Utorak, 13.08.2019.

17:08

Albanski istoričari: Dečani su manastir pravoslavnih Albanaca, SPC da se izvini

Udruženje kosovskih istoričara "Ali Hadri" u Dečanima zatražilo je od SPC da se izvini zbog, kako tvrde, "genocida" koji su Srbi navodno počinili nad Albancima.

Izvor: Tanjug

Albanski istorièari: Deèani su manastir pravoslavnih Albanaca, SPC da se izvini IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

Petar

pre 4 godine

To je vekovima poznata cinjenica. Albanci su dosli, sagradili nam manastire, uveli nas u pravoslavlje, poklonili nam jezik i kulturu, a mi im ovako zabijamo noz u ledja pa necemo da ih priznamo. E bas smo..., uh.

Mare

pre 4 godine

Ali recenica velikih albanskih istoricara "uzurpirali srpski okupatori još u srednjem veku" govori apsolutno sve o Kosovsko Metohijskom problemu.

mlekadzija

pre 4 godine

Кад затаји фармација у помоћ прискаче текстилна индустрија...ни овима није лако...

Solomon

pre 4 godine

Manastiri ne mogu biti albanski, da je tako bila bi ih puna Albanija ali in nema. Ima ih samo tamo gde su živeli srpski vladari, nikada nije bilo lako biti pravoslavac zato su Albanci i prešli u islam,a sada gle čuda postadoše i Iliri, i pravoslavci a kada je teško nema ih nigde.

Бата Стојковић

pre 4 godine

Годинама тврдим да албанском шовинизму нема пандана нигде у свету. Народ који ни један свој историјски споменик нема, коме су други направили државу јер сами у стању то нису да ураде не либе се да отимају туђе јер тако већ вековима раде.

Mare

pre 4 godine

Koji istoričar??? Pa vi ste ekvivalent Hrvatima i njihovim istoričarima čija je istorija tu do poslednjih 100 150 godina.
I tu tanku istoriju falcifikujete i izmišljate i jedni i drugi, baš zato što je tanka.

sister, sami smo dozvolili da platimo

pre 4 godine

@Bruder
Nauke si učio sa ovim nazovi istoričarima, mnogo je takvih škola. To što neko nije imao državu, nije čudno, za nju je potreban legitimitet i snaga da postoji, ali ne znači da nisu postojali kao zajednica. To što je nekima tek skora pošlo za rukom da imaju državu i propinju se ko da su se dohvatlili čuda, nije čudo, uvek su postojali nekadri za samostalno postojanje u ovom zanemraljivo konsolidovanom prostoru. I to jeste ono što je stalno vodilo ili osmišljavalo podele. Vanredno retko se mislilo svojom glavom i od svega što si rekao tačno je jedino da je to Srbima pošlo za rukom, ali uz cenu od 2 miliona žrtava u dva svetska rata. I taj uspeh je dao priliku da se i ostali odvoje od feudalnog ropstva, a legitimitet su našli pristupajući kao i sami Srbi novoj državi. Rezultat na kraju znamo, taj njihov uspeh smo opet mi platili. To je problem, zato ne upadaj u nacionalističke klopke, jer nisu to ideje ovog vremena i prostora. Odvajkada pripadaju strancu koji skupo prodaje isteklo, dok se oni sami reformišu. Srbija je već jednom bila gurana unazad u kraljevinu i feudalno, a glasala je da ima ustav, skupštinu i kapitalizam, popuštanje i skretanje je koštalo miliona života. Danas nije država teritorija, nije ni nacija, već svaki pojedinac. Rezolucija kojom se vidi je porasla, ne treba ti presek proseka u modelu plemena zvani nacija da bi živeo, oči ti jeste to državno biće dalo jer je nacija bilo kada je trebalo, nemoj da ih zato sebi čupaš zarad neke stare slike.

bunjuel

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D
(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Koliko neistina u jednoj rečenici... Prvo, ovo nije ekvivalent tvrdnji da je 'Slavonija srpska zemlja'. 'Slavonija srpska zemlja' je isto što i 'Kosovo je albansko' (i to nategnuto, kad bi recimo albanska većina poatojala bez viševekovnog etničkog čišćenja). Ovo bi bilo isto kao, recimo, tvrditi da je nekakva hrvatska katedrala u Vinkovcima ili Osijeku koja je vekovima bila cilj hodočašća svih koji su živeli u okolini, a danas je UNESCO Heritage Site (izvinjavam se, ne poznajem dobro kraj, ali mislim da nema takvih), izgrađena od strane poznatog neimara Srboljuba Tarabića. Dakle, ne pravo na teritoriju iz većinskog stanovništva, već prisvajanje tuđe istorije i kulture smehotresnim lažima.
Za Dubrovnik, s druge strane, ne znam da li može da se kaže da je srpski grad, ali znam da nikako ne može da se kaže da je hrvatski. Kroz celu njegovu istoriju imao je veze sa Venecijom, Grčkom, dok je stanovništvo i zaleđe do vrlo skoro bilo većinski srpsko (mešavina starih Romeja, Ilira, koga već, i Slovena Srba). Hrvatska je možda jednom na kratko dobacila do dole. Do '91. I ko zna dokad. Pa ti razmisli šta je tu ludilo mozga.

Sto Srbin izmisli to Nemac napravi

pre 4 godine

Ajmo redom ako su Albanci Iliri ja sam Petar Pan. Zašto? Zato što su Iliri bili visoki rastom, gusari imali svoja plemena po celom Balkanu. Albanci su niski rastom, nikakvi moreplovci, niti su gusarili niti trgovali morem, većina albanskih reči vezanih za more su tuđe, ali na drugoj strani imamo Slovene koje Albanci podjednako mrze bili oni Srbi ili Hrvati samo vešto kriju, elem Sloveni su visoki, bili su veliki moreplovci, i gusari i trgovci, čak su sa Avarima napadali Carigrad a kako bi nego čamcima i brodovima. Ima ih po celom Balkanu znači pravi Iliri su Sloveni. Sve ostalo je laž.

xxxx

pre 4 godine

Samo procitajte komentar "pijanog zlotvora" i sve ce vam se samo reći..Koja je razlika u tome i u ovome ludilu sto Albanci sad kazu?Nema razlike.Srbi prisvajaju Dubrovnik,Slavoniju,Bosnu..Crnu Goru da ne pricamo...a niko ne pominje poslije Berlinskog kongresa 1878.godine da je Srbija bila bez Kosova bez Vojvodine i sa malim dijelom danasnje Sumadije...to ne moze nidje da se procita...E sad smeta kad Albanci ovako pricaju a kad vi to radite onda je Ok i onda su vasi istoricari i politicari u pravu i ako ni to nema veze sa istinom
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (petar, 13. avgust 2019 18:39)
Niko ne prisvaja Crnu Goru, vec samo tvrdimo da smo svi ista nacija, sto je i istina. Ako neko misli da su to 2 razlicita naroda, da li to znaci da Sloba,Radovan Karadzic, Pavkovic i Sljivancanin onda nisu Srbi?

pa da

pre 4 godine

Dečanska hrisovulja: Dokument o izgradnji Visokih Dečana i manastirskom vlastelinstvu

Hrisovulјa je tako napisana 1330. godine u obliku pergamentnog svitka 390 h 5200 mm u kralјevom domu u Porodimlјi, a to je neosporno bio vladarski dvor u Nerodimlјi u južnom delu Kosova. Pisana je ustavnim slovima, crnim mastilom, a inicijalna slova i kralјev potpis izvedeni su crvenom bojom. Ovako duga hrisovulјa napravlјena je od osam pergamenata prefinjene izrade. Gornji kraj je učvršćen tamnocrvenom kožom da bi se zaštitio početni deo pergamenta. U sredini vrha povelјe nalazi se ornament u obliku plavog kruga prečnika 58 mm oko kojeg se nalazi osam manjih krugova sa crvenim zvezdicama, pa je ukupni prečnik 137 mm.


"Pomenuću Simeona Nemanju, prvog i svetog vladara, lјubitelјa otadžbine, prosvetitelјa srpskog i novog mirotočca i od njega rođenog sina od mladosti od Boga volјenog, svetog preosvećenog Savu, prvog srpskog arhiepiskopa, i brata njegovog po telu prvovenčanog kralјa Stefana i posle ovih sve naše roditelјe koji su od njih zablistali i koji su carovali na zemlјi, njima neka je večna uspomena. Od njihovog plemena sam i ja grešni i nedostojni rob Hristov, Stefan kralј i s Bogom samodržac svih srpskih i pomorskih zemalјa".


https://kossev.info/decanska-hrisovulja-dokument-o-izgradnji-visokih-decana-i-manastirskom-vlastelinstvu/

Nikola

pre 4 godine

I onda da mrmot zavije cokoladu u foliju. Ovi siptari kako su krenuli svojatace i egipatske stare faraonske dinastije i da naravno piramide su napravili iliri ???

kilo belog i sifon sode

pre 4 godine

@drago

jeste prica je pocela 41...pa 91 kada su mene i moje drugove 18godisnjake na odsluzenju vojnog roka u Jna napale tudjmanove zenge...

Slobodni Klikeri

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D
(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Ne,ovo je ekvivalentno tome da je Tesla Hrvat,da je Marko Polo Hrvat,kao i Rudjer Boskovic, da je Istra hrvatska, kao i one price o (izmisljenim) hrvatskim kraljevima kojima se nijednom ni grob ne zna,a kamoli nesto vise.
A,sto se tice Dubrovnika i Slavonije,nadji austrijiski popis iz 1896. i zapanjices se da se ogromna vecina izjasnila da prica srpski,kao i sastav stanovnistva u Slavoniji sve do pred Drugi svetski rat.

Alien

pre 4 godine

@Drago: Pocelo je sa terorizmom kad su prvo slovenci napali JNA i ubijali vojnike iz mnogih republika a onda su vasi isto to radili i onda kad vojska uzvrati onda je to kao agresija.
Kao sto je jedan nemacki politicar rekao kad je pricao o terorizmu"ne moze covek da uzme pusku i da puca na vojsku zato sto se tom coveku ne dopada politicka situacija to je terorizam".
Inace ovi albanci su ludi oni nemaju dokaze ali to njima ne treba oni misle da su iliri i zato oni imaju pravo da uzmu sve.
Pa onda mogu Afrikanci da kazu da je ceo svet njihov zato sto je ljudska rasa homo sapiens iz afrike.

Boki

pre 4 godine

Kad su oteli celu zemlju i sve sto imaju,sto ne bi i jedan manastir.Ali ja mislim da ce to onemoguciti nas predsednik,zajedno sa svojim koalicionim partnerom Haradinajem.

Drago

pre 4 godine

(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Isti tako svi srpski političari i ideolozi, ili barem njihov dominantni dio, svoju priču o ratu započinju s kolovozom 1995. Kao, bilo je prije toga sve u redu, mirno i legitimno, i onda su hrvatske vlasti iz čista mira odlučile i napale tzv. Krajinu.
Kada su 91-ve s tog podrucja protjerali oko 150.000 Hrvata to je bilo humano preseljenje. A nakon Oluje protjerivanje.

analiticar_amater

pre 4 godine

Isti tako svi srpski političari i ideolozi, ili barem njihov dominantni dio, svoju priču o ratu započinju s kolovozom 1995. Kao, bilo je prije toga sve u redu, mirno i legitimno, i onda su hrvatske vlasti iz čista mira odlučile i napale tzv. Krajinu.
Kada su 91-ve s tog podrucja protjerali oko 150.000 Hrvata to je bilo humano preseljenje. A nakon Oluje protjerivanje.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Drago, 13. avgust 2019 19:22)

Ne, ne, ne, niko sa nase strane ne tvrdi da je rat poceo jos 1991. I to je poceo kada su Mercepovci poceli da uklanjaju Srbe po Vukovaru, na sta su savetnici upozaravali Franju Tudjmana da ce dovesti do reakcije Srba. Pa masovne likvidacije Srba u Pakrackoj poljani, Sisku, Osijeku i sirom Dalmacije. Sve lepo dokumentovano i potvrdjeno izjavama svedoka, samih aktera tih zlocina. To sto se vi pravite ludi i ignorisete istinu, to je vas problem. Koliko je Srba napustilo Zagreb, Zadar, Split, Osijek i Rijeku jos 1991? Kao bilo je sve u redu, mirno i legitimno, i onda su Srbi iz cista mira digli pobunu i napali Vukovar? Nije nego. Koga lazete?

Maksimilijan

pre 4 godine

Koliko mi je poznato albanski jezik nije imao svoje pismo sve do razvoja prvih nekoliko varijanti albanske latinice krajem 19. veka koja je rezultovala definisanjem konačnog izgleda albanske latinice na Manastirskom kongresu održanom 1908. godine u Manastiru, tada Bitolju,sedištu Manastirskog vilajeta Osmanskog carstva. U skladu sa ovim istorijskim činjenicama baš me interesuje na osnovu kojih istorijskih zapisa "albanski istoričari" iznose ovakve tvrdnje?

Bruder

pre 4 godine

Ovako su nastali Hrvati, Bosnjaci a evo sada i Crnogorci...otimacinom i falsifikatom. Nazalost sve dok su strane sile zainteresovane za slabljenje Srbije (saveznice Rusije), ovo ce prolaziti a mi cemo slabiti, jer sami ne mozemo lrotiv tolike sile. Nicija nije do zore. Pravda je nasa.

Bili Majer

pre 4 godine

Da da i Hilandar je stara albanska rec Hulniadare sto znaci albanos na staroalbanskom a sadasnjem Albanija. A skoro je otkriveno da je i sam Hrist bio albanac ...da da

Vlajko

pre 4 godine

Na gluposti ne treba ćutati već reagovati javno i odgovorno, a ne u fazonu ma pusti ih pričaju gluposti. Zato smo tu gde smo.
Na kraju će biti da je Srbija nastala pre par godina...

petar

pre 4 godine

Samo procitajte komentar "pijanog zlotvora" i sve ce vam se samo reći..Koja je razlika u tome i u ovome ludilu sto Albanci sad kazu?Nema razlike.Srbi prisvajaju Dubrovnik,Slavoniju,Bosnu..Crnu Goru da ne pricamo...a niko ne pominje poslije Berlinskog kongresa 1878.godine da je Srbija bila bez Kosova bez Vojvodine i sa malim dijelom danasnje Sumadije...to ne moze nidje da se procita...E sad smeta kad Albanci ovako pricaju a kad vi to radite onda je Ok i onda su vasi istoricari i politicari u pravu i ako ni to nema veze sa istinom

x

pre 4 godine

@Pijani zlotvor

samo sto ce, za razliku od nas, albancima ta sumanuta prica proci jer umeju da izaberu i stvore saveznike - opet, za razliku od nas koji decenijama cekamo propast amerike i vracanje komunizma iz mrtvih

Vlajko

pre 4 godine

Na gluposti ne treba ćutati već reagovati javno i odgovorno, a ne u fazonu ma pusti ih pričaju gluposti. Zato smo tu gde smo.
Na kraju će biti da je Srbija nastala pre par godina...

Dejan

pre 4 godine

Stvarno nisam nikakav nacionalista, Kosovo smatram izgubljenim, ne smatram ga "svetom zemljom". Danas imas teritoriju, sutra je nemas. To su sve zemlje u istoriji docekale i tako ce i dalje biti.

Ali ovo prisvajanje tudje kulture i istorije mi je apsolutno odvratno, nemoralno i necivilizovano. Kultura je jedna od najvaznijih odlika svakog naroda, i zato mi se manje svidja kradja kulture nego li teritorije.

Pijani zlotvor

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D

Poglavlje 27

pre 4 godine

Jos malo ce reci i da je Sveti Sava i sva loza Nemanjica poreklom Albanci.Uzas ,max se treba zaloziti i da se odbrane nase svetinje na Kosovu i Metohiji,oni ne prezaju od nicega samo da satru sve sto je Srpsko.

Poglavlje 27

pre 4 godine

Jos malo ce reci i da je Sveti Sava i sva loza Nemanjica poreklom Albanci.Uzas ,max se treba zaloziti i da se odbrane nase svetinje na Kosovu i Metohiji,oni ne prezaju od nicega samo da satru sve sto je Srpsko.

Slobodni Klikeri

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D
(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Ne,ovo je ekvivalentno tome da je Tesla Hrvat,da je Marko Polo Hrvat,kao i Rudjer Boskovic, da je Istra hrvatska, kao i one price o (izmisljenim) hrvatskim kraljevima kojima se nijednom ni grob ne zna,a kamoli nesto vise.
A,sto se tice Dubrovnika i Slavonije,nadji austrijiski popis iz 1896. i zapanjices se da se ogromna vecina izjasnila da prica srpski,kao i sastav stanovnistva u Slavoniji sve do pred Drugi svetski rat.

Maksimilijan

pre 4 godine

Koliko mi je poznato albanski jezik nije imao svoje pismo sve do razvoja prvih nekoliko varijanti albanske latinice krajem 19. veka koja je rezultovala definisanjem konačnog izgleda albanske latinice na Manastirskom kongresu održanom 1908. godine u Manastiru, tada Bitolju,sedištu Manastirskog vilajeta Osmanskog carstva. U skladu sa ovim istorijskim činjenicama baš me interesuje na osnovu kojih istorijskih zapisa "albanski istoričari" iznose ovakve tvrdnje?

Pijani zlotvor

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D

Vlajko

pre 4 godine

Na gluposti ne treba ćutati već reagovati javno i odgovorno, a ne u fazonu ma pusti ih pričaju gluposti. Zato smo tu gde smo.
Na kraju će biti da je Srbija nastala pre par godina...

Bili Majer

pre 4 godine

Da da i Hilandar je stara albanska rec Hulniadare sto znaci albanos na staroalbanskom a sadasnjem Albanija. A skoro je otkriveno da je i sam Hrist bio albanac ...da da

Dejan

pre 4 godine

Stvarno nisam nikakav nacionalista, Kosovo smatram izgubljenim, ne smatram ga "svetom zemljom". Danas imas teritoriju, sutra je nemas. To su sve zemlje u istoriji docekale i tako ce i dalje biti.

Ali ovo prisvajanje tudje kulture i istorije mi je apsolutno odvratno, nemoralno i necivilizovano. Kultura je jedna od najvaznijih odlika svakog naroda, i zato mi se manje svidja kradja kulture nego li teritorije.

Bruder

pre 4 godine

Ovako su nastali Hrvati, Bosnjaci a evo sada i Crnogorci...otimacinom i falsifikatom. Nazalost sve dok su strane sile zainteresovane za slabljenje Srbije (saveznice Rusije), ovo ce prolaziti a mi cemo slabiti, jer sami ne mozemo lrotiv tolike sile. Nicija nije do zore. Pravda je nasa.

analiticar_amater

pre 4 godine

Isti tako svi srpski političari i ideolozi, ili barem njihov dominantni dio, svoju priču o ratu započinju s kolovozom 1995. Kao, bilo je prije toga sve u redu, mirno i legitimno, i onda su hrvatske vlasti iz čista mira odlučile i napale tzv. Krajinu.
Kada su 91-ve s tog podrucja protjerali oko 150.000 Hrvata to je bilo humano preseljenje. A nakon Oluje protjerivanje.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Drago, 13. avgust 2019 19:22)

Ne, ne, ne, niko sa nase strane ne tvrdi da je rat poceo jos 1991. I to je poceo kada su Mercepovci poceli da uklanjaju Srbe po Vukovaru, na sta su savetnici upozaravali Franju Tudjmana da ce dovesti do reakcije Srba. Pa masovne likvidacije Srba u Pakrackoj poljani, Sisku, Osijeku i sirom Dalmacije. Sve lepo dokumentovano i potvrdjeno izjavama svedoka, samih aktera tih zlocina. To sto se vi pravite ludi i ignorisete istinu, to je vas problem. Koliko je Srba napustilo Zagreb, Zadar, Split, Osijek i Rijeku jos 1991? Kao bilo je sve u redu, mirno i legitimno, i onda su Srbi iz cista mira digli pobunu i napali Vukovar? Nije nego. Koga lazete?

bunjuel

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D
(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Koliko neistina u jednoj rečenici... Prvo, ovo nije ekvivalent tvrdnji da je 'Slavonija srpska zemlja'. 'Slavonija srpska zemlja' je isto što i 'Kosovo je albansko' (i to nategnuto, kad bi recimo albanska većina poatojala bez viševekovnog etničkog čišćenja). Ovo bi bilo isto kao, recimo, tvrditi da je nekakva hrvatska katedrala u Vinkovcima ili Osijeku koja je vekovima bila cilj hodočašća svih koji su živeli u okolini, a danas je UNESCO Heritage Site (izvinjavam se, ne poznajem dobro kraj, ali mislim da nema takvih), izgrađena od strane poznatog neimara Srboljuba Tarabića. Dakle, ne pravo na teritoriju iz većinskog stanovništva, već prisvajanje tuđe istorije i kulture smehotresnim lažima.
Za Dubrovnik, s druge strane, ne znam da li može da se kaže da je srpski grad, ali znam da nikako ne može da se kaže da je hrvatski. Kroz celu njegovu istoriju imao je veze sa Venecijom, Grčkom, dok je stanovništvo i zaleđe do vrlo skoro bilo većinski srpsko (mešavina starih Romeja, Ilira, koga već, i Slovena Srba). Hrvatska je možda jednom na kratko dobacila do dole. Do '91. I ko zna dokad. Pa ti razmisli šta je tu ludilo mozga.

Vlajko

pre 4 godine

Na gluposti ne treba ćutati već reagovati javno i odgovorno, a ne u fazonu ma pusti ih pričaju gluposti. Zato smo tu gde smo.
Na kraju će biti da je Srbija nastala pre par godina...

Alien

pre 4 godine

@Drago: Pocelo je sa terorizmom kad su prvo slovenci napali JNA i ubijali vojnike iz mnogih republika a onda su vasi isto to radili i onda kad vojska uzvrati onda je to kao agresija.
Kao sto je jedan nemacki politicar rekao kad je pricao o terorizmu"ne moze covek da uzme pusku i da puca na vojsku zato sto se tom coveku ne dopada politicka situacija to je terorizam".
Inace ovi albanci su ludi oni nemaju dokaze ali to njima ne treba oni misle da su iliri i zato oni imaju pravo da uzmu sve.
Pa onda mogu Afrikanci da kazu da je ceo svet njihov zato sto je ljudska rasa homo sapiens iz afrike.

petar

pre 4 godine

Samo procitajte komentar "pijanog zlotvora" i sve ce vam se samo reći..Koja je razlika u tome i u ovome ludilu sto Albanci sad kazu?Nema razlike.Srbi prisvajaju Dubrovnik,Slavoniju,Bosnu..Crnu Goru da ne pricamo...a niko ne pominje poslije Berlinskog kongresa 1878.godine da je Srbija bila bez Kosova bez Vojvodine i sa malim dijelom danasnje Sumadije...to ne moze nidje da se procita...E sad smeta kad Albanci ovako pricaju a kad vi to radite onda je Ok i onda su vasi istoricari i politicari u pravu i ako ni to nema veze sa istinom

x

pre 4 godine

@Pijani zlotvor

samo sto ce, za razliku od nas, albancima ta sumanuta prica proci jer umeju da izaberu i stvore saveznike - opet, za razliku od nas koji decenijama cekamo propast amerike i vracanje komunizma iz mrtvih

kilo belog i sifon sode

pre 4 godine

@drago

jeste prica je pocela 41...pa 91 kada su mene i moje drugove 18godisnjake na odsluzenju vojnog roka u Jna napale tudjmanove zenge...

Nikola

pre 4 godine

I onda da mrmot zavije cokoladu u foliju. Ovi siptari kako su krenuli svojatace i egipatske stare faraonske dinastije i da naravno piramide su napravili iliri ???

pa da

pre 4 godine

Dečanska hrisovulja: Dokument o izgradnji Visokih Dečana i manastirskom vlastelinstvu

Hrisovulјa je tako napisana 1330. godine u obliku pergamentnog svitka 390 h 5200 mm u kralјevom domu u Porodimlјi, a to je neosporno bio vladarski dvor u Nerodimlјi u južnom delu Kosova. Pisana je ustavnim slovima, crnim mastilom, a inicijalna slova i kralјev potpis izvedeni su crvenom bojom. Ovako duga hrisovulјa napravlјena je od osam pergamenata prefinjene izrade. Gornji kraj je učvršćen tamnocrvenom kožom da bi se zaštitio početni deo pergamenta. U sredini vrha povelјe nalazi se ornament u obliku plavog kruga prečnika 58 mm oko kojeg se nalazi osam manjih krugova sa crvenim zvezdicama, pa je ukupni prečnik 137 mm.


"Pomenuću Simeona Nemanju, prvog i svetog vladara, lјubitelјa otadžbine, prosvetitelјa srpskog i novog mirotočca i od njega rođenog sina od mladosti od Boga volјenog, svetog preosvećenog Savu, prvog srpskog arhiepiskopa, i brata njegovog po telu prvovenčanog kralјa Stefana i posle ovih sve naše roditelјe koji su od njih zablistali i koji su carovali na zemlјi, njima neka je večna uspomena. Od njihovog plemena sam i ja grešni i nedostojni rob Hristov, Stefan kralј i s Bogom samodržac svih srpskih i pomorskih zemalјa".


https://kossev.info/decanska-hrisovulja-dokument-o-izgradnji-visokih-decana-i-manastirskom-vlastelinstvu/

xxxx

pre 4 godine

Samo procitajte komentar "pijanog zlotvora" i sve ce vam se samo reći..Koja je razlika u tome i u ovome ludilu sto Albanci sad kazu?Nema razlike.Srbi prisvajaju Dubrovnik,Slavoniju,Bosnu..Crnu Goru da ne pricamo...a niko ne pominje poslije Berlinskog kongresa 1878.godine da je Srbija bila bez Kosova bez Vojvodine i sa malim dijelom danasnje Sumadije...to ne moze nidje da se procita...E sad smeta kad Albanci ovako pricaju a kad vi to radite onda je Ok i onda su vasi istoricari i politicari u pravu i ako ni to nema veze sa istinom
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (petar, 13. avgust 2019 18:39)
Niko ne prisvaja Crnu Goru, vec samo tvrdimo da smo svi ista nacija, sto je i istina. Ako neko misli da su to 2 razlicita naroda, da li to znaci da Sloba,Radovan Karadzic, Pavkovic i Sljivancanin onda nisu Srbi?

Drago

pre 4 godine

(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Isti tako svi srpski političari i ideolozi, ili barem njihov dominantni dio, svoju priču o ratu započinju s kolovozom 1995. Kao, bilo je prije toga sve u redu, mirno i legitimno, i onda su hrvatske vlasti iz čista mira odlučile i napale tzv. Krajinu.
Kada su 91-ve s tog podrucja protjerali oko 150.000 Hrvata to je bilo humano preseljenje. A nakon Oluje protjerivanje.

Sto Srbin izmisli to Nemac napravi

pre 4 godine

Ajmo redom ako su Albanci Iliri ja sam Petar Pan. Zašto? Zato što su Iliri bili visoki rastom, gusari imali svoja plemena po celom Balkanu. Albanci su niski rastom, nikakvi moreplovci, niti su gusarili niti trgovali morem, većina albanskih reči vezanih za more su tuđe, ali na drugoj strani imamo Slovene koje Albanci podjednako mrze bili oni Srbi ili Hrvati samo vešto kriju, elem Sloveni su visoki, bili su veliki moreplovci, i gusari i trgovci, čak su sa Avarima napadali Carigrad a kako bi nego čamcima i brodovima. Ima ih po celom Balkanu znači pravi Iliri su Sloveni. Sve ostalo je laž.

Бата Стојковић

pre 4 godine

Годинама тврдим да албанском шовинизму нема пандана нигде у свету. Народ који ни један свој историјски споменик нема, коме су други направили државу јер сами у стању то нису да ураде не либе се да отимају туђе јер тако већ вековима раде.

Mare

pre 4 godine

Koji istoričar??? Pa vi ste ekvivalent Hrvatima i njihovim istoričarima čija je istorija tu do poslednjih 100 150 godina.
I tu tanku istoriju falcifikujete i izmišljate i jedni i drugi, baš zato što je tanka.

Boki

pre 4 godine

Kad su oteli celu zemlju i sve sto imaju,sto ne bi i jedan manastir.Ali ja mislim da ce to onemoguciti nas predsednik,zajedno sa svojim koalicionim partnerom Haradinajem.

Solomon

pre 4 godine

Manastiri ne mogu biti albanski, da je tako bila bi ih puna Albanija ali in nema. Ima ih samo tamo gde su živeli srpski vladari, nikada nije bilo lako biti pravoslavac zato su Albanci i prešli u islam,a sada gle čuda postadoše i Iliri, i pravoslavci a kada je teško nema ih nigde.

Mare

pre 4 godine

Ali recenica velikih albanskih istoricara "uzurpirali srpski okupatori još u srednjem veku" govori apsolutno sve o Kosovsko Metohijskom problemu.

mlekadzija

pre 4 godine

Кад затаји фармација у помоћ прискаче текстилна индустрија...ни овима није лако...

sister, sami smo dozvolili da platimo

pre 4 godine

@Bruder
Nauke si učio sa ovim nazovi istoričarima, mnogo je takvih škola. To što neko nije imao državu, nije čudno, za nju je potreban legitimitet i snaga da postoji, ali ne znači da nisu postojali kao zajednica. To što je nekima tek skora pošlo za rukom da imaju državu i propinju se ko da su se dohvatlili čuda, nije čudo, uvek su postojali nekadri za samostalno postojanje u ovom zanemraljivo konsolidovanom prostoru. I to jeste ono što je stalno vodilo ili osmišljavalo podele. Vanredno retko se mislilo svojom glavom i od svega što si rekao tačno je jedino da je to Srbima pošlo za rukom, ali uz cenu od 2 miliona žrtava u dva svetska rata. I taj uspeh je dao priliku da se i ostali odvoje od feudalnog ropstva, a legitimitet su našli pristupajući kao i sami Srbi novoj državi. Rezultat na kraju znamo, taj njihov uspeh smo opet mi platili. To je problem, zato ne upadaj u nacionalističke klopke, jer nisu to ideje ovog vremena i prostora. Odvajkada pripadaju strancu koji skupo prodaje isteklo, dok se oni sami reformišu. Srbija je već jednom bila gurana unazad u kraljevinu i feudalno, a glasala je da ima ustav, skupštinu i kapitalizam, popuštanje i skretanje je koštalo miliona života. Danas nije država teritorija, nije ni nacija, već svaki pojedinac. Rezolucija kojom se vidi je porasla, ne treba ti presek proseka u modelu plemena zvani nacija da bi živeo, oči ti jeste to državno biće dalo jer je nacija bilo kada je trebalo, nemoj da ih zato sebi čupaš zarad neke stare slike.

Petar

pre 4 godine

To je vekovima poznata cinjenica. Albanci su dosli, sagradili nam manastire, uveli nas u pravoslavlje, poklonili nam jezik i kulturu, a mi im ovako zabijamo noz u ledja pa necemo da ih priznamo. E bas smo..., uh.

Pijani zlotvor

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D

petar

pre 4 godine

Samo procitajte komentar "pijanog zlotvora" i sve ce vam se samo reći..Koja je razlika u tome i u ovome ludilu sto Albanci sad kazu?Nema razlike.Srbi prisvajaju Dubrovnik,Slavoniju,Bosnu..Crnu Goru da ne pricamo...a niko ne pominje poslije Berlinskog kongresa 1878.godine da je Srbija bila bez Kosova bez Vojvodine i sa malim dijelom danasnje Sumadije...to ne moze nidje da se procita...E sad smeta kad Albanci ovako pricaju a kad vi to radite onda je Ok i onda su vasi istoricari i politicari u pravu i ako ni to nema veze sa istinom

Drago

pre 4 godine

(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Isti tako svi srpski političari i ideolozi, ili barem njihov dominantni dio, svoju priču o ratu započinju s kolovozom 1995. Kao, bilo je prije toga sve u redu, mirno i legitimno, i onda su hrvatske vlasti iz čista mira odlučile i napale tzv. Krajinu.
Kada su 91-ve s tog podrucja protjerali oko 150.000 Hrvata to je bilo humano preseljenje. A nakon Oluje protjerivanje.

Bruder

pre 4 godine

Ovako su nastali Hrvati, Bosnjaci a evo sada i Crnogorci...otimacinom i falsifikatom. Nazalost sve dok su strane sile zainteresovane za slabljenje Srbije (saveznice Rusije), ovo ce prolaziti a mi cemo slabiti, jer sami ne mozemo lrotiv tolike sile. Nicija nije do zore. Pravda je nasa.

Slobodni Klikeri

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D
(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Ne,ovo je ekvivalentno tome da je Tesla Hrvat,da je Marko Polo Hrvat,kao i Rudjer Boskovic, da je Istra hrvatska, kao i one price o (izmisljenim) hrvatskim kraljevima kojima se nijednom ni grob ne zna,a kamoli nesto vise.
A,sto se tice Dubrovnika i Slavonije,nadji austrijiski popis iz 1896. i zapanjices se da se ogromna vecina izjasnila da prica srpski,kao i sastav stanovnistva u Slavoniji sve do pred Drugi svetski rat.

Sto Srbin izmisli to Nemac napravi

pre 4 godine

Ajmo redom ako su Albanci Iliri ja sam Petar Pan. Zašto? Zato što su Iliri bili visoki rastom, gusari imali svoja plemena po celom Balkanu. Albanci su niski rastom, nikakvi moreplovci, niti su gusarili niti trgovali morem, većina albanskih reči vezanih za more su tuđe, ali na drugoj strani imamo Slovene koje Albanci podjednako mrze bili oni Srbi ili Hrvati samo vešto kriju, elem Sloveni su visoki, bili su veliki moreplovci, i gusari i trgovci, čak su sa Avarima napadali Carigrad a kako bi nego čamcima i brodovima. Ima ih po celom Balkanu znači pravi Iliri su Sloveni. Sve ostalo je laž.

Dejan

pre 4 godine

Stvarno nisam nikakav nacionalista, Kosovo smatram izgubljenim, ne smatram ga "svetom zemljom". Danas imas teritoriju, sutra je nemas. To su sve zemlje u istoriji docekale i tako ce i dalje biti.

Ali ovo prisvajanje tudje kulture i istorije mi je apsolutno odvratno, nemoralno i necivilizovano. Kultura je jedna od najvaznijih odlika svakog naroda, i zato mi se manje svidja kradja kulture nego li teritorije.

x

pre 4 godine

@Pijani zlotvor

samo sto ce, za razliku od nas, albancima ta sumanuta prica proci jer umeju da izaberu i stvore saveznike - opet, za razliku od nas koji decenijama cekamo propast amerike i vracanje komunizma iz mrtvih

bunjuel

pre 4 godine

Ovo je ludilo mozga, ekvivalentno tome da je 'dubrovnik srpski grad' ili 'slavonija srpska zemlja' itd itd.
Samo sto sad vidite kako to odvratno, jadno i poremeceno izgleda kad netko to radi vama. :D
(Pijani zlotvor, 13. avgust 2019 17:26)

Koliko neistina u jednoj rečenici... Prvo, ovo nije ekvivalent tvrdnji da je 'Slavonija srpska zemlja'. 'Slavonija srpska zemlja' je isto što i 'Kosovo je albansko' (i to nategnuto, kad bi recimo albanska većina poatojala bez viševekovnog etničkog čišćenja). Ovo bi bilo isto kao, recimo, tvrditi da je nekakva hrvatska katedrala u Vinkovcima ili Osijeku koja je vekovima bila cilj hodočašća svih koji su živeli u okolini, a danas je UNESCO Heritage Site (izvinjavam se, ne poznajem dobro kraj, ali mislim da nema takvih), izgrađena od strane poznatog neimara Srboljuba Tarabića. Dakle, ne pravo na teritoriju iz većinskog stanovništva, već prisvajanje tuđe istorije i kulture smehotresnim lažima.
Za Dubrovnik, s druge strane, ne znam da li može da se kaže da je srpski grad, ali znam da nikako ne može da se kaže da je hrvatski. Kroz celu njegovu istoriju imao je veze sa Venecijom, Grčkom, dok je stanovništvo i zaleđe do vrlo skoro bilo većinski srpsko (mešavina starih Romeja, Ilira, koga već, i Slovena Srba). Hrvatska je možda jednom na kratko dobacila do dole. Do '91. I ko zna dokad. Pa ti razmisli šta je tu ludilo mozga.

Poglavlje 27

pre 4 godine

Jos malo ce reci i da je Sveti Sava i sva loza Nemanjica poreklom Albanci.Uzas ,max se treba zaloziti i da se odbrane nase svetinje na Kosovu i Metohiji,oni ne prezaju od nicega samo da satru sve sto je Srpsko.

analiticar_amater

pre 4 godine

Isti tako svi srpski političari i ideolozi, ili barem njihov dominantni dio, svoju priču o ratu započinju s kolovozom 1995. Kao, bilo je prije toga sve u redu, mirno i legitimno, i onda su hrvatske vlasti iz čista mira odlučile i napale tzv. Krajinu.
Kada su 91-ve s tog podrucja protjerali oko 150.000 Hrvata to je bilo humano preseljenje. A nakon Oluje protjerivanje.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Drago, 13. avgust 2019 19:22)

Ne, ne, ne, niko sa nase strane ne tvrdi da je rat poceo jos 1991. I to je poceo kada su Mercepovci poceli da uklanjaju Srbe po Vukovaru, na sta su savetnici upozaravali Franju Tudjmana da ce dovesti do reakcije Srba. Pa masovne likvidacije Srba u Pakrackoj poljani, Sisku, Osijeku i sirom Dalmacije. Sve lepo dokumentovano i potvrdjeno izjavama svedoka, samih aktera tih zlocina. To sto se vi pravite ludi i ignorisete istinu, to je vas problem. Koliko je Srba napustilo Zagreb, Zadar, Split, Osijek i Rijeku jos 1991? Kao bilo je sve u redu, mirno i legitimno, i onda su Srbi iz cista mira digli pobunu i napali Vukovar? Nije nego. Koga lazete?

Maksimilijan

pre 4 godine

Koliko mi je poznato albanski jezik nije imao svoje pismo sve do razvoja prvih nekoliko varijanti albanske latinice krajem 19. veka koja je rezultovala definisanjem konačnog izgleda albanske latinice na Manastirskom kongresu održanom 1908. godine u Manastiru, tada Bitolju,sedištu Manastirskog vilajeta Osmanskog carstva. U skladu sa ovim istorijskim činjenicama baš me interesuje na osnovu kojih istorijskih zapisa "albanski istoričari" iznose ovakve tvrdnje?

xxxx

pre 4 godine

Samo procitajte komentar "pijanog zlotvora" i sve ce vam se samo reći..Koja je razlika u tome i u ovome ludilu sto Albanci sad kazu?Nema razlike.Srbi prisvajaju Dubrovnik,Slavoniju,Bosnu..Crnu Goru da ne pricamo...a niko ne pominje poslije Berlinskog kongresa 1878.godine da je Srbija bila bez Kosova bez Vojvodine i sa malim dijelom danasnje Sumadije...to ne moze nidje da se procita...E sad smeta kad Albanci ovako pricaju a kad vi to radite onda je Ok i onda su vasi istoricari i politicari u pravu i ako ni to nema veze sa istinom
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (petar, 13. avgust 2019 18:39)
Niko ne prisvaja Crnu Goru, vec samo tvrdimo da smo svi ista nacija, sto je i istina. Ako neko misli da su to 2 razlicita naroda, da li to znaci da Sloba,Radovan Karadzic, Pavkovic i Sljivancanin onda nisu Srbi?

Alien

pre 4 godine

@Drago: Pocelo je sa terorizmom kad su prvo slovenci napali JNA i ubijali vojnike iz mnogih republika a onda su vasi isto to radili i onda kad vojska uzvrati onda je to kao agresija.
Kao sto je jedan nemacki politicar rekao kad je pricao o terorizmu"ne moze covek da uzme pusku i da puca na vojsku zato sto se tom coveku ne dopada politicka situacija to je terorizam".
Inace ovi albanci su ludi oni nemaju dokaze ali to njima ne treba oni misle da su iliri i zato oni imaju pravo da uzmu sve.
Pa onda mogu Afrikanci da kazu da je ceo svet njihov zato sto je ljudska rasa homo sapiens iz afrike.

Bili Majer

pre 4 godine

Da da i Hilandar je stara albanska rec Hulniadare sto znaci albanos na staroalbanskom a sadasnjem Albanija. A skoro je otkriveno da je i sam Hrist bio albanac ...da da

Nikola

pre 4 godine

I onda da mrmot zavije cokoladu u foliju. Ovi siptari kako su krenuli svojatace i egipatske stare faraonske dinastije i da naravno piramide su napravili iliri ???

sister, sami smo dozvolili da platimo

pre 4 godine

@Bruder
Nauke si učio sa ovim nazovi istoričarima, mnogo je takvih škola. To što neko nije imao državu, nije čudno, za nju je potreban legitimitet i snaga da postoji, ali ne znači da nisu postojali kao zajednica. To što je nekima tek skora pošlo za rukom da imaju državu i propinju se ko da su se dohvatlili čuda, nije čudo, uvek su postojali nekadri za samostalno postojanje u ovom zanemraljivo konsolidovanom prostoru. I to jeste ono što je stalno vodilo ili osmišljavalo podele. Vanredno retko se mislilo svojom glavom i od svega što si rekao tačno je jedino da je to Srbima pošlo za rukom, ali uz cenu od 2 miliona žrtava u dva svetska rata. I taj uspeh je dao priliku da se i ostali odvoje od feudalnog ropstva, a legitimitet su našli pristupajući kao i sami Srbi novoj državi. Rezultat na kraju znamo, taj njihov uspeh smo opet mi platili. To je problem, zato ne upadaj u nacionalističke klopke, jer nisu to ideje ovog vremena i prostora. Odvajkada pripadaju strancu koji skupo prodaje isteklo, dok se oni sami reformišu. Srbija je već jednom bila gurana unazad u kraljevinu i feudalno, a glasala je da ima ustav, skupštinu i kapitalizam, popuštanje i skretanje je koštalo miliona života. Danas nije država teritorija, nije ni nacija, već svaki pojedinac. Rezolucija kojom se vidi je porasla, ne treba ti presek proseka u modelu plemena zvani nacija da bi živeo, oči ti jeste to državno biće dalo jer je nacija bilo kada je trebalo, nemoj da ih zato sebi čupaš zarad neke stare slike.

Vlajko

pre 4 godine

Na gluposti ne treba ćutati već reagovati javno i odgovorno, a ne u fazonu ma pusti ih pričaju gluposti. Zato smo tu gde smo.
Na kraju će biti da je Srbija nastala pre par godina...

Boki

pre 4 godine

Kad su oteli celu zemlju i sve sto imaju,sto ne bi i jedan manastir.Ali ja mislim da ce to onemoguciti nas predsednik,zajedno sa svojim koalicionim partnerom Haradinajem.

Vlajko

pre 4 godine

Na gluposti ne treba ćutati već reagovati javno i odgovorno, a ne u fazonu ma pusti ih pričaju gluposti. Zato smo tu gde smo.
Na kraju će biti da je Srbija nastala pre par godina...

kilo belog i sifon sode

pre 4 godine

@drago

jeste prica je pocela 41...pa 91 kada su mene i moje drugove 18godisnjake na odsluzenju vojnog roka u Jna napale tudjmanove zenge...

Mare

pre 4 godine

Koji istoričar??? Pa vi ste ekvivalent Hrvatima i njihovim istoričarima čija je istorija tu do poslednjih 100 150 godina.
I tu tanku istoriju falcifikujete i izmišljate i jedni i drugi, baš zato što je tanka.

pa da

pre 4 godine

Dečanska hrisovulja: Dokument o izgradnji Visokih Dečana i manastirskom vlastelinstvu

Hrisovulјa je tako napisana 1330. godine u obliku pergamentnog svitka 390 h 5200 mm u kralјevom domu u Porodimlјi, a to je neosporno bio vladarski dvor u Nerodimlјi u južnom delu Kosova. Pisana je ustavnim slovima, crnim mastilom, a inicijalna slova i kralјev potpis izvedeni su crvenom bojom. Ovako duga hrisovulјa napravlјena je od osam pergamenata prefinjene izrade. Gornji kraj je učvršćen tamnocrvenom kožom da bi se zaštitio početni deo pergamenta. U sredini vrha povelјe nalazi se ornament u obliku plavog kruga prečnika 58 mm oko kojeg se nalazi osam manjih krugova sa crvenim zvezdicama, pa je ukupni prečnik 137 mm.


"Pomenuću Simeona Nemanju, prvog i svetog vladara, lјubitelјa otadžbine, prosvetitelјa srpskog i novog mirotočca i od njega rođenog sina od mladosti od Boga volјenog, svetog preosvećenog Savu, prvog srpskog arhiepiskopa, i brata njegovog po telu prvovenčanog kralјa Stefana i posle ovih sve naše roditelјe koji su od njih zablistali i koji su carovali na zemlјi, njima neka je večna uspomena. Od njihovog plemena sam i ja grešni i nedostojni rob Hristov, Stefan kralј i s Bogom samodržac svih srpskih i pomorskih zemalјa".


https://kossev.info/decanska-hrisovulja-dokument-o-izgradnji-visokih-decana-i-manastirskom-vlastelinstvu/

Solomon

pre 4 godine

Manastiri ne mogu biti albanski, da je tako bila bi ih puna Albanija ali in nema. Ima ih samo tamo gde su živeli srpski vladari, nikada nije bilo lako biti pravoslavac zato su Albanci i prešli u islam,a sada gle čuda postadoše i Iliri, i pravoslavci a kada je teško nema ih nigde.

Бата Стојковић

pre 4 godine

Годинама тврдим да албанском шовинизму нема пандана нигде у свету. Народ који ни један свој историјски споменик нема, коме су други направили државу јер сами у стању то нису да ураде не либе се да отимају туђе јер тако већ вековима раде.

mlekadzija

pre 4 godine

Кад затаји фармација у помоћ прискаче текстилна индустрија...ни овима није лако...

Mare

pre 4 godine

Ali recenica velikih albanskih istoricara "uzurpirali srpski okupatori još u srednjem veku" govori apsolutno sve o Kosovsko Metohijskom problemu.

Petar

pre 4 godine

To je vekovima poznata cinjenica. Albanci su dosli, sagradili nam manastire, uveli nas u pravoslavlje, poklonili nam jezik i kulturu, a mi im ovako zabijamo noz u ledja pa necemo da ih priznamo. E bas smo..., uh.