Subota, 24.10.2020.

14:50

Najnoviji podaci za Srbiju: Još 757, troje preminulo

Broj novih slučajeva koronavirusa u Srbiji u poslednja 24 časa iznosi 757.

Izvor: B92

Najnoviji podaci za Srbiju: Još 757, troje preminulo IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Komša

pre 3 godine

Poenta price je da sad postoje vise respiratora i zato sve i dalje radi i naravno da treba sve i dalje da radi, ko se plasi virusa nek se svojevoljno izoluje, na drugi nacin ne moze da se zastitis bilo kog virusa koji se prenosi na slican nacin kao korona.
(Nebitan, 24. oktobar 2020 15:43) 
Kskve veze ima broj respiratora sa tim što pričate?
Ako imaš 25 ljudi za respirator onda imaš toliko ljudi bilo da imaš 25 respiratora ili 1025...
Na stranu to što respirator nine veš mašina pa sa šljaka sam kada ga uključiš - od anesteziologa pa na dalje je tu potrebno ljudi (šta mislite koliko operacija žučne kese je na primer odlagano jer je anesteziolog potreban zbog korone?)
Pa onda , zaboravljate da do respiratora ima da "se šipči" - nisu lekari likovi koji te tek tako uspavaju i stave na vestačka pluća .To je poslednja solucija ,kada vise ne možeš da se čupaš sam...

Zašto je manje težih - zato što su teži slucajevi obično pripadali ranjivim grupama a te ranjive grupe su za 6 meseci naučile i da se pričuvaju od mladjih/ludjih članova porodica i uopšte.
Dalje , ne možemo reci da i lekari nisu nesto naučili...
Dakle ,ima mnoogo faktora.
Da se razumemo ima i histerije ,paničenja ali ima i potpunog negiranja opasnosti.
Razum mora da pobedi strah ali ne sme da predje u "ludu hrabrost" to - i histerija i negiranje opasnosti prave jednaku štetu.

Goran

pre 3 godine

Ljudi disciplina je jako bitna, slavlja i rođendane treba ograničiti na manji broj ljudi, slave treba slaviti nažalost samo u najuužoj rodbini.
Jutros na zemunskoj pijaci masku nosi 20% ljudi.
Na ovoliki broj inficiranih to je neprihvatljivo.
Inače ja nisam baš u godinama, niti sam slab, ali kad me pogodio virus krajem marta jedva sam se izvukao, bio na kiseoniku, promenio tri bolnice.
Od ovog zla umrlo mi je troje rođaka pri čemu sestra sa 39 godina, petoro kolega, tako da svi koji pričaju da ovo nije ništa i ignorišu nošenje maski i normalno ponašanje su obični anarhisti i mnogo loši ljudi.
Ne bih komentarisao šta čini vlast, jer mere koje donose su kriminalne, granice potpuno otvorene tako da se moramo uzdati u sebe i divne zdravstvene radnike u koje i ne računam ove političke infektologe i imunologe.
Čuvajte se ljudi, sve je do nas.

Stručnjak

pre 3 godine

Mnogo komentara bez da se prati situacija. Dakle mnogo zaraženih a manje u bolnicama i manje na respiratoru zato što je mlađa populacija više zaražena pa to dobro podnosi, ali vremenom će zaraziti svoje bližnje starije pa će se povećati broj u bolnici i na respiratoru. I kad se primeni nova mera obično se vide rezultati posle 7 do 14 dana, logično. Nikako nije moguće danas mera, sutra manje obolelih. A efikasnost mera nije nikad zagarantovana, pa nakon tih nekoliko dana se vidi da li treba nova mera. I tako posle 3 mere na 10 dana bez većeg efekta eto nama 3000 dnevno.

zvezdarac

pre 3 godine

Nebitan, 24. oktobar 2020 15:43)
Ne. Gripom se ne zarazava toliko ljudi dnevno ni u najgore vreme. Pri tome, niko nije nosio maske nikada kada je epidemija gripa a sada 80% ljudi nosi maske a virus se širi u ogromnim brojkama.
Doduše, po klubovima niko ne nosi maske pa mu dođe na isto ali sad kad je virus sa mladih krenuo da preskače po kućama na starije, tek će da bude "igranka". Što neko reče, za 7 dana će da se vidi efekat ovih brojeva na broju pacijenata na respiratorima.

Ne valja kad zatvaramo, ne valja kad ne zatvaramo

pre 3 godine

"I dok je pre 5 meseci za samo 100 obolelih svi mi bili strpani u kuće kao i ceo svet sad kad imamo 10 puta više zaraženih kod nas i u svetu sve je normalno nema mera kafići puni danju i noću. Pitanje se samo nameće ko je ovde budala zbog čega smo sedeli 2 meseca u kućnom pritvoru neverovatno je koliku moć imaju neki ljudi u svetu to je zastrašujuće."

Druze!
Pre pet meseci nismo znali NISTA o virusu!!

Zatvoreni smo:

1) Preventivno, jer nismo znali koliko ce se ljudi zaraziti i da li ce bolnicki sistem moci da izdrzi. Nismo imali lekove, nismo imali respiratore, nista
2) Preventivno, jer smo videli strasne slike iz Kine, Italije, Spanije
3) Smatralo se da ce, kao i svaka epidemija, i ova da se zavrsi jednim zatvaranjem - ako nema kontakta, nema ni prenosa i epidemija se gasi

Sada:

1) Znamo koliko-toliko o virusu
2) Znamo da i skolstvo i ekonomija pate ako dodje do zatvaranja i moramo da naucimo da zivimo sa virusom na neki nacin. Nije tek tako lako zatvoriti skole, u siromasnoj Srbiji nema mnogo dece internet za rad od kuce
3) Narod je, koliko se secam, isao na ulice kad je bilo najave zatvaranja.

miki

pre 3 godine

"Ja ipak mislim da se ovde radi o velikom broju zaraženih običnom prehladom i gripom al koju PCR test prepoznaje kao koronu jer su simptomi prehlade i korone veoma slični."

PCR (lančana reakcija polimerizacije) test ne funkcioniše na raspoznavanju simptoma virusnih infekcija. Genetički materijal SARS-CoV-2 virusa (korone) je u formi molekula RNK, virusni geni se zato moraju najpre prepisati (procedurom koja se zove reverzna transkripcija) u molekul DNK. Određeni virusni geni, sada u formi molekula DNK, se potom umnožavaju milijardu puta u posebnom uredjaju kako bi se mogli potencijalno detektovati. Virusi gripa,prehlade i drugih srodnih infekcija NEMAJU isti genetički materijal (DNK/RNK) kao SARS-CoV-2, cak ni ostali srodni virusi iz korona porodice! Zato je ovaj test apsolutno najpouzdaniji, a greške se javljaju jedino ako je uzorak brisa loše uzet.

alfa

pre 3 godine

Ja ipak mislim da se ovde radi o velikom broju zaraženih običnom prehladom i gripom al koju PCR test prepoznaje kao koronu jer su simptomi prehlade i korone veoma slični. Upravo broj osoba na respiratoru koji se ne povećava, šta više i opada, govori da je virus oslabio ili da se uopšte ne radi o koroni već običnoj prehladi.. Ja ipak mislim da je medju ovih 757 zaraženih zapravo 20-ak procenata pozitivno na koronu, a ostali imaju običnu prehladu..

Džoni95

pre 3 godine

I dok je pre 5 meseci za samo 100 obolelih svi mi bili strpani u kuće kao i ceo svet sad kad imamo 10 puta više zaraženih kod nas i u svetu sve je normalno nema mera kafići puni danju i noću. Pitanje se samo nameće ko je ovde budala zbog čega smo sedeli 2 meseca u kućnom pritvoru neverovatno je koliku moć imaju neki ljudi u svetu to je zastrašujuće.

szj

pre 3 godine

Ma ovo nesto ne stima, u martu nisam znao nijednog obolelog, u julu sam znao bar 500 ljudi... sada opet ne znam nikoga, a brojke prevelike.... bas cudno

x

pre 3 godine

Mnogo! Saucesce porodicama preminulih. Cuvajte se ljudi, maske, distanca, sto manje kontakata.. Brinite o sebi i o drugima. Nemaju svi jak imunitet kao sto vi za sebe mislite

Ratko

pre 3 godine

Sve dok je na respiratoru mali broj ljudi nema mesta panici. Izgleda da smo naučili kako da se nosimo sa virusom. Videćemo klna koliko hiljada dnevno ćemo završiti do kraja zime. Kolektivni imunitet ne važi pošto će do sledeće jeseni i zime svi ovi moći ponovo da budu infektivni.

Mare

pre 3 godine

Trenutni broj na respiratoru nema veze sa trenutnim brojem zaraženih. Razlika u ta dva broja je 7 dana, barem. Za 7 dana cete imati situaciju na respiratoru koja odgovara ovom broju zaraženih. A odgovor na pitanje kako sad nema lockdow-a sa ovim brojkama a pre je bio sa manjim, leži u tome šta je medicina do sad nesto naučila, pre bukvalno nisu ništa znali. Sad znaju da i nije toliko fatalisticno kako je moglo biti i znaju koliko zdravstvo može da izdrži.

Mile

pre 3 godine

A sada se pitamo kako su izumrli dinosaorusi. Obrisani sa lica zemlje. Za 500 000 godina neki inteligentni sakakavac od 2m ce pretpostavljati kao su nestali veliki dvonozni sapijensi - verovatno je udario veliki meteorit i unistio im svu tu hranu koju su jeli.
Sada se borimo protiv zacetka istrebljenja ljudske vrste.

paja

pre 3 godine

Kad se setim da smo za mnogo manje brojke proletos bili zatvarani u kuce kao zivotinje, policija maltretirala prolaznike, helikopteri nadletali grad kao da je ratno stanje, opsta ludnica. A ove sto prizivaju policijski cas, neka im bude jasno da od toga nema nista jer ako se i pokusa narod ce opet na ulice.

neko

pre 3 godine

Ja ne znam šta se čeka sa zatvaranjem granica za strane državljane ili bar sa uvodjenjem PCR testa? Region odavno beleži veliki broj zaraženih, odavno smo trebali zatvoriti granice, a našim državljanima koji se vraćaju u Srbiju uvesti obavezan karantin u trajanju od 14 dana minimum.

miki

pre 3 godine

Za sve ove koji pricaju obicna prehlada e nije bas tako. I bolje bi vam bilo da se nezarazite posto zakuca za krevet sve zivo boli kosti misici glava i velika temp. Licno nikad nisam imao veliku temp tek sad kad sam pozitivan na koronu . I sam sam tako mislio al tek kad zarazite videcete da nije bas sala

остали само дугмићи

pre 3 godine

Мора да се нагура преко хиљаду заражених на дневном нивоу да би увели као оправдање увођење ванредног стања и полицијског часа. Све смишљено унапред, напредно.

Nebitan

pre 3 godine

Evo sad svi nose maske, a brojevi samo skacu, kako sad to? Ovo je inace smesna cifra, jer se sezonskim gripom zarazi na dnevnom nivou mnogo veci broj ljudi. Poenta price je da sad postoje vise respiratora i zato sve i dalje radi i naravno da treba sve i dalje da radi, ko se plasi virusa nek se svojevoljno izoluje, na drugi nacin ne moze da se zastitis bilo kog virusa koji se prenosi na slican nacin kao korona.

Y

pre 3 godine

Bitan je broj na respiratoru, a njih je nekad bilo 140 a sad 20ak. Sada se može zaraziti i 1.000 ljudi ali nije opasno jer je virus oslabio, nije opasan kao nekad, već je kao običan grip.

vlada

pre 3 godine

Mhm, a kazite koliko je ljudi umrlo od drugih bolesti za ovih 6 meseci posto im nije bilo omoguceno lecenje u drzavnoj bolnici zbog korone? Bolnice prazna, a zakazivanja do daljnjeg nema. Hvala

Pera kojot

pre 3 godine

Nekoliko mladjih kolega od 30-40 god je bilo u bolnici na kiseoniku,infuziji I antibioticima.Kazu.da su ostali kuci bila bi frka.E tu je velika razlika u odnosu na grip koji svi prelezimo kuci I vecina bez lekova.Zato ne potcenjujte ovo I obavezno kod lekara.

Djenka

pre 3 godine

Podaci jesu zabrinjavajuci ali to nece spreciti Beogradjane da veceras iskoriste priliku da se dobro provedu u nekom od mnogobrojnih kafana, kafica, splavova. Za svakog po zelji, muzika uzivo, DJ, sta ko voli. Niti ce naravno da zabrine krizni stab koji opet nece naloziti strogu kontrolu odrzavanja zurki. Ajmo dalje.

Iz daleka

pre 3 godine

Svasta čovek ovde
MoZe da pročita, a vidim da i dalje ima ljudi koji ne veruju da postoji korona. Virus postoji, eto moji najbliži su se zarazili i juče testirali! Nisu išli ni na splavove ni na proslave! Vodili su računa. Zarazili su se ili u prevozu ili na poslu jer ima ljudi koji i pored toga sto su bolesni idu tako zaraženi na posao! Samo Vi ignorišite stvarnost!

marko vratcevic

pre 3 godine

Dajte struko zatvarajte te barove, kafice, klubove i skole. Ovo je otislo predaleko. Desice nam se za 5 dana u 8 danu 3 pika najveci broj zarazenih. Ako je sad 750 tada ce da bude 2000!

maki

pre 3 godine

Bez panike, zaražen nije isto što i oboleo. Broj ljudi na respiratorima se čak smanjuje, 23 ih je. 99% zaraženih je sa lakom klin slikom ili bez ikakvih simptoma. Samo bez panike, jadikovanja, i prizivanja Boga.

Džoni95

pre 3 godine

I dok je pre 5 meseci za samo 100 obolelih svi mi bili strpani u kuće kao i ceo svet sad kad imamo 10 puta više zaraženih kod nas i u svetu sve je normalno nema mera kafići puni danju i noću. Pitanje se samo nameće ko je ovde budala zbog čega smo sedeli 2 meseca u kućnom pritvoru neverovatno je koliku moć imaju neki ljudi u svetu to je zastrašujuće.

vlada

pre 3 godine

Mhm, a kazite koliko je ljudi umrlo od drugih bolesti za ovih 6 meseci posto im nije bilo omoguceno lecenje u drzavnoj bolnici zbog korone? Bolnice prazna, a zakazivanja do daljnjeg nema. Hvala

x

pre 3 godine

Mnogo! Saucesce porodicama preminulih. Cuvajte se ljudi, maske, distanca, sto manje kontakata.. Brinite o sebi i o drugima. Nemaju svi jak imunitet kao sto vi za sebe mislite

szj

pre 3 godine

Ma ovo nesto ne stima, u martu nisam znao nijednog obolelog, u julu sam znao bar 500 ljudi... sada opet ne znam nikoga, a brojke prevelike.... bas cudno

Djenka

pre 3 godine

Podaci jesu zabrinjavajuci ali to nece spreciti Beogradjane da veceras iskoriste priliku da se dobro provedu u nekom od mnogobrojnih kafana, kafica, splavova. Za svakog po zelji, muzika uzivo, DJ, sta ko voli. Niti ce naravno da zabrine krizni stab koji opet nece naloziti strogu kontrolu odrzavanja zurki. Ajmo dalje.

marko vratcevic

pre 3 godine

Dajte struko zatvarajte te barove, kafice, klubove i skole. Ovo je otislo predaleko. Desice nam se za 5 dana u 8 danu 3 pika najveci broj zarazenih. Ako je sad 750 tada ce da bude 2000!

Iz daleka

pre 3 godine

Svasta čovek ovde
MoZe da pročita, a vidim da i dalje ima ljudi koji ne veruju da postoji korona. Virus postoji, eto moji najbliži su se zarazili i juče testirali! Nisu išli ni na splavove ni na proslave! Vodili su računa. Zarazili su se ili u prevozu ili na poslu jer ima ljudi koji i pored toga sto su bolesni idu tako zaraženi na posao! Samo Vi ignorišite stvarnost!

остали само дугмићи

pre 3 godine

Мора да се нагура преко хиљаду заражених на дневном нивоу да би увели као оправдање увођење ванредног стања и полицијског часа. Све смишљено унапред, напредно.

paja

pre 3 godine

Kad se setim da smo za mnogo manje brojke proletos bili zatvarani u kuce kao zivotinje, policija maltretirala prolaznike, helikopteri nadletali grad kao da je ratno stanje, opsta ludnica. A ove sto prizivaju policijski cas, neka im bude jasno da od toga nema nista jer ako se i pokusa narod ce opet na ulice.

Pera kojot

pre 3 godine

Nekoliko mladjih kolega od 30-40 god je bilo u bolnici na kiseoniku,infuziji I antibioticima.Kazu.da su ostali kuci bila bi frka.E tu je velika razlika u odnosu na grip koji svi prelezimo kuci I vecina bez lekova.Zato ne potcenjujte ovo I obavezno kod lekara.

maki

pre 3 godine

Bez panike, zaražen nije isto što i oboleo. Broj ljudi na respiratorima se čak smanjuje, 23 ih je. 99% zaraženih je sa lakom klin slikom ili bez ikakvih simptoma. Samo bez panike, jadikovanja, i prizivanja Boga.

neko

pre 3 godine

Ja ne znam šta se čeka sa zatvaranjem granica za strane državljane ili bar sa uvodjenjem PCR testa? Region odavno beleži veliki broj zaraženih, odavno smo trebali zatvoriti granice, a našim državljanima koji se vraćaju u Srbiju uvesti obavezan karantin u trajanju od 14 dana minimum.

Y

pre 3 godine

Bitan je broj na respiratoru, a njih je nekad bilo 140 a sad 20ak. Sada se može zaraziti i 1.000 ljudi ali nije opasno jer je virus oslabio, nije opasan kao nekad, već je kao običan grip.

alfa

pre 3 godine

Ja ipak mislim da se ovde radi o velikom broju zaraženih običnom prehladom i gripom al koju PCR test prepoznaje kao koronu jer su simptomi prehlade i korone veoma slični. Upravo broj osoba na respiratoru koji se ne povećava, šta više i opada, govori da je virus oslabio ili da se uopšte ne radi o koroni već običnoj prehladi.. Ja ipak mislim da je medju ovih 757 zaraženih zapravo 20-ak procenata pozitivno na koronu, a ostali imaju običnu prehladu..

miki

pre 3 godine

Za sve ove koji pricaju obicna prehlada e nije bas tako. I bolje bi vam bilo da se nezarazite posto zakuca za krevet sve zivo boli kosti misici glava i velika temp. Licno nikad nisam imao veliku temp tek sad kad sam pozitivan na koronu . I sam sam tako mislio al tek kad zarazite videcete da nije bas sala

Goran

pre 3 godine

Ljudi disciplina je jako bitna, slavlja i rođendane treba ograničiti na manji broj ljudi, slave treba slaviti nažalost samo u najuužoj rodbini.
Jutros na zemunskoj pijaci masku nosi 20% ljudi.
Na ovoliki broj inficiranih to je neprihvatljivo.
Inače ja nisam baš u godinama, niti sam slab, ali kad me pogodio virus krajem marta jedva sam se izvukao, bio na kiseoniku, promenio tri bolnice.
Od ovog zla umrlo mi je troje rođaka pri čemu sestra sa 39 godina, petoro kolega, tako da svi koji pričaju da ovo nije ništa i ignorišu nošenje maski i normalno ponašanje su obični anarhisti i mnogo loši ljudi.
Ne bih komentarisao šta čini vlast, jer mere koje donose su kriminalne, granice potpuno otvorene tako da se moramo uzdati u sebe i divne zdravstvene radnike u koje i ne računam ove političke infektologe i imunologe.
Čuvajte se ljudi, sve je do nas.

Ne valja kad zatvaramo, ne valja kad ne zatvaramo

pre 3 godine

"I dok je pre 5 meseci za samo 100 obolelih svi mi bili strpani u kuće kao i ceo svet sad kad imamo 10 puta više zaraženih kod nas i u svetu sve je normalno nema mera kafići puni danju i noću. Pitanje se samo nameće ko je ovde budala zbog čega smo sedeli 2 meseca u kućnom pritvoru neverovatno je koliku moć imaju neki ljudi u svetu to je zastrašujuće."

Druze!
Pre pet meseci nismo znali NISTA o virusu!!

Zatvoreni smo:

1) Preventivno, jer nismo znali koliko ce se ljudi zaraziti i da li ce bolnicki sistem moci da izdrzi. Nismo imali lekove, nismo imali respiratore, nista
2) Preventivno, jer smo videli strasne slike iz Kine, Italije, Spanije
3) Smatralo se da ce, kao i svaka epidemija, i ova da se zavrsi jednim zatvaranjem - ako nema kontakta, nema ni prenosa i epidemija se gasi

Sada:

1) Znamo koliko-toliko o virusu
2) Znamo da i skolstvo i ekonomija pate ako dodje do zatvaranja i moramo da naucimo da zivimo sa virusom na neki nacin. Nije tek tako lako zatvoriti skole, u siromasnoj Srbiji nema mnogo dece internet za rad od kuce
3) Narod je, koliko se secam, isao na ulice kad je bilo najave zatvaranja.

Komša

pre 3 godine

Poenta price je da sad postoje vise respiratora i zato sve i dalje radi i naravno da treba sve i dalje da radi, ko se plasi virusa nek se svojevoljno izoluje, na drugi nacin ne moze da se zastitis bilo kog virusa koji se prenosi na slican nacin kao korona.
(Nebitan, 24. oktobar 2020 15:43) 
Kskve veze ima broj respiratora sa tim što pričate?
Ako imaš 25 ljudi za respirator onda imaš toliko ljudi bilo da imaš 25 respiratora ili 1025...
Na stranu to što respirator nine veš mašina pa sa šljaka sam kada ga uključiš - od anesteziologa pa na dalje je tu potrebno ljudi (šta mislite koliko operacija žučne kese je na primer odlagano jer je anesteziolog potreban zbog korone?)
Pa onda , zaboravljate da do respiratora ima da "se šipči" - nisu lekari likovi koji te tek tako uspavaju i stave na vestačka pluća .To je poslednja solucija ,kada vise ne možeš da se čupaš sam...

Zašto je manje težih - zato što su teži slucajevi obično pripadali ranjivim grupama a te ranjive grupe su za 6 meseci naučile i da se pričuvaju od mladjih/ludjih članova porodica i uopšte.
Dalje , ne možemo reci da i lekari nisu nesto naučili...
Dakle ,ima mnoogo faktora.
Da se razumemo ima i histerije ,paničenja ali ima i potpunog negiranja opasnosti.
Razum mora da pobedi strah ali ne sme da predje u "ludu hrabrost" to - i histerija i negiranje opasnosti prave jednaku štetu.

Mare

pre 3 godine

Trenutni broj na respiratoru nema veze sa trenutnim brojem zaraženih. Razlika u ta dva broja je 7 dana, barem. Za 7 dana cete imati situaciju na respiratoru koja odgovara ovom broju zaraženih. A odgovor na pitanje kako sad nema lockdow-a sa ovim brojkama a pre je bio sa manjim, leži u tome šta je medicina do sad nesto naučila, pre bukvalno nisu ništa znali. Sad znaju da i nije toliko fatalisticno kako je moglo biti i znaju koliko zdravstvo može da izdrži.

miki

pre 3 godine

"Ja ipak mislim da se ovde radi o velikom broju zaraženih običnom prehladom i gripom al koju PCR test prepoznaje kao koronu jer su simptomi prehlade i korone veoma slični."

PCR (lančana reakcija polimerizacije) test ne funkcioniše na raspoznavanju simptoma virusnih infekcija. Genetički materijal SARS-CoV-2 virusa (korone) je u formi molekula RNK, virusni geni se zato moraju najpre prepisati (procedurom koja se zove reverzna transkripcija) u molekul DNK. Određeni virusni geni, sada u formi molekula DNK, se potom umnožavaju milijardu puta u posebnom uredjaju kako bi se mogli potencijalno detektovati. Virusi gripa,prehlade i drugih srodnih infekcija NEMAJU isti genetički materijal (DNK/RNK) kao SARS-CoV-2, cak ni ostali srodni virusi iz korona porodice! Zato je ovaj test apsolutno najpouzdaniji, a greške se javljaju jedino ako je uzorak brisa loše uzet.

Nebitan

pre 3 godine

Evo sad svi nose maske, a brojevi samo skacu, kako sad to? Ovo je inace smesna cifra, jer se sezonskim gripom zarazi na dnevnom nivou mnogo veci broj ljudi. Poenta price je da sad postoje vise respiratora i zato sve i dalje radi i naravno da treba sve i dalje da radi, ko se plasi virusa nek se svojevoljno izoluje, na drugi nacin ne moze da se zastitis bilo kog virusa koji se prenosi na slican nacin kao korona.

zvezdarac

pre 3 godine

Nebitan, 24. oktobar 2020 15:43)
Ne. Gripom se ne zarazava toliko ljudi dnevno ni u najgore vreme. Pri tome, niko nije nosio maske nikada kada je epidemija gripa a sada 80% ljudi nosi maske a virus se širi u ogromnim brojkama.
Doduše, po klubovima niko ne nosi maske pa mu dođe na isto ali sad kad je virus sa mladih krenuo da preskače po kućama na starije, tek će da bude "igranka". Što neko reče, za 7 dana će da se vidi efekat ovih brojeva na broju pacijenata na respiratorima.

Mile

pre 3 godine

A sada se pitamo kako su izumrli dinosaorusi. Obrisani sa lica zemlje. Za 500 000 godina neki inteligentni sakakavac od 2m ce pretpostavljati kao su nestali veliki dvonozni sapijensi - verovatno je udario veliki meteorit i unistio im svu tu hranu koju su jeli.
Sada se borimo protiv zacetka istrebljenja ljudske vrste.

Stručnjak

pre 3 godine

Mnogo komentara bez da se prati situacija. Dakle mnogo zaraženih a manje u bolnicama i manje na respiratoru zato što je mlađa populacija više zaražena pa to dobro podnosi, ali vremenom će zaraziti svoje bližnje starije pa će se povećati broj u bolnici i na respiratoru. I kad se primeni nova mera obično se vide rezultati posle 7 do 14 dana, logično. Nikako nije moguće danas mera, sutra manje obolelih. A efikasnost mera nije nikad zagarantovana, pa nakon tih nekoliko dana se vidi da li treba nova mera. I tako posle 3 mere na 10 dana bez većeg efekta eto nama 3000 dnevno.

Ratko

pre 3 godine

Sve dok je na respiratoru mali broj ljudi nema mesta panici. Izgleda da smo naučili kako da se nosimo sa virusom. Videćemo klna koliko hiljada dnevno ćemo završiti do kraja zime. Kolektivni imunitet ne važi pošto će do sledeće jeseni i zime svi ovi moći ponovo da budu infektivni.

alfa

pre 3 godine

Ja ipak mislim da se ovde radi o velikom broju zaraženih običnom prehladom i gripom al koju PCR test prepoznaje kao koronu jer su simptomi prehlade i korone veoma slični. Upravo broj osoba na respiratoru koji se ne povećava, šta više i opada, govori da je virus oslabio ili da se uopšte ne radi o koroni već običnoj prehladi.. Ja ipak mislim da je medju ovih 757 zaraženih zapravo 20-ak procenata pozitivno na koronu, a ostali imaju običnu prehladu..

Y

pre 3 godine

Bitan je broj na respiratoru, a njih je nekad bilo 140 a sad 20ak. Sada se može zaraziti i 1.000 ljudi ali nije opasno jer je virus oslabio, nije opasan kao nekad, već je kao običan grip.

marko vratcevic

pre 3 godine

Dajte struko zatvarajte te barove, kafice, klubove i skole. Ovo je otislo predaleko. Desice nam se za 5 dana u 8 danu 3 pika najveci broj zarazenih. Ako je sad 750 tada ce da bude 2000!

x

pre 3 godine

Mnogo! Saucesce porodicama preminulih. Cuvajte se ljudi, maske, distanca, sto manje kontakata.. Brinite o sebi i o drugima. Nemaju svi jak imunitet kao sto vi za sebe mislite

остали само дугмићи

pre 3 godine

Мора да се нагура преко хиљаду заражених на дневном нивоу да би увели као оправдање увођење ванредног стања и полицијског часа. Све смишљено унапред, напредно.

Nebitan

pre 3 godine

Evo sad svi nose maske, a brojevi samo skacu, kako sad to? Ovo je inace smesna cifra, jer se sezonskim gripom zarazi na dnevnom nivou mnogo veci broj ljudi. Poenta price je da sad postoje vise respiratora i zato sve i dalje radi i naravno da treba sve i dalje da radi, ko se plasi virusa nek se svojevoljno izoluje, na drugi nacin ne moze da se zastitis bilo kog virusa koji se prenosi na slican nacin kao korona.

Mile

pre 3 godine

A sada se pitamo kako su izumrli dinosaorusi. Obrisani sa lica zemlje. Za 500 000 godina neki inteligentni sakakavac od 2m ce pretpostavljati kao su nestali veliki dvonozni sapijensi - verovatno je udario veliki meteorit i unistio im svu tu hranu koju su jeli.
Sada se borimo protiv zacetka istrebljenja ljudske vrste.

neko

pre 3 godine

Ja ne znam šta se čeka sa zatvaranjem granica za strane državljane ili bar sa uvodjenjem PCR testa? Region odavno beleži veliki broj zaraženih, odavno smo trebali zatvoriti granice, a našim državljanima koji se vraćaju u Srbiju uvesti obavezan karantin u trajanju od 14 dana minimum.

Džoni95

pre 3 godine

I dok je pre 5 meseci za samo 100 obolelih svi mi bili strpani u kuće kao i ceo svet sad kad imamo 10 puta više zaraženih kod nas i u svetu sve je normalno nema mera kafići puni danju i noću. Pitanje se samo nameće ko je ovde budala zbog čega smo sedeli 2 meseca u kućnom pritvoru neverovatno je koliku moć imaju neki ljudi u svetu to je zastrašujuće.

szj

pre 3 godine

Ma ovo nesto ne stima, u martu nisam znao nijednog obolelog, u julu sam znao bar 500 ljudi... sada opet ne znam nikoga, a brojke prevelike.... bas cudno

Ratko

pre 3 godine

Sve dok je na respiratoru mali broj ljudi nema mesta panici. Izgleda da smo naučili kako da se nosimo sa virusom. Videćemo klna koliko hiljada dnevno ćemo završiti do kraja zime. Kolektivni imunitet ne važi pošto će do sledeće jeseni i zime svi ovi moći ponovo da budu infektivni.

Djenka

pre 3 godine

Podaci jesu zabrinjavajuci ali to nece spreciti Beogradjane da veceras iskoriste priliku da se dobro provedu u nekom od mnogobrojnih kafana, kafica, splavova. Za svakog po zelji, muzika uzivo, DJ, sta ko voli. Niti ce naravno da zabrine krizni stab koji opet nece naloziti strogu kontrolu odrzavanja zurki. Ajmo dalje.

maki

pre 3 godine

Bez panike, zaražen nije isto što i oboleo. Broj ljudi na respiratorima se čak smanjuje, 23 ih je. 99% zaraženih je sa lakom klin slikom ili bez ikakvih simptoma. Samo bez panike, jadikovanja, i prizivanja Boga.

paja

pre 3 godine

Kad se setim da smo za mnogo manje brojke proletos bili zatvarani u kuce kao zivotinje, policija maltretirala prolaznike, helikopteri nadletali grad kao da je ratno stanje, opsta ludnica. A ove sto prizivaju policijski cas, neka im bude jasno da od toga nema nista jer ako se i pokusa narod ce opet na ulice.

Ne valja kad zatvaramo, ne valja kad ne zatvaramo

pre 3 godine

"I dok je pre 5 meseci za samo 100 obolelih svi mi bili strpani u kuće kao i ceo svet sad kad imamo 10 puta više zaraženih kod nas i u svetu sve je normalno nema mera kafići puni danju i noću. Pitanje se samo nameće ko je ovde budala zbog čega smo sedeli 2 meseca u kućnom pritvoru neverovatno je koliku moć imaju neki ljudi u svetu to je zastrašujuće."

Druze!
Pre pet meseci nismo znali NISTA o virusu!!

Zatvoreni smo:

1) Preventivno, jer nismo znali koliko ce se ljudi zaraziti i da li ce bolnicki sistem moci da izdrzi. Nismo imali lekove, nismo imali respiratore, nista
2) Preventivno, jer smo videli strasne slike iz Kine, Italije, Spanije
3) Smatralo se da ce, kao i svaka epidemija, i ova da se zavrsi jednim zatvaranjem - ako nema kontakta, nema ni prenosa i epidemija se gasi

Sada:

1) Znamo koliko-toliko o virusu
2) Znamo da i skolstvo i ekonomija pate ako dodje do zatvaranja i moramo da naucimo da zivimo sa virusom na neki nacin. Nije tek tako lako zatvoriti skole, u siromasnoj Srbiji nema mnogo dece internet za rad od kuce
3) Narod je, koliko se secam, isao na ulice kad je bilo najave zatvaranja.

Iz daleka

pre 3 godine

Svasta čovek ovde
MoZe da pročita, a vidim da i dalje ima ljudi koji ne veruju da postoji korona. Virus postoji, eto moji najbliži su se zarazili i juče testirali! Nisu išli ni na splavove ni na proslave! Vodili su računa. Zarazili su se ili u prevozu ili na poslu jer ima ljudi koji i pored toga sto su bolesni idu tako zaraženi na posao! Samo Vi ignorišite stvarnost!

vlada

pre 3 godine

Mhm, a kazite koliko je ljudi umrlo od drugih bolesti za ovih 6 meseci posto im nije bilo omoguceno lecenje u drzavnoj bolnici zbog korone? Bolnice prazna, a zakazivanja do daljnjeg nema. Hvala

Mare

pre 3 godine

Trenutni broj na respiratoru nema veze sa trenutnim brojem zaraženih. Razlika u ta dva broja je 7 dana, barem. Za 7 dana cete imati situaciju na respiratoru koja odgovara ovom broju zaraženih. A odgovor na pitanje kako sad nema lockdow-a sa ovim brojkama a pre je bio sa manjim, leži u tome šta je medicina do sad nesto naučila, pre bukvalno nisu ništa znali. Sad znaju da i nije toliko fatalisticno kako je moglo biti i znaju koliko zdravstvo može da izdrži.

Goran

pre 3 godine

Ljudi disciplina je jako bitna, slavlja i rođendane treba ograničiti na manji broj ljudi, slave treba slaviti nažalost samo u najuužoj rodbini.
Jutros na zemunskoj pijaci masku nosi 20% ljudi.
Na ovoliki broj inficiranih to je neprihvatljivo.
Inače ja nisam baš u godinama, niti sam slab, ali kad me pogodio virus krajem marta jedva sam se izvukao, bio na kiseoniku, promenio tri bolnice.
Od ovog zla umrlo mi je troje rođaka pri čemu sestra sa 39 godina, petoro kolega, tako da svi koji pričaju da ovo nije ništa i ignorišu nošenje maski i normalno ponašanje su obični anarhisti i mnogo loši ljudi.
Ne bih komentarisao šta čini vlast, jer mere koje donose su kriminalne, granice potpuno otvorene tako da se moramo uzdati u sebe i divne zdravstvene radnike u koje i ne računam ove političke infektologe i imunologe.
Čuvajte se ljudi, sve je do nas.

Pera kojot

pre 3 godine

Nekoliko mladjih kolega od 30-40 god je bilo u bolnici na kiseoniku,infuziji I antibioticima.Kazu.da su ostali kuci bila bi frka.E tu je velika razlika u odnosu na grip koji svi prelezimo kuci I vecina bez lekova.Zato ne potcenjujte ovo I obavezno kod lekara.

miki

pre 3 godine

Za sve ove koji pricaju obicna prehlada e nije bas tako. I bolje bi vam bilo da se nezarazite posto zakuca za krevet sve zivo boli kosti misici glava i velika temp. Licno nikad nisam imao veliku temp tek sad kad sam pozitivan na koronu . I sam sam tako mislio al tek kad zarazite videcete da nije bas sala

zvezdarac

pre 3 godine

Nebitan, 24. oktobar 2020 15:43)
Ne. Gripom se ne zarazava toliko ljudi dnevno ni u najgore vreme. Pri tome, niko nije nosio maske nikada kada je epidemija gripa a sada 80% ljudi nosi maske a virus se širi u ogromnim brojkama.
Doduše, po klubovima niko ne nosi maske pa mu dođe na isto ali sad kad je virus sa mladih krenuo da preskače po kućama na starije, tek će da bude "igranka". Što neko reče, za 7 dana će da se vidi efekat ovih brojeva na broju pacijenata na respiratorima.

miki

pre 3 godine

"Ja ipak mislim da se ovde radi o velikom broju zaraženih običnom prehladom i gripom al koju PCR test prepoznaje kao koronu jer su simptomi prehlade i korone veoma slični."

PCR (lančana reakcija polimerizacije) test ne funkcioniše na raspoznavanju simptoma virusnih infekcija. Genetički materijal SARS-CoV-2 virusa (korone) je u formi molekula RNK, virusni geni se zato moraju najpre prepisati (procedurom koja se zove reverzna transkripcija) u molekul DNK. Određeni virusni geni, sada u formi molekula DNK, se potom umnožavaju milijardu puta u posebnom uredjaju kako bi se mogli potencijalno detektovati. Virusi gripa,prehlade i drugih srodnih infekcija NEMAJU isti genetički materijal (DNK/RNK) kao SARS-CoV-2, cak ni ostali srodni virusi iz korona porodice! Zato je ovaj test apsolutno najpouzdaniji, a greške se javljaju jedino ako je uzorak brisa loše uzet.

Stručnjak

pre 3 godine

Mnogo komentara bez da se prati situacija. Dakle mnogo zaraženih a manje u bolnicama i manje na respiratoru zato što je mlađa populacija više zaražena pa to dobro podnosi, ali vremenom će zaraziti svoje bližnje starije pa će se povećati broj u bolnici i na respiratoru. I kad se primeni nova mera obično se vide rezultati posle 7 do 14 dana, logično. Nikako nije moguće danas mera, sutra manje obolelih. A efikasnost mera nije nikad zagarantovana, pa nakon tih nekoliko dana se vidi da li treba nova mera. I tako posle 3 mere na 10 dana bez većeg efekta eto nama 3000 dnevno.

Komša

pre 3 godine

Poenta price je da sad postoje vise respiratora i zato sve i dalje radi i naravno da treba sve i dalje da radi, ko se plasi virusa nek se svojevoljno izoluje, na drugi nacin ne moze da se zastitis bilo kog virusa koji se prenosi na slican nacin kao korona.
(Nebitan, 24. oktobar 2020 15:43) 
Kskve veze ima broj respiratora sa tim što pričate?
Ako imaš 25 ljudi za respirator onda imaš toliko ljudi bilo da imaš 25 respiratora ili 1025...
Na stranu to što respirator nine veš mašina pa sa šljaka sam kada ga uključiš - od anesteziologa pa na dalje je tu potrebno ljudi (šta mislite koliko operacija žučne kese je na primer odlagano jer je anesteziolog potreban zbog korone?)
Pa onda , zaboravljate da do respiratora ima da "se šipči" - nisu lekari likovi koji te tek tako uspavaju i stave na vestačka pluća .To je poslednja solucija ,kada vise ne možeš da se čupaš sam...

Zašto je manje težih - zato što su teži slucajevi obično pripadali ranjivim grupama a te ranjive grupe su za 6 meseci naučile i da se pričuvaju od mladjih/ludjih članova porodica i uopšte.
Dalje , ne možemo reci da i lekari nisu nesto naučili...
Dakle ,ima mnoogo faktora.
Da se razumemo ima i histerije ,paničenja ali ima i potpunog negiranja opasnosti.
Razum mora da pobedi strah ali ne sme da predje u "ludu hrabrost" to - i histerija i negiranje opasnosti prave jednaku štetu.