1. Zna Vesara, njega treba pitati.
     (cacanin, 29. novembar 2019 08:20)

    # Link komentara

  2. Kad nastupi kataklizma, preko 8 Rihtera....samo sedi i moloi se Bogu.
    (biti, 29. novembar 2019 07:31)

    Mislis da imas vremena?
    (no stress, 29. novembar 2019 08:08)

    # Link komentara

  3. Međutim, pošto je starost prosečna preko 40 godina, ipak bi trebalo da izađu komisije i da pregledaju sve te objekte da vide u toku eksploatacija da negde nije narušena seizmika"

    Poznavajuci balkanski mentalitet i postenje nije sigurno?
    (garant, 29. novembar 2019 07:37)

    # Link komentara

  4. To je prirodna sila i tu se ne može skoro ništa uraditi. Naravno, da će se pre srušiti neke loše gradjene kuće i zgrade, ali od sudbine se ne može pobeći. Kad nastupi kataklizma, preko 8 Rihtera....samo sedi i moloi se Bogu.
    (biti, 29. novembar 2019 07:31)

    # Link komentara

  5. Питајте оне у скојевском насељу, што су добили дозволе за гараже а изградили станбене зграде. И још плус на Низбрдици
    (хаџија, 29. novembar 2019 07:29)

    # Link komentara

  6. Potrebno je samo setiti se zemljotresa iz 2010. sa epicentrom u blizini Kraljeva i štete koje je on napravio. Njegova jačina bila je 5.4, kada se to uporedi sa 6.4 situacija postaje više nego jasna.
     (Impaired memory, 29. novembar 2019 06:15)

    # Link komentara

  7. Svi objekti pre 99-te bez problema. Svi objekti posle tog perioda ce da prodju gore nego albanci!
    (doslobe, 29. novembar 2019 05:02)

    # Link komentara

  8. Teška lupetanja čitam...
    Neko dole pominje zgrade iz šezdesetih, sedamdesetih i neke zemljotrese od 9..
    Kao prvo, sve to gradjeno u to vreme zadrži prastare serklaže i armaturu što je ispošćeno i izgubilo svoj 'sjaj' .
    Beton vremenom stari i slabi. Naročito taj iz 'doba jure' koji je nekvalitetan i tehnološki na nivou Bijafre. Najaču otpornost na zemljotrese ima nova gradnja u Bg, sa šipovima i novim modernim betonima punim aditiva.
    Najbolje bi prošli objekti izgradjeni od lakših materijala tipa gas beton, siporeks, itong.

    ps. u Beogradu nisu mogući zemljotresi jačine 9 po Rihteru. Maksimalna očekivana jačina je do 5.2
    (Ing, 29. novembar 2019 04:58)

    # Link komentara

  9. ‘Zgrade nakon ‘79-te zbog dodatnih regulativa bolje radjene’. Pa niste Svajcarska pa kad se zakon donese da se postuje hahahah, po novim regulativama i nova zgrada mora da ima parking pa ga nemaju 90%. Kada krenu o nekim zakonima, kao ima ga. Pa ima ga ali se ne postuje.
    (kako da ne, 29. novembar 2019 04:45)

    # Link komentara

  10. zgrade sto prave ovi novi investitori kojima se boja na fasadi opere posle 2 mj sigurno su u vrhu po bezbednosti i u skladu sa propisima
     (genijalac, 29. novembar 2019 04:10)

    # Link komentara

  11. Karaburma ne bi izdržala ni 5 rihtera.
    (Stefan, 29. novembar 2019 02:53)

    # Link komentara

  12. Obzirom da rihterova skala definishe snagu zemljotresa u epicentru, a epicentar moze biti na raznim dubinama, sta tacno znachi da zgrade mogu izdrzati zemljotres od 7 stepeni rihterove skale? Na dubini od 5 ili 50km? O nadzemnoj udaljenosti od epicentra da ne prichamo...
    (major hercegovina, 29. novembar 2019 02:33)

    # Link komentara

  13. Na Konjarniku je izvršeno nadziđivanje zgrada koje su nadziđivale firme koje danas više ne postoje (proveravali smo). Zgrade su od prednapregnutog betona i tokom nadziđivanja su mnogi kablovi u zidovima isečeni, čime su zgrade sigurno izgubile na stabilnosti. Iako smo to tražili, izvođač, investitor i niko nikada nije izvršio seizmička testiranja niti je dao ocenu o stabilnosti objekata. Kome sutra da se obratimo, ako nam u zemljotresu ispucaju zidovi do nivoa da u njima ne sme da se boravi. U jednoj zgradi je 135 stanova, prosečno 400 ljudi.
    (Konjarnik, Bgd, 29. novembar 2019 02:31)

    # Link komentara

  14. Nije samo jačina zemljotresa važna za rušenje neke zgrade već i kolko dugo traje.pa tako ako je neki zemljotres jačine 4 a trese 10 sekunde ima da sravni ceo grad
    (bojan, 29. novembar 2019 02:22)

    # Link komentara

  15. @ko je ovde lud

    Niste u pravu. Svaki stepen vise na Rihterovoj skali je udesetostrucenje amplitude potresa.
    (gmbh, 29. novembar 2019 02:05)

    # Link komentara

  16. Mnogo ce pomoci staticki proracun na skalu 8 ??
    (joki, 29. novembar 2019 02:03)

    # Link komentara

  17. Novi Beograd do 9 rihtera moze izdrzati, misli se na zgrade u 60im, 70im i 40im
    Moj deda je bio jedan od projektanata i kaze da su te zgrade najizdržljivije u Evropi, e sad, starost sigurno čini svoje, na 13.spratu se baš ljuljalo od potresa u Albaniji u bloku 62
    (nbgd, 28. novembar 2019 22:47)

    Pa sta bi bilo da je epicentar Brus i okolina, a kazes da se bas ljuljalo kod tebe? Pa bilo bi pola BEG u podzemnoj avijaciji, o cemu ti?
    (da li cujes sebe, 29. novembar 2019 01:59)

    # Link komentara

  18. @nbgd kakvih 9 rihtera? Jel si svestan koliko je to? Ovako svaki rihter je 100% povećanje potresa, što znači da ako je 6.5 rihtera pogodio Albaniju, 7 je 50% jači a 8 je 100% jači od 7 a tek 9?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ko je ovde lud, 28. novembar 2019 23:34)

    Slazem se da je smesno da bi zgrade u Bgu izdrzale 9 rihtera. To je rekla kazala pricica.

    Ispravio bih te oko uporedjivanja snage. Nije jedan stepen Rihtera 100% jaci od prethodnog, nego 10 puta! U pitanju je logaritamska skala. 5 rihtera je 10 puta jace od 4 rihtera. 6 rihtera je 10 puta jace od 5 rihtera, a 100 puta jace od 4 rihtera (10x10) i tako dalje!
    (SakaKV, 29. novembar 2019 01:44)

    # Link komentara

  19. Videcemo
    (lutalica, 29. novembar 2019 01:25)

    # Link komentara

  20. Moja zgrada može to bez problema da izdrži, ali za onu nadogradnju nisam siguran. Pametno e dosta. Udaram na korupciju i zaobilaženje standarda.
    (Marko, 29. novembar 2019 00:34)

    # Link komentara

  21. Jedan dobar zemljotres bi izvršio nepogrešivo legalizaciju objekata ! Sve što pretekne odmah dozvola, bez dinara !
     (Boris Banović, 29. novembar 2019 00:30)

    # Link komentara

  22. A onda mi dođoši sa vračara kažu da ne bi mogli da žive u mom bloku niiiikad ?
    Samo Nbg rođaci što se tiče svega u Srbiji ja da vam kažem
     (Vesli Spajps, 29. novembar 2019 00:16)

    # Link komentara

  23. Na onim fotografijama iz Albanije, gde se vidi potpuno srušen hotel sa sedam spratova, jasno je da se radi o nekvalitetnoj gradnji, pošto je susedna zgrada ostala naizgled netaknuta.
    (posmatrač, 29. novembar 2019 00:10)

    # Link komentara

  24. Имали смо прилику да видимо шта се десило у Краљеву са 5,4 рихтера. А где је још 6,4 рихтера. Каква нам је градња?! Не дај Боже ником, што стара што нова. Комунисти су зидали и кркали бетончину само да би правили масивне грдосије, а фушарило се где год је могло на другим местима. Ови данас фушере где год стигну. Туга да те ухвати. Само се прекрстите и помолите Богу да нас не задеси овако нешто. Толико.
     (Сораб, 29. novembar 2019 00:05)

    # Link komentara

  25. @ko je ovde lud

    I ja znam, i secam se da su japanci dolazili 91. Godine u blok 71 (dr ivana ribara) pre nego sto su useljene zgrade, i stavljali su neke senzore i neke merne sprave te su utvrdili da te zgrade u ivana ribara koje su od armiranog betona mogu da izdrze u proseku 8. 8 do 9.1.

    Sve u svemu, dobro su gradjene
    ..

    Za ostale blokove ne mogu da tvrdim, ali ovoga se secam.

    E sad, vreme i "savesno" renoviranje verujem da je ucinilo svoje.
    (Ko je zito zapalio, 29. novembar 2019 00:00)

    # Link komentara

  26. ono sto je gradjeno posle skoplja i do 80desetih bi izdrzalo ovakav kao u albaniji
    grubo receno
    kuce sklepane na brzaka i ono ludilo u zadnjih 20 kada se zida jedan naprema odoka garant bi popucalo ako ne i sta gore od toga
     (gari, 28. novembar 2019 23:54)

    # Link komentara

  27. Moju su kuću gradili prekaljeni majstori koji su radili u Trudbeniku i Hidrotehnici.

    Kažu ljudi da bi zemljotres od 8 Rihtera izazvao rušenje skoro čitavog centra Beograda. Postoje zgrade koje su zidane ciglama bez stubova!
     (Kaluđerac, 28. novembar 2019 23:48)

    # Link komentara

  28. @nbgd kakvih 9 rihtera? Jel si svestan koliko je to? Ovako svaki rihter je 100% povećanje potresa, što znači da ako je 6.5 rihtera pogodio Albaniju, 7 je 50% jači a 8 je 100% jači od 7 a tek 9?
     (ko je ovde lud, 28. novembar 2019 23:34)

    # Link komentara

  29. Bolje da zemljotresi zaobidju Srbiju, da se ne iznenadjujemo (mislim na preživele).
    (dendi, 28. novembar 2019 23:29)

    # Link komentara

  30. Daj Boze da ne saznamo!
    (kaiser84, 28. novembar 2019 23:26)

    # Link komentara

  31. Novi Beograd do 9 rihtera moze izdrzati, misli se na zgrade u 60im, 70im i 40im
    Moj deda je bio jedan od projektanata i kaze da su te zgrade najizdržljivije u Evropi, e sad, starost sigurno čini svoje, na 13.spratu se baš ljuljalo od potresa u Albaniji u bloku 62
     (nbgd, 28. novembar 2019 22:47)

    # Link komentara

  32. Nisam do kraja procitao vest, ali moram da prokomentarisem da ce bolje izdrzati zemljotres zgrade starije od 40 godina nego ova novogradnja :D
    (Bole, 28. novembar 2019 22:43)

    # Link komentara

  33. Ako su gradili bez dozvole nisu morali i bez statičkog proračuna i projekta!
    (Radovan, 28. novembar 2019 22:42)

    # Link komentara

  34. Mnogo faktora utiče da li bi se građevine po Srbiji rušile. Snaga potresa, dal je plitak ili dubok, trajanje... Ovde pričamo o potresima koji su na granici da ruše građevine koje nisu građene s protupotresnim propisima. Sve iznad 7 po richetru bi sravnilo sva sela ali i većinu gradova u Srbiji. Slušam danas profesora građevine koji kaže: "Potres u Haitiju i Novom Zelandu je bio iste snage. Prvi je odnio 300 hiljada života, u drugome ni jedne žrtve nije bilo. Šteta nakon potresa vam pokaže razinu korupcije i razvijenosti zemlje"
    (Marko, 28. novembar 2019 22:34)

    # Link komentara

  35. I šta raditi ako komisija ustanovi da je zgrada ili kuća seizmički nebezbedna? Gde onda?
     (mr, 28. novembar 2019 22:31)

    # Link komentara

  36. Nadogradnje na Karaburmi...
     (x, 28. novembar 2019 22:24)

    # Link komentara

  37. Kuće koje se grade od glinenih blokova sa vertikalnim i horizontalnim serklažima, imaju dobru duktilnost i dobro ponašanje pri seizmičkim udarima. Za standarne spratnosti porodičnih kuća, dve etaže i potkrovlje prilično su bezbedne. Može doći do oštećenja zidova unutar serklaža ali teže do rušenja celog objekta.
     (uroš nejaki, 28. novembar 2019 22:23)

    # Link komentara

  38. Bgd ima najvece favele u JI Evropi koje nemaju nikakvu projektovanu zastitu tako da seizmoloska zastita do 7 stepeni mozda, ali samo za stariju gradnju visespratnica.
     (C i n i k, 28. novembar 2019 22:12)

    # Link komentara