Utorak, 07.12.2010.

14:58

Đaci iz Srbije opet ispod proseka

Znanje učenika iz Srbije i dalje je ispod proseka, pokazuje najnovije istraživanje procena učeničkih postignuća (PISA).

Izvor: B92

Ðaci iz Srbije opet ispod proseka IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Ruzica

pre 13 godina

O kakvoj pismenosti da govorimo u nasoj zemlji kad prvaci za samo mesec dana skolovanja moraju da savladaju citanje i pisanje. Ucenici drugog razreda u vecini skola presli su vec sva pisana i stampana slova latinice. Za samo dva meseca, decembar jos nije prosao, a sva latinicna slova su predena. O kakvoj pismenosti da govorimo?

RONNY

pre 13 godina

Sta ocekivati od skolskog sistema i ucenika kada ministar prosvete govori "Celo ovo vreme ..." a ispravno je "Sve ovo vreme..."


Deca ne uce u samo u skoli. Ona citaju i novine , gledaju televiziju... a toliko je polupismenih novinara da je to zabrinjavajuce

prepoznaće se

pre 13 godina

A zašto da deca uče?
U Srbiji je i nemoguće moguće!
Tako možete biti samo polupismeni,neškolovani,bivši šegrt a opet biti na čelu nekog javnog preduzeća i voziti najnoviji džip.

vasilije knezevic

pre 13 godina

NY Times je u svom danasnjem izdanju (7 dec) takodje objavio rezultate Test-a o kome je rijec i ciji su resultati, "stun educators", zaprepastili nastavni kadar. Amerika je postala potpuno nehomogena nacija sto je slucaj, manje vise, i sa Srbijom. Iako Amerika ulaze ogromne svote novca na obrazovanje rezultati nijesu zadovoljavajuci. Sekondarni
uticaji na porodicu i mlade dolazi iz mnogobrojnih uglova zivota. Preplava elektronike i raznih drugih vidova trenutnog zadovoljstva kod vrlo mladih je jedan od korjenitih razloga. Nas covjek je, sa druge strane fasciniran sa
elektronskim "dzidzama" i to ima vrlo negativne razvojne uticaje na djecu. Pa ipak to Kineze ne zanima jer su pet predjela (Shangaj, Makao, Hong Kong, Tajvan kao i pretezno kineski Singapur) na samom vrhu liste uporedjenja. Homogena struktura stanovnistva je jedan od razloga kao i dispciplinovana kultura podizanja djece.
Amerika se vec uzpanicila da ce Kinezi uskoro lansirati vasionski brod isto onako kao sto su to (1957) ucinili Sovjeti sa Sputnikom.
Takmicenje ce se nastavljati sa dodatnim ideoloskim zacinom.
Sto se tice Srbije tu mora da se uspostavi struktura obrazovanja koja je postojala poslije II SR i da se uspostavi nezamjenjiva odgovornost obrazovnog kadra. Novac nije najvaznije orudje jer to pokazuju i americki rezultati; struktura i odgovornost je ono sto je neminovno.
(vasilije knezevic, 7 dec. 2010)

ana

pre 13 godina

Rezultati nimalo ne iznenadjuju jer decu nema ko da nauci nesto po skolama. Cast malobrojnim izuzecima ali vecina profesora/nastavnika, bez obzira na los program i naopake metode NE UMEJU da prenesu znanje, NE UMEJU da zainteresuju djake, i sve svoje frustracije i nezadovoljstva prosipaju po deci. I sama sam radila u skoli 5 godina i sve vreme se zgrozavala kakvi iskompleksirani, mutavi, neinventivni ljudi radi sa decom. Deca su nam sjajna, kakvi su im profesori. Deca nikada ne mogu da budu onoliko kriva koliko ljudi koji rade (citaj: ne rade sa njima). Vecinu skolovanja sam zavrsila u inostranstvu a predavala u nasim skolama i tvrdim da je iskljucivo odgovornost na profesorima. Cak i kada jednog dana bude skroz sprovedena reforma skolstva, nista nece vredeti dok se ne uvede kontrola i ocenjivanje profesora i njihovog rada.
Deca su nam ipak pametna i vrlo lepo mogu da rade kad su motivisana.

Stefan

pre 13 godina

Mene sve ovo nista ne cudi. Secam se jos kada sam ja isao u skolu to je bilo tokom osamdesetih, ni tada kvalitet nastave nije bio dobar, samo sto su tada bila neka mirnija vremena pa se to nije ni primecivalo. Ali je i tada u tim mirnijim vremenima bilo svega sto se sada ispoljava i o cemu se vise ne cuti. Naime tada se sve gledalo po partijskoj liniji po materijalnom statusu roditelja ucenika, nastavnik je bio "svetinja", mogao je da radi i da postupa sa ucenicima kako god mu je volja. Bilo je i tada dosta losih nastavnika koji danas imaju dosta naslednika, samo sto danasnji ucenici nemaju strahopostovanje prema njima vec im se otvoreno suprotstavljalju. Jedno je imati znanje a drugo je biti sposoban to znanje preneti drugima, a za to nije svako sposoban. Cak i u po mnogima dekadentnoj Americi mnogi nastavnici, profesori i ucitelji odavde tamo ne bi mogli ni da pridju skolskom dvoristu a ne jos da udju na siroka vrata kao ovde. Mozda nije problem u skolskom programu ili gradivu, ali je ocigledno uvek bio problem u nastavnicima jer oni su ti koji trebaju ucenike da zainteresuju za svoj predmet jer ako vise od pola razreda ima slabu ocenu (keca), to nije neuspeh ucenika vec nastavnika. Mozda se neki nece sloziti sa ovim, ali posao prosvetnog radnika je veoma osetljiv i nije za svakog.

Circulus vitiosus

pre 13 godina

Stvar je jednostavna. Funkcionalna (ne)pismenost kod nas, nažalost, manifestuje se najvećim delom dugo vremena nakon svršenog tzv.formalnog obrazovanja, u zrelom dobu. Na primer, funkcionalno pismeni državni sekretar ili ministar obrazovanja dali bi smislenu izjavu medijima, u kojoj bi, po kategorijama, naveli rezultate prošlogodišnjeg testiranja, kao i rezultate prethodnih testiranja 2006. i 2003, te bi naznačili novinarima da mogu da preuzmu tabelu objavljenu na zvaničnom sajtu ministarstva. Ukratko, ne mogu se očekivati dobra PISA postignuća petnaestogodišnjih učenika, jer su nam, pre svega, nedovoljno sposobne generacije koje podučavaju decu, kao i generacije koje podučavaju učitelje.

matori

pre 13 godina

Testom je obuhvaćeno oko 5000 učenika, a rezultat je adekvatan uloženom naporu da se oni obrazuju.
To što je test pokazao da je jedna trećina, u oblasti prirodnih nauka (matematika, fizika, i sl.), funkcionalno nepismeno, ministra uopšte ne zabrinjava... On je zadovoljan uspehom!
Sad testirajte roditelje i nastavnike tih učenika, pa će ministar moći da bude još više "zadovoljan"...
Možete testom da obuhvatite i njega lično, da "popravi" rezultat!

jadna deca, a i mi

pre 13 godina

Nikom i nije cilj da ima pametne gradjane, onda ne bi mogli da manipulisu njima. A ko sve predaje (i sa pravim, a i laznim diplomama), koliko ima alkoholicara medju nastavnicima, a i narkomana i psihicki obolelih ljudi, dobro da i nesto ta deca znaju. Zaposlili za rad sa decom kategorije ljudi koje to ne bi smeli da rade ni u ludilu!

Језичке недоумице

pre 13 godina

Када смо већ код теме писмености, било би лепо споменути да у српском језику постоје тзв.језичке недоумице и за неке изразе не треба пребрзо судити да ли су исправни или не (што вероватно познавање истих подразумева виши ниво језичке писмености). И само да обавезно напоменем, свакако се слажем са генералним мишљењем људи који су истакли ову омашку, само ми је жао што за ову не можемо заиста да се "ухватимо"...

"ЦЕЛО ВРЕМЕ"

"Оправданост овог израза зависи од нашег појма времена. Уколико бисмо време посматрали као једну целину, онда је ово свакако коректно.

Међутим, устаљено је становиште да време заправо представља гомилу парчића, и сходно томе треба рећи све време. Ипак, треба нагласити да је овај израз само бољи од израза цело време, који после свега реченог ипак није погрешан. То потврђује и Иван Клајн у свом Речнику језичких недоумица."

iz nemacke

pre 13 godina

I ako cu dobiti 150 minusa.
Manje u penzije vise u skolovanje. Potrebno je financirati skolovanje ceo dan ( sa ruckom naravno ). To su investiciju u buducu generaciju i zato dobre i vazne. Pogledajte koliko novca trosimo za penzioneri a koliko za prosvetu. Niko ne kaze da treba penziju totalno ukinuti, ali ako je relacija troskova penzije - prosvete znatno losija nego u drugim zemljama. Mi ne mozemo imati bolju prosvetu nego oni koji procentualno vise daju za prosvetu. ( i za vojsku bih smanio drasticno ).

Apples and oranges

pre 13 godina

Meni ova usporedba na razini grada (Sangaj) tj. grad-drzava (Singapur) i drzave nije jasna. Ok. Sangaj ima 20+ miliona stanovnika ali je ipak grad sto znaci i drugacija obrazovna i socijalna struktura, sistem vrijednosti, kvalitet skola etc. Kakve rezultate ima Kina u prosjeku (dakle ukljucujuci provinciju) tj. kakvi su rezultati npr. Beograda u usporedbi sa Sangajem?

Blazenka

pre 13 godina

Nesto nije u redu sa nasim skolstvom. Retki su profesori koji decu zele necemu da nauce. Davno sam bila u skoli, ali znam da sam mnogo stvari naucila tek po zavrsetku skole i nisam mogla da verujem sta sam propustila. Profesori su dosadni i ne trude se. Pogotovo sada kada imamo strane kanale sa istorijom, naukom...
Kada pomislim da nam na bitna mesta uskoro dolaze deca koja nisu u skolu isla zbog strajkova i bombardovanja, a ljudi koji nesto znaju idu u penziju, najezim se.

snezana

pre 13 godina

ne znam ko nam testira decu i po kojim kriterijumima. krajem osamdesetih sam bila pozvana u englesku sa grupom inzenjera elektrotehnike zato sto je nas inzenjer OBRAZOVAN! kako sad odjednom nasa deca nepismena?! a izlaze iz skole nepismena to tvrdim jer mi je najstarije dete u srednjoj, srednje u osmom osnovne, a, najmladje u drugom razredu. svaka generacija se sve vise unistava nekim nebuloznim programima. od dece se prave nepismene generacije kojima ce se vrlo lako manipulisati! tesi me samo da ako to jos uvek ne odgovara evropi znaci da nisu totalno podlegla sistemu. sto se nastavnika tice tu je haos. moje dete ucitelj nece da vodi na ekskurziju zato sto mu je niska dnevnica, kaze na gradjevini za dan zaradi duplo vise!!!!! e, to su nasi prosvetari, sta da ocekujemo od dece i roditelja koji su usredsredjeni samo na zaradu za golo prezivljavanje!

Novosadista

pre 13 godina

Lep si mi ti ministar kad decu krivis za Svoj neuspeh!

A da te pitam, koliko ta deca vremena provedu u prirodi, u muzejima, u poseti fabrikama, u poseti sajmova nauke i racunara? Nisu deca kriva sto nesposobni komunisticki sistem ne ume da ih usmeri na nesto korisno u zivotu a da nije partijska knjizica i kvazi NGO.
Ocene i statistika su nekad vrlo povrsna stvar, i to fingirana najcesce od strane frustriranih mladih devojaka koje su zavrsile fakultete i upale u firme da rade ankete od vrata do vrata...za sicu!
I njih mi je zao. Ali vas ministre ocigledno nije. Vama je vazno da se gadjate brojkama pa makar bile i imaginarne.

Ej, ajde zamisli posetu skolske dece recimo nekoj poslasticarnici da vide malo kako ljudi prave torte ili posete arheoloskom mestu pa vide sta oni rade, pa odu recimo do bolnice da se upoznaju sa necim sto bi ih interesovalo od malena. Ima tu jos jako puno stvari koje nasa deca nisu videla van "prepisanih" knjiga. I sve na dobrovoljnoj bazi...ko hoce!

Jel' posteno? Ili bi ste vise voleli da vase dete MORA da testira grupa "nezaposlenih" psihologa dok ono sedi po sat vremena i pilji u tackice i crtice. :)

Bivsi prosvetar

pre 13 godina

Sta da vam kazem kada Osnovna skola u kojoj sam radio, na perfieriji Beograda u testu minimuma znanja iz geografije, medju odgovorima dva puta ima da je Bosna kontinent.
Vise se ni ne nadam da mozemo da se pomerimo iz ovog taloga.

llodratroickiteodra

pre 13 godina

"U prethodnom testiranju đaci iz Srbije su zauzeli 41. mesto. Ove godine Srbija je na 43. mestu".

"Ministar prosvete Žarko Obradović izrazio je umereno zadovoljstvo najnovijim rezultatima i izrazio uverenje da će u narednom testiranju, 2012. godine, učenici iz Srbije ostvariti još bolji rezultat".

Verovatno 50. mesto.

Ko je ovde normalan. Sta je to umereno zadovoljstvo. Zato tenis ide. Nasi teniseri su najbolji primer da skola i nije potrebna.

intelektualac

pre 13 godina

Svake godine od dece se trazi sve vise i vise, a deca znaju sve manje i manje, problem je u prosvetnim radnicima. Uciteljica moje cerke ispredaje lekciju i bas je briga dal je to nekome jasno ili nije , celo skolovanje mog deteta se svodi na ucenje kod kuce, pa se zaista i pitam zasto saljem dete u skolu kad se iz skole vrati bez ikakvog znanja i sve moram sama kuci da joj ponovim. Definitivno ucitelji u unutrasnjosti samo gledaju na sat kada ce da im prodje 45 minuta i kao ke kolega kolegi nabaciti koji evric za privatne casove . Nije problem u deci problem je u prosvetnim radnicima i u ministru jer je dozvolio da postoje privatni casovi , pa ko ima da plati tome deca nesto i nauce a ko nema ostace nepismen

Logic

pre 13 godina

Testirano 5000 učenika? Birano po kojim kriterijumima? Najbolji? Ne znamo. Važno je da je Ministar "umereno" zadovoljan. To mu ga dođe kao u vremenskoj prognozi "umereno oblačno". A meni se čini da bi baš trebalo da je savršeno vedar: ovo je fantastičan uspeh ako se uzme u obzir samo jedan od kriterijuma: posećenost nastave, tj. zakonsko "opravdanje" neopravdanog izostajanja na prvom mestu. Tema tako dobro pokrivena nizom članaka u "Večernjim Novostima"
A kad smo kod zakona, ako je za ovakav nizak kvalitet našega školstva kriv V.Koštunica jer je ukinuo reformu, zar je on ukinuo i roditelje, porodicu? Ili je on uveo opšteprisutni stav:"Otaljaj, sine, školu; nije važno kako,važno je da imaš ćage, ljubi te majka (a i tata sa njom)!

bla

pre 13 godina

@carli,
samo u jednom se slazem sa tobom, u tome da prosvetni radnici preteruju u strajkovima jer su njihovi zahtevi uvek usmereni samo na njihove plate (ne moze se od siromasne drzave ocekivati da im obezbedi vece plate), a ne na uslove za rad i bolji sistem vrednosti u skolama, u odnosu na ovaj sadasnji koji je katastrofalan i koji postaje sve gori i gori, sa precutnim srozavanjem autoriteta nastavnika i davanjem apsurdnih prava deci (i njihovim roditeljima) da im se popnu na glavu neodgovornim odnosom prema ucenju i radu, bezanjem sa casova i ocekivanjima da za neznanje dobijaju dobre ocene, kao da se zivi od ocena, a ne od znanja.
radila sam u skoli, na zalost samo na zameni krace vreme, i ne bi mi na pamet palo da strajkujem zbog 'male' plate, jer takvu platu kao sto sada imaju prosvetni radnici nikada nisam imala radeci u privatnim firmama.
Sto se tice drzanja privatnih casova, to je pravo svakog nastavnika pa i onoga ko to nije. svako ko smatra da ce ga neko ko ima neko znanje na privatnim casovima necemu nauciti bio on licencirani nastavnik ili ne, ima pravo na to.

Sto se navedenog 'nerada' tice, ne moze se generalizovati. ima vrlo posvecenih nastavnika, ali naravno uvek ima i onih koji to nisu (mada manji broj), ali za svaku lenjost ucenika roditelji se najpre ne zapitaju koliko je njihovo dete ulozilo truda da nesto nauci i pazi na casu, vec odmah optuzuju nastavnike za njihov 'nerad'. zato bi se morao uvesti neki zakon koji bi neposvecenim nastavnicima oduzimao pravo na rad zbog neispunjavanja kriterujuma za obavljanje kvalitetnog poducavanja ucenika.

Vujadin

pre 13 godina

Nekada sam posle skole isao na fudbal, pa na ucenje, ili odmah zavrsim domaci pa tek onda na igru... Danas mladi non stop Fejsbuk, Skajp i to... Telefoni, MMS,Bluetooth i to..

Mile

pre 13 godina

Rezultati su jos losiji ako se prisetite vesti da je ministar Obradovic, nekoliko meseci pre PISA testiranja, nalozio intenzivan rad sa decom koja ce biti testirana. E dakle, ovo nisu rezultati prosecnog djaka u Srbiji, vec prosecnog djaka u Srbiji s kojim se radilo intenzivno zarad dobrog ispitnog rezultata. I opet corak.

Nadzorni organ

pre 13 godina

Vecito se lupaju gluposti kako je nemastina kriva za sve. Pa posle 1945 narod nije imao sta da jede a opet se odskolovao veliki broj vrhunskih strucnjaka. setite se samo odredjenih zenskih osoba koje su kao opravdanje za kradju navele to sto nemaju pare (verovatno za nov BMW pa moraju da voze stari) Ispade da u zemlji Srbiji sirotinja krade a da bogati tajkuni siroti rintaju od jutra do sutra i strepe....

profesor

pre 13 godina

Bice i dalje ispod proseka sve dok se ne vrate stroziji kriterijumi po kojima se djak ispisuje iz skole ako dobije minimalni broj neopravdanih casova kao sto je to bilo ranije. Takodje, nastavnicima se mora vratiti autoritet i postovanje, time sto ce biti ovlasteni i nekritikovani u slucaju da daju ucenicima strozije ocene i minuse koji uticu na ocene zbog nedonosenja sveski i skolskog pribora u skolu i zbog nediscipline na casu i ometanja casa.
Ne moze neko ko nezainteresovano bleji na casu bez sveske i time ometa cas smetajuci onim ucenicima koji idu u skolu da bi nesto naucili, da bude smatran kao neko sposoban i neko ko moze i mora da ide u skolu (srednju). Ne mora. Srednja skola nije obavezna. Ko nece da se skoluje i da ima pozitivan odnos prema ucenju i radu, nije ni zasluzio da ide u skolu.
Kada bude takav sistem vrednosti ustanovljen, i roditelji a i deca ce vise ceniti skolu i odnos prema radu i ucenju pa ce se boriti za to da idu u skolu a ne da beze iz nje ili otaljavaju skolovanje ometajuci one koji zele da se skoluju.

Mare

pre 13 godina

Kakve su to promene u obrazovnom sistemu bile u prethodnih godinu dana, pa da sad imamo ovako bolji rezultat iz jezika? Pre ce biti da se malo muljalo, onako po srpski, pa su se i poeni malo nabudzili, sto je teze bilo izvesti u prirodnim, egzaktnim naukama.

sivan

pre 13 godina

"Državna sekretarka u Ministarstvu prosvete Tinde Kovač-Cerović rekla je da su ostvareni rezultati bolji u odnosu na 2006. godinu, što je rezultat unapređenja celokupnog sistema obrazovanja."

A u prilog ove tvrdnje da je unapredjen celokupni sistem obrazovanja ide poredjenje sa 1900 godinom. U odnosu na taj period stvarno smo ostvarili neverovatno dobar rezultat.

vz

pre 13 godina

Ministar umereno zadovoljan, sekretarka zadovoljna...e zato su vam djaci nepismene neznalice. Ovo daje realnu sliku skolstva u Srbiji koje je katastrofalno!!!
Vama je do izbora i fotelje a za znanje cemo lako.
Kako vas samo nije sramota?

Beba

pre 13 godina

S obzirom na bedu koja je sveprisutna i to da ni osnovna, ni srednja škola, a poodavno ni fakulteti nisu besplatni, treba očekivati da ćemo pasti na neko mesto iza 70-og. I ne samo to, sve dok deca budu gledala kako golišave silikonske pevaljke u Grand paradi arlauču i zgrću velike pare, i sve dok se bude prikazivala Farma i slični programi koji šalju poruku, izmedju ostalih, da možeš da budeš, "internet zvezda", šatorska pevaljka ili neki propali maneken ili "denser", da nije bitno da li znaš kako se sklapa jedna prosta rečenica i zaradiš pristojnu lovu bez posebnog maltretiranja, postaneš popularan na 5 dana i šetaš po promocijama i proslavama raznoraznih časopisa, možemo računati na sigurno trajno poslednje mesto, bez mogućnosti za popravku.

Ivan Bor

pre 13 godina

Pa kad nam je ministar prosvete nepismen, šta da očekujemo od dece...poslušajte njegovu izjavu :"...celo vreme..."
Naravno da je Žarko zadovoljan, jer kad bi pismeni i pametni vladali ovom zemljom, on sigurno ne bi bio tu gde jeste...

Marko

pre 13 godina

Ministar Obradović kaže da bez značajno većih ulaganja ne treba očekivati bolje rezultate, a njegov zamenik Jauković studentima poručuje da se za školarine obrate Miškoviću i Obami...
Miškoviću, molim te, obrazuj nas, nedaj da se blamiramo!

uko

pre 13 godina

Nase skolstvo je uzasno sterilno - neopisivo dosadno, a moglo bi da bude zabavno.
Ucitelji i nastavnicni vise brinu kako ce da prodaju neki casopis, ili da navuku jos dece na aktivnosti u skoli koje se placaju, nabace jos kog privatnog ucenika, nego kako da unaprede svoju nastavu. I ne samo ucitelji, na prvom mestu oni iz ministarstva, misle samo o tome kako da zarade od skolstva i preparcunavaju se koliko ce kome da naplate skolovanje.

Igor

pre 13 godina

Sramota i tuga... Nekad smo imali skolstvo za uzor. Najgore od svega je da se kroz ove rezultate vidi perspektiva i buducnost drzave :-(.

Neki

pre 13 godina

Slazem se za nasledjeno.

Naravno sve bi bilo bolje da Kostunica nije zaustavio reformu obrazovanja i smenio Knezevica. Sada bi se u skoli ucilo aktivna nastava 90 posto i deca bi bila zainteresovanija. a ovako i dalje tamo predaju penzionerke isfrustrirane malom platom. Naravno da deca pre idu na stadion lome trafike i pripremaju glasice slavujske za grand jer tu ima para u kriminalu i pevanju po kafanama

carli

pre 13 godina

vazno je da su nasi "prosvetni radnici" uvek spremni za strajkove i davanje privatnih casova i da su to jedini ljudi koji su placeni za nerad

homer

pre 13 godina

Naš obrazovni sistem je je li stvoren sa ciljem istinskog, opšteg i temeljitog obrazovanja ličnosti radi stvaranja pravog opšteg intelektualca jasno oslobodjenog od bilo kakvih stega proizvodnih odnosa. hahahahahaha

Sapienti sat!

pre 13 godina

Nasem ministru bi bilo bolje da prione na rad, da se u Srbiji istinski sprovedu sveobuhvatne (nesminkerske) reforme skolstva, nego da istice kako treba tumaciti rezultate: 43. mesto od 74 zemlje. jake mi utehe! Nasoj deci nedostaje funkcionalno znanje jer nemaju od koga ni da ga dobiju...da ne spominjem spoj teorije i prakse, kod nas je 100% prvo zastupljeno, a 0% drugo...kad se to promeni, imacemo kvalitetnije djake i studente. Kako radim na fakultetu, primecujem da svake godine dobijamo sve losije brucose, sa vecim neznanjem...a "rupe" u znanju je uvek bolje spreciti nego leciti! Sapienti sat!

Jelena

pre 13 godina

Lepe vesti ako zaista odslikavaju vecu sposobnost naseg obrazovnog sistema da ucini da nasa deca citaju i razumeju pisane tekstove, ali moram da budem maliciozna: da li ce se i ovaj napredak pripisati borisu tadicu?

sanja

pre 13 godina

Naravno da su ispod proseka kada skolstvo u Srbiji izgleda tako zalosno! Ne zna se da li su gori programi, ili oni koji ih propisuju i koji ih izvode. Ministri prosvete to postaje po kazni, a Milosevicevi kadrovi se niodkuda pomerili nisu. Deca su sjajna kakvi su ostali!

Mile

pre 13 godina

Rezultati su jos losiji ako se prisetite vesti da je ministar Obradovic, nekoliko meseci pre PISA testiranja, nalozio intenzivan rad sa decom koja ce biti testirana. E dakle, ovo nisu rezultati prosecnog djaka u Srbiji, vec prosecnog djaka u Srbiji s kojim se radilo intenzivno zarad dobrog ispitnog rezultata. I opet corak.

Ivan Bor

pre 13 godina

Pa kad nam je ministar prosvete nepismen, šta da očekujemo od dece...poslušajte njegovu izjavu :"...celo vreme..."
Naravno da je Žarko zadovoljan, jer kad bi pismeni i pametni vladali ovom zemljom, on sigurno ne bi bio tu gde jeste...

profesor

pre 13 godina

Bice i dalje ispod proseka sve dok se ne vrate stroziji kriterijumi po kojima se djak ispisuje iz skole ako dobije minimalni broj neopravdanih casova kao sto je to bilo ranije. Takodje, nastavnicima se mora vratiti autoritet i postovanje, time sto ce biti ovlasteni i nekritikovani u slucaju da daju ucenicima strozije ocene i minuse koji uticu na ocene zbog nedonosenja sveski i skolskog pribora u skolu i zbog nediscipline na casu i ometanja casa.
Ne moze neko ko nezainteresovano bleji na casu bez sveske i time ometa cas smetajuci onim ucenicima koji idu u skolu da bi nesto naucili, da bude smatran kao neko sposoban i neko ko moze i mora da ide u skolu (srednju). Ne mora. Srednja skola nije obavezna. Ko nece da se skoluje i da ima pozitivan odnos prema ucenju i radu, nije ni zasluzio da ide u skolu.
Kada bude takav sistem vrednosti ustanovljen, i roditelji a i deca ce vise ceniti skolu i odnos prema radu i ucenju pa ce se boriti za to da idu u skolu a ne da beze iz nje ili otaljavaju skolovanje ometajuci one koji zele da se skoluju.

Sapienti sat!

pre 13 godina

Nasem ministru bi bilo bolje da prione na rad, da se u Srbiji istinski sprovedu sveobuhvatne (nesminkerske) reforme skolstva, nego da istice kako treba tumaciti rezultate: 43. mesto od 74 zemlje. jake mi utehe! Nasoj deci nedostaje funkcionalno znanje jer nemaju od koga ni da ga dobiju...da ne spominjem spoj teorije i prakse, kod nas je 100% prvo zastupljeno, a 0% drugo...kad se to promeni, imacemo kvalitetnije djake i studente. Kako radim na fakultetu, primecujem da svake godine dobijamo sve losije brucose, sa vecim neznanjem...a "rupe" u znanju je uvek bolje spreciti nego leciti! Sapienti sat!

Vujadin

pre 13 godina

Nekada sam posle skole isao na fudbal, pa na ucenje, ili odmah zavrsim domaci pa tek onda na igru... Danas mladi non stop Fejsbuk, Skajp i to... Telefoni, MMS,Bluetooth i to..

vz

pre 13 godina

Ministar umereno zadovoljan, sekretarka zadovoljna...e zato su vam djaci nepismene neznalice. Ovo daje realnu sliku skolstva u Srbiji koje je katastrofalno!!!
Vama je do izbora i fotelje a za znanje cemo lako.
Kako vas samo nije sramota?

Igor

pre 13 godina

Sramota i tuga... Nekad smo imali skolstvo za uzor. Najgore od svega je da se kroz ove rezultate vidi perspektiva i buducnost drzave :-(.

Beba

pre 13 godina

S obzirom na bedu koja je sveprisutna i to da ni osnovna, ni srednja škola, a poodavno ni fakulteti nisu besplatni, treba očekivati da ćemo pasti na neko mesto iza 70-og. I ne samo to, sve dok deca budu gledala kako golišave silikonske pevaljke u Grand paradi arlauču i zgrću velike pare, i sve dok se bude prikazivala Farma i slični programi koji šalju poruku, izmedju ostalih, da možeš da budeš, "internet zvezda", šatorska pevaljka ili neki propali maneken ili "denser", da nije bitno da li znaš kako se sklapa jedna prosta rečenica i zaradiš pristojnu lovu bez posebnog maltretiranja, postaneš popularan na 5 dana i šetaš po promocijama i proslavama raznoraznih časopisa, možemo računati na sigurno trajno poslednje mesto, bez mogućnosti za popravku.

Neki

pre 13 godina

Slazem se za nasledjeno.

Naravno sve bi bilo bolje da Kostunica nije zaustavio reformu obrazovanja i smenio Knezevica. Sada bi se u skoli ucilo aktivna nastava 90 posto i deca bi bila zainteresovanija. a ovako i dalje tamo predaju penzionerke isfrustrirane malom platom. Naravno da deca pre idu na stadion lome trafike i pripremaju glasice slavujske za grand jer tu ima para u kriminalu i pevanju po kafanama

carli

pre 13 godina

vazno je da su nasi "prosvetni radnici" uvek spremni za strajkove i davanje privatnih casova i da su to jedini ljudi koji su placeni za nerad

sivan

pre 13 godina

"Državna sekretarka u Ministarstvu prosvete Tinde Kovač-Cerović rekla je da su ostvareni rezultati bolji u odnosu na 2006. godinu, što je rezultat unapređenja celokupnog sistema obrazovanja."

A u prilog ove tvrdnje da je unapredjen celokupni sistem obrazovanja ide poredjenje sa 1900 godinom. U odnosu na taj period stvarno smo ostvarili neverovatno dobar rezultat.

Bivsi prosvetar

pre 13 godina

Sta da vam kazem kada Osnovna skola u kojoj sam radio, na perfieriji Beograda u testu minimuma znanja iz geografije, medju odgovorima dva puta ima da je Bosna kontinent.
Vise se ni ne nadam da mozemo da se pomerimo iz ovog taloga.

Mare

pre 13 godina

Kakve su to promene u obrazovnom sistemu bile u prethodnih godinu dana, pa da sad imamo ovako bolji rezultat iz jezika? Pre ce biti da se malo muljalo, onako po srpski, pa su se i poeni malo nabudzili, sto je teze bilo izvesti u prirodnim, egzaktnim naukama.

Nadzorni organ

pre 13 godina

Vecito se lupaju gluposti kako je nemastina kriva za sve. Pa posle 1945 narod nije imao sta da jede a opet se odskolovao veliki broj vrhunskih strucnjaka. setite se samo odredjenih zenskih osoba koje su kao opravdanje za kradju navele to sto nemaju pare (verovatno za nov BMW pa moraju da voze stari) Ispade da u zemlji Srbiji sirotinja krade a da bogati tajkuni siroti rintaju od jutra do sutra i strepe....

homer

pre 13 godina

Naš obrazovni sistem je je li stvoren sa ciljem istinskog, opšteg i temeljitog obrazovanja ličnosti radi stvaranja pravog opšteg intelektualca jasno oslobodjenog od bilo kakvih stega proizvodnih odnosa. hahahahahaha

sanja

pre 13 godina

Naravno da su ispod proseka kada skolstvo u Srbiji izgleda tako zalosno! Ne zna se da li su gori programi, ili oni koji ih propisuju i koji ih izvode. Ministri prosvete to postaje po kazni, a Milosevicevi kadrovi se niodkuda pomerili nisu. Deca su sjajna kakvi su ostali!

Marko

pre 13 godina

Ministar Obradović kaže da bez značajno većih ulaganja ne treba očekivati bolje rezultate, a njegov zamenik Jauković studentima poručuje da se za školarine obrate Miškoviću i Obami...
Miškoviću, molim te, obrazuj nas, nedaj da se blamiramo!

uko

pre 13 godina

Nase skolstvo je uzasno sterilno - neopisivo dosadno, a moglo bi da bude zabavno.
Ucitelji i nastavnicni vise brinu kako ce da prodaju neki casopis, ili da navuku jos dece na aktivnosti u skoli koje se placaju, nabace jos kog privatnog ucenika, nego kako da unaprede svoju nastavu. I ne samo ucitelji, na prvom mestu oni iz ministarstva, misle samo o tome kako da zarade od skolstva i preparcunavaju se koliko ce kome da naplate skolovanje.

Novosadista

pre 13 godina

Lep si mi ti ministar kad decu krivis za Svoj neuspeh!

A da te pitam, koliko ta deca vremena provedu u prirodi, u muzejima, u poseti fabrikama, u poseti sajmova nauke i racunara? Nisu deca kriva sto nesposobni komunisticki sistem ne ume da ih usmeri na nesto korisno u zivotu a da nije partijska knjizica i kvazi NGO.
Ocene i statistika su nekad vrlo povrsna stvar, i to fingirana najcesce od strane frustriranih mladih devojaka koje su zavrsile fakultete i upale u firme da rade ankete od vrata do vrata...za sicu!
I njih mi je zao. Ali vas ministre ocigledno nije. Vama je vazno da se gadjate brojkama pa makar bile i imaginarne.

Ej, ajde zamisli posetu skolske dece recimo nekoj poslasticarnici da vide malo kako ljudi prave torte ili posete arheoloskom mestu pa vide sta oni rade, pa odu recimo do bolnice da se upoznaju sa necim sto bi ih interesovalo od malena. Ima tu jos jako puno stvari koje nasa deca nisu videla van "prepisanih" knjiga. I sve na dobrovoljnoj bazi...ko hoce!

Jel' posteno? Ili bi ste vise voleli da vase dete MORA da testira grupa "nezaposlenih" psihologa dok ono sedi po sat vremena i pilji u tackice i crtice. :)

bla

pre 13 godina

@carli,
samo u jednom se slazem sa tobom, u tome da prosvetni radnici preteruju u strajkovima jer su njihovi zahtevi uvek usmereni samo na njihove plate (ne moze se od siromasne drzave ocekivati da im obezbedi vece plate), a ne na uslove za rad i bolji sistem vrednosti u skolama, u odnosu na ovaj sadasnji koji je katastrofalan i koji postaje sve gori i gori, sa precutnim srozavanjem autoriteta nastavnika i davanjem apsurdnih prava deci (i njihovim roditeljima) da im se popnu na glavu neodgovornim odnosom prema ucenju i radu, bezanjem sa casova i ocekivanjima da za neznanje dobijaju dobre ocene, kao da se zivi od ocena, a ne od znanja.
radila sam u skoli, na zalost samo na zameni krace vreme, i ne bi mi na pamet palo da strajkujem zbog 'male' plate, jer takvu platu kao sto sada imaju prosvetni radnici nikada nisam imala radeci u privatnim firmama.
Sto se tice drzanja privatnih casova, to je pravo svakog nastavnika pa i onoga ko to nije. svako ko smatra da ce ga neko ko ima neko znanje na privatnim casovima necemu nauciti bio on licencirani nastavnik ili ne, ima pravo na to.

Sto se navedenog 'nerada' tice, ne moze se generalizovati. ima vrlo posvecenih nastavnika, ali naravno uvek ima i onih koji to nisu (mada manji broj), ali za svaku lenjost ucenika roditelji se najpre ne zapitaju koliko je njihovo dete ulozilo truda da nesto nauci i pazi na casu, vec odmah optuzuju nastavnike za njihov 'nerad'. zato bi se morao uvesti neki zakon koji bi neposvecenim nastavnicima oduzimao pravo na rad zbog neispunjavanja kriterujuma za obavljanje kvalitetnog poducavanja ucenika.

Logic

pre 13 godina

Testirano 5000 učenika? Birano po kojim kriterijumima? Najbolji? Ne znamo. Važno je da je Ministar "umereno" zadovoljan. To mu ga dođe kao u vremenskoj prognozi "umereno oblačno". A meni se čini da bi baš trebalo da je savršeno vedar: ovo je fantastičan uspeh ako se uzme u obzir samo jedan od kriterijuma: posećenost nastave, tj. zakonsko "opravdanje" neopravdanog izostajanja na prvom mestu. Tema tako dobro pokrivena nizom članaka u "Večernjim Novostima"
A kad smo kod zakona, ako je za ovakav nizak kvalitet našega školstva kriv V.Koštunica jer je ukinuo reformu, zar je on ukinuo i roditelje, porodicu? Ili je on uveo opšteprisutni stav:"Otaljaj, sine, školu; nije važno kako,važno je da imaš ćage, ljubi te majka (a i tata sa njom)!

iz nemacke

pre 13 godina

I ako cu dobiti 150 minusa.
Manje u penzije vise u skolovanje. Potrebno je financirati skolovanje ceo dan ( sa ruckom naravno ). To su investiciju u buducu generaciju i zato dobre i vazne. Pogledajte koliko novca trosimo za penzioneri a koliko za prosvetu. Niko ne kaze da treba penziju totalno ukinuti, ali ako je relacija troskova penzije - prosvete znatno losija nego u drugim zemljama. Mi ne mozemo imati bolju prosvetu nego oni koji procentualno vise daju za prosvetu. ( i za vojsku bih smanio drasticno ).

Jelena

pre 13 godina

Lepe vesti ako zaista odslikavaju vecu sposobnost naseg obrazovnog sistema da ucini da nasa deca citaju i razumeju pisane tekstove, ali moram da budem maliciozna: da li ce se i ovaj napredak pripisati borisu tadicu?

intelektualac

pre 13 godina

Svake godine od dece se trazi sve vise i vise, a deca znaju sve manje i manje, problem je u prosvetnim radnicima. Uciteljica moje cerke ispredaje lekciju i bas je briga dal je to nekome jasno ili nije , celo skolovanje mog deteta se svodi na ucenje kod kuce, pa se zaista i pitam zasto saljem dete u skolu kad se iz skole vrati bez ikakvog znanja i sve moram sama kuci da joj ponovim. Definitivno ucitelji u unutrasnjosti samo gledaju na sat kada ce da im prodje 45 minuta i kao ke kolega kolegi nabaciti koji evric za privatne casove . Nije problem u deci problem je u prosvetnim radnicima i u ministru jer je dozvolio da postoje privatni casovi , pa ko ima da plati tome deca nesto i nauce a ko nema ostace nepismen

llodratroickiteodra

pre 13 godina

"U prethodnom testiranju đaci iz Srbije su zauzeli 41. mesto. Ove godine Srbija je na 43. mestu".

"Ministar prosvete Žarko Obradović izrazio je umereno zadovoljstvo najnovijim rezultatima i izrazio uverenje da će u narednom testiranju, 2012. godine, učenici iz Srbije ostvariti još bolji rezultat".

Verovatno 50. mesto.

Ko je ovde normalan. Sta je to umereno zadovoljstvo. Zato tenis ide. Nasi teniseri su najbolji primer da skola i nije potrebna.

snezana

pre 13 godina

ne znam ko nam testira decu i po kojim kriterijumima. krajem osamdesetih sam bila pozvana u englesku sa grupom inzenjera elektrotehnike zato sto je nas inzenjer OBRAZOVAN! kako sad odjednom nasa deca nepismena?! a izlaze iz skole nepismena to tvrdim jer mi je najstarije dete u srednjoj, srednje u osmom osnovne, a, najmladje u drugom razredu. svaka generacija se sve vise unistava nekim nebuloznim programima. od dece se prave nepismene generacije kojima ce se vrlo lako manipulisati! tesi me samo da ako to jos uvek ne odgovara evropi znaci da nisu totalno podlegla sistemu. sto se nastavnika tice tu je haos. moje dete ucitelj nece da vodi na ekskurziju zato sto mu je niska dnevnica, kaze na gradjevini za dan zaradi duplo vise!!!!! e, to su nasi prosvetari, sta da ocekujemo od dece i roditelja koji su usredsredjeni samo na zaradu za golo prezivljavanje!

Stefan

pre 13 godina

Mene sve ovo nista ne cudi. Secam se jos kada sam ja isao u skolu to je bilo tokom osamdesetih, ni tada kvalitet nastave nije bio dobar, samo sto su tada bila neka mirnija vremena pa se to nije ni primecivalo. Ali je i tada u tim mirnijim vremenima bilo svega sto se sada ispoljava i o cemu se vise ne cuti. Naime tada se sve gledalo po partijskoj liniji po materijalnom statusu roditelja ucenika, nastavnik je bio "svetinja", mogao je da radi i da postupa sa ucenicima kako god mu je volja. Bilo je i tada dosta losih nastavnika koji danas imaju dosta naslednika, samo sto danasnji ucenici nemaju strahopostovanje prema njima vec im se otvoreno suprotstavljalju. Jedno je imati znanje a drugo je biti sposoban to znanje preneti drugima, a za to nije svako sposoban. Cak i u po mnogima dekadentnoj Americi mnogi nastavnici, profesori i ucitelji odavde tamo ne bi mogli ni da pridju skolskom dvoristu a ne jos da udju na siroka vrata kao ovde. Mozda nije problem u skolskom programu ili gradivu, ali je ocigledno uvek bio problem u nastavnicima jer oni su ti koji trebaju ucenike da zainteresuju za svoj predmet jer ako vise od pola razreda ima slabu ocenu (keca), to nije neuspeh ucenika vec nastavnika. Mozda se neki nece sloziti sa ovim, ali posao prosvetnog radnika je veoma osetljiv i nije za svakog.

Blazenka

pre 13 godina

Nesto nije u redu sa nasim skolstvom. Retki su profesori koji decu zele necemu da nauce. Davno sam bila u skoli, ali znam da sam mnogo stvari naucila tek po zavrsetku skole i nisam mogla da verujem sta sam propustila. Profesori su dosadni i ne trude se. Pogotovo sada kada imamo strane kanale sa istorijom, naukom...
Kada pomislim da nam na bitna mesta uskoro dolaze deca koja nisu u skolu isla zbog strajkova i bombardovanja, a ljudi koji nesto znaju idu u penziju, najezim se.

matori

pre 13 godina

Testom je obuhvaćeno oko 5000 učenika, a rezultat je adekvatan uloženom naporu da se oni obrazuju.
To što je test pokazao da je jedna trećina, u oblasti prirodnih nauka (matematika, fizika, i sl.), funkcionalno nepismeno, ministra uopšte ne zabrinjava... On je zadovoljan uspehom!
Sad testirajte roditelje i nastavnike tih učenika, pa će ministar moći da bude još više "zadovoljan"...
Možete testom da obuhvatite i njega lično, da "popravi" rezultat!

Circulus vitiosus

pre 13 godina

Stvar je jednostavna. Funkcionalna (ne)pismenost kod nas, nažalost, manifestuje se najvećim delom dugo vremena nakon svršenog tzv.formalnog obrazovanja, u zrelom dobu. Na primer, funkcionalno pismeni državni sekretar ili ministar obrazovanja dali bi smislenu izjavu medijima, u kojoj bi, po kategorijama, naveli rezultate prošlogodišnjeg testiranja, kao i rezultate prethodnih testiranja 2006. i 2003, te bi naznačili novinarima da mogu da preuzmu tabelu objavljenu na zvaničnom sajtu ministarstva. Ukratko, ne mogu se očekivati dobra PISA postignuća petnaestogodišnjih učenika, jer su nam, pre svega, nedovoljno sposobne generacije koje podučavaju decu, kao i generacije koje podučavaju učitelje.

Језичке недоумице

pre 13 godina

Када смо већ код теме писмености, било би лепо споменути да у српском језику постоје тзв.језичке недоумице и за неке изразе не треба пребрзо судити да ли су исправни или не (што вероватно познавање истих подразумева виши ниво језичке писмености). И само да обавезно напоменем, свакако се слажем са генералним мишљењем људи који су истакли ову омашку, само ми је жао што за ову не можемо заиста да се "ухватимо"...

"ЦЕЛО ВРЕМЕ"

"Оправданост овог израза зависи од нашег појма времена. Уколико бисмо време посматрали као једну целину, онда је ово свакако коректно.

Међутим, устаљено је становиште да време заправо представља гомилу парчића, и сходно томе треба рећи све време. Ипак, треба нагласити да је овај израз само бољи од израза цело време, који после свега реченог ипак није погрешан. То потврђује и Иван Клајн у свом Речнику језичких недоумица."

ana

pre 13 godina

Rezultati nimalo ne iznenadjuju jer decu nema ko da nauci nesto po skolama. Cast malobrojnim izuzecima ali vecina profesora/nastavnika, bez obzira na los program i naopake metode NE UMEJU da prenesu znanje, NE UMEJU da zainteresuju djake, i sve svoje frustracije i nezadovoljstva prosipaju po deci. I sama sam radila u skoli 5 godina i sve vreme se zgrozavala kakvi iskompleksirani, mutavi, neinventivni ljudi radi sa decom. Deca su nam sjajna, kakvi su im profesori. Deca nikada ne mogu da budu onoliko kriva koliko ljudi koji rade (citaj: ne rade sa njima). Vecinu skolovanja sam zavrsila u inostranstvu a predavala u nasim skolama i tvrdim da je iskljucivo odgovornost na profesorima. Cak i kada jednog dana bude skroz sprovedena reforma skolstva, nista nece vredeti dok se ne uvede kontrola i ocenjivanje profesora i njihovog rada.
Deca su nam ipak pametna i vrlo lepo mogu da rade kad su motivisana.

jadna deca, a i mi

pre 13 godina

Nikom i nije cilj da ima pametne gradjane, onda ne bi mogli da manipulisu njima. A ko sve predaje (i sa pravim, a i laznim diplomama), koliko ima alkoholicara medju nastavnicima, a i narkomana i psihicki obolelih ljudi, dobro da i nesto ta deca znaju. Zaposlili za rad sa decom kategorije ljudi koje to ne bi smeli da rade ni u ludilu!

Apples and oranges

pre 13 godina

Meni ova usporedba na razini grada (Sangaj) tj. grad-drzava (Singapur) i drzave nije jasna. Ok. Sangaj ima 20+ miliona stanovnika ali je ipak grad sto znaci i drugacija obrazovna i socijalna struktura, sistem vrijednosti, kvalitet skola etc. Kakve rezultate ima Kina u prosjeku (dakle ukljucujuci provinciju) tj. kakvi su rezultati npr. Beograda u usporedbi sa Sangajem?

RONNY

pre 13 godina

Sta ocekivati od skolskog sistema i ucenika kada ministar prosvete govori "Celo ovo vreme ..." a ispravno je "Sve ovo vreme..."


Deca ne uce u samo u skoli. Ona citaju i novine , gledaju televiziju... a toliko je polupismenih novinara da je to zabrinjavajuce

prepoznaće se

pre 13 godina

A zašto da deca uče?
U Srbiji je i nemoguće moguće!
Tako možete biti samo polupismeni,neškolovani,bivši šegrt a opet biti na čelu nekog javnog preduzeća i voziti najnoviji džip.

vasilije knezevic

pre 13 godina

NY Times je u svom danasnjem izdanju (7 dec) takodje objavio rezultate Test-a o kome je rijec i ciji su resultati, "stun educators", zaprepastili nastavni kadar. Amerika je postala potpuno nehomogena nacija sto je slucaj, manje vise, i sa Srbijom. Iako Amerika ulaze ogromne svote novca na obrazovanje rezultati nijesu zadovoljavajuci. Sekondarni
uticaji na porodicu i mlade dolazi iz mnogobrojnih uglova zivota. Preplava elektronike i raznih drugih vidova trenutnog zadovoljstva kod vrlo mladih je jedan od korjenitih razloga. Nas covjek je, sa druge strane fasciniran sa
elektronskim "dzidzama" i to ima vrlo negativne razvojne uticaje na djecu. Pa ipak to Kineze ne zanima jer su pet predjela (Shangaj, Makao, Hong Kong, Tajvan kao i pretezno kineski Singapur) na samom vrhu liste uporedjenja. Homogena struktura stanovnistva je jedan od razloga kao i dispciplinovana kultura podizanja djece.
Amerika se vec uzpanicila da ce Kinezi uskoro lansirati vasionski brod isto onako kao sto su to (1957) ucinili Sovjeti sa Sputnikom.
Takmicenje ce se nastavljati sa dodatnim ideoloskim zacinom.
Sto se tice Srbije tu mora da se uspostavi struktura obrazovanja koja je postojala poslije II SR i da se uspostavi nezamjenjiva odgovornost obrazovnog kadra. Novac nije najvaznije orudje jer to pokazuju i americki rezultati; struktura i odgovornost je ono sto je neminovno.
(vasilije knezevic, 7 dec. 2010)

Ruzica

pre 13 godina

O kakvoj pismenosti da govorimo u nasoj zemlji kad prvaci za samo mesec dana skolovanja moraju da savladaju citanje i pisanje. Ucenici drugog razreda u vecini skola presli su vec sva pisana i stampana slova latinice. Za samo dva meseca, decembar jos nije prosao, a sva latinicna slova su predena. O kakvoj pismenosti da govorimo?

carli

pre 13 godina

vazno je da su nasi "prosvetni radnici" uvek spremni za strajkove i davanje privatnih casova i da su to jedini ljudi koji su placeni za nerad

intelektualac

pre 13 godina

Svake godine od dece se trazi sve vise i vise, a deca znaju sve manje i manje, problem je u prosvetnim radnicima. Uciteljica moje cerke ispredaje lekciju i bas je briga dal je to nekome jasno ili nije , celo skolovanje mog deteta se svodi na ucenje kod kuce, pa se zaista i pitam zasto saljem dete u skolu kad se iz skole vrati bez ikakvog znanja i sve moram sama kuci da joj ponovim. Definitivno ucitelji u unutrasnjosti samo gledaju na sat kada ce da im prodje 45 minuta i kao ke kolega kolegi nabaciti koji evric za privatne casove . Nije problem u deci problem je u prosvetnim radnicima i u ministru jer je dozvolio da postoje privatni casovi , pa ko ima da plati tome deca nesto i nauce a ko nema ostace nepismen

Neki

pre 13 godina

Slazem se za nasledjeno.

Naravno sve bi bilo bolje da Kostunica nije zaustavio reformu obrazovanja i smenio Knezevica. Sada bi se u skoli ucilo aktivna nastava 90 posto i deca bi bila zainteresovanija. a ovako i dalje tamo predaju penzionerke isfrustrirane malom platom. Naravno da deca pre idu na stadion lome trafike i pripremaju glasice slavujske za grand jer tu ima para u kriminalu i pevanju po kafanama

profesor

pre 13 godina

Bice i dalje ispod proseka sve dok se ne vrate stroziji kriterijumi po kojima se djak ispisuje iz skole ako dobije minimalni broj neopravdanih casova kao sto je to bilo ranije. Takodje, nastavnicima se mora vratiti autoritet i postovanje, time sto ce biti ovlasteni i nekritikovani u slucaju da daju ucenicima strozije ocene i minuse koji uticu na ocene zbog nedonosenja sveski i skolskog pribora u skolu i zbog nediscipline na casu i ometanja casa.
Ne moze neko ko nezainteresovano bleji na casu bez sveske i time ometa cas smetajuci onim ucenicima koji idu u skolu da bi nesto naucili, da bude smatran kao neko sposoban i neko ko moze i mora da ide u skolu (srednju). Ne mora. Srednja skola nije obavezna. Ko nece da se skoluje i da ima pozitivan odnos prema ucenju i radu, nije ni zasluzio da ide u skolu.
Kada bude takav sistem vrednosti ustanovljen, i roditelji a i deca ce vise ceniti skolu i odnos prema radu i ucenju pa ce se boriti za to da idu u skolu a ne da beze iz nje ili otaljavaju skolovanje ometajuci one koji zele da se skoluju.

snezana

pre 13 godina

ne znam ko nam testira decu i po kojim kriterijumima. krajem osamdesetih sam bila pozvana u englesku sa grupom inzenjera elektrotehnike zato sto je nas inzenjer OBRAZOVAN! kako sad odjednom nasa deca nepismena?! a izlaze iz skole nepismena to tvrdim jer mi je najstarije dete u srednjoj, srednje u osmom osnovne, a, najmladje u drugom razredu. svaka generacija se sve vise unistava nekim nebuloznim programima. od dece se prave nepismene generacije kojima ce se vrlo lako manipulisati! tesi me samo da ako to jos uvek ne odgovara evropi znaci da nisu totalno podlegla sistemu. sto se nastavnika tice tu je haos. moje dete ucitelj nece da vodi na ekskurziju zato sto mu je niska dnevnica, kaze na gradjevini za dan zaradi duplo vise!!!!! e, to su nasi prosvetari, sta da ocekujemo od dece i roditelja koji su usredsredjeni samo na zaradu za golo prezivljavanje!

Vujadin

pre 13 godina

Nekada sam posle skole isao na fudbal, pa na ucenje, ili odmah zavrsim domaci pa tek onda na igru... Danas mladi non stop Fejsbuk, Skajp i to... Telefoni, MMS,Bluetooth i to..

uko

pre 13 godina

Nase skolstvo je uzasno sterilno - neopisivo dosadno, a moglo bi da bude zabavno.
Ucitelji i nastavnicni vise brinu kako ce da prodaju neki casopis, ili da navuku jos dece na aktivnosti u skoli koje se placaju, nabace jos kog privatnog ucenika, nego kako da unaprede svoju nastavu. I ne samo ucitelji, na prvom mestu oni iz ministarstva, misle samo o tome kako da zarade od skolstva i preparcunavaju se koliko ce kome da naplate skolovanje.

Blazenka

pre 13 godina

Nesto nije u redu sa nasim skolstvom. Retki su profesori koji decu zele necemu da nauce. Davno sam bila u skoli, ali znam da sam mnogo stvari naucila tek po zavrsetku skole i nisam mogla da verujem sta sam propustila. Profesori su dosadni i ne trude se. Pogotovo sada kada imamo strane kanale sa istorijom, naukom...
Kada pomislim da nam na bitna mesta uskoro dolaze deca koja nisu u skolu isla zbog strajkova i bombardovanja, a ljudi koji nesto znaju idu u penziju, najezim se.

llodratroickiteodra

pre 13 godina

"U prethodnom testiranju đaci iz Srbije su zauzeli 41. mesto. Ove godine Srbija je na 43. mestu".

"Ministar prosvete Žarko Obradović izrazio je umereno zadovoljstvo najnovijim rezultatima i izrazio uverenje da će u narednom testiranju, 2012. godine, učenici iz Srbije ostvariti još bolji rezultat".

Verovatno 50. mesto.

Ko je ovde normalan. Sta je to umereno zadovoljstvo. Zato tenis ide. Nasi teniseri su najbolji primer da skola i nije potrebna.

Novosadista

pre 13 godina

Lep si mi ti ministar kad decu krivis za Svoj neuspeh!

A da te pitam, koliko ta deca vremena provedu u prirodi, u muzejima, u poseti fabrikama, u poseti sajmova nauke i racunara? Nisu deca kriva sto nesposobni komunisticki sistem ne ume da ih usmeri na nesto korisno u zivotu a da nije partijska knjizica i kvazi NGO.
Ocene i statistika su nekad vrlo povrsna stvar, i to fingirana najcesce od strane frustriranih mladih devojaka koje su zavrsile fakultete i upale u firme da rade ankete od vrata do vrata...za sicu!
I njih mi je zao. Ali vas ministre ocigledno nije. Vama je vazno da se gadjate brojkama pa makar bile i imaginarne.

Ej, ajde zamisli posetu skolske dece recimo nekoj poslasticarnici da vide malo kako ljudi prave torte ili posete arheoloskom mestu pa vide sta oni rade, pa odu recimo do bolnice da se upoznaju sa necim sto bi ih interesovalo od malena. Ima tu jos jako puno stvari koje nasa deca nisu videla van "prepisanih" knjiga. I sve na dobrovoljnoj bazi...ko hoce!

Jel' posteno? Ili bi ste vise voleli da vase dete MORA da testira grupa "nezaposlenih" psihologa dok ono sedi po sat vremena i pilji u tackice i crtice. :)

iz nemacke

pre 13 godina

I ako cu dobiti 150 minusa.
Manje u penzije vise u skolovanje. Potrebno je financirati skolovanje ceo dan ( sa ruckom naravno ). To su investiciju u buducu generaciju i zato dobre i vazne. Pogledajte koliko novca trosimo za penzioneri a koliko za prosvetu. Niko ne kaze da treba penziju totalno ukinuti, ali ako je relacija troskova penzije - prosvete znatno losija nego u drugim zemljama. Mi ne mozemo imati bolju prosvetu nego oni koji procentualno vise daju za prosvetu. ( i za vojsku bih smanio drasticno ).

ana

pre 13 godina

Rezultati nimalo ne iznenadjuju jer decu nema ko da nauci nesto po skolama. Cast malobrojnim izuzecima ali vecina profesora/nastavnika, bez obzira na los program i naopake metode NE UMEJU da prenesu znanje, NE UMEJU da zainteresuju djake, i sve svoje frustracije i nezadovoljstva prosipaju po deci. I sama sam radila u skoli 5 godina i sve vreme se zgrozavala kakvi iskompleksirani, mutavi, neinventivni ljudi radi sa decom. Deca su nam sjajna, kakvi su im profesori. Deca nikada ne mogu da budu onoliko kriva koliko ljudi koji rade (citaj: ne rade sa njima). Vecinu skolovanja sam zavrsila u inostranstvu a predavala u nasim skolama i tvrdim da je iskljucivo odgovornost na profesorima. Cak i kada jednog dana bude skroz sprovedena reforma skolstva, nista nece vredeti dok se ne uvede kontrola i ocenjivanje profesora i njihovog rada.
Deca su nam ipak pametna i vrlo lepo mogu da rade kad su motivisana.

Jelena

pre 13 godina

Lepe vesti ako zaista odslikavaju vecu sposobnost naseg obrazovnog sistema da ucini da nasa deca citaju i razumeju pisane tekstove, ali moram da budem maliciozna: da li ce se i ovaj napredak pripisati borisu tadicu?

Ivan Bor

pre 13 godina

Pa kad nam je ministar prosvete nepismen, šta da očekujemo od dece...poslušajte njegovu izjavu :"...celo vreme..."
Naravno da je Žarko zadovoljan, jer kad bi pismeni i pametni vladali ovom zemljom, on sigurno ne bi bio tu gde jeste...

Stefan

pre 13 godina

Mene sve ovo nista ne cudi. Secam se jos kada sam ja isao u skolu to je bilo tokom osamdesetih, ni tada kvalitet nastave nije bio dobar, samo sto su tada bila neka mirnija vremena pa se to nije ni primecivalo. Ali je i tada u tim mirnijim vremenima bilo svega sto se sada ispoljava i o cemu se vise ne cuti. Naime tada se sve gledalo po partijskoj liniji po materijalnom statusu roditelja ucenika, nastavnik je bio "svetinja", mogao je da radi i da postupa sa ucenicima kako god mu je volja. Bilo je i tada dosta losih nastavnika koji danas imaju dosta naslednika, samo sto danasnji ucenici nemaju strahopostovanje prema njima vec im se otvoreno suprotstavljalju. Jedno je imati znanje a drugo je biti sposoban to znanje preneti drugima, a za to nije svako sposoban. Cak i u po mnogima dekadentnoj Americi mnogi nastavnici, profesori i ucitelji odavde tamo ne bi mogli ni da pridju skolskom dvoristu a ne jos da udju na siroka vrata kao ovde. Mozda nije problem u skolskom programu ili gradivu, ali je ocigledno uvek bio problem u nastavnicima jer oni su ti koji trebaju ucenike da zainteresuju za svoj predmet jer ako vise od pola razreda ima slabu ocenu (keca), to nije neuspeh ucenika vec nastavnika. Mozda se neki nece sloziti sa ovim, ali posao prosvetnog radnika je veoma osetljiv i nije za svakog.

Mare

pre 13 godina

Kakve su to promene u obrazovnom sistemu bile u prethodnih godinu dana, pa da sad imamo ovako bolji rezultat iz jezika? Pre ce biti da se malo muljalo, onako po srpski, pa su se i poeni malo nabudzili, sto je teze bilo izvesti u prirodnim, egzaktnim naukama.

Sapienti sat!

pre 13 godina

Nasem ministru bi bilo bolje da prione na rad, da se u Srbiji istinski sprovedu sveobuhvatne (nesminkerske) reforme skolstva, nego da istice kako treba tumaciti rezultate: 43. mesto od 74 zemlje. jake mi utehe! Nasoj deci nedostaje funkcionalno znanje jer nemaju od koga ni da ga dobiju...da ne spominjem spoj teorije i prakse, kod nas je 100% prvo zastupljeno, a 0% drugo...kad se to promeni, imacemo kvalitetnije djake i studente. Kako radim na fakultetu, primecujem da svake godine dobijamo sve losije brucose, sa vecim neznanjem...a "rupe" u znanju je uvek bolje spreciti nego leciti! Sapienti sat!

Igor

pre 13 godina

Sramota i tuga... Nekad smo imali skolstvo za uzor. Najgore od svega je da se kroz ove rezultate vidi perspektiva i buducnost drzave :-(.

sanja

pre 13 godina

Naravno da su ispod proseka kada skolstvo u Srbiji izgleda tako zalosno! Ne zna se da li su gori programi, ili oni koji ih propisuju i koji ih izvode. Ministri prosvete to postaje po kazni, a Milosevicevi kadrovi se niodkuda pomerili nisu. Deca su sjajna kakvi su ostali!

sivan

pre 13 godina

"Državna sekretarka u Ministarstvu prosvete Tinde Kovač-Cerović rekla je da su ostvareni rezultati bolji u odnosu na 2006. godinu, što je rezultat unapređenja celokupnog sistema obrazovanja."

A u prilog ove tvrdnje da je unapredjen celokupni sistem obrazovanja ide poredjenje sa 1900 godinom. U odnosu na taj period stvarno smo ostvarili neverovatno dobar rezultat.

Apples and oranges

pre 13 godina

Meni ova usporedba na razini grada (Sangaj) tj. grad-drzava (Singapur) i drzave nije jasna. Ok. Sangaj ima 20+ miliona stanovnika ali je ipak grad sto znaci i drugacija obrazovna i socijalna struktura, sistem vrijednosti, kvalitet skola etc. Kakve rezultate ima Kina u prosjeku (dakle ukljucujuci provinciju) tj. kakvi su rezultati npr. Beograda u usporedbi sa Sangajem?

jadna deca, a i mi

pre 13 godina

Nikom i nije cilj da ima pametne gradjane, onda ne bi mogli da manipulisu njima. A ko sve predaje (i sa pravim, a i laznim diplomama), koliko ima alkoholicara medju nastavnicima, a i narkomana i psihicki obolelih ljudi, dobro da i nesto ta deca znaju. Zaposlili za rad sa decom kategorije ljudi koje to ne bi smeli da rade ni u ludilu!

vasilije knezevic

pre 13 godina

NY Times je u svom danasnjem izdanju (7 dec) takodje objavio rezultate Test-a o kome je rijec i ciji su resultati, "stun educators", zaprepastili nastavni kadar. Amerika je postala potpuno nehomogena nacija sto je slucaj, manje vise, i sa Srbijom. Iako Amerika ulaze ogromne svote novca na obrazovanje rezultati nijesu zadovoljavajuci. Sekondarni
uticaji na porodicu i mlade dolazi iz mnogobrojnih uglova zivota. Preplava elektronike i raznih drugih vidova trenutnog zadovoljstva kod vrlo mladih je jedan od korjenitih razloga. Nas covjek je, sa druge strane fasciniran sa
elektronskim "dzidzama" i to ima vrlo negativne razvojne uticaje na djecu. Pa ipak to Kineze ne zanima jer su pet predjela (Shangaj, Makao, Hong Kong, Tajvan kao i pretezno kineski Singapur) na samom vrhu liste uporedjenja. Homogena struktura stanovnistva je jedan od razloga kao i dispciplinovana kultura podizanja djece.
Amerika se vec uzpanicila da ce Kinezi uskoro lansirati vasionski brod isto onako kao sto su to (1957) ucinili Sovjeti sa Sputnikom.
Takmicenje ce se nastavljati sa dodatnim ideoloskim zacinom.
Sto se tice Srbije tu mora da se uspostavi struktura obrazovanja koja je postojala poslije II SR i da se uspostavi nezamjenjiva odgovornost obrazovnog kadra. Novac nije najvaznije orudje jer to pokazuju i americki rezultati; struktura i odgovornost je ono sto je neminovno.
(vasilije knezevic, 7 dec. 2010)

vz

pre 13 godina

Ministar umereno zadovoljan, sekretarka zadovoljna...e zato su vam djaci nepismene neznalice. Ovo daje realnu sliku skolstva u Srbiji koje je katastrofalno!!!
Vama je do izbora i fotelje a za znanje cemo lako.
Kako vas samo nije sramota?

Beba

pre 13 godina

S obzirom na bedu koja je sveprisutna i to da ni osnovna, ni srednja škola, a poodavno ni fakulteti nisu besplatni, treba očekivati da ćemo pasti na neko mesto iza 70-og. I ne samo to, sve dok deca budu gledala kako golišave silikonske pevaljke u Grand paradi arlauču i zgrću velike pare, i sve dok se bude prikazivala Farma i slični programi koji šalju poruku, izmedju ostalih, da možeš da budeš, "internet zvezda", šatorska pevaljka ili neki propali maneken ili "denser", da nije bitno da li znaš kako se sklapa jedna prosta rečenica i zaradiš pristojnu lovu bez posebnog maltretiranja, postaneš popularan na 5 dana i šetaš po promocijama i proslavama raznoraznih časopisa, možemo računati na sigurno trajno poslednje mesto, bez mogućnosti za popravku.

Marko

pre 13 godina

Ministar Obradović kaže da bez značajno većih ulaganja ne treba očekivati bolje rezultate, a njegov zamenik Jauković studentima poručuje da se za školarine obrate Miškoviću i Obami...
Miškoviću, molim te, obrazuj nas, nedaj da se blamiramo!

Nadzorni organ

pre 13 godina

Vecito se lupaju gluposti kako je nemastina kriva za sve. Pa posle 1945 narod nije imao sta da jede a opet se odskolovao veliki broj vrhunskih strucnjaka. setite se samo odredjenih zenskih osoba koje su kao opravdanje za kradju navele to sto nemaju pare (verovatno za nov BMW pa moraju da voze stari) Ispade da u zemlji Srbiji sirotinja krade a da bogati tajkuni siroti rintaju od jutra do sutra i strepe....

Mile

pre 13 godina

Rezultati su jos losiji ako se prisetite vesti da je ministar Obradovic, nekoliko meseci pre PISA testiranja, nalozio intenzivan rad sa decom koja ce biti testirana. E dakle, ovo nisu rezultati prosecnog djaka u Srbiji, vec prosecnog djaka u Srbiji s kojim se radilo intenzivno zarad dobrog ispitnog rezultata. I opet corak.

Logic

pre 13 godina

Testirano 5000 učenika? Birano po kojim kriterijumima? Najbolji? Ne znamo. Važno je da je Ministar "umereno" zadovoljan. To mu ga dođe kao u vremenskoj prognozi "umereno oblačno". A meni se čini da bi baš trebalo da je savršeno vedar: ovo je fantastičan uspeh ako se uzme u obzir samo jedan od kriterijuma: posećenost nastave, tj. zakonsko "opravdanje" neopravdanog izostajanja na prvom mestu. Tema tako dobro pokrivena nizom članaka u "Večernjim Novostima"
A kad smo kod zakona, ako je za ovakav nizak kvalitet našega školstva kriv V.Koštunica jer je ukinuo reformu, zar je on ukinuo i roditelje, porodicu? Ili je on uveo opšteprisutni stav:"Otaljaj, sine, školu; nije važno kako,važno je da imaš ćage, ljubi te majka (a i tata sa njom)!

bla

pre 13 godina

@carli,
samo u jednom se slazem sa tobom, u tome da prosvetni radnici preteruju u strajkovima jer su njihovi zahtevi uvek usmereni samo na njihove plate (ne moze se od siromasne drzave ocekivati da im obezbedi vece plate), a ne na uslove za rad i bolji sistem vrednosti u skolama, u odnosu na ovaj sadasnji koji je katastrofalan i koji postaje sve gori i gori, sa precutnim srozavanjem autoriteta nastavnika i davanjem apsurdnih prava deci (i njihovim roditeljima) da im se popnu na glavu neodgovornim odnosom prema ucenju i radu, bezanjem sa casova i ocekivanjima da za neznanje dobijaju dobre ocene, kao da se zivi od ocena, a ne od znanja.
radila sam u skoli, na zalost samo na zameni krace vreme, i ne bi mi na pamet palo da strajkujem zbog 'male' plate, jer takvu platu kao sto sada imaju prosvetni radnici nikada nisam imala radeci u privatnim firmama.
Sto se tice drzanja privatnih casova, to je pravo svakog nastavnika pa i onoga ko to nije. svako ko smatra da ce ga neko ko ima neko znanje na privatnim casovima necemu nauciti bio on licencirani nastavnik ili ne, ima pravo na to.

Sto se navedenog 'nerada' tice, ne moze se generalizovati. ima vrlo posvecenih nastavnika, ali naravno uvek ima i onih koji to nisu (mada manji broj), ali za svaku lenjost ucenika roditelji se najpre ne zapitaju koliko je njihovo dete ulozilo truda da nesto nauci i pazi na casu, vec odmah optuzuju nastavnike za njihov 'nerad'. zato bi se morao uvesti neki zakon koji bi neposvecenim nastavnicima oduzimao pravo na rad zbog neispunjavanja kriterujuma za obavljanje kvalitetnog poducavanja ucenika.

Bivsi prosvetar

pre 13 godina

Sta da vam kazem kada Osnovna skola u kojoj sam radio, na perfieriji Beograda u testu minimuma znanja iz geografije, medju odgovorima dva puta ima da je Bosna kontinent.
Vise se ni ne nadam da mozemo da se pomerimo iz ovog taloga.

prepoznaće se

pre 13 godina

A zašto da deca uče?
U Srbiji je i nemoguće moguće!
Tako možete biti samo polupismeni,neškolovani,bivši šegrt a opet biti na čelu nekog javnog preduzeća i voziti najnoviji džip.

matori

pre 13 godina

Testom je obuhvaćeno oko 5000 učenika, a rezultat je adekvatan uloženom naporu da se oni obrazuju.
To što je test pokazao da je jedna trećina, u oblasti prirodnih nauka (matematika, fizika, i sl.), funkcionalno nepismeno, ministra uopšte ne zabrinjava... On je zadovoljan uspehom!
Sad testirajte roditelje i nastavnike tih učenika, pa će ministar moći da bude još više "zadovoljan"...
Možete testom da obuhvatite i njega lično, da "popravi" rezultat!

Circulus vitiosus

pre 13 godina

Stvar je jednostavna. Funkcionalna (ne)pismenost kod nas, nažalost, manifestuje se najvećim delom dugo vremena nakon svršenog tzv.formalnog obrazovanja, u zrelom dobu. Na primer, funkcionalno pismeni državni sekretar ili ministar obrazovanja dali bi smislenu izjavu medijima, u kojoj bi, po kategorijama, naveli rezultate prošlogodišnjeg testiranja, kao i rezultate prethodnih testiranja 2006. i 2003, te bi naznačili novinarima da mogu da preuzmu tabelu objavljenu na zvaničnom sajtu ministarstva. Ukratko, ne mogu se očekivati dobra PISA postignuća petnaestogodišnjih učenika, jer su nam, pre svega, nedovoljno sposobne generacije koje podučavaju decu, kao i generacije koje podučavaju učitelje.

homer

pre 13 godina

Naš obrazovni sistem je je li stvoren sa ciljem istinskog, opšteg i temeljitog obrazovanja ličnosti radi stvaranja pravog opšteg intelektualca jasno oslobodjenog od bilo kakvih stega proizvodnih odnosa. hahahahahaha

Језичке недоумице

pre 13 godina

Када смо већ код теме писмености, било би лепо споменути да у српском језику постоје тзв.језичке недоумице и за неке изразе не треба пребрзо судити да ли су исправни или не (што вероватно познавање истих подразумева виши ниво језичке писмености). И само да обавезно напоменем, свакако се слажем са генералним мишљењем људи који су истакли ову омашку, само ми је жао што за ову не можемо заиста да се "ухватимо"...

"ЦЕЛО ВРЕМЕ"

"Оправданост овог израза зависи од нашег појма времена. Уколико бисмо време посматрали као једну целину, онда је ово свакако коректно.

Међутим, устаљено је становиште да време заправо представља гомилу парчића, и сходно томе треба рећи све време. Ипак, треба нагласити да је овај израз само бољи од израза цело време, који после свега реченог ипак није погрешан. То потврђује и Иван Клајн у свом Речнику језичких недоумица."

RONNY

pre 13 godina

Sta ocekivati od skolskog sistema i ucenika kada ministar prosvete govori "Celo ovo vreme ..." a ispravno je "Sve ovo vreme..."


Deca ne uce u samo u skoli. Ona citaju i novine , gledaju televiziju... a toliko je polupismenih novinara da je to zabrinjavajuce

Ruzica

pre 13 godina

O kakvoj pismenosti da govorimo u nasoj zemlji kad prvaci za samo mesec dana skolovanja moraju da savladaju citanje i pisanje. Ucenici drugog razreda u vecini skola presli su vec sva pisana i stampana slova latinice. Za samo dva meseca, decembar jos nije prosao, a sva latinicna slova su predena. O kakvoj pismenosti da govorimo?