom!

picasso

pre 10 godina

Ja se izvinjavam, ali ne razumem sta znaci "u ime obitelji". Da li biste bili ljubazni da ovo prevedete na srpski jezik? Ili vise niste srpski medij?

Zagor Te-Nej

pre 10 godina

Znaci vecina je za to da Hrvat pre ozeni Srpkinju nego Hrvata. Za medjunarodne odnose to i nije tako lose. Pogotovo posle onih zadnjih nacionalistickih ispada. Samo da li ce sad da krene i referendum za i protiv brakova sa ljudima srpske nacionalnosti? Sve dok se ustav ne promeni po volji "cistih i ispravnih" Hrvata.

Petar

pre 10 godina

Ideja za naše političare: Hitno uvedite da homoseksualni parovi mogu da zasnuju građanski brak kod matičara. Svaka crkva nek radi kako misli da treba. E ONDA, lepo, za građane iz inostranstva taksu u evrima, recimo 100 evra da matičar potpiše. Onda čekamo da navale na venčanja k'o u vegas. Ima da opštine napune budžet, da zarade restorani, fotografi, ...

Naravno, ima onih koji su protiv takvog braka, al njih pitam dal je bolje tući ih ili im uzeti pare k'o turistima, pa da se vrate opet i donesu još para za opštinsku i državnu kasu? Para, od kojih će vašoj deci biti napravljena igrališta, osvetljene ulice itd.

T&T

pre 10 godina

Gde li su sada svi oni dezurni hevatski komentatori da komentarisu o hrvatskoj "kulturi", "europejstvu" i "bogatstvu"?
Covece, kakva ironija - trebali su prvo da udju u EU da bi Evropa I ceo svet konacno videli ko su zaista - a ovo sve je tek pocetak.
Cek samo kada ih opali jos presuda za genocid u haskom sudu u Martu.....

dgra

pre 10 godina

Demokratska Hrvatska odnosi pobedu u najdemokratskijoj EU. Kao sto se demokratija pokazuje u lomjenju cirilicnih tabli i u ustasoidnim gestovima tako se i sada pokazalo u hrvatskom definisanju braka.

steta

pre 10 godina

nazalost kod njih je i dalje jaka religija, zato su i ovakvi rezultati. Za celo covecanstvo porazavajuce jer je prestrasno da ljudi i dalje ne koriste svoj mozak vec onih iznad. Steta, sa ovim su mogli da pokazu da su zrelo drustvo, ali ipak nisu.

ala su se definisali i oko cega se mlate :D

pre 10 godina

hahaha,a posto nisu za brak,vi sad instuticionalizujte civilizovanu zajednicu sa istim pravima.
Posto se na zahtev vecine ne zove "brak" :)

Alexxx

pre 10 godina

U pripremi je zakon o registriranom partnerstvu i to mi je sasvim u redu. Kroz taj zakon gay zajednica ce dobiti prava koja su tražili , a brak nek ostane brak kakav je i do sada bio

blue_madness,zg

pre 10 godina

Kaj ste to uradili, prvo ljepi pozdravi na stadionima, pa sada ovo sa razno raznim brakovima, pa Vas ce fulat iz EU, kaj ne. Vragec stari.
(Hrvoje Dragec, 1. decembar 2013 20:52)

Nemreju nas fulat iz EU,fulat znači promašit,tak da ono,fulao si ceo fudbal,kuiš ne :)

SQI

pre 10 godina

"Za takvu definiciju koja ne ostavlja prostora za mogućnost gej brakova bili su građani Zagreba, Splita i Osijeka."

Koliko sam ja razumeo, ovo ne ostavlja prostor za mogućnost samo da se zajednica dva muškarca ili dve žene ne zove brak, što je potpuno u redu. Ne vidim da se ovim zabranjuje da homoseksualci vremenom dobiju isti status kakav uživaju bračni saputnici (pitanje nije da li, nego kad), samo što će njihova zajednica nositi neko drugo ime. Naravno da nema razumnog argumenta kojim to može da spori.

Nikola

pre 10 godina

у праву си, @bgd, глупе скраћенице за речи које постоје у нашем језику су бар иритантне. Иначе, лако је било ућуткати педера или лезбејку у сеоцету са педесет људи, сада, у доба интернета где људи могу да се повежу и дођу до медицинских истраживања за пар секунди је то немогуће и бајке и митови више не пролазе. Хомосексуалност је природна појава међу животињским врстама и као таква никад неће бити успешно и трајно потиснута

komentar

pre 10 godina

Za takvu definiciju koja ne ostavlja prosotra za mogućnost gej brakova
-------------------------
istospolni parovi i dalje mogu razvijati svoja prava u zakonodavnom tijelu samo legalno-pravno im zajednica se nece zvati brak. vau lol

dakle isto ko i u ustavu srbiji, a sad ce hrvatski nacionalisti da nisu ko istocna braca ;D

poz

Nikola: Nicht danke Deutschland...für was denn ?

pre 10 godina

Sve je jedno kako su oni glasali. Oni ce svoju volju, mnogo brze, nego sto su mislili "promeniti". Gvido Westerwele ce se pobrinuti za to, a nece im biti ni tesko...navikli su. I to spada u "Danke Deutschland". Bojim se, da i nama, "heteroseksualnim" Srbima isto sledi, iako nikada nismo uzvikivali "Danke Deutschland".

Dunjić Moma

pre 10 godina

"Bravo braco Hrvati...
(ninepi, 1. decembar 2013 20:37)"

Ne znam od kada su Hrvati i Srbi braća?! Komšije da.."dobar dan".."dobro jutro" i slično, ok! Hrvatska je na Balkanu, eno pobiše se večeras, posle utakmice Dinamo-Hajduk BBB i Torcida oko pitanja da li su za gej brakove ili protiv! Zagrepčani su ZA, a Splićani PROTIV!

ZA

pre 10 godina

Zašto potenciranje mržnje?
Ako se zalažem da je brak nešto tradicionalno i želim da tako i ostane, kako je uvijek i bilo, bez iskazivanja mržnje prema drugoj strani, čemu odmah pridavanje epiteta "fašista, šovinista i mrzitelja"?
Vi ste ti koji mrzite i pljujete, koji ne priznajete drugačije razmišljanje!
Ne mrzim homoseksualce, nemam ništa protiv njih, nema to nikakve veze sa tolerancijom i liberalizmom ali neke stvari jednostavno ne treba dirati!
Ne stavljajte nam riječi u usta jer poštujemo tradiciju i ne damo da se zadire u neke svete stvari.
Ili da sutra neko osnuje kao i u Holandiji stranku pedofila jer je i to njegovo ljudsko pravo zar ne?
I nemojte sad da govorite kako to nije isto, sve to dođe korak po korak.

ja nisam lud

pre 10 godina

Glasali protiv braka, a donose Zakon o registriranom partnerstvu...razlika samo u nazivu. Pa ti kazi ko je tu lud?!
(Ko je tu lud, 1. decembar 2013 22:28)

Razlika je u tome što neće imati pravo posvajanja djece, dok bi u braku imali to pravo. Razlika je ogromna.

Lijep pozdrav.

Umak od vrganja

pre 10 godina

Protiv ogranicavanja prava LGBT osobama su: Pula i većina istarskih gradova, Rijeka, Opatija, Varaždin i Čakovec. Sve ostalo je za.Ako ste se ikad pitali gdje su granice Balkana eto vam odgovora.

Beogradski Srbin

pre 10 godina

"Nema sumnje da je Ustavni sud Hrvatske dozvolia da se odrzi klerofasisticki referendum kojim se gay i bi ljudima uskracuju njihova osnovna ljudska prava, koja se heteroseksualce uopce ne ticu."
(uskoro 'odliveni' splitski mozak, 1. decembar 2013 20:43)

Sud u Strazburu je doneo odluku da PRAVO NA BRAK NE SPADA U LJUDSKA PRAVA!!!

Aristotel

pre 10 godina

Inicijativu "U ime obitelji" podržala je i Srpska pravoslavna Crkva u Hrvatskoj, kao i sve druge vjerske zajednice (protestanti, muslimani i Židovi) i brojni ateisti. Nisu katolici jedini koji znaju što je brak...

EU Citizen

pre 10 godina

Bravo, Hrvatska! Mislim da ljudi različitih seksualnih preferencija zaslužuju svako poštovanje i slobodu da ih upražnjavaju, uključujući i slobodu da zaključuju registrovana partnerstva, ali brak je klasična institucija koja za mnoge ima i religiozan ili tradicionalan značaj, i arogantne pokušaje ultralevičarskih socijalnih inženjera da ovaj pojam vezan za porodicu i decu silom prisvoje i koriste ga za homoseksualna registrovana partnerstva, to jest, da svim tim ljudima stave prst u oko, opale šamar i kažu, u suštini: vi neandertalci, mi smo jedini moralni i pametni, i od sada ćete da živite i upotrebljavate jezik onako kako mi hoćemo, a ne onako kako vi želite i navikli ste, treba sprečiti po svaku cenu. Nadajmo se da je ovo tek jedna od prvih lasta celoevropske pobune protiv neokomunističko-ljudskopravaškog terora.

zivi zivot i pusti druge da zive

pre 10 godina

zivim sa zenom vec 13 godina nismo u braku. nikakva definicija braka iz ustava nam nije pomogla da podizemo svoje troje dece vec razumevanje i tolerancija. i decu ucimo da budu tolerantna prema drugom misljenju, razlicitostima i da uzivaju u zivotu i da puste druge da zive a da na kilometar namirisu besposlaicre i gurace noseva u tudja posla i da se klone takvih zaludnika.

from_croatia_with_love

pre 10 godina

Bravo za Istru, Rijeku, Varaždin i Međimurje! Ostatak Hrvatske živi užas. Jako me razočarao moj Zagreb sa 55% ZA. Kao rođeni Zagrepčanin osjećam se kao liberalna manjina u svom gradu :(

Dobra strana je ta što Vlada ipak namjerava provesti zakon o istospolnim zajednicama koji im daje prava koja zaslužuju. Ja sam hetero ali puna podrška slobodi!

Zoran

pre 10 godina

Nemam nista protiv gej zajednica, ali one nisu isto sto i klasican brak. Zato je potrebno da postoji i razlika u nazivu. Sto se tice prava ona treba da budu ista za sve.

jiji

pre 10 godina

Prvo moram reci da po konvenciji UN-a ne spada u temeljna ljudska prava,tako da tu nema diskriminacije.Drugo i Srbija ima istu definiciju u svom ustavu,kao i neke zemlje EU. Osim toga istospolni brakovi nisu legalizirani u puno drzava,tako da od ovog radit skandal....

Don Quijote

pre 10 godina

@:Glasali protiv braka, a donose Zakon o registriranom partnerstvu...razlika samo u nazivu. Pa ti kazi ko je tu lud?!
(Ko je tu lud, 1. decembar 2013 22:28)

Niko tu nije lud, nego si ti slabo obavesten. Ovde se i radilo samo o nazivu. Hrvatska je uradila ono sto ni jedna zemlja EU nije, i gde je na silu, bez demokratske potpore, progurano to sa brakovima. Veliki urbani centri Zagreb, Split pokazali su da tamo nije proslo ispiranje mozga i lobiranje CNN i MTV. Da je pravljen referendum u Spaniji, Italiji i Francuskoj ni tamo ne bi proslo. Zato nije ni pravljen.
Naravno, ljudi ce doneti Zakon o zivotnom partnerstvu i omoguciti zakonsku zastitu i to mora i kod nas hitno da se donese.
Pravo na usvajanje dece je pravo koje nemaju ni heteroseksualni parovi. Pravo na usvajanje imaju samo deca, koja imaju pravo da im se dodeli normalna porodica u kojoj ce rasti u normalnim uslovima. To je pravo deteta a ne parova.
Mene je kao Srbina sramota kada vidim onakvo neljudsko premlacivanje homoseksualaca po Srbiji. To mora da se promeni, ti ljudi moraju da imaju svu mogucu zakonsku zastitu i garantovana prava. Pod hitno i u Srbiji zakon o zivotnom partnerstvu homoseksualaca!

Bravo za vukovarske Srbe

pre 10 godina

Većinske srpske općine kraj Vukovara su bile PROTIV.
Općina Negoslavci 75% protiv
Općina Trpinja 51,94% protiv
Općina Borovo 67,86% protiv
Sve hrvatske općine su glasale ZA(debela većina od +80%)
Rezultati se mogu vidjeti na http://www.izbori.hr/2013Referendum/rezult/rezultati.html

Vila sa Dedinja

pre 10 godina

1. Prvo skidam kapu Hrvatima za doslednost i jednistvo. Svaka vam cast, zato ste nas se i otarasili jer ste fokusirani kao grupa (ako tako nesto postoji ali vidim da radi).
2. Hrvatima centrala nije EU vec Vatikan. I ne samo njima, ali to je duga proca.
3. Verujem da ce bilo kakav anti srpski referendum u Hrvatskoj tamo da prodje bez problema. Demokratski.
4. Mislim da je homoseksualni brak neminovna stvar i svaka diskriminacija pogresna.
5. Steta sto mi nemamo makar jedan stav u kojem mozemo da se saglasimo preko 50%.

Marina

pre 10 godina

Da,sramota me je zbog ovog rezultata ali me tješi da sam dala glas protiv i tako barem pred sobom ostala čista. Kad vidimo da je na referendum izašlo ispod 30% građana,i da je 65% glasalo za,onda brojčano u odnosu na ukupno stanovništvo nemaju se čime pohvaliti. Ja sam hetero, ne razumijem koji faktori vode u homoseksualnost,ali sam za jednakost svih građana bez obzira na različitost. Vlada će donijeti zakon kojima će se zaštititi homo parovi pa ćemo se tako malo iskupiti za diskriminaciju manjine.
U svemu me najviše nervira kler i desnica oko HDZ koji su javno protiv homoseksualnosti,a sami iza zatvorenih vrata postaju pravi kapitalni primjerci gay odnosa među sobom. Klerikalci očito misle da je homo zlo ako je javno,a nije zlo ako je tajno. Jedino se tješim da Bog sve vidi i da će svatko odgovarati za svoje licemjerje i svoje mržnje jer se sve vraća i sve se plaća.

rvat katolik

pre 10 godina

Užas živi. Ovime se ništa nije postiglo osim što se potrošila hrpa love. Ionako postoje zakoni koji uskoro dolaze na snagu i koji će to regulirati. Ali ne, mi Hrvati moramo pokazati svijetu koliko smo primitivni i netolerantni pa to mora i u ustavu stajati. U državi koja ima cijeli niz ozbiljnih problema mi se sa ovime bavimo? Pretpostavljam da nas to onda čini i neozbiljnom državom. Vidi se što je Hrvatima bitno... koga briga za kriminal i korupciju, koga briga za praktički nepostojeću politiku energetskog razvoja, koga briga za nezaposlenost, koga briga za ogroman dug, ogromnu i neučinkovitu birokraciju, lažne branitelje, seljake... bitno je da smo mi tim homoseksualcima pokazali gdje im je mjesto.

Bruke i sramote... A sad me ispričajte, idem pronaći papirnatu vrećicu da ju stavim na glavu.

osramoćeni, heteroseksualni, Hrvat

Aleksandar

pre 10 godina

@(Petar, 1. decembar 2013 23:38)

A zašto bi iko dolazio u Srbiju da se venča kad su im tu Holandija, Belgija, Danska, Norveška, Švedska, Francuska, Velika Britanija, Španija, Portugal, Island... (a od sledeće godine i Nemačka, Austrija i Slovenija)?

Inače, vidimo kako istopolni brakovi načisto uništavaju države (neke od navedenih imaju istopolne brakove već više od decenije, a istopolne zajednice skoro pola veka) za razliku od prosperitetnih i berićetnih država poput Srbije, Letonije, Mađarske, Albanije, Rumunije, Bugarske a evo sad i Hrvatske.

Novosadista

pre 10 godina

@coina
Zapravo, PROTIV su u velikoj većini glasali stanovnici Rijeke i njene okoline, kao i stanovnici Istre. Malopre sam gledao rezultate referenduma po regionima (županijama) i jedino su Istarska i Primorska županija većinski glasale PROTIV, a sve ostale su velikom većinom bile ZA... Prikazani su rezultati i po opštinama, i ono što me je impresioniralo je to da je svako zabačeno selo u unutrašnjosti Istre ispalo tolerantnije i naprednije od velikih gradova- Zagreba, Splita, itd... Moji prijatelji iz Umaga su mi pre par godina pričali da je razlika u mentalitetu ljudi koji žive u Istri i ostatku Hrvatske ogromna, i da se veliki broj njih prvenstveno smatra Istrijanima, pa tek onda Hrvatima, a neki se nikako i ne smatraju Hrvatima. I zaista jeste tako, oni kao da su potpuno drugi svet u odnosu na ostale, mnogi od njih uopšte ne smatraju ništa dalje od Rijeke kao svoju državu, i mislim da kada bi bio referendum o nezavisnosti Istre, većina bi bila ZA. :D Takođe, komentari Hrvata iz drugih krajeva su me zasmejali, u fazonu:''Pa mi Istru i ne smatramo kao deo Hrvatske'', ''Istra-zemlja Italijana, Srba, komunista, ateista i drugih mrzitelja Hrvata'' a najjači mi je bio:''Menjamo Istru za zapadnu Hercegovinu''. :D

Bojan

pre 10 godina

@ZA

Zašto potenciranje mržnje?
Ako se zalažem da je brak nešto tradicionalno i želim da tako i ostane, kako je uvijek i bilo, bez iskazivanja mržnje prema drugoj strani, čemu odmah pridavanje epiteta "fašista, šovinista i mrzitelja"?
Vi ste ti koji mrzite i pljujete, koji ne priznajete drugačije razmišljanje!
Ne mrzim homoseksualce, nemam ništa protiv njih, nema to nikakve veze sa tolerancijom i liberalizmom ali neke stvari jednostavno ne treba dirati!
Ne stavljajte nam riječi u usta jer poštujemo tradiciju i ne damo da se zadire u neke svete stvari.
Ili da sutra neko osnuje kao i u Holandiji stranku pedofila jer je i to njegovo ljudsko pravo zar ne?
I nemojte sad da govorite kako to nije isto, sve to dođe korak po korak.

Svaka čast za komentar, jedan od najboljih na temu ako ne i najbolji. Pogađa u centar.

Bojan

pre 10 godina

Ružna i besmislena inicijativa. Ružna, zato što sklapanje braka spada u ljudska prava, a brak između dva homoseksualca ni na koji način ne utiče na kvalitet života bilo kog heteroseksualca. Besmislena, zato što je hrvatski Sabor već najavio usvajanje zakona o partnerstvu u narednih par nedelja. U njemu će biti propisano da se svaka partnerska veza mora jednako tretirati pred zakonom, bilo da je u pitanju "brak muškarca i žene" ili "životno partnerstvo muškarca i muškarca". Dakle, sve što su ovi mrzitelji postigli jeste da se takva zajednica formalno ne može nazvati "brak".

Nije baš tako. Poenta je bila da se na ovaj način stane na put da Homoseksualci mogu da usvajaju decu. Ovako će moći da ozakone svoju vezu u pravnom smislu, zbog nasledstva, odgovornosti kod bolesti i sl. sa čime se slažem ali decu neće moći da usvoje kao što ne bi ni trebalo.
I vuk sit i ovce na broju.

drvo

pre 10 godina

pade mi na pamet da sam skoro negde video da se covek u argentini ozenio sa drvetom...zamislite koliko bi sulud tek taj referendum bio :)

Negoslavci

pre 10 godina

Najtolerantnije mesto u Hrvatskoj bili su srpsko selo Negoslavci - 75% bilo je protiv.
I sad neka neko kaže da nije sve politika - ovaj je referendum bio glasanje za ili protiv HDZ-a i desnih hrvatskih stranaka.

Budalica

pre 10 godina

Brak bi svakako trebalo da ostane kao zajednica muškarca i žene, čisto iz razloga produžavanja vrste. Razumem istopolne partnere i njihovu težnju da se zakonski treba urediti njihova zajednica, jer je logično da se imovina treba deliti kad jedan od njih umre, da trebaju da budu sposobni za zajedničko podizanje kredita, izgradnju kuće itd... Stoga treba doneti zakon o Uzajamno korisnoj zajednici i omogućiti da se ljudi vezuju, slično kao u braku. Tu čak mogu i da se vezuju ljudi koji nisu gay opredeljenja, nego recimo i kad neki čovek čuva drugog čoveka, zbog starosti itd... pa hoće sa njim da podeli imovinu nakon smrti...

pola - pola ZG

pre 10 godina

(Marina, 2. decembar 2013 09:46)

Marina, srećo, nemoj tako...
Nisu u Crkvi i ADZ-ju gejevi... Većina njih samo ima nekog muškića kojeg incognito tamburaju... S parolom - 'što mlađe - to slađe'!
A naravno, javno se groze homoseksualizma! I za 'tradicionalne su vrijednosti'... - ma što da to značilo.
Nema većih licemjera i pedofilčina od onih u HDZ-u i Crkvi.
Amen

zg

pre 10 godina

Prekrasno je kako srpski desničari podržavaju hrvatke u mržnji prema gayevima. Tako brzo zaboravljaju da ti isti mrze sve manjine jednakim žarom. Pa ti isti sada skupljaju potpise za referendum protiv Srba...

Aleksandar

pre 10 godina

Mi to već imamo u Ustavu pa i ne moramo da se brukamo referendumom... Svaka čast Istri, opet dokazuje da je bila i ostala jedino razumno mesto iz cele bivše SFRJ.

poturak gori od turka

pre 10 godina

Užas živi. Ovime se ništa nije postiglo osim što se potrošila hrpa love. Ionako postoje zakoni koji uskoro dolaze na snagu i koji će to regulirati. Ali ne, mi Hrvati moramo pokazati svijetu koliko smo primitivni i netolerantni pa to mora i u ustavu stajati. U državi koja ima cijeli niz ozbiljnih problema mi se sa ovime bavimo? Pretpostavljam da nas to onda čini i neozbiljnom državom. Vidi se što je Hrvatima bitno... koga briga za kriminal i korupciju, koga briga za praktički nepostojeću politiku energetskog razvoja, koga briga za nezaposlenost, koga briga za ogroman dug, ogromnu i neučinkovitu birokraciju, lažne branitelje, seljake... bitno je da smo mi tim homoseksualcima pokazali gdje im je mjesto.

Bruke i sramote... A sad me ispričajte, idem pronaći papirnatu vrećicu da ju stavim na glavu.

… osramoćeni, heteroseksualni, Hrvat
(rvat katolik, 2. decembar 2013 02:55)

ti ku od ovce a ne Hrvat a to se vidi od nick-a do texta (niti Srbi nam se tako ne rugaju)...

ako ste bili tako pametni i htjeli ustedjet narodu lovu..zasto nas svemoguci inteletukac od premijera nije donio zakon za istospolne zajednice...??? ne drug i drugovi te kvazi rusitelji Hrv tradicije su morale cackat gdje niko nikad nije i sad eto oni glupi...nismo...

imajte homo zajednicu..ali nedamo vam brak...da volite narod..i stedite im pare...trebali ste mislit o tome..a ne bit general poslje bitke

kolos

pre 10 godina

Sada naivni Srbi misle da ce i oni na referendumu moci da se izjasnjavaju po slicnim pitanjima.Mi smo bombardovani i za nas nema ocu-necu,nego kako cike iz Brisela jave svojim misevima u vladi,tako ce da bude.A da ce Hrvati da ispastaju zbog ove odluke ne sumnjam.

david ns

pre 10 godina

kako su glasali u varaždinu i čakovcu? što nije izašlo bar 51%?ostale ne interesuje ko će s kim u životnu zajednicu i da potpisuje papire. sprdnja od trošenja para za referendum samo da bi se napakostilo

SardaukarCRO

pre 10 godina

Zanimljivo je sve ovo sto se dogadja posljednjih dana u HR...ali ajmo stvari posloziti ovako.

1. Prvo, ZA OBRANU OBITELJI: Ne osjecamo se kao obitelj da samo u vecinom HETERO drzavi ugrozeni, pa da si netko uzima pravo da me/nas brani. Dovoljno sam jak da svoju obitelj znam sam obraniti. Dakle molim vas NEMOJTE me/nas "braniti", ili mijenjajte naziv ove đavolje udruge, jer ne dozvoljavam da se pozivate i na moju obitelj u ovoj lakrdiji i ugrozavanju prava.
2. Porezni sustav je u HR podesen da dio novca iz poreza koji MI placamo, (dakle i hetero i homo, i vjernici i "nevjernici"), ide crkvi (katolik sam), a onda ista ta crkva nema "problem" uzeti pare od "pedera" i "nevjernika". E pa ajmo onda ovako, ako "pederi" nemaju pravo na brak, onda ako se deklariraju ne moraju placati porez crkvi koja ih se odrice. Da se stvari tako postave, prekosutra bi postali PRVA vecinska "pedreska" drzava u svijetu samo da se ne plati porez.
3. Onda bi ti isti "nazovi pederi" raspisali novi referendum, gdje bi svi trazili pravo na brak i koji bi bio sa 80% vecinom usvojen. Tada nas ne bi nista od ovoga smetalo, rekoh samo da se prodje "mukte".

4. Ma smeca smo bili i ostali SVI s brdovitog Balkana

hiper

pre 10 godina

Potpora i oduševljenje iz Francuske - Hrvati pokazali cijelom svijetu da se pita njih, a ne političke elite!
Hrvatski građani provode pravu demokraciju neposrednu...treba nas biti sramota izjavili su Francuski prosvjednici. Jedna država koja je čitavo stoljeće bila zakinuta za demokraciju, pokazuje cijelom svijetu da se pita njih a ne vladajuće i elite kazali su Francuzi. Pametnom dosta.

Jugoslovenski element

pre 10 godina

pa Rijeka i Pula su im uvek bili zapad i "Evropa" za ostatak zemlje
(zapad, 02. decembar 2013 00:53)
Tebi je zapad Niš.
(Ivan Ivić, 2. decembar 2013 11:45

Sad stvarno vise nisam u dilemi..Srbi I Hrvati su braca i isti narod.
Potpuno ste isti, ali zaista potpuno.

Analitikus

pre 10 godina

Znaš onaj osećaj kad ti milion misli istovremeno proleće kroz glavu, pa ne uspevaš sastaviti rečenicu... I ljutim se i tužno mi je. Demokratija nije za sve prostore.

ninepi

pre 10 godina

Bravo braco Hrvati.Neka ovi nazovu svoju zajednicu nekim drugim imenom. Brak je sveta zajednica muskarca i zena, prirodnih strana u njoj.
Dokle cete vise da pljujete po svetim stvarima.

picasso

pre 10 godina

Ja se izvinjavam, ali ne razumem sta znaci "u ime obitelji". Da li biste bili ljubazni da ovo prevedete na srpski jezik? Ili vise niste srpski medij?

šiime

pre 10 godina

bačen novac na nešto što se oduvijek zna,,,,brak je muškarac i žena,,,,,fala bogu da je i ovo završilo,,i nadam se da je ovo zadnji referendum,,,ovaj drugi koji pokušavaju,,taj neće ići,,,nesmijemo ga dozvoliti,,,

bgd

pre 10 godina

Trebalo bi iste takve referendume raspisati širom sveta, da svima konačno bude jasno.

Popeli ste nam se na glavu sa "seksualnim manjimama", sa "opredeljenjem", "orjentacijom", "prajdovima", skraćenicama, izmišljenom terminologijom zato što u jeziku i postoje odgovarajuće reči, a latinski vam je nezgodan jer zvuči više kao dijagnoza.

Ja sam da se isti ovakav referendum organizuje i kod nas i da završimo više sa budalaštinama.

uskoro 'odliveni' splitski mozak

pre 10 godina

Nema sumnje da je Ustavni sud Hrvatske dozvolia da se odrzi klerofasisticki referendum kojim se gay i bi ljudima uskracuju njihova osnovna ljudska prava, koja se heteroseksualce uopce ne ticu. Sram me je ka Hrvata da se dozvolilo Crkvi da nasoj dici ispire mozgove u javnim skolama. Meni ka mladom Hrvatu ostaje da lipo zapakujen stvari i oden zivit u neku civiliziranu zemlju, a ovu ostavljam primitivnim klerofasistima i vjerskim fanaticima da skupa u njoj propadnu.

miro split

pre 10 godina

Čestitke stižu iz ciloga svita.Putin iz Rusije,Borat iz Kagzastana,Torento iz Španjolske.U Saudiskoj Arabiji je opće slavlje,Lukašenko u Bjelorusiji kaže da sad može mirna srca u mirovinu,Đukanović veli da će on isto ostat na položaju za svaki slučaj,Afganistan nam nudi da prepišemo njihov tradiciski zakon o kamenovanju popularno nazvan:"Ako ona tebi nabije roge na glavu ti nju kamenom u glavu",Pakistanci goli trče po ulici dok američke bespilotne letjelice izvode avio miting.Nikolić iz Srbije poručuje :Ipak smo braća,ali ne topla. Ma ludilo živo na svakom kutku planete jer je Hrvatska predziđe kršćanstva.Hrvatska je opravdala svoj nekadašnji turistički slogan.
Mala zemlja za velike gluposti!

Vlada

pre 10 godina

Realno, takvo je stanje u svim bivsim komunistickim drzavama izuzev mozda Ceske. Deca ce u buducnosti morati da ispravljaju greske svojih roditelja.

Labinska Republika 1921

pre 10 godina

Svaka cast Istrijanima i Primorcima. U gradu Labinu u Istri, mjestu prve oruzane pobune lokalnih rudara protiv Musolinijevih fasista i fasizma uopce jos 1921, rekordnih 71% PROTIV.

Dunjić Moma

pre 10 godina

"Bravo braco Hrvati...
(ninepi, 1. decembar 2013 20:37)"

Ne znam od kada su Hrvati i Srbi braća?! Komšije da.."dobar dan".."dobro jutro" i slično, ok! Hrvatska je na Balkanu, eno pobiše se večeras, posle utakmice Dinamo-Hajduk BBB i Torcida oko pitanja da li su za gej brakove ili protiv! Zagrepčani su ZA, a Splićani PROTIV!

Nikola: Nicht danke Deutschland...für was denn ?

pre 10 godina

Sve je jedno kako su oni glasali. Oni ce svoju volju, mnogo brze, nego sto su mislili "promeniti". Gvido Westerwele ce se pobrinuti za to, a nece im biti ni tesko...navikli su. I to spada u "Danke Deutschland". Bojim se, da i nama, "heteroseksualnim" Srbima isto sledi, iako nikada nismo uzvikivali "Danke Deutschland".

T&T

pre 10 godina

Gde li su sada svi oni dezurni hevatski komentatori da komentarisu o hrvatskoj "kulturi", "europejstvu" i "bogatstvu"?
Covece, kakva ironija - trebali su prvo da udju u EU da bi Evropa I ceo svet konacno videli ko su zaista - a ovo sve je tek pocetak.
Cek samo kada ih opali jos presuda za genocid u haskom sudu u Martu.....

steta

pre 10 godina

nazalost kod njih je i dalje jaka religija, zato su i ovakvi rezultati. Za celo covecanstvo porazavajuce jer je prestrasno da ljudi i dalje ne koriste svoj mozak vec onih iznad. Steta, sa ovim su mogli da pokazu da su zrelo drustvo, ali ipak nisu.

Key pad

pre 10 godina

Referendum je glupost, vlada je trebala doneti zakon, a ne dopustiti maloumnim krezubim kozo****** da zemlju vraćaju u fašizam i 16 vek.
Jačanja desnice na severu, istoku i zapadu Balkana su opasni po region.Treba to čistiti dok je vreme da se u ovom siromaštvu i bedi ne desi još gore zlo koje smo već gledali devedesetih.

Bojan

pre 10 godina

"Šefica diplomatije Vesna Pusić rekla je ranije da će ukoliko se na referendumu većina birača odluči "za" to biti prvi put da se Ustav unosi diskriminacija."

Diskriminaciju ste u ustav uneli kad ste izbacili Srbe kao konstitutivni narod iz tog istog ustava.

mare, bg

pre 10 godina

Bravo braco Hrvati...
(ninepi, 1. decembar 2013 20:37)

Da li mogu da te zamolim Hrvoje Zemunac da prestaneš da izigravaš Srbina! Drži se ti tvojih Hrvata, uživaj u svojoj domovini Srbiji, a gej će ostati gej....to se ne može menjati nikakvim referendumom!

coina

pre 10 godina

Bas razmisljam koliki bi procenat glasaca, da se kod nas odrzi slican referendum, glasao protiv. Mislim da bi bio na na nivou statisticke greske. Tako da cak i tih hrvatskih naizgled malih 36%, dovoljno govore o tome gde smo mi a gde su oni.

dgra

pre 10 godina

Demokratska Hrvatska odnosi pobedu u najdemokratskijoj EU. Kao sto se demokratija pokazuje u lomjenju cirilicnih tabli i u ustasoidnim gestovima tako se i sada pokazalo u hrvatskom definisanju braka.

dusan

pre 10 godina

dolaze razna iskusenja za ljudska prava, toleranciju i postovanja razlicitosti. nije problem da se brak definise kao zajednica muskarca i zene. problem je sto vecina vidi lgbt osobe kao decu manjeg boga i nize vrednosti, kao bolesnike. odatle pa do radikalnih resenja - prevaspitavanja, lecenja, pa zasto da ne i eutanazije samo je mali korak. vecina bi i to podrzala, a to se zove fasizam... sa podrskom vecine.

DejaNS

pre 10 godina

Ružna i besmislena inicijativa. Ružna, zato što sklapanje braka spada u ljudska prava, a brak između dva homoseksualca ni na koji način ne utiče na kvalitet života bilo kog heteroseksualca. Besmislena, zato što je hrvatski Sabor već najavio usvajanje zakona o partnerstvu u narednih par nedelja. U njemu će biti propisano da se svaka partnerska veza mora jednako tretirati pred zakonom, bilo da je u pitanju "brak muškarca i žene" ili "životno partnerstvo muškarca i muškarca". Dakle, sve što su ovi mrzitelji postigli jeste da se takva zajednica formalno ne može nazvati "brak".

Zagor Te-Nej

pre 10 godina

Znaci vecina je za to da Hrvat pre ozeni Srpkinju nego Hrvata. Za medjunarodne odnose to i nije tako lose. Pogotovo posle onih zadnjih nacionalistickih ispada. Samo da li ce sad da krene i referendum za i protiv brakova sa ljudima srpske nacionalnosti? Sve dok se ustav ne promeni po volji "cistih i ispravnih" Hrvata.

Stari Vujadin

pre 10 godina

Ovi iz EU mora da se cesu sada kad vide koga su primili u zajednicu. Kako su poceli jos ce Hrvatska da bude prva drzava koju ce da izbace iz EU. :D

Hrvoje Dragec

pre 10 godina

Kaj ste to uradili, prvo ljepi pozdravi na stadionima, pa sada ovo sa razno raznim brakovima, pa Vas ce fulat iz EU, kaj ne. Vragec stari.

Milorad

pre 10 godina

И сад су они као сачували породицу тако што су променили члан устава који је важио годинама. Нешто не видим да су хетеросексуалци били угрожени до сада, да ми је знати како ће им сад бити боље

Alexxx

pre 10 godina

U pripremi je zakon o registriranom partnerstvu i to mi je sasvim u redu. Kroz taj zakon gay zajednica ce dobiti prava koja su tražili , a brak nek ostane brak kakav je i do sada bio

Nikola

pre 10 godina

у праву си, @bgd, глупе скраћенице за речи које постоје у нашем језику су бар иритантне. Иначе, лако је било ућуткати педера или лезбејку у сеоцету са педесет људи, сада, у доба интернета где људи могу да се повежу и дођу до медицинских истраживања за пар секунди је то немогуће и бајке и митови више не пролазе. Хомосексуалност је природна појава међу животињским врстама и као таква никад неће бити успешно и трајно потиснута

Petar

pre 10 godina

Ideja za naše političare: Hitno uvedite da homoseksualni parovi mogu da zasnuju građanski brak kod matičara. Svaka crkva nek radi kako misli da treba. E ONDA, lepo, za građane iz inostranstva taksu u evrima, recimo 100 evra da matičar potpiše. Onda čekamo da navale na venčanja k'o u vegas. Ima da opštine napune budžet, da zarade restorani, fotografi, ...

Naravno, ima onih koji su protiv takvog braka, al njih pitam dal je bolje tući ih ili im uzeti pare k'o turistima, pa da se vrate opet i donesu još para za opštinsku i državnu kasu? Para, od kojih će vašoj deci biti napravljena igrališta, osvetljene ulice itd.

SQI

pre 10 godina

"Za takvu definiciju koja ne ostavlja prostora za mogućnost gej brakova bili su građani Zagreba, Splita i Osijeka."

Koliko sam ja razumeo, ovo ne ostavlja prostor za mogućnost samo da se zajednica dva muškarca ili dve žene ne zove brak, što je potpuno u redu. Ne vidim da se ovim zabranjuje da homoseksualci vremenom dobiju isti status kakav uživaju bračni saputnici (pitanje nije da li, nego kad), samo što će njihova zajednica nositi neko drugo ime. Naravno da nema razumnog argumenta kojim to može da spori.

blue_madness,zg

pre 10 godina

Kaj ste to uradili, prvo ljepi pozdravi na stadionima, pa sada ovo sa razno raznim brakovima, pa Vas ce fulat iz EU, kaj ne. Vragec stari.
(Hrvoje Dragec, 1. decembar 2013 20:52)

Nemreju nas fulat iz EU,fulat znači promašit,tak da ono,fulao si ceo fudbal,kuiš ne :)

ala su se definisali i oko cega se mlate :D

pre 10 godina

hahaha,a posto nisu za brak,vi sad instuticionalizujte civilizovanu zajednicu sa istim pravima.
Posto se na zahtev vecine ne zove "brak" :)

Marina

pre 10 godina

Da,sramota me je zbog ovog rezultata ali me tješi da sam dala glas protiv i tako barem pred sobom ostala čista. Kad vidimo da je na referendum izašlo ispod 30% građana,i da je 65% glasalo za,onda brojčano u odnosu na ukupno stanovništvo nemaju se čime pohvaliti. Ja sam hetero, ne razumijem koji faktori vode u homoseksualnost,ali sam za jednakost svih građana bez obzira na različitost. Vlada će donijeti zakon kojima će se zaštititi homo parovi pa ćemo se tako malo iskupiti za diskriminaciju manjine.
U svemu me najviše nervira kler i desnica oko HDZ koji su javno protiv homoseksualnosti,a sami iza zatvorenih vrata postaju pravi kapitalni primjerci gay odnosa među sobom. Klerikalci očito misle da je homo zlo ako je javno,a nije zlo ako je tajno. Jedino se tješim da Bog sve vidi i da će svatko odgovarati za svoje licemjerje i svoje mržnje jer se sve vraća i sve se plaća.

from_croatia_with_love

pre 10 godina

Bravo za Istru, Rijeku, Varaždin i Međimurje! Ostatak Hrvatske živi užas. Jako me razočarao moj Zagreb sa 55% ZA. Kao rođeni Zagrepčanin osjećam se kao liberalna manjina u svom gradu :(

Dobra strana je ta što Vlada ipak namjerava provesti zakon o istospolnim zajednicama koji im daje prava koja zaslužuju. Ja sam hetero ali puna podrška slobodi!

Negoslavci

pre 10 godina

Najtolerantnije mesto u Hrvatskoj bili su srpsko selo Negoslavci - 75% bilo je protiv.
I sad neka neko kaže da nije sve politika - ovaj je referendum bio glasanje za ili protiv HDZ-a i desnih hrvatskih stranaka.

Novosadista

pre 10 godina

@coina
Zapravo, PROTIV su u velikoj većini glasali stanovnici Rijeke i njene okoline, kao i stanovnici Istre. Malopre sam gledao rezultate referenduma po regionima (županijama) i jedino su Istarska i Primorska županija većinski glasale PROTIV, a sve ostale su velikom većinom bile ZA... Prikazani su rezultati i po opštinama, i ono što me je impresioniralo je to da je svako zabačeno selo u unutrašnjosti Istre ispalo tolerantnije i naprednije od velikih gradova- Zagreba, Splita, itd... Moji prijatelji iz Umaga su mi pre par godina pričali da je razlika u mentalitetu ljudi koji žive u Istri i ostatku Hrvatske ogromna, i da se veliki broj njih prvenstveno smatra Istrijanima, pa tek onda Hrvatima, a neki se nikako i ne smatraju Hrvatima. I zaista jeste tako, oni kao da su potpuno drugi svet u odnosu na ostale, mnogi od njih uopšte ne smatraju ništa dalje od Rijeke kao svoju državu, i mislim da kada bi bio referendum o nezavisnosti Istre, većina bi bila ZA. :D Takođe, komentari Hrvata iz drugih krajeva su me zasmejali, u fazonu:''Pa mi Istru i ne smatramo kao deo Hrvatske'', ''Istra-zemlja Italijana, Srba, komunista, ateista i drugih mrzitelja Hrvata'' a najjači mi je bio:''Menjamo Istru za zapadnu Hercegovinu''. :D

rvat katolik

pre 10 godina

Užas živi. Ovime se ništa nije postiglo osim što se potrošila hrpa love. Ionako postoje zakoni koji uskoro dolaze na snagu i koji će to regulirati. Ali ne, mi Hrvati moramo pokazati svijetu koliko smo primitivni i netolerantni pa to mora i u ustavu stajati. U državi koja ima cijeli niz ozbiljnih problema mi se sa ovime bavimo? Pretpostavljam da nas to onda čini i neozbiljnom državom. Vidi se što je Hrvatima bitno... koga briga za kriminal i korupciju, koga briga za praktički nepostojeću politiku energetskog razvoja, koga briga za nezaposlenost, koga briga za ogroman dug, ogromnu i neučinkovitu birokraciju, lažne branitelje, seljake... bitno je da smo mi tim homoseksualcima pokazali gdje im je mjesto.

Bruke i sramote... A sad me ispričajte, idem pronaći papirnatu vrećicu da ju stavim na glavu.

osramoćeni, heteroseksualni, Hrvat

Aleksandar

pre 10 godina

Mi to već imamo u Ustavu pa i ne moramo da se brukamo referendumom... Svaka čast Istri, opet dokazuje da je bila i ostala jedino razumno mesto iz cele bivše SFRJ.

komentar

pre 10 godina

Za takvu definiciju koja ne ostavlja prosotra za mogućnost gej brakova
-------------------------
istospolni parovi i dalje mogu razvijati svoja prava u zakonodavnom tijelu samo legalno-pravno im zajednica se nece zvati brak. vau lol

dakle isto ko i u ustavu srbiji, a sad ce hrvatski nacionalisti da nisu ko istocna braca ;D

poz

Bravo za vukovarske Srbe

pre 10 godina

Većinske srpske općine kraj Vukovara su bile PROTIV.
Općina Negoslavci 75% protiv
Općina Trpinja 51,94% protiv
Općina Borovo 67,86% protiv
Sve hrvatske općine su glasale ZA(debela većina od +80%)
Rezultati se mogu vidjeti na http://www.izbori.hr/2013Referendum/rezult/rezultati.html

Bojan

pre 10 godina

Ružna i besmislena inicijativa. Ružna, zato što sklapanje braka spada u ljudska prava, a brak između dva homoseksualca ni na koji način ne utiče na kvalitet života bilo kog heteroseksualca. Besmislena, zato što je hrvatski Sabor već najavio usvajanje zakona o partnerstvu u narednih par nedelja. U njemu će biti propisano da se svaka partnerska veza mora jednako tretirati pred zakonom, bilo da je u pitanju "brak muškarca i žene" ili "životno partnerstvo muškarca i muškarca". Dakle, sve što su ovi mrzitelji postigli jeste da se takva zajednica formalno ne može nazvati "brak".

Nije baš tako. Poenta je bila da se na ovaj način stane na put da Homoseksualci mogu da usvajaju decu. Ovako će moći da ozakone svoju vezu u pravnom smislu, zbog nasledstva, odgovornosti kod bolesti i sl. sa čime se slažem ali decu neće moći da usvoje kao što ne bi ni trebalo.
I vuk sit i ovce na broju.

Aleksandar

pre 10 godina

@(Petar, 1. decembar 2013 23:38)

A zašto bi iko dolazio u Srbiju da se venča kad su im tu Holandija, Belgija, Danska, Norveška, Švedska, Francuska, Velika Britanija, Španija, Portugal, Island... (a od sledeće godine i Nemačka, Austrija i Slovenija)?

Inače, vidimo kako istopolni brakovi načisto uništavaju države (neke od navedenih imaju istopolne brakove već više od decenije, a istopolne zajednice skoro pola veka) za razliku od prosperitetnih i berićetnih država poput Srbije, Letonije, Mađarske, Albanije, Rumunije, Bugarske a evo sad i Hrvatske.

EU Citizen

pre 10 godina

Bravo, Hrvatska! Mislim da ljudi različitih seksualnih preferencija zaslužuju svako poštovanje i slobodu da ih upražnjavaju, uključujući i slobodu da zaključuju registrovana partnerstva, ali brak je klasična institucija koja za mnoge ima i religiozan ili tradicionalan značaj, i arogantne pokušaje ultralevičarskih socijalnih inženjera da ovaj pojam vezan za porodicu i decu silom prisvoje i koriste ga za homoseksualna registrovana partnerstva, to jest, da svim tim ljudima stave prst u oko, opale šamar i kažu, u suštini: vi neandertalci, mi smo jedini moralni i pametni, i od sada ćete da živite i upotrebljavate jezik onako kako mi hoćemo, a ne onako kako vi želite i navikli ste, treba sprečiti po svaku cenu. Nadajmo se da je ovo tek jedna od prvih lasta celoevropske pobune protiv neokomunističko-ljudskopravaškog terora.

Umak od vrganja

pre 10 godina

Protiv ogranicavanja prava LGBT osobama su: Pula i većina istarskih gradova, Rijeka, Opatija, Varaždin i Čakovec. Sve ostalo je za.Ako ste se ikad pitali gdje su granice Balkana eto vam odgovora.

Vila sa Dedinja

pre 10 godina

1. Prvo skidam kapu Hrvatima za doslednost i jednistvo. Svaka vam cast, zato ste nas se i otarasili jer ste fokusirani kao grupa (ako tako nesto postoji ali vidim da radi).
2. Hrvatima centrala nije EU vec Vatikan. I ne samo njima, ali to je duga proca.
3. Verujem da ce bilo kakav anti srpski referendum u Hrvatskoj tamo da prodje bez problema. Demokratski.
4. Mislim da je homoseksualni brak neminovna stvar i svaka diskriminacija pogresna.
5. Steta sto mi nemamo makar jedan stav u kojem mozemo da se saglasimo preko 50%.

zg

pre 10 godina

Prekrasno je kako srpski desničari podržavaju hrvatke u mržnji prema gayevima. Tako brzo zaboravljaju da ti isti mrze sve manjine jednakim žarom. Pa ti isti sada skupljaju potpise za referendum protiv Srba...

pola - pola ZG

pre 10 godina

(Marina, 2. decembar 2013 09:46)

Marina, srećo, nemoj tako...
Nisu u Crkvi i ADZ-ju gejevi... Većina njih samo ima nekog muškića kojeg incognito tamburaju... S parolom - 'što mlađe - to slađe'!
A naravno, javno se groze homoseksualizma! I za 'tradicionalne su vrijednosti'... - ma što da to značilo.
Nema većih licemjera i pedofilčina od onih u HDZ-u i Crkvi.
Amen

poturak gori od turka

pre 10 godina

Užas živi. Ovime se ništa nije postiglo osim što se potrošila hrpa love. Ionako postoje zakoni koji uskoro dolaze na snagu i koji će to regulirati. Ali ne, mi Hrvati moramo pokazati svijetu koliko smo primitivni i netolerantni pa to mora i u ustavu stajati. U državi koja ima cijeli niz ozbiljnih problema mi se sa ovime bavimo? Pretpostavljam da nas to onda čini i neozbiljnom državom. Vidi se što je Hrvatima bitno... koga briga za kriminal i korupciju, koga briga za praktički nepostojeću politiku energetskog razvoja, koga briga za nezaposlenost, koga briga za ogroman dug, ogromnu i neučinkovitu birokraciju, lažne branitelje, seljake... bitno je da smo mi tim homoseksualcima pokazali gdje im je mjesto.

Bruke i sramote... A sad me ispričajte, idem pronaći papirnatu vrećicu da ju stavim na glavu.

… osramoćeni, heteroseksualni, Hrvat
(rvat katolik, 2. decembar 2013 02:55)

ti ku od ovce a ne Hrvat a to se vidi od nick-a do texta (niti Srbi nam se tako ne rugaju)...

ako ste bili tako pametni i htjeli ustedjet narodu lovu..zasto nas svemoguci inteletukac od premijera nije donio zakon za istospolne zajednice...??? ne drug i drugovi te kvazi rusitelji Hrv tradicije su morale cackat gdje niko nikad nije i sad eto oni glupi...nismo...

imajte homo zajednicu..ali nedamo vam brak...da volite narod..i stedite im pare...trebali ste mislit o tome..a ne bit general poslje bitke

Analitikus

pre 10 godina

Znaš onaj osećaj kad ti milion misli istovremeno proleće kroz glavu, pa ne uspevaš sastaviti rečenicu... I ljutim se i tužno mi je. Demokratija nije za sve prostore.

SardaukarCRO

pre 10 godina

Zanimljivo je sve ovo sto se dogadja posljednjih dana u HR...ali ajmo stvari posloziti ovako.

1. Prvo, ZA OBRANU OBITELJI: Ne osjecamo se kao obitelj da samo u vecinom HETERO drzavi ugrozeni, pa da si netko uzima pravo da me/nas brani. Dovoljno sam jak da svoju obitelj znam sam obraniti. Dakle molim vas NEMOJTE me/nas "braniti", ili mijenjajte naziv ove đavolje udruge, jer ne dozvoljavam da se pozivate i na moju obitelj u ovoj lakrdiji i ugrozavanju prava.
2. Porezni sustav je u HR podesen da dio novca iz poreza koji MI placamo, (dakle i hetero i homo, i vjernici i "nevjernici"), ide crkvi (katolik sam), a onda ista ta crkva nema "problem" uzeti pare od "pedera" i "nevjernika". E pa ajmo onda ovako, ako "pederi" nemaju pravo na brak, onda ako se deklariraju ne moraju placati porez crkvi koja ih se odrice. Da se stvari tako postave, prekosutra bi postali PRVA vecinska "pedreska" drzava u svijetu samo da se ne plati porez.
3. Onda bi ti isti "nazovi pederi" raspisali novi referendum, gdje bi svi trazili pravo na brak i koji bi bio sa 80% vecinom usvojen. Tada nas ne bi nista od ovoga smetalo, rekoh samo da se prodje "mukte".

4. Ma smeca smo bili i ostali SVI s brdovitog Balkana

hiper

pre 10 godina

Potpora i oduševljenje iz Francuske - Hrvati pokazali cijelom svijetu da se pita njih, a ne političke elite!
Hrvatski građani provode pravu demokraciju neposrednu...treba nas biti sramota izjavili su Francuski prosvjednici. Jedna država koja je čitavo stoljeće bila zakinuta za demokraciju, pokazuje cijelom svijetu da se pita njih a ne vladajuće i elite kazali su Francuzi. Pametnom dosta.

Aristotel

pre 10 godina

Inicijativu "U ime obitelji" podržala je i Srpska pravoslavna Crkva u Hrvatskoj, kao i sve druge vjerske zajednice (protestanti, muslimani i Židovi) i brojni ateisti. Nisu katolici jedini koji znaju što je brak...

ZA

pre 10 godina

Zašto potenciranje mržnje?
Ako se zalažem da je brak nešto tradicionalno i želim da tako i ostane, kako je uvijek i bilo, bez iskazivanja mržnje prema drugoj strani, čemu odmah pridavanje epiteta "fašista, šovinista i mrzitelja"?
Vi ste ti koji mrzite i pljujete, koji ne priznajete drugačije razmišljanje!
Ne mrzim homoseksualce, nemam ništa protiv njih, nema to nikakve veze sa tolerancijom i liberalizmom ali neke stvari jednostavno ne treba dirati!
Ne stavljajte nam riječi u usta jer poštujemo tradiciju i ne damo da se zadire u neke svete stvari.
Ili da sutra neko osnuje kao i u Holandiji stranku pedofila jer je i to njegovo ljudsko pravo zar ne?
I nemojte sad da govorite kako to nije isto, sve to dođe korak po korak.

Bojan

pre 10 godina

@ZA

Zašto potenciranje mržnje?
Ako se zalažem da je brak nešto tradicionalno i želim da tako i ostane, kako je uvijek i bilo, bez iskazivanja mržnje prema drugoj strani, čemu odmah pridavanje epiteta "fašista, šovinista i mrzitelja"?
Vi ste ti koji mrzite i pljujete, koji ne priznajete drugačije razmišljanje!
Ne mrzim homoseksualce, nemam ništa protiv njih, nema to nikakve veze sa tolerancijom i liberalizmom ali neke stvari jednostavno ne treba dirati!
Ne stavljajte nam riječi u usta jer poštujemo tradiciju i ne damo da se zadire u neke svete stvari.
Ili da sutra neko osnuje kao i u Holandiji stranku pedofila jer je i to njegovo ljudsko pravo zar ne?
I nemojte sad da govorite kako to nije isto, sve to dođe korak po korak.

Svaka čast za komentar, jedan od najboljih na temu ako ne i najbolji. Pogađa u centar.

kolos

pre 10 godina

Sada naivni Srbi misle da ce i oni na referendumu moci da se izjasnjavaju po slicnim pitanjima.Mi smo bombardovani i za nas nema ocu-necu,nego kako cike iz Brisela jave svojim misevima u vladi,tako ce da bude.A da ce Hrvati da ispastaju zbog ove odluke ne sumnjam.

zivi zivot i pusti druge da zive

pre 10 godina

zivim sa zenom vec 13 godina nismo u braku. nikakva definicija braka iz ustava nam nije pomogla da podizemo svoje troje dece vec razumevanje i tolerancija. i decu ucimo da budu tolerantna prema drugom misljenju, razlicitostima i da uzivaju u zivotu i da puste druge da zive a da na kilometar namirisu besposlaicre i gurace noseva u tudja posla i da se klone takvih zaludnika.

Zoran

pre 10 godina

Nemam nista protiv gej zajednica, ali one nisu isto sto i klasican brak. Zato je potrebno da postoji i razlika u nazivu. Sto se tice prava ona treba da budu ista za sve.

Budalica

pre 10 godina

Brak bi svakako trebalo da ostane kao zajednica muškarca i žene, čisto iz razloga produžavanja vrste. Razumem istopolne partnere i njihovu težnju da se zakonski treba urediti njihova zajednica, jer je logično da se imovina treba deliti kad jedan od njih umre, da trebaju da budu sposobni za zajedničko podizanje kredita, izgradnju kuće itd... Stoga treba doneti zakon o Uzajamno korisnoj zajednici i omogućiti da se ljudi vezuju, slično kao u braku. Tu čak mogu i da se vezuju ljudi koji nisu gay opredeljenja, nego recimo i kad neki čovek čuva drugog čoveka, zbog starosti itd... pa hoće sa njim da podeli imovinu nakon smrti...

Beogradski Srbin

pre 10 godina

"Nema sumnje da je Ustavni sud Hrvatske dozvolia da se odrzi klerofasisticki referendum kojim se gay i bi ljudima uskracuju njihova osnovna ljudska prava, koja se heteroseksualce uopce ne ticu."
(uskoro 'odliveni' splitski mozak, 1. decembar 2013 20:43)

Sud u Strazburu je doneo odluku da PRAVO NA BRAK NE SPADA U LJUDSKA PRAVA!!!

jiji

pre 10 godina

Prvo moram reci da po konvenciji UN-a ne spada u temeljna ljudska prava,tako da tu nema diskriminacije.Drugo i Srbija ima istu definiciju u svom ustavu,kao i neke zemlje EU. Osim toga istospolni brakovi nisu legalizirani u puno drzava,tako da od ovog radit skandal....

david ns

pre 10 godina

kako su glasali u varaždinu i čakovcu? što nije izašlo bar 51%?ostale ne interesuje ko će s kim u životnu zajednicu i da potpisuje papire. sprdnja od trošenja para za referendum samo da bi se napakostilo

Don Quijote

pre 10 godina

@:Glasali protiv braka, a donose Zakon o registriranom partnerstvu...razlika samo u nazivu. Pa ti kazi ko je tu lud?!
(Ko je tu lud, 1. decembar 2013 22:28)

Niko tu nije lud, nego si ti slabo obavesten. Ovde se i radilo samo o nazivu. Hrvatska je uradila ono sto ni jedna zemlja EU nije, i gde je na silu, bez demokratske potpore, progurano to sa brakovima. Veliki urbani centri Zagreb, Split pokazali su da tamo nije proslo ispiranje mozga i lobiranje CNN i MTV. Da je pravljen referendum u Spaniji, Italiji i Francuskoj ni tamo ne bi proslo. Zato nije ni pravljen.
Naravno, ljudi ce doneti Zakon o zivotnom partnerstvu i omoguciti zakonsku zastitu i to mora i kod nas hitno da se donese.
Pravo na usvajanje dece je pravo koje nemaju ni heteroseksualni parovi. Pravo na usvajanje imaju samo deca, koja imaju pravo da im se dodeli normalna porodica u kojoj ce rasti u normalnim uslovima. To je pravo deteta a ne parova.
Mene je kao Srbina sramota kada vidim onakvo neljudsko premlacivanje homoseksualaca po Srbiji. To mora da se promeni, ti ljudi moraju da imaju svu mogucu zakonsku zastitu i garantovana prava. Pod hitno i u Srbiji zakon o zivotnom partnerstvu homoseksualaca!

Jugoslovenski element

pre 10 godina

pa Rijeka i Pula su im uvek bili zapad i "Evropa" za ostatak zemlje
(zapad, 02. decembar 2013 00:53)
Tebi je zapad Niš.
(Ivan Ivić, 2. decembar 2013 11:45

Sad stvarno vise nisam u dilemi..Srbi I Hrvati su braca i isti narod.
Potpuno ste isti, ali zaista potpuno.

ja nisam lud

pre 10 godina

Glasali protiv braka, a donose Zakon o registriranom partnerstvu...razlika samo u nazivu. Pa ti kazi ko je tu lud?!
(Ko je tu lud, 1. decembar 2013 22:28)

Razlika je u tome što neće imati pravo posvajanja djece, dok bi u braku imali to pravo. Razlika je ogromna.

Lijep pozdrav.

drvo

pre 10 godina

pade mi na pamet da sam skoro negde video da se covek u argentini ozenio sa drvetom...zamislite koliko bi sulud tek taj referendum bio :)