Ponedeljak, 30.05.2011.

00:12

Nakon hapšenja Mladića - pomirenje!

Hapšenje i buduće suđenje Ratku Mladiću veliki je doprinos pomirenju u regionu i zalog boljim odnosima, ocenio je hrvatski predsednik Ivo Josipović.

Izvor: Tanjug

Nakon hapšenja Mladiæa - pomirenje! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

Z1

pre 12 godina

Pomirenje ce nastupiti kada se Hrvatska bude izvinila za najvece etnicko ciscenje u Evropi posle II svetskog rata.
(Dejan, 30. maj 2011 08:55)

Ne, pomirenje ce nastupiti tek kada Srbi sami sebe pogledaju u lice i priznaju da su pod politikom Slobodana Milosevica bili instrument u pokusaju stvaranja velike Srbija i da su upravo oni ti koji su krivci za sve zapocete nesretne ratove na prostorima bivse Jugoslavije. Protjerivanje srpskog stanovnista iz tkz. Kraijne (od kojih je velik broj naselio kuce onih 500 000 Hrvata koji su 1991. godine izbjegli i bili protjerani iz svojih domova od strane Srba) posljedica je agresije Srbije na Hrvatsku. Oluja je legitimna akcija u kojoj je oslobodjen hrvatski teritorij a time i zavrsena vise godisnja agresija i granatiranje hrvatskih gradova od strane Srba a na kraju i sam rat.

Nazalost zlocini su se dogodili u Oluji, svi su toga svjesni ali su i svjesni da su ti zlocini dobrim djelom motivirani visegodisnjom agresijom, ratnom traumom i masovnim zlocinima koje su Srbi prethodnih godina prije Oluje cinili u Hrvatskoj. Ali to nikako nije i ne smije biti opravdanje, krivci za zlocine trebaju odgovarati. Rat se nije vodio u Srbiji nego u Hrvatskoj, niri jedna hrvatska granata nije pala u Srbiji, niti jedan hrvatski vojnik nije stupio na tlo Republike Srbije dok su sa druge strane srpski gradjani svoje vojnike u tenkovima sa cvijecem ispracivani iz Beograda na granatiranje civila u Vukovara, Osijeka, Gospica, Zadra i velik broj ostalih hrvatskih gradova. Stoga je red da se Srbija kao agresor prvi izvine pa ce onda i svi ostali za posljedice koje su se dogodile nakon te agresije..

osječanin

pre 12 godina

Umirovljeni sam pripadnik HV-a , nikada nisam osjećao mržnju ni prema jednom srbinu , čak ni onda kad mi je bilo najteže. pomirenje ja za mene najobičnija floskula. Ja se nemam sa kim mirit jer se nisam sa nikim ni svađao. Često sam u Srbiji volim ići kod komšija u goste i ugodno se osjećam. Meni moji prijatelji iz NS , BG često dođu u goste i vidim da rado dolaze. Mislim da je to obrazac kako se normalni ljudi trebaju ponašat.

Broj 1

pre 12 godina

@Svabo: "slavite pokolj u Srebrenici"...A koji to MI slavimo pokolj u Srebrenici? Govori se o nekom pomirenju, a stalno nas kolektivno optuzujete i bacate u jedan kos. Bolje bi bilo da malo vise razmislite i odaberte vase reci i vase sustinsko razmisljanje. Onda tek mozemo da razgovaram na jednom objektivnom nivou.

švabo

pre 12 godina

Pa što bi trebalo,da plačemo što nam je zamlja oslobođena,što su nam prestale padat granate po Zadru,Šibeniku,Vinkovcima,Slavonskom Brodu,Zagrebu,što možemo nesmetano i bez straha putovat s kraja na kraj zemlje,što su napokon više od 150.000 ljudi dobili priliku da se vrate na okupirani teritorij s kojega su bili PROTJERANI !!! Činjenica JE,da je bilo i zločina prema srpskoj populaciji,i zbog toga je svakom normalnom Hrvatu žao,ali ne vidim da Rusi recimo žale kad slave pobjedu za 12 mil.protjeranih Nijemaca,silovanih žena i djece...a da ne govorim kako je crvena armija haračila po "saveznici" bivšoj Jugoslaviji,kad su ljudi maloljetne kćeri sakrivali po podrumima,to vas danas ne uče u knjigama o vašim prijateljima. I još nešto,mi ne bismo smjeli slavit pobjedu,a vi 600g. slavite poraz na kosovu,slavite pokolj u Srebrenici nad zarobljenicima i civilima(nož,žica...),i vi nama prigovarate !?!?Što se tiče Jasenovca kojeg uporno vadite kao opravdanje:1.mi imamo svake godine komemoraciju gdje učestvuju svi iz državnog vrha igdje jasno bude izrečeno da se radi o zlu koje se ne smije ponoviti(...nož,žica...)! 2.Hrvatska je sljednica ZAVNOH-a,a ne NDH(koliko god se to nekim našim idiotima ne dopada)3.Vinovnici pokolja u Jasenovcu i drugdje su većinom pobijeni na Bleiburgu(nažalost bez suda,i uz puno nevinih žrtava(kao i četnici koji su masakrirali Hrvate i Muslimane 5 godina)4.vjerovali ili ne u Jasenovcu je pobijeno i desetak tisuća Hrvata,da ne spominjem Židove i Rome,tako da Jasenovac teško može biti opravdanje za Veliku Srbiju i etničko čišćenje!

zoran kg

pre 12 godina

Dok god budete slavili bljesak i oluju sa vama nema pomirenja,jos vi nam drzite predavanja vi koji ste u polovinom dvadesetog veka ej dvadesetog veka imali logor za Srpsku decu,a o Jasenovcu i Jadovnu i drugim jamama je prica koja bih se oduzila na mnogo strana.I samo tito i njegov rezim je sve to relativizovao,sve je gurnuto pod tepih i niko nije kriv a da ste odgovarali tada drugacije bi bilo.

mlekadzija

pre 12 godina

marko
______________________

Vasi prosvjedi su prosli mirno jer i vasa policija ima isto misljenje o vasim zlocinackim generalima. Kod nas premijer i vlada ne brane osumnjicene i osudjene za ratne zl,ocine kao kod vas...
Juce nije Srbija slavila Mladica nego jedan broj ljudi koji ima demokratsko prasvo da iskaze svoju volju.
I da te podsetim ako si slucajno zaboravio vas tata nacije Tudjman je izjavio da u domovinskom ratu NIJE MOGUCE POCINITI RATNI ZLOCIN.
Ma nije valjda??? A spomeuo je nesto i o kontinuitetu sa NDH...

Broj 1

pre 12 godina

@Marko: "Hoce li meni Srbija vratiti kucu koju mi je srusila?" Zao mi je sto su ti srusili kucu i zao mi je svih onih koji su nevino stradali u proslom ratu. Samo, koliko znam to je bilo pre skoro 20 godina. Zar nije vreme da se stvari slegnu i da se krece napred? Izgleda da neki brzo zaboravljaju sta je bilo pre 70 godina. Da su se Srbi tako ponasali i odbili mogucnost suzivota, nebi bilo ni Jugoslavije, a kamoli Hrvatske. Prema tome, ako se onda moglo pomiriti (znaci 1945), neznam zasto to nebi moglo danas. Iako je to jos tezak put. A sto se tice da je Srbija juce slavila; izgleda da ti i neznas sta je Srbija, jer ti koji su demonstrirali niposto ne predstavljaju vecinu u Srbiji.

Marko

pre 12 godina

Ma ne moze, Josipovicu. Pre toga morate vi da se debelo poizvinjavate
_________

Ma kome da se izvinjavam? Tom istom vasem narodnom heroju kojeg ste jucer slavili, a ja zbog njega bjezao da sacuvam zivu glavu, ostao bez svega, kuce, doma, imovine, u izbjeglistvu.
A ti uzivao u svojoj kuci u Srbiji dok sam se ja tresao po podrumima.
I vama da se ispricavam?
Hoce li meni Srbija vratiti kucu koju mi je srusila?
Sad vam obrnuto jelda ne odgovara.

Vanja

pre 12 godina

kada je to kljuc pomirenja..zasto vi onda branite gotovinu,markaca,i ostale hrvatske generale, zasto slavite oluju i bljesak?

Zato smo se time obranili da nam granice države ne budu u Virovitici i da ne graničimo sa "starom i multietničkom krajinom"

Marko

pre 12 godina

mlekadzija
______

A kog je jučer Srbija slavila? Da nije možda narodne "heroje"?
Vec ako hoces povuci paralelu izmedu Zagrebackih i Beogradskih prosvjeda, Zagrebacki su protekli potpuno u miru bez intervencije policije.
Dok kod vas je bilo sto? Povici sramotni za citiranje, velicanje tih istih "heroja" i neredi po ulicama.

mlekadzija

pre 12 godina

Istinski doprinos pomirenju bi predstavjao prestanak tretiranja vasih generala koji su osudjeni za ratne zlocine, kao nacionalih heroja...
Secamo se vasih i premijerkinih izjava po objavljivanju nepravosnazne oresude za iste.

samo poslije tužbe

pre 12 godina

Predsjedniče, teško će to hrvatski narod prihvatiti dok i zadnji zločinac ne završi na sudu i dok se ne plati ratna šteta učinjena bestijalnim razaranjima 91.-95. Traume su još uvijek presviježe da bi uhićenjem samo jednog koji je ubijao i razarao Škabrnju,Kijevo,Zadar,Šibenik,Vrliku ... i Požegu iz Bosne mogla stvar biti rješena.

razmislite malo

pre 12 godina

da bi uspjelo pomirenje treba znati i biti svjestan kako je sve krenilo..gomila dokumenata,i samih priznanja sa srpske strane govore da je milosevi,dobrica cosic,seselj,jna generali upregli sve snage da naprave veliku srbiju,i kako je to onda moglo zavrsiti nego ratovima u kojima su svi narodi stradali,to nemojte nikada smetnuti s uma..i saveznici su cinili zlocine u 2 svjetskom ratu ali nikada ne mogu biti isto oni i njemacka i japan s druge strane...zato ste i bilì bombardirani,pod sankcija i izgubili dio svog teritorija..

Broj 1

pre 12 godina

Pomirenje moze da bude onda kada u Hrvatskoj ne izlaze vise hiljade i hiljade na ulicu da brane svoje zlocince. To vazi naravno i za Srbiju i BiH. Govoriti o pomirenju dok se kojekakav olos izivljava nema smisla.

Starac

pre 12 godina

Ma ne moze, Josipovicu. Pre toga morate vi da se debelo poizvinjavate, za sto sta, a onda da vidimo kako da se saniraju posledice toga "sto sta". Kad se sve to zavrsi, dolazi probni period od jedno stotinak godina, u kome bi trebalo da dokazete nemate nameru da nas ponovo masovno ubijate e onda mozemo da popricamo o pomirenju, istinskom a ne ovom da bi dobili poene kod EU.
Ovo je opasna zamena teza na koju nase rukovodstvo, ako ga uopste imamo (u nasem slucaju to je saka poloticara koja samo gleda svoj interes), treba da reaguje jer pretpostavlja da smo mi jedini i konacni krivci za dogadje u novijoj istoriji Balkana. Sa takvim stavom pomirenja nema i ne moze ga biti.

milos

pre 12 godina

Sta bi sa dvoristima?Lep savet od Hrvatske drzave ali nekako ne ciste svoja dvorista..Vidi se po izjavama za njihove generale i nepriznavanjem sopstvenih zlocina u "Oluji"..Tako da mislim da pre svega trebate i Srbiju kao drzavu postovati ..Ne ide nista jednostrano gospodine Josipovicu..

miki

pre 12 godina

Nema mirenja dok se Srbi ne vrate u Krajinu i dok im se ne vrati sva oteta i unistena imovina na podrucju danasnje Rep. Hrvatske. To je prvi korak za bilo kakvu pricu o realnom pomirenju, a ne Tadic sto ide pa se svima izvinjava. Ta njegova izvinjenja vi macki o rep da okacite.

nixonn

pre 12 godina

Mir, mir, mir niko nije kriv...Bojim se da to opste nije tacno. Pravo pomirenje je miljama daleko. Kad Srbi iz Hvatske dobiju odstetu za svaku spaljenu kucu, kad im se vrate oduzeta prava i kada dobiju stepen kulturne autonomije i pravo da istaknu svoju zastavu (prava data Albancima u MK) onda mozemo reci da je sve ok. Sa druge strane neko treba i da odgovara za bespotrebno izivljavanje po civilnim ciljevima u Vukovaru, da se plati odsteta za pobijene u Ovcari te da se obestete ratni zarobljenici koji su bili na podrucju Srbije. U suprotnom bojim se da ce povodom za neki buducu sukob da ne kazem rat biti nerascisceni racuni iz 90tih.

mika natić

pre 12 godina

ajde, josipoviću, koristi to kao izgovor i to iskoristi najbolje što umeš. obični ljudi ionako čekaju neki izgovor da se pomire... a, mogli bi vi i vašeg gotovinu i onog krvnika iz osijeka koji je ljude mučio po podrumima i bacao vezanih ruku u dravu da privedete pravdi. to bi bilo u najmanju ruku fer.

Bosanac

pre 12 godina

Srbija je napravila jedan veliki korak u pomirenju doduse malo kasno ali eto reci cu da nikad nije kasno. Bolje ikada nego nikada. Samo predsjednice, ne pravite se ni vi nevinasca. Presuda Gotovini i Markacu je bila jasna. Hrvatska je organizovano pravila zlocine prema Srbima a vidjeli smo kako je to docekano u Hrvatskoj. Uskoro cemo cuti i presudu Prlicu i ostalim celnicima Herceg Bosne pa (iako se to vec zna) cemo vidjeti kakva je bila uloga Hrvatske u ratu u BiH. Hrvatska se sa ovim cinjenicama mora suociti. Predsjednik Mesic je bio jedan od najboljih politicara u Hrvatskoj i da nije bilo njega Hrvatska bi i dan danas imala istih problema sa Hagom kao i Srbija. Isto tako je zasluzan da su odnosi izmedju HR i BIH na ovom nivou gdje su sad jer je tokom citavog svog mandata nedvosmisleno podrzavao suverenost i nedjeljivost BiH a osudivao vladavinu Franje Tudjmana.

Sanja

pre 12 godina

Bilo bi lijepo kada bi hapsenje Mladica bila dovoljno za pomirenje na prostorima bivse Jugoslavije. Ali, ako pogledamo malo u proslost i vidimo kako su se stvari odvijale nakon II svjetskog rata, bice nam jasno, da time sto ce se osuditi ljudi koji su po svojoj komandnoj odgovornosti krivi, nece se promijeniti ljudski osjecaji, nece doci do opsteg zaborava, a ni oprostaja. Samim time ni do pomirenja. Evo, uhapseni su i odvedeni u Hag gotovo svi pripadnici vojnog, policijskog, drzavnog vrha RS, RSK I Srbije. Sudjeno je i hrvatski generalima, Naseru Oricu. Da li je to sta promijenilo u svijesti ljudi koji su prosli kroz pakao rata prije 20 godina? Ne vejrujem, a i dogadjanja u Bosni, Hrvatsko i Srbiji nakon hapsenja ili izricanja presuda, to i potvrdjuju.
Dakle, naivno je vjerovati da ce se stvari promijeniti na bolje. Nece, jer umjesto da u skolama djecu ucimo da su mrznja, rat i primitivizam najvece zlo covjecanstva od kada ono postoji, mi djecu ucimo mrznji, pravimo od njih nove vodje i generale koji ce sutra opet raditi isto, samo ako im se pruzi sansa.
Kada rat pocne, onda pamet i mudrost nestanu, a ludost i snaga jaceg vladaju. I onda se dese i Jasenovci, i Sijekovac, Srebrenica, sve je isto samo se uloge i brojevi, s vremena na vrijeme, mijenjaju. Zrtve postaju zlocinci, zlocinci zrtve i tako u krug.
A s obzirom kakvi ljudi danas vladaju banana drzavama nastalim od Jugoslavije, nicem dobrom se ne mozemo nadati.

Marko

pre 12 godina

Ma ne moze, Josipovicu. Pre toga morate vi da se debelo poizvinjavate
_________

Ma kome da se izvinjavam? Tom istom vasem narodnom heroju kojeg ste jucer slavili, a ja zbog njega bjezao da sacuvam zivu glavu, ostao bez svega, kuce, doma, imovine, u izbjeglistvu.
A ti uzivao u svojoj kuci u Srbiji dok sam se ja tresao po podrumima.
I vama da se ispricavam?
Hoce li meni Srbija vratiti kucu koju mi je srusila?
Sad vam obrnuto jelda ne odgovara.

Vanja

pre 12 godina

kada je to kljuc pomirenja..zasto vi onda branite gotovinu,markaca,i ostale hrvatske generale, zasto slavite oluju i bljesak?

Zato smo se time obranili da nam granice države ne budu u Virovitici i da ne graničimo sa "starom i multietničkom krajinom"

Sanja

pre 12 godina

Bilo bi lijepo kada bi hapsenje Mladica bila dovoljno za pomirenje na prostorima bivse Jugoslavije. Ali, ako pogledamo malo u proslost i vidimo kako su se stvari odvijale nakon II svjetskog rata, bice nam jasno, da time sto ce se osuditi ljudi koji su po svojoj komandnoj odgovornosti krivi, nece se promijeniti ljudski osjecaji, nece doci do opsteg zaborava, a ni oprostaja. Samim time ni do pomirenja. Evo, uhapseni su i odvedeni u Hag gotovo svi pripadnici vojnog, policijskog, drzavnog vrha RS, RSK I Srbije. Sudjeno je i hrvatski generalima, Naseru Oricu. Da li je to sta promijenilo u svijesti ljudi koji su prosli kroz pakao rata prije 20 godina? Ne vejrujem, a i dogadjanja u Bosni, Hrvatsko i Srbiji nakon hapsenja ili izricanja presuda, to i potvrdjuju.
Dakle, naivno je vjerovati da ce se stvari promijeniti na bolje. Nece, jer umjesto da u skolama djecu ucimo da su mrznja, rat i primitivizam najvece zlo covjecanstva od kada ono postoji, mi djecu ucimo mrznji, pravimo od njih nove vodje i generale koji ce sutra opet raditi isto, samo ako im se pruzi sansa.
Kada rat pocne, onda pamet i mudrost nestanu, a ludost i snaga jaceg vladaju. I onda se dese i Jasenovci, i Sijekovac, Srebrenica, sve je isto samo se uloge i brojevi, s vremena na vrijeme, mijenjaju. Zrtve postaju zlocinci, zlocinci zrtve i tako u krug.
A s obzirom kakvi ljudi danas vladaju banana drzavama nastalim od Jugoslavije, nicem dobrom se ne mozemo nadati.

razmislite malo

pre 12 godina

da bi uspjelo pomirenje treba znati i biti svjestan kako je sve krenilo..gomila dokumenata,i samih priznanja sa srpske strane govore da je milosevi,dobrica cosic,seselj,jna generali upregli sve snage da naprave veliku srbiju,i kako je to onda moglo zavrsiti nego ratovima u kojima su svi narodi stradali,to nemojte nikada smetnuti s uma..i saveznici su cinili zlocine u 2 svjetskom ratu ali nikada ne mogu biti isto oni i njemacka i japan s druge strane...zato ste i bilì bombardirani,pod sankcija i izgubili dio svog teritorija..

samo poslije tužbe

pre 12 godina

Predsjedniče, teško će to hrvatski narod prihvatiti dok i zadnji zločinac ne završi na sudu i dok se ne plati ratna šteta učinjena bestijalnim razaranjima 91.-95. Traume su još uvijek presviježe da bi uhićenjem samo jednog koji je ubijao i razarao Škabrnju,Kijevo,Zadar,Šibenik,Vrliku ... i Požegu iz Bosne mogla stvar biti rješena.

švabo

pre 12 godina

Pa što bi trebalo,da plačemo što nam je zamlja oslobođena,što su nam prestale padat granate po Zadru,Šibeniku,Vinkovcima,Slavonskom Brodu,Zagrebu,što možemo nesmetano i bez straha putovat s kraja na kraj zemlje,što su napokon više od 150.000 ljudi dobili priliku da se vrate na okupirani teritorij s kojega su bili PROTJERANI !!! Činjenica JE,da je bilo i zločina prema srpskoj populaciji,i zbog toga je svakom normalnom Hrvatu žao,ali ne vidim da Rusi recimo žale kad slave pobjedu za 12 mil.protjeranih Nijemaca,silovanih žena i djece...a da ne govorim kako je crvena armija haračila po "saveznici" bivšoj Jugoslaviji,kad su ljudi maloljetne kćeri sakrivali po podrumima,to vas danas ne uče u knjigama o vašim prijateljima. I još nešto,mi ne bismo smjeli slavit pobjedu,a vi 600g. slavite poraz na kosovu,slavite pokolj u Srebrenici nad zarobljenicima i civilima(nož,žica...),i vi nama prigovarate !?!?Što se tiče Jasenovca kojeg uporno vadite kao opravdanje:1.mi imamo svake godine komemoraciju gdje učestvuju svi iz državnog vrha igdje jasno bude izrečeno da se radi o zlu koje se ne smije ponoviti(...nož,žica...)! 2.Hrvatska je sljednica ZAVNOH-a,a ne NDH(koliko god se to nekim našim idiotima ne dopada)3.Vinovnici pokolja u Jasenovcu i drugdje su većinom pobijeni na Bleiburgu(nažalost bez suda,i uz puno nevinih žrtava(kao i četnici koji su masakrirali Hrvate i Muslimane 5 godina)4.vjerovali ili ne u Jasenovcu je pobijeno i desetak tisuća Hrvata,da ne spominjem Židove i Rome,tako da Jasenovac teško može biti opravdanje za Veliku Srbiju i etničko čišćenje!

Broj 1

pre 12 godina

@Marko: "Hoce li meni Srbija vratiti kucu koju mi je srusila?" Zao mi je sto su ti srusili kucu i zao mi je svih onih koji su nevino stradali u proslom ratu. Samo, koliko znam to je bilo pre skoro 20 godina. Zar nije vreme da se stvari slegnu i da se krece napred? Izgleda da neki brzo zaboravljaju sta je bilo pre 70 godina. Da su se Srbi tako ponasali i odbili mogucnost suzivota, nebi bilo ni Jugoslavije, a kamoli Hrvatske. Prema tome, ako se onda moglo pomiriti (znaci 1945), neznam zasto to nebi moglo danas. Iako je to jos tezak put. A sto se tice da je Srbija juce slavila; izgleda da ti i neznas sta je Srbija, jer ti koji su demonstrirali niposto ne predstavljaju vecinu u Srbiji.

miki

pre 12 godina

Nema mirenja dok se Srbi ne vrate u Krajinu i dok im se ne vrati sva oteta i unistena imovina na podrucju danasnje Rep. Hrvatske. To je prvi korak za bilo kakvu pricu o realnom pomirenju, a ne Tadic sto ide pa se svima izvinjava. Ta njegova izvinjenja vi macki o rep da okacite.

milos

pre 12 godina

Sta bi sa dvoristima?Lep savet od Hrvatske drzave ali nekako ne ciste svoja dvorista..Vidi se po izjavama za njihove generale i nepriznavanjem sopstvenih zlocina u "Oluji"..Tako da mislim da pre svega trebate i Srbiju kao drzavu postovati ..Ne ide nista jednostrano gospodine Josipovicu..

Marko

pre 12 godina

mlekadzija
______

A kog je jučer Srbija slavila? Da nije možda narodne "heroje"?
Vec ako hoces povuci paralelu izmedu Zagrebackih i Beogradskih prosvjeda, Zagrebacki su protekli potpuno u miru bez intervencije policije.
Dok kod vas je bilo sto? Povici sramotni za citiranje, velicanje tih istih "heroja" i neredi po ulicama.

nixonn

pre 12 godina

Mir, mir, mir niko nije kriv...Bojim se da to opste nije tacno. Pravo pomirenje je miljama daleko. Kad Srbi iz Hvatske dobiju odstetu za svaku spaljenu kucu, kad im se vrate oduzeta prava i kada dobiju stepen kulturne autonomije i pravo da istaknu svoju zastavu (prava data Albancima u MK) onda mozemo reci da je sve ok. Sa druge strane neko treba i da odgovara za bespotrebno izivljavanje po civilnim ciljevima u Vukovaru, da se plati odsteta za pobijene u Ovcari te da se obestete ratni zarobljenici koji su bili na podrucju Srbije. U suprotnom bojim se da ce povodom za neki buducu sukob da ne kazem rat biti nerascisceni racuni iz 90tih.

Broj 1

pre 12 godina

Pomirenje moze da bude onda kada u Hrvatskoj ne izlaze vise hiljade i hiljade na ulicu da brane svoje zlocince. To vazi naravno i za Srbiju i BiH. Govoriti o pomirenju dok se kojekakav olos izivljava nema smisla.

mika natić

pre 12 godina

ajde, josipoviću, koristi to kao izgovor i to iskoristi najbolje što umeš. obični ljudi ionako čekaju neki izgovor da se pomire... a, mogli bi vi i vašeg gotovinu i onog krvnika iz osijeka koji je ljude mučio po podrumima i bacao vezanih ruku u dravu da privedete pravdi. to bi bilo u najmanju ruku fer.

mlekadzija

pre 12 godina

Istinski doprinos pomirenju bi predstavjao prestanak tretiranja vasih generala koji su osudjeni za ratne zlocine, kao nacionalih heroja...
Secamo se vasih i premijerkinih izjava po objavljivanju nepravosnazne oresude za iste.

osječanin

pre 12 godina

Umirovljeni sam pripadnik HV-a , nikada nisam osjećao mržnju ni prema jednom srbinu , čak ni onda kad mi je bilo najteže. pomirenje ja za mene najobičnija floskula. Ja se nemam sa kim mirit jer se nisam sa nikim ni svađao. Često sam u Srbiji volim ići kod komšija u goste i ugodno se osjećam. Meni moji prijatelji iz NS , BG često dođu u goste i vidim da rado dolaze. Mislim da je to obrazac kako se normalni ljudi trebaju ponašat.

Starac

pre 12 godina

Ma ne moze, Josipovicu. Pre toga morate vi da se debelo poizvinjavate, za sto sta, a onda da vidimo kako da se saniraju posledice toga "sto sta". Kad se sve to zavrsi, dolazi probni period od jedno stotinak godina, u kome bi trebalo da dokazete nemate nameru da nas ponovo masovno ubijate e onda mozemo da popricamo o pomirenju, istinskom a ne ovom da bi dobili poene kod EU.
Ovo je opasna zamena teza na koju nase rukovodstvo, ako ga uopste imamo (u nasem slucaju to je saka poloticara koja samo gleda svoj interes), treba da reaguje jer pretpostavlja da smo mi jedini i konacni krivci za dogadje u novijoj istoriji Balkana. Sa takvim stavom pomirenja nema i ne moze ga biti.

Z1

pre 12 godina

Pomirenje ce nastupiti kada se Hrvatska bude izvinila za najvece etnicko ciscenje u Evropi posle II svetskog rata.
(Dejan, 30. maj 2011 08:55)

Ne, pomirenje ce nastupiti tek kada Srbi sami sebe pogledaju u lice i priznaju da su pod politikom Slobodana Milosevica bili instrument u pokusaju stvaranja velike Srbija i da su upravo oni ti koji su krivci za sve zapocete nesretne ratove na prostorima bivse Jugoslavije. Protjerivanje srpskog stanovnista iz tkz. Kraijne (od kojih je velik broj naselio kuce onih 500 000 Hrvata koji su 1991. godine izbjegli i bili protjerani iz svojih domova od strane Srba) posljedica je agresije Srbije na Hrvatsku. Oluja je legitimna akcija u kojoj je oslobodjen hrvatski teritorij a time i zavrsena vise godisnja agresija i granatiranje hrvatskih gradova od strane Srba a na kraju i sam rat.

Nazalost zlocini su se dogodili u Oluji, svi su toga svjesni ali su i svjesni da su ti zlocini dobrim djelom motivirani visegodisnjom agresijom, ratnom traumom i masovnim zlocinima koje su Srbi prethodnih godina prije Oluje cinili u Hrvatskoj. Ali to nikako nije i ne smije biti opravdanje, krivci za zlocine trebaju odgovarati. Rat se nije vodio u Srbiji nego u Hrvatskoj, niri jedna hrvatska granata nije pala u Srbiji, niti jedan hrvatski vojnik nije stupio na tlo Republike Srbije dok su sa druge strane srpski gradjani svoje vojnike u tenkovima sa cvijecem ispracivani iz Beograda na granatiranje civila u Vukovara, Osijeka, Gospica, Zadra i velik broj ostalih hrvatskih gradova. Stoga je red da se Srbija kao agresor prvi izvine pa ce onda i svi ostali za posljedice koje su se dogodile nakon te agresije..

Bosanac

pre 12 godina

Srbija je napravila jedan veliki korak u pomirenju doduse malo kasno ali eto reci cu da nikad nije kasno. Bolje ikada nego nikada. Samo predsjednice, ne pravite se ni vi nevinasca. Presuda Gotovini i Markacu je bila jasna. Hrvatska je organizovano pravila zlocine prema Srbima a vidjeli smo kako je to docekano u Hrvatskoj. Uskoro cemo cuti i presudu Prlicu i ostalim celnicima Herceg Bosne pa (iako se to vec zna) cemo vidjeti kakva je bila uloga Hrvatske u ratu u BiH. Hrvatska se sa ovim cinjenicama mora suociti. Predsjednik Mesic je bio jedan od najboljih politicara u Hrvatskoj i da nije bilo njega Hrvatska bi i dan danas imala istih problema sa Hagom kao i Srbija. Isto tako je zasluzan da su odnosi izmedju HR i BIH na ovom nivou gdje su sad jer je tokom citavog svog mandata nedvosmisleno podrzavao suverenost i nedjeljivost BiH a osudivao vladavinu Franje Tudjmana.

zoran kg

pre 12 godina

Dok god budete slavili bljesak i oluju sa vama nema pomirenja,jos vi nam drzite predavanja vi koji ste u polovinom dvadesetog veka ej dvadesetog veka imali logor za Srpsku decu,a o Jasenovcu i Jadovnu i drugim jamama je prica koja bih se oduzila na mnogo strana.I samo tito i njegov rezim je sve to relativizovao,sve je gurnuto pod tepih i niko nije kriv a da ste odgovarali tada drugacije bi bilo.

mlekadzija

pre 12 godina

marko
______________________

Vasi prosvjedi su prosli mirno jer i vasa policija ima isto misljenje o vasim zlocinackim generalima. Kod nas premijer i vlada ne brane osumnjicene i osudjene za ratne zl,ocine kao kod vas...
Juce nije Srbija slavila Mladica nego jedan broj ljudi koji ima demokratsko prasvo da iskaze svoju volju.
I da te podsetim ako si slucajno zaboravio vas tata nacije Tudjman je izjavio da u domovinskom ratu NIJE MOGUCE POCINITI RATNI ZLOCIN.
Ma nije valjda??? A spomeuo je nesto i o kontinuitetu sa NDH...

Broj 1

pre 12 godina

@Svabo: "slavite pokolj u Srebrenici"...A koji to MI slavimo pokolj u Srebrenici? Govori se o nekom pomirenju, a stalno nas kolektivno optuzujete i bacate u jedan kos. Bolje bi bilo da malo vise razmislite i odaberte vase reci i vase sustinsko razmisljanje. Onda tek mozemo da razgovaram na jednom objektivnom nivou.

miki

pre 12 godina

Nema mirenja dok se Srbi ne vrate u Krajinu i dok im se ne vrati sva oteta i unistena imovina na podrucju danasnje Rep. Hrvatske. To je prvi korak za bilo kakvu pricu o realnom pomirenju, a ne Tadic sto ide pa se svima izvinjava. Ta njegova izvinjenja vi macki o rep da okacite.

Bosanac

pre 12 godina

Srbija je napravila jedan veliki korak u pomirenju doduse malo kasno ali eto reci cu da nikad nije kasno. Bolje ikada nego nikada. Samo predsjednice, ne pravite se ni vi nevinasca. Presuda Gotovini i Markacu je bila jasna. Hrvatska je organizovano pravila zlocine prema Srbima a vidjeli smo kako je to docekano u Hrvatskoj. Uskoro cemo cuti i presudu Prlicu i ostalim celnicima Herceg Bosne pa (iako se to vec zna) cemo vidjeti kakva je bila uloga Hrvatske u ratu u BiH. Hrvatska se sa ovim cinjenicama mora suociti. Predsjednik Mesic je bio jedan od najboljih politicara u Hrvatskoj i da nije bilo njega Hrvatska bi i dan danas imala istih problema sa Hagom kao i Srbija. Isto tako je zasluzan da su odnosi izmedju HR i BIH na ovom nivou gdje su sad jer je tokom citavog svog mandata nedvosmisleno podrzavao suverenost i nedjeljivost BiH a osudivao vladavinu Franje Tudjmana.

nixonn

pre 12 godina

Mir, mir, mir niko nije kriv...Bojim se da to opste nije tacno. Pravo pomirenje je miljama daleko. Kad Srbi iz Hvatske dobiju odstetu za svaku spaljenu kucu, kad im se vrate oduzeta prava i kada dobiju stepen kulturne autonomije i pravo da istaknu svoju zastavu (prava data Albancima u MK) onda mozemo reci da je sve ok. Sa druge strane neko treba i da odgovara za bespotrebno izivljavanje po civilnim ciljevima u Vukovaru, da se plati odsteta za pobijene u Ovcari te da se obestete ratni zarobljenici koji su bili na podrucju Srbije. U suprotnom bojim se da ce povodom za neki buducu sukob da ne kazem rat biti nerascisceni racuni iz 90tih.

milos

pre 12 godina

Sta bi sa dvoristima?Lep savet od Hrvatske drzave ali nekako ne ciste svoja dvorista..Vidi se po izjavama za njihove generale i nepriznavanjem sopstvenih zlocina u "Oluji"..Tako da mislim da pre svega trebate i Srbiju kao drzavu postovati ..Ne ide nista jednostrano gospodine Josipovicu..

Starac

pre 12 godina

Ma ne moze, Josipovicu. Pre toga morate vi da se debelo poizvinjavate, za sto sta, a onda da vidimo kako da se saniraju posledice toga "sto sta". Kad se sve to zavrsi, dolazi probni period od jedno stotinak godina, u kome bi trebalo da dokazete nemate nameru da nas ponovo masovno ubijate e onda mozemo da popricamo o pomirenju, istinskom a ne ovom da bi dobili poene kod EU.
Ovo je opasna zamena teza na koju nase rukovodstvo, ako ga uopste imamo (u nasem slucaju to je saka poloticara koja samo gleda svoj interes), treba da reaguje jer pretpostavlja da smo mi jedini i konacni krivci za dogadje u novijoj istoriji Balkana. Sa takvim stavom pomirenja nema i ne moze ga biti.

zoran kg

pre 12 godina

Dok god budete slavili bljesak i oluju sa vama nema pomirenja,jos vi nam drzite predavanja vi koji ste u polovinom dvadesetog veka ej dvadesetog veka imali logor za Srpsku decu,a o Jasenovcu i Jadovnu i drugim jamama je prica koja bih se oduzila na mnogo strana.I samo tito i njegov rezim je sve to relativizovao,sve je gurnuto pod tepih i niko nije kriv a da ste odgovarali tada drugacije bi bilo.

Broj 1

pre 12 godina

Pomirenje moze da bude onda kada u Hrvatskoj ne izlaze vise hiljade i hiljade na ulicu da brane svoje zlocince. To vazi naravno i za Srbiju i BiH. Govoriti o pomirenju dok se kojekakav olos izivljava nema smisla.

mlekadzija

pre 12 godina

Istinski doprinos pomirenju bi predstavjao prestanak tretiranja vasih generala koji su osudjeni za ratne zlocine, kao nacionalih heroja...
Secamo se vasih i premijerkinih izjava po objavljivanju nepravosnazne oresude za iste.

mlekadzija

pre 12 godina

marko
______________________

Vasi prosvjedi su prosli mirno jer i vasa policija ima isto misljenje o vasim zlocinackim generalima. Kod nas premijer i vlada ne brane osumnjicene i osudjene za ratne zl,ocine kao kod vas...
Juce nije Srbija slavila Mladica nego jedan broj ljudi koji ima demokratsko prasvo da iskaze svoju volju.
I da te podsetim ako si slucajno zaboravio vas tata nacije Tudjman je izjavio da u domovinskom ratu NIJE MOGUCE POCINITI RATNI ZLOCIN.
Ma nije valjda??? A spomeuo je nesto i o kontinuitetu sa NDH...

mika natić

pre 12 godina

ajde, josipoviću, koristi to kao izgovor i to iskoristi najbolje što umeš. obični ljudi ionako čekaju neki izgovor da se pomire... a, mogli bi vi i vašeg gotovinu i onog krvnika iz osijeka koji je ljude mučio po podrumima i bacao vezanih ruku u dravu da privedete pravdi. to bi bilo u najmanju ruku fer.

samo poslije tužbe

pre 12 godina

Predsjedniče, teško će to hrvatski narod prihvatiti dok i zadnji zločinac ne završi na sudu i dok se ne plati ratna šteta učinjena bestijalnim razaranjima 91.-95. Traume su još uvijek presviježe da bi uhićenjem samo jednog koji je ubijao i razarao Škabrnju,Kijevo,Zadar,Šibenik,Vrliku ... i Požegu iz Bosne mogla stvar biti rješena.

Marko

pre 12 godina

Ma ne moze, Josipovicu. Pre toga morate vi da se debelo poizvinjavate
_________

Ma kome da se izvinjavam? Tom istom vasem narodnom heroju kojeg ste jucer slavili, a ja zbog njega bjezao da sacuvam zivu glavu, ostao bez svega, kuce, doma, imovine, u izbjeglistvu.
A ti uzivao u svojoj kuci u Srbiji dok sam se ja tresao po podrumima.
I vama da se ispricavam?
Hoce li meni Srbija vratiti kucu koju mi je srusila?
Sad vam obrnuto jelda ne odgovara.

razmislite malo

pre 12 godina

da bi uspjelo pomirenje treba znati i biti svjestan kako je sve krenilo..gomila dokumenata,i samih priznanja sa srpske strane govore da je milosevi,dobrica cosic,seselj,jna generali upregli sve snage da naprave veliku srbiju,i kako je to onda moglo zavrsiti nego ratovima u kojima su svi narodi stradali,to nemojte nikada smetnuti s uma..i saveznici su cinili zlocine u 2 svjetskom ratu ali nikada ne mogu biti isto oni i njemacka i japan s druge strane...zato ste i bilì bombardirani,pod sankcija i izgubili dio svog teritorija..

Marko

pre 12 godina

mlekadzija
______

A kog je jučer Srbija slavila? Da nije možda narodne "heroje"?
Vec ako hoces povuci paralelu izmedu Zagrebackih i Beogradskih prosvjeda, Zagrebacki su protekli potpuno u miru bez intervencije policije.
Dok kod vas je bilo sto? Povici sramotni za citiranje, velicanje tih istih "heroja" i neredi po ulicama.

Vanja

pre 12 godina

kada je to kljuc pomirenja..zasto vi onda branite gotovinu,markaca,i ostale hrvatske generale, zasto slavite oluju i bljesak?

Zato smo se time obranili da nam granice države ne budu u Virovitici i da ne graničimo sa "starom i multietničkom krajinom"

švabo

pre 12 godina

Pa što bi trebalo,da plačemo što nam je zamlja oslobođena,što su nam prestale padat granate po Zadru,Šibeniku,Vinkovcima,Slavonskom Brodu,Zagrebu,što možemo nesmetano i bez straha putovat s kraja na kraj zemlje,što su napokon više od 150.000 ljudi dobili priliku da se vrate na okupirani teritorij s kojega su bili PROTJERANI !!! Činjenica JE,da je bilo i zločina prema srpskoj populaciji,i zbog toga je svakom normalnom Hrvatu žao,ali ne vidim da Rusi recimo žale kad slave pobjedu za 12 mil.protjeranih Nijemaca,silovanih žena i djece...a da ne govorim kako je crvena armija haračila po "saveznici" bivšoj Jugoslaviji,kad su ljudi maloljetne kćeri sakrivali po podrumima,to vas danas ne uče u knjigama o vašim prijateljima. I još nešto,mi ne bismo smjeli slavit pobjedu,a vi 600g. slavite poraz na kosovu,slavite pokolj u Srebrenici nad zarobljenicima i civilima(nož,žica...),i vi nama prigovarate !?!?Što se tiče Jasenovca kojeg uporno vadite kao opravdanje:1.mi imamo svake godine komemoraciju gdje učestvuju svi iz državnog vrha igdje jasno bude izrečeno da se radi o zlu koje se ne smije ponoviti(...nož,žica...)! 2.Hrvatska je sljednica ZAVNOH-a,a ne NDH(koliko god se to nekim našim idiotima ne dopada)3.Vinovnici pokolja u Jasenovcu i drugdje su većinom pobijeni na Bleiburgu(nažalost bez suda,i uz puno nevinih žrtava(kao i četnici koji su masakrirali Hrvate i Muslimane 5 godina)4.vjerovali ili ne u Jasenovcu je pobijeno i desetak tisuća Hrvata,da ne spominjem Židove i Rome,tako da Jasenovac teško može biti opravdanje za Veliku Srbiju i etničko čišćenje!

Broj 1

pre 12 godina

@Marko: "Hoce li meni Srbija vratiti kucu koju mi je srusila?" Zao mi je sto su ti srusili kucu i zao mi je svih onih koji su nevino stradali u proslom ratu. Samo, koliko znam to je bilo pre skoro 20 godina. Zar nije vreme da se stvari slegnu i da se krece napred? Izgleda da neki brzo zaboravljaju sta je bilo pre 70 godina. Da su se Srbi tako ponasali i odbili mogucnost suzivota, nebi bilo ni Jugoslavije, a kamoli Hrvatske. Prema tome, ako se onda moglo pomiriti (znaci 1945), neznam zasto to nebi moglo danas. Iako je to jos tezak put. A sto se tice da je Srbija juce slavila; izgleda da ti i neznas sta je Srbija, jer ti koji su demonstrirali niposto ne predstavljaju vecinu u Srbiji.

Sanja

pre 12 godina

Bilo bi lijepo kada bi hapsenje Mladica bila dovoljno za pomirenje na prostorima bivse Jugoslavije. Ali, ako pogledamo malo u proslost i vidimo kako su se stvari odvijale nakon II svjetskog rata, bice nam jasno, da time sto ce se osuditi ljudi koji su po svojoj komandnoj odgovornosti krivi, nece se promijeniti ljudski osjecaji, nece doci do opsteg zaborava, a ni oprostaja. Samim time ni do pomirenja. Evo, uhapseni su i odvedeni u Hag gotovo svi pripadnici vojnog, policijskog, drzavnog vrha RS, RSK I Srbije. Sudjeno je i hrvatski generalima, Naseru Oricu. Da li je to sta promijenilo u svijesti ljudi koji su prosli kroz pakao rata prije 20 godina? Ne vejrujem, a i dogadjanja u Bosni, Hrvatsko i Srbiji nakon hapsenja ili izricanja presuda, to i potvrdjuju.
Dakle, naivno je vjerovati da ce se stvari promijeniti na bolje. Nece, jer umjesto da u skolama djecu ucimo da su mrznja, rat i primitivizam najvece zlo covjecanstva od kada ono postoji, mi djecu ucimo mrznji, pravimo od njih nove vodje i generale koji ce sutra opet raditi isto, samo ako im se pruzi sansa.
Kada rat pocne, onda pamet i mudrost nestanu, a ludost i snaga jaceg vladaju. I onda se dese i Jasenovci, i Sijekovac, Srebrenica, sve je isto samo se uloge i brojevi, s vremena na vrijeme, mijenjaju. Zrtve postaju zlocinci, zlocinci zrtve i tako u krug.
A s obzirom kakvi ljudi danas vladaju banana drzavama nastalim od Jugoslavije, nicem dobrom se ne mozemo nadati.

Broj 1

pre 12 godina

@Svabo: "slavite pokolj u Srebrenici"...A koji to MI slavimo pokolj u Srebrenici? Govori se o nekom pomirenju, a stalno nas kolektivno optuzujete i bacate u jedan kos. Bolje bi bilo da malo vise razmislite i odaberte vase reci i vase sustinsko razmisljanje. Onda tek mozemo da razgovaram na jednom objektivnom nivou.

Z1

pre 12 godina

Pomirenje ce nastupiti kada se Hrvatska bude izvinila za najvece etnicko ciscenje u Evropi posle II svetskog rata.
(Dejan, 30. maj 2011 08:55)

Ne, pomirenje ce nastupiti tek kada Srbi sami sebe pogledaju u lice i priznaju da su pod politikom Slobodana Milosevica bili instrument u pokusaju stvaranja velike Srbija i da su upravo oni ti koji su krivci za sve zapocete nesretne ratove na prostorima bivse Jugoslavije. Protjerivanje srpskog stanovnista iz tkz. Kraijne (od kojih je velik broj naselio kuce onih 500 000 Hrvata koji su 1991. godine izbjegli i bili protjerani iz svojih domova od strane Srba) posljedica je agresije Srbije na Hrvatsku. Oluja je legitimna akcija u kojoj je oslobodjen hrvatski teritorij a time i zavrsena vise godisnja agresija i granatiranje hrvatskih gradova od strane Srba a na kraju i sam rat.

Nazalost zlocini su se dogodili u Oluji, svi su toga svjesni ali su i svjesni da su ti zlocini dobrim djelom motivirani visegodisnjom agresijom, ratnom traumom i masovnim zlocinima koje su Srbi prethodnih godina prije Oluje cinili u Hrvatskoj. Ali to nikako nije i ne smije biti opravdanje, krivci za zlocine trebaju odgovarati. Rat se nije vodio u Srbiji nego u Hrvatskoj, niri jedna hrvatska granata nije pala u Srbiji, niti jedan hrvatski vojnik nije stupio na tlo Republike Srbije dok su sa druge strane srpski gradjani svoje vojnike u tenkovima sa cvijecem ispracivani iz Beograda na granatiranje civila u Vukovara, Osijeka, Gospica, Zadra i velik broj ostalih hrvatskih gradova. Stoga je red da se Srbija kao agresor prvi izvine pa ce onda i svi ostali za posljedice koje su se dogodile nakon te agresije..

osječanin

pre 12 godina

Umirovljeni sam pripadnik HV-a , nikada nisam osjećao mržnju ni prema jednom srbinu , čak ni onda kad mi je bilo najteže. pomirenje ja za mene najobičnija floskula. Ja se nemam sa kim mirit jer se nisam sa nikim ni svađao. Često sam u Srbiji volim ići kod komšija u goste i ugodno se osjećam. Meni moji prijatelji iz NS , BG često dođu u goste i vidim da rado dolaze. Mislim da je to obrazac kako se normalni ljudi trebaju ponašat.