Ponedeljak, 02.09.2013.

19:58

VU: Postavljene dve ćirilične table

Na još dve zgrade državnih tela u Vukovaru poslepodne su postavljene table s natpisima na latiničnom i ćirličnom pismu koje čuvaju jake snage bezbednosti.

Izvor: Beta

VU: Postavljene dve æiriliène table IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

54 Komentari

Sortiraj po:

Za primer

pre 10 godina

@ Dado
Ukljucim RTV i gledam dnevnik na hrvatskom a dosli ste do Beograda za vreme NDH pa vam niko nista ne prebacuje a vi ste navukli gorcinu tamo...U Subotici se obelezava hrvatski praznik Duzijanca, prisustvuje pokrajinski predsednik i svi najvisi zvanicnici vam cestitaju...U Petrovaradinu je kuca nekog znamenitog hrvata, sredjena sa sve plocom i sahovnicom, niko nije ni grafit ispisao a kamoli plocu lomio...

fyi

pre 10 godina

@dado
Smesno poredjenje, s obzirom da je madjarski uveden kao jedan od zvanicnih jezika u Vojvodini jos u SFRJ (posle znatno manje od 18 godina od zavrsetka Drugog svetskog rata).

Бојан Илић

pre 10 godina

Dragi Ivane!
Nisam imao nameru da omalovazim "domobrane"!
Ali "tabla" nije kriva, treba da menjaju vlast koja je odlucila da bude deo necega gde mora da se postuje zakon!
Mogli ste da proglasite novu NDH , pa bi ova prica imala logiku!
Koliko policajaca, koji cuvaju "tablu" je ucestvovalo u "dobrani" i to rade i dan danas?
Pola od ovih mamlaza koji divljaju nije ni videlo pusku a kamoli ucestvovalo u "dobrani"!
Bice cirilice svuda, bez brige, pa mozes sa "titlom" na hrvatskom da je usavrsis!
Pozdrav i samo bez pene ako moze!

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Gledam onu razularenu rulju, kako divljački, sa neverovatnom mržnjom i pasijom razbija i ruši "ćirilicu", kao da se radi o tempiranoj bombi?! Da li "branitelji Vukovara", a i oni koji smatraju da su Srbi izvršili agresiju na Vukovar, sada shvataju zašto se vodio rat u Hrvatskoj? Da li je ono nasilno izbacivanje Srba iz Ustava R. Hrvatske, označilo početak svakakvih zverstava, koje su počinili i jedni i drugi, uprkos tome što Hrvati svoja zverstva smatraju "demokratskim,oslobodilačkim" ili već kako?!Ako je ćirilica, odnosno pismo i jezik toliki problem,koja su ostala prava na koja Srbi mogu da računaju u Hrvatskoj, državi, ili državolikoj tvorevini koja je "juče" postala članica EU? Da li su "domoljupci" svesni da ovime dolivaju ulje na vatru i da izazivaju ponovne sukobe?

dado

pre 10 godina

Odem u Selencu(Vojvodina) i tamo pored neke od nasih zastava, ladno se vijori slovacka zastava na sred centra sela i nikom nista, sve ok.O tablama i putokazima kojekakvim da ne pricam...
(Vojvodina za primer, 2. septembar 2013 21:39)

Pa mozes otici i u Istru i vidjeti nazive na talijanskom i nikom nista. Da su talijani kojim slucajem 91. sravnili Pulu sa zemljom pokusavajuci je "osloboditi" od hrvata, mozda ni tih tabla ne bi bilo. Isto vrijedi za Slovake u Vojvodini...

Daredevil

pre 10 godina

Treba samo pogledati komentare na facebooku,portalima itd,itd....
Znači najgore šovinističke,rasističke uvrede,pokliči iz ne tako davnih devedesetih i spominjanje ustaške bratije iz II svetskog rata....
A Srbi s ovim postavljanjem tabli nemaju apsolutno ništa,niti ih ko šta pita.
Ne znam,opet su po ko zna koji put pokazali mržnju koja je prosto neverovatna,svaki normalan čovek bi se postideo ovakvih ljudi a oni još očekuju pojačanje!?
Izgleda da se neće smiriti dok ne isteraju sve Srbe iz Hrvatske,žalosno ali istinito.
Čini mi se da su i ove generacije koje dolaze još gore od svojih prethodnika,toliko o demokraciji i poštovanju ljudskih prava nacionalnih manjina.
Sada su reakcije Srba početkom devedesetih malo jasnije nego prije.

Kečiga Dunav

pre 10 godina

Ovako. Vodje tzv.Stožera za obranu Vukovara od ćirilice prezivaju se Josić, Iljkić, Adžaga I Penava. Sva četvorica iz Bosne tj. Hercegovine. Sve zlo koje se dešava kod nas u Hrvatskoj proizvod je polupismenih primitivaca iz Hercegovine, a za što su prvenstveno odgovorni Djilas i Ranković koji su ih poslije .2.svj.rata tzv. vlakovima bez voznog reda naselili kod nas u Slavoniju. Hercegovci su takodjer i Glavaš,Merčep i ostale osudjene ubojice. Uglavnom, udomaćila se ona izreka: vratite nam Srbe evo vam Hercegovci :))

sisak

pre 10 godina

Povezao bih dvi teme bosanski jezik u RS i ćirilicu u Vukovaru.
Pitam vas da je kojim slučajem Vukovar u RSK,dali bi hrvatska djeca ucila na hrvatskom jeziku ili bi im nemetali srpski?
Srbi su opce poznati kako krše prava drugih a traže više nego sto daju u drugim drzavama.Zato je i Srbija jedina drzava koja je izgubila svoj medjunarodno priznati teritorij - Kosovo.

ivan

pre 10 godina

Resili su ili moraju da postave table i to je to!
"Branioci" mogu da pene par dana i to je to!
"Jake policijske snage" govori o tome, ali kada razmislim i kod nas se to "culo" za mnoge stvari!
Ipak sa ovom pricom, komsije Croati su u "prednosti"!
Ima bilmeza svuda, samo negde vise a kod nas barem maaalo manje:-)!
Uvek mi padne na pamet onaj lik koji se sekao staklom u sred Splita zbog Gotovine!
(Бојан Илић, 2. septembar 2013 23:42)

Bez tih branitelja (koji ti stavljas pod navodnike) Hrvatske države vjerovatno ne bi ni bilo.Tebi vjerojatno ne bi smetalo,zao mi te.
Oni su dobranili našu domovinu koja je cetiri godina bila okupirana i vjecno im hvala na tome.

skblzzzz

pre 10 godina

Interesuje me sta Brisel kaze na ovo, sigurno se kaju sto su ih primali...

(s, 2. septembar 2013 22:54)

ma kakav brisel? do prije 2 godine austrijanci su skidali ploče i znakove na slovenskom, latvija i estonija uporno diskriminiraju rusku manjinu, mađari i slovaci dižu zidove oko romskih naselja, francuzi ni ne poznaju pojam nacionalnih manjina, britanci paradiraju po irskim katoličkim četvrtima podsjećajući ih tko je gazda, a ti misliš da će se brisel brinuti ima li ćirilice u vukovaru.

Бојан Илић

pre 10 godina

Resili su ili moraju da postave table i to je to!
"Branioci" mogu da pene par dana i to je to!
"Jake policijske snage" govori o tome, ali kada razmislim i kod nas se to "culo" za mnoge stvari!
Ipak sa ovom pricom, komsije Croati su u "prednosti"!
Ima bilmeza svuda, samo negde vise a kod nas barem maaalo manje:-)!
Uvek mi padne na pamet onaj lik koji se sekao staklom u sred Splita zbog Gotovine!

siromah

pre 10 godina

zakon o uvodjenju dvojezicnosti je izglasao HDZ u saradnji sa SDSSom a sada peru ruke. moj prvi komsija hrvat kojem su "branioci srpstva" te 91 pobili pola porodice danas me sreo u gradu i kaze: vidi ovih placenika razbijaju po policiji i "brane" Hrvatsku..branite branite a sto kruha nemate to vas nije briga. u gradu koji nema buducnost gde je svaki drugi covek nezaposlen i gladan oni udaraju po cirilici. mene licno ne interesuje ni cirilica ni latinica daj mi brate posao i kineski moze da pise na tabli. zalosno i jadno!

Aleksandar Tarkovski

pre 10 godina

Zeca
Ne postoji srpska cirilica vec srpska modifikacija cirilice.Cirilica nije slovensko pismo,deo juznih Slovena je uzima pod prisilom Vizantije,tako da to sto kazete "nase pismo" nije tacno poput npr arapskih brojeva i nije jedino pismo na svetu koje pises kao sto govoris.Istrazite koja imaju jos.
Pogledajte npr Brazil.Zato ovde konstantno se potenciraju ta pitanja.
Bojim se da skolski sistem uci pogresno,a tu su uvek i druge vrste propagande.Hrvati imaju pravo na cirilicu ali je ne uvode zbog toga vec zbog manjinskih prava po zakonima EU.Srbija ima pravo na latinicu.
Uostalom promena pisma nece dovesti do gubitka nac. indetiteta.Primer su Turska,Rumunija,Azerbejdzan...
Srpska nacija je stvorena na cirilici,pravoslavlju i jeziku sto apsolutno nije dovoljno i dovodi do potresa.Ako mislite da su Sloveni dobrovoljno prihvatili hriscanstvo,pismo,varate se.
Ogromna vecina ljudi ne poznaje istoriju nacije,obicaja,toponima,jezika,pisma,religije,etimologiju.. i tako je svuda u svetu,ali ovde ti ljudi neprestano imaju problem da se deru i busaju u grudu za razliku od vecine ljudi u svetu.

Domagoj

pre 10 godina

(that's the way it goes, 2. septembar 2013 23:14)

Kakva EU? Otkada? Pa valjda bi onda postavili te ploče prije ulaska u EU? Ma otkud vama to? Pa mnoge države u EU niti ne priznaju nacionalne manjine. Kako onda EU na tome inzistira? Opet imamo jednake i jednakije?
Ovo je unutrašnja stvar hrvatske, nema veze EU s tim.

Inzistira vlada samo radi toga da se odmakne pozornost s bitnijih stvari... A i HDZu odgovara ova situacija, jer eto, to im je u opisu posla da s glupostima napadaju vladajuće.

Zoran

pre 10 godina

Ja sam dobro ispekao i cirilicu i latinicu u osnovnoj skoli u Gornjem Milanovcu polovinom pedesetih godina proslog veka i ne kajem se zbog toga. Naprotiv.

Luka

pre 10 godina

@Domagoj
Cekaj, pa ko se ovde latio cekica? Zamenjujes teze - nije problem cirilica na nekoj ploci, vec sta ona predstavlja. Ako je problem da se stavi jedna ploca, mogu tek zamisliti koliko je problem biti pripadnik naroda koju ta ploca predstavlja. Drugim recima, upotrebljavate nasilje da bi uskratili vasim sugradjanima druge nacije pravo na kulturu, tradiciju i pismo. A to nije lepo, znas.

Dragan

pre 10 godina

Mogu se Hrvati upinjati koliko hoce da su Europa, kultura i ne znam ni ja sta. Ako ste pogledali ovaj snimak, fizionomije tih ljudi, njihovo neartikulisano ponasanje, urlanje, sve postaje jasno.

that's the way it goes

pre 10 godina

@Domagoj

Nisi u toku. Ne insistiraju Srbi, nego EU... uostalom, taj zakon nisu doneli Srbi nego HDZ u kom verovatno nema bas mnogo Srba.

Marko

pre 10 godina

Sa njima ne treba uopšte razgovarati, već sa Briselom, Brisel će i dalje vršiti pritisak i treba, a Josipoviću naše vlasti da ne dozvole posetu dok se ne postigne dogovor izmedju Srbije i EU o pravima Srba u Hrvatskoj.

ravnopravnost

pre 10 godina

Zar ne bi trebalo da pise: 'Poreska Uprava - Filijala Vukovar'. Mislim, ako zele na cirilici i srpskom jeziku, onda su trebali da prevedu ispravno :)

Kada je u pitanju 'Policijska Postaja', to su pravilno preveli. Ali ovo za 'Poreznom Upravom - Podrucni Ured Vukovar', to bas i nisu pravilo preveli.

Sta ti je ironija. :)
(jelena, 2. septembar 2013 20:53)

A gdje pa to u Srbiji, gdje su Hrvati u većini, piše policijska postaja ili pak porezna uprava, a da nije samo latinica u pitanju, kad se već toliko pozivate na neku ravnopravnost, piše na latinici na srpskom, pa se niko od Hrvata u Srbiji ne buni zbog toga

Uros

pre 10 godina

(Marija-Buje, 2. septembar 2013 21:33)
Uz veliki pozdrav Vama i lepoj Istri, ne bih se slozio sa time da Srbi u Hrvatskoj treba da vole Hrvatsku. Slazem se da Hrvati u Srbiji treba da budu lojalni svojoj domovini, isto vazi i za Srbe u Hrvatskoj. Potpuno druga stvar je osecanje ljubavi prema zemlji u kojoj zivis, ne bih tako nesto trazio od bilo kog gradjanina Srbije, to je licna stvar i licni izbor. Uobicajeno je da pripadnici vecinskog naroda vole svoju drzavu, ali i to isto treba da je stvar licnog izbora. Lojalnost drzavi je nesto drugo i to mora da postoji, kao i postovanje prava svakog sugradjanina bez obzira na to koje je nacije ili vere. U zemlji u kojoj se uspostavi takav red u duzem vremenskom periodu, ubedjen sam da i druge stvari vremenom dodju na svoje, pa i ljubav prema svom gradu, kraju, drzavi itd. Uostalom, da smo svi bili lojalni nekadasnjoj zajednickoj drzavi, ne bi razni sumnjivi tipovi tek pobegli iz zatvora dosli na vlast u svim republikama. Ali, propusteno je da se stvori sistem koji ce, kao u Americi, sacuvati drzavu i silom ako treba, vec se sve raspalo cim su prestali krediti koje je Tito dobijao, a stigli dugovi na naplatu.

nesa

pre 10 godina

E jadne li zemlje,da dve dvojezicne table cuvaju specijalci. Pa mi smo za njih izmislili postovanje ljudskih prava. Slovenci su ukinuli srbe,ali su im zato dobre srpske pare. Sramota i za hrvatsku a jos veca za nasu drzavu koja cuti i ne trazi zastitu za nas narod.

ja

pre 10 godina

ovo je sve kuhinja u režiji HDZa. Baš kao što je Sanader rušio Račanovu vladu na splitskoj Rivi oko slučaja Gotovine sada Karamarko mobilizira iste snage oko potpuno nevažnih pitanja. Nekako mislim da će nacionalisti u RH ovaj puta dobiti suzavac i šmrkove po glavama.

ЋИРИЛИЦА

pre 10 godina

Чуди ме да се наша држава не залаже да се на Косову и Метохији двојезични натписи које ставља тамошња администрација, у српској верзији не пишу ЋИРИЛИЦОМ. Питао сам то и Канцеларију за Косово и Метохију, и нисам добио одговор. Поставља се питање колико МИ бринемо о ћирилици!

miomir

pre 10 godina

I hrvati kao poljaci, vekovima su ih tlachili svi evopski demokratski narodi nemci, svedjani, madjari, francuzi, italijani,turci i engleze da ne zaboravimo a oni samo kidisu na zle slovene ruse i srbe ... ccc kratke li pameti

Domagoj

pre 10 godina

Ok. Očito da Hrvatima u Vukovaru smeta ćirilica. fašisti, ustaše, bla bla... nebitno. Zašto Srbi u Vukovaru nebi odustali od tih ploča na recimo 5-6 godina kada vide kako ćirilica uzrukuje samo dodatne probleme? Zašto idu "glavom kroz zid" kada očito ne ide? I kome je u interesu uvođenje ćirilice, pogotovo na ovakav način, koji će samo doprinjeti još većim podjelama (na žalost)?

SRB / HR

pre 10 godina

Лепо изгледа двојезична табла, једино примећујем да су пренебрегли да се на српском каже: ПОРЕСКА, а не "порезна" управа.

Lijepo izgleda dvojezična tabla, jedino primjećujem da su prenebregli da se na srpskom kaže: PORESKA, a ne "porezna" uprava.

filip

pre 10 godina

koj su moj pa ulazili u EU ako im se ne svidjaju zakoni, a EU zakon kaze 33% da je granica, samo da podsetim kroaciju da je ta granica u SRB kod nas 15% i da mi odavno imamo table sa vise jezika recimo madjarski, i nemamo apsolutno nikakvih problema, zivimo super sa njima. a hrvatska zasnovana na mrznji jednog naroda, iskompleksirani do bola.

Vojvodina za primer

pre 10 godina

Odem u Selencu(Vojvodina) i tamo pored neke od nasih zastava, ladno se vijori slovacka zastava na sred centra sela i nikom nista, sve ok.O tablama i putokazima kojekakvim da ne pricam...

LukaVu

pre 10 godina

Uopće ne razumijem kakovo je to pravilo ne štovanja domaćih zakona borit se za Vukovar bilo je jedno, ali sad se treba borit za mir. Iskreno mi je žao sram me i stid jer se ovo dogodilo u našemu gradu moj otac je branitelj i ne smetaju mu ploče na ćirilici ja ne znam ćirilicu nit me zanima ali razumjem da svatko ima pravo na svoj jezik i pismo i to treba štovati. Ovo uopće nisu uradili vukovarci već nekakovi koji sebe nazivaju braniteljima a došli su sa strane, to mi ovdje znamo. Ja volim samo Hrvatsku i Srbija me ne zanima uopće niti je volim niti mrzim, ali ovdje je bio rat i treba nam mir a ploče će tomu pomoći jer znače štovanje zakona ovdje živi 15 nacija eto mogli bi na toliko jezika napisat uopće nije problem. Samo da podsjetim da je i u Srbiji skoro bilo problema, tj. u Somboru ali kada su Hrvati bili oštećeni.

RadovanCetvrti

pre 10 godina

Eee, nezahvalnosti....Srbija ih 1918-e primila u zajedničku državu i time spasla da im Italija ne aneksira Istru i Dalmaciju, a oni čekićem po svojoj imovini na ćirilici, u 21-om veku...c.c.c.c...

Marija-Buje

pre 10 godina

Ja sam ponosna što se u mojoj zemlji stavljaju dvojezični natpisi svugdje gdje prema zakonu trebaju stajati, baš kao što kod nas u Istri stoje već 22 godine i nikome ne smetaju. Žao mi je s druge strane čitati zlobne komentare nekih jer je jedno sigurno: ploče će se postaviti i bit će tamo, vrlo skoro. Hrvatska je demokratska zemlja, članica EU, doneseni zakoni se poštuju i njihva primjena nema alternative. Dokaz je fiskalizacija i uskoro ukidanje lex Perković. No, mram istaknuti, isto tako, bila bih sretna kad bi se u Vukovaru našao netko od predstavnika srpske manjine da otvoreno kaže: ovo je naša država, mi je volimo, lojalni smo građani i imamo pravo na svoje natpise. Time bi zauvijek začepili usta svima koji imaju nešto protiv ploča na ćirilici. Nažalost, to se nije dogodilo, a trebalo je. Ne zbog toga da bi se bilo tko opravdao nego zato što je to psve normalno: da se slično dogodi s Hrvatima u Srbiji, prvo što bih im savjetovala bilo bi: ne dopustite da vas itko proziva za nelojalnost domovini i nedvojbeno dajte do znanja da ste prije svega - GRAĐANI SRBIJE!

Aleksandar Tarkovski

pre 10 godina

Cirilica i latinica nisu slovenska, a ni srpsko pismo ni hrvatsko pismo. J. slovenima je jedno nametano od Vizantije, a drugo od Rima, kao i religija. Posle vise od 1000 godina oni se sukobe oko toga. Ljudi u Hrvatskoj imaju pravo na cirilicu i ne "kradu" srpsko pismo. Nazalost propaganda i pogresno informisanje, ukljucujuci obrazovanje je ucinila svoje, pa se od needukovanih, polu-edukovanih ljudi zadojenih mrznjom kao pokretackom silom, a pri tome zivotu u siromastvu ili na ivici njega, ne moze nista vise ni ocekivati.

Писменост на два писма

pre 10 godina

Погледајте само фотографије:
1) окупљени људи, очајни због нечега исиписаног на стаклу. Један од њих је сломио имовину хрватске државе и знамење (грб) због другог писма.
2) на првој фотографији, исти натпис на латиници и ћирилици (транскрибован) , а не на два језика: у српској варијанти не постоје изрази "порезни" и "уред" у смислу у којем су наведени.
3) година је 2013, а људи се свађају око нечега што је било пре 20 година; ти исти могу да прочитају ово шта пише, и допуштају да их неколицина увежбаних провокатора и сада преводи жедне преко воде.
4) Вуковар, 1. рујна 2013. - Једино словенско у овоме је "рујан", остало је усвојено.

skblzzzz

pre 10 godina

ovo je jedan od efektnijih autogolova vlade zorana milanovića. kao što boris tadić nije smio sjedati za stol s kosovskim albancima, nego su to jedino mogli učiniti socijalisti i (bivši) radikali, tako je i postavljanje dvojezičnih tabli u vukovaru jedino mogao obaviti hdz. uostalom to je već i napravljeno u udbini gdje je hdz na vlasti, u mnogim mjestima u baranji itd. , a u vukovaru je upravo hdz, zajedno s hsp as-om i sdss-om, u bivšem sazivu gradskog poglavarstva već izglasao postavljanje tabli. isto tako je ivo sanader, a ne ivica račan, izrekao famozno "hristos se rodi" i izručio gotovinu haagu. sdp i milanović su pokazali nevjerojatan politički diletantizam.

jelena

pre 10 godina

Zar ne bi trebalo da pise: 'Poreska Uprava - Filijala Vukovar'. Mislim, ako zele na cirilici i srpskom jeziku, onda su trebali da prevedu ispravno :)

Kada je u pitanju 'Policijska Postaja', to su pravilno preveli. Ali ovo za 'Poreznom Upravom - Podrucni Ured Vukovar', to bas i nisu pravilo preveli.

Sta ti je ironija. :)

Dragan

pre 10 godina

Iskreno, ponosan sam što u mom srpskom jeziku postoji i ćirilica i latinica.
Ponosan sam što u mojoj državi postoje višejezične table.
Takođe drago mi je zbog dešavanja u Hrvatskoj. Neka spadnu maske,neka se vidi ko je kakav. Imam osećaj da je njihov nacionalni identitet zasnovan na mržnji prema srbima. Dokazi su 2.sv.rat,oluja,i ovo danas.

ozbiljno for realz

pre 10 godina

Super sto komsije imaju dovoljno para, pa im ne smeta da se njihove pare od poreza trose tako sto ce se svaki dan postavljati nove table i dodatno placajati snage bezbednosti da bi ih cuvale. ^_^

Mare

pre 10 godina

Sve sam uvereniji da se savremeni nacionalni korpus hrvatskog naroda zasnovan na mrznji prema Srbima. Preporucujem tekst Vecernjih novosti pod naslovom "Udbas vazniji od 42.000 Srba".

Zeca

pre 10 godina

Aleksandar Tarkovski jedini ovde koje neobrazovan si ti.Svako od nas zna da nisu Srbi i Hrvati izmislili ta pisma.Nasa cirilica danas ima samo zajednicko naziv sa starom cirilicom i neka slova su ostala iz stare cirilice.Vuk je usavrsio nase pismo i izbacio mnoga slova i dodao nova slova , dakle to je Srpska cirilica i jedino pismo na svetu koje pises kao sto govoris.Pogledaj rusku,bugarsku cirilicu pa ces videti veliku razliku izmmedju nase i njihove.

Mare

pre 10 godina

Sve sam uvereniji da se savremeni nacionalni korpus hrvatskog naroda zasnovan na mrznji prema Srbima. Preporucujem tekst Vecernjih novosti pod naslovom "Udbas vazniji od 42.000 Srba".

Dragan

pre 10 godina

Iskreno, ponosan sam što u mom srpskom jeziku postoji i ćirilica i latinica.
Ponosan sam što u mojoj državi postoje višejezične table.
Takođe drago mi je zbog dešavanja u Hrvatskoj. Neka spadnu maske,neka se vidi ko je kakav. Imam osećaj da je njihov nacionalni identitet zasnovan na mržnji prema srbima. Dokazi su 2.sv.rat,oluja,i ovo danas.

RadovanCetvrti

pre 10 godina

Eee, nezahvalnosti....Srbija ih 1918-e primila u zajedničku državu i time spasla da im Italija ne aneksira Istru i Dalmaciju, a oni čekićem po svojoj imovini na ćirilici, u 21-om veku...c.c.c.c...

filip

pre 10 godina

koj su moj pa ulazili u EU ako im se ne svidjaju zakoni, a EU zakon kaze 33% da je granica, samo da podsetim kroaciju da je ta granica u SRB kod nas 15% i da mi odavno imamo table sa vise jezika recimo madjarski, i nemamo apsolutno nikakvih problema, zivimo super sa njima. a hrvatska zasnovana na mrznji jednog naroda, iskompleksirani do bola.

Aleksandar Tarkovski

pre 10 godina

Cirilica i latinica nisu slovenska, a ni srpsko pismo ni hrvatsko pismo. J. slovenima je jedno nametano od Vizantije, a drugo od Rima, kao i religija. Posle vise od 1000 godina oni se sukobe oko toga. Ljudi u Hrvatskoj imaju pravo na cirilicu i ne "kradu" srpsko pismo. Nazalost propaganda i pogresno informisanje, ukljucujuci obrazovanje je ucinila svoje, pa se od needukovanih, polu-edukovanih ljudi zadojenih mrznjom kao pokretackom silom, a pri tome zivotu u siromastvu ili na ivici njega, ne moze nista vise ni ocekivati.

Zeca

pre 10 godina

Aleksandar Tarkovski jedini ovde koje neobrazovan si ti.Svako od nas zna da nisu Srbi i Hrvati izmislili ta pisma.Nasa cirilica danas ima samo zajednicko naziv sa starom cirilicom i neka slova su ostala iz stare cirilice.Vuk je usavrsio nase pismo i izbacio mnoga slova i dodao nova slova , dakle to je Srpska cirilica i jedino pismo na svetu koje pises kao sto govoris.Pogledaj rusku,bugarsku cirilicu pa ces videti veliku razliku izmmedju nase i njihove.

Marija-Buje

pre 10 godina

Ja sam ponosna što se u mojoj zemlji stavljaju dvojezični natpisi svugdje gdje prema zakonu trebaju stajati, baš kao što kod nas u Istri stoje već 22 godine i nikome ne smetaju. Žao mi je s druge strane čitati zlobne komentare nekih jer je jedno sigurno: ploče će se postaviti i bit će tamo, vrlo skoro. Hrvatska je demokratska zemlja, članica EU, doneseni zakoni se poštuju i njihva primjena nema alternative. Dokaz je fiskalizacija i uskoro ukidanje lex Perković. No, mram istaknuti, isto tako, bila bih sretna kad bi se u Vukovaru našao netko od predstavnika srpske manjine da otvoreno kaže: ovo je naša država, mi je volimo, lojalni smo građani i imamo pravo na svoje natpise. Time bi zauvijek začepili usta svima koji imaju nešto protiv ploča na ćirilici. Nažalost, to se nije dogodilo, a trebalo je. Ne zbog toga da bi se bilo tko opravdao nego zato što je to psve normalno: da se slično dogodi s Hrvatima u Srbiji, prvo što bih im savjetovala bilo bi: ne dopustite da vas itko proziva za nelojalnost domovini i nedvojbeno dajte do znanja da ste prije svega - GRAĐANI SRBIJE!

jelena

pre 10 godina

Zar ne bi trebalo da pise: 'Poreska Uprava - Filijala Vukovar'. Mislim, ako zele na cirilici i srpskom jeziku, onda su trebali da prevedu ispravno :)

Kada je u pitanju 'Policijska Postaja', to su pravilno preveli. Ali ovo za 'Poreznom Upravom - Podrucni Ured Vukovar', to bas i nisu pravilo preveli.

Sta ti je ironija. :)

Vojvodina za primer

pre 10 godina

Odem u Selencu(Vojvodina) i tamo pored neke od nasih zastava, ladno se vijori slovacka zastava na sred centra sela i nikom nista, sve ok.O tablama i putokazima kojekakvim da ne pricam...

ozbiljno for realz

pre 10 godina

Super sto komsije imaju dovoljno para, pa im ne smeta da se njihove pare od poreza trose tako sto ce se svaki dan postavljati nove table i dodatno placajati snage bezbednosti da bi ih cuvale. ^_^

Писменост на два писма

pre 10 godina

Погледајте само фотографије:
1) окупљени људи, очајни због нечега исиписаног на стаклу. Један од њих је сломио имовину хрватске државе и знамење (грб) због другог писма.
2) на првој фотографији, исти натпис на латиници и ћирилици (транскрибован) , а не на два језика: у српској варијанти не постоје изрази "порезни" и "уред" у смислу у којем су наведени.
3) година је 2013, а људи се свађају око нечега што је било пре 20 година; ти исти могу да прочитају ово шта пише, и допуштају да их неколицина увежбаних провокатора и сада преводи жедне преко воде.
4) Вуковар, 1. рујна 2013. - Једино словенско у овоме је "рујан", остало је усвојено.

nesa

pre 10 godina

E jadne li zemlje,da dve dvojezicne table cuvaju specijalci. Pa mi smo za njih izmislili postovanje ljudskih prava. Slovenci su ukinuli srbe,ali su im zato dobre srpske pare. Sramota i za hrvatsku a jos veca za nasu drzavu koja cuti i ne trazi zastitu za nas narod.

skblzzzz

pre 10 godina

Interesuje me sta Brisel kaze na ovo, sigurno se kaju sto su ih primali...

(s, 2. septembar 2013 22:54)

ma kakav brisel? do prije 2 godine austrijanci su skidali ploče i znakove na slovenskom, latvija i estonija uporno diskriminiraju rusku manjinu, mađari i slovaci dižu zidove oko romskih naselja, francuzi ni ne poznaju pojam nacionalnih manjina, britanci paradiraju po irskim katoličkim četvrtima podsjećajući ih tko je gazda, a ti misliš da će se brisel brinuti ima li ćirilice u vukovaru.

sisak

pre 10 godina

Povezao bih dvi teme bosanski jezik u RS i ćirilicu u Vukovaru.
Pitam vas da je kojim slučajem Vukovar u RSK,dali bi hrvatska djeca ucila na hrvatskom jeziku ili bi im nemetali srpski?
Srbi su opce poznati kako krše prava drugih a traže više nego sto daju u drugim drzavama.Zato je i Srbija jedina drzava koja je izgubila svoj medjunarodno priznati teritorij - Kosovo.

LukaVu

pre 10 godina

Uopće ne razumijem kakovo je to pravilo ne štovanja domaćih zakona borit se za Vukovar bilo je jedno, ali sad se treba borit za mir. Iskreno mi je žao sram me i stid jer se ovo dogodilo u našemu gradu moj otac je branitelj i ne smetaju mu ploče na ćirilici ja ne znam ćirilicu nit me zanima ali razumjem da svatko ima pravo na svoj jezik i pismo i to treba štovati. Ovo uopće nisu uradili vukovarci već nekakovi koji sebe nazivaju braniteljima a došli su sa strane, to mi ovdje znamo. Ja volim samo Hrvatsku i Srbija me ne zanima uopće niti je volim niti mrzim, ali ovdje je bio rat i treba nam mir a ploče će tomu pomoći jer znače štovanje zakona ovdje živi 15 nacija eto mogli bi na toliko jezika napisat uopće nije problem. Samo da podsjetim da je i u Srbiji skoro bilo problema, tj. u Somboru ali kada su Hrvati bili oštećeni.

miomir

pre 10 godina

I hrvati kao poljaci, vekovima su ih tlachili svi evopski demokratski narodi nemci, svedjani, madjari, francuzi, italijani,turci i engleze da ne zaboravimo a oni samo kidisu na zle slovene ruse i srbe ... ccc kratke li pameti

skblzzzz

pre 10 godina

ovo je jedan od efektnijih autogolova vlade zorana milanovića. kao što boris tadić nije smio sjedati za stol s kosovskim albancima, nego su to jedino mogli učiniti socijalisti i (bivši) radikali, tako je i postavljanje dvojezičnih tabli u vukovaru jedino mogao obaviti hdz. uostalom to je već i napravljeno u udbini gdje je hdz na vlasti, u mnogim mjestima u baranji itd. , a u vukovaru je upravo hdz, zajedno s hsp as-om i sdss-om, u bivšem sazivu gradskog poglavarstva već izglasao postavljanje tabli. isto tako je ivo sanader, a ne ivica račan, izrekao famozno "hristos se rodi" i izručio gotovinu haagu. sdp i milanović su pokazali nevjerojatan politički diletantizam.

ivan

pre 10 godina

Resili su ili moraju da postave table i to je to!
"Branioci" mogu da pene par dana i to je to!
"Jake policijske snage" govori o tome, ali kada razmislim i kod nas se to "culo" za mnoge stvari!
Ipak sa ovom pricom, komsije Croati su u "prednosti"!
Ima bilmeza svuda, samo negde vise a kod nas barem maaalo manje:-)!
Uvek mi padne na pamet onaj lik koji se sekao staklom u sred Splita zbog Gotovine!
(Бојан Илић, 2. septembar 2013 23:42)

Bez tih branitelja (koji ti stavljas pod navodnike) Hrvatske države vjerovatno ne bi ni bilo.Tebi vjerojatno ne bi smetalo,zao mi te.
Oni su dobranili našu domovinu koja je cetiri godina bila okupirana i vjecno im hvala na tome.

that's the way it goes

pre 10 godina

@Domagoj

Nisi u toku. Ne insistiraju Srbi, nego EU... uostalom, taj zakon nisu doneli Srbi nego HDZ u kom verovatno nema bas mnogo Srba.

Luka

pre 10 godina

@Domagoj
Cekaj, pa ko se ovde latio cekica? Zamenjujes teze - nije problem cirilica na nekoj ploci, vec sta ona predstavlja. Ako je problem da se stavi jedna ploca, mogu tek zamisliti koliko je problem biti pripadnik naroda koju ta ploca predstavlja. Drugim recima, upotrebljavate nasilje da bi uskratili vasim sugradjanima druge nacije pravo na kulturu, tradiciju i pismo. A to nije lepo, znas.

Dragan

pre 10 godina

Mogu se Hrvati upinjati koliko hoce da su Europa, kultura i ne znam ni ja sta. Ako ste pogledali ovaj snimak, fizionomije tih ljudi, njihovo neartikulisano ponasanje, urlanje, sve postaje jasno.

SRB / HR

pre 10 godina

Лепо изгледа двојезична табла, једино примећујем да су пренебрегли да се на српском каже: ПОРЕСКА, а не "порезна" управа.

Lijepo izgleda dvojezična tabla, jedino primjećujem da su prenebregli da se na srpskom kaže: PORESKA, a ne "porezna" uprava.

ЋИРИЛИЦА

pre 10 godina

Чуди ме да се наша држава не залаже да се на Косову и Метохији двојезични натписи које ставља тамошња администрација, у српској верзији не пишу ЋИРИЛИЦОМ. Питао сам то и Канцеларију за Косово и Метохију, и нисам добио одговор. Поставља се питање колико МИ бринемо о ћирилици!

Domagoj

pre 10 godina

Ok. Očito da Hrvatima u Vukovaru smeta ćirilica. fašisti, ustaše, bla bla... nebitno. Zašto Srbi u Vukovaru nebi odustali od tih ploča na recimo 5-6 godina kada vide kako ćirilica uzrukuje samo dodatne probleme? Zašto idu "glavom kroz zid" kada očito ne ide? I kome je u interesu uvođenje ćirilice, pogotovo na ovakav način, koji će samo doprinjeti još većim podjelama (na žalost)?

ravnopravnost

pre 10 godina

Zar ne bi trebalo da pise: 'Poreska Uprava - Filijala Vukovar'. Mislim, ako zele na cirilici i srpskom jeziku, onda su trebali da prevedu ispravno :)

Kada je u pitanju 'Policijska Postaja', to su pravilno preveli. Ali ovo za 'Poreznom Upravom - Podrucni Ured Vukovar', to bas i nisu pravilo preveli.

Sta ti je ironija. :)
(jelena, 2. septembar 2013 20:53)

A gdje pa to u Srbiji, gdje su Hrvati u većini, piše policijska postaja ili pak porezna uprava, a da nije samo latinica u pitanju, kad se već toliko pozivate na neku ravnopravnost, piše na latinici na srpskom, pa se niko od Hrvata u Srbiji ne buni zbog toga

siromah

pre 10 godina

zakon o uvodjenju dvojezicnosti je izglasao HDZ u saradnji sa SDSSom a sada peru ruke. moj prvi komsija hrvat kojem su "branioci srpstva" te 91 pobili pola porodice danas me sreo u gradu i kaze: vidi ovih placenika razbijaju po policiji i "brane" Hrvatsku..branite branite a sto kruha nemate to vas nije briga. u gradu koji nema buducnost gde je svaki drugi covek nezaposlen i gladan oni udaraju po cirilici. mene licno ne interesuje ni cirilica ni latinica daj mi brate posao i kineski moze da pise na tabli. zalosno i jadno!

ja

pre 10 godina

ovo je sve kuhinja u režiji HDZa. Baš kao što je Sanader rušio Račanovu vladu na splitskoj Rivi oko slučaja Gotovine sada Karamarko mobilizira iste snage oko potpuno nevažnih pitanja. Nekako mislim da će nacionalisti u RH ovaj puta dobiti suzavac i šmrkove po glavama.

Marko

pre 10 godina

Sa njima ne treba uopšte razgovarati, već sa Briselom, Brisel će i dalje vršiti pritisak i treba, a Josipoviću naše vlasti da ne dozvole posetu dok se ne postigne dogovor izmedju Srbije i EU o pravima Srba u Hrvatskoj.

Zoran

pre 10 godina

Ja sam dobro ispekao i cirilicu i latinicu u osnovnoj skoli u Gornjem Milanovcu polovinom pedesetih godina proslog veka i ne kajem se zbog toga. Naprotiv.

Uros

pre 10 godina

(Marija-Buje, 2. septembar 2013 21:33)
Uz veliki pozdrav Vama i lepoj Istri, ne bih se slozio sa time da Srbi u Hrvatskoj treba da vole Hrvatsku. Slazem se da Hrvati u Srbiji treba da budu lojalni svojoj domovini, isto vazi i za Srbe u Hrvatskoj. Potpuno druga stvar je osecanje ljubavi prema zemlji u kojoj zivis, ne bih tako nesto trazio od bilo kog gradjanina Srbije, to je licna stvar i licni izbor. Uobicajeno je da pripadnici vecinskog naroda vole svoju drzavu, ali i to isto treba da je stvar licnog izbora. Lojalnost drzavi je nesto drugo i to mora da postoji, kao i postovanje prava svakog sugradjanina bez obzira na to koje je nacije ili vere. U zemlji u kojoj se uspostavi takav red u duzem vremenskom periodu, ubedjen sam da i druge stvari vremenom dodju na svoje, pa i ljubav prema svom gradu, kraju, drzavi itd. Uostalom, da smo svi bili lojalni nekadasnjoj zajednickoj drzavi, ne bi razni sumnjivi tipovi tek pobegli iz zatvora dosli na vlast u svim republikama. Ali, propusteno je da se stvori sistem koji ce, kao u Americi, sacuvati drzavu i silom ako treba, vec se sve raspalo cim su prestali krediti koje je Tito dobijao, a stigli dugovi na naplatu.

Aleksandar Tarkovski

pre 10 godina

Zeca
Ne postoji srpska cirilica vec srpska modifikacija cirilice.Cirilica nije slovensko pismo,deo juznih Slovena je uzima pod prisilom Vizantije,tako da to sto kazete "nase pismo" nije tacno poput npr arapskih brojeva i nije jedino pismo na svetu koje pises kao sto govoris.Istrazite koja imaju jos.
Pogledajte npr Brazil.Zato ovde konstantno se potenciraju ta pitanja.
Bojim se da skolski sistem uci pogresno,a tu su uvek i druge vrste propagande.Hrvati imaju pravo na cirilicu ali je ne uvode zbog toga vec zbog manjinskih prava po zakonima EU.Srbija ima pravo na latinicu.
Uostalom promena pisma nece dovesti do gubitka nac. indetiteta.Primer su Turska,Rumunija,Azerbejdzan...
Srpska nacija je stvorena na cirilici,pravoslavlju i jeziku sto apsolutno nije dovoljno i dovodi do potresa.Ako mislite da su Sloveni dobrovoljno prihvatili hriscanstvo,pismo,varate se.
Ogromna vecina ljudi ne poznaje istoriju nacije,obicaja,toponima,jezika,pisma,religije,etimologiju.. i tako je svuda u svetu,ali ovde ti ljudi neprestano imaju problem da se deru i busaju u grudu za razliku od vecine ljudi u svetu.

dado

pre 10 godina

Odem u Selencu(Vojvodina) i tamo pored neke od nasih zastava, ladno se vijori slovacka zastava na sred centra sela i nikom nista, sve ok.O tablama i putokazima kojekakvim da ne pricam...
(Vojvodina za primer, 2. septembar 2013 21:39)

Pa mozes otici i u Istru i vidjeti nazive na talijanskom i nikom nista. Da su talijani kojim slucajem 91. sravnili Pulu sa zemljom pokusavajuci je "osloboditi" od hrvata, mozda ni tih tabla ne bi bilo. Isto vrijedi za Slovake u Vojvodini...

Kečiga Dunav

pre 10 godina

Ovako. Vodje tzv.Stožera za obranu Vukovara od ćirilice prezivaju se Josić, Iljkić, Adžaga I Penava. Sva četvorica iz Bosne tj. Hercegovine. Sve zlo koje se dešava kod nas u Hrvatskoj proizvod je polupismenih primitivaca iz Hercegovine, a za što su prvenstveno odgovorni Djilas i Ranković koji su ih poslije .2.svj.rata tzv. vlakovima bez voznog reda naselili kod nas u Slavoniju. Hercegovci su takodjer i Glavaš,Merčep i ostale osudjene ubojice. Uglavnom, udomaćila se ona izreka: vratite nam Srbe evo vam Hercegovci :))

Domagoj

pre 10 godina

(that's the way it goes, 2. septembar 2013 23:14)

Kakva EU? Otkada? Pa valjda bi onda postavili te ploče prije ulaska u EU? Ma otkud vama to? Pa mnoge države u EU niti ne priznaju nacionalne manjine. Kako onda EU na tome inzistira? Opet imamo jednake i jednakije?
Ovo je unutrašnja stvar hrvatske, nema veze EU s tim.

Inzistira vlada samo radi toga da se odmakne pozornost s bitnijih stvari... A i HDZu odgovara ova situacija, jer eto, to im je u opisu posla da s glupostima napadaju vladajuće.

Бојан Илић

pre 10 godina

Resili su ili moraju da postave table i to je to!
"Branioci" mogu da pene par dana i to je to!
"Jake policijske snage" govori o tome, ali kada razmislim i kod nas se to "culo" za mnoge stvari!
Ipak sa ovom pricom, komsije Croati su u "prednosti"!
Ima bilmeza svuda, samo negde vise a kod nas barem maaalo manje:-)!
Uvek mi padne na pamet onaj lik koji se sekao staklom u sred Splita zbog Gotovine!

Daredevil

pre 10 godina

Treba samo pogledati komentare na facebooku,portalima itd,itd....
Znači najgore šovinističke,rasističke uvrede,pokliči iz ne tako davnih devedesetih i spominjanje ustaške bratije iz II svetskog rata....
A Srbi s ovim postavljanjem tabli nemaju apsolutno ništa,niti ih ko šta pita.
Ne znam,opet su po ko zna koji put pokazali mržnju koja je prosto neverovatna,svaki normalan čovek bi se postideo ovakvih ljudi a oni još očekuju pojačanje!?
Izgleda da se neće smiriti dok ne isteraju sve Srbe iz Hrvatske,žalosno ali istinito.
Čini mi se da su i ove generacije koje dolaze još gore od svojih prethodnika,toliko o demokraciji i poštovanju ljudskih prava nacionalnih manjina.
Sada su reakcije Srba početkom devedesetih malo jasnije nego prije.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Gledam onu razularenu rulju, kako divljački, sa neverovatnom mržnjom i pasijom razbija i ruši "ćirilicu", kao da se radi o tempiranoj bombi?! Da li "branitelji Vukovara", a i oni koji smatraju da su Srbi izvršili agresiju na Vukovar, sada shvataju zašto se vodio rat u Hrvatskoj? Da li je ono nasilno izbacivanje Srba iz Ustava R. Hrvatske, označilo početak svakakvih zverstava, koje su počinili i jedni i drugi, uprkos tome što Hrvati svoja zverstva smatraju "demokratskim,oslobodilačkim" ili već kako?!Ako je ćirilica, odnosno pismo i jezik toliki problem,koja su ostala prava na koja Srbi mogu da računaju u Hrvatskoj, državi, ili državolikoj tvorevini koja je "juče" postala članica EU? Da li su "domoljupci" svesni da ovime dolivaju ulje na vatru i da izazivaju ponovne sukobe?

Бојан Илић

pre 10 godina

Dragi Ivane!
Nisam imao nameru da omalovazim "domobrane"!
Ali "tabla" nije kriva, treba da menjaju vlast koja je odlucila da bude deo necega gde mora da se postuje zakon!
Mogli ste da proglasite novu NDH , pa bi ova prica imala logiku!
Koliko policajaca, koji cuvaju "tablu" je ucestvovalo u "dobrani" i to rade i dan danas?
Pola od ovih mamlaza koji divljaju nije ni videlo pusku a kamoli ucestvovalo u "dobrani"!
Bice cirilice svuda, bez brige, pa mozes sa "titlom" na hrvatskom da je usavrsis!
Pozdrav i samo bez pene ako moze!

Za primer

pre 10 godina

@ Dado
Ukljucim RTV i gledam dnevnik na hrvatskom a dosli ste do Beograda za vreme NDH pa vam niko nista ne prebacuje a vi ste navukli gorcinu tamo...U Subotici se obelezava hrvatski praznik Duzijanca, prisustvuje pokrajinski predsednik i svi najvisi zvanicnici vam cestitaju...U Petrovaradinu je kuca nekog znamenitog hrvata, sredjena sa sve plocom i sahovnicom, niko nije ni grafit ispisao a kamoli plocu lomio...

fyi

pre 10 godina

@dado
Smesno poredjenje, s obzirom da je madjarski uveden kao jedan od zvanicnih jezika u Vojvodini jos u SFRJ (posle znatno manje od 18 godina od zavrsetka Drugog svetskog rata).

Dragan

pre 10 godina

Iskreno, ponosan sam što u mom srpskom jeziku postoji i ćirilica i latinica.
Ponosan sam što u mojoj državi postoje višejezične table.
Takođe drago mi je zbog dešavanja u Hrvatskoj. Neka spadnu maske,neka se vidi ko je kakav. Imam osećaj da je njihov nacionalni identitet zasnovan na mržnji prema srbima. Dokazi su 2.sv.rat,oluja,i ovo danas.

Domagoj

pre 10 godina

Ok. Očito da Hrvatima u Vukovaru smeta ćirilica. fašisti, ustaše, bla bla... nebitno. Zašto Srbi u Vukovaru nebi odustali od tih ploča na recimo 5-6 godina kada vide kako ćirilica uzrukuje samo dodatne probleme? Zašto idu "glavom kroz zid" kada očito ne ide? I kome je u interesu uvođenje ćirilice, pogotovo na ovakav način, koji će samo doprinjeti još većim podjelama (na žalost)?

sisak

pre 10 godina

Povezao bih dvi teme bosanski jezik u RS i ćirilicu u Vukovaru.
Pitam vas da je kojim slučajem Vukovar u RSK,dali bi hrvatska djeca ucila na hrvatskom jeziku ili bi im nemetali srpski?
Srbi su opce poznati kako krše prava drugih a traže više nego sto daju u drugim drzavama.Zato je i Srbija jedina drzava koja je izgubila svoj medjunarodno priznati teritorij - Kosovo.

Aleksandar Tarkovski

pre 10 godina

Cirilica i latinica nisu slovenska, a ni srpsko pismo ni hrvatsko pismo. J. slovenima je jedno nametano od Vizantije, a drugo od Rima, kao i religija. Posle vise od 1000 godina oni se sukobe oko toga. Ljudi u Hrvatskoj imaju pravo na cirilicu i ne "kradu" srpsko pismo. Nazalost propaganda i pogresno informisanje, ukljucujuci obrazovanje je ucinila svoje, pa se od needukovanih, polu-edukovanih ljudi zadojenih mrznjom kao pokretackom silom, a pri tome zivotu u siromastvu ili na ivici njega, ne moze nista vise ni ocekivati.

RadovanCetvrti

pre 10 godina

Eee, nezahvalnosti....Srbija ih 1918-e primila u zajedničku državu i time spasla da im Italija ne aneksira Istru i Dalmaciju, a oni čekićem po svojoj imovini na ćirilici, u 21-om veku...c.c.c.c...

ivan

pre 10 godina

Resili su ili moraju da postave table i to je to!
"Branioci" mogu da pene par dana i to je to!
"Jake policijske snage" govori o tome, ali kada razmislim i kod nas se to "culo" za mnoge stvari!
Ipak sa ovom pricom, komsije Croati su u "prednosti"!
Ima bilmeza svuda, samo negde vise a kod nas barem maaalo manje:-)!
Uvek mi padne na pamet onaj lik koji se sekao staklom u sred Splita zbog Gotovine!
(Бојан Илић, 2. septembar 2013 23:42)

Bez tih branitelja (koji ti stavljas pod navodnike) Hrvatske države vjerovatno ne bi ni bilo.Tebi vjerojatno ne bi smetalo,zao mi te.
Oni su dobranili našu domovinu koja je cetiri godina bila okupirana i vjecno im hvala na tome.

Mare

pre 10 godina

Sve sam uvereniji da se savremeni nacionalni korpus hrvatskog naroda zasnovan na mrznji prema Srbima. Preporucujem tekst Vecernjih novosti pod naslovom "Udbas vazniji od 42.000 Srba".

filip

pre 10 godina

koj su moj pa ulazili u EU ako im se ne svidjaju zakoni, a EU zakon kaze 33% da je granica, samo da podsetim kroaciju da je ta granica u SRB kod nas 15% i da mi odavno imamo table sa vise jezika recimo madjarski, i nemamo apsolutno nikakvih problema, zivimo super sa njima. a hrvatska zasnovana na mrznji jednog naroda, iskompleksirani do bola.

Marija-Buje

pre 10 godina

Ja sam ponosna što se u mojoj zemlji stavljaju dvojezični natpisi svugdje gdje prema zakonu trebaju stajati, baš kao što kod nas u Istri stoje već 22 godine i nikome ne smetaju. Žao mi je s druge strane čitati zlobne komentare nekih jer je jedno sigurno: ploče će se postaviti i bit će tamo, vrlo skoro. Hrvatska je demokratska zemlja, članica EU, doneseni zakoni se poštuju i njihva primjena nema alternative. Dokaz je fiskalizacija i uskoro ukidanje lex Perković. No, mram istaknuti, isto tako, bila bih sretna kad bi se u Vukovaru našao netko od predstavnika srpske manjine da otvoreno kaže: ovo je naša država, mi je volimo, lojalni smo građani i imamo pravo na svoje natpise. Time bi zauvijek začepili usta svima koji imaju nešto protiv ploča na ćirilici. Nažalost, to se nije dogodilo, a trebalo je. Ne zbog toga da bi se bilo tko opravdao nego zato što je to psve normalno: da se slično dogodi s Hrvatima u Srbiji, prvo što bih im savjetovala bilo bi: ne dopustite da vas itko proziva za nelojalnost domovini i nedvojbeno dajte do znanja da ste prije svega - GRAĐANI SRBIJE!

Vojvodina za primer

pre 10 godina

Odem u Selencu(Vojvodina) i tamo pored neke od nasih zastava, ladno se vijori slovacka zastava na sred centra sela i nikom nista, sve ok.O tablama i putokazima kojekakvim da ne pricam...

miomir

pre 10 godina

I hrvati kao poljaci, vekovima su ih tlachili svi evopski demokratski narodi nemci, svedjani, madjari, francuzi, italijani,turci i engleze da ne zaboravimo a oni samo kidisu na zle slovene ruse i srbe ... ccc kratke li pameti

LukaVu

pre 10 godina

Uopće ne razumijem kakovo je to pravilo ne štovanja domaćih zakona borit se za Vukovar bilo je jedno, ali sad se treba borit za mir. Iskreno mi je žao sram me i stid jer se ovo dogodilo u našemu gradu moj otac je branitelj i ne smetaju mu ploče na ćirilici ja ne znam ćirilicu nit me zanima ali razumjem da svatko ima pravo na svoj jezik i pismo i to treba štovati. Ovo uopće nisu uradili vukovarci već nekakovi koji sebe nazivaju braniteljima a došli su sa strane, to mi ovdje znamo. Ja volim samo Hrvatsku i Srbija me ne zanima uopće niti je volim niti mrzim, ali ovdje je bio rat i treba nam mir a ploče će tomu pomoći jer znače štovanje zakona ovdje živi 15 nacija eto mogli bi na toliko jezika napisat uopće nije problem. Samo da podsjetim da je i u Srbiji skoro bilo problema, tj. u Somboru ali kada su Hrvati bili oštećeni.

nesa

pre 10 godina

E jadne li zemlje,da dve dvojezicne table cuvaju specijalci. Pa mi smo za njih izmislili postovanje ljudskih prava. Slovenci su ukinuli srbe,ali su im zato dobre srpske pare. Sramota i za hrvatsku a jos veca za nasu drzavu koja cuti i ne trazi zastitu za nas narod.

Zeca

pre 10 godina

Aleksandar Tarkovski jedini ovde koje neobrazovan si ti.Svako od nas zna da nisu Srbi i Hrvati izmislili ta pisma.Nasa cirilica danas ima samo zajednicko naziv sa starom cirilicom i neka slova su ostala iz stare cirilice.Vuk je usavrsio nase pismo i izbacio mnoga slova i dodao nova slova , dakle to je Srpska cirilica i jedino pismo na svetu koje pises kao sto govoris.Pogledaj rusku,bugarsku cirilicu pa ces videti veliku razliku izmmedju nase i njihove.

Marko

pre 10 godina

Sa njima ne treba uopšte razgovarati, već sa Briselom, Brisel će i dalje vršiti pritisak i treba, a Josipoviću naše vlasti da ne dozvole posetu dok se ne postigne dogovor izmedju Srbije i EU o pravima Srba u Hrvatskoj.

Mladen Mladenović

pre 10 godina

Gledam onu razularenu rulju, kako divljački, sa neverovatnom mržnjom i pasijom razbija i ruši "ćirilicu", kao da se radi o tempiranoj bombi?! Da li "branitelji Vukovara", a i oni koji smatraju da su Srbi izvršili agresiju na Vukovar, sada shvataju zašto se vodio rat u Hrvatskoj? Da li je ono nasilno izbacivanje Srba iz Ustava R. Hrvatske, označilo početak svakakvih zverstava, koje su počinili i jedni i drugi, uprkos tome što Hrvati svoja zverstva smatraju "demokratskim,oslobodilačkim" ili već kako?!Ako je ćirilica, odnosno pismo i jezik toliki problem,koja su ostala prava na koja Srbi mogu da računaju u Hrvatskoj, državi, ili državolikoj tvorevini koja je "juče" postala članica EU? Da li su "domoljupci" svesni da ovime dolivaju ulje na vatru i da izazivaju ponovne sukobe?

Бојан Илић

pre 10 godina

Resili su ili moraju da postave table i to je to!
"Branioci" mogu da pene par dana i to je to!
"Jake policijske snage" govori o tome, ali kada razmislim i kod nas se to "culo" za mnoge stvari!
Ipak sa ovom pricom, komsije Croati su u "prednosti"!
Ima bilmeza svuda, samo negde vise a kod nas barem maaalo manje:-)!
Uvek mi padne na pamet onaj lik koji se sekao staklom u sred Splita zbog Gotovine!

Dragan

pre 10 godina

Mogu se Hrvati upinjati koliko hoce da su Europa, kultura i ne znam ni ja sta. Ako ste pogledali ovaj snimak, fizionomije tih ljudi, njihovo neartikulisano ponasanje, urlanje, sve postaje jasno.

Aleksandar Tarkovski

pre 10 godina

Zeca
Ne postoji srpska cirilica vec srpska modifikacija cirilice.Cirilica nije slovensko pismo,deo juznih Slovena je uzima pod prisilom Vizantije,tako da to sto kazete "nase pismo" nije tacno poput npr arapskih brojeva i nije jedino pismo na svetu koje pises kao sto govoris.Istrazite koja imaju jos.
Pogledajte npr Brazil.Zato ovde konstantno se potenciraju ta pitanja.
Bojim se da skolski sistem uci pogresno,a tu su uvek i druge vrste propagande.Hrvati imaju pravo na cirilicu ali je ne uvode zbog toga vec zbog manjinskih prava po zakonima EU.Srbija ima pravo na latinicu.
Uostalom promena pisma nece dovesti do gubitka nac. indetiteta.Primer su Turska,Rumunija,Azerbejdzan...
Srpska nacija je stvorena na cirilici,pravoslavlju i jeziku sto apsolutno nije dovoljno i dovodi do potresa.Ako mislite da su Sloveni dobrovoljno prihvatili hriscanstvo,pismo,varate se.
Ogromna vecina ljudi ne poznaje istoriju nacije,obicaja,toponima,jezika,pisma,religije,etimologiju.. i tako je svuda u svetu,ali ovde ti ljudi neprestano imaju problem da se deru i busaju u grudu za razliku od vecine ljudi u svetu.

ozbiljno for realz

pre 10 godina

Super sto komsije imaju dovoljno para, pa im ne smeta da se njihove pare od poreza trose tako sto ce se svaki dan postavljati nove table i dodatno placajati snage bezbednosti da bi ih cuvale. ^_^

ravnopravnost

pre 10 godina

Zar ne bi trebalo da pise: 'Poreska Uprava - Filijala Vukovar'. Mislim, ako zele na cirilici i srpskom jeziku, onda su trebali da prevedu ispravno :)

Kada je u pitanju 'Policijska Postaja', to su pravilno preveli. Ali ovo za 'Poreznom Upravom - Podrucni Ured Vukovar', to bas i nisu pravilo preveli.

Sta ti je ironija. :)
(jelena, 2. septembar 2013 20:53)

A gdje pa to u Srbiji, gdje su Hrvati u većini, piše policijska postaja ili pak porezna uprava, a da nije samo latinica u pitanju, kad se već toliko pozivate na neku ravnopravnost, piše na latinici na srpskom, pa se niko od Hrvata u Srbiji ne buni zbog toga

Бојан Илић

pre 10 godina

Dragi Ivane!
Nisam imao nameru da omalovazim "domobrane"!
Ali "tabla" nije kriva, treba da menjaju vlast koja je odlucila da bude deo necega gde mora da se postuje zakon!
Mogli ste da proglasite novu NDH , pa bi ova prica imala logiku!
Koliko policajaca, koji cuvaju "tablu" je ucestvovalo u "dobrani" i to rade i dan danas?
Pola od ovih mamlaza koji divljaju nije ni videlo pusku a kamoli ucestvovalo u "dobrani"!
Bice cirilice svuda, bez brige, pa mozes sa "titlom" na hrvatskom da je usavrsis!
Pozdrav i samo bez pene ako moze!

Писменост на два писма

pre 10 godina

Погледајте само фотографије:
1) окупљени људи, очајни због нечега исиписаног на стаклу. Један од њих је сломио имовину хрватске државе и знамење (грб) због другог писма.
2) на првој фотографији, исти натпис на латиници и ћирилици (транскрибован) , а не на два језика: у српској варијанти не постоје изрази "порезни" и "уред" у смислу у којем су наведени.
3) година је 2013, а људи се свађају око нечега што је било пре 20 година; ти исти могу да прочитају ово шта пише, и допуштају да их неколицина увежбаних провокатора и сада преводи жедне преко воде.
4) Вуковар, 1. рујна 2013. - Једино словенско у овоме је "рујан", остало је усвојено.

jelena

pre 10 godina

Zar ne bi trebalo da pise: 'Poreska Uprava - Filijala Vukovar'. Mislim, ako zele na cirilici i srpskom jeziku, onda su trebali da prevedu ispravno :)

Kada je u pitanju 'Policijska Postaja', to su pravilno preveli. Ali ovo za 'Poreznom Upravom - Podrucni Ured Vukovar', to bas i nisu pravilo preveli.

Sta ti je ironija. :)

Kečiga Dunav

pre 10 godina

Ovako. Vodje tzv.Stožera za obranu Vukovara od ćirilice prezivaju se Josić, Iljkić, Adžaga I Penava. Sva četvorica iz Bosne tj. Hercegovine. Sve zlo koje se dešava kod nas u Hrvatskoj proizvod je polupismenih primitivaca iz Hercegovine, a za što su prvenstveno odgovorni Djilas i Ranković koji su ih poslije .2.svj.rata tzv. vlakovima bez voznog reda naselili kod nas u Slavoniju. Hercegovci su takodjer i Glavaš,Merčep i ostale osudjene ubojice. Uglavnom, udomaćila se ona izreka: vratite nam Srbe evo vam Hercegovci :))

Daredevil

pre 10 godina

Treba samo pogledati komentare na facebooku,portalima itd,itd....
Znači najgore šovinističke,rasističke uvrede,pokliči iz ne tako davnih devedesetih i spominjanje ustaške bratije iz II svetskog rata....
A Srbi s ovim postavljanjem tabli nemaju apsolutno ništa,niti ih ko šta pita.
Ne znam,opet su po ko zna koji put pokazali mržnju koja je prosto neverovatna,svaki normalan čovek bi se postideo ovakvih ljudi a oni još očekuju pojačanje!?
Izgleda da se neće smiriti dok ne isteraju sve Srbe iz Hrvatske,žalosno ali istinito.
Čini mi se da su i ove generacije koje dolaze još gore od svojih prethodnika,toliko o demokraciji i poštovanju ljudskih prava nacionalnih manjina.
Sada su reakcije Srba početkom devedesetih malo jasnije nego prije.

dado

pre 10 godina

Odem u Selencu(Vojvodina) i tamo pored neke od nasih zastava, ladno se vijori slovacka zastava na sred centra sela i nikom nista, sve ok.O tablama i putokazima kojekakvim da ne pricam...
(Vojvodina za primer, 2. septembar 2013 21:39)

Pa mozes otici i u Istru i vidjeti nazive na talijanskom i nikom nista. Da su talijani kojim slucajem 91. sravnili Pulu sa zemljom pokusavajuci je "osloboditi" od hrvata, mozda ni tih tabla ne bi bilo. Isto vrijedi za Slovake u Vojvodini...

that's the way it goes

pre 10 godina

@Domagoj

Nisi u toku. Ne insistiraju Srbi, nego EU... uostalom, taj zakon nisu doneli Srbi nego HDZ u kom verovatno nema bas mnogo Srba.

skblzzzz

pre 10 godina

ovo je jedan od efektnijih autogolova vlade zorana milanovića. kao što boris tadić nije smio sjedati za stol s kosovskim albancima, nego su to jedino mogli učiniti socijalisti i (bivši) radikali, tako je i postavljanje dvojezičnih tabli u vukovaru jedino mogao obaviti hdz. uostalom to je već i napravljeno u udbini gdje je hdz na vlasti, u mnogim mjestima u baranji itd. , a u vukovaru je upravo hdz, zajedno s hsp as-om i sdss-om, u bivšem sazivu gradskog poglavarstva već izglasao postavljanje tabli. isto tako je ivo sanader, a ne ivica račan, izrekao famozno "hristos se rodi" i izručio gotovinu haagu. sdp i milanović su pokazali nevjerojatan politički diletantizam.

Uros

pre 10 godina

(Marija-Buje, 2. septembar 2013 21:33)
Uz veliki pozdrav Vama i lepoj Istri, ne bih se slozio sa time da Srbi u Hrvatskoj treba da vole Hrvatsku. Slazem se da Hrvati u Srbiji treba da budu lojalni svojoj domovini, isto vazi i za Srbe u Hrvatskoj. Potpuno druga stvar je osecanje ljubavi prema zemlji u kojoj zivis, ne bih tako nesto trazio od bilo kog gradjanina Srbije, to je licna stvar i licni izbor. Uobicajeno je da pripadnici vecinskog naroda vole svoju drzavu, ali i to isto treba da je stvar licnog izbora. Lojalnost drzavi je nesto drugo i to mora da postoji, kao i postovanje prava svakog sugradjanina bez obzira na to koje je nacije ili vere. U zemlji u kojoj se uspostavi takav red u duzem vremenskom periodu, ubedjen sam da i druge stvari vremenom dodju na svoje, pa i ljubav prema svom gradu, kraju, drzavi itd. Uostalom, da smo svi bili lojalni nekadasnjoj zajednickoj drzavi, ne bi razni sumnjivi tipovi tek pobegli iz zatvora dosli na vlast u svim republikama. Ali, propusteno je da se stvori sistem koji ce, kao u Americi, sacuvati drzavu i silom ako treba, vec se sve raspalo cim su prestali krediti koje je Tito dobijao, a stigli dugovi na naplatu.

Luka

pre 10 godina

@Domagoj
Cekaj, pa ko se ovde latio cekica? Zamenjujes teze - nije problem cirilica na nekoj ploci, vec sta ona predstavlja. Ako je problem da se stavi jedna ploca, mogu tek zamisliti koliko je problem biti pripadnik naroda koju ta ploca predstavlja. Drugim recima, upotrebljavate nasilje da bi uskratili vasim sugradjanima druge nacije pravo na kulturu, tradiciju i pismo. A to nije lepo, znas.

SRB / HR

pre 10 godina

Лепо изгледа двојезична табла, једино примећујем да су пренебрегли да се на српском каже: ПОРЕСКА, а не "порезна" управа.

Lijepo izgleda dvojezična tabla, jedino primjećujem da su prenebregli da se na srpskom kaže: PORESKA, a ne "porezna" uprava.

Za primer

pre 10 godina

@ Dado
Ukljucim RTV i gledam dnevnik na hrvatskom a dosli ste do Beograda za vreme NDH pa vam niko nista ne prebacuje a vi ste navukli gorcinu tamo...U Subotici se obelezava hrvatski praznik Duzijanca, prisustvuje pokrajinski predsednik i svi najvisi zvanicnici vam cestitaju...U Petrovaradinu je kuca nekog znamenitog hrvata, sredjena sa sve plocom i sahovnicom, niko nije ni grafit ispisao a kamoli plocu lomio...

siromah

pre 10 godina

zakon o uvodjenju dvojezicnosti je izglasao HDZ u saradnji sa SDSSom a sada peru ruke. moj prvi komsija hrvat kojem su "branioci srpstva" te 91 pobili pola porodice danas me sreo u gradu i kaze: vidi ovih placenika razbijaju po policiji i "brane" Hrvatsku..branite branite a sto kruha nemate to vas nije briga. u gradu koji nema buducnost gde je svaki drugi covek nezaposlen i gladan oni udaraju po cirilici. mene licno ne interesuje ni cirilica ni latinica daj mi brate posao i kineski moze da pise na tabli. zalosno i jadno!

Zoran

pre 10 godina

Ja sam dobro ispekao i cirilicu i latinicu u osnovnoj skoli u Gornjem Milanovcu polovinom pedesetih godina proslog veka i ne kajem se zbog toga. Naprotiv.

ja

pre 10 godina

ovo je sve kuhinja u režiji HDZa. Baš kao što je Sanader rušio Račanovu vladu na splitskoj Rivi oko slučaja Gotovine sada Karamarko mobilizira iste snage oko potpuno nevažnih pitanja. Nekako mislim da će nacionalisti u RH ovaj puta dobiti suzavac i šmrkove po glavama.

ЋИРИЛИЦА

pre 10 godina

Чуди ме да се наша држава не залаже да се на Косову и Метохији двојезични натписи које ставља тамошња администрација, у српској верзији не пишу ЋИРИЛИЦОМ. Питао сам то и Канцеларију за Косово и Метохију, и нисам добио одговор. Поставља се питање колико МИ бринемо о ћирилици!

Domagoj

pre 10 godina

(that's the way it goes, 2. septembar 2013 23:14)

Kakva EU? Otkada? Pa valjda bi onda postavili te ploče prije ulaska u EU? Ma otkud vama to? Pa mnoge države u EU niti ne priznaju nacionalne manjine. Kako onda EU na tome inzistira? Opet imamo jednake i jednakije?
Ovo je unutrašnja stvar hrvatske, nema veze EU s tim.

Inzistira vlada samo radi toga da se odmakne pozornost s bitnijih stvari... A i HDZu odgovara ova situacija, jer eto, to im je u opisu posla da s glupostima napadaju vladajuće.

skblzzzz

pre 10 godina

Interesuje me sta Brisel kaze na ovo, sigurno se kaju sto su ih primali...

(s, 2. septembar 2013 22:54)

ma kakav brisel? do prije 2 godine austrijanci su skidali ploče i znakove na slovenskom, latvija i estonija uporno diskriminiraju rusku manjinu, mađari i slovaci dižu zidove oko romskih naselja, francuzi ni ne poznaju pojam nacionalnih manjina, britanci paradiraju po irskim katoličkim četvrtima podsjećajući ih tko je gazda, a ti misliš da će se brisel brinuti ima li ćirilice u vukovaru.

fyi

pre 10 godina

@dado
Smesno poredjenje, s obzirom da je madjarski uveden kao jedan od zvanicnih jezika u Vojvodini jos u SFRJ (posle znatno manje od 18 godina od zavrsetka Drugog svetskog rata).