Ponedeljak, 17.06.2013.

12:49

Vladine mere su šminkanje mrtvaca

Izvor: Branka Mihajloviæ

Vladine mere su šminkanje mrtvaca IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

26 Komentari

Sortiraj po:

Goran Dumitrov

pre 10 godina

Iskreno i hrabro. Nazalost, jedan sam od mnogih koji je posle 18 godina preduzetnickog staza izgubio bitku sa svim ovim navedenim u tekstu gospodina Knezevica. Njemu i njegovim radnicima zelim svako dobro i nadu da ce preziveti sva radna mesta u ovom teskom vremenu

Goran

Analitičar

pre 10 godina

U intervjuu gospodina Kneževića ima dosta dobrih predloga i argumenata o stvarnoj situaciji u privredi i ukupnim dogadjanjima u Srbiji. Medjutim, ove predložene mere koje donosi naša Vlada su jadne a istovremeno naivne i smešne. Svaki ministar u Vladi ima svoje vidjenje stvari. Stiče se opšti utisak da nisu iskreni i pošteni kada predlažu neke mere, koje štite nezasite lične interese, interese stranaka, interese moćnika (tajkuna),interese stranačkih ljudi koji rade i vode javna preduzeća. U javnom sektoru je haos. Tu se ne zna ni ko pije, ni ko plaća. Politička elita ima svoje velike biznise koje stite kao zenicu oka svoga. A sve na grbači ovog napaćenog naroda. Mediji,državni i privatni, to je posebna priča. Mentalno ubijaju ovaj narod, raznim "Farmama" Velikim bratovima, šund emisijama, poput "Granda" i sličnim glupostima. Tamo se vrti velika para. A ko plaća?. Pa naravno opet sludjen narod. Žao mi je mladih, koji ne vide njihovu budućnost u ovoj i ovakvoj sredini. Privreda i privredne aktivnosti su u katastrofalnom položaju. Na jednoj strani zapošljeni, ne svi, u javnom sektoru,(javna-državna preduzeća i kojekakve agencije) imaju zarade da te glava zaboli kada čuješ, a na drugoj strani radnici u privatnom sektoru, penzioneri i ostali, jedva preživljavaju. Ali to nikoga nije briga. Dalje, korupcija, pljačke, koje se vrše "sve po zakonu", nigde u svetu ne postoji tako nešto. Neke institrucije i pojedinci su "svete krave" i niko tu ne sme da dira.A pravosudje i ostalo?.....

Djusko

pre 10 godina

Ja sam matematicar, ne razumem se u ekonomiju ali prepoznajem govor logike.
Ovde sam procitao samo logicne recenice i objasnjenja i sve ima smisla

DA LI MOZEMO NESTO DA URADIMO?

Vladan

pre 10 godina

Sta reci. U velikoj meri tacno, ali tajkunski monopol u uvozu i maloprodaji je samo jednom spomenuo, a on je po meni glavna kocnica prezivljavanju malih i srednjih preduzeca!! Poenta je da bilo kao mali proizvodjac, ili uvoznik, ako zbog monopola u maloprodaji ne mozete vasu robu ponuditi krajnjem kupcu od vaseg biznisa nema ista!! Uz epidemiju ne placanja preuzete robe, ovo je glavni razlog visegodisnje propasti malog i srednjeg biznisa u Srbiji. Bez udarca po tajkunima, koji jedini debelo profitiraju svih ovih godina, nema ista od oporavka malih i srednjih firmi...definitivno idemo ka ulici i resavanjem problema putem nje!

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 19. jun 2013 16:46)

S obzirom da ste Vi patetično ( tipa - ...otvorite vi vašu firmu, ne znate kako je to teško... ) replicirali meni i još jednom komentatoru, morao sam da se "sažalim" i odgovorim.


Vaš prvi komentar, taktika "očajničke situacije zahtevaju očajničke mere"... iz istorije znamo, uglavnom, kako su se takve mere završavale... ali, probajte, možda i uspete da pobedite državu!

I za kraj - nemojte shvatati lično, komentari su tu da se nađe/prepozna neki pametan komentar/predlog, u nadi da će ga neko pametan pročitati i, nadajmo se, sprovesti u delo.

Pozdrav!

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@(Samouk, 19. jun 2013 12:34)

Mene (licno - to je pleonazam) je iziritiralo to sto ste reagovali na moj post i poceli sa ..."jadni vi...." ,ili tako nesto i onda nabrojali sve ono sto nas mali biro ne radi (ima nas cetvoro). O stanju svesti malih privrednika ste mogli i bez mog posta.

Sta moze AMSP da uradi?
To sam napisala u svom prvom postu, krupnim slovima, ako vas zanima, procitajte.

O kompleksima ne bih ovom prilikom. Preferiram zvanicno, klasicno (ja ga zovem "austrougarsko") obrazovanje.

Da ne zaboravim upoznavanje (?!). Time ste me dotukli.

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 19. jun 2013 11:43)

Ah, iskompleksirana Srbijo... definitivno ću promeniti nick u "sveznajući", ovako samo "bespotrebno" iritiram!
Ne znam samo šta je Vas lično iziritiralo, govorio sam uopšteno o stanju svesti i morala privrednika u Srbiji.
I opet mi niste odgovorili na konkretna pitanja - šta AMSP može da uradi za poboljšanje ekonomije?

Na ostala pitanja Vam neću odgovoriti, ipak smatram da ovo nije sajt za upoznavanja.

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@(Samouk, 18. jun 2013 18:43)

Kao svaki autenticni srpski Samouk pitas, a istovremeno si odgovorio na sva svoja pitanja. Tako ces tesko uspeti da saznas nesto novo.

O sebi , sem da si Samouk (pretpostavljam da se razumes u filozofiju podjednako dobro kao u fudbal), nisi rekao nista, ni gde radis, ni kolika ti je plata (ugrubo i okvirno i jedno i drugo), a zeleo bi da preslisavas mene.
Recicu ti samo da sam inzenjer i zajedno sa muzem inzenjerom, imamo mali projektni biro.
Sve sto si opisao je siva ekonomija, protiv cega smo i ja i g.-din Knezevic.
Za razliku od njega, ja sam na proslim izborima bila "beli listic".
A da, vozim Juga koji cak i nije firmin, nego moj licni.

I jos jednom ti porucujem, osnuj preduzece i sprovedi sve to sto znas: i babe i strine i uloske i gace i ruckove i letovanja i zimovanja i besne automobile.

Pozdrav.

Strasno

pre 10 godina

Pa Gospodin Knezevic je podrzavao i finansirao SNS da dodje na vlast. Sad mu ne odgovaraju. Sramota koliko ovde niko nije spreman da podnese teret sopsvenih odluka.

samo primecujem

pre 10 godina

Pa naravno da ima samo 12.komentara o ovoj nevaznoj temi kad je najvaznije koliko ce Ceca da prikupi navijaca i kako ce da unisti Karleusu,sto je presudno u nasim bezbriznim zivotima,ko da se bakce privredom kad sve ide kako treba...

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 17. jun 2013 23:30)

Ma da, jadni vi... krećem se pomalo po tim krugovima, tako da znam kako funkcionišete. Sve poštenjačine, a sve što ste zaradili prebacili ste na mamu, tatu, babu, ženu... pa i ako propadne posao nema od čega da se naplati jer vam je osn. kapital 500 evra!
Ali, zato se ima za zimovanja, letovanja, svakom po luksuzan auto... pa od čega, majku mu, ako je tako očajno poslednjih 20 godina? Pa upravo ovako - prijavite radnike na minimalac, na konto kupovine gaća i uložaka podižete novac s računa, plaćanje ručkova inspektorima,...

Naravno da ima i poštenih među vama, ali malo, veoma malo...

I, niste mi odgovorili na postavljena pitanja!

alejandro

pre 10 godina

Poštovani privredniče!!! Kolika je prosečna plata u Vašoj firmi? Izmirujete li sve obaveze prema PIO fondu na vreme? Svaka Vam je na mestu zaista!! Malo smorno jer to slušamo godinama! Mislim da su Vam aspiracije u politčkim vodama!? Što da ne!? Do sredstava za kupovinu istih dođoste pretpostavljam zahvaljujući vašim aristokratsim poreklima!! Dosta više!!

Pa država sama tera ljude u hajduke (sivu ekonomiju)!

pre 10 godina

A poređenje proseka plata u javnom i privatnom sektoru je u Srbiji BESMISLENO jer statistika uopšte ne uzima u obzir tokove novca u sivoj ekonomiji. Obilan dunđer na crno zarađuje više od prosvetnog radnika ili inženjera koji je zvanično zapošljen. Evo i sama ova analiza od strane uvaženog gospodina privatnika je kontradiktorna. Siva ekonomija, a onda kobajagi statistika. E pa nećemo tako, druže.
(Silvester, 17. jun 2013 22:31)

Šta to reče efendija? Čekaj, znači logika je: državni zaposleni moraju da imaju veću platu nego privatno zaposleni, jer PRIČA SE da POSTOJE neki ljudi koji NE PLAĆAJU ništa u budžet?

Super! Hajde zato da kaznimo ove što rade pošteno zbog ovih što rade na crno, to je bolje nego da ih pronalazimo i uterujemo u red, jer ne smemo da dozvolimo da dunđer na crno bude veći gospodin od gospodina Iz Vlasti, pa ćemo zato da jače oglobimo ove privatnike "na belo". Posle bitke kopljem u trnje! Nema veze, sve je to ista marva, i bela i crna, podljudi.

I šta će se dogoditi? Sve više ovih "na belo" će bežati što u "crno", što u "zlatno" (na državne jasle), a oni što izdrže nešto duže će se topiti ko sneg u julu!

Pretpostavljam da je na ovaj način nekada pre trista godina i počela sve masovnija hajdučija u Srbiji koja se završila Karađorđevim ustankom.

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@Samouk
@Grunf

Posle 20 godina borbe za opstanak na neuredjenom trzistu, gde drzava samo gleda kako da vam uzme koliko joj treba, a beneficije i subvencije su rezervisane samo za velike i strance, preporucujem vam obojici da probate.
Idite lepo u APR i osnujte malo preduzece(procedura je sada jednostavna, a i troskovi su manji).
Da vidite kako je lepo i lako ziveti od meseca do meseca, skupljati pare za plate, pdv, dazbine, rezijske troskove, zakup, knjigovodju....
Pa sta vam ostane za vas i vasu porodicu.

Silvester

pre 10 godina

Kako je mudro pričati o uvođenju reda u sivu ekonomiju i naplatu poreza i doprinosa. Pominje se nekih 50.000 ljudi koji bi mogli da izgube posao naspram milion nezaposlenih. A zaboravlja se da ti nezaposleni ostvaruju prihode upravo u toj sivoj ekonomiji, zajedno sa ekstraprofitima mafije koja prirodno boravi u tom tamnom vilajetu. Mnogi radnici na crno zarađuju znatno veće pare nego zvanično zaposleni. Dirati u tu oblast je tek za Vladu osinje gnezdo koje može da dovede do eksplozije.
Miloševićevi mehanizmi amortizacije socijalnog bunta i dalje su na snazi. Mi smo društvo u kojem oni koji se ne snalaze rade zvanično za male pare i plaćaju račune, dok oni sposobniji vode neregistrovane biznise, nikome ne plaćaju ništa, ne razmišljaju o budućnosti, ne plaćaju račune. Podmaže se tamo gde treba, plati reket, burazerski ja tebi ti meni... pričamo o milijardama evra. I šta pametni savetnici žele? Smanjenje plate javnom sektoru? Pa skrešite koeficijente parazitima koji u tom sektoru ništa ne rade, ali ima puno ljudi koji rade.
A poređenje proseka plata u javnom i privatnom sektoru je u Srbiji BESMISLENO jer statistika uopšte ne uzima u obzir tokove novca u sivoj ekonomiji. Obilan dunđer na crno zarađuje više od prosvetnog radnika ili inženjera koji je zvanično zapošljen. Evo i sama ova analiza od strane uvaženog gospodina privatnika je kontradiktorna. Siva ekonomija, a onda kobajagi statistika. E pa nećemo tako, druže.

Samouk

pre 10 godina

Slažem se, uglavnom, sa svim navedenim što je g. Knežević rekao, međutim... otkriva nam toplu vodu, to su stvari koje bi i početnik u državnoj upravi pokrenuo, mislim konkretno na navedene 4 mere!

A sad, ajde da preokrenemo stvar - šta AMSP može da uradi da pokrene ekonomiju?
Da li možete da povećate plate svojim zaposlenicima i time povećate potrošnju, makar simbolično? da li možete da smanjite vaše proizvodne marže i da uslovite prodavce preporučenim cenama? da li možete da prestanete sa peglanjem završnih bilansa? naravno, ima tu još pitanja, poput komentara ispod ( u vezi prijavljivanja na minimalac )...
Eto, tu ste mi vi privrednici uvek nedorečeni - šta ja/mi, kao krajnji potrošači, mogu da očekujem od benefita koje ćete vi dobiti od mene/nas, najobičnijih poreskih obveznika?

I, opet ću postaviti pitanje - zašto firme, slične ili iste delatnosti, imaju identične ili vrlo slične prosečne plate? Zar to nije oblik kartelizacije?

Грунф

pre 10 godina

Због чега не изнесе податке о томе да многи мали привредници закидају државу и запослене тако што уплаћују порез на минималце?

malo malesko preduzece

pre 10 godina

Knežević: " Čini mi se da su mala i srednja preduzeća pretvorena u socijalnu ustanovu. Oni su tu da zbrinjavaju 363.285 zaposlenih. Malih i srednjih preduzeća ima 91.154."

Ovih 91.154 vlasnika malih i srednjih preduzeca sa svojih 363.285 zaposlenih su JEDINA realna snaga koja moze da izvrsi pritisak da se krene u radikalne reforme.
Potrebno je izaci sa zahtevom da se plate u drzavnom sektoru upodobe platama u realnom sektoru, a da se javna preduzeca ucine profitabilnim ( kada bi se racionalizovala vecina bi trebalo da makar moze da izdrazava sama sebe).

DO ISPUNJENJA ZAHTEVA OBUSTAVITI PLACANJA SVIH OBAVEZA PREMA DRZAVI. NEKA SVAKA FIRMA ORVORI POSEBAN RACUN I NA NJEMU DRZI NOVAC KOJI JE NAMENJEN DRZAVI.
KADA SE DRZAVA UPRISTOJI BICE PARA, DO TADA NISTA. CAO.
POHAPSITE, POZATVARAJTE, RADITE STA HOCETE

PS.Slazem se da su plate u prosveti i zdravstvu male, ali verujte, prilicno je frustrirajuce kada kao neko ko se sam pobrinuo da sebi obezbedi posao, pri tome je takodje visokoobrazovan, shvati da ne moze da zaradi ni toliko, niti moze da plati ljude koji rade u njegovoj firmi onoliko koliko bi trebalo i koliko bi zeleo.

Vesna NS

pre 10 godina

"ali da ironija bude veća, nisu konsultovali nikog ni iz nauke, ni iz struke,"


Naravno da se ne usudjuju da rade sa nekim ko poznaje problematiku, jer bi tada izasla na videlo sva njihova nekompetentnost i lagarije!!!

privatnik

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da prvi ostavljam komentar. Svaka rec mu na mestu,nek "strucnjaci" primene njegove cetiri mere i bice rezultata.

Vesna NS

pre 10 godina

"ali da ironija bude veća, nisu konsultovali nikog ni iz nauke, ni iz struke,"


Naravno da se ne usudjuju da rade sa nekim ko poznaje problematiku, jer bi tada izasla na videlo sva njihova nekompetentnost i lagarije!!!

privatnik

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da prvi ostavljam komentar. Svaka rec mu na mestu,nek "strucnjaci" primene njegove cetiri mere i bice rezultata.

malo malesko preduzece

pre 10 godina

Knežević: " Čini mi se da su mala i srednja preduzeća pretvorena u socijalnu ustanovu. Oni su tu da zbrinjavaju 363.285 zaposlenih. Malih i srednjih preduzeća ima 91.154."

Ovih 91.154 vlasnika malih i srednjih preduzeca sa svojih 363.285 zaposlenih su JEDINA realna snaga koja moze da izvrsi pritisak da se krene u radikalne reforme.
Potrebno je izaci sa zahtevom da se plate u drzavnom sektoru upodobe platama u realnom sektoru, a da se javna preduzeca ucine profitabilnim ( kada bi se racionalizovala vecina bi trebalo da makar moze da izdrazava sama sebe).

DO ISPUNJENJA ZAHTEVA OBUSTAVITI PLACANJA SVIH OBAVEZA PREMA DRZAVI. NEKA SVAKA FIRMA ORVORI POSEBAN RACUN I NA NJEMU DRZI NOVAC KOJI JE NAMENJEN DRZAVI.
KADA SE DRZAVA UPRISTOJI BICE PARA, DO TADA NISTA. CAO.
POHAPSITE, POZATVARAJTE, RADITE STA HOCETE

PS.Slazem se da su plate u prosveti i zdravstvu male, ali verujte, prilicno je frustrirajuce kada kao neko ko se sam pobrinuo da sebi obezbedi posao, pri tome je takodje visokoobrazovan, shvati da ne moze da zaradi ni toliko, niti moze da plati ljude koji rade u njegovoj firmi onoliko koliko bi trebalo i koliko bi zeleo.

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@Samouk
@Grunf

Posle 20 godina borbe za opstanak na neuredjenom trzistu, gde drzava samo gleda kako da vam uzme koliko joj treba, a beneficije i subvencije su rezervisane samo za velike i strance, preporucujem vam obojici da probate.
Idite lepo u APR i osnujte malo preduzece(procedura je sada jednostavna, a i troskovi su manji).
Da vidite kako je lepo i lako ziveti od meseca do meseca, skupljati pare za plate, pdv, dazbine, rezijske troskove, zakup, knjigovodju....
Pa sta vam ostane za vas i vasu porodicu.

Pa država sama tera ljude u hajduke (sivu ekonomiju)!

pre 10 godina

A poređenje proseka plata u javnom i privatnom sektoru je u Srbiji BESMISLENO jer statistika uopšte ne uzima u obzir tokove novca u sivoj ekonomiji. Obilan dunđer na crno zarađuje više od prosvetnog radnika ili inženjera koji je zvanično zapošljen. Evo i sama ova analiza od strane uvaženog gospodina privatnika je kontradiktorna. Siva ekonomija, a onda kobajagi statistika. E pa nećemo tako, druže.
(Silvester, 17. jun 2013 22:31)

Šta to reče efendija? Čekaj, znači logika je: državni zaposleni moraju da imaju veću platu nego privatno zaposleni, jer PRIČA SE da POSTOJE neki ljudi koji NE PLAĆAJU ništa u budžet?

Super! Hajde zato da kaznimo ove što rade pošteno zbog ovih što rade na crno, to je bolje nego da ih pronalazimo i uterujemo u red, jer ne smemo da dozvolimo da dunđer na crno bude veći gospodin od gospodina Iz Vlasti, pa ćemo zato da jače oglobimo ove privatnike "na belo". Posle bitke kopljem u trnje! Nema veze, sve je to ista marva, i bela i crna, podljudi.

I šta će se dogoditi? Sve više ovih "na belo" će bežati što u "crno", što u "zlatno" (na državne jasle), a oni što izdrže nešto duže će se topiti ko sneg u julu!

Pretpostavljam da je na ovaj način nekada pre trista godina i počela sve masovnija hajdučija u Srbiji koja se završila Karađorđevim ustankom.

samo primecujem

pre 10 godina

Pa naravno da ima samo 12.komentara o ovoj nevaznoj temi kad je najvaznije koliko ce Ceca da prikupi navijaca i kako ce da unisti Karleusu,sto je presudno u nasim bezbriznim zivotima,ko da se bakce privredom kad sve ide kako treba...

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@(Samouk, 18. jun 2013 18:43)

Kao svaki autenticni srpski Samouk pitas, a istovremeno si odgovorio na sva svoja pitanja. Tako ces tesko uspeti da saznas nesto novo.

O sebi , sem da si Samouk (pretpostavljam da se razumes u filozofiju podjednako dobro kao u fudbal), nisi rekao nista, ni gde radis, ni kolika ti je plata (ugrubo i okvirno i jedno i drugo), a zeleo bi da preslisavas mene.
Recicu ti samo da sam inzenjer i zajedno sa muzem inzenjerom, imamo mali projektni biro.
Sve sto si opisao je siva ekonomija, protiv cega smo i ja i g.-din Knezevic.
Za razliku od njega, ja sam na proslim izborima bila "beli listic".
A da, vozim Juga koji cak i nije firmin, nego moj licni.

I jos jednom ti porucujem, osnuj preduzece i sprovedi sve to sto znas: i babe i strine i uloske i gace i ruckove i letovanja i zimovanja i besne automobile.

Pozdrav.

Vladan

pre 10 godina

Sta reci. U velikoj meri tacno, ali tajkunski monopol u uvozu i maloprodaji je samo jednom spomenuo, a on je po meni glavna kocnica prezivljavanju malih i srednjih preduzeca!! Poenta je da bilo kao mali proizvodjac, ili uvoznik, ako zbog monopola u maloprodaji ne mozete vasu robu ponuditi krajnjem kupcu od vaseg biznisa nema ista!! Uz epidemiju ne placanja preuzete robe, ovo je glavni razlog visegodisnje propasti malog i srednjeg biznisa u Srbiji. Bez udarca po tajkunima, koji jedini debelo profitiraju svih ovih godina, nema ista od oporavka malih i srednjih firmi...definitivno idemo ka ulici i resavanjem problema putem nje!

Strasno

pre 10 godina

Pa Gospodin Knezevic je podrzavao i finansirao SNS da dodje na vlast. Sad mu ne odgovaraju. Sramota koliko ovde niko nije spreman da podnese teret sopsvenih odluka.

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@(Samouk, 19. jun 2013 12:34)

Mene (licno - to je pleonazam) je iziritiralo to sto ste reagovali na moj post i poceli sa ..."jadni vi...." ,ili tako nesto i onda nabrojali sve ono sto nas mali biro ne radi (ima nas cetvoro). O stanju svesti malih privrednika ste mogli i bez mog posta.

Sta moze AMSP da uradi?
To sam napisala u svom prvom postu, krupnim slovima, ako vas zanima, procitajte.

O kompleksima ne bih ovom prilikom. Preferiram zvanicno, klasicno (ja ga zovem "austrougarsko") obrazovanje.

Da ne zaboravim upoznavanje (?!). Time ste me dotukli.

Djusko

pre 10 godina

Ja sam matematicar, ne razumem se u ekonomiju ali prepoznajem govor logike.
Ovde sam procitao samo logicne recenice i objasnjenja i sve ima smisla

DA LI MOZEMO NESTO DA URADIMO?

Analitičar

pre 10 godina

U intervjuu gospodina Kneževića ima dosta dobrih predloga i argumenata o stvarnoj situaciji u privredi i ukupnim dogadjanjima u Srbiji. Medjutim, ove predložene mere koje donosi naša Vlada su jadne a istovremeno naivne i smešne. Svaki ministar u Vladi ima svoje vidjenje stvari. Stiče se opšti utisak da nisu iskreni i pošteni kada predlažu neke mere, koje štite nezasite lične interese, interese stranaka, interese moćnika (tajkuna),interese stranačkih ljudi koji rade i vode javna preduzeća. U javnom sektoru je haos. Tu se ne zna ni ko pije, ni ko plaća. Politička elita ima svoje velike biznise koje stite kao zenicu oka svoga. A sve na grbači ovog napaćenog naroda. Mediji,državni i privatni, to je posebna priča. Mentalno ubijaju ovaj narod, raznim "Farmama" Velikim bratovima, šund emisijama, poput "Granda" i sličnim glupostima. Tamo se vrti velika para. A ko plaća?. Pa naravno opet sludjen narod. Žao mi je mladih, koji ne vide njihovu budućnost u ovoj i ovakvoj sredini. Privreda i privredne aktivnosti su u katastrofalnom položaju. Na jednoj strani zapošljeni, ne svi, u javnom sektoru,(javna-državna preduzeća i kojekakve agencije) imaju zarade da te glava zaboli kada čuješ, a na drugoj strani radnici u privatnom sektoru, penzioneri i ostali, jedva preživljavaju. Ali to nikoga nije briga. Dalje, korupcija, pljačke, koje se vrše "sve po zakonu", nigde u svetu ne postoji tako nešto. Neke institrucije i pojedinci su "svete krave" i niko tu ne sme da dira.A pravosudje i ostalo?.....

Грунф

pre 10 godina

Због чега не изнесе податке о томе да многи мали привредници закидају државу и запослене тако што уплаћују порез на минималце?

Silvester

pre 10 godina

Kako je mudro pričati o uvođenju reda u sivu ekonomiju i naplatu poreza i doprinosa. Pominje se nekih 50.000 ljudi koji bi mogli da izgube posao naspram milion nezaposlenih. A zaboravlja se da ti nezaposleni ostvaruju prihode upravo u toj sivoj ekonomiji, zajedno sa ekstraprofitima mafije koja prirodno boravi u tom tamnom vilajetu. Mnogi radnici na crno zarađuju znatno veće pare nego zvanično zaposleni. Dirati u tu oblast je tek za Vladu osinje gnezdo koje može da dovede do eksplozije.
Miloševićevi mehanizmi amortizacije socijalnog bunta i dalje su na snazi. Mi smo društvo u kojem oni koji se ne snalaze rade zvanično za male pare i plaćaju račune, dok oni sposobniji vode neregistrovane biznise, nikome ne plaćaju ništa, ne razmišljaju o budućnosti, ne plaćaju račune. Podmaže se tamo gde treba, plati reket, burazerski ja tebi ti meni... pričamo o milijardama evra. I šta pametni savetnici žele? Smanjenje plate javnom sektoru? Pa skrešite koeficijente parazitima koji u tom sektoru ništa ne rade, ali ima puno ljudi koji rade.
A poređenje proseka plata u javnom i privatnom sektoru je u Srbiji BESMISLENO jer statistika uopšte ne uzima u obzir tokove novca u sivoj ekonomiji. Obilan dunđer na crno zarađuje više od prosvetnog radnika ili inženjera koji je zvanično zapošljen. Evo i sama ova analiza od strane uvaženog gospodina privatnika je kontradiktorna. Siva ekonomija, a onda kobajagi statistika. E pa nećemo tako, druže.

Goran Dumitrov

pre 10 godina

Iskreno i hrabro. Nazalost, jedan sam od mnogih koji je posle 18 godina preduzetnickog staza izgubio bitku sa svim ovim navedenim u tekstu gospodina Knezevica. Njemu i njegovim radnicima zelim svako dobro i nadu da ce preziveti sva radna mesta u ovom teskom vremenu

Goran

Samouk

pre 10 godina

Slažem se, uglavnom, sa svim navedenim što je g. Knežević rekao, međutim... otkriva nam toplu vodu, to su stvari koje bi i početnik u državnoj upravi pokrenuo, mislim konkretno na navedene 4 mere!

A sad, ajde da preokrenemo stvar - šta AMSP može da uradi da pokrene ekonomiju?
Da li možete da povećate plate svojim zaposlenicima i time povećate potrošnju, makar simbolično? da li možete da smanjite vaše proizvodne marže i da uslovite prodavce preporučenim cenama? da li možete da prestanete sa peglanjem završnih bilansa? naravno, ima tu još pitanja, poput komentara ispod ( u vezi prijavljivanja na minimalac )...
Eto, tu ste mi vi privrednici uvek nedorečeni - šta ja/mi, kao krajnji potrošači, mogu da očekujem od benefita koje ćete vi dobiti od mene/nas, najobičnijih poreskih obveznika?

I, opet ću postaviti pitanje - zašto firme, slične ili iste delatnosti, imaju identične ili vrlo slične prosečne plate? Zar to nije oblik kartelizacije?

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 17. jun 2013 23:30)

Ma da, jadni vi... krećem se pomalo po tim krugovima, tako da znam kako funkcionišete. Sve poštenjačine, a sve što ste zaradili prebacili ste na mamu, tatu, babu, ženu... pa i ako propadne posao nema od čega da se naplati jer vam je osn. kapital 500 evra!
Ali, zato se ima za zimovanja, letovanja, svakom po luksuzan auto... pa od čega, majku mu, ako je tako očajno poslednjih 20 godina? Pa upravo ovako - prijavite radnike na minimalac, na konto kupovine gaća i uložaka podižete novac s računa, plaćanje ručkova inspektorima,...

Naravno da ima i poštenih među vama, ali malo, veoma malo...

I, niste mi odgovorili na postavljena pitanja!

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 19. jun 2013 16:46)

S obzirom da ste Vi patetično ( tipa - ...otvorite vi vašu firmu, ne znate kako je to teško... ) replicirali meni i još jednom komentatoru, morao sam da se "sažalim" i odgovorim.


Vaš prvi komentar, taktika "očajničke situacije zahtevaju očajničke mere"... iz istorije znamo, uglavnom, kako su se takve mere završavale... ali, probajte, možda i uspete da pobedite državu!

I za kraj - nemojte shvatati lično, komentari su tu da se nađe/prepozna neki pametan komentar/predlog, u nadi da će ga neko pametan pročitati i, nadajmo se, sprovesti u delo.

Pozdrav!

alejandro

pre 10 godina

Poštovani privredniče!!! Kolika je prosečna plata u Vašoj firmi? Izmirujete li sve obaveze prema PIO fondu na vreme? Svaka Vam je na mestu zaista!! Malo smorno jer to slušamo godinama! Mislim da su Vam aspiracije u politčkim vodama!? Što da ne!? Do sredstava za kupovinu istih dođoste pretpostavljam zahvaljujući vašim aristokratsim poreklima!! Dosta više!!

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 19. jun 2013 11:43)

Ah, iskompleksirana Srbijo... definitivno ću promeniti nick u "sveznajući", ovako samo "bespotrebno" iritiram!
Ne znam samo šta je Vas lično iziritiralo, govorio sam uopšteno o stanju svesti i morala privrednika u Srbiji.
I opet mi niste odgovorili na konkretna pitanja - šta AMSP može da uradi za poboljšanje ekonomije?

Na ostala pitanja Vam neću odgovoriti, ipak smatram da ovo nije sajt za upoznavanja.

alejandro

pre 10 godina

Poštovani privredniče!!! Kolika je prosečna plata u Vašoj firmi? Izmirujete li sve obaveze prema PIO fondu na vreme? Svaka Vam je na mestu zaista!! Malo smorno jer to slušamo godinama! Mislim da su Vam aspiracije u politčkim vodama!? Što da ne!? Do sredstava za kupovinu istih dođoste pretpostavljam zahvaljujući vašim aristokratsim poreklima!! Dosta više!!

Грунф

pre 10 godina

Због чега не изнесе податке о томе да многи мали привредници закидају државу и запослене тако што уплаћују порез на минималце?

Samouk

pre 10 godina

Slažem se, uglavnom, sa svim navedenim što je g. Knežević rekao, međutim... otkriva nam toplu vodu, to su stvari koje bi i početnik u državnoj upravi pokrenuo, mislim konkretno na navedene 4 mere!

A sad, ajde da preokrenemo stvar - šta AMSP može da uradi da pokrene ekonomiju?
Da li možete da povećate plate svojim zaposlenicima i time povećate potrošnju, makar simbolično? da li možete da smanjite vaše proizvodne marže i da uslovite prodavce preporučenim cenama? da li možete da prestanete sa peglanjem završnih bilansa? naravno, ima tu još pitanja, poput komentara ispod ( u vezi prijavljivanja na minimalac )...
Eto, tu ste mi vi privrednici uvek nedorečeni - šta ja/mi, kao krajnji potrošači, mogu da očekujem od benefita koje ćete vi dobiti od mene/nas, najobičnijih poreskih obveznika?

I, opet ću postaviti pitanje - zašto firme, slične ili iste delatnosti, imaju identične ili vrlo slične prosečne plate? Zar to nije oblik kartelizacije?

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 17. jun 2013 23:30)

Ma da, jadni vi... krećem se pomalo po tim krugovima, tako da znam kako funkcionišete. Sve poštenjačine, a sve što ste zaradili prebacili ste na mamu, tatu, babu, ženu... pa i ako propadne posao nema od čega da se naplati jer vam je osn. kapital 500 evra!
Ali, zato se ima za zimovanja, letovanja, svakom po luksuzan auto... pa od čega, majku mu, ako je tako očajno poslednjih 20 godina? Pa upravo ovako - prijavite radnike na minimalac, na konto kupovine gaća i uložaka podižete novac s računa, plaćanje ručkova inspektorima,...

Naravno da ima i poštenih među vama, ali malo, veoma malo...

I, niste mi odgovorili na postavljena pitanja!

Silvester

pre 10 godina

Kako je mudro pričati o uvođenju reda u sivu ekonomiju i naplatu poreza i doprinosa. Pominje se nekih 50.000 ljudi koji bi mogli da izgube posao naspram milion nezaposlenih. A zaboravlja se da ti nezaposleni ostvaruju prihode upravo u toj sivoj ekonomiji, zajedno sa ekstraprofitima mafije koja prirodno boravi u tom tamnom vilajetu. Mnogi radnici na crno zarađuju znatno veće pare nego zvanično zaposleni. Dirati u tu oblast je tek za Vladu osinje gnezdo koje može da dovede do eksplozije.
Miloševićevi mehanizmi amortizacije socijalnog bunta i dalje su na snazi. Mi smo društvo u kojem oni koji se ne snalaze rade zvanično za male pare i plaćaju račune, dok oni sposobniji vode neregistrovane biznise, nikome ne plaćaju ništa, ne razmišljaju o budućnosti, ne plaćaju račune. Podmaže se tamo gde treba, plati reket, burazerski ja tebi ti meni... pričamo o milijardama evra. I šta pametni savetnici žele? Smanjenje plate javnom sektoru? Pa skrešite koeficijente parazitima koji u tom sektoru ništa ne rade, ali ima puno ljudi koji rade.
A poređenje proseka plata u javnom i privatnom sektoru je u Srbiji BESMISLENO jer statistika uopšte ne uzima u obzir tokove novca u sivoj ekonomiji. Obilan dunđer na crno zarađuje više od prosvetnog radnika ili inženjera koji je zvanično zapošljen. Evo i sama ova analiza od strane uvaženog gospodina privatnika je kontradiktorna. Siva ekonomija, a onda kobajagi statistika. E pa nećemo tako, druže.

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 19. jun 2013 16:46)

S obzirom da ste Vi patetično ( tipa - ...otvorite vi vašu firmu, ne znate kako je to teško... ) replicirali meni i još jednom komentatoru, morao sam da se "sažalim" i odgovorim.


Vaš prvi komentar, taktika "očajničke situacije zahtevaju očajničke mere"... iz istorije znamo, uglavnom, kako su se takve mere završavale... ali, probajte, možda i uspete da pobedite državu!

I za kraj - nemojte shvatati lično, komentari su tu da se nađe/prepozna neki pametan komentar/predlog, u nadi da će ga neko pametan pročitati i, nadajmo se, sprovesti u delo.

Pozdrav!

Samouk

pre 10 godina

@(malo malecno preduzece, 19. jun 2013 11:43)

Ah, iskompleksirana Srbijo... definitivno ću promeniti nick u "sveznajući", ovako samo "bespotrebno" iritiram!
Ne znam samo šta je Vas lično iziritiralo, govorio sam uopšteno o stanju svesti i morala privrednika u Srbiji.
I opet mi niste odgovorili na konkretna pitanja - šta AMSP može da uradi za poboljšanje ekonomije?

Na ostala pitanja Vam neću odgovoriti, ipak smatram da ovo nije sajt za upoznavanja.

Strasno

pre 10 godina

Pa Gospodin Knezevic je podrzavao i finansirao SNS da dodje na vlast. Sad mu ne odgovaraju. Sramota koliko ovde niko nije spreman da podnese teret sopsvenih odluka.

privatnik

pre 10 godina

Ne mogu da verujem da prvi ostavljam komentar. Svaka rec mu na mestu,nek "strucnjaci" primene njegove cetiri mere i bice rezultata.

Vesna NS

pre 10 godina

"ali da ironija bude veća, nisu konsultovali nikog ni iz nauke, ni iz struke,"


Naravno da se ne usudjuju da rade sa nekim ko poznaje problematiku, jer bi tada izasla na videlo sva njihova nekompetentnost i lagarije!!!

Pa država sama tera ljude u hajduke (sivu ekonomiju)!

pre 10 godina

A poređenje proseka plata u javnom i privatnom sektoru je u Srbiji BESMISLENO jer statistika uopšte ne uzima u obzir tokove novca u sivoj ekonomiji. Obilan dunđer na crno zarađuje više od prosvetnog radnika ili inženjera koji je zvanično zapošljen. Evo i sama ova analiza od strane uvaženog gospodina privatnika je kontradiktorna. Siva ekonomija, a onda kobajagi statistika. E pa nećemo tako, druže.
(Silvester, 17. jun 2013 22:31)

Šta to reče efendija? Čekaj, znači logika je: državni zaposleni moraju da imaju veću platu nego privatno zaposleni, jer PRIČA SE da POSTOJE neki ljudi koji NE PLAĆAJU ništa u budžet?

Super! Hajde zato da kaznimo ove što rade pošteno zbog ovih što rade na crno, to je bolje nego da ih pronalazimo i uterujemo u red, jer ne smemo da dozvolimo da dunđer na crno bude veći gospodin od gospodina Iz Vlasti, pa ćemo zato da jače oglobimo ove privatnike "na belo". Posle bitke kopljem u trnje! Nema veze, sve je to ista marva, i bela i crna, podljudi.

I šta će se dogoditi? Sve više ovih "na belo" će bežati što u "crno", što u "zlatno" (na državne jasle), a oni što izdrže nešto duže će se topiti ko sneg u julu!

Pretpostavljam da je na ovaj način nekada pre trista godina i počela sve masovnija hajdučija u Srbiji koja se završila Karađorđevim ustankom.

Vladan

pre 10 godina

Sta reci. U velikoj meri tacno, ali tajkunski monopol u uvozu i maloprodaji je samo jednom spomenuo, a on je po meni glavna kocnica prezivljavanju malih i srednjih preduzeca!! Poenta je da bilo kao mali proizvodjac, ili uvoznik, ako zbog monopola u maloprodaji ne mozete vasu robu ponuditi krajnjem kupcu od vaseg biznisa nema ista!! Uz epidemiju ne placanja preuzete robe, ovo je glavni razlog visegodisnje propasti malog i srednjeg biznisa u Srbiji. Bez udarca po tajkunima, koji jedini debelo profitiraju svih ovih godina, nema ista od oporavka malih i srednjih firmi...definitivno idemo ka ulici i resavanjem problema putem nje!

malo malesko preduzece

pre 10 godina

Knežević: " Čini mi se da su mala i srednja preduzeća pretvorena u socijalnu ustanovu. Oni su tu da zbrinjavaju 363.285 zaposlenih. Malih i srednjih preduzeća ima 91.154."

Ovih 91.154 vlasnika malih i srednjih preduzeca sa svojih 363.285 zaposlenih su JEDINA realna snaga koja moze da izvrsi pritisak da se krene u radikalne reforme.
Potrebno je izaci sa zahtevom da se plate u drzavnom sektoru upodobe platama u realnom sektoru, a da se javna preduzeca ucine profitabilnim ( kada bi se racionalizovala vecina bi trebalo da makar moze da izdrazava sama sebe).

DO ISPUNJENJA ZAHTEVA OBUSTAVITI PLACANJA SVIH OBAVEZA PREMA DRZAVI. NEKA SVAKA FIRMA ORVORI POSEBAN RACUN I NA NJEMU DRZI NOVAC KOJI JE NAMENJEN DRZAVI.
KADA SE DRZAVA UPRISTOJI BICE PARA, DO TADA NISTA. CAO.
POHAPSITE, POZATVARAJTE, RADITE STA HOCETE

PS.Slazem se da su plate u prosveti i zdravstvu male, ali verujte, prilicno je frustrirajuce kada kao neko ko se sam pobrinuo da sebi obezbedi posao, pri tome je takodje visokoobrazovan, shvati da ne moze da zaradi ni toliko, niti moze da plati ljude koji rade u njegovoj firmi onoliko koliko bi trebalo i koliko bi zeleo.

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@Samouk
@Grunf

Posle 20 godina borbe za opstanak na neuredjenom trzistu, gde drzava samo gleda kako da vam uzme koliko joj treba, a beneficije i subvencije su rezervisane samo za velike i strance, preporucujem vam obojici da probate.
Idite lepo u APR i osnujte malo preduzece(procedura je sada jednostavna, a i troskovi su manji).
Da vidite kako je lepo i lako ziveti od meseca do meseca, skupljati pare za plate, pdv, dazbine, rezijske troskove, zakup, knjigovodju....
Pa sta vam ostane za vas i vasu porodicu.

samo primecujem

pre 10 godina

Pa naravno da ima samo 12.komentara o ovoj nevaznoj temi kad je najvaznije koliko ce Ceca da prikupi navijaca i kako ce da unisti Karleusu,sto je presudno u nasim bezbriznim zivotima,ko da se bakce privredom kad sve ide kako treba...

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@(Samouk, 18. jun 2013 18:43)

Kao svaki autenticni srpski Samouk pitas, a istovremeno si odgovorio na sva svoja pitanja. Tako ces tesko uspeti da saznas nesto novo.

O sebi , sem da si Samouk (pretpostavljam da se razumes u filozofiju podjednako dobro kao u fudbal), nisi rekao nista, ni gde radis, ni kolika ti je plata (ugrubo i okvirno i jedno i drugo), a zeleo bi da preslisavas mene.
Recicu ti samo da sam inzenjer i zajedno sa muzem inzenjerom, imamo mali projektni biro.
Sve sto si opisao je siva ekonomija, protiv cega smo i ja i g.-din Knezevic.
Za razliku od njega, ja sam na proslim izborima bila "beli listic".
A da, vozim Juga koji cak i nije firmin, nego moj licni.

I jos jednom ti porucujem, osnuj preduzece i sprovedi sve to sto znas: i babe i strine i uloske i gace i ruckove i letovanja i zimovanja i besne automobile.

Pozdrav.

malo malecno preduzece

pre 10 godina

@(Samouk, 19. jun 2013 12:34)

Mene (licno - to je pleonazam) je iziritiralo to sto ste reagovali na moj post i poceli sa ..."jadni vi...." ,ili tako nesto i onda nabrojali sve ono sto nas mali biro ne radi (ima nas cetvoro). O stanju svesti malih privrednika ste mogli i bez mog posta.

Sta moze AMSP da uradi?
To sam napisala u svom prvom postu, krupnim slovima, ako vas zanima, procitajte.

O kompleksima ne bih ovom prilikom. Preferiram zvanicno, klasicno (ja ga zovem "austrougarsko") obrazovanje.

Da ne zaboravim upoznavanje (?!). Time ste me dotukli.

Djusko

pre 10 godina

Ja sam matematicar, ne razumem se u ekonomiju ali prepoznajem govor logike.
Ovde sam procitao samo logicne recenice i objasnjenja i sve ima smisla

DA LI MOZEMO NESTO DA URADIMO?

Analitičar

pre 10 godina

U intervjuu gospodina Kneževića ima dosta dobrih predloga i argumenata o stvarnoj situaciji u privredi i ukupnim dogadjanjima u Srbiji. Medjutim, ove predložene mere koje donosi naša Vlada su jadne a istovremeno naivne i smešne. Svaki ministar u Vladi ima svoje vidjenje stvari. Stiče se opšti utisak da nisu iskreni i pošteni kada predlažu neke mere, koje štite nezasite lične interese, interese stranaka, interese moćnika (tajkuna),interese stranačkih ljudi koji rade i vode javna preduzeća. U javnom sektoru je haos. Tu se ne zna ni ko pije, ni ko plaća. Politička elita ima svoje velike biznise koje stite kao zenicu oka svoga. A sve na grbači ovog napaćenog naroda. Mediji,državni i privatni, to je posebna priča. Mentalno ubijaju ovaj narod, raznim "Farmama" Velikim bratovima, šund emisijama, poput "Granda" i sličnim glupostima. Tamo se vrti velika para. A ko plaća?. Pa naravno opet sludjen narod. Žao mi je mladih, koji ne vide njihovu budućnost u ovoj i ovakvoj sredini. Privreda i privredne aktivnosti su u katastrofalnom položaju. Na jednoj strani zapošljeni, ne svi, u javnom sektoru,(javna-državna preduzeća i kojekakve agencije) imaju zarade da te glava zaboli kada čuješ, a na drugoj strani radnici u privatnom sektoru, penzioneri i ostali, jedva preživljavaju. Ali to nikoga nije briga. Dalje, korupcija, pljačke, koje se vrše "sve po zakonu", nigde u svetu ne postoji tako nešto. Neke institrucije i pojedinci su "svete krave" i niko tu ne sme da dira.A pravosudje i ostalo?.....

Goran Dumitrov

pre 10 godina

Iskreno i hrabro. Nazalost, jedan sam od mnogih koji je posle 18 godina preduzetnickog staza izgubio bitku sa svim ovim navedenim u tekstu gospodina Knezevica. Njemu i njegovim radnicima zelim svako dobro i nadu da ce preziveti sva radna mesta u ovom teskom vremenu

Goran