Ponedeljak, 11.01.2010.

00:23

U sredu plan vakcinacije u školama?

Iz radne grupe za praćenje novog gripa kažu da će najverovatnije u sredu biti donet plan vakcinacije školske dece.

Izvor: B92

U sredu plan vakcinacije u školama? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

aleka_ger

pre 14 godina

Dokle ce vise plasiti narod i prisiljavati na vakcinaciju?! Ovde u Nemackoj se prakticno vise ni ne spominje. Deca idu redovno u skolu, a kad dobiju grip, preleze kao i obican grip.

Maja

pre 14 godina

Moja deca su redovno vakcinisana ali nikad nisam morala da potpisujem da je onaj ko ga je vakcinisao oslobođen svake sumnje ako se nešto desi. Ako ne pristanem na vakcinaciju, opet potpisujem da sam sama kriva ako mi se dete razboli, da li to znači da nemam prava na medicinsku pomoć ako se razboli. To potpisivanje je ono što nam svima smeta.

Nesha

pre 14 godina

Pre nego sto smo poceli da vakcinisemo decu smrtnost kod njih je bila neuporedivo veca nego sada. U vreme nasih baba i deda skoro da je u svakoj porodici umrlo po neko dete.
A to ne spominjati nego pricati o tome kako je autizam (ili sta vec sve ne) povecan i kako se to poklapa sa uvodjenjem obaveznih vakcina je vise nego zlonamerno i opasno.
Meni se dize kosa na glavi kada vidim neodgovorne roditelje koji bi pre lecili dete nekim sarlatasnkim metodama umesto da poslusaju savet onih koji su strucni za to... Najgora varijanta je da dete odgajaju neodgovorni roditelji, mnogi za sebe misle da su odgovorni a u stvari eksperimentisu sa svojom decom i misle da imaju pravo da odlucuju sta je za njihovo dete najbolje cak i kada je zivot deteta u pitanju. Pa to nemate prava dragi roditelji, mozda trenutno imate u nekim zemljama (ukljucujuci Srbiju) ali niste vi vlasnici zivota vase dece.

majka

pre 14 godina

o je necuveno i moguce je samo u Srbiji!!! Da li smo mi toliko nepismeni ili je ova grupa istomisljenika toliko mocna? Roditelji, ne dozvolimo da manipulisu nasom decom i da nam pricaju price o delotvornosti vakcine!! Ako je bezbedna, necu da potpisujem papir i odvescu dete pedijatru i onda ce je primiti kao sto je i sve ostale do sad primilo...A ako je ovo samo igra i velika lova u pitanju, onda trazim od odgovornih da KONACNO reaguju!

Floyd

pre 14 godina

Mislim da je jedna grupa politicara i tajkuna presla sve granice i da ovaj udar na decu predstavlja svu njihovu bezskrupuloznost. Nikome od njih nije zaista stalo do nas, nase nacije. Samozivi su do koske.
Citiracu deo jedne pesme:"...decu ti necu oprostiti...".
I jos jedno pitanje, ko su likovi koji daju negativne ocene zdravorazumskim roditeljskim komentarima? Nisam racunao procente, ali statisticari bi se verovatno zabezeknuli procentom zluradih u ovoj zemlji. Ili to neko od pomenutih politicara/tajkuna klikce misem u svoji korist?

madicinar

pre 14 godina

Dozvoliti medicinski nepismenom narodu da vrši ekspertizu i odlučuje da li je vakcinacija potrebna i opravdana ili nije, je van svake pameti.

Ova vakcina spada u veoma bezbedne i vakcinacija bi morala da bude obavezna za sve, zato što niko nema pravo da ugrozava živote onih koji spadaju u rizične grupe, a iz nekog razloga na smeju da prime vakcinu. Takvih, na žalost, nije malo.

Da li je moguće da smo baš toliko sebični i samoživi?

dobar predlog...

pre 14 godina

A sto prvo ne bi gospoda uradile testove, ma koliko da kostaju, pa da vide koliko je dece vec prokuzeno pomenutim H1N1 virusom. Tako bi, pod 1. videli koliko je rasprostranjen u stanovnistvu, tj imali bi pravo stanje (bilo bi puno toga jasnije) a novac za o se moze dati od ovih ustedjenih 1,5miliona doza. Pod 2. ne bi se vakcinisala deca koja su vec imunoloski zasticena od pomenutog gripa..eto to je jedan predlog a ima jos puno vise koristi od ove dve pomenute tacke...em usteda, em deca sigurna, em gospoda pokazala zavidan nivo medicinske edukacije..e da i pod 3, u slucaju komplikacija znali bi sigurno ko je kriv za to...

zoran

pre 14 godina

...da navedem samo jedan podatak, zvanicne medicinske agencije (FDA) iz USA u vezi vakcine i njenih posledica. Vi sami odlucite o cemu se tu radi.

Od 1990 u USA broj obolele dece od autizma je porastao sa 1:10.000 (1987) na katastrofalnih 1:150 !!!!!!
po uvodjenju duplih VAKCINA sa prezervativom na bazi zive, koji se zove Thimerosal .

Evo da vam citiram i neke od lekara ,naucnika koji se bore za osvescivanje ljudi u pravcu stetnosti od vakcine.

Rebecca Carley, M.D:"Ako deca prime sve vakcine,koje im se preporucuju u prve dve godine ,primice 2370 puta vise zive u organziam nego sto je "dozvoljeno", ako uopste postoji granica dozovljenog za cisti otrov."

Viera Scheibner, PhD - "Od kada je pocela masovana vakcinacija beba izvestaji o mozdanim,kardiovaskularnim poremecajima su u ogromnom porastu i mogu se naci u svim medicinskim zurnalima."

Zalosno je da vi kao imunolog to ne poznajete vec ovde iznosite informacije koje se baziraju na rekla-kazala.

Savetujem vam,bar za pocetak, da procitate knjgu:"Vaccines"(what CDC documents and science reveal).Napisao je Dr.Sherri J. Tenpenny.

imunolog

pre 14 godina

Aman, ljudi! Ne budite tako gordi! Niste najpametniji! Kako mozete da dovodite svoju (i tudju) decu u rizik da umru od posledica gripa kad to moze jednostavno da se predupredi?! Protiv mnogih bolesti ne mozemo da se borimo, ali protiv nekih, kao sto je ovaj grip, mozemo. Zasto odbaciti jednostavan i siguran metod koji stiti ne samo vas i vasu decu, vec siru populaciju? Pa makar neko zaradio na tome, zar nije to vredno makar jednog ljudskog zivota?
Ja nisam cuo ni jednog strucnjaka (a tu pre svega mislim na epidemiologe, jer se oni bave epidemijama, a zatim i infektologe koji se "jedan na jedan" bore sa gripom, pa i imunologe koji se razumeju u vakcine) da je rekao i dao neki naucno potkrepljeni argument da je ova vakcina stetna.

Jogi Letač

pre 14 godina

Nisam stručan da sudim o gripu i o vakcini, ali se sećam da je pre 10 godina pola Srbije čamilo u podrumima i zamračenim prostorijama da ih ne "ozrači" zamračenje sunca. Verujem da ne može biti vakcina tako štetna da se ne primi i da je pravi problem ustvari ekstra profit farmaceutske industrije, ali tu mi više ni na koji način ne možemo uticati.

Nema nikakve pandemije!

pre 14 godina

Alo ljudi dosta vise! Muka mi je kad cujem sta se desava u Srbiji u vezi sa "novom gripom". Raspust tri nedelje?! Pa to nema nigde na svetu. u Svajcarskoj je ove godine od OBE vrste gripa (sesonska i svinjska) obolelo samo 30%ljudi u poredjenju sa proslim godinama, a vakcinisalo se samo 2-3% stanovnistva! To je smesno. Svi oni "smrtni slucajevi" su bili vec na samrti tako da nema nikakvog razloga za paniku. Pozdrav iz Svajcarske.

Милан

pre 14 godina

Да би се прогласила епидемија, потребно је да оболи 10% становништва. Види ли неко овде 750.000 оболелих од тзв. грипа?!?
Превара?
Јесте!

Posmatrac, NL

pre 14 godina

... Pa naravno da nijedno dete ne moze biti vakcinisano bez odobrenja roditelja, ne mislite valjda da se radi o prisilnoj vakcinaciji ili da ce da jure decu po ucionicama i dvoristima. Ja licno nisam za vakcinu, ali ne pada mi na pamet da nekog ubedjujem u to, a ni u suprotno. Dobro je da postoji mogucnost izbora, pa ko zeli neka izvoli. Imate informacije, imate internet, imate iskustva drugih zemalja, pa vi vidite sta vam je ciniti. To je vrhuska demokratija, neka svako donese odluku za sebe. I to sto postoji mogucnost da ko hoce dobije vakcinu je za svaku pohvalu. Ali nasem narodu je nekad tesko udovoljiti, da nije uvezena vakcina, onda bi bila obrnuta prica, masom svi drvlje i kamenje na vladu i ministra, kako to da nas nisu zastitili, pomrecemo od gripa itd. Sada kad je tu vakcina, dize se histerija kao da se radi o nuklearnom otpadu kojim neko hoce da nas potruje. Dosta bre vise sa glupostima.

pera

pre 14 godina

Tomice, otkaži sve poručene vakcine, ima dovoljno već pristiglih za one koji žele da se vakcinišu. Mišković će već nekako zaraditi ovu "siću" preko svog monopola u Srbiji. Novac koji je već dat za pristigle vakcine lako se refundira preko naplate lečenja novoobolelih od A H1N1. Ko ne želi da se vakciniše i ne želi da vakciniše svoju decu ne mora, ali će platiti troškove lečenja i troškove nastale prilikom odsustva sa posla. Svako treba da bude odgovoran za sebe i svoju porodicu! Tako neće biti nenamenskog tošenja para iz budžeta. Ovaj narod jedino je odgovoran kada se udari po džepu. Meni se nešto ne plaćaju doprinosi za zadravstveno osiguranje za ove koji su rekla-kazala "stučnjaci" za epidemiologiju.

Vladan

pre 14 godina

Ko želi da vakciniše svoje dete, za ruku pa pravac u dom zdravlja, niko mu ne brani. Nikava organizovani cirkus po školama ne dolazi u obzir. Ako se usude to da urade doživeće fijasko. To vam garantujem, jer radim u prosveti. Osim toga, ako je tačno da mora da se potpiše da se vakcina prima na sopstvenu odgovornost (što je po meni dovoljno da je niko ne uzme) to mogu da učine samo roditelji u ime svoje maloletne dece i da pri tom budu prisutni (inače bi mogao da potpiše bilo ko). To u prevodu znači da roditelji moraju da budu prisutni prilikom vakcinisanja svoje dece. U suprotnom bratija će se loše provesti.

Frojd

pre 14 godina

Čitajte vesti pažljivo. Deca će biti vakcinisana samo uz dozvolu roditelja.
Ne znam samo na osnovu čega će roditelji doneti odluku da vakcinišu ili ne vakcinišu decu. Verovatno će se prikloniti većini.
Kad nešto ne znamo, a još smo i uplašeni, onda samo sledimo većinsko mišljenje. Zahvati nas talas opšteg raspoloženja. Ali, nažalost, u ovom slučaju većinsko mišljenje uopšte nije merodavno.

Kažemo da ne marimo za grip i za vakcinu, ali stalno pratimo vesti o tome! Zašto? Zato što nismo sigurni u svoju "odluku". Plašimo se i da se ne vakcinišemo i da se vakcinišemo. ( Ko uzme kajaće se, ko ne uzme kajaće se) I onda imamo bes. Besni smo na sve što ima veze sa ovim gripom. A najviše na "donosioce loših vesti". Ubeđujemo i sebe i druge da nas lažu, a zapravo nemamo pojma o čemu se tu radi. Scenario po kome je sve ovo ustvari bezveze, uopšte nije loš, ali pitanje je da li je istinit, da li odgovara realnosti.

dele

pre 14 godina

Pitam ja kompetentne za pandemiju gripa koji pokusavaju nasilno da vakcinisu decu i pri tome doprinose maltretiranju dece u skolskim klupama (raspust, nadoknada skolske nastave) i drugo kako bi se oni osecali da se tako manipulise sa njihovom decom. Kako njih nije stid da unistavaju mladu generaciju kad je odluka o pokretanju istrage o laznoj pandemiji gripa pokrenuta u EU.
Ta grupa za sprovodjenje za mene nasilne vakcinacije je produzena ruka naredbodavaca iz vlade jer to narod uveliko komentarise.

buba

pre 14 godina

Mislim da ne bi trebalo vise da cutimo. Kad cujem ovo o vakcinaciji dece u vestima, kosa mi se dize na glavi. Posto se niko od zvanicnika ne oglasava, hocemo li bar mi zastititi svoju decu? Samo da ne izlaziraju neku smrt, pa da i ovde narod ne poleti da se vakcinise. Ne bi me zacudilo. Ovi su na sve spremni, a mi?

Filip Jankovic

pre 14 godina

Ne zelim da se vakcinisem. Drug i ja smo odrzali predavanje u nasem odeljenju koliko je ta vakcina stetna i na internetu postoji toliko dokaza da je stetna. Na jutjubu postoji snimak, momak jedne devojke koja je posle vakcinisanja dobila tezak poremecaj mozga, prica sve do detalja kada i kako se to dogodilo.
Dakle 95-to sam godiste i ne zelim da se vakcinisem jer je ovaj grip cista medijska manipulacija i obmana. Kada to shvata decko od 14 godina shvatite koliko je situacija u svetu smesna.

Ljubica

pre 14 godina

Posto sam zajedno sa svojim sinom prezivela novi grip (A H1N1), mogu odgovorno da kazem da je JEDINO pitanje na koje roditelji treba da dobiju nedvosmislen odgovor od zdravstvenih vlasti to da li je vakcina bezbedna, a razmisljanje o verovatnoci da grip "bas nas" pogodi je deplasirano jer ovaj grip je veoma tesko preziveti! Uz to, on ostavlja posledice koje same po sebi predstavljaju veliki problem. Nije dobro da se, kad je o ovom gripu rec, bilo sta prepusta slucaju.

kovcezic

pre 14 godina

Glupo je prozivati direktore skola, jer oni ipak ne donose zakone vec dobijaju naredbe od Ministarstava, a ipak moraju da sacuvaju svoja radna mesta citaj:fotelje.
Moja porodica sigurno nece biti vakcinisana, ali me interesuje da li povodom ove agresije na decu, deca mogu da pozovu SOS telefon za decu i da se pozale da su naterana ili ucenjena da prime vakcinu?

malo se (ne) razumem

pre 14 godina

za mene je ovo zloupotreba dece, svi mi znamo gde smo najslabiji - prema deci i zivimo za njih, njihovo dobro (bar ja tako mislim i cinim) i mogu zakljuciti da onaj "mlatigovornik" zna da moze obosti 1.000.000 vakcina jedino na takav ili slican nacin a bogami, verujem da ga i Cica Misko (ili ko god da je kupio vackine) malo zbrzio jer kuda sa vakcinama sada..? Kanada daje svoje Mexiku, nase nece da prima narod, gde sa njima, da spricamo Svinje mozda?

marko

pre 14 godina

Baš lepo i na praktičnim primerima učimo decu, kako se odvija život u Srbiji. Može ovako, a može i drukčije. Pa kada se već nešto dogovorimo, može da se poštuje ali i ne mora. Kako se kome čini. Pravila ne postoje, zakoni se ne poštuju, nema apsolutno nikakve odgovornosti. Ranije započinjemo raspust zbog "preteće" & "strašne" epidemije, a isti dan se organizuju čoporativne novogodišnje proslave po školama (jer je ministarstvo jelte, izdalo samo preporuku protiv masovnih okupljanja). Pritom niko ne razmišlja kako će završiti polugodište. Pa onda u sred raspusta zaključimo da će se raspust i ranije završiti, e sad to što su učenici i učitelji planirali, uplatili, otputovali i tako dalje nije ni bitno, propustiće tu nedelju. Zaključivanje ocena je samo nevažan detalj koji će se obaviti kasnije. Krajnje neozbiljno i neodgovorno!! Kakvu poruku iz toga izvlače djaci i kako će se ponašati kad odrastu? Pa se onda priča nastavlja. G. din Kon, naš mali Rasputin, opet jedini u Evropi najavljuje masovnu vakcinaciju po školama, a s druge strane RZZO mrmlja o vraćanju vakcina i o spletki farmaceuta, stručnjaka i WHO... Ajde, neka mi neko objasni, kako zamišlja normalan život u ovoj zemlji sledećih dvadesetak godina? Moja deca na žalost u Srbiji neće odrastati, jer ne mogu da ih stavim pod stakleno zvono i učim temeljnim vrednostima, koje bi im omogućili normalno odrastanje i lep, neopterećujući život u široj zajednici.

Momčilo Vasić

pre 14 godina

Smrtni slučajevi od "novog gripa"? Pa onda daj gazdi da dosoli svoj račun sa još 30-tak miliona, a "vakcina" protiv "epidemije" se mogla kupiti i za ispod 3 eura!
U ovoj Stradiji se umiralo od operacije čukljeva; od operacije čmička; trudnice umiru jer ih šetaju od grada do grada; silnim roditeljima objave da su im "umrla novorođenčad"; lekari se polakome na 500 (bivših) maraka; na jedvite jade uhapse lekara koji je tražio mito oko operacije dece "na svojoj klinici"; doktorke reklamiraju "štapiće za magnetisanje vode"; reklamira se bockanje "akupunkturnih tačaka"; reklamiraju se bezvredne lampe za "bioptrono ozdravljenje"; uvozi se hemijski otpad za korišćenje u domaćinstvima - sve i svašta najcrnje se dešava, ali ovu epidemijsku zadrtost zagovornika propalog posla sa vakcinama i gripom - svet još nije video.
"Stručnjaci" kažu da su još 2005. doneli odluku o 3 miliona vakcina???
Ima li ikoga da ovu dvojicu ministara-zloupotrebljača (Milosavljevića i Obradovića) odvoji od kamera i mikrofona, da im se zabrani proizvodnja gripa i epidemije - jer toga na javi NEMA. Grip koji je manje agresivan od "običnog", a za koga je fanfarama označeno kao da je dostigao EPIDEMIJU (koja je i proglašena!) sa prvih dvadesetak slučajeva - je odličan izgovor za mutne radnje i načasno neznanje.
Teror nad decom je zločin! Zločin je i stalno strašenje nepostojećom opasnošću: niko od "stručnjaka" da uporedi broj smrti od komplikacija VEĆ OBOLELIH i od "običnog gripa" - jer bi rezultati ove kampanje bili poražavajući za sadašnje organizatore ovog bestijanja sa raspustima, pretnjama kojekakvim zabranama i glupim obrazloženjima kako će đaci u osnovnim i srednjim školama, ako se sakupljaju po dvorištima i ulicama, a ne u zagrejanim učionicama - sprečiti invaziju virusa!
Paušalne ocene da su raspusti "bitno sprečili epidemiju" su kriminal!
Gospodo iz dva ministarstva, ali i cela Vlada ne sme biti abolirana: uvezli ste vakcine, i to je dobro - ali ste zaboravili da uvezete i epidemiju!

naca

pre 14 godina

Ja sam razmišljala da se vakcinišem da ne bi došlo do toga da dobijem grip pa da prenesem svojoj deci, pa i ako je štetna, manja će šteta biti za mene nego da je dam deci. Samo ne znam kolika je zaista zaštita ta vakcina. Prošle godine jedan moj rođak, mladić od 30 godina reši da primi vakcinu od sezonskog gripa iako grip nikad nije imao, te godine je dobio grip. Šta to znači?

Nesha

pre 14 godina

Jeste pitanje da li su farmaceutske kompanije lobirale da se proglasi pandemija da bi prodali vakcine i zaradili pare, ali to nema veze sa efikasnoscu vakcine. Uvek je bolje da se covek vakcinise, narocito kada je grip malo jaci nego inace. Mnogi ga preleze na nogama, ali mnogima ostavi oziljak na plucima za ceo zivot iako neki toga nisu svesni. Vakcina samo moze da pomogne, a preispituje se da li su drzave pukle velike pare jer ih je Novartis navukao. Po meni ako je spasen i jedan zivot ovom vakcinom onda su pare nevazne nego vlade drzava ne gledaju tako, po njima ljudski zivot ima cenu.
Gradjani trebaju to da iskoriste i da se vakcinisu kad vec imaju dzabe vakcinu.
A da postoji vakcina koja ce za pet godina (ili bilo koji period duzi od mesec dana) da ubije coveka onda bi to promenilo svet, pocev od detektivskih filmova i lukavih ubistava pa do totalnog haosa gde ce se covek uvek plasiti da nema u sebi tempiranu bombu. To su stvarno gluposti i ja ne mogu da verujem da "normalni" ljudi mogu da izjavljuju ovakve gluposti o raznim zaverema i sl.

matori

pre 14 godina

Neko je kupio mnogo vakcina, i dobio nagradu za to...
Sada vakcine nikome ne trebaju, pa je valja (na silu) nekome uvaliti. Deca su logičan izbor, a izgovora ima koliko ko poželi.
Jadna je država koju vode likovi ovakvog morala...

Dijaspora

pre 14 godina

Ma kakva epidemija, pa da li su oni normalni, u zapadnoj evropi su ministarstva vec pocela da se izvinjavaju jer epidemije nema i da je sve preuvelicano, a kod nas pricaju o novom talasu, strasno. Ljudi iskulirajte i sacuvajte vasu decu zdravom hranom i sportskim aktivnostima.

Bogi

pre 14 godina

Ljudi, manite se prisile, imate loše pripremljenu priču i vakcinu za koju ne smete da garantujete. Pritiskate ljude da daju saglasnost da im se deca vakcinišu? Nemojte se čuditi ako vas nešto loše snađe...

Lekar

pre 14 godina

Svako ima pravo da odluci da li ce se vakcinisati ili ne, tu drzava ne bi smela da se mesa kada je grip u pitanju.

Naravno, najgore od svega bi bilo da epidemija krene uzlaznim tokom i da bude sve vise smrtnih slucajeva, a da je vec kasno za vakcinaciju. Pitam se samo da li bi neki koji sada toliko pricaju protiv vakcine tada napadali drzavu sto vakcinacija nije bila obavezna.

zoran

pre 14 godina

Kon, tebe bas nije sramota. Pa gospodine imate li vi obraza ?
Zivim u Engleskoj, srecom kada vidim sta se u mojoj zemlji desava,i slobodno tvrdim (citajuci obavestenja ovde i razgovarajuci sa doktorima) da APSOLUTNO NEMA EPIDEMIJE. U Engleskoj gde je vreme 80% u toku godine jesen/zima. Vi u Srbiji prosiriste do aprila..zasto ne do jula.

Moje dete je prlezalo grip. Imala je visoku temperaturu JEDAN DAN i skinusmo je paracetamolom. Drugi, treci dan, dete sasvim normalno.

Mashinovodja

pre 14 godina

Ovo prelazi u državnu histeriju i ludilo!
Pitam se samo šta će biti sledeći korak Ministra Večnog ako ova prislina vakcinacija dece ne prođe (a mislim da neće proći jer je ljudima pun kufer laži i magle.)
Hoće li pod hitno skrpiti neki zakon po kojem je obavezno PLAĆANJE barem jedne doze vakcine po glavi, ali vakcinisanje nije obavezno?! Na primer, kao pretplata na državnu TV koju niko pri zdravoj pameti ne gleda? Ali nije bitno da li gledamo, bitno je samo da plaćamo.
A ako se baš zainate da nas vakcinišu, kazna za one koji se ne vakcinišu može biti inekcija koncentrovanog H1N1, pa ko preživi, znaće kako da sledeći put postupi kad država (Miško) nabavi tri miliona doza vakcina, koju niko neće, a ne može se tek tako izručiti u mutno Dunavo.

Aleksandra

pre 14 godina

Nisam za vakcinaciju ni protiv obicnog gripa ( ukoliko niste hronican bolesnik ) jer mislim da meni nista ne fali sto sam prelezala grip nekoliko puta. Mozda gresim ali mislim da se tako stice i imunitet ( nisam medicinski radnik). Znam dosta ljudi koji se redovno vakcinisu protiv sezonskog gripa i obavezno ih zakaci bar onaj stomacni. Vise voca i povrca, jaca higijena ruku, redovno provetravanje prostorija u kojoj boravimo...to je ono sto sam naucila u kuci kod roditelja i sto primenjujem i danas. E sad ovaj novi grip...opet znam par njih koji su ga "preziveli", kazu razlika je samo sto se teze obara temperatura i sto duze traje. Znaci vakcinacija moje dece ne dolazi u obzir. A morate priznati da niko u vesti nije ni spomenuo da je obavezna. Posledice sto necu vakcinisati svoje dete ako i osetim boricu se kao i dosada...ionako me smatraju cudnom majkom sto profesorima ne nosim "pokloncice" na otvorena vrata...

mama koja ujeda

pre 14 godina

Videli da je odziv za vakcinaciju slab, pa rešili da uvale deci milom ili silom!
Pitam se ko će imati toliku hrabrost da neko dete vakciniše BEZ DOZVOLE roditelja!
Neće moći ove noći!
Nek izbockaju sa viškom vakcina ONOG koji im je vakcine i uvezao!

ma hajde

pre 14 godina

sad ce da ucenjuju novim raspustima da bi vakcinisali decu.
kako je lepo moci ucenjivati osetljivi deo populacije.
sram vas bilo!
pa svuda u okruzenju su prepustili ljudima da odluce i gle cuda nema vise talasa "gripe" samo kod nas...

Dragan P.

pre 14 godina

...neverovatan je medijski pritisak....od sumnjivo paničnih izjava do evo ovoga što smo sada dočekali...jako mi je žao jer moje dete ću zaštititi ja od vakcinacije, ali šta će biti sa napuštenom decom bez roditeljskog staranja...?

Max

pre 14 godina

Država se sprema za moguću situaciju naglog širenja gripa po školama i vrtićima, a tada se onih maleckih 0,3% pretvara u desetine konkretnih života i mogla bi nastati panika i jurnjava za vakcinama ... nešto slično se desilo u Rumuniji, doduše tamo je okidač bila smrt poznatog mladog glumca. Naša vakcina je tipa Focetria i koristi se u EU već 3-4 godine u varijanti sa "običnim" virusima gripa (komercijalni naziv FluAd) i postupak proizvodnje je identičan. Stvarno nemamo objektivnih razloga da kujemo teorije zavere i da se plašimo da su vakcine toksične ili opasne po bilo kom osnovu. Sasvim drugo pitanje je da li je H1N1 toliko opasan koliko je na početku pričano i da li su vakcine neophodne, a to neka odluče roditelji svako za sebe i svoje dete. Moj sin je vakcinisan i to je bila moja odluka.

mama

pre 14 godina

ostavite nam decu vec jednom, pustite ih da uce rastu i ostanu posteni, vredni i nepotkupljivi!
i ne moramo nista da potpisujemo nikom nigde!

Roditelj

pre 14 godina

Tomica, Kon, Petrović, ima li još kojeg da poture za vakcinaciju dece, alo bre čitate li vi ovo ili treba da se skupe roditelji dece ispred škupštine da bi videli da
SE MANETE ĆORAVA POSLA I OSTAVITE NAM DECU NA MIRU, ako hoćete raspust dajte, ionako u zadnjih 5 godina deca su više na raspustima nego u školi babe, dede i roditelji više ih naučiše nego škola.
FOTELJAŠI ČITAJTE MALO, IZAĐITE MEĐ NAROD AKO UPOŠTE TO SMETE, DA VIDITE I ČUJETE RASPOLOŽENJE NARODA.

Andjelika

pre 14 godina

Moram da napisem ovu pricu koju sam cula pre neki dan od jedne medicinske radnice...
"dobio jedan momak vakcinu... i posle jedno sat, dva, pitaju ga kako se oseca. Kaze on "dobro se osecam, samo imam neodoljivu potrebu da kupujem u Tempu i Maxiju"....

dr Petrović

pre 14 godina

Svaki onaj koji špricom sa tom i takvom tečnošću priđe detetu je nedostojan belog mantila i treba ga procesuirati.
A vođe koje svesno oštećuju mladost nacije proterati na prvom mestu: sud i sankcije po presudi.
Igraju nam se sa decom?
To im nećemo oprostiti, jer nemamo pravo da praštamo u ime naše dece.

Мр Ђурђе Живковић

pre 14 godina

Нови грип је дочекан халабуком инфектолога и аматерским преувеличавањем пандемије, али и медијском кампањом са контраефектима.То се више не може поправити, нажалост. Посебна грешка у приступу уверавања у потребу вакцинације деце је та да се тражи сагласност родитеља. То одмах изазива отпор и страх. Да ли се тражи сагласност родитеља за редовне вакцине деце (БСЖ, мале богиње и др.)? Колико се сећам не тражи се сагласност него је то обавезна вакцина. У чему је разлика? Логичан одговор је да је разлика у степену ризика и многи родитељи одустају. Ја разумем докторе који пандемију схватају као пошаст за становништво где би неки мали број деце умро од вакцине али би стотине хиљада било заштићено. Невоља је у томе што се од родитеља тражи да прихвати ризик смрти свог детета. Зар обавезна вакцинација бар деце није могла да се реши законом?

roditelj

pre 14 godina

Da li ce deca ciji roditelji odbiju vakcinaciju, biti zasticena od moguceg maltretiranja direktora i slabijih ocena od strane nastavnika i ucitelja, jer ce sigurno direktori i nastavnici biti pod velikim pritiskom ministarstva obrazovanja i zdravstva, da im sto vise ucenika bude vakcinisano.

pandemija=ludilo

pre 14 godina

Pa sada ispade da je sezona gripa sve duza i duza u nasoj zemlji, a kako je krenulo na kraju ce nam uvesti da svako ko hoce da proda dobijenih 5 akcija NIS-a ce morati da donese i NEKU potvrdu da je vakcinisan.

DuleCaj...

pre 14 godina

Nepovoljno politicko stanje je dovelo do toga da ljudi sa nevericom primaju bilo koju izjavu drzavnih institucija. Kad uz to dodamo jos par teorija zavere i drugih misljenja, pa makar i ispravnih, dobijemo opstu papazjaniju. Kako prosecan gradjanin moze da formira ispravan stav o celoj situaciji o ovom gripu...

dragan

pre 14 godina

"Petrović kaže i da je moguće da ukoliko odziv školske dece na vakcinaciju bude nizak, a uoči se brzo širenje virusa i porast obolevanja da će đaci imati još jedan raspust."
Deco pamet u glavu i znate sta vam je ciniti ;) jos malo raspusta nije na odmet :)

Glock

pre 14 godina

'Ej - DOSTA VISE.
Dosta mi je ovih likova iz raznih "radnih grupa" koji svaki dan uporno pokusavaju da ljude ubede u stvari koje se jednostavno ne vide.
Ja ne poznajem NIKOGA ko se razboleo ove godine. Istina je, ljudi u malo oprezniji, vise voca jedu, vise se cuvaju.
A prosle godine sam imao grip u ovo vreme. I skoro svi koje znam su bili bolesni od gripa.
I nasi "eksperti" me ubedjuju kako je ovo pandemija/epidemija?
DOSTA VISE.

marko

pre 14 godina

Boga mi, ovo postaje opasno. Poceli su da udaraju tamo gde ne mozemo da ustuknemo. Poceli su da napadaju na decu, a roditelji sve cine da decu zastite koliko toliko od uticaja danasnjice. Mislim da su izgubili meru i da ce to ovaj put zestoko platiti. Ovde jednostavno nece biti predaje. Nadam se da ce direktori skola biti pametniji i nece zauzeti neke besmislene stavove jer ce samo biti kolateralna steta. Nek dodju Kon i Tomica da probaju da povedu decu na vakcinaciju.

marko

pre 14 godina

Boga mi, ovo postaje opasno. Poceli su da udaraju tamo gde ne mozemo da ustuknemo. Poceli su da napadaju na decu, a roditelji sve cine da decu zastite koliko toliko od uticaja danasnjice. Mislim da su izgubili meru i da ce to ovaj put zestoko platiti. Ovde jednostavno nece biti predaje. Nadam se da ce direktori skola biti pametniji i nece zauzeti neke besmislene stavove jer ce samo biti kolateralna steta. Nek dodju Kon i Tomica da probaju da povedu decu na vakcinaciju.

dragan

pre 14 godina

"Petrović kaže i da je moguće da ukoliko odziv školske dece na vakcinaciju bude nizak, a uoči se brzo širenje virusa i porast obolevanja da će đaci imati još jedan raspust."
Deco pamet u glavu i znate sta vam je ciniti ;) jos malo raspusta nije na odmet :)

Andjelika

pre 14 godina

Moram da napisem ovu pricu koju sam cula pre neki dan od jedne medicinske radnice...
"dobio jedan momak vakcinu... i posle jedno sat, dva, pitaju ga kako se oseca. Kaze on "dobro se osecam, samo imam neodoljivu potrebu da kupujem u Tempu i Maxiju"....

pandemija=ludilo

pre 14 godina

Pa sada ispade da je sezona gripa sve duza i duza u nasoj zemlji, a kako je krenulo na kraju ce nam uvesti da svako ko hoce da proda dobijenih 5 akcija NIS-a ce morati da donese i NEKU potvrdu da je vakcinisan.

Glock

pre 14 godina

'Ej - DOSTA VISE.
Dosta mi je ovih likova iz raznih "radnih grupa" koji svaki dan uporno pokusavaju da ljude ubede u stvari koje se jednostavno ne vide.
Ja ne poznajem NIKOGA ko se razboleo ove godine. Istina je, ljudi u malo oprezniji, vise voca jedu, vise se cuvaju.
A prosle godine sam imao grip u ovo vreme. I skoro svi koje znam su bili bolesni od gripa.
I nasi "eksperti" me ubedjuju kako je ovo pandemija/epidemija?
DOSTA VISE.

roditelj

pre 14 godina

Da li ce deca ciji roditelji odbiju vakcinaciju, biti zasticena od moguceg maltretiranja direktora i slabijih ocena od strane nastavnika i ucitelja, jer ce sigurno direktori i nastavnici biti pod velikim pritiskom ministarstva obrazovanja i zdravstva, da im sto vise ucenika bude vakcinisano.

Roditelj

pre 14 godina

Tomica, Kon, Petrović, ima li još kojeg da poture za vakcinaciju dece, alo bre čitate li vi ovo ili treba da se skupe roditelji dece ispred škupštine da bi videli da
SE MANETE ĆORAVA POSLA I OSTAVITE NAM DECU NA MIRU, ako hoćete raspust dajte, ionako u zadnjih 5 godina deca su više na raspustima nego u školi babe, dede i roditelji više ih naučiše nego škola.
FOTELJAŠI ČITAJTE MALO, IZAĐITE MEĐ NAROD AKO UPOŠTE TO SMETE, DA VIDITE I ČUJETE RASPOLOŽENJE NARODA.

mama koja ujeda

pre 14 godina

Videli da je odziv za vakcinaciju slab, pa rešili da uvale deci milom ili silom!
Pitam se ko će imati toliku hrabrost da neko dete vakciniše BEZ DOZVOLE roditelja!
Neće moći ove noći!
Nek izbockaju sa viškom vakcina ONOG koji im je vakcine i uvezao!

mama

pre 14 godina

ostavite nam decu vec jednom, pustite ih da uce rastu i ostanu posteni, vredni i nepotkupljivi!
i ne moramo nista da potpisujemo nikom nigde!

matori

pre 14 godina

Neko je kupio mnogo vakcina, i dobio nagradu za to...
Sada vakcine nikome ne trebaju, pa je valja (na silu) nekome uvaliti. Deca su logičan izbor, a izgovora ima koliko ko poželi.
Jadna je država koju vode likovi ovakvog morala...

dr Petrović

pre 14 godina

Svaki onaj koji špricom sa tom i takvom tečnošću priđe detetu je nedostojan belog mantila i treba ga procesuirati.
A vođe koje svesno oštećuju mladost nacije proterati na prvom mestu: sud i sankcije po presudi.
Igraju nam se sa decom?
To im nećemo oprostiti, jer nemamo pravo da praštamo u ime naše dece.

Dijaspora

pre 14 godina

Ma kakva epidemija, pa da li su oni normalni, u zapadnoj evropi su ministarstva vec pocela da se izvinjavaju jer epidemije nema i da je sve preuvelicano, a kod nas pricaju o novom talasu, strasno. Ljudi iskulirajte i sacuvajte vasu decu zdravom hranom i sportskim aktivnostima.

Momčilo Vasić

pre 14 godina

Smrtni slučajevi od "novog gripa"? Pa onda daj gazdi da dosoli svoj račun sa još 30-tak miliona, a "vakcina" protiv "epidemije" se mogla kupiti i za ispod 3 eura!
U ovoj Stradiji se umiralo od operacije čukljeva; od operacije čmička; trudnice umiru jer ih šetaju od grada do grada; silnim roditeljima objave da su im "umrla novorođenčad"; lekari se polakome na 500 (bivših) maraka; na jedvite jade uhapse lekara koji je tražio mito oko operacije dece "na svojoj klinici"; doktorke reklamiraju "štapiće za magnetisanje vode"; reklamira se bockanje "akupunkturnih tačaka"; reklamiraju se bezvredne lampe za "bioptrono ozdravljenje"; uvozi se hemijski otpad za korišćenje u domaćinstvima - sve i svašta najcrnje se dešava, ali ovu epidemijsku zadrtost zagovornika propalog posla sa vakcinama i gripom - svet još nije video.
"Stručnjaci" kažu da su još 2005. doneli odluku o 3 miliona vakcina???
Ima li ikoga da ovu dvojicu ministara-zloupotrebljača (Milosavljevića i Obradovića) odvoji od kamera i mikrofona, da im se zabrani proizvodnja gripa i epidemije - jer toga na javi NEMA. Grip koji je manje agresivan od "običnog", a za koga je fanfarama označeno kao da je dostigao EPIDEMIJU (koja je i proglašena!) sa prvih dvadesetak slučajeva - je odličan izgovor za mutne radnje i načasno neznanje.
Teror nad decom je zločin! Zločin je i stalno strašenje nepostojećom opasnošću: niko od "stručnjaka" da uporedi broj smrti od komplikacija VEĆ OBOLELIH i od "običnog gripa" - jer bi rezultati ove kampanje bili poražavajući za sadašnje organizatore ovog bestijanja sa raspustima, pretnjama kojekakvim zabranama i glupim obrazloženjima kako će đaci u osnovnim i srednjim školama, ako se sakupljaju po dvorištima i ulicama, a ne u zagrejanim učionicama - sprečiti invaziju virusa!
Paušalne ocene da su raspusti "bitno sprečili epidemiju" su kriminal!
Gospodo iz dva ministarstva, ali i cela Vlada ne sme biti abolirana: uvezli ste vakcine, i to je dobro - ali ste zaboravili da uvezete i epidemiju!

ma hajde

pre 14 godina

sad ce da ucenjuju novim raspustima da bi vakcinisali decu.
kako je lepo moci ucenjivati osetljivi deo populacije.
sram vas bilo!
pa svuda u okruzenju su prepustili ljudima da odluce i gle cuda nema vise talasa "gripe" samo kod nas...

Vladan

pre 14 godina

Ko želi da vakciniše svoje dete, za ruku pa pravac u dom zdravlja, niko mu ne brani. Nikava organizovani cirkus po školama ne dolazi u obzir. Ako se usude to da urade doživeće fijasko. To vam garantujem, jer radim u prosveti. Osim toga, ako je tačno da mora da se potpiše da se vakcina prima na sopstvenu odgovornost (što je po meni dovoljno da je niko ne uzme) to mogu da učine samo roditelji u ime svoje maloletne dece i da pri tom budu prisutni (inače bi mogao da potpiše bilo ko). To u prevodu znači da roditelji moraju da budu prisutni prilikom vakcinisanja svoje dece. U suprotnom bratija će se loše provesti.

Dragan P.

pre 14 godina

...neverovatan je medijski pritisak....od sumnjivo paničnih izjava do evo ovoga što smo sada dočekali...jako mi je žao jer moje dete ću zaštititi ja od vakcinacije, ali šta će biti sa napuštenom decom bez roditeljskog staranja...?

Filip Jankovic

pre 14 godina

Ne zelim da se vakcinisem. Drug i ja smo odrzali predavanje u nasem odeljenju koliko je ta vakcina stetna i na internetu postoji toliko dokaza da je stetna. Na jutjubu postoji snimak, momak jedne devojke koja je posle vakcinisanja dobila tezak poremecaj mozga, prica sve do detalja kada i kako se to dogodilo.
Dakle 95-to sam godiste i ne zelim da se vakcinisem jer je ovaj grip cista medijska manipulacija i obmana. Kada to shvata decko od 14 godina shvatite koliko je situacija u svetu smesna.

Aleksandra

pre 14 godina

Nisam za vakcinaciju ni protiv obicnog gripa ( ukoliko niste hronican bolesnik ) jer mislim da meni nista ne fali sto sam prelezala grip nekoliko puta. Mozda gresim ali mislim da se tako stice i imunitet ( nisam medicinski radnik). Znam dosta ljudi koji se redovno vakcinisu protiv sezonskog gripa i obavezno ih zakaci bar onaj stomacni. Vise voca i povrca, jaca higijena ruku, redovno provetravanje prostorija u kojoj boravimo...to je ono sto sam naucila u kuci kod roditelja i sto primenjujem i danas. E sad ovaj novi grip...opet znam par njih koji su ga "preziveli", kazu razlika je samo sto se teze obara temperatura i sto duze traje. Znaci vakcinacija moje dece ne dolazi u obzir. A morate priznati da niko u vesti nije ni spomenuo da je obavezna. Posledice sto necu vakcinisati svoje dete ako i osetim boricu se kao i dosada...ionako me smatraju cudnom majkom sto profesorima ne nosim "pokloncice" na otvorena vrata...

Bogi

pre 14 godina

Ljudi, manite se prisile, imate loše pripremljenu priču i vakcinu za koju ne smete da garantujete. Pritiskate ljude da daju saglasnost da im se deca vakcinišu? Nemojte se čuditi ako vas nešto loše snađe...

buba

pre 14 godina

Mislim da ne bi trebalo vise da cutimo. Kad cujem ovo o vakcinaciji dece u vestima, kosa mi se dize na glavi. Posto se niko od zvanicnika ne oglasava, hocemo li bar mi zastititi svoju decu? Samo da ne izlaziraju neku smrt, pa da i ovde narod ne poleti da se vakcinise. Ne bi me zacudilo. Ovi su na sve spremni, a mi?

Nema nikakve pandemije!

pre 14 godina

Alo ljudi dosta vise! Muka mi je kad cujem sta se desava u Srbiji u vezi sa "novom gripom". Raspust tri nedelje?! Pa to nema nigde na svetu. u Svajcarskoj je ove godine od OBE vrste gripa (sesonska i svinjska) obolelo samo 30%ljudi u poredjenju sa proslim godinama, a vakcinisalo se samo 2-3% stanovnistva! To je smesno. Svi oni "smrtni slucajevi" su bili vec na samrti tako da nema nikakvog razloga za paniku. Pozdrav iz Svajcarske.

Mashinovodja

pre 14 godina

Ovo prelazi u državnu histeriju i ludilo!
Pitam se samo šta će biti sledeći korak Ministra Večnog ako ova prislina vakcinacija dece ne prođe (a mislim da neće proći jer je ljudima pun kufer laži i magle.)
Hoće li pod hitno skrpiti neki zakon po kojem je obavezno PLAĆANJE barem jedne doze vakcine po glavi, ali vakcinisanje nije obavezno?! Na primer, kao pretplata na državnu TV koju niko pri zdravoj pameti ne gleda? Ali nije bitno da li gledamo, bitno je samo da plaćamo.
A ako se baš zainate da nas vakcinišu, kazna za one koji se ne vakcinišu može biti inekcija koncentrovanog H1N1, pa ko preživi, znaće kako da sledeći put postupi kad država (Miško) nabavi tri miliona doza vakcina, koju niko neće, a ne može se tek tako izručiti u mutno Dunavo.

marko

pre 14 godina

Baš lepo i na praktičnim primerima učimo decu, kako se odvija život u Srbiji. Može ovako, a može i drukčije. Pa kada se već nešto dogovorimo, može da se poštuje ali i ne mora. Kako se kome čini. Pravila ne postoje, zakoni se ne poštuju, nema apsolutno nikakve odgovornosti. Ranije započinjemo raspust zbog "preteće" & "strašne" epidemije, a isti dan se organizuju čoporativne novogodišnje proslave po školama (jer je ministarstvo jelte, izdalo samo preporuku protiv masovnih okupljanja). Pritom niko ne razmišlja kako će završiti polugodište. Pa onda u sred raspusta zaključimo da će se raspust i ranije završiti, e sad to što su učenici i učitelji planirali, uplatili, otputovali i tako dalje nije ni bitno, propustiće tu nedelju. Zaključivanje ocena je samo nevažan detalj koji će se obaviti kasnije. Krajnje neozbiljno i neodgovorno!! Kakvu poruku iz toga izvlače djaci i kako će se ponašati kad odrastu? Pa se onda priča nastavlja. G. din Kon, naš mali Rasputin, opet jedini u Evropi najavljuje masovnu vakcinaciju po školama, a s druge strane RZZO mrmlja o vraćanju vakcina i o spletki farmaceuta, stručnjaka i WHO... Ajde, neka mi neko objasni, kako zamišlja normalan život u ovoj zemlji sledećih dvadesetak godina? Moja deca na žalost u Srbiji neće odrastati, jer ne mogu da ih stavim pod stakleno zvono i učim temeljnim vrednostima, koje bi im omogućili normalno odrastanje i lep, neopterećujući život u široj zajednici.

zoran

pre 14 godina

Kon, tebe bas nije sramota. Pa gospodine imate li vi obraza ?
Zivim u Engleskoj, srecom kada vidim sta se u mojoj zemlji desava,i slobodno tvrdim (citajuci obavestenja ovde i razgovarajuci sa doktorima) da APSOLUTNO NEMA EPIDEMIJE. U Engleskoj gde je vreme 80% u toku godine jesen/zima. Vi u Srbiji prosiriste do aprila..zasto ne do jula.

Moje dete je prlezalo grip. Imala je visoku temperaturu JEDAN DAN i skinusmo je paracetamolom. Drugi, treci dan, dete sasvim normalno.

dele

pre 14 godina

Pitam ja kompetentne za pandemiju gripa koji pokusavaju nasilno da vakcinisu decu i pri tome doprinose maltretiranju dece u skolskim klupama (raspust, nadoknada skolske nastave) i drugo kako bi se oni osecali da se tako manipulise sa njihovom decom. Kako njih nije stid da unistavaju mladu generaciju kad je odluka o pokretanju istrage o laznoj pandemiji gripa pokrenuta u EU.
Ta grupa za sprovodjenje za mene nasilne vakcinacije je produzena ruka naredbodavaca iz vlade jer to narod uveliko komentarise.

Милан

pre 14 godina

Да би се прогласила епидемија, потребно је да оболи 10% становништва. Види ли неко овде 750.000 оболелих од тзв. грипа?!?
Превара?
Јесте!

kovcezic

pre 14 godina

Glupo je prozivati direktore skola, jer oni ipak ne donose zakone vec dobijaju naredbe od Ministarstava, a ipak moraju da sacuvaju svoja radna mesta citaj:fotelje.
Moja porodica sigurno nece biti vakcinisana, ali me interesuje da li povodom ove agresije na decu, deca mogu da pozovu SOS telefon za decu i da se pozale da su naterana ili ucenjena da prime vakcinu?

DuleCaj...

pre 14 godina

Nepovoljno politicko stanje je dovelo do toga da ljudi sa nevericom primaju bilo koju izjavu drzavnih institucija. Kad uz to dodamo jos par teorija zavere i drugih misljenja, pa makar i ispravnih, dobijemo opstu papazjaniju. Kako prosecan gradjanin moze da formira ispravan stav o celoj situaciji o ovom gripu...

malo se (ne) razumem

pre 14 godina

za mene je ovo zloupotreba dece, svi mi znamo gde smo najslabiji - prema deci i zivimo za njih, njihovo dobro (bar ja tako mislim i cinim) i mogu zakljuciti da onaj "mlatigovornik" zna da moze obosti 1.000.000 vakcina jedino na takav ili slican nacin a bogami, verujem da ga i Cica Misko (ili ko god da je kupio vackine) malo zbrzio jer kuda sa vakcinama sada..? Kanada daje svoje Mexiku, nase nece da prima narod, gde sa njima, da spricamo Svinje mozda?

zoran

pre 14 godina

...da navedem samo jedan podatak, zvanicne medicinske agencije (FDA) iz USA u vezi vakcine i njenih posledica. Vi sami odlucite o cemu se tu radi.

Od 1990 u USA broj obolele dece od autizma je porastao sa 1:10.000 (1987) na katastrofalnih 1:150 !!!!!!
po uvodjenju duplih VAKCINA sa prezervativom na bazi zive, koji se zove Thimerosal .

Evo da vam citiram i neke od lekara ,naucnika koji se bore za osvescivanje ljudi u pravcu stetnosti od vakcine.

Rebecca Carley, M.D:"Ako deca prime sve vakcine,koje im se preporucuju u prve dve godine ,primice 2370 puta vise zive u organziam nego sto je "dozvoljeno", ako uopste postoji granica dozovljenog za cisti otrov."

Viera Scheibner, PhD - "Od kada je pocela masovana vakcinacija beba izvestaji o mozdanim,kardiovaskularnim poremecajima su u ogromnom porastu i mogu se naci u svim medicinskim zurnalima."

Zalosno je da vi kao imunolog to ne poznajete vec ovde iznosite informacije koje se baziraju na rekla-kazala.

Savetujem vam,bar za pocetak, da procitate knjgu:"Vaccines"(what CDC documents and science reveal).Napisao je Dr.Sherri J. Tenpenny.

naca

pre 14 godina

Ja sam razmišljala da se vakcinišem da ne bi došlo do toga da dobijem grip pa da prenesem svojoj deci, pa i ako je štetna, manja će šteta biti za mene nego da je dam deci. Samo ne znam kolika je zaista zaštita ta vakcina. Prošle godine jedan moj rođak, mladić od 30 godina reši da primi vakcinu od sezonskog gripa iako grip nikad nije imao, te godine je dobio grip. Šta to znači?

Max

pre 14 godina

Država se sprema za moguću situaciju naglog širenja gripa po školama i vrtićima, a tada se onih maleckih 0,3% pretvara u desetine konkretnih života i mogla bi nastati panika i jurnjava za vakcinama ... nešto slično se desilo u Rumuniji, doduše tamo je okidač bila smrt poznatog mladog glumca. Naša vakcina je tipa Focetria i koristi se u EU već 3-4 godine u varijanti sa "običnim" virusima gripa (komercijalni naziv FluAd) i postupak proizvodnje je identičan. Stvarno nemamo objektivnih razloga da kujemo teorije zavere i da se plašimo da su vakcine toksične ili opasne po bilo kom osnovu. Sasvim drugo pitanje je da li je H1N1 toliko opasan koliko je na početku pričano i da li su vakcine neophodne, a to neka odluče roditelji svako za sebe i svoje dete. Moj sin je vakcinisan i to je bila moja odluka.

Posmatrac, NL

pre 14 godina

... Pa naravno da nijedno dete ne moze biti vakcinisano bez odobrenja roditelja, ne mislite valjda da se radi o prisilnoj vakcinaciji ili da ce da jure decu po ucionicama i dvoristima. Ja licno nisam za vakcinu, ali ne pada mi na pamet da nekog ubedjujem u to, a ni u suprotno. Dobro je da postoji mogucnost izbora, pa ko zeli neka izvoli. Imate informacije, imate internet, imate iskustva drugih zemalja, pa vi vidite sta vam je ciniti. To je vrhuska demokratija, neka svako donese odluku za sebe. I to sto postoji mogucnost da ko hoce dobije vakcinu je za svaku pohvalu. Ali nasem narodu je nekad tesko udovoljiti, da nije uvezena vakcina, onda bi bila obrnuta prica, masom svi drvlje i kamenje na vladu i ministra, kako to da nas nisu zastitili, pomrecemo od gripa itd. Sada kad je tu vakcina, dize se histerija kao da se radi o nuklearnom otpadu kojim neko hoce da nas potruje. Dosta bre vise sa glupostima.

Мр Ђурђе Живковић

pre 14 godina

Нови грип је дочекан халабуком инфектолога и аматерским преувеличавањем пандемије, али и медијском кампањом са контраефектима.То се више не може поправити, нажалост. Посебна грешка у приступу уверавања у потребу вакцинације деце је та да се тражи сагласност родитеља. То одмах изазива отпор и страх. Да ли се тражи сагласност родитеља за редовне вакцине деце (БСЖ, мале богиње и др.)? Колико се сећам не тражи се сагласност него је то обавезна вакцина. У чему је разлика? Логичан одговор је да је разлика у степену ризика и многи родитељи одустају. Ја разумем докторе који пандемију схватају као пошаст за становништво где би неки мали број деце умро од вакцине али би стотине хиљада било заштићено. Невоља је у томе што се од родитеља тражи да прихвати ризик смрти свог детета. Зар обавезна вакцинација бар деце није могла да се реши законом?

Jogi Letač

pre 14 godina

Nisam stručan da sudim o gripu i o vakcini, ali se sećam da je pre 10 godina pola Srbije čamilo u podrumima i zamračenim prostorijama da ih ne "ozrači" zamračenje sunca. Verujem da ne može biti vakcina tako štetna da se ne primi i da je pravi problem ustvari ekstra profit farmaceutske industrije, ali tu mi više ni na koji način ne možemo uticati.

Nesha

pre 14 godina

Jeste pitanje da li su farmaceutske kompanije lobirale da se proglasi pandemija da bi prodali vakcine i zaradili pare, ali to nema veze sa efikasnoscu vakcine. Uvek je bolje da se covek vakcinise, narocito kada je grip malo jaci nego inace. Mnogi ga preleze na nogama, ali mnogima ostavi oziljak na plucima za ceo zivot iako neki toga nisu svesni. Vakcina samo moze da pomogne, a preispituje se da li su drzave pukle velike pare jer ih je Novartis navukao. Po meni ako je spasen i jedan zivot ovom vakcinom onda su pare nevazne nego vlade drzava ne gledaju tako, po njima ljudski zivot ima cenu.
Gradjani trebaju to da iskoriste i da se vakcinisu kad vec imaju dzabe vakcinu.
A da postoji vakcina koja ce za pet godina (ili bilo koji period duzi od mesec dana) da ubije coveka onda bi to promenilo svet, pocev od detektivskih filmova i lukavih ubistava pa do totalnog haosa gde ce se covek uvek plasiti da nema u sebi tempiranu bombu. To su stvarno gluposti i ja ne mogu da verujem da "normalni" ljudi mogu da izjavljuju ovakve gluposti o raznim zaverema i sl.

Frojd

pre 14 godina

Čitajte vesti pažljivo. Deca će biti vakcinisana samo uz dozvolu roditelja.
Ne znam samo na osnovu čega će roditelji doneti odluku da vakcinišu ili ne vakcinišu decu. Verovatno će se prikloniti većini.
Kad nešto ne znamo, a još smo i uplašeni, onda samo sledimo većinsko mišljenje. Zahvati nas talas opšteg raspoloženja. Ali, nažalost, u ovom slučaju većinsko mišljenje uopšte nije merodavno.

Kažemo da ne marimo za grip i za vakcinu, ali stalno pratimo vesti o tome! Zašto? Zato što nismo sigurni u svoju "odluku". Plašimo se i da se ne vakcinišemo i da se vakcinišemo. ( Ko uzme kajaće se, ko ne uzme kajaće se) I onda imamo bes. Besni smo na sve što ima veze sa ovim gripom. A najviše na "donosioce loših vesti". Ubeđujemo i sebe i druge da nas lažu, a zapravo nemamo pojma o čemu se tu radi. Scenario po kome je sve ovo ustvari bezveze, uopšte nije loš, ali pitanje je da li je istinit, da li odgovara realnosti.

imunolog

pre 14 godina

Aman, ljudi! Ne budite tako gordi! Niste najpametniji! Kako mozete da dovodite svoju (i tudju) decu u rizik da umru od posledica gripa kad to moze jednostavno da se predupredi?! Protiv mnogih bolesti ne mozemo da se borimo, ali protiv nekih, kao sto je ovaj grip, mozemo. Zasto odbaciti jednostavan i siguran metod koji stiti ne samo vas i vasu decu, vec siru populaciju? Pa makar neko zaradio na tome, zar nije to vredno makar jednog ljudskog zivota?
Ja nisam cuo ni jednog strucnjaka (a tu pre svega mislim na epidemiologe, jer se oni bave epidemijama, a zatim i infektologe koji se "jedan na jedan" bore sa gripom, pa i imunologe koji se razumeju u vakcine) da je rekao i dao neki naucno potkrepljeni argument da je ova vakcina stetna.

Lekar

pre 14 godina

Svako ima pravo da odluci da li ce se vakcinisati ili ne, tu drzava ne bi smela da se mesa kada je grip u pitanju.

Naravno, najgore od svega bi bilo da epidemija krene uzlaznim tokom i da bude sve vise smrtnih slucajeva, a da je vec kasno za vakcinaciju. Pitam se samo da li bi neki koji sada toliko pricaju protiv vakcine tada napadali drzavu sto vakcinacija nije bila obavezna.

majka

pre 14 godina

o je necuveno i moguce je samo u Srbiji!!! Da li smo mi toliko nepismeni ili je ova grupa istomisljenika toliko mocna? Roditelji, ne dozvolimo da manipulisu nasom decom i da nam pricaju price o delotvornosti vakcine!! Ako je bezbedna, necu da potpisujem papir i odvescu dete pedijatru i onda ce je primiti kao sto je i sve ostale do sad primilo...A ako je ovo samo igra i velika lova u pitanju, onda trazim od odgovornih da KONACNO reaguju!

Floyd

pre 14 godina

Mislim da je jedna grupa politicara i tajkuna presla sve granice i da ovaj udar na decu predstavlja svu njihovu bezskrupuloznost. Nikome od njih nije zaista stalo do nas, nase nacije. Samozivi su do koske.
Citiracu deo jedne pesme:"...decu ti necu oprostiti...".
I jos jedno pitanje, ko su likovi koji daju negativne ocene zdravorazumskim roditeljskim komentarima? Nisam racunao procente, ali statisticari bi se verovatno zabezeknuli procentom zluradih u ovoj zemlji. Ili to neko od pomenutih politicara/tajkuna klikce misem u svoji korist?

Ljubica

pre 14 godina

Posto sam zajedno sa svojim sinom prezivela novi grip (A H1N1), mogu odgovorno da kazem da je JEDINO pitanje na koje roditelji treba da dobiju nedvosmislen odgovor od zdravstvenih vlasti to da li je vakcina bezbedna, a razmisljanje o verovatnoci da grip "bas nas" pogodi je deplasirano jer ovaj grip je veoma tesko preziveti! Uz to, on ostavlja posledice koje same po sebi predstavljaju veliki problem. Nije dobro da se, kad je o ovom gripu rec, bilo sta prepusta slucaju.

pera

pre 14 godina

Tomice, otkaži sve poručene vakcine, ima dovoljno već pristiglih za one koji žele da se vakcinišu. Mišković će već nekako zaraditi ovu "siću" preko svog monopola u Srbiji. Novac koji je već dat za pristigle vakcine lako se refundira preko naplate lečenja novoobolelih od A H1N1. Ko ne želi da se vakciniše i ne želi da vakciniše svoju decu ne mora, ali će platiti troškove lečenja i troškove nastale prilikom odsustva sa posla. Svako treba da bude odgovoran za sebe i svoju porodicu! Tako neće biti nenamenskog tošenja para iz budžeta. Ovaj narod jedino je odgovoran kada se udari po džepu. Meni se nešto ne plaćaju doprinosi za zadravstveno osiguranje za ove koji su rekla-kazala "stučnjaci" za epidemiologiju.

dobar predlog...

pre 14 godina

A sto prvo ne bi gospoda uradile testove, ma koliko da kostaju, pa da vide koliko je dece vec prokuzeno pomenutim H1N1 virusom. Tako bi, pod 1. videli koliko je rasprostranjen u stanovnistvu, tj imali bi pravo stanje (bilo bi puno toga jasnije) a novac za o se moze dati od ovih ustedjenih 1,5miliona doza. Pod 2. ne bi se vakcinisala deca koja su vec imunoloski zasticena od pomenutog gripa..eto to je jedan predlog a ima jos puno vise koristi od ove dve pomenute tacke...em usteda, em deca sigurna, em gospoda pokazala zavidan nivo medicinske edukacije..e da i pod 3, u slucaju komplikacija znali bi sigurno ko je kriv za to...

madicinar

pre 14 godina

Dozvoliti medicinski nepismenom narodu da vrši ekspertizu i odlučuje da li je vakcinacija potrebna i opravdana ili nije, je van svake pameti.

Ova vakcina spada u veoma bezbedne i vakcinacija bi morala da bude obavezna za sve, zato što niko nema pravo da ugrozava živote onih koji spadaju u rizične grupe, a iz nekog razloga na smeju da prime vakcinu. Takvih, na žalost, nije malo.

Da li je moguće da smo baš toliko sebični i samoživi?

Maja

pre 14 godina

Moja deca su redovno vakcinisana ali nikad nisam morala da potpisujem da je onaj ko ga je vakcinisao oslobođen svake sumnje ako se nešto desi. Ako ne pristanem na vakcinaciju, opet potpisujem da sam sama kriva ako mi se dete razboli, da li to znači da nemam prava na medicinsku pomoć ako se razboli. To potpisivanje je ono što nam svima smeta.

Nesha

pre 14 godina

Pre nego sto smo poceli da vakcinisemo decu smrtnost kod njih je bila neuporedivo veca nego sada. U vreme nasih baba i deda skoro da je u svakoj porodici umrlo po neko dete.
A to ne spominjati nego pricati o tome kako je autizam (ili sta vec sve ne) povecan i kako se to poklapa sa uvodjenjem obaveznih vakcina je vise nego zlonamerno i opasno.
Meni se dize kosa na glavi kada vidim neodgovorne roditelje koji bi pre lecili dete nekim sarlatasnkim metodama umesto da poslusaju savet onih koji su strucni za to... Najgora varijanta je da dete odgajaju neodgovorni roditelji, mnogi za sebe misle da su odgovorni a u stvari eksperimentisu sa svojom decom i misle da imaju pravo da odlucuju sta je za njihovo dete najbolje cak i kada je zivot deteta u pitanju. Pa to nemate prava dragi roditelji, mozda trenutno imate u nekim zemljama (ukljucujuci Srbiju) ali niste vi vlasnici zivota vase dece.

aleka_ger

pre 14 godina

Dokle ce vise plasiti narod i prisiljavati na vakcinaciju?! Ovde u Nemackoj se prakticno vise ni ne spominje. Deca idu redovno u skolu, a kad dobiju grip, preleze kao i obican grip.

Мр Ђурђе Живковић

pre 14 godina

Нови грип је дочекан халабуком инфектолога и аматерским преувеличавањем пандемије, али и медијском кампањом са контраефектима.То се више не може поправити, нажалост. Посебна грешка у приступу уверавања у потребу вакцинације деце је та да се тражи сагласност родитеља. То одмах изазива отпор и страх. Да ли се тражи сагласност родитеља за редовне вакцине деце (БСЖ, мале богиње и др.)? Колико се сећам не тражи се сагласност него је то обавезна вакцина. У чему је разлика? Логичан одговор је да је разлика у степену ризика и многи родитељи одустају. Ја разумем докторе који пандемију схватају као пошаст за становништво где би неки мали број деце умро од вакцине али би стотине хиљада било заштићено. Невоља је у томе што се од родитеља тражи да прихвати ризик смрти свог детета. Зар обавезна вакцинација бар деце није могла да се реши законом?

Max

pre 14 godina

Država se sprema za moguću situaciju naglog širenja gripa po školama i vrtićima, a tada se onih maleckih 0,3% pretvara u desetine konkretnih života i mogla bi nastati panika i jurnjava za vakcinama ... nešto slično se desilo u Rumuniji, doduše tamo je okidač bila smrt poznatog mladog glumca. Naša vakcina je tipa Focetria i koristi se u EU već 3-4 godine u varijanti sa "običnim" virusima gripa (komercijalni naziv FluAd) i postupak proizvodnje je identičan. Stvarno nemamo objektivnih razloga da kujemo teorije zavere i da se plašimo da su vakcine toksične ili opasne po bilo kom osnovu. Sasvim drugo pitanje je da li je H1N1 toliko opasan koliko je na početku pričano i da li su vakcine neophodne, a to neka odluče roditelji svako za sebe i svoje dete. Moj sin je vakcinisan i to je bila moja odluka.

Nesha

pre 14 godina

Jeste pitanje da li su farmaceutske kompanije lobirale da se proglasi pandemija da bi prodali vakcine i zaradili pare, ali to nema veze sa efikasnoscu vakcine. Uvek je bolje da se covek vakcinise, narocito kada je grip malo jaci nego inace. Mnogi ga preleze na nogama, ali mnogima ostavi oziljak na plucima za ceo zivot iako neki toga nisu svesni. Vakcina samo moze da pomogne, a preispituje se da li su drzave pukle velike pare jer ih je Novartis navukao. Po meni ako je spasen i jedan zivot ovom vakcinom onda su pare nevazne nego vlade drzava ne gledaju tako, po njima ljudski zivot ima cenu.
Gradjani trebaju to da iskoriste i da se vakcinisu kad vec imaju dzabe vakcinu.
A da postoji vakcina koja ce za pet godina (ili bilo koji period duzi od mesec dana) da ubije coveka onda bi to promenilo svet, pocev od detektivskih filmova i lukavih ubistava pa do totalnog haosa gde ce se covek uvek plasiti da nema u sebi tempiranu bombu. To su stvarno gluposti i ja ne mogu da verujem da "normalni" ljudi mogu da izjavljuju ovakve gluposti o raznim zaverema i sl.

imunolog

pre 14 godina

Aman, ljudi! Ne budite tako gordi! Niste najpametniji! Kako mozete da dovodite svoju (i tudju) decu u rizik da umru od posledica gripa kad to moze jednostavno da se predupredi?! Protiv mnogih bolesti ne mozemo da se borimo, ali protiv nekih, kao sto je ovaj grip, mozemo. Zasto odbaciti jednostavan i siguran metod koji stiti ne samo vas i vasu decu, vec siru populaciju? Pa makar neko zaradio na tome, zar nije to vredno makar jednog ljudskog zivota?
Ja nisam cuo ni jednog strucnjaka (a tu pre svega mislim na epidemiologe, jer se oni bave epidemijama, a zatim i infektologe koji se "jedan na jedan" bore sa gripom, pa i imunologe koji se razumeju u vakcine) da je rekao i dao neki naucno potkrepljeni argument da je ova vakcina stetna.

Lekar

pre 14 godina

Svako ima pravo da odluci da li ce se vakcinisati ili ne, tu drzava ne bi smela da se mesa kada je grip u pitanju.

Naravno, najgore od svega bi bilo da epidemija krene uzlaznim tokom i da bude sve vise smrtnih slucajeva, a da je vec kasno za vakcinaciju. Pitam se samo da li bi neki koji sada toliko pricaju protiv vakcine tada napadali drzavu sto vakcinacija nije bila obavezna.

Ljubica

pre 14 godina

Posto sam zajedno sa svojim sinom prezivela novi grip (A H1N1), mogu odgovorno da kazem da je JEDINO pitanje na koje roditelji treba da dobiju nedvosmislen odgovor od zdravstvenih vlasti to da li je vakcina bezbedna, a razmisljanje o verovatnoci da grip "bas nas" pogodi je deplasirano jer ovaj grip je veoma tesko preziveti! Uz to, on ostavlja posledice koje same po sebi predstavljaju veliki problem. Nije dobro da se, kad je o ovom gripu rec, bilo sta prepusta slucaju.

pera

pre 14 godina

Tomice, otkaži sve poručene vakcine, ima dovoljno već pristiglih za one koji žele da se vakcinišu. Mišković će već nekako zaraditi ovu "siću" preko svog monopola u Srbiji. Novac koji je već dat za pristigle vakcine lako se refundira preko naplate lečenja novoobolelih od A H1N1. Ko ne želi da se vakciniše i ne želi da vakciniše svoju decu ne mora, ali će platiti troškove lečenja i troškove nastale prilikom odsustva sa posla. Svako treba da bude odgovoran za sebe i svoju porodicu! Tako neće biti nenamenskog tošenja para iz budžeta. Ovaj narod jedino je odgovoran kada se udari po džepu. Meni se nešto ne plaćaju doprinosi za zadravstveno osiguranje za ove koji su rekla-kazala "stučnjaci" za epidemiologiju.

Frojd

pre 14 godina

Čitajte vesti pažljivo. Deca će biti vakcinisana samo uz dozvolu roditelja.
Ne znam samo na osnovu čega će roditelji doneti odluku da vakcinišu ili ne vakcinišu decu. Verovatno će se prikloniti većini.
Kad nešto ne znamo, a još smo i uplašeni, onda samo sledimo većinsko mišljenje. Zahvati nas talas opšteg raspoloženja. Ali, nažalost, u ovom slučaju većinsko mišljenje uopšte nije merodavno.

Kažemo da ne marimo za grip i za vakcinu, ali stalno pratimo vesti o tome! Zašto? Zato što nismo sigurni u svoju "odluku". Plašimo se i da se ne vakcinišemo i da se vakcinišemo. ( Ko uzme kajaće se, ko ne uzme kajaće se) I onda imamo bes. Besni smo na sve što ima veze sa ovim gripom. A najviše na "donosioce loših vesti". Ubeđujemo i sebe i druge da nas lažu, a zapravo nemamo pojma o čemu se tu radi. Scenario po kome je sve ovo ustvari bezveze, uopšte nije loš, ali pitanje je da li je istinit, da li odgovara realnosti.

madicinar

pre 14 godina

Dozvoliti medicinski nepismenom narodu da vrši ekspertizu i odlučuje da li je vakcinacija potrebna i opravdana ili nije, je van svake pameti.

Ova vakcina spada u veoma bezbedne i vakcinacija bi morala da bude obavezna za sve, zato što niko nema pravo da ugrozava živote onih koji spadaju u rizične grupe, a iz nekog razloga na smeju da prime vakcinu. Takvih, na žalost, nije malo.

Da li je moguće da smo baš toliko sebični i samoživi?

marko

pre 14 godina

Boga mi, ovo postaje opasno. Poceli su da udaraju tamo gde ne mozemo da ustuknemo. Poceli su da napadaju na decu, a roditelji sve cine da decu zastite koliko toliko od uticaja danasnjice. Mislim da su izgubili meru i da ce to ovaj put zestoko platiti. Ovde jednostavno nece biti predaje. Nadam se da ce direktori skola biti pametniji i nece zauzeti neke besmislene stavove jer ce samo biti kolateralna steta. Nek dodju Kon i Tomica da probaju da povedu decu na vakcinaciju.

Posmatrac, NL

pre 14 godina

... Pa naravno da nijedno dete ne moze biti vakcinisano bez odobrenja roditelja, ne mislite valjda da se radi o prisilnoj vakcinaciji ili da ce da jure decu po ucionicama i dvoristima. Ja licno nisam za vakcinu, ali ne pada mi na pamet da nekog ubedjujem u to, a ni u suprotno. Dobro je da postoji mogucnost izbora, pa ko zeli neka izvoli. Imate informacije, imate internet, imate iskustva drugih zemalja, pa vi vidite sta vam je ciniti. To je vrhuska demokratija, neka svako donese odluku za sebe. I to sto postoji mogucnost da ko hoce dobije vakcinu je za svaku pohvalu. Ali nasem narodu je nekad tesko udovoljiti, da nije uvezena vakcina, onda bi bila obrnuta prica, masom svi drvlje i kamenje na vladu i ministra, kako to da nas nisu zastitili, pomrecemo od gripa itd. Sada kad je tu vakcina, dize se histerija kao da se radi o nuklearnom otpadu kojim neko hoce da nas potruje. Dosta bre vise sa glupostima.

roditelj

pre 14 godina

Da li ce deca ciji roditelji odbiju vakcinaciju, biti zasticena od moguceg maltretiranja direktora i slabijih ocena od strane nastavnika i ucitelja, jer ce sigurno direktori i nastavnici biti pod velikim pritiskom ministarstva obrazovanja i zdravstva, da im sto vise ucenika bude vakcinisano.

Aleksandra

pre 14 godina

Nisam za vakcinaciju ni protiv obicnog gripa ( ukoliko niste hronican bolesnik ) jer mislim da meni nista ne fali sto sam prelezala grip nekoliko puta. Mozda gresim ali mislim da se tako stice i imunitet ( nisam medicinski radnik). Znam dosta ljudi koji se redovno vakcinisu protiv sezonskog gripa i obavezno ih zakaci bar onaj stomacni. Vise voca i povrca, jaca higijena ruku, redovno provetravanje prostorija u kojoj boravimo...to je ono sto sam naucila u kuci kod roditelja i sto primenjujem i danas. E sad ovaj novi grip...opet znam par njih koji su ga "preziveli", kazu razlika je samo sto se teze obara temperatura i sto duze traje. Znaci vakcinacija moje dece ne dolazi u obzir. A morate priznati da niko u vesti nije ni spomenuo da je obavezna. Posledice sto necu vakcinisati svoje dete ako i osetim boricu se kao i dosada...ionako me smatraju cudnom majkom sto profesorima ne nosim "pokloncice" na otvorena vrata...

dr Petrović

pre 14 godina

Svaki onaj koji špricom sa tom i takvom tečnošću priđe detetu je nedostojan belog mantila i treba ga procesuirati.
A vođe koje svesno oštećuju mladost nacije proterati na prvom mestu: sud i sankcije po presudi.
Igraju nam se sa decom?
To im nećemo oprostiti, jer nemamo pravo da praštamo u ime naše dece.

dragan

pre 14 godina

"Petrović kaže i da je moguće da ukoliko odziv školske dece na vakcinaciju bude nizak, a uoči se brzo širenje virusa i porast obolevanja da će đaci imati još jedan raspust."
Deco pamet u glavu i znate sta vam je ciniti ;) jos malo raspusta nije na odmet :)

Nesha

pre 14 godina

Pre nego sto smo poceli da vakcinisemo decu smrtnost kod njih je bila neuporedivo veca nego sada. U vreme nasih baba i deda skoro da je u svakoj porodici umrlo po neko dete.
A to ne spominjati nego pricati o tome kako je autizam (ili sta vec sve ne) povecan i kako se to poklapa sa uvodjenjem obaveznih vakcina je vise nego zlonamerno i opasno.
Meni se dize kosa na glavi kada vidim neodgovorne roditelje koji bi pre lecili dete nekim sarlatasnkim metodama umesto da poslusaju savet onih koji su strucni za to... Najgora varijanta je da dete odgajaju neodgovorni roditelji, mnogi za sebe misle da su odgovorni a u stvari eksperimentisu sa svojom decom i misle da imaju pravo da odlucuju sta je za njihovo dete najbolje cak i kada je zivot deteta u pitanju. Pa to nemate prava dragi roditelji, mozda trenutno imate u nekim zemljama (ukljucujuci Srbiju) ali niste vi vlasnici zivota vase dece.

Filip Jankovic

pre 14 godina

Ne zelim da se vakcinisem. Drug i ja smo odrzali predavanje u nasem odeljenju koliko je ta vakcina stetna i na internetu postoji toliko dokaza da je stetna. Na jutjubu postoji snimak, momak jedne devojke koja je posle vakcinisanja dobila tezak poremecaj mozga, prica sve do detalja kada i kako se to dogodilo.
Dakle 95-to sam godiste i ne zelim da se vakcinisem jer je ovaj grip cista medijska manipulacija i obmana. Kada to shvata decko od 14 godina shvatite koliko je situacija u svetu smesna.

Glock

pre 14 godina

'Ej - DOSTA VISE.
Dosta mi je ovih likova iz raznih "radnih grupa" koji svaki dan uporno pokusavaju da ljude ubede u stvari koje se jednostavno ne vide.
Ja ne poznajem NIKOGA ko se razboleo ove godine. Istina je, ljudi u malo oprezniji, vise voca jedu, vise se cuvaju.
A prosle godine sam imao grip u ovo vreme. I skoro svi koje znam su bili bolesni od gripa.
I nasi "eksperti" me ubedjuju kako je ovo pandemija/epidemija?
DOSTA VISE.

pandemija=ludilo

pre 14 godina

Pa sada ispade da je sezona gripa sve duza i duza u nasoj zemlji, a kako je krenulo na kraju ce nam uvesti da svako ko hoce da proda dobijenih 5 akcija NIS-a ce morati da donese i NEKU potvrdu da je vakcinisan.

Andjelika

pre 14 godina

Moram da napisem ovu pricu koju sam cula pre neki dan od jedne medicinske radnice...
"dobio jedan momak vakcinu... i posle jedno sat, dva, pitaju ga kako se oseca. Kaze on "dobro se osecam, samo imam neodoljivu potrebu da kupujem u Tempu i Maxiju"....

matori

pre 14 godina

Neko je kupio mnogo vakcina, i dobio nagradu za to...
Sada vakcine nikome ne trebaju, pa je valja (na silu) nekome uvaliti. Deca su logičan izbor, a izgovora ima koliko ko poželi.
Jadna je država koju vode likovi ovakvog morala...

Jogi Letač

pre 14 godina

Nisam stručan da sudim o gripu i o vakcini, ali se sećam da je pre 10 godina pola Srbije čamilo u podrumima i zamračenim prostorijama da ih ne "ozrači" zamračenje sunca. Verujem da ne može biti vakcina tako štetna da se ne primi i da je pravi problem ustvari ekstra profit farmaceutske industrije, ali tu mi više ni na koji način ne možemo uticati.

Dijaspora

pre 14 godina

Ma kakva epidemija, pa da li su oni normalni, u zapadnoj evropi su ministarstva vec pocela da se izvinjavaju jer epidemije nema i da je sve preuvelicano, a kod nas pricaju o novom talasu, strasno. Ljudi iskulirajte i sacuvajte vasu decu zdravom hranom i sportskim aktivnostima.

Roditelj

pre 14 godina

Tomica, Kon, Petrović, ima li još kojeg da poture za vakcinaciju dece, alo bre čitate li vi ovo ili treba da se skupe roditelji dece ispred škupštine da bi videli da
SE MANETE ĆORAVA POSLA I OSTAVITE NAM DECU NA MIRU, ako hoćete raspust dajte, ionako u zadnjih 5 godina deca su više na raspustima nego u školi babe, dede i roditelji više ih naučiše nego škola.
FOTELJAŠI ČITAJTE MALO, IZAĐITE MEĐ NAROD AKO UPOŠTE TO SMETE, DA VIDITE I ČUJETE RASPOLOŽENJE NARODA.

Dragan P.

pre 14 godina

...neverovatan je medijski pritisak....od sumnjivo paničnih izjava do evo ovoga što smo sada dočekali...jako mi je žao jer moje dete ću zaštititi ja od vakcinacije, ali šta će biti sa napuštenom decom bez roditeljskog staranja...?

mama koja ujeda

pre 14 godina

Videli da je odziv za vakcinaciju slab, pa rešili da uvale deci milom ili silom!
Pitam se ko će imati toliku hrabrost da neko dete vakciniše BEZ DOZVOLE roditelja!
Neće moći ove noći!
Nek izbockaju sa viškom vakcina ONOG koji im je vakcine i uvezao!

zoran

pre 14 godina

Kon, tebe bas nije sramota. Pa gospodine imate li vi obraza ?
Zivim u Engleskoj, srecom kada vidim sta se u mojoj zemlji desava,i slobodno tvrdim (citajuci obavestenja ovde i razgovarajuci sa doktorima) da APSOLUTNO NEMA EPIDEMIJE. U Engleskoj gde je vreme 80% u toku godine jesen/zima. Vi u Srbiji prosiriste do aprila..zasto ne do jula.

Moje dete je prlezalo grip. Imala je visoku temperaturu JEDAN DAN i skinusmo je paracetamolom. Drugi, treci dan, dete sasvim normalno.

ma hajde

pre 14 godina

sad ce da ucenjuju novim raspustima da bi vakcinisali decu.
kako je lepo moci ucenjivati osetljivi deo populacije.
sram vas bilo!
pa svuda u okruzenju su prepustili ljudima da odluce i gle cuda nema vise talasa "gripe" samo kod nas...

Momčilo Vasić

pre 14 godina

Smrtni slučajevi od "novog gripa"? Pa onda daj gazdi da dosoli svoj račun sa još 30-tak miliona, a "vakcina" protiv "epidemije" se mogla kupiti i za ispod 3 eura!
U ovoj Stradiji se umiralo od operacije čukljeva; od operacije čmička; trudnice umiru jer ih šetaju od grada do grada; silnim roditeljima objave da su im "umrla novorođenčad"; lekari se polakome na 500 (bivših) maraka; na jedvite jade uhapse lekara koji je tražio mito oko operacije dece "na svojoj klinici"; doktorke reklamiraju "štapiće za magnetisanje vode"; reklamira se bockanje "akupunkturnih tačaka"; reklamiraju se bezvredne lampe za "bioptrono ozdravljenje"; uvozi se hemijski otpad za korišćenje u domaćinstvima - sve i svašta najcrnje se dešava, ali ovu epidemijsku zadrtost zagovornika propalog posla sa vakcinama i gripom - svet još nije video.
"Stručnjaci" kažu da su još 2005. doneli odluku o 3 miliona vakcina???
Ima li ikoga da ovu dvojicu ministara-zloupotrebljača (Milosavljevića i Obradovića) odvoji od kamera i mikrofona, da im se zabrani proizvodnja gripa i epidemije - jer toga na javi NEMA. Grip koji je manje agresivan od "običnog", a za koga je fanfarama označeno kao da je dostigao EPIDEMIJU (koja je i proglašena!) sa prvih dvadesetak slučajeva - je odličan izgovor za mutne radnje i načasno neznanje.
Teror nad decom je zločin! Zločin je i stalno strašenje nepostojećom opasnošću: niko od "stručnjaka" da uporedi broj smrti od komplikacija VEĆ OBOLELIH i od "običnog gripa" - jer bi rezultati ove kampanje bili poražavajući za sadašnje organizatore ovog bestijanja sa raspustima, pretnjama kojekakvim zabranama i glupim obrazloženjima kako će đaci u osnovnim i srednjim školama, ako se sakupljaju po dvorištima i ulicama, a ne u zagrejanim učionicama - sprečiti invaziju virusa!
Paušalne ocene da su raspusti "bitno sprečili epidemiju" su kriminal!
Gospodo iz dva ministarstva, ali i cela Vlada ne sme biti abolirana: uvezli ste vakcine, i to je dobro - ali ste zaboravili da uvezete i epidemiju!

Милан

pre 14 godina

Да би се прогласила епидемија, потребно је да оболи 10% становништва. Види ли неко овде 750.000 оболелих од тзв. грипа?!?
Превара?
Јесте!

Nema nikakve pandemije!

pre 14 godina

Alo ljudi dosta vise! Muka mi je kad cujem sta se desava u Srbiji u vezi sa "novom gripom". Raspust tri nedelje?! Pa to nema nigde na svetu. u Svajcarskoj je ove godine od OBE vrste gripa (sesonska i svinjska) obolelo samo 30%ljudi u poredjenju sa proslim godinama, a vakcinisalo se samo 2-3% stanovnistva! To je smesno. Svi oni "smrtni slucajevi" su bili vec na samrti tako da nema nikakvog razloga za paniku. Pozdrav iz Svajcarske.

mama

pre 14 godina

ostavite nam decu vec jednom, pustite ih da uce rastu i ostanu posteni, vredni i nepotkupljivi!
i ne moramo nista da potpisujemo nikom nigde!

zoran

pre 14 godina

...da navedem samo jedan podatak, zvanicne medicinske agencije (FDA) iz USA u vezi vakcine i njenih posledica. Vi sami odlucite o cemu se tu radi.

Od 1990 u USA broj obolele dece od autizma je porastao sa 1:10.000 (1987) na katastrofalnih 1:150 !!!!!!
po uvodjenju duplih VAKCINA sa prezervativom na bazi zive, koji se zove Thimerosal .

Evo da vam citiram i neke od lekara ,naucnika koji se bore za osvescivanje ljudi u pravcu stetnosti od vakcine.

Rebecca Carley, M.D:"Ako deca prime sve vakcine,koje im se preporucuju u prve dve godine ,primice 2370 puta vise zive u organziam nego sto je "dozvoljeno", ako uopste postoji granica dozovljenog za cisti otrov."

Viera Scheibner, PhD - "Od kada je pocela masovana vakcinacija beba izvestaji o mozdanim,kardiovaskularnim poremecajima su u ogromnom porastu i mogu se naci u svim medicinskim zurnalima."

Zalosno je da vi kao imunolog to ne poznajete vec ovde iznosite informacije koje se baziraju na rekla-kazala.

Savetujem vam,bar za pocetak, da procitate knjgu:"Vaccines"(what CDC documents and science reveal).Napisao je Dr.Sherri J. Tenpenny.

Bogi

pre 14 godina

Ljudi, manite se prisile, imate loše pripremljenu priču i vakcinu za koju ne smete da garantujete. Pritiskate ljude da daju saglasnost da im se deca vakcinišu? Nemojte se čuditi ako vas nešto loše snađe...

Mashinovodja

pre 14 godina

Ovo prelazi u državnu histeriju i ludilo!
Pitam se samo šta će biti sledeći korak Ministra Večnog ako ova prislina vakcinacija dece ne prođe (a mislim da neće proći jer je ljudima pun kufer laži i magle.)
Hoće li pod hitno skrpiti neki zakon po kojem je obavezno PLAĆANJE barem jedne doze vakcine po glavi, ali vakcinisanje nije obavezno?! Na primer, kao pretplata na državnu TV koju niko pri zdravoj pameti ne gleda? Ali nije bitno da li gledamo, bitno je samo da plaćamo.
A ako se baš zainate da nas vakcinišu, kazna za one koji se ne vakcinišu može biti inekcija koncentrovanog H1N1, pa ko preživi, znaće kako da sledeći put postupi kad država (Miško) nabavi tri miliona doza vakcina, koju niko neće, a ne može se tek tako izručiti u mutno Dunavo.

naca

pre 14 godina

Ja sam razmišljala da se vakcinišem da ne bi došlo do toga da dobijem grip pa da prenesem svojoj deci, pa i ako je štetna, manja će šteta biti za mene nego da je dam deci. Samo ne znam kolika je zaista zaštita ta vakcina. Prošle godine jedan moj rođak, mladić od 30 godina reši da primi vakcinu od sezonskog gripa iako grip nikad nije imao, te godine je dobio grip. Šta to znači?

buba

pre 14 godina

Mislim da ne bi trebalo vise da cutimo. Kad cujem ovo o vakcinaciji dece u vestima, kosa mi se dize na glavi. Posto se niko od zvanicnika ne oglasava, hocemo li bar mi zastititi svoju decu? Samo da ne izlaziraju neku smrt, pa da i ovde narod ne poleti da se vakcinise. Ne bi me zacudilo. Ovi su na sve spremni, a mi?

malo se (ne) razumem

pre 14 godina

za mene je ovo zloupotreba dece, svi mi znamo gde smo najslabiji - prema deci i zivimo za njih, njihovo dobro (bar ja tako mislim i cinim) i mogu zakljuciti da onaj "mlatigovornik" zna da moze obosti 1.000.000 vakcina jedino na takav ili slican nacin a bogami, verujem da ga i Cica Misko (ili ko god da je kupio vackine) malo zbrzio jer kuda sa vakcinama sada..? Kanada daje svoje Mexiku, nase nece da prima narod, gde sa njima, da spricamo Svinje mozda?

Vladan

pre 14 godina

Ko želi da vakciniše svoje dete, za ruku pa pravac u dom zdravlja, niko mu ne brani. Nikava organizovani cirkus po školama ne dolazi u obzir. Ako se usude to da urade doživeće fijasko. To vam garantujem, jer radim u prosveti. Osim toga, ako je tačno da mora da se potpiše da se vakcina prima na sopstvenu odgovornost (što je po meni dovoljno da je niko ne uzme) to mogu da učine samo roditelji u ime svoje maloletne dece i da pri tom budu prisutni (inače bi mogao da potpiše bilo ko). To u prevodu znači da roditelji moraju da budu prisutni prilikom vakcinisanja svoje dece. U suprotnom bratija će se loše provesti.

marko

pre 14 godina

Baš lepo i na praktičnim primerima učimo decu, kako se odvija život u Srbiji. Može ovako, a može i drukčije. Pa kada se već nešto dogovorimo, može da se poštuje ali i ne mora. Kako se kome čini. Pravila ne postoje, zakoni se ne poštuju, nema apsolutno nikakve odgovornosti. Ranije započinjemo raspust zbog "preteće" & "strašne" epidemije, a isti dan se organizuju čoporativne novogodišnje proslave po školama (jer je ministarstvo jelte, izdalo samo preporuku protiv masovnih okupljanja). Pritom niko ne razmišlja kako će završiti polugodište. Pa onda u sred raspusta zaključimo da će se raspust i ranije završiti, e sad to što su učenici i učitelji planirali, uplatili, otputovali i tako dalje nije ni bitno, propustiće tu nedelju. Zaključivanje ocena je samo nevažan detalj koji će se obaviti kasnije. Krajnje neozbiljno i neodgovorno!! Kakvu poruku iz toga izvlače djaci i kako će se ponašati kad odrastu? Pa se onda priča nastavlja. G. din Kon, naš mali Rasputin, opet jedini u Evropi najavljuje masovnu vakcinaciju po školama, a s druge strane RZZO mrmlja o vraćanju vakcina i o spletki farmaceuta, stručnjaka i WHO... Ajde, neka mi neko objasni, kako zamišlja normalan život u ovoj zemlji sledećih dvadesetak godina? Moja deca na žalost u Srbiji neće odrastati, jer ne mogu da ih stavim pod stakleno zvono i učim temeljnim vrednostima, koje bi im omogućili normalno odrastanje i lep, neopterećujući život u široj zajednici.

dele

pre 14 godina

Pitam ja kompetentne za pandemiju gripa koji pokusavaju nasilno da vakcinisu decu i pri tome doprinose maltretiranju dece u skolskim klupama (raspust, nadoknada skolske nastave) i drugo kako bi se oni osecali da se tako manipulise sa njihovom decom. Kako njih nije stid da unistavaju mladu generaciju kad je odluka o pokretanju istrage o laznoj pandemiji gripa pokrenuta u EU.
Ta grupa za sprovodjenje za mene nasilne vakcinacije je produzena ruka naredbodavaca iz vlade jer to narod uveliko komentarise.

kovcezic

pre 14 godina

Glupo je prozivati direktore skola, jer oni ipak ne donose zakone vec dobijaju naredbe od Ministarstava, a ipak moraju da sacuvaju svoja radna mesta citaj:fotelje.
Moja porodica sigurno nece biti vakcinisana, ali me interesuje da li povodom ove agresije na decu, deca mogu da pozovu SOS telefon za decu i da se pozale da su naterana ili ucenjena da prime vakcinu?

Floyd

pre 14 godina

Mislim da je jedna grupa politicara i tajkuna presla sve granice i da ovaj udar na decu predstavlja svu njihovu bezskrupuloznost. Nikome od njih nije zaista stalo do nas, nase nacije. Samozivi su do koske.
Citiracu deo jedne pesme:"...decu ti necu oprostiti...".
I jos jedno pitanje, ko su likovi koji daju negativne ocene zdravorazumskim roditeljskim komentarima? Nisam racunao procente, ali statisticari bi se verovatno zabezeknuli procentom zluradih u ovoj zemlji. Ili to neko od pomenutih politicara/tajkuna klikce misem u svoji korist?

majka

pre 14 godina

o je necuveno i moguce je samo u Srbiji!!! Da li smo mi toliko nepismeni ili je ova grupa istomisljenika toliko mocna? Roditelji, ne dozvolimo da manipulisu nasom decom i da nam pricaju price o delotvornosti vakcine!! Ako je bezbedna, necu da potpisujem papir i odvescu dete pedijatru i onda ce je primiti kao sto je i sve ostale do sad primilo...A ako je ovo samo igra i velika lova u pitanju, onda trazim od odgovornih da KONACNO reaguju!

DuleCaj...

pre 14 godina

Nepovoljno politicko stanje je dovelo do toga da ljudi sa nevericom primaju bilo koju izjavu drzavnih institucija. Kad uz to dodamo jos par teorija zavere i drugih misljenja, pa makar i ispravnih, dobijemo opstu papazjaniju. Kako prosecan gradjanin moze da formira ispravan stav o celoj situaciji o ovom gripu...

dobar predlog...

pre 14 godina

A sto prvo ne bi gospoda uradile testove, ma koliko da kostaju, pa da vide koliko je dece vec prokuzeno pomenutim H1N1 virusom. Tako bi, pod 1. videli koliko je rasprostranjen u stanovnistvu, tj imali bi pravo stanje (bilo bi puno toga jasnije) a novac za o se moze dati od ovih ustedjenih 1,5miliona doza. Pod 2. ne bi se vakcinisala deca koja su vec imunoloski zasticena od pomenutog gripa..eto to je jedan predlog a ima jos puno vise koristi od ove dve pomenute tacke...em usteda, em deca sigurna, em gospoda pokazala zavidan nivo medicinske edukacije..e da i pod 3, u slucaju komplikacija znali bi sigurno ko je kriv za to...

aleka_ger

pre 14 godina

Dokle ce vise plasiti narod i prisiljavati na vakcinaciju?! Ovde u Nemackoj se prakticno vise ni ne spominje. Deca idu redovno u skolu, a kad dobiju grip, preleze kao i obican grip.

Maja

pre 14 godina

Moja deca su redovno vakcinisana ali nikad nisam morala da potpisujem da je onaj ko ga je vakcinisao oslobođen svake sumnje ako se nešto desi. Ako ne pristanem na vakcinaciju, opet potpisujem da sam sama kriva ako mi se dete razboli, da li to znači da nemam prava na medicinsku pomoć ako se razboli. To potpisivanje je ono što nam svima smeta.