Sreda, 09.10.2019.

15:22

Turska vojna akcija u Siriji; "Napadaju civilna područja, ljudi su u panici"; Kurdi uzvratili?

Turski predsednik Redžep Tajip Erdogan objavio je da je turska vojska pokrenula vojnu operaciju na severu Sirije.

Izvor: B92

Turska vojna akcija u Siriji; "Napadaju civilna podruèja, ljudi su u panici"; Kurdi uzvratili? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Celsou

pre 4 godine

Asad jeste (bio) diktator, ali u cijelom arapskom svijetu možda najmekši. U poređenju šta je Kurdima radio režim Sadama Huseina.
(Svarožić)
---
Dinastija Asad koja vlada skoro pola veka, pobila je pre ovog rata oko 100 000 ljudi, najteži je bio masakr u Hami 1982. Pa govoriti da je Asad najmekši predstavlja nepoznavanje istorije. U ovom pak ratu, pola miliona ljudi je moralo da umre da bi jedan čovek ostao na vlasti.

Kurdi nisu na početku sarađivali sa Asadom, kako tvrdite, niti su ih Amerikanci naveli da se okrenu protiv tog diktatora. Obama je godinu dana ignorisao rat u Siriji kako bi pokazao da je drugačiji od Busha. Asad na primer, Kurdima nije dao državljanstvo, pa su oni bili bez osnovnih ljudskih prava otkad je dinastija prigrabila vlast.

jbt

pre 4 godine

@Svarozic
Asad dobar prema Kurdima? On i njegov otac pobili su bukvalno nekoliko stotina hiljada Kurda! NEKOLIKO STOTINA HILJADA! U Siriji Kurdi nemaju nikakva prava, kao da ne postoje! I to sve zahvaljujuci “mekom” diktatoru Asadu i njegovom tati... Asadu.
Sadam je za njih bio mala maca, on je makar standard bio doveo na visok nivo do sukoba s Amerima. Ovi decenijama guraju narod u rat, pa otac ovoga je izgubio gomilu ratova iako je imao najbolje oruzje, izginuo mu narod, ali nista to njega i sincica mu nije zabrinjavalo, ostalo dovoljno da se izivljavaju nad Kurdima.

Иван Грозни

pre 4 godine

Турска је кључни амерички савезник заједно са С. Арабијом и Израелом. Према томе, САД неће ни у лудилу да изгубе савезништво Турске због неких Курда. Ово што се десило у Сирији занимљиво је и за Балкан. Многи ће бити изненађени, али у не тако далекој будућности један народ на Балкану, који је у невиђеној експанзији, који мисли да има свемоћне савезнике, такође ће остати без америчке подршке.

Svarozic

pre 4 godine

Asad jeste (bio) diktator, ali u cijelom arapskom svijetu možda najmekši. U poređenju šta je Kurdima radio režim Sadama Huseina (koji je btw takođe bio američki saveznik jedno vrijeme) Asad im je majka Janja. Kurdi su na početku rata sarađivali sa Asadom, dok im Amerikanci nisu krenuli pomagati. Mada i sada kod Asada u Vladi i vojsci ima Kurda, ali i sekularnih Arapa sunita.
Treba vidjeti da li će Kurdi sa sjevera Iraka, koji jedini imaju ozbiljne oružane snage, pomoći braći u Siriji.
Kurdi su danas, usljed sticaja istorijskih okolnosti, uglavnom ljevičarski nastrojeni i nisu neki vijernici, za razliku npr. od prije 100 i više godina kad su vršili teške zločine nad Jermenima, Asircima i drugim nemuslimanima.

Don Pablo

pre 4 godine

Jel postoji neki događaj u svetu da za to ovde nisu krivi Amerikanci.
Ako ratuju "zašto ratuju" ako se povuku "ostavili na cedilu" ako ne ratuju "gde su sad"

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 4 godine

Ovo je dobro i za sve.
Asad ionako ne kontroliše taj deo gde su Kurdi, a Kurdi dok su bili u ljubavi sa Amerima, odbijali su svaku inicijativu Asada za zajedničko delovanje protiv ID.
Erdogan je dobio dozvolu iz Moskve da malo "primiri" Kurde, tako da kad dobiju po ćušci, zakucaće Asadu na vrtata.Bolje im je i autonomija u Siriji od ničega u Turskoj.
Erdogan ne planira da drzi Kurdski deo Sirije pod okupacijom već da vrati Kurde, da budu deo Sirije jer su počeli da tripuju da imaju svoju državu i bili stalna pretnja Turskoj da tu 'drzavu' prosire na deo Turske i Iraka.
Osim Kurdima, ova opcija je dobra i za Erdogana i za Asada, posedno i za Ruse i za Irak.

aha

pre 4 godine

@kro-manjon
Decko, to je DEO SIRIJE, kako si i sam napisao. Dakle, gde su Rusi koji su vise puta izjavili da ce cuvati sirijsku teritoriju od agresije? Gde su? Koga briga ko kontrolise taj deo? Jos malo pa cete gledati ko vlada u kojoj opstini, samo da opravdate ruski kukavicluk.

aha

pre 4 godine

@Micko
Ma da. Evo Englezi, Francuzi, Belgijanci, Holandjani, Austrijanci, Svajcarci, Nemci, Italijanj, Juznokoreanci, Japanci, Kanadjani i ostala sirotinja ne znaju sta ce od muke jer su im Amerikanci prijatelji i saveznici. Ali zato Sirijci ne znaju sta ce od srece jer su im Rusi braca i saveznici.

Markos

pre 4 godine

(Αρτεμισία, 9. oktobar 2019 16:16)
Ne kontam ti poređenje, Albanci su imali gotovo sve moguće saveznike na svojoj strani, uključujući i NATO I EU I Tursku, Kurdi nemaju nikoga.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Da, ali vi govorite da su ameri ti koji ne valjaju, jer gledaju samo svoje interese, ostavljaju saveznike na cedilu itd.
Pretpostavljam, da su onda rusi drugaciji.
E sad kad se dokazalo da nisu, da rade sve isto kao i ameri, sto onda prigovarate i ne volite amere, kad su isti kao rusi?
Da ste ikad ucili istoriju, videli bi da svaka svetska sili ili regionalna...gleda svoje interese. Tu kroz istoriju nema razlike
(Deda, 09. oktobar 2019 16:44)

Ne volimo amere zato što su svoju politiku sprovodili direktno nad nama. Zato što su nam uništili zemlju, državu, ljude, sve... Oni su krivi zbog sadašnje situacije kod nas. Gde se samo bezobrazan obogatio. Ali ti verovatno to ne želiš da čuješ, jer se ne poklapa sa tvojim uverenjima. Naši interesi se se ne poklapaju sa američkim nikako. Nadam se da ćeš to jednog dana shvatiti.

Efraim

pre 4 godine

Ameri su, kao i uvek, napržili Kurde da ne sarađuju sa Sirijom i da će dobiti svoju državu. A onda su ih, kao i uvek što rade kada im se učini da je isplativo, ostavili na cedilu. Kurdi nisu hteli da pregovaraju sa Asadom, postavljali su čak uslove da im se prizna suverenitet i tamo gde su Arapi pre dolaska ISIS-a bili u većini. Sad kukaju za pomoć dok ih Turska demontira. Uopšte ih ne žalim, sami su krivi za sve što im se dešava.

autosovinista

pre 4 godine

rusi su prešli preko obaranja svog sopstvenog avijona, a da neće preko narušavanja teritorijalnog integriteta svog saveznika. Turski tok je važniji od savezništva...

Αρτεμισία

pre 4 godine

Da su Kurdi bili pametni i da nisu verovali Amerima nego da su gledali svoje interese, ušli u savez sa Asadom i Rusijom.
(Markoni)
---
Asad je diktator koji je negirao kurdska prava, pa bi bilo neobično da Kurdi sarađuju sa Asadom. Kao da kažete da su Albanci sa Kosova trebali sarađivati sa Miloševićem.

Ime

pre 4 godine

Prvo godinama kupovao americko oruzje...onda “okrene plocu” i kupi najmoderniji ruski PVO...pa onda napadne rusko-americki protektorat...jes’ takticar ovaj Turcin

Cigla u zidu

pre 4 godine

ID sa jedne, Turci sa druge strane. Do sada u Siriji je bilo mnogo "slucajnosti" kada su ID i Turska u pitanju...
(masinac, 09. oktobar 2019 15:28)
Ovo ce biti kraj Erdogana. Videce kad se nadje u sendviču izmedju Kurda sa sirijske i Kurda sa turske strane. Skupo ce ga kostati ovaj rat.

limeni gnu

pre 4 godine

Asad će se zvanično buniti,Moskva se neće mešati,Amerikanci će ostati na jugu uz naftne izvore,arapske države po običaju boli uvo za Kurde , a Kurdi će na najbolniji način naučiti da je tačna ona naša narodna-ko s đavolom tikve sadi o glavu mu se razbijaju.ID borci preoubučeni u proturske snage ili FSA će po izlasku na Eufrat krenuti na sirijsku vojsku i tek onda kreće pravo zakuvavanje.

Sandzak

pre 4 godine

Da je kod nas 5 miliona izbjeglica pitao bi vas kako bi se osjecali. a jos da nam iz komsiluka ulaze terroristi i napadaju nam policiju

Deda

pre 4 godine

E, sad da vidimo kako rusi cuvaju teritoriju svog saveznika, Sirije. Obecali su da ce da stite svaki pedalj Sirije, da vidimo. 
(opa, 09. oktobar 2019 15:48) Pa i Tramp je to rekao, pa?
(Dusanovo carstvo!, 9. oktobar 2019 16:09)

Da, ali vi govorite da su ameri ti koji ne valjaju, jer gledaju samo svoje interese, ostavljaju saveznike na cedilu itd.
Pretpostavljam, da su onda rusi drugaciji.
E sad kad se dokazalo da nisu, da rade sve isto kao i ameri, sto onda prigovarate i ne volite amere, kad su isti kao rusi?
Da ste ikad ucili istoriju, videli bi da svaka svetska sili ili regionalna...gleda svoje interese. Tu kroz istoriju nema razlike

Sandzak

pre 4 godine

Trump je dao zeleno svjetlo Erdoganu, jer da nije nebi se povukao. A vamo ko fole prica drugu pricu kako bi on unistio Tursku ekonomiju bla bla. Bez Turske i preko nje nebi Amerika mogla prec sa zapada na istok. Turska je danas velesila i sa njom nema sale.

veliki nemaju prijatelje

pre 4 godine

I Rusi i Ameri će da okrenu glave, a naši veliki prijatelji će da pokušaju da naude Kurdima, no Kurdi su tvrd orah. Tako da...

mitel026

pre 4 godine

Niko osim Kurda nece da pati. Sirija je precutno prihvatila da su im Kurdi zaposeli deo teritoreije i cute dok god ne traze nezavisnost tako da im Turci cine uslugu jer obavljaju prljav posao koji i Siriji odgovara. Irak ima isti problem, ali u jos vecoj meri. Turcima bi odgovaralo da se dignu i Kurdi iz Turske - jednim udarcem dve muve. Ame ri se povukli jer bi morali jos jednu novu drzavu da "postavljaju na noge", a Tramp je izbore dobio sa izjavama od kojih je jedna bila da nece da trosi pare na uzaludne ratove u zamljama koje ne zna ni gde se nalaze ili kako rece pre neki dan - nece da se upusta u ratove koje vode raznorazna plemena.

Dusanovo carstvo!

pre 4 godine

E, sad da vidimo kako rusi cuvaju teritoriju svog saveznika, Sirije. Obecali su da ce da stite svaki pedalj Sirije, da vidimo.
(opa, 09. oktobar 2019 15:48) Pa i Tramp je to rekao, pa?

Pera

pre 4 godine

Kurdi su najveća nacija na svetu koja nema svoju državu, nema svoje granice već žive u nekoliko susednih država, isto kao i rasuti svuda po svetu. Samo u Turskoj živi preko 10 miliona Kurda koji nemaju nikakvu autonomiju ... Amerika to sve zanemaruje jer ne želi sukob sa svojom saveznicom iz NATO pakta a isto tako i EU.

Markoni

pre 4 godine

Da su Kurdi bili pametni i da nisu verovali Amerima nego da su gledali svoje interese, ušli u savez sa Asadom i Rusijom do sada bi imali sigurnu autonomiju a Erdoganu bi bilo nemoguće da se meša. No generalno taj region očekuje haos u kome na terenu pobednika neće biti. Ameri su to skontali i otišli na vreme. Te narode čeka patnja, Turci će se svakako i jadu zabaviti i ništa dugoročno neće rešiti a nas i Evropu stotine hiljada izbeglica.

Milos

pre 4 godine

@ Упад у туђу државу...... Како то амери толеришу
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 9. oktobar 2019 15:30)

Sta god mi ovde mislili Turska je u NATO ...

Pera

pre 4 godine

Kurdi su najveća nacija na svetu koja nema svoju državu, nema svoje granice već žive u nekoliko susednih država, isto kao i rasuti svuda po svetu. Samo u Turskoj živi preko 10 miliona Kurda koji nemaju nikakvu autonomiju ... Amerika to sve zanemaruje jer ne želi sukob sa svojom saveznicom iz NATO pakta a isto tako i EU.

Markoni

pre 4 godine

Da su Kurdi bili pametni i da nisu verovali Amerima nego da su gledali svoje interese, ušli u savez sa Asadom i Rusijom do sada bi imali sigurnu autonomiju a Erdoganu bi bilo nemoguće da se meša. No generalno taj region očekuje haos u kome na terenu pobednika neće biti. Ameri su to skontali i otišli na vreme. Te narode čeka patnja, Turci će se svakako i jadu zabaviti i ništa dugoročno neće rešiti a nas i Evropu stotine hiljada izbeglica.

Ime

pre 4 godine

Prvo godinama kupovao americko oruzje...onda “okrene plocu” i kupi najmoderniji ruski PVO...pa onda napadne rusko-americki protektorat...jes’ takticar ovaj Turcin

Dusanovo carstvo!

pre 4 godine

E, sad da vidimo kako rusi cuvaju teritoriju svog saveznika, Sirije. Obecali su da ce da stite svaki pedalj Sirije, da vidimo.
(opa, 09. oktobar 2019 15:48) Pa i Tramp je to rekao, pa?

Cigla u zidu

pre 4 godine

ID sa jedne, Turci sa druge strane. Do sada u Siriji je bilo mnogo "slucajnosti" kada su ID i Turska u pitanju...
(masinac, 09. oktobar 2019 15:28)
Ovo ce biti kraj Erdogana. Videce kad se nadje u sendviču izmedju Kurda sa sirijske i Kurda sa turske strane. Skupo ce ga kostati ovaj rat.

Αρτεμισία

pre 4 godine

Da su Kurdi bili pametni i da nisu verovali Amerima nego da su gledali svoje interese, ušli u savez sa Asadom i Rusijom.
(Markoni)
---
Asad je diktator koji je negirao kurdska prava, pa bi bilo neobično da Kurdi sarađuju sa Asadom. Kao da kažete da su Albanci sa Kosova trebali sarađivati sa Miloševićem.

Majkl Džondar

pre 4 godine

Da, ali vi govorite da su ameri ti koji ne valjaju, jer gledaju samo svoje interese, ostavljaju saveznike na cedilu itd.
Pretpostavljam, da su onda rusi drugaciji.
E sad kad se dokazalo da nisu, da rade sve isto kao i ameri, sto onda prigovarate i ne volite amere, kad su isti kao rusi?
Da ste ikad ucili istoriju, videli bi da svaka svetska sili ili regionalna...gleda svoje interese. Tu kroz istoriju nema razlike
(Deda, 09. oktobar 2019 16:44)

Ne volimo amere zato što su svoju politiku sprovodili direktno nad nama. Zato što su nam uništili zemlju, državu, ljude, sve... Oni su krivi zbog sadašnje situacije kod nas. Gde se samo bezobrazan obogatio. Ali ti verovatno to ne želiš da čuješ, jer se ne poklapa sa tvojim uverenjima. Naši interesi se se ne poklapaju sa američkim nikako. Nadam se da ćeš to jednog dana shvatiti.

Milos

pre 4 godine

@ Упад у туђу државу...... Како то амери толеришу
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 9. oktobar 2019 15:30)

Sta god mi ovde mislili Turska je u NATO ...

Don Pablo

pre 4 godine

Jel postoji neki događaj u svetu da za to ovde nisu krivi Amerikanci.
Ako ratuju "zašto ratuju" ako se povuku "ostavili na cedilu" ako ne ratuju "gde su sad"

Markos

pre 4 godine

(Αρτεμισία, 9. oktobar 2019 16:16)
Ne kontam ti poređenje, Albanci su imali gotovo sve moguće saveznike na svojoj strani, uključujući i NATO I EU I Tursku, Kurdi nemaju nikoga.

aha

pre 4 godine

@Micko
Ma da. Evo Englezi, Francuzi, Belgijanci, Holandjani, Austrijanci, Svajcarci, Nemci, Italijanj, Juznokoreanci, Japanci, Kanadjani i ostala sirotinja ne znaju sta ce od muke jer su im Amerikanci prijatelji i saveznici. Ali zato Sirijci ne znaju sta ce od srece jer su im Rusi braca i saveznici.

Svarozic

pre 4 godine

Asad jeste (bio) diktator, ali u cijelom arapskom svijetu možda najmekši. U poređenju šta je Kurdima radio režim Sadama Huseina (koji je btw takođe bio američki saveznik jedno vrijeme) Asad im je majka Janja. Kurdi su na početku rata sarađivali sa Asadom, dok im Amerikanci nisu krenuli pomagati. Mada i sada kod Asada u Vladi i vojsci ima Kurda, ali i sekularnih Arapa sunita.
Treba vidjeti da li će Kurdi sa sjevera Iraka, koji jedini imaju ozbiljne oružane snage, pomoći braći u Siriji.
Kurdi su danas, usljed sticaja istorijskih okolnosti, uglavnom ljevičarski nastrojeni i nisu neki vijernici, za razliku npr. od prije 100 i više godina kad su vršili teške zločine nad Jermenima, Asircima i drugim nemuslimanima.

mitel026

pre 4 godine

Niko osim Kurda nece da pati. Sirija je precutno prihvatila da su im Kurdi zaposeli deo teritoreije i cute dok god ne traze nezavisnost tako da im Turci cine uslugu jer obavljaju prljav posao koji i Siriji odgovara. Irak ima isti problem, ali u jos vecoj meri. Turcima bi odgovaralo da se dignu i Kurdi iz Turske - jednim udarcem dve muve. Ame ri se povukli jer bi morali jos jednu novu drzavu da "postavljaju na noge", a Tramp je izbore dobio sa izjavama od kojih je jedna bila da nece da trosi pare na uzaludne ratove u zamljama koje ne zna ni gde se nalaze ili kako rece pre neki dan - nece da se upusta u ratove koje vode raznorazna plemena.

aha

pre 4 godine

@kro-manjon
Decko, to je DEO SIRIJE, kako si i sam napisao. Dakle, gde su Rusi koji su vise puta izjavili da ce cuvati sirijsku teritoriju od agresije? Gde su? Koga briga ko kontrolise taj deo? Jos malo pa cete gledati ko vlada u kojoj opstini, samo da opravdate ruski kukavicluk.

Иван Грозни

pre 4 godine

Турска је кључни амерички савезник заједно са С. Арабијом и Израелом. Према томе, САД неће ни у лудилу да изгубе савезништво Турске због неких Курда. Ово што се десило у Сирији занимљиво је и за Балкан. Многи ће бити изненађени, али у не тако далекој будућности један народ на Балкану, који је у невиђеној експанзији, који мисли да има свемоћне савезнике, такође ће остати без америчке подршке.

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 4 godine

Ovo je dobro i za sve.
Asad ionako ne kontroliše taj deo gde su Kurdi, a Kurdi dok su bili u ljubavi sa Amerima, odbijali su svaku inicijativu Asada za zajedničko delovanje protiv ID.
Erdogan je dobio dozvolu iz Moskve da malo "primiri" Kurde, tako da kad dobiju po ćušci, zakucaće Asadu na vrtata.Bolje im je i autonomija u Siriji od ničega u Turskoj.
Erdogan ne planira da drzi Kurdski deo Sirije pod okupacijom već da vrati Kurde, da budu deo Sirije jer su počeli da tripuju da imaju svoju državu i bili stalna pretnja Turskoj da tu 'drzavu' prosire na deo Turske i Iraka.
Osim Kurdima, ova opcija je dobra i za Erdogana i za Asada, posedno i za Ruse i za Irak.

limeni gnu

pre 4 godine

Asad će se zvanično buniti,Moskva se neće mešati,Amerikanci će ostati na jugu uz naftne izvore,arapske države po običaju boli uvo za Kurde , a Kurdi će na najbolniji način naučiti da je tačna ona naša narodna-ko s đavolom tikve sadi o glavu mu se razbijaju.ID borci preoubučeni u proturske snage ili FSA će po izlasku na Eufrat krenuti na sirijsku vojsku i tek onda kreće pravo zakuvavanje.

Efraim

pre 4 godine

Ameri su, kao i uvek, napržili Kurde da ne sarađuju sa Sirijom i da će dobiti svoju državu. A onda su ih, kao i uvek što rade kada im se učini da je isplativo, ostavili na cedilu. Kurdi nisu hteli da pregovaraju sa Asadom, postavljali su čak uslove da im se prizna suverenitet i tamo gde su Arapi pre dolaska ISIS-a bili u većini. Sad kukaju za pomoć dok ih Turska demontira. Uopšte ih ne žalim, sami su krivi za sve što im se dešava.

Celsou

pre 4 godine

Asad jeste (bio) diktator, ali u cijelom arapskom svijetu možda najmekši. U poređenju šta je Kurdima radio režim Sadama Huseina.
(Svarožić)
---
Dinastija Asad koja vlada skoro pola veka, pobila je pre ovog rata oko 100 000 ljudi, najteži je bio masakr u Hami 1982. Pa govoriti da je Asad najmekši predstavlja nepoznavanje istorije. U ovom pak ratu, pola miliona ljudi je moralo da umre da bi jedan čovek ostao na vlasti.

Kurdi nisu na početku sarađivali sa Asadom, kako tvrdite, niti su ih Amerikanci naveli da se okrenu protiv tog diktatora. Obama je godinu dana ignorisao rat u Siriji kako bi pokazao da je drugačiji od Busha. Asad na primer, Kurdima nije dao državljanstvo, pa su oni bili bez osnovnih ljudskih prava otkad je dinastija prigrabila vlast.

Sandzak

pre 4 godine

Da je kod nas 5 miliona izbjeglica pitao bi vas kako bi se osjecali. a jos da nam iz komsiluka ulaze terroristi i napadaju nam policiju

veliki nemaju prijatelje

pre 4 godine

I Rusi i Ameri će da okrenu glave, a naši veliki prijatelji će da pokušaju da naude Kurdima, no Kurdi su tvrd orah. Tako da...

autosovinista

pre 4 godine

rusi su prešli preko obaranja svog sopstvenog avijona, a da neće preko narušavanja teritorijalnog integriteta svog saveznika. Turski tok je važniji od savezništva...

Sandzak

pre 4 godine

Trump je dao zeleno svjetlo Erdoganu, jer da nije nebi se povukao. A vamo ko fole prica drugu pricu kako bi on unistio Tursku ekonomiju bla bla. Bez Turske i preko nje nebi Amerika mogla prec sa zapada na istok. Turska je danas velesila i sa njom nema sale.

Deda

pre 4 godine

E, sad da vidimo kako rusi cuvaju teritoriju svog saveznika, Sirije. Obecali su da ce da stite svaki pedalj Sirije, da vidimo. 
(opa, 09. oktobar 2019 15:48) Pa i Tramp je to rekao, pa?
(Dusanovo carstvo!, 9. oktobar 2019 16:09)

Da, ali vi govorite da su ameri ti koji ne valjaju, jer gledaju samo svoje interese, ostavljaju saveznike na cedilu itd.
Pretpostavljam, da su onda rusi drugaciji.
E sad kad se dokazalo da nisu, da rade sve isto kao i ameri, sto onda prigovarate i ne volite amere, kad su isti kao rusi?
Da ste ikad ucili istoriju, videli bi da svaka svetska sili ili regionalna...gleda svoje interese. Tu kroz istoriju nema razlike

jbt

pre 4 godine

@Svarozic
Asad dobar prema Kurdima? On i njegov otac pobili su bukvalno nekoliko stotina hiljada Kurda! NEKOLIKO STOTINA HILJADA! U Siriji Kurdi nemaju nikakva prava, kao da ne postoje! I to sve zahvaljujuci “mekom” diktatoru Asadu i njegovom tati... Asadu.
Sadam je za njih bio mala maca, on je makar standard bio doveo na visok nivo do sukoba s Amerima. Ovi decenijama guraju narod u rat, pa otac ovoga je izgubio gomilu ratova iako je imao najbolje oruzje, izginuo mu narod, ali nista to njega i sincica mu nije zabrinjavalo, ostalo dovoljno da se izivljavaju nad Kurdima.

Αρτεμισία

pre 4 godine

Da su Kurdi bili pametni i da nisu verovali Amerima nego da su gledali svoje interese, ušli u savez sa Asadom i Rusijom.
(Markoni)
---
Asad je diktator koji je negirao kurdska prava, pa bi bilo neobično da Kurdi sarađuju sa Asadom. Kao da kažete da su Albanci sa Kosova trebali sarađivati sa Miloševićem.

aha

pre 4 godine

@kro-manjon
Decko, to je DEO SIRIJE, kako si i sam napisao. Dakle, gde su Rusi koji su vise puta izjavili da ce cuvati sirijsku teritoriju od agresije? Gde su? Koga briga ko kontrolise taj deo? Jos malo pa cete gledati ko vlada u kojoj opstini, samo da opravdate ruski kukavicluk.

Celsou

pre 4 godine

Asad jeste (bio) diktator, ali u cijelom arapskom svijetu možda najmekši. U poređenju šta je Kurdima radio režim Sadama Huseina.
(Svarožić)
---
Dinastija Asad koja vlada skoro pola veka, pobila je pre ovog rata oko 100 000 ljudi, najteži je bio masakr u Hami 1982. Pa govoriti da je Asad najmekši predstavlja nepoznavanje istorije. U ovom pak ratu, pola miliona ljudi je moralo da umre da bi jedan čovek ostao na vlasti.

Kurdi nisu na početku sarađivali sa Asadom, kako tvrdite, niti su ih Amerikanci naveli da se okrenu protiv tog diktatora. Obama je godinu dana ignorisao rat u Siriji kako bi pokazao da je drugačiji od Busha. Asad na primer, Kurdima nije dao državljanstvo, pa su oni bili bez osnovnih ljudskih prava otkad je dinastija prigrabila vlast.

Sandzak

pre 4 godine

Da je kod nas 5 miliona izbjeglica pitao bi vas kako bi se osjecali. a jos da nam iz komsiluka ulaze terroristi i napadaju nam policiju

Majkl Džondar

pre 4 godine

Da, ali vi govorite da su ameri ti koji ne valjaju, jer gledaju samo svoje interese, ostavljaju saveznike na cedilu itd.
Pretpostavljam, da su onda rusi drugaciji.
E sad kad se dokazalo da nisu, da rade sve isto kao i ameri, sto onda prigovarate i ne volite amere, kad su isti kao rusi?
Da ste ikad ucili istoriju, videli bi da svaka svetska sili ili regionalna...gleda svoje interese. Tu kroz istoriju nema razlike
(Deda, 09. oktobar 2019 16:44)

Ne volimo amere zato što su svoju politiku sprovodili direktno nad nama. Zato što su nam uništili zemlju, državu, ljude, sve... Oni su krivi zbog sadašnje situacije kod nas. Gde se samo bezobrazan obogatio. Ali ti verovatno to ne želiš da čuješ, jer se ne poklapa sa tvojim uverenjima. Naši interesi se se ne poklapaju sa američkim nikako. Nadam se da ćeš to jednog dana shvatiti.

Efraim

pre 4 godine

Ameri su, kao i uvek, napržili Kurde da ne sarađuju sa Sirijom i da će dobiti svoju državu. A onda su ih, kao i uvek što rade kada im se učini da je isplativo, ostavili na cedilu. Kurdi nisu hteli da pregovaraju sa Asadom, postavljali su čak uslove da im se prizna suverenitet i tamo gde su Arapi pre dolaska ISIS-a bili u većini. Sad kukaju za pomoć dok ih Turska demontira. Uopšte ih ne žalim, sami su krivi za sve što im se dešava.

aha

pre 4 godine

@Micko
Ma da. Evo Englezi, Francuzi, Belgijanci, Holandjani, Austrijanci, Svajcarci, Nemci, Italijanj, Juznokoreanci, Japanci, Kanadjani i ostala sirotinja ne znaju sta ce od muke jer su im Amerikanci prijatelji i saveznici. Ali zato Sirijci ne znaju sta ce od srece jer su im Rusi braca i saveznici.

Cigla u zidu

pre 4 godine

ID sa jedne, Turci sa druge strane. Do sada u Siriji je bilo mnogo "slucajnosti" kada su ID i Turska u pitanju...
(masinac, 09. oktobar 2019 15:28)
Ovo ce biti kraj Erdogana. Videce kad se nadje u sendviču izmedju Kurda sa sirijske i Kurda sa turske strane. Skupo ce ga kostati ovaj rat.

Dusanovo carstvo!

pre 4 godine

E, sad da vidimo kako rusi cuvaju teritoriju svog saveznika, Sirije. Obecali su da ce da stite svaki pedalj Sirije, da vidimo.
(opa, 09. oktobar 2019 15:48) Pa i Tramp je to rekao, pa?

Deda

pre 4 godine

E, sad da vidimo kako rusi cuvaju teritoriju svog saveznika, Sirije. Obecali su da ce da stite svaki pedalj Sirije, da vidimo. 
(opa, 09. oktobar 2019 15:48) Pa i Tramp je to rekao, pa?
(Dusanovo carstvo!, 9. oktobar 2019 16:09)

Da, ali vi govorite da su ameri ti koji ne valjaju, jer gledaju samo svoje interese, ostavljaju saveznike na cedilu itd.
Pretpostavljam, da su onda rusi drugaciji.
E sad kad se dokazalo da nisu, da rade sve isto kao i ameri, sto onda prigovarate i ne volite amere, kad su isti kao rusi?
Da ste ikad ucili istoriju, videli bi da svaka svetska sili ili regionalna...gleda svoje interese. Tu kroz istoriju nema razlike

Sandzak

pre 4 godine

Trump je dao zeleno svjetlo Erdoganu, jer da nije nebi se povukao. A vamo ko fole prica drugu pricu kako bi on unistio Tursku ekonomiju bla bla. Bez Turske i preko nje nebi Amerika mogla prec sa zapada na istok. Turska je danas velesila i sa njom nema sale.

jbt

pre 4 godine

@Svarozic
Asad dobar prema Kurdima? On i njegov otac pobili su bukvalno nekoliko stotina hiljada Kurda! NEKOLIKO STOTINA HILJADA! U Siriji Kurdi nemaju nikakva prava, kao da ne postoje! I to sve zahvaljujuci “mekom” diktatoru Asadu i njegovom tati... Asadu.
Sadam je za njih bio mala maca, on je makar standard bio doveo na visok nivo do sukoba s Amerima. Ovi decenijama guraju narod u rat, pa otac ovoga je izgubio gomilu ratova iako je imao najbolje oruzje, izginuo mu narod, ali nista to njega i sincica mu nije zabrinjavalo, ostalo dovoljno da se izivljavaju nad Kurdima.

Don Pablo

pre 4 godine

Jel postoji neki događaj u svetu da za to ovde nisu krivi Amerikanci.
Ako ratuju "zašto ratuju" ako se povuku "ostavili na cedilu" ako ne ratuju "gde su sad"

Markoni

pre 4 godine

Da su Kurdi bili pametni i da nisu verovali Amerima nego da su gledali svoje interese, ušli u savez sa Asadom i Rusijom do sada bi imali sigurnu autonomiju a Erdoganu bi bilo nemoguće da se meša. No generalno taj region očekuje haos u kome na terenu pobednika neće biti. Ameri su to skontali i otišli na vreme. Te narode čeka patnja, Turci će se svakako i jadu zabaviti i ništa dugoročno neće rešiti a nas i Evropu stotine hiljada izbeglica.

autosovinista

pre 4 godine

rusi su prešli preko obaranja svog sopstvenog avijona, a da neće preko narušavanja teritorijalnog integriteta svog saveznika. Turski tok je važniji od savezništva...

Milos

pre 4 godine

@ Упад у туђу државу...... Како то амери толеришу
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 9. oktobar 2019 15:30)

Sta god mi ovde mislili Turska je u NATO ...

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 4 godine

Ovo je dobro i za sve.
Asad ionako ne kontroliše taj deo gde su Kurdi, a Kurdi dok su bili u ljubavi sa Amerima, odbijali su svaku inicijativu Asada za zajedničko delovanje protiv ID.
Erdogan je dobio dozvolu iz Moskve da malo "primiri" Kurde, tako da kad dobiju po ćušci, zakucaće Asadu na vrtata.Bolje im je i autonomija u Siriji od ničega u Turskoj.
Erdogan ne planira da drzi Kurdski deo Sirije pod okupacijom već da vrati Kurde, da budu deo Sirije jer su počeli da tripuju da imaju svoju državu i bili stalna pretnja Turskoj da tu 'drzavu' prosire na deo Turske i Iraka.
Osim Kurdima, ova opcija je dobra i za Erdogana i za Asada, posedno i za Ruse i za Irak.

veliki nemaju prijatelje

pre 4 godine

I Rusi i Ameri će da okrenu glave, a naši veliki prijatelji će da pokušaju da naude Kurdima, no Kurdi su tvrd orah. Tako da...

Svarozic

pre 4 godine

Asad jeste (bio) diktator, ali u cijelom arapskom svijetu možda najmekši. U poređenju šta je Kurdima radio režim Sadama Huseina (koji je btw takođe bio američki saveznik jedno vrijeme) Asad im je majka Janja. Kurdi su na početku rata sarađivali sa Asadom, dok im Amerikanci nisu krenuli pomagati. Mada i sada kod Asada u Vladi i vojsci ima Kurda, ali i sekularnih Arapa sunita.
Treba vidjeti da li će Kurdi sa sjevera Iraka, koji jedini imaju ozbiljne oružane snage, pomoći braći u Siriji.
Kurdi su danas, usljed sticaja istorijskih okolnosti, uglavnom ljevičarski nastrojeni i nisu neki vijernici, za razliku npr. od prije 100 i više godina kad su vršili teške zločine nad Jermenima, Asircima i drugim nemuslimanima.

Pera

pre 4 godine

Kurdi su najveća nacija na svetu koja nema svoju državu, nema svoje granice već žive u nekoliko susednih država, isto kao i rasuti svuda po svetu. Samo u Turskoj živi preko 10 miliona Kurda koji nemaju nikakvu autonomiju ... Amerika to sve zanemaruje jer ne želi sukob sa svojom saveznicom iz NATO pakta a isto tako i EU.

Иван Грозни

pre 4 godine

Турска је кључни амерички савезник заједно са С. Арабијом и Израелом. Према томе, САД неће ни у лудилу да изгубе савезништво Турске због неких Курда. Ово што се десило у Сирији занимљиво је и за Балкан. Многи ће бити изненађени, али у не тако далекој будућности један народ на Балкану, који је у невиђеној експанзији, који мисли да има свемоћне савезнике, такође ће остати без америчке подршке.

Ime

pre 4 godine

Prvo godinama kupovao americko oruzje...onda “okrene plocu” i kupi najmoderniji ruski PVO...pa onda napadne rusko-americki protektorat...jes’ takticar ovaj Turcin

limeni gnu

pre 4 godine

Asad će se zvanično buniti,Moskva se neće mešati,Amerikanci će ostati na jugu uz naftne izvore,arapske države po običaju boli uvo za Kurde , a Kurdi će na najbolniji način naučiti da je tačna ona naša narodna-ko s đavolom tikve sadi o glavu mu se razbijaju.ID borci preoubučeni u proturske snage ili FSA će po izlasku na Eufrat krenuti na sirijsku vojsku i tek onda kreće pravo zakuvavanje.

Markos

pre 4 godine

(Αρτεμισία, 9. oktobar 2019 16:16)
Ne kontam ti poređenje, Albanci su imali gotovo sve moguće saveznike na svojoj strani, uključujući i NATO I EU I Tursku, Kurdi nemaju nikoga.

mitel026

pre 4 godine

Niko osim Kurda nece da pati. Sirija je precutno prihvatila da su im Kurdi zaposeli deo teritoreije i cute dok god ne traze nezavisnost tako da im Turci cine uslugu jer obavljaju prljav posao koji i Siriji odgovara. Irak ima isti problem, ali u jos vecoj meri. Turcima bi odgovaralo da se dignu i Kurdi iz Turske - jednim udarcem dve muve. Ame ri se povukli jer bi morali jos jednu novu drzavu da "postavljaju na noge", a Tramp je izbore dobio sa izjavama od kojih je jedna bila da nece da trosi pare na uzaludne ratove u zamljama koje ne zna ni gde se nalaze ili kako rece pre neki dan - nece da se upusta u ratove koje vode raznorazna plemena.