J.M.
pre 4 godine
Ne idem i tacka, valjajte se vi u prasini a ako necete dajte mi 50000.
Kada sam isao u vojsku 90ih tada nisu isli umno bolesni, pederi i invalidi, a danas ne idu politicari. Kad bolje razmislim sve je ostalo isto.
Četvrtak, 28.02.2019.
19:01
Ministarstvo odbrane saopštilo je da će u maju i novembru biti pozvano na osnovnu obuku nekoliko stotina vojnih obveznika.
Izvor: Beta
pre 4 godine
Ne idem i tacka, valjajte se vi u prasini a ako necete dajte mi 50000.
Kada sam isao u vojsku 90ih tada nisu isli umno bolesni, pederi i invalidi, a danas ne idu politicari. Kad bolje razmislim sve je ostalo isto.
pre 5 godina
Ko ne hrani svoju, hraniće tuđu vojsku.
pre 5 godina
Nego, hoće li da zovu žene? Kakva je pravno razlika između onoga koji nije služio vojsku i one koja nije služila vojsku?
(Bob, 1. mart 2019 08:45) # Link komentara
Da to je najbitnije. U fazonu da komsiji crkne krava. Ko sto vidis iz komentara vecina zena u tim godinama je ili trudna ili ima malu decu. S druge strane mozda im i dobro dodje da se konacno malo naspavaju.
Inace zvacemo i mi vas kad budu trebala deca da se radjaju. Ako mi mozemo da branimo mozete i vi da radjate.
pre 5 godina
Sluzio sam vojni rok u trajanju od godinu dana. Daleko od toga da mi je prijalo, ali moralo se. Ne kapiram potrebu da se ljudi stariji od 30. godina angazuju u bilo kakvoj vojnoj strukturi a koji nikada nisu imali bilo kakvu vojnu obuku. Predlazem da se svi mi matoraci od 50 i kusur godina "ispruzimo" i "zakrpimo" rupu u vojnoj evidenciji. Ipak, na mladima svet ostaje, pa neka se i oni "ispruze" kad dodje njihovo vreme. Naravno, ocekujem i ministra vojnog u svojoj jedinici. Pozdrav, Mediokritet.
pre 5 godina
Imate na paragraf.rs taj zakon, procitajte tacku 79a. Pise da ce biti pozivani oni koji nisu uopste odsluzili vojni rok (od 2011 kada je ukinuto) kao i oni koji su odsluzili rok sa oruzjem ali im nije odredjen nekakav raspored, sta god to znacilo. I treca kategorija su zene vojni obveznici sta god to bilo. Eto, umesto panike, lepo procitajte zakon, to jest samo tu tacku i to je to.
pre 5 godina
Šta bi sa reformom vojske i snaga bezbednosti? Ništa. Ovako, rezervisti se vraćaju u vojsku iz šezdesetih i sedamsesetih a rezultati će biti iz devedesetih.
pre 5 godina
Prvo ministar!
pre 5 godina
Srečom pre dve godine preselio u Poreč, radim za
pristojnu platu 1400 E, vozim kombi saniteta,
verujem da me nitko odavde neče pozivati u Srbiju na vežbe!
Imam ja pametnijih briga, žena treba da se porodi u maju,
a vi samo vežbajte ......
pre 5 godina
moze 30 dana 500 eura koja gubim ako nisam na poslu?! ok?
pre 5 godina
Ajde da stvari pogledamo na ovaj nacin: Novi Zakon o oruzju toliko je restriktivan da je ucinio da ogroman broj ljudi ne moze da dobije oruzni list i to samo za posedovanje oruzja. Na celoj teritoriji Srbije zvanicno ima 6-700 lica koja imaju dozvolu za nosenje oruzja. E, sada ce oni da pozovu ove iznad 30 i da im podele oruzje i da ih obuce u rukovanju. Ili ce nastati topovsko meso odmah na vezbama ili u, ne daj Boze, nekakvom buducem ratu. To ce biti rezultat njihove obuke. Neko se opet igra nasim zivotima.
pre 5 godina
Ovo je glupost. Zao mi je samo sto su "snalazljivi" ljudi sedeli kuci i vojsku videli nisu. A nista ima ne fali. I ima ih mnogo. Ja sam morao da idem, da napustim posao i dete od 2 godine i ostao bez 9 meseci staza u skoli. Ako opet uvedu, moj sin ce ici tek kad odsluze oni.
pre 5 godina
tek sada vidim, moja generacija ko nije sluzio vojsku, svi su direktori i sve rade u inostranstvu, prosek plate 5000e...
pre 5 godina
Ama cilj je uzeti pare od onih koji se ne odazovu. Mora i Vulin nešto da ubaci u zajedničku kasu, a kako? Od tetke?
Najgore je što će plan opet da im se izjalovi, pa će da se odazovu svi ovi što po anketama kenjaju kako neće.
Nego, hoće li da zovu žene? Kakva je pravno razlika između onoga koji nije služio vojsku i one koja nije služila vojsku?
pre 5 godina
Svi pominju sklapanje i rasklapanje puske. Ali nije to glavno u vojsci, glavno je da te nauce da slusas i da postupas uvek po naredjenju, kakvo god da je. Zato mesec dana...
pre 5 godina
U Švajcarskoj vojni rok obavezan za sve muškarce od 18 do 34 godine. Obuka traje 21 nedelju, a svake godine se ide na doobuku.
Ej, zemlja nikada nije ratovala.
NEMA KMEČANJA, SAMO MALO VOLJE.
pre 5 godina
Hoce li i Vulin?
pre 5 godina
Meni bi odgovaralo da me pozovu na vojnu vežbu, da se podsetim malo.
pre 5 godina
Moj deda i njegov brat ( Madjari)su branili Jugoslaviju od fasista . Moj otac , ujak i Ja (Madjari)smo
" branili " Srbiju od Hrvata I Muslimana .
Moji sinovi (Madjari) zive i skoluju se u Engleskoj I vise nece morati braniti Srbe od nikoga!
Hvala vam Srbi sto ste vratili Radikale na vlast, I hvala vam gospodine Orban , sto ste me priznali !
pre 5 godina
Taman ovi sto su bezali od vojske u mladosti, skrivali se u podrumima, a u medjuvremenu se iskompleksirali na otadzbinu i ne damo sece srbije, da idi i da sluze u somboru, a posle da mam prepricavaju kako se se latili puske :)
pre 5 godina
"Dodaje se da je odazivanje na poziv za obuku obavezno, a da su za neodazivanje predviđene zakonom propisane kazne."
Jel ovaj zakon sprovodi Vulin koji je izbegao sluzenje vojnog roka? Ovo je vazilo i 1991. pa sam posle rodio "mecku s opanci" da dokazem da nisam bio dobrovoljac nego sam pod istom pretnjom primoran da se odazovem pod oruzje kako bi ostvario ova prava koja oni navode. Onaj tamo vodi politiku koja nas opet uvodi u rat (kao sto je radio i 1991.) i misli da cu opet stati na iste grabulje. Neka vezbaju na svojoj deci, moja porodica je vec previse dala glava za "vise" interese. Nikako da spojimo nekoliko generacija u niz.
pre 5 godina
Ma pojavicu se ja, nije problem. Ali za 15 radnih dana (po proseku iz 12 meseci rada iz inostranstva) morali bi da isplate 6025 eura. Ne znam da li se to njima isplati?
pre 5 godina
bolje ceo zivot kao kukavica nego jedan dan kao heroj
pre 5 godina
Dolazim iz Australije ako dodje do nevolje.
pre 5 godina
Punim 34, nije prob kondicija, nije ni posao njega nemam, prob je sto sam znao da ce da me zovu nekad cim se ozenim. ?
pre 5 godina
Sluzio sam vojsku u civilu, nije mi problem da odem na 15 dnevnu vojnu obuku iako mi je 37, ali ne da metlam krug, ljustim krompir i kradem bogu danu, vec da tih 15 dana bude prava obuka da ispucamo bar po 200 metaka, bacimo par bombi, naucimo upotrebu busole, citanje karti, orjentiring i sl.i naravno da imamo adekvatnu odecu,obucu i hranu??? Sta skupa je takva obuka, e pa onda nemoj ni da zovete. Drugo smesno je sto se pozivaju ljudi od +30 od kojih je vecina i sluzila vojsku s oruzjem ili bez,zasto se ti ljudi diskriminisu i stavljaju u nepocoljniji polozak u odnosu na mladje???
pre 5 godina
Vojska Srbije dobija frilensersku brigadu 😅
pre 5 godina
@ Za sve koji kritikuju vojne vežbe imam poruku. To nije pitanje para, porekla, položaja,poređenja sa drugima, ničega sličnog. To je pitanje patriotizma. Ili si patriota ili nisi.Ako voliš svoju zemlju ne tražiš za to pare i nikakve izgovore. Šta je jedna vežba u poređenju sa golgotom naših pradedova? Voleo bih da svi kritičari i potencijalni dezerteri pročitaju i nađu pravi smisao pesme Đure Jakšića "Otac i sin".
(Bojan, 28. februar 2019 22:41)
Auhhh! Sa ovim komentarom odmah si postao nečastivi za NVO..
pre 5 godina
Idem odmah ako i Vulin krene😀
pre 5 godina
Čak i da odem na tu nazovimo obuku, ne bi me ni puškom naterali da stojim mirno i da pozdravljam vulina. Nikada, nigde.
pre 5 godina
Zgrozih se od komentara!
Pa, pre 30-ak godina je bila sramota ako nisi sluzio vojsku, ljudi te nisu shavatli ozbiljno.....Ovo je sramota!
(Boki, 28. februar 2019 22:04)
Tako je Boki, sramota je. I ja sam služio vojsku pre 30+ godina, doduše malo kraće nego tvoj ćale, godinu dana. Ima par sitnih razlika: ono je bila respektabilna država sa najvšim mogućim stepenom suverenineta za zemlju te veličine i armijom od pola miliona ljudi pod oružjem. Pored toga, SFRJ je bila jedna od 10-12 zemalja koja je pravila i prodavala mlazne avione sopstvene konstrukcije, pored ostalog naoružanja. Ova grupa građana koja sebe naziva Vojskom Srbije je taman po meri balkanskog bantustana u polukolonijalnom statusu, a cimanje ljudi koji nisu prošli obuku (to je ustvari sramota) može da posluži jedino za defile pred ministrom u crnom kombinezonu koji izigrava komandosa, a od oružja ume da koristi kašiku i viljušku. Bolje bi im bilo da se manu ćorava posla.
pre 5 godina
Ovim svim silnim patriotama imam samo jedno da kazem, bezuslovno se vole samo roditelji i deca svi drugi dobiju u skladu sa onim sto i sami daju ukljucujuci i drzavu.
Zasto bi ove generacije koje su odrastale devedesetih i posle osecale ikakvu obavezu prema drzavi Srbiji. Vise im je maceha nego majka, a maceha se voli samo ako je zasluzila.
Za 15 dana obuke naravno nece niko da crkne, ali realno cemu to u sluzi. Mogu da nauce da ociste i rasklope obicnu pusku i eventualno da pucaju taman za toliko da ne ubiju sami sebe. Savrseno beskorisan nivo obuke za moderno ratovanje.
pre 5 godina
Не бих препоручила израелски, али ако имате срећу можете српски пасош заменити швајцарским... Па онда морате да идете редовно на све војне вежбе све до педесете. Они макар могу опуштено да рефундирају астрономске менаџерске плате по банкама и осигурањима (истина у износу од 80%). И један Карл Јунг је својевремено напуштао директорско место у психијатријској клиници, али шта је он по значају наспрам српских Ај-Ти фриленсера...
pre 5 godina
Obuku treba vršiti vikendom, kao u mnogim Evropskim zemljama. Zašto ?
Zato što mnoge strane firme, kompanije i banke a i neke naše, neće blagonaklono da gledaju na to.
Oni hoće da im radnik radi a ne da čekaju refundaciju od države. Ako su zaposlili radnika on im treba. Ako nije tu 15, 25 dana dolazi drugi.aon dobija lepo upakovani otkaz, gde se ne pominje vojska. Ovo može u Državnim preduzećima, gde se nečije odsustvo i ne premećuje.Molim, da odgovorni za ovu odluku, dobro razmisle o načinu i vremenu izvođenja vežbe.
pre 5 godina
ako ništa onda treba sns pohvaliti za hrabrost, dati oružje tolikom broju nezadovoljnih muškaraca u isto vreme a oni nezadovoljni sns-om, da li je vulin dobro razmislio o ovome?!
pre 5 godina
Ja sam 87. verovatno će i mene zvati sada ne vidim ništa loše, ionako nemam posao ni ženu ni decu. Vidim u koemntarima svi veliki stručnjaci mlate pare pa se žale. I ne razumem odakle vam to da ljudi od 30 nisu vise spremni za trcanje ili vezbanje pa i neki manualni rad tamo? Pa kad si najjači i spremniji ako ne od 30 do 40? Ja sa 20 vrv ne bih tamo ništa mogao jer sam studirao i igrao dotu i CS po ceo dan, sad se smatram jos uvek mladim i što je najbolje zrelim.
Veći problem može biti ko će tamo sve doći ko zna kakvih tipova ima ne daj bože da neko nešto uradi...Treba dobro sve pregledati zdravstveno.
pre 5 godina
"Radim u inostranstvu. Imam platu 3.000e, naravno sve leže na račun i to mogu da dokažem. Nije nikakav problem da uzmem 3 nedelje neplaćenog odsustva u firmi. Vidim da država nadoknađuje platu kada ovo rade. Ako će meni da isplate 2.250e za 3 nedelje za****cije na obuci, nemam ništa protiv. Mrtav sam ozbiljan, da li neko pouzdano zna da li bi oni priznali izvod iz banke i overenu potvrdu iz firme?
(Dr Nele, 28. februar 2019 22:47)"
Poštovani, u koliko se nalazite na privremenom radu u inostranstvu, o tome ste, u skladu sa Zakonom, trebali da obavestite matični vojni odsek. Postoji čak i odgovarajući formular, koji reba da se popuni, kao i određena dokumentacija, koja treba da im se dostavi. Tada Vam ne bi stizali pozivi za vojnu vežbu u Srbiji, već bi komunikacija sa Vama bila vođena preko nešeg diplomatsko-konzularnog predstavništva u zemlji u kojoj se trenutno nalazite.
Inače, ne odazivanje na vojnu vežbu predstavlja prekršaj, kažnjiv sa 30.000 -60.000 dinara. Ako se ne odazovete, Vaš vojni odsek podnosi prijavu prekršajnom sudu i Vi će te biti privedeni tom sudu, čim dođete u kontakt sa našom policijom.
pre 5 godina
A ove koji histerišu zbog straha ne bih ni zvao niti bi ih kažnjavao jer je pošteno što su odmah dali do znanja svojoj zemlji da ne može da računa na njih!
(bellucci, 28. februar 2019 22:35)
Mobilizacija '90-ih je bila ispod 5% u Srbiji. Tako da, nas koji histerisemo je ogromna vecina. Ali dopada mi se tvoj predlog i slažem se, u vojsku treba da odu vojnicine, nas kukavice ostavite na miru.
pre 5 godina
Čuj ove što zarađuju velike pare što su u obavezama a pola njih ne zna da napravi 100€ i spava do podne . Šta ste se utronjali pa nisu vojničke čizme toliko strašne. Odeš malo mlatiš praznu slamu odmoriš mozak od problema, nadišeš se čistog vazduha negde na livadi, opališ koji metak iz tandžare, piješ pivo, slikaš se za instagram... A zamislite nekog većeg rata ne lokalnog, što uopšte nije nemoguće, a vi ne znate ni na koju stranu metak iz puške izlazi. Ko će da vam brani kuću, imovinu, porodicu ? Misliš zapalićeš preko a šta ako se i tamo puca...
pre 5 godina
Pre ukidanja nisam služio zbog fakulteta ( samofinansiranje od države ni za svesku). Sa 18 sam proglašen ''sposobnim'' uprkos ''manjoj'' srčanoj mani. I šta sad sa 33-34, neverujem da je ta mana ''manja''. Da me pregleda neki student medicine sa stetoskopom ko prošli put pa da mi se stanje pogorša ili još gore?
pre 5 godina
Šta ja da očekujem? Pre par godina sam stekao državljanstvo Srbije. Inače sam iz malog mesta u Bosni. Očekivao sam da ću lakše do posla doći u većem gradu. Ispalo je da sam posao pronašao u BIH pre nego u Srbiji. Nikad nisam odjavio mesto prebivališta u Srbiji. Poslednjih dve godine ni jednom nisam bio u Srbiji. Sada sa 37 god. u BiH imam posao i platu od 900 evra. Evo, odjaviću mesto prebivališta u Srbiji radi odlaska u inostranstvo, ali, koliko sam ja čitao i shvatio zakon, to me ne oslobađa obaveze služenja. Kako oni očekuju od mene da služim vojnu obavezu kad zakon koji to reguliše obavezuje poslodavca da pusti radnika, a da će mu država refundirati troškove plate? Taj zakon ne važi u BIH.
Koliko sam ja video, postoji mogućnost da se u MUP-u izvrši odjava prebivališta radi odlaska u inostranstvo i mislim da je to ključno za one koji su napustili Srbiju i rade negde u inostranstvu. Fino, odjavite mjesto prebivališta radi odlaska u inostranstvo, pa neka Vam oni uruče poziv na nepoznatu adresu u inostranstvo.
Inače, odricanje od državljanstva nije opcija, jer muškarci stariji od 18. godina uz zahtjev za ispis iz knjige državljanja moraju da prilože i potvrdu da su regulisali vojnu obavezu. Takođe, zakon je napisan tako da oni koji imaju dvojno državljanstvo moraju doneti potvrdu iz druge zemlje da su regulisali vojnu obavezu, pa i ako su je regulisali biće raspoređeni u rezervni sastav ali neće prolaziti obuku.
pre 5 godina
Muškarci, ne brukajte se!
pre 5 godina
Sto ne povecaju platu u vojsci na 500e, pa bi mnogi isli, nego zamazuju oci sa 30k jos nije njihova hrana nego se snalazis kao pas. Najjadnija smo drzava na svetu, proklet bio dan kada sam se rodio ovde proklet bio!!!
pre 5 godina
Normalno je da muško stanovništvo prođe bar osnovnu obuku. Ako si muško to ti je dužnost. Nema ovo veze sa ovim klovnovima na vlasti nego sa činjenicom u kakvom svetu i okruženju živimo. A ove koji histerišu zbog straha ne bih ni zvao niti bi ih kažnjavao jer je pošteno što su odmah dali do znanja svojoj zemlji da ne može da računa na njih!
pre 5 godina
Ceo život sam pri uniformi, i sam sam je nosio. Znam kako ovaj sistem funkcioniše. A funkcioniše po principu gde počinje vojska tu prestaje logika. Ovo nema veze sa obučenošću. Nema ko da održava kasarne. Nema ko da obavlja osnovne poslove. Ljudi mahom beže iz vojske, profesionalaca nema dovoljno, a ni vojske koja služi dobrovoljno. Ne primaju se drugi na mesto onih koji daju otkaz. Ljudstvo nam je prenapregnuto. Tako da će cela priča oko ove obuke da se svede na uređenje kruga i prateće poslove.
pre 5 godina
Zgrozih se od komentara!
Pa, pre 30-ak godina je bila sramota ako nisi sluzio vojsku, ljudi te nisu shavatli ozbiljno, smejali se, sazaljevali, iza ledja ogovarali kako neko nije sposoban za vojsku. Vidi omladine kako kukaju zbog 15 dana. Moj cale sluzio 2 godine. Da se ja pitam minimum bi se sluzila 3 godine, pa da vidimo spavanje do 12h, ostajanje po parkovima do zore uz opijate i mudrovanje, da se upozna zivot bez mame i tate i bez babine i dedine penzije. Ovo je sramota!
pre 5 godina
Ovde svi zaradjuju 2000-3000evrica mesecno,a prosek ispod 500,bas lepo i istinito
pre 5 godina
Najveci problem u ovakom selektivnom pozivanju na osnovnu obuku nije sama obuka vec je ravnopravnost dovedena u pitanje...
Znace neko mora da ide a neko ne mora...
I ko je taj sad da kaze onome sto mora da bas on mora a vecina ne mora....To je protivustavno i diskriminatorski, osnovna ljudska prava nisu zagarantovana ako nema jednakosti medju gradjanima.
Sve dok je tako i dok se zakoni seletkivno primenjuju nema ravnopravnosti i nema pravne drzave.
Ili obuka za sve ili samo profesionalna vojska koja sa ovakvim losim finasiranjem, naoruzanjem i formacijama naravno da nije profesionalna i da ne moze da odgovori na najbitniji zadadak: odvracanje agresije i sigurna pobeda u ratu sa minimalnim gubicima...
pre 5 godina
Kaze u tekstu:- "Obuka se realizuje u cilju stvaranja još jednog izvora popune jedinica VS licima iz rezervnog sastava mlađih godišta i odgovarajuće specijalnosti""
Kako neko moze imati specijalnost ako nije ni sluzio vojsku? Da nece mozda za 15 dana da obuce nekog da bude tenkista, rukovalac inzinjerijske masine ili artiljerac? Ovo mi zvuci kao ubrzan kurs ratovanja, na tebi pusku u ruke i rokaj. Cirkus u najavi, ti ljudi su u ko zna kakvom stanju, psihickom, materijalnom, alkosi, narkosi, porodicni problemi... hoce li proci neki lekarski pre?
Treba neko da tamo na gadjanju da flipne pa da poubija neduzne ljude??
Kakva drzava i ministar vojni, takva i vojska - parodija.
pre 5 godina
@bgd
znači ja ako radim u IT firmi preko agencije i zarađujem 3000€ oni mene pošalju u ambis i da ju mi 150€ za taj mesec... genijalci!!!
Znaci da si na toliko prijavljen i toliko se placa porez. Od toga treba dobiju penziju ljudi kojima su odvajali pun iznas za tvoje skolovanje?
pre 5 godina
Radim u inostranstvu. Imam platu 3.000e, naravno sve leže na račun i to mogu da dokažem. Nije nikakav problem da uzmem 3 nedelje neplaćenog odsustva u firmi. Vidim da država nadoknađuje platu kada ovo rade. Ako će meni da isplate 2.250e za 3 nedelje za****cije na obuci, nemam ništa protiv. Mrtav sam ozbiljan, da li neko pouzdano zna da li bi oni priznali izvod iz banke i overenu potvrdu iz firme?
pre 5 godina
imam 43 godine,12 meseci sluzio pod oruzjem 1995.god, 10 meseci bio vojnik po ugovoru uglavnom na kosovu 1998.god i sad meni stigo poziv za vojnu vezbu,pa ja mogu da se kladim da ti oficiri i podoficiri nemaju toliko obuke koliko sam ja imao.
pre 5 godina
Za sve koji kritikuju vojne vežbe imam poruku. To nije pitanje para, porekla, položaja,poređenja sa drugima, ničega sličnog. To je pitanje patriotizma. Ili si patriota ili nisi.Ako voliš svoju zemlju ne tražiš za to pare i nikakve izgovore. Šta je jedna vežba u poređenju sa golgotom naših pradedova? Voleo bih da svi kritičari i potencijalni dezerteri pročitaju i nađu pravi smisao pesme Đure Jakšića "Otac i sin".
pre 5 godina
A posebna priča je to što većina ljudi starijih od 30 ne mogu da se valjaju po zemlji i da stoje na nogama po 12 sati dnevno
(srećnik, 28. februar 2019 21:44)
Ako je specijalisticka obuka neces se valjati po zemlji ni stajati 12 sati na nogama. To nema ni u 90% struke u regularnoj vojsci a kamoli medju rezervom.
pre 5 godina
al ce da se cirka
pre 5 godina
Ma ja bi vas sve u kasarne! Sta 15dana,malo je to. 6 meseci,to je mera,ali svi,SVI bez izuzetaka! Foliranti,sad svi zaradjuju po 1000e!
pre 5 godina
E boga mi, taj film nes' gledat!!!
pre 5 godina
Ja od kada sam odlusžio vojni rok pre pet godina nijednom nisam bio na vojnoj vežbi. Što je glupost. Zovite nas koji smo to dobrovoljno želeli, a ne da cimate ljude. Bolje da se mi usavršavamo uz profesionalnu vojsku. Ništa niste naučili iz 90-tih. Što nije čudno s'obzirom da nas ista ekipa vodi.
pre 5 godina
Sta je sa ljudima koji rade na crno ili sezonske poslove kako ce njima da vade prosek plate
pre 5 godina
Некад се ово звало освета понављача а сада се свети онај који никако да прежали што није постао генерал мада је био НЕСПОСОБАН за војску.
pre 5 godina
Da ja ostavim posao na tri nedelje, a jedva ga našao, a fakultetski obrazovan, i da idem u naprednjačku vojsku? Neka mu tata ide (Vulinu), a mene neka zaobiđu. Nemam ja vremena za budalaštine njihove. Nema te sile koja će me naterati, pa neka me uhapse slobodno. Ako budu smeli.
pre 5 godina
Hahahahaaaa! Baš da vidim ko će da me natera da se pojavim. Da neće komunalce da šalju? Verovatno će da naplaćuju ko neće da se odazove, da bi još popunili budžet. E moji Vuline...
pre 5 godina
Hehe sve frilenseri sa platom od 3000e kada treba da se ide u vojsku? Hoce to.
pre 5 godina
Samo bez plakanja. Mogu i intelektualci u vojnike, a mozda i ovog puta da se odlaze vojna obavezauz pomoc mame i tate. Bez brige za konzumera alkohola, cigareta i opojnih trava, jer ima toga i u kasarni, nece vam se dusa osushiti za 2 nedelje ako se budete trezni duze od 3 dana...
pre 5 godina
znači ja ako radim u IT firmi preko agencije i zarađujem 3000€ oni mene pošalju u ambis i da ju mi 150€ za taj mesec... genijalci!!!
pre 5 godina
Ja sam bio na prvoj obuci u oktobru u Valjevu, sad u ponedeljak idem u Pozarevac. Od silnih planova za obuku, mi smo se najvise bavili ciscenjem lisca i pripremom za pocasni pozdrav Vulinu (koji se na kraju nije ni bio pojavio)
. Platu jos nisu refundirali firmi za to iz oktobra, a evo vec idem i drugi put. Kod kuce zena i dete i jos jedno dete na putu.
Ovo je suludo i besmisleno. Nije isto kad ja sluzim sa 33 i neko ranije sa 19 godina.
pre 5 godina
e pa sads ce lepo da krenu i ispracaji i vojsku. sace sale za ispracaje da prorade a i estrada ce se ovajdi. rado ide srbin u vojnike dva ga...
pre 5 godina
Šta, neće niko u profesionalce za 30.000? Vojnike ćete da naberete, imate dovoljno svojih botova, ali šta ćete kad ostanemo bez lekara, medicinskih sestara... Hoćete li i za njih da tražite dobrovoljce?
pre 5 godina
A ja ove godine odlazim u inostranstvo, imam 28 god, nemam nista protiv sluzenja vojske, al iskreno sto se zezaju samo malo ukidaju malo ne, da nije ukinuta odsluzio bih posle faksa i to je to, a kad stigne poziv a ja u inostranstvu sta onda? Boli uvo stranu firmu sto su ovi nasi nesposobni da naprave funkcionalan sistem i sto smo banana drzava... mislim ko normalan ukida vojsku dok mu 15% teritorije drze teroristi, prodavci organa i narko bosovi...
pre 5 godina
"a da su za neodazivanje predviđene zakonom propisane kazne."
To nama vi recite... koliko novcanica da se spremi?
pre 5 godina
To država da se osigura da ovi što su otišli u inostranstvo se slučajno ne predomisle i vrate.
pre 5 godina
Znači zovu samo "omladinu" od 30 do 35 godina?
pre 5 godina
Ulozicu prigovor savesti.
pre 5 godina
Kako kaze Aćim Katić u Korenima, "Srbima je Bog odredio da se bune!" a vi se Srbi stalno nesto bunite, samo kukate kao neke babe. Kad je bio ukinut vojni rok kukali ste kako su nam muskarci mekani, gde nam je vojska, nijedna ozbiljna drzava nije ukinula vojni rok. Tako ste govorili. I evo sad se vraca polako vojni rok, a vama opet nesto smeta. Bas ste patriote do ...
pre 5 godina
Свако ко хоће треба да му се омогући приговор савести. Мислим да основно познавање оружја бар пешадијског треба да се зна. Бар да се расклопи пиштољ и пушка и неки основни ниво обуке у манипулацији а за више ко хоће хоће. То се завршава кроз пар дана, а није на одмет да се познаје
pre 5 godina
@(mare, 28. februar 2019 20:30)
Vece pitanje je kako ce gazda da radi bez tebe ako si ti na vezbi. On mora da nadje zamenu, a kad se vratis tebe ce cekati papiri. To sto pricaju da neko mora da te drzi na poslu i pre i posle, hau jes no, nema nista od toga.
pre 5 godina
Bolje ratnik u bašti, nego baštovan u ratu.
Pametnom dosta.
S*****jte to za 15 dana nemoj da se brukate. Nemojte da ste paraziti.
pre 5 godina
mislite da mi nadoknadite sumu na koju sam prijavljen a ono u koverti pojela maca! vec sam se svojevremeno izjasnio
sta mislim o vojnom roku a vi saljite pozive
pre 5 godina
Ово је смешно имате профи војску,платите их па ко воли нек изволи. Ја ратове нећу да бијем за туђе интересе. На крају крајева држава ми ништа није дала тј. само ме спутавала.
pre 5 godina
Читам ове коментаре и на основу њих израчунах да је просечна плата у Србији негде око 1500 евра. До јуче сте сви кукали да не можете да намакнете 300 евра.
pre 5 godina
Hajde prvo one koji na stadionima klicu da je Kosovo Srbija.
Ali neee. Nece oni u vojsku. Lakse je vikati na tribinama.
pre 5 godina
Pošto ministarstvo sigurno nema pare da isplati proporcionalni deo za prosečne zarade od 1000€ i više, na obuku će verovatno ići samo oni sa nižim primanjima.
pre 5 godina
@
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Mozda ima neka obaveza da se javis svom vojnom odseku, ili nesto slicno,da odjavis prebivaliste.. Ne znam mora da ima neko upuceniji.
pre 5 godina
Ja sam sa još 70 "srećnika" (84, 85 i 86 god) u oktobru 2018te bio na obuci u jednom od centara obuke upravo na toj osnovnoj obuci. Trajalo je 15 dana, i tih 15 dana većini nas su jedva prošla. Da napomenem da je većina u radnom odnosu, da ima porodice, malu decu... Sad nam je stigao poziv za taj drugi deo obuke tj specijalističku, koja traje ne 15 već 19 dana. I sad me samo zanima da li je normalno da nakon ukidanja služenja vojske ova država sačeka da neko napuni 30 i više godina i da zove ljude koji imaju bezbroj obaveza (posao, deca, kuća) svake godine na služenje u rezervnom sastavu. A posebna priča je to što većina ljudi starijih od 30 ne mogu da se valjaju po zemlji i da stoje na nogama po 12 sati dnevno jer koliko god nekom zvučalo smešno čovek od 34 nije više onaj od 24, kao što i onaj u 50 nije više isti kao kad je imao 40. Jednom rečju cirkus od države.
pre 5 godina
il svi il niko!
pre 5 godina
Prelepo. Samo je sad u tim tridesetim mnogo vise patologije medju momcima na osnovu cega ce biti oslobodjeni. Diskus hernije, reume, cirevi na zelucu, psihoze i tako dalje ;)
pre 5 godina
Sta je sa freelancerima? Stranac ih nece cekati u sred projekta dok se vuku po gudurama. Freelanceri u Srbiji mesecno prihoduju u proseku $2500, i ima ih priblizno 50.000. Ko ce njima nadoknaditi gubitak stalnih klijenata i radni sat? Jel svesna ova drzava tih para?
Meni je jeftinije da me posalju kod sudije za prekrsaje da zamenim dan zatvora uslovnom ili novcanom kaznom nego da gubim posao.
pre 5 godina
Ok,znaci dodjem u Srbiju, (zivim u inostranstvu), uhapse me na granici jer se nisam odazvao pozivu, posalju me 30 dana na obuku, plate mi za taj period moju prosecnu mesecnu platu 5833$. Tako?
pre 5 godina
@(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Njih ce cekati nalog za hapsenje jer se nisu odazvali na poziv koji im je ostavljen kod babine komsinice sledeci put kad budu ulazili u zemlju.
Ja ne znam da li na svetu ima smesnije drzave od ove nase?
pre 5 godina
I ja sad dobio poziv. U ponedeljak 4.3. na tri nedelje a bio sam i u oktobru. O poslu i bebi od 3 meseca necu ni da komentarisem.
pre 5 godina
Je l se i ovima iz inostranstva racuna prosecna plata?
Hoce li poreski obveznici da finansiraju i austrijske i nemacke plate?
pre 5 godina
Ko će platiti nadoknadu za zaposlene dok su na obuci, poslodavac ili vojska?
pre 5 godina
Dobio sam poziv za vojnu obuku, imam 35 godina. Ukinuli su vojsku kada sam imao 27, završavao sam fakultet, i od tada me niko više nije pozvao. Sada vraćaju me zovu na vojnu obuku, i ako mi je onemogućeno zakonom da je služim jer sam stariji od 30 godina. Definitivno nisam više u formi kao kada sam bio u dvadesetim, a imam mnogo više obaveza, kako na poslu, tako i porodici. Da li iko misli da je ovo normalno, da vas niko ne zove 8 godina, i da odjednom sada dobijete poziv za služenje vojske!
pre 5 godina
Pa dobro, imaju li ovi mozga. Imam 32 god. zena je, hvala Bogu, trudna. Na poslu se borim za unapredjenje. Sta ce meni gubljenje 3 nedelje mog zivota ove i sledece godine? Ovo je jos jedan naprednjacki *****izam. Ja sam jedan od onih koji ne mastaju o odlasku u Nemacku, ali mozda su ovi sto su otisli u pravu. Makar oko ovoga ne moraju da brinu.
pre 5 godina
Dve nedelje godišnjeg odmora o trošku države, nije loše. Ko je bio zna šta je.
pre 5 godina
Vazi, vidimo se kada me tuzite
pre 5 godina
Nadam se samo da ce drzava da mi da platu za taj mesec... jer ne shvatam kako ce gazda da me plati, ako ne budem radio..
pre 5 godina
Ne znam na osnovu kog zakona će da zovu ljude koji su civilno služili? Prigovor savesti koji je u zakonima ove države je omogućio civilno "razduženje" prema istoj toj državi. Na osnovu usvojenog prigovora savesti od strane države Srbije ti ljudi nemaju obavezu da se odazovu na VOJNU obuku.
pre 5 godina
Dobio sam poziv za vojnu obuku, imam 35 godina....
(dub, 28. februar 2019 20:08)
Takođe 35 godina, 2004 odslužio časno bez fakulteta i ostalih izgovora za odlaganje, nikda nisam bio zvan čak ni za ratni raspored a kamoli vežbu...jedino što mi smeta je što mi za nabavku oruzja sada treba razlog iako je to ustavom omogućeno a ovamo će me zivkati da im nosim kopiju AK-47.
pre 5 godina
Zamisli imam 34 godine i kaze mi trci. Da li si ti normalan druze ja sto sam trcao za autobusom i zenama trcao sam. Sada lagana voznja bajsom ,do prijatnosti bez tenzije
pre 5 godina
A sada treba i dugorocno nezaposleni da se oduze drzavi?
pre 5 godina
A šta je sa nama koji da bi nam naše preduzeće isplatilo platu moramo sami da je zaradimo? Pored toga, na grbači tih istih preduzeće se sve te njihove zamisli i izdržavaju. Nekima prosto nije realnost da odustvuju sa posla mesec dana a da taj posao preživi. Iskreno, odmor bi mi bio da mogu to vreme da iskočim iz svega i da me ne čeka gomila kada se vratim, ali starešine moraju da shvate da nismo svi u svome poslu ventilatori u kancelariji kao njihovi partijski drugovi.
pre 5 godina
@(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Novak Đoković npr?
pre 5 godina
Nikad se neću odazvati. Oni što su 90-ih posvađali narod i napravili od kulturnog, multietničkog građanstva nacionaliste zadojene mržnjom čija su deca ginula za interese ratnih profitera, pozivaju narod da vežba za rat da bi se oni opet obogatili jer je ponestalo keša pa bi opet sve ispočetka. E idite ginite vi i šaljite vašu decu, nas ostavite na miru.
pre 5 godina
neka bude SVI ne nekoliko stotina ! svako ali svako, ko je napunio 18...musko i zensko...osnovna ali osnovna...ne neka specijalna obuka. nikome ne vi stetilo !
pre 5 godina
Ovi su tacno uspeli da uniste sve dobro sto je dosad uradjeno. Sad cu ja sa 32 godine morati da se vucem po nekim obukama ko da nemam pametnija posla.
pre 5 godina
Genijalno, nema sta... mene su zvali na “obuku” u oktobru. E sad, ni to nije strasno, resili ljudi da me upotrebe za sluzbu otadzbini prema profilu. Lepo. Dakle, imam 37 godina, magistar (drzavni tehnicki fakultet), zaposlen na direktorskoj poziciji u IT industriji. Obucavali su me da budem... POSTAR :) ostao sam fasciniran i odusevljen idejom! odslusao sam obuku jedne subote pre podne sa posebnom paznjom i razmisljanjem na to kako moje klince da sutnem sto dalje cim budu dovoljno samostalni za to, pre nego sto Vulin bude i njih resio da obucava da budu postari... to zadovoljstvo cu prepustiti botovskom i SNS podmlatku
pre 5 godina
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Naravno da treba da se vrate i odsluže obavezu prema svojoj zemlji, porodici i narodu, ne Vulinu, bez obzira gde su pronašli koru hleba. A ako im to ne odgovara nek se lepo odreknu srpskog državljanstva pa nek služe vojsku tamo gde zaradjuju i koru hleba.
pre 5 godina
Eto šanse za patriJote da iz prve ruke se obuče za vraćanje Kosova
pre 5 godina
Ja sam redovno sluzio pre 10-tak godina, i opet bi,ali realno pozivati ljude prvi put posle 30-te je smešno...
pre 5 godina
ahahaha. pa ne moze neko ko se pozvao na prigivor savesti i odsluzio civilno, sad da se natera da ide na vezbu pod oruzjem....ovi napredni su i sebe prevazisli....
pre 5 godina
Mislim da ce me tada nesto boleti koleno.. ne znam,moracu da vidim
pre 5 godina
И треба.
pre 5 godina
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
pre 5 godina
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
pre 5 godina
Dobio sam poziv za vojnu obuku, imam 35 godina. Ukinuli su vojsku kada sam imao 27, završavao sam fakultet, i od tada me niko više nije pozvao. Sada vraćaju me zovu na vojnu obuku, i ako mi je onemogućeno zakonom da je služim jer sam stariji od 30 godina. Definitivno nisam više u formi kao kada sam bio u dvadesetim, a imam mnogo više obaveza, kako na poslu, tako i porodici. Da li iko misli da je ovo normalno, da vas niko ne zove 8 godina, i da odjednom sada dobijete poziv za služenje vojske!
pre 5 godina
@(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Njih ce cekati nalog za hapsenje jer se nisu odazvali na poziv koji im je ostavljen kod babine komsinice sledeci put kad budu ulazili u zemlju.
Ja ne znam da li na svetu ima smesnije drzave od ove nase?
pre 5 godina
Genijalno, nema sta... mene su zvali na “obuku” u oktobru. E sad, ni to nije strasno, resili ljudi da me upotrebe za sluzbu otadzbini prema profilu. Lepo. Dakle, imam 37 godina, magistar (drzavni tehnicki fakultet), zaposlen na direktorskoj poziciji u IT industriji. Obucavali su me da budem... POSTAR :) ostao sam fasciniran i odusevljen idejom! odslusao sam obuku jedne subote pre podne sa posebnom paznjom i razmisljanjem na to kako moje klince da sutnem sto dalje cim budu dovoljno samostalni za to, pre nego sto Vulin bude i njih resio da obucava da budu postari... to zadovoljstvo cu prepustiti botovskom i SNS podmlatku
pre 5 godina
Eto šanse za patriJote da iz prve ruke se obuče za vraćanje Kosova
pre 5 godina
Ово је смешно имате профи војску,платите их па ко воли нек изволи. Ја ратове нећу да бијем за туђе интересе. На крају крајева држава ми ништа није дала тј. само ме спутавала.
pre 5 godina
Ok,znaci dodjem u Srbiju, (zivim u inostranstvu), uhapse me na granici jer se nisam odazvao pozivu, posalju me 30 dana na obuku, plate mi za taj period moju prosecnu mesecnu platu 5833$. Tako?
pre 5 godina
Hajde prvo one koji na stadionima klicu da je Kosovo Srbija.
Ali neee. Nece oni u vojsku. Lakse je vikati na tribinama.
pre 5 godina
Pa dobro, imaju li ovi mozga. Imam 32 god. zena je, hvala Bogu, trudna. Na poslu se borim za unapredjenje. Sta ce meni gubljenje 3 nedelje mog zivota ove i sledece godine? Ovo je jos jedan naprednjacki *****izam. Ja sam jedan od onih koji ne mastaju o odlasku u Nemacku, ali mozda su ovi sto su otisli u pravu. Makar oko ovoga ne moraju da brinu.
pre 5 godina
Ja sam bio na prvoj obuci u oktobru u Valjevu, sad u ponedeljak idem u Pozarevac. Od silnih planova za obuku, mi smo se najvise bavili ciscenjem lisca i pripremom za pocasni pozdrav Vulinu (koji se na kraju nije ni bio pojavio)
. Platu jos nisu refundirali firmi za to iz oktobra, a evo vec idem i drugi put. Kod kuce zena i dete i jos jedno dete na putu.
Ovo je suludo i besmisleno. Nije isto kad ja sluzim sa 33 i neko ranije sa 19 godina.
pre 5 godina
Zgrozih se od komentara!
Pa, pre 30-ak godina je bila sramota ako nisi sluzio vojsku, ljudi te nisu shavatli ozbiljno.....Ovo je sramota!
(Boki, 28. februar 2019 22:04)
Tako je Boki, sramota je. I ja sam služio vojsku pre 30+ godina, doduše malo kraće nego tvoj ćale, godinu dana. Ima par sitnih razlika: ono je bila respektabilna država sa najvšim mogućim stepenom suverenineta za zemlju te veličine i armijom od pola miliona ljudi pod oružjem. Pored toga, SFRJ je bila jedna od 10-12 zemalja koja je pravila i prodavala mlazne avione sopstvene konstrukcije, pored ostalog naoružanja. Ova grupa građana koja sebe naziva Vojskom Srbije je taman po meri balkanskog bantustana u polukolonijalnom statusu, a cimanje ljudi koji nisu prošli obuku (to je ustvari sramota) može da posluži jedino za defile pred ministrom u crnom kombinezonu koji izigrava komandosa, a od oružja ume da koristi kašiku i viljušku. Bolje bi im bilo da se manu ćorava posla.
pre 5 godina
Nikad se neću odazvati. Oni što su 90-ih posvađali narod i napravili od kulturnog, multietničkog građanstva nacionaliste zadojene mržnjom čija su deca ginula za interese ratnih profitera, pozivaju narod da vežba za rat da bi se oni opet obogatili jer je ponestalo keša pa bi opet sve ispočetka. E idite ginite vi i šaljite vašu decu, nas ostavite na miru.
pre 5 godina
Šta, neće niko u profesionalce za 30.000? Vojnike ćete da naberete, imate dovoljno svojih botova, ali šta ćete kad ostanemo bez lekara, medicinskih sestara... Hoćete li i za njih da tražite dobrovoljce?
pre 5 godina
Zamisli imam 34 godine i kaze mi trci. Da li si ti normalan druze ja sto sam trcao za autobusom i zenama trcao sam. Sada lagana voznja bajsom ,do prijatnosti bez tenzije
pre 5 godina
Ja sam sa još 70 "srećnika" (84, 85 i 86 god) u oktobru 2018te bio na obuci u jednom od centara obuke upravo na toj osnovnoj obuci. Trajalo je 15 dana, i tih 15 dana većini nas su jedva prošla. Da napomenem da je većina u radnom odnosu, da ima porodice, malu decu... Sad nam je stigao poziv za taj drugi deo obuke tj specijalističku, koja traje ne 15 već 19 dana. I sad me samo zanima da li je normalno da nakon ukidanja služenja vojske ova država sačeka da neko napuni 30 i više godina i da zove ljude koji imaju bezbroj obaveza (posao, deca, kuća) svake godine na služenje u rezervnom sastavu. A posebna priča je to što većina ljudi starijih od 30 ne mogu da se valjaju po zemlji i da stoje na nogama po 12 sati dnevno jer koliko god nekom zvučalo smešno čovek od 34 nije više onaj od 24, kao što i onaj u 50 nije više isti kao kad je imao 40. Jednom rečju cirkus od države.
pre 5 godina
Некад се ово звало освета понављача а сада се свети онај који никако да прежали што није постао генерал мада је био НЕСПОСОБАН за војску.
pre 5 godina
Ovim svim silnim patriotama imam samo jedno da kazem, bezuslovno se vole samo roditelji i deca svi drugi dobiju u skladu sa onim sto i sami daju ukljucujuci i drzavu.
Zasto bi ove generacije koje su odrastale devedesetih i posle osecale ikakvu obavezu prema drzavi Srbiji. Vise im je maceha nego majka, a maceha se voli samo ako je zasluzila.
Za 15 dana obuke naravno nece niko da crkne, ali realno cemu to u sluzi. Mogu da nauce da ociste i rasklope obicnu pusku i eventualno da pucaju taman za toliko da ne ubiju sami sebe. Savrseno beskorisan nivo obuke za moderno ratovanje.
pre 5 godina
Ovi su tacno uspeli da uniste sve dobro sto je dosad uradjeno. Sad cu ja sa 32 godine morati da se vucem po nekim obukama ko da nemam pametnija posla.
pre 5 godina
ako ništa onda treba sns pohvaliti za hrabrost, dati oružje tolikom broju nezadovoljnih muškaraca u isto vreme a oni nezadovoljni sns-om, da li je vulin dobro razmislio o ovome?!
pre 5 godina
Vazi, vidimo se kada me tuzite
pre 5 godina
Ja sam redovno sluzio pre 10-tak godina, i opet bi,ali realno pozivati ljude prvi put posle 30-te je smešno...
pre 5 godina
ahahaha. pa ne moze neko ko se pozvao na prigivor savesti i odsluzio civilno, sad da se natera da ide na vezbu pod oruzjem....ovi napredni su i sebe prevazisli....
pre 5 godina
Da ja ostavim posao na tri nedelje, a jedva ga našao, a fakultetski obrazovan, i da idem u naprednjačku vojsku? Neka mu tata ide (Vulinu), a mene neka zaobiđu. Nemam ja vremena za budalaštine njihove. Nema te sile koja će me naterati, pa neka me uhapse slobodno. Ako budu smeli.
pre 5 godina
A ove koji histerišu zbog straha ne bih ni zvao niti bi ih kažnjavao jer je pošteno što su odmah dali do znanja svojoj zemlji da ne može da računa na njih!
(bellucci, 28. februar 2019 22:35)
Mobilizacija '90-ih je bila ispod 5% u Srbiji. Tako da, nas koji histerisemo je ogromna vecina. Ali dopada mi se tvoj predlog i slažem se, u vojsku treba da odu vojnicine, nas kukavice ostavite na miru.
pre 5 godina
Sta je sa freelancerima? Stranac ih nece cekati u sred projekta dok se vuku po gudurama. Freelanceri u Srbiji mesecno prihoduju u proseku $2500, i ima ih priblizno 50.000. Ko ce njima nadoknaditi gubitak stalnih klijenata i radni sat? Jel svesna ova drzava tih para?
Meni je jeftinije da me posalju kod sudije za prekrsaje da zamenim dan zatvora uslovnom ili novcanom kaznom nego da gubim posao.
pre 5 godina
I ja sad dobio poziv. U ponedeljak 4.3. na tri nedelje a bio sam i u oktobru. O poslu i bebi od 3 meseca necu ni da komentarisem.
pre 5 godina
@(mare, 28. februar 2019 20:30)
Vece pitanje je kako ce gazda da radi bez tebe ako si ti na vezbi. On mora da nadje zamenu, a kad se vratis tebe ce cekati papiri. To sto pricaju da neko mora da te drzi na poslu i pre i posle, hau jes no, nema nista od toga.
pre 5 godina
imam 43 godine,12 meseci sluzio pod oruzjem 1995.god, 10 meseci bio vojnik po ugovoru uglavnom na kosovu 1998.god i sad meni stigo poziv za vojnu vezbu,pa ja mogu da se kladim da ti oficiri i podoficiri nemaju toliko obuke koliko sam ja imao.
pre 5 godina
To država da se osigura da ovi što su otišli u inostranstvo se slučajno ne predomisle i vrate.
pre 5 godina
Sto ne povecaju platu u vojsci na 500e, pa bi mnogi isli, nego zamazuju oci sa 30k jos nije njihova hrana nego se snalazis kao pas. Najjadnija smo drzava na svetu, proklet bio dan kada sam se rodio ovde proklet bio!!!
pre 5 godina
Hahahahaaaa! Baš da vidim ko će da me natera da se pojavim. Da neće komunalce da šalju? Verovatno će da naplaćuju ko neće da se odazove, da bi još popunili budžet. E moji Vuline...
pre 5 godina
@(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Novak Đoković npr?
pre 5 godina
"a da su za neodazivanje predviđene zakonom propisane kazne."
To nama vi recite... koliko novcanica da se spremi?
pre 5 godina
Je l se i ovima iz inostranstva racuna prosecna plata?
Hoce li poreski obveznici da finansiraju i austrijske i nemacke plate?
pre 5 godina
Ceo život sam pri uniformi, i sam sam je nosio. Znam kako ovaj sistem funkcioniše. A funkcioniše po principu gde počinje vojska tu prestaje logika. Ovo nema veze sa obučenošću. Nema ko da održava kasarne. Nema ko da obavlja osnovne poslove. Ljudi mahom beže iz vojske, profesionalaca nema dovoljno, a ni vojske koja služi dobrovoljno. Ne primaju se drugi na mesto onih koji daju otkaz. Ljudstvo nam je prenapregnuto. Tako da će cela priča oko ove obuke da se svede na uređenje kruga i prateće poslove.
pre 5 godina
Mislim da ce me tada nesto boleti koleno.. ne znam,moracu da vidim
pre 5 godina
E boga mi, taj film nes' gledat!!!
pre 5 godina
Kaze u tekstu:- "Obuka se realizuje u cilju stvaranja još jednog izvora popune jedinica VS licima iz rezervnog sastava mlađih godišta i odgovarajuće specijalnosti""
Kako neko moze imati specijalnost ako nije ni sluzio vojsku? Da nece mozda za 15 dana da obuce nekog da bude tenkista, rukovalac inzinjerijske masine ili artiljerac? Ovo mi zvuci kao ubrzan kurs ratovanja, na tebi pusku u ruke i rokaj. Cirkus u najavi, ti ljudi su u ko zna kakvom stanju, psihickom, materijalnom, alkosi, narkosi, porodicni problemi... hoce li proci neki lekarski pre?
Treba neko da tamo na gadjanju da flipne pa da poubija neduzne ljude??
Kakva drzava i ministar vojni, takva i vojska - parodija.
pre 5 godina
Ja od kada sam odlusžio vojni rok pre pet godina nijednom nisam bio na vojnoj vežbi. Što je glupost. Zovite nas koji smo to dobrovoljno želeli, a ne da cimate ljude. Bolje da se mi usavršavamo uz profesionalnu vojsku. Ništa niste naučili iz 90-tih. Što nije čudno s'obzirom da nas ista ekipa vodi.
pre 5 godina
A ja ove godine odlazim u inostranstvo, imam 28 god, nemam nista protiv sluzenja vojske, al iskreno sto se zezaju samo malo ukidaju malo ne, da nije ukinuta odsluzio bih posle faksa i to je to, a kad stigne poziv a ja u inostranstvu sta onda? Boli uvo stranu firmu sto su ovi nasi nesposobni da naprave funkcionalan sistem i sto smo banana drzava... mislim ko normalan ukida vojsku dok mu 15% teritorije drze teroristi, prodavci organa i narko bosovi...
pre 5 godina
Prelepo. Samo je sad u tim tridesetim mnogo vise patologije medju momcima na osnovu cega ce biti oslobodjeni. Diskus hernije, reume, cirevi na zelucu, psihoze i tako dalje ;)
pre 5 godina
Ne znam na osnovu kog zakona će da zovu ljude koji su civilno služili? Prigovor savesti koji je u zakonima ove države je omogućio civilno "razduženje" prema istoj toj državi. Na osnovu usvojenog prigovora savesti od strane države Srbije ti ljudi nemaju obavezu da se odazovu na VOJNU obuku.
pre 5 godina
Znači zovu samo "omladinu" od 30 do 35 godina?
pre 5 godina
Nadam se samo da ce drzava da mi da platu za taj mesec... jer ne shvatam kako ce gazda da me plati, ako ne budem radio..
pre 5 godina
Sta je sa ljudima koji rade na crno ili sezonske poslove kako ce njima da vade prosek plate
pre 5 godina
Pre ukidanja nisam služio zbog fakulteta ( samofinansiranje od države ni za svesku). Sa 18 sam proglašen ''sposobnim'' uprkos ''manjoj'' srčanoj mani. I šta sad sa 33-34, neverujem da je ta mana ''manja''. Da me pregleda neki student medicine sa stetoskopom ko prošli put pa da mi se stanje pogorša ili još gore?
pre 5 godina
znači ja ako radim u IT firmi preko agencije i zarađujem 3000€ oni mene pošalju u ambis i da ju mi 150€ za taj mesec... genijalci!!!
pre 5 godina
Pošto ministarstvo sigurno nema pare da isplati proporcionalni deo za prosečne zarade od 1000€ i više, na obuku će verovatno ići samo oni sa nižim primanjima.
pre 5 godina
Obuku treba vršiti vikendom, kao u mnogim Evropskim zemljama. Zašto ?
Zato što mnoge strane firme, kompanije i banke a i neke naše, neće blagonaklono da gledaju na to.
Oni hoće da im radnik radi a ne da čekaju refundaciju od države. Ako su zaposlili radnika on im treba. Ako nije tu 15, 25 dana dolazi drugi.aon dobija lepo upakovani otkaz, gde se ne pominje vojska. Ovo može u Državnim preduzećima, gde se nečije odsustvo i ne premećuje.Molim, da odgovorni za ovu odluku, dobro razmisle o načinu i vremenu izvođenja vežbe.
pre 5 godina
mislite da mi nadoknadite sumu na koju sam prijavljen a ono u koverti pojela maca! vec sam se svojevremeno izjasnio
sta mislim o vojnom roku a vi saljite pozive
pre 5 godina
A šta je sa nama koji da bi nam naše preduzeće isplatilo platu moramo sami da je zaradimo? Pored toga, na grbači tih istih preduzeće se sve te njihove zamisli i izdržavaju. Nekima prosto nije realnost da odustvuju sa posla mesec dana a da taj posao preživi. Iskreno, odmor bi mi bio da mogu to vreme da iskočim iz svega i da me ne čeka gomila kada se vratim, ali starešine moraju da shvate da nismo svi u svome poslu ventilatori u kancelariji kao njihovi partijski drugovi.
pre 5 godina
Ulozicu prigovor savesti.
pre 5 godina
al ce da se cirka
pre 5 godina
Ko će platiti nadoknadu za zaposlene dok su na obuci, poslodavac ili vojska?
pre 5 godina
il svi il niko!
pre 5 godina
Čuj ove što zarađuju velike pare što su u obavezama a pola njih ne zna da napravi 100€ i spava do podne . Šta ste se utronjali pa nisu vojničke čizme toliko strašne. Odeš malo mlatiš praznu slamu odmoriš mozak od problema, nadišeš se čistog vazduha negde na livadi, opališ koji metak iz tandžare, piješ pivo, slikaš se za instagram... A zamislite nekog većeg rata ne lokalnog, što uopšte nije nemoguće, a vi ne znate ni na koju stranu metak iz puške izlazi. Ko će da vam brani kuću, imovinu, porodicu ? Misliš zapalićeš preko a šta ako se i tamo puca...
pre 5 godina
e pa sads ce lepo da krenu i ispracaji i vojsku. sace sale za ispracaje da prorade a i estrada ce se ovajdi. rado ide srbin u vojnike dva ga...
pre 5 godina
Radim u inostranstvu. Imam platu 3.000e, naravno sve leže na račun i to mogu da dokažem. Nije nikakav problem da uzmem 3 nedelje neplaćenog odsustva u firmi. Vidim da država nadoknađuje platu kada ovo rade. Ako će meni da isplate 2.250e za 3 nedelje za****cije na obuci, nemam ništa protiv. Mrtav sam ozbiljan, da li neko pouzdano zna da li bi oni priznali izvod iz banke i overenu potvrdu iz firme?
pre 5 godina
A sada treba i dugorocno nezaposleni da se oduze drzavi?
pre 5 godina
Не бих препоручила израелски, али ако имате срећу можете српски пасош заменити швајцарским... Па онда морате да идете редовно на све војне вежбе све до педесете. Они макар могу опуштено да рефундирају астрономске менаџерске плате по банкама и осигурањима (истина у износу од 80%). И један Карл Јунг је својевремено напуштао директорско место у психијатријској клиници, али шта је он по значају наспрам српских Ај-Ти фриленсера...
pre 5 godina
Najveci problem u ovakom selektivnom pozivanju na osnovnu obuku nije sama obuka vec je ravnopravnost dovedena u pitanje...
Znace neko mora da ide a neko ne mora...
I ko je taj sad da kaze onome sto mora da bas on mora a vecina ne mora....To je protivustavno i diskriminatorski, osnovna ljudska prava nisu zagarantovana ako nema jednakosti medju gradjanima.
Sve dok je tako i dok se zakoni seletkivno primenjuju nema ravnopravnosti i nema pravne drzave.
Ili obuka za sve ili samo profesionalna vojska koja sa ovakvim losim finasiranjem, naoruzanjem i formacijama naravno da nije profesionalna i da ne moze da odgovori na najbitniji zadadak: odvracanje agresije i sigurna pobeda u ratu sa minimalnim gubicima...
pre 5 godina
Dobio sam poziv za vojnu obuku, imam 35 godina....
(dub, 28. februar 2019 20:08)
Takođe 35 godina, 2004 odslužio časno bez fakulteta i ostalih izgovora za odlaganje, nikda nisam bio zvan čak ni za ratni raspored a kamoli vežbu...jedino što mi smeta je što mi za nabavku oruzja sada treba razlog iako je to ustavom omogućeno a ovamo će me zivkati da im nosim kopiju AK-47.
pre 5 godina
Ovde svi zaradjuju 2000-3000evrica mesecno,a prosek ispod 500,bas lepo i istinito
pre 5 godina
Muškarci, ne brukajte se!
pre 5 godina
Hehe sve frilenseri sa platom od 3000e kada treba da se ide u vojsku? Hoce to.
pre 5 godina
Srečom pre dve godine preselio u Poreč, radim za
pristojnu platu 1400 E, vozim kombi saniteta,
verujem da me nitko odavde neče pozivati u Srbiju na vežbe!
Imam ja pametnijih briga, žena treba da se porodi u maju,
a vi samo vežbajte ......
pre 5 godina
Читам ове коментаре и на основу њих израчунах да је просечна плата у Србији негде око 1500 евра. До јуче сте сви кукали да не можете да намакнете 300 евра.
pre 5 godina
"Radim u inostranstvu. Imam platu 3.000e, naravno sve leže na račun i to mogu da dokažem. Nije nikakav problem da uzmem 3 nedelje neplaćenog odsustva u firmi. Vidim da država nadoknađuje platu kada ovo rade. Ako će meni da isplate 2.250e za 3 nedelje za****cije na obuci, nemam ništa protiv. Mrtav sam ozbiljan, da li neko pouzdano zna da li bi oni priznali izvod iz banke i overenu potvrdu iz firme?
(Dr Nele, 28. februar 2019 22:47)"
Poštovani, u koliko se nalazite na privremenom radu u inostranstvu, o tome ste, u skladu sa Zakonom, trebali da obavestite matični vojni odsek. Postoji čak i odgovarajući formular, koji reba da se popuni, kao i određena dokumentacija, koja treba da im se dostavi. Tada Vam ne bi stizali pozivi za vojnu vežbu u Srbiji, već bi komunikacija sa Vama bila vođena preko nešeg diplomatsko-konzularnog predstavništva u zemlji u kojoj se trenutno nalazite.
Inače, ne odazivanje na vojnu vežbu predstavlja prekršaj, kažnjiv sa 30.000 -60.000 dinara. Ako se ne odazovete, Vaš vojni odsek podnosi prijavu prekršajnom sudu i Vi će te biti privedeni tom sudu, čim dođete u kontakt sa našom policijom.
pre 5 godina
Prvo ministar!
pre 5 godina
Ja sam 87. verovatno će i mene zvati sada ne vidim ništa loše, ionako nemam posao ni ženu ni decu. Vidim u koemntarima svi veliki stručnjaci mlate pare pa se žale. I ne razumem odakle vam to da ljudi od 30 nisu vise spremni za trcanje ili vezbanje pa i neki manualni rad tamo? Pa kad si najjači i spremniji ako ne od 30 do 40? Ja sa 20 vrv ne bih tamo ništa mogao jer sam studirao i igrao dotu i CS po ceo dan, sad se smatram jos uvek mladim i što je najbolje zrelim.
Veći problem može biti ko će tamo sve doći ko zna kakvih tipova ima ne daj bože da neko nešto uradi...Treba dobro sve pregledati zdravstveno.
pre 5 godina
Šta ja da očekujem? Pre par godina sam stekao državljanstvo Srbije. Inače sam iz malog mesta u Bosni. Očekivao sam da ću lakše do posla doći u većem gradu. Ispalo je da sam posao pronašao u BIH pre nego u Srbiji. Nikad nisam odjavio mesto prebivališta u Srbiji. Poslednjih dve godine ni jednom nisam bio u Srbiji. Sada sa 37 god. u BiH imam posao i platu od 900 evra. Evo, odjaviću mesto prebivališta u Srbiji radi odlaska u inostranstvo, ali, koliko sam ja čitao i shvatio zakon, to me ne oslobađa obaveze služenja. Kako oni očekuju od mene da služim vojnu obavezu kad zakon koji to reguliše obavezuje poslodavca da pusti radnika, a da će mu država refundirati troškove plate? Taj zakon ne važi u BIH.
Koliko sam ja video, postoji mogućnost da se u MUP-u izvrši odjava prebivališta radi odlaska u inostranstvo i mislim da je to ključno za one koji su napustili Srbiju i rade negde u inostranstvu. Fino, odjavite mjesto prebivališta radi odlaska u inostranstvo, pa neka Vam oni uruče poziv na nepoznatu adresu u inostranstvo.
Inače, odricanje od državljanstva nije opcija, jer muškarci stariji od 18. godina uz zahtjev za ispis iz knjige državljanja moraju da prilože i potvrdu da su regulisali vojnu obavezu. Takođe, zakon je napisan tako da oni koji imaju dvojno državljanstvo moraju doneti potvrdu iz druge zemlje da su regulisali vojnu obavezu, pa i ako su je regulisali biće raspoređeni u rezervni sastav ali neće prolaziti obuku.
pre 5 godina
Zgrozih se od komentara!
Pa, pre 30-ak godina je bila sramota ako nisi sluzio vojsku, ljudi te nisu shavatli ozbiljno, smejali se, sazaljevali, iza ledja ogovarali kako neko nije sposoban za vojsku. Vidi omladine kako kukaju zbog 15 dana. Moj cale sluzio 2 godine. Da se ja pitam minimum bi se sluzila 3 godine, pa da vidimo spavanje do 12h, ostajanje po parkovima do zore uz opijate i mudrovanje, da se upozna zivot bez mame i tate i bez babine i dedine penzije. Ovo je sramota!
pre 5 godina
И треба.
pre 5 godina
Ajde da stvari pogledamo na ovaj nacin: Novi Zakon o oruzju toliko je restriktivan da je ucinio da ogroman broj ljudi ne moze da dobije oruzni list i to samo za posedovanje oruzja. Na celoj teritoriji Srbije zvanicno ima 6-700 lica koja imaju dozvolu za nosenje oruzja. E, sada ce oni da pozovu ove iznad 30 i da im podele oruzje i da ih obuce u rukovanju. Ili ce nastati topovsko meso odmah na vezbama ili u, ne daj Boze, nekakvom buducem ratu. To ce biti rezultat njihove obuke. Neko se opet igra nasim zivotima.
pre 5 godina
Ama cilj je uzeti pare od onih koji se ne odazovu. Mora i Vulin nešto da ubaci u zajedničku kasu, a kako? Od tetke?
Najgore je što će plan opet da im se izjalovi, pa će da se odazovu svi ovi što po anketama kenjaju kako neće.
Nego, hoće li da zovu žene? Kakva je pravno razlika između onoga koji nije služio vojsku i one koja nije služila vojsku?
pre 5 godina
Kako kaze Aćim Katić u Korenima, "Srbima je Bog odredio da se bune!" a vi se Srbi stalno nesto bunite, samo kukate kao neke babe. Kad je bio ukinut vojni rok kukali ste kako su nam muskarci mekani, gde nam je vojska, nijedna ozbiljna drzava nije ukinula vojni rok. Tako ste govorili. I evo sad se vraca polako vojni rok, a vama opet nesto smeta. Bas ste patriote do ...
pre 5 godina
Ma ja bi vas sve u kasarne! Sta 15dana,malo je to. 6 meseci,to je mera,ali svi,SVI bez izuzetaka! Foliranti,sad svi zaradjuju po 1000e!
pre 5 godina
Šta bi sa reformom vojske i snaga bezbednosti? Ništa. Ovako, rezervisti se vraćaju u vojsku iz šezdesetih i sedamsesetih a rezultati će biti iz devedesetih.
pre 5 godina
@
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Mozda ima neka obaveza da se javis svom vojnom odseku, ili nesto slicno,da odjavis prebivaliste.. Ne znam mora da ima neko upuceniji.
pre 5 godina
@bgd
znači ja ako radim u IT firmi preko agencije i zarađujem 3000€ oni mene pošalju u ambis i da ju mi 150€ za taj mesec... genijalci!!!
Znaci da si na toliko prijavljen i toliko se placa porez. Od toga treba dobiju penziju ljudi kojima su odvajali pun iznas za tvoje skolovanje?
pre 5 godina
Samo bez plakanja. Mogu i intelektualci u vojnike, a mozda i ovog puta da se odlaze vojna obavezauz pomoc mame i tate. Bez brige za konzumera alkohola, cigareta i opojnih trava, jer ima toga i u kasarni, nece vam se dusa osushiti za 2 nedelje ako se budete trezni duze od 3 dana...
pre 5 godina
neka bude SVI ne nekoliko stotina ! svako ali svako, ko je napunio 18...musko i zensko...osnovna ali osnovna...ne neka specijalna obuka. nikome ne vi stetilo !
pre 5 godina
Moj deda i njegov brat ( Madjari)su branili Jugoslaviju od fasista . Moj otac , ujak i Ja (Madjari)smo
" branili " Srbiju od Hrvata I Muslimana .
Moji sinovi (Madjari) zive i skoluju se u Engleskoj I vise nece morati braniti Srbe od nikoga!
Hvala vam Srbi sto ste vratili Radikale na vlast, I hvala vam gospodine Orban , sto ste me priznali !
pre 5 godina
Dve nedelje godišnjeg odmora o trošku države, nije loše. Ko je bio zna šta je.
pre 5 godina
Bolje ratnik u bašti, nego baštovan u ratu.
Pametnom dosta.
S*****jte to za 15 dana nemoj da se brukate. Nemojte da ste paraziti.
pre 5 godina
moze 30 dana 500 eura koja gubim ako nisam na poslu?! ok?
pre 5 godina
Za sve koji kritikuju vojne vežbe imam poruku. To nije pitanje para, porekla, položaja,poređenja sa drugima, ničega sličnog. To je pitanje patriotizma. Ili si patriota ili nisi.Ako voliš svoju zemlju ne tražiš za to pare i nikakve izgovore. Šta je jedna vežba u poređenju sa golgotom naših pradedova? Voleo bih da svi kritičari i potencijalni dezerteri pročitaju i nađu pravi smisao pesme Đure Jakšića "Otac i sin".
pre 5 godina
Sluzio sam vojni rok u trajanju od godinu dana. Daleko od toga da mi je prijalo, ali moralo se. Ne kapiram potrebu da se ljudi stariji od 30. godina angazuju u bilo kakvoj vojnoj strukturi a koji nikada nisu imali bilo kakvu vojnu obuku. Predlazem da se svi mi matoraci od 50 i kusur godina "ispruzimo" i "zakrpimo" rupu u vojnoj evidenciji. Ipak, na mladima svet ostaje, pa neka se i oni "ispruze" kad dodje njihovo vreme. Naravno, ocekujem i ministra vojnog u svojoj jedinici. Pozdrav, Mediokritet.
pre 5 godina
Свако ко хоће треба да му се омогући приговор савести. Мислим да основно познавање оружја бар пешадијског треба да се зна. Бар да се расклопи пиштољ и пушка и неки основни ниво обуке у манипулацији а за више ко хоће хоће. То се завршава кроз пар дана, а није на одмет да се познаје
pre 5 godina
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Naravno da treba da se vrate i odsluže obavezu prema svojoj zemlji, porodici i narodu, ne Vulinu, bez obzira gde su pronašli koru hleba. A ako im to ne odgovara nek se lepo odreknu srpskog državljanstva pa nek služe vojsku tamo gde zaradjuju i koru hleba.
pre 5 godina
A posebna priča je to što većina ljudi starijih od 30 ne mogu da se valjaju po zemlji i da stoje na nogama po 12 sati dnevno
(srećnik, 28. februar 2019 21:44)
Ako je specijalisticka obuka neces se valjati po zemlji ni stajati 12 sati na nogama. To nema ni u 90% struke u regularnoj vojsci a kamoli medju rezervom.
pre 5 godina
bolje ceo zivot kao kukavica nego jedan dan kao heroj
pre 5 godina
Normalno je da muško stanovništvo prođe bar osnovnu obuku. Ako si muško to ti je dužnost. Nema ovo veze sa ovim klovnovima na vlasti nego sa činjenicom u kakvom svetu i okruženju živimo. A ove koji histerišu zbog straha ne bih ni zvao niti bi ih kažnjavao jer je pošteno što su odmah dali do znanja svojoj zemlji da ne može da računa na njih!
pre 5 godina
"Dodaje se da je odazivanje na poziv za obuku obavezno, a da su za neodazivanje predviđene zakonom propisane kazne."
Jel ovaj zakon sprovodi Vulin koji je izbegao sluzenje vojnog roka? Ovo je vazilo i 1991. pa sam posle rodio "mecku s opanci" da dokazem da nisam bio dobrovoljac nego sam pod istom pretnjom primoran da se odazovem pod oruzje kako bi ostvario ova prava koja oni navode. Onaj tamo vodi politiku koja nas opet uvodi u rat (kao sto je radio i 1991.) i misli da cu opet stati na iste grabulje. Neka vezbaju na svojoj deci, moja porodica je vec previse dala glava za "vise" interese. Nikako da spojimo nekoliko generacija u niz.
pre 5 godina
Hoce li i Vulin?
pre 5 godina
Čak i da odem na tu nazovimo obuku, ne bi me ni puškom naterali da stojim mirno i da pozdravljam vulina. Nikada, nigde.
pre 5 godina
Idem odmah ako i Vulin krene😀
pre 5 godina
Ma pojavicu se ja, nije problem. Ali za 15 radnih dana (po proseku iz 12 meseci rada iz inostranstva) morali bi da isplate 6025 eura. Ne znam da li se to njima isplati?
pre 5 godina
Svi pominju sklapanje i rasklapanje puske. Ali nije to glavno u vojsci, glavno je da te nauce da slusas i da postupas uvek po naredjenju, kakvo god da je. Zato mesec dana...
pre 5 godina
Sluzio sam vojsku u civilu, nije mi problem da odem na 15 dnevnu vojnu obuku iako mi je 37, ali ne da metlam krug, ljustim krompir i kradem bogu danu, vec da tih 15 dana bude prava obuka da ispucamo bar po 200 metaka, bacimo par bombi, naucimo upotrebu busole, citanje karti, orjentiring i sl.i naravno da imamo adekvatnu odecu,obucu i hranu??? Sta skupa je takva obuka, e pa onda nemoj ni da zovete. Drugo smesno je sto se pozivaju ljudi od +30 od kojih je vecina i sluzila vojsku s oruzjem ili bez,zasto se ti ljudi diskriminisu i stavljaju u nepocoljniji polozak u odnosu na mladje???
pre 5 godina
tek sada vidim, moja generacija ko nije sluzio vojsku, svi su direktori i sve rade u inostranstvu, prosek plate 5000e...
pre 5 godina
Vojska Srbije dobija frilensersku brigadu 😅
pre 5 godina
Ovo je glupost. Zao mi je samo sto su "snalazljivi" ljudi sedeli kuci i vojsku videli nisu. A nista ima ne fali. I ima ih mnogo. Ja sam morao da idem, da napustim posao i dete od 2 godine i ostao bez 9 meseci staza u skoli. Ako opet uvedu, moj sin ce ici tek kad odsluze oni.
pre 5 godina
Nego, hoće li da zovu žene? Kakva je pravno razlika između onoga koji nije služio vojsku i one koja nije služila vojsku?
(Bob, 1. mart 2019 08:45) # Link komentara
Da to je najbitnije. U fazonu da komsiji crkne krava. Ko sto vidis iz komentara vecina zena u tim godinama je ili trudna ili ima malu decu. S druge strane mozda im i dobro dodje da se konacno malo naspavaju.
Inace zvacemo i mi vas kad budu trebala deca da se radjaju. Ako mi mozemo da branimo mozete i vi da radjate.
pre 5 godina
Imate na paragraf.rs taj zakon, procitajte tacku 79a. Pise da ce biti pozivani oni koji nisu uopste odsluzili vojni rok (od 2011 kada je ukinuto) kao i oni koji su odsluzili rok sa oruzjem ali im nije odredjen nekakav raspored, sta god to znacilo. I treca kategorija su zene vojni obveznici sta god to bilo. Eto, umesto panike, lepo procitajte zakon, to jest samo tu tacku i to je to.
pre 5 godina
Punim 34, nije prob kondicija, nije ni posao njega nemam, prob je sto sam znao da ce da me zovu nekad cim se ozenim. ?
pre 5 godina
Ko ne hrani svoju, hraniće tuđu vojsku.
pre 5 godina
@ Za sve koji kritikuju vojne vežbe imam poruku. To nije pitanje para, porekla, položaja,poređenja sa drugima, ničega sličnog. To je pitanje patriotizma. Ili si patriota ili nisi.Ako voliš svoju zemlju ne tražiš za to pare i nikakve izgovore. Šta je jedna vežba u poređenju sa golgotom naših pradedova? Voleo bih da svi kritičari i potencijalni dezerteri pročitaju i nađu pravi smisao pesme Đure Jakšića "Otac i sin".
(Bojan, 28. februar 2019 22:41)
Auhhh! Sa ovim komentarom odmah si postao nečastivi za NVO..
pre 5 godina
Taman ovi sto su bezali od vojske u mladosti, skrivali se u podrumima, a u medjuvremenu se iskompleksirali na otadzbinu i ne damo sece srbije, da idi i da sluze u somboru, a posle da mam prepricavaju kako se se latili puske :)
pre 5 godina
Meni bi odgovaralo da me pozovu na vojnu vežbu, da se podsetim malo.
pre 5 godina
Dolazim iz Australije ako dodje do nevolje.
pre 4 godine
Ne idem i tacka, valjajte se vi u prasini a ako necete dajte mi 50000.
Kada sam isao u vojsku 90ih tada nisu isli umno bolesni, pederi i invalidi, a danas ne idu politicari. Kad bolje razmislim sve je ostalo isto.
pre 5 godina
U Švajcarskoj vojni rok obavezan za sve muškarce od 18 do 34 godine. Obuka traje 21 nedelju, a svake godine se ide na doobuku.
Ej, zemlja nikada nije ratovala.
NEMA KMEČANJA, SAMO MALO VOLJE.
pre 5 godina
И треба.
pre 5 godina
Zgrozih se od komentara!
Pa, pre 30-ak godina je bila sramota ako nisi sluzio vojsku, ljudi te nisu shavatli ozbiljno, smejali se, sazaljevali, iza ledja ogovarali kako neko nije sposoban za vojsku. Vidi omladine kako kukaju zbog 15 dana. Moj cale sluzio 2 godine. Da se ja pitam minimum bi se sluzila 3 godine, pa da vidimo spavanje do 12h, ostajanje po parkovima do zore uz opijate i mudrovanje, da se upozna zivot bez mame i tate i bez babine i dedine penzije. Ovo je sramota!
pre 5 godina
Za sve koji kritikuju vojne vežbe imam poruku. To nije pitanje para, porekla, položaja,poređenja sa drugima, ničega sličnog. To je pitanje patriotizma. Ili si patriota ili nisi.Ako voliš svoju zemlju ne tražiš za to pare i nikakve izgovore. Šta je jedna vežba u poređenju sa golgotom naših pradedova? Voleo bih da svi kritičari i potencijalni dezerteri pročitaju i nađu pravi smisao pesme Đure Jakšića "Otac i sin".
pre 5 godina
Čuj ove što zarađuju velike pare što su u obavezama a pola njih ne zna da napravi 100€ i spava do podne . Šta ste se utronjali pa nisu vojničke čizme toliko strašne. Odeš malo mlatiš praznu slamu odmoriš mozak od problema, nadišeš se čistog vazduha negde na livadi, opališ koji metak iz tandžare, piješ pivo, slikaš se za instagram... A zamislite nekog većeg rata ne lokalnog, što uopšte nije nemoguće, a vi ne znate ni na koju stranu metak iz puške izlazi. Ko će da vam brani kuću, imovinu, porodicu ? Misliš zapalićeš preko a šta ako se i tamo puca...
pre 5 godina
Muškarci, ne brukajte se!
pre 5 godina
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Naravno da treba da se vrate i odsluže obavezu prema svojoj zemlji, porodici i narodu, ne Vulinu, bez obzira gde su pronašli koru hleba. A ako im to ne odgovara nek se lepo odreknu srpskog državljanstva pa nek služe vojsku tamo gde zaradjuju i koru hleba.
pre 5 godina
Ma ja bi vas sve u kasarne! Sta 15dana,malo je to. 6 meseci,to je mera,ali svi,SVI bez izuzetaka! Foliranti,sad svi zaradjuju po 1000e!
pre 5 godina
Samo bez plakanja. Mogu i intelektualci u vojnike, a mozda i ovog puta da se odlaze vojna obavezauz pomoc mame i tate. Bez brige za konzumera alkohola, cigareta i opojnih trava, jer ima toga i u kasarni, nece vam se dusa osushiti za 2 nedelje ako se budete trezni duze od 3 dana...
pre 5 godina
Kako kaze Aćim Katić u Korenima, "Srbima je Bog odredio da se bune!" a vi se Srbi stalno nesto bunite, samo kukate kao neke babe. Kad je bio ukinut vojni rok kukali ste kako su nam muskarci mekani, gde nam je vojska, nijedna ozbiljna drzava nije ukinula vojni rok. Tako ste govorili. I evo sad se vraca polako vojni rok, a vama opet nesto smeta. Bas ste patriote do ...
pre 5 godina
neka bude SVI ne nekoliko stotina ! svako ali svako, ko je napunio 18...musko i zensko...osnovna ali osnovna...ne neka specijalna obuka. nikome ne vi stetilo !
pre 5 godina
Normalno je da muško stanovništvo prođe bar osnovnu obuku. Ako si muško to ti je dužnost. Nema ovo veze sa ovim klovnovima na vlasti nego sa činjenicom u kakvom svetu i okruženju živimo. A ove koji histerišu zbog straha ne bih ni zvao niti bi ih kažnjavao jer je pošteno što su odmah dali do znanja svojoj zemlji da ne može da računa na njih!
pre 5 godina
Bolje ratnik u bašti, nego baštovan u ratu.
Pametnom dosta.
S*****jte to za 15 dana nemoj da se brukate. Nemojte da ste paraziti.
pre 5 godina
"Radim u inostranstvu. Imam platu 3.000e, naravno sve leže na račun i to mogu da dokažem. Nije nikakav problem da uzmem 3 nedelje neplaćenog odsustva u firmi. Vidim da država nadoknađuje platu kada ovo rade. Ako će meni da isplate 2.250e za 3 nedelje za****cije na obuci, nemam ništa protiv. Mrtav sam ozbiljan, da li neko pouzdano zna da li bi oni priznali izvod iz banke i overenu potvrdu iz firme?
(Dr Nele, 28. februar 2019 22:47)"
Poštovani, u koliko se nalazite na privremenom radu u inostranstvu, o tome ste, u skladu sa Zakonom, trebali da obavestite matični vojni odsek. Postoji čak i odgovarajući formular, koji reba da se popuni, kao i određena dokumentacija, koja treba da im se dostavi. Tada Vam ne bi stizali pozivi za vojnu vežbu u Srbiji, već bi komunikacija sa Vama bila vođena preko nešeg diplomatsko-konzularnog predstavništva u zemlji u kojoj se trenutno nalazite.
Inače, ne odazivanje na vojnu vežbu predstavlja prekršaj, kažnjiv sa 30.000 -60.000 dinara. Ako se ne odazovete, Vaš vojni odsek podnosi prijavu prekršajnom sudu i Vi će te biti privedeni tom sudu, čim dođete u kontakt sa našom policijom.
pre 5 godina
Не бих препоручила израелски, али ако имате срећу можете српски пасош заменити швајцарским... Па онда морате да идете редовно на све војне вежбе све до педесете. Они макар могу опуштено да рефундирају астрономске менаџерске плате по банкама и осигурањима (истина у износу од 80%). И један Карл Јунг је својевремено напуштао директорско место у психијатријској клиници, али шта је он по значају наспрам српских Ај-Ти фриленсера...
pre 5 godina
Свако ко хоће треба да му се омогући приговор савести. Мислим да основно познавање оружја бар пешадијског треба да се зна. Бар да се расклопи пиштољ и пушка и неки основни ниво обуке у манипулацији а за више ко хоће хоће. То се завршава кроз пар дана, а није на одмет да се познаје
pre 5 godina
Dve nedelje godišnjeg odmora o trošku države, nije loše. Ko je bio zna šta je.
pre 5 godina
Читам ове коментаре и на основу њих израчунах да је просечна плата у Србији негде око 1500 евра. До јуче сте сви кукали да не можете да намакнете 300 евра.
pre 5 godina
@bgd
znači ja ako radim u IT firmi preko agencije i zarađujem 3000€ oni mene pošalju u ambis i da ju mi 150€ za taj mesec... genijalci!!!
Znaci da si na toliko prijavljen i toliko se placa porez. Od toga treba dobiju penziju ljudi kojima su odvajali pun iznas za tvoje skolovanje?
pre 5 godina
Hehe sve frilenseri sa platom od 3000e kada treba da se ide u vojsku? Hoce to.
pre 5 godina
Ja sam 87. verovatno će i mene zvati sada ne vidim ništa loše, ionako nemam posao ni ženu ni decu. Vidim u koemntarima svi veliki stručnjaci mlate pare pa se žale. I ne razumem odakle vam to da ljudi od 30 nisu vise spremni za trcanje ili vezbanje pa i neki manualni rad tamo? Pa kad si najjači i spremniji ako ne od 30 do 40? Ja sa 20 vrv ne bih tamo ništa mogao jer sam studirao i igrao dotu i CS po ceo dan, sad se smatram jos uvek mladim i što je najbolje zrelim.
Veći problem može biti ko će tamo sve doći ko zna kakvih tipova ima ne daj bože da neko nešto uradi...Treba dobro sve pregledati zdravstveno.
pre 5 godina
A posebna priča je to što većina ljudi starijih od 30 ne mogu da se valjaju po zemlji i da stoje na nogama po 12 sati dnevno
(srećnik, 28. februar 2019 21:44)
Ako je specijalisticka obuka neces se valjati po zemlji ni stajati 12 sati na nogama. To nema ni u 90% struke u regularnoj vojsci a kamoli medju rezervom.
pre 5 godina
Svi pominju sklapanje i rasklapanje puske. Ali nije to glavno u vojsci, glavno je da te nauce da slusas i da postupas uvek po naredjenju, kakvo god da je. Zato mesec dana...
pre 5 godina
Ko ne hrani svoju, hraniće tuđu vojsku.
pre 5 godina
Eto šanse za patriJote da iz prve ruke se obuče za vraćanje Kosova
pre 5 godina
Dobio sam poziv za vojnu obuku, imam 35 godina. Ukinuli su vojsku kada sam imao 27, završavao sam fakultet, i od tada me niko više nije pozvao. Sada vraćaju me zovu na vojnu obuku, i ako mi je onemogućeno zakonom da je služim jer sam stariji od 30 godina. Definitivno nisam više u formi kao kada sam bio u dvadesetim, a imam mnogo više obaveza, kako na poslu, tako i porodici. Da li iko misli da je ovo normalno, da vas niko ne zove 8 godina, i da odjednom sada dobijete poziv za služenje vojske!
pre 5 godina
Ovde svi zaradjuju 2000-3000evrica mesecno,a prosek ispod 500,bas lepo i istinito
pre 5 godina
U Švajcarskoj vojni rok obavezan za sve muškarce od 18 do 34 godine. Obuka traje 21 nedelju, a svake godine se ide na doobuku.
Ej, zemlja nikada nije ratovala.
NEMA KMEČANJA, SAMO MALO VOLJE.
pre 5 godina
@
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Mozda ima neka obaveza da se javis svom vojnom odseku, ili nesto slicno,da odjavis prebivaliste.. Ne znam mora da ima neko upuceniji.
pre 5 godina
Nego, hoće li da zovu žene? Kakva je pravno razlika između onoga koji nije služio vojsku i one koja nije služila vojsku?
(Bob, 1. mart 2019 08:45) # Link komentara
Da to je najbitnije. U fazonu da komsiji crkne krava. Ko sto vidis iz komentara vecina zena u tim godinama je ili trudna ili ima malu decu. S druge strane mozda im i dobro dodje da se konacno malo naspavaju.
Inace zvacemo i mi vas kad budu trebala deca da se radjaju. Ako mi mozemo da branimo mozete i vi da radjate.
pre 5 godina
Pre ukidanja nisam služio zbog fakulteta ( samofinansiranje od države ni za svesku). Sa 18 sam proglašen ''sposobnim'' uprkos ''manjoj'' srčanoj mani. I šta sad sa 33-34, neverujem da je ta mana ''manja''. Da me pregleda neki student medicine sa stetoskopom ko prošli put pa da mi se stanje pogorša ili još gore?
pre 5 godina
@(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Njih ce cekati nalog za hapsenje jer se nisu odazvali na poziv koji im je ostavljen kod babine komsinice sledeci put kad budu ulazili u zemlju.
Ja ne znam da li na svetu ima smesnije drzave od ove nase?
pre 5 godina
Ok,znaci dodjem u Srbiju, (zivim u inostranstvu), uhapse me na granici jer se nisam odazvao pozivu, posalju me 30 dana na obuku, plate mi za taj period moju prosecnu mesecnu platu 5833$. Tako?
pre 5 godina
Ово је смешно имате профи војску,платите их па ко воли нек изволи. Ја ратове нећу да бијем за туђе интересе. На крају крајева држава ми ништа није дала тј. само ме спутавала.
pre 5 godina
A ove koji histerišu zbog straha ne bih ni zvao niti bi ih kažnjavao jer je pošteno što su odmah dali do znanja svojoj zemlji da ne može da računa na njih!
(bellucci, 28. februar 2019 22:35)
Mobilizacija '90-ih je bila ispod 5% u Srbiji. Tako da, nas koji histerisemo je ogromna vecina. Ali dopada mi se tvoj predlog i slažem se, u vojsku treba da odu vojnicine, nas kukavice ostavite na miru.
pre 5 godina
Zgrozih se od komentara!
Pa, pre 30-ak godina je bila sramota ako nisi sluzio vojsku, ljudi te nisu shavatli ozbiljno.....Ovo je sramota!
(Boki, 28. februar 2019 22:04)
Tako je Boki, sramota je. I ja sam služio vojsku pre 30+ godina, doduše malo kraće nego tvoj ćale, godinu dana. Ima par sitnih razlika: ono je bila respektabilna država sa najvšim mogućim stepenom suverenineta za zemlju te veličine i armijom od pola miliona ljudi pod oružjem. Pored toga, SFRJ je bila jedna od 10-12 zemalja koja je pravila i prodavala mlazne avione sopstvene konstrukcije, pored ostalog naoružanja. Ova grupa građana koja sebe naziva Vojskom Srbije je taman po meri balkanskog bantustana u polukolonijalnom statusu, a cimanje ljudi koji nisu prošli obuku (to je ustvari sramota) može da posluži jedino za defile pred ministrom u crnom kombinezonu koji izigrava komandosa, a od oružja ume da koristi kašiku i viljušku. Bolje bi im bilo da se manu ćorava posla.
pre 5 godina
@(xyc, 28. februar 2019 19:40)
Novak Đoković npr?
pre 5 godina
Da ja ostavim posao na tri nedelje, a jedva ga našao, a fakultetski obrazovan, i da idem u naprednjačku vojsku? Neka mu tata ide (Vulinu), a mene neka zaobiđu. Nemam ja vremena za budalaštine njihove. Nema te sile koja će me naterati, pa neka me uhapse slobodno. Ako budu smeli.
pre 5 godina
Pa dobro, imaju li ovi mozga. Imam 32 god. zena je, hvala Bogu, trudna. Na poslu se borim za unapredjenje. Sta ce meni gubljenje 3 nedelje mog zivota ove i sledece godine? Ovo je jos jedan naprednjacki *****izam. Ja sam jedan od onih koji ne mastaju o odlasku u Nemacku, ali mozda su ovi sto su otisli u pravu. Makar oko ovoga ne moraju da brinu.
pre 5 godina
Radim u inostranstvu. Imam platu 3.000e, naravno sve leže na račun i to mogu da dokažem. Nije nikakav problem da uzmem 3 nedelje neplaćenog odsustva u firmi. Vidim da država nadoknađuje platu kada ovo rade. Ako će meni da isplate 2.250e za 3 nedelje za****cije na obuci, nemam ništa protiv. Mrtav sam ozbiljan, da li neko pouzdano zna da li bi oni priznali izvod iz banke i overenu potvrdu iz firme?
pre 5 godina
A sta će biti sa onima (kojih je možda naj više),koji su koru hleba pronašli u inostranstvu?Hoće li oni morati ostaviti tamo posao i vratiti se Vulinu,koji najpre treba da se podvrgne ovoj obuci ?
pre 5 godina
Meni bi odgovaralo da me pozovu na vojnu vežbu, da se podsetim malo.
pre 5 godina
A ja ove godine odlazim u inostranstvo, imam 28 god, nemam nista protiv sluzenja vojske, al iskreno sto se zezaju samo malo ukidaju malo ne, da nije ukinuta odsluzio bih posle faksa i to je to, a kad stigne poziv a ja u inostranstvu sta onda? Boli uvo stranu firmu sto su ovi nasi nesposobni da naprave funkcionalan sistem i sto smo banana drzava... mislim ko normalan ukida vojsku dok mu 15% teritorije drze teroristi, prodavci organa i narko bosovi...
pre 5 godina
Ovim svim silnim patriotama imam samo jedno da kazem, bezuslovno se vole samo roditelji i deca svi drugi dobiju u skladu sa onim sto i sami daju ukljucujuci i drzavu.
Zasto bi ove generacije koje su odrastale devedesetih i posle osecale ikakvu obavezu prema drzavi Srbiji. Vise im je maceha nego majka, a maceha se voli samo ako je zasluzila.
Za 15 dana obuke naravno nece niko da crkne, ali realno cemu to u sluzi. Mogu da nauce da ociste i rasklope obicnu pusku i eventualno da pucaju taman za toliko da ne ubiju sami sebe. Savrseno beskorisan nivo obuke za moderno ratovanje.
pre 5 godina
Šta ja da očekujem? Pre par godina sam stekao državljanstvo Srbije. Inače sam iz malog mesta u Bosni. Očekivao sam da ću lakše do posla doći u većem gradu. Ispalo je da sam posao pronašao u BIH pre nego u Srbiji. Nikad nisam odjavio mesto prebivališta u Srbiji. Poslednjih dve godine ni jednom nisam bio u Srbiji. Sada sa 37 god. u BiH imam posao i platu od 900 evra. Evo, odjaviću mesto prebivališta u Srbiji radi odlaska u inostranstvo, ali, koliko sam ja čitao i shvatio zakon, to me ne oslobađa obaveze služenja. Kako oni očekuju od mene da služim vojnu obavezu kad zakon koji to reguliše obavezuje poslodavca da pusti radnika, a da će mu država refundirati troškove plate? Taj zakon ne važi u BIH.
Koliko sam ja video, postoji mogućnost da se u MUP-u izvrši odjava prebivališta radi odlaska u inostranstvo i mislim da je to ključno za one koji su napustili Srbiju i rade negde u inostranstvu. Fino, odjavite mjesto prebivališta radi odlaska u inostranstvo, pa neka Vam oni uruče poziv na nepoznatu adresu u inostranstvo.
Inače, odricanje od državljanstva nije opcija, jer muškarci stariji od 18. godina uz zahtjev za ispis iz knjige državljanja moraju da prilože i potvrdu da su regulisali vojnu obavezu. Takođe, zakon je napisan tako da oni koji imaju dvojno državljanstvo moraju doneti potvrdu iz druge zemlje da su regulisali vojnu obavezu, pa i ako su je regulisali biće raspoređeni u rezervni sastav ali neće prolaziti obuku.
pre 5 godina
Zamisli imam 34 godine i kaze mi trci. Da li si ti normalan druze ja sto sam trcao za autobusom i zenama trcao sam. Sada lagana voznja bajsom ,do prijatnosti bez tenzije
pre 5 godina
znači ja ako radim u IT firmi preko agencije i zarađujem 3000€ oni mene pošalju u ambis i da ju mi 150€ za taj mesec... genijalci!!!
pre 5 godina
Genijalno, nema sta... mene su zvali na “obuku” u oktobru. E sad, ni to nije strasno, resili ljudi da me upotrebe za sluzbu otadzbini prema profilu. Lepo. Dakle, imam 37 godina, magistar (drzavni tehnicki fakultet), zaposlen na direktorskoj poziciji u IT industriji. Obucavali su me da budem... POSTAR :) ostao sam fasciniran i odusevljen idejom! odslusao sam obuku jedne subote pre podne sa posebnom paznjom i razmisljanjem na to kako moje klince da sutnem sto dalje cim budu dovoljno samostalni za to, pre nego sto Vulin bude i njih resio da obucava da budu postari... to zadovoljstvo cu prepustiti botovskom i SNS podmlatku
pre 5 godina
Nikad se neću odazvati. Oni što su 90-ih posvađali narod i napravili od kulturnog, multietničkog građanstva nacionaliste zadojene mržnjom čija su deca ginula za interese ratnih profitera, pozivaju narod da vežba za rat da bi se oni opet obogatili jer je ponestalo keša pa bi opet sve ispočetka. E idite ginite vi i šaljite vašu decu, nas ostavite na miru.
pre 5 godina
Ovi su tacno uspeli da uniste sve dobro sto je dosad uradjeno. Sad cu ja sa 32 godine morati da se vucem po nekim obukama ko da nemam pametnija posla.
pre 5 godina
Sta je sa freelancerima? Stranac ih nece cekati u sred projekta dok se vuku po gudurama. Freelanceri u Srbiji mesecno prihoduju u proseku $2500, i ima ih priblizno 50.000. Ko ce njima nadoknaditi gubitak stalnih klijenata i radni sat? Jel svesna ova drzava tih para?
Meni je jeftinije da me posalju kod sudije za prekrsaje da zamenim dan zatvora uslovnom ili novcanom kaznom nego da gubim posao.
pre 5 godina
Sto ne povecaju platu u vojsci na 500e, pa bi mnogi isli, nego zamazuju oci sa 30k jos nije njihova hrana nego se snalazis kao pas. Najjadnija smo drzava na svetu, proklet bio dan kada sam se rodio ovde proklet bio!!!
pre 5 godina
Hahahahaaaa! Baš da vidim ko će da me natera da se pojavim. Da neće komunalce da šalju? Verovatno će da naplaćuju ko neće da se odazove, da bi još popunili budžet. E moji Vuline...
pre 5 godina
Dolazim iz Australije ako dodje do nevolje.
pre 5 godina
Dobio sam poziv za vojnu obuku, imam 35 godina....
(dub, 28. februar 2019 20:08)
Takođe 35 godina, 2004 odslužio časno bez fakulteta i ostalih izgovora za odlaganje, nikda nisam bio zvan čak ni za ratni raspored a kamoli vežbu...jedino što mi smeta je što mi za nabavku oruzja sada treba razlog iako je to ustavom omogućeno a ovamo će me zivkati da im nosim kopiju AK-47.
pre 5 godina
Taman ovi sto su bezali od vojske u mladosti, skrivali se u podrumima, a u medjuvremenu se iskompleksirali na otadzbinu i ne damo sece srbije, da idi i da sluze u somboru, a posle da mam prepricavaju kako se se latili puske :)
pre 5 godina
Hajde prvo one koji na stadionima klicu da je Kosovo Srbija.
Ali neee. Nece oni u vojsku. Lakse je vikati na tribinama.
pre 5 godina
Obuku treba vršiti vikendom, kao u mnogim Evropskim zemljama. Zašto ?
Zato što mnoge strane firme, kompanije i banke a i neke naše, neće blagonaklono da gledaju na to.
Oni hoće da im radnik radi a ne da čekaju refundaciju od države. Ako su zaposlili radnika on im treba. Ako nije tu 15, 25 dana dolazi drugi.aon dobija lepo upakovani otkaz, gde se ne pominje vojska. Ovo može u Državnim preduzećima, gde se nečije odsustvo i ne premećuje.Molim, da odgovorni za ovu odluku, dobro razmisle o načinu i vremenu izvođenja vežbe.
pre 5 godina
Ja sam redovno sluzio pre 10-tak godina, i opet bi,ali realno pozivati ljude prvi put posle 30-te je smešno...
pre 5 godina
@ Za sve koji kritikuju vojne vežbe imam poruku. To nije pitanje para, porekla, položaja,poređenja sa drugima, ničega sličnog. To je pitanje patriotizma. Ili si patriota ili nisi.Ako voliš svoju zemlju ne tražiš za to pare i nikakve izgovore. Šta je jedna vežba u poređenju sa golgotom naših pradedova? Voleo bih da svi kritičari i potencijalni dezerteri pročitaju i nađu pravi smisao pesme Đure Jakšića "Otac i sin".
(Bojan, 28. februar 2019 22:41)
Auhhh! Sa ovim komentarom odmah si postao nečastivi za NVO..
pre 5 godina
Srečom pre dve godine preselio u Poreč, radim za
pristojnu platu 1400 E, vozim kombi saniteta,
verujem da me nitko odavde neče pozivati u Srbiju na vežbe!
Imam ja pametnijih briga, žena treba da se porodi u maju,
a vi samo vežbajte ......
pre 5 godina
Ja sam sa još 70 "srećnika" (84, 85 i 86 god) u oktobru 2018te bio na obuci u jednom od centara obuke upravo na toj osnovnoj obuci. Trajalo je 15 dana, i tih 15 dana većini nas su jedva prošla. Da napomenem da je većina u radnom odnosu, da ima porodice, malu decu... Sad nam je stigao poziv za taj drugi deo obuke tj specijalističku, koja traje ne 15 već 19 dana. I sad me samo zanima da li je normalno da nakon ukidanja služenja vojske ova država sačeka da neko napuni 30 i više godina i da zove ljude koji imaju bezbroj obaveza (posao, deca, kuća) svake godine na služenje u rezervnom sastavu. A posebna priča je to što većina ljudi starijih od 30 ne mogu da se valjaju po zemlji i da stoje na nogama po 12 sati dnevno jer koliko god nekom zvučalo smešno čovek od 34 nije više onaj od 24, kao što i onaj u 50 nije više isti kao kad je imao 40. Jednom rečju cirkus od države.
pre 5 godina
E boga mi, taj film nes' gledat!!!
pre 5 godina
ahahaha. pa ne moze neko ko se pozvao na prigivor savesti i odsluzio civilno, sad da se natera da ide na vezbu pod oruzjem....ovi napredni su i sebe prevazisli....
pre 5 godina
Vazi, vidimo se kada me tuzite
pre 5 godina
Ulozicu prigovor savesti.
pre 5 godina
ako ništa onda treba sns pohvaliti za hrabrost, dati oružje tolikom broju nezadovoljnih muškaraca u isto vreme a oni nezadovoljni sns-om, da li je vulin dobro razmislio o ovome?!
pre 5 godina
il svi il niko!
pre 5 godina
Ko će platiti nadoknadu za zaposlene dok su na obuci, poslodavac ili vojska?
pre 5 godina
Mislim da ce me tada nesto boleti koleno.. ne znam,moracu da vidim
pre 5 godina
mislite da mi nadoknadite sumu na koju sam prijavljen a ono u koverti pojela maca! vec sam se svojevremeno izjasnio
sta mislim o vojnom roku a vi saljite pozive
pre 5 godina
e pa sads ce lepo da krenu i ispracaji i vojsku. sace sale za ispracaje da prorade a i estrada ce se ovajdi. rado ide srbin u vojnike dva ga...
pre 5 godina
Ja sam bio na prvoj obuci u oktobru u Valjevu, sad u ponedeljak idem u Pozarevac. Od silnih planova za obuku, mi smo se najvise bavili ciscenjem lisca i pripremom za pocasni pozdrav Vulinu (koji se na kraju nije ni bio pojavio)
. Platu jos nisu refundirali firmi za to iz oktobra, a evo vec idem i drugi put. Kod kuce zena i dete i jos jedno dete na putu.
Ovo je suludo i besmisleno. Nije isto kad ja sluzim sa 33 i neko ranije sa 19 godina.
pre 5 godina
Некад се ово звало освета понављача а сада се свети онај који никако да прежали што није постао генерал мада је био НЕСПОСОБАН за војску.
pre 5 godina
Ne znam na osnovu kog zakona će da zovu ljude koji su civilno služili? Prigovor savesti koji je u zakonima ove države je omogućio civilno "razduženje" prema istoj toj državi. Na osnovu usvojenog prigovora savesti od strane države Srbije ti ljudi nemaju obavezu da se odazovu na VOJNU obuku.
pre 5 godina
I ja sad dobio poziv. U ponedeljak 4.3. na tri nedelje a bio sam i u oktobru. O poslu i bebi od 3 meseca necu ni da komentarisem.
pre 5 godina
@(mare, 28. februar 2019 20:30)
Vece pitanje je kako ce gazda da radi bez tebe ako si ti na vezbi. On mora da nadje zamenu, a kad se vratis tebe ce cekati papiri. To sto pricaju da neko mora da te drzi na poslu i pre i posle, hau jes no, nema nista od toga.
pre 5 godina
Šta, neće niko u profesionalce za 30.000? Vojnike ćete da naberete, imate dovoljno svojih botova, ali šta ćete kad ostanemo bez lekara, medicinskih sestara... Hoćete li i za njih da tražite dobrovoljce?
pre 5 godina
tek sada vidim, moja generacija ko nije sluzio vojsku, svi su direktori i sve rade u inostranstvu, prosek plate 5000e...
pre 5 godina
Je l se i ovima iz inostranstva racuna prosecna plata?
Hoce li poreski obveznici da finansiraju i austrijske i nemacke plate?
pre 5 godina
al ce da se cirka
pre 5 godina
Ama cilj je uzeti pare od onih koji se ne odazovu. Mora i Vulin nešto da ubaci u zajedničku kasu, a kako? Od tetke?
Najgore je što će plan opet da im se izjalovi, pa će da se odazovu svi ovi što po anketama kenjaju kako neće.
Nego, hoće li da zovu žene? Kakva je pravno razlika između onoga koji nije služio vojsku i one koja nije služila vojsku?
pre 5 godina
Imate na paragraf.rs taj zakon, procitajte tacku 79a. Pise da ce biti pozivani oni koji nisu uopste odsluzili vojni rok (od 2011 kada je ukinuto) kao i oni koji su odsluzili rok sa oruzjem ali im nije odredjen nekakav raspored, sta god to znacilo. I treca kategorija su zene vojni obveznici sta god to bilo. Eto, umesto panike, lepo procitajte zakon, to jest samo tu tacku i to je to.
pre 5 godina
Pošto ministarstvo sigurno nema pare da isplati proporcionalni deo za prosečne zarade od 1000€ i više, na obuku će verovatno ići samo oni sa nižim primanjima.
pre 5 godina
Sta je sa ljudima koji rade na crno ili sezonske poslove kako ce njima da vade prosek plate
pre 5 godina
Ja od kada sam odlusžio vojni rok pre pet godina nijednom nisam bio na vojnoj vežbi. Što je glupost. Zovite nas koji smo to dobrovoljno želeli, a ne da cimate ljude. Bolje da se mi usavršavamo uz profesionalnu vojsku. Ništa niste naučili iz 90-tih. Što nije čudno s'obzirom da nas ista ekipa vodi.
pre 5 godina
Nadam se samo da ce drzava da mi da platu za taj mesec... jer ne shvatam kako ce gazda da me plati, ako ne budem radio..
pre 5 godina
To država da se osigura da ovi što su otišli u inostranstvo se slučajno ne predomisle i vrate.
pre 5 godina
Prelepo. Samo je sad u tim tridesetim mnogo vise patologije medju momcima na osnovu cega ce biti oslobodjeni. Diskus hernije, reume, cirevi na zelucu, psihoze i tako dalje ;)
pre 5 godina
Znači zovu samo "omladinu" od 30 do 35 godina?
pre 5 godina
Ceo život sam pri uniformi, i sam sam je nosio. Znam kako ovaj sistem funkcioniše. A funkcioniše po principu gde počinje vojska tu prestaje logika. Ovo nema veze sa obučenošću. Nema ko da održava kasarne. Nema ko da obavlja osnovne poslove. Ljudi mahom beže iz vojske, profesionalaca nema dovoljno, a ni vojske koja služi dobrovoljno. Ne primaju se drugi na mesto onih koji daju otkaz. Ljudstvo nam je prenapregnuto. Tako da će cela priča oko ove obuke da se svede na uređenje kruga i prateće poslove.
pre 5 godina
imam 43 godine,12 meseci sluzio pod oruzjem 1995.god, 10 meseci bio vojnik po ugovoru uglavnom na kosovu 1998.god i sad meni stigo poziv za vojnu vezbu,pa ja mogu da se kladim da ti oficiri i podoficiri nemaju toliko obuke koliko sam ja imao.
pre 5 godina
A šta je sa nama koji da bi nam naše preduzeće isplatilo platu moramo sami da je zaradimo? Pored toga, na grbači tih istih preduzeće se sve te njihove zamisli i izdržavaju. Nekima prosto nije realnost da odustvuju sa posla mesec dana a da taj posao preživi. Iskreno, odmor bi mi bio da mogu to vreme da iskočim iz svega i da me ne čeka gomila kada se vratim, ali starešine moraju da shvate da nismo svi u svome poslu ventilatori u kancelariji kao njihovi partijski drugovi.
pre 5 godina
"a da su za neodazivanje predviđene zakonom propisane kazne."
To nama vi recite... koliko novcanica da se spremi?
pre 5 godina
A sada treba i dugorocno nezaposleni da se oduze drzavi?
pre 5 godina
Kaze u tekstu:- "Obuka se realizuje u cilju stvaranja još jednog izvora popune jedinica VS licima iz rezervnog sastava mlađih godišta i odgovarajuće specijalnosti""
Kako neko moze imati specijalnost ako nije ni sluzio vojsku? Da nece mozda za 15 dana da obuce nekog da bude tenkista, rukovalac inzinjerijske masine ili artiljerac? Ovo mi zvuci kao ubrzan kurs ratovanja, na tebi pusku u ruke i rokaj. Cirkus u najavi, ti ljudi su u ko zna kakvom stanju, psihickom, materijalnom, alkosi, narkosi, porodicni problemi... hoce li proci neki lekarski pre?
Treba neko da tamo na gadjanju da flipne pa da poubija neduzne ljude??
Kakva drzava i ministar vojni, takva i vojska - parodija.
pre 5 godina
Sluzio sam vojni rok u trajanju od godinu dana. Daleko od toga da mi je prijalo, ali moralo se. Ne kapiram potrebu da se ljudi stariji od 30. godina angazuju u bilo kakvoj vojnoj strukturi a koji nikada nisu imali bilo kakvu vojnu obuku. Predlazem da se svi mi matoraci od 50 i kusur godina "ispruzimo" i "zakrpimo" rupu u vojnoj evidenciji. Ipak, na mladima svet ostaje, pa neka se i oni "ispruze" kad dodje njihovo vreme. Naravno, ocekujem i ministra vojnog u svojoj jedinici. Pozdrav, Mediokritet.
pre 5 godina
Ajde da stvari pogledamo na ovaj nacin: Novi Zakon o oruzju toliko je restriktivan da je ucinio da ogroman broj ljudi ne moze da dobije oruzni list i to samo za posedovanje oruzja. Na celoj teritoriji Srbije zvanicno ima 6-700 lica koja imaju dozvolu za nosenje oruzja. E, sada ce oni da pozovu ove iznad 30 i da im podele oruzje i da ih obuce u rukovanju. Ili ce nastati topovsko meso odmah na vezbama ili u, ne daj Boze, nekakvom buducem ratu. To ce biti rezultat njihove obuke. Neko se opet igra nasim zivotima.
pre 5 godina
moze 30 dana 500 eura koja gubim ako nisam na poslu?! ok?
pre 5 godina
Ovo je glupost. Zao mi je samo sto su "snalazljivi" ljudi sedeli kuci i vojsku videli nisu. A nista ima ne fali. I ima ih mnogo. Ja sam morao da idem, da napustim posao i dete od 2 godine i ostao bez 9 meseci staza u skoli. Ako opet uvedu, moj sin ce ici tek kad odsluze oni.
pre 5 godina
Najveci problem u ovakom selektivnom pozivanju na osnovnu obuku nije sama obuka vec je ravnopravnost dovedena u pitanje...
Znace neko mora da ide a neko ne mora...
I ko je taj sad da kaze onome sto mora da bas on mora a vecina ne mora....To je protivustavno i diskriminatorski, osnovna ljudska prava nisu zagarantovana ako nema jednakosti medju gradjanima.
Sve dok je tako i dok se zakoni seletkivno primenjuju nema ravnopravnosti i nema pravne drzave.
Ili obuka za sve ili samo profesionalna vojska koja sa ovakvim losim finasiranjem, naoruzanjem i formacijama naravno da nije profesionalna i da ne moze da odgovori na najbitniji zadadak: odvracanje agresije i sigurna pobeda u ratu sa minimalnim gubicima...
pre 5 godina
Moj deda i njegov brat ( Madjari)su branili Jugoslaviju od fasista . Moj otac , ujak i Ja (Madjari)smo
" branili " Srbiju od Hrvata I Muslimana .
Moji sinovi (Madjari) zive i skoluju se u Engleskoj I vise nece morati braniti Srbe od nikoga!
Hvala vam Srbi sto ste vratili Radikale na vlast, I hvala vam gospodine Orban , sto ste me priznali !
pre 5 godina
bolje ceo zivot kao kukavica nego jedan dan kao heroj
pre 5 godina
"Dodaje se da je odazivanje na poziv za obuku obavezno, a da su za neodazivanje predviđene zakonom propisane kazne."
Jel ovaj zakon sprovodi Vulin koji je izbegao sluzenje vojnog roka? Ovo je vazilo i 1991. pa sam posle rodio "mecku s opanci" da dokazem da nisam bio dobrovoljac nego sam pod istom pretnjom primoran da se odazovem pod oruzje kako bi ostvario ova prava koja oni navode. Onaj tamo vodi politiku koja nas opet uvodi u rat (kao sto je radio i 1991.) i misli da cu opet stati na iste grabulje. Neka vezbaju na svojoj deci, moja porodica je vec previse dala glava za "vise" interese. Nikako da spojimo nekoliko generacija u niz.
pre 5 godina
Šta bi sa reformom vojske i snaga bezbednosti? Ništa. Ovako, rezervisti se vraćaju u vojsku iz šezdesetih i sedamsesetih a rezultati će biti iz devedesetih.
pre 5 godina
Sluzio sam vojsku u civilu, nije mi problem da odem na 15 dnevnu vojnu obuku iako mi je 37, ali ne da metlam krug, ljustim krompir i kradem bogu danu, vec da tih 15 dana bude prava obuka da ispucamo bar po 200 metaka, bacimo par bombi, naucimo upotrebu busole, citanje karti, orjentiring i sl.i naravno da imamo adekvatnu odecu,obucu i hranu??? Sta skupa je takva obuka, e pa onda nemoj ni da zovete. Drugo smesno je sto se pozivaju ljudi od +30 od kojih je vecina i sluzila vojsku s oruzjem ili bez,zasto se ti ljudi diskriminisu i stavljaju u nepocoljniji polozak u odnosu na mladje???
pre 5 godina
Vojska Srbije dobija frilensersku brigadu 😅
pre 5 godina
Hoce li i Vulin?
pre 5 godina
Ma pojavicu se ja, nije problem. Ali za 15 radnih dana (po proseku iz 12 meseci rada iz inostranstva) morali bi da isplate 6025 eura. Ne znam da li se to njima isplati?
pre 5 godina
Čak i da odem na tu nazovimo obuku, ne bi me ni puškom naterali da stojim mirno i da pozdravljam vulina. Nikada, nigde.
pre 5 godina
Idem odmah ako i Vulin krene😀
pre 5 godina
Punim 34, nije prob kondicija, nije ni posao njega nemam, prob je sto sam znao da ce da me zovu nekad cim se ozenim. ?
pre 5 godina
Prvo ministar!
pre 4 godine
Ne idem i tacka, valjajte se vi u prasini a ako necete dajte mi 50000.
Kada sam isao u vojsku 90ih tada nisu isli umno bolesni, pederi i invalidi, a danas ne idu politicari. Kad bolje razmislim sve je ostalo isto.
113 Komentari
Sortiraj po: