Ponedeljak, 10.12.2012.

00:29

Počela primena dogovora o prelazima

Primena dogovora o integrisanom upravljanju prelazima počela jutros na prelazima Jarinje i Merdare. Dačić zadovoljan. Euleks: Primena IBM na dobrobit građana.

Izvor: B92

Poèela primena dogovora o prelazima IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

123 Komentari

Sortiraj po:

Milenka S.

pre 11 godina

Znali smo to, priča o granicama i prelazima možda je i bolje prošla nego što smo očekivali i nadali se ali uvek ima nekoga ko će biti nezadovoljan rešenjem.

IBM

pre 11 godina

@Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.
(granice su boundary, a granica border!, 10. decembar 2012 22:43)

Da si prosao malo vise od kursa engleskog, znao bi za razliku u terminu Boundary and Border. To su povezane reci, ali ne i sinonimi. Sinonimi su u tzv. "puckom" engleskom, ali ne i u vaznim dokumentima. Boundary se upotrebljava u vojnom i operativnom kontekstu, da oznaci liniju kojom se odvajaju dve jedinice, formacije ili administrativne povrsine da bi se olaksala koordinacija i prekinuo konflikt, odnosno radi prestanka konfliktnih operacija. Posto je odnos Srbija / Kosovo jos uvek posledica Kumanovskog sporazuma, koristi se vojna terminologija Americkog ministarstva odbrane (DOD).
Border je termin za granicu - pravu.
To ne znaci da sadasnja Boundary nece postati prava Border. Razlika je vrlo suptilna, zato svaka strana moze da tumaci na svoj nacin, a i skracenica je ista, ali u isto vreme se ispostovao i zahtev Srbije da to nije Granica, vec linija.
i to administrativna.
Za ilustraciju mozes procitati jedan dokument Belgijske kancelarije za vezu u Pristini, gde ces lako uociti razliku u terminologiji, cak i ako je Belgija priznala Kosovo. http://www.diplomatie.be/pristina/default.asp?id=30&mnu=28

IBM

pre 11 godina

@Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.
(granice su boundary, a granica border!, 10. decembar 2012 22:43)

Da si prosao malo vise od kursa engleskog, znao bi za razliku u terminu Boundary and Border. To su povezane reci, ali ne i sinonimi. Sinonimi su u tzv. "puckom" engleskom, ali ne i u vaznim dokumentima. Boundary se upotrebljava u vojnom i operativnom kontekstu, da oznaci liniju kojom se odvajaju dve jedinice, formacije ili administrativne povrsine da bi se olaksala koordinacija i prekinuo konflikt, odnosno radi prestanka konfliktnih operacija. Posto je odnos Srbija / Kosovo jos uvek posledica Kumanovskog sporazuma, koristi se vojna terminologija Americkog ministarstva odbrane (DOD).
Border je termin za granicu - pravu.
To ne znaci da sadasnja Boundary nece postati prava Border. Razlika je vrlo suptilna, zato svaka strana moze da tumaci na svoj nacin, a i skracenica je ista, ali u isto vreme se ispostovao i zahtev Srbije da to nije Granica, vec linija.
i to administrativna.

Kojshija

pre 11 godina

"IBM ne znaci Integrated Border Management, kao sto mnogi pogresno misle i kao sto Pristina o pokusava da "progura".IBM znaci IntegrateD BOUNDARY Management. Pristina zato i insistira na reci Border da bi "dokazali" da je to GRANICA, ali na njihovu zalost slovo "B" ovde oznacava rec Boundary.Ko to ne zna, ili nije siguran, neka proveri u zvanicnim dokumentima." - potpuno netacno. Evo ti dva linka, oba dva su zvanicni dokumenti evropske komisije gde se IBM - jasno i glasno stoji kao INTEGRATED BORDER MANAGMENT. I nema veze sa stavom Prishtine da bi se "dokazala da je to granica". Nigde drugde nema Integrated Boundary Managment. Budite iskreni, nazovite stvari sa njihovim pravim imenima.
Pozdrav iz Kosova.

http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/financial_assistance/cards/publications/ibm_guidelines_en.pdf
http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/financial_assistance/cards/publications/ibm_guidelines_en.pdf

Harwy

pre 11 godina

Srbija je izgubila Kosovo 1999. Najgore je za Srbiju da je inatom i sukobom s Albancima izgubila i tržište od 2.000.000 Albanaca na Kosovu i albansko tržište u Albaniji i Makedoniji. To tržište su zazeli u zadnjih deset godina Slovenci, Hrvati, Makedonci i EU. Kad se tržište jednom izgubi, teško se bez ogromnih ulaganja vrati. Ovim odnosom Srbije prema Albancima ta mogućnost je za dugo vremena izgubljena.

Pored Interneta je lako danas biti educiran

pre 11 godina

Vidim da se pravi kajgana od rijeci BORDER i BOUNDARY, pa sve do nesuvisle i needukovane tvrdnje da "boundary" znaci mnozinu od rijeci "border"...

Zato mislim da je uputno potraziti znacenje tih rijeci u Oxfordovom rijecniku, jer konacno, to su rijeci cije znacenje oni najbolje razumiju.

http://oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/boundary?q=boundary

http://oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/border?q=border

Za one koji nisu verzirani u tom jeziku:
BORDER (imenica) je u ovom kontekstu linija koja razdvaja dve politicke ili geografske regije(zemlje ili drzave)

Boundary (imenica) je linija koja oznacava (geografsku) limitiranost neke povrsine – razdjelna linija koja se moze odnositi na odredjivanje linije izmedju drzava, ali i ostalih pojmova (kao ma primjer teritorija lovista ili nacionalnog parka, i slicno).
Moje osobno uvjerenje je da je rijec "boundary" namjerno preferirana (umjesto "border") jer se, zavisno od toga tko je cita, moze tumaciti na vise nacina (na pr. ili kao razdjeljna linija drzava ili podjele regiona na bazi predominantne jezicnosti, religiji, ili bilo koje "unikatnosti".

nealbanac sa Kosova

pre 11 godina

Da znate ljudi koliko me raduje ova vijest ,prosto sam presrećan,ovim će se nadam se smanjiti te ogromne gužve namerno izazvane sa srpske strane duga čekanja i po 10 sati .Možda ce se i jedni od drugih uzdržavati od naplata ispod ruke zbog blizine punktiva.A ovo sa Tablom i Zastavom uopšte ne menja stvar i u EU granicama je tako ,na primer kad prelazis iz Austije u Njemačku nakon stotinjak metara puše "Willkommen in Deuitchland" i tabla sa režimom saobraćaja ,svetla,brzina itd.
Samo nek je mir i da svi ljudi slobodno žive .

ona druga strana

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)

DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiškako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!
(Prong, 10. decembar 2012 11:33)

Косово је било, јесте и увек биће Србија. Издајници су били, јесу и увек биће издајници. Косово ће дочекати сунце слободе, па макар и генерације сањале тај сан. А издајници ће завршити на сметлишту историје. Све ће бити на свом месту.
(Старо куче, 10. decembar 2012 23:33)

Na Kosovu vec sija sunce slobode!!!

mile

pre 11 godina

Nije sija nego vrat! I preko carinskog prelaza Srpska Raca u Federaciju BIH, odnosno Republiku Srpsku i obrnuto u Republiku Srbiju ulazi se sa licnom kartom. A nezavisne su drzave.Sto ne kazete istinu, nego i dalje propagirate neistinu, samo radi ulagivanja narodu i zadrzavanje svojih meknih i udobnih fotelja.

Старо куче

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)
DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiš
kako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!
(Prong, 10. decembar 2012 11:33)

Косово је било, јесте и увек биће Србија. Издајници су били, јесу и увек биће издајници. Косово ће дочекати сунце слободе, па макар и генерације сањале тај сан. А издајници ће завршити на сметлишту историје. Све ће бити на свом месту.

Integrisano granično upravljanje

pre 11 godina

Prevod i za Border i za Boundary je GRANICA a za borders i boundaries je GRANICE. Izgleda da ste zajedno sa Tomom diplomom polagali engleski.

granice su boundary, a granica border!

pre 11 godina

@) (IBM, 10. decembar 2012 20:48)
Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.

MoždaDaAMoždaINeda

pre 11 godina

1998. godina. Na jednoj strani pripadnik mupa, na drugoj strani pripadnik UČK, gledaju se preko nišana.


2012. godina ista ta dva čoveka sede i zajedno piju kafu, jedan je MUP a drugi KPS.

Nekako mi opet lepše izgleda 2012. nego 1998.

najvaznije

pre 11 godina

Od svega je najvaznije da je nas Premijer zadovoljan.Sutra se vraca Vucic i nastavljalja sa aferama.Nece nam biti dosadna ova zima ni malo.

Мр.Гоод

pre 11 godina

Не знам шта људи имају против прелаза, урађени су по ЕУ стандардима, а ову власт не можемо ухватити ни за главу ни за реп кад је Косово у питању.
http://mjaguar.blogspot.com/2012/12/blog-post_10.html

Licika

pre 11 godina

Dok se bavimo tajkunima Mali Sloba po starom dobrom receptu svog učitelja najvažnija državna pitanja sprovodi ispod žita. Srbima hleba i igara, Albancima Kosovo.

Виса

pre 11 godina

Годинама уназад, народ је довођен у ситуацију да о његовој судбини решења траже и договарају неки лоши људи на погрешним местима.
Имајући у виду да су предстојећи дани време ког ћемо се или поносно сећати или заувек стидети.

Naim-Zagreb

pre 11 godina

sad ce jutanrnju kafu mup i kps zajedno da popije
(baci, 10. decembar 2012 18:33)

A , ne ne, gospodin Stefanovič je rekao da samo Kosovska Policija smije da pije kavu (mogu i čaj oni koji ne piju kavu) i da gledaju kako EULEX i Srpska Policija rade ...

TOKii i LaKI falja

pre 11 godina

E bas idem na taj IBM da proverim dali ce da mi traze dokumenta, da bih usla u KM. Ako mi ne budu trazili onda nije kosovo izdato (na 99 god)

IBM

pre 11 godina

@Integrated Border Management (IBM). Pa gotovo je ovo sa Kosovom. Smesno je sto to zovemo integrisano upravljanje prelazima. Prelaz: crossing, transition. Granica: border. Da li Srbi sa Kosova znaju engleski?
(Ceva, 10. decembar 2012 10:42)

IBM ne znaci Integrated Border Management, kao sto mnogi pogresno misle i kao sto Pristina o pokusava da "progura".IBM znaci IntegrateD BOUNDARY Management. Pristina zato i insistira na reci Border da bi "dokazali" da je to GRANICA, ali na njihovu zalost slovo "B" ovde oznacava rec Boundary.Ko to ne zna, ili nije siguran, neka proveri u zvanicnim dokumentima.

Goran

pre 11 godina

(Milos, 10. decembar 2012 16:02)

Bio jedan narod i zvao se Jevropejci. Njihova religija je bilo hrišćanstvo. Neki njihovih naučnika su pokazivali da se medju njima snažno širi muslimanska vera i da će 50% gradjana Evrope do 2050 godine biti muslimani. Nažalost su ti naučnici staveni pod pritiskom da ne dižu tenzije i tako njih niko nije slušao. Kada je došla ta 2050 god. se upravo to desilo i muslimani posle nisu više bili prema jevropejcima tako dobri kao što su jevropejci bili tolerantni prema muslimanima.

Živ bio ti meni Miloše pa video.

klosar72

pre 11 godina

"Svaka cast za Dacica.Pokazao je da je racionalan,pametan i da ima hrabrosti....Uspeo je da spasi najvise,sto se spasti moze...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mita, 10. decembar 2012 17:57)"

Tako je Ivice, završavaš ono što si i započeo.

"Pogledajte slike pa recite da li je to granica. Vise lici na policijski punkt, 6 kontejnera i razne policijske uniforme.
Niti smo ovim KiM priznali niti smo ga ovim izgubili. Status quo
(Maxxx, 10. decembar 2012 13:02) "

Administrativni prelaz imaš na Pančevačkom mostu, kad iz Srbije prelaziš u Vojvodinu, i obrnuto. Jel ti to sa slike liči na prelaz na Pančevačkom mostu?

Goran

pre 11 godina

Sine, bojim da kad NATO ode, doci ce Turci opet, i opet pocne iz pocetka. Bolje odustati od ludjeg sanja i poceti raditi nesto pametnije, nesto u skladu sa 21 veku.
(Poljoprivednik, 10. decembar 2012 19:27)

Neće doći turci zato što kad ode NATO Rusija ima još nenaplaćene račune sa Turskoj.... A nije samo Rusija nego : Sirija, Iran, ... sve su to države koji turcima žele djavola oko vrat.

isildur

pre 11 godina

Gdje su sada patrijote koji su kleli bracu Crnogorce zbog "zabijanja noža u ledja"? Crna Gora je uradila u datom trenutku ono što je bilo najboljem interesu njenih gradjana. Drago mi je da i zvanicna Srbija počinje da uvidja očigledno, doduse sa za
kašnjenjem, kao i obično.

Poljoprivednik

pre 11 godina

Sine, bojim da kad NATO ode, doci ce Turci opet, i opet pocne iz pocetka. Bolje odustati od ludjeg sanja i poceti raditi nesto pametnije, nesto u skladu sa 21 veku.

koji uispeh !!

pre 11 godina

"Svaka cast za Dacica.Pokazao je da je racionalan,pametan i da ima hrabrosti....Uspeo je da spasi najvise,sto se spasti moze...
(Mita, 10. decembar 2012 17:57) ""
======================================

i u tom 'spasavanju', Dacic je bio toliko 'uspesan, racionalan i pametan' da je uveo/doveo u Beograd sa Kosova i 'oficire za vezu' koje 'zuti' nisu hteli prihvatiti

Pobesneli max

pre 11 godina

Jedina dobra stvar je sto "zuti" nisu na vlasti i nisu imali udela u ovom "detaljisanju" oko sprovodjenja tehnickog sporazuma. Jer da jesu, Bog Sveti zna sta bi uradili ptriJote protiv "izdajnika" Tadica i ostalih "placenika". Mislim da bi Beograd goreo.
Ovako, moraju da cutke gledaju i "pljuckaju" ispred sebe, dok ovi "njini" odradjuju posao zarad EU...:-)

cikapera76

pre 11 godina

...i onda dogodine drzavni simboli republike Kosovo...sve u miru i tishini...a narod cuti zaokupljen egzistencijalnim problemima i sulejmanom velicanstvenim...uzas!!!

Ima li alternative?

pre 11 godina

Da li neko zna, jer su alternativni putevi jos prohodni?
Pretpostavljam da tamo nema policajce i da ovaj IBM dogovor tamo ne valja!?

Milos

pre 11 godina

Bio jedan narod i zvao se Avari. Bili su prisutni u Evropi od 6. do 9. veka. Bili su jako mocni i svi su ih se plasili. Ziveli su u Panoniji. Medjutim u svoj svojoj moci bili su toliko neinteligentni da su konstantno odbijali da prime Hriscanstvo. Papa i okolne hriscanske zemlje to vise nisu mogli da prihvate jer je uspesna nehriscanska nacija predstavljala opasnost po sve njih. Organizovali su se i izbrisali Avare sa mape evrope.
Naravoucenije: sa svetske scene nestaju narodi koji su dovoljno neinteligentni i preterano ponosni da shvate realnu situaciju u kojoj se nalaze.
Realnost: Srbija nema dovoljno stanovnistva juzno od Ibra koje je voljno da prihvati Srbiju kao svoju drzavo. Probati izvuci maksimum za Srbe severno od Ibra. Uspostaviti granicu izmedju Srba i Albanaca i dobro se organizovati da ni jedni ni drugi ne pokusaju neko novo otimanje teritorije tihim naseljavanjem, kupovinom zemlje ili natalitetom.
Puna podrska onima koji zele da uspostave granice izmedju Srba i Albanaca za mirnu buducnost i jednih i drugih.

darkomirnic

pre 11 godina

Ja bih pre ovo nazvao linijom razgraničenja dok ne ode nato pakt a onda bog zna šta će biti ili je klasična izdaja i prodaja kosova!

PatriJotaaaaaa

pre 11 godina

Ala nas vozaju ovi napuderisani radikali i socijalisti nemam reči!!!
Pametni ljudi sebe prilagodjavaju svetu, glupi svet prilagodavaju sebi

тоша

pre 11 godina

Ово решење није у потпуности неповољно за нас али је велико питање хоће ли овако и остати. Немам поверење у западњаке и Албанце и у њихово поштовање споразума и договора.

Nezir Blakaj

pre 11 godina

@ Damir Cro.
Sa Kosovskim pasosem moze se putovati po celoj Europi ali sa visom uklucijuci i pet drzava Eu koje nisu priznali Kosovo ali su te iste priznale pasos Kosova medju njima je i Spanija.
Ja cesto putujem u Spaniji i Slovackoj bez ikakvih problema.
Pozdrav u Cro .

Maxxx

pre 11 godina

Pogledajte slike pa recite da li je to granica. Vise lici na policijski punkt, 6 kontejnera i razne policijske uniforme.
Niti smo ovim KiM priznali niti smo ga ovim izgubili. Status quo

jovan

pre 11 godina

Za KIBO.
Hvala KIBO sto si procitao moj komentar od pre nekoliko dana.U tom komemntaru pise da SNS i SPS moraju da zavrse rat na Balkanu sto su ga zapoceli 1991 godine,jer to ni u kom slucaju nebi uradio Taic i njemu slicnim,zato sto navedena gospoda nije kriva za rra.Sve je palo nimalo slucajno na ledgima pomenutih partija.
Pozdrav od Jovana i

lala

pre 11 godina

Treba biti stvarno majstor pa granicni prelaz nazvati ovako uvijeno integrisani granicni prelaz,zar stvarno ovi iz vlasti misle da smo toliko naivni.

Damir CRO

pre 11 godina

Hoće mi netko objasniti da li Kosovski državljani mogu sa svojim pasošima koji su izdani u Prištini normalno putovati po EU tj da li na primjer mogu ići u Španjolsku pošto ih ona nije priznala.

Bianco

pre 11 godina

Krajnje je vreme da se manemo iracionalnog pojma "patriotizam" je patriotizam je isključivo ono što je u interesu države Srbije.
Ako smatrate da je potrebno pokloniti susednoj državi 14 milijardi tona uglja, najveće rudnike srebra, cinka, bora i olova u Evropi i sve to u zamenu za članstvo u EU - onda nemam ništa protiv priznanja Kosova.
Sasvim sam siguran da će Srbija u EU mnogo bolje proći nego jedna Grčka, Slovenija, Španija, Portugalija ili Irska. Kako da ne... Menjamo mi Kosovo za demonstracije, ako mene pitate.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

"Pokazali smo da smo u tako teškim uslovima sposobni i da imamo smelosti da doslovno zaštitimo mir i naše nacionalne interese", rekao je Dačić ???

Pa Gospodine Dačiću, ako je time sto se "administrativni prelazi" izmedju Srbije i Kosova kontrolisu zajedno sa Kosovom, "zašticen mir i "srpski nacionalni interes" zasto se Srbija tome opirala svih ovih dugih godina ?
Ovak'i "srpski nacionalni interes" je mogla da "zaštiti" i moja komsinica "baba Rada" i to da usput i nesto skuva i ispece "gibanicu" i kolac "dok joj je rerna vruca"!
Ja mislio da je taj "srpski nacionalni interes" nesto "Bog zna sta" a ono vidi sad kako ga je "lako ostvariti" ?
Prosto sam razocaran "skromnoscu" tog "srpskog nacionalnog interesa" !

IQ=0

pre 11 godina

U Severnoj Koreji,Rusiji,milosrdnoj gringosiji,Kini,Zapadu ili bilo gde...neko peske,biciklom,kolima,avionom,vozom,brodom...a na brdovitom balkanu kontejnerima za EUtiopiju...vozaci Ivica Tacic& Hasim Daci, kondukterka Eston a vlasnici firme(tzv.zapadni balkan) Klark,Olbrajt,klinton,Merkelica itd.

Karte sa cipovima obavezno imati za pregled i srecno "vozanje" (tzv.sloboda kretanja)

Mitre, Mitre noge su ti hitre

pre 11 godina

Vreme i istorija su nemilosrdne. Koliko juce su se na ovom istom mestu orile pesme uz logorse vatre. Nema vise plama, reci su Mitra Tarabica.

Kibo

pre 11 godina

Ovo sto se danas dogodilo,moglo je da se desi i za vreme predhodne Vlade.
Slucajnost je velika sto je problem resavanja predat ,,akterima ,, iz 1999 godine. ,,Vi ste zapoceli Vi zavrsite,,

Ana

pre 11 godina

Granica je de facto tu. Dakle, u pitanju je druga drzava.

Vecini naroda je to jasno, jos kada bi i politicari to jasno i glasno rekli, pa da lepo nastavimo dalje.

Ovo stvarno vec postaje komedija.

Goran

pre 11 godina

Evo gledajte šta vam piše EU : Dali Srbiji dati uopšte datum ?

Hvala puno Dačiću i dovidjenja. To što nisu mogli sa Stefanovića i Jeremića sad sa tobom rade kao da si malo dete.
Idi im objasni šta je kale...

зим962

pre 11 godina

Даки то звали ИБМ или административни прелаз или граница, суштина је иста. Између држава унутар ЕУ нема нити ИБМ. нити административног прелаза нити границе. Ваљда смо довољно паметни да видимо да је то граница. Није спорно што нам ЕУ и америка то намећу, већ то што се из петних жила напињемо да сопствени народ и своју интелигенцију уверимо да то није то, и зато прохватисмо постављене нам границе, зарад уласка у ЕУ ????.
Вероватно кад прође време видећемо да смо сами признали Косово, слично као са Хагом, јер смо прво ми осидили наше генерале па онда је то урадио суд у Хагу.

Lajavi Krelac

pre 11 godina

Kad god pomislim pali smo na dno zivot me demantuje, padnemo jos malo nize. Ne zasluzujemo da budemo slobodni i treba da budemo robovi.

Branko

pre 11 godina

Ako ovi dogovori oko primene integrisanih prelaza, poboljšaju život građana na tom delu tritorije, treba ga pozdraviti. Srbija ne sme dozvoliti da ovi integrisani prelazi ne prerastu u državnu granicu.U tom slučaju Vlada Srbije mora odmah da suspenduje te dogovore.

Kajem se zbog svoje gluposti i pomoci izdajnicima ove zemlje

pre 11 godina

@PEdja, 10. decembar 2012 11:41
Pa sve je to lepo Milosevic objasnio u svom govoru izmedju dva kruga izbora 2000. ali nije imao ko da ga slusa. Vec smo bili dovoljno "emocionalno izmanipulisani" da nam je promakao taj istorijski govor, koji na zalost opisuje sve od 2000. do danas.

Mitar Tarabica

pre 11 godina

Ova "izdaja" se trebala dogoditi davno, daaaavno. Iduce godine bismo usli u EU verovatno sa HR, BiH, KOS... Ali mi smo to iz inata prolongirali, i kad vise nista nije islo, kad se drzava nasla pred bankrotom zivnulo se. Sigurno je da je ovo sve za pozdraviti. Sad ostaje da politicki foliranti prestanu folirati, i jasnije istupaju pred narodom, a antievropski kmecavci da prestanu kmecati da bi se stvar ubrzala koliko je to jos moguce. Ovaj reakcionarni skepticizam koji se jos cuje nema vise onaj nezeljeni eho. Narod je postao (s)umoran i treba mu optimizam, sa EU ce se on u slapovima da sliva.

Arsenije

pre 11 godina

Kontejneri osiguranja postoje na Končulju i Merdarima. Da li to znači da građani koji prelaze granicu na ovim prelazima plaćaju osiguranje, a oni koji prelaze na Jarinju, ne plaćaju. Čudna neka jednakost građana pred zakonom.

PARAGLAJDER

pre 11 godina

ma ovo je LUD, ZBUNJEN, NORMALAN. Nista jos nije reseno niti ce uskoro. Dzaba se albanci raduju a Srbi brinu. Status quo traje i dalje. Niti ce kosovskim albancima biti bolje niti se na severu nesto menja.

PEdja

pre 11 godina

1999 osmog,ili devetog juna sam usao na teritoriju KiM,sa grupom novinara koji su zeljno isli u Pristinu da sacekaju NATO snage posle kumanovskog sporazuma.Na Merdare sam cekao otprilike sest sati dok se povlacila srpska vojska.Hiljade i hiljade vojnika,stotine tenkova,topova odlazili su sa Kosova razocarani sto se povlace!Jedan kanadski novinar,kasnije poginuo u Avganistanu nije mogao da veruje koliko vojske imamo dole!Pitao me je da li smo mi normalni i da li je uopste NATO nesto uspeo da pogodi,bio je fasciniran srskim jedenicama.Ja smatram da je Milosevic imao dogovor sa zapadom,koji oni nisu ispostovali!Ni ovaj dogovor nece ispostovati,kao i 1999 godine.Mislim da su nas navukli na tanak led kroz koji cemo sigurno propasti!Dacicu valjda si nesto naucio od Milosevica,a to je da nenasedas na igre zapada!Srbima sa severa preporuka da budu jedinstveni !Administrativnio prelazi postace granice vrlo brzo,a onda ce biti kasno!

skenderi

pre 11 godina

Pozdravlajm ovaj prvi i najbitni cin pomirenja. Posle IBM sledi automatski ujedinjenje, razumno u EU. Sve zemlje Evrope su presli preko tog puta, jednom u Evropi Citav region je srpski, albanski, bosanski. kulturni prostor uklucujuci i verski bice dostupan svima srbima do grcke a nama do srema, zivela slloboda kretanja i postovanje medju susedima.

Vanja

pre 11 godina

@TinejdzerA, 10. decembar 2012 10:31

Nisi shvatio. Oni nece referendum. Njih ne interesuje misljenje naroda, a i nikad nisu poveli pravu, ozbiljnu diskusiju o tome da bi ljudi mogli da razluce sta je bolje za drzavu. Oni znaju sta je dobro za nas i rade sve tako da bi doveli narod pred svrsen cin, posle koga nema nazad. Taknuto maknuto. Posle odradjenog posla i da je 90% protiv toga, vec je kasno, ne moze se popraviti. A ovde se ionako feudalci biraju na 4 godine, a 4 godine se odmaraju od drzavnickih feudalnih obaveza. Bitno je samo da su kmetovi poslusni, a sad sto pricaju svasta po kafanama.... pa kafane za to i sluze, da se izduvaju, pa nazad na rmbacenje za feudalce.

MoždaDaAMoždaINeda

pre 11 godina

Ovi naši političari zaslužuju Goli Otok. Zašto više zaluđuju narod? Nek već jednom kažu glasno i jasno: Kosovo je izgubljeno '99. i da se da priča već jednom završi i krenemo napred sa ovim što imamo, da ne zaostaje cela Srbija zbog neke laži u kojoj živimo. Ako nekom amputiraju nogu zbog bolesti znači li to da on treba da se ubije? Zar ne treba da nastavi da živi i da se trudi da prevaziđe tešku situaciju

Sale

pre 11 godina

Cestitam komsijama nova ulazno-izlazna vrata ka Srbiji. Bice nam svima lakse kad budemo konacno znali gde je cije dvoriste i gde su cija ulazna vrata. Pozdrav iz Srbije.

Prong

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)

DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiš kako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!

EU

pre 11 godina

Susjedi čestitam na razumnoj odluci i sretno sa novim susjedima.
Evo u Hrvatskoj javljaju da je Srbija defacto priznala Kosovo i da se aktivno uključuje u europske integracije.

Zemljak

pre 11 godina

6 belih kontejnera, pejzaz planina u pozadini i tuce cikica u plavom. Neizbetonirani putevi, i uz sve to plavim slovima ispisano "policija". Koji prelaz covece, pa na ovom moze i Evropa da nam pozavidi.

Milan

pre 11 godina

Nije vise administrativni prelaz nego granica. Na engleskom "Integrated Border Managment" se ne prevodi "Integrisano upravljanje prelazima" nego "Integrisano upravljanje granicama". "Border" nije "prelaz" nego "granica". Lako je to prevesti, srecno!

Ceva

pre 11 godina

Integrated Border Management (IBM). Pa gotovo je ovo sa Kosovom. Smesno je sto to zovemo integrisano upravljanje prelazima. Prelaz: crossing, transition. Granica: border. Da li Srbi sa Kosova znaju engleski?

Alister

pre 11 godina

KPS!? Pa rekli ste da sa njima nista ne radite...
(ski man, 10. decembar 2012 09:16)

Ko ti je to rekao??? Kako si ti mislio, da sa obe strane granice stoji naša policija, jel? Pa daaaj malo čoveče, uključi zak. Da li si ikada u životu prešao granicu Srbije? Sa jedne strane se nalazi naša policija i carina a sa druge strane, policija i carina te države! I normalna stvar je da sarađuju međusobno. Ne razumem šta ti nije jasno?

Bgd

pre 11 godina

@ -Na prelazu Merdare, na kome nema državnih simbola, nalaze se srpski, kosovski policajci i carinici, kao i službenici Euleksa...

I, kad sutra odu sluzbenici Euleksa, ko ce ostati???
Srpski i kosovski carinici.
A to je sta?
IZDAJA.
Ovo ste mogli da obecavate, ali niste smeli da sprovodite, sto neko rece.

TinejdzerA

pre 11 godina

Ajde,znam da vam je cilj da na kraju priznate Kosovo.Zasto nas obmanjujete???Ja nisam nimalo naivan ko neki to sam znao od pocetka.Malo po malo,mic po mic zaokruzujete nezavisnost Kosova.Samo je najgore sto ovi politicari misle kako smo stvarno "iskrivljeni mozgovi" pa da nista ne znamo.I interesantno je,da kad god neko iz EU kaze mora da se prizna Kosovo,odmah stize reakcija nasih koji tvrde kako to nije tacno i da je to samo licno misljenje,a u stvari dolazi iz Nemacke i USA tj. najjacih sila na svetu.Raspisite referendum da se ne zamajavamo oko ove price da narod odluci i prelomi sta ce dalje pa kako bude bice.

kvrgas Munib

pre 11 godina

Pokupljeni i osudjeni ratni zlocinci, EU mamac postavljen, sa NATOm se saradjuje, korupcija se bije, granice divljeg zapada se ruse, drzave se mire, to se zove EU norma(lizacija). Broj onih koji bi pozeleli da bude drugacije se rapidno smanjuje. Alal vere!

?!

pre 11 godina

U samoj Evropi ruše granice a ovde ta ista Evropa pravi granice. Zarad bolje saradnje i dobrih odnosa sa KiM uzimajući u obzir veliki broj ne Albanskog življa koje će samo praviti ogromne probleme bude li se ogradilo od Srbije bolje je bilo napraviti npr. trgovinsku uniju sa KiM nego ovo raditi ili postoji neki skriveni Cilj velikih Sila koji za prvu fazu pravljenja velike Albanije podrazumeva da KiM mora imati granice sa Srbijom

boban

pre 11 godina

Da li je to klasicna granica ili nije ne znam, znam da organizovani kriminal, krijumcarenje, zloupotreba investicioih sredstva iz Srbije, Kosova i medjunarodne zajednica na severnom delu Kosova od predsenike opstina, drugih kriminalaca sa one i sa druge strane Ibra, sarasnja albanskih i srspskih kriminalaca koju sa na vlasti i na severi i na jugu ce i dalje biti u naboljem redu a jadan narod uzalud demonstrira i kod njih i kod nas.

novica 952

pre 11 godina

Toliko natezanja oko ovih prelaza , velika žurba i danonoćni radovi da sve bude spremno prema dogovoru do desetog decembra i pokušaja da Srbija na taj način ispegla zastoj nastao Srpskim protestima na Jarinju. I kad u osam sati Pavićević simbolično pređe prelaz ništa spektakularno neće se deseti niti će EU to posebno ceneti jer očigledno je da u pozadini ima još stvari koje mi nismo dobro uradili ili nismo onako kako EU i priština to želi. Sve ovo mi miriše na neke nove zahteve i pregovore i jer pretpostavljam da ovo nije to što priština i EU želi i da je ovo početak nekih novih zahteva.

marija

pre 11 godina

kod nas sve mora da bude gotovo u poslednjem minutu,to govori o tome da nismo spremni ništa da uradimo kako valja
(Tito, 10. decembar 2012 08:50)

Nista nije gotovo.

Marina

pre 11 godina

Napokon je granica uspostavljena na dva granična prijelaza,a bit će i na svim ostalim prijelazima. Od danas alternativni putevi će se smatrati ilegalnim prelaskom granice čime će se spriječiti ilegalna trgovina svim i svačim. Možda i Srbija ovim konačno dobije svoje vanjske granice kako bi mogla početi s Briselom pregovarati o reformama unutar njih.

Ivan

pre 11 godina

Za neka buduća vremena , odlično je što je baš "narodnjačka" vlast presekla ovu priču sa Kosovom , i da je definitivno raznim dverima,obrazima,vladikama,patriJotama za sva vremena izbijen povod za rovarenje i priče o dve Srbije. Sreća je da ovaj vruć krompir nije bio na demokratskoj strani Srbije , i ne mogu ni da predpostavim kakva bi bila reakcija tih patriJota da je kojim slučajem DS bio na vlasti.

Gorana

pre 11 godina

Bedno. Celi svet nam se smeje. Srpska sela, odsecena, bez struje, ali zato ovde se radi punom parom da EPS prikljuci struju. Nisam sigurna da ce se ovi kontejneri odrzati za stalno....vrlo lako se "transportuju", bice, kako dosli tako i o''sli.

Duci0167

pre 11 godina

Ajde pa nek' je sa srecom rad nove granice. PatriJote,dalje sa upaljacima od Jarinja. Narodu Srpskom bolje da se pomiri sa cinjenicom. Zao mi je sto istinu moram ovako,direktno.

Zoki

pre 11 godina

Bez obzira da u komentarima pisete 'IBM prelaz' svi dobro znaju da IBM u engleskom znaci upravlanje GRANICNOG prelaza, sto meni znaci da je Srbija danas i zvanicno pocela priznanjem Kosova kao suverenu susednu drzavu. Ali mozda i nije ovaj potez los ako se ovim Srbija priblizi EU a srpski gradjani u severnom Kosovu dobiju bolji zivot i ekonomski razvoj u mesto laznih pseudo-patriotskih obecanja! Cestitam

Kliker

pre 11 godina

Džaba - Srbija danas ništa ne dobija u Briselu. Loša procena vlade. Jednog dana će ukapirati da EU usporava našu evrointegraciju, dok nas ne sustigne "evrointegrativno Kosovo".

Realno

pre 11 godina

Ja ne znam ko lud jos veruje da nismo priznali Kosovo i da imamo neku kontrolu nad njim? Tu i tamo mrdaju nasi ljudi na severu, ali ovo ostalo je bajka gde je Kosovo deo Srbije...

Darko

pre 11 godina

Dobro, a ko placa sve te troskove oko tih prelaza? Ovo napravise za par dana a nasi autoputevi i druga infrastruktura ni za sve ove godine nisu jos gotovi. Cak sta u selu u blizini nema ni jake struje, frižider i šporet ne mozes da ukljucis na miru...

Aca Lakicevic

pre 11 godina

"Sve je spremno na Jarinju za primenu sporazuma o integrisanom upravljanju prelazima. Stigli kontejneri, radovi se nastavljaju."
Da se zavrsi ako je ikako moguce bez problema.

Zoki

pre 11 godina

Bez obzira da u komentarima pisete 'IBM prelaz' svi dobro znaju da IBM u engleskom znaci upravlanje GRANICNOG prelaza, sto meni znaci da je Srbija danas i zvanicno pocela priznanjem Kosova kao suverenu susednu drzavu. Ali mozda i nije ovaj potez los ako se ovim Srbija priblizi EU a srpski gradjani u severnom Kosovu dobiju bolji zivot i ekonomski razvoj u mesto laznih pseudo-patriotskih obecanja! Cestitam

Realno

pre 11 godina

Ja ne znam ko lud jos veruje da nismo priznali Kosovo i da imamo neku kontrolu nad njim? Tu i tamo mrdaju nasi ljudi na severu, ali ovo ostalo je bajka gde je Kosovo deo Srbije...

Duci0167

pre 11 godina

Ajde pa nek' je sa srecom rad nove granice. PatriJote,dalje sa upaljacima od Jarinja. Narodu Srpskom bolje da se pomiri sa cinjenicom. Zao mi je sto istinu moram ovako,direktno.

Ivan

pre 11 godina

Za neka buduća vremena , odlično je što je baš "narodnjačka" vlast presekla ovu priču sa Kosovom , i da je definitivno raznim dverima,obrazima,vladikama,patriJotama za sva vremena izbijen povod za rovarenje i priče o dve Srbije. Sreća je da ovaj vruć krompir nije bio na demokratskoj strani Srbije , i ne mogu ni da predpostavim kakva bi bila reakcija tih patriJota da je kojim slučajem DS bio na vlasti.

EU

pre 11 godina

Susjedi čestitam na razumnoj odluci i sretno sa novim susjedima.
Evo u Hrvatskoj javljaju da je Srbija defacto priznala Kosovo i da se aktivno uključuje u europske integracije.

Milan

pre 11 godina

Nije vise administrativni prelaz nego granica. Na engleskom "Integrated Border Managment" se ne prevodi "Integrisano upravljanje prelazima" nego "Integrisano upravljanje granicama". "Border" nije "prelaz" nego "granica". Lako je to prevesti, srecno!

Prong

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)

DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiš kako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!

Sale

pre 11 godina

Cestitam komsijama nova ulazno-izlazna vrata ka Srbiji. Bice nam svima lakse kad budemo konacno znali gde je cije dvoriste i gde su cija ulazna vrata. Pozdrav iz Srbije.

Ceva

pre 11 godina

Integrated Border Management (IBM). Pa gotovo je ovo sa Kosovom. Smesno je sto to zovemo integrisano upravljanje prelazima. Prelaz: crossing, transition. Granica: border. Da li Srbi sa Kosova znaju engleski?

Nezir Blakaj

pre 11 godina

@ Damir Cro.
Sa Kosovskim pasosem moze se putovati po celoj Europi ali sa visom uklucijuci i pet drzava Eu koje nisu priznali Kosovo ali su te iste priznale pasos Kosova medju njima je i Spanija.
Ja cesto putujem u Spaniji i Slovackoj bez ikakvih problema.
Pozdrav u Cro .

Aca Lakicevic

pre 11 godina

"Sve je spremno na Jarinju za primenu sporazuma o integrisanom upravljanju prelazima. Stigli kontejneri, radovi se nastavljaju."
Da se zavrsi ako je ikako moguce bez problema.

Alister

pre 11 godina

KPS!? Pa rekli ste da sa njima nista ne radite...
(ski man, 10. decembar 2012 09:16)

Ko ti je to rekao??? Kako si ti mislio, da sa obe strane granice stoji naša policija, jel? Pa daaaj malo čoveče, uključi zak. Da li si ikada u životu prešao granicu Srbije? Sa jedne strane se nalazi naša policija i carina a sa druge strane, policija i carina te države! I normalna stvar je da sarađuju međusobno. Ne razumem šta ti nije jasno?

MoždaDaAMoždaINeda

pre 11 godina

Ovi naši političari zaslužuju Goli Otok. Zašto više zaluđuju narod? Nek već jednom kažu glasno i jasno: Kosovo je izgubljeno '99. i da se da priča već jednom završi i krenemo napred sa ovim što imamo, da ne zaostaje cela Srbija zbog neke laži u kojoj živimo. Ako nekom amputiraju nogu zbog bolesti znači li to da on treba da se ubije? Zar ne treba da nastavi da živi i da se trudi da prevaziđe tešku situaciju

skenderi

pre 11 godina

Pozdravlajm ovaj prvi i najbitni cin pomirenja. Posle IBM sledi automatski ujedinjenje, razumno u EU. Sve zemlje Evrope su presli preko tog puta, jednom u Evropi Citav region je srpski, albanski, bosanski. kulturni prostor uklucujuci i verski bice dostupan svima srbima do grcke a nama do srema, zivela slloboda kretanja i postovanje medju susedima.

Ana

pre 11 godina

Granica je de facto tu. Dakle, u pitanju je druga drzava.

Vecini naroda je to jasno, jos kada bi i politicari to jasno i glasno rekli, pa da lepo nastavimo dalje.

Ovo stvarno vec postaje komedija.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

"Pokazali smo da smo u tako teškim uslovima sposobni i da imamo smelosti da doslovno zaštitimo mir i naše nacionalne interese", rekao je Dačić ???

Pa Gospodine Dačiću, ako je time sto se "administrativni prelazi" izmedju Srbije i Kosova kontrolisu zajedno sa Kosovom, "zašticen mir i "srpski nacionalni interes" zasto se Srbija tome opirala svih ovih dugih godina ?
Ovak'i "srpski nacionalni interes" je mogla da "zaštiti" i moja komsinica "baba Rada" i to da usput i nesto skuva i ispece "gibanicu" i kolac "dok joj je rerna vruca"!
Ja mislio da je taj "srpski nacionalni interes" nesto "Bog zna sta" a ono vidi sad kako ga je "lako ostvariti" ?
Prosto sam razocaran "skromnoscu" tog "srpskog nacionalnog interesa" !

Kliker

pre 11 godina

Džaba - Srbija danas ništa ne dobija u Briselu. Loša procena vlade. Jednog dana će ukapirati da EU usporava našu evrointegraciju, dok nas ne sustigne "evrointegrativno Kosovo".

Gorana

pre 11 godina

Bedno. Celi svet nam se smeje. Srpska sela, odsecena, bez struje, ali zato ovde se radi punom parom da EPS prikljuci struju. Nisam sigurna da ce se ovi kontejneri odrzati za stalno....vrlo lako se "transportuju", bice, kako dosli tako i o''sli.

Darko

pre 11 godina

Dobro, a ko placa sve te troskove oko tih prelaza? Ovo napravise za par dana a nasi autoputevi i druga infrastruktura ni za sve ove godine nisu jos gotovi. Cak sta u selu u blizini nema ni jake struje, frižider i šporet ne mozes da ukljucis na miru...

Kibo

pre 11 godina

Ovo sto se danas dogodilo,moglo je da se desi i za vreme predhodne Vlade.
Slucajnost je velika sto je problem resavanja predat ,,akterima ,, iz 1999 godine. ,,Vi ste zapoceli Vi zavrsite,,

Marina

pre 11 godina

Napokon je granica uspostavljena na dva granična prijelaza,a bit će i na svim ostalim prijelazima. Od danas alternativni putevi će se smatrati ilegalnim prelaskom granice čime će se spriječiti ilegalna trgovina svim i svačim. Možda i Srbija ovim konačno dobije svoje vanjske granice kako bi mogla početi s Briselom pregovarati o reformama unutar njih.

boban

pre 11 godina

Da li je to klasicna granica ili nije ne znam, znam da organizovani kriminal, krijumcarenje, zloupotreba investicioih sredstva iz Srbije, Kosova i medjunarodne zajednica na severnom delu Kosova od predsenike opstina, drugih kriminalaca sa one i sa druge strane Ibra, sarasnja albanskih i srspskih kriminalaca koju sa na vlasti i na severi i na jugu ce i dalje biti u naboljem redu a jadan narod uzalud demonstrira i kod njih i kod nas.

Mitar Tarabica

pre 11 godina

Ova "izdaja" se trebala dogoditi davno, daaaavno. Iduce godine bismo usli u EU verovatno sa HR, BiH, KOS... Ali mi smo to iz inata prolongirali, i kad vise nista nije islo, kad se drzava nasla pred bankrotom zivnulo se. Sigurno je da je ovo sve za pozdraviti. Sad ostaje da politicki foliranti prestanu folirati, i jasnije istupaju pred narodom, a antievropski kmecavci da prestanu kmecati da bi se stvar ubrzala koliko je to jos moguce. Ovaj reakcionarni skepticizam koji se jos cuje nema vise onaj nezeljeni eho. Narod je postao (s)umoran i treba mu optimizam, sa EU ce se on u slapovima da sliva.

novica 952

pre 11 godina

Toliko natezanja oko ovih prelaza , velika žurba i danonoćni radovi da sve bude spremno prema dogovoru do desetog decembra i pokušaja da Srbija na taj način ispegla zastoj nastao Srpskim protestima na Jarinju. I kad u osam sati Pavićević simbolično pređe prelaz ništa spektakularno neće se deseti niti će EU to posebno ceneti jer očigledno je da u pozadini ima još stvari koje mi nismo dobro uradili ili nismo onako kako EU i priština to želi. Sve ovo mi miriše na neke nove zahteve i pregovore i jer pretpostavljam da ovo nije to što priština i EU želi i da je ovo početak nekih novih zahteva.

Arsenije

pre 11 godina

Kontejneri osiguranja postoje na Končulju i Merdarima. Da li to znači da građani koji prelaze granicu na ovim prelazima plaćaju osiguranje, a oni koji prelaze na Jarinju, ne plaćaju. Čudna neka jednakost građana pred zakonom.

lala

pre 11 godina

Treba biti stvarno majstor pa granicni prelaz nazvati ovako uvijeno integrisani granicni prelaz,zar stvarno ovi iz vlasti misle da smo toliko naivni.

cikapera76

pre 11 godina

...i onda dogodine drzavni simboli republike Kosovo...sve u miru i tishini...a narod cuti zaokupljen egzistencijalnim problemima i sulejmanom velicanstvenim...uzas!!!

Milos

pre 11 godina

Bio jedan narod i zvao se Avari. Bili su prisutni u Evropi od 6. do 9. veka. Bili su jako mocni i svi su ih se plasili. Ziveli su u Panoniji. Medjutim u svoj svojoj moci bili su toliko neinteligentni da su konstantno odbijali da prime Hriscanstvo. Papa i okolne hriscanske zemlje to vise nisu mogli da prihvate jer je uspesna nehriscanska nacija predstavljala opasnost po sve njih. Organizovali su se i izbrisali Avare sa mape evrope.
Naravoucenije: sa svetske scene nestaju narodi koji su dovoljno neinteligentni i preterano ponosni da shvate realnu situaciju u kojoj se nalaze.
Realnost: Srbija nema dovoljno stanovnistva juzno od Ibra koje je voljno da prihvati Srbiju kao svoju drzavo. Probati izvuci maksimum za Srbe severno od Ibra. Uspostaviti granicu izmedju Srba i Albanaca i dobro se organizovati da ni jedni ni drugi ne pokusaju neko novo otimanje teritorije tihim naseljavanjem, kupovinom zemlje ili natalitetom.
Puna podrska onima koji zele da uspostave granice izmedju Srba i Albanaca za mirnu buducnost i jednih i drugih.

PEdja

pre 11 godina

1999 osmog,ili devetog juna sam usao na teritoriju KiM,sa grupom novinara koji su zeljno isli u Pristinu da sacekaju NATO snage posle kumanovskog sporazuma.Na Merdare sam cekao otprilike sest sati dok se povlacila srpska vojska.Hiljade i hiljade vojnika,stotine tenkova,topova odlazili su sa Kosova razocarani sto se povlace!Jedan kanadski novinar,kasnije poginuo u Avganistanu nije mogao da veruje koliko vojske imamo dole!Pitao me je da li smo mi normalni i da li je uopste NATO nesto uspeo da pogodi,bio je fasciniran srskim jedenicama.Ja smatram da je Milosevic imao dogovor sa zapadom,koji oni nisu ispostovali!Ni ovaj dogovor nece ispostovati,kao i 1999 godine.Mislim da su nas navukli na tanak led kroz koji cemo sigurno propasti!Dacicu valjda si nesto naucio od Milosevica,a to je da nenasedas na igre zapada!Srbima sa severa preporuka da budu jedinstveni !Administrativnio prelazi postace granice vrlo brzo,a onda ce biti kasno!

Goran

pre 11 godina

Evo gledajte šta vam piše EU : Dali Srbiji dati uopšte datum ?

Hvala puno Dačiću i dovidjenja. To što nisu mogli sa Stefanovića i Jeremića sad sa tobom rade kao da si malo dete.
Idi im objasni šta je kale...

Pobesneli max

pre 11 godina

Jedina dobra stvar je sto "zuti" nisu na vlasti i nisu imali udela u ovom "detaljisanju" oko sprovodjenja tehnickog sporazuma. Jer da jesu, Bog Sveti zna sta bi uradili ptriJote protiv "izdajnika" Tadica i ostalih "placenika". Mislim da bi Beograd goreo.
Ovako, moraju da cutke gledaju i "pljuckaju" ispred sebe, dok ovi "njini" odradjuju posao zarad EU...:-)

marija

pre 11 godina

kod nas sve mora da bude gotovo u poslednjem minutu,to govori o tome da nismo spremni ništa da uradimo kako valja
(Tito, 10. decembar 2012 08:50)

Nista nije gotovo.

jovan

pre 11 godina

Za KIBO.
Hvala KIBO sto si procitao moj komentar od pre nekoliko dana.U tom komemntaru pise da SNS i SPS moraju da zavrse rat na Balkanu sto su ga zapoceli 1991 godine,jer to ni u kom slucaju nebi uradio Taic i njemu slicnim,zato sto navedena gospoda nije kriva za rra.Sve je palo nimalo slucajno na ledgima pomenutih partija.
Pozdrav od Jovana i

Vanja

pre 11 godina

@TinejdzerA, 10. decembar 2012 10:31

Nisi shvatio. Oni nece referendum. Njih ne interesuje misljenje naroda, a i nikad nisu poveli pravu, ozbiljnu diskusiju o tome da bi ljudi mogli da razluce sta je bolje za drzavu. Oni znaju sta je dobro za nas i rade sve tako da bi doveli narod pred svrsen cin, posle koga nema nazad. Taknuto maknuto. Posle odradjenog posla i da je 90% protiv toga, vec je kasno, ne moze se popraviti. A ovde se ionako feudalci biraju na 4 godine, a 4 godine se odmaraju od drzavnickih feudalnih obaveza. Bitno je samo da su kmetovi poslusni, a sad sto pricaju svasta po kafanama.... pa kafane za to i sluze, da se izduvaju, pa nazad na rmbacenje za feudalce.

Zemljak

pre 11 godina

6 belih kontejnera, pejzaz planina u pozadini i tuce cikica u plavom. Neizbetonirani putevi, i uz sve to plavim slovima ispisano "policija". Koji prelaz covece, pa na ovom moze i Evropa da nam pozavidi.

Bgd

pre 11 godina

@ -Na prelazu Merdare, na kome nema državnih simbola, nalaze se srpski, kosovski policajci i carinici, kao i službenici Euleksa...

I, kad sutra odu sluzbenici Euleksa, ko ce ostati???
Srpski i kosovski carinici.
A to je sta?
IZDAJA.
Ovo ste mogli da obecavate, ali niste smeli da sprovodite, sto neko rece.

Damir CRO

pre 11 godina

Hoće mi netko objasniti da li Kosovski državljani mogu sa svojim pasošima koji su izdani u Prištini normalno putovati po EU tj da li na primjer mogu ići u Španjolsku pošto ih ona nije priznala.

kvrgas Munib

pre 11 godina

Pokupljeni i osudjeni ratni zlocinci, EU mamac postavljen, sa NATOm se saradjuje, korupcija se bije, granice divljeg zapada se ruse, drzave se mire, to se zove EU norma(lizacija). Broj onih koji bi pozeleli da bude drugacije se rapidno smanjuje. Alal vere!

TinejdzerA

pre 11 godina

Ajde,znam da vam je cilj da na kraju priznate Kosovo.Zasto nas obmanjujete???Ja nisam nimalo naivan ko neki to sam znao od pocetka.Malo po malo,mic po mic zaokruzujete nezavisnost Kosova.Samo je najgore sto ovi politicari misle kako smo stvarno "iskrivljeni mozgovi" pa da nista ne znamo.I interesantno je,da kad god neko iz EU kaze mora da se prizna Kosovo,odmah stize reakcija nasih koji tvrde kako to nije tacno i da je to samo licno misljenje,a u stvari dolazi iz Nemacke i USA tj. najjacih sila na svetu.Raspisite referendum da se ne zamajavamo oko ove price da narod odluci i prelomi sta ce dalje pa kako bude bice.

PatriJotaaaaaa

pre 11 godina

Ala nas vozaju ovi napuderisani radikali i socijalisti nemam reči!!!
Pametni ljudi sebe prilagodjavaju svetu, glupi svet prilagodavaju sebi

isildur

pre 11 godina

Gdje su sada patrijote koji su kleli bracu Crnogorce zbog "zabijanja noža u ledja"? Crna Gora je uradila u datom trenutku ono što je bilo najboljem interesu njenih gradjana. Drago mi je da i zvanicna Srbija počinje da uvidja očigledno, doduse sa za
kašnjenjem, kao i obično.

Mitre, Mitre noge su ti hitre

pre 11 godina

Vreme i istorija su nemilosrdne. Koliko juce su se na ovom istom mestu orile pesme uz logorse vatre. Nema vise plama, reci su Mitra Tarabica.

зим962

pre 11 godina

Даки то звали ИБМ или административни прелаз или граница, суштина је иста. Између држава унутар ЕУ нема нити ИБМ. нити административног прелаза нити границе. Ваљда смо довољно паметни да видимо да је то граница. Није спорно што нам ЕУ и америка то намећу, већ то што се из петних жила напињемо да сопствени народ и своју интелигенцију уверимо да то није то, и зато прохватисмо постављене нам границе, зарад уласка у ЕУ ????.
Вероватно кад прође време видећемо да смо сами признали Косово, слично као са Хагом, јер смо прво ми осидили наше генерале па онда је то урадио суд у Хагу.

koji uispeh !!

pre 11 godina

"Svaka cast za Dacica.Pokazao je da je racionalan,pametan i da ima hrabrosti....Uspeo je da spasi najvise,sto se spasti moze...
(Mita, 10. decembar 2012 17:57) ""
======================================

i u tom 'spasavanju', Dacic je bio toliko 'uspesan, racionalan i pametan' da je uveo/doveo u Beograd sa Kosova i 'oficire za vezu' koje 'zuti' nisu hteli prihvatiti

Lajavi Krelac

pre 11 godina

Kad god pomislim pali smo na dno zivot me demantuje, padnemo jos malo nize. Ne zasluzujemo da budemo slobodni i treba da budemo robovi.

klosar72

pre 11 godina

"Svaka cast za Dacica.Pokazao je da je racionalan,pametan i da ima hrabrosti....Uspeo je da spasi najvise,sto se spasti moze...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mita, 10. decembar 2012 17:57)"

Tako je Ivice, završavaš ono što si i započeo.

"Pogledajte slike pa recite da li je to granica. Vise lici na policijski punkt, 6 kontejnera i razne policijske uniforme.
Niti smo ovim KiM priznali niti smo ga ovim izgubili. Status quo
(Maxxx, 10. decembar 2012 13:02) "

Administrativni prelaz imaš na Pančevačkom mostu, kad iz Srbije prelaziš u Vojvodinu, i obrnuto. Jel ti to sa slike liči na prelaz na Pančevačkom mostu?

?!

pre 11 godina

U samoj Evropi ruše granice a ovde ta ista Evropa pravi granice. Zarad bolje saradnje i dobrih odnosa sa KiM uzimajući u obzir veliki broj ne Albanskog življa koje će samo praviti ogromne probleme bude li se ogradilo od Srbije bolje je bilo napraviti npr. trgovinsku uniju sa KiM nego ovo raditi ili postoji neki skriveni Cilj velikih Sila koji za prvu fazu pravljenja velike Albanije podrazumeva da KiM mora imati granice sa Srbijom

Poljoprivednik

pre 11 godina

Sine, bojim da kad NATO ode, doci ce Turci opet, i opet pocne iz pocetka. Bolje odustati od ludjeg sanja i poceti raditi nesto pametnije, nesto u skladu sa 21 veku.

Licika

pre 11 godina

Dok se bavimo tajkunima Mali Sloba po starom dobrom receptu svog učitelja najvažnija državna pitanja sprovodi ispod žita. Srbima hleba i igara, Albancima Kosovo.

MoždaDaAMoždaINeda

pre 11 godina

1998. godina. Na jednoj strani pripadnik mupa, na drugoj strani pripadnik UČK, gledaju se preko nišana.


2012. godina ista ta dva čoveka sede i zajedno piju kafu, jedan je MUP a drugi KPS.

Nekako mi opet lepše izgleda 2012. nego 1998.

Kajem se zbog svoje gluposti i pomoci izdajnicima ove zemlje

pre 11 godina

@PEdja, 10. decembar 2012 11:41
Pa sve je to lepo Milosevic objasnio u svom govoru izmedju dva kruga izbora 2000. ali nije imao ko da ga slusa. Vec smo bili dovoljno "emocionalno izmanipulisani" da nam je promakao taj istorijski govor, koji na zalost opisuje sve od 2000. do danas.

Naim-Zagreb

pre 11 godina

sad ce jutanrnju kafu mup i kps zajedno da popije
(baci, 10. decembar 2012 18:33)

A , ne ne, gospodin Stefanovič je rekao da samo Kosovska Policija smije da pije kavu (mogu i čaj oni koji ne piju kavu) i da gledaju kako EULEX i Srpska Policija rade ...

PARAGLAJDER

pre 11 godina

ma ovo je LUD, ZBUNJEN, NORMALAN. Nista jos nije reseno niti ce uskoro. Dzaba se albanci raduju a Srbi brinu. Status quo traje i dalje. Niti ce kosovskim albancima biti bolje niti se na severu nesto menja.

Bianco

pre 11 godina

Krajnje je vreme da se manemo iracionalnog pojma "patriotizam" je patriotizam je isključivo ono što je u interesu države Srbije.
Ako smatrate da je potrebno pokloniti susednoj državi 14 milijardi tona uglja, najveće rudnike srebra, cinka, bora i olova u Evropi i sve to u zamenu za članstvo u EU - onda nemam ništa protiv priznanja Kosova.
Sasvim sam siguran da će Srbija u EU mnogo bolje proći nego jedna Grčka, Slovenija, Španija, Portugalija ili Irska. Kako da ne... Menjamo mi Kosovo za demonstracije, ako mene pitate.

darkomirnic

pre 11 godina

Ja bih pre ovo nazvao linijom razgraničenja dok ne ode nato pakt a onda bog zna šta će biti ili je klasična izdaja i prodaja kosova!

najvaznije

pre 11 godina

Od svega je najvaznije da je nas Premijer zadovoljan.Sutra se vraca Vucic i nastavljalja sa aferama.Nece nam biti dosadna ova zima ni malo.

granice su boundary, a granica border!

pre 11 godina

@) (IBM, 10. decembar 2012 20:48)
Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.

Integrisano granično upravljanje

pre 11 godina

Prevod i za Border i za Boundary je GRANICA a za borders i boundaries je GRANICE. Izgleda da ste zajedno sa Tomom diplomom polagali engleski.

Harwy

pre 11 godina

Srbija je izgubila Kosovo 1999. Najgore je za Srbiju da je inatom i sukobom s Albancima izgubila i tržište od 2.000.000 Albanaca na Kosovu i albansko tržište u Albaniji i Makedoniji. To tržište su zazeli u zadnjih deset godina Slovenci, Hrvati, Makedonci i EU. Kad se tržište jednom izgubi, teško se bez ogromnih ulaganja vrati. Ovim odnosom Srbije prema Albancima ta mogućnost je za dugo vremena izgubljena.

Ima li alternative?

pre 11 godina

Da li neko zna, jer su alternativni putevi jos prohodni?
Pretpostavljam da tamo nema policajce i da ovaj IBM dogovor tamo ne valja!?

Maxxx

pre 11 godina

Pogledajte slike pa recite da li je to granica. Vise lici na policijski punkt, 6 kontejnera i razne policijske uniforme.
Niti smo ovim KiM priznali niti smo ga ovim izgubili. Status quo

IQ=0

pre 11 godina

U Severnoj Koreji,Rusiji,milosrdnoj gringosiji,Kini,Zapadu ili bilo gde...neko peske,biciklom,kolima,avionom,vozom,brodom...a na brdovitom balkanu kontejnerima za EUtiopiju...vozaci Ivica Tacic& Hasim Daci, kondukterka Eston a vlasnici firme(tzv.zapadni balkan) Klark,Olbrajt,klinton,Merkelica itd.

Karte sa cipovima obavezno imati za pregled i srecno "vozanje" (tzv.sloboda kretanja)

TOKii i LaKI falja

pre 11 godina

E bas idem na taj IBM da proverim dali ce da mi traze dokumenta, da bih usla u KM. Ako mi ne budu trazili onda nije kosovo izdato (na 99 god)

Branko

pre 11 godina

Ako ovi dogovori oko primene integrisanih prelaza, poboljšaju život građana na tom delu tritorije, treba ga pozdraviti. Srbija ne sme dozvoliti da ovi integrisani prelazi ne prerastu u državnu granicu.U tom slučaju Vlada Srbije mora odmah da suspenduje te dogovore.

тоша

pre 11 godina

Ово решење није у потпуности неповољно за нас али је велико питање хоће ли овако и остати. Немам поверење у западњаке и Албанце и у њихово поштовање споразума и договора.

mile

pre 11 godina

Nije sija nego vrat! I preko carinskog prelaza Srpska Raca u Federaciju BIH, odnosno Republiku Srpsku i obrnuto u Republiku Srbiju ulazi se sa licnom kartom. A nezavisne su drzave.Sto ne kazete istinu, nego i dalje propagirate neistinu, samo radi ulagivanja narodu i zadrzavanje svojih meknih i udobnih fotelja.

IBM

pre 11 godina

@Integrated Border Management (IBM). Pa gotovo je ovo sa Kosovom. Smesno je sto to zovemo integrisano upravljanje prelazima. Prelaz: crossing, transition. Granica: border. Da li Srbi sa Kosova znaju engleski?
(Ceva, 10. decembar 2012 10:42)

IBM ne znaci Integrated Border Management, kao sto mnogi pogresno misle i kao sto Pristina o pokusava da "progura".IBM znaci IntegrateD BOUNDARY Management. Pristina zato i insistira na reci Border da bi "dokazali" da je to GRANICA, ali na njihovu zalost slovo "B" ovde oznacava rec Boundary.Ko to ne zna, ili nije siguran, neka proveri u zvanicnim dokumentima.

Старо куче

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)
DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiš
kako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!
(Prong, 10. decembar 2012 11:33)

Косово је било, јесте и увек биће Србија. Издајници су били, јесу и увек биће издајници. Косово ће дочекати сунце слободе, па макар и генерације сањале тај сан. А издајници ће завршити на сметлишту историје. Све ће бити на свом месту.

Мр.Гоод

pre 11 godina

Не знам шта људи имају против прелаза, урађени су по ЕУ стандардима, а ову власт не можемо ухватити ни за главу ни за реп кад је Косово у питању.
http://mjaguar.blogspot.com/2012/12/blog-post_10.html

Goran

pre 11 godina

Sine, bojim da kad NATO ode, doci ce Turci opet, i opet pocne iz pocetka. Bolje odustati od ludjeg sanja i poceti raditi nesto pametnije, nesto u skladu sa 21 veku.
(Poljoprivednik, 10. decembar 2012 19:27)

Neće doći turci zato što kad ode NATO Rusija ima još nenaplaćene račune sa Turskoj.... A nije samo Rusija nego : Sirija, Iran, ... sve su to države koji turcima žele djavola oko vrat.

Goran

pre 11 godina

(Milos, 10. decembar 2012 16:02)

Bio jedan narod i zvao se Jevropejci. Njihova religija je bilo hrišćanstvo. Neki njihovih naučnika su pokazivali da se medju njima snažno širi muslimanska vera i da će 50% gradjana Evrope do 2050 godine biti muslimani. Nažalost su ti naučnici staveni pod pritiskom da ne dižu tenzije i tako njih niko nije slušao. Kada je došla ta 2050 god. se upravo to desilo i muslimani posle nisu više bili prema jevropejcima tako dobri kao što su jevropejci bili tolerantni prema muslimanima.

Živ bio ti meni Miloše pa video.

ona druga strana

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)

DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiškako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!
(Prong, 10. decembar 2012 11:33)

Косово је било, јесте и увек биће Србија. Издајници су били, јесу и увек биће издајници. Косово ће дочекати сунце слободе, па макар и генерације сањале тај сан. А издајници ће завршити на сметлишту историје. Све ће бити на свом месту.
(Старо куче, 10. decembar 2012 23:33)

Na Kosovu vec sija sunce slobode!!!

Виса

pre 11 godina

Годинама уназад, народ је довођен у ситуацију да о његовој судбини решења траже и договарају неки лоши људи на погрешним местима.
Имајући у виду да су предстојећи дани време ког ћемо се или поносно сећати или заувек стидети.

nealbanac sa Kosova

pre 11 godina

Da znate ljudi koliko me raduje ova vijest ,prosto sam presrećan,ovim će se nadam se smanjiti te ogromne gužve namerno izazvane sa srpske strane duga čekanja i po 10 sati .Možda ce se i jedni od drugih uzdržavati od naplata ispod ruke zbog blizine punktiva.A ovo sa Tablom i Zastavom uopšte ne menja stvar i u EU granicama je tako ,na primer kad prelazis iz Austije u Njemačku nakon stotinjak metara puše "Willkommen in Deuitchland" i tabla sa režimom saobraćaja ,svetla,brzina itd.
Samo nek je mir i da svi ljudi slobodno žive .

Kojshija

pre 11 godina

"IBM ne znaci Integrated Border Management, kao sto mnogi pogresno misle i kao sto Pristina o pokusava da "progura".IBM znaci IntegrateD BOUNDARY Management. Pristina zato i insistira na reci Border da bi "dokazali" da je to GRANICA, ali na njihovu zalost slovo "B" ovde oznacava rec Boundary.Ko to ne zna, ili nije siguran, neka proveri u zvanicnim dokumentima." - potpuno netacno. Evo ti dva linka, oba dva su zvanicni dokumenti evropske komisije gde se IBM - jasno i glasno stoji kao INTEGRATED BORDER MANAGMENT. I nema veze sa stavom Prishtine da bi se "dokazala da je to granica". Nigde drugde nema Integrated Boundary Managment. Budite iskreni, nazovite stvari sa njihovim pravim imenima.
Pozdrav iz Kosova.

http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/financial_assistance/cards/publications/ibm_guidelines_en.pdf
http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/financial_assistance/cards/publications/ibm_guidelines_en.pdf

IBM

pre 11 godina

@Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.
(granice su boundary, a granica border!, 10. decembar 2012 22:43)

Da si prosao malo vise od kursa engleskog, znao bi za razliku u terminu Boundary and Border. To su povezane reci, ali ne i sinonimi. Sinonimi su u tzv. "puckom" engleskom, ali ne i u vaznim dokumentima. Boundary se upotrebljava u vojnom i operativnom kontekstu, da oznaci liniju kojom se odvajaju dve jedinice, formacije ili administrativne povrsine da bi se olaksala koordinacija i prekinuo konflikt, odnosno radi prestanka konfliktnih operacija. Posto je odnos Srbija / Kosovo jos uvek posledica Kumanovskog sporazuma, koristi se vojna terminologija Americkog ministarstva odbrane (DOD).
Border je termin za granicu - pravu.
To ne znaci da sadasnja Boundary nece postati prava Border. Razlika je vrlo suptilna, zato svaka strana moze da tumaci na svoj nacin, a i skracenica je ista, ali u isto vreme se ispostovao i zahtev Srbije da to nije Granica, vec linija.
i to administrativna.
Za ilustraciju mozes procitati jedan dokument Belgijske kancelarije za vezu u Pristini, gde ces lako uociti razliku u terminologiji, cak i ako je Belgija priznala Kosovo. http://www.diplomatie.be/pristina/default.asp?id=30&mnu=28

IBM

pre 11 godina

@Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.
(granice su boundary, a granica border!, 10. decembar 2012 22:43)

Da si prosao malo vise od kursa engleskog, znao bi za razliku u terminu Boundary and Border. To su povezane reci, ali ne i sinonimi. Sinonimi su u tzv. "puckom" engleskom, ali ne i u vaznim dokumentima. Boundary se upotrebljava u vojnom i operativnom kontekstu, da oznaci liniju kojom se odvajaju dve jedinice, formacije ili administrativne povrsine da bi se olaksala koordinacija i prekinuo konflikt, odnosno radi prestanka konfliktnih operacija. Posto je odnos Srbija / Kosovo jos uvek posledica Kumanovskog sporazuma, koristi se vojna terminologija Americkog ministarstva odbrane (DOD).
Border je termin za granicu - pravu.
To ne znaci da sadasnja Boundary nece postati prava Border. Razlika je vrlo suptilna, zato svaka strana moze da tumaci na svoj nacin, a i skracenica je ista, ali u isto vreme se ispostovao i zahtev Srbije da to nije Granica, vec linija.
i to administrativna.

Pored Interneta je lako danas biti educiran

pre 11 godina

Vidim da se pravi kajgana od rijeci BORDER i BOUNDARY, pa sve do nesuvisle i needukovane tvrdnje da "boundary" znaci mnozinu od rijeci "border"...

Zato mislim da je uputno potraziti znacenje tih rijeci u Oxfordovom rijecniku, jer konacno, to su rijeci cije znacenje oni najbolje razumiju.

http://oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/boundary?q=boundary

http://oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/border?q=border

Za one koji nisu verzirani u tom jeziku:
BORDER (imenica) je u ovom kontekstu linija koja razdvaja dve politicke ili geografske regije(zemlje ili drzave)

Boundary (imenica) je linija koja oznacava (geografsku) limitiranost neke povrsine – razdjelna linija koja se moze odnositi na odredjivanje linije izmedju drzava, ali i ostalih pojmova (kao ma primjer teritorija lovista ili nacionalnog parka, i slicno).
Moje osobno uvjerenje je da je rijec "boundary" namjerno preferirana (umjesto "border") jer se, zavisno od toga tko je cita, moze tumaciti na vise nacina (na pr. ili kao razdjeljna linija drzava ili podjele regiona na bazi predominantne jezicnosti, religiji, ili bilo koje "unikatnosti".

Milenka S.

pre 11 godina

Znali smo to, priča o granicama i prelazima možda je i bolje prošla nego što smo očekivali i nadali se ali uvek ima nekoga ko će biti nezadovoljan rešenjem.

Gorana

pre 11 godina

Bedno. Celi svet nam se smeje. Srpska sela, odsecena, bez struje, ali zato ovde se radi punom parom da EPS prikljuci struju. Nisam sigurna da ce se ovi kontejneri odrzati za stalno....vrlo lako se "transportuju", bice, kako dosli tako i o''sli.

PARAGLAJDER

pre 11 godina

ma ovo je LUD, ZBUNJEN, NORMALAN. Nista jos nije reseno niti ce uskoro. Dzaba se albanci raduju a Srbi brinu. Status quo traje i dalje. Niti ce kosovskim albancima biti bolje niti se na severu nesto menja.

Maxxx

pre 11 godina

Pogledajte slike pa recite da li je to granica. Vise lici na policijski punkt, 6 kontejnera i razne policijske uniforme.
Niti smo ovim KiM priznali niti smo ga ovim izgubili. Status quo

PEdja

pre 11 godina

1999 osmog,ili devetog juna sam usao na teritoriju KiM,sa grupom novinara koji su zeljno isli u Pristinu da sacekaju NATO snage posle kumanovskog sporazuma.Na Merdare sam cekao otprilike sest sati dok se povlacila srpska vojska.Hiljade i hiljade vojnika,stotine tenkova,topova odlazili su sa Kosova razocarani sto se povlace!Jedan kanadski novinar,kasnije poginuo u Avganistanu nije mogao da veruje koliko vojske imamo dole!Pitao me je da li smo mi normalni i da li je uopste NATO nesto uspeo da pogodi,bio je fasciniran srskim jedenicama.Ja smatram da je Milosevic imao dogovor sa zapadom,koji oni nisu ispostovali!Ni ovaj dogovor nece ispostovati,kao i 1999 godine.Mislim da su nas navukli na tanak led kroz koji cemo sigurno propasti!Dacicu valjda si nesto naucio od Milosevica,a to je da nenasedas na igre zapada!Srbima sa severa preporuka da budu jedinstveni !Administrativnio prelazi postace granice vrlo brzo,a onda ce biti kasno!

Duci0167

pre 11 godina

Ajde pa nek' je sa srecom rad nove granice. PatriJote,dalje sa upaljacima od Jarinja. Narodu Srpskom bolje da se pomiri sa cinjenicom. Zao mi je sto istinu moram ovako,direktno.

Bianco

pre 11 godina

Krajnje je vreme da se manemo iracionalnog pojma "patriotizam" je patriotizam je isključivo ono što je u interesu države Srbije.
Ako smatrate da je potrebno pokloniti susednoj državi 14 milijardi tona uglja, najveće rudnike srebra, cinka, bora i olova u Evropi i sve to u zamenu za članstvo u EU - onda nemam ništa protiv priznanja Kosova.
Sasvim sam siguran da će Srbija u EU mnogo bolje proći nego jedna Grčka, Slovenija, Španija, Portugalija ili Irska. Kako da ne... Menjamo mi Kosovo za demonstracije, ako mene pitate.

Branko

pre 11 godina

Ako ovi dogovori oko primene integrisanih prelaza, poboljšaju život građana na tom delu tritorije, treba ga pozdraviti. Srbija ne sme dozvoliti da ovi integrisani prelazi ne prerastu u državnu granicu.U tom slučaju Vlada Srbije mora odmah da suspenduje te dogovore.

Goran

pre 11 godina

Sine, bojim da kad NATO ode, doci ce Turci opet, i opet pocne iz pocetka. Bolje odustati od ludjeg sanja i poceti raditi nesto pametnije, nesto u skladu sa 21 veku.
(Poljoprivednik, 10. decembar 2012 19:27)

Neće doći turci zato što kad ode NATO Rusija ima još nenaplaćene račune sa Turskoj.... A nije samo Rusija nego : Sirija, Iran, ... sve su to države koji turcima žele djavola oko vrat.

Zoki

pre 11 godina

Bez obzira da u komentarima pisete 'IBM prelaz' svi dobro znaju da IBM u engleskom znaci upravlanje GRANICNOG prelaza, sto meni znaci da je Srbija danas i zvanicno pocela priznanjem Kosova kao suverenu susednu drzavu. Ali mozda i nije ovaj potez los ako se ovim Srbija priblizi EU a srpski gradjani u severnom Kosovu dobiju bolji zivot i ekonomski razvoj u mesto laznih pseudo-patriotskih obecanja! Cestitam

Bgd

pre 11 godina

@ -Na prelazu Merdare, na kome nema državnih simbola, nalaze se srpski, kosovski policajci i carinici, kao i službenici Euleksa...

I, kad sutra odu sluzbenici Euleksa, ko ce ostati???
Srpski i kosovski carinici.
A to je sta?
IZDAJA.
Ovo ste mogli da obecavate, ali niste smeli da sprovodite, sto neko rece.

Damir CRO

pre 11 godina

Hoće mi netko objasniti da li Kosovski državljani mogu sa svojim pasošima koji su izdani u Prištini normalno putovati po EU tj da li na primjer mogu ići u Španjolsku pošto ih ona nije priznala.

EU

pre 11 godina

Susjedi čestitam na razumnoj odluci i sretno sa novim susjedima.
Evo u Hrvatskoj javljaju da je Srbija defacto priznala Kosovo i da se aktivno uključuje u europske integracije.

marija

pre 11 godina

kod nas sve mora da bude gotovo u poslednjem minutu,to govori o tome da nismo spremni ništa da uradimo kako valja
(Tito, 10. decembar 2012 08:50)

Nista nije gotovo.

darkomirnic

pre 11 godina

Ja bih pre ovo nazvao linijom razgraničenja dok ne ode nato pakt a onda bog zna šta će biti ili je klasična izdaja i prodaja kosova!

IQ=0

pre 11 godina

U Severnoj Koreji,Rusiji,milosrdnoj gringosiji,Kini,Zapadu ili bilo gde...neko peske,biciklom,kolima,avionom,vozom,brodom...a na brdovitom balkanu kontejnerima za EUtiopiju...vozaci Ivica Tacic& Hasim Daci, kondukterka Eston a vlasnici firme(tzv.zapadni balkan) Klark,Olbrajt,klinton,Merkelica itd.

Karte sa cipovima obavezno imati za pregled i srecno "vozanje" (tzv.sloboda kretanja)

Ivan

pre 11 godina

Za neka buduća vremena , odlično je što je baš "narodnjačka" vlast presekla ovu priču sa Kosovom , i da je definitivno raznim dverima,obrazima,vladikama,patriJotama za sva vremena izbijen povod za rovarenje i priče o dve Srbije. Sreća je da ovaj vruć krompir nije bio na demokratskoj strani Srbije , i ne mogu ni da predpostavim kakva bi bila reakcija tih patriJota da je kojim slučajem DS bio na vlasti.

Prong

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)

DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiš kako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!

IBM

pre 11 godina

@Integrated Border Management (IBM). Pa gotovo je ovo sa Kosovom. Smesno je sto to zovemo integrisano upravljanje prelazima. Prelaz: crossing, transition. Granica: border. Da li Srbi sa Kosova znaju engleski?
(Ceva, 10. decembar 2012 10:42)

IBM ne znaci Integrated Border Management, kao sto mnogi pogresno misle i kao sto Pristina o pokusava da "progura".IBM znaci IntegrateD BOUNDARY Management. Pristina zato i insistira na reci Border da bi "dokazali" da je to GRANICA, ali na njihovu zalost slovo "B" ovde oznacava rec Boundary.Ko to ne zna, ili nije siguran, neka proveri u zvanicnim dokumentima.

Kliker

pre 11 godina

Džaba - Srbija danas ništa ne dobija u Briselu. Loša procena vlade. Jednog dana će ukapirati da EU usporava našu evrointegraciju, dok nas ne sustigne "evrointegrativno Kosovo".

Goran

pre 11 godina

(Milos, 10. decembar 2012 16:02)

Bio jedan narod i zvao se Jevropejci. Njihova religija je bilo hrišćanstvo. Neki njihovih naučnika su pokazivali da se medju njima snažno širi muslimanska vera i da će 50% gradjana Evrope do 2050 godine biti muslimani. Nažalost su ti naučnici staveni pod pritiskom da ne dižu tenzije i tako njih niko nije slušao. Kada je došla ta 2050 god. se upravo to desilo i muslimani posle nisu više bili prema jevropejcima tako dobri kao što su jevropejci bili tolerantni prema muslimanima.

Živ bio ti meni Miloše pa video.

Ima li alternative?

pre 11 godina

Da li neko zna, jer su alternativni putevi jos prohodni?
Pretpostavljam da tamo nema policajce i da ovaj IBM dogovor tamo ne valja!?

?!

pre 11 godina

U samoj Evropi ruše granice a ovde ta ista Evropa pravi granice. Zarad bolje saradnje i dobrih odnosa sa KiM uzimajući u obzir veliki broj ne Albanskog življa koje će samo praviti ogromne probleme bude li se ogradilo od Srbije bolje je bilo napraviti npr. trgovinsku uniju sa KiM nego ovo raditi ili postoji neki skriveni Cilj velikih Sila koji za prvu fazu pravljenja velike Albanije podrazumeva da KiM mora imati granice sa Srbijom

Старо куче

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)
DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiš
kako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!
(Prong, 10. decembar 2012 11:33)

Косово је било, јесте и увек биће Србија. Издајници су били, јесу и увек биће издајници. Косово ће дочекати сунце слободе, па макар и генерације сањале тај сан. А издајници ће завршити на сметлишту историје. Све ће бити на свом месту.

Nezir Blakaj

pre 11 godina

@ Damir Cro.
Sa Kosovskim pasosem moze se putovati po celoj Europi ali sa visom uklucijuci i pet drzava Eu koje nisu priznali Kosovo ali su te iste priznale pasos Kosova medju njima je i Spanija.
Ja cesto putujem u Spaniji i Slovackoj bez ikakvih problema.
Pozdrav u Cro .

skenderi

pre 11 godina

Pozdravlajm ovaj prvi i najbitni cin pomirenja. Posle IBM sledi automatski ujedinjenje, razumno u EU. Sve zemlje Evrope su presli preko tog puta, jednom u Evropi Citav region je srpski, albanski, bosanski. kulturni prostor uklucujuci i verski bice dostupan svima srbima do grcke a nama do srema, zivela slloboda kretanja i postovanje medju susedima.

Mitar Tarabica

pre 11 godina

Ova "izdaja" se trebala dogoditi davno, daaaavno. Iduce godine bismo usli u EU verovatno sa HR, BiH, KOS... Ali mi smo to iz inata prolongirali, i kad vise nista nije islo, kad se drzava nasla pred bankrotom zivnulo se. Sigurno je da je ovo sve za pozdraviti. Sad ostaje da politicki foliranti prestanu folirati, i jasnije istupaju pred narodom, a antievropski kmecavci da prestanu kmecati da bi se stvar ubrzala koliko je to jos moguce. Ovaj reakcionarni skepticizam koji se jos cuje nema vise onaj nezeljeni eho. Narod je postao (s)umoran i treba mu optimizam, sa EU ce se on u slapovima da sliva.

тоша

pre 11 godina

Ово решење није у потпуности неповољно за нас али је велико питање хоће ли овако и остати. Немам поверење у западњаке и Албанце и у њихово поштовање споразума и договора.

Aca Lakicevic

pre 11 godina

"Sve je spremno na Jarinju za primenu sporazuma o integrisanom upravljanju prelazima. Stigli kontejneri, radovi se nastavljaju."
Da se zavrsi ako je ikako moguce bez problema.

Sale

pre 11 godina

Cestitam komsijama nova ulazno-izlazna vrata ka Srbiji. Bice nam svima lakse kad budemo konacno znali gde je cije dvoriste i gde su cija ulazna vrata. Pozdrav iz Srbije.

novica 952

pre 11 godina

Toliko natezanja oko ovih prelaza , velika žurba i danonoćni radovi da sve bude spremno prema dogovoru do desetog decembra i pokušaja da Srbija na taj način ispegla zastoj nastao Srpskim protestima na Jarinju. I kad u osam sati Pavićević simbolično pređe prelaz ništa spektakularno neće se deseti niti će EU to posebno ceneti jer očigledno je da u pozadini ima još stvari koje mi nismo dobro uradili ili nismo onako kako EU i priština to želi. Sve ovo mi miriše na neke nove zahteve i pregovore i jer pretpostavljam da ovo nije to što priština i EU želi i da je ovo početak nekih novih zahteva.

Realno

pre 11 godina

Ja ne znam ko lud jos veruje da nismo priznali Kosovo i da imamo neku kontrolu nad njim? Tu i tamo mrdaju nasi ljudi na severu, ali ovo ostalo je bajka gde je Kosovo deo Srbije...

Goran

pre 11 godina

Evo gledajte šta vam piše EU : Dali Srbiji dati uopšte datum ?

Hvala puno Dačiću i dovidjenja. To što nisu mogli sa Stefanovića i Jeremića sad sa tobom rade kao da si malo dete.
Idi im objasni šta je kale...

Kajem se zbog svoje gluposti i pomoci izdajnicima ove zemlje

pre 11 godina

@PEdja, 10. decembar 2012 11:41
Pa sve je to lepo Milosevic objasnio u svom govoru izmedju dva kruga izbora 2000. ali nije imao ko da ga slusa. Vec smo bili dovoljno "emocionalno izmanipulisani" da nam je promakao taj istorijski govor, koji na zalost opisuje sve od 2000. do danas.

Marina

pre 11 godina

Napokon je granica uspostavljena na dva granična prijelaza,a bit će i na svim ostalim prijelazima. Od danas alternativni putevi će se smatrati ilegalnim prelaskom granice čime će se spriječiti ilegalna trgovina svim i svačim. Možda i Srbija ovim konačno dobije svoje vanjske granice kako bi mogla početi s Briselom pregovarati o reformama unutar njih.

kvrgas Munib

pre 11 godina

Pokupljeni i osudjeni ratni zlocinci, EU mamac postavljen, sa NATOm se saradjuje, korupcija se bije, granice divljeg zapada se ruse, drzave se mire, to se zove EU norma(lizacija). Broj onih koji bi pozeleli da bude drugacije se rapidno smanjuje. Alal vere!

cikapera76

pre 11 godina

...i onda dogodine drzavni simboli republike Kosovo...sve u miru i tishini...a narod cuti zaokupljen egzistencijalnim problemima i sulejmanom velicanstvenim...uzas!!!

Milos

pre 11 godina

Bio jedan narod i zvao se Avari. Bili su prisutni u Evropi od 6. do 9. veka. Bili su jako mocni i svi su ih se plasili. Ziveli su u Panoniji. Medjutim u svoj svojoj moci bili su toliko neinteligentni da su konstantno odbijali da prime Hriscanstvo. Papa i okolne hriscanske zemlje to vise nisu mogli da prihvate jer je uspesna nehriscanska nacija predstavljala opasnost po sve njih. Organizovali su se i izbrisali Avare sa mape evrope.
Naravoucenije: sa svetske scene nestaju narodi koji su dovoljno neinteligentni i preterano ponosni da shvate realnu situaciju u kojoj se nalaze.
Realnost: Srbija nema dovoljno stanovnistva juzno od Ibra koje je voljno da prihvati Srbiju kao svoju drzavo. Probati izvuci maksimum za Srbe severno od Ibra. Uspostaviti granicu izmedju Srba i Albanaca i dobro se organizovati da ni jedni ni drugi ne pokusaju neko novo otimanje teritorije tihim naseljavanjem, kupovinom zemlje ili natalitetom.
Puna podrska onima koji zele da uspostave granice izmedju Srba i Albanaca za mirnu buducnost i jednih i drugih.

MoždaDaAMoždaINeda

pre 11 godina

Ovi naši političari zaslužuju Goli Otok. Zašto više zaluđuju narod? Nek već jednom kažu glasno i jasno: Kosovo je izgubljeno '99. i da se da priča već jednom završi i krenemo napred sa ovim što imamo, da ne zaostaje cela Srbija zbog neke laži u kojoj živimo. Ako nekom amputiraju nogu zbog bolesti znači li to da on treba da se ubije? Zar ne treba da nastavi da živi i da se trudi da prevaziđe tešku situaciju

boban

pre 11 godina

Da li je to klasicna granica ili nije ne znam, znam da organizovani kriminal, krijumcarenje, zloupotreba investicioih sredstva iz Srbije, Kosova i medjunarodne zajednica na severnom delu Kosova od predsenike opstina, drugih kriminalaca sa one i sa druge strane Ibra, sarasnja albanskih i srspskih kriminalaca koju sa na vlasti i na severi i na jugu ce i dalje biti u naboljem redu a jadan narod uzalud demonstrira i kod njih i kod nas.

Mitre, Mitre noge su ti hitre

pre 11 godina

Vreme i istorija su nemilosrdne. Koliko juce su se na ovom istom mestu orile pesme uz logorse vatre. Nema vise plama, reci su Mitra Tarabica.

koji uispeh !!

pre 11 godina

"Svaka cast za Dacica.Pokazao je da je racionalan,pametan i da ima hrabrosti....Uspeo je da spasi najvise,sto se spasti moze...
(Mita, 10. decembar 2012 17:57) ""
======================================

i u tom 'spasavanju', Dacic je bio toliko 'uspesan, racionalan i pametan' da je uveo/doveo u Beograd sa Kosova i 'oficire za vezu' koje 'zuti' nisu hteli prihvatiti

Ceva

pre 11 godina

Integrated Border Management (IBM). Pa gotovo je ovo sa Kosovom. Smesno je sto to zovemo integrisano upravljanje prelazima. Prelaz: crossing, transition. Granica: border. Da li Srbi sa Kosova znaju engleski?

lala

pre 11 godina

Treba biti stvarno majstor pa granicni prelaz nazvati ovako uvijeno integrisani granicni prelaz,zar stvarno ovi iz vlasti misle da smo toliko naivni.

Darko

pre 11 godina

Dobro, a ko placa sve te troskove oko tih prelaza? Ovo napravise za par dana a nasi autoputevi i druga infrastruktura ni za sve ove godine nisu jos gotovi. Cak sta u selu u blizini nema ni jake struje, frižider i šporet ne mozes da ukljucis na miru...

granice su boundary, a granica border!

pre 11 godina

@) (IBM, 10. decembar 2012 20:48)
Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.

Alister

pre 11 godina

KPS!? Pa rekli ste da sa njima nista ne radite...
(ski man, 10. decembar 2012 09:16)

Ko ti je to rekao??? Kako si ti mislio, da sa obe strane granice stoji naša policija, jel? Pa daaaj malo čoveče, uključi zak. Da li si ikada u životu prešao granicu Srbije? Sa jedne strane se nalazi naša policija i carina a sa druge strane, policija i carina te države! I normalna stvar je da sarađuju međusobno. Ne razumem šta ti nije jasno?

Lajavi Krelac

pre 11 godina

Kad god pomislim pali smo na dno zivot me demantuje, padnemo jos malo nize. Ne zasluzujemo da budemo slobodni i treba da budemo robovi.

jovan

pre 11 godina

Za KIBO.
Hvala KIBO sto si procitao moj komentar od pre nekoliko dana.U tom komemntaru pise da SNS i SPS moraju da zavrse rat na Balkanu sto su ga zapoceli 1991 godine,jer to ni u kom slucaju nebi uradio Taic i njemu slicnim,zato sto navedena gospoda nije kriva za rra.Sve je palo nimalo slucajno na ledgima pomenutih partija.
Pozdrav od Jovana i

Bucko razmisljam

pre 11 godina

"Pokazali smo da smo u tako teškim uslovima sposobni i da imamo smelosti da doslovno zaštitimo mir i naše nacionalne interese", rekao je Dačić ???

Pa Gospodine Dačiću, ako je time sto se "administrativni prelazi" izmedju Srbije i Kosova kontrolisu zajedno sa Kosovom, "zašticen mir i "srpski nacionalni interes" zasto se Srbija tome opirala svih ovih dugih godina ?
Ovak'i "srpski nacionalni interes" je mogla da "zaštiti" i moja komsinica "baba Rada" i to da usput i nesto skuva i ispece "gibanicu" i kolac "dok joj je rerna vruca"!
Ja mislio da je taj "srpski nacionalni interes" nesto "Bog zna sta" a ono vidi sad kako ga je "lako ostvariti" ?
Prosto sam razocaran "skromnoscu" tog "srpskog nacionalnog interesa" !

Виса

pre 11 godina

Годинама уназад, народ је довођен у ситуацију да о његовој судбини решења траже и договарају неки лоши људи на погрешним местима.
Имајући у виду да су предстојећи дани време ког ћемо се или поносно сећати или заувек стидети.

TinejdzerA

pre 11 godina

Ajde,znam da vam je cilj da na kraju priznate Kosovo.Zasto nas obmanjujete???Ja nisam nimalo naivan ko neki to sam znao od pocetka.Malo po malo,mic po mic zaokruzujete nezavisnost Kosova.Samo je najgore sto ovi politicari misle kako smo stvarno "iskrivljeni mozgovi" pa da nista ne znamo.I interesantno je,da kad god neko iz EU kaze mora da se prizna Kosovo,odmah stize reakcija nasih koji tvrde kako to nije tacno i da je to samo licno misljenje,a u stvari dolazi iz Nemacke i USA tj. najjacih sila na svetu.Raspisite referendum da se ne zamajavamo oko ove price da narod odluci i prelomi sta ce dalje pa kako bude bice.

Poljoprivednik

pre 11 godina

Sine, bojim da kad NATO ode, doci ce Turci opet, i opet pocne iz pocetka. Bolje odustati od ludjeg sanja i poceti raditi nesto pametnije, nesto u skladu sa 21 veku.

isildur

pre 11 godina

Gdje su sada patrijote koji su kleli bracu Crnogorce zbog "zabijanja noža u ledja"? Crna Gora je uradila u datom trenutku ono što je bilo najboljem interesu njenih gradjana. Drago mi je da i zvanicna Srbija počinje da uvidja očigledno, doduse sa za
kašnjenjem, kao i obično.

Milan

pre 11 godina

Nije vise administrativni prelaz nego granica. Na engleskom "Integrated Border Managment" se ne prevodi "Integrisano upravljanje prelazima" nego "Integrisano upravljanje granicama". "Border" nije "prelaz" nego "granica". Lako je to prevesti, srecno!

PatriJotaaaaaa

pre 11 godina

Ala nas vozaju ovi napuderisani radikali i socijalisti nemam reči!!!
Pametni ljudi sebe prilagodjavaju svetu, glupi svet prilagodavaju sebi

зим962

pre 11 godina

Даки то звали ИБМ или административни прелаз или граница, суштина је иста. Између држава унутар ЕУ нема нити ИБМ. нити административног прелаза нити границе. Ваљда смо довољно паметни да видимо да је то граница. Није спорно што нам ЕУ и америка то намећу, већ то што се из петних жила напињемо да сопствени народ и своју интелигенцију уверимо да то није то, и зато прохватисмо постављене нам границе, зарад уласка у ЕУ ????.
Вероватно кад прође време видећемо да смо сами признали Косово, слично као са Хагом, јер смо прво ми осидили наше генерале па онда је то урадио суд у Хагу.

Pobesneli max

pre 11 godina

Jedina dobra stvar je sto "zuti" nisu na vlasti i nisu imali udela u ovom "detaljisanju" oko sprovodjenja tehnickog sporazuma. Jer da jesu, Bog Sveti zna sta bi uradili ptriJote protiv "izdajnika" Tadica i ostalih "placenika". Mislim da bi Beograd goreo.
Ovako, moraju da cutke gledaju i "pljuckaju" ispred sebe, dok ovi "njini" odradjuju posao zarad EU...:-)

klosar72

pre 11 godina

"Svaka cast za Dacica.Pokazao je da je racionalan,pametan i da ima hrabrosti....Uspeo je da spasi najvise,sto se spasti moze...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mita, 10. decembar 2012 17:57)"

Tako je Ivice, završavaš ono što si i započeo.

"Pogledajte slike pa recite da li je to granica. Vise lici na policijski punkt, 6 kontejnera i razne policijske uniforme.
Niti smo ovim KiM priznali niti smo ga ovim izgubili. Status quo
(Maxxx, 10. decembar 2012 13:02) "

Administrativni prelaz imaš na Pančevačkom mostu, kad iz Srbije prelaziš u Vojvodinu, i obrnuto. Jel ti to sa slike liči na prelaz na Pančevačkom mostu?

TOKii i LaKI falja

pre 11 godina

E bas idem na taj IBM da proverim dali ce da mi traze dokumenta, da bih usla u KM. Ako mi ne budu trazili onda nije kosovo izdato (na 99 god)

Naim-Zagreb

pre 11 godina

sad ce jutanrnju kafu mup i kps zajedno da popije
(baci, 10. decembar 2012 18:33)

A , ne ne, gospodin Stefanovič je rekao da samo Kosovska Policija smije da pije kavu (mogu i čaj oni koji ne piju kavu) i da gledaju kako EULEX i Srpska Policija rade ...

Harwy

pre 11 godina

Srbija je izgubila Kosovo 1999. Najgore je za Srbiju da je inatom i sukobom s Albancima izgubila i tržište od 2.000.000 Albanaca na Kosovu i albansko tržište u Albaniji i Makedoniji. To tržište su zazeli u zadnjih deset godina Slovenci, Hrvati, Makedonci i EU. Kad se tržište jednom izgubi, teško se bez ogromnih ulaganja vrati. Ovim odnosom Srbije prema Albancima ta mogućnost je za dugo vremena izgubljena.

Vanja

pre 11 godina

@TinejdzerA, 10. decembar 2012 10:31

Nisi shvatio. Oni nece referendum. Njih ne interesuje misljenje naroda, a i nikad nisu poveli pravu, ozbiljnu diskusiju o tome da bi ljudi mogli da razluce sta je bolje za drzavu. Oni znaju sta je dobro za nas i rade sve tako da bi doveli narod pred svrsen cin, posle koga nema nazad. Taknuto maknuto. Posle odradjenog posla i da je 90% protiv toga, vec je kasno, ne moze se popraviti. A ovde se ionako feudalci biraju na 4 godine, a 4 godine se odmaraju od drzavnickih feudalnih obaveza. Bitno je samo da su kmetovi poslusni, a sad sto pricaju svasta po kafanama.... pa kafane za to i sluze, da se izduvaju, pa nazad na rmbacenje za feudalce.

Zemljak

pre 11 godina

6 belih kontejnera, pejzaz planina u pozadini i tuce cikica u plavom. Neizbetonirani putevi, i uz sve to plavim slovima ispisano "policija". Koji prelaz covece, pa na ovom moze i Evropa da nam pozavidi.

Ana

pre 11 godina

Granica je de facto tu. Dakle, u pitanju je druga drzava.

Vecini naroda je to jasno, jos kada bi i politicari to jasno i glasno rekli, pa da lepo nastavimo dalje.

Ovo stvarno vec postaje komedija.

MoždaDaAMoždaINeda

pre 11 godina

1998. godina. Na jednoj strani pripadnik mupa, na drugoj strani pripadnik UČK, gledaju se preko nišana.


2012. godina ista ta dva čoveka sede i zajedno piju kafu, jedan je MUP a drugi KPS.

Nekako mi opet lepše izgleda 2012. nego 1998.

Integrisano granično upravljanje

pre 11 godina

Prevod i za Border i za Boundary je GRANICA a za borders i boundaries je GRANICE. Izgleda da ste zajedno sa Tomom diplomom polagali engleski.

Arsenije

pre 11 godina

Kontejneri osiguranja postoje na Končulju i Merdarima. Da li to znači da građani koji prelaze granicu na ovim prelazima plaćaju osiguranje, a oni koji prelaze na Jarinju, ne plaćaju. Čudna neka jednakost građana pred zakonom.

Licika

pre 11 godina

Dok se bavimo tajkunima Mali Sloba po starom dobrom receptu svog učitelja najvažnija državna pitanja sprovodi ispod žita. Srbima hleba i igara, Albancima Kosovo.

ona druga strana

pre 11 godina

Kosovo je Srbija.
(STRIKO, 10. decembar 2012 10:19)

DA! Ali još samo u vremenskoj prognozi. I za tebe će to biti bolje da što pre shvatiš i prihvatiškako se kasnije u životu ne bi čudio i nekoga nazivao izdajnikom!
(Prong, 10. decembar 2012 11:33)

Косово је било, јесте и увек биће Србија. Издајници су били, јесу и увек биће издајници. Косово ће дочекати сунце слободе, па макар и генерације сањале тај сан. А издајници ће завршити на сметлишту историје. Све ће бити на свом месту.
(Старо куче, 10. decembar 2012 23:33)

Na Kosovu vec sija sunce slobode!!!

Kibo

pre 11 godina

Ovo sto se danas dogodilo,moglo je da se desi i za vreme predhodne Vlade.
Slucajnost je velika sto je problem resavanja predat ,,akterima ,, iz 1999 godine. ,,Vi ste zapoceli Vi zavrsite,,

mile

pre 11 godina

Nije sija nego vrat! I preko carinskog prelaza Srpska Raca u Federaciju BIH, odnosno Republiku Srpsku i obrnuto u Republiku Srbiju ulazi se sa licnom kartom. A nezavisne su drzave.Sto ne kazete istinu, nego i dalje propagirate neistinu, samo radi ulagivanja narodu i zadrzavanje svojih meknih i udobnih fotelja.

Kojshija

pre 11 godina

"IBM ne znaci Integrated Border Management, kao sto mnogi pogresno misle i kao sto Pristina o pokusava da "progura".IBM znaci IntegrateD BOUNDARY Management. Pristina zato i insistira na reci Border da bi "dokazali" da je to GRANICA, ali na njihovu zalost slovo "B" ovde oznacava rec Boundary.Ko to ne zna, ili nije siguran, neka proveri u zvanicnim dokumentima." - potpuno netacno. Evo ti dva linka, oba dva su zvanicni dokumenti evropske komisije gde se IBM - jasno i glasno stoji kao INTEGRATED BORDER MANAGMENT. I nema veze sa stavom Prishtine da bi se "dokazala da je to granica". Nigde drugde nema Integrated Boundary Managment. Budite iskreni, nazovite stvari sa njihovim pravim imenima.
Pozdrav iz Kosova.

http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/financial_assistance/cards/publications/ibm_guidelines_en.pdf
http://ec.europa.eu/enlargement/pdf/financial_assistance/cards/publications/ibm_guidelines_en.pdf

Pored Interneta je lako danas biti educiran

pre 11 godina

Vidim da se pravi kajgana od rijeci BORDER i BOUNDARY, pa sve do nesuvisle i needukovane tvrdnje da "boundary" znaci mnozinu od rijeci "border"...

Zato mislim da je uputno potraziti znacenje tih rijeci u Oxfordovom rijecniku, jer konacno, to su rijeci cije znacenje oni najbolje razumiju.

http://oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/boundary?q=boundary

http://oxforddictionaries.com/us/definition/american_english/border?q=border

Za one koji nisu verzirani u tom jeziku:
BORDER (imenica) je u ovom kontekstu linija koja razdvaja dve politicke ili geografske regije(zemlje ili drzave)

Boundary (imenica) je linija koja oznacava (geografsku) limitiranost neke povrsine – razdjelna linija koja se moze odnositi na odredjivanje linije izmedju drzava, ali i ostalih pojmova (kao ma primjer teritorija lovista ili nacionalnog parka, i slicno).
Moje osobno uvjerenje je da je rijec "boundary" namjerno preferirana (umjesto "border") jer se, zavisno od toga tko je cita, moze tumaciti na vise nacina (na pr. ili kao razdjeljna linija drzava ili podjele regiona na bazi predominantne jezicnosti, religiji, ili bilo koje "unikatnosti".

IBM

pre 11 godina

@Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.
(granice su boundary, a granica border!, 10. decembar 2012 22:43)

Da si prosao malo vise od kursa engleskog, znao bi za razliku u terminu Boundary and Border. To su povezane reci, ali ne i sinonimi. Sinonimi su u tzv. "puckom" engleskom, ali ne i u vaznim dokumentima. Boundary se upotrebljava u vojnom i operativnom kontekstu, da oznaci liniju kojom se odvajaju dve jedinice, formacije ili administrativne povrsine da bi se olaksala koordinacija i prekinuo konflikt, odnosno radi prestanka konfliktnih operacija. Posto je odnos Srbija / Kosovo jos uvek posledica Kumanovskog sporazuma, koristi se vojna terminologija Americkog ministarstva odbrane (DOD).
Border je termin za granicu - pravu.
To ne znaci da sadasnja Boundary nece postati prava Border. Razlika je vrlo suptilna, zato svaka strana moze da tumaci na svoj nacin, a i skracenica je ista, ali u isto vreme se ispostovao i zahtev Srbije da to nije Granica, vec linija.
i to administrativna.
Za ilustraciju mozes procitati jedan dokument Belgijske kancelarije za vezu u Pristini, gde ces lako uociti razliku u terminologiji, cak i ako je Belgija priznala Kosovo. http://www.diplomatie.be/pristina/default.asp?id=30&mnu=28

IBM

pre 11 godina

@Mastore, BORDER ti znaci GRANICA, a Boundary ti znece GRANICE.
Posto je rec o sest granicnih prelaza, upotrebljava se rec na mnozimi: BOUNDARY.
Moras malo vise studirati, ili se obratiti vladi Srbije.
(granice su boundary, a granica border!, 10. decembar 2012 22:43)

Da si prosao malo vise od kursa engleskog, znao bi za razliku u terminu Boundary and Border. To su povezane reci, ali ne i sinonimi. Sinonimi su u tzv. "puckom" engleskom, ali ne i u vaznim dokumentima. Boundary se upotrebljava u vojnom i operativnom kontekstu, da oznaci liniju kojom se odvajaju dve jedinice, formacije ili administrativne povrsine da bi se olaksala koordinacija i prekinuo konflikt, odnosno radi prestanka konfliktnih operacija. Posto je odnos Srbija / Kosovo jos uvek posledica Kumanovskog sporazuma, koristi se vojna terminologija Americkog ministarstva odbrane (DOD).
Border je termin za granicu - pravu.
To ne znaci da sadasnja Boundary nece postati prava Border. Razlika je vrlo suptilna, zato svaka strana moze da tumaci na svoj nacin, a i skracenica je ista, ali u isto vreme se ispostovao i zahtev Srbije da to nije Granica, vec linija.
i to administrativna.

Мр.Гоод

pre 11 godina

Не знам шта људи имају против прелаза, урађени су по ЕУ стандардима, а ову власт не можемо ухватити ни за главу ни за реп кад је Косово у питању.
http://mjaguar.blogspot.com/2012/12/blog-post_10.html

najvaznije

pre 11 godina

Od svega je najvaznije da je nas Premijer zadovoljan.Sutra se vraca Vucic i nastavljalja sa aferama.Nece nam biti dosadna ova zima ni malo.

nealbanac sa Kosova

pre 11 godina

Da znate ljudi koliko me raduje ova vijest ,prosto sam presrećan,ovim će se nadam se smanjiti te ogromne gužve namerno izazvane sa srpske strane duga čekanja i po 10 sati .Možda ce se i jedni od drugih uzdržavati od naplata ispod ruke zbog blizine punktiva.A ovo sa Tablom i Zastavom uopšte ne menja stvar i u EU granicama je tako ,na primer kad prelazis iz Austije u Njemačku nakon stotinjak metara puše "Willkommen in Deuitchland" i tabla sa režimom saobraćaja ,svetla,brzina itd.
Samo nek je mir i da svi ljudi slobodno žive .

Milenka S.

pre 11 godina

Znali smo to, priča o granicama i prelazima možda je i bolje prošla nego što smo očekivali i nadali se ali uvek ima nekoga ko će biti nezadovoljan rešenjem.