Četvrtak, 16.05.2013.

10:29

Samo devet mleka po EU standardu

Prema najnovijim rezultatima analize mleka na prisustvo aflatoksina, dva uzorka od ispitanih 59 imala su koncentraciju te opasne materije veću od dozvoljene.

Izvor: Beta

Samo devet mleka po EU standardu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

NScentar

pre 10 godina

ne kontam, a ločem bello, 16. maj 2013 11:49
Da, i imam to isto pitanje. Kako da je isto mleko, isto pakovanje, skoro isto vreme, a ima tako veliku variantu u aflatoksina? Meni dodje onda jos jedno pitanje, ko kontrolise da je organsko mleko od krave sto jedu organsku hranu? Kad se pogleda sta se sve radi u ovu zemlju, i sta inspektori i ministari govore, ima mesto za sumnje.

Fidelio

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?
(Tanja T., 16. maj 2013 11:34)


Ne, Tanjice draga, problem NIJE postojao i u prethodnom sazivu vlade jer u prethodnom sazivu vlade NIJE bilo suše kao prošlog leta, pa zato nije ni bilo toliko aflatoksina u kukuruzu. U prethodnom sazivu vlade mleko i kukuruz smo čak i izvozili u Zapadnu Evropu jer je naše mleko TADA odgovaralo evropskom standardu, i to onom od 0,05 mgr po litru, da ne bude zabune, a ne ovom 10 puta(!) slabijem, koji je uveden u sazivu OVE vlade, moja draga zaboravna i/ili neobaveštana Tanjice.

Ali nisi ti ni zaboravna, ni neobaveštena. Nisi čak ni Tanja.
Ti si onaj jadni bezimeni stranački bot koji je toliko nisko pao da po naređenju i za sitne pare ili čak samo za obećanje da će ga zaposliti piše laži i debilnosti za koje odlično zna da su laži i debilnosti.

Ali, šta ćemo, danas se jako teško živi i teško dolazi do pustih para, pa ljudi moraju da se prostituišu na razne načine. Između ostalih, i na ovaj. Ali nema problema, opraštam ti jer kod mene ti i takvi kao ti izazivate ne ljutnju, nego sažaljenje jer već sada plaćate ogromnu cenu za to što radite. A to je tek početak. Pitajte se samo kad se pogledate u ogledalo, da li možete biti ponosni na ono što tamo vidite?

Rus

pre 10 godina

Cela afera oko mleka je da bi se ugasila mala poljoiprivredna gazdinstva i da bi oni uvezli neko mleko koje je sigurno gore od našeg. Mislim d anašem mleku ne fali ništa.

Arni Seknusem

pre 10 godina

Ovaj što kaže da nije ništa njemu zato što pije mleko, to je svakako trenutno. Najveća smrtnost od raka i zločestih tumora u istoriji Srbije je sada. Prosečna starost je velika u Srbiji ali životni vek je među najkraćim u Evropi. Strašno

Oxana

pre 10 godina

Ja pijem mleko i nije mi nista. Dokle cete vise da plasite ovaj narod izmisljenim atvarima, svinjski grip, pticiji grip, zarazeno ovo i ono. Pa sta sve ne plasirate dobro uopste ima naroda. Jasno je svima da je ovo upereno protiv aktuelne vlade i ministra Knezevica od strane Pajtica i ekipe.

Vuk

pre 10 godina

Aflatoksin se pojavljuje u mleku kao rezultat kvaliteta stočne hrane...Koliko ja znam stoka se još uvek hrani kukuruzom od prethodnih godina(jer ovosezonski je tek posejan) koji je sejan i kontrolisan od strane tadašnje Vlade.Ako i ima više od dozvoljenog aflatoksina,ko je odgovoran onda?

loto dobitnik

pre 10 godina

Mleko ni krivo ni duzno postade drzavni neprijatelj No 1. Zar stvarni mislite da mleko ne bi bilo povuceno iz slobodne prodaje da ima bar mala sumnja oko kvaliteta? Previse je ovde "Balkanskih spijuna".

VladimirR

pre 10 godina

Onima koji pisu komentare tipa "pili smo i do sad, pa nam nista ne fali": tako bi i svaki pusac mogao da kaze "pusio sam i do sad, pa mi nista ne fali". Ili "pio sam pola litre rakije dnevno i do sad, pa mi nista ne fali". S tim da se ovde ne radi ni o pusenju ni o rakiji, vec o mleku, koga piju DECA od 0 godina pa navise. A zna se da se opasnost kolicine u organizmu meri po kg tezine.

Drugo, ne stajem ni na jednu stranu, ali je cinjenica da su nas mazali, lagali i zataskavali od samog pocetka, od jesenas. I mazu nas i dalje: zar nije podeljen Zeolit i obecano da ce se mleko ocistiti za 1-2 nedelje i da ce granica biti vracena na 0.05? Je l' mozda i to Jesic izmislio? Pa sta bi sa tim? A kad me neko dokazano maze, onda mu ne verujem - prosta stvar.

Trece, svaka cast eProjectSerbia (hvala na linku, Korak po korak!) sto su testirali i ostale proizvode. Vidim da je kukurzno brasno nepoznatog proizvodjaca DEBELO probilo dozvoljene vrednosti za tu namirnicu. Izgleda da neko pakuje stocni kukuruz za ljudsku upotrebu. To je vec masovno ubistvo u pokusaju. Samo se nadam da ce nadlezni (koji su obavesteni) pod hitno objaviti koji proizvodjac je u pitanju i odraditi svoj deo posla.

Cetvrto, ako ne verujete u aflatoksin jer ga ne vidite, onda nemojte da verujete ni u bakterije i viruse i lecite se pijavicama. Samo, molim vas, nemojte nama koji zivimo u 21. veku da pametujete. Ko zna, mozda dobijete i Darvinovu nagradu...

Herzegovina-California

pre 10 godina

Kad ce narod skontat? DUKAT je jedino sigurno! Kupili su najsavremeniju laboratoriju i instalisali je direkt u fabriku i analiziraju sve pred samo pakovanje proizvoda, a da ne pricamo da su u EU i interes im je da izvezu nesto vani, jer imaju kapacitet da mogu proizvest za pola Evrope ako treba, ne zelim se vise zamarat ovim, citat ni kupovat naše proizvode koje mafija kontroliše, pa nek patriote truju sebe i svoje porodice, da napine džepove tim sumnjivim biznismenima, a ti biznismeni piju DUKAT

Rascia

pre 10 godina

@Skiviez:

Za Suboticane: uzmite par karton mleka kod Tompaker ili Hatarker kod granicnog prelaza Kelebija. Jeftinije je, mleko je patriotskog porekla: Slovacko (za one koje vise brine Kosovo nego aflatoksini, Slovacka ne priznaje Kosovo), a i po proizvodnji i po pustanja u promet ispunjava sve normative EU.

Pa jos ako zelite i kajmak preko toga, vratite i AFU (PDV) ...

Savest

pre 10 godina

Preskacemo svetske standarde, idemo direktno na evropske. Show. A jedino sto ispunjavamo sto se tice EU standarda je da se geografski nalazimo u njoj. Nista vise. Mleko najmanji problem.

viola ita

pre 10 godina

Svi vi sto pijete mleko - bravo. Svi vi koji ne pijete mleko - bravo. Licna stvar. Samo se nadam da tu odliku niste doneli zbog politickog spinovanja opozicije i vlasti. Sve je ok sa mlekom, njima treba ovo zbog prepucavanja i politickih poena.

Milan

pre 10 godina

Rezultati analize (tabela sa proizvodima, sortirana po kolicini toksina):

http://goo.gl/GxSKK

Mleko iznad "crte" je proslo test kod obe laboratorije.

student

pre 10 godina

Kako najlakse napraviti paniku u narodu, i to politicki iskoristiti. Ovo je za bukvar. Sad ce ovi sto veruju u postojanje zavera, vanzemaljaca, bozanskih bica i sl biti jos vise zaludjeni i dalje siriti paniku. lol

dusan

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?
(Tanja T., 16. maj 2013 11:34)

Koliko treba biti ostrascen i zatucan da bi se ovako nesto napisalo. ja sam glasao za ovu vladu da resava probleme, a ako ce da radi kao i prosla treba je odmah promeniti.

Udarnik

pre 10 godina

Dajte nam eu plate pa onda pričajte o eu standardima. I da, u kanadi koja je jedna od najrazvijenijih zemalja na svetu dozvoljeni nivo aflatoksina je 10 puta veći nego u srbiji.

kraja

pre 10 godina

(Dragan, 16. maj 2013 11:56)

...sve je to tacno, sem cinjenice da tu hranu ne moramo da jedemo i da je neko kriv sto je mleko zatrovano...
...da podsetim...sve je pocelo od "budjavog" kukuruza koji NEKO ovde nije hteo da unisti, vec ga je pustio u ambare i zatrovao sav kukuruz...
...taj NEKO je poput tebe, danima plasirao informacije o tome kako se aflatoxin konzumorao i ranije i niko nije umro, a sve je izmesteno na polje politike i medjustranackog prepucavanja...
...zakljucak...
...neciji profit je zasluzan za to sto mi danas jedemo ovakvu hranu...
...i da podsetim jos malo...
...pre tri godine je na isti nacin, izmenom pravilnika, dopusteno da u srbiju udje nekoliko desetina hiljada tona radioaktivnog djubriva i da se distribuira po zemlji - vojvodini narocito...
...po zavrsenom poslu, pravilnik je "ispravljen"...
...to je primer kako to nasi tajkuni rade sve PO PROPISIMA...
...nadam se da mi neces postaviti retoricko pitanje o penzionerima posle ovoga...

A da vidimo sada

pre 10 godina

To je nova laboratorija pustena u pogon pre dve nedelje.E da vidim sta ce sada Ministar da kaze.Opet Jesic kriv.I Igor Mirovic ce da se javi.I Ministarka zdravlja koja ce da kaze da je mleko zdravo za upotrebu. Ocekujem da podignu aflatoksina na 1 promil da se ne bi poljoprivredni proizvodjaci unistavali.

korito ivanovo

pre 10 godina

Niko me neće ubediti da je mleko decenijama bilo okej i da sad odjednom ne valja. Čini mi se da neki opasan lobi stoji iza cele ove negativne kampanje.

Dijana krug 2

pre 10 godina

Nasi bajni sjajni politicari umesto da se bave resavanjem ozbiljnih problema i da rade za dobro svih, oni opet krenuli da se mlate sa nekim aflalfatoksicnim mlekom. A vreme nepovratno curi...

Marija

pre 10 godina

I ja se danima pitam ko stoji iza kampanje "Ja pijem mleko". Zar nije bolje taj novac uloziti u osavremenjivanje mlekara i bar u pokusaje da se smanji kolicina aflatoksina u mleku nego u marketinsku kampanju? Moja deca i dalje piju samo uvozno mleko i Imlekovo organsko mleko i tako ce i ostati. Na zalost, puno ljudi sebi ne moze da priusti ni osnovne namirnice a kamoli da kupuje organsko mleko, te je jadno i bedno od ministra, mlekara itd. sto se i dalje prodaje otrovno mleko (necu ni pocnem pricu o pesticidima u hrani, uvoznom mesu...)

kraja

pre 10 godina

(Tartuf, 16. maj 2013 11:28)

...ma potpuno si u pravu...
...samo ti pocni dan sa casom mleka...
...ali, izostavi svoju decu, molim te...zbog ono malo razuma koji pominjes...
...bice ti drago jednog dana...

mile

pre 10 godina

ajd moze i ovako od 59 uzoraka samo dva su van standarda a 10% udovoljava i enajstroze svetske kriterijume, to vam je kao kad se trkaju ameri i rusi ameri pobede i pisu da su prvacii a rusi napisu da su sjajni drugi srebrmi a ameri pretposlednji ili jos jasnije kao reklama uklanja i do 100 odsto sta smo mi kreteni, ovaj narod je mnogo pametniji od politicara koji se vrte u krug vec 20 i kusur godina

vaznije

pre 10 godina

Pa vlasti je vazniji seljak, koji muze kravu, a hrani losim kukuruzom ili necim slicnim, a ne na livadi. Jer ako seljak ne proda mleko, kakvo god da je, mogli bi blokirati puteve, a to se vidi sirom sveta.

Aflatoksin se ne vidi.

A zasto niko ne prica o losoj hrani za stoku, pa i nas??????????

SKOCKANA - BABA

pre 10 godina

Ljudi dosta je bilo ludila sa mlekom. okrenimo se stvarnim problemima. Sad ce krenuti prica o kojoj se labaratoriji rade, da li je nadlezna da izdaje rezultate. Kome su ti rezultati dostupni, i ko zna sta vec.

azuriranje podataka

pre 10 godina

(s, 16. maj 2013 10:44)
Da ste bez direktive kucali komentar i prethodno procitali clanak, znali bi gde su objavljene informacije...da tuga bude jos veca, to je na samom pocetku clanka. Pluse butj
(Dilajla pirncess, 16. maj 2013 11:22)

@S komentar je bio skroz na mestu. U prvobitnoj vesti nije bilo linka gde se mogu pogledati rezultati, zbog toga i ima vise komentara sa linkovima koji upucuju na to.

hugh

pre 10 godina

Izgleda da je mleko afera uvod u vanredne izbore. Ne vidim drugi razlog, jer ono sto pricaju - da je zarazeno, nije. Ostaje jedino ta prepirka izmedju vlasti i opozicije.

Dragan

pre 10 godina

A sad analiza SIRA , PAVLAKE, JOGURTA , MESA , SVIH PRERADJEVINA , i generalno svega sto ima veze sa stokom , jer ovi alfatoksini poticu iz stocne hrane. Dakle celokupna hrana u srbiji je u nekoj meri toksicna.

E sad , ono sto potenciram mesecima , a niko da mi odgovori.
Da li je bilo susa i pre? Bilo.
Da li je kukuruz bio ovakvog i losijeg kvaliteta. Bio.
Da li je granica bila 10x veca nego u EU , do pre par godina. Bila.
Da li su se ovi testovi radili pre 20-30 godina? Nisu.
Da li je bilo alfatoksina u mleku pre 50-60 godina. Jeste.
Da li su nasi penzioneri tragicno zavrsili zbog toga. Nisu. Prezivese i ratove i logore i sta sve ne.

Dakle. Pomirite se sa tim da je SVA hrana u srbiji loseg kvaliteta i da bolja mora da se adekvatno PLATI. Kad necete da ulozite u navodnjavanje i protivgradnu odbranu , pijete lose mleko , jedete lose meso i to je cinjenica.

Istinu na videlo

pre 10 godina

Molim redakciju B92 da objavi ove rezultate i time zaštiti sve naše građane od kupovine toksičnih proizvoda. Takođe neki tekst o uticajima aflatoksina bi dobro došao. Na žalost, naša javnost uglavnom ne zna za ove uticaje, niti koliko su kancerogene ove materije. Kampanje i tv reklame na kojima poznati piju mleko su sramota i trebalo bi ih ukinuti. Cigarete su štetne i ne smeju se direktno reklamirati. Zašto bismo dozvolili da se reklamira nešto drugo što je, eto, trenutno jako opasno po zdravlje naših sugrađana? Zapitajte se samo koliko dece u Srbiji dnevno pije mleko.

Nada

pre 10 godina

Mi od izbijanja afere aflatoksin NE PIJEMO domaće mleko i tako će i da ostane sve dok se ne promeni odnos mlekara, države i proizvođača prema ovom problemu. I ne samo to - svu hranu kupujemo u Madžarskoj!
Nije toliki problem ako povremeno koncentracija aflatoksina u mleku "skoci" na 0,5 mikrograma po kilogramu mleka, ali je veliki problem ako je koncentracija KONSTANTNO daleko iznad 0,05!
Đabe snimaju reklame - ne mogu nas ubediti da zarad njihovog profita trujemo sebe i svoju decu!

Sumadinac

pre 10 godina

Cemu sluzi ta vest?
EU je poznata po "kvalitetu" hrane. Znam sta pricam jer sam ziveo dugo godina tamo. Zasto malo ne pisete o GMO ili o antibioticima koji se stavljaju masovno u stocnu hranu?
A da! Mi zelimo u evropu pa nas takve stvari ne interesuju.

razmišljajte, informišite se

pre 10 godina

A šta mislite koju količinu aflatoksina unesete jedući kikiriki na pr, ili pijući kafu (dobro, deca ne piju kafu). Zar stvarno mislite da su mleko i mlečni proizvodi najveći zagađivači, odnosno izvor unosa ovog toksina. A što reče neko da je ispravno po afričkim standardima, pa ispravno je i po Američkim i Kanadskim standardima. Inače slažem se da treba što pre sprovesti mere da se ta količina smanji u okviru tih minimalnnih propisanih EU standarda, ali ne po cenu uništenja naše stočne proizvodnje i mlečne industrije.

maja

pre 10 godina

zašto plaćate analize ako i dalje dozvoljavate da se.narod.truje...napišite imena imamo pravo na.život i na.istinu odnosno rezultate.

Korak po korak

pre 10 godina

Analizu 18 proizvoda ( palenta, meso, jaja...) mozete pronaci ovde. Bas kao i obilje drugih informacija o aferi aflatoksin i kako su mediji pratili istu

http://eprojectserbia.wordpress.com/2013/05/16/mediji-za-gradane/

Zoxy

pre 10 godina

E sad, da li će se povući mleko koje je premašilo i 0,5 aflatoksina ili će se opet pomeriti granica, pa ko preživi nek vraća na evropske vrednosti?

Jasmina

pre 10 godina

Zasto vojvodjanska vlada pokusava da ponizi srpskog seljaka? Nije ovde rec o losem mleku, vec o dobijanju dozvole za uvoz mleka iz EU! Prozreli smo vas prljav plan!

Dok se nekom ne smrkne....

pre 10 godina

@s:Da bi covek reklamirao kancerogene proizvode treba da bude bolesno zaljubljen u proklete pare.Svi oni koji to rade i ne koriste domace priizvode,ni hranu ni obucu ni odecu.Cak idu u inostranstvo da im se deca radjaju jer sad je IN da se dete rodi na Floridi ili u Nemackoj.Za Srbiju inu su Vip a za mene obicne jajare i prodane duse.

lud ili zbunjen

pre 10 godina

Evo vam link sa rezultatima, gledate zadnju kolonu HPLC, sa stvarnom vrednostima : http://195.178.40.73/poljoprivreda/sites/default/files/16052013_Spisak_mleka.pdf

zluradi

pre 10 godina

"koja je u DVA od 59 uzoraka mleka našla prisustvo aflatoksina veće od dozvoljenih 0,5 mikrograma po kilogramu"

Odmah da se podigne granica na 1,0 mikrograma! Bando pokvarena decu nam trujete!

Tartuf

pre 10 godina

Nista lepse nego kada dan pocne casom zdravog mleka, a zavrsi se casom zdravog razuma, koga ovde nazalost nema...Neko se potpisao kao narod treceg sveta...pa obzirom da reakcije naroda treceg sveta ne izostaju a time potvrdjuju svoje postojanje onda rezultati treba da cude...Kakvi alfa toksini o cemu pricate ljudi? Pa jos u prvoj turi vam je sve lepo objasnjeno, svojim reakcijama samo pokazujete da ste stranacka vojska sa corcima medju tih 10 prstiju kojima kucate. Kada biste malo pokrenuli vijuge bilo bi vam jasno da ratujete za uvoznicki lobi a ne za zdravlje...

Sanja_Bg

pre 10 godina

Reklama za organsko mleko je brzo "skinuta" sa tv, ali su zato bilbordi sa poznatim facama, koje piju mleko (pitanje da li to rade i u privatnom zivotu) svuda po gradu! Uzas, nije mi jasno da to "'ladno prolazi" kod velikog broja ljudi, a narocito onih koji imaju decu! Nema tog ministra, poljoprivrednika, pevaca ili glumca, koji TO reklamira, a da ce mene da ubedi da je sve O.K! Koristite svoj mozak, inteligenciju i obrazovanje i hranite se zdravom hranom (ima je mnogo u ponudi), a ne onim sto vam namecu trenutni vlastodrsci, sve u cilju da vas ubede sta je za vas najbolje! Bojkot!!!

Tanja T.

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?

ne kontam, a ločem bello

pre 10 godina

Za manje više slična mleka istog proizvođača imamo prilično oscilujuće rezultate. Npr, prva 3 uzorka Bello organskog mleka uključujući i onaj iz pet boce su ispod 0,05, a onda pri dnu tabele još jedan uzorak, opet iz pet boce, 0,2. Jel to zavisi od toga šta je krava doručkovala? Il je "bela" krava rešila da užina na neorganskoj livadi...

ratko

pre 10 godina

pa sta pijte otrovno mleko to vam preporucuju vasi politicari vama je uvek bolje sto ne valja a u stvari i branit ih nek tako i ostane to su vasi koji vam zele sve naj bolje i vasoj deci samo ih i dalje podrzavajte pa cete videti dokle mozete ma kakva evropa

Dilajla pirncess

pre 10 godina

(s, 16. maj 2013 10:44)
Da ste bez direktive kucali komentar i prethodno procitali clanak, znali bi gde su objavljene informacije...da tuga bude jos veca, to je na samom pocetku clanka. Pluse butj

s

pre 10 godina

Gde mozemo da vidimo rezultate analize?
A kampanja ja pijem mleko je zaista sramna i sramota i za sve one glumce, sportiste koji ucestvuju u njoj!! Kolicni IQ treba da ima covek da propagira konzumiranje kancerogena?

Amater

pre 10 godina

"Vlada je potom najavljivala da će dozvoljenu granicu opet vratiti na "evropskih" 0,05 mirkograma, ali to do danas nije uradila."

A kad' će -ne znamo...
Ministar koji je "otkrio" senzacionalno rešenje problema tako što je 10 puta povećao granicu "dozvoljenog" otrova u mleku -naravno nije smenjen ali je dobio "ukor razrednog starešine"...
Ovde se sve lako zaboravlja, izgleda da je važno samo ko će da bude "najevropljanin" (mislim i na aktulenu Vladu ali i na prethodne -doduše tu i nema velike razlike jer se 20 godina "vrte" isti ljudi samo se prave drugačije koalicije) i kome će usta biti puna "evropskih vrednosti kojima težimo" a to što je mleko puno otrova izgleda nije važno...

s

pre 10 godina

Gde mozemo da vidimo rezultate analize?
A kampanja ja pijem mleko je zaista sramna i sramota i za sve one glumce, sportiste koji ucestvuju u njoj!! Kolicni IQ treba da ima covek da propagira konzumiranje kancerogena?

Amater

pre 10 godina

"Vlada je potom najavljivala da će dozvoljenu granicu opet vratiti na "evropskih" 0,05 mirkograma, ali to do danas nije uradila."

A kad' će -ne znamo...
Ministar koji je "otkrio" senzacionalno rešenje problema tako što je 10 puta povećao granicu "dozvoljenog" otrova u mleku -naravno nije smenjen ali je dobio "ukor razrednog starešine"...
Ovde se sve lako zaboravlja, izgleda da je važno samo ko će da bude "najevropljanin" (mislim i na aktulenu Vladu ali i na prethodne -doduše tu i nema velike razlike jer se 20 godina "vrte" isti ljudi samo se prave drugačije koalicije) i kome će usta biti puna "evropskih vrednosti kojima težimo" a to što je mleko puno otrova izgleda nije važno...

Nada

pre 10 godina

Mi od izbijanja afere aflatoksin NE PIJEMO domaće mleko i tako će i da ostane sve dok se ne promeni odnos mlekara, države i proizvođača prema ovom problemu. I ne samo to - svu hranu kupujemo u Madžarskoj!
Nije toliki problem ako povremeno koncentracija aflatoksina u mleku "skoci" na 0,5 mikrograma po kilogramu mleka, ali je veliki problem ako je koncentracija KONSTANTNO daleko iznad 0,05!
Đabe snimaju reklame - ne mogu nas ubediti da zarad njihovog profita trujemo sebe i svoju decu!

Dok se nekom ne smrkne....

pre 10 godina

@s:Da bi covek reklamirao kancerogene proizvode treba da bude bolesno zaljubljen u proklete pare.Svi oni koji to rade i ne koriste domace priizvode,ni hranu ni obucu ni odecu.Cak idu u inostranstvo da im se deca radjaju jer sad je IN da se dete rodi na Floridi ili u Nemackoj.Za Srbiju inu su Vip a za mene obicne jajare i prodane duse.

zluradi

pre 10 godina

"koja je u DVA od 59 uzoraka mleka našla prisustvo aflatoksina veće od dozvoljenih 0,5 mikrograma po kilogramu"

Odmah da se podigne granica na 1,0 mikrograma! Bando pokvarena decu nam trujete!

Istinu na videlo

pre 10 godina

Molim redakciju B92 da objavi ove rezultate i time zaštiti sve naše građane od kupovine toksičnih proizvoda. Takođe neki tekst o uticajima aflatoksina bi dobro došao. Na žalost, naša javnost uglavnom ne zna za ove uticaje, niti koliko su kancerogene ove materije. Kampanje i tv reklame na kojima poznati piju mleko su sramota i trebalo bi ih ukinuti. Cigarete su štetne i ne smeju se direktno reklamirati. Zašto bismo dozvolili da se reklamira nešto drugo što je, eto, trenutno jako opasno po zdravlje naših sugrađana? Zapitajte se samo koliko dece u Srbiji dnevno pije mleko.

A da vidimo sada

pre 10 godina

To je nova laboratorija pustena u pogon pre dve nedelje.E da vidim sta ce sada Ministar da kaze.Opet Jesic kriv.I Igor Mirovic ce da se javi.I Ministarka zdravlja koja ce da kaze da je mleko zdravo za upotrebu. Ocekujem da podignu aflatoksina na 1 promil da se ne bi poljoprivredni proizvodjaci unistavali.

VladimirR

pre 10 godina

Onima koji pisu komentare tipa "pili smo i do sad, pa nam nista ne fali": tako bi i svaki pusac mogao da kaze "pusio sam i do sad, pa mi nista ne fali". Ili "pio sam pola litre rakije dnevno i do sad, pa mi nista ne fali". S tim da se ovde ne radi ni o pusenju ni o rakiji, vec o mleku, koga piju DECA od 0 godina pa navise. A zna se da se opasnost kolicine u organizmu meri po kg tezine.

Drugo, ne stajem ni na jednu stranu, ali je cinjenica da su nas mazali, lagali i zataskavali od samog pocetka, od jesenas. I mazu nas i dalje: zar nije podeljen Zeolit i obecano da ce se mleko ocistiti za 1-2 nedelje i da ce granica biti vracena na 0.05? Je l' mozda i to Jesic izmislio? Pa sta bi sa tim? A kad me neko dokazano maze, onda mu ne verujem - prosta stvar.

Trece, svaka cast eProjectSerbia (hvala na linku, Korak po korak!) sto su testirali i ostale proizvode. Vidim da je kukurzno brasno nepoznatog proizvodjaca DEBELO probilo dozvoljene vrednosti za tu namirnicu. Izgleda da neko pakuje stocni kukuruz za ljudsku upotrebu. To je vec masovno ubistvo u pokusaju. Samo se nadam da ce nadlezni (koji su obavesteni) pod hitno objaviti koji proizvodjac je u pitanju i odraditi svoj deo posla.

Cetvrto, ako ne verujete u aflatoksin jer ga ne vidite, onda nemojte da verujete ni u bakterije i viruse i lecite se pijavicama. Samo, molim vas, nemojte nama koji zivimo u 21. veku da pametujete. Ko zna, mozda dobijete i Darvinovu nagradu...

dusan

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?
(Tanja T., 16. maj 2013 11:34)

Koliko treba biti ostrascen i zatucan da bi se ovako nesto napisalo. ja sam glasao za ovu vladu da resava probleme, a ako ce da radi kao i prosla treba je odmah promeniti.

Sanja_Bg

pre 10 godina

Reklama za organsko mleko je brzo "skinuta" sa tv, ali su zato bilbordi sa poznatim facama, koje piju mleko (pitanje da li to rade i u privatnom zivotu) svuda po gradu! Uzas, nije mi jasno da to "'ladno prolazi" kod velikog broja ljudi, a narocito onih koji imaju decu! Nema tog ministra, poljoprivrednika, pevaca ili glumca, koji TO reklamira, a da ce mene da ubedi da je sve O.K! Koristite svoj mozak, inteligenciju i obrazovanje i hranite se zdravom hranom (ima je mnogo u ponudi), a ne onim sto vam namecu trenutni vlastodrsci, sve u cilju da vas ubede sta je za vas najbolje! Bojkot!!!

Marija

pre 10 godina

I ja se danima pitam ko stoji iza kampanje "Ja pijem mleko". Zar nije bolje taj novac uloziti u osavremenjivanje mlekara i bar u pokusaje da se smanji kolicina aflatoksina u mleku nego u marketinsku kampanju? Moja deca i dalje piju samo uvozno mleko i Imlekovo organsko mleko i tako ce i ostati. Na zalost, puno ljudi sebi ne moze da priusti ni osnovne namirnice a kamoli da kupuje organsko mleko, te je jadno i bedno od ministra, mlekara itd. sto se i dalje prodaje otrovno mleko (necu ni pocnem pricu o pesticidima u hrani, uvoznom mesu...)

kraja

pre 10 godina

(Tartuf, 16. maj 2013 11:28)

...ma potpuno si u pravu...
...samo ti pocni dan sa casom mleka...
...ali, izostavi svoju decu, molim te...zbog ono malo razuma koji pominjes...
...bice ti drago jednog dana...

kraja

pre 10 godina

(Dragan, 16. maj 2013 11:56)

...sve je to tacno, sem cinjenice da tu hranu ne moramo da jedemo i da je neko kriv sto je mleko zatrovano...
...da podsetim...sve je pocelo od "budjavog" kukuruza koji NEKO ovde nije hteo da unisti, vec ga je pustio u ambare i zatrovao sav kukuruz...
...taj NEKO je poput tebe, danima plasirao informacije o tome kako se aflatoxin konzumorao i ranije i niko nije umro, a sve je izmesteno na polje politike i medjustranackog prepucavanja...
...zakljucak...
...neciji profit je zasluzan za to sto mi danas jedemo ovakvu hranu...
...i da podsetim jos malo...
...pre tri godine je na isti nacin, izmenom pravilnika, dopusteno da u srbiju udje nekoliko desetina hiljada tona radioaktivnog djubriva i da se distribuira po zemlji - vojvodini narocito...
...po zavrsenom poslu, pravilnik je "ispravljen"...
...to je primer kako to nasi tajkuni rade sve PO PROPISIMA...
...nadam se da mi neces postaviti retoricko pitanje o penzionerima posle ovoga...

maja

pre 10 godina

zašto plaćate analize ako i dalje dozvoljavate da se.narod.truje...napišite imena imamo pravo na.život i na.istinu odnosno rezultate.

Dragan

pre 10 godina

A sad analiza SIRA , PAVLAKE, JOGURTA , MESA , SVIH PRERADJEVINA , i generalno svega sto ima veze sa stokom , jer ovi alfatoksini poticu iz stocne hrane. Dakle celokupna hrana u srbiji je u nekoj meri toksicna.

E sad , ono sto potenciram mesecima , a niko da mi odgovori.
Da li je bilo susa i pre? Bilo.
Da li je kukuruz bio ovakvog i losijeg kvaliteta. Bio.
Da li je granica bila 10x veca nego u EU , do pre par godina. Bila.
Da li su se ovi testovi radili pre 20-30 godina? Nisu.
Da li je bilo alfatoksina u mleku pre 50-60 godina. Jeste.
Da li su nasi penzioneri tragicno zavrsili zbog toga. Nisu. Prezivese i ratove i logore i sta sve ne.

Dakle. Pomirite se sa tim da je SVA hrana u srbiji loseg kvaliteta i da bolja mora da se adekvatno PLATI. Kad necete da ulozite u navodnjavanje i protivgradnu odbranu , pijete lose mleko , jedete lose meso i to je cinjenica.

vaznije

pre 10 godina

Pa vlasti je vazniji seljak, koji muze kravu, a hrani losim kukuruzom ili necim slicnim, a ne na livadi. Jer ako seljak ne proda mleko, kakvo god da je, mogli bi blokirati puteve, a to se vidi sirom sveta.

Aflatoksin se ne vidi.

A zasto niko ne prica o losoj hrani za stoku, pa i nas??????????

Rascia

pre 10 godina

@Skiviez:

Za Suboticane: uzmite par karton mleka kod Tompaker ili Hatarker kod granicnog prelaza Kelebija. Jeftinije je, mleko je patriotskog porekla: Slovacko (za one koje vise brine Kosovo nego aflatoksini, Slovacka ne priznaje Kosovo), a i po proizvodnji i po pustanja u promet ispunjava sve normative EU.

Pa jos ako zelite i kajmak preko toga, vratite i AFU (PDV) ...

Zoxy

pre 10 godina

E sad, da li će se povući mleko koje je premašilo i 0,5 aflatoksina ili će se opet pomeriti granica, pa ko preživi nek vraća na evropske vrednosti?

Dilajla pirncess

pre 10 godina

(s, 16. maj 2013 10:44)
Da ste bez direktive kucali komentar i prethodno procitali clanak, znali bi gde su objavljene informacije...da tuga bude jos veca, to je na samom pocetku clanka. Pluse butj

Herzegovina-California

pre 10 godina

Kad ce narod skontat? DUKAT je jedino sigurno! Kupili su najsavremeniju laboratoriju i instalisali je direkt u fabriku i analiziraju sve pred samo pakovanje proizvoda, a da ne pricamo da su u EU i interes im je da izvezu nesto vani, jer imaju kapacitet da mogu proizvest za pola Evrope ako treba, ne zelim se vise zamarat ovim, citat ni kupovat naše proizvode koje mafija kontroliše, pa nek patriote truju sebe i svoje porodice, da napine džepove tim sumnjivim biznismenima, a ti biznismeni piju DUKAT

ratko

pre 10 godina

pa sta pijte otrovno mleko to vam preporucuju vasi politicari vama je uvek bolje sto ne valja a u stvari i branit ih nek tako i ostane to su vasi koji vam zele sve naj bolje i vasoj deci samo ih i dalje podrzavajte pa cete videti dokle mozete ma kakva evropa

Korak po korak

pre 10 godina

Analizu 18 proizvoda ( palenta, meso, jaja...) mozete pronaci ovde. Bas kao i obilje drugih informacija o aferi aflatoksin i kako su mediji pratili istu

http://eprojectserbia.wordpress.com/2013/05/16/mediji-za-gradane/

ne kontam, a ločem bello

pre 10 godina

Za manje više slična mleka istog proizvođača imamo prilično oscilujuće rezultate. Npr, prva 3 uzorka Bello organskog mleka uključujući i onaj iz pet boce su ispod 0,05, a onda pri dnu tabele još jedan uzorak, opet iz pet boce, 0,2. Jel to zavisi od toga šta je krava doručkovala? Il je "bela" krava rešila da užina na neorganskoj livadi...

Arni Seknusem

pre 10 godina

Ovaj što kaže da nije ništa njemu zato što pije mleko, to je svakako trenutno. Najveća smrtnost od raka i zločestih tumora u istoriji Srbije je sada. Prosečna starost je velika u Srbiji ali životni vek je među najkraćim u Evropi. Strašno

Sumadinac

pre 10 godina

Cemu sluzi ta vest?
EU je poznata po "kvalitetu" hrane. Znam sta pricam jer sam ziveo dugo godina tamo. Zasto malo ne pisete o GMO ili o antibioticima koji se stavljaju masovno u stocnu hranu?
A da! Mi zelimo u evropu pa nas takve stvari ne interesuju.

razmišljajte, informišite se

pre 10 godina

A šta mislite koju količinu aflatoksina unesete jedući kikiriki na pr, ili pijući kafu (dobro, deca ne piju kafu). Zar stvarno mislite da su mleko i mlečni proizvodi najveći zagađivači, odnosno izvor unosa ovog toksina. A što reče neko da je ispravno po afričkim standardima, pa ispravno je i po Američkim i Kanadskim standardima. Inače slažem se da treba što pre sprovesti mere da se ta količina smanji u okviru tih minimalnnih propisanih EU standarda, ali ne po cenu uništenja naše stočne proizvodnje i mlečne industrije.

lud ili zbunjen

pre 10 godina

Evo vam link sa rezultatima, gledate zadnju kolonu HPLC, sa stvarnom vrednostima : http://195.178.40.73/poljoprivreda/sites/default/files/16052013_Spisak_mleka.pdf

Milan

pre 10 godina

Rezultati analize (tabela sa proizvodima, sortirana po kolicini toksina):

http://goo.gl/GxSKK

Mleko iznad "crte" je proslo test kod obe laboratorije.

Fidelio

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?
(Tanja T., 16. maj 2013 11:34)


Ne, Tanjice draga, problem NIJE postojao i u prethodnom sazivu vlade jer u prethodnom sazivu vlade NIJE bilo suše kao prošlog leta, pa zato nije ni bilo toliko aflatoksina u kukuruzu. U prethodnom sazivu vlade mleko i kukuruz smo čak i izvozili u Zapadnu Evropu jer je naše mleko TADA odgovaralo evropskom standardu, i to onom od 0,05 mgr po litru, da ne bude zabune, a ne ovom 10 puta(!) slabijem, koji je uveden u sazivu OVE vlade, moja draga zaboravna i/ili neobaveštana Tanjice.

Ali nisi ti ni zaboravna, ni neobaveštena. Nisi čak ni Tanja.
Ti si onaj jadni bezimeni stranački bot koji je toliko nisko pao da po naređenju i za sitne pare ili čak samo za obećanje da će ga zaposliti piše laži i debilnosti za koje odlično zna da su laži i debilnosti.

Ali, šta ćemo, danas se jako teško živi i teško dolazi do pustih para, pa ljudi moraju da se prostituišu na razne načine. Između ostalih, i na ovaj. Ali nema problema, opraštam ti jer kod mene ti i takvi kao ti izazivate ne ljutnju, nego sažaljenje jer već sada plaćate ogromnu cenu za to što radite. A to je tek početak. Pitajte se samo kad se pogledate u ogledalo, da li možete biti ponosni na ono što tamo vidite?

mile

pre 10 godina

ajd moze i ovako od 59 uzoraka samo dva su van standarda a 10% udovoljava i enajstroze svetske kriterijume, to vam je kao kad se trkaju ameri i rusi ameri pobede i pisu da su prvacii a rusi napisu da su sjajni drugi srebrmi a ameri pretposlednji ili jos jasnije kao reklama uklanja i do 100 odsto sta smo mi kreteni, ovaj narod je mnogo pametniji od politicara koji se vrte u krug vec 20 i kusur godina

azuriranje podataka

pre 10 godina

(s, 16. maj 2013 10:44)
Da ste bez direktive kucali komentar i prethodno procitali clanak, znali bi gde su objavljene informacije...da tuga bude jos veca, to je na samom pocetku clanka. Pluse butj
(Dilajla pirncess, 16. maj 2013 11:22)

@S komentar je bio skroz na mestu. U prvobitnoj vesti nije bilo linka gde se mogu pogledati rezultati, zbog toga i ima vise komentara sa linkovima koji upucuju na to.

Tanja T.

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?

Tartuf

pre 10 godina

Nista lepse nego kada dan pocne casom zdravog mleka, a zavrsi se casom zdravog razuma, koga ovde nazalost nema...Neko se potpisao kao narod treceg sveta...pa obzirom da reakcije naroda treceg sveta ne izostaju a time potvrdjuju svoje postojanje onda rezultati treba da cude...Kakvi alfa toksini o cemu pricate ljudi? Pa jos u prvoj turi vam je sve lepo objasnjeno, svojim reakcijama samo pokazujete da ste stranacka vojska sa corcima medju tih 10 prstiju kojima kucate. Kada biste malo pokrenuli vijuge bilo bi vam jasno da ratujete za uvoznicki lobi a ne za zdravlje...

Savest

pre 10 godina

Preskacemo svetske standarde, idemo direktno na evropske. Show. A jedino sto ispunjavamo sto se tice EU standarda je da se geografski nalazimo u njoj. Nista vise. Mleko najmanji problem.

Vuk

pre 10 godina

Aflatoksin se pojavljuje u mleku kao rezultat kvaliteta stočne hrane...Koliko ja znam stoka se još uvek hrani kukuruzom od prethodnih godina(jer ovosezonski je tek posejan) koji je sejan i kontrolisan od strane tadašnje Vlade.Ako i ima više od dozvoljenog aflatoksina,ko je odgovoran onda?

Jasmina

pre 10 godina

Zasto vojvodjanska vlada pokusava da ponizi srpskog seljaka? Nije ovde rec o losem mleku, vec o dobijanju dozvole za uvoz mleka iz EU! Prozreli smo vas prljav plan!

hugh

pre 10 godina

Izgleda da je mleko afera uvod u vanredne izbore. Ne vidim drugi razlog, jer ono sto pricaju - da je zarazeno, nije. Ostaje jedino ta prepirka izmedju vlasti i opozicije.

Dijana krug 2

pre 10 godina

Nasi bajni sjajni politicari umesto da se bave resavanjem ozbiljnih problema i da rade za dobro svih, oni opet krenuli da se mlate sa nekim aflalfatoksicnim mlekom. A vreme nepovratno curi...

SKOCKANA - BABA

pre 10 godina

Ljudi dosta je bilo ludila sa mlekom. okrenimo se stvarnim problemima. Sad ce krenuti prica o kojoj se labaratoriji rade, da li je nadlezna da izdaje rezultate. Kome su ti rezultati dostupni, i ko zna sta vec.

loto dobitnik

pre 10 godina

Mleko ni krivo ni duzno postade drzavni neprijatelj No 1. Zar stvarni mislite da mleko ne bi bilo povuceno iz slobodne prodaje da ima bar mala sumnja oko kvaliteta? Previse je ovde "Balkanskih spijuna".

Oxana

pre 10 godina

Ja pijem mleko i nije mi nista. Dokle cete vise da plasite ovaj narod izmisljenim atvarima, svinjski grip, pticiji grip, zarazeno ovo i ono. Pa sta sve ne plasirate dobro uopste ima naroda. Jasno je svima da je ovo upereno protiv aktuelne vlade i ministra Knezevica od strane Pajtica i ekipe.

NScentar

pre 10 godina

ne kontam, a ločem bello, 16. maj 2013 11:49
Da, i imam to isto pitanje. Kako da je isto mleko, isto pakovanje, skoro isto vreme, a ima tako veliku variantu u aflatoksina? Meni dodje onda jos jedno pitanje, ko kontrolise da je organsko mleko od krave sto jedu organsku hranu? Kad se pogleda sta se sve radi u ovu zemlju, i sta inspektori i ministari govore, ima mesto za sumnje.

korito ivanovo

pre 10 godina

Niko me neće ubediti da je mleko decenijama bilo okej i da sad odjednom ne valja. Čini mi se da neki opasan lobi stoji iza cele ove negativne kampanje.

Udarnik

pre 10 godina

Dajte nam eu plate pa onda pričajte o eu standardima. I da, u kanadi koja je jedna od najrazvijenijih zemalja na svetu dozvoljeni nivo aflatoksina je 10 puta veći nego u srbiji.

Rus

pre 10 godina

Cela afera oko mleka je da bi se ugasila mala poljoiprivredna gazdinstva i da bi oni uvezli neko mleko koje je sigurno gore od našeg. Mislim d anašem mleku ne fali ništa.

student

pre 10 godina

Kako najlakse napraviti paniku u narodu, i to politicki iskoristiti. Ovo je za bukvar. Sad ce ovi sto veruju u postojanje zavera, vanzemaljaca, bozanskih bica i sl biti jos vise zaludjeni i dalje siriti paniku. lol

viola ita

pre 10 godina

Svi vi sto pijete mleko - bravo. Svi vi koji ne pijete mleko - bravo. Licna stvar. Samo se nadam da tu odliku niste doneli zbog politickog spinovanja opozicije i vlasti. Sve je ok sa mlekom, njima treba ovo zbog prepucavanja i politickih poena.

Jasmina

pre 10 godina

Zasto vojvodjanska vlada pokusava da ponizi srpskog seljaka? Nije ovde rec o losem mleku, vec o dobijanju dozvole za uvoz mleka iz EU! Prozreli smo vas prljav plan!

Sumadinac

pre 10 godina

Cemu sluzi ta vest?
EU je poznata po "kvalitetu" hrane. Znam sta pricam jer sam ziveo dugo godina tamo. Zasto malo ne pisete o GMO ili o antibioticima koji se stavljaju masovno u stocnu hranu?
A da! Mi zelimo u evropu pa nas takve stvari ne interesuju.

Tartuf

pre 10 godina

Nista lepse nego kada dan pocne casom zdravog mleka, a zavrsi se casom zdravog razuma, koga ovde nazalost nema...Neko se potpisao kao narod treceg sveta...pa obzirom da reakcije naroda treceg sveta ne izostaju a time potvrdjuju svoje postojanje onda rezultati treba da cude...Kakvi alfa toksini o cemu pricate ljudi? Pa jos u prvoj turi vam je sve lepo objasnjeno, svojim reakcijama samo pokazujete da ste stranacka vojska sa corcima medju tih 10 prstiju kojima kucate. Kada biste malo pokrenuli vijuge bilo bi vam jasno da ratujete za uvoznicki lobi a ne za zdravlje...

Tanja T.

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?

razmišljajte, informišite se

pre 10 godina

A šta mislite koju količinu aflatoksina unesete jedući kikiriki na pr, ili pijući kafu (dobro, deca ne piju kafu). Zar stvarno mislite da su mleko i mlečni proizvodi najveći zagađivači, odnosno izvor unosa ovog toksina. A što reče neko da je ispravno po afričkim standardima, pa ispravno je i po Američkim i Kanadskim standardima. Inače slažem se da treba što pre sprovesti mere da se ta količina smanji u okviru tih minimalnnih propisanih EU standarda, ali ne po cenu uništenja naše stočne proizvodnje i mlečne industrije.

Oxana

pre 10 godina

Ja pijem mleko i nije mi nista. Dokle cete vise da plasite ovaj narod izmisljenim atvarima, svinjski grip, pticiji grip, zarazeno ovo i ono. Pa sta sve ne plasirate dobro uopste ima naroda. Jasno je svima da je ovo upereno protiv aktuelne vlade i ministra Knezevica od strane Pajtica i ekipe.

korito ivanovo

pre 10 godina

Niko me neće ubediti da je mleko decenijama bilo okej i da sad odjednom ne valja. Čini mi se da neki opasan lobi stoji iza cele ove negativne kampanje.

student

pre 10 godina

Kako najlakse napraviti paniku u narodu, i to politicki iskoristiti. Ovo je za bukvar. Sad ce ovi sto veruju u postojanje zavera, vanzemaljaca, bozanskih bica i sl biti jos vise zaludjeni i dalje siriti paniku. lol

Udarnik

pre 10 godina

Dajte nam eu plate pa onda pričajte o eu standardima. I da, u kanadi koja je jedna od najrazvijenijih zemalja na svetu dozvoljeni nivo aflatoksina je 10 puta veći nego u srbiji.

loto dobitnik

pre 10 godina

Mleko ni krivo ni duzno postade drzavni neprijatelj No 1. Zar stvarni mislite da mleko ne bi bilo povuceno iz slobodne prodaje da ima bar mala sumnja oko kvaliteta? Previse je ovde "Balkanskih spijuna".

Dijana krug 2

pre 10 godina

Nasi bajni sjajni politicari umesto da se bave resavanjem ozbiljnih problema i da rade za dobro svih, oni opet krenuli da se mlate sa nekim aflalfatoksicnim mlekom. A vreme nepovratno curi...

hugh

pre 10 godina

Izgleda da je mleko afera uvod u vanredne izbore. Ne vidim drugi razlog, jer ono sto pricaju - da je zarazeno, nije. Ostaje jedino ta prepirka izmedju vlasti i opozicije.

viola ita

pre 10 godina

Svi vi sto pijete mleko - bravo. Svi vi koji ne pijete mleko - bravo. Licna stvar. Samo se nadam da tu odliku niste doneli zbog politickog spinovanja opozicije i vlasti. Sve je ok sa mlekom, njima treba ovo zbog prepucavanja i politickih poena.

SKOCKANA - BABA

pre 10 godina

Ljudi dosta je bilo ludila sa mlekom. okrenimo se stvarnim problemima. Sad ce krenuti prica o kojoj se labaratoriji rade, da li je nadlezna da izdaje rezultate. Kome su ti rezultati dostupni, i ko zna sta vec.

Vuk

pre 10 godina

Aflatoksin se pojavljuje u mleku kao rezultat kvaliteta stočne hrane...Koliko ja znam stoka se još uvek hrani kukuruzom od prethodnih godina(jer ovosezonski je tek posejan) koji je sejan i kontrolisan od strane tadašnje Vlade.Ako i ima više od dozvoljenog aflatoksina,ko je odgovoran onda?

Dragan

pre 10 godina

A sad analiza SIRA , PAVLAKE, JOGURTA , MESA , SVIH PRERADJEVINA , i generalno svega sto ima veze sa stokom , jer ovi alfatoksini poticu iz stocne hrane. Dakle celokupna hrana u srbiji je u nekoj meri toksicna.

E sad , ono sto potenciram mesecima , a niko da mi odgovori.
Da li je bilo susa i pre? Bilo.
Da li je kukuruz bio ovakvog i losijeg kvaliteta. Bio.
Da li je granica bila 10x veca nego u EU , do pre par godina. Bila.
Da li su se ovi testovi radili pre 20-30 godina? Nisu.
Da li je bilo alfatoksina u mleku pre 50-60 godina. Jeste.
Da li su nasi penzioneri tragicno zavrsili zbog toga. Nisu. Prezivese i ratove i logore i sta sve ne.

Dakle. Pomirite se sa tim da je SVA hrana u srbiji loseg kvaliteta i da bolja mora da se adekvatno PLATI. Kad necete da ulozite u navodnjavanje i protivgradnu odbranu , pijete lose mleko , jedete lose meso i to je cinjenica.

Savest

pre 10 godina

Preskacemo svetske standarde, idemo direktno na evropske. Show. A jedino sto ispunjavamo sto se tice EU standarda je da se geografski nalazimo u njoj. Nista vise. Mleko najmanji problem.

Rus

pre 10 godina

Cela afera oko mleka je da bi se ugasila mala poljoiprivredna gazdinstva i da bi oni uvezli neko mleko koje je sigurno gore od našeg. Mislim d anašem mleku ne fali ništa.

s

pre 10 godina

Gde mozemo da vidimo rezultate analize?
A kampanja ja pijem mleko je zaista sramna i sramota i za sve one glumce, sportiste koji ucestvuju u njoj!! Kolicni IQ treba da ima covek da propagira konzumiranje kancerogena?

Herzegovina-California

pre 10 godina

Kad ce narod skontat? DUKAT je jedino sigurno! Kupili su najsavremeniju laboratoriju i instalisali je direkt u fabriku i analiziraju sve pred samo pakovanje proizvoda, a da ne pricamo da su u EU i interes im je da izvezu nesto vani, jer imaju kapacitet da mogu proizvest za pola Evrope ako treba, ne zelim se vise zamarat ovim, citat ni kupovat naše proizvode koje mafija kontroliše, pa nek patriote truju sebe i svoje porodice, da napine džepove tim sumnjivim biznismenima, a ti biznismeni piju DUKAT

Nada

pre 10 godina

Mi od izbijanja afere aflatoksin NE PIJEMO domaće mleko i tako će i da ostane sve dok se ne promeni odnos mlekara, države i proizvođača prema ovom problemu. I ne samo to - svu hranu kupujemo u Madžarskoj!
Nije toliki problem ako povremeno koncentracija aflatoksina u mleku "skoci" na 0,5 mikrograma po kilogramu mleka, ali je veliki problem ako je koncentracija KONSTANTNO daleko iznad 0,05!
Đabe snimaju reklame - ne mogu nas ubediti da zarad njihovog profita trujemo sebe i svoju decu!

Istinu na videlo

pre 10 godina

Molim redakciju B92 da objavi ove rezultate i time zaštiti sve naše građane od kupovine toksičnih proizvoda. Takođe neki tekst o uticajima aflatoksina bi dobro došao. Na žalost, naša javnost uglavnom ne zna za ove uticaje, niti koliko su kancerogene ove materije. Kampanje i tv reklame na kojima poznati piju mleko su sramota i trebalo bi ih ukinuti. Cigarete su štetne i ne smeju se direktno reklamirati. Zašto bismo dozvolili da se reklamira nešto drugo što je, eto, trenutno jako opasno po zdravlje naših sugrađana? Zapitajte se samo koliko dece u Srbiji dnevno pije mleko.

Amater

pre 10 godina

"Vlada je potom najavljivala da će dozvoljenu granicu opet vratiti na "evropskih" 0,05 mirkograma, ali to do danas nije uradila."

A kad' će -ne znamo...
Ministar koji je "otkrio" senzacionalno rešenje problema tako što je 10 puta povećao granicu "dozvoljenog" otrova u mleku -naravno nije smenjen ali je dobio "ukor razrednog starešine"...
Ovde se sve lako zaboravlja, izgleda da je važno samo ko će da bude "najevropljanin" (mislim i na aktulenu Vladu ali i na prethodne -doduše tu i nema velike razlike jer se 20 godina "vrte" isti ljudi samo se prave drugačije koalicije) i kome će usta biti puna "evropskih vrednosti kojima težimo" a to što je mleko puno otrova izgleda nije važno...

Dok se nekom ne smrkne....

pre 10 godina

@s:Da bi covek reklamirao kancerogene proizvode treba da bude bolesno zaljubljen u proklete pare.Svi oni koji to rade i ne koriste domace priizvode,ni hranu ni obucu ni odecu.Cak idu u inostranstvo da im se deca radjaju jer sad je IN da se dete rodi na Floridi ili u Nemackoj.Za Srbiju inu su Vip a za mene obicne jajare i prodane duse.

A da vidimo sada

pre 10 godina

To je nova laboratorija pustena u pogon pre dve nedelje.E da vidim sta ce sada Ministar da kaze.Opet Jesic kriv.I Igor Mirovic ce da se javi.I Ministarka zdravlja koja ce da kaze da je mleko zdravo za upotrebu. Ocekujem da podignu aflatoksina na 1 promil da se ne bi poljoprivredni proizvodjaci unistavali.

vaznije

pre 10 godina

Pa vlasti je vazniji seljak, koji muze kravu, a hrani losim kukuruzom ili necim slicnim, a ne na livadi. Jer ako seljak ne proda mleko, kakvo god da je, mogli bi blokirati puteve, a to se vidi sirom sveta.

Aflatoksin se ne vidi.

A zasto niko ne prica o losoj hrani za stoku, pa i nas??????????

Dilajla pirncess

pre 10 godina

(s, 16. maj 2013 10:44)
Da ste bez direktive kucali komentar i prethodno procitali clanak, znali bi gde su objavljene informacije...da tuga bude jos veca, to je na samom pocetku clanka. Pluse butj

ratko

pre 10 godina

pa sta pijte otrovno mleko to vam preporucuju vasi politicari vama je uvek bolje sto ne valja a u stvari i branit ih nek tako i ostane to su vasi koji vam zele sve naj bolje i vasoj deci samo ih i dalje podrzavajte pa cete videti dokle mozete ma kakva evropa

kraja

pre 10 godina

(Tartuf, 16. maj 2013 11:28)

...ma potpuno si u pravu...
...samo ti pocni dan sa casom mleka...
...ali, izostavi svoju decu, molim te...zbog ono malo razuma koji pominjes...
...bice ti drago jednog dana...

mile

pre 10 godina

ajd moze i ovako od 59 uzoraka samo dva su van standarda a 10% udovoljava i enajstroze svetske kriterijume, to vam je kao kad se trkaju ameri i rusi ameri pobede i pisu da su prvacii a rusi napisu da su sjajni drugi srebrmi a ameri pretposlednji ili jos jasnije kao reklama uklanja i do 100 odsto sta smo mi kreteni, ovaj narod je mnogo pametniji od politicara koji se vrte u krug vec 20 i kusur godina

azuriranje podataka

pre 10 godina

(s, 16. maj 2013 10:44)
Da ste bez direktive kucali komentar i prethodno procitali clanak, znali bi gde su objavljene informacije...da tuga bude jos veca, to je na samom pocetku clanka. Pluse butj
(Dilajla pirncess, 16. maj 2013 11:22)

@S komentar je bio skroz na mestu. U prvobitnoj vesti nije bilo linka gde se mogu pogledati rezultati, zbog toga i ima vise komentara sa linkovima koji upucuju na to.

Rascia

pre 10 godina

@Skiviez:

Za Suboticane: uzmite par karton mleka kod Tompaker ili Hatarker kod granicnog prelaza Kelebija. Jeftinije je, mleko je patriotskog porekla: Slovacko (za one koje vise brine Kosovo nego aflatoksini, Slovacka ne priznaje Kosovo), a i po proizvodnji i po pustanja u promet ispunjava sve normative EU.

Pa jos ako zelite i kajmak preko toga, vratite i AFU (PDV) ...

VladimirR

pre 10 godina

Onima koji pisu komentare tipa "pili smo i do sad, pa nam nista ne fali": tako bi i svaki pusac mogao da kaze "pusio sam i do sad, pa mi nista ne fali". Ili "pio sam pola litre rakije dnevno i do sad, pa mi nista ne fali". S tim da se ovde ne radi ni o pusenju ni o rakiji, vec o mleku, koga piju DECA od 0 godina pa navise. A zna se da se opasnost kolicine u organizmu meri po kg tezine.

Drugo, ne stajem ni na jednu stranu, ali je cinjenica da su nas mazali, lagali i zataskavali od samog pocetka, od jesenas. I mazu nas i dalje: zar nije podeljen Zeolit i obecano da ce se mleko ocistiti za 1-2 nedelje i da ce granica biti vracena na 0.05? Je l' mozda i to Jesic izmislio? Pa sta bi sa tim? A kad me neko dokazano maze, onda mu ne verujem - prosta stvar.

Trece, svaka cast eProjectSerbia (hvala na linku, Korak po korak!) sto su testirali i ostale proizvode. Vidim da je kukurzno brasno nepoznatog proizvodjaca DEBELO probilo dozvoljene vrednosti za tu namirnicu. Izgleda da neko pakuje stocni kukuruz za ljudsku upotrebu. To je vec masovno ubistvo u pokusaju. Samo se nadam da ce nadlezni (koji su obavesteni) pod hitno objaviti koji proizvodjac je u pitanju i odraditi svoj deo posla.

Cetvrto, ako ne verujete u aflatoksin jer ga ne vidite, onda nemojte da verujete ni u bakterije i viruse i lecite se pijavicama. Samo, molim vas, nemojte nama koji zivimo u 21. veku da pametujete. Ko zna, mozda dobijete i Darvinovu nagradu...

zluradi

pre 10 godina

"koja je u DVA od 59 uzoraka mleka našla prisustvo aflatoksina veće od dozvoljenih 0,5 mikrograma po kilogramu"

Odmah da se podigne granica na 1,0 mikrograma! Bando pokvarena decu nam trujete!

maja

pre 10 godina

zašto plaćate analize ako i dalje dozvoljavate da se.narod.truje...napišite imena imamo pravo na.život i na.istinu odnosno rezultate.

ne kontam, a ločem bello

pre 10 godina

Za manje više slična mleka istog proizvođača imamo prilično oscilujuće rezultate. Npr, prva 3 uzorka Bello organskog mleka uključujući i onaj iz pet boce su ispod 0,05, a onda pri dnu tabele još jedan uzorak, opet iz pet boce, 0,2. Jel to zavisi od toga šta je krava doručkovala? Il je "bela" krava rešila da užina na neorganskoj livadi...

Marija

pre 10 godina

I ja se danima pitam ko stoji iza kampanje "Ja pijem mleko". Zar nije bolje taj novac uloziti u osavremenjivanje mlekara i bar u pokusaje da se smanji kolicina aflatoksina u mleku nego u marketinsku kampanju? Moja deca i dalje piju samo uvozno mleko i Imlekovo organsko mleko i tako ce i ostati. Na zalost, puno ljudi sebi ne moze da priusti ni osnovne namirnice a kamoli da kupuje organsko mleko, te je jadno i bedno od ministra, mlekara itd. sto se i dalje prodaje otrovno mleko (necu ni pocnem pricu o pesticidima u hrani, uvoznom mesu...)

Zoxy

pre 10 godina

E sad, da li će se povući mleko koje je premašilo i 0,5 aflatoksina ili će se opet pomeriti granica, pa ko preživi nek vraća na evropske vrednosti?

Sanja_Bg

pre 10 godina

Reklama za organsko mleko je brzo "skinuta" sa tv, ali su zato bilbordi sa poznatim facama, koje piju mleko (pitanje da li to rade i u privatnom zivotu) svuda po gradu! Uzas, nije mi jasno da to "'ladno prolazi" kod velikog broja ljudi, a narocito onih koji imaju decu! Nema tog ministra, poljoprivrednika, pevaca ili glumca, koji TO reklamira, a da ce mene da ubedi da je sve O.K! Koristite svoj mozak, inteligenciju i obrazovanje i hranite se zdravom hranom (ima je mnogo u ponudi), a ne onim sto vam namecu trenutni vlastodrsci, sve u cilju da vas ubede sta je za vas najbolje! Bojkot!!!

kraja

pre 10 godina

(Dragan, 16. maj 2013 11:56)

...sve je to tacno, sem cinjenice da tu hranu ne moramo da jedemo i da je neko kriv sto je mleko zatrovano...
...da podsetim...sve je pocelo od "budjavog" kukuruza koji NEKO ovde nije hteo da unisti, vec ga je pustio u ambare i zatrovao sav kukuruz...
...taj NEKO je poput tebe, danima plasirao informacije o tome kako se aflatoxin konzumorao i ranije i niko nije umro, a sve je izmesteno na polje politike i medjustranackog prepucavanja...
...zakljucak...
...neciji profit je zasluzan za to sto mi danas jedemo ovakvu hranu...
...i da podsetim jos malo...
...pre tri godine je na isti nacin, izmenom pravilnika, dopusteno da u srbiju udje nekoliko desetina hiljada tona radioaktivnog djubriva i da se distribuira po zemlji - vojvodini narocito...
...po zavrsenom poslu, pravilnik je "ispravljen"...
...to je primer kako to nasi tajkuni rade sve PO PROPISIMA...
...nadam se da mi neces postaviti retoricko pitanje o penzionerima posle ovoga...

dusan

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?
(Tanja T., 16. maj 2013 11:34)

Koliko treba biti ostrascen i zatucan da bi se ovako nesto napisalo. ja sam glasao za ovu vladu da resava probleme, a ako ce da radi kao i prosla treba je odmah promeniti.

Fidelio

pre 10 godina

A kako nikome nije palo na pamet da ovo nije problem koji traje poslednjih godinu dana nego da je postojao i u prethodnom sazivu Vlade?
(Tanja T., 16. maj 2013 11:34)


Ne, Tanjice draga, problem NIJE postojao i u prethodnom sazivu vlade jer u prethodnom sazivu vlade NIJE bilo suše kao prošlog leta, pa zato nije ni bilo toliko aflatoksina u kukuruzu. U prethodnom sazivu vlade mleko i kukuruz smo čak i izvozili u Zapadnu Evropu jer je naše mleko TADA odgovaralo evropskom standardu, i to onom od 0,05 mgr po litru, da ne bude zabune, a ne ovom 10 puta(!) slabijem, koji je uveden u sazivu OVE vlade, moja draga zaboravna i/ili neobaveštana Tanjice.

Ali nisi ti ni zaboravna, ni neobaveštena. Nisi čak ni Tanja.
Ti si onaj jadni bezimeni stranački bot koji je toliko nisko pao da po naređenju i za sitne pare ili čak samo za obećanje da će ga zaposliti piše laži i debilnosti za koje odlično zna da su laži i debilnosti.

Ali, šta ćemo, danas se jako teško živi i teško dolazi do pustih para, pa ljudi moraju da se prostituišu na razne načine. Između ostalih, i na ovaj. Ali nema problema, opraštam ti jer kod mene ti i takvi kao ti izazivate ne ljutnju, nego sažaljenje jer već sada plaćate ogromnu cenu za to što radite. A to je tek početak. Pitajte se samo kad se pogledate u ogledalo, da li možete biti ponosni na ono što tamo vidite?

lud ili zbunjen

pre 10 godina

Evo vam link sa rezultatima, gledate zadnju kolonu HPLC, sa stvarnom vrednostima : http://195.178.40.73/poljoprivreda/sites/default/files/16052013_Spisak_mleka.pdf

Korak po korak

pre 10 godina

Analizu 18 proizvoda ( palenta, meso, jaja...) mozete pronaci ovde. Bas kao i obilje drugih informacija o aferi aflatoksin i kako su mediji pratili istu

http://eprojectserbia.wordpress.com/2013/05/16/mediji-za-gradane/

Milan

pre 10 godina

Rezultati analize (tabela sa proizvodima, sortirana po kolicini toksina):

http://goo.gl/GxSKK

Mleko iznad "crte" je proslo test kod obe laboratorije.

Arni Seknusem

pre 10 godina

Ovaj što kaže da nije ništa njemu zato što pije mleko, to je svakako trenutno. Najveća smrtnost od raka i zločestih tumora u istoriji Srbije je sada. Prosečna starost je velika u Srbiji ali životni vek je među najkraćim u Evropi. Strašno

NScentar

pre 10 godina

ne kontam, a ločem bello, 16. maj 2013 11:49
Da, i imam to isto pitanje. Kako da je isto mleko, isto pakovanje, skoro isto vreme, a ima tako veliku variantu u aflatoksina? Meni dodje onda jos jedno pitanje, ko kontrolise da je organsko mleko od krave sto jedu organsku hranu? Kad se pogleda sta se sve radi u ovu zemlju, i sta inspektori i ministari govore, ima mesto za sumnje.