Ponedeljak, 18.02.2019.

08:06

Novi dokazi, masovne grobnice Jasenovca rasute na 10 km2

Aero-snimci područja Jasenovca, nastali 1945, jedan su od konačnih dokaza, na osnovu kojih će morati da se poveća procena o broju ubijenih u Jasenovcu.

Izvor: Tanjug

Novi dokazi, masovne grobnice Jasenovca rasute na 10 km2 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

mm

pre 5 godina

Kome je ovo licitiranje brojem zrtava uopste potrebno? Sve istorijski relevantne ustanove ukljucivsi i Muzej genocida u Beogradu navode broj zrtava Jasenovca do 120 hiljada. A onda je kao opste prihvacena brojka od 700 hiljada pa navise. Pa dajte, dogovorite se sami sa sobom, kad vec stalno lozite vatru od pre 75 godina sta cete da pisete? Ovako ne ispadate mnogo ozbiljni i poprilicno je providno da se ljudi vade iz grobova po ko zna koji put kako bi se zadovoljile dnevno politicke potrebe vlasti koja o drugim zivotno vaznim temama nema da ponudi nikakva resenja.

Zox

pre 5 godina

Satrli su nas tamo. Bukvalno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Marko, 18. februar 2019 10:43)

Ne, satrli su sebe. Srbija nema sa tim veze. Ubijeni su bili građani Hrvatske. Koji bi učestvovali u izgradnji te države , bili joj ekonomski , politički i kulturni oslonac. Država bi imala danas mnogo viœe stanovnika, a dalmatinsko zaleđe i čitavi krajevi ne bi izgledalo kao u nekom postapokaliptičkom filmu.. Danas po Lici i Baniji možeš da ideš danima , a da ne sretneš živu dušu..

Ali, to je problem te države i neka se bave posledicama. Ono što je loše su političke manipulacije žrtvama. Nikome od vođstava država nije stvarno stalo do ljudi i istine , nego samo do održavanja plamena mržnje i tenzija , jer su nesposobni da ljudima ponude sadašnjost i budućnost.

za

pre 5 godina

“Prema njegovim rečima, svetu je potreban holivudski film o Jasenovcu, koji treba da režira Emir Kusturica. "Moje iskustvo sa Laslom Nemešom, koji je snimio holivudski film 'Šaulov sin', baziran na mojoj knjizi o zonderkomandosima, nagrađen je Oskarom. Osećam da bi 'Jasenovac - Aušvic Balkana' mogao, takođe, da osvoji Oskara. Ja sam tu da pomognem da takav film bude snimljen", kazao je profesor dr Gideo Grajf.”

Podržavam snimanje filma.

netko sa zapada

pre 5 godina

Novi dokazi,a za što su potrebni novi dokazi.Ja bih to nazvao novom mitologijom.Iznositi nove dokaze za Jasenovac je nepotrebno, jer ni starih dokaza nevidjesmo ni mi ni vi u 45 godina zajedničke države.Što su vam očevi šutjeli 45 godina volio bih čuti odgovor.Nemojte se samo pozvati na komuniste jer sam imao priliku upoznati bradate antifašiste u Valjevu preko Kolubare ili sela Biosko oko Kadinjače.Zašto ste šutjeli.Ne prihvatate istraživanje novim metodama da se vidi što je istina.Tražite alibi -odnjela Sava.Da je Sava odnjela onda nebi trebali logori.Tvrdite da ima od 700 000 d0 milon žrtava a ako dokažete 10% ja ću vam povjerovati i za ovih 90%.Hrvati ne negiraju žrtve,čuli su za Jasenovac kao mjesto nekakvog stradanja i kameni cvjet i to je sve isto kao i vi u bivšoj državi.Nije se nešto posebno spominjao ni u školi.Sada nakon raspada Jugoslavije vi sve znate od naj manjeg do najvećeg,lijete krokodilske suze i bubate cifre.Proglašavate Hrvate redom fašistima i optužujete za raspad Juge, znači da se nismo razišli nebi mi postali fašisti.Samo jedna činjenica bode u oči imate nove dokaze o Jasenovcu i tražite nove dokaze o Srebrenici jedni povećavaju broj stradalih drugi umanjuju ili negiraju broj stradalih pa to dovodi do zaključka da se i povjest može kreirati prema želji,naručiš i dobiješ ono što želiš kao pjesmu na Vašaru.

Marko

pre 5 godina

Izjava Mladena Lorkovića, ministra vanjskih poslova NDH iz 1941. Izvor Wikipedija;
"Hrvatski se narod mora očistiti od svih elemenata, koji su za taj narod nesreća, koji su tome narodu tuđi i strani, koji u tom narodu rastvaraju njegove zdrave snage, koji su taj narod kroz desetljeća i stoljeća gurali iz jednog zla u drugo. To su naši Srbi i naši Židovi."

mr

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

Па тема је НДХ, али свакако је занимљиво да си повукао паралелу.

Protezanje preko gubera

pre 5 godina

Da nije bilo Jugoslavije,čitaj Velike Srbije,ne bi bilo ni Jasenovca.Vi nikako da mi objavite komentar,a ovo je,na žalost,bolna istina koje se i redakcija,valjda,stidi.Ko nas je vukao za uši da stvaramo Jugoslaviju,čitaj da kolonizujemo Hrvate i Slovence?Stvorena je siromašna i preglomazna država sa idejom da svi Srbi žive u jednoj državi,i to ispred nosa Vatikanu!!!Pa kako ste mislili da će se to završiti?Imali smo više od milion Srba preko Drine,u rasejanju, koje nismo vojno mogli da štitimo.Normalno je da će rezultat biti ovakva katastrofa kao što je Jasenovac.

Po n-ti put...molim objavite istinu već jednom!

pre 5 godina

Istina je da ste imali logore ZA DECU! Samo neko ko je izuzetno bolestan moze da diskutuje o Jasenovcu ili bilo kom drugom ustaskom logoru u Drugom Svetskom ratu. Posto cela vasa Hrvatska nacija ili negira samo postojanje takvih monstruoznih mesta ili ih definise kao "radne" logore, izopacenim umovima poput tvog ne treba pridavati nikakav znacaj jer cete uvek biti i ostati-paraziti!
(Objavite komentar, 18. februar 2019 13:51)

Vi ko papagaji ponavljate šta čujete od Firerove propagande službe i šta pročiatate u Informeru.
Svaki logor u naci carstvu je bio logor za djecu, samo u Auschwitzu su ih pobili 400.000, i vi na čelu sa svojim nebeski ibermenš firerom slavite sve moguće poznate i poznte ratne zločince i masovne ubice, ustaškog naci saveznika Dražu, Nedića, Kalabića, Đujića, Vukojičić i Šiljak su vam mučenici i sveci, pa onda Karadžića i Mladića, pa čak i Ljotića!
Osim toga među ustašama je bilo Srba kol'ko 'oćeš, neki od najglavnijih i najgorih ustaša su bili Srbi, ljudi od najvećeg Pavelićevog povjerenja, npr. komandant generalštaba general Đuro Grujić ili ministar Savo Besarović.

netko sa zapada

pre 5 godina

Novi dokazi,a za što su potrebni novi dokazi.Ja bih to nazvao novom mitologijom.Iznositi nove dokaze za Jasenovac je nepotrebno, jer ni starih dokaza nevidjesmo ni mi ni vi u 45 godina zajedničke države.Što su vam očevi šutjeli 45 godina volio bih čuti odgovor.Nemojte se samo pozvati na komuniste jer sam imao priliku upoznati bradate antifašiste u Valjevu preko Kolubare ili sela Biosko oko Kadinjače.Zašto ste šutjeli.Ne prihvatate istraživanje novim metodama da se vidi što je istina.Tražite alibi -odnjela Sava.Da je Sava odnjela onda nebi trebali logori.Tvrdite da ima od 700 000 d0 milon žrtava a ako dokažete 10% ja ću vam povjerovati i za ovih 90%.Hrvati ne negiraju žrtve,čuli su za Jasenovac kao mjesto nekakvog stradanja i kameni cvjet i to je sve isto kao i vi u bivšoj državi.Nije se nešto posebno spominjao ni u školi.Sada nakon raspada Jugoslavije vi sve znate od naj manjeg do najvećeg,lijete krokodilske suze i bubate cifre.Proglašavate Hrvate redom fašistima i optužujete za raspad Juge, znači da se nismo razišli nebi mi postali fašisti.Samo jedna činjenica bode u oči imate nove dokaze o Jasenovcu i tražite nove dokaze o Srebrenici jedni povećavaju broj stradalih drugi umanjuju ili negiraju broj stradalih pa to dovodi do zaključka da se i povjest može kreirati prema želji,naručiš i dobiješ ono što želiš kao pjesmu na Vašaru.

Bas tako

pre 5 godina

Čoveče koliki broj ubijenih, a mi smo sa njima posle toga bili u istoj državi Jugoslaviji. Zamislite komsija vam pobije sve po kuci, a vi onda sa njim zivite u istoj kuci.

Mnogo nasih ljudi koji su prezivjeli iz tih krajeva, a neko od najblizih im je stradao su otisli u SAD i Kanadu, ali ih je takodje mnogo ostalo i stalno su pricali o tome i u Titovo vrijeme, bez ikakvog straha.

Grobar-España

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ErwinHR, 18. februar 2019 12:21)

E moj prijatelju, a ko da prebroji one koji su otplovili niz Savu, one koji su spaljeni ili one cije je kosti pojeo zivi krec. Dodjite pa brojite kaze covek i ne postide se samog sebe. Nisu samo Jasenovac i Gradiska bili fabrike smrti. Napunise Ustase jame po Velebitu srbima, spalise ljude zatvorene po crkvama, ocistise hercegovinu i napunise i tamosnje jame serbima...Ima toga koliko hoces, ali takvi kao ti vise vole da kazu dodjite i brojite. Kako vas je Jovan Ducic opisao u jednoj recenici, " Hrvati su najhrabriji narod na svetu, ne zato sto se nicega ne boje, vec zato sto se nicega ne stide". Cast dobrim Hrvatima kojih ima puno i ne zelim da ih mesam sa ljudima kao ti, a bas zbog takvih, ti posteni i dobri Hrvati ne mogu da dodju do izrazaja. Vi ste sa Kolindom i Plenkijem definitivno postali fasisticka drzava, i izgleda da se odlicno osecate u toj ulozi.

Bokius

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mario, 18. februar 2019 10:03)

Још један непобитан доказ да су за Хрвате НДХ и Хрватска једно те исто. И то је оно што нама у Србији смета - данашња Хрватска није нова држава, настала пре 20-30 година, него продужетак злочиначке НДХ.

baltazar

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)
Ne, nego deca treba dobro da nauče šta se precima dešavalo u istoriji.

MK

pre 5 godina

Ovo mu dodje kao neka licitacija, malo malo pa neko podigne za 100 hiljada na kraju ce iaspasti da su poginuli vise Srba nego sto ih je uopste bilo.

Aleksa Pufta

pre 5 godina

Meni je malo neverovatno da ako se 700 hiljada ljudi podeli na 1500 dana rata su Hrvati mogli da uhvate na terenu 500 ljudi dnevno i posalju ih vozom i kamionima u Jasenovac i tamo ih ubiju i kremiraju, bace u Savu ili pokopaju.
Pogotovo sto oni nisu bili kao Nemci efikasni u svom naumu vec su se uglavnom i sadisticki izivljavali nad zatvorenicima a na terenu po Krajini, Baniji, Lici i Hercegovini vise ubijali, klali i palili po crkvama Srbe nego sto su ih hvatali i slali u logor.
I da je brojka u Jasenovcu pet puta manje nego oficijelna opet je to zverski sistem od koga ne znam kako zlocinci mogu sebi opravdati svoja nedela i ziveti do kraja zaivota pozivajuci se na hriscanstvo.
Znam da su Srbi u Austro Ugarskom delom imali povlascen polozaj u odnosu na Hrvate jer su njima upravljali Madjari koji su Hrvate mrzeli ali ni Karadjordjevici nisu po oslobadjanju Hrvatske Dubrovnik, Korculu, Split nazivali Srbija pa da Hrvati vuku neku mrznju iz tog vremena.
Hrvati apsolutno u blizoj istoriji u poslednjih 200 godina se ne mogu pozvati da su im Srbi ista nazao ucinili.

Don Kihot

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

"Naivko"...nije tema Hrvatska,vecvzlocini N.D.Hrvatske!!! O kompleksima ne bih,dobro je poznato ko ima problem sa kompleksima...
I na kraju...zasto vi Hrvati stalno "visite" po srpskim portalima,pa jos i aktivno komentarisete?! Meni je to malo bolesno,lici mi na zavirivanje u neciju sobu...prosto,to je voajerizam,nekulktura...

Objavite komentar

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ErwinHR, 18. februar 2019 12:21)

Istina je da ste imali logore ZA DECU! Samo neko ko je izuzetno bolestan moze da diskutuje o Jasenovcu ili bilo kom drugom ustaskom logoru u Drugom Svetskom ratu. Posto cela vasa Hrvatska nacija ili negira samo postojanje takvih monstruoznih mesta ili ih definise kao "radne" logore, izopacenim umovima poput tvog ne treba pridavati nikakav znacaj jer cete uvek biti i ostati-paraziti!

Hamlet

pre 5 godina

Ovako ce i o Kosovu pricati kada politicka situacija bude pogodna. O nasim stradalim ljudima, organima i zivotu u enklavama u 21. vijeku bez prava na slobodu kretanja i rad. A mozda i snime i srceparajuci film!
(Mozda, 18. februar 2019 10:54) # Link komentara
Hoce al kad se snimi film srpski genocid nad albanskim narodom na Kosovu!Kako ste samo licemjerni!

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

strasno

pre 5 godina

Čoveče koliki broj ubijenih, a mi smo sa njima posle toga bili u istoj državi Jugoslaviji. Zamislite komsija vam pobije sve po kuci, a vi onda sa njim zivite u istoj kuci.

lobotomija

pre 5 godina

Bez namjere umanjivanja tog strašnog zločina koji se dogodio na području tadašnje NDH, želio bih podsjetiti na istraživanje o broju poginulih i demografskim gubicima za vrijeme II svjetskog rata na području Jugoslavije. 
Uz logičnu pretpostavku da u to vrijeme nije bilo političkih pritisaka za umanjenje ili uvećanje broja žrtava, važni je napomenuti da su istraživanje neovisno jedan od drugoga, obavili Srbin Bogoljub Kočović i Hrvat Vladimir Žerjavić. 
Procjene ukupnih žrtava na području NDH Bogoljub Kočović procjenjuje na 370000 a Vladimir Žerjavić na 322000. 
Uz Jasenovac i ostale logore, broj ukupnih žrtava uključuje i sve poginule u borbama kao i prirodni demografski gubitak za vrijeme rata. 
Sve ostale brojke, uključivši one objavljene u HR i SR nakon 1990. treba prihvatiti s rezervom. 
Članak je ovdje: https://hr.wikipedia.org/wiki/Srbi_u_NDH:_Broj_žrtava uz razne linkove pa koga zanima može se informirati. 

Ne razumem te.... Kažeš da su Srbi krivi što ne može doći do pomirenja? A Hrvatska kao država zastupajući tezu o najviše 80 000 ubijenih "šalje poruku pomirenja"?
Očigledno postoje dokazi da je ubijeno mnogo više od 322 000 ili 370 000 ljudi a to tvrde i Jevreji.
Neka stručnjaci utvrde koliko je bilo žrtava a pomirenje se može postići bez licitiranja o broju i uz dobru volju obe strane.
Treba biti svestan i toga da su Srbi 1991 razmišljali o 1941-oj i reagovali u skladu sa tim...

objavite komentar vi sa O2

pre 5 godina

(vlada, 18. februar 2019 10:54)

Uz svo poštovanje SVIH žrtava, vidiš kako izgleda kada Srbiji kaleme 7 ili 8 hiljada muslimana, a to je zapravo nabrojani sve što je sahranjeno, a ne stradalo u Srebrenici od monstruma Mladića.

Drugo, zašto bi jedan dr. Gideon Grajf imao potrebe da povećava broj srpskih žrtava!? Pa nema potrebe.

I treće, ne za tebe Vlado, već za

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

Sjajno se praviš blesav, ali ne prolazi. Što se kompleksa tiče, znamo svi ko pati. Pogotovo što se tiče svetske slave. Vi i vaši nogometasi ste napravili sjajan uspeh i tu NESTAJETE sa scene. Novak dominira, košarkaši i košarkašice takođe, odbojka, vaterpolo. Imali smo državu kada ste vi bili austrijski konjusari i da mi nismo pokrenuli sve dan danas biste bili njihov deo. Beograd se bombarduje dva puta u WWII, Zagreb niti jednom. Jasno je dakle ko je šurovao sa Nacistima. O NDH neću ni reč izgovoriti, jer je suvišno.
Da zaključim, uvek će te biti manji od nas, koliko god nam teritorije oteli, Beograd će vam biti pojam koji nikada nećete dostići a Srbiju će te još dugo gledati kao jedinu koja se osmelila da brani svoje u oba velika rata i TO VAS BOLI, ZNAM. Jbg, neki narodi će ostati upamćeni kao oslobodioci a neki kao fašisti, nacisti i tvorci JEDINOG LOGORA ZA DECU. HRVATI.
Bok stari.

Vladimir

pre 5 godina

100 godina je prošlo... ajde bre više... malo malo, pa se trubi jedno te isto i drži glasačko telo pod tenzijom... da se održi intenzitet mržnje od koje jedino političari imaju korist...

Goran

pre 5 godina

@vlada, 18. februar 2019 10:54

Gospodine verujte mi ,i ja sam za to da se ne raspiruje mržnja,sam sam i inače vaspitavan da ne mrzim nikoga ni po rasnoj ni po verskoj opredeljenosti i hvala Bogu tih principa se držim od kako znam za sebe ,ali sa vašim navodima ne mogu nikako da se složim jer vređaju sećanje na žrtve i ne doprinose umanjenju mržnje već je naprotiv još više produbljuju,jer su vaši izvori krajnje tendenciozni i umanjuju žrtve ustaškog genocida nastalih na tlu kako Jasenovca ,tako i ostalih stratišta u bivšoj i zloglasnoj NDH
Sa žrtvama se nikako ne trguje, i postoji do danas mnogo drugih izvora(pored vaših) koje značajno premašuju te brojke koje ste vi u vašim izvorima naveli...
Prva državna komisija bivše FNRJ 1946-te je po prvi put iznela pretpostavku od 500.000-600.000 poginulih...
Zatim imaš svedočenja nemačkih generala ,Herman Nojerbaher je izjavio da je po njegovoj proceni bilo više od 750.000 nastradalih
Ernst Fink je izjavio od 600.000 do 700.000
Izraelski centar Jad Vašem je izneo cifru od 700.000
Da bi na kraju gore(u izvornom tekstu) pomenuti Gideon Grajf izašao sa cifrom od 700.000-800.000
Za kraj ,svakoga dobra Bog svima dao ,nije na nama da se mrzimo i svetimo ,ali ne možemo i ne smemo ćutati ,kada se svesno i tendenciozno umanjuje broj žrtava ustaških zločina u NDH !

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

....

pre 5 godina

100 godina je prošlo... ajde bre više... malo malo, pa se trubi jedno te isto i drži glasačko telo pod tenzijom... da se održi intenzitet mržnje od koje jedino političari imaju korist...
(Vladimir, 18. februar 2019 12:24)


pamcenje kao u zlatne ribice, ti ako mislis nema mrznje idi u Zadar, Split, Sibenik, Zagreb...e moj ti...tebi nije ni stalo da se utvrdi prava istina o Jasenovcu.

ne - Holivudu

pre 5 godina

Sta ce nama Kusturica, pa Srbi imaju desetine boljih i poznatijih zivih rezisera. Jeli tako? Srbi bas ne vole sposobne i kvalitetne. Slave ih samo kad su mrtvi....Uzgred, nama ne treba holivudska limunada, nama treba EDUKATIVAN film, istinit, a poetican. A to je najbolje uciniti kroz sudbine malih Kozarcana, korz pricu o Dijani Budisavljevic, pa i rodjacima Nikole Tesle. Sposoban scenarista moze sve to da stavi u jednostavan a direktan scenario. Da film bude istnit, a opet da je filmska prica, nesto poput "Marsa na Drinu".

aco

pre 5 godina

@vlada
Хрватска википедија као извор информација за злочине у НДХ?! Боље проучити депеше немачких нациста у којима се говори о размери злочина усташа. Нико није чинио злочине као усташе у историји Европе. Најсрамнији "народ" су усташе и они који их подржавају. Немачки фашисти су их се стидели због окрутности.

ErwinHR

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..

jazAbdin

pre 5 godina

U mom selu na Baniji 41-e nije ostalo dvoje ,troje muške ?eljadi. Na primer podatak da je sa Kozare prvi regrut otišao u JNA krajem pedesetih,to je strašana činjenica!

Rob sinji

pre 5 godina

Samo jedan čovek na svetu može da snimi taj film. Zove se Mel Gibson. Zovite čoveka u goste , dajte mu podatke. Potegnite Srpske veze u holivudu. Kusturica nije za taj posao. Mel Gibson jeste. Naročito jer mu je to prilika da pokaže da nije stoka koja bez rezerve mrzi Jevreje. Zlo Jasenovca samo on može da prikaže realno.

Korto

pre 5 godina

Naglašavam da mi nije namjera umanjiti zlo počinjeno srpskom narodu već umanjiti mržnju i nestvarne ( demografski gledano ) brojke kojima se često manipulira u javnosti ( 1.700.000 i više ) a čije su posljedice nezdrav odnos srpske javnosti i poticanje mržnje koja nikome nikad neće donijeti ništa dobro.
(vlada, 18. februar 2019 10:54)


Meni lično je mnogo grozomorniji podatak od broja žrtava je deo logora namenjen deci (jedini takvog tipa u Evropi) kao i nivo sadizma koji se tamo praktikovao.

I nikako ne mogu da shvatim da deo hrvatske javnosti i političara blagonaklono gleda na ljude koji stoje iza svega toga.

alan cumak iz kumroveca

pre 5 godina

sta tu ima da se dokazuje, umesto da 80 godina Hrvati ponavljaju svaki dan kao papagaji sta su radili u NDH, doslo se dotle da treba dokazivati da li su radili. ziveli komunisti i njihovo "Za Tita i partiju".

zi

pre 5 godina

Imate istrazivanje koje je sproveo Srboljub Zivanovic i ustanovio da je najmanje 800000 stradalih. Ne znam sto bi se ljudi cudili na ovakve vesti. Najporazavajuce od sve ga je sto je brojka SANU-u malo veca od tudjmanove, tudjman je u svom "delu" napisao 80000, dok SANU-u ima brojku od 120000.

vlada

pre 5 godina

Bez namjere umanjivanja tog strašnog zločina koji se dogodio na području tadašnje NDH, želio bih podsjetiti na istraživanje o broju poginulih i demografskim gubicima za vrijeme II svjetskog rata na području Jugoslavije.
Uz logičnu pretpostavku da u to vrijeme nije bilo političkih pritisaka za umanjenje ili uvećanje broja žrtava, važni je napomenuti da su istraživanje neovisno jedan od drugoga, obavili Srbin Bogoljub Kočović i Hrvat Vladimir Žerjavić.
Procjene ukupnih žrtava na području NDH Bogoljub Kočović procjenjuje na 370000 a Vladimir Žerjavić na 322000.
Uz Jasenovac i ostale logore, broj ukupnih žrtava uključuje i sve poginule u borbama kao i prirodni demografski gubitak za vrijeme rata.
Sve ostale brojke, uključivši one objavljene u HR i SR nakon 1990. treba prihvatiti s rezervom.
Članak je ovdje: https://hr.wikipedia.org/wiki/Srbi_u_NDH:_Broj_žrtava uz razne linkove pa koga zanima može se informirati.
Naglašavam da mi nije namjera umanjiti zlo počinjeno srpskom narodu već umanjiti mržnju i nestvarne ( demografski gledano ) brojke kojima se često manipulira u javnosti ( 1.700.000 i više ) a čije su posljedice nezdrav odnos srpske javnosti i poticanje mržnje koja nikome nikad neće donijeti ništa dobro.

Mozda

pre 5 godina

Ovako ce i o Kosovu pricati kada politicka situacija bude pogodna. O nasim stradalim ljudima, organima i zivotu u enklavama u 21. vijeku bez prava na slobodu kretanja i rad. A mozda i snime i srceparajuci film!

Petar

pre 5 godina

Sjajan clanak, bravo za urednike B92, istina se ne moze sakriti, prikrivati da, ali sakriti ne. Mene samo zanima, kako je moguce da smo nakon svih ovakvih pokolja i dalje ostali u istoj drzavi nakon '45-te? Ah, da....komunisti su dosli na vlast.

ZOONLOGONECHOOOOON

pre 5 godina

Sta se tamo desavalo je van svake predstave za zdrav razum. A jos manje je shvatljivo danasnje velicanje odgovornih za te zlocine. Nije to samo bolestan um nego duboka perverzija prema drugom narodu i drugoj vjeri.

ZOONLOGONECHOOOOON

pre 5 godina

Sta se tamo desavalo je van svake predstave za zdrav razum. A jos manje je shvatljivo danasnje velicanje odgovornih za te zlocine. Nije to samo bolestan um nego duboka perverzija prema drugom narodu i drugoj vjeri.

Petar

pre 5 godina

Sjajan clanak, bravo za urednike B92, istina se ne moze sakriti, prikrivati da, ali sakriti ne. Mene samo zanima, kako je moguce da smo nakon svih ovakvih pokolja i dalje ostali u istoj drzavi nakon '45-te? Ah, da....komunisti su dosli na vlast.

Korto

pre 5 godina

Naglašavam da mi nije namjera umanjiti zlo počinjeno srpskom narodu već umanjiti mržnju i nestvarne ( demografski gledano ) brojke kojima se često manipulira u javnosti ( 1.700.000 i više ) a čije su posljedice nezdrav odnos srpske javnosti i poticanje mržnje koja nikome nikad neće donijeti ništa dobro.
(vlada, 18. februar 2019 10:54)


Meni lično je mnogo grozomorniji podatak od broja žrtava je deo logora namenjen deci (jedini takvog tipa u Evropi) kao i nivo sadizma koji se tamo praktikovao.

I nikako ne mogu da shvatim da deo hrvatske javnosti i političara blagonaklono gleda na ljude koji stoje iza svega toga.

Rob sinji

pre 5 godina

Samo jedan čovek na svetu može da snimi taj film. Zove se Mel Gibson. Zovite čoveka u goste , dajte mu podatke. Potegnite Srpske veze u holivudu. Kusturica nije za taj posao. Mel Gibson jeste. Naročito jer mu je to prilika da pokaže da nije stoka koja bez rezerve mrzi Jevreje. Zlo Jasenovca samo on može da prikaže realno.

alan cumak iz kumroveca

pre 5 godina

sta tu ima da se dokazuje, umesto da 80 godina Hrvati ponavljaju svaki dan kao papagaji sta su radili u NDH, doslo se dotle da treba dokazivati da li su radili. ziveli komunisti i njihovo "Za Tita i partiju".

jazAbdin

pre 5 godina

U mom selu na Baniji 41-e nije ostalo dvoje ,troje muške ?eljadi. Na primer podatak da je sa Kozare prvi regrut otišao u JNA krajem pedesetih,to je strašana činjenica!

objavite komentar vi sa O2

pre 5 godina

(vlada, 18. februar 2019 10:54)

Uz svo poštovanje SVIH žrtava, vidiš kako izgleda kada Srbiji kaleme 7 ili 8 hiljada muslimana, a to je zapravo nabrojani sve što je sahranjeno, a ne stradalo u Srebrenici od monstruma Mladića.

Drugo, zašto bi jedan dr. Gideon Grajf imao potrebe da povećava broj srpskih žrtava!? Pa nema potrebe.

I treće, ne za tebe Vlado, već za

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

Sjajno se praviš blesav, ali ne prolazi. Što se kompleksa tiče, znamo svi ko pati. Pogotovo što se tiče svetske slave. Vi i vaši nogometasi ste napravili sjajan uspeh i tu NESTAJETE sa scene. Novak dominira, košarkaši i košarkašice takođe, odbojka, vaterpolo. Imali smo državu kada ste vi bili austrijski konjusari i da mi nismo pokrenuli sve dan danas biste bili njihov deo. Beograd se bombarduje dva puta u WWII, Zagreb niti jednom. Jasno je dakle ko je šurovao sa Nacistima. O NDH neću ni reč izgovoriti, jer je suvišno.
Da zaključim, uvek će te biti manji od nas, koliko god nam teritorije oteli, Beograd će vam biti pojam koji nikada nećete dostići a Srbiju će te još dugo gledati kao jedinu koja se osmelila da brani svoje u oba velika rata i TO VAS BOLI, ZNAM. Jbg, neki narodi će ostati upamćeni kao oslobodioci a neki kao fašisti, nacisti i tvorci JEDINOG LOGORA ZA DECU. HRVATI.
Bok stari.

aco

pre 5 godina

@vlada
Хрватска википедија као извор информација за злочине у НДХ?! Боље проучити депеше немачких нациста у којима се говори о размери злочина усташа. Нико није чинио злочине као усташе у историји Европе. Најсрамнији "народ" су усташе и они који их подржавају. Немачки фашисти су их се стидели због окрутности.

Mozda

pre 5 godina

Ovako ce i o Kosovu pricati kada politicka situacija bude pogodna. O nasim stradalim ljudima, organima i zivotu u enklavama u 21. vijeku bez prava na slobodu kretanja i rad. A mozda i snime i srceparajuci film!

zi

pre 5 godina

Imate istrazivanje koje je sproveo Srboljub Zivanovic i ustanovio da je najmanje 800000 stradalih. Ne znam sto bi se ljudi cudili na ovakve vesti. Najporazavajuce od sve ga je sto je brojka SANU-u malo veca od tudjmanove, tudjman je u svom "delu" napisao 80000, dok SANU-u ima brojku od 120000.

Goran

pre 5 godina

@vlada, 18. februar 2019 10:54

Gospodine verujte mi ,i ja sam za to da se ne raspiruje mržnja,sam sam i inače vaspitavan da ne mrzim nikoga ni po rasnoj ni po verskoj opredeljenosti i hvala Bogu tih principa se držim od kako znam za sebe ,ali sa vašim navodima ne mogu nikako da se složim jer vređaju sećanje na žrtve i ne doprinose umanjenju mržnje već je naprotiv još više produbljuju,jer su vaši izvori krajnje tendenciozni i umanjuju žrtve ustaškog genocida nastalih na tlu kako Jasenovca ,tako i ostalih stratišta u bivšoj i zloglasnoj NDH
Sa žrtvama se nikako ne trguje, i postoji do danas mnogo drugih izvora(pored vaših) koje značajno premašuju te brojke koje ste vi u vašim izvorima naveli...
Prva državna komisija bivše FNRJ 1946-te je po prvi put iznela pretpostavku od 500.000-600.000 poginulih...
Zatim imaš svedočenja nemačkih generala ,Herman Nojerbaher je izjavio da je po njegovoj proceni bilo više od 750.000 nastradalih
Ernst Fink je izjavio od 600.000 do 700.000
Izraelski centar Jad Vašem je izneo cifru od 700.000
Da bi na kraju gore(u izvornom tekstu) pomenuti Gideon Grajf izašao sa cifrom od 700.000-800.000
Za kraj ,svakoga dobra Bog svima dao ,nije na nama da se mrzimo i svetimo ,ali ne možemo i ne smemo ćutati ,kada se svesno i tendenciozno umanjuje broj žrtava ustaških zločina u NDH !

Grobar-España

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ErwinHR, 18. februar 2019 12:21)

E moj prijatelju, a ko da prebroji one koji su otplovili niz Savu, one koji su spaljeni ili one cije je kosti pojeo zivi krec. Dodjite pa brojite kaze covek i ne postide se samog sebe. Nisu samo Jasenovac i Gradiska bili fabrike smrti. Napunise Ustase jame po Velebitu srbima, spalise ljude zatvorene po crkvama, ocistise hercegovinu i napunise i tamosnje jame serbima...Ima toga koliko hoces, ali takvi kao ti vise vole da kazu dodjite i brojite. Kako vas je Jovan Ducic opisao u jednoj recenici, " Hrvati su najhrabriji narod na svetu, ne zato sto se nicega ne boje, vec zato sto se nicega ne stide". Cast dobrim Hrvatima kojih ima puno i ne zelim da ih mesam sa ljudima kao ti, a bas zbog takvih, ti posteni i dobri Hrvati ne mogu da dodju do izrazaja. Vi ste sa Kolindom i Plenkijem definitivno postali fasisticka drzava, i izgleda da se odlicno osecate u toj ulozi.

Don Kihot

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

"Naivko"...nije tema Hrvatska,vecvzlocini N.D.Hrvatske!!! O kompleksima ne bih,dobro je poznato ko ima problem sa kompleksima...
I na kraju...zasto vi Hrvati stalno "visite" po srpskim portalima,pa jos i aktivno komentarisete?! Meni je to malo bolesno,lici mi na zavirivanje u neciju sobu...prosto,to je voajerizam,nekulktura...

baltazar

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)
Ne, nego deca treba dobro da nauče šta se precima dešavalo u istoriji.

strasno

pre 5 godina

Čoveče koliki broj ubijenih, a mi smo sa njima posle toga bili u istoj državi Jugoslaviji. Zamislite komsija vam pobije sve po kuci, a vi onda sa njim zivite u istoj kuci.

Objavite komentar

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ErwinHR, 18. februar 2019 12:21)

Istina je da ste imali logore ZA DECU! Samo neko ko je izuzetno bolestan moze da diskutuje o Jasenovcu ili bilo kom drugom ustaskom logoru u Drugom Svetskom ratu. Posto cela vasa Hrvatska nacija ili negira samo postojanje takvih monstruoznih mesta ili ih definise kao "radne" logore, izopacenim umovima poput tvog ne treba pridavati nikakav znacaj jer cete uvek biti i ostati-paraziti!

....

pre 5 godina

100 godina je prošlo... ajde bre više... malo malo, pa se trubi jedno te isto i drži glasačko telo pod tenzijom... da se održi intenzitet mržnje od koje jedino političari imaju korist...
(Vladimir, 18. februar 2019 12:24)


pamcenje kao u zlatne ribice, ti ako mislis nema mrznje idi u Zadar, Split, Sibenik, Zagreb...e moj ti...tebi nije ni stalo da se utvrdi prava istina o Jasenovcu.

Bokius

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mario, 18. februar 2019 10:03)

Још један непобитан доказ да су за Хрвате НДХ и Хрватска једно те исто. И то је оно што нама у Србији смета - данашња Хрватска није нова држава, настала пре 20-30 година, него продужетак злочиначке НДХ.

vlada

pre 5 godina

Bez namjere umanjivanja tog strašnog zločina koji se dogodio na području tadašnje NDH, želio bih podsjetiti na istraživanje o broju poginulih i demografskim gubicima za vrijeme II svjetskog rata na području Jugoslavije.
Uz logičnu pretpostavku da u to vrijeme nije bilo političkih pritisaka za umanjenje ili uvećanje broja žrtava, važni je napomenuti da su istraživanje neovisno jedan od drugoga, obavili Srbin Bogoljub Kočović i Hrvat Vladimir Žerjavić.
Procjene ukupnih žrtava na području NDH Bogoljub Kočović procjenjuje na 370000 a Vladimir Žerjavić na 322000.
Uz Jasenovac i ostale logore, broj ukupnih žrtava uključuje i sve poginule u borbama kao i prirodni demografski gubitak za vrijeme rata.
Sve ostale brojke, uključivši one objavljene u HR i SR nakon 1990. treba prihvatiti s rezervom.
Članak je ovdje: https://hr.wikipedia.org/wiki/Srbi_u_NDH:_Broj_žrtava uz razne linkove pa koga zanima može se informirati.
Naglašavam da mi nije namjera umanjiti zlo počinjeno srpskom narodu već umanjiti mržnju i nestvarne ( demografski gledano ) brojke kojima se često manipulira u javnosti ( 1.700.000 i više ) a čije su posljedice nezdrav odnos srpske javnosti i poticanje mržnje koja nikome nikad neće donijeti ništa dobro.

mr

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

Па тема је НДХ, али свакако је занимљиво да си повукао паралелу.

Aleksa Pufta

pre 5 godina

Meni je malo neverovatno da ako se 700 hiljada ljudi podeli na 1500 dana rata su Hrvati mogli da uhvate na terenu 500 ljudi dnevno i posalju ih vozom i kamionima u Jasenovac i tamo ih ubiju i kremiraju, bace u Savu ili pokopaju.
Pogotovo sto oni nisu bili kao Nemci efikasni u svom naumu vec su se uglavnom i sadisticki izivljavali nad zatvorenicima a na terenu po Krajini, Baniji, Lici i Hercegovini vise ubijali, klali i palili po crkvama Srbe nego sto su ih hvatali i slali u logor.
I da je brojka u Jasenovcu pet puta manje nego oficijelna opet je to zverski sistem od koga ne znam kako zlocinci mogu sebi opravdati svoja nedela i ziveti do kraja zaivota pozivajuci se na hriscanstvo.
Znam da su Srbi u Austro Ugarskom delom imali povlascen polozaj u odnosu na Hrvate jer su njima upravljali Madjari koji su Hrvate mrzeli ali ni Karadjordjevici nisu po oslobadjanju Hrvatske Dubrovnik, Korculu, Split nazivali Srbija pa da Hrvati vuku neku mrznju iz tog vremena.
Hrvati apsolutno u blizoj istoriji u poslednjih 200 godina se ne mogu pozvati da su im Srbi ista nazao ucinili.

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

Bas tako

pre 5 godina

Čoveče koliki broj ubijenih, a mi smo sa njima posle toga bili u istoj državi Jugoslaviji. Zamislite komsija vam pobije sve po kuci, a vi onda sa njim zivite u istoj kuci.

Mnogo nasih ljudi koji su prezivjeli iz tih krajeva, a neko od najblizih im je stradao su otisli u SAD i Kanadu, ali ih je takodje mnogo ostalo i stalno su pricali o tome i u Titovo vrijeme, bez ikakvog straha.

lobotomija

pre 5 godina

Bez namjere umanjivanja tog strašnog zločina koji se dogodio na području tadašnje NDH, želio bih podsjetiti na istraživanje o broju poginulih i demografskim gubicima za vrijeme II svjetskog rata na području Jugoslavije. 
Uz logičnu pretpostavku da u to vrijeme nije bilo političkih pritisaka za umanjenje ili uvećanje broja žrtava, važni je napomenuti da su istraživanje neovisno jedan od drugoga, obavili Srbin Bogoljub Kočović i Hrvat Vladimir Žerjavić. 
Procjene ukupnih žrtava na području NDH Bogoljub Kočović procjenjuje na 370000 a Vladimir Žerjavić na 322000. 
Uz Jasenovac i ostale logore, broj ukupnih žrtava uključuje i sve poginule u borbama kao i prirodni demografski gubitak za vrijeme rata. 
Sve ostale brojke, uključivši one objavljene u HR i SR nakon 1990. treba prihvatiti s rezervom. 
Članak je ovdje: https://hr.wikipedia.org/wiki/Srbi_u_NDH:_Broj_žrtava uz razne linkove pa koga zanima može se informirati. 

Ne razumem te.... Kažeš da su Srbi krivi što ne može doći do pomirenja? A Hrvatska kao država zastupajući tezu o najviše 80 000 ubijenih "šalje poruku pomirenja"?
Očigledno postoje dokazi da je ubijeno mnogo više od 322 000 ili 370 000 ljudi a to tvrde i Jevreji.
Neka stručnjaci utvrde koliko je bilo žrtava a pomirenje se može postići bez licitiranja o broju i uz dobru volju obe strane.
Treba biti svestan i toga da su Srbi 1991 razmišljali o 1941-oj i reagovali u skladu sa tim...

Vladimir

pre 5 godina

100 godina je prošlo... ajde bre više... malo malo, pa se trubi jedno te isto i drži glasačko telo pod tenzijom... da se održi intenzitet mržnje od koje jedino političari imaju korist...

ne - Holivudu

pre 5 godina

Sta ce nama Kusturica, pa Srbi imaju desetine boljih i poznatijih zivih rezisera. Jeli tako? Srbi bas ne vole sposobne i kvalitetne. Slave ih samo kad su mrtvi....Uzgred, nama ne treba holivudska limunada, nama treba EDUKATIVAN film, istinit, a poetican. A to je najbolje uciniti kroz sudbine malih Kozarcana, korz pricu o Dijani Budisavljevic, pa i rodjacima Nikole Tesle. Sposoban scenarista moze sve to da stavi u jednostavan a direktan scenario. Da film bude istnit, a opet da je filmska prica, nesto poput "Marsa na Drinu".

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

Marko

pre 5 godina

Izjava Mladena Lorkovića, ministra vanjskih poslova NDH iz 1941. Izvor Wikipedija;
"Hrvatski se narod mora očistiti od svih elemenata, koji su za taj narod nesreća, koji su tome narodu tuđi i strani, koji u tom narodu rastvaraju njegove zdrave snage, koji su taj narod kroz desetljeća i stoljeća gurali iz jednog zla u drugo. To su naši Srbi i naši Židovi."

MK

pre 5 godina

Ovo mu dodje kao neka licitacija, malo malo pa neko podigne za 100 hiljada na kraju ce iaspasti da su poginuli vise Srba nego sto ih je uopste bilo.

za

pre 5 godina

“Prema njegovim rečima, svetu je potreban holivudski film o Jasenovcu, koji treba da režira Emir Kusturica. "Moje iskustvo sa Laslom Nemešom, koji je snimio holivudski film 'Šaulov sin', baziran na mojoj knjizi o zonderkomandosima, nagrađen je Oskarom. Osećam da bi 'Jasenovac - Aušvic Balkana' mogao, takođe, da osvoji Oskara. Ja sam tu da pomognem da takav film bude snimljen", kazao je profesor dr Gideo Grajf.”

Podržavam snimanje filma.

ErwinHR

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..

Zox

pre 5 godina

Satrli su nas tamo. Bukvalno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Marko, 18. februar 2019 10:43)

Ne, satrli su sebe. Srbija nema sa tim veze. Ubijeni su bili građani Hrvatske. Koji bi učestvovali u izgradnji te države , bili joj ekonomski , politički i kulturni oslonac. Država bi imala danas mnogo viœe stanovnika, a dalmatinsko zaleđe i čitavi krajevi ne bi izgledalo kao u nekom postapokaliptičkom filmu.. Danas po Lici i Baniji možeš da ideš danima , a da ne sretneš živu dušu..

Ali, to je problem te države i neka se bave posledicama. Ono što je loše su političke manipulacije žrtvama. Nikome od vođstava država nije stvarno stalo do ljudi i istine , nego samo do održavanja plamena mržnje i tenzija , jer su nesposobni da ljudima ponude sadašnjost i budućnost.

Hamlet

pre 5 godina

Ovako ce i o Kosovu pricati kada politicka situacija bude pogodna. O nasim stradalim ljudima, organima i zivotu u enklavama u 21. vijeku bez prava na slobodu kretanja i rad. A mozda i snime i srceparajuci film!
(Mozda, 18. februar 2019 10:54) # Link komentara
Hoce al kad se snimi film srpski genocid nad albanskim narodom na Kosovu!Kako ste samo licemjerni!

mm

pre 5 godina

Kome je ovo licitiranje brojem zrtava uopste potrebno? Sve istorijski relevantne ustanove ukljucivsi i Muzej genocida u Beogradu navode broj zrtava Jasenovca do 120 hiljada. A onda je kao opste prihvacena brojka od 700 hiljada pa navise. Pa dajte, dogovorite se sami sa sobom, kad vec stalno lozite vatru od pre 75 godina sta cete da pisete? Ovako ne ispadate mnogo ozbiljni i poprilicno je providno da se ljudi vade iz grobova po ko zna koji put kako bi se zadovoljile dnevno politicke potrebe vlasti koja o drugim zivotno vaznim temama nema da ponudi nikakva resenja.

Po n-ti put...molim objavite istinu već jednom!

pre 5 godina

Istina je da ste imali logore ZA DECU! Samo neko ko je izuzetno bolestan moze da diskutuje o Jasenovcu ili bilo kom drugom ustaskom logoru u Drugom Svetskom ratu. Posto cela vasa Hrvatska nacija ili negira samo postojanje takvih monstruoznih mesta ili ih definise kao "radne" logore, izopacenim umovima poput tvog ne treba pridavati nikakav znacaj jer cete uvek biti i ostati-paraziti!
(Objavite komentar, 18. februar 2019 13:51)

Vi ko papagaji ponavljate šta čujete od Firerove propagande službe i šta pročiatate u Informeru.
Svaki logor u naci carstvu je bio logor za djecu, samo u Auschwitzu su ih pobili 400.000, i vi na čelu sa svojim nebeski ibermenš firerom slavite sve moguće poznate i poznte ratne zločince i masovne ubice, ustaškog naci saveznika Dražu, Nedića, Kalabića, Đujića, Vukojičić i Šiljak su vam mučenici i sveci, pa onda Karadžića i Mladića, pa čak i Ljotića!
Osim toga među ustašama je bilo Srba kol'ko 'oćeš, neki od najglavnijih i najgorih ustaša su bili Srbi, ljudi od najvećeg Pavelićevog povjerenja, npr. komandant generalštaba general Đuro Grujić ili ministar Savo Besarović.

netko sa zapada

pre 5 godina

Novi dokazi,a za što su potrebni novi dokazi.Ja bih to nazvao novom mitologijom.Iznositi nove dokaze za Jasenovac je nepotrebno, jer ni starih dokaza nevidjesmo ni mi ni vi u 45 godina zajedničke države.Što su vam očevi šutjeli 45 godina volio bih čuti odgovor.Nemojte se samo pozvati na komuniste jer sam imao priliku upoznati bradate antifašiste u Valjevu preko Kolubare ili sela Biosko oko Kadinjače.Zašto ste šutjeli.Ne prihvatate istraživanje novim metodama da se vidi što je istina.Tražite alibi -odnjela Sava.Da je Sava odnjela onda nebi trebali logori.Tvrdite da ima od 700 000 d0 milon žrtava a ako dokažete 10% ja ću vam povjerovati i za ovih 90%.Hrvati ne negiraju žrtve,čuli su za Jasenovac kao mjesto nekakvog stradanja i kameni cvjet i to je sve isto kao i vi u bivšoj državi.Nije se nešto posebno spominjao ni u školi.Sada nakon raspada Jugoslavije vi sve znate od naj manjeg do najvećeg,lijete krokodilske suze i bubate cifre.Proglašavate Hrvate redom fašistima i optužujete za raspad Juge, znači da se nismo razišli nebi mi postali fašisti.Samo jedna činjenica bode u oči imate nove dokaze o Jasenovcu i tražite nove dokaze o Srebrenici jedni povećavaju broj stradalih drugi umanjuju ili negiraju broj stradalih pa to dovodi do zaključka da se i povjest može kreirati prema želji,naručiš i dobiješ ono što želiš kao pjesmu na Vašaru.

netko sa zapada

pre 5 godina

Novi dokazi,a za što su potrebni novi dokazi.Ja bih to nazvao novom mitologijom.Iznositi nove dokaze za Jasenovac je nepotrebno, jer ni starih dokaza nevidjesmo ni mi ni vi u 45 godina zajedničke države.Što su vam očevi šutjeli 45 godina volio bih čuti odgovor.Nemojte se samo pozvati na komuniste jer sam imao priliku upoznati bradate antifašiste u Valjevu preko Kolubare ili sela Biosko oko Kadinjače.Zašto ste šutjeli.Ne prihvatate istraživanje novim metodama da se vidi što je istina.Tražite alibi -odnjela Sava.Da je Sava odnjela onda nebi trebali logori.Tvrdite da ima od 700 000 d0 milon žrtava a ako dokažete 10% ja ću vam povjerovati i za ovih 90%.Hrvati ne negiraju žrtve,čuli su za Jasenovac kao mjesto nekakvog stradanja i kameni cvjet i to je sve isto kao i vi u bivšoj državi.Nije se nešto posebno spominjao ni u školi.Sada nakon raspada Jugoslavije vi sve znate od naj manjeg do najvećeg,lijete krokodilske suze i bubate cifre.Proglašavate Hrvate redom fašistima i optužujete za raspad Juge, znači da se nismo razišli nebi mi postali fašisti.Samo jedna činjenica bode u oči imate nove dokaze o Jasenovcu i tražite nove dokaze o Srebrenici jedni povećavaju broj stradalih drugi umanjuju ili negiraju broj stradalih pa to dovodi do zaključka da se i povjest može kreirati prema želji,naručiš i dobiješ ono što želiš kao pjesmu na Vašaru.

Protezanje preko gubera

pre 5 godina

Da nije bilo Jugoslavije,čitaj Velike Srbije,ne bi bilo ni Jasenovca.Vi nikako da mi objavite komentar,a ovo je,na žalost,bolna istina koje se i redakcija,valjda,stidi.Ko nas je vukao za uši da stvaramo Jugoslaviju,čitaj da kolonizujemo Hrvate i Slovence?Stvorena je siromašna i preglomazna država sa idejom da svi Srbi žive u jednoj državi,i to ispred nosa Vatikanu!!!Pa kako ste mislili da će se to završiti?Imali smo više od milion Srba preko Drine,u rasejanju, koje nismo vojno mogli da štitimo.Normalno je da će rezultat biti ovakva katastrofa kao što je Jasenovac.

vlada

pre 5 godina

Bez namjere umanjivanja tog strašnog zločina koji se dogodio na području tadašnje NDH, želio bih podsjetiti na istraživanje o broju poginulih i demografskim gubicima za vrijeme II svjetskog rata na području Jugoslavije.
Uz logičnu pretpostavku da u to vrijeme nije bilo političkih pritisaka za umanjenje ili uvećanje broja žrtava, važni je napomenuti da su istraživanje neovisno jedan od drugoga, obavili Srbin Bogoljub Kočović i Hrvat Vladimir Žerjavić.
Procjene ukupnih žrtava na području NDH Bogoljub Kočović procjenjuje na 370000 a Vladimir Žerjavić na 322000.
Uz Jasenovac i ostale logore, broj ukupnih žrtava uključuje i sve poginule u borbama kao i prirodni demografski gubitak za vrijeme rata.
Sve ostale brojke, uključivši one objavljene u HR i SR nakon 1990. treba prihvatiti s rezervom.
Članak je ovdje: https://hr.wikipedia.org/wiki/Srbi_u_NDH:_Broj_žrtava uz razne linkove pa koga zanima može se informirati.
Naglašavam da mi nije namjera umanjiti zlo počinjeno srpskom narodu već umanjiti mržnju i nestvarne ( demografski gledano ) brojke kojima se često manipulira u javnosti ( 1.700.000 i više ) a čije su posljedice nezdrav odnos srpske javnosti i poticanje mržnje koja nikome nikad neće donijeti ništa dobro.

Vladimir

pre 5 godina

100 godina je prošlo... ajde bre više... malo malo, pa se trubi jedno te isto i drži glasačko telo pod tenzijom... da se održi intenzitet mržnje od koje jedino političari imaju korist...

ErwinHR

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..

Hamlet

pre 5 godina

Ovako ce i o Kosovu pricati kada politicka situacija bude pogodna. O nasim stradalim ljudima, organima i zivotu u enklavama u 21. vijeku bez prava na slobodu kretanja i rad. A mozda i snime i srceparajuci film!
(Mozda, 18. februar 2019 10:54) # Link komentara
Hoce al kad se snimi film srpski genocid nad albanskim narodom na Kosovu!Kako ste samo licemjerni!

MK

pre 5 godina

Ovo mu dodje kao neka licitacija, malo malo pa neko podigne za 100 hiljada na kraju ce iaspasti da su poginuli vise Srba nego sto ih je uopste bilo.

netko sa zapada

pre 5 godina

Novi dokazi,a za što su potrebni novi dokazi.Ja bih to nazvao novom mitologijom.Iznositi nove dokaze za Jasenovac je nepotrebno, jer ni starih dokaza nevidjesmo ni mi ni vi u 45 godina zajedničke države.Što su vam očevi šutjeli 45 godina volio bih čuti odgovor.Nemojte se samo pozvati na komuniste jer sam imao priliku upoznati bradate antifašiste u Valjevu preko Kolubare ili sela Biosko oko Kadinjače.Zašto ste šutjeli.Ne prihvatate istraživanje novim metodama da se vidi što je istina.Tražite alibi -odnjela Sava.Da je Sava odnjela onda nebi trebali logori.Tvrdite da ima od 700 000 d0 milon žrtava a ako dokažete 10% ja ću vam povjerovati i za ovih 90%.Hrvati ne negiraju žrtve,čuli su za Jasenovac kao mjesto nekakvog stradanja i kameni cvjet i to je sve isto kao i vi u bivšoj državi.Nije se nešto posebno spominjao ni u školi.Sada nakon raspada Jugoslavije vi sve znate od naj manjeg do najvećeg,lijete krokodilske suze i bubate cifre.Proglašavate Hrvate redom fašistima i optužujete za raspad Juge, znači da se nismo razišli nebi mi postali fašisti.Samo jedna činjenica bode u oči imate nove dokaze o Jasenovcu i tražite nove dokaze o Srebrenici jedni povećavaju broj stradalih drugi umanjuju ili negiraju broj stradalih pa to dovodi do zaključka da se i povjest može kreirati prema želji,naručiš i dobiješ ono što želiš kao pjesmu na Vašaru.

mm

pre 5 godina

Kome je ovo licitiranje brojem zrtava uopste potrebno? Sve istorijski relevantne ustanove ukljucivsi i Muzej genocida u Beogradu navode broj zrtava Jasenovca do 120 hiljada. A onda je kao opste prihvacena brojka od 700 hiljada pa navise. Pa dajte, dogovorite se sami sa sobom, kad vec stalno lozite vatru od pre 75 godina sta cete da pisete? Ovako ne ispadate mnogo ozbiljni i poprilicno je providno da se ljudi vade iz grobova po ko zna koji put kako bi se zadovoljile dnevno politicke potrebe vlasti koja o drugim zivotno vaznim temama nema da ponudi nikakva resenja.

objavite komentar vi sa O2

pre 5 godina

(vlada, 18. februar 2019 10:54)

Uz svo poštovanje SVIH žrtava, vidiš kako izgleda kada Srbiji kaleme 7 ili 8 hiljada muslimana, a to je zapravo nabrojani sve što je sahranjeno, a ne stradalo u Srebrenici od monstruma Mladića.

Drugo, zašto bi jedan dr. Gideon Grajf imao potrebe da povećava broj srpskih žrtava!? Pa nema potrebe.

I treće, ne za tebe Vlado, već za

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

Sjajno se praviš blesav, ali ne prolazi. Što se kompleksa tiče, znamo svi ko pati. Pogotovo što se tiče svetske slave. Vi i vaši nogometasi ste napravili sjajan uspeh i tu NESTAJETE sa scene. Novak dominira, košarkaši i košarkašice takođe, odbojka, vaterpolo. Imali smo državu kada ste vi bili austrijski konjusari i da mi nismo pokrenuli sve dan danas biste bili njihov deo. Beograd se bombarduje dva puta u WWII, Zagreb niti jednom. Jasno je dakle ko je šurovao sa Nacistima. O NDH neću ni reč izgovoriti, jer je suvišno.
Da zaključim, uvek će te biti manji od nas, koliko god nam teritorije oteli, Beograd će vam biti pojam koji nikada nećete dostići a Srbiju će te još dugo gledati kao jedinu koja se osmelila da brani svoje u oba velika rata i TO VAS BOLI, ZNAM. Jbg, neki narodi će ostati upamćeni kao oslobodioci a neki kao fašisti, nacisti i tvorci JEDINOG LOGORA ZA DECU. HRVATI.
Bok stari.

Petar

pre 5 godina

Sjajan clanak, bravo za urednike B92, istina se ne moze sakriti, prikrivati da, ali sakriti ne. Mene samo zanima, kako je moguce da smo nakon svih ovakvih pokolja i dalje ostali u istoj drzavi nakon '45-te? Ah, da....komunisti su dosli na vlast.

netko sa zapada

pre 5 godina

Novi dokazi,a za što su potrebni novi dokazi.Ja bih to nazvao novom mitologijom.Iznositi nove dokaze za Jasenovac je nepotrebno, jer ni starih dokaza nevidjesmo ni mi ni vi u 45 godina zajedničke države.Što su vam očevi šutjeli 45 godina volio bih čuti odgovor.Nemojte se samo pozvati na komuniste jer sam imao priliku upoznati bradate antifašiste u Valjevu preko Kolubare ili sela Biosko oko Kadinjače.Zašto ste šutjeli.Ne prihvatate istraživanje novim metodama da se vidi što je istina.Tražite alibi -odnjela Sava.Da je Sava odnjela onda nebi trebali logori.Tvrdite da ima od 700 000 d0 milon žrtava a ako dokažete 10% ja ću vam povjerovati i za ovih 90%.Hrvati ne negiraju žrtve,čuli su za Jasenovac kao mjesto nekakvog stradanja i kameni cvjet i to je sve isto kao i vi u bivšoj državi.Nije se nešto posebno spominjao ni u školi.Sada nakon raspada Jugoslavije vi sve znate od naj manjeg do najvećeg,lijete krokodilske suze i bubate cifre.Proglašavate Hrvate redom fašistima i optužujete za raspad Juge, znači da se nismo razišli nebi mi postali fašisti.Samo jedna činjenica bode u oči imate nove dokaze o Jasenovcu i tražite nove dokaze o Srebrenici jedni povećavaju broj stradalih drugi umanjuju ili negiraju broj stradalih pa to dovodi do zaključka da se i povjest može kreirati prema želji,naručiš i dobiješ ono što želiš kao pjesmu na Vašaru.

Po n-ti put...molim objavite istinu već jednom!

pre 5 godina

Istina je da ste imali logore ZA DECU! Samo neko ko je izuzetno bolestan moze da diskutuje o Jasenovcu ili bilo kom drugom ustaskom logoru u Drugom Svetskom ratu. Posto cela vasa Hrvatska nacija ili negira samo postojanje takvih monstruoznih mesta ili ih definise kao "radne" logore, izopacenim umovima poput tvog ne treba pridavati nikakav znacaj jer cete uvek biti i ostati-paraziti!
(Objavite komentar, 18. februar 2019 13:51)

Vi ko papagaji ponavljate šta čujete od Firerove propagande službe i šta pročiatate u Informeru.
Svaki logor u naci carstvu je bio logor za djecu, samo u Auschwitzu su ih pobili 400.000, i vi na čelu sa svojim nebeski ibermenš firerom slavite sve moguće poznate i poznte ratne zločince i masovne ubice, ustaškog naci saveznika Dražu, Nedića, Kalabića, Đujića, Vukojičić i Šiljak su vam mučenici i sveci, pa onda Karadžića i Mladića, pa čak i Ljotića!
Osim toga među ustašama je bilo Srba kol'ko 'oćeš, neki od najglavnijih i najgorih ustaša su bili Srbi, ljudi od najvećeg Pavelićevog povjerenja, npr. komandant generalštaba general Đuro Grujić ili ministar Savo Besarović.

Protezanje preko gubera

pre 5 godina

Da nije bilo Jugoslavije,čitaj Velike Srbije,ne bi bilo ni Jasenovca.Vi nikako da mi objavite komentar,a ovo je,na žalost,bolna istina koje se i redakcija,valjda,stidi.Ko nas je vukao za uši da stvaramo Jugoslaviju,čitaj da kolonizujemo Hrvate i Slovence?Stvorena je siromašna i preglomazna država sa idejom da svi Srbi žive u jednoj državi,i to ispred nosa Vatikanu!!!Pa kako ste mislili da će se to završiti?Imali smo više od milion Srba preko Drine,u rasejanju, koje nismo vojno mogli da štitimo.Normalno je da će rezultat biti ovakva katastrofa kao što je Jasenovac.

Rob sinji

pre 5 godina

Samo jedan čovek na svetu može da snimi taj film. Zove se Mel Gibson. Zovite čoveka u goste , dajte mu podatke. Potegnite Srpske veze u holivudu. Kusturica nije za taj posao. Mel Gibson jeste. Naročito jer mu je to prilika da pokaže da nije stoka koja bez rezerve mrzi Jevreje. Zlo Jasenovca samo on može da prikaže realno.

ZOONLOGONECHOOOOON

pre 5 godina

Sta se tamo desavalo je van svake predstave za zdrav razum. A jos manje je shvatljivo danasnje velicanje odgovornih za te zlocine. Nije to samo bolestan um nego duboka perverzija prema drugom narodu i drugoj vjeri.

zi

pre 5 godina

Imate istrazivanje koje je sproveo Srboljub Zivanovic i ustanovio da je najmanje 800000 stradalih. Ne znam sto bi se ljudi cudili na ovakve vesti. Najporazavajuce od sve ga je sto je brojka SANU-u malo veca od tudjmanove, tudjman je u svom "delu" napisao 80000, dok SANU-u ima brojku od 120000.

alan cumak iz kumroveca

pre 5 godina

sta tu ima da se dokazuje, umesto da 80 godina Hrvati ponavljaju svaki dan kao papagaji sta su radili u NDH, doslo se dotle da treba dokazivati da li su radili. ziveli komunisti i njihovo "Za Tita i partiju".

Mozda

pre 5 godina

Ovako ce i o Kosovu pricati kada politicka situacija bude pogodna. O nasim stradalim ljudima, organima i zivotu u enklavama u 21. vijeku bez prava na slobodu kretanja i rad. A mozda i snime i srceparajuci film!

Korto

pre 5 godina

Naglašavam da mi nije namjera umanjiti zlo počinjeno srpskom narodu već umanjiti mržnju i nestvarne ( demografski gledano ) brojke kojima se često manipulira u javnosti ( 1.700.000 i više ) a čije su posljedice nezdrav odnos srpske javnosti i poticanje mržnje koja nikome nikad neće donijeti ništa dobro.
(vlada, 18. februar 2019 10:54)


Meni lično je mnogo grozomorniji podatak od broja žrtava je deo logora namenjen deci (jedini takvog tipa u Evropi) kao i nivo sadizma koji se tamo praktikovao.

I nikako ne mogu da shvatim da deo hrvatske javnosti i političara blagonaklono gleda na ljude koji stoje iza svega toga.

Don Kihot

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

"Naivko"...nije tema Hrvatska,vecvzlocini N.D.Hrvatske!!! O kompleksima ne bih,dobro je poznato ko ima problem sa kompleksima...
I na kraju...zasto vi Hrvati stalno "visite" po srpskim portalima,pa jos i aktivno komentarisete?! Meni je to malo bolesno,lici mi na zavirivanje u neciju sobu...prosto,to je voajerizam,nekulktura...

Goran

pre 5 godina

@vlada, 18. februar 2019 10:54

Gospodine verujte mi ,i ja sam za to da se ne raspiruje mržnja,sam sam i inače vaspitavan da ne mrzim nikoga ni po rasnoj ni po verskoj opredeljenosti i hvala Bogu tih principa se držim od kako znam za sebe ,ali sa vašim navodima ne mogu nikako da se složim jer vređaju sećanje na žrtve i ne doprinose umanjenju mržnje već je naprotiv još više produbljuju,jer su vaši izvori krajnje tendenciozni i umanjuju žrtve ustaškog genocida nastalih na tlu kako Jasenovca ,tako i ostalih stratišta u bivšoj i zloglasnoj NDH
Sa žrtvama se nikako ne trguje, i postoji do danas mnogo drugih izvora(pored vaših) koje značajno premašuju te brojke koje ste vi u vašim izvorima naveli...
Prva državna komisija bivše FNRJ 1946-te je po prvi put iznela pretpostavku od 500.000-600.000 poginulih...
Zatim imaš svedočenja nemačkih generala ,Herman Nojerbaher je izjavio da je po njegovoj proceni bilo više od 750.000 nastradalih
Ernst Fink je izjavio od 600.000 do 700.000
Izraelski centar Jad Vašem je izneo cifru od 700.000
Da bi na kraju gore(u izvornom tekstu) pomenuti Gideon Grajf izašao sa cifrom od 700.000-800.000
Za kraj ,svakoga dobra Bog svima dao ,nije na nama da se mrzimo i svetimo ,ali ne možemo i ne smemo ćutati ,kada se svesno i tendenciozno umanjuje broj žrtava ustaških zločina u NDH !

Aleksa Pufta

pre 5 godina

Meni je malo neverovatno da ako se 700 hiljada ljudi podeli na 1500 dana rata su Hrvati mogli da uhvate na terenu 500 ljudi dnevno i posalju ih vozom i kamionima u Jasenovac i tamo ih ubiju i kremiraju, bace u Savu ili pokopaju.
Pogotovo sto oni nisu bili kao Nemci efikasni u svom naumu vec su se uglavnom i sadisticki izivljavali nad zatvorenicima a na terenu po Krajini, Baniji, Lici i Hercegovini vise ubijali, klali i palili po crkvama Srbe nego sto su ih hvatali i slali u logor.
I da je brojka u Jasenovcu pet puta manje nego oficijelna opet je to zverski sistem od koga ne znam kako zlocinci mogu sebi opravdati svoja nedela i ziveti do kraja zaivota pozivajuci se na hriscanstvo.
Znam da su Srbi u Austro Ugarskom delom imali povlascen polozaj u odnosu na Hrvate jer su njima upravljali Madjari koji su Hrvate mrzeli ali ni Karadjordjevici nisu po oslobadjanju Hrvatske Dubrovnik, Korculu, Split nazivali Srbija pa da Hrvati vuku neku mrznju iz tog vremena.
Hrvati apsolutno u blizoj istoriji u poslednjih 200 godina se ne mogu pozvati da su im Srbi ista nazao ucinili.

....

pre 5 godina

100 godina je prošlo... ajde bre više... malo malo, pa se trubi jedno te isto i drži glasačko telo pod tenzijom... da se održi intenzitet mržnje od koje jedino političari imaju korist...
(Vladimir, 18. februar 2019 12:24)


pamcenje kao u zlatne ribice, ti ako mislis nema mrznje idi u Zadar, Split, Sibenik, Zagreb...e moj ti...tebi nije ni stalo da se utvrdi prava istina o Jasenovcu.

Grobar-España

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ErwinHR, 18. februar 2019 12:21)

E moj prijatelju, a ko da prebroji one koji su otplovili niz Savu, one koji su spaljeni ili one cije je kosti pojeo zivi krec. Dodjite pa brojite kaze covek i ne postide se samog sebe. Nisu samo Jasenovac i Gradiska bili fabrike smrti. Napunise Ustase jame po Velebitu srbima, spalise ljude zatvorene po crkvama, ocistise hercegovinu i napunise i tamosnje jame serbima...Ima toga koliko hoces, ali takvi kao ti vise vole da kazu dodjite i brojite. Kako vas je Jovan Ducic opisao u jednoj recenici, " Hrvati su najhrabriji narod na svetu, ne zato sto se nicega ne boje, vec zato sto se nicega ne stide". Cast dobrim Hrvatima kojih ima puno i ne zelim da ih mesam sa ljudima kao ti, a bas zbog takvih, ti posteni i dobri Hrvati ne mogu da dodju do izrazaja. Vi ste sa Kolindom i Plenkijem definitivno postali fasisticka drzava, i izgleda da se odlicno osecate u toj ulozi.

jazAbdin

pre 5 godina

U mom selu na Baniji 41-e nije ostalo dvoje ,troje muške ?eljadi. Na primer podatak da je sa Kozare prvi regrut otišao u JNA krajem pedesetih,to je strašana činjenica!

ne - Holivudu

pre 5 godina

Sta ce nama Kusturica, pa Srbi imaju desetine boljih i poznatijih zivih rezisera. Jeli tako? Srbi bas ne vole sposobne i kvalitetne. Slave ih samo kad su mrtvi....Uzgred, nama ne treba holivudska limunada, nama treba EDUKATIVAN film, istinit, a poetican. A to je najbolje uciniti kroz sudbine malih Kozarcana, korz pricu o Dijani Budisavljevic, pa i rodjacima Nikole Tesle. Sposoban scenarista moze sve to da stavi u jednostavan a direktan scenario. Da film bude istnit, a opet da je filmska prica, nesto poput "Marsa na Drinu".

strasno

pre 5 godina

Čoveče koliki broj ubijenih, a mi smo sa njima posle toga bili u istoj državi Jugoslaviji. Zamislite komsija vam pobije sve po kuci, a vi onda sa njim zivite u istoj kuci.

baltazar

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)
Ne, nego deca treba dobro da nauče šta se precima dešavalo u istoriji.

Zox

pre 5 godina

Satrli su nas tamo. Bukvalno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Marko, 18. februar 2019 10:43)

Ne, satrli su sebe. Srbija nema sa tim veze. Ubijeni su bili građani Hrvatske. Koji bi učestvovali u izgradnji te države , bili joj ekonomski , politički i kulturni oslonac. Država bi imala danas mnogo viœe stanovnika, a dalmatinsko zaleđe i čitavi krajevi ne bi izgledalo kao u nekom postapokaliptičkom filmu.. Danas po Lici i Baniji možeš da ideš danima , a da ne sretneš živu dušu..

Ali, to je problem te države i neka se bave posledicama. Ono što je loše su političke manipulacije žrtvama. Nikome od vođstava država nije stvarno stalo do ljudi i istine , nego samo do održavanja plamena mržnje i tenzija , jer su nesposobni da ljudima ponude sadašnjost i budućnost.

aco

pre 5 godina

@vlada
Хрватска википедија као извор информација за злочине у НДХ?! Боље проучити депеше немачких нациста у којима се говори о размери злочина усташа. Нико није чинио злочине као усташе у историји Европе. Најсрамнији "народ" су усташе и они који их подржавају. Немачки фашисти су их се стидели због окрутности.

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

lobotomija

pre 5 godina

Bez namjere umanjivanja tog strašnog zločina koji se dogodio na području tadašnje NDH, želio bih podsjetiti na istraživanje o broju poginulih i demografskim gubicima za vrijeme II svjetskog rata na području Jugoslavije. 
Uz logičnu pretpostavku da u to vrijeme nije bilo političkih pritisaka za umanjenje ili uvećanje broja žrtava, važni je napomenuti da su istraživanje neovisno jedan od drugoga, obavili Srbin Bogoljub Kočović i Hrvat Vladimir Žerjavić. 
Procjene ukupnih žrtava na području NDH Bogoljub Kočović procjenjuje na 370000 a Vladimir Žerjavić na 322000. 
Uz Jasenovac i ostale logore, broj ukupnih žrtava uključuje i sve poginule u borbama kao i prirodni demografski gubitak za vrijeme rata. 
Sve ostale brojke, uključivši one objavljene u HR i SR nakon 1990. treba prihvatiti s rezervom. 
Članak je ovdje: https://hr.wikipedia.org/wiki/Srbi_u_NDH:_Broj_žrtava uz razne linkove pa koga zanima može se informirati. 

Ne razumem te.... Kažeš da su Srbi krivi što ne može doći do pomirenja? A Hrvatska kao država zastupajući tezu o najviše 80 000 ubijenih "šalje poruku pomirenja"?
Očigledno postoje dokazi da je ubijeno mnogo više od 322 000 ili 370 000 ljudi a to tvrde i Jevreji.
Neka stručnjaci utvrde koliko je bilo žrtava a pomirenje se može postići bez licitiranja o broju i uz dobru volju obe strane.
Treba biti svestan i toga da su Srbi 1991 razmišljali o 1941-oj i reagovali u skladu sa tim...

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

mlekadzija

pre 5 godina

Neshvatljiva je potreba mnogih u Hrvatskoj da sramno umaqnjuju broj nevino stradalih u NDH (ne samo Jasenovcu)...tacan broj se ne moze saznati jer nije ni vodjena tacna evidencija o ubijenima ali brojke od 30.000 ili 80.000 su mnogostruko umanjene. A taman da je i ta cifra tacna pa zar je to MALO??? Ako je Srebrenica gernocid sta je Jasenovac????

Objavite komentar

pre 5 godina

slobodno dođite, kopajte i tražite ali se bojim da ono što ce te eventualno naći ne pripada vašem narodu ...to i je interes Hrvatske da se napokon razotkrije prava istina o Jasenovcu, a ne da se vec 70 g. potenciraju ove laži i mitovi o " stotinama hiljada ubijenih Srba i Jevreja"..dođite, kopajte i tražite..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ErwinHR, 18. februar 2019 12:21)

Istina je da ste imali logore ZA DECU! Samo neko ko je izuzetno bolestan moze da diskutuje o Jasenovcu ili bilo kom drugom ustaskom logoru u Drugom Svetskom ratu. Posto cela vasa Hrvatska nacija ili negira samo postojanje takvih monstruoznih mesta ili ih definise kao "radne" logore, izopacenim umovima poput tvog ne treba pridavati nikakav znacaj jer cete uvek biti i ostati-paraziti!

za

pre 5 godina

“Prema njegovim rečima, svetu je potreban holivudski film o Jasenovcu, koji treba da režira Emir Kusturica. "Moje iskustvo sa Laslom Nemešom, koji je snimio holivudski film 'Šaulov sin', baziran na mojoj knjizi o zonderkomandosima, nagrađen je Oskarom. Osećam da bi 'Jasenovac - Aušvic Balkana' mogao, takođe, da osvoji Oskara. Ja sam tu da pomognem da takav film bude snimljen", kazao je profesor dr Gideo Grajf.”

Podržavam snimanje filma.

Bokius

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mario, 18. februar 2019 10:03)

Још један непобитан доказ да су за Хрвате НДХ и Хрватска једно те исто. И то је оно што нама у Србији смета - данашња Хрватска није нова држава, настала пре 20-30 година, него продужетак злочиначке НДХ.

mr

pre 5 godina

Opet vam je Hrvatska glavna tema..kompleksi
(mario, 18. februar 2019 10:03)

Па тема је НДХ, али свакако је занимљиво да си повукао паралелу.

Bas tako

pre 5 godina

Čoveče koliki broj ubijenih, a mi smo sa njima posle toga bili u istoj državi Jugoslaviji. Zamislite komsija vam pobije sve po kuci, a vi onda sa njim zivite u istoj kuci.

Mnogo nasih ljudi koji su prezivjeli iz tih krajeva, a neko od najblizih im je stradao su otisli u SAD i Kanadu, ali ih je takodje mnogo ostalo i stalno su pricali o tome i u Titovo vrijeme, bez ikakvog straha.

Marko

pre 5 godina

Izjava Mladena Lorkovića, ministra vanjskih poslova NDH iz 1941. Izvor Wikipedija;
"Hrvatski se narod mora očistiti od svih elemenata, koji su za taj narod nesreća, koji su tome narodu tuđi i strani, koji u tom narodu rastvaraju njegove zdrave snage, koji su taj narod kroz desetljeća i stoljeća gurali iz jednog zla u drugo. To su naši Srbi i naši Židovi."