Sreda, 24.11.2021.

07:05

Vučić: Nestajemo kao nacija, hitna mera države VIDEO/FOTO

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio se danas javnosti iz zgrade Predsedništva Srbije.

Izvor: B92

Vuèiæ: Nestajemo kao nacija, hitna mera države VIDEO/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

sitno

pre 2 godine

Имам троје деце. Из искуства - само месечна помоћ чини праву помоћ. Ово што се једнократно да - нема ништа од тога, то се потроши за један дан.

Треба стимулисати до троје деце и држава треба да даје око 50 евра по детету месечно. Бар да им платим тренинге и ужину. Да не причам о телефонима, одећи, књигама, рођенданима, итд, итд... То је све тешко финансирати. Знам да Србија нема толико и да је то немогуће, али ето то је минимум трошкова којим бих ја био задовољан да ми неко покрије и износ за који бих могао да кажем да је права помоћ :)

Ненад

pre 2 godine

Свакој жени која је родила троје или четворо деце одмах доделити просечну пензију, а свакој која је родила петоро и више деце, националну пензију и проблем решен.

peca

pre 2 godine

300.000 je oko 2500 evra. To je oko 200 evra mesecno za 1 godinu.
Da li je ovo pravi podsticaj?
(Matematicar, 24. novembar 2021 13:02)

Covece, to je pomoc, niko nije duzan da ti pokriva troskove koje nosi dete! Decu radjas zbog sebe, ne zbog Vucica, drzave, novca, vec zbog sebe. Taj novac niko nije u obavezi da ti da, da bi podizao decu moras sam da radis, sam da ih hranis, oblacis, skolujes, zenis, udajes, a za ovakav vid pomoci, samo kazes hvala.

Dušan

pre 2 godine

Sada, kada iz Srbije zbog celokupnog stanja u društvu, odlaze čitave mlade porodice, neke sa decom, neke još bez dece,kasno je za mere koje mogu dati rezultat za generaciju ili dve, tj 20-40 godina.Sa ovim prirodnim priraštajem i trajnim odlaskom mladih u potrazi za normalnijim i uređenijim društvom,dotakli smo dno.

Марко

pre 2 godine

"Covece, to je pomoc, niko nije duzan da ti pokriva troskove koje nosi dete! Decu radjas zbog sebe, ne zbog Vucica, drzave, novca, vec zbog sebe. Taj novac niko nije u obavezi da ti da, da bi podizao decu moras sam da radis, sam da ih hranis, oblacis, skolujes, zenis, udajes, a za ovakav vid pomoci, samo kazes hvala."

Новац добијају због беле куге. Значи због државе. Држава то је народ, а не куће, храна и крпице. Нема народа, нема ни државе. Размисли.

Vlada

pre 2 godine

Polako sve dolazi na naplatu, losa vlast sa katastrofalnom nacionalnom politikom dovela je do toga da nas je sve manje. Mnogo se ljudi iselilo, zivotna sredina nam je sve zagadjenija, standard sve losiji a samo odabrani zive u svom zlatnom dobu.

Sada

pre 2 godine

Imam 38 godina. Ono sto vidim sa mojom generacijom je da ljudi vecinski jos nemaju decu a oni koji imaju obicno imaju po troje. Za mene su oni heroji i prave patriote.

Ostali su uglavnom nesnadjeni i zaglavljeni u razmislhanju na nivou srednje skole.

Nazalost nestajemo i testo da ce se nesto promeniti jer je drustvo u velikom procepu i glibu. Ne vrede investicije i sve ostalo kada nema obrazovanja i pameti.

Matematicar

pre 2 godine

@Peca,

Nisam ni mislio na novac da bude podsticaj. Novac se lako potroši.
Mnogo je veći podsticaj, da kada ideš u DZ ne čekaš dugo, da možeš dete da upišeš u vrtić, da odeljenja po školama ne budu prevelika, da kada vodiš dete na sport nije da bi pravio novog Novaka, nego da se dete igra i razvija.
Ima puno toga da se doda.

C i n i k

pre 2 godine

Voleo bih da mi objavite komentar kao roditelja troje dece od kojih je jedno novorodjenče.Kao i mnogi parovi iz generacija koje su se našle u procepu tranzicije, iako oboje radimo i kreditno smo sposobni, prinudjeni smo da zivimo kao podstanari jer jednostavno zbog nesigurnih poslova ne smemo da udjemo u kredit. Ne bih voleo da me shvatite pogrešno da iznosim lični problem, smatram da za mnogo parova koji stvarno zele decu stambeno pitanje najveci zalogaj u zivotu, slede obrazovanje i zdravstvo. To je ono sto daje najvecu sigurnost za jednu porodicu.
(Luka, 24. novembar 2021 14:14


Upravo mislim i ja da je pravo resenje da drzava izgradi soc stanove i da ih preda u dozivotni zakup porodicama sa 3.e vise dece, uopste nznam sto drzava i do sada nije ovu opciju razmatrala, novac kao pomoc jeste ok ali nije dugorocno resenje, porodicama kao tvojoj drzava mora da resi stambeno pitanje u smislu niskog zakupa i bez prava na otkup to jesu tzv soc stanovi ali su ti stanovi komforni, sve je ostalo posle porodicama je mnogo lakse kada znaju da imaju krov nad glavom i da ih odatle niko nece najuriti..

Brka

pre 2 godine

Ima mnogih parova koji se bezuspesno muce godinama da bi ostvarili biolosko potomstvo. Mnogi bi se ranije odlucili da usvoje decu kada ih ne bi docekale administrativne nocne more. Zato se podvrgavaju mukotrpnim procedurama poput IVF, koje imaju relativno mali procenat uspesnosti. Sredite prvo to. A nakon toga zakonom uredite i donaciju jajnih celija (trenutno nemoguce) i surogat-materinstvo. Na kraju, omogucite ljudima subvencije za stambene kredite ili socijalne stanove za mlade parove, gde bi kirija zavisila od zbirnog prihoda domacinstva i broja dece, svake godine bi bila podlozna reviziji i gde se stanarsko pravo ne bi moglo da prenosi na druge ili nasledjuje kao sto je to moglo u Titovo vreme. Eh da, ko ima socijalni stan a iseli se u inostranstvo gubi taj stan. Eto, za pocetak samo to. A pare - neka hvala, ulozite ih u sredjivanje drzave.

bvb

pre 2 godine

Kada budete shvatili da ljudi vise cak i ne napustaju drzavu zbog boljih plata mozda se nesto i promeni. Narod je poceo da bezi iz Srbije jer je ovde sve nesto na foru, za sve treba veza, pravna drzava i sistem ne postoje, pogledajte na sta nam lici vazduh koji svi disemo.

C i n i k

pre 2 godine

Za prvo dete 300.000.
Za drugo dete 500.000.
Za trece dete 1.000.000.
To je mera.
(Kobaja Grande, 24. novembar 2021 13:21


Da, vrv cemo onda imati bum nataliteta samo dole na jugu u Presevu i Bujanovcu ....
Resenje su soc stanovi u dozivotni zakup bez prava otudjenja, sa niskim zakupima, sa jasnim kriterijumima, novac nije resenje, ili nije jedino, prava pomoc je u uslovima za zivot ljudima sa brojnom porodicom..

čujte srbi

pre 2 godine

Srbi, oooo Srbi moji!

Ima li nešto da vam odgovora?!
Kada nema mera - zašto nema?
Kada ima - nije to to!

Pa kada valja braćo moja?!
Ili se zna, da ako se prizna da je neka mera ok više ne može da se kuka. A to ne valja jer kukanje skida odgovornost sa pojedinca i mora da pokaže šta stvarno zna!!!

Lela

pre 2 godine

Potpuno se slažem sa Majom.
Ima toliko ljudi (žena) kojima ni vantelesna ne pomaže, troše ogromne novce i ne postižu rezultat.
Medju njima sam! Imam jedno dete iz VTO, druga mi nije uspela. I dalje ne odustajem, sami finansiramo, ne tražimo ni pomoć države.
Surogat majčinstvo dozvolite!!

C i n i k

pre 2 godine

Resenje je tu, drzava bi mogla da izgradi tzv socijalne stanove gde bi zakup bio jeftin, da se ti stanovi daju ljudima sa 3.i vise dece u dozivotni zakup bez prava prodaje ko sto rade u Au i D, pa bi to pored novcane pomoci imalo velikog efekta.

Mile

pre 2 godine

Mislim da su nezaposle trudnice / porodilje u najgorem položaju. Prvo trudne su a nemaju posao. Drugo ne mogu da ga dobiju posao, niti mogu da rade dok su trudne, niti dok su na porodiljskom - znači oko 2 godine. Svo to vreme nemaju prihode ili imaju od partnera a to nije dovoljno. Da ne govorimo o tome kako posle dobiti vrtić kad si nezaposlen sa obrazloženjem: nemaš posao imaš vremena da čuvaš dete. I tako začaran krug. Mislim da bi država morala da obrati pažnju na ovu kategoriju stanovništa i da bi neka vrsta finansijske podrške od republike a i od lokalne samouprave dobro došla svim nezaposlenim trudnicama i porodiljama. To ne bi bio veliki trošak za državu, a za majke i porodicu bi to bio značajan prihod.

Milica

pre 2 godine

Mislim da su pare najmanji problem. Treba uvesti obavezno mesto u vrticu za svako dete, a ako je bolesno ili da se roditelj zastiti od otkaza zbog bolovanja ili da se obezbede ustanove gde ce deca ici kad su bolesna i imati negu. Zatim zastita bar jednog roditelja od otkaza do punoletstva deteta ili pomoc drzave u visini plate ako ostane bez posla do nalazenja drugog posla.Prednost kod lekara za bilo kakav pregled ili snimanje po sistemu sto vise dece to pre do termina. Takodje ograniciti pomoc na do 4 deteta jer znamo da bi neke populacije to iskoristile da imaju po 10 deteta...Sve to bi vise doprinelo natalitetu nego pare.

Luka

pre 2 godine

Voleo bih da mi objavite komentar kao roditelja troje dece od kojih je jedno novorodjenče.Kao i mnogi parovi iz generacija koje su se našle u procepu tranzicije, iako oboje radimo i kreditno smo sposobni, prinudjeni smo da zivimo kao podstanari jer jednostavno zbog nesigurnih poslova ne smemo da udjemo u kredit. Ne bih voleo da me shvatite pogrešno da iznosim lični problem, smatram da za mnogo parova koji stvarno zele decu stambeno pitanje najveci zalogaj u zivotu, slede obrazovanje i zdravstvo. To je ono sto daje najvecu sigurnost za jednu porodicu.

Radmila

pre 2 godine

Siromasnoj deci u Srbiji treba pomoci i to sto hitnije. Prvenstveno pomoc samohranim majkama i deci bez roditelja. Dati pomoc onima kojima treba. Dobrostojecim porodicama nje potrebna pomoc ni za jedno dete.

Vesna

pre 2 godine

Prvo ponasajte se prema porodiljama sa postovanjem! Nije bitno sta daju u porodilistu da se jede,ali imam protiv sto se odnose prema nama kao stoci! Majka cetvoro dece!

nikiliki

pre 2 godine

Da bi podstakao radjanje dece ,ne treba nam jednokratna pomoć vec da minimalac dovedes na nivo da covek ne misli da li ce imati dovoljno do kraja meseca,to prvo! Drugo, da zastitis poljoprivrednike(male i srednje), da prestanete sa namestanjem i uvozom svega i svacega! Trece,da se skolstvo kompletno reorganizuje! Deca nam uce u osnovnim skolama preobimna-bepotrebna gradiva a osnovne stvari ne znaju- da se papir baca u kantu i da se starijem kaze dobar dan! Da se na odredjene funkcije u vlasti dovedu strucni ljudi bez obzira na stranku!

milos

pre 2 godine

Ko hoce porodicu njemu pomoc ne treba.
Ko nece ne vredi ni milion evra.
Pomoc treba da bude za drugo i trece dete da ljudi koji zele porodicu ne ostaju na jednom detetu.

nikad nikome izvini

pre 2 godine

Koji će mi pare...pare dođu i prođu...dajte sigurno mesto u vrtiću,da može da se ide kod državnih lekara a ne sve privatno da se radi...posao za majku i oca...obezbedite im krov nad glavom...da funkcioniše prosveta,zdravstvo i sudstvo...

Dejan

pre 2 godine

ZAKON O SUROGAT MAJCINSTVU DA SE UVEDE! Supruga i ja ne mozemo da imamo dete zato sto ona ne moze da iznese trudnocu do kraja i prerano se porodi... A zelimo da imamo decu... Prosli put je jedva prezivela na porodjaju ali dete nije... I sta mi da radimo?

Отац

pre 2 godine

За оне што траже свуда длаку у супи онда урадите боље! Ко хоће да оснује фамилију основаће и без помоћи, а ови други ће свуда тражити изговор, увек су други криви.

Bla Bla

pre 2 godine

Ne pomaze ni 1000000 dinara.
Treba napraviti nacionalnu strategiju po tom pitanju.
Sta vredi sto das 300 000 dinara kad im sledeci mesec to uzmes. niko nije blesav.
Omoguci da oba supruznika dobiju sigurno zaposlenje i stan ili neka drzava otkupi napustena imanja i kuce. Ima puno napustenih kuca po selima i daj im neka to kupe vrlo povoljno i sela ce se zacas napuniti.
Ovako 300 000 din ara pojedu za mese dva i nista.

Dragan

pre 2 godine

Podržavam mere, ali nije samo nizak natalitet problem. Problem je i što mnogo mladih ljudi odlazi iz Srbije, jer ne žele da im deca odrastaju u nezamislivoj korupciji, nepotizmu i kriminalu, i vide da vladajuće elite prodaju državu multinacionalnim korporacijama, da je ekslploatišu.

Cela naša Srbija ima stanovnika kao osrednji grad u Evropi, Bog nam je dao čiste reke, šume i plodne doline, a mi kao ne umemo da bez EU i SAD napravimo jedan normalan i nekorumpiran sistem u svojoj sopstvenoj državi.

Ifinus

pre 2 godine

Da, svesni smo da se kao narod polako gasimo, ali smo vrlo raspoloženi za parolu "Kosovo je srce Srbije". Puste su nam cele oblasti Srbije, ali nas to mnogo ne zanima; nama je Kosovo važnije. Pamet u glavu i radimo da sačuvamo bar ovo što imamo, ako možemo.

eraser

pre 2 godine

Realno je da su troškovi za prvo dete najveći, i pozdravljam ovakvu odluku. Ali ako želite sačuvati ljude i generalno populaciju u Srbiji, potrebni su i zakoni koji će čuvati buduće majke i očeve kao i njihova radna mesta. Ali na žalost, veća prava imaju i investitori i direktori privatnih firmi.

RALE

pre 2 godine

Nažalost, ovakva mera neće dati očekivane rezultate, čak naprotiv, daće potpuno kontraproduktivne rezultate. Govorim to kao pravnik i stručnjak u ovoj oblasti, pritom kao osnov za svoje mišljenje uzimam uporednopravne prikaze istih ili sličnih mera, koje u Evropi nisu dale nikakve rezultate. Dakle, moja argumentacija se iscrpljuje u tome da će jedini rezultat ovakvih mera biti ''hiperprodukcija'' dece među romskom populacijom, i među populacijom najsiromašnijih slojeva, koji će ''štancanjem'' dece videti način da dođu do novca, koji zapravo na decu gotovo i da neće biti iskorišćen. Napominjem još jednom, da neko ne bi pomislio da sam rasistički nastrojen, govorim o rezultatima mera u državama Evrope. Srednji sloj, i mladi parovi koji nemaju decu, neće zapravo ništa postići ovom merom, odnosno od njih nećemo imati očekivan ''odziv'', ali zato posmatrajte koliko će na račun poreskih obveznika šaltere za dizanje novca opteretiti oni koji će decu praviti kao da tove svinje koje kasnije unovče, a ne u cilju za koji je mera uvedena. Da je namesto ovoga uvedena mera da je školovanje besplatno, kako osnovno, tako i srednje i visoko, u punom značenju reči besplatno, od udžbenika, školarina, svega toga, da su mere za stambeno zbrinjavanje olakšane, to bi dalo rezultat. Ovako, 300000 neće rešiti ništa, a imaćemo one koji će decu praviti samo da bi uzeli novac koji će potrajati mizerno kratko.

Molim vas da mi objavite komentar.

objavite komentar.

pre 2 godine

Pozdravljam svaku meru koja se donese za poboljsanje i podsticaj rastu nataliteta.Ali to je samo kap u moru.Sto je problem videti kako svedjani i madjari rade pa usvojiti od njih sta mozemo ispuniti.300000 je realno ok ali druge mere se moraju doneti.Npr. ko rodi trece,ne placa porez,cetvrto neka simbolicna penzija.Besplatno skolovanje kroz osnovnu i srednju ko ima vise od dvoje dece npr.Same pare nisu resenje.

Neno

pre 2 godine

Ja mislim da je veći problem ko decu čuva jel maloj deci treba pažnja i briga,moja supruga radi kod privatnika u apoteci do 23h i kako da stigne da decu uspava i sredi za spavanje,bolovanje kod privatnika ne smeš da uzmeš tako da tu nikakve pomoći finansiske ne pomažu, da ne pričam da kod nas vikendom svi rade deca rastu bez roditelja bukvalno

mm

pre 2 godine

Ne trebaju mi pare da bi rađala, potrebno mi je da se osećam kao čovek kada odem da rodimm dete, a dva puta sam to prošla i uslovi nisu loši ali blago rečeno je prenatrpano i preživite ogromne stresove... Treba mi da nemam potrebu za vezom da upišem dete u vrtić, potrebno mi je da je školovanje osnovno bespalatno a ne da je za šesti razred oko 18000 dinara komplet, potrebno mi je da kada mi je dete bolesno odemo u ambulantu u kojoj nije nepregledni red jer je premalo pedijatara......

Bgd

pre 2 godine

Ne rešava se ovaj problem parama već promenom sistema. Mladi beže zato što ne žele da žive u zemlji u kojoj se zapošljavaju kadrovi sa kupljenim diplomama i preko partije, ne žele da žive u zemlji u kojoj vlada bahatost svake vrste i ne žele da rade od jutra do sutra za mizerne plate. Ima toga još ali nema dovoljno karaktera....

Miljan

pre 2 godine

Svaka čast na ovoj meri. Od razvijenih velikih zemalja Izrael ima najveću stopu prirodnog prirastaja. Trebalo bi videti kako oni uspevaju u tome. Moje mišljenje je da “muški poslovi” (zanatski, tehnicki, masinski, programerski i ostali kojih ima puno, kao i pre svega preduzetnicki posao koji je 90% muški) treba stimulisati da više zaradjuje) time će se vratiti natalitet sigurno na nivo koji nam je potreban) Preduzetništvo s jedne strane treba da bude oslobodjeno davanja za prihode do 1000 evra mesečno, a onda progresivno da se oporezuje, s druge strane poljoprivrednici kojima bi trebalo omoguciti kurseve kako da uz posredstvo modernih tehnologija imaju lakši prostup tržištu, koji je moguć… To sigurno vraca natalitet na 3 deteta po ženi u proseku.
Živela Srbija!

Pokušavam da mislim!

pre 2 godine

Mogli bi tu pomoć malo proširiti i na Republiku Srpsku,jer sami kažete da nestajemo kao nacija,a uzgred dobr popunjavate Srbiju sa Srbima preko Drine.Mislim da je 20% stanovnika Srbije poreklom preko Drine,vi samo platite a oni će da prave i šalju gotov proizvod u Srbiju.

X

pre 2 godine

Za te podsticaje za mlade parove slusam u zadnjih 20 godina. Nekako se uvek aktuelizuju pred izbore pa posle ne bude nista od toga. Naravno neki ce dobiti nesto, ali mnogo vise nece dobiti nista. Tamo je od vajkada. Svi placamo porez, i svi smo navodno ravnopravni, ali postoje i oni sto su ravnopravniji od drugih.

Maja

pre 2 godine

Подизање наталитета у Србији је од велике важности и зато свака част предеднику јер мисли на будућност Србије и на све начине подстиче наталитет.

Ana

pre 2 godine

Veoma je vazno da pred odlazak na sastanak sa Predsednikom Ruske Federacije Vucic kaze kakva je situacija na KiM,ali i kako ce teci razgovori sa Predsednikom Putinom, jer svio znamo da je gas trenutno najvaznija tema

Maja

pre 2 godine

Подизање наталитета у Србији је од велике важности и зато свака част предеднику јер мисли на будућност Србије и на све начине подстиче наталитет.

Ana

pre 2 godine

Veoma je vazno da pred odlazak na sastanak sa Predsednikom Ruske Federacije Vucic kaze kakva je situacija na KiM,ali i kako ce teci razgovori sa Predsednikom Putinom, jer svio znamo da je gas trenutno najvaznija tema

Отац

pre 2 godine

За оне што траже свуда длаку у супи онда урадите боље! Ко хоће да оснује фамилију основаће и без помоћи, а ови други ће свуда тражити изговор, увек су други криви.

Miljan

pre 2 godine

Svaka čast na ovoj meri. Od razvijenih velikih zemalja Izrael ima najveću stopu prirodnog prirastaja. Trebalo bi videti kako oni uspevaju u tome. Moje mišljenje je da “muški poslovi” (zanatski, tehnicki, masinski, programerski i ostali kojih ima puno, kao i pre svega preduzetnicki posao koji je 90% muški) treba stimulisati da više zaradjuje) time će se vratiti natalitet sigurno na nivo koji nam je potreban) Preduzetništvo s jedne strane treba da bude oslobodjeno davanja za prihode do 1000 evra mesečno, a onda progresivno da se oporezuje, s druge strane poljoprivrednici kojima bi trebalo omoguciti kurseve kako da uz posredstvo modernih tehnologija imaju lakši prostup tržištu, koji je moguć… To sigurno vraca natalitet na 3 deteta po ženi u proseku.
Živela Srbija!

RALE

pre 2 godine

Nažalost, ovakva mera neće dati očekivane rezultate, čak naprotiv, daće potpuno kontraproduktivne rezultate. Govorim to kao pravnik i stručnjak u ovoj oblasti, pritom kao osnov za svoje mišljenje uzimam uporednopravne prikaze istih ili sličnih mera, koje u Evropi nisu dale nikakve rezultate. Dakle, moja argumentacija se iscrpljuje u tome da će jedini rezultat ovakvih mera biti ''hiperprodukcija'' dece među romskom populacijom, i među populacijom najsiromašnijih slojeva, koji će ''štancanjem'' dece videti način da dođu do novca, koji zapravo na decu gotovo i da neće biti iskorišćen. Napominjem još jednom, da neko ne bi pomislio da sam rasistički nastrojen, govorim o rezultatima mera u državama Evrope. Srednji sloj, i mladi parovi koji nemaju decu, neće zapravo ništa postići ovom merom, odnosno od njih nećemo imati očekivan ''odziv'', ali zato posmatrajte koliko će na račun poreskih obveznika šaltere za dizanje novca opteretiti oni koji će decu praviti kao da tove svinje koje kasnije unovče, a ne u cilju za koji je mera uvedena. Da je namesto ovoga uvedena mera da je školovanje besplatno, kako osnovno, tako i srednje i visoko, u punom značenju reči besplatno, od udžbenika, školarina, svega toga, da su mere za stambeno zbrinjavanje olakšane, to bi dalo rezultat. Ovako, 300000 neće rešiti ništa, a imaćemo one koji će decu praviti samo da bi uzeli novac koji će potrajati mizerno kratko.

Molim vas da mi objavite komentar.

Bgd

pre 2 godine

Ne rešava se ovaj problem parama već promenom sistema. Mladi beže zato što ne žele da žive u zemlji u kojoj se zapošljavaju kadrovi sa kupljenim diplomama i preko partije, ne žele da žive u zemlji u kojoj vlada bahatost svake vrste i ne žele da rade od jutra do sutra za mizerne plate. Ima toga još ali nema dovoljno karaktera....

mm

pre 2 godine

Ne trebaju mi pare da bi rađala, potrebno mi je da se osećam kao čovek kada odem da rodimm dete, a dva puta sam to prošla i uslovi nisu loši ali blago rečeno je prenatrpano i preživite ogromne stresove... Treba mi da nemam potrebu za vezom da upišem dete u vrtić, potrebno mi je da je školovanje osnovno bespalatno a ne da je za šesti razred oko 18000 dinara komplet, potrebno mi je da kada mi je dete bolesno odemo u ambulantu u kojoj nije nepregledni red jer je premalo pedijatara......

bvb

pre 2 godine

Kada budete shvatili da ljudi vise cak i ne napustaju drzavu zbog boljih plata mozda se nesto i promeni. Narod je poceo da bezi iz Srbije jer je ovde sve nesto na foru, za sve treba veza, pravna drzava i sistem ne postoje, pogledajte na sta nam lici vazduh koji svi disemo.

čujte srbi

pre 2 godine

Srbi, oooo Srbi moji!

Ima li nešto da vam odgovora?!
Kada nema mera - zašto nema?
Kada ima - nije to to!

Pa kada valja braćo moja?!
Ili se zna, da ako se prizna da je neka mera ok više ne može da se kuka. A to ne valja jer kukanje skida odgovornost sa pojedinca i mora da pokaže šta stvarno zna!!!

objavite komentar.

pre 2 godine

Pozdravljam svaku meru koja se donese za poboljsanje i podsticaj rastu nataliteta.Ali to je samo kap u moru.Sto je problem videti kako svedjani i madjari rade pa usvojiti od njih sta mozemo ispuniti.300000 je realno ok ali druge mere se moraju doneti.Npr. ko rodi trece,ne placa porez,cetvrto neka simbolicna penzija.Besplatno skolovanje kroz osnovnu i srednju ko ima vise od dvoje dece npr.Same pare nisu resenje.

Dragan

pre 2 godine

Podržavam mere, ali nije samo nizak natalitet problem. Problem je i što mnogo mladih ljudi odlazi iz Srbije, jer ne žele da im deca odrastaju u nezamislivoj korupciji, nepotizmu i kriminalu, i vide da vladajuće elite prodaju državu multinacionalnim korporacijama, da je ekslploatišu.

Cela naša Srbija ima stanovnika kao osrednji grad u Evropi, Bog nam je dao čiste reke, šume i plodne doline, a mi kao ne umemo da bez EU i SAD napravimo jedan normalan i nekorumpiran sistem u svojoj sopstvenoj državi.

nikad nikome izvini

pre 2 godine

Koji će mi pare...pare dođu i prođu...dajte sigurno mesto u vrtiću,da može da se ide kod državnih lekara a ne sve privatno da se radi...posao za majku i oca...obezbedite im krov nad glavom...da funkcioniše prosveta,zdravstvo i sudstvo...

X

pre 2 godine

Za te podsticaje za mlade parove slusam u zadnjih 20 godina. Nekako se uvek aktuelizuju pred izbore pa posle ne bude nista od toga. Naravno neki ce dobiti nesto, ali mnogo vise nece dobiti nista. Tamo je od vajkada. Svi placamo porez, i svi smo navodno ravnopravni, ali postoje i oni sto su ravnopravniji od drugih.

Vesna

pre 2 godine

Prvo ponasajte se prema porodiljama sa postovanjem! Nije bitno sta daju u porodilistu da se jede,ali imam protiv sto se odnose prema nama kao stoci! Majka cetvoro dece!

nikiliki

pre 2 godine

Da bi podstakao radjanje dece ,ne treba nam jednokratna pomoć vec da minimalac dovedes na nivo da covek ne misli da li ce imati dovoljno do kraja meseca,to prvo! Drugo, da zastitis poljoprivrednike(male i srednje), da prestanete sa namestanjem i uvozom svega i svacega! Trece,da se skolstvo kompletno reorganizuje! Deca nam uce u osnovnim skolama preobimna-bepotrebna gradiva a osnovne stvari ne znaju- da se papir baca u kantu i da se starijem kaze dobar dan! Da se na odredjene funkcije u vlasti dovedu strucni ljudi bez obzira na stranku!

Dejan

pre 2 godine

ZAKON O SUROGAT MAJCINSTVU DA SE UVEDE! Supruga i ja ne mozemo da imamo dete zato sto ona ne moze da iznese trudnocu do kraja i prerano se porodi... A zelimo da imamo decu... Prosli put je jedva prezivela na porodjaju ali dete nije... I sta mi da radimo?

Bla Bla

pre 2 godine

Ne pomaze ni 1000000 dinara.
Treba napraviti nacionalnu strategiju po tom pitanju.
Sta vredi sto das 300 000 dinara kad im sledeci mesec to uzmes. niko nije blesav.
Omoguci da oba supruznika dobiju sigurno zaposlenje i stan ili neka drzava otkupi napustena imanja i kuce. Ima puno napustenih kuca po selima i daj im neka to kupe vrlo povoljno i sela ce se zacas napuniti.
Ovako 300 000 din ara pojedu za mese dva i nista.

Neno

pre 2 godine

Ja mislim da je veći problem ko decu čuva jel maloj deci treba pažnja i briga,moja supruga radi kod privatnika u apoteci do 23h i kako da stigne da decu uspava i sredi za spavanje,bolovanje kod privatnika ne smeš da uzmeš tako da tu nikakve pomoći finansiske ne pomažu, da ne pričam da kod nas vikendom svi rade deca rastu bez roditelja bukvalno

Марко

pre 2 godine

"Covece, to je pomoc, niko nije duzan da ti pokriva troskove koje nosi dete! Decu radjas zbog sebe, ne zbog Vucica, drzave, novca, vec zbog sebe. Taj novac niko nije u obavezi da ti da, da bi podizao decu moras sam da radis, sam da ih hranis, oblacis, skolujes, zenis, udajes, a za ovakav vid pomoci, samo kazes hvala."

Новац добијају због беле куге. Значи због државе. Држава то је народ, а не куће, храна и крпице. Нема народа, нема ни државе. Размисли.

Ifinus

pre 2 godine

Da, svesni smo da se kao narod polako gasimo, ali smo vrlo raspoloženi za parolu "Kosovo je srce Srbije". Puste su nam cele oblasti Srbije, ali nas to mnogo ne zanima; nama je Kosovo važnije. Pamet u glavu i radimo da sačuvamo bar ovo što imamo, ako možemo.

eraser

pre 2 godine

Realno je da su troškovi za prvo dete najveći, i pozdravljam ovakvu odluku. Ali ako želite sačuvati ljude i generalno populaciju u Srbiji, potrebni su i zakoni koji će čuvati buduće majke i očeve kao i njihova radna mesta. Ali na žalost, veća prava imaju i investitori i direktori privatnih firmi.

Matematicar

pre 2 godine

@Peca,

Nisam ni mislio na novac da bude podsticaj. Novac se lako potroši.
Mnogo je veći podsticaj, da kada ideš u DZ ne čekaš dugo, da možeš dete da upišeš u vrtić, da odeljenja po školama ne budu prevelika, da kada vodiš dete na sport nije da bi pravio novog Novaka, nego da se dete igra i razvija.
Ima puno toga da se doda.

Milica

pre 2 godine

Mislim da su pare najmanji problem. Treba uvesti obavezno mesto u vrticu za svako dete, a ako je bolesno ili da se roditelj zastiti od otkaza zbog bolovanja ili da se obezbede ustanove gde ce deca ici kad su bolesna i imati negu. Zatim zastita bar jednog roditelja od otkaza do punoletstva deteta ili pomoc drzave u visini plate ako ostane bez posla do nalazenja drugog posla.Prednost kod lekara za bilo kakav pregled ili snimanje po sistemu sto vise dece to pre do termina. Takodje ograniciti pomoc na do 4 deteta jer znamo da bi neke populacije to iskoristile da imaju po 10 deteta...Sve to bi vise doprinelo natalitetu nego pare.

C i n i k

pre 2 godine

Za prvo dete 300.000.
Za drugo dete 500.000.
Za trece dete 1.000.000.
To je mera.
(Kobaja Grande, 24. novembar 2021 13:21


Da, vrv cemo onda imati bum nataliteta samo dole na jugu u Presevu i Bujanovcu ....
Resenje su soc stanovi u dozivotni zakup bez prava otudjenja, sa niskim zakupima, sa jasnim kriterijumima, novac nije resenje, ili nije jedino, prava pomoc je u uslovima za zivot ljudima sa brojnom porodicom..

C i n i k

pre 2 godine

Resenje je tu, drzava bi mogla da izgradi tzv socijalne stanove gde bi zakup bio jeftin, da se ti stanovi daju ljudima sa 3.i vise dece u dozivotni zakup bez prava prodaje ko sto rade u Au i D, pa bi to pored novcane pomoci imalo velikog efekta.

Radmila

pre 2 godine

Siromasnoj deci u Srbiji treba pomoci i to sto hitnije. Prvenstveno pomoc samohranim majkama i deci bez roditelja. Dati pomoc onima kojima treba. Dobrostojecim porodicama nje potrebna pomoc ni za jedno dete.

Luka

pre 2 godine

Voleo bih da mi objavite komentar kao roditelja troje dece od kojih je jedno novorodjenče.Kao i mnogi parovi iz generacija koje su se našle u procepu tranzicije, iako oboje radimo i kreditno smo sposobni, prinudjeni smo da zivimo kao podstanari jer jednostavno zbog nesigurnih poslova ne smemo da udjemo u kredit. Ne bih voleo da me shvatite pogrešno da iznosim lični problem, smatram da za mnogo parova koji stvarno zele decu stambeno pitanje najveci zalogaj u zivotu, slede obrazovanje i zdravstvo. To je ono sto daje najvecu sigurnost za jednu porodicu.

milos

pre 2 godine

Ko hoce porodicu njemu pomoc ne treba.
Ko nece ne vredi ni milion evra.
Pomoc treba da bude za drugo i trece dete da ljudi koji zele porodicu ne ostaju na jednom detetu.

Lela

pre 2 godine

Potpuno se slažem sa Majom.
Ima toliko ljudi (žena) kojima ni vantelesna ne pomaže, troše ogromne novce i ne postižu rezultat.
Medju njima sam! Imam jedno dete iz VTO, druga mi nije uspela. I dalje ne odustajem, sami finansiramo, ne tražimo ni pomoć države.
Surogat majčinstvo dozvolite!!

Brka

pre 2 godine

Ima mnogih parova koji se bezuspesno muce godinama da bi ostvarili biolosko potomstvo. Mnogi bi se ranije odlucili da usvoje decu kada ih ne bi docekale administrativne nocne more. Zato se podvrgavaju mukotrpnim procedurama poput IVF, koje imaju relativno mali procenat uspesnosti. Sredite prvo to. A nakon toga zakonom uredite i donaciju jajnih celija (trenutno nemoguce) i surogat-materinstvo. Na kraju, omogucite ljudima subvencije za stambene kredite ili socijalne stanove za mlade parove, gde bi kirija zavisila od zbirnog prihoda domacinstva i broja dece, svake godine bi bila podlozna reviziji i gde se stanarsko pravo ne bi moglo da prenosi na druge ili nasledjuje kao sto je to moglo u Titovo vreme. Eh da, ko ima socijalni stan a iseli se u inostranstvo gubi taj stan. Eto, za pocetak samo to. A pare - neka hvala, ulozite ih u sredjivanje drzave.

Vlada

pre 2 godine

Polako sve dolazi na naplatu, losa vlast sa katastrofalnom nacionalnom politikom dovela je do toga da nas je sve manje. Mnogo se ljudi iselilo, zivotna sredina nam je sve zagadjenija, standard sve losiji a samo odabrani zive u svom zlatnom dobu.

Mile

pre 2 godine

Mislim da su nezaposle trudnice / porodilje u najgorem položaju. Prvo trudne su a nemaju posao. Drugo ne mogu da ga dobiju posao, niti mogu da rade dok su trudne, niti dok su na porodiljskom - znači oko 2 godine. Svo to vreme nemaju prihode ili imaju od partnera a to nije dovoljno. Da ne govorimo o tome kako posle dobiti vrtić kad si nezaposlen sa obrazloženjem: nemaš posao imaš vremena da čuvaš dete. I tako začaran krug. Mislim da bi država morala da obrati pažnju na ovu kategoriju stanovništa i da bi neka vrsta finansijske podrške od republike a i od lokalne samouprave dobro došla svim nezaposlenim trudnicama i porodiljama. To ne bi bio veliki trošak za državu, a za majke i porodicu bi to bio značajan prihod.

Dušan

pre 2 godine

Sada, kada iz Srbije zbog celokupnog stanja u društvu, odlaze čitave mlade porodice, neke sa decom, neke još bez dece,kasno je za mere koje mogu dati rezultat za generaciju ili dve, tj 20-40 godina.Sa ovim prirodnim priraštajem i trajnim odlaskom mladih u potrazi za normalnijim i uređenijim društvom,dotakli smo dno.

Pokušavam da mislim!

pre 2 godine

Mogli bi tu pomoć malo proširiti i na Republiku Srpsku,jer sami kažete da nestajemo kao nacija,a uzgred dobr popunjavate Srbiju sa Srbima preko Drine.Mislim da je 20% stanovnika Srbije poreklom preko Drine,vi samo platite a oni će da prave i šalju gotov proizvod u Srbiju.

C i n i k

pre 2 godine

Voleo bih da mi objavite komentar kao roditelja troje dece od kojih je jedno novorodjenče.Kao i mnogi parovi iz generacija koje su se našle u procepu tranzicije, iako oboje radimo i kreditno smo sposobni, prinudjeni smo da zivimo kao podstanari jer jednostavno zbog nesigurnih poslova ne smemo da udjemo u kredit. Ne bih voleo da me shvatite pogrešno da iznosim lični problem, smatram da za mnogo parova koji stvarno zele decu stambeno pitanje najveci zalogaj u zivotu, slede obrazovanje i zdravstvo. To je ono sto daje najvecu sigurnost za jednu porodicu.
(Luka, 24. novembar 2021 14:14


Upravo mislim i ja da je pravo resenje da drzava izgradi soc stanove i da ih preda u dozivotni zakup porodicama sa 3.e vise dece, uopste nznam sto drzava i do sada nije ovu opciju razmatrala, novac kao pomoc jeste ok ali nije dugorocno resenje, porodicama kao tvojoj drzava mora da resi stambeno pitanje u smislu niskog zakupa i bez prava na otkup to jesu tzv soc stanovi ali su ti stanovi komforni, sve je ostalo posle porodicama je mnogo lakse kada znaju da imaju krov nad glavom i da ih odatle niko nece najuriti..

Sada

pre 2 godine

Imam 38 godina. Ono sto vidim sa mojom generacijom je da ljudi vecinski jos nemaju decu a oni koji imaju obicno imaju po troje. Za mene su oni heroji i prave patriote.

Ostali su uglavnom nesnadjeni i zaglavljeni u razmislhanju na nivou srednje skole.

Nazalost nestajemo i testo da ce se nesto promeniti jer je drustvo u velikom procepu i glibu. Ne vrede investicije i sve ostalo kada nema obrazovanja i pameti.

sitno

pre 2 godine

Имам троје деце. Из искуства - само месечна помоћ чини праву помоћ. Ово што се једнократно да - нема ништа од тога, то се потроши за један дан.

Треба стимулисати до троје деце и држава треба да даје око 50 евра по детету месечно. Бар да им платим тренинге и ужину. Да не причам о телефонима, одећи, књигама, рођенданима, итд, итд... То је све тешко финансирати. Знам да Србија нема толико и да је то немогуће, али ето то је минимум трошкова којим бих ја био задовољан да ми неко покрије и износ за који бих могао да кажем да је права помоћ :)

peca

pre 2 godine

300.000 je oko 2500 evra. To je oko 200 evra mesecno za 1 godinu.
Da li je ovo pravi podsticaj?
(Matematicar, 24. novembar 2021 13:02)

Covece, to je pomoc, niko nije duzan da ti pokriva troskove koje nosi dete! Decu radjas zbog sebe, ne zbog Vucica, drzave, novca, vec zbog sebe. Taj novac niko nije u obavezi da ti da, da bi podizao decu moras sam da radis, sam da ih hranis, oblacis, skolujes, zenis, udajes, a za ovakav vid pomoci, samo kazes hvala.

Ненад

pre 2 godine

Свакој жени која је родила троје или четворо деце одмах доделити просечну пензију, а свакој која је родила петоро и више деце, националну пензију и проблем решен.

RALE

pre 2 godine

Nažalost, ovakva mera neće dati očekivane rezultate, čak naprotiv, daće potpuno kontraproduktivne rezultate. Govorim to kao pravnik i stručnjak u ovoj oblasti, pritom kao osnov za svoje mišljenje uzimam uporednopravne prikaze istih ili sličnih mera, koje u Evropi nisu dale nikakve rezultate. Dakle, moja argumentacija se iscrpljuje u tome da će jedini rezultat ovakvih mera biti ''hiperprodukcija'' dece među romskom populacijom, i među populacijom najsiromašnijih slojeva, koji će ''štancanjem'' dece videti način da dođu do novca, koji zapravo na decu gotovo i da neće biti iskorišćen. Napominjem još jednom, da neko ne bi pomislio da sam rasistički nastrojen, govorim o rezultatima mera u državama Evrope. Srednji sloj, i mladi parovi koji nemaju decu, neće zapravo ništa postići ovom merom, odnosno od njih nećemo imati očekivan ''odziv'', ali zato posmatrajte koliko će na račun poreskih obveznika šaltere za dizanje novca opteretiti oni koji će decu praviti kao da tove svinje koje kasnije unovče, a ne u cilju za koji je mera uvedena. Da je namesto ovoga uvedena mera da je školovanje besplatno, kako osnovno, tako i srednje i visoko, u punom značenju reči besplatno, od udžbenika, školarina, svega toga, da su mere za stambeno zbrinjavanje olakšane, to bi dalo rezultat. Ovako, 300000 neće rešiti ništa, a imaćemo one koji će decu praviti samo da bi uzeli novac koji će potrajati mizerno kratko.

Molim vas da mi objavite komentar.

nikad nikome izvini

pre 2 godine

Koji će mi pare...pare dođu i prođu...dajte sigurno mesto u vrtiću,da može da se ide kod državnih lekara a ne sve privatno da se radi...posao za majku i oca...obezbedite im krov nad glavom...da funkcioniše prosveta,zdravstvo i sudstvo...

mm

pre 2 godine

Ne trebaju mi pare da bi rađala, potrebno mi je da se osećam kao čovek kada odem da rodimm dete, a dva puta sam to prošla i uslovi nisu loši ali blago rečeno je prenatrpano i preživite ogromne stresove... Treba mi da nemam potrebu za vezom da upišem dete u vrtić, potrebno mi je da je školovanje osnovno bespalatno a ne da je za šesti razred oko 18000 dinara komplet, potrebno mi je da kada mi je dete bolesno odemo u ambulantu u kojoj nije nepregledni red jer je premalo pedijatara......

Vesna

pre 2 godine

Prvo ponasajte se prema porodiljama sa postovanjem! Nije bitno sta daju u porodilistu da se jede,ali imam protiv sto se odnose prema nama kao stoci! Majka cetvoro dece!

Pokušavam da mislim!

pre 2 godine

Mogli bi tu pomoć malo proširiti i na Republiku Srpsku,jer sami kažete da nestajemo kao nacija,a uzgred dobr popunjavate Srbiju sa Srbima preko Drine.Mislim da je 20% stanovnika Srbije poreklom preko Drine,vi samo platite a oni će da prave i šalju gotov proizvod u Srbiju.

Ifinus

pre 2 godine

Da, svesni smo da se kao narod polako gasimo, ali smo vrlo raspoloženi za parolu "Kosovo je srce Srbije". Puste su nam cele oblasti Srbije, ali nas to mnogo ne zanima; nama je Kosovo važnije. Pamet u glavu i radimo da sačuvamo bar ovo što imamo, ako možemo.

X

pre 2 godine

Za te podsticaje za mlade parove slusam u zadnjih 20 godina. Nekako se uvek aktuelizuju pred izbore pa posle ne bude nista od toga. Naravno neki ce dobiti nesto, ali mnogo vise nece dobiti nista. Tamo je od vajkada. Svi placamo porez, i svi smo navodno ravnopravni, ali postoje i oni sto su ravnopravniji od drugih.

Dragan

pre 2 godine

Podržavam mere, ali nije samo nizak natalitet problem. Problem je i što mnogo mladih ljudi odlazi iz Srbije, jer ne žele da im deca odrastaju u nezamislivoj korupciji, nepotizmu i kriminalu, i vide da vladajuće elite prodaju državu multinacionalnim korporacijama, da je ekslploatišu.

Cela naša Srbija ima stanovnika kao osrednji grad u Evropi, Bog nam je dao čiste reke, šume i plodne doline, a mi kao ne umemo da bez EU i SAD napravimo jedan normalan i nekorumpiran sistem u svojoj sopstvenoj državi.

nikiliki

pre 2 godine

Da bi podstakao radjanje dece ,ne treba nam jednokratna pomoć vec da minimalac dovedes na nivo da covek ne misli da li ce imati dovoljno do kraja meseca,to prvo! Drugo, da zastitis poljoprivrednike(male i srednje), da prestanete sa namestanjem i uvozom svega i svacega! Trece,da se skolstvo kompletno reorganizuje! Deca nam uce u osnovnim skolama preobimna-bepotrebna gradiva a osnovne stvari ne znaju- da se papir baca u kantu i da se starijem kaze dobar dan! Da se na odredjene funkcije u vlasti dovedu strucni ljudi bez obzira na stranku!

Bgd

pre 2 godine

Ne rešava se ovaj problem parama već promenom sistema. Mladi beže zato što ne žele da žive u zemlji u kojoj se zapošljavaju kadrovi sa kupljenim diplomama i preko partije, ne žele da žive u zemlji u kojoj vlada bahatost svake vrste i ne žele da rade od jutra do sutra za mizerne plate. Ima toga još ali nema dovoljno karaktera....

Dejan

pre 2 godine

ZAKON O SUROGAT MAJCINSTVU DA SE UVEDE! Supruga i ja ne mozemo da imamo dete zato sto ona ne moze da iznese trudnocu do kraja i prerano se porodi... A zelimo da imamo decu... Prosli put je jedva prezivela na porodjaju ali dete nije... I sta mi da radimo?

eraser

pre 2 godine

Realno je da su troškovi za prvo dete najveći, i pozdravljam ovakvu odluku. Ali ako želite sačuvati ljude i generalno populaciju u Srbiji, potrebni su i zakoni koji će čuvati buduće majke i očeve kao i njihova radna mesta. Ali na žalost, veća prava imaju i investitori i direktori privatnih firmi.

Neno

pre 2 godine

Ja mislim da je veći problem ko decu čuva jel maloj deci treba pažnja i briga,moja supruga radi kod privatnika u apoteci do 23h i kako da stigne da decu uspava i sredi za spavanje,bolovanje kod privatnika ne smeš da uzmeš tako da tu nikakve pomoći finansiske ne pomažu, da ne pričam da kod nas vikendom svi rade deca rastu bez roditelja bukvalno

Bla Bla

pre 2 godine

Ne pomaze ni 1000000 dinara.
Treba napraviti nacionalnu strategiju po tom pitanju.
Sta vredi sto das 300 000 dinara kad im sledeci mesec to uzmes. niko nije blesav.
Omoguci da oba supruznika dobiju sigurno zaposlenje i stan ili neka drzava otkupi napustena imanja i kuce. Ima puno napustenih kuca po selima i daj im neka to kupe vrlo povoljno i sela ce se zacas napuniti.
Ovako 300 000 din ara pojedu za mese dva i nista.

bvb

pre 2 godine

Kada budete shvatili da ljudi vise cak i ne napustaju drzavu zbog boljih plata mozda se nesto i promeni. Narod je poceo da bezi iz Srbije jer je ovde sve nesto na foru, za sve treba veza, pravna drzava i sistem ne postoje, pogledajte na sta nam lici vazduh koji svi disemo.

Luka

pre 2 godine

Voleo bih da mi objavite komentar kao roditelja troje dece od kojih je jedno novorodjenče.Kao i mnogi parovi iz generacija koje su se našle u procepu tranzicije, iako oboje radimo i kreditno smo sposobni, prinudjeni smo da zivimo kao podstanari jer jednostavno zbog nesigurnih poslova ne smemo da udjemo u kredit. Ne bih voleo da me shvatite pogrešno da iznosim lični problem, smatram da za mnogo parova koji stvarno zele decu stambeno pitanje najveci zalogaj u zivotu, slede obrazovanje i zdravstvo. To je ono sto daje najvecu sigurnost za jednu porodicu.

Ana

pre 2 godine

Veoma je vazno da pred odlazak na sastanak sa Predsednikom Ruske Federacije Vucic kaze kakva je situacija na KiM,ali i kako ce teci razgovori sa Predsednikom Putinom, jer svio znamo da je gas trenutno najvaznija tema

milos

pre 2 godine

Ko hoce porodicu njemu pomoc ne treba.
Ko nece ne vredi ni milion evra.
Pomoc treba da bude za drugo i trece dete da ljudi koji zele porodicu ne ostaju na jednom detetu.

Maja

pre 2 godine

Подизање наталитета у Србији је од велике важности и зато свака част предеднику јер мисли на будућност Србије и на све начине подстиче наталитет.

Ненад

pre 2 godine

Свакој жени која је родила троје или четворо деце одмах доделити просечну пензију, а свакој која је родила петоро и више деце, националну пензију и проблем решен.

peca

pre 2 godine

300.000 je oko 2500 evra. To je oko 200 evra mesecno za 1 godinu.
Da li je ovo pravi podsticaj?
(Matematicar, 24. novembar 2021 13:02)

Covece, to je pomoc, niko nije duzan da ti pokriva troskove koje nosi dete! Decu radjas zbog sebe, ne zbog Vucica, drzave, novca, vec zbog sebe. Taj novac niko nije u obavezi da ti da, da bi podizao decu moras sam da radis, sam da ih hranis, oblacis, skolujes, zenis, udajes, a za ovakav vid pomoci, samo kazes hvala.

Milica

pre 2 godine

Mislim da su pare najmanji problem. Treba uvesti obavezno mesto u vrticu za svako dete, a ako je bolesno ili da se roditelj zastiti od otkaza zbog bolovanja ili da se obezbede ustanove gde ce deca ici kad su bolesna i imati negu. Zatim zastita bar jednog roditelja od otkaza do punoletstva deteta ili pomoc drzave u visini plate ako ostane bez posla do nalazenja drugog posla.Prednost kod lekara za bilo kakav pregled ili snimanje po sistemu sto vise dece to pre do termina. Takodje ograniciti pomoc na do 4 deteta jer znamo da bi neke populacije to iskoristile da imaju po 10 deteta...Sve to bi vise doprinelo natalitetu nego pare.

sitno

pre 2 godine

Имам троје деце. Из искуства - само месечна помоћ чини праву помоћ. Ово што се једнократно да - нема ништа од тога, то се потроши за један дан.

Треба стимулисати до троје деце и држава треба да даје око 50 евра по детету месечно. Бар да им платим тренинге и ужину. Да не причам о телефонима, одећи, књигама, рођенданима, итд, итд... То је све тешко финансирати. Знам да Србија нема толико и да је то немогуће, али ето то је минимум трошкова којим бих ја био задовољан да ми неко покрије и износ за који бих могао да кажем да је права помоћ :)

C i n i k

pre 2 godine

Za prvo dete 300.000.
Za drugo dete 500.000.
Za trece dete 1.000.000.
To je mera.
(Kobaja Grande, 24. novembar 2021 13:21


Da, vrv cemo onda imati bum nataliteta samo dole na jugu u Presevu i Bujanovcu ....
Resenje su soc stanovi u dozivotni zakup bez prava otudjenja, sa niskim zakupima, sa jasnim kriterijumima, novac nije resenje, ili nije jedino, prava pomoc je u uslovima za zivot ljudima sa brojnom porodicom..

Sada

pre 2 godine

Imam 38 godina. Ono sto vidim sa mojom generacijom je da ljudi vecinski jos nemaju decu a oni koji imaju obicno imaju po troje. Za mene su oni heroji i prave patriote.

Ostali su uglavnom nesnadjeni i zaglavljeni u razmislhanju na nivou srednje skole.

Nazalost nestajemo i testo da ce se nesto promeniti jer je drustvo u velikom procepu i glibu. Ne vrede investicije i sve ostalo kada nema obrazovanja i pameti.

Brka

pre 2 godine

Ima mnogih parova koji se bezuspesno muce godinama da bi ostvarili biolosko potomstvo. Mnogi bi se ranije odlucili da usvoje decu kada ih ne bi docekale administrativne nocne more. Zato se podvrgavaju mukotrpnim procedurama poput IVF, koje imaju relativno mali procenat uspesnosti. Sredite prvo to. A nakon toga zakonom uredite i donaciju jajnih celija (trenutno nemoguce) i surogat-materinstvo. Na kraju, omogucite ljudima subvencije za stambene kredite ili socijalne stanove za mlade parove, gde bi kirija zavisila od zbirnog prihoda domacinstva i broja dece, svake godine bi bila podlozna reviziji i gde se stanarsko pravo ne bi moglo da prenosi na druge ili nasledjuje kao sto je to moglo u Titovo vreme. Eh da, ko ima socijalni stan a iseli se u inostranstvo gubi taj stan. Eto, za pocetak samo to. A pare - neka hvala, ulozite ih u sredjivanje drzave.

Dušan

pre 2 godine

Sada, kada iz Srbije zbog celokupnog stanja u društvu, odlaze čitave mlade porodice, neke sa decom, neke još bez dece,kasno je za mere koje mogu dati rezultat za generaciju ili dve, tj 20-40 godina.Sa ovim prirodnim priraštajem i trajnim odlaskom mladih u potrazi za normalnijim i uređenijim društvom,dotakli smo dno.

Vlada

pre 2 godine

Polako sve dolazi na naplatu, losa vlast sa katastrofalnom nacionalnom politikom dovela je do toga da nas je sve manje. Mnogo se ljudi iselilo, zivotna sredina nam je sve zagadjenija, standard sve losiji a samo odabrani zive u svom zlatnom dobu.

C i n i k

pre 2 godine

Voleo bih da mi objavite komentar kao roditelja troje dece od kojih je jedno novorodjenče.Kao i mnogi parovi iz generacija koje su se našle u procepu tranzicije, iako oboje radimo i kreditno smo sposobni, prinudjeni smo da zivimo kao podstanari jer jednostavno zbog nesigurnih poslova ne smemo da udjemo u kredit. Ne bih voleo da me shvatite pogrešno da iznosim lični problem, smatram da za mnogo parova koji stvarno zele decu stambeno pitanje najveci zalogaj u zivotu, slede obrazovanje i zdravstvo. To je ono sto daje najvecu sigurnost za jednu porodicu.
(Luka, 24. novembar 2021 14:14


Upravo mislim i ja da je pravo resenje da drzava izgradi soc stanove i da ih preda u dozivotni zakup porodicama sa 3.e vise dece, uopste nznam sto drzava i do sada nije ovu opciju razmatrala, novac kao pomoc jeste ok ali nije dugorocno resenje, porodicama kao tvojoj drzava mora da resi stambeno pitanje u smislu niskog zakupa i bez prava na otkup to jesu tzv soc stanovi ali su ti stanovi komforni, sve je ostalo posle porodicama je mnogo lakse kada znaju da imaju krov nad glavom i da ih odatle niko nece najuriti..

Mile

pre 2 godine

Mislim da su nezaposle trudnice / porodilje u najgorem položaju. Prvo trudne su a nemaju posao. Drugo ne mogu da ga dobiju posao, niti mogu da rade dok su trudne, niti dok su na porodiljskom - znači oko 2 godine. Svo to vreme nemaju prihode ili imaju od partnera a to nije dovoljno. Da ne govorimo o tome kako posle dobiti vrtić kad si nezaposlen sa obrazloženjem: nemaš posao imaš vremena da čuvaš dete. I tako začaran krug. Mislim da bi država morala da obrati pažnju na ovu kategoriju stanovništa i da bi neka vrsta finansijske podrške od republike a i od lokalne samouprave dobro došla svim nezaposlenim trudnicama i porodiljama. To ne bi bio veliki trošak za državu, a za majke i porodicu bi to bio značajan prihod.

čujte srbi

pre 2 godine

Srbi, oooo Srbi moji!

Ima li nešto da vam odgovora?!
Kada nema mera - zašto nema?
Kada ima - nije to to!

Pa kada valja braćo moja?!
Ili se zna, da ako se prizna da je neka mera ok više ne može da se kuka. A to ne valja jer kukanje skida odgovornost sa pojedinca i mora da pokaže šta stvarno zna!!!

Отац

pre 2 godine

За оне што траже свуда длаку у супи онда урадите боље! Ко хоће да оснује фамилију основаће и без помоћи, а ови други ће свуда тражити изговор, увек су други криви.

Miljan

pre 2 godine

Svaka čast na ovoj meri. Od razvijenih velikih zemalja Izrael ima najveću stopu prirodnog prirastaja. Trebalo bi videti kako oni uspevaju u tome. Moje mišljenje je da “muški poslovi” (zanatski, tehnicki, masinski, programerski i ostali kojih ima puno, kao i pre svega preduzetnicki posao koji je 90% muški) treba stimulisati da više zaradjuje) time će se vratiti natalitet sigurno na nivo koji nam je potreban) Preduzetništvo s jedne strane treba da bude oslobodjeno davanja za prihode do 1000 evra mesečno, a onda progresivno da se oporezuje, s druge strane poljoprivrednici kojima bi trebalo omoguciti kurseve kako da uz posredstvo modernih tehnologija imaju lakši prostup tržištu, koji je moguć… To sigurno vraca natalitet na 3 deteta po ženi u proseku.
Živela Srbija!

objavite komentar.

pre 2 godine

Pozdravljam svaku meru koja se donese za poboljsanje i podsticaj rastu nataliteta.Ali to je samo kap u moru.Sto je problem videti kako svedjani i madjari rade pa usvojiti od njih sta mozemo ispuniti.300000 je realno ok ali druge mere se moraju doneti.Npr. ko rodi trece,ne placa porez,cetvrto neka simbolicna penzija.Besplatno skolovanje kroz osnovnu i srednju ko ima vise od dvoje dece npr.Same pare nisu resenje.

C i n i k

pre 2 godine

Resenje je tu, drzava bi mogla da izgradi tzv socijalne stanove gde bi zakup bio jeftin, da se ti stanovi daju ljudima sa 3.i vise dece u dozivotni zakup bez prava prodaje ko sto rade u Au i D, pa bi to pored novcane pomoci imalo velikog efekta.

Lela

pre 2 godine

Potpuno se slažem sa Majom.
Ima toliko ljudi (žena) kojima ni vantelesna ne pomaže, troše ogromne novce i ne postižu rezultat.
Medju njima sam! Imam jedno dete iz VTO, druga mi nije uspela. I dalje ne odustajem, sami finansiramo, ne tražimo ni pomoć države.
Surogat majčinstvo dozvolite!!

Radmila

pre 2 godine

Siromasnoj deci u Srbiji treba pomoci i to sto hitnije. Prvenstveno pomoc samohranim majkama i deci bez roditelja. Dati pomoc onima kojima treba. Dobrostojecim porodicama nje potrebna pomoc ni za jedno dete.

Марко

pre 2 godine

"Covece, to je pomoc, niko nije duzan da ti pokriva troskove koje nosi dete! Decu radjas zbog sebe, ne zbog Vucica, drzave, novca, vec zbog sebe. Taj novac niko nije u obavezi da ti da, da bi podizao decu moras sam da radis, sam da ih hranis, oblacis, skolujes, zenis, udajes, a za ovakav vid pomoci, samo kazes hvala."

Новац добијају због беле куге. Значи због државе. Држава то је народ, а не куће, храна и крпице. Нема народа, нема ни државе. Размисли.

Matematicar

pre 2 godine

@Peca,

Nisam ni mislio na novac da bude podsticaj. Novac se lako potroši.
Mnogo je veći podsticaj, da kada ideš u DZ ne čekaš dugo, da možeš dete da upišeš u vrtić, da odeljenja po školama ne budu prevelika, da kada vodiš dete na sport nije da bi pravio novog Novaka, nego da se dete igra i razvija.
Ima puno toga da se doda.