Ponedeljak, 06.08.2018.

10:53

"Oluju su napokon potvrdili i HR saveznici - SAD i Izrael"

Nakon ovogodišnje 23. godišnjice Oluje možemo napokon reći da Hrvatska svoj Dan pobede može slaviti “punim plućima”, navodi hrvatski "Večernji list".

Izvor: B92

"Oluju su napokon potvrdili i HR saveznici - SAD i Izrael" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

ketiS

pre 5 godina

Zaista mi nije jasno zasto se ovoliko uzrujavate oko jedne kicerajske nacionalisticke predstave,koja iz godine u godinu postaje sve smesnija. Kao sto
juce neko rece,niti Gotovina i Markac mogu biti Stepa Stepanovic ili Zivojin Misic,niti pak Tudjman moze biti Karadjordje ili kralj Petar I Karadjordjevic.Takodje glavna tvrdnja novinara o navodnoj "priznatosti" "Oluje" od strane hrvatskih saveznika je najobicniji "spin" i jasno je demantovan od strane izraelskog poslanstva u nasoj zemlji. Jedini razlog izraelskog i americkog prisustva u Kninu je kupoprodajni ugovor vezan za nabavku aviona i nista drugo. No to je sasvim logicno jer,shvatite vec jednom da su interesi jedno a moralna i povesna pitanja nesto sasvim drugo. Osim toga u odnosima izmedju SRba i Hrvata nista nije crno-belo te stoga svi ozbiljni cinioci izbegavaju da se svrstaju na neciju stranu. Konacno,sve ono sto se dogodilo pre 23 godine proizvod je pre svega pogresne srpske politike iz koje treba izvuci odgovarajuce pouke,a to se po mom misljenju vec uveliko cini. Jer danasnja situacija je bitno drugacija i daleko povoljnija po Srbiju. Stoga dosta vise "kmecanja",to bi definitivno trebali da prerastemo.

Mile

pre 5 godina

Srbi su imali legitimno pravo da se odvoje od hrvata pocetkom 90-tih, kad su samo 45 godina ranije od istih tih komsija doziveli genocid i stradanje koje do tada nije bilo zabiljezeno u istoriji civilizacije.Pocetkom 90 tih nama su oduzeta sva prava po novom hrvatskom ustavu i postali smo gradjani drugog reda.Pitam se samo sta bi bilo da su Srbi napravili oluju?

Derventa RS

pre 5 godina

@Frane
1. Srbija poražena?! Kako će Srbija biti poražena kad Srbija nije ni učestvovala u ratu, niti se rat vodio na njenoj teritoriji?! Da je hrvatska vojska ušla u Srbiju i u Beograd, tada bi mogao reći da je Srbija poražena.
2. Hrvatska vojska je imala plan za zauzimanje istočne Slavonije i Baranje, ali vas je NATO savjetovao da to ne radite jer su srpske snage bile dobro ukopane u toj ravnici, te bi vi imali mnogo žrtava a ništa ne bi postigli. Zato ste i predložili mirnu reintegraciju, sve do 1998. godine i Erdutskog sporazuma srpska trobojka se viorila sa vukovarskog vodotornja.
3. Pa uz pomoć te iste Amerike ste i bili došli do Banja Luke... Lijepo si rekao - HV, HVO, Armija BiH i NATO su se borili protiv jedne VRS. NATO je bombardovao položaje srpske vojske, porušio sve releje, veze između brigada su bile pokidane, a vama su pružali logističku podršku i omogućili vam da dođete do Banja Luke... Da je bila ravnopravna borba, to se nikad ne bi desilo.
4. Zaboravljaš Posavinu i Pousorje, srpska vojska je u svim opštinama porazila HV i izbila na Savu. Danas, u svim nekadašnjim većinskim hrvatskim opštinama (kao i u mom gradu), većina su Srbi.
Pozz.

Nikad glasao za SPS/SRS/JUL i time se ponosim

pre 5 godina

Nista cudno, SAD i Izrael su i aktivno na tome radili da nam rasturaju SFRJ
(Atari, 6. avgust 2018 12:02)

Ne, SFRJ su razbili ljudi koji zive u njoj. Nijedan spoljni faktor nije usresredio svoje snage da razbije SFRJ vec su se samo adaptirali na ono sto se desavalo pa su tako svi pokupili svoje saveznike sto pre. SAD su do samog kraja podrzavale SFRJ u celosti sa jakim republikama, medjutim kada su videli sta Milosevic radi shvatili su koliko ima sati.

Mi imamo ogroman problem a to je da za nase poteze uvek krivimo druge. Zapad nam je kriv za rasturanje SFRJ, zapad nam je kriv za los zivot, a danas mozemo cuti da nam je zapad kriv sto ne mozemo da se dogovorimo sa Albancima sa Kosova ni oko cega. Kazu skinite nam se sa grbače i mi cemo se lako snjima dogovoriti. Pa mi sa njima ne mozemo da se dogovorimo vec 30 godina zato se i zapad umesao.

Jako gubimo svest o hronologiji dogadjaja sta se tacno desavalo u SFRJ. Hrvatski nacionalizam jeste bio uvek pretnja raspadu SFRJ ali Milosevic sa njegovom mrznjom i retorikom Srbin je svuda zrtva se pojavio mnogo pre Tudjmana. Po mom uverenju on je i stvorio Tudjmana. Srbija je prva republika u SFRJ koja je donela svoj ustav, prva republika sto vuce horde krezubabih po autonomnim pokrajinama i drugim republikama. To je sve mnogo pre rata.

A kao slag na tortu recicu samo da i Slobini Srbi na sva zvona slave dan Republike Srpske tako da ne vidim da ne bi slavili i dan RSK da su pobedili u ratu.

bole

pre 5 godina

(Marko, 6. avgust 2018 18:12)

Dragi Marko isto tako pre Oluje mnogi očevi su proterani iz RSK samo zato što su imali hrvatsko prezime. Sve je to jedan začaran krug nenormalnih mozgova onih najprimitivnijih mogućih. Normalni ljudi se ništa tu nisu pitali jer su bili nadbrojani idiotima kojima se na faci vidi da dve čiste ne mogu da skupe. Pogledajte samo arhivske snjimke da vidite te face.

Istina je dosta kompleksna i nastradali su jako dobri ljudi kojima rat nikada nije bio opcija. Ako je jedna bagra kao Hadžić bio zvaničan prvi predsednik RSK onda je to nešto sa čime ne smeš biti ponosan. Pitaj samo Srbe iz Hrvatske šta misle i šta znaju o sljamu kao što je Hadžić. Znači opet je neki idiot isplivao da zari i pali dok je njemu dupe ususkano i dok je pokrao svoje sunarodnike pošto pisljivog boba nije imao. Isto su i Hrvati imali sa svoje strane, njihova cela elita se obogatila i ustolicila u njihovom domovinskom ratu

To je naš problem, normalni ljudi su jako tihi i nadbrojani.

Hercegovina

pre 5 godina

(Frane, 6. avgust 2018 18:06)
Auuu, lakse malo. Srbija porazena? Gde? 4 godine niste mogli poraziti Krajiske Srbe, uglavnom paore, i to je istina. NATO i USA su vam donele uz dogovor sa BG-om to sto sada imate. Drugo VRS bi vas 1:1 samlela, celu Hrvatsku, 100% garantujem. Prijatelj iz srednje skole, visoki oficir Srpske armije je bio kad je bila ofanziva na BL, sam kaze da je sve bilo nevidjeno namesteno. Toliko

Frane

pre 5 godina

Derventa RS@, koliko imas godina ? U nastavku operacije ' Oluja ' u BiH u operacijama ' Juzni potez i Maestral ' snage VRS u bile pred slomom. HV, HVO I ARBIH su dosle na 18' km od Banja Luke i isklucili su elektricnu energiju gradu. U gradu je nastala opca panika i masovno spremanje za evakuaciju. Tu nastupa USA i naredjuje Franji Tudjmanu da prekine sve vojne operacije jer ce u protivnom cijenu platiti Hrvatska. To se i dogodilo i rat je zavrsen. Istocna Slavonija je kapitulirala, samo mirnim putem. Da nije tako bilo, uz posredovanje Zaka Klajna, tamo bi bio sproveden nastavak ' Oluje '. Da rezimiramo, Srbi i Srbija su vojno porazeni u ratovima na rusevinama SFRJ. Danas je Hrvatska clanica EU I NATO pakta, zemlja cijenjena u svijetu, zemlja koja ima sve velike saveznike na svojoj strani, a HV poznata i priznata vojna institucija. Gdje je Srbija ? Lp.

Marko

pre 5 godina

Srbin u Hrvatskoj, 06. avgust 2018 16:50

Sve sto si napisao je jedna velika laz. Moj otac je Srbin i proteran je zato sto je Srbin i to od strane Hrvata. Dosta vise vasih izmisljanja i laganja,kao da niko nije bio tamo pa ne zna.
Proterano je 250 hijada Srba i to je jedina istina.

Miro

pre 5 godina

Vama kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima a nekima početak onog najgoreg... ne zaboravi da je u toj koloni bilo i puno dece...
(kole, 6. avgust 2018 15:43)

Shvaćam ja to. Gledao sam ja puno ljudi koji su dolazili s vrećicama iz Vukovara, Perušića, Drniša, Kruševa i živjeli u sobama 2 sa 2.
Na žalost srpsko rukovodstvo nije povuklo dobre poteze u tim vremenima. Ja to gledam na način ako su se već osjećali ugroženo od nove "ustaške" vlasti 91. godine pa su zbog toga okupirali teritorij i protjerali nesrpsko stanovništvo s tih područja, usput granatirali ostale hrvatske gradove, što nisu 92., 93., 94., 95. godine sjeli za stol i dogovorili reintegraciju Krajine u Hrvatsku kao što je bilo s istočnom Slavonijom kasnije? Vjerujem da bi većina ljudi, barem onih koji nisu okrvarili ruke ostala. Ostali bi na svojim ognjištima.
Na žalost potezi srpske politike tih vremena to nije željela. Oni su najviše upropastili te ljude. Ne znam da li bi smio napisati jer mi vjerojatno neće pustiti komentar, ali vaš sadašnji predsjednik je 95. vikao da Glina nikada neće biti Hrvatska. Zašto nije sugerirao razgovarajte s hrvatskom vlasti i integrirajte se u Hrvatsku?
Tu leži ključ stradanja tih ljudi.
Ali srpsko vodstvo nije to htjelo. Ostalo je povijest.

skandy

pre 5 godina

@miro, mojoj familiji su vasi zapalili sve!
Kuću, štalu sa kravama, zemlja je ostala pusta....a u kući su bili pradeda i prababa rodjeni 1907 i 1909.
Ubili su ih i zapalili, zato vam nikada Srbi neće razumeti to slavlje!
Da vi to onako proslavljate sa Thompsonom i ustaskim liturgijama, to vam nećemo nikada dati za pravo.
Znam da ste imali 4 teške godine, ali Tudjman i 80% Hrvata su hteli Srbe van ili pobiti, pa čak ima i par snimaka gde se to potvrdjuje....

Miro

pre 5 godina

Dakle tih 250 000 civila vas je sputavalo u sreci. Srecno vam bilo. Samo, to su bili tvoji sugradjani, a hrvatska njihova domovina vekovima, sta je sa njihovom srecom? I jos ovo, ne znam da li znas, ali mnoge zemlje se dice svojim vojnim podvizima i pobedama ali ni jedna pobedom nad nenaoruzanim civilima, to je razlika. A to sto je pogrom jednog naroda izazvao srecu u drustvu u kome zivis pa i tebi samom govori o stanju tog drustva bolje no ista drugo.
(Sumadin, 6. avgust 2018 15:41)

Nisi čitao s razumijevanjem, a podmećeš i neke stvari koje ja nisam napisao. Tih 250,000 civila je bilo vođeno od strane srpskog vodstva koje je početkom 90-ih godina svojim potezima prognalo isto toliko Hrvata iz tih područja i bombardiralo sve hrvatske gradove.
Da su ti građani osjećali Hrvatsku svojom domovinom mislim da nitko ne bi bio sretniji od svih nas jer onda do svega ovoga ne bi došlo. Kako god, srpsko vodstvo je odlučilo da ne želi imati veze s Hrvatskom, osjećali su se jači i mislili su da će ostvariti plan života svih Srba u jednoj državi. Od 1991.-1995. godine bilo je 4 godine kada je to vodstvo moglo za stolom dogovoriti integraciju Krajine u Hrvatsku kao što se to desilo za istočnom Slavonijom. To bi bio najbolji potez koji su mogli napraviti jer bi većina Srba ostala na svojim ognjištima. Nisu htjeli. Ostalo je povijest.
I nisam rekao da je sreću izazvao pogrom jednog naroda, ne podmeći. Nego kraj rata i stvari vezano uz to od kojih sam neke nabrojao.

bbb

pre 5 godina

svaštanešto

To znaci da svi muskarci RSK od 18 te godine nisu abolirani jer su morali da budu vojnici RSK, i da mogu da budu uhapseni svakog casa, cak i po laznim optuzbama. Samo moze neko iz mesta da kaze da je video ovog sa puskom i eto hapsenja. Zato se u Hrvatsku vracaja samo starci , a mladi i ovi do 50 tak godina sada uzimaju putovnice i domovnice jer im vise vrede od srpskog drzavljanstva i pasosa. Jer sa oni sto nisu hteli 1991 mogu da ptuju i rade sirom EU i da lako odu u Kanadu, SAD ... da i tamo rade.

marija

pre 5 godina

To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 06. avgust 2018 15:11)

Da li je "sreća" što su u svojim kućama tada pobijeni civili, kuće opljačkane i zapaljene? Ubijani ljudi u koloni.
Zašto???
Vaši "branitelji" su vas tako "oslobodili", a to se u medjunarodnom pravu zove - zločin.
Zločin bez kazne.

Na tudjoj nesreći i ubijanju nema sreće.

Derventa RS

pre 5 godina

@33 33
Informiši se malo bolje ko je koga ''nalupao'' u Posavini, Pousorju, Kotor-varoškoj dolini, istočnoj Hercegovini... Ni u Operaciji ''Una'' se nisu proslavili, kad je hrvatska vojska septembra '95 krenula u okupaciju Kozarske Dubice... Njihovi mediji uopšte i ne pominju ovu operaciju zbog katastrofalnih gubitaka. Zaboravlja se i to da su istočna Slavonija i Baranja bile pod srpskom kontrolom sve do 1998. godine i Erdutskog sporazuma, hrvatska vojska te krajeve nikad nije zauzela.
Modriča, Šamac, Pelagićevo, Vukosavlje - Odžak, Derventa, Brod, Doboj, Teslić, Kotor-Varoš, Prijedor, Kozarska Dubica i Berkovići (Hercegovina) su opštine u kojima su Hrvati izgubili rat od Srba.
Pozz!

Srbin u Hrvatskoj

pre 5 godina

Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.
(nbgd, 6. avgust 2018 12:08)

Što je se to dešavalo? Možda to da je sa 1/3 Hrvatske protjerano sve što je imalo hrvatski predznak! Možda to da su mom ocu spalili sve u njegovom selu njegova braća "Srbi" koji su ga do 90- te progonili jer je bio Srbin i nikad komunist jer je bio vjernik ti isti onda nesrbi a sada Srbi su mu sve popalili jer im je rekao da to što rade nije uredu. Možda to da sam ja cijeli rat proveo u Zagrebu skupa sa svojom obitelji i ostali smo živi. Neka mi netko objasni što se to dešavalo u Hrvatskoj 1991-1995. Zar je neko mislio da će Hrvati predati svoju zemlju nekome!? Bitno da je onda bio mit o nepobjedivosti Srba i nitko nije bio jači od vas. Stalno se provodi teza o protjeranim Srbima iz hrvatskih gradova... E sad nitko neće da otkrije strukturu tih ljudi da kaže jesu ti možda bili oficiri i ine službene osobe iz ostalih republika koje su skupa sa obiteljima što po zapovjedi a neki i iz straha zbrisali u te svoje republike. Moj otac rođen u Hrvatskoj kao i njegovi preci kamo je mogao... Jedino u Zagreb jer su ga njegova " braća" protjerala jer nije htio u đavlije kolo. Dosta više o svim tim lažima ...ja nelazem da je bilo idealno biti Srbin tih godina ali nije bas da smo hodali obilježeni nekim trakama ili slično... Bilo nam je loše kao i Hrvatima....

Sumadin

pre 5 godina

To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 06. avgust 2018 15:11)

Dakle tih 250 000 civila vas je sputavalo u sreci. Srecno vam bilo. Samo, to su bili tvoji sugradjani, a hrvatska njihova domovina vekovima, sta je sa njihovom srecom? I jos ovo, ne znam da li znas, ali mnoge zemlje se dice svojim vojnim podvizima i pobedama ali ni jedna pobedom nad nenaoruzanim civilima, to je razlika. A to sto je pogrom jednog naroda izazvao srecu u drustvu u kome zivis pa i tebi samom govori o stanju tog drustva bolje no ista drugo.

kole

pre 5 godina

Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 6. avgust 2018 15:11)

Vama kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima a nekima početak onog najgoreg... ne zaboravi da je u toj koloni bilo i puno dece...

Podsetilac

pre 5 godina

Pa setimo ciji lobi nas je najvise ocrneo u svetu 90 tih godina, a koje je naoruzavoa i obucavao najvise Hrvate 90 tih. To su ovi sto su bili sada na proslavi Oluje. Jedino sto je SAD 1992 priznala Hrvatsku tek nekoliko meseci kasniej od clanica EU, Vatikana,Rusije ovi su to vec uradili u februaru a Ameri tek u aprilu 1992 godine. Amerika se umesala u rat na ovim prostorima onog dana kada su Aliji nesto ponudili da odbije Kutiljerov plan za Bosnu krajem marta 1992 godine.

Miro

pre 5 godina

Što lepo ne slave kraj rata i zaokruživanje teritorije? Šta bi ko mogao reći protiv toga.

Oni slave akciju (čiji je ishod krajnje diskutabilan i kod njih)...napeli se iz petnih žila da se to prizna.
(bolero, 6. avgust 2018 12:07)

Bolero, pa i slavimo kraj rata i zaokruživanje teritorije. Slavimo to što se ponovno moglo normalno na more, slavimo što više neće padati granate i ginuti ljudi svaki puta kada se Mili Martiću tako htjelo, slavimo što ljudi ponovno mogu u svoje vikendice, slavimo što su naše izbjeglice konačno mogle izaći iz hotela i vratiti se svojim kućama,slavimo što ponovno može krenuti turizam, jednom riječju slavimo povratak u normalan život.
To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.

ne ljutis

pre 5 godina

@ slavljenik
casno bi bilo da se nakon predaje krajinske vojske potpisao mir,mir koji garantuje oprost svima koji imaju ciste ruke,iskren suzivot i buducnost,to bi onda bio dobar razlog svima za razumnu proslavu,ali,ali,od cije bi onda muke politika zivela?

Sdr

pre 5 godina

@Bolero Pa i slavi se pobjeda i kraj rata u Hrvatskoj.
Praznik se zove "Dan pobjede, domovinske zahvalnosti i dan branitelja", a ne dan odlaska Srba i stavljanja soli u ranu.

Utin

pre 5 godina

Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.
(nbgd, 6. avgust 2018 12:08)

Ok znaci oni su trebali da podrze Srbe 90tih zbog zlocina NDH, a srbi posle dva meseca udju u drzavu sa istim tim hrvatima. Da ovaj narod ima karakter nikada ne bi dozvolio zajednicku drzavu jos.prvog puta. I smesno je govoriti sta su drugi trebali.

pitam se

pre 5 godina

''Ко пре схвати, мање ће да пати'', да међународно право и космичка правда не одређују међународне односе и не могу да буду инструмент и обезбеђењу националних инстереса. Политика базирана на ''..сви Срби у једној држави..'', ''...вас не сме нико да бије..'' и слична је осуђена на неуспех докле год за тако нешто нема подршке великих сила. А и кад та подршка стигне, ако нема народа (морталитет вежи од наталитета и исељавање народа са неразвијених територија), нема вајде. Зато је Косова и изгубљено много десетина године пре нас а ''у кога су овце, тога и планина,... је природно стање ствари). Израел, уз помоћ Америке, ради Палестинцима шта хоће јер му се може...Све док не будемо учили на својим грешкама из прошлости, нама неће бити боље.
Моја браћо Срби, памет у главу, манимо се митова и легенди, све снаге усмерити на квалитетно образовање ове наше деце, привредно и национално ајачајмо, зауставимо даљи пад популације а у ову нашу дипломатоију (званичну и незваничну) убацимо школоване и паметне људе да се преокрене овај точак историје мало и у нашу корист. Тада ће нас и други велики народи мало више поштовати па ће нам можда и помоћи да и ми остваримо наше националне интсресе (ако се наравно ускладе да њиховима).

Nikola

pre 5 godina

"Geopolitika prema malim narodima se uvek menja kroz istoriju..nekada smo mi bili minjenici sveta i dobijali teritorije"

NIkad Srbija nije bila miljenica velikih zapadnih sila...BAS NIKAD ..Srbija tek dobila priliku da sama se oslobodi Turaka kad Rusi zaratili sa Osmanskim carstvom ..i pored oslobodjenja zapad 50 celih godina nije hteo da prizna Srbiju i to je tek ucinio pod pritiskom Rusije 1878 godine ...najveci protivnik nezavistnosti Srbije tad bila Britanija i AustroUgarska.
Da ne duzim dalje ali tako je bilo i svih sledecih godina...SRbija nikad nije imala saveznika na zapadu ... jedino sto ovde misle da su nam Francuzi bili saveznici 1918 a oni gurali Srbe u prve borbene redove da ginu.
u onom u drugom svetskom gde Srpske gradove riljali i nemacki i americki bombarderi dok na Zagreb ni bomba da padne ni sa jedne strane.

edi

pre 5 godina

Najvise zalim ljude koji su pobjegli pred olujom, koji to osjecaj mora biti kad ti ledja okrene i matica i drzava u kojoj zivis. Ja kao hrvat nikada na oluju necu gledat kao zlocin, jer je oluji prethodilo 4-5 godina protjerivanja Hrvata iz krajine, Srbiji da netko predoci crno na bijelo da drugacijeg scenarija nije moglo biti opet bi se drzali svoje teze zlocina, razlog je jednostavan, kada bi Srbija prihvatila oluju kao legitimnu vojnu akciju priznala bi poraz i dokazala svoju agresiju. Ovako Hrvatska ide dalje, kako tako ali ide dalje dok Srbija tone, svakim danom sve vise izolirana i sve manje saveznika.

roki

pre 5 godina

Da nije Milosevic poslao vojsku u Sloveniju i Hrvatsku da bombarduje, mozda nebi ni doslo do progona Srba. A mozda kasnije nebi bilo ni bombardovanja i Kosovo bi danas bilo nase. Sada oni slave, mi tugujemo i tako ce biti svake godine do kraja sveta. I sta nam ostaje? Da svake godine dizemo frku oko toga zasto oni to slave?Ili da tugujemo zbog naših koji su bili proterani? Koliko se njih vratilo posle oluje, i koliko je njih istih uzelo ponovo Hrvatski pasoš nebili mogli bolje da putuju bez vize?Tuzno je sve sto se desilo za vreme rata u bivšoj Jugoslaviji i Srbi su izvukli najdeblji kraj to je činjenica, ali sada bi nam najbolje bilo da stavimo tačku na sve to, da sačuvamo mir i da se okrenemo svojoj novoj istoriji

Zoran

pre 5 godina

Okej, izgubili smo rat pre 25 godina. To je cetvrtina veka... Ajde malo gledanja u sutra i u buducnost. Manite nas htrvata vise.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Jax, 6. avgust 2018 12:05)

U tome i jeste problem. Srbija nema buducnost. Bar ne ovakva kakva je dans.

bolero

pre 5 godina

Što lepo ne slave kraj rata i zaokruživanje teritorije? Šta bi ko mogao reći protiv toga.

Oni slave akciju (čiji je ishod krajnje diskutabilan i kod njih)...napeli se iz petnih žila da se to prizna.

Bili majer

pre 5 godina

Geopolitika prema malim narodima se uvek menja kroz istoriju..nekada smo mi bili minjenici sveta i dobijali teritorije..danas smo otirač za velike sile i tako u krug...rolling , rolling , rolling

nbgd

pre 5 godina

Izraelci (Jevreji) su još jednom pokazali na delu svoju hladnu pragmatičnosti i osobinu koja ih je krasila vekovima, a to je da je lični i trenutni interes uvek na prvom mestu pa makar se on odnosi na desetine hiljada Jevreja koji su rame uz rame sa svojom sabraćom Srbima, Romima i protivnicima NDH masovno i na najsvirepiji način pomoreni širom ove nacističke satelitske tvorevine.
Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.

SVETAC

pre 5 godina

Da mediji ne pumpaju ovu priču ne bih ni znao šta hrvati slave. Na koncu konca boli me uvo za njihove državne i ostale praznike.
Međutim nekome odgovara da stalno podgreva mržnju na ovim prostorima pa u tu svrhu koristi medije među kojima je nažalost i b92.

Majmunska posla

pre 5 godina

i onda nasi predsednici idu tamo i sve je ok ! sta je ok ??? sto ste proterali 250 000 ljudi sa vekovnog ognjista ???? sto ste pobili toliko Srba koliko nije ni hitler !!!

mile

pre 5 godina

Dosta vise govora mrznje, koga to interesuje u srbiji sta su hrvati slavili mi mislimo da je to bio gradjanski rat a oni smatraju da je to bio domovinski rat i nikad kraja.....

Srba

pre 5 godina

Kad srbi shvate da ih zapad sa sve izraelom i usa ne voli tek tada ce moci da ide napred. Kad te neko ne voli onako, patoloski te mrzi dzaba je sve...cak i da im radis sve po volji oni ce te i dalje mrzeti.

Milan Niš

pre 5 godina

nije strašno biti glup ,ali nas problem je što smo uz to jako pokvareni ....a to je uticaj 50 god. komunizma ,a sada ispiranje mozga od strane dece bivših udbaša...zato smo na dnu

Majmunska posla

pre 5 godina

i onda nasi predsednici idu tamo i sve je ok ! sta je ok ??? sto ste proterali 250 000 ljudi sa vekovnog ognjista ???? sto ste pobili toliko Srba koliko nije ni hitler !!!

SVETAC

pre 5 godina

Da mediji ne pumpaju ovu priču ne bih ni znao šta hrvati slave. Na koncu konca boli me uvo za njihove državne i ostale praznike.
Međutim nekome odgovara da stalno podgreva mržnju na ovim prostorima pa u tu svrhu koristi medije među kojima je nažalost i b92.

roki

pre 5 godina

Da nije Milosevic poslao vojsku u Sloveniju i Hrvatsku da bombarduje, mozda nebi ni doslo do progona Srba. A mozda kasnije nebi bilo ni bombardovanja i Kosovo bi danas bilo nase. Sada oni slave, mi tugujemo i tako ce biti svake godine do kraja sveta. I sta nam ostaje? Da svake godine dizemo frku oko toga zasto oni to slave?Ili da tugujemo zbog naših koji su bili proterani? Koliko se njih vratilo posle oluje, i koliko je njih istih uzelo ponovo Hrvatski pasoš nebili mogli bolje da putuju bez vize?Tuzno je sve sto se desilo za vreme rata u bivšoj Jugoslaviji i Srbi su izvukli najdeblji kraj to je činjenica, ali sada bi nam najbolje bilo da stavimo tačku na sve to, da sačuvamo mir i da se okrenemo svojoj novoj istoriji

edi

pre 5 godina

Najvise zalim ljude koji su pobjegli pred olujom, koji to osjecaj mora biti kad ti ledja okrene i matica i drzava u kojoj zivis. Ja kao hrvat nikada na oluju necu gledat kao zlocin, jer je oluji prethodilo 4-5 godina protjerivanja Hrvata iz krajine, Srbiji da netko predoci crno na bijelo da drugacijeg scenarija nije moglo biti opet bi se drzali svoje teze zlocina, razlog je jednostavan, kada bi Srbija prihvatila oluju kao legitimnu vojnu akciju priznala bi poraz i dokazala svoju agresiju. Ovako Hrvatska ide dalje, kako tako ali ide dalje dok Srbija tone, svakim danom sve vise izolirana i sve manje saveznika.

Zoran

pre 5 godina

Okej, izgubili smo rat pre 25 godina. To je cetvrtina veka... Ajde malo gledanja u sutra i u buducnost. Manite nas htrvata vise.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Jax, 6. avgust 2018 12:05)

U tome i jeste problem. Srbija nema buducnost. Bar ne ovakva kakva je dans.

nbgd

pre 5 godina

Izraelci (Jevreji) su još jednom pokazali na delu svoju hladnu pragmatičnosti i osobinu koja ih je krasila vekovima, a to je da je lični i trenutni interes uvek na prvom mestu pa makar se on odnosi na desetine hiljada Jevreja koji su rame uz rame sa svojom sabraćom Srbima, Romima i protivnicima NDH masovno i na najsvirepiji način pomoreni širom ove nacističke satelitske tvorevine.
Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.

bolero

pre 5 godina

Što lepo ne slave kraj rata i zaokruživanje teritorije? Šta bi ko mogao reći protiv toga.

Oni slave akciju (čiji je ishod krajnje diskutabilan i kod njih)...napeli se iz petnih žila da se to prizna.

Milan Niš

pre 5 godina

nije strašno biti glup ,ali nas problem je što smo uz to jako pokvareni ....a to je uticaj 50 god. komunizma ,a sada ispiranje mozga od strane dece bivših udbaša...zato smo na dnu

Sumadin

pre 5 godina

To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 06. avgust 2018 15:11)

Dakle tih 250 000 civila vas je sputavalo u sreci. Srecno vam bilo. Samo, to su bili tvoji sugradjani, a hrvatska njihova domovina vekovima, sta je sa njihovom srecom? I jos ovo, ne znam da li znas, ali mnoge zemlje se dice svojim vojnim podvizima i pobedama ali ni jedna pobedom nad nenaoruzanim civilima, to je razlika. A to sto je pogrom jednog naroda izazvao srecu u drustvu u kome zivis pa i tebi samom govori o stanju tog drustva bolje no ista drugo.

marija

pre 5 godina

To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 06. avgust 2018 15:11)

Da li je "sreća" što su u svojim kućama tada pobijeni civili, kuće opljačkane i zapaljene? Ubijani ljudi u koloni.
Zašto???
Vaši "branitelji" su vas tako "oslobodili", a to se u medjunarodnom pravu zove - zločin.
Zločin bez kazne.

Na tudjoj nesreći i ubijanju nema sreće.

Derventa RS

pre 5 godina

@33 33
Informiši se malo bolje ko je koga ''nalupao'' u Posavini, Pousorju, Kotor-varoškoj dolini, istočnoj Hercegovini... Ni u Operaciji ''Una'' se nisu proslavili, kad je hrvatska vojska septembra '95 krenula u okupaciju Kozarske Dubice... Njihovi mediji uopšte i ne pominju ovu operaciju zbog katastrofalnih gubitaka. Zaboravlja se i to da su istočna Slavonija i Baranja bile pod srpskom kontrolom sve do 1998. godine i Erdutskog sporazuma, hrvatska vojska te krajeve nikad nije zauzela.
Modriča, Šamac, Pelagićevo, Vukosavlje - Odžak, Derventa, Brod, Doboj, Teslić, Kotor-Varoš, Prijedor, Kozarska Dubica i Berkovići (Hercegovina) su opštine u kojima su Hrvati izgubili rat od Srba.
Pozz!

Srba

pre 5 godina

Kad srbi shvate da ih zapad sa sve izraelom i usa ne voli tek tada ce moci da ide napred. Kad te neko ne voli onako, patoloski te mrzi dzaba je sve...cak i da im radis sve po volji oni ce te i dalje mrzeti.

Mile

pre 5 godina

Srbi su imali legitimno pravo da se odvoje od hrvata pocetkom 90-tih, kad su samo 45 godina ranije od istih tih komsija doziveli genocid i stradanje koje do tada nije bilo zabiljezeno u istoriji civilizacije.Pocetkom 90 tih nama su oduzeta sva prava po novom hrvatskom ustavu i postali smo gradjani drugog reda.Pitam se samo sta bi bilo da su Srbi napravili oluju?

skandy

pre 5 godina

@miro, mojoj familiji su vasi zapalili sve!
Kuću, štalu sa kravama, zemlja je ostala pusta....a u kući su bili pradeda i prababa rodjeni 1907 i 1909.
Ubili su ih i zapalili, zato vam nikada Srbi neće razumeti to slavlje!
Da vi to onako proslavljate sa Thompsonom i ustaskim liturgijama, to vam nećemo nikada dati za pravo.
Znam da ste imali 4 teške godine, ali Tudjman i 80% Hrvata su hteli Srbe van ili pobiti, pa čak ima i par snimaka gde se to potvrdjuje....

Marko

pre 5 godina

Srbin u Hrvatskoj, 06. avgust 2018 16:50

Sve sto si napisao je jedna velika laz. Moj otac je Srbin i proteran je zato sto je Srbin i to od strane Hrvata. Dosta vise vasih izmisljanja i laganja,kao da niko nije bio tamo pa ne zna.
Proterano je 250 hijada Srba i to je jedina istina.

Miro

pre 5 godina

Što lepo ne slave kraj rata i zaokruživanje teritorije? Šta bi ko mogao reći protiv toga.

Oni slave akciju (čiji je ishod krajnje diskutabilan i kod njih)...napeli se iz petnih žila da se to prizna.
(bolero, 6. avgust 2018 12:07)

Bolero, pa i slavimo kraj rata i zaokruživanje teritorije. Slavimo to što se ponovno moglo normalno na more, slavimo što više neće padati granate i ginuti ljudi svaki puta kada se Mili Martiću tako htjelo, slavimo što ljudi ponovno mogu u svoje vikendice, slavimo što su naše izbjeglice konačno mogle izaći iz hotela i vratiti se svojim kućama,slavimo što ponovno može krenuti turizam, jednom riječju slavimo povratak u normalan život.
To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.

Nikola

pre 5 godina

"Geopolitika prema malim narodima se uvek menja kroz istoriju..nekada smo mi bili minjenici sveta i dobijali teritorije"

NIkad Srbija nije bila miljenica velikih zapadnih sila...BAS NIKAD ..Srbija tek dobila priliku da sama se oslobodi Turaka kad Rusi zaratili sa Osmanskim carstvom ..i pored oslobodjenja zapad 50 celih godina nije hteo da prizna Srbiju i to je tek ucinio pod pritiskom Rusije 1878 godine ...najveci protivnik nezavistnosti Srbije tad bila Britanija i AustroUgarska.
Da ne duzim dalje ali tako je bilo i svih sledecih godina...SRbija nikad nije imala saveznika na zapadu ... jedino sto ovde misle da su nam Francuzi bili saveznici 1918 a oni gurali Srbe u prve borbene redove da ginu.
u onom u drugom svetskom gde Srpske gradove riljali i nemacki i americki bombarderi dok na Zagreb ni bomba da padne ni sa jedne strane.

mile

pre 5 godina

Dosta vise govora mrznje, koga to interesuje u srbiji sta su hrvati slavili mi mislimo da je to bio gradjanski rat a oni smatraju da je to bio domovinski rat i nikad kraja.....

Miro

pre 5 godina

Vama kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima a nekima početak onog najgoreg... ne zaboravi da je u toj koloni bilo i puno dece...
(kole, 6. avgust 2018 15:43)

Shvaćam ja to. Gledao sam ja puno ljudi koji su dolazili s vrećicama iz Vukovara, Perušića, Drniša, Kruševa i živjeli u sobama 2 sa 2.
Na žalost srpsko rukovodstvo nije povuklo dobre poteze u tim vremenima. Ja to gledam na način ako su se već osjećali ugroženo od nove "ustaške" vlasti 91. godine pa su zbog toga okupirali teritorij i protjerali nesrpsko stanovništvo s tih područja, usput granatirali ostale hrvatske gradove, što nisu 92., 93., 94., 95. godine sjeli za stol i dogovorili reintegraciju Krajine u Hrvatsku kao što je bilo s istočnom Slavonijom kasnije? Vjerujem da bi većina ljudi, barem onih koji nisu okrvarili ruke ostala. Ostali bi na svojim ognjištima.
Na žalost potezi srpske politike tih vremena to nije željela. Oni su najviše upropastili te ljude. Ne znam da li bi smio napisati jer mi vjerojatno neće pustiti komentar, ali vaš sadašnji predsjednik je 95. vikao da Glina nikada neće biti Hrvatska. Zašto nije sugerirao razgovarajte s hrvatskom vlasti i integrirajte se u Hrvatsku?
Tu leži ključ stradanja tih ljudi.
Ali srpsko vodstvo nije to htjelo. Ostalo je povijest.

kole

pre 5 godina

Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 6. avgust 2018 15:11)

Vama kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima a nekima početak onog najgoreg... ne zaboravi da je u toj koloni bilo i puno dece...

Bili majer

pre 5 godina

Geopolitika prema malim narodima se uvek menja kroz istoriju..nekada smo mi bili minjenici sveta i dobijali teritorije..danas smo otirač za velike sile i tako u krug...rolling , rolling , rolling

Hercegovina

pre 5 godina

(Frane, 6. avgust 2018 18:06)
Auuu, lakse malo. Srbija porazena? Gde? 4 godine niste mogli poraziti Krajiske Srbe, uglavnom paore, i to je istina. NATO i USA su vam donele uz dogovor sa BG-om to sto sada imate. Drugo VRS bi vas 1:1 samlela, celu Hrvatsku, 100% garantujem. Prijatelj iz srednje skole, visoki oficir Srpske armije je bio kad je bila ofanziva na BL, sam kaze da je sve bilo nevidjeno namesteno. Toliko

Srbin u Hrvatskoj

pre 5 godina

Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.
(nbgd, 6. avgust 2018 12:08)

Što je se to dešavalo? Možda to da je sa 1/3 Hrvatske protjerano sve što je imalo hrvatski predznak! Možda to da su mom ocu spalili sve u njegovom selu njegova braća "Srbi" koji su ga do 90- te progonili jer je bio Srbin i nikad komunist jer je bio vjernik ti isti onda nesrbi a sada Srbi su mu sve popalili jer im je rekao da to što rade nije uredu. Možda to da sam ja cijeli rat proveo u Zagrebu skupa sa svojom obitelji i ostali smo živi. Neka mi netko objasni što se to dešavalo u Hrvatskoj 1991-1995. Zar je neko mislio da će Hrvati predati svoju zemlju nekome!? Bitno da je onda bio mit o nepobjedivosti Srba i nitko nije bio jači od vas. Stalno se provodi teza o protjeranim Srbima iz hrvatskih gradova... E sad nitko neće da otkrije strukturu tih ljudi da kaže jesu ti možda bili oficiri i ine službene osobe iz ostalih republika koje su skupa sa obiteljima što po zapovjedi a neki i iz straha zbrisali u te svoje republike. Moj otac rođen u Hrvatskoj kao i njegovi preci kamo je mogao... Jedino u Zagreb jer su ga njegova " braća" protjerala jer nije htio u đavlije kolo. Dosta više o svim tim lažima ...ja nelazem da je bilo idealno biti Srbin tih godina ali nije bas da smo hodali obilježeni nekim trakama ili slično... Bilo nam je loše kao i Hrvatima....

Miro

pre 5 godina

Dakle tih 250 000 civila vas je sputavalo u sreci. Srecno vam bilo. Samo, to su bili tvoji sugradjani, a hrvatska njihova domovina vekovima, sta je sa njihovom srecom? I jos ovo, ne znam da li znas, ali mnoge zemlje se dice svojim vojnim podvizima i pobedama ali ni jedna pobedom nad nenaoruzanim civilima, to je razlika. A to sto je pogrom jednog naroda izazvao srecu u drustvu u kome zivis pa i tebi samom govori o stanju tog drustva bolje no ista drugo.
(Sumadin, 6. avgust 2018 15:41)

Nisi čitao s razumijevanjem, a podmećeš i neke stvari koje ja nisam napisao. Tih 250,000 civila je bilo vođeno od strane srpskog vodstva koje je početkom 90-ih godina svojim potezima prognalo isto toliko Hrvata iz tih područja i bombardiralo sve hrvatske gradove.
Da su ti građani osjećali Hrvatsku svojom domovinom mislim da nitko ne bi bio sretniji od svih nas jer onda do svega ovoga ne bi došlo. Kako god, srpsko vodstvo je odlučilo da ne želi imati veze s Hrvatskom, osjećali su se jači i mislili su da će ostvariti plan života svih Srba u jednoj državi. Od 1991.-1995. godine bilo je 4 godine kada je to vodstvo moglo za stolom dogovoriti integraciju Krajine u Hrvatsku kao što se to desilo za istočnom Slavonijom. To bi bio najbolji potez koji su mogli napraviti jer bi većina Srba ostala na svojim ognjištima. Nisu htjeli. Ostalo je povijest.
I nisam rekao da je sreću izazvao pogrom jednog naroda, ne podmeći. Nego kraj rata i stvari vezano uz to od kojih sam neke nabrojao.

Frane

pre 5 godina

Derventa RS@, koliko imas godina ? U nastavku operacije ' Oluja ' u BiH u operacijama ' Juzni potez i Maestral ' snage VRS u bile pred slomom. HV, HVO I ARBIH su dosle na 18' km od Banja Luke i isklucili su elektricnu energiju gradu. U gradu je nastala opca panika i masovno spremanje za evakuaciju. Tu nastupa USA i naredjuje Franji Tudjmanu da prekine sve vojne operacije jer ce u protivnom cijenu platiti Hrvatska. To se i dogodilo i rat je zavrsen. Istocna Slavonija je kapitulirala, samo mirnim putem. Da nije tako bilo, uz posredovanje Zaka Klajna, tamo bi bio sproveden nastavak ' Oluje '. Da rezimiramo, Srbi i Srbija su vojno porazeni u ratovima na rusevinama SFRJ. Danas je Hrvatska clanica EU I NATO pakta, zemlja cijenjena u svijetu, zemlja koja ima sve velike saveznike na svojoj strani, a HV poznata i priznata vojna institucija. Gdje je Srbija ? Lp.

Sdr

pre 5 godina

@Bolero Pa i slavi se pobjeda i kraj rata u Hrvatskoj.
Praznik se zove "Dan pobjede, domovinske zahvalnosti i dan branitelja", a ne dan odlaska Srba i stavljanja soli u ranu.

Derventa RS

pre 5 godina

@Frane
1. Srbija poražena?! Kako će Srbija biti poražena kad Srbija nije ni učestvovala u ratu, niti se rat vodio na njenoj teritoriji?! Da je hrvatska vojska ušla u Srbiju i u Beograd, tada bi mogao reći da je Srbija poražena.
2. Hrvatska vojska je imala plan za zauzimanje istočne Slavonije i Baranje, ali vas je NATO savjetovao da to ne radite jer su srpske snage bile dobro ukopane u toj ravnici, te bi vi imali mnogo žrtava a ništa ne bi postigli. Zato ste i predložili mirnu reintegraciju, sve do 1998. godine i Erdutskog sporazuma srpska trobojka se viorila sa vukovarskog vodotornja.
3. Pa uz pomoć te iste Amerike ste i bili došli do Banja Luke... Lijepo si rekao - HV, HVO, Armija BiH i NATO su se borili protiv jedne VRS. NATO je bombardovao položaje srpske vojske, porušio sve releje, veze između brigada su bile pokidane, a vama su pružali logističku podršku i omogućili vam da dođete do Banja Luke... Da je bila ravnopravna borba, to se nikad ne bi desilo.
4. Zaboravljaš Posavinu i Pousorje, srpska vojska je u svim opštinama porazila HV i izbila na Savu. Danas, u svim nekadašnjim većinskim hrvatskim opštinama (kao i u mom gradu), većina su Srbi.
Pozz.

Nikad glasao za SPS/SRS/JUL i time se ponosim

pre 5 godina

Nista cudno, SAD i Izrael su i aktivno na tome radili da nam rasturaju SFRJ
(Atari, 6. avgust 2018 12:02)

Ne, SFRJ su razbili ljudi koji zive u njoj. Nijedan spoljni faktor nije usresredio svoje snage da razbije SFRJ vec su se samo adaptirali na ono sto se desavalo pa su tako svi pokupili svoje saveznike sto pre. SAD su do samog kraja podrzavale SFRJ u celosti sa jakim republikama, medjutim kada su videli sta Milosevic radi shvatili su koliko ima sati.

Mi imamo ogroman problem a to je da za nase poteze uvek krivimo druge. Zapad nam je kriv za rasturanje SFRJ, zapad nam je kriv za los zivot, a danas mozemo cuti da nam je zapad kriv sto ne mozemo da se dogovorimo sa Albancima sa Kosova ni oko cega. Kazu skinite nam se sa grbače i mi cemo se lako snjima dogovoriti. Pa mi sa njima ne mozemo da se dogovorimo vec 30 godina zato se i zapad umesao.

Jako gubimo svest o hronologiji dogadjaja sta se tacno desavalo u SFRJ. Hrvatski nacionalizam jeste bio uvek pretnja raspadu SFRJ ali Milosevic sa njegovom mrznjom i retorikom Srbin je svuda zrtva se pojavio mnogo pre Tudjmana. Po mom uverenju on je i stvorio Tudjmana. Srbija je prva republika u SFRJ koja je donela svoj ustav, prva republika sto vuce horde krezubabih po autonomnim pokrajinama i drugim republikama. To je sve mnogo pre rata.

A kao slag na tortu recicu samo da i Slobini Srbi na sva zvona slave dan Republike Srpske tako da ne vidim da ne bi slavili i dan RSK da su pobedili u ratu.

pitam se

pre 5 godina

''Ко пре схвати, мање ће да пати'', да међународно право и космичка правда не одређују међународне односе и не могу да буду инструмент и обезбеђењу националних инстереса. Политика базирана на ''..сви Срби у једној држави..'', ''...вас не сме нико да бије..'' и слична је осуђена на неуспех докле год за тако нешто нема подршке великих сила. А и кад та подршка стигне, ако нема народа (морталитет вежи од наталитета и исељавање народа са неразвијених територија), нема вајде. Зато је Косова и изгубљено много десетина године пре нас а ''у кога су овце, тога и планина,... је природно стање ствари). Израел, уз помоћ Америке, ради Палестинцима шта хоће јер му се може...Све док не будемо учили на својим грешкама из прошлости, нама неће бити боље.
Моја браћо Срби, памет у главу, манимо се митова и легенди, све снаге усмерити на квалитетно образовање ове наше деце, привредно и национално ајачајмо, зауставимо даљи пад популације а у ову нашу дипломатоију (званичну и незваничну) убацимо школоване и паметне људе да се преокрене овај точак историје мало и у нашу корист. Тада ће нас и други велики народи мало више поштовати па ће нам можда и помоћи да и ми остваримо наше националне интсресе (ако се наравно ускладе да њиховима).

Podsetilac

pre 5 godina

Pa setimo ciji lobi nas je najvise ocrneo u svetu 90 tih godina, a koje je naoruzavoa i obucavao najvise Hrvate 90 tih. To su ovi sto su bili sada na proslavi Oluje. Jedino sto je SAD 1992 priznala Hrvatsku tek nekoliko meseci kasniej od clanica EU, Vatikana,Rusije ovi su to vec uradili u februaru a Ameri tek u aprilu 1992 godine. Amerika se umesala u rat na ovim prostorima onog dana kada su Aliji nesto ponudili da odbije Kutiljerov plan za Bosnu krajem marta 1992 godine.

ne ljutis

pre 5 godina

@ slavljenik
casno bi bilo da se nakon predaje krajinske vojske potpisao mir,mir koji garantuje oprost svima koji imaju ciste ruke,iskren suzivot i buducnost,to bi onda bio dobar razlog svima za razumnu proslavu,ali,ali,od cije bi onda muke politika zivela?

Utin

pre 5 godina

Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.
(nbgd, 6. avgust 2018 12:08)

Ok znaci oni su trebali da podrze Srbe 90tih zbog zlocina NDH, a srbi posle dva meseca udju u drzavu sa istim tim hrvatima. Da ovaj narod ima karakter nikada ne bi dozvolio zajednicku drzavu jos.prvog puta. I smesno je govoriti sta su drugi trebali.

bbb

pre 5 godina

svaštanešto

To znaci da svi muskarci RSK od 18 te godine nisu abolirani jer su morali da budu vojnici RSK, i da mogu da budu uhapseni svakog casa, cak i po laznim optuzbama. Samo moze neko iz mesta da kaze da je video ovog sa puskom i eto hapsenja. Zato se u Hrvatsku vracaja samo starci , a mladi i ovi do 50 tak godina sada uzimaju putovnice i domovnice jer im vise vrede od srpskog drzavljanstva i pasosa. Jer sa oni sto nisu hteli 1991 mogu da ptuju i rade sirom EU i da lako odu u Kanadu, SAD ... da i tamo rade.

bole

pre 5 godina

(Marko, 6. avgust 2018 18:12)

Dragi Marko isto tako pre Oluje mnogi očevi su proterani iz RSK samo zato što su imali hrvatsko prezime. Sve je to jedan začaran krug nenormalnih mozgova onih najprimitivnijih mogućih. Normalni ljudi se ništa tu nisu pitali jer su bili nadbrojani idiotima kojima se na faci vidi da dve čiste ne mogu da skupe. Pogledajte samo arhivske snjimke da vidite te face.

Istina je dosta kompleksna i nastradali su jako dobri ljudi kojima rat nikada nije bio opcija. Ako je jedna bagra kao Hadžić bio zvaničan prvi predsednik RSK onda je to nešto sa čime ne smeš biti ponosan. Pitaj samo Srbe iz Hrvatske šta misle i šta znaju o sljamu kao što je Hadžić. Znači opet je neki idiot isplivao da zari i pali dok je njemu dupe ususkano i dok je pokrao svoje sunarodnike pošto pisljivog boba nije imao. Isto su i Hrvati imali sa svoje strane, njihova cela elita se obogatila i ustolicila u njihovom domovinskom ratu

To je naš problem, normalni ljudi su jako tihi i nadbrojani.

ketiS

pre 5 godina

Zaista mi nije jasno zasto se ovoliko uzrujavate oko jedne kicerajske nacionalisticke predstave,koja iz godine u godinu postaje sve smesnija. Kao sto
juce neko rece,niti Gotovina i Markac mogu biti Stepa Stepanovic ili Zivojin Misic,niti pak Tudjman moze biti Karadjordje ili kralj Petar I Karadjordjevic.Takodje glavna tvrdnja novinara o navodnoj "priznatosti" "Oluje" od strane hrvatskih saveznika je najobicniji "spin" i jasno je demantovan od strane izraelskog poslanstva u nasoj zemlji. Jedini razlog izraelskog i americkog prisustva u Kninu je kupoprodajni ugovor vezan za nabavku aviona i nista drugo. No to je sasvim logicno jer,shvatite vec jednom da su interesi jedno a moralna i povesna pitanja nesto sasvim drugo. Osim toga u odnosima izmedju SRba i Hrvata nista nije crno-belo te stoga svi ozbiljni cinioci izbegavaju da se svrstaju na neciju stranu. Konacno,sve ono sto se dogodilo pre 23 godine proizvod je pre svega pogresne srpske politike iz koje treba izvuci odgovarajuce pouke,a to se po mom misljenju vec uveliko cini. Jer danasnja situacija je bitno drugacija i daleko povoljnija po Srbiju. Stoga dosta vise "kmecanja",to bi definitivno trebali da prerastemo.

edi

pre 5 godina

Najvise zalim ljude koji su pobjegli pred olujom, koji to osjecaj mora biti kad ti ledja okrene i matica i drzava u kojoj zivis. Ja kao hrvat nikada na oluju necu gledat kao zlocin, jer je oluji prethodilo 4-5 godina protjerivanja Hrvata iz krajine, Srbiji da netko predoci crno na bijelo da drugacijeg scenarija nije moglo biti opet bi se drzali svoje teze zlocina, razlog je jednostavan, kada bi Srbija prihvatila oluju kao legitimnu vojnu akciju priznala bi poraz i dokazala svoju agresiju. Ovako Hrvatska ide dalje, kako tako ali ide dalje dok Srbija tone, svakim danom sve vise izolirana i sve manje saveznika.

Zoran

pre 5 godina

Okej, izgubili smo rat pre 25 godina. To je cetvrtina veka... Ajde malo gledanja u sutra i u buducnost. Manite nas htrvata vise.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Jax, 6. avgust 2018 12:05)

U tome i jeste problem. Srbija nema buducnost. Bar ne ovakva kakva je dans.

Srbin u Hrvatskoj

pre 5 godina

Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.
(nbgd, 6. avgust 2018 12:08)

Što je se to dešavalo? Možda to da je sa 1/3 Hrvatske protjerano sve što je imalo hrvatski predznak! Možda to da su mom ocu spalili sve u njegovom selu njegova braća "Srbi" koji su ga do 90- te progonili jer je bio Srbin i nikad komunist jer je bio vjernik ti isti onda nesrbi a sada Srbi su mu sve popalili jer im je rekao da to što rade nije uredu. Možda to da sam ja cijeli rat proveo u Zagrebu skupa sa svojom obitelji i ostali smo živi. Neka mi netko objasni što se to dešavalo u Hrvatskoj 1991-1995. Zar je neko mislio da će Hrvati predati svoju zemlju nekome!? Bitno da je onda bio mit o nepobjedivosti Srba i nitko nije bio jači od vas. Stalno se provodi teza o protjeranim Srbima iz hrvatskih gradova... E sad nitko neće da otkrije strukturu tih ljudi da kaže jesu ti možda bili oficiri i ine službene osobe iz ostalih republika koje su skupa sa obiteljima što po zapovjedi a neki i iz straha zbrisali u te svoje republike. Moj otac rođen u Hrvatskoj kao i njegovi preci kamo je mogao... Jedino u Zagreb jer su ga njegova " braća" protjerala jer nije htio u đavlije kolo. Dosta više o svim tim lažima ...ja nelazem da je bilo idealno biti Srbin tih godina ali nije bas da smo hodali obilježeni nekim trakama ili slično... Bilo nam je loše kao i Hrvatima....

Milan Niš

pre 5 godina

nije strašno biti glup ,ali nas problem je što smo uz to jako pokvareni ....a to je uticaj 50 god. komunizma ,a sada ispiranje mozga od strane dece bivših udbaša...zato smo na dnu

SVETAC

pre 5 godina

Da mediji ne pumpaju ovu priču ne bih ni znao šta hrvati slave. Na koncu konca boli me uvo za njihove državne i ostale praznike.
Međutim nekome odgovara da stalno podgreva mržnju na ovim prostorima pa u tu svrhu koristi medije među kojima je nažalost i b92.

Miro

pre 5 godina

Dakle tih 250 000 civila vas je sputavalo u sreci. Srecno vam bilo. Samo, to su bili tvoji sugradjani, a hrvatska njihova domovina vekovima, sta je sa njihovom srecom? I jos ovo, ne znam da li znas, ali mnoge zemlje se dice svojim vojnim podvizima i pobedama ali ni jedna pobedom nad nenaoruzanim civilima, to je razlika. A to sto je pogrom jednog naroda izazvao srecu u drustvu u kome zivis pa i tebi samom govori o stanju tog drustva bolje no ista drugo.
(Sumadin, 6. avgust 2018 15:41)

Nisi čitao s razumijevanjem, a podmećeš i neke stvari koje ja nisam napisao. Tih 250,000 civila je bilo vođeno od strane srpskog vodstva koje je početkom 90-ih godina svojim potezima prognalo isto toliko Hrvata iz tih područja i bombardiralo sve hrvatske gradove.
Da su ti građani osjećali Hrvatsku svojom domovinom mislim da nitko ne bi bio sretniji od svih nas jer onda do svega ovoga ne bi došlo. Kako god, srpsko vodstvo je odlučilo da ne želi imati veze s Hrvatskom, osjećali su se jači i mislili su da će ostvariti plan života svih Srba u jednoj državi. Od 1991.-1995. godine bilo je 4 godine kada je to vodstvo moglo za stolom dogovoriti integraciju Krajine u Hrvatsku kao što se to desilo za istočnom Slavonijom. To bi bio najbolji potez koji su mogli napraviti jer bi većina Srba ostala na svojim ognjištima. Nisu htjeli. Ostalo je povijest.
I nisam rekao da je sreću izazvao pogrom jednog naroda, ne podmeći. Nego kraj rata i stvari vezano uz to od kojih sam neke nabrojao.

roki

pre 5 godina

Da nije Milosevic poslao vojsku u Sloveniju i Hrvatsku da bombarduje, mozda nebi ni doslo do progona Srba. A mozda kasnije nebi bilo ni bombardovanja i Kosovo bi danas bilo nase. Sada oni slave, mi tugujemo i tako ce biti svake godine do kraja sveta. I sta nam ostaje? Da svake godine dizemo frku oko toga zasto oni to slave?Ili da tugujemo zbog naših koji su bili proterani? Koliko se njih vratilo posle oluje, i koliko je njih istih uzelo ponovo Hrvatski pasoš nebili mogli bolje da putuju bez vize?Tuzno je sve sto se desilo za vreme rata u bivšoj Jugoslaviji i Srbi su izvukli najdeblji kraj to je činjenica, ali sada bi nam najbolje bilo da stavimo tačku na sve to, da sačuvamo mir i da se okrenemo svojoj novoj istoriji

Frane

pre 5 godina

Derventa RS@, koliko imas godina ? U nastavku operacije ' Oluja ' u BiH u operacijama ' Juzni potez i Maestral ' snage VRS u bile pred slomom. HV, HVO I ARBIH su dosle na 18' km od Banja Luke i isklucili su elektricnu energiju gradu. U gradu je nastala opca panika i masovno spremanje za evakuaciju. Tu nastupa USA i naredjuje Franji Tudjmanu da prekine sve vojne operacije jer ce u protivnom cijenu platiti Hrvatska. To se i dogodilo i rat je zavrsen. Istocna Slavonija je kapitulirala, samo mirnim putem. Da nije tako bilo, uz posredovanje Zaka Klajna, tamo bi bio sproveden nastavak ' Oluje '. Da rezimiramo, Srbi i Srbija su vojno porazeni u ratovima na rusevinama SFRJ. Danas je Hrvatska clanica EU I NATO pakta, zemlja cijenjena u svijetu, zemlja koja ima sve velike saveznike na svojoj strani, a HV poznata i priznata vojna institucija. Gdje je Srbija ? Lp.

mile

pre 5 godina

Dosta vise govora mrznje, koga to interesuje u srbiji sta su hrvati slavili mi mislimo da je to bio gradjanski rat a oni smatraju da je to bio domovinski rat i nikad kraja.....

Bili majer

pre 5 godina

Geopolitika prema malim narodima se uvek menja kroz istoriju..nekada smo mi bili minjenici sveta i dobijali teritorije..danas smo otirač za velike sile i tako u krug...rolling , rolling , rolling

Miro

pre 5 godina

Vama kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima a nekima početak onog najgoreg... ne zaboravi da je u toj koloni bilo i puno dece...
(kole, 6. avgust 2018 15:43)

Shvaćam ja to. Gledao sam ja puno ljudi koji su dolazili s vrećicama iz Vukovara, Perušića, Drniša, Kruševa i živjeli u sobama 2 sa 2.
Na žalost srpsko rukovodstvo nije povuklo dobre poteze u tim vremenima. Ja to gledam na način ako su se već osjećali ugroženo od nove "ustaške" vlasti 91. godine pa su zbog toga okupirali teritorij i protjerali nesrpsko stanovništvo s tih područja, usput granatirali ostale hrvatske gradove, što nisu 92., 93., 94., 95. godine sjeli za stol i dogovorili reintegraciju Krajine u Hrvatsku kao što je bilo s istočnom Slavonijom kasnije? Vjerujem da bi većina ljudi, barem onih koji nisu okrvarili ruke ostala. Ostali bi na svojim ognjištima.
Na žalost potezi srpske politike tih vremena to nije željela. Oni su najviše upropastili te ljude. Ne znam da li bi smio napisati jer mi vjerojatno neće pustiti komentar, ali vaš sadašnji predsjednik je 95. vikao da Glina nikada neće biti Hrvatska. Zašto nije sugerirao razgovarajte s hrvatskom vlasti i integrirajte se u Hrvatsku?
Tu leži ključ stradanja tih ljudi.
Ali srpsko vodstvo nije to htjelo. Ostalo je povijest.

Sdr

pre 5 godina

@Bolero Pa i slavi se pobjeda i kraj rata u Hrvatskoj.
Praznik se zove "Dan pobjede, domovinske zahvalnosti i dan branitelja", a ne dan odlaska Srba i stavljanja soli u ranu.

Majmunska posla

pre 5 godina

i onda nasi predsednici idu tamo i sve je ok ! sta je ok ??? sto ste proterali 250 000 ljudi sa vekovnog ognjista ???? sto ste pobili toliko Srba koliko nije ni hitler !!!

Nikad glasao za SPS/SRS/JUL i time se ponosim

pre 5 godina

Nista cudno, SAD i Izrael su i aktivno na tome radili da nam rasturaju SFRJ
(Atari, 6. avgust 2018 12:02)

Ne, SFRJ su razbili ljudi koji zive u njoj. Nijedan spoljni faktor nije usresredio svoje snage da razbije SFRJ vec su se samo adaptirali na ono sto se desavalo pa su tako svi pokupili svoje saveznike sto pre. SAD su do samog kraja podrzavale SFRJ u celosti sa jakim republikama, medjutim kada su videli sta Milosevic radi shvatili su koliko ima sati.

Mi imamo ogroman problem a to je da za nase poteze uvek krivimo druge. Zapad nam je kriv za rasturanje SFRJ, zapad nam je kriv za los zivot, a danas mozemo cuti da nam je zapad kriv sto ne mozemo da se dogovorimo sa Albancima sa Kosova ni oko cega. Kazu skinite nam se sa grbače i mi cemo se lako snjima dogovoriti. Pa mi sa njima ne mozemo da se dogovorimo vec 30 godina zato se i zapad umesao.

Jako gubimo svest o hronologiji dogadjaja sta se tacno desavalo u SFRJ. Hrvatski nacionalizam jeste bio uvek pretnja raspadu SFRJ ali Milosevic sa njegovom mrznjom i retorikom Srbin je svuda zrtva se pojavio mnogo pre Tudjmana. Po mom uverenju on je i stvorio Tudjmana. Srbija je prva republika u SFRJ koja je donela svoj ustav, prva republika sto vuce horde krezubabih po autonomnim pokrajinama i drugim republikama. To je sve mnogo pre rata.

A kao slag na tortu recicu samo da i Slobini Srbi na sva zvona slave dan Republike Srpske tako da ne vidim da ne bi slavili i dan RSK da su pobedili u ratu.

nbgd

pre 5 godina

Izraelci (Jevreji) su još jednom pokazali na delu svoju hladnu pragmatičnosti i osobinu koja ih je krasila vekovima, a to je da je lični i trenutni interes uvek na prvom mestu pa makar se on odnosi na desetine hiljada Jevreja koji su rame uz rame sa svojom sabraćom Srbima, Romima i protivnicima NDH masovno i na najsvirepiji način pomoreni širom ove nacističke satelitske tvorevine.
Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.

bolero

pre 5 godina

Što lepo ne slave kraj rata i zaokruživanje teritorije? Šta bi ko mogao reći protiv toga.

Oni slave akciju (čiji je ishod krajnje diskutabilan i kod njih)...napeli se iz petnih žila da se to prizna.

Marko

pre 5 godina

Srbin u Hrvatskoj, 06. avgust 2018 16:50

Sve sto si napisao je jedna velika laz. Moj otac je Srbin i proteran je zato sto je Srbin i to od strane Hrvata. Dosta vise vasih izmisljanja i laganja,kao da niko nije bio tamo pa ne zna.
Proterano je 250 hijada Srba i to je jedina istina.

Sumadin

pre 5 godina

To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 06. avgust 2018 15:11)

Dakle tih 250 000 civila vas je sputavalo u sreci. Srecno vam bilo. Samo, to su bili tvoji sugradjani, a hrvatska njihova domovina vekovima, sta je sa njihovom srecom? I jos ovo, ne znam da li znas, ali mnoge zemlje se dice svojim vojnim podvizima i pobedama ali ni jedna pobedom nad nenaoruzanim civilima, to je razlika. A to sto je pogrom jednog naroda izazvao srecu u drustvu u kome zivis pa i tebi samom govori o stanju tog drustva bolje no ista drugo.

Derventa RS

pre 5 godina

@33 33
Informiši se malo bolje ko je koga ''nalupao'' u Posavini, Pousorju, Kotor-varoškoj dolini, istočnoj Hercegovini... Ni u Operaciji ''Una'' se nisu proslavili, kad je hrvatska vojska septembra '95 krenula u okupaciju Kozarske Dubice... Njihovi mediji uopšte i ne pominju ovu operaciju zbog katastrofalnih gubitaka. Zaboravlja se i to da su istočna Slavonija i Baranja bile pod srpskom kontrolom sve do 1998. godine i Erdutskog sporazuma, hrvatska vojska te krajeve nikad nije zauzela.
Modriča, Šamac, Pelagićevo, Vukosavlje - Odžak, Derventa, Brod, Doboj, Teslić, Kotor-Varoš, Prijedor, Kozarska Dubica i Berkovići (Hercegovina) su opštine u kojima su Hrvati izgubili rat od Srba.
Pozz!

skandy

pre 5 godina

@miro, mojoj familiji su vasi zapalili sve!
Kuću, štalu sa kravama, zemlja je ostala pusta....a u kući su bili pradeda i prababa rodjeni 1907 i 1909.
Ubili su ih i zapalili, zato vam nikada Srbi neće razumeti to slavlje!
Da vi to onako proslavljate sa Thompsonom i ustaskim liturgijama, to vam nećemo nikada dati za pravo.
Znam da ste imali 4 teške godine, ali Tudjman i 80% Hrvata su hteli Srbe van ili pobiti, pa čak ima i par snimaka gde se to potvrdjuje....

Miro

pre 5 godina

Što lepo ne slave kraj rata i zaokruživanje teritorije? Šta bi ko mogao reći protiv toga.

Oni slave akciju (čiji je ishod krajnje diskutabilan i kod njih)...napeli se iz petnih žila da se to prizna.
(bolero, 6. avgust 2018 12:07)

Bolero, pa i slavimo kraj rata i zaokruživanje teritorije. Slavimo to što se ponovno moglo normalno na more, slavimo što više neće padati granate i ginuti ljudi svaki puta kada se Mili Martiću tako htjelo, slavimo što ljudi ponovno mogu u svoje vikendice, slavimo što su naše izbjeglice konačno mogle izaći iz hotela i vratiti se svojim kućama,slavimo što ponovno može krenuti turizam, jednom riječju slavimo povratak u normalan život.
To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.

Hercegovina

pre 5 godina

(Frane, 6. avgust 2018 18:06)
Auuu, lakse malo. Srbija porazena? Gde? 4 godine niste mogli poraziti Krajiske Srbe, uglavnom paore, i to je istina. NATO i USA su vam donele uz dogovor sa BG-om to sto sada imate. Drugo VRS bi vas 1:1 samlela, celu Hrvatsku, 100% garantujem. Prijatelj iz srednje skole, visoki oficir Srpske armije je bio kad je bila ofanziva na BL, sam kaze da je sve bilo nevidjeno namesteno. Toliko

marija

pre 5 godina

To je za nas Oluja, odnosno Dan pobjede i domovinske zahvalnosti kako se taj praznik zove kod nas. Ja sam tada imao 17 godina i kada se prisjetim osjećaja tih dana ti osjećaji su bili sreća. Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 06. avgust 2018 15:11)

Da li je "sreća" što su u svojim kućama tada pobijeni civili, kuće opljačkane i zapaljene? Ubijani ljudi u koloni.
Zašto???
Vaši "branitelji" su vas tako "oslobodili", a to se u medjunarodnom pravu zove - zločin.
Zločin bez kazne.

Na tudjoj nesreći i ubijanju nema sreće.

Srba

pre 5 godina

Kad srbi shvate da ih zapad sa sve izraelom i usa ne voli tek tada ce moci da ide napred. Kad te neko ne voli onako, patoloski te mrzi dzaba je sve...cak i da im radis sve po volji oni ce te i dalje mrzeti.

kole

pre 5 godina

Znam da je teško vama to shvatiti, ali nama je to bio kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima prethodne 4 godine.
(Miro, 6. avgust 2018 15:11)

Vama kraj onog najgoreg što nam se dešavalo u životima a nekima početak onog najgoreg... ne zaboravi da je u toj koloni bilo i puno dece...

Derventa RS

pre 5 godina

@Frane
1. Srbija poražena?! Kako će Srbija biti poražena kad Srbija nije ni učestvovala u ratu, niti se rat vodio na njenoj teritoriji?! Da je hrvatska vojska ušla u Srbiju i u Beograd, tada bi mogao reći da je Srbija poražena.
2. Hrvatska vojska je imala plan za zauzimanje istočne Slavonije i Baranje, ali vas je NATO savjetovao da to ne radite jer su srpske snage bile dobro ukopane u toj ravnici, te bi vi imali mnogo žrtava a ništa ne bi postigli. Zato ste i predložili mirnu reintegraciju, sve do 1998. godine i Erdutskog sporazuma srpska trobojka se viorila sa vukovarskog vodotornja.
3. Pa uz pomoć te iste Amerike ste i bili došli do Banja Luke... Lijepo si rekao - HV, HVO, Armija BiH i NATO su se borili protiv jedne VRS. NATO je bombardovao položaje srpske vojske, porušio sve releje, veze između brigada su bile pokidane, a vama su pružali logističku podršku i omogućili vam da dođete do Banja Luke... Da je bila ravnopravna borba, to se nikad ne bi desilo.
4. Zaboravljaš Posavinu i Pousorje, srpska vojska je u svim opštinama porazila HV i izbila na Savu. Danas, u svim nekadašnjim većinskim hrvatskim opštinama (kao i u mom gradu), većina su Srbi.
Pozz.

Mile

pre 5 godina

Srbi su imali legitimno pravo da se odvoje od hrvata pocetkom 90-tih, kad su samo 45 godina ranije od istih tih komsija doziveli genocid i stradanje koje do tada nije bilo zabiljezeno u istoriji civilizacije.Pocetkom 90 tih nama su oduzeta sva prava po novom hrvatskom ustavu i postali smo gradjani drugog reda.Pitam se samo sta bi bilo da su Srbi napravili oluju?

ketiS

pre 5 godina

Zaista mi nije jasno zasto se ovoliko uzrujavate oko jedne kicerajske nacionalisticke predstave,koja iz godine u godinu postaje sve smesnija. Kao sto
juce neko rece,niti Gotovina i Markac mogu biti Stepa Stepanovic ili Zivojin Misic,niti pak Tudjman moze biti Karadjordje ili kralj Petar I Karadjordjevic.Takodje glavna tvrdnja novinara o navodnoj "priznatosti" "Oluje" od strane hrvatskih saveznika je najobicniji "spin" i jasno je demantovan od strane izraelskog poslanstva u nasoj zemlji. Jedini razlog izraelskog i americkog prisustva u Kninu je kupoprodajni ugovor vezan za nabavku aviona i nista drugo. No to je sasvim logicno jer,shvatite vec jednom da su interesi jedno a moralna i povesna pitanja nesto sasvim drugo. Osim toga u odnosima izmedju SRba i Hrvata nista nije crno-belo te stoga svi ozbiljni cinioci izbegavaju da se svrstaju na neciju stranu. Konacno,sve ono sto se dogodilo pre 23 godine proizvod je pre svega pogresne srpske politike iz koje treba izvuci odgovarajuce pouke,a to se po mom misljenju vec uveliko cini. Jer danasnja situacija je bitno drugacija i daleko povoljnija po Srbiju. Stoga dosta vise "kmecanja",to bi definitivno trebali da prerastemo.

Nikola

pre 5 godina

"Geopolitika prema malim narodima se uvek menja kroz istoriju..nekada smo mi bili minjenici sveta i dobijali teritorije"

NIkad Srbija nije bila miljenica velikih zapadnih sila...BAS NIKAD ..Srbija tek dobila priliku da sama se oslobodi Turaka kad Rusi zaratili sa Osmanskim carstvom ..i pored oslobodjenja zapad 50 celih godina nije hteo da prizna Srbiju i to je tek ucinio pod pritiskom Rusije 1878 godine ...najveci protivnik nezavistnosti Srbije tad bila Britanija i AustroUgarska.
Da ne duzim dalje ali tako je bilo i svih sledecih godina...SRbija nikad nije imala saveznika na zapadu ... jedino sto ovde misle da su nam Francuzi bili saveznici 1918 a oni gurali Srbe u prve borbene redove da ginu.
u onom u drugom svetskom gde Srpske gradove riljali i nemacki i americki bombarderi dok na Zagreb ni bomba da padne ni sa jedne strane.

ne ljutis

pre 5 godina

@ slavljenik
casno bi bilo da se nakon predaje krajinske vojske potpisao mir,mir koji garantuje oprost svima koji imaju ciste ruke,iskren suzivot i buducnost,to bi onda bio dobar razlog svima za razumnu proslavu,ali,ali,od cije bi onda muke politika zivela?

Utin

pre 5 godina

Da će "priča" ići u ovom pravcu su pokazali još 1992g. jer ni jednog trenutka kao država nisu stali protiv onoga što se dešavalo u novoj Hrvatskoj tvorevini.
(nbgd, 6. avgust 2018 12:08)

Ok znaci oni su trebali da podrze Srbe 90tih zbog zlocina NDH, a srbi posle dva meseca udju u drzavu sa istim tim hrvatima. Da ovaj narod ima karakter nikada ne bi dozvolio zajednicku drzavu jos.prvog puta. I smesno je govoriti sta su drugi trebali.

Podsetilac

pre 5 godina

Pa setimo ciji lobi nas je najvise ocrneo u svetu 90 tih godina, a koje je naoruzavoa i obucavao najvise Hrvate 90 tih. To su ovi sto su bili sada na proslavi Oluje. Jedino sto je SAD 1992 priznala Hrvatsku tek nekoliko meseci kasniej od clanica EU, Vatikana,Rusije ovi su to vec uradili u februaru a Ameri tek u aprilu 1992 godine. Amerika se umesala u rat na ovim prostorima onog dana kada su Aliji nesto ponudili da odbije Kutiljerov plan za Bosnu krajem marta 1992 godine.

bbb

pre 5 godina

svaštanešto

To znaci da svi muskarci RSK od 18 te godine nisu abolirani jer su morali da budu vojnici RSK, i da mogu da budu uhapseni svakog casa, cak i po laznim optuzbama. Samo moze neko iz mesta da kaze da je video ovog sa puskom i eto hapsenja. Zato se u Hrvatsku vracaja samo starci , a mladi i ovi do 50 tak godina sada uzimaju putovnice i domovnice jer im vise vrede od srpskog drzavljanstva i pasosa. Jer sa oni sto nisu hteli 1991 mogu da ptuju i rade sirom EU i da lako odu u Kanadu, SAD ... da i tamo rade.

pitam se

pre 5 godina

''Ко пре схвати, мање ће да пати'', да међународно право и космичка правда не одређују међународне односе и не могу да буду инструмент и обезбеђењу националних инстереса. Политика базирана на ''..сви Срби у једној држави..'', ''...вас не сме нико да бије..'' и слична је осуђена на неуспех докле год за тако нешто нема подршке великих сила. А и кад та подршка стигне, ако нема народа (морталитет вежи од наталитета и исељавање народа са неразвијених територија), нема вајде. Зато је Косова и изгубљено много десетина године пре нас а ''у кога су овце, тога и планина,... је природно стање ствари). Израел, уз помоћ Америке, ради Палестинцима шта хоће јер му се може...Све док не будемо учили на својим грешкама из прошлости, нама неће бити боље.
Моја браћо Срби, памет у главу, манимо се митова и легенди, све снаге усмерити на квалитетно образовање ове наше деце, привредно и национално ајачајмо, зауставимо даљи пад популације а у ову нашу дипломатоију (званичну и незваничну) убацимо школоване и паметне људе да се преокрене овај точак историје мало и у нашу корист. Тада ће нас и други велики народи мало више поштовати па ће нам можда и помоћи да и ми остваримо наше националне интсресе (ако се наравно ускладе да њиховима).

bole

pre 5 godina

(Marko, 6. avgust 2018 18:12)

Dragi Marko isto tako pre Oluje mnogi očevi su proterani iz RSK samo zato što su imali hrvatsko prezime. Sve je to jedan začaran krug nenormalnih mozgova onih najprimitivnijih mogućih. Normalni ljudi se ništa tu nisu pitali jer su bili nadbrojani idiotima kojima se na faci vidi da dve čiste ne mogu da skupe. Pogledajte samo arhivske snjimke da vidite te face.

Istina je dosta kompleksna i nastradali su jako dobri ljudi kojima rat nikada nije bio opcija. Ako je jedna bagra kao Hadžić bio zvaničan prvi predsednik RSK onda je to nešto sa čime ne smeš biti ponosan. Pitaj samo Srbe iz Hrvatske šta misle i šta znaju o sljamu kao što je Hadžić. Znači opet je neki idiot isplivao da zari i pali dok je njemu dupe ususkano i dok je pokrao svoje sunarodnike pošto pisljivog boba nije imao. Isto su i Hrvati imali sa svoje strane, njihova cela elita se obogatila i ustolicila u njihovom domovinskom ratu

To je naš problem, normalni ljudi su jako tihi i nadbrojani.