Ponedeljak, 08.10.2018.

10:32

"I dalje – strah"

Šefik Džaferović, Milorad Dodik i Željko Komšić novi su članovi Predsedništva BiH, iako njihovi protivnici ne priznaju poraz.

Izvor: Dojèe vele

"I dalje – strah" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Раде Кузма

pre 5 godina

Можда Додик није права опција, а да ли је Иванић бољи? Да није можда требао Вукота да побиједи?

... Sad hiljadu dinara

pre 5 godina

Koji tek cinizam fura komšić, ako si anacionalna građanska opcija onda budi predstavnik Bošnjaka a ne da svakih 5godina koristiš porijeklo i ime koje je toliko nebitno.. Ko neki kozmopoliti koji ne zive u hr, bosni a dijele lekcije bh hrvatima iako ih s njima ne veze ništa osim plemenske veze do koje takvi svjetski ljudi ne drze puno..

pedja

pre 5 godina

Ja bih ovako Mladene prokomentarisao da sam na tvom mjestu i da si posten:"Ja sam pobijedio u Bosnjackim sredinama,a Dodik u Srpskim",to je prava istina .Na zalost Hrvati su dozvolili da im Bosnjaci izaberu predsjednika,mi nismo.Ostaje sad Dodik da se bori i za interese i Hrvata i Srba protiv Bosnjacke ,hegemonizacije.Zamislite da je i treci clan predjsesnistva dosao na krilima Bosnjackih glasova,bio bi zavrsen posao oko unitarne BH .Ipak smo ovoga puta ispali mi Srbi konacno malo pametniji.Ubuduce Kolinda prvo kod Dodika na razgovor ako mislis da ti Hrvatski zivalj ostane u BiH i da ima neko da ga brani od onih koji su nastavili da hodaju u "babinim cipelama".

Jeremija

pre 5 godina

@Sandžak

To je jasno definisano Poslovnikom u kojem se kaže:

1. Za vrijeme konstitutivne sjednice novoizabrani članovi Predsjedništva zajednički prihvataju dužnost, izgovarajući sljedeću svečanu zakletvu u prisustvu članova Predsjedništva iz ranijeg saziva:

«Ovim se zaklinjem da ću savjesno obavljati datu mi dužnost, poštovati Ustav Bosne i Hercegovine, provoditi Opći okvirni sporazum za mir i njegove anekse u cijelosti, štititi i unapređivati ljudska prava i osnovne slobode, te brinuti o interesima i ravnopravnosti svih naroda i građana».

2. Svaki član Predsjedništva potpisuje tekst svečane izjave.

Velja

pre 5 godina

Mnogo se priča ovdje o preglasavanju u predsjedništvu BiH. To je odraz ne poznavanja uloge i pravnog statusa tog organa. Naime u tom organu preglasavanje je NEMOGUĆE jer se odluke donose koncenzusom i svaki član predsjedništva može blokirati bilo kakavu odluku. Svi pišu kako su Bošnjaci glasali za Komšića a niko ne piše o tome kako su Srbi glasali za Čovića. Strah i blokade. Sve će se to lagano povuci prilikom formiranja vlasti u FBiH i na državnom nivou. HDZ će kompezovati gubitak kroz vlade i skupštinske odbore. Dogovoriti će se oni jer im je svima previše dobro da bi jedni drugima oči vadili.

rex

pre 5 godina

ajde ljudi multikulturalnost nam serviraju kao buducnost, nemoj da se samo mi na balkanu i 3. kolena turskih gasterbajtera u nemackoj ne slazu.....

Pjevač u pokušaju

pre 5 godina

Puno je stereotipnih komentara zbog nepoznavanja suštine. Pokušaću da objasnim ljudima u Srbiji organizaciju BiH i šta znače ovi rezultati. Članovi predsedništva nemaju veliku moć, glavni zadatak im je vođenje spoljne politike (pravljenje DKP-a) i utvrđivanje budžeta na nivou BiH (taj budžet ne uključuje investicije to je na entitetima, on je praktično samo za plate funkcionera i preko njega se vraćaju ino zaduženja).
Nadglasavanje ne postoji jer svaski konstitutivni narod ima mehanizam za podnošenja veta tako da 2:1 u predsedništvu ne znači mnogo. Glavni problem je što su bošnjaci glasali za svog, ali i za člana predsedništva koji bi trebao da predstavlja Hrvate (može im se jer ih ima znatno više od Bošnjaka)
Problem je što će u Domu naroda "pravi hrvati (HDZ)" da predstavljaju svoj narod, a ni jedan zakon ne može da se donese bez podrške Doma naroda (svaku odluku moraju da podrže sva tri naroda). Sličan problem će biti i na nivou Federacije.
Elem, da bi vlast na nivou BiH funkcionisala uvek se pravio tehnički Savjet ministara kao plod trgovine direktorskim,ministarskim i ambasadorskim foteljama. E sad Hrvati su zakinuti i za očekivati je totalnu blokadu. Što se tiče RS tu je sve prosto. Za razliku od Federacije gde imate 10 kantona sa 10 vlada+centralna Vlada, RS ima samo jednu vladu u kojoj mora biti određeni broj Bošnjaka i Hrvata.
Sve u svemu mislim da BiH predstoji najdublja kriza od potpisivanja Dejtona.

Glasno glasnije

pre 5 godina

@leptirica
Pa nema preglasavanja, ako se jedan ne slozi dzaba ova dvojica glasaju, zato Bosna i stoji!
Problem je sto zbog mrznje se oni ne mogu dogovoriti za boljitak gradjana, a ustrojstvo Bosne je posebna prica.
Dodik zagovara tezu da su srbi ugrozeni, a konstantna pobeda SDA mu daje vetar u ledja, jer im je Bakir dozlogrdio.
U najvecem su problemu hrvati koji bukvalno nemaju nikakva prva niti coveka koji ce da zastupa njihove interese, ali mi ih nije zao, treci entitet dobiti nece!
Stranci u Bosni pokusavaju da guraju svoj interes, svako vuce na svoju stranu, zato u Bosni nema napredka.
Da bi Bosna napredovala potrebna su joj tri umerenjaka, ovaj Komsic, Ivanic i od strane bosnjaka onaj Fahrudin, ali kao sto vidis nisu prosli.
Sad jos 4 godine natezanja i skandala.

boki_rs

pre 5 godina

@ (drmr, 8. oktobar 2018 10:47)

sve od navedenog.
ima i ucijena i pretnji i svega pomalo. veoma agresivna kampanja duduka...
prijetnje otkazima sa posla, sa spiskovima zaposlenih i članova porodica u javnim preduzećima...ako fali koji glas rukovodeći mora "naći mjesta" za stranačke "vojnike" ili će sam dobiti zahvalnicu.

Pera poštar

pre 5 godina

Tek sad ova jadna Bosna neće nigdje. Ovaj komšić misli da je još 2006-ta pa će im Pedi Ešdaun i Porodica Klinton ispunjavati želje pritiscima na Republiku Srpsku. Hladan tuš dolazi veoma brzo. Autistično Sarajevo ne konta da se svijet promijenio. Da nemaju više prijatelje u svijetu na bitnim pozicijama. Predstavnici srpskog naroda treba jednostavno da zaustave donošenje bilo kakvih odluka u parlamentu i vijeću ministara( za predsedništvo ne sumnjam) dok situacija ne postane nepodnošljiva. I dok bošnjaci sami lijepo ne zamole Srpsku da se odcijepi. Srbija i Hrvatska treba na svaki mogući način da im otežaju život. Možda će onda Bošnjaci shvatiti da nisu jedine GAZDE u BiH.

mica iz kafica

pre 5 godina

Koji spin od ovog medija. U Republici Srpskoj neizvesnije? A pobeda jasna, čista sa velikom razlikom, razumem ja što pišete neizvesno, pokušavate kao i zadnjih 6 meseci, nagovoriti narod, da na ulici promene vlast i ne uspeva vam uz obilnu pomoć zapada. Ponosan sam na svoj narod, kome su BN TV i na ovom mediju prezentovali apstraktnu istinu globalista. Pobeda pod zastavom Srpske!

DRBG

pre 5 godina

Veliko pitanje da li je glasanje bilo regularno.
Znamo da RS ekipa ne bira sredstva da se odrzi.
Ako su ukrali 30 000 glasova to je vec pobjeda Ivanica.
Takodje je na zalost jasna razlike sela i grada.
Slicno je sa SDA jer SDP kandidat je jos blize.

MNE

pre 5 godina

Evo do cega je u presudnom trenutku Hrvate dovelo vezanje zastava samo sa Muslimanima (dok jos nisu bili Bosnjaci). Bili su kratkovidi. Sad im je jedino preostalo da prihvate posljedice tog nepromisljenog postupka.
(Olja, 08. oktobar 2018 11:01
Potpuno ste u pravu Dr.Olja

milutinINC.

pre 5 godina

Dva pitanja. Da li je ovaj narod toliko lud, slijep, gluv? Da li se toliko kralo I varalo na ovim "izborima"?
(drmr, 08. oktobar 2018 10:47)

Dva odgovora.
Narod lud, slijep, gluv, napaćen, plašljiv, zatucan I primitivan. Armija onih koji slijepo vjeruju Dodiku, a da od toga nemaju nikakve koristi i armija onih koji su isključivo podržali iz interesa. Protiv te dvije 'armije' opozicija bi bez Pravde za Davida bila potučena do nogu, a i ovako im nije pomoglo. Toliko o njihovoj snazi...
Kralo se i varalo kao i uvijek do sada, masa propusta, ali se ništa neće promijeniti.
Od 1.1.2019. očekujem još veći odlazak ljudi u inostranstvo, ovdje ostaju stari, primitivni, nesposobni i vladajuća struktura sa svojim glasačima koji rade u masivnoj administraciji.
I kad neko spomene opstanak srpskog naroda preko Drine, Republiku Srpsku... Koliko je to izgubilo smisao...

leptirica

pre 5 godina

kako ja kapiram izborni zakon, svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat može da se kandiduje za predstavnika iz hrvatskog naroda i za njega može da glasa svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat. 

recimo, Mujo Mujkić se kandiduje kao Hrvat iza njega glasaju Hrvati Alija, Mustafa i drugi. no dobro, to je "hrvatsko cvijeće". i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.
(jer sam mnogo pametan, 08. oktobar 2018 11:13)

Ne. Nego ti možeš biti musliman, izjasniš se kao Hrvat i kandidiraš se za člana predsjedništva iz redova Hrvatskog naroda i onda za tebe glasaju muslimani i tako preglasaju Hrvate koji su sebi htjeli izabrati predstavnika. Ovo se u budućnosti moze lako dogoditi i Srbima. Inače Čović je Hrvatsko prezime oduvijek, a ti imaš nekih ozbiljnih problema kad se baviš teorijama da su sve to pokatoliceni Srbi.

ko je ovde lud

pre 5 godina

Ako neko iz Srbije kaže da razume nešto oko sistema u BiH taj laže. Bio sam dole, taksista iz istočnog Sarajeva ne sme da vozi stranku u Sarajevo i obrnuto. Gomila nelogičnosti.

Lider regiona

pre 5 godina

(Koča, 8. oktobar 2018 11:02)

Garantiram ti da GRAĐANI Hrvatske ne žele imati ništa ni sa Srbijom niti bilo kojim dijelom BiH!

Патас

pre 5 godina

И гдје су ти британски специјалци, обојена револуција,нереди у изборној ноћи и државни удар. Тако ће бити и за 2 и 4 године.

pero

pre 5 godina

Mislim da sa novoizabranom vecinom u Srpskoj pocinje 4 godine najintenzivnijeg egzodusa stanovnistva.
Mnogima su ovi izbori bili posljednja nada prije konacne odluke o napustanju drzave.
Bice sreca ako Srpska bude imala vise od milion stanovnika na sljedecem popisu.
Brojke o emigraciji, odricanju od drzavljanstva i negativnom prirodnom prirastaju su vec sada sokantni za tako mali entitet. Nije tesko predvidjeti da ce poslije ovih izbora svi trendovi biti jos vise intenzivirani.

jer sam mnogo pametan

pre 5 godina

ništa. ostaje samo da se pokatoličeni Srbi prisajedine RS, tamo će dobiti sva verska prava koja im Srbi muslimani negiraju. i ovako je Široki brijeg iceo taj kraj bio srpski do genocida 1941.

kako ja kapiram izborni zakon, svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat može da se kandiduje za predstavnika iz hrvatskog naroda i za njega može da glasa svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat.

recimo, Mujo Mujkić se kandiduje kao Hrvat iza njega glasaju Hrvati Alija, Mustafa i drugi. no dobro, to je "hrvatsko cvijeće". i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.

Bg

pre 5 godina

Draga prekodrinska braćo, ako ste vi srećni sa 420 tih vaših maraka mesečno, i ja sam srećan zbog vas. Zato ne morate dolazit u Srbiju, uživajte!

danguba

pre 5 godina

Naslov je pogodjen, jer vlast nije ponudila nikakav program za buducnost, vec samo siju strah, od izbjeglica, vehabija, spijuna, NATO, CIA... Znaci, vjecita ugrozenost, a narod sve siromasniji i samo gledaju kako da pobjegnu kod tih sto nas toboze ugrozavaju.
Ali kako kazu, imamo upravo onakvu vlast kakvu zasluzujemo. I kao i na svakim izborima dosada, presudjuju apstinenti, jer sa izlaznoscu do 60%, vladajuci imaju osiguranu barem polovinu, kroz ucjene, kupovinu i opstu mobilizaciju budzetlija.

leptirica

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 08. oktobar 2018 10:48)

Do sad su se Hrvat i Srbin držali zajedno,sad će Bošnjaci moći preglasati Srbe jer imaju 2 glasa. Ovo je dobra situacija samo za Bošnjake. Hrvati mogu jedino preko EU raditi pritisak jer im član predsjedništva nije biran od njihove strane,već nametnut od strane Bošnjaka i tu pada u vodu konstitutivnost. Već je prije ustavni sud BiH ovakav zakon proglasio neustavnim, ali odgovara Bošnjacima pa zašto ustav poštivati?

Чава

pre 5 godina

Држава БиХ је од самог свог настанка на климавим ногама, а и како не би кад српски народ говори како живи у РС а не у БиХ, кад Хрвати гледају ка Загребу, желе трећи ентитет а Бошњаци калкулишу, гледају шта је најбоље, они би желели да је држава унитарна. 3 народа су конститутивна, немају национални идентитет БиХ, околне државе сматрају за своје, не може та држава да функционише кад 3 народа имају различите националне интересе. Вештачка творевина као и Југославија, и трајаће максимално толико, 45-50 година.

Мошаленгија

pre 5 godina

Једноставно решење предлажем, да једноставно Република Српска прогласи независност и свако на своју страну. Која нормална држава има три претседника?

chihuahua

pre 5 godina

Koliko ogorcenih komentatora na sajtu koji poistovjecuju Vucica i Dodika, kojima je bila nada da ce padom Dodika ista sudbina zadesiti i Vucica. Vecina u Republici Srpskoj je odlucila i to treba da se postuje jer je volja naroda, sto je potvrdila i velika izlaznost. Stranci gledajuci svoje interese su pokusali sa dijelom srpskih politicara da ruse Dodika(koga su oni takodje doveli na vlast) koji je vremenom ojacao i koji se otrgao iz njihovog zagrljaja, ali najveci problem je sto je uspostavio jake veze sa Rusijom. Mislim da je ovo najbolja opcija za RS, jer kad biras izmedju dva zla bolje izabrati ono manje.. Nije Dodik sjajan ali opozocija je katastrofa jer fotelje nisu vidjeli preko 13 god pa su u stanju izdati nacionalne interes zarad licne koristi, sto nije strano nama Srbima. Pozdrav iz Istocnog Sarajeva

Ursa Minor

pre 5 godina

Dva pitanja. Da li je ovaj narod toliko lud, slijep, gluv? Da li se toliko kralo I varalo na ovim "izborima"?
(drmr, 8. oktobar 2018 10:47)

I jedno i drugo. Jedino nepoznato (zasad) je čega je od ta dva bilo više.

sale009

pre 5 godina

Ma gde su izbori za nas..u svakoj državi posle izbora je bolje a kod nas će biti samo još.gore. Za nas nisu izbori nego motka i udri i Goli Otok.Lepo je to Gagi Jovanović rekao u filmu Profesionalac - Nije Sloba kriv,mi smo g ..

Mrki

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 8. oktobar 2018 10:48)

Iz tebe progovara mrznja...ali problem je da tvoj idol Dodik, je u savezu sa Covicem. Njemu ova situacija nikako ne pase. Jer sada predstavnik "hrvata" ce sve glasove davati bosnjacima.

Jeremija

pre 5 godina

@Pedja

Paradoks je što su za Komšića (ili Džaferovića) mogli glasati i Srbi u FBiH. Tih ljudi ima desetine hiljada. Slično je i s Bošnjacima u RS-u - oni mogu glasati samo za člana Predsjedništva iz reda srpskog naroda. I to sve je kao "normalno".

Ja

pre 5 godina

Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 8. oktobar 2018 10:48) # Link komentara

Inace,zupanije s hrvatskom vecinom su najrazvijeniji dio BiH.pa ti vidi sad glasacu snsd

Srđan BL

pre 5 godina

BG
Pod voljom gradjana mislite na ucjene zaposlenih ''na budzetu'' da im porodice moraju glasati za vladajuce, kao i kod privatnika bliskih vlasti, a pa potom slati uslikane glasacke listice kao potvrdu glasanja? Mislim da je isti princip ''glasanja'' razradjen i u Srbiji..

Aleksandar Niš

pre 5 godina

A zasto je toliko tesko za ljude sa ovih prostora da zive mirno i lepo, bez svadja, prepiranja i gluposti.Bosna je lepa drzava. Sarajevo i Banjaluka lepi gradovi. Nazalost na ovim prostorima nikad nema mira od secikesa, pilicara, politicara i trajkuna!

sarajevo.ba

pre 5 godina

Napokon dobitna kombinacija za raspad takozvane BiH, izbor odslikava realnost da ta drzava ne moze da postoji.
(Objektivan posmatrac iz EU, 08. oktobar 2018 10:53

Imas samo jedan mali problem druskane, ti to pricas vec 23 godine, na zalost ( a zelim ti dug zivot) umrijet ces u toj nadi.
Pozzic

Olja

pre 5 godina

Evo do cega je u presudnom trenutku Hrvate dovelo vezanje zastava samo sa Muslimanima (dok jos nisu bili Bosnjaci). Bili su kratkovidi. Sad im je jedino preostalo da prihvate posljedice tog nepromisljenog postupka.

srbin_RS

pre 5 godina

Napokon dobitna kombinacija za raspad takozvane BiH, izbor odslikava realnost da ta drzava ne moze da postoji.
(Objektivan posmatrac iz EU, 8. oktobar 2018 10:53)

Samo se ti nadaj i nasjedaj na Miletovu propagandu (izuzev ako nisi njegov bot), znamo mi dobro kako je prosao Nikola Poplasen...
A drugo znamo isto tako ko je doveo tvog milu u BL na vlast prije nekoliko godina, ista ona ambasada na koju mile navodno pljuje...
A trece znamo dobro ko je podjelio RS na dva dijela isto prije par godina i dobio naklonost istih tih ambasada na koje "pljuje".
Prije da ce Mile unistiti RS nego sto ce BiH nestati, bice MilOO njveci Bosanac u BiH predsjednistvu za koji mjesec pazite dobro!

Koča

pre 5 godina

Vidim davsve pršti inteligencijom u komentarima i da je očito zajedničko i prevlaavujuće mišljenje podjela BiH. Jeste, to je najbolji recept za jaču ekonomiju i bolji život, još granica još cepkanja teritorija...da li je neko pizao građane Srbije i Hrvatske da li oni žele ujedinjenje sa R.Srpskom odnosno zaoadnom Hercegovinom? Mislim da bi se jako iznenadili rezultatima tih rederenduma.

Željko

pre 5 godina

hrvatska politika da srbija ne predje drinu sada se upravo najvise osvecuje upravo hrvatima koji se nalaze u suludoj situaciji, tvore federaciju a nemaju svoju federalnu jedinicu a niti pravo glasa.......ali ova prica pokazuje i koliko je muslimanska bosna zapravo velika opasnost i za hrvate i za srbe jer je u stanju ici ovako podmuklo......nikada u toj zemlji srece biti nece, zauvijek ce to ostati rak rana balkana.......jedina svrha postojanja bih je da na ovim prostorima vlada trajan nemir i zaostalost.......a to je ono sto zapravo zapad i zeli

Ja

pre 5 godina

. i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jer sam mnogo pametan, 8. oktobar 2018 11:13) # Link komentara

A sta je Dodo?
Dolaskom Turaka domicinalno katolicko stanovnistvo uzima pravoslavlje ili islam kao vjeru zbog povlastica.
Sta je seselj?
Sta je bio nemanja prije?

aco rs

pre 5 godina

Ovim dolaskom u Sarajevo Milorad Dodik pocinje sprovoditi krajnji cilj,odvajanje RS i proglasenje nezavisnosti.Da se razumijemo nece to ici preko noci dug je to i mukotrpan proces.

Realno

pre 5 godina

BiH je umjetna tvorevina kao i Jugoslavija i kao takva nema buducnost jer balkanska plemena su...eto..balkanska.
Podijelit BiH bi bilo najrealnije i najbolje za sve.

Beograđanin

pre 5 godina

Na izborima za srpskog člana Predsedništva BiH kandidat SNDS-a osvojio je najveći broj glasova - 55,15 odsto, dok je Mladen Ivanić osvojio 41,98. Najveća razlika, najubedljivija pobeda.

Pedja

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.

Realno

pre 5 godina

BiH je umjetna tvorevina kao i Jugoslavija i kao takva nema buducnost jer balkanska plemena su...eto..balkanska.
Podijelit BiH bi bilo najrealnije i najbolje za sve.

jer sam mnogo pametan

pre 5 godina

ništa. ostaje samo da se pokatoličeni Srbi prisajedine RS, tamo će dobiti sva verska prava koja im Srbi muslimani negiraju. i ovako je Široki brijeg iceo taj kraj bio srpski do genocida 1941.

kako ja kapiram izborni zakon, svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat može da se kandiduje za predstavnika iz hrvatskog naroda i za njega može da glasa svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat.

recimo, Mujo Mujkić se kandiduje kao Hrvat iza njega glasaju Hrvati Alija, Mustafa i drugi. no dobro, to je "hrvatsko cvijeće". i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.

Мошаленгија

pre 5 godina

Једноставно решење предлажем, да једноставно Република Српска прогласи независност и свако на своју страну. Која нормална држава има три претседника?

leptirica

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 08. oktobar 2018 10:48)

Do sad su se Hrvat i Srbin držali zajedno,sad će Bošnjaci moći preglasati Srbe jer imaju 2 glasa. Ovo je dobra situacija samo za Bošnjake. Hrvati mogu jedino preko EU raditi pritisak jer im član predsjedništva nije biran od njihove strane,već nametnut od strane Bošnjaka i tu pada u vodu konstitutivnost. Već je prije ustavni sud BiH ovakav zakon proglasio neustavnim, ali odgovara Bošnjacima pa zašto ustav poštivati?

Koča

pre 5 godina

Vidim davsve pršti inteligencijom u komentarima i da je očito zajedničko i prevlaavujuće mišljenje podjela BiH. Jeste, to je najbolji recept za jaču ekonomiju i bolji život, još granica još cepkanja teritorija...da li je neko pizao građane Srbije i Hrvatske da li oni žele ujedinjenje sa R.Srpskom odnosno zaoadnom Hercegovinom? Mislim da bi se jako iznenadili rezultatima tih rederenduma.

Pedja

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.

Beograđanin

pre 5 godina

Na izborima za srpskog člana Predsedništva BiH kandidat SNDS-a osvojio je najveći broj glasova - 55,15 odsto, dok je Mladen Ivanić osvojio 41,98. Najveća razlika, najubedljivija pobeda.

Olja

pre 5 godina

Evo do cega je u presudnom trenutku Hrvate dovelo vezanje zastava samo sa Muslimanima (dok jos nisu bili Bosnjaci). Bili su kratkovidi. Sad im je jedino preostalo da prihvate posljedice tog nepromisljenog postupka.

Mrki

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 8. oktobar 2018 10:48)

Iz tebe progovara mrznja...ali problem je da tvoj idol Dodik, je u savezu sa Covicem. Njemu ova situacija nikako ne pase. Jer sada predstavnik "hrvata" ce sve glasove davati bosnjacima.

Jeremija

pre 5 godina

@Pedja

Paradoks je što su za Komšića (ili Džaferovića) mogli glasati i Srbi u FBiH. Tih ljudi ima desetine hiljada. Slično je i s Bošnjacima u RS-u - oni mogu glasati samo za člana Predsjedništva iz reda srpskog naroda. I to sve je kao "normalno".

milutinINC.

pre 5 godina

Dva pitanja. Da li je ovaj narod toliko lud, slijep, gluv? Da li se toliko kralo I varalo na ovim "izborima"?
(drmr, 08. oktobar 2018 10:47)

Dva odgovora.
Narod lud, slijep, gluv, napaćen, plašljiv, zatucan I primitivan. Armija onih koji slijepo vjeruju Dodiku, a da od toga nemaju nikakve koristi i armija onih koji su isključivo podržali iz interesa. Protiv te dvije 'armije' opozicija bi bez Pravde za Davida bila potučena do nogu, a i ovako im nije pomoglo. Toliko o njihovoj snazi...
Kralo se i varalo kao i uvijek do sada, masa propusta, ali se ništa neće promijeniti.
Od 1.1.2019. očekujem još veći odlazak ljudi u inostranstvo, ovdje ostaju stari, primitivni, nesposobni i vladajuća struktura sa svojim glasačima koji rade u masivnoj administraciji.
I kad neko spomene opstanak srpskog naroda preko Drine, Republiku Srpsku... Koliko je to izgubilo smisao...

Velja

pre 5 godina

Mnogo se priča ovdje o preglasavanju u predsjedništvu BiH. To je odraz ne poznavanja uloge i pravnog statusa tog organa. Naime u tom organu preglasavanje je NEMOGUĆE jer se odluke donose koncenzusom i svaki član predsjedništva može blokirati bilo kakavu odluku. Svi pišu kako su Bošnjaci glasali za Komšića a niko ne piše o tome kako su Srbi glasali za Čovića. Strah i blokade. Sve će se to lagano povuci prilikom formiranja vlasti u FBiH i na državnom nivou. HDZ će kompezovati gubitak kroz vlade i skupštinske odbore. Dogovoriti će se oni jer im je svima previše dobro da bi jedni drugima oči vadili.

pero

pre 5 godina

Mislim da sa novoizabranom vecinom u Srpskoj pocinje 4 godine najintenzivnijeg egzodusa stanovnistva.
Mnogima su ovi izbori bili posljednja nada prije konacne odluke o napustanju drzave.
Bice sreca ako Srpska bude imala vise od milion stanovnika na sljedecem popisu.
Brojke o emigraciji, odricanju od drzavljanstva i negativnom prirodnom prirastaju su vec sada sokantni za tako mali entitet. Nije tesko predvidjeti da ce poslije ovih izbora svi trendovi biti jos vise intenzivirani.

Pjevač u pokušaju

pre 5 godina

Puno je stereotipnih komentara zbog nepoznavanja suštine. Pokušaću da objasnim ljudima u Srbiji organizaciju BiH i šta znače ovi rezultati. Članovi predsedništva nemaju veliku moć, glavni zadatak im je vođenje spoljne politike (pravljenje DKP-a) i utvrđivanje budžeta na nivou BiH (taj budžet ne uključuje investicije to je na entitetima, on je praktično samo za plate funkcionera i preko njega se vraćaju ino zaduženja).
Nadglasavanje ne postoji jer svaski konstitutivni narod ima mehanizam za podnošenja veta tako da 2:1 u predsedništvu ne znači mnogo. Glavni problem je što su bošnjaci glasali za svog, ali i za člana predsedništva koji bi trebao da predstavlja Hrvate (može im se jer ih ima znatno više od Bošnjaka)
Problem je što će u Domu naroda "pravi hrvati (HDZ)" da predstavljaju svoj narod, a ni jedan zakon ne može da se donese bez podrške Doma naroda (svaku odluku moraju da podrže sva tri naroda). Sličan problem će biti i na nivou Federacije.
Elem, da bi vlast na nivou BiH funkcionisala uvek se pravio tehnički Savjet ministara kao plod trgovine direktorskim,ministarskim i ambasadorskim foteljama. E sad Hrvati su zakinuti i za očekivati je totalnu blokadu. Što se tiče RS tu je sve prosto. Za razliku od Federacije gde imate 10 kantona sa 10 vlada+centralna Vlada, RS ima samo jednu vladu u kojoj mora biti određeni broj Bošnjaka i Hrvata.
Sve u svemu mislim da BiH predstoji najdublja kriza od potpisivanja Dejtona.

boki_rs

pre 5 godina

@ (drmr, 8. oktobar 2018 10:47)

sve od navedenog.
ima i ucijena i pretnji i svega pomalo. veoma agresivna kampanja duduka...
prijetnje otkazima sa posla, sa spiskovima zaposlenih i članova porodica u javnim preduzećima...ako fali koji glas rukovodeći mora "naći mjesta" za stranačke "vojnike" ili će sam dobiti zahvalnicu.

Патас

pre 5 godina

И гдје су ти британски специјалци, обојена револуција,нереди у изборној ноћи и државни удар. Тако ће бити и за 2 и 4 године.

leptirica

pre 5 godina

kako ja kapiram izborni zakon, svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat može da se kandiduje za predstavnika iz hrvatskog naroda i za njega može da glasa svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat. 

recimo, Mujo Mujkić se kandiduje kao Hrvat iza njega glasaju Hrvati Alija, Mustafa i drugi. no dobro, to je "hrvatsko cvijeće". i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.
(jer sam mnogo pametan, 08. oktobar 2018 11:13)

Ne. Nego ti možeš biti musliman, izjasniš se kao Hrvat i kandidiraš se za člana predsjedništva iz redova Hrvatskog naroda i onda za tebe glasaju muslimani i tako preglasaju Hrvate koji su sebi htjeli izabrati predstavnika. Ovo se u budućnosti moze lako dogoditi i Srbima. Inače Čović je Hrvatsko prezime oduvijek, a ti imaš nekih ozbiljnih problema kad se baviš teorijama da su sve to pokatoliceni Srbi.

srbin_RS

pre 5 godina

Napokon dobitna kombinacija za raspad takozvane BiH, izbor odslikava realnost da ta drzava ne moze da postoji.
(Objektivan posmatrac iz EU, 8. oktobar 2018 10:53)

Samo se ti nadaj i nasjedaj na Miletovu propagandu (izuzev ako nisi njegov bot), znamo mi dobro kako je prosao Nikola Poplasen...
A drugo znamo isto tako ko je doveo tvog milu u BL na vlast prije nekoliko godina, ista ona ambasada na koju mile navodno pljuje...
A trece znamo dobro ko je podjelio RS na dva dijela isto prije par godina i dobio naklonost istih tih ambasada na koje "pljuje".
Prije da ce Mile unistiti RS nego sto ce BiH nestati, bice MilOO njveci Bosanac u BiH predsjednistvu za koji mjesec pazite dobro!

Pera poštar

pre 5 godina

Tek sad ova jadna Bosna neće nigdje. Ovaj komšić misli da je još 2006-ta pa će im Pedi Ešdaun i Porodica Klinton ispunjavati želje pritiscima na Republiku Srpsku. Hladan tuš dolazi veoma brzo. Autistično Sarajevo ne konta da se svijet promijenio. Da nemaju više prijatelje u svijetu na bitnim pozicijama. Predstavnici srpskog naroda treba jednostavno da zaustave donošenje bilo kakvih odluka u parlamentu i vijeću ministara( za predsedništvo ne sumnjam) dok situacija ne postane nepodnošljiva. I dok bošnjaci sami lijepo ne zamole Srpsku da se odcijepi. Srbija i Hrvatska treba na svaki mogući način da im otežaju život. Možda će onda Bošnjaci shvatiti da nisu jedine GAZDE u BiH.

rex

pre 5 godina

ajde ljudi multikulturalnost nam serviraju kao buducnost, nemoj da se samo mi na balkanu i 3. kolena turskih gasterbajtera u nemackoj ne slazu.....

DRBG

pre 5 godina

Veliko pitanje da li je glasanje bilo regularno.
Znamo da RS ekipa ne bira sredstva da se odrzi.
Ako su ukrali 30 000 glasova to je vec pobjeda Ivanica.
Takodje je na zalost jasna razlike sela i grada.
Slicno je sa SDA jer SDP kandidat je jos blize.

mica iz kafica

pre 5 godina

Koji spin od ovog medija. U Republici Srpskoj neizvesnije? A pobeda jasna, čista sa velikom razlikom, razumem ja što pišete neizvesno, pokušavate kao i zadnjih 6 meseci, nagovoriti narod, da na ulici promene vlast i ne uspeva vam uz obilnu pomoć zapada. Ponosan sam na svoj narod, kome su BN TV i na ovom mediju prezentovali apstraktnu istinu globalista. Pobeda pod zastavom Srpske!

Srđan BL

pre 5 godina

BG
Pod voljom gradjana mislite na ucjene zaposlenih ''na budzetu'' da im porodice moraju glasati za vladajuce, kao i kod privatnika bliskih vlasti, a pa potom slati uslikane glasacke listice kao potvrdu glasanja? Mislim da je isti princip ''glasanja'' razradjen i u Srbiji..

sarajevo.ba

pre 5 godina

Napokon dobitna kombinacija za raspad takozvane BiH, izbor odslikava realnost da ta drzava ne moze da postoji.
(Objektivan posmatrac iz EU, 08. oktobar 2018 10:53

Imas samo jedan mali problem druskane, ti to pricas vec 23 godine, na zalost ( a zelim ti dug zivot) umrijet ces u toj nadi.
Pozzic

Bg

pre 5 godina

Draga prekodrinska braćo, ako ste vi srećni sa 420 tih vaših maraka mesečno, i ja sam srećan zbog vas. Zato ne morate dolazit u Srbiju, uživajte!

Lider regiona

pre 5 godina

(Koča, 8. oktobar 2018 11:02)

Garantiram ti da GRAĐANI Hrvatske ne žele imati ništa ni sa Srbijom niti bilo kojim dijelom BiH!

ko je ovde lud

pre 5 godina

Ako neko iz Srbije kaže da razume nešto oko sistema u BiH taj laže. Bio sam dole, taksista iz istočnog Sarajeva ne sme da vozi stranku u Sarajevo i obrnuto. Gomila nelogičnosti.

Ja

pre 5 godina

. i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jer sam mnogo pametan, 8. oktobar 2018 11:13) # Link komentara

A sta je Dodo?
Dolaskom Turaka domicinalno katolicko stanovnistvo uzima pravoslavlje ili islam kao vjeru zbog povlastica.
Sta je seselj?
Sta je bio nemanja prije?

Glasno glasnije

pre 5 godina

@leptirica
Pa nema preglasavanja, ako se jedan ne slozi dzaba ova dvojica glasaju, zato Bosna i stoji!
Problem je sto zbog mrznje se oni ne mogu dogovoriti za boljitak gradjana, a ustrojstvo Bosne je posebna prica.
Dodik zagovara tezu da su srbi ugrozeni, a konstantna pobeda SDA mu daje vetar u ledja, jer im je Bakir dozlogrdio.
U najvecem su problemu hrvati koji bukvalno nemaju nikakva prva niti coveka koji ce da zastupa njihove interese, ali mi ih nije zao, treci entitet dobiti nece!
Stranci u Bosni pokusavaju da guraju svoj interes, svako vuce na svoju stranu, zato u Bosni nema napredka.
Da bi Bosna napredovala potrebna su joj tri umerenjaka, ovaj Komsic, Ivanic i od strane bosnjaka onaj Fahrudin, ali kao sto vidis nisu prosli.
Sad jos 4 godine natezanja i skandala.

Jeremija

pre 5 godina

@Sandžak

To je jasno definisano Poslovnikom u kojem se kaže:

1. Za vrijeme konstitutivne sjednice novoizabrani članovi Predsjedništva zajednički prihvataju dužnost, izgovarajući sljedeću svečanu zakletvu u prisustvu članova Predsjedništva iz ranijeg saziva:

«Ovim se zaklinjem da ću savjesno obavljati datu mi dužnost, poštovati Ustav Bosne i Hercegovine, provoditi Opći okvirni sporazum za mir i njegove anekse u cijelosti, štititi i unapređivati ljudska prava i osnovne slobode, te brinuti o interesima i ravnopravnosti svih naroda i građana».

2. Svaki član Predsjedništva potpisuje tekst svečane izjave.

pedja

pre 5 godina

Ja bih ovako Mladene prokomentarisao da sam na tvom mjestu i da si posten:"Ja sam pobijedio u Bosnjackim sredinama,a Dodik u Srpskim",to je prava istina .Na zalost Hrvati su dozvolili da im Bosnjaci izaberu predsjednika,mi nismo.Ostaje sad Dodik da se bori i za interese i Hrvata i Srba protiv Bosnjacke ,hegemonizacije.Zamislite da je i treci clan predjsesnistva dosao na krilima Bosnjackih glasova,bio bi zavrsen posao oko unitarne BH .Ipak smo ovoga puta ispali mi Srbi konacno malo pametniji.Ubuduce Kolinda prvo kod Dodika na razgovor ako mislis da ti Hrvatski zivalj ostane u BiH i da ima neko da ga brani od onih koji su nastavili da hodaju u "babinim cipelama".

sale009

pre 5 godina

Ma gde su izbori za nas..u svakoj državi posle izbora je bolje a kod nas će biti samo još.gore. Za nas nisu izbori nego motka i udri i Goli Otok.Lepo je to Gagi Jovanović rekao u filmu Profesionalac - Nije Sloba kriv,mi smo g ..

MNE

pre 5 godina

Evo do cega je u presudnom trenutku Hrvate dovelo vezanje zastava samo sa Muslimanima (dok jos nisu bili Bosnjaci). Bili su kratkovidi. Sad im je jedino preostalo da prihvate posljedice tog nepromisljenog postupka.
(Olja, 08. oktobar 2018 11:01
Potpuno ste u pravu Dr.Olja

danguba

pre 5 godina

Naslov je pogodjen, jer vlast nije ponudila nikakav program za buducnost, vec samo siju strah, od izbjeglica, vehabija, spijuna, NATO, CIA... Znaci, vjecita ugrozenost, a narod sve siromasniji i samo gledaju kako da pobjegnu kod tih sto nas toboze ugrozavaju.
Ali kako kazu, imamo upravo onakvu vlast kakvu zasluzujemo. I kao i na svakim izborima dosada, presudjuju apstinenti, jer sa izlaznoscu do 60%, vladajuci imaju osiguranu barem polovinu, kroz ucjene, kupovinu i opstu mobilizaciju budzetlija.

Ja

pre 5 godina

Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 8. oktobar 2018 10:48) # Link komentara

Inace,zupanije s hrvatskom vecinom su najrazvijeniji dio BiH.pa ti vidi sad glasacu snsd

Раде Кузма

pre 5 godina

Можда Додик није права опција, а да ли је Иванић бољи? Да није можда требао Вукота да побиједи?

... Sad hiljadu dinara

pre 5 godina

Koji tek cinizam fura komšić, ako si anacionalna građanska opcija onda budi predstavnik Bošnjaka a ne da svakih 5godina koristiš porijeklo i ime koje je toliko nebitno.. Ko neki kozmopoliti koji ne zive u hr, bosni a dijele lekcije bh hrvatima iako ih s njima ne veze ništa osim plemenske veze do koje takvi svjetski ljudi ne drze puno..

Aleksandar Niš

pre 5 godina

A zasto je toliko tesko za ljude sa ovih prostora da zive mirno i lepo, bez svadja, prepiranja i gluposti.Bosna je lepa drzava. Sarajevo i Banjaluka lepi gradovi. Nazalost na ovim prostorima nikad nema mira od secikesa, pilicara, politicara i trajkuna!

Чава

pre 5 godina

Држава БиХ је од самог свог настанка на климавим ногама, а и како не би кад српски народ говори како живи у РС а не у БиХ, кад Хрвати гледају ка Загребу, желе трећи ентитет а Бошњаци калкулишу, гледају шта је најбоље, они би желели да је држава унитарна. 3 народа су конститутивна, немају национални идентитет БиХ, околне државе сматрају за своје, не може та држава да функционише кад 3 народа имају различите националне интересе. Вештачка творевина као и Југославија, и трајаће максимално толико, 45-50 година.

Ursa Minor

pre 5 godina

Dva pitanja. Da li je ovaj narod toliko lud, slijep, gluv? Da li se toliko kralo I varalo na ovim "izborima"?
(drmr, 8. oktobar 2018 10:47)

I jedno i drugo. Jedino nepoznato (zasad) je čega je od ta dva bilo više.

chihuahua

pre 5 godina

Koliko ogorcenih komentatora na sajtu koji poistovjecuju Vucica i Dodika, kojima je bila nada da ce padom Dodika ista sudbina zadesiti i Vucica. Vecina u Republici Srpskoj je odlucila i to treba da se postuje jer je volja naroda, sto je potvrdila i velika izlaznost. Stranci gledajuci svoje interese su pokusali sa dijelom srpskih politicara da ruse Dodika(koga su oni takodje doveli na vlast) koji je vremenom ojacao i koji se otrgao iz njihovog zagrljaja, ali najveci problem je sto je uspostavio jake veze sa Rusijom. Mislim da je ovo najbolja opcija za RS, jer kad biras izmedju dva zla bolje izabrati ono manje.. Nije Dodik sjajan ali opozocija je katastrofa jer fotelje nisu vidjeli preko 13 god pa su u stanju izdati nacionalne interes zarad licne koristi, sto nije strano nama Srbima. Pozdrav iz Istocnog Sarajeva

Željko

pre 5 godina

hrvatska politika da srbija ne predje drinu sada se upravo najvise osvecuje upravo hrvatima koji se nalaze u suludoj situaciji, tvore federaciju a nemaju svoju federalnu jedinicu a niti pravo glasa.......ali ova prica pokazuje i koliko je muslimanska bosna zapravo velika opasnost i za hrvate i za srbe jer je u stanju ici ovako podmuklo......nikada u toj zemlji srece biti nece, zauvijek ce to ostati rak rana balkana.......jedina svrha postojanja bih je da na ovim prostorima vlada trajan nemir i zaostalost.......a to je ono sto zapravo zapad i zeli

aco rs

pre 5 godina

Ovim dolaskom u Sarajevo Milorad Dodik pocinje sprovoditi krajnji cilj,odvajanje RS i proglasenje nezavisnosti.Da se razumijemo nece to ici preko noci dug je to i mukotrpan proces.

jer sam mnogo pametan

pre 5 godina

ništa. ostaje samo da se pokatoličeni Srbi prisajedine RS, tamo će dobiti sva verska prava koja im Srbi muslimani negiraju. i ovako je Široki brijeg iceo taj kraj bio srpski do genocida 1941.

kako ja kapiram izborni zakon, svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat može da se kandiduje za predstavnika iz hrvatskog naroda i za njega može da glasa svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat.

recimo, Mujo Mujkić se kandiduje kao Hrvat iza njega glasaju Hrvati Alija, Mustafa i drugi. no dobro, to je "hrvatsko cvijeće". i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.

Beograđanin

pre 5 godina

Na izborima za srpskog člana Predsedništva BiH kandidat SNDS-a osvojio je najveći broj glasova - 55,15 odsto, dok je Mladen Ivanić osvojio 41,98. Najveća razlika, najubedljivija pobeda.

Мошаленгија

pre 5 godina

Једноставно решење предлажем, да једноставно Република Српска прогласи независност и свако на своју страну. Која нормална држава има три претседника?

Realno

pre 5 godina

BiH je umjetna tvorevina kao i Jugoslavija i kao takva nema buducnost jer balkanska plemena su...eto..balkanska.
Podijelit BiH bi bilo najrealnije i najbolje za sve.

Koča

pre 5 godina

Vidim davsve pršti inteligencijom u komentarima i da je očito zajedničko i prevlaavujuće mišljenje podjela BiH. Jeste, to je najbolji recept za jaču ekonomiju i bolji život, još granica još cepkanja teritorija...da li je neko pizao građane Srbije i Hrvatske da li oni žele ujedinjenje sa R.Srpskom odnosno zaoadnom Hercegovinom? Mislim da bi se jako iznenadili rezultatima tih rederenduma.

Mrki

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 8. oktobar 2018 10:48)

Iz tebe progovara mrznja...ali problem je da tvoj idol Dodik, je u savezu sa Covicem. Njemu ova situacija nikako ne pase. Jer sada predstavnik "hrvata" ce sve glasove davati bosnjacima.

Pedja

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.

Olja

pre 5 godina

Evo do cega je u presudnom trenutku Hrvate dovelo vezanje zastava samo sa Muslimanima (dok jos nisu bili Bosnjaci). Bili su kratkovidi. Sad im je jedino preostalo da prihvate posljedice tog nepromisljenog postupka.

leptirica

pre 5 godina

Dva muslimana i srbin, bosna koja je i ovako bila pod ručnom sad će stati načisto. Drago mi je da hrvati nemaju svog predstavnika, ni ovaj nas nije nešto ali mislim da bi opozicija iako manje zlo nanela više štete, vidimo gde je biranje i glasanje protiv dovelo nas iz ,,onako" smo stigli do ,,dno dna". Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 08. oktobar 2018 10:48)

Do sad su se Hrvat i Srbin držali zajedno,sad će Bošnjaci moći preglasati Srbe jer imaju 2 glasa. Ovo je dobra situacija samo za Bošnjake. Hrvati mogu jedino preko EU raditi pritisak jer im član predsjedništva nije biran od njihove strane,već nametnut od strane Bošnjaka i tu pada u vodu konstitutivnost. Već je prije ustavni sud BiH ovakav zakon proglasio neustavnim, ali odgovara Bošnjacima pa zašto ustav poštivati?

mica iz kafica

pre 5 godina

Koji spin od ovog medija. U Republici Srpskoj neizvesnije? A pobeda jasna, čista sa velikom razlikom, razumem ja što pišete neizvesno, pokušavate kao i zadnjih 6 meseci, nagovoriti narod, da na ulici promene vlast i ne uspeva vam uz obilnu pomoć zapada. Ponosan sam na svoj narod, kome su BN TV i na ovom mediju prezentovali apstraktnu istinu globalista. Pobeda pod zastavom Srpske!

Jeremija

pre 5 godina

@Pedja

Paradoks je što su za Komšića (ili Džaferovića) mogli glasati i Srbi u FBiH. Tih ljudi ima desetine hiljada. Slično je i s Bošnjacima u RS-u - oni mogu glasati samo za člana Predsjedništva iz reda srpskog naroda. I to sve je kao "normalno".

Pera poštar

pre 5 godina

Tek sad ova jadna Bosna neće nigdje. Ovaj komšić misli da je još 2006-ta pa će im Pedi Ešdaun i Porodica Klinton ispunjavati želje pritiscima na Republiku Srpsku. Hladan tuš dolazi veoma brzo. Autistično Sarajevo ne konta da se svijet promijenio. Da nemaju više prijatelje u svijetu na bitnim pozicijama. Predstavnici srpskog naroda treba jednostavno da zaustave donošenje bilo kakvih odluka u parlamentu i vijeću ministara( za predsedništvo ne sumnjam) dok situacija ne postane nepodnošljiva. I dok bošnjaci sami lijepo ne zamole Srpsku da se odcijepi. Srbija i Hrvatska treba na svaki mogući način da im otežaju život. Možda će onda Bošnjaci shvatiti da nisu jedine GAZDE u BiH.

milutinINC.

pre 5 godina

Dva pitanja. Da li je ovaj narod toliko lud, slijep, gluv? Da li se toliko kralo I varalo na ovim "izborima"?
(drmr, 08. oktobar 2018 10:47)

Dva odgovora.
Narod lud, slijep, gluv, napaćen, plašljiv, zatucan I primitivan. Armija onih koji slijepo vjeruju Dodiku, a da od toga nemaju nikakve koristi i armija onih koji su isključivo podržali iz interesa. Protiv te dvije 'armije' opozicija bi bez Pravde za Davida bila potučena do nogu, a i ovako im nije pomoglo. Toliko o njihovoj snazi...
Kralo se i varalo kao i uvijek do sada, masa propusta, ali se ništa neće promijeniti.
Od 1.1.2019. očekujem još veći odlazak ljudi u inostranstvo, ovdje ostaju stari, primitivni, nesposobni i vladajuća struktura sa svojim glasačima koji rade u masivnoj administraciji.
I kad neko spomene opstanak srpskog naroda preko Drine, Republiku Srpsku... Koliko je to izgubilo smisao...

MNE

pre 5 godina

Evo do cega je u presudnom trenutku Hrvate dovelo vezanje zastava samo sa Muslimanima (dok jos nisu bili Bosnjaci). Bili su kratkovidi. Sad im je jedino preostalo da prihvate posljedice tog nepromisljenog postupka.
(Olja, 08. oktobar 2018 11:01
Potpuno ste u pravu Dr.Olja

Glasno glasnije

pre 5 godina

@leptirica
Pa nema preglasavanja, ako se jedan ne slozi dzaba ova dvojica glasaju, zato Bosna i stoji!
Problem je sto zbog mrznje se oni ne mogu dogovoriti za boljitak gradjana, a ustrojstvo Bosne je posebna prica.
Dodik zagovara tezu da su srbi ugrozeni, a konstantna pobeda SDA mu daje vetar u ledja, jer im je Bakir dozlogrdio.
U najvecem su problemu hrvati koji bukvalno nemaju nikakva prva niti coveka koji ce da zastupa njihove interese, ali mi ih nije zao, treci entitet dobiti nece!
Stranci u Bosni pokusavaju da guraju svoj interes, svako vuce na svoju stranu, zato u Bosni nema napredka.
Da bi Bosna napredovala potrebna su joj tri umerenjaka, ovaj Komsic, Ivanic i od strane bosnjaka onaj Fahrudin, ali kao sto vidis nisu prosli.
Sad jos 4 godine natezanja i skandala.

sarajevo.ba

pre 5 godina

Napokon dobitna kombinacija za raspad takozvane BiH, izbor odslikava realnost da ta drzava ne moze da postoji.
(Objektivan posmatrac iz EU, 08. oktobar 2018 10:53

Imas samo jedan mali problem druskane, ti to pricas vec 23 godine, na zalost ( a zelim ti dug zivot) umrijet ces u toj nadi.
Pozzic

boki_rs

pre 5 godina

@ (drmr, 8. oktobar 2018 10:47)

sve od navedenog.
ima i ucijena i pretnji i svega pomalo. veoma agresivna kampanja duduka...
prijetnje otkazima sa posla, sa spiskovima zaposlenih i članova porodica u javnim preduzećima...ako fali koji glas rukovodeći mora "naći mjesta" za stranačke "vojnike" ili će sam dobiti zahvalnicu.

Velja

pre 5 godina

Mnogo se priča ovdje o preglasavanju u predsjedništvu BiH. To je odraz ne poznavanja uloge i pravnog statusa tog organa. Naime u tom organu preglasavanje je NEMOGUĆE jer se odluke donose koncenzusom i svaki član predsjedništva može blokirati bilo kakavu odluku. Svi pišu kako su Bošnjaci glasali za Komšića a niko ne piše o tome kako su Srbi glasali za Čovića. Strah i blokade. Sve će se to lagano povuci prilikom formiranja vlasti u FBiH i na državnom nivou. HDZ će kompezovati gubitak kroz vlade i skupštinske odbore. Dogovoriti će se oni jer im je svima previše dobro da bi jedni drugima oči vadili.

leptirica

pre 5 godina

kako ja kapiram izborni zakon, svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat može da se kandiduje za predstavnika iz hrvatskog naroda i za njega može da glasa svako ko za sebe tvrdi da je Hrvat. 

recimo, Mujo Mujkić se kandiduje kao Hrvat iza njega glasaju Hrvati Alija, Mustafa i drugi. no dobro, to je "hrvatsko cvijeće". i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.
(jer sam mnogo pametan, 08. oktobar 2018 11:13)

Ne. Nego ti možeš biti musliman, izjasniš se kao Hrvat i kandidiraš se za člana predsjedništva iz redova Hrvatskog naroda i onda za tebe glasaju muslimani i tako preglasaju Hrvate koji su sebi htjeli izabrati predstavnika. Ovo se u budućnosti moze lako dogoditi i Srbima. Inače Čović je Hrvatsko prezime oduvijek, a ti imaš nekih ozbiljnih problema kad se baviš teorijama da su sve to pokatoliceni Srbi.

pero

pre 5 godina

Mislim da sa novoizabranom vecinom u Srpskoj pocinje 4 godine najintenzivnijeg egzodusa stanovnistva.
Mnogima su ovi izbori bili posljednja nada prije konacne odluke o napustanju drzave.
Bice sreca ako Srpska bude imala vise od milion stanovnika na sljedecem popisu.
Brojke o emigraciji, odricanju od drzavljanstva i negativnom prirodnom prirastaju su vec sada sokantni za tako mali entitet. Nije tesko predvidjeti da ce poslije ovih izbora svi trendovi biti jos vise intenzivirani.

rex

pre 5 godina

ajde ljudi multikulturalnost nam serviraju kao buducnost, nemoj da se samo mi na balkanu i 3. kolena turskih gasterbajtera u nemackoj ne slazu.....

Bg

pre 5 godina

Draga prekodrinska braćo, ako ste vi srećni sa 420 tih vaših maraka mesečno, i ja sam srećan zbog vas. Zato ne morate dolazit u Srbiju, uživajte!

Lider regiona

pre 5 godina

(Koča, 8. oktobar 2018 11:02)

Garantiram ti da GRAĐANI Hrvatske ne žele imati ništa ni sa Srbijom niti bilo kojim dijelom BiH!

aco rs

pre 5 godina

Ovim dolaskom u Sarajevo Milorad Dodik pocinje sprovoditi krajnji cilj,odvajanje RS i proglasenje nezavisnosti.Da se razumijemo nece to ici preko noci dug je to i mukotrpan proces.

srbin_RS

pre 5 godina

Napokon dobitna kombinacija za raspad takozvane BiH, izbor odslikava realnost da ta drzava ne moze da postoji.
(Objektivan posmatrac iz EU, 8. oktobar 2018 10:53)

Samo se ti nadaj i nasjedaj na Miletovu propagandu (izuzev ako nisi njegov bot), znamo mi dobro kako je prosao Nikola Poplasen...
A drugo znamo isto tako ko je doveo tvog milu u BL na vlast prije nekoliko godina, ista ona ambasada na koju mile navodno pljuje...
A trece znamo dobro ko je podjelio RS na dva dijela isto prije par godina i dobio naklonost istih tih ambasada na koje "pljuje".
Prije da ce Mile unistiti RS nego sto ce BiH nestati, bice MilOO njveci Bosanac u BiH predsjednistvu za koji mjesec pazite dobro!

ko je ovde lud

pre 5 godina

Ako neko iz Srbije kaže da razume nešto oko sistema u BiH taj laže. Bio sam dole, taksista iz istočnog Sarajeva ne sme da vozi stranku u Sarajevo i obrnuto. Gomila nelogičnosti.

Раде Кузма

pre 5 godina

Можда Додик није права опција, а да ли је Иванић бољи? Да није можда требао Вукота да побиједи?

pedja

pre 5 godina

Ja bih ovako Mladene prokomentarisao da sam na tvom mjestu i da si posten:"Ja sam pobijedio u Bosnjackim sredinama,a Dodik u Srpskim",to je prava istina .Na zalost Hrvati su dozvolili da im Bosnjaci izaberu predsjednika,mi nismo.Ostaje sad Dodik da se bori i za interese i Hrvata i Srba protiv Bosnjacke ,hegemonizacije.Zamislite da je i treci clan predjsesnistva dosao na krilima Bosnjackih glasova,bio bi zavrsen posao oko unitarne BH .Ipak smo ovoga puta ispali mi Srbi konacno malo pametniji.Ubuduce Kolinda prvo kod Dodika na razgovor ako mislis da ti Hrvatski zivalj ostane u BiH i da ima neko da ga brani od onih koji su nastavili da hodaju u "babinim cipelama".

Željko

pre 5 godina

hrvatska politika da srbija ne predje drinu sada se upravo najvise osvecuje upravo hrvatima koji se nalaze u suludoj situaciji, tvore federaciju a nemaju svoju federalnu jedinicu a niti pravo glasa.......ali ova prica pokazuje i koliko je muslimanska bosna zapravo velika opasnost i za hrvate i za srbe jer je u stanju ici ovako podmuklo......nikada u toj zemlji srece biti nece, zauvijek ce to ostati rak rana balkana.......jedina svrha postojanja bih je da na ovim prostorima vlada trajan nemir i zaostalost.......a to je ono sto zapravo zapad i zeli

chihuahua

pre 5 godina

Koliko ogorcenih komentatora na sajtu koji poistovjecuju Vucica i Dodika, kojima je bila nada da ce padom Dodika ista sudbina zadesiti i Vucica. Vecina u Republici Srpskoj je odlucila i to treba da se postuje jer je volja naroda, sto je potvrdila i velika izlaznost. Stranci gledajuci svoje interese su pokusali sa dijelom srpskih politicara da ruse Dodika(koga su oni takodje doveli na vlast) koji je vremenom ojacao i koji se otrgao iz njihovog zagrljaja, ali najveci problem je sto je uspostavio jake veze sa Rusijom. Mislim da je ovo najbolja opcija za RS, jer kad biras izmedju dva zla bolje izabrati ono manje.. Nije Dodik sjajan ali opozocija je katastrofa jer fotelje nisu vidjeli preko 13 god pa su u stanju izdati nacionalne interes zarad licne koristi, sto nije strano nama Srbima. Pozdrav iz Istocnog Sarajeva

DRBG

pre 5 godina

Veliko pitanje da li je glasanje bilo regularno.
Znamo da RS ekipa ne bira sredstva da se odrzi.
Ako su ukrali 30 000 glasova to je vec pobjeda Ivanica.
Takodje je na zalost jasna razlike sela i grada.
Slicno je sa SDA jer SDP kandidat je jos blize.

Патас

pre 5 godina

И гдје су ти британски специјалци, обојена револуција,нереди у изборној ноћи и државни удар. Тако ће бити и за 2 и 4 године.

Pjevač u pokušaju

pre 5 godina

Puno je stereotipnih komentara zbog nepoznavanja suštine. Pokušaću da objasnim ljudima u Srbiji organizaciju BiH i šta znače ovi rezultati. Članovi predsedništva nemaju veliku moć, glavni zadatak im je vođenje spoljne politike (pravljenje DKP-a) i utvrđivanje budžeta na nivou BiH (taj budžet ne uključuje investicije to je na entitetima, on je praktično samo za plate funkcionera i preko njega se vraćaju ino zaduženja).
Nadglasavanje ne postoji jer svaski konstitutivni narod ima mehanizam za podnošenja veta tako da 2:1 u predsedništvu ne znači mnogo. Glavni problem je što su bošnjaci glasali za svog, ali i za člana predsedništva koji bi trebao da predstavlja Hrvate (može im se jer ih ima znatno više od Bošnjaka)
Problem je što će u Domu naroda "pravi hrvati (HDZ)" da predstavljaju svoj narod, a ni jedan zakon ne može da se donese bez podrške Doma naroda (svaku odluku moraju da podrže sva tri naroda). Sličan problem će biti i na nivou Federacije.
Elem, da bi vlast na nivou BiH funkcionisala uvek se pravio tehnički Savjet ministara kao plod trgovine direktorskim,ministarskim i ambasadorskim foteljama. E sad Hrvati su zakinuti i za očekivati je totalnu blokadu. Što se tiče RS tu je sve prosto. Za razliku od Federacije gde imate 10 kantona sa 10 vlada+centralna Vlada, RS ima samo jednu vladu u kojoj mora biti određeni broj Bošnjaka i Hrvata.
Sve u svemu mislim da BiH predstoji najdublja kriza od potpisivanja Dejtona.

... Sad hiljadu dinara

pre 5 godina

Koji tek cinizam fura komšić, ako si anacionalna građanska opcija onda budi predstavnik Bošnjaka a ne da svakih 5godina koristiš porijeklo i ime koje je toliko nebitno.. Ko neki kozmopoliti koji ne zive u hr, bosni a dijele lekcije bh hrvatima iako ih s njima ne veze ništa osim plemenske veze do koje takvi svjetski ljudi ne drze puno..

Чава

pre 5 godina

Држава БиХ је од самог свог настанка на климавим ногама, а и како не би кад српски народ говори како живи у РС а не у БиХ, кад Хрвати гледају ка Загребу, желе трећи ентитет а Бошњаци калкулишу, гледају шта је најбоље, они би желели да је држава унитарна. 3 народа су конститутивна, немају национални идентитет БиХ, околне државе сматрају за своје, не може та држава да функционише кад 3 народа имају различите националне интересе. Вештачка творевина као и Југославија, и трајаће максимално толико, 45-50 година.

Jeremija

pre 5 godina

@Sandžak

To je jasno definisano Poslovnikom u kojem se kaže:

1. Za vrijeme konstitutivne sjednice novoizabrani članovi Predsjedništva zajednički prihvataju dužnost, izgovarajući sljedeću svečanu zakletvu u prisustvu članova Predsjedništva iz ranijeg saziva:

«Ovim se zaklinjem da ću savjesno obavljati datu mi dužnost, poštovati Ustav Bosne i Hercegovine, provoditi Opći okvirni sporazum za mir i njegove anekse u cijelosti, štititi i unapređivati ljudska prava i osnovne slobode, te brinuti o interesima i ravnopravnosti svih naroda i građana».

2. Svaki član Predsjedništva potpisuje tekst svečane izjave.

Ja

pre 5 godina

. i Čović je pokatoličeni Srbin kao i većina njih.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jer sam mnogo pametan, 8. oktobar 2018 11:13) # Link komentara

A sta je Dodo?
Dolaskom Turaka domicinalno katolicko stanovnistvo uzima pravoslavlje ili islam kao vjeru zbog povlastica.
Sta je seselj?
Sta je bio nemanja prije?

sale009

pre 5 godina

Ma gde su izbori za nas..u svakoj državi posle izbora je bolje a kod nas će biti samo još.gore. Za nas nisu izbori nego motka i udri i Goli Otok.Lepo je to Gagi Jovanović rekao u filmu Profesionalac - Nije Sloba kriv,mi smo g ..

danguba

pre 5 godina

Naslov je pogodjen, jer vlast nije ponudila nikakav program za buducnost, vec samo siju strah, od izbjeglica, vehabija, spijuna, NATO, CIA... Znaci, vjecita ugrozenost, a narod sve siromasniji i samo gledaju kako da pobjegnu kod tih sto nas toboze ugrozavaju.
Ali kako kazu, imamo upravo onakvu vlast kakvu zasluzujemo. I kao i na svakim izborima dosada, presudjuju apstinenti, jer sa izlaznoscu do 60%, vladajuci imaju osiguranu barem polovinu, kroz ucjene, kupovinu i opstu mobilizaciju budzetlija.

Srđan BL

pre 5 godina

BG
Pod voljom gradjana mislite na ucjene zaposlenih ''na budzetu'' da im porodice moraju glasati za vladajuce, kao i kod privatnika bliskih vlasti, a pa potom slati uslikane glasacke listice kao potvrdu glasanja? Mislim da je isti princip ''glasanja'' razradjen i u Srbiji..

Ja

pre 5 godina

Tako da sve u svemu nije tako crno, hrvati nek vide šta će sad.
(Pedja, 8. oktobar 2018 10:48) # Link komentara

Inace,zupanije s hrvatskom vecinom su najrazvijeniji dio BiH.pa ti vidi sad glasacu snsd

Aleksandar Niš

pre 5 godina

A zasto je toliko tesko za ljude sa ovih prostora da zive mirno i lepo, bez svadja, prepiranja i gluposti.Bosna je lepa drzava. Sarajevo i Banjaluka lepi gradovi. Nazalost na ovim prostorima nikad nema mira od secikesa, pilicara, politicara i trajkuna!

Ursa Minor

pre 5 godina

Dva pitanja. Da li je ovaj narod toliko lud, slijep, gluv? Da li se toliko kralo I varalo na ovim "izborima"?
(drmr, 8. oktobar 2018 10:47)

I jedno i drugo. Jedino nepoznato (zasad) je čega je od ta dva bilo više.