Utorak, 06.11.2012.

23:20

Barak Obama predsednik još 4 godine

Barak Obama ostaje predsednik SAD još četiri godine, pošto je u vrlo izjednačenoj trci pobedio Mita Romnija.

Izvor: B92

Barak Obama predsednik još 4 godine IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

119 Komentari

Sortiraj po:

Cikaglija

pre 11 godina

@Nucky Thompson: Nije Obama izgubio vecinski glas. Postavio si komentar pre nego sto su izbrojali sve glasove. Odneo je i vecinu (3 miliona vise nego Romni).

Velibor, USA

pre 11 godina

@zeka-usa, ja uopshte nisam rekao da su svi bankari zli ni da su svi kapitalisti zli. ja sam tachno rekao da je bush-ov mozak karl rove zao te da su zli oni bankari i kapitalisti koji su se, u sklopu ideologije i prakse kruto-kapitalistichkog, bezosecajnog, laissez-faire nereformisanog kapitalizma, stavili u sluzbu republikansko-teaparty ideologije koja nanosi shtetu americhkom drushtvu.
ja uopshte nemam idealistichko mishljenje ni o Obami ni o Demokratama, samo kazem da su, u realnom stanju stvari americhke mejnstrim politichke scene ovakve kakva je, manje zlo.
ja sam u Americi 15 godina, a koliko je meni godina, ne bi trebalo biti u vashem interesovanju, gosp. zeka-usa.

dee

pre 11 godina

"Obama, Kubi da se ukinu nametnute sankcije od SAD-a sada! Odmah!"

Pre toga Kuba da vrati svu imovinu koju je nacionalizovala tokom revolucije, tj. otela od Amera?

pablito

pre 11 godina

@ EU Citizen, 7. novembar 2012 07:22

Dobra analiza ali čini mi se sa pogrešnom premisom. Ovaj socijalizam, kako ga vi nazivate mada je daleko od ideala socijalizma pa čak i švedskog modela, je po meni istorijska nužnost (nisam marksista :) ) cele zapadne civilizacije. Civilizacije koja se uzdigla putem ropskog rada i pljačkanja resursa istih tih manjina koje su sad došle i traže svoje. kada je kolonija nestalo, krenulo se na ropski rad sopstvenih građana - liberalni kapitalizam koji je takođe iscrpeo svoje mogućnosti. I ovaj tzv, "socijalizam" je samo odlaganje neminovnog.

Američka ekonomija je ratna, i to će sve više neminovno biti. ovo o zdravim snagama Amerike, vrednim malim rednecksima, američkom snu itd... je samo propagandna priča koja se još uvek uvaljuje narodu USA. Što se Evrope tiče, njena je šansa u nekom izmenjenom obliku, a sudbina joj zavisi pre svega od dogovora Nemačke, Rusije i Francuske.

pablito

pre 11 godina

@ EU Citizen, 7. novembar 2012 07:22

Dobra analiza ali čini mi se sa pogrešnom premisom. Ovaj socijalizam, kako ga vi nazivate mada je daleko od ideala socijalizma pa čak i švedskog modela, je po meni istorijska nužnost (nisam marksista :) ) cele zapadne civilizacije. Civilizacije koja se uzdigla putem ropskog rada i pljačkanja resursa istih tih manjina koje su sad došle i traže svoje. kada je kolonija nestalo, krenulo se na ropski rad sopstvenih građana - liberalni kapitalizam koji je takođe iscrpeo svoje mogućnosti. I ovaj tzv, "socijalizam" je samo odlaganje neminovnog.

Američka ekonomija je ratna, i to će sve više neminovno biti. ovo o zdravim snagama Amerike, vrednim malim rednecksima, američkom snu itd... je samo propagandna priča koja se još uvek uvaljuje narodu USA. Što se Evrope tiče, njena je šansa u nekom izmenjenom obliku, a sudbina joj zavisi pre svega od dogovora Nemačke, Rusije i Francuske.

MJ

pre 11 godina

Potpuno je zapostavljena vest da je na Portoriku, ostrvskoj zemlji u Karipskom moru, koja je pod protektoratom SAD, odrzan referendum o promeni statusa te zemlje.

Vecina je glasala da se Portoriko pripoji SAD kao 51. drzava! Izgleda da ce morati da dodaju jos jednu zvezdicu na zastavu, prvi put posle 1959. kada su se uniji zvanicno prikljucile dotadasnje teritorije Aljaska i Havaji.

http://en.wikipedia.org/wiki/Puerto_Rican_status_referendum,_2012

Djenka Djavo

pre 11 godina

"Hasane, pobedio Obama". Mali Hasan pogleda u nebo nad Avganistanom, vidi avione koje i dalje sipaju napalm po njegovom rodnom selu, uzme kalasnjikov u ruke i kaze: "Jel to onaj sto nas vise 10 godine ubija kao bubasvabe?".

Razlike nema. Samuel L. Jackson je crn, Obama je polu-beo i rodjak Bus familije po 11-om kolenu.

Bw

pre 11 godina

Ne znam kakv to uticaj ima na nas ko je njihov predsednik.Njihova spoljna politika bez obzira da li je na vlasti demokrata ili republikanac se ne menja.Tako da je iluzorno komentarisati.Bez obzira da li su republikanci na vlasti, koji jesu donekle konzervativniji, to u svakom slucaju nece imati bitnog uticaja na nas.

Riječanin

pre 11 godina

Za Vladimira Pulu:
Mislim, nemoj se ni ti ljutiti, ali ni ti nisi baš glasovao u zemlji koja daje dobre demokratske ponude: neki tamo Zoran Milanović, a da ne spominjemo Ivu Sanadera. Lista "demokratskih opcija" je duga u RH koliko i u SRB. Uostalom, nemoj se opet ljutiti, ali ne vjerujem baš da su "bosnian - american" glasovi prevagnuli, s obzirom da i nisu baš toliko brojni ti "bosnian - americans", štogod taj samoproklamirani naziv treba da znači. Valjda oni spadaju pod grupu "caucasian americans"? Jer ipak... Dragi nam bosanci nisu baš etnička grupa za sebe na državnom nivou, poput recimo latinaca. Nemoj sada da se ljutiš. ;-)

Bojan

pre 11 godina

(Garbage collector, 7. novembar 2012 11:00)
jasno je da je ispao idiot na turneji po evropi, i jos po mnogim stvarima, ali taj komentar da voli da je u poziciji da otpusta ljude je jako izvucen iz konteksta i totalno ga je nefer napadati za nju (kao sto su i republikanci na isti nacin napadali Obamu za "you didn't build that")
Romnijev komentar se odnosio na to da je uvek bolje biti u poziciji da biras od koga mozes da koristis usluge, a ne da ti je nametnuto jedno resenje, svidjalo se tebi ono ili ne, samo je u ptianju nesrecna konstrukcija, koja zvuci kao da covek ide po americi i otpusta ljude

Garbage collector

pre 11 godina

Ma znalo se da će Romni da pukne. Naravno kao i na svakim izborima, pogotovo ovim za vreme ekonomske krize se znalo da će Obama dobiti manje glasova.
Ali Romnijeve izjave da arapske države ne mogu da napreduju zbog kulturoloških razloga, da London nije u stanju da organizuje OI, i da ne može da sačuva Veliku Britaniju celovitu. Pa je izjavio da više voli da je na poziji da otpušta ljude. Nazvao pogrdnim imenom Poljsku zbog njenih novinara... ma gomila stvari...

zeka-usa

pre 11 godina

@ velibor-usa.
Da li vi stvarno muslite to sto pisete? Zli Bushovci bankari itd? Dal je moguce da mislite da bi Obama bio izabran prvi i sad drugi put da ga ti isti zli kapitalisti nisu podrzali to jest aminovali da bude predsednik. Obama im je najbolja karta koju su mogli da odigraju da se glupi americki narod ne seti i pocne da se pita ko ih je orobio. Radili bi bageri. ovako su pacifikovali crnce i ostale siromasnije segmente u americkom drustvu da ne dizu bunu jer je toboz njihov na vlasti i sad ce da pohapsi sve kapitisticke zlotvore. hahaha. Vidim Bernanki i slicni likovi i dalje zare i pale i dlaja im nefali sa glave i pod velikim borcem za pravdu i ravnopravnost dragim vodjom Obamicom. Neznam koliko dugo zivite u USA i koliko ste stari ali zakljucujem po idealistickom pisanju da niste stariji od 22 godine. Palako ide vreme sazrecete a i debelo cete se razocarati u vase ideale. Zivi bili pa videli da je vas politicki idol fake kao i u ostalom svi politicari. Lepo ste me nasmejali.

RB

pre 11 godina

@supernova
Komentari koje pise Vladimir Pula su korektni i ne vredjaju nikoga i kada su kriticni i neka ih i dalje pise. Ima tu hrvatskih komentatora koji lece nagimilane komplekse i pisu komentare iz kojih prosto izbija rasizam i mrznja kao sto je onaj konstantinos/zedes i kako se sve ne potpisuje ili ona marina, ali ovaj ne spada u tu grupu.

Romney zamalo

pre 11 godina

I tako je pobedio Obama. Ekonomski gledano odavde to znaci jos 4 godine recesije, gusenja americke ekonomije i neulaganja u zemlje treceg sveta, sto dalje znaci da nam se u Srbiji nista svetlije ne pise, jer nece biti nikakvih vecih investicija iz ekonomski jedne od najrazvijenijih zemalja sveta, posto ce se pare odlivati na Obamin socijalni program.
To je sto se tice ekonomije, a sto se tice same spoljne politike ni jedan kandidat ne bi preterano znacio Srbiji, jer je istorija pokazala da nam ni jedan kandidat neke od ove dve partije nikad ne pomaze. Razlika je samo sto su nam za razliku od demokrata republikanci bar nisu ni odmagali.

Stefan

pre 11 godina

Ne vidim razlog zboh kojeg se dize ovolika buka u Srbiji za izbore u Americi... Ko kod da pobedi, mi necemo imati nista bolji ili kvalitetniji zivot... Bas me briga ko ce pobediti!!!

supernova

pre 11 godina

(Vladimir Pula, 7. novembar 2012 08:53)
Ajde nam sad ti dragi Vladimire objasni odakle Hrvatima tolika potreba da iskazuju svoje misljenje na srpskim sajtovima, nikad ne zaboravljajuci da uvredljivo opletu po Srbima . Ja ti predlazem da odes na sajt Pescanika i procitas sta je tvoja sunarotkinja, cenjena i lucidna gospodja Ugresic, napisala o hrvatskom ponistavanju sopstvenog jugoslovenskog identiteta i sveprisutnom lovu na vestice u kojem ste i nju oterali iz zemlje. To je ta druga strana medalje koja mnogo vise govori o vama nego svi Dacici i Nikolici o nama.
evo linka, da ne gubite vreme http://pescanik.net/2012/11/nostalgija/

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Drago mi je sto je Barak Obama ponovo izabrat za Predsednika SAD zbog "kapare" koju je uzeo za "Nobelovu nagradu" a koju jos nije uspeo "zasluziti do kraja" !
Inace interesantan podatak je da SAD i pored toga sto vaze za najvecu silu Sveta u situaciji u kojoj se danas nalaze NE ispunjavaju "uslove" koji su neophodni evropskim drzavama za clanstvo u EU !
Sto znaci da je EU time dokazala da je najsavrsenije uredjeni deo Sveta i velika je steta za Srbiju sto se "ugleda na SAD" i ne ispunjava "uslove" a ne na EU !

laza

pre 11 godina

E sada ce ekonomski zaista da puknu.Obama je super pevac.Bolji od Marvina Geja ali los politicar.Jos vise ce se zemlja podeliti.Sve sto su uvaljivali drugima sad im se vratilo.Ovo je za svet najboli rezultat

antifa

pre 11 godina

hajde sada cinični pljuvači i zatrovani teoretičari zavere raspalite po čoveku! Porazio je kandidata kojem je Rusija javno deklarisani neprijatelj broj 1., a sigurno bi bio brži na "okidaču" za neki novi rat. Obama je do sada elegantno okončao dva rata koja je nasledio, i nije otvorio novi front. Kako neko može da tvrdi da neće biti razlike po Balkan i Srbiju, gde tačno iznad naših glava prolazi linija razdvajanja interesnih sfera SAD i Rusije?! Kao da je Balkan planeta za sebe i nema veze sa ostatkom sveta?! GO BARACK! Samo da ima snage da se izbori sa TEA Party ludacima, koji su spremni da gurnu u blato svog predsednika, državu i ceo svet u haos, samo da bi ostvarili svoje bolesne zamisli. Pobedila je inteligentija, saosećajnija, mlađa, pismenija, naprednija, miroljubivija strana SAD, trenutno jedine velesile u svetu, i to ne može ostati bez uticaja na ceo svet,i na sve nas...

mRko

pre 11 godina

Na dijagramu koji pokazuje ko je osvojio koje drzave, nabrojano je 47 drzava od ukupno 50, ne racunajuci Wasington DC, posto to nije drzava nego oblast.

Tex

pre 11 godina

(Живела слобода Кубе!, 7. novembar 2012 08:16)

Da li su pravedne ili ne to mozemo da diskutujemo ali se bojim da sankcije Kubi nece biti ukinute skoro jer glavni sponzor sankcija kubanska porodica Bakardi trosi neverovatne kolicine novca da sankcije ostanu na snazi. Jako mnogo ljudi lepo zivi od njihovih para da bi iko mogao da podigne ruku i pokrene pitanje da se promeni nesto, nazalost.

agrippa

pre 11 godina

Sve vas koji smatrate da je elektorski nacin izbora nedemokratski jer postoji mogucnost da covek koji je uzeo vise glasova bruto ne pobedi na izborima zelim da podsetim da je koalicija SPS-PUPS-JS uzela 16% izaslih biraca - 9% glasackog tela, od cega relano SPS ili 5% i dala je premijera. Dakle, kod nas se postaje premijer sa 5% podrske naroda.

Pacijent, al ne kod ovog "doctora"

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!
(doctor, 7. novembar 2012 02:10)

Докторе, мајсторе, царе... успори мало. "Електорски гласови" се одређују према БРОЈУ СТАНОВНИКА. Значи Калифорнија је најнасељенија држава, па сходно томе и добија највећи број гласова. Капираш? О каквој дискриминацији ти причаш? Као требало би нека Небраска са 7 становника да има једнак број гласова као Њјујорк?

bm

pre 11 godina

Primecujete da su za Romnija vecinom glasali oni iz tzv "Bible belt" drzava, gde vlada religiozni fanatizam i teska zatucanost.
Pa uzmite samo jezivu Fox TV koja se obraca republikancima. Brrr, da se najezis.

Pipi duga carapa

pre 11 godina

Ko dobije vise para od donatora taj pobedjuje. Elektronsko glasanje je namesteno takodje. Postoji i dokumentarni film na youtube-u koji to dokazuje, i upravo se radnja filma desava u Ohaju. Ovo je sve samo jedna velika farsa kao sto je to inace u svakoj zemlji. Demokratija vise ne postoji, ako je ikada uopste i postojala. Predstavnicka demokratija je propao nacin funkcionisanja drzave i nestace u 21 veku. Onaj ko veruje da jedan covek moze da resi sve nije pri zdravoj pameti. To znaci da je celo covecanstvo ozbiljno obolelo.

Velibor, USA

pre 11 godina

@neokon-wannabies koji su podrzavali romney-a, Obama i Demokrate nisu samo dobili elektoralni vec i popularni glas. takodje, ne samo da je Ohio vecinski za Obamu vec i Florida i pored svih smicalica koje republikanci napravishe jer su otezali glasachima u Miami, Broward i Dade counties koje su demokratske da glasaju (a za Floridu se govorilo da je sigurno u republikanskim rukama) kao i Virginia (ista stvar). Senat je pojachano demokratski chak vishe nego shto je i bio do sada.

Narochito mi je draga odbrana gej brakova u Maine-u i Maryland-u a po svemu sudeci i u Washington-u!!!
Vrlo dobar rezultat Obame i Demokrata imajuci u vidu da su skoro chitav tzv. chamber of commerce, wall street bankari, opsceno bogati i zli bush-ov mozak karl rove i njegovi tzv. "super pac-ovi" orgijali s odvratnim propagandnim i kriminalno laznim reklamama svuda gde se chovek okrene i vidi.
Ne moze prljavi korumpirani krupno-kapitalistichki kompanijski novac protiv boljeg srca vecinskog americhkog naroda koji hoce vishe socijalne jednakosti i pravde u americhkom drushtvu za sve!!!

mattko

pre 11 godina

Retko se desava da Predsednik koji je na vlasti izgubi izbore za sledeci mandat a a narocito ako ima pobedu u rukama kao sto je bio kod nas slucaj. Treba biti veliki luzer da se dogodi tako nesto.

miro split

pre 11 godina

Ja mislim da bi bilo najbolje da su u Americi svaki tjedan izbori za presjednika.Mi bi imali priliku stalno filozofirat šta znači pobjeda jednog ili drugog kandidata za nas,a Amerikanci bi imali manje vremena za izazivanje novi ratova i pokolja.

seljadin

pre 11 godina

nazalost i ovi izbori su lazirani, glasalo se bez kontrole, nesto slicno kao u Crnoj Gori
http://thecable.foreignpolicy.com/posts/2012/11/06/foreign_election_officials_amazed_by_trust_based_us_voting_system?fb_action_ids=839244864438&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%22839244864438%22%3A483843214971544%7D&action_type_map=%7B%22839244864438%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

Ni rep ni dem

pre 11 godina

Jedan američki klinac, ima deset godina, poznaje politiku kao iskusan čovek, živa enciklopedija, na pitanje da li je republikanac ili demokrata odgovara - a u čemu je razlika. Neko se pita što se ovde toliko njih zajapurilo i bodri "svog" kandidata. Zato što se ovde sve gleda crno-belo i što se uvek mora biti snažno za i protiv. Mi ne znamo kakav bi bio Romni, ali Obama se nije bivšoj prvoj dami mešao u inostrane poslove pa je Hilari uporno radila protiv Srbije i kao i Bil bila na strani albanskih separatista. Zašto bih se radovao Barakovoj pobedi? Kad je Demokratska stranka dala Bila za predsednika, taj nas je bombardovao.

dule

pre 11 godina

... Znaci elektorski glasovi "peglaju" razlike i teraju kandidate da se angazuju u svim drzavama, a opet uzimaju u obzir populaciju drzave.
(Petar, 7. novembar 2012 06:05)

Aha, pazi da nije, ubile se demokrate u npr. Teksasu od kampanje. Pa oni tamo ne bi dobili ni da republikanci kandiduju bika.

Vladimir Pula

pre 11 godina

@Bosnian/American svi glasali za Obamu ! Go Obama !
(Bosnian American, 7. novembar 2012 03:28)

Pobratime mis`im nemo` se ljutis ali vasi glasovi nemaju neku tezinu ni u Bosni a kamoli Americi:-)))
(Monarhista, 07. novembar 2012 04:25)

On utječe na izbor predsjednika najvažnije države svijeta, a ti si glasao u zemlji gdje su izabrani Toma-diploma-grobar i Dacic-Kalemegdan- mali Slobo.. Mislim nemoj se ljutit, jer ionako tvoj glas nije imao nikakvu tezinu..
A btw s obzirom koliko je bila utrka tijesna, možda i jesu imali neku težinu ti bosanski glasovi..

Живела слобода Кубе!

pre 11 godina

Надам се да ће Обама коначно смоћи снаге да укине дубоко неправедне санкције Куби и кубанском народу!

Romanija

pre 11 godina

Sasvim očekivano . Romni , Obama ili neko treći za Srbiju je potpuno svejedno. SAD svoju politiku neće promeniti izborom novog predsednika. Njihova politika je ista decinijama bez razlike ko je predsednik. Odnos SAD prema Srbiji i Kosovu se nebi promenio i da je Romni izabran za predsednika.

Svejedno

pre 11 godina

Sve to stoji da se Američka politika tiče celog sveta, ali mi nikako nije jasno zašto se pojedini ljudi toliko unose u to i bodre svoje "kandidate".

Munja

pre 11 godina

Zasto se u SAD uopste i odrzavaju izbori? Tamo izborni rezultat nema nikakvu vaznost jer im se politika nikad ne menja. Nama je potpuno svejedno ko ce biti predsednik. A obu izbornu farsu nije vredno ni komentarisati...

V_For_Vendetta

pre 11 godina

Romni je sam sebe unistio svojim idiotskim izjavama. Protiv abortusa, istopolnih brakova, Rusije... ma ne mogu da nabrojim sve. Od dva zla,Amerikanci su izabrali manje.

rimljanin

pre 11 godina

Pa eto i Tadic je od 2004 do 2012 bio predsednik..izgleda da se svugde menjaju na svakih 2 mandata.
Nikolicu i Dacicu budite medju prvima da cestitate predsedniku!

EU Citizen

pre 11 godina

Socijalizam po prirodi stvari pobeđuje samog sebe, nažalost, u tom procesu obično potpuno uništi i ekonomiju i društvo. To se u istoriji sveta desilo već nekoliko puta, a sada je na red očigledno došla i zapadna civilizacija, što tesna pobeda štetočine Obame, uprkos katastrofalnim rezultatima, dokazuje. Još uvek mislim da su SAD jedna fundamentalno zdrava nacija, i da će se pre ili kasnije prenuti iz ovog ružnog sna i radikalno reformisati državu, tako da se pljačka i bujanje birokratije i dugova konačno zaustave i svako bude ponovo odgoovran za svoju sudbinu i život, ali mislim da je ova pobeda destruktivnih snaga u Americi, paradoksalno, zapečatila sudbinu Evrope, to jest, da bez zdravog ekonomskog i političkog impulsa s druge strane Atlantika, EU može samo da ubrza svoj pad u sunovrat, i bojim se da ćemo, na nesreću, upravo to imati prilike da posmatramo u sledećih godinu-dve...

Urke

pre 11 godina

Osim sto ce verovatno osvojiti 303 ili cak 332 (sa Floridom) elektorskih glasova, Obama sigurno pobedjuje i po ukupnom broju glasova. Vec ima vecinu, a tek treba da pristignu glasovi iz Kalifornije i ostalih drzava na zapadnoj obali, koji ce tu prednost jos uvecati, pitanje je samo kolika ce na kraju biti.

Petar

pre 11 godina

Za sve one koji pricaju kako mozes da uzmes vecinu, a da izgubis, nije tako jednostavno.
Elektorski glasovi pored istorijskih razloga (velika zemlja -> problem u prebrojavanju glasova u proslosti) imaju utemeljenje i u pravilnijoj raspodeli. Naime, recimo Oklahoma ima 4 miliona stanovnika i 7 elektorskih glasova. Kalifornija ima 37 miliona i 55 glasova. Da nema elektorske podele, neko bi rekao - ma bas me briga za Oklahomu, dobijem Kaliforniju i odradio sam posao. Znaci elektorski glasovi "peglaju" razlike i teraju kandidate da se angazuju u svim drzavama, a opet uzimaju u obzir populaciju drzave.

Peleusa

pre 11 godina

Ma ljudi Obama manje vise ali kod mene u Oregonu izglasali da se legalizuje marihuana! Auuuuuu sto cu ga savijem jos u subotu i to pred pandursku stanicu

boris4c

pre 11 godina

Nije tacno, jos nekoliko drzava ima slican sistem. Na primer u Kanadi mozes da uzmes vecinu u parlamentu sa samo 35% podrske gradjana. Ali u ovom slucaju, Obama ce na kraju ipak imate vise glasove. Zivi bili pa videli.

Zahvalna Beogradjanka-Cikaglija

pre 11 godina

Hvala Ameriko na svemu, toliko se radujem, ipak ima normalnih ljudi koji i dalje veruju u ljudska prava, i zastitu manjina!! Ponosno ostajem ovde do daljnjeg. Da je Romney pobedio morala bih da se odselim jer to bi bila jedna nocna mora za svakoga ko nije milioner i ikada mu zatreba bilo kakva pomoc!!

dee

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!
(doctor, 7. novembar 2012 02:10)

O cemu pricas? Pravila su ista za OBA kandidata.

Inace, velika drzava kao SAD mora da ima kompromis: ne moze bas jedna savezna drzava od 1 milion ljudi da ima jednaku tezinu kao ona od 20 miliona.

Sa druge strane, ne moze da se gleda samo ni populacija jer bi slabije naseljene drzave uvek gubile.

Zato i postoji ovakav sistem, zato i postoje i Kuca Predstavnika i Senat.

Informisi se malo..

sasa 076

pre 11 godina

Ono sto se desilo Goru protiv Busa sad se desilo Romniju protiv Obame u jos gorem scenariju, Romni je u zbiru dobio vise glasova ali izgubio trku,iygubio je u svim ali svim sving drzavama, u Ohaju, pensilvaniji, floridi, Ajovi,Koloradu, Viskonsinu, obama je napravio haos ja se ne secam da je ijedan kandidat pokupio sve elektoreske glasove u sving drzavama maestralno su odradili kampanju tim drzavama

Monarhista

pre 11 godina

Bosnian/American svi glasali za Obamu ! Go Obama !
(Bosnian American, 7. novembar 2012 03:28)

Pobratime mis`im nemo` se ljutis ali vasi glasovi nemaju neku tezinu ni u Bosni a kamoli Americi:-)))

Зоран

pre 11 godina

Видим ово на слици, плаво, црвено бело Моје дете ишло у други разред основне овде у САД и рекли му да се обуче у те боје јер имали неко славље. Ми га обучемо и успут кажемо да и српска застава има исте боје. Оно отишло у школу и дигло руку на сред часа да каже нешто. Ајде: И застава Србије има исте боје као америчка. Добро, научили смо још нешто ново, каже учитељица. Ми се смејасмо после.

doctor

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!

De Missi

pre 11 godina

Napred Obama,nemoj da dozvolis da te pobedi ovaj militarista!Ipak je za tebe glasala Katy Perry:-):-):-):-):-):-):-)Ne ozbiljno, ako dodje ovaj republikanac, svi smo ga ugasili:-( Go Obama Go!

Nekad sava sada sengen

pre 11 godina

iz mog ugla@ potpuno si u pravu. Ali demokratija je trenutno najbolji izbor neznam koja bi politicka opcija bila bolja jer za sad nepostoji bolji oblik vladanja nego volja vecine. Ne mozes ni dat vlast nekom diktatoru pa da radi sta god oce bez straha da bi ga iko mogo maknut sa vlasti. Nije smisljeno do sad bolje rjesenje a i mislim da ga nu nema jer uvjek ce neko bit nezadovoljan ( pogledaj svicarsku ili norveslu koje su ne samo za nas idealne drzave za zivjet skoro bez siromastva pa opet i tao ima onih nezadovoljnih koji su protiv vlade)

freedom

pre 11 godina

@loody

Predizborna cutnja je u drzavama sa niskom demokratskom kulturom, gde svaka sugestija moze da utice na birace koji inace nemaju ili imaju slabo izgradjen licni stav u politici ili o drustvu uopste. Ova kampanja kandidata u toku samog glasanja je usmerena da izvede svoje pristalice da glasaju, a ne da preobrati vec postojeca misljenja.

Evroslav

pre 11 godina

"Trebalo bi neko da sedne i izracuna koliko se para tokom samo jedne godine, širom sveta, dakle na celoj planeti, potroši na raznorazne izbore. Demokratija je postala svojevrsna "industrija zabave" u kojoj se obrće ogromna lova, a demokratija tu zapravo više ne stanuje, ako je ikada i stanovala. Ekonomska kriza drma demokratski svet, steže se kaiš na sve strane, samo kad je politika u pitanju, tu se otvaraju nove rupice na kaišu i prosto se rasipa. Za izbore mora da bude. Farsa."

Ne trose se pare od drzave, ne razumem u cemu je problem. Isto mozes reci i za fudbal, itd.

doboj

pre 11 godina

Neznam bas najbolje ali mislim da ako romnej pobjedi nece bit dobro za citav svijet jer ovi izbori se ticu sviju nas. Kolko god ljudi ne vole ameriku i politiku obame mislim da je on u ovom izboru manje zlo jer ovaj ce zaratovat gdje god bude mogo a kad amerika ratuje posljedice osjeti cjeli svjet

demonkratija

pre 11 godina

@(iz mog ugla, 7. novembar 2012 00:10)
U pravu si, slupa se ogromna kinta, a ovi ameri uopste i nemaju demokratske izbore. Njihov sistem je extra nakaradan i ne kapiram kako mogu da se busaju u grudi da su oni demokratska drzava, a kod njih ne vazi princip - jedan covek, jedan glas.

iz mog ugla

pre 11 godina

Trebalo bi neko da sedne i izracuna koliko se para tokom samo jedne godine, širom sveta, dakle na celoj planeti, potroši na raznorazne izbore. Demokratija je postala svojevrsna "industrija zabave" u kojoj se obrće ogromna lova, a demokratija tu zapravo više ne stanuje, ako je ikada i stanovala.
Ekonomska kriza drma demokratski svet, steže se kaiš na sve strane, samo kad je politika u pitanju, tu se otvaraju nove rupice na kaišu i prosto se rasipa. Za izbore mora da bude. Farsa.

Monarhista

pre 11 godina

Bosnian/American svi glasali za Obamu ! Go Obama !
(Bosnian American, 7. novembar 2012 03:28)

Pobratime mis`im nemo` se ljutis ali vasi glasovi nemaju neku tezinu ni u Bosni a kamoli Americi:-)))

iz mog ugla

pre 11 godina

Trebalo bi neko da sedne i izracuna koliko se para tokom samo jedne godine, širom sveta, dakle na celoj planeti, potroši na raznorazne izbore. Demokratija je postala svojevrsna "industrija zabave" u kojoj se obrće ogromna lova, a demokratija tu zapravo više ne stanuje, ako je ikada i stanovala.
Ekonomska kriza drma demokratski svet, steže se kaiš na sve strane, samo kad je politika u pitanju, tu se otvaraju nove rupice na kaišu i prosto se rasipa. Za izbore mora da bude. Farsa.

Зоран

pre 11 godina

Видим ово на слици, плаво, црвено бело Моје дете ишло у други разред основне овде у САД и рекли му да се обуче у те боје јер имали неко славље. Ми га обучемо и успут кажемо да и српска застава има исте боје. Оно отишло у школу и дигло руку на сред часа да каже нешто. Ајде: И застава Србије има исте боје као америчка. Добро, научили смо још нешто ново, каже учитељица. Ми се смејасмо после.

Peleusa

pre 11 godina

Ma ljudi Obama manje vise ali kod mene u Oregonu izglasali da se legalizuje marihuana! Auuuuuu sto cu ga savijem jos u subotu i to pred pandursku stanicu

De Missi

pre 11 godina

Napred Obama,nemoj da dozvolis da te pobedi ovaj militarista!Ipak je za tebe glasala Katy Perry:-):-):-):-):-):-):-)Ne ozbiljno, ako dodje ovaj republikanac, svi smo ga ugasili:-( Go Obama Go!

V_For_Vendetta

pre 11 godina

Romni je sam sebe unistio svojim idiotskim izjavama. Protiv abortusa, istopolnih brakova, Rusije... ma ne mogu da nabrojim sve. Od dva zla,Amerikanci su izabrali manje.

Zahvalna Beogradjanka-Cikaglija

pre 11 godina

Hvala Ameriko na svemu, toliko se radujem, ipak ima normalnih ljudi koji i dalje veruju u ljudska prava, i zastitu manjina!! Ponosno ostajem ovde do daljnjeg. Da je Romney pobedio morala bih da se odselim jer to bi bila jedna nocna mora za svakoga ko nije milioner i ikada mu zatreba bilo kakva pomoc!!

miro split

pre 11 godina

Ja mislim da bi bilo najbolje da su u Americi svaki tjedan izbori za presjednika.Mi bi imali priliku stalno filozofirat šta znači pobjeda jednog ili drugog kandidata za nas,a Amerikanci bi imali manje vremena za izazivanje novi ratova i pokolja.

doboj

pre 11 godina

Neznam bas najbolje ali mislim da ako romnej pobjedi nece bit dobro za citav svijet jer ovi izbori se ticu sviju nas. Kolko god ljudi ne vole ameriku i politiku obame mislim da je on u ovom izboru manje zlo jer ovaj ce zaratovat gdje god bude mogo a kad amerika ratuje posljedice osjeti cjeli svjet

Pacijent, al ne kod ovog "doctora"

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!
(doctor, 7. novembar 2012 02:10)

Докторе, мајсторе, царе... успори мало. "Електорски гласови" се одређују према БРОЈУ СТАНОВНИКА. Значи Калифорнија је најнасељенија држава, па сходно томе и добија највећи број гласова. Капираш? О каквој дискриминацији ти причаш? Као требало би нека Небраска са 7 становника да има једнак број гласова као Њјујорк?

Petar

pre 11 godina

Za sve one koji pricaju kako mozes da uzmes vecinu, a da izgubis, nije tako jednostavno.
Elektorski glasovi pored istorijskih razloga (velika zemlja -> problem u prebrojavanju glasova u proslosti) imaju utemeljenje i u pravilnijoj raspodeli. Naime, recimo Oklahoma ima 4 miliona stanovnika i 7 elektorskih glasova. Kalifornija ima 37 miliona i 55 glasova. Da nema elektorske podele, neko bi rekao - ma bas me briga za Oklahomu, dobijem Kaliforniju i odradio sam posao. Znaci elektorski glasovi "peglaju" razlike i teraju kandidate da se angazuju u svim drzavama, a opet uzimaju u obzir populaciju drzave.

freedom

pre 11 godina

@loody

Predizborna cutnja je u drzavama sa niskom demokratskom kulturom, gde svaka sugestija moze da utice na birace koji inace nemaju ili imaju slabo izgradjen licni stav u politici ili o drustvu uopste. Ova kampanja kandidata u toku samog glasanja je usmerena da izvede svoje pristalice da glasaju, a ne da preobrati vec postojeca misljenja.

dee

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!
(doctor, 7. novembar 2012 02:10)

O cemu pricas? Pravila su ista za OBA kandidata.

Inace, velika drzava kao SAD mora da ima kompromis: ne moze bas jedna savezna drzava od 1 milion ljudi da ima jednaku tezinu kao ona od 20 miliona.

Sa druge strane, ne moze da se gleda samo ni populacija jer bi slabije naseljene drzave uvek gubile.

Zato i postoji ovakav sistem, zato i postoje i Kuca Predstavnika i Senat.

Informisi se malo..

demonkratija

pre 11 godina

@(iz mog ugla, 7. novembar 2012 00:10)
U pravu si, slupa se ogromna kinta, a ovi ameri uopste i nemaju demokratske izbore. Njihov sistem je extra nakaradan i ne kapiram kako mogu da se busaju u grudi da su oni demokratska drzava, a kod njih ne vazi princip - jedan covek, jedan glas.

doctor

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!

dule

pre 11 godina

... Znaci elektorski glasovi "peglaju" razlike i teraju kandidate da se angazuju u svim drzavama, a opet uzimaju u obzir populaciju drzave.
(Petar, 7. novembar 2012 06:05)

Aha, pazi da nije, ubile se demokrate u npr. Teksasu od kampanje. Pa oni tamo ne bi dobili ni da republikanci kandiduju bika.

Evroslav

pre 11 godina

"Trebalo bi neko da sedne i izracuna koliko se para tokom samo jedne godine, širom sveta, dakle na celoj planeti, potroši na raznorazne izbore. Demokratija je postala svojevrsna "industrija zabave" u kojoj se obrće ogromna lova, a demokratija tu zapravo više ne stanuje, ako je ikada i stanovala. Ekonomska kriza drma demokratski svet, steže se kaiš na sve strane, samo kad je politika u pitanju, tu se otvaraju nove rupice na kaišu i prosto se rasipa. Za izbore mora da bude. Farsa."

Ne trose se pare od drzave, ne razumem u cemu je problem. Isto mozes reci i za fudbal, itd.

Живела слобода Кубе!

pre 11 godina

Надам се да ће Обама коначно смоћи снаге да укине дубоко неправедне санкције Куби и кубанском народу!

supernova

pre 11 godina

(Vladimir Pula, 7. novembar 2012 08:53)
Ajde nam sad ti dragi Vladimire objasni odakle Hrvatima tolika potreba da iskazuju svoje misljenje na srpskim sajtovima, nikad ne zaboravljajuci da uvredljivo opletu po Srbima . Ja ti predlazem da odes na sajt Pescanika i procitas sta je tvoja sunarotkinja, cenjena i lucidna gospodja Ugresic, napisala o hrvatskom ponistavanju sopstvenog jugoslovenskog identiteta i sveprisutnom lovu na vestice u kojem ste i nju oterali iz zemlje. To je ta druga strana medalje koja mnogo vise govori o vama nego svi Dacici i Nikolici o nama.
evo linka, da ne gubite vreme http://pescanik.net/2012/11/nostalgija/

Nekad sava sada sengen

pre 11 godina

iz mog ugla@ potpuno si u pravu. Ali demokratija je trenutno najbolji izbor neznam koja bi politicka opcija bila bolja jer za sad nepostoji bolji oblik vladanja nego volja vecine. Ne mozes ni dat vlast nekom diktatoru pa da radi sta god oce bez straha da bi ga iko mogo maknut sa vlasti. Nije smisljeno do sad bolje rjesenje a i mislim da ga nu nema jer uvjek ce neko bit nezadovoljan ( pogledaj svicarsku ili norveslu koje su ne samo za nas idealne drzave za zivjet skoro bez siromastva pa opet i tao ima onih nezadovoljnih koji su protiv vlade)

Vladimir Pula

pre 11 godina

@Bosnian/American svi glasali za Obamu ! Go Obama !
(Bosnian American, 7. novembar 2012 03:28)

Pobratime mis`im nemo` se ljutis ali vasi glasovi nemaju neku tezinu ni u Bosni a kamoli Americi:-)))
(Monarhista, 07. novembar 2012 04:25)

On utječe na izbor predsjednika najvažnije države svijeta, a ti si glasao u zemlji gdje su izabrani Toma-diploma-grobar i Dacic-Kalemegdan- mali Slobo.. Mislim nemoj se ljutit, jer ionako tvoj glas nije imao nikakvu tezinu..
A btw s obzirom koliko je bila utrka tijesna, možda i jesu imali neku težinu ti bosanski glasovi..

antifa

pre 11 godina

hajde sada cinični pljuvači i zatrovani teoretičari zavere raspalite po čoveku! Porazio je kandidata kojem je Rusija javno deklarisani neprijatelj broj 1., a sigurno bi bio brži na "okidaču" za neki novi rat. Obama je do sada elegantno okončao dva rata koja je nasledio, i nije otvorio novi front. Kako neko može da tvrdi da neće biti razlike po Balkan i Srbiju, gde tačno iznad naših glava prolazi linija razdvajanja interesnih sfera SAD i Rusije?! Kao da je Balkan planeta za sebe i nema veze sa ostatkom sveta?! GO BARACK! Samo da ima snage da se izbori sa TEA Party ludacima, koji su spremni da gurnu u blato svog predsednika, državu i ceo svet u haos, samo da bi ostvarili svoje bolesne zamisli. Pobedila je inteligentija, saosećajnija, mlađa, pismenija, naprednija, miroljubivija strana SAD, trenutno jedine velesile u svetu, i to ne može ostati bez uticaja na ceo svet,i na sve nas...

bm

pre 11 godina

Primecujete da su za Romnija vecinom glasali oni iz tzv "Bible belt" drzava, gde vlada religiozni fanatizam i teska zatucanost.
Pa uzmite samo jezivu Fox TV koja se obraca republikancima. Brrr, da se najezis.

Urke

pre 11 godina

Osim sto ce verovatno osvojiti 303 ili cak 332 (sa Floridom) elektorskih glasova, Obama sigurno pobedjuje i po ukupnom broju glasova. Vec ima vecinu, a tek treba da pristignu glasovi iz Kalifornije i ostalih drzava na zapadnoj obali, koji ce tu prednost jos uvecati, pitanje je samo kolika ce na kraju biti.

Svejedno

pre 11 godina

Sve to stoji da se Američka politika tiče celog sveta, ali mi nikako nije jasno zašto se pojedini ljudi toliko unose u to i bodre svoje "kandidate".

Romanija

pre 11 godina

Sasvim očekivano . Romni , Obama ili neko treći za Srbiju je potpuno svejedno. SAD svoju politiku neće promeniti izborom novog predsednika. Njihova politika je ista decinijama bez razlike ko je predsednik. Odnos SAD prema Srbiji i Kosovu se nebi promenio i da je Romni izabran za predsednika.

agrippa

pre 11 godina

Sve vas koji smatrate da je elektorski nacin izbora nedemokratski jer postoji mogucnost da covek koji je uzeo vise glasova bruto ne pobedi na izborima zelim da podsetim da je koalicija SPS-PUPS-JS uzela 16% izaslih biraca - 9% glasackog tela, od cega relano SPS ili 5% i dala je premijera. Dakle, kod nas se postaje premijer sa 5% podrske naroda.

Munja

pre 11 godina

Zasto se u SAD uopste i odrzavaju izbori? Tamo izborni rezultat nema nikakvu vaznost jer im se politika nikad ne menja. Nama je potpuno svejedno ko ce biti predsednik. A obu izbornu farsu nije vredno ni komentarisati...

Ni rep ni dem

pre 11 godina

Jedan američki klinac, ima deset godina, poznaje politiku kao iskusan čovek, živa enciklopedija, na pitanje da li je republikanac ili demokrata odgovara - a u čemu je razlika. Neko se pita što se ovde toliko njih zajapurilo i bodri "svog" kandidata. Zato što se ovde sve gleda crno-belo i što se uvek mora biti snažno za i protiv. Mi ne znamo kakav bi bio Romni, ali Obama se nije bivšoj prvoj dami mešao u inostrane poslove pa je Hilari uporno radila protiv Srbije i kao i Bil bila na strani albanskih separatista. Zašto bih se radovao Barakovoj pobedi? Kad je Demokratska stranka dala Bila za predsednika, taj nas je bombardovao.

boris4c

pre 11 godina

Nije tacno, jos nekoliko drzava ima slican sistem. Na primer u Kanadi mozes da uzmes vecinu u parlamentu sa samo 35% podrske gradjana. Ali u ovom slucaju, Obama ce na kraju ipak imate vise glasove. Zivi bili pa videli.

Velibor, USA

pre 11 godina

@neokon-wannabies koji su podrzavali romney-a, Obama i Demokrate nisu samo dobili elektoralni vec i popularni glas. takodje, ne samo da je Ohio vecinski za Obamu vec i Florida i pored svih smicalica koje republikanci napravishe jer su otezali glasachima u Miami, Broward i Dade counties koje su demokratske da glasaju (a za Floridu se govorilo da je sigurno u republikanskim rukama) kao i Virginia (ista stvar). Senat je pojachano demokratski chak vishe nego shto je i bio do sada.

Narochito mi je draga odbrana gej brakova u Maine-u i Maryland-u a po svemu sudeci i u Washington-u!!!
Vrlo dobar rezultat Obame i Demokrata imajuci u vidu da su skoro chitav tzv. chamber of commerce, wall street bankari, opsceno bogati i zli bush-ov mozak karl rove i njegovi tzv. "super pac-ovi" orgijali s odvratnim propagandnim i kriminalno laznim reklamama svuda gde se chovek okrene i vidi.
Ne moze prljavi korumpirani krupno-kapitalistichki kompanijski novac protiv boljeg srca vecinskog americhkog naroda koji hoce vishe socijalne jednakosti i pravde u americhkom drushtvu za sve!!!

rimljanin

pre 11 godina

Pa eto i Tadic je od 2004 do 2012 bio predsednik..izgleda da se svugde menjaju na svakih 2 mandata.
Nikolicu i Dacicu budite medju prvima da cestitate predsedniku!

Pipi duga carapa

pre 11 godina

Ko dobije vise para od donatora taj pobedjuje. Elektronsko glasanje je namesteno takodje. Postoji i dokumentarni film na youtube-u koji to dokazuje, i upravo se radnja filma desava u Ohaju. Ovo je sve samo jedna velika farsa kao sto je to inace u svakoj zemlji. Demokratija vise ne postoji, ako je ikada uopste i postojala. Predstavnicka demokratija je propao nacin funkcionisanja drzave i nestace u 21 veku. Onaj ko veruje da jedan covek moze da resi sve nije pri zdravoj pameti. To znaci da je celo covecanstvo ozbiljno obolelo.

EU Citizen

pre 11 godina

Socijalizam po prirodi stvari pobeđuje samog sebe, nažalost, u tom procesu obično potpuno uništi i ekonomiju i društvo. To se u istoriji sveta desilo već nekoliko puta, a sada je na red očigledno došla i zapadna civilizacija, što tesna pobeda štetočine Obame, uprkos katastrofalnim rezultatima, dokazuje. Još uvek mislim da su SAD jedna fundamentalno zdrava nacija, i da će se pre ili kasnije prenuti iz ovog ružnog sna i radikalno reformisati državu, tako da se pljačka i bujanje birokratije i dugova konačno zaustave i svako bude ponovo odgoovran za svoju sudbinu i život, ali mislim da je ova pobeda destruktivnih snaga u Americi, paradoksalno, zapečatila sudbinu Evrope, to jest, da bez zdravog ekonomskog i političkog impulsa s druge strane Atlantika, EU može samo da ubrza svoj pad u sunovrat, i bojim se da ćemo, na nesreću, upravo to imati prilike da posmatramo u sledećih godinu-dve...

mattko

pre 11 godina

Retko se desava da Predsednik koji je na vlasti izgubi izbore za sledeci mandat a a narocito ako ima pobedu u rukama kao sto je bio kod nas slucaj. Treba biti veliki luzer da se dogodi tako nesto.

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Drago mi je sto je Barak Obama ponovo izabrat za Predsednika SAD zbog "kapare" koju je uzeo za "Nobelovu nagradu" a koju jos nije uspeo "zasluziti do kraja" !
Inace interesantan podatak je da SAD i pored toga sto vaze za najvecu silu Sveta u situaciji u kojoj se danas nalaze NE ispunjavaju "uslove" koji su neophodni evropskim drzavama za clanstvo u EU !
Sto znaci da je EU time dokazala da je najsavrsenije uredjeni deo Sveta i velika je steta za Srbiju sto se "ugleda na SAD" i ne ispunjava "uslove" a ne na EU !

Romney zamalo

pre 11 godina

I tako je pobedio Obama. Ekonomski gledano odavde to znaci jos 4 godine recesije, gusenja americke ekonomije i neulaganja u zemlje treceg sveta, sto dalje znaci da nam se u Srbiji nista svetlije ne pise, jer nece biti nikakvih vecih investicija iz ekonomski jedne od najrazvijenijih zemalja sveta, posto ce se pare odlivati na Obamin socijalni program.
To je sto se tice ekonomije, a sto se tice same spoljne politike ni jedan kandidat ne bi preterano znacio Srbiji, jer je istorija pokazala da nam ni jedan kandidat neke od ove dve partije nikad ne pomaze. Razlika je samo sto su nam za razliku od demokrata republikanci bar nisu ni odmagali.

Bw

pre 11 godina

Ne znam kakv to uticaj ima na nas ko je njihov predsednik.Njihova spoljna politika bez obzira da li je na vlasti demokrata ili republikanac se ne menja.Tako da je iluzorno komentarisati.Bez obzira da li su republikanci na vlasti, koji jesu donekle konzervativniji, to u svakom slucaju nece imati bitnog uticaja na nas.

Garbage collector

pre 11 godina

Ma znalo se da će Romni da pukne. Naravno kao i na svakim izborima, pogotovo ovim za vreme ekonomske krize se znalo da će Obama dobiti manje glasova.
Ali Romnijeve izjave da arapske države ne mogu da napreduju zbog kulturoloških razloga, da London nije u stanju da organizuje OI, i da ne može da sačuva Veliku Britaniju celovitu. Pa je izjavio da više voli da je na poziji da otpušta ljude. Nazvao pogrdnim imenom Poljsku zbog njenih novinara... ma gomila stvari...

Tex

pre 11 godina

(Живела слобода Кубе!, 7. novembar 2012 08:16)

Da li su pravedne ili ne to mozemo da diskutujemo ali se bojim da sankcije Kubi nece biti ukinute skoro jer glavni sponzor sankcija kubanska porodica Bakardi trosi neverovatne kolicine novca da sankcije ostanu na snazi. Jako mnogo ljudi lepo zivi od njihovih para da bi iko mogao da podigne ruku i pokrene pitanje da se promeni nesto, nazalost.

Stefan

pre 11 godina

Ne vidim razlog zboh kojeg se dize ovolika buka u Srbiji za izbore u Americi... Ko kod da pobedi, mi necemo imati nista bolji ili kvalitetniji zivot... Bas me briga ko ce pobediti!!!

MJ

pre 11 godina

Potpuno je zapostavljena vest da je na Portoriku, ostrvskoj zemlji u Karipskom moru, koja je pod protektoratom SAD, odrzan referendum o promeni statusa te zemlje.

Vecina je glasala da se Portoriko pripoji SAD kao 51. drzava! Izgleda da ce morati da dodaju jos jednu zvezdicu na zastavu, prvi put posle 1959. kada su se uniji zvanicno prikljucile dotadasnje teritorije Aljaska i Havaji.

http://en.wikipedia.org/wiki/Puerto_Rican_status_referendum,_2012

sasa 076

pre 11 godina

Ono sto se desilo Goru protiv Busa sad se desilo Romniju protiv Obame u jos gorem scenariju, Romni je u zbiru dobio vise glasova ali izgubio trku,iygubio je u svim ali svim sving drzavama, u Ohaju, pensilvaniji, floridi, Ajovi,Koloradu, Viskonsinu, obama je napravio haos ja se ne secam da je ijedan kandidat pokupio sve elektoreske glasove u sving drzavama maestralno su odradili kampanju tim drzavama

Djenka Djavo

pre 11 godina

"Hasane, pobedio Obama". Mali Hasan pogleda u nebo nad Avganistanom, vidi avione koje i dalje sipaju napalm po njegovom rodnom selu, uzme kalasnjikov u ruke i kaze: "Jel to onaj sto nas vise 10 godine ubija kao bubasvabe?".

Razlike nema. Samuel L. Jackson je crn, Obama je polu-beo i rodjak Bus familije po 11-om kolenu.

zeka-usa

pre 11 godina

@ velibor-usa.
Da li vi stvarno muslite to sto pisete? Zli Bushovci bankari itd? Dal je moguce da mislite da bi Obama bio izabran prvi i sad drugi put da ga ti isti zli kapitalisti nisu podrzali to jest aminovali da bude predsednik. Obama im je najbolja karta koju su mogli da odigraju da se glupi americki narod ne seti i pocne da se pita ko ih je orobio. Radili bi bageri. ovako su pacifikovali crnce i ostale siromasnije segmente u americkom drustvu da ne dizu bunu jer je toboz njihov na vlasti i sad ce da pohapsi sve kapitisticke zlotvore. hahaha. Vidim Bernanki i slicni likovi i dalje zare i pale i dlaja im nefali sa glave i pod velikim borcem za pravdu i ravnopravnost dragim vodjom Obamicom. Neznam koliko dugo zivite u USA i koliko ste stari ali zakljucujem po idealistickom pisanju da niste stariji od 22 godine. Palako ide vreme sazrecete a i debelo cete se razocarati u vase ideale. Zivi bili pa videli da je vas politicki idol fake kao i u ostalom svi politicari. Lepo ste me nasmejali.

Riječanin

pre 11 godina

Za Vladimira Pulu:
Mislim, nemoj se ni ti ljutiti, ali ni ti nisi baš glasovao u zemlji koja daje dobre demokratske ponude: neki tamo Zoran Milanović, a da ne spominjemo Ivu Sanadera. Lista "demokratskih opcija" je duga u RH koliko i u SRB. Uostalom, nemoj se opet ljutiti, ali ne vjerujem baš da su "bosnian - american" glasovi prevagnuli, s obzirom da i nisu baš toliko brojni ti "bosnian - americans", štogod taj samoproklamirani naziv treba da znači. Valjda oni spadaju pod grupu "caucasian americans"? Jer ipak... Dragi nam bosanci nisu baš etnička grupa za sebe na državnom nivou, poput recimo latinaca. Nemoj sada da se ljutiš. ;-)

RB

pre 11 godina

@supernova
Komentari koje pise Vladimir Pula su korektni i ne vredjaju nikoga i kada su kriticni i neka ih i dalje pise. Ima tu hrvatskih komentatora koji lece nagimilane komplekse i pisu komentare iz kojih prosto izbija rasizam i mrznja kao sto je onaj konstantinos/zedes i kako se sve ne potpisuje ili ona marina, ali ovaj ne spada u tu grupu.

laza

pre 11 godina

E sada ce ekonomski zaista da puknu.Obama je super pevac.Bolji od Marvina Geja ali los politicar.Jos vise ce se zemlja podeliti.Sve sto su uvaljivali drugima sad im se vratilo.Ovo je za svet najboli rezultat

mRko

pre 11 godina

Na dijagramu koji pokazuje ko je osvojio koje drzave, nabrojano je 47 drzava od ukupno 50, ne racunajuci Wasington DC, posto to nije drzava nego oblast.

pablito

pre 11 godina

@ EU Citizen, 7. novembar 2012 07:22

Dobra analiza ali čini mi se sa pogrešnom premisom. Ovaj socijalizam, kako ga vi nazivate mada je daleko od ideala socijalizma pa čak i švedskog modela, je po meni istorijska nužnost (nisam marksista :) ) cele zapadne civilizacije. Civilizacije koja se uzdigla putem ropskog rada i pljačkanja resursa istih tih manjina koje su sad došle i traže svoje. kada je kolonija nestalo, krenulo se na ropski rad sopstvenih građana - liberalni kapitalizam koji je takođe iscrpeo svoje mogućnosti. I ovaj tzv, "socijalizam" je samo odlaganje neminovnog.

Američka ekonomija je ratna, i to će sve više neminovno biti. ovo o zdravim snagama Amerike, vrednim malim rednecksima, američkom snu itd... je samo propagandna priča koja se još uvek uvaljuje narodu USA. Što se Evrope tiče, njena je šansa u nekom izmenjenom obliku, a sudbina joj zavisi pre svega od dogovora Nemačke, Rusije i Francuske.

seljadin

pre 11 godina

nazalost i ovi izbori su lazirani, glasalo se bez kontrole, nesto slicno kao u Crnoj Gori
http://thecable.foreignpolicy.com/posts/2012/11/06/foreign_election_officials_amazed_by_trust_based_us_voting_system?fb_action_ids=839244864438&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%22839244864438%22%3A483843214971544%7D&action_type_map=%7B%22839244864438%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

Bojan

pre 11 godina

(Garbage collector, 7. novembar 2012 11:00)
jasno je da je ispao idiot na turneji po evropi, i jos po mnogim stvarima, ali taj komentar da voli da je u poziciji da otpusta ljude je jako izvucen iz konteksta i totalno ga je nefer napadati za nju (kao sto su i republikanci na isti nacin napadali Obamu za "you didn't build that")
Romnijev komentar se odnosio na to da je uvek bolje biti u poziciji da biras od koga mozes da koristis usluge, a ne da ti je nametnuto jedno resenje, svidjalo se tebi ono ili ne, samo je u ptianju nesrecna konstrukcija, koja zvuci kao da covek ide po americi i otpusta ljude

pablito

pre 11 godina

@ EU Citizen, 7. novembar 2012 07:22

Dobra analiza ali čini mi se sa pogrešnom premisom. Ovaj socijalizam, kako ga vi nazivate mada je daleko od ideala socijalizma pa čak i švedskog modela, je po meni istorijska nužnost (nisam marksista :) ) cele zapadne civilizacije. Civilizacije koja se uzdigla putem ropskog rada i pljačkanja resursa istih tih manjina koje su sad došle i traže svoje. kada je kolonija nestalo, krenulo se na ropski rad sopstvenih građana - liberalni kapitalizam koji je takođe iscrpeo svoje mogućnosti. I ovaj tzv, "socijalizam" je samo odlaganje neminovnog.

Američka ekonomija je ratna, i to će sve više neminovno biti. ovo o zdravim snagama Amerike, vrednim malim rednecksima, američkom snu itd... je samo propagandna priča koja se još uvek uvaljuje narodu USA. Što se Evrope tiče, njena je šansa u nekom izmenjenom obliku, a sudbina joj zavisi pre svega od dogovora Nemačke, Rusije i Francuske.

dee

pre 11 godina

"Obama, Kubi da se ukinu nametnute sankcije od SAD-a sada! Odmah!"

Pre toga Kuba da vrati svu imovinu koju je nacionalizovala tokom revolucije, tj. otela od Amera?

Velibor, USA

pre 11 godina

@zeka-usa, ja uopshte nisam rekao da su svi bankari zli ni da su svi kapitalisti zli. ja sam tachno rekao da je bush-ov mozak karl rove zao te da su zli oni bankari i kapitalisti koji su se, u sklopu ideologije i prakse kruto-kapitalistichkog, bezosecajnog, laissez-faire nereformisanog kapitalizma, stavili u sluzbu republikansko-teaparty ideologije koja nanosi shtetu americhkom drushtvu.
ja uopshte nemam idealistichko mishljenje ni o Obami ni o Demokratama, samo kazem da su, u realnom stanju stvari americhke mejnstrim politichke scene ovakve kakva je, manje zlo.
ja sam u Americi 15 godina, a koliko je meni godina, ne bi trebalo biti u vashem interesovanju, gosp. zeka-usa.

Cikaglija

pre 11 godina

@Nucky Thompson: Nije Obama izgubio vecinski glas. Postavio si komentar pre nego sto su izbrojali sve glasove. Odneo je i vecinu (3 miliona vise nego Romni).

EU Citizen

pre 11 godina

Socijalizam po prirodi stvari pobeđuje samog sebe, nažalost, u tom procesu obično potpuno uništi i ekonomiju i društvo. To se u istoriji sveta desilo već nekoliko puta, a sada je na red očigledno došla i zapadna civilizacija, što tesna pobeda štetočine Obame, uprkos katastrofalnim rezultatima, dokazuje. Još uvek mislim da su SAD jedna fundamentalno zdrava nacija, i da će se pre ili kasnije prenuti iz ovog ružnog sna i radikalno reformisati državu, tako da se pljačka i bujanje birokratije i dugova konačno zaustave i svako bude ponovo odgoovran za svoju sudbinu i život, ali mislim da je ova pobeda destruktivnih snaga u Americi, paradoksalno, zapečatila sudbinu Evrope, to jest, da bez zdravog ekonomskog i političkog impulsa s druge strane Atlantika, EU može samo da ubrza svoj pad u sunovrat, i bojim se da ćemo, na nesreću, upravo to imati prilike da posmatramo u sledećih godinu-dve...

doctor

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!

iz mog ugla

pre 11 godina

Trebalo bi neko da sedne i izracuna koliko se para tokom samo jedne godine, širom sveta, dakle na celoj planeti, potroši na raznorazne izbore. Demokratija je postala svojevrsna "industrija zabave" u kojoj se obrće ogromna lova, a demokratija tu zapravo više ne stanuje, ako je ikada i stanovala.
Ekonomska kriza drma demokratski svet, steže se kaiš na sve strane, samo kad je politika u pitanju, tu se otvaraju nove rupice na kaišu i prosto se rasipa. Za izbore mora da bude. Farsa.

Monarhista

pre 11 godina

Bosnian/American svi glasali za Obamu ! Go Obama !
(Bosnian American, 7. novembar 2012 03:28)

Pobratime mis`im nemo` se ljutis ali vasi glasovi nemaju neku tezinu ni u Bosni a kamoli Americi:-)))

Munja

pre 11 godina

Zasto se u SAD uopste i odrzavaju izbori? Tamo izborni rezultat nema nikakvu vaznost jer im se politika nikad ne menja. Nama je potpuno svejedno ko ce biti predsednik. A obu izbornu farsu nije vredno ni komentarisati...

De Missi

pre 11 godina

Napred Obama,nemoj da dozvolis da te pobedi ovaj militarista!Ipak je za tebe glasala Katy Perry:-):-):-):-):-):-):-)Ne ozbiljno, ako dodje ovaj republikanac, svi smo ga ugasili:-( Go Obama Go!

demonkratija

pre 11 godina

@(iz mog ugla, 7. novembar 2012 00:10)
U pravu si, slupa se ogromna kinta, a ovi ameri uopste i nemaju demokratske izbore. Njihov sistem je extra nakaradan i ne kapiram kako mogu da se busaju u grudi da su oni demokratska drzava, a kod njih ne vazi princip - jedan covek, jedan glas.

Ni rep ni dem

pre 11 godina

Jedan američki klinac, ima deset godina, poznaje politiku kao iskusan čovek, živa enciklopedija, na pitanje da li je republikanac ili demokrata odgovara - a u čemu je razlika. Neko se pita što se ovde toliko njih zajapurilo i bodri "svog" kandidata. Zato što se ovde sve gleda crno-belo i što se uvek mora biti snažno za i protiv. Mi ne znamo kakav bi bio Romni, ali Obama se nije bivšoj prvoj dami mešao u inostrane poslove pa je Hilari uporno radila protiv Srbije i kao i Bil bila na strani albanskih separatista. Zašto bih se radovao Barakovoj pobedi? Kad je Demokratska stranka dala Bila za predsednika, taj nas je bombardovao.

Vladimir Pula

pre 11 godina

@Bosnian/American svi glasali za Obamu ! Go Obama !
(Bosnian American, 7. novembar 2012 03:28)

Pobratime mis`im nemo` se ljutis ali vasi glasovi nemaju neku tezinu ni u Bosni a kamoli Americi:-)))
(Monarhista, 07. novembar 2012 04:25)

On utječe na izbor predsjednika najvažnije države svijeta, a ti si glasao u zemlji gdje su izabrani Toma-diploma-grobar i Dacic-Kalemegdan- mali Slobo.. Mislim nemoj se ljutit, jer ionako tvoj glas nije imao nikakvu tezinu..
A btw s obzirom koliko je bila utrka tijesna, možda i jesu imali neku težinu ti bosanski glasovi..

Romney zamalo

pre 11 godina

I tako je pobedio Obama. Ekonomski gledano odavde to znaci jos 4 godine recesije, gusenja americke ekonomije i neulaganja u zemlje treceg sveta, sto dalje znaci da nam se u Srbiji nista svetlije ne pise, jer nece biti nikakvih vecih investicija iz ekonomski jedne od najrazvijenijih zemalja sveta, posto ce se pare odlivati na Obamin socijalni program.
To je sto se tice ekonomije, a sto se tice same spoljne politike ni jedan kandidat ne bi preterano znacio Srbiji, jer je istorija pokazala da nam ni jedan kandidat neke od ove dve partije nikad ne pomaze. Razlika je samo sto su nam za razliku od demokrata republikanci bar nisu ni odmagali.

Evroslav

pre 11 godina

"Trebalo bi neko da sedne i izracuna koliko se para tokom samo jedne godine, širom sveta, dakle na celoj planeti, potroši na raznorazne izbore. Demokratija je postala svojevrsna "industrija zabave" u kojoj se obrće ogromna lova, a demokratija tu zapravo više ne stanuje, ako je ikada i stanovala. Ekonomska kriza drma demokratski svet, steže se kaiš na sve strane, samo kad je politika u pitanju, tu se otvaraju nove rupice na kaišu i prosto se rasipa. Za izbore mora da bude. Farsa."

Ne trose se pare od drzave, ne razumem u cemu je problem. Isto mozes reci i za fudbal, itd.

Zahvalna Beogradjanka-Cikaglija

pre 11 godina

Hvala Ameriko na svemu, toliko se radujem, ipak ima normalnih ljudi koji i dalje veruju u ljudska prava, i zastitu manjina!! Ponosno ostajem ovde do daljnjeg. Da je Romney pobedio morala bih da se odselim jer to bi bila jedna nocna mora za svakoga ko nije milioner i ikada mu zatreba bilo kakva pomoc!!

doboj

pre 11 godina

Neznam bas najbolje ali mislim da ako romnej pobjedi nece bit dobro za citav svijet jer ovi izbori se ticu sviju nas. Kolko god ljudi ne vole ameriku i politiku obame mislim da je on u ovom izboru manje zlo jer ovaj ce zaratovat gdje god bude mogo a kad amerika ratuje posljedice osjeti cjeli svjet

sasa 076

pre 11 godina

Ono sto se desilo Goru protiv Busa sad se desilo Romniju protiv Obame u jos gorem scenariju, Romni je u zbiru dobio vise glasova ali izgubio trku,iygubio je u svim ali svim sving drzavama, u Ohaju, pensilvaniji, floridi, Ajovi,Koloradu, Viskonsinu, obama je napravio haos ja se ne secam da je ijedan kandidat pokupio sve elektoreske glasove u sving drzavama maestralno su odradili kampanju tim drzavama

freedom

pre 11 godina

@loody

Predizborna cutnja je u drzavama sa niskom demokratskom kulturom, gde svaka sugestija moze da utice na birace koji inace nemaju ili imaju slabo izgradjen licni stav u politici ili o drustvu uopste. Ova kampanja kandidata u toku samog glasanja je usmerena da izvede svoje pristalice da glasaju, a ne da preobrati vec postojeca misljenja.

Djenka Djavo

pre 11 godina

"Hasane, pobedio Obama". Mali Hasan pogleda u nebo nad Avganistanom, vidi avione koje i dalje sipaju napalm po njegovom rodnom selu, uzme kalasnjikov u ruke i kaze: "Jel to onaj sto nas vise 10 godine ubija kao bubasvabe?".

Razlike nema. Samuel L. Jackson je crn, Obama je polu-beo i rodjak Bus familije po 11-om kolenu.

Peleusa

pre 11 godina

Ma ljudi Obama manje vise ali kod mene u Oregonu izglasali da se legalizuje marihuana! Auuuuuu sto cu ga savijem jos u subotu i to pred pandursku stanicu

Зоран

pre 11 godina

Видим ово на слици, плаво, црвено бело Моје дете ишло у други разред основне овде у САД и рекли му да се обуче у те боје јер имали неко славље. Ми га обучемо и успут кажемо да и српска застава има исте боје. Оно отишло у школу и дигло руку на сред часа да каже нешто. Ајде: И застава Србије има исте боје као америчка. Добро, научили смо још нешто ново, каже учитељица. Ми се смејасмо после.

laza

pre 11 godina

E sada ce ekonomski zaista da puknu.Obama je super pevac.Bolji od Marvina Geja ali los politicar.Jos vise ce se zemlja podeliti.Sve sto su uvaljivali drugima sad im se vratilo.Ovo je za svet najboli rezultat

seljadin

pre 11 godina

nazalost i ovi izbori su lazirani, glasalo se bez kontrole, nesto slicno kao u Crnoj Gori
http://thecable.foreignpolicy.com/posts/2012/11/06/foreign_election_officials_amazed_by_trust_based_us_voting_system?fb_action_ids=839244864438&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%22839244864438%22%3A483843214971544%7D&action_type_map=%7B%22839244864438%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

rimljanin

pre 11 godina

Pa eto i Tadic je od 2004 do 2012 bio predsednik..izgleda da se svugde menjaju na svakih 2 mandata.
Nikolicu i Dacicu budite medju prvima da cestitate predsedniku!

dee

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!
(doctor, 7. novembar 2012 02:10)

O cemu pricas? Pravila su ista za OBA kandidata.

Inace, velika drzava kao SAD mora da ima kompromis: ne moze bas jedna savezna drzava od 1 milion ljudi da ima jednaku tezinu kao ona od 20 miliona.

Sa druge strane, ne moze da se gleda samo ni populacija jer bi slabije naseljene drzave uvek gubile.

Zato i postoji ovakav sistem, zato i postoje i Kuca Predstavnika i Senat.

Informisi se malo..

Pipi duga carapa

pre 11 godina

Ko dobije vise para od donatora taj pobedjuje. Elektronsko glasanje je namesteno takodje. Postoji i dokumentarni film na youtube-u koji to dokazuje, i upravo se radnja filma desava u Ohaju. Ovo je sve samo jedna velika farsa kao sto je to inace u svakoj zemlji. Demokratija vise ne postoji, ako je ikada uopste i postojala. Predstavnicka demokratija je propao nacin funkcionisanja drzave i nestace u 21 veku. Onaj ko veruje da jedan covek moze da resi sve nije pri zdravoj pameti. To znaci da je celo covecanstvo ozbiljno obolelo.

Svejedno

pre 11 godina

Sve to stoji da se Američka politika tiče celog sveta, ali mi nikako nije jasno zašto se pojedini ljudi toliko unose u to i bodre svoje "kandidate".

Bucko razmisljam

pre 11 godina

Drago mi je sto je Barak Obama ponovo izabrat za Predsednika SAD zbog "kapare" koju je uzeo za "Nobelovu nagradu" a koju jos nije uspeo "zasluziti do kraja" !
Inace interesantan podatak je da SAD i pored toga sto vaze za najvecu silu Sveta u situaciji u kojoj se danas nalaze NE ispunjavaju "uslove" koji su neophodni evropskim drzavama za clanstvo u EU !
Sto znaci da je EU time dokazala da je najsavrsenije uredjeni deo Sveta i velika je steta za Srbiju sto se "ugleda na SAD" i ne ispunjava "uslove" a ne na EU !

miro split

pre 11 godina

Ja mislim da bi bilo najbolje da su u Americi svaki tjedan izbori za presjednika.Mi bi imali priliku stalno filozofirat šta znači pobjeda jednog ili drugog kandidata za nas,a Amerikanci bi imali manje vremena za izazivanje novi ratova i pokolja.

supernova

pre 11 godina

(Vladimir Pula, 7. novembar 2012 08:53)
Ajde nam sad ti dragi Vladimire objasni odakle Hrvatima tolika potreba da iskazuju svoje misljenje na srpskim sajtovima, nikad ne zaboravljajuci da uvredljivo opletu po Srbima . Ja ti predlazem da odes na sajt Pescanika i procitas sta je tvoja sunarotkinja, cenjena i lucidna gospodja Ugresic, napisala o hrvatskom ponistavanju sopstvenog jugoslovenskog identiteta i sveprisutnom lovu na vestice u kojem ste i nju oterali iz zemlje. To je ta druga strana medalje koja mnogo vise govori o vama nego svi Dacici i Nikolici o nama.
evo linka, da ne gubite vreme http://pescanik.net/2012/11/nostalgija/

Stefan

pre 11 godina

Ne vidim razlog zboh kojeg se dize ovolika buka u Srbiji za izbore u Americi... Ko kod da pobedi, mi necemo imati nista bolji ili kvalitetniji zivot... Bas me briga ko ce pobediti!!!

Pacijent, al ne kod ovog "doctora"

pre 11 godina

I onda Rusi namestaju izbore? Ovde prodemokratske americke savezna drzave daju vise elektorskih glasova..Diskriminacija drzava. Na kraju Obama moze da pobedi i sa pola miliona manje obicnih glasova!
(doctor, 7. novembar 2012 02:10)

Докторе, мајсторе, царе... успори мало. "Електорски гласови" се одређују према БРОЈУ СТАНОВНИКА. Значи Калифорнија је најнасељенија држава, па сходно томе и добија највећи број гласова. Капираш? О каквој дискриминацији ти причаш? Као требало би нека Небраска са 7 становника да има једнак број гласова као Њјујорк?

zeka-usa

pre 11 godina

@ velibor-usa.
Da li vi stvarno muslite to sto pisete? Zli Bushovci bankari itd? Dal je moguce da mislite da bi Obama bio izabran prvi i sad drugi put da ga ti isti zli kapitalisti nisu podrzali to jest aminovali da bude predsednik. Obama im je najbolja karta koju su mogli da odigraju da se glupi americki narod ne seti i pocne da se pita ko ih je orobio. Radili bi bageri. ovako su pacifikovali crnce i ostale siromasnije segmente u americkom drustvu da ne dizu bunu jer je toboz njihov na vlasti i sad ce da pohapsi sve kapitisticke zlotvore. hahaha. Vidim Bernanki i slicni likovi i dalje zare i pale i dlaja im nefali sa glave i pod velikim borcem za pravdu i ravnopravnost dragim vodjom Obamicom. Neznam koliko dugo zivite u USA i koliko ste stari ali zakljucujem po idealistickom pisanju da niste stariji od 22 godine. Palako ide vreme sazrecete a i debelo cete se razocarati u vase ideale. Zivi bili pa videli da je vas politicki idol fake kao i u ostalom svi politicari. Lepo ste me nasmejali.

Живела слобода Кубе!

pre 11 godina

Надам се да ће Обама коначно смоћи снаге да укине дубоко неправедне санкције Куби и кубанском народу!

V_For_Vendetta

pre 11 godina

Romni je sam sebe unistio svojim idiotskim izjavama. Protiv abortusa, istopolnih brakova, Rusije... ma ne mogu da nabrojim sve. Od dva zla,Amerikanci su izabrali manje.

Romanija

pre 11 godina

Sasvim očekivano . Romni , Obama ili neko treći za Srbiju je potpuno svejedno. SAD svoju politiku neće promeniti izborom novog predsednika. Njihova politika je ista decinijama bez razlike ko je predsednik. Odnos SAD prema Srbiji i Kosovu se nebi promenio i da je Romni izabran za predsednika.

antifa

pre 11 godina

hajde sada cinični pljuvači i zatrovani teoretičari zavere raspalite po čoveku! Porazio je kandidata kojem je Rusija javno deklarisani neprijatelj broj 1., a sigurno bi bio brži na "okidaču" za neki novi rat. Obama je do sada elegantno okončao dva rata koja je nasledio, i nije otvorio novi front. Kako neko može da tvrdi da neće biti razlike po Balkan i Srbiju, gde tačno iznad naših glava prolazi linija razdvajanja interesnih sfera SAD i Rusije?! Kao da je Balkan planeta za sebe i nema veze sa ostatkom sveta?! GO BARACK! Samo da ima snage da se izbori sa TEA Party ludacima, koji su spremni da gurnu u blato svog predsednika, državu i ceo svet u haos, samo da bi ostvarili svoje bolesne zamisli. Pobedila je inteligentija, saosećajnija, mlađa, pismenija, naprednija, miroljubivija strana SAD, trenutno jedine velesile u svetu, i to ne može ostati bez uticaja na ceo svet,i na sve nas...

bm

pre 11 godina

Primecujete da su za Romnija vecinom glasali oni iz tzv "Bible belt" drzava, gde vlada religiozni fanatizam i teska zatucanost.
Pa uzmite samo jezivu Fox TV koja se obraca republikancima. Brrr, da se najezis.

Velibor, USA

pre 11 godina

@neokon-wannabies koji su podrzavali romney-a, Obama i Demokrate nisu samo dobili elektoralni vec i popularni glas. takodje, ne samo da je Ohio vecinski za Obamu vec i Florida i pored svih smicalica koje republikanci napravishe jer su otezali glasachima u Miami, Broward i Dade counties koje su demokratske da glasaju (a za Floridu se govorilo da je sigurno u republikanskim rukama) kao i Virginia (ista stvar). Senat je pojachano demokratski chak vishe nego shto je i bio do sada.

Narochito mi je draga odbrana gej brakova u Maine-u i Maryland-u a po svemu sudeci i u Washington-u!!!
Vrlo dobar rezultat Obame i Demokrata imajuci u vidu da su skoro chitav tzv. chamber of commerce, wall street bankari, opsceno bogati i zli bush-ov mozak karl rove i njegovi tzv. "super pac-ovi" orgijali s odvratnim propagandnim i kriminalno laznim reklamama svuda gde se chovek okrene i vidi.
Ne moze prljavi korumpirani krupno-kapitalistichki kompanijski novac protiv boljeg srca vecinskog americhkog naroda koji hoce vishe socijalne jednakosti i pravde u americhkom drushtvu za sve!!!

RB

pre 11 godina

@supernova
Komentari koje pise Vladimir Pula su korektni i ne vredjaju nikoga i kada su kriticni i neka ih i dalje pise. Ima tu hrvatskih komentatora koji lece nagimilane komplekse i pisu komentare iz kojih prosto izbija rasizam i mrznja kao sto je onaj konstantinos/zedes i kako se sve ne potpisuje ili ona marina, ali ovaj ne spada u tu grupu.

Nekad sava sada sengen

pre 11 godina

iz mog ugla@ potpuno si u pravu. Ali demokratija je trenutno najbolji izbor neznam koja bi politicka opcija bila bolja jer za sad nepostoji bolji oblik vladanja nego volja vecine. Ne mozes ni dat vlast nekom diktatoru pa da radi sta god oce bez straha da bi ga iko mogo maknut sa vlasti. Nije smisljeno do sad bolje rjesenje a i mislim da ga nu nema jer uvjek ce neko bit nezadovoljan ( pogledaj svicarsku ili norveslu koje su ne samo za nas idealne drzave za zivjet skoro bez siromastva pa opet i tao ima onih nezadovoljnih koji su protiv vlade)

dule

pre 11 godina

... Znaci elektorski glasovi "peglaju" razlike i teraju kandidate da se angazuju u svim drzavama, a opet uzimaju u obzir populaciju drzave.
(Petar, 7. novembar 2012 06:05)

Aha, pazi da nije, ubile se demokrate u npr. Teksasu od kampanje. Pa oni tamo ne bi dobili ni da republikanci kandiduju bika.

Petar

pre 11 godina

Za sve one koji pricaju kako mozes da uzmes vecinu, a da izgubis, nije tako jednostavno.
Elektorski glasovi pored istorijskih razloga (velika zemlja -> problem u prebrojavanju glasova u proslosti) imaju utemeljenje i u pravilnijoj raspodeli. Naime, recimo Oklahoma ima 4 miliona stanovnika i 7 elektorskih glasova. Kalifornija ima 37 miliona i 55 glasova. Da nema elektorske podele, neko bi rekao - ma bas me briga za Oklahomu, dobijem Kaliforniju i odradio sam posao. Znaci elektorski glasovi "peglaju" razlike i teraju kandidate da se angazuju u svim drzavama, a opet uzimaju u obzir populaciju drzave.

Urke

pre 11 godina

Osim sto ce verovatno osvojiti 303 ili cak 332 (sa Floridom) elektorskih glasova, Obama sigurno pobedjuje i po ukupnom broju glasova. Vec ima vecinu, a tek treba da pristignu glasovi iz Kalifornije i ostalih drzava na zapadnoj obali, koji ce tu prednost jos uvecati, pitanje je samo kolika ce na kraju biti.

agrippa

pre 11 godina

Sve vas koji smatrate da je elektorski nacin izbora nedemokratski jer postoji mogucnost da covek koji je uzeo vise glasova bruto ne pobedi na izborima zelim da podsetim da je koalicija SPS-PUPS-JS uzela 16% izaslih biraca - 9% glasackog tela, od cega relano SPS ili 5% i dala je premijera. Dakle, kod nas se postaje premijer sa 5% podrske naroda.

Bojan

pre 11 godina

(Garbage collector, 7. novembar 2012 11:00)
jasno je da je ispao idiot na turneji po evropi, i jos po mnogim stvarima, ali taj komentar da voli da je u poziciji da otpusta ljude je jako izvucen iz konteksta i totalno ga je nefer napadati za nju (kao sto su i republikanci na isti nacin napadali Obamu za "you didn't build that")
Romnijev komentar se odnosio na to da je uvek bolje biti u poziciji da biras od koga mozes da koristis usluge, a ne da ti je nametnuto jedno resenje, svidjalo se tebi ono ili ne, samo je u ptianju nesrecna konstrukcija, koja zvuci kao da covek ide po americi i otpusta ljude

Garbage collector

pre 11 godina

Ma znalo se da će Romni da pukne. Naravno kao i na svakim izborima, pogotovo ovim za vreme ekonomske krize se znalo da će Obama dobiti manje glasova.
Ali Romnijeve izjave da arapske države ne mogu da napreduju zbog kulturoloških razloga, da London nije u stanju da organizuje OI, i da ne može da sačuva Veliku Britaniju celovitu. Pa je izjavio da više voli da je na poziji da otpušta ljude. Nazvao pogrdnim imenom Poljsku zbog njenih novinara... ma gomila stvari...

Bw

pre 11 godina

Ne znam kakv to uticaj ima na nas ko je njihov predsednik.Njihova spoljna politika bez obzira da li je na vlasti demokrata ili republikanac se ne menja.Tako da je iluzorno komentarisati.Bez obzira da li su republikanci na vlasti, koji jesu donekle konzervativniji, to u svakom slucaju nece imati bitnog uticaja na nas.

boris4c

pre 11 godina

Nije tacno, jos nekoliko drzava ima slican sistem. Na primer u Kanadi mozes da uzmes vecinu u parlamentu sa samo 35% podrske gradjana. Ali u ovom slucaju, Obama ce na kraju ipak imate vise glasove. Zivi bili pa videli.

Tex

pre 11 godina

(Живела слобода Кубе!, 7. novembar 2012 08:16)

Da li su pravedne ili ne to mozemo da diskutujemo ali se bojim da sankcije Kubi nece biti ukinute skoro jer glavni sponzor sankcija kubanska porodica Bakardi trosi neverovatne kolicine novca da sankcije ostanu na snazi. Jako mnogo ljudi lepo zivi od njihovih para da bi iko mogao da podigne ruku i pokrene pitanje da se promeni nesto, nazalost.

Riječanin

pre 11 godina

Za Vladimira Pulu:
Mislim, nemoj se ni ti ljutiti, ali ni ti nisi baš glasovao u zemlji koja daje dobre demokratske ponude: neki tamo Zoran Milanović, a da ne spominjemo Ivu Sanadera. Lista "demokratskih opcija" je duga u RH koliko i u SRB. Uostalom, nemoj se opet ljutiti, ali ne vjerujem baš da su "bosnian - american" glasovi prevagnuli, s obzirom da i nisu baš toliko brojni ti "bosnian - americans", štogod taj samoproklamirani naziv treba da znači. Valjda oni spadaju pod grupu "caucasian americans"? Jer ipak... Dragi nam bosanci nisu baš etnička grupa za sebe na državnom nivou, poput recimo latinaca. Nemoj sada da se ljutiš. ;-)

MJ

pre 11 godina

Potpuno je zapostavljena vest da je na Portoriku, ostrvskoj zemlji u Karipskom moru, koja je pod protektoratom SAD, odrzan referendum o promeni statusa te zemlje.

Vecina je glasala da se Portoriko pripoji SAD kao 51. drzava! Izgleda da ce morati da dodaju jos jednu zvezdicu na zastavu, prvi put posle 1959. kada su se uniji zvanicno prikljucile dotadasnje teritorije Aljaska i Havaji.

http://en.wikipedia.org/wiki/Puerto_Rican_status_referendum,_2012

dee

pre 11 godina

"Obama, Kubi da se ukinu nametnute sankcije od SAD-a sada! Odmah!"

Pre toga Kuba da vrati svu imovinu koju je nacionalizovala tokom revolucije, tj. otela od Amera?

mattko

pre 11 godina

Retko se desava da Predsednik koji je na vlasti izgubi izbore za sledeci mandat a a narocito ako ima pobedu u rukama kao sto je bio kod nas slucaj. Treba biti veliki luzer da se dogodi tako nesto.

pablito

pre 11 godina

@ EU Citizen, 7. novembar 2012 07:22

Dobra analiza ali čini mi se sa pogrešnom premisom. Ovaj socijalizam, kako ga vi nazivate mada je daleko od ideala socijalizma pa čak i švedskog modela, je po meni istorijska nužnost (nisam marksista :) ) cele zapadne civilizacije. Civilizacije koja se uzdigla putem ropskog rada i pljačkanja resursa istih tih manjina koje su sad došle i traže svoje. kada je kolonija nestalo, krenulo se na ropski rad sopstvenih građana - liberalni kapitalizam koji je takođe iscrpeo svoje mogućnosti. I ovaj tzv, "socijalizam" je samo odlaganje neminovnog.

Američka ekonomija je ratna, i to će sve više neminovno biti. ovo o zdravim snagama Amerike, vrednim malim rednecksima, američkom snu itd... je samo propagandna priča koja se još uvek uvaljuje narodu USA. Što se Evrope tiče, njena je šansa u nekom izmenjenom obliku, a sudbina joj zavisi pre svega od dogovora Nemačke, Rusije i Francuske.

mRko

pre 11 godina

Na dijagramu koji pokazuje ko je osvojio koje drzave, nabrojano je 47 drzava od ukupno 50, ne racunajuci Wasington DC, posto to nije drzava nego oblast.

pablito

pre 11 godina

@ EU Citizen, 7. novembar 2012 07:22

Dobra analiza ali čini mi se sa pogrešnom premisom. Ovaj socijalizam, kako ga vi nazivate mada je daleko od ideala socijalizma pa čak i švedskog modela, je po meni istorijska nužnost (nisam marksista :) ) cele zapadne civilizacije. Civilizacije koja se uzdigla putem ropskog rada i pljačkanja resursa istih tih manjina koje su sad došle i traže svoje. kada je kolonija nestalo, krenulo se na ropski rad sopstvenih građana - liberalni kapitalizam koji je takođe iscrpeo svoje mogućnosti. I ovaj tzv, "socijalizam" je samo odlaganje neminovnog.

Američka ekonomija je ratna, i to će sve više neminovno biti. ovo o zdravim snagama Amerike, vrednim malim rednecksima, američkom snu itd... je samo propagandna priča koja se još uvek uvaljuje narodu USA. Što se Evrope tiče, njena je šansa u nekom izmenjenom obliku, a sudbina joj zavisi pre svega od dogovora Nemačke, Rusije i Francuske.

Velibor, USA

pre 11 godina

@zeka-usa, ja uopshte nisam rekao da su svi bankari zli ni da su svi kapitalisti zli. ja sam tachno rekao da je bush-ov mozak karl rove zao te da su zli oni bankari i kapitalisti koji su se, u sklopu ideologije i prakse kruto-kapitalistichkog, bezosecajnog, laissez-faire nereformisanog kapitalizma, stavili u sluzbu republikansko-teaparty ideologije koja nanosi shtetu americhkom drushtvu.
ja uopshte nemam idealistichko mishljenje ni o Obami ni o Demokratama, samo kazem da su, u realnom stanju stvari americhke mejnstrim politichke scene ovakve kakva je, manje zlo.
ja sam u Americi 15 godina, a koliko je meni godina, ne bi trebalo biti u vashem interesovanju, gosp. zeka-usa.

Cikaglija

pre 11 godina

@Nucky Thompson: Nije Obama izgubio vecinski glas. Postavio si komentar pre nego sto su izbrojali sve glasove. Odneo je i vecinu (3 miliona vise nego Romni).