Nedelja, 26.05.2019.

11:13

Zaustavljena NATO "Strela": Dve decenije od bitke na Paštriku

Bitka na Paštriku je, zajedno sa borbom na Košarama, primer vojničke snage, hrabrosti i pobede, ali i stradanja mladih vojnika za otadžbinu.

Izvor: Tanjug

Zaustavljena NATO "Strela": Dve decenije od bitke na Paštriku IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

X=iks

pre 4 godine

Uopšte im nije bio cilj ulazak u Srbiju. Ovo su bajke za buduća pokoljenja.
(Mićko, 26. maj 2019 11:39)

Naravno! Ni NATO generali nisu bas toliki tutumraci, da bi kopnenu invaziju na Srbiju, da su tako nesto zaista imali u planu, pokusali iz Albanije. A mogli su, iz Madjarske, za dan da zauzmu Beograd, bez otpora.

Makso

pre 4 godine

Žao mi je tih mladih ljudi koji su izginuli. Još više mi je žao što su poginuli braneći posledice pogrešne politike. A najviše mi je krivo što nismo izvukli prave zaključke iz ove tragedije.

Marko

pre 4 godine

@porucnik
Mozda bi uspeli ali po koju cenu? Da li bi ta cena bila opravdana u ocima zapadne javnosti?
Postoje precizne procene o gubicima Nato u slucaju razlicitih varijanti kopnene invazije. Proguglaj malo.
Zato su i forsirani ovi kao topovsko meso i zato je i potpian Kumanovski sporazum, jer su videli da je realizacija daleko od planiranog.

која

pre 4 godine

Служио сам после рата у 549. мтб у касарни Синковце у Лесковцу. Част ми је била што смо имали ове јунаке за старешине. Имали смо од кога да научимо шта је љубав према отаџбини и слободи и шта је то војничка част. Слава свима који су животе дали на бранику отаџбине. Никада их не смемо заборавити.

KS

pre 4 godine

Svaka cast vojnicima i staresinama ali je zalosno ko je ministar i ko prica u ime heroja Srbije...momci neka vam je vecna slava i hvala...
(nikad nikome izvini, 26. maj 2019 11:27)

Zahvaljujemo se na glasu.

Pa šta, ne treba da priča?! Ne treba da priča kao ovi što nisu pričali nikako o tim događajima. E samo je ovo žalosno. A ko priča nije bitno, bitno je da čovek priča.

da da

pre 4 godine

Cekaj cekaj ministre, pa nasa vojska je prvim napadom izgubila karaulu Kosare i nikada nije mogla povratiti. Zasto gubitke prepisujete kao uspeh, da dovedete stanovnistvo u zabludi? I da, NATO je dva puta samo bombardovala Kosare.

Brate moj

pre 4 godine

Hrabri su bili i pobednici. Problem sa ovakvim pricama je sto se narod dovodi u zabludu da moze da pobedi NATO, a ta zabluda kosta jako mnogo zivota. Ljudi, mi nismo svesni koliko je NATO jak. Doslovno mogu da sravne nas sa zemljom. Pricati o bilo kakvim pobedama je smesno, jer daje laznu nadu. Jel vi mislite da turska moze da pobedi rusiju? Ne moze, nema sanse. A razlika u broju stanovnika i nije tako velika. Ovde kod nas se radi o statistickoj gresci vs. 100 puta brojnijeg i 17 milijardi puta jacem protivniku. Ne smemo da zivimo u iluziji.

Optimista pripravnik

pre 4 godine

Te dve pobede nisu ni tada imale značaj, a da se posle 20 godina o njima priča je bizarno.
Ipak, u zemlji gde se Srebrenica smatra izmišljotinom, gde se još priča o JEDNOM oborenom Nato avionu, gde predsednik otvara vrtiće i kružne tokove.... Sve je moguće.

PeruN

pre 4 godine

Ovaj mi je tekst otvorio oči,sve sam do sada mislio je u Kumanovu potpisana kapitulacija,ali evo ministar ima drugačije tumačenje istorije,izgleda da pod kapitulacijom ne podrazumjeva čin kojim se obavežeš da povučeš vojne i policijske snage sa jedne teritorije i dozvoliš da na nju uđu NATO i međunarodne snage.Ne vidim razlog da se datum kada je potpisan kumanovski sporazum ne počne obilježavati kao dan pobjede nad NATO agresorom.

Вук

pre 4 godine

Погрешни политички потези. Државни врх није смео да повлачи војску и полицију. Слава и хвала херојима.

v stepanovic

pre 4 godine

Sto vreme sve vise prolazi, to i srpski 'vojni uspesi' u kosovskom konflktu iz 1999 rastu. Pitanje je samo vremena, kada ce srpska vojna intervencija na Kosovu biti okarakterisana kao potpun uspeh. Pogotovu, ako se budu pitali naslednici Miloseviceve ideologije, gde se politicari bave istorijom, a istoricari politikom. Nazalost, nisu oni jedini koji ignorisu realnost, jer kako objasniti da se najveci poraz srpske vojske na Kosovu iz 1389 i dan danas obelezava najvecom proslavom. 'Ako je realnost suvise surova, dobra je i mitologija'

Sava

pre 4 godine

Bio sam tamo, samo godinu dana ranije, bas na granici. Polako su pocinjali granicni incidenti sa teroristima. Ljudi se cude kako su momci od 18 godina napravili takav podvig. Kljuc je bas u tome - bili smo jos decaci, i nismo bili toliko svesni opasnosti, ali zato psihicki i fizicki maksimalno spremni, bratski slozni, gladni akcije i avanture i sa staresinama koji su, zbog ranijeg iskustva ratovanja, mozda bili i najbolji na svetu! Bila je ta atmesfera nepobedivosti. Ipak, vojnici koji su imali samo 3-4 godine vise od nas, nisu bili skroz u tom raspolozenju, bili su ipak stariji, svesniji, zreliji i drugacije su razmisljali o zivotu. Siguran sam da su svi moji saborci ponosni na te dane slave, svakako i tuzni zbog palih drugova.

Lanister

pre 4 godine

Zaustavljena NATO strela? Ljudi - mi smo rat na Kosovu kao i u HR tesko izgubili...Nasi vojnici su se borili viteski ali sa takvim vodjstvom koji ih je doveo u bezizlaznu situaciju i koji nije mario za njih nisu imali sanse na duzi rok... Slava im.
(Ab, 26. maj 2019 11:29)

Gresis i ocigledno nisi upucen u desavanja. Ni u HR ni na Kosovu vojska nije izgubila ni pedalj terotitirije koje je drzala. Sva povlacenja desavaju se nakon dogovora politicara.

E sad, neko moze da kaze ali da se nisu povukli NATO bi nas sve sravnio sa zemljom, i to je tacno ali to je sve u domenu sta bi bilo kad bi bilo. Poenta je da se vojska nije povukla ni u Hrvatskoj ni na Kosovu sve dok ih politicari nisu povukli za “zelenim stolom”.

Kapetan Kuka

pre 4 godine

Da! Bitka na Paštriku, kao i bitka na Košarama je osujetila oparaciju kopnenog zauzimanja teritorije KiM od strane NATO snaga. Svidjalo se to nekome ili ne, to je tako i nikako drugačije. Nivo gubitaka koje je trebao da podnese za kopneni ulazak u Srbiju tim pravcima je za NATO bio neprihvatljiv. Vojska je herojskom borbom odbranila teritoriju. Neprijatelj je morao da promeni taktiku, da pojača bombardovanje gradova po dubini Srbije, da bi na taj način ucenio vojnu komandu da, posle Kumanovskog sporazuma i Rezolucije 1244, naredi da se vojska povuče i dozvoli NATO snagama da udju sa pešadijom na teritoriju KiM.

ljovisna

pre 4 godine

Ne umanjujuci herojstvo nase vojske,zelim da kazem,da je NATO zeleo kopnom da udje u Srbiju,sigurno ne bi isao kroz gudure i planine,nego laksim putem gde bi svoju tehnicku superiornost iskiristio na najbolji nacin.Preko Rumunije,Bugarske,Madjarske ili Hrvatske.Preduslov za invaziju je okupljanje ogromne invazione sile ,a ne par stotina vojnika.No, kako su cilj ostvarili iz vazduha,nije bilo vojne potrebe za kopnenim ulaskom.

kiborg

pre 4 godine

Напокон је почело да се прича о тим биткама. Чувајте их од заборава и помените у свакој прилици да је Албанија напала Србију. Ви што умањујете величину и значај ових битака треба да знате да Србија војно није изгубила рат али је политички доживела понижење.

Pera85

pre 4 godine

Sta je ovo ljudi moji? Odjednom je bombardovanje Srbije (koje nas je skroz na skroz upropastilo) postalo nesto cime treba da se ponosimo. Svaki dan neka bitka ispliva. Neki herojski napor. Jedno je isto u svim. Deca su ginula, dok generali i politicari placu nad njima i pricaju kako su oni pravi heroji

J.

pre 4 godine

Kad nam Kosare i Pastrik budu obavezne lekcije iz istorije, u osnovnoj i srednjoj skoli,onda ce ovaj narod imati cemu da se nada u buducnosti.Ko zaboravlja i ne cijeni svoju istoriju nema cemu da se nada,a pogotovu da ga neko drugi postuje i cijeni.
(Z-nk, 26)
Ne, kad prestanemo da slavimo bitke, pogotovo one izgubljene, kad počnemo da učimo decu demokratiji, toleranciji, poštovanju različitosti, kad budemo počeli da stimulišemo obrazovanje, istraživanje, RAD....e, tel onda ćemo imati čemu da se nadamo u budućnosti. Ako nas još bude.

poručnik

pre 4 godine

@ljovisna
Površno poznavanje svega.
NATO zvanično nije hteo da udje u Srbiju pa je obučavao pripadnike OVK i Albanske vojske da to urade umesto njih. Zato nije pokušavao drugim pravcima. Naravno, da su hteli sami, mogli su vrlo brzo i vrlo lako.

manga

pre 4 godine

Slava herojima, drugo je pitanje da li je do toga trebalo da dođe, da li je moglo da se izbegne, ko je kriv, ko nije učinio dovoljno da se takva situacija spreči, ali kada je do toga već došlo, ti ljudi su učinili nadljudske stvari prvenstvo za svog druga u rovu pa onda za državu. Posebnu težinu, po mom mišljenju, ima to što su u rovovima zajedno bili Srbi, Mađari, Bošnjaci, Hrvati, Bugari, Makedonci, i ostali manjinski građani Srbije i to ne treba zaboraviti.

dragan

pre 4 godine

Ко омаловажава ову добијену битку, је злонамеран. Надам се снимању добог филма.

AL

pre 4 godine

April 1999: Kosare
Maj 1999: Pastrik
Jun 1999: Kumanovo

Ja stvarno ne razumem kako moze posle dve velicanstvene pobede da se potpise totalno povlacenje. Vrmenska distanca 2-3 nedelje.

Viktor

pre 4 godine

A NATO ocekuje da im se pridruzimo i da budemo partneri u daljem ugnjetavanju nekih drugih nacija. To ako uradimo stvarno ne zasluzujemo da postojimo kao nacija.

nikad nikome izvini

pre 4 godine

Svaka cast vojnicima i staresinama ali je zalosno ko je ministar i ko prica u ime heroja Srbije...momci neka vam je vecna slava i hvala...

Z-nk

pre 4 godine

Kad nam Kosare i Pastrik budu obavezne lekcije iz istorije, u osnovnoj i srednjoj skoli,onda ce ovaj narod imati cemu da se nada u buducnosti.Ko zaboravlja i ne cijeni svoju istoriju nema cemu da se nada,a pogotovu da ga neko drugi postuje i cijeni.

Jovan

pre 4 godine

"Bitka na Paštriku je, zajedno sa borbom na Košarama, primer vojničke snage, hrabrosti i pobede, ali i stradanja mladih vojnika za otadžbinu." - od svega nabrojanog najtačnije je ovo zadnje. Neko bi pomislio da je Paštrik i Košare pod našom kontrolom nakon što smo pobedili Nato snage, ludila nikad dosta. Poginulima neka je laka zemlja i spokoj duša

Никола У.

pre 4 godine

Дакле, да поновимо: војска ратује, политичари се баве политиком. Све у тексту је тачно и слава онима који су се јуначки борили, а још већа онима који су погинули! Е, сад, ДРУГО је питање шта су радили неки политичари да ту борбу изазову, и шта су неки други политичари УРАДИЛИ са резултатима те успешно вођене борбе у немогућим условима. Зар је то тако тешко раздвојити?!?

Ab

pre 4 godine

Zaustavljena NATO strela? Ljudi - mi smo rat na Kosovu kao i u HR tesko izgubili...
Nasi vojnici su se borili viteski ali sa takvim vodjstvom koji ih je doveo u bezizlaznu situaciju i koji nije mario za njih nisu imali sanse na duzi rok...
Slava im.

nikad nikome izvini

pre 4 godine

Svaka cast vojnicima i staresinama ali je zalosno ko je ministar i ko prica u ime heroja Srbije...momci neka vam je vecna slava i hvala...

Ab

pre 4 godine

Zaustavljena NATO strela? Ljudi - mi smo rat na Kosovu kao i u HR tesko izgubili...
Nasi vojnici su se borili viteski ali sa takvim vodjstvom koji ih je doveo u bezizlaznu situaciju i koji nije mario za njih nisu imali sanse na duzi rok...
Slava im.

ljovisna

pre 4 godine

Ne umanjujuci herojstvo nase vojske,zelim da kazem,da je NATO zeleo kopnom da udje u Srbiju,sigurno ne bi isao kroz gudure i planine,nego laksim putem gde bi svoju tehnicku superiornost iskiristio na najbolji nacin.Preko Rumunije,Bugarske,Madjarske ili Hrvatske.Preduslov za invaziju je okupljanje ogromne invazione sile ,a ne par stotina vojnika.No, kako su cilj ostvarili iz vazduha,nije bilo vojne potrebe za kopnenim ulaskom.

Lanister

pre 4 godine

Zaustavljena NATO strela? Ljudi - mi smo rat na Kosovu kao i u HR tesko izgubili...Nasi vojnici su se borili viteski ali sa takvim vodjstvom koji ih je doveo u bezizlaznu situaciju i koji nije mario za njih nisu imali sanse na duzi rok... Slava im.
(Ab, 26. maj 2019 11:29)

Gresis i ocigledno nisi upucen u desavanja. Ni u HR ni na Kosovu vojska nije izgubila ni pedalj terotitirije koje je drzala. Sva povlacenja desavaju se nakon dogovora politicara.

E sad, neko moze da kaze ali da se nisu povukli NATO bi nas sve sravnio sa zemljom, i to je tacno ali to je sve u domenu sta bi bilo kad bi bilo. Poenta je da se vojska nije povukla ni u Hrvatskoj ni na Kosovu sve dok ih politicari nisu povukli za “zelenim stolom”.

J.

pre 4 godine

Kad nam Kosare i Pastrik budu obavezne lekcije iz istorije, u osnovnoj i srednjoj skoli,onda ce ovaj narod imati cemu da se nada u buducnosti.Ko zaboravlja i ne cijeni svoju istoriju nema cemu da se nada,a pogotovu da ga neko drugi postuje i cijeni.
(Z-nk, 26)
Ne, kad prestanemo da slavimo bitke, pogotovo one izgubljene, kad počnemo da učimo decu demokratiji, toleranciji, poštovanju različitosti, kad budemo počeli da stimulišemo obrazovanje, istraživanje, RAD....e, tel onda ćemo imati čemu da se nadamo u budućnosti. Ako nas još bude.

v stepanovic

pre 4 godine

Sto vreme sve vise prolazi, to i srpski 'vojni uspesi' u kosovskom konflktu iz 1999 rastu. Pitanje je samo vremena, kada ce srpska vojna intervencija na Kosovu biti okarakterisana kao potpun uspeh. Pogotovu, ako se budu pitali naslednici Miloseviceve ideologije, gde se politicari bave istorijom, a istoricari politikom. Nazalost, nisu oni jedini koji ignorisu realnost, jer kako objasniti da se najveci poraz srpske vojske na Kosovu iz 1389 i dan danas obelezava najvecom proslavom. 'Ako je realnost suvise surova, dobra je i mitologija'

Optimista pripravnik

pre 4 godine

Te dve pobede nisu ni tada imale značaj, a da se posle 20 godina o njima priča je bizarno.
Ipak, u zemlji gde se Srebrenica smatra izmišljotinom, gde se još priča o JEDNOM oborenom Nato avionu, gde predsednik otvara vrtiće i kružne tokove.... Sve je moguće.

Jovan

pre 4 godine

"Bitka na Paštriku je, zajedno sa borbom na Košarama, primer vojničke snage, hrabrosti i pobede, ali i stradanja mladih vojnika za otadžbinu." - od svega nabrojanog najtačnije je ovo zadnje. Neko bi pomislio da je Paštrik i Košare pod našom kontrolom nakon što smo pobedili Nato snage, ludila nikad dosta. Poginulima neka je laka zemlja i spokoj duša

Sava

pre 4 godine

Bio sam tamo, samo godinu dana ranije, bas na granici. Polako su pocinjali granicni incidenti sa teroristima. Ljudi se cude kako su momci od 18 godina napravili takav podvig. Kljuc je bas u tome - bili smo jos decaci, i nismo bili toliko svesni opasnosti, ali zato psihicki i fizicki maksimalno spremni, bratski slozni, gladni akcije i avanture i sa staresinama koji su, zbog ranijeg iskustva ratovanja, mozda bili i najbolji na svetu! Bila je ta atmesfera nepobedivosti. Ipak, vojnici koji su imali samo 3-4 godine vise od nas, nisu bili skroz u tom raspolozenju, bili su ipak stariji, svesniji, zreliji i drugacije su razmisljali o zivotu. Siguran sam da su svi moji saborci ponosni na te dane slave, svakako i tuzni zbog palih drugova.

PeruN

pre 4 godine

Ovaj mi je tekst otvorio oči,sve sam do sada mislio je u Kumanovu potpisana kapitulacija,ali evo ministar ima drugačije tumačenje istorije,izgleda da pod kapitulacijom ne podrazumjeva čin kojim se obavežeš da povučeš vojne i policijske snage sa jedne teritorije i dozvoliš da na nju uđu NATO i međunarodne snage.Ne vidim razlog da se datum kada je potpisan kumanovski sporazum ne počne obilježavati kao dan pobjede nad NATO agresorom.

која

pre 4 godine

Служио сам после рата у 549. мтб у касарни Синковце у Лесковцу. Част ми је била што смо имали ове јунаке за старешине. Имали смо од кога да научимо шта је љубав према отаџбини и слободи и шта је то војничка част. Слава свима који су животе дали на бранику отаџбине. Никада их не смемо заборавити.

Pera85

pre 4 godine

Sta je ovo ljudi moji? Odjednom je bombardovanje Srbije (koje nas je skroz na skroz upropastilo) postalo nesto cime treba da se ponosimo. Svaki dan neka bitka ispliva. Neki herojski napor. Jedno je isto u svim. Deca su ginula, dok generali i politicari placu nad njima i pricaju kako su oni pravi heroji

AL

pre 4 godine

April 1999: Kosare
Maj 1999: Pastrik
Jun 1999: Kumanovo

Ja stvarno ne razumem kako moze posle dve velicanstvene pobede da se potpise totalno povlacenje. Vrmenska distanca 2-3 nedelje.

da da

pre 4 godine

Cekaj cekaj ministre, pa nasa vojska je prvim napadom izgubila karaulu Kosare i nikada nije mogla povratiti. Zasto gubitke prepisujete kao uspeh, da dovedete stanovnistvo u zabludi? I da, NATO je dva puta samo bombardovala Kosare.

Brate moj

pre 4 godine

Hrabri su bili i pobednici. Problem sa ovakvim pricama je sto se narod dovodi u zabludu da moze da pobedi NATO, a ta zabluda kosta jako mnogo zivota. Ljudi, mi nismo svesni koliko je NATO jak. Doslovno mogu da sravne nas sa zemljom. Pricati o bilo kakvim pobedama je smesno, jer daje laznu nadu. Jel vi mislite da turska moze da pobedi rusiju? Ne moze, nema sanse. A razlika u broju stanovnika i nije tako velika. Ovde kod nas se radi o statistickoj gresci vs. 100 puta brojnijeg i 17 milijardi puta jacem protivniku. Ne smemo da zivimo u iluziji.

poručnik

pre 4 godine

@ljovisna
Površno poznavanje svega.
NATO zvanično nije hteo da udje u Srbiju pa je obučavao pripadnike OVK i Albanske vojske da to urade umesto njih. Zato nije pokušavao drugim pravcima. Naravno, da su hteli sami, mogli su vrlo brzo i vrlo lako.

kiborg

pre 4 godine

Напокон је почело да се прича о тим биткама. Чувајте их од заборава и помените у свакој прилици да је Албанија напала Србију. Ви што умањујете величину и значај ових битака треба да знате да Србија војно није изгубила рат али је политички доживела понижење.

Вук

pre 4 godine

Погрешни политички потези. Државни врх није смео да повлачи војску и полицију. Слава и хвала херојима.

Kapetan Kuka

pre 4 godine

Da! Bitka na Paštriku, kao i bitka na Košarama je osujetila oparaciju kopnenog zauzimanja teritorije KiM od strane NATO snaga. Svidjalo se to nekome ili ne, to je tako i nikako drugačije. Nivo gubitaka koje je trebao da podnese za kopneni ulazak u Srbiju tim pravcima je za NATO bio neprihvatljiv. Vojska je herojskom borbom odbranila teritoriju. Neprijatelj je morao da promeni taktiku, da pojača bombardovanje gradova po dubini Srbije, da bi na taj način ucenio vojnu komandu da, posle Kumanovskog sporazuma i Rezolucije 1244, naredi da se vojska povuče i dozvoli NATO snagama da udju sa pešadijom na teritoriju KiM.

manga

pre 4 godine

Slava herojima, drugo je pitanje da li je do toga trebalo da dođe, da li je moglo da se izbegne, ko je kriv, ko nije učinio dovoljno da se takva situacija spreči, ali kada je do toga već došlo, ti ljudi su učinili nadljudske stvari prvenstvo za svog druga u rovu pa onda za državu. Posebnu težinu, po mom mišljenju, ima to što su u rovovima zajedno bili Srbi, Mađari, Bošnjaci, Hrvati, Bugari, Makedonci, i ostali manjinski građani Srbije i to ne treba zaboraviti.

dragan

pre 4 godine

Ко омаловажава ову добијену битку, је злонамеран. Надам се снимању добог филма.

Z-nk

pre 4 godine

Kad nam Kosare i Pastrik budu obavezne lekcije iz istorije, u osnovnoj i srednjoj skoli,onda ce ovaj narod imati cemu da se nada u buducnosti.Ko zaboravlja i ne cijeni svoju istoriju nema cemu da se nada,a pogotovu da ga neko drugi postuje i cijeni.

Viktor

pre 4 godine

A NATO ocekuje da im se pridruzimo i da budemo partneri u daljem ugnjetavanju nekih drugih nacija. To ako uradimo stvarno ne zasluzujemo da postojimo kao nacija.

KS

pre 4 godine

Svaka cast vojnicima i staresinama ali je zalosno ko je ministar i ko prica u ime heroja Srbije...momci neka vam je vecna slava i hvala...
(nikad nikome izvini, 26. maj 2019 11:27)

Zahvaljujemo se na glasu.

Pa šta, ne treba da priča?! Ne treba da priča kao ovi što nisu pričali nikako o tim događajima. E samo je ovo žalosno. A ko priča nije bitno, bitno je da čovek priča.

Никола У.

pre 4 godine

Дакле, да поновимо: војска ратује, политичари се баве политиком. Све у тексту је тачно и слава онима који су се јуначки борили, а још већа онима који су погинули! Е, сад, ДРУГО је питање шта су радили неки политичари да ту борбу изазову, и шта су неки други политичари УРАДИЛИ са резултатима те успешно вођене борбе у немогућим условима. Зар је то тако тешко раздвојити?!?

Makso

pre 4 godine

Žao mi je tih mladih ljudi koji su izginuli. Još više mi je žao što su poginuli braneći posledice pogrešne politike. A najviše mi je krivo što nismo izvukli prave zaključke iz ove tragedije.

X=iks

pre 4 godine

Uopšte im nije bio cilj ulazak u Srbiju. Ovo su bajke za buduća pokoljenja.
(Mićko, 26. maj 2019 11:39)

Naravno! Ni NATO generali nisu bas toliki tutumraci, da bi kopnenu invaziju na Srbiju, da su tako nesto zaista imali u planu, pokusali iz Albanije. A mogli su, iz Madjarske, za dan da zauzmu Beograd, bez otpora.

Marko

pre 4 godine

@porucnik
Mozda bi uspeli ali po koju cenu? Da li bi ta cena bila opravdana u ocima zapadne javnosti?
Postoje precizne procene o gubicima Nato u slucaju razlicitih varijanti kopnene invazije. Proguglaj malo.
Zato su i forsirani ovi kao topovsko meso i zato je i potpian Kumanovski sporazum, jer su videli da je realizacija daleko od planiranog.

Ab

pre 4 godine

Zaustavljena NATO strela? Ljudi - mi smo rat na Kosovu kao i u HR tesko izgubili...
Nasi vojnici su se borili viteski ali sa takvim vodjstvom koji ih je doveo u bezizlaznu situaciju i koji nije mario za njih nisu imali sanse na duzi rok...
Slava im.

da da

pre 4 godine

Cekaj cekaj ministre, pa nasa vojska je prvim napadom izgubila karaulu Kosare i nikada nije mogla povratiti. Zasto gubitke prepisujete kao uspeh, da dovedete stanovnistvo u zabludi? I da, NATO je dva puta samo bombardovala Kosare.

Lanister

pre 4 godine

Zaustavljena NATO strela? Ljudi - mi smo rat na Kosovu kao i u HR tesko izgubili...Nasi vojnici su se borili viteski ali sa takvim vodjstvom koji ih je doveo u bezizlaznu situaciju i koji nije mario za njih nisu imali sanse na duzi rok... Slava im.
(Ab, 26. maj 2019 11:29)

Gresis i ocigledno nisi upucen u desavanja. Ni u HR ni na Kosovu vojska nije izgubila ni pedalj terotitirije koje je drzala. Sva povlacenja desavaju se nakon dogovora politicara.

E sad, neko moze da kaze ali da se nisu povukli NATO bi nas sve sravnio sa zemljom, i to je tacno ali to je sve u domenu sta bi bilo kad bi bilo. Poenta je da se vojska nije povukla ni u Hrvatskoj ni na Kosovu sve dok ih politicari nisu povukli za “zelenim stolom”.

KS

pre 4 godine

Svaka cast vojnicima i staresinama ali je zalosno ko je ministar i ko prica u ime heroja Srbije...momci neka vam je vecna slava i hvala...
(nikad nikome izvini, 26. maj 2019 11:27)

Zahvaljujemo se na glasu.

Pa šta, ne treba da priča?! Ne treba da priča kao ovi što nisu pričali nikako o tim događajima. E samo je ovo žalosno. A ko priča nije bitno, bitno je da čovek priča.

Optimista pripravnik

pre 4 godine

Te dve pobede nisu ni tada imale značaj, a da se posle 20 godina o njima priča je bizarno.
Ipak, u zemlji gde se Srebrenica smatra izmišljotinom, gde se još priča o JEDNOM oborenom Nato avionu, gde predsednik otvara vrtiće i kružne tokove.... Sve je moguće.

v stepanovic

pre 4 godine

Sto vreme sve vise prolazi, to i srpski 'vojni uspesi' u kosovskom konflktu iz 1999 rastu. Pitanje je samo vremena, kada ce srpska vojna intervencija na Kosovu biti okarakterisana kao potpun uspeh. Pogotovu, ako se budu pitali naslednici Miloseviceve ideologije, gde se politicari bave istorijom, a istoricari politikom. Nazalost, nisu oni jedini koji ignorisu realnost, jer kako objasniti da se najveci poraz srpske vojske na Kosovu iz 1389 i dan danas obelezava najvecom proslavom. 'Ako je realnost suvise surova, dobra je i mitologija'

Z-nk

pre 4 godine

Kad nam Kosare i Pastrik budu obavezne lekcije iz istorije, u osnovnoj i srednjoj skoli,onda ce ovaj narod imati cemu da se nada u buducnosti.Ko zaboravlja i ne cijeni svoju istoriju nema cemu da se nada,a pogotovu da ga neko drugi postuje i cijeni.

Kapetan Kuka

pre 4 godine

Da! Bitka na Paštriku, kao i bitka na Košarama je osujetila oparaciju kopnenog zauzimanja teritorije KiM od strane NATO snaga. Svidjalo se to nekome ili ne, to je tako i nikako drugačije. Nivo gubitaka koje je trebao da podnese za kopneni ulazak u Srbiju tim pravcima je za NATO bio neprihvatljiv. Vojska je herojskom borbom odbranila teritoriju. Neprijatelj je morao da promeni taktiku, da pojača bombardovanje gradova po dubini Srbije, da bi na taj način ucenio vojnu komandu da, posle Kumanovskog sporazuma i Rezolucije 1244, naredi da se vojska povuče i dozvoli NATO snagama da udju sa pešadijom na teritoriju KiM.

J.

pre 4 godine

Kad nam Kosare i Pastrik budu obavezne lekcije iz istorije, u osnovnoj i srednjoj skoli,onda ce ovaj narod imati cemu da se nada u buducnosti.Ko zaboravlja i ne cijeni svoju istoriju nema cemu da se nada,a pogotovu da ga neko drugi postuje i cijeni.
(Z-nk, 26)
Ne, kad prestanemo da slavimo bitke, pogotovo one izgubljene, kad počnemo da učimo decu demokratiji, toleranciji, poštovanju različitosti, kad budemo počeli da stimulišemo obrazovanje, istraživanje, RAD....e, tel onda ćemo imati čemu da se nadamo u budućnosti. Ako nas još bude.

dragan

pre 4 godine

Ко омаловажава ову добијену битку, је злонамеран. Надам се снимању добог филма.

ljovisna

pre 4 godine

Ne umanjujuci herojstvo nase vojske,zelim da kazem,da je NATO zeleo kopnom da udje u Srbiju,sigurno ne bi isao kroz gudure i planine,nego laksim putem gde bi svoju tehnicku superiornost iskiristio na najbolji nacin.Preko Rumunije,Bugarske,Madjarske ili Hrvatske.Preduslov za invaziju je okupljanje ogromne invazione sile ,a ne par stotina vojnika.No, kako su cilj ostvarili iz vazduha,nije bilo vojne potrebe za kopnenim ulaskom.

kiborg

pre 4 godine

Напокон је почело да се прича о тим биткама. Чувајте их од заборава и помените у свакој прилици да је Албанија напала Србију. Ви што умањујете величину и значај ових битака треба да знате да Србија војно није изгубила рат али је политички доживела понижење.

Viktor

pre 4 godine

A NATO ocekuje da im se pridruzimo i da budemo partneri u daljem ugnjetavanju nekih drugih nacija. To ako uradimo stvarno ne zasluzujemo da postojimo kao nacija.

poručnik

pre 4 godine

@ljovisna
Površno poznavanje svega.
NATO zvanično nije hteo da udje u Srbiju pa je obučavao pripadnike OVK i Albanske vojske da to urade umesto njih. Zato nije pokušavao drugim pravcima. Naravno, da su hteli sami, mogli su vrlo brzo i vrlo lako.

Pera85

pre 4 godine

Sta je ovo ljudi moji? Odjednom je bombardovanje Srbije (koje nas je skroz na skroz upropastilo) postalo nesto cime treba da se ponosimo. Svaki dan neka bitka ispliva. Neki herojski napor. Jedno je isto u svim. Deca su ginula, dok generali i politicari placu nad njima i pricaju kako su oni pravi heroji

Вук

pre 4 godine

Погрешни политички потези. Државни врх није смео да повлачи војску и полицију. Слава и хвала херојима.

која

pre 4 godine

Служио сам после рата у 549. мтб у касарни Синковце у Лесковцу. Част ми је била што смо имали ове јунаке за старешине. Имали смо од кога да научимо шта је љубав према отаџбини и слободи и шта је то војничка част. Слава свима који су животе дали на бранику отаџбине. Никада их не смемо заборавити.

Jovan

pre 4 godine

"Bitka na Paštriku je, zajedno sa borbom na Košarama, primer vojničke snage, hrabrosti i pobede, ali i stradanja mladih vojnika za otadžbinu." - od svega nabrojanog najtačnije je ovo zadnje. Neko bi pomislio da je Paštrik i Košare pod našom kontrolom nakon što smo pobedili Nato snage, ludila nikad dosta. Poginulima neka je laka zemlja i spokoj duša

PeruN

pre 4 godine

Ovaj mi je tekst otvorio oči,sve sam do sada mislio je u Kumanovu potpisana kapitulacija,ali evo ministar ima drugačije tumačenje istorije,izgleda da pod kapitulacijom ne podrazumjeva čin kojim se obavežeš da povučeš vojne i policijske snage sa jedne teritorije i dozvoliš da na nju uđu NATO i međunarodne snage.Ne vidim razlog da se datum kada je potpisan kumanovski sporazum ne počne obilježavati kao dan pobjede nad NATO agresorom.

Sava

pre 4 godine

Bio sam tamo, samo godinu dana ranije, bas na granici. Polako su pocinjali granicni incidenti sa teroristima. Ljudi se cude kako su momci od 18 godina napravili takav podvig. Kljuc je bas u tome - bili smo jos decaci, i nismo bili toliko svesni opasnosti, ali zato psihicki i fizicki maksimalno spremni, bratski slozni, gladni akcije i avanture i sa staresinama koji su, zbog ranijeg iskustva ratovanja, mozda bili i najbolji na svetu! Bila je ta atmesfera nepobedivosti. Ipak, vojnici koji su imali samo 3-4 godine vise od nas, nisu bili skroz u tom raspolozenju, bili su ipak stariji, svesniji, zreliji i drugacije su razmisljali o zivotu. Siguran sam da su svi moji saborci ponosni na te dane slave, svakako i tuzni zbog palih drugova.

nikad nikome izvini

pre 4 godine

Svaka cast vojnicima i staresinama ali je zalosno ko je ministar i ko prica u ime heroja Srbije...momci neka vam je vecna slava i hvala...

Brate moj

pre 4 godine

Hrabri su bili i pobednici. Problem sa ovakvim pricama je sto se narod dovodi u zabludu da moze da pobedi NATO, a ta zabluda kosta jako mnogo zivota. Ljudi, mi nismo svesni koliko je NATO jak. Doslovno mogu da sravne nas sa zemljom. Pricati o bilo kakvim pobedama je smesno, jer daje laznu nadu. Jel vi mislite da turska moze da pobedi rusiju? Ne moze, nema sanse. A razlika u broju stanovnika i nije tako velika. Ovde kod nas se radi o statistickoj gresci vs. 100 puta brojnijeg i 17 milijardi puta jacem protivniku. Ne smemo da zivimo u iluziji.

AL

pre 4 godine

April 1999: Kosare
Maj 1999: Pastrik
Jun 1999: Kumanovo

Ja stvarno ne razumem kako moze posle dve velicanstvene pobede da se potpise totalno povlacenje. Vrmenska distanca 2-3 nedelje.

manga

pre 4 godine

Slava herojima, drugo je pitanje da li je do toga trebalo da dođe, da li je moglo da se izbegne, ko je kriv, ko nije učinio dovoljno da se takva situacija spreči, ali kada je do toga već došlo, ti ljudi su učinili nadljudske stvari prvenstvo za svog druga u rovu pa onda za državu. Posebnu težinu, po mom mišljenju, ima to što su u rovovima zajedno bili Srbi, Mađari, Bošnjaci, Hrvati, Bugari, Makedonci, i ostali manjinski građani Srbije i to ne treba zaboraviti.

X=iks

pre 4 godine

Uopšte im nije bio cilj ulazak u Srbiju. Ovo su bajke za buduća pokoljenja.
(Mićko, 26. maj 2019 11:39)

Naravno! Ni NATO generali nisu bas toliki tutumraci, da bi kopnenu invaziju na Srbiju, da su tako nesto zaista imali u planu, pokusali iz Albanije. A mogli su, iz Madjarske, za dan da zauzmu Beograd, bez otpora.

Никола У.

pre 4 godine

Дакле, да поновимо: војска ратује, политичари се баве политиком. Све у тексту је тачно и слава онима који су се јуначки борили, а још већа онима који су погинули! Е, сад, ДРУГО је питање шта су радили неки политичари да ту борбу изазову, и шта су неки други политичари УРАДИЛИ са резултатима те успешно вођене борбе у немогућим условима. Зар је то тако тешко раздвојити?!?

Makso

pre 4 godine

Žao mi je tih mladih ljudi koji su izginuli. Još više mi je žao što su poginuli braneći posledice pogrešne politike. A najviše mi je krivo što nismo izvukli prave zaključke iz ove tragedije.

Marko

pre 4 godine

@porucnik
Mozda bi uspeli ali po koju cenu? Da li bi ta cena bila opravdana u ocima zapadne javnosti?
Postoje precizne procene o gubicima Nato u slucaju razlicitih varijanti kopnene invazije. Proguglaj malo.
Zato su i forsirani ovi kao topovsko meso i zato je i potpian Kumanovski sporazum, jer su videli da je realizacija daleko od planiranog.