Sreda, 20.06.2018.

15:10

Liberija povukla priznanje Kosova

Liberija je još jedna od zemalja koja je povukla priznanje nezavisnosti Kosova.

Izvor: B92

Liberija povukla priznanje Kosova IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

111 Komentari

Sortiraj po:

pera

pre 5 godina

Nakon kraja Hladnog rata 1989. Liberija je potonula u građanski rat nekoliko pobunjeničkih grupa koji je sa prekidom od 1997. do 1999. trajao sve do 2003.

Crnci povratnici iz SAD, koji su državu stvorili, po ugledu na Ustav SAD od 1787. doneli su svoj Ustav 1847. koji je još uvek na snazi. Interesantno je napomenuti da prema ovom ustavu belci ne mogu biti državljani republike niti imati pravo glasa.

Na izborima u oktobru 2017, bivši fudbaler i dobitnik zlatne lopte 1995 — Džordž Vea, izabran je za predsednika.
Bas zanimljiva zemlja

var

pre 5 godina

Kao I u slucaju nekih drugih zemalja , Dacic laze.I nije tesko proveriti da laze. Mada krajnje nebitno I irelevantno I da su povukli priznanje , ali da ponovim , Dacic laze. Ovim komentarom ne vredjam nikoga nego iznosim istinu.

Nemanja

pre 5 godina

Neka neki stručnjak da objasni šta znači “lažna država”? Koja je to kategorija? Molim jasnu definiciju, jer bez toga ne vredi da diskutujemo. Samo naivne bu...le će da povezuju u ove besmislice. Jednom priznata tu vise nema pomoći, otvoreni i neprijateljski akt prema komšijama i prema EU a javno smo se obavezali da ne delamo na njihovu štetu. Bahato guranje prsta u oko EU neće da nam donese nikakve rezultate jer može samo da nas udalji od zadatih ciljeva.

tvit

pre 5 godina

E pa vidi Batko, ta Liberija je drzava koja nije u rangu sa SAD Nemackom, Francuskom, VB I slicnim drzavama, povukla je priznanje I verovatno ce se suociti sa raznim ucenama I pritiscima, zbog jedne Srbije, koja je isto tako beznacajna. Mi umesto da kazemo HVALA mi se rugamo. E pa I ne zasluzujemo bolje.
(Grisina, 20. jun 2018 21:44)

E pa vidi bato...
Nadisasmo se magle...
Nigde vetra da raščisti...da progledamo kao narod.

Grisina

pre 5 godina

Ee bas mi je drago. Sad mogu mirno da spavam.
(Batko pamcenje mu kratko, 20. jun 2018 19:51)

E pa vidi Batko, ta Liberija je drzava koja nije u rangu sa SAD Nemackom, Francuskom, VB I slicnim drzavama, povukla je priznanje I verovatno ce se suociti sa raznim ucenama I pritiscima, zbog jedne Srbije, koja je isto tako beznacajna. Mi umesto da kazemo HVALA mi se rugamo. E pa I ne zasluzujemo bolje.

Lacial

pre 5 godina

Da li je moguce da pismo na tako visokom nivou(u slucaju da je pravo) nema nikakav pecat niti zig na sebi? Ovo pismo bi prosecni srednjoskolac mogao da falsifikuje lakse od skolskog opravdanja. Za opravdanje moraju da se pomuce za pecat.

Zemljoradnik

pre 5 godina

... 1. lažnu državu ne priznaje 3/4 čovečanstva, 2. lažnu državu ne priznaju najveće ekonomske , političke i vojne sile budućnosti, 3. lažnu državu ne priznaje jedina super-sila budućnosti - Kina. Toliko.
(Doktor, 20. jun 2018 19:22)
- “Jedina super-sila budućnosti” ne može da reši pitanje Tajvana već 70 godina. Kako će pomoći Srbiji da vrati Kosovo? Uzgred, Tajvan priznaje 19 zemalja. Lako je proveriti na google i kojih je to 19 zemalja. Verujem da nikada ne biste pogodili. Pogledajte i iznenadićete se, zašto moćna Kina ima problem da pod svoj suverenitet vrati Tajvan koji priznaje eto tih 19 zemalja?

ona stvar

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Meni nisu jasni ljudi koji misle da je ovo neki korak ka necemu boljem kad premijerka ove drzave izjavi kako je Kosovo bilo srpsko...

BGD

pre 5 godina

Hvala vam ljudi na ovome. Puno nam znaci svako razmatranje povlacenja u ovom vrtlogu svetskog mulja.(Dragan Ba, 20. jun 2018 15:16)Meni ne znači ništa. Kako to utiče na moj život na bolje?
(TTP, 20. jun 2018 15:48) Tačno. Šta više, povratak Kosova (što je bukvalno nemoguće da se desi) u okvire Srbije verovatno bi rezultovao pogoršanjem prilika za građane Republike Srbije (opšta politička i ekonomska stabilnost bi sigurno bile umanjene, možda bismo čak imali i direkne izdatke iz budžeta Srbije za nerazvijenu južnu pokrajinu).

samo magistar

pre 5 godina

(Doktor, 20. jun 2018 19:22)

Doktore ja već 30 godina slušam kako će SAD i EU biti zamenjeni Rusijom, Kinom, Indijom, Brazilom a u to može da poveruje samo laik koji pada na demagogiju. Ovaj svet mogu da vode samo najuredjenije države koje postoje a Kina je jako daleko od toga, vek i po najmanje u najboljem slučaju.

русвај

pre 5 godina

@ Ah, Sjeverni Kipar ima međunarodno priznanje od samo jedne države pa opet postoji već 35 godina.
(Jeremija, 20. jun 2018 18:29) О томе се и ради, када нелегално отцепљена јужна српска покрајина Косово и Метохија буде призната од стране само једне државе, лако ћемо такву ситуацију решити и ту територију вратити под уставни поредак Републике Србије, тамо где и треба да буде. Можда се то деси и знатно раније. Тако да је ова одлука Либерије одличан корак у жељеном правцу да се поново успостави и право и правда.

Doktor

pre 5 godina

Dakle 5 država je do sada povuklo priznanje lažne države Kosovo. To je bogami ozbiljna stvar, neka priča ko šta hoće. Ovi što se smeju Liberiji neka pogledaju spisak država koje su priznale Kosovo, pa će tek da se pokidaju od smeha šta sve tamo ima. Realno nezavisnost Kosova podržava 30ak zemalja, ovo sve ostalo je pod pritiskom i ucenama. Pritom, još par činjenica o ovome: 1. lažnu državu ne priznaje 3/4 čovečanstva, 2. lažnu državu ne priznaju najveće ekonomske , političke i vojne sile budućnosti, 3. lažnu državu ne priznaje jedina super-sila budućnosti - Kina. Toliko.

Hugo

pre 5 godina

Liberija- jako interesantna drzava, nastala u 19.veku dogovorom Amerikanaca sa oslobdjenim robovima da napuste SAD I nasele odredjenu teritoriju koja je danasnja Liberija. Primeticete da im zastava podseca na americku, elem ti bivsi robovi koji su dosli su sprovodili neku vrstu tiranije prema vecinskim etnickim grupama i plemenima jer su imali podrsku Amerikanaca, zbog toga je u Liberiji besneo civilni rat do pre nekih 15 godina. Nestabilna drzava, mnogo slicniji nama nego sto mislite. A predsednik im je niko drugi nego legendardni bivsi fudbaler-George Weah. Bilo bi sjajno da je bas on procitao da ne priznaju nezavisnost Kosova al sigurno je imao pametnija posla,

Eto, da znate sta je Liberija vi sto se pitate. A sto se tice ovoga, nije lose al mislim da je ovo vise u propagandne svrhe nego u neke sustinske. Al videcemo.

infantilni

pre 5 godina

(rani, 20. jun 2018 18:21)
Mi necemo nikad biti ravnopravni sa Nemackom ili Francuskom ali je svaka zemlja koja povuce priznanje podjednako bitna??? U kom univerzumu 1 covek moze da zastupa te 2 (potpuno razlicite) tvrdnje?!

rani

pre 5 godina

Žalosno je to što još uvek postoji ljudi koji veruju da ćemo mi ući u EU i tu biti ravnopravni, kao i Nemačka ili Francuska! Svaka zemlja na svetu koja povuče priznanje, pa makar ona bila nekome nebitna, dokazuje samo jedno, da smo mi upravu, da je Kosovo i Metohija protivpravno okupirano i da je pravda na našoj strani! Naravno, mi smo kao i uvek kroz istoriju, nezahvalni, sumnjičavi prema prijateljima, u želji da budemo bliski sa onim koji nam ne misli dobro!

MK

pre 5 godina

Odlicna vest jos da se potpise sporazum o ekonomskoj i kulturnoj saradnji, da Liberija pocne da ulaze u Srbiji, da se uvede bezvizni rezim kao sa Iranom da turisti slobodno dolaze bice to veliki napredak za obe zemlje.

Јабучило

pre 5 godina

Dzabe sto je Liberija povukla kad ja kao Srbin i gradjanin Srbije priznajem Kosovo. Liberija je za nas bitna isto koliko i nas stav o Istocnom Timoru ili Južnom Sudanu. Hocemo li mi da idemo u EU i da se uskladjujemo sa njima ili ćemo u uvek biti nesvrstani? Ja nisam nesvrstan niti neutralan, a i ja sam Srbija.
(NATO, 20. jun 2018 17:55)

И у огромној си мањини.

infantilni

pre 5 godina

Nema žurbe.
(Milutin3000, 20. jun 2018 16:28)
A kod nas stopa radjanja 1.4 dece, godisnje se rodi 60k, umre 105k, emigrira 50-60k. Za 30 godina bice nas 0...

Makedonac

pre 5 godina

Dzaba vam sve ovo.Pogledajte nas, Makedoniju je priznalo 140 drzava sveta od kojih i SAD, Rusija, Kina medjutim nemoze uci u EU zato sto nas nije priznala Grcka i saveznici Nemacka, Francuska, Britanija.

To isto vazi i za Srbiju.Nemoze uci u klub EU zato sto su oni priznali Kosovo.Srbija ne ulazi u savez sa Liberijom vec sa Nemackom i Francuskom a svi znamo njihovu politiku.

Ako Srbija dobije severno kosovo odmah priznajte ostatak, medjutin nema ni toga samo zajednica opstina.Steta

Dex

pre 5 godina

Za needukovane ljude:

Predsednik Liberije je veliki ZORZ VEA!
(Jaran, 20. jun 2018 16:14)

Sta ces, nisam studirao fudbal, needukovao sam se studirajuci nesto drugo.

Sve proglasi kao pobedu i baš te briga što nije

pre 5 godina

Povukli priznanje zato što postoje pregovori. Ja ovo čitam kao "Dok niste pregovarali mi smo ga priznavali, a sada kada sedite sa njima za istim stolom i pregovarate, što vlastima na Kosovu daje legitimitet, mi nemamo potrebu da ga priznajemo jer ste to vi sami tim činom već uradili, samo nezvanično." Ne mogu da se ne zapitam, šta bi se desilo da dijaloga izmedu Prištine i Beograda više ne bude?

Небојша

pre 5 godina

Ово је изузетно добра вест за државу Србију. Не само то што су признавање Косова* повукле: Сао Томе и Принципе, Гвинеја Бисао, Суринам, Бурунди и сада Либерија, јер што би се рекло ... конац пуца тамо где је најтањи. Наравно да признање Косова* неће повући САД, Немачка, Енглеска и сл. већ тканина "независности" Косова* дефинитивно је почела да се пара а завршиће се повлачењем признања САД, Немачке, Енглеске... сем ако власти Србије у међувремену не признају независност Косова* и размене амбасадоре са Косовом*.

NATO

pre 5 godina

Dzabe sto je Liberija povukla kad ja kao Srbin i gradjanin Srbije priznajem Kosovo. Liberija je za nas bitna isto koliko i nas stav o Istocnom Timoru ili Južnom Sudanu. Hocemo li mi da idemo u EU i da se uskladjujemo sa njima ili ćemo u uvek biti nesvrstani? Ja nisam nesvrstan niti neutralan, a i ja sam Srbija.

Jfk

pre 5 godina

UN još postoji i što više država koristi svoj glas, UN ima više smisla. Povlačenje ove bruke medjunarodne zajednice u kontekstu prava jeste stabilizacija UN i medjunarodnog poretka. Kosovo nije nezavisno (postoji na volji sile), a još manje je država, a sa istorijom i legitimitetom tek nikakve veze nema.
(jedino moguća odluka, 20. jun 2018 15:33)

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.

Milutin3000

pre 5 godina

@"Vreme radi za nas? Kako vreme radi za nas? Jel srbi dole imaju troje, četvoro dece? Jel albanaca sve manje, ili sve više?"

Odgovor na tvoje pitanje je - Albanaca je sve manje. Prema podacima iz 2015, opšta stopa radjanja na KiM je opala na 2.09 dece po ženi što je granica proste reprodukcije (pocetkom 80ih je bila preko 4.5 dece po ženi), ali imajuci u vidu stepen emigracije jasno je - Kosovo se prazni.

Nema žurbe. Hvala Liberiji.

infantilni

pre 5 godina

Shvati da je međunardno pravo jače od želja i propagande pojedinaca, KiM je autonomna pokrajina u okviru Srbije
(bilo i biće, 20. jun 2018 16:19)
Pokrajina sa nezavisnom Vladom, policijom (uskoro i vojskom), sudstvom, granicnim prelazima, licnim dokumentima, pozivnim brojem, itd. U koju ne smemo bez najave i pasosa...
Prva takva u svetu :D

Dex

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Ne. Medjutim, ljudi bi radije da naslovne strane pune price o (pre)nabujaloj korupciji, javnim ekzekucijama na ulicama nasih gradova, o atentatima na opozicione politicare (O. Ivanovic), otmicama novinara, nelegalnoj gradnji, uzurpaciji zemljista itd. (nema ovde dovoljno prostora da uopsteno nabrojim sve, a kamoli pojedinacne slucajeve).

Doktor demograf

pre 5 godina

Albanaca je sve manje. Prema podacima iz 2015, opšta stopa radjanja na KiM je opala na 2.09 dece po ženi što je granica proste reprodukcije (pocetkom 80ih je bila preko 4.5 dece po ženi), ali imajuci u vidu stepen emigracije jasno je - Kosovo se prazni.

Nema žurbe. Hvala Liberiji.
(Milutin3000, 20. jun 2018 16:28)

A srbi kao sve trče da se vrate tamo, a dok se kosovo isprazni isprazniće se i srbija, oni bar imaju prostu reprodukciju a mi?

bilo i biće

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05)

Shvati da je međunardno pravo jače od želja i propagande pojedinaca, KiM je autonomna pokrajina u okviru Srbije

Nak

pre 5 godina

Joj narode moj koliko ste neinformisani?!!!

Tako je Dacic tvrdio i za Ganu i Guineu Bisao. Posle sam nekoliko nedelja, ispalo da Daciceve izjave nisu bile tacne. Ali, ako ako,sami ste izaberili i Dacica i da njemu verujete. Neka vam je sa srecom!

123

pre 5 godina

Vidim neupuceni kazu "sve sila do sile" ,istina,mozda nisu mocne zemelje,ali sama cinjenica da zemlje razmatraju i povlace priznanje govori mnogo toga. Najpre govori da SAD i UK nisu toliko mocne i uticajne kao pre, a da su se manje zemlje ,koje su bile prisiljene da priznaju tzv. drzavu Kosovo, sada smelije i mozda uvidjaju koliko je nepravedno i nelegalno priznati tzv. drzavu Kosovo! Menja se geopolitika,rekao sam odavno da vreme radi za nas i da zato Zapad pozuruje nase politicare da sto pre "rese" problem tako sto ce potpisati Briselski (sramni) sporazum! Vreme radi za nas!!!
(Eidos, 20. jun 2018 15:43)

Vreme radi za nas? Kako vreme radi za nas? Jel srbi dole imaju troje, četvoro dece? Jel albanaca sve manje, ili sve više? Vreme radi za one kojih je sve više. Takvima će vremenom sve sile stati iza leđa. Morate da razumete da niko nikada nije uspeo toliki broj ljudi da natera da budu deo neke države. Katalonija? Pa tamo 30-40% ljudi ne žele samostalnost, ista kultura, vera, tradicija i opet će se vremenom udaljavati od Španije.

funkcionalnonepismen

pre 5 godina

Glavni grad Liberije, Monrovija, nosi ime po predsedniku SADa, Monrou- osnovali su je oslobodjenji americki robovi, i oni su jedna od tri drzave koje su ocuvale nezavisnost u Africi. Nije toliko nebitna zemlja koliko prosecno (ne)obrazovan covek misli, pogotovu u pogledu njihovog odnosa sa SAD. Dovoljno je znati zastavu..

milodar

pre 5 godina

@Pera Peric Liberija je veca drzava nego npr. Nauru koji je prvi priznao Kosovo. Jos veca je pobeda kada se uzme u obzir da su Liberiju osnovali americki afrikanci koji su se vratili u Afriku posto su se oslobodili ropstva.
Ovo je prst u oko Americi.

Petar S.

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05) 

Uopste mi nije jasno kad i gde je "98% stanovnistva Kosmeta 'glasalo' za nezavisnost", posto 2008 kada je nezavisnost KiM proglasena NIJE bilo nikakvog referenduma.
Osim ako se misli na onaj "referendum" iz 1992 koji je odrzan po privatnim kucama I BEZ BIRACKIH SPISKOVA (posto su njih drzali Srbi), tako da se ni nezna koliki je broj izaslih na glasanje. Taj "referendum je toliko nelegalan da ga cak i promoteri nezavisnosti Kosmeta NE POMINJU.
SVE po pitanju (nezavisnog)Kosmeta je nelegalno.

Milan

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05)
JFK molim te da mi dostaviš tačno kada je održano ovo glasanje!!! Hvala unapred. U svakom slučaju ako Srbi na severu Kosova i Metohije glasaju za Srbiju ti se slažeš da je u redu da ono ostane u Srbiji. Ili ukoliko Srbi iz Republike Srpske glasaju da se pripoje Srbiji ti se slažeš da se pripoje. Nego ti si dečko pomešao Krim gde je 98% stanovništva glasalo za pripajanje Rusiji sa Kosovom i Metohijom. I to je u redu.

komentar

pre 5 godina

Po popisu iz 2013 Liberija ima 4 300 000 stanovnika i neki osporavaju njen znacaj , ali isti ti uvazavaju zemlje koje imaju 200 300 ili 600 hiljda stanovnika i njihov stav je "bitan". Licemerju nikad kraja.

Fei Li

pre 5 godina

Znate kako se kaže, zrno po zrno -pogača.
Liberija sigurno nije najbitnija država na svetu, ali je za nas bitno da što manje država priznaje tu "nezavisnost".

Nadam se samo da naši političari neće da nas prodaju,,onda je sve ovo uzalud.

jedino moguća odluka

pre 5 godina

UN još postoji i što više država koristi svoj glas, UN ima više smisla. Povlačenje ove bruke medjunarodne zajednice u kontekstu prava jeste stabilizacija UN i medjunarodnog poretka. Kosovo nije nezavisno (postoji na volji sile), a još manje je država, a sa istorijom i legitimitetom tek nikakve veze nema.

Petar S.

pre 5 godina

Hvala Liberiji.
Broj povucenih priznanja se opasno priblizava tome da obori broj onih koji su priznali Kosmet ISPOD 100, sto je psiholoska granica. Povlacenje priznanja je takodje indikator slabljenja uticaja Zapada na Svetsku scenu.
Ako broj zaista spadne na ispod 100 Srbija cak moze sebi da dozvoli da prosiri svoju listu zahteva, jer trend je takav da ce u buducnosti sve vise i vise zemalja povlaciti priznanja.
Bravo Dacicu.

TTP

pre 5 godina

Hvala vam ljudi na ovome. Puno nam znaci svako razmatranje povlacenja u ovom vrtlogu svetskog mulja.
(Dragan Ba, 20. jun 2018 15:16)

Meni ne znači ništa. Kako to utiče na moj život na bolje?

infantilni

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Ama nebitno je. Da povuku svi osim USA, UK, Francuske i Nemacke - nebitno. Isto kao i da prizna svih 200, 110 ili samo 10...
UN je nebitna organizacija a cak i da nije, u UN je vecina nebitna dok god postoji veto...

Killer

pre 5 godina

Mala i beznacajna zemlja kazete? A nije bila mala i beznacajna kad se saopstava da je 110 clanica UN priznalo Kosiovo. Dakle kad priznaje onda je bitan broj. A kad povlaci ma to je neka nebitna clanica.

Sensei

pre 5 godina

Danas Liberija sutra USA, GB i Francuska...oh wait.
(pistolj mi se sastoji od lakih legura, 20. jun 2018 15:16)

Isto vazi i za priznavanje. Danas Dzibuti, sutra Rusija, Kina, Indija...oh wait!

Јабучило

pre 5 godina

sve sila do sile! A sta ce da im kazemo kad ga za par meseci i sami priznamo?!
(Kavric, 20. jun 2018 15:18)

Либерија није сила, слажем се. Али је управо умањила број држава које признају Косово* за један. Уместо да будеш захвалан, ти понижаваш. Што се властодржаца тиче, надам се да неће извршити неопростиво дело против интереса српског народа, државе и здравог разума. Ако ништа друго, то би их коштало власти.

Ben Dover

pre 5 godina

Čovek bi pomislio da sve to mnogo ozbiljnije funkcioniše, a ne kao ''čuli smo da Beograd neće da pregovara'' i to je to, hajde da ga priznamo. Ko zna koliko ih je na taj ili sličan način i priznalo. Ovi prethodni što su povukli priznanje izjaviše nešto kao ''mi smo to priznali?!''

C i n i k

pre 5 godina

Ok, ali kakva je korist to za Srbiju? Koju tezinu ima Liberija? Kosovo je nezavisno, pogotovo od Srbije, a posto su ga najmocnije drzave na ovoj planeti priznale, malo je bolesno da nam "povlacenje" priznanja Liberije ili bilo koje 2.drzave koja nije u Qvinti, nesto doprinosi.
Citav problem Srbije je samo 1, mi smo ruska gubernija.Tacka.Epilog je time jasan i nepromenljiv.

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 5 godina

Jedni povuku, drugi priznaju, opet se na isto svodi. Očekujem Đurića i njegovu matematiku, biće da je 69:0 za Srbiju...

dzoni

pre 5 godina

Liberija je veca od Srbije zajedno sa Kosovom ..ali dzabe kad znamo da ce Srbija da prizna tj vec je priznala pasose Kosova ..a pasose ne izdaje mesna zajednica vec drzave.

Eidos

pre 5 godina

Vidim neupuceni kazu "sve sila do sile" ,istina,mozda nisu mocne zemelje,ali sama cinjenica da zemlje razmatraju i povlace priznanje govori mnogo toga. Najpre govori da SAD i UK nisu toliko mocne i uticajne kao pre, a da su se manje zemlje ,koje su bile prisiljene da priznaju tzv. drzavu Kosovo, sada smelije i mozda uvidjaju koliko je nepravedno i nelegalno priznati tzv. drzavu Kosovo! Menja se geopolitika,rekao sam odavno da vreme radi za nas i da zato Zapad pozuruje nase politicare da sto pre "rese" problem tako sto ce potpisati Briselski (sramni) sporazum! Vreme radi za nas!!!

GoGo

pre 5 godina

Liberija i nije neka sila, ali hvala im, sta drugo reci. Uprkos pritisku velikih sila odlucili su da nas ispostuju. Doduse nama je tesko ugoditi, realno i da Amerika povuce priznanje mi bi se nesto bunili.

Killer

pre 5 godina

Mala i beznacajna zemlja kazete? A nije bila mala i beznacajna kad se saopstava da je 110 clanica UN priznalo Kosiovo. Dakle kad priznaje onda je bitan broj. A kad povlaci ma to je neka nebitna clanica.

Eidos

pre 5 godina

Vidim neupuceni kazu "sve sila do sile" ,istina,mozda nisu mocne zemelje,ali sama cinjenica da zemlje razmatraju i povlace priznanje govori mnogo toga. Najpre govori da SAD i UK nisu toliko mocne i uticajne kao pre, a da su se manje zemlje ,koje su bile prisiljene da priznaju tzv. drzavu Kosovo, sada smelije i mozda uvidjaju koliko je nepravedno i nelegalno priznati tzv. drzavu Kosovo! Menja se geopolitika,rekao sam odavno da vreme radi za nas i da zato Zapad pozuruje nase politicare da sto pre "rese" problem tako sto ce potpisati Briselski (sramni) sporazum! Vreme radi za nas!!!

Јабучило

pre 5 godina

Dzabe sto je Liberija povukla kad ja kao Srbin i gradjanin Srbije priznajem Kosovo. Liberija je za nas bitna isto koliko i nas stav o Istocnom Timoru ili Južnom Sudanu. Hocemo li mi da idemo u EU i da se uskladjujemo sa njima ili ćemo u uvek biti nesvrstani? Ja nisam nesvrstan niti neutralan, a i ja sam Srbija.
(NATO, 20. jun 2018 17:55)

И у огромној си мањини.

Fei Li

pre 5 godina

Znate kako se kaže, zrno po zrno -pogača.
Liberija sigurno nije najbitnija država na svetu, ali je za nas bitno da što manje država priznaje tu "nezavisnost".

Nadam se samo da naši političari neće da nas prodaju,,onda je sve ovo uzalud.

Doktor

pre 5 godina

Dakle 5 država je do sada povuklo priznanje lažne države Kosovo. To je bogami ozbiljna stvar, neka priča ko šta hoće. Ovi što se smeju Liberiji neka pogledaju spisak država koje su priznale Kosovo, pa će tek da se pokidaju od smeha šta sve tamo ima. Realno nezavisnost Kosova podržava 30ak zemalja, ovo sve ostalo je pod pritiskom i ucenama. Pritom, još par činjenica o ovome: 1. lažnu državu ne priznaje 3/4 čovečanstva, 2. lažnu državu ne priznaju najveće ekonomske , političke i vojne sile budućnosti, 3. lažnu državu ne priznaje jedina super-sila budućnosti - Kina. Toliko.

Petar S.

pre 5 godina

Hvala Liberiji.
Broj povucenih priznanja se opasno priblizava tome da obori broj onih koji su priznali Kosmet ISPOD 100, sto je psiholoska granica. Povlacenje priznanja je takodje indikator slabljenja uticaja Zapada na Svetsku scenu.
Ako broj zaista spadne na ispod 100 Srbija cak moze sebi da dozvoli da prosiri svoju listu zahteva, jer trend je takav da ce u buducnosti sve vise i vise zemalja povlaciti priznanja.
Bravo Dacicu.

GoGo

pre 5 godina

Liberija i nije neka sila, ali hvala im, sta drugo reci. Uprkos pritisku velikih sila odlucili su da nas ispostuju. Doduse nama je tesko ugoditi, realno i da Amerika povuce priznanje mi bi se nesto bunili.

komentar

pre 5 godina

Po popisu iz 2013 Liberija ima 4 300 000 stanovnika i neki osporavaju njen znacaj , ali isti ti uvazavaju zemlje koje imaju 200 300 ili 600 hiljda stanovnika i njihov stav je "bitan". Licemerju nikad kraja.

Milutin3000

pre 5 godina

@"Vreme radi za nas? Kako vreme radi za nas? Jel srbi dole imaju troje, četvoro dece? Jel albanaca sve manje, ili sve više?"

Odgovor na tvoje pitanje je - Albanaca je sve manje. Prema podacima iz 2015, opšta stopa radjanja na KiM je opala na 2.09 dece po ženi što je granica proste reprodukcije (pocetkom 80ih je bila preko 4.5 dece po ženi), ali imajuci u vidu stepen emigracije jasno je - Kosovo se prazni.

Nema žurbe. Hvala Liberiji.

bilo i biće

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05)

Shvati da je međunardno pravo jače od želja i propagande pojedinaca, KiM je autonomna pokrajina u okviru Srbije

milodar

pre 5 godina

@Pera Peric Liberija je veca drzava nego npr. Nauru koji je prvi priznao Kosovo. Jos veca je pobeda kada se uzme u obzir da su Liberiju osnovali americki afrikanci koji su se vratili u Afriku posto su se oslobodili ropstva.
Ovo je prst u oko Americi.

Grisina

pre 5 godina

Ee bas mi je drago. Sad mogu mirno da spavam.
(Batko pamcenje mu kratko, 20. jun 2018 19:51)

E pa vidi Batko, ta Liberija je drzava koja nije u rangu sa SAD Nemackom, Francuskom, VB I slicnim drzavama, povukla je priznanje I verovatno ce se suociti sa raznim ucenama I pritiscima, zbog jedne Srbije, koja je isto tako beznacajna. Mi umesto da kazemo HVALA mi se rugamo. E pa I ne zasluzujemo bolje.

MK

pre 5 godina

Odlicna vest jos da se potpise sporazum o ekonomskoj i kulturnoj saradnji, da Liberija pocne da ulaze u Srbiji, da se uvede bezvizni rezim kao sa Iranom da turisti slobodno dolaze bice to veliki napredak za obe zemlje.

Doktor demograf

pre 5 godina

Albanaca je sve manje. Prema podacima iz 2015, opšta stopa radjanja na KiM je opala na 2.09 dece po ženi što je granica proste reprodukcije (pocetkom 80ih je bila preko 4.5 dece po ženi), ali imajuci u vidu stepen emigracije jasno je - Kosovo se prazni.

Nema žurbe. Hvala Liberiji.
(Milutin3000, 20. jun 2018 16:28)

A srbi kao sve trče da se vrate tamo, a dok se kosovo isprazni isprazniće se i srbija, oni bar imaju prostu reprodukciju a mi?

jedino moguća odluka

pre 5 godina

UN još postoji i što više država koristi svoj glas, UN ima više smisla. Povlačenje ove bruke medjunarodne zajednice u kontekstu prava jeste stabilizacija UN i medjunarodnog poretka. Kosovo nije nezavisno (postoji na volji sile), a još manje je država, a sa istorijom i legitimitetom tek nikakve veze nema.

Petar S.

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05) 

Uopste mi nije jasno kad i gde je "98% stanovnistva Kosmeta 'glasalo' za nezavisnost", posto 2008 kada je nezavisnost KiM proglasena NIJE bilo nikakvog referenduma.
Osim ako se misli na onaj "referendum" iz 1992 koji je odrzan po privatnim kucama I BEZ BIRACKIH SPISKOVA (posto su njih drzali Srbi), tako da se ni nezna koliki je broj izaslih na glasanje. Taj "referendum je toliko nelegalan da ga cak i promoteri nezavisnosti Kosmeta NE POMINJU.
SVE po pitanju (nezavisnog)Kosmeta je nelegalno.

infantilni

pre 5 godina

Nema žurbe.
(Milutin3000, 20. jun 2018 16:28)
A kod nas stopa radjanja 1.4 dece, godisnje se rodi 60k, umre 105k, emigrira 50-60k. Za 30 godina bice nas 0...

infantilni

pre 5 godina

Shvati da je međunardno pravo jače od želja i propagande pojedinaca, KiM je autonomna pokrajina u okviru Srbije
(bilo i biće, 20. jun 2018 16:19)
Pokrajina sa nezavisnom Vladom, policijom (uskoro i vojskom), sudstvom, granicnim prelazima, licnim dokumentima, pozivnim brojem, itd. U koju ne smemo bez najave i pasosa...
Prva takva u svetu :D

русвај

pre 5 godina

@ Ah, Sjeverni Kipar ima međunarodno priznanje od samo jedne države pa opet postoji već 35 godina.
(Jeremija, 20. jun 2018 18:29) О томе се и ради, када нелегално отцепљена јужна српска покрајина Косово и Метохија буде призната од стране само једне државе, лако ћемо такву ситуацију решити и ту територију вратити под уставни поредак Републике Србије, тамо где и треба да буде. Можда се то деси и знатно раније. Тако да је ова одлука Либерије одличан корак у жељеном правцу да се поново успостави и право и правда.

NATO

pre 5 godina

Dzabe sto je Liberija povukla kad ja kao Srbin i gradjanin Srbije priznajem Kosovo. Liberija je za nas bitna isto koliko i nas stav o Istocnom Timoru ili Južnom Sudanu. Hocemo li mi da idemo u EU i da se uskladjujemo sa njima ili ćemo u uvek biti nesvrstani? Ja nisam nesvrstan niti neutralan, a i ja sam Srbija.

Nak

pre 5 godina

Joj narode moj koliko ste neinformisani?!!!

Tako je Dacic tvrdio i za Ganu i Guineu Bisao. Posle sam nekoliko nedelja, ispalo da Daciceve izjave nisu bile tacne. Ali, ako ako,sami ste izaberili i Dacica i da njemu verujete. Neka vam je sa srecom!

dzoni

pre 5 godina

Liberija je veca od Srbije zajedno sa Kosovom ..ali dzabe kad znamo da ce Srbija da prizna tj vec je priznala pasose Kosova ..a pasose ne izdaje mesna zajednica vec drzave.

TTP

pre 5 godina

Hvala vam ljudi na ovome. Puno nam znaci svako razmatranje povlacenja u ovom vrtlogu svetskog mulja.
(Dragan Ba, 20. jun 2018 15:16)

Meni ne znači ništa. Kako to utiče na moj život na bolje?

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 5 godina

Jedni povuku, drugi priznaju, opet se na isto svodi. Očekujem Đurića i njegovu matematiku, biće da je 69:0 za Srbiju...

Makedonac

pre 5 godina

Dzaba vam sve ovo.Pogledajte nas, Makedoniju je priznalo 140 drzava sveta od kojih i SAD, Rusija, Kina medjutim nemoze uci u EU zato sto nas nije priznala Grcka i saveznici Nemacka, Francuska, Britanija.

To isto vazi i za Srbiju.Nemoze uci u klub EU zato sto su oni priznali Kosovo.Srbija ne ulazi u savez sa Liberijom vec sa Nemackom i Francuskom a svi znamo njihovu politiku.

Ako Srbija dobije severno kosovo odmah priznajte ostatak, medjutin nema ni toga samo zajednica opstina.Steta

Zemljoradnik

pre 5 godina

... 1. lažnu državu ne priznaje 3/4 čovečanstva, 2. lažnu državu ne priznaju najveće ekonomske , političke i vojne sile budućnosti, 3. lažnu državu ne priznaje jedina super-sila budućnosti - Kina. Toliko.
(Doktor, 20. jun 2018 19:22)
- “Jedina super-sila budućnosti” ne može da reši pitanje Tajvana već 70 godina. Kako će pomoći Srbiji da vrati Kosovo? Uzgred, Tajvan priznaje 19 zemalja. Lako je proveriti na google i kojih je to 19 zemalja. Verujem da nikada ne biste pogodili. Pogledajte i iznenadićete se, zašto moćna Kina ima problem da pod svoj suverenitet vrati Tajvan koji priznaje eto tih 19 zemalja?

Јабучило

pre 5 godina

sve sila do sile! A sta ce da im kazemo kad ga za par meseci i sami priznamo?!
(Kavric, 20. jun 2018 15:18)

Либерија није сила, слажем се. Али је управо умањила број држава које признају Косово* за један. Уместо да будеш захвалан, ти понижаваш. Што се властодржаца тиче, надам се да неће извршити неопростиво дело против интереса српског народа, државе и здравог разума. Ако ништа друго, то би их коштало власти.

Milan

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05)
JFK molim te da mi dostaviš tačno kada je održano ovo glasanje!!! Hvala unapred. U svakom slučaju ako Srbi na severu Kosova i Metohije glasaju za Srbiju ti se slažeš da je u redu da ono ostane u Srbiji. Ili ukoliko Srbi iz Republike Srpske glasaju da se pripoje Srbiji ti se slažeš da se pripoje. Nego ti si dečko pomešao Krim gde je 98% stanovništva glasalo za pripajanje Rusiji sa Kosovom i Metohijom. I to je u redu.

samo magistar

pre 5 godina

(Doktor, 20. jun 2018 19:22)

Doktore ja već 30 godina slušam kako će SAD i EU biti zamenjeni Rusijom, Kinom, Indijom, Brazilom a u to može da poveruje samo laik koji pada na demagogiju. Ovaj svet mogu da vode samo najuredjenije države koje postoje a Kina je jako daleko od toga, vek i po najmanje u najboljem slučaju.

ona stvar

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Meni nisu jasni ljudi koji misle da je ovo neki korak ka necemu boljem kad premijerka ove drzave izjavi kako je Kosovo bilo srpsko...

C i n i k

pre 5 godina

Ok, ali kakva je korist to za Srbiju? Koju tezinu ima Liberija? Kosovo je nezavisno, pogotovo od Srbije, a posto su ga najmocnije drzave na ovoj planeti priznale, malo je bolesno da nam "povlacenje" priznanja Liberije ili bilo koje 2.drzave koja nije u Qvinti, nesto doprinosi.
Citav problem Srbije je samo 1, mi smo ruska gubernija.Tacka.Epilog je time jasan i nepromenljiv.

Sensei

pre 5 godina

Danas Liberija sutra USA, GB i Francuska...oh wait.
(pistolj mi se sastoji od lakih legura, 20. jun 2018 15:16)

Isto vazi i za priznavanje. Danas Dzibuti, sutra Rusija, Kina, Indija...oh wait!

funkcionalnonepismen

pre 5 godina

Glavni grad Liberije, Monrovija, nosi ime po predsedniku SADa, Monrou- osnovali su je oslobodjenji americki robovi, i oni su jedna od tri drzave koje su ocuvale nezavisnost u Africi. Nije toliko nebitna zemlja koliko prosecno (ne)obrazovan covek misli, pogotovu u pogledu njihovog odnosa sa SAD. Dovoljno je znati zastavu..

Dex

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Ne. Medjutim, ljudi bi radije da naslovne strane pune price o (pre)nabujaloj korupciji, javnim ekzekucijama na ulicama nasih gradova, o atentatima na opozicione politicare (O. Ivanovic), otmicama novinara, nelegalnoj gradnji, uzurpaciji zemljista itd. (nema ovde dovoljno prostora da uopsteno nabrojim sve, a kamoli pojedinacne slucajeve).

Небојша

pre 5 godina

Ово је изузетно добра вест за државу Србију. Не само то што су признавање Косова* повукле: Сао Томе и Принципе, Гвинеја Бисао, Суринам, Бурунди и сада Либерија, јер што би се рекло ... конац пуца тамо где је најтањи. Наравно да признање Косова* неће повући САД, Немачка, Енглеска и сл. већ тканина "независности" Косова* дефинитивно је почела да се пара а завршиће се повлачењем признања САД, Немачке, Енглеске... сем ако власти Србије у међувремену не признају независност Косова* и размене амбасадоре са Косовом*.

Dex

pre 5 godina

Za needukovane ljude:

Predsednik Liberije je veliki ZORZ VEA!
(Jaran, 20. jun 2018 16:14)

Sta ces, nisam studirao fudbal, needukovao sam se studirajuci nesto drugo.

Lacial

pre 5 godina

Da li je moguce da pismo na tako visokom nivou(u slucaju da je pravo) nema nikakav pecat niti zig na sebi? Ovo pismo bi prosecni srednjoskolac mogao da falsifikuje lakse od skolskog opravdanja. Za opravdanje moraju da se pomuce za pecat.

Hugo

pre 5 godina

Liberija- jako interesantna drzava, nastala u 19.veku dogovorom Amerikanaca sa oslobdjenim robovima da napuste SAD I nasele odredjenu teritoriju koja je danasnja Liberija. Primeticete da im zastava podseca na americku, elem ti bivsi robovi koji su dosli su sprovodili neku vrstu tiranije prema vecinskim etnickim grupama i plemenima jer su imali podrsku Amerikanaca, zbog toga je u Liberiji besneo civilni rat do pre nekih 15 godina. Nestabilna drzava, mnogo slicniji nama nego sto mislite. A predsednik im je niko drugi nego legendardni bivsi fudbaler-George Weah. Bilo bi sjajno da je bas on procitao da ne priznaju nezavisnost Kosova al sigurno je imao pametnija posla,

Eto, da znate sta je Liberija vi sto se pitate. A sto se tice ovoga, nije lose al mislim da je ovo vise u propagandne svrhe nego u neke sustinske. Al videcemo.

rani

pre 5 godina

Žalosno je to što još uvek postoji ljudi koji veruju da ćemo mi ući u EU i tu biti ravnopravni, kao i Nemačka ili Francuska! Svaka zemlja na svetu koja povuče priznanje, pa makar ona bila nekome nebitna, dokazuje samo jedno, da smo mi upravu, da je Kosovo i Metohija protivpravno okupirano i da je pravda na našoj strani! Naravno, mi smo kao i uvek kroz istoriju, nezahvalni, sumnjičavi prema prijateljima, u želji da budemo bliski sa onim koji nam ne misli dobro!

Jfk

pre 5 godina

UN još postoji i što više država koristi svoj glas, UN ima više smisla. Povlačenje ove bruke medjunarodne zajednice u kontekstu prava jeste stabilizacija UN i medjunarodnog poretka. Kosovo nije nezavisno (postoji na volji sile), a još manje je država, a sa istorijom i legitimitetom tek nikakve veze nema.
(jedino moguća odluka, 20. jun 2018 15:33)

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.

Sve proglasi kao pobedu i baš te briga što nije

pre 5 godina

Povukli priznanje zato što postoje pregovori. Ja ovo čitam kao "Dok niste pregovarali mi smo ga priznavali, a sada kada sedite sa njima za istim stolom i pregovarate, što vlastima na Kosovu daje legitimitet, mi nemamo potrebu da ga priznajemo jer ste to vi sami tim činom već uradili, samo nezvanično." Ne mogu da se ne zapitam, šta bi se desilo da dijaloga izmedu Prištine i Beograda više ne bude?

BGD

pre 5 godina

Hvala vam ljudi na ovome. Puno nam znaci svako razmatranje povlacenja u ovom vrtlogu svetskog mulja.(Dragan Ba, 20. jun 2018 15:16)Meni ne znači ništa. Kako to utiče na moj život na bolje?
(TTP, 20. jun 2018 15:48) Tačno. Šta više, povratak Kosova (što je bukvalno nemoguće da se desi) u okvire Srbije verovatno bi rezultovao pogoršanjem prilika za građane Republike Srbije (opšta politička i ekonomska stabilnost bi sigurno bile umanjene, možda bismo čak imali i direkne izdatke iz budžeta Srbije za nerazvijenu južnu pokrajinu).

tvit

pre 5 godina

E pa vidi Batko, ta Liberija je drzava koja nije u rangu sa SAD Nemackom, Francuskom, VB I slicnim drzavama, povukla je priznanje I verovatno ce se suociti sa raznim ucenama I pritiscima, zbog jedne Srbije, koja je isto tako beznacajna. Mi umesto da kazemo HVALA mi se rugamo. E pa I ne zasluzujemo bolje.
(Grisina, 20. jun 2018 21:44)

E pa vidi bato...
Nadisasmo se magle...
Nigde vetra da raščisti...da progledamo kao narod.

infantilni

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Ama nebitno je. Da povuku svi osim USA, UK, Francuske i Nemacke - nebitno. Isto kao i da prizna svih 200, 110 ili samo 10...
UN je nebitna organizacija a cak i da nije, u UN je vecina nebitna dok god postoji veto...

123

pre 5 godina

Vidim neupuceni kazu "sve sila do sile" ,istina,mozda nisu mocne zemelje,ali sama cinjenica da zemlje razmatraju i povlace priznanje govori mnogo toga. Najpre govori da SAD i UK nisu toliko mocne i uticajne kao pre, a da su se manje zemlje ,koje su bile prisiljene da priznaju tzv. drzavu Kosovo, sada smelije i mozda uvidjaju koliko je nepravedno i nelegalno priznati tzv. drzavu Kosovo! Menja se geopolitika,rekao sam odavno da vreme radi za nas i da zato Zapad pozuruje nase politicare da sto pre "rese" problem tako sto ce potpisati Briselski (sramni) sporazum! Vreme radi za nas!!!
(Eidos, 20. jun 2018 15:43)

Vreme radi za nas? Kako vreme radi za nas? Jel srbi dole imaju troje, četvoro dece? Jel albanaca sve manje, ili sve više? Vreme radi za one kojih je sve više. Takvima će vremenom sve sile stati iza leđa. Morate da razumete da niko nikada nije uspeo toliki broj ljudi da natera da budu deo neke države. Katalonija? Pa tamo 30-40% ljudi ne žele samostalnost, ista kultura, vera, tradicija i opet će se vremenom udaljavati od Španije.

infantilni

pre 5 godina

(rani, 20. jun 2018 18:21)
Mi necemo nikad biti ravnopravni sa Nemackom ili Francuskom ali je svaka zemlja koja povuce priznanje podjednako bitna??? U kom univerzumu 1 covek moze da zastupa te 2 (potpuno razlicite) tvrdnje?!

Ben Dover

pre 5 godina

Čovek bi pomislio da sve to mnogo ozbiljnije funkcioniše, a ne kao ''čuli smo da Beograd neće da pregovara'' i to je to, hajde da ga priznamo. Ko zna koliko ih je na taj ili sličan način i priznalo. Ovi prethodni što su povukli priznanje izjaviše nešto kao ''mi smo to priznali?!''

var

pre 5 godina

Kao I u slucaju nekih drugih zemalja , Dacic laze.I nije tesko proveriti da laze. Mada krajnje nebitno I irelevantno I da su povukli priznanje , ali da ponovim , Dacic laze. Ovim komentarom ne vredjam nikoga nego iznosim istinu.

Nemanja

pre 5 godina

Neka neki stručnjak da objasni šta znači “lažna država”? Koja je to kategorija? Molim jasnu definiciju, jer bez toga ne vredi da diskutujemo. Samo naivne bu...le će da povezuju u ove besmislice. Jednom priznata tu vise nema pomoći, otvoreni i neprijateljski akt prema komšijama i prema EU a javno smo se obavezali da ne delamo na njihovu štetu. Bahato guranje prsta u oko EU neće da nam donese nikakve rezultate jer može samo da nas udalji od zadatih ciljeva.

pera

pre 5 godina

Nakon kraja Hladnog rata 1989. Liberija je potonula u građanski rat nekoliko pobunjeničkih grupa koji je sa prekidom od 1997. do 1999. trajao sve do 2003.

Crnci povratnici iz SAD, koji su državu stvorili, po ugledu na Ustav SAD od 1787. doneli su svoj Ustav 1847. koji je još uvek na snazi. Interesantno je napomenuti da prema ovom ustavu belci ne mogu biti državljani republike niti imati pravo glasa.

Na izborima u oktobru 2017, bivši fudbaler i dobitnik zlatne lopte 1995 — Džordž Vea, izabran je za predsednika.
Bas zanimljiva zemlja

Makedonac

pre 5 godina

Dzaba vam sve ovo.Pogledajte nas, Makedoniju je priznalo 140 drzava sveta od kojih i SAD, Rusija, Kina medjutim nemoze uci u EU zato sto nas nije priznala Grcka i saveznici Nemacka, Francuska, Britanija.

To isto vazi i za Srbiju.Nemoze uci u klub EU zato sto su oni priznali Kosovo.Srbija ne ulazi u savez sa Liberijom vec sa Nemackom i Francuskom a svi znamo njihovu politiku.

Ako Srbija dobije severno kosovo odmah priznajte ostatak, medjutin nema ni toga samo zajednica opstina.Steta

Rđavom kupcu i dlaka smeta

pre 5 godina

Jedni povuku, drugi priznaju, opet se na isto svodi. Očekujem Đurića i njegovu matematiku, biće da je 69:0 za Srbiju...

var

pre 5 godina

Kao I u slucaju nekih drugih zemalja , Dacic laze.I nije tesko proveriti da laze. Mada krajnje nebitno I irelevantno I da su povukli priznanje , ali da ponovim , Dacic laze. Ovim komentarom ne vredjam nikoga nego iznosim istinu.

Doktor demograf

pre 5 godina

Albanaca je sve manje. Prema podacima iz 2015, opšta stopa radjanja na KiM je opala na 2.09 dece po ženi što je granica proste reprodukcije (pocetkom 80ih je bila preko 4.5 dece po ženi), ali imajuci u vidu stepen emigracije jasno je - Kosovo se prazni.

Nema žurbe. Hvala Liberiji.
(Milutin3000, 20. jun 2018 16:28)

A srbi kao sve trče da se vrate tamo, a dok se kosovo isprazni isprazniće se i srbija, oni bar imaju prostu reprodukciju a mi?

Zemljoradnik

pre 5 godina

... 1. lažnu državu ne priznaje 3/4 čovečanstva, 2. lažnu državu ne priznaju najveće ekonomske , političke i vojne sile budućnosti, 3. lažnu državu ne priznaje jedina super-sila budućnosti - Kina. Toliko.
(Doktor, 20. jun 2018 19:22)
- “Jedina super-sila budućnosti” ne može da reši pitanje Tajvana već 70 godina. Kako će pomoći Srbiji da vrati Kosovo? Uzgred, Tajvan priznaje 19 zemalja. Lako je proveriti na google i kojih je to 19 zemalja. Verujem da nikada ne biste pogodili. Pogledajte i iznenadićete se, zašto moćna Kina ima problem da pod svoj suverenitet vrati Tajvan koji priznaje eto tih 19 zemalja?

infantilni

pre 5 godina

Nema žurbe.
(Milutin3000, 20. jun 2018 16:28)
A kod nas stopa radjanja 1.4 dece, godisnje se rodi 60k, umre 105k, emigrira 50-60k. Za 30 godina bice nas 0...

Јабучило

pre 5 godina

sve sila do sile! A sta ce da im kazemo kad ga za par meseci i sami priznamo?!
(Kavric, 20. jun 2018 15:18)

Либерија није сила, слажем се. Али је управо умањила број држава које признају Косово* за један. Уместо да будеш захвалан, ти понижаваш. Што се властодржаца тиче, надам се да неће извршити неопростиво дело против интереса српског народа, државе и здравог разума. Ако ништа друго, то би их коштало власти.

Nemanja

pre 5 godina

Neka neki stručnjak da objasni šta znači “lažna država”? Koja je to kategorija? Molim jasnu definiciju, jer bez toga ne vredi da diskutujemo. Samo naivne bu...le će da povezuju u ove besmislice. Jednom priznata tu vise nema pomoći, otvoreni i neprijateljski akt prema komšijama i prema EU a javno smo se obavezali da ne delamo na njihovu štetu. Bahato guranje prsta u oko EU neće da nam donese nikakve rezultate jer može samo da nas udalji od zadatih ciljeva.

TTP

pre 5 godina

Hvala vam ljudi na ovome. Puno nam znaci svako razmatranje povlacenja u ovom vrtlogu svetskog mulja.
(Dragan Ba, 20. jun 2018 15:16)

Meni ne znači ništa. Kako to utiče na moj život na bolje?

infantilni

pre 5 godina

Shvati da je međunardno pravo jače od želja i propagande pojedinaca, KiM je autonomna pokrajina u okviru Srbije
(bilo i biće, 20. jun 2018 16:19)
Pokrajina sa nezavisnom Vladom, policijom (uskoro i vojskom), sudstvom, granicnim prelazima, licnim dokumentima, pozivnim brojem, itd. U koju ne smemo bez najave i pasosa...
Prva takva u svetu :D

tvit

pre 5 godina

E pa vidi Batko, ta Liberija je drzava koja nije u rangu sa SAD Nemackom, Francuskom, VB I slicnim drzavama, povukla je priznanje I verovatno ce se suociti sa raznim ucenama I pritiscima, zbog jedne Srbije, koja je isto tako beznacajna. Mi umesto da kazemo HVALA mi se rugamo. E pa I ne zasluzujemo bolje.
(Grisina, 20. jun 2018 21:44)

E pa vidi bato...
Nadisasmo se magle...
Nigde vetra da raščisti...da progledamo kao narod.

NATO

pre 5 godina

Dzabe sto je Liberija povukla kad ja kao Srbin i gradjanin Srbije priznajem Kosovo. Liberija je za nas bitna isto koliko i nas stav o Istocnom Timoru ili Južnom Sudanu. Hocemo li mi da idemo u EU i da se uskladjujemo sa njima ili ćemo u uvek biti nesvrstani? Ja nisam nesvrstan niti neutralan, a i ja sam Srbija.

ona stvar

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Meni nisu jasni ljudi koji misle da je ovo neki korak ka necemu boljem kad premijerka ove drzave izjavi kako je Kosovo bilo srpsko...

dzoni

pre 5 godina

Liberija je veca od Srbije zajedno sa Kosovom ..ali dzabe kad znamo da ce Srbija da prizna tj vec je priznala pasose Kosova ..a pasose ne izdaje mesna zajednica vec drzave.

samo magistar

pre 5 godina

(Doktor, 20. jun 2018 19:22)

Doktore ja već 30 godina slušam kako će SAD i EU biti zamenjeni Rusijom, Kinom, Indijom, Brazilom a u to može da poveruje samo laik koji pada na demagogiju. Ovaj svet mogu da vode samo najuredjenije države koje postoje a Kina je jako daleko od toga, vek i po najmanje u najboljem slučaju.

C i n i k

pre 5 godina

Ok, ali kakva je korist to za Srbiju? Koju tezinu ima Liberija? Kosovo je nezavisno, pogotovo od Srbije, a posto su ga najmocnije drzave na ovoj planeti priznale, malo je bolesno da nam "povlacenje" priznanja Liberije ili bilo koje 2.drzave koja nije u Qvinti, nesto doprinosi.
Citav problem Srbije je samo 1, mi smo ruska gubernija.Tacka.Epilog je time jasan i nepromenljiv.

Sensei

pre 5 godina

Danas Liberija sutra USA, GB i Francuska...oh wait.
(pistolj mi se sastoji od lakih legura, 20. jun 2018 15:16)

Isto vazi i za priznavanje. Danas Dzibuti, sutra Rusija, Kina, Indija...oh wait!

Jfk

pre 5 godina

UN još postoji i što više država koristi svoj glas, UN ima više smisla. Povlačenje ove bruke medjunarodne zajednice u kontekstu prava jeste stabilizacija UN i medjunarodnog poretka. Kosovo nije nezavisno (postoji na volji sile), a još manje je država, a sa istorijom i legitimitetom tek nikakve veze nema.
(jedino moguća odluka, 20. jun 2018 15:33)

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.

Dex

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Ne. Medjutim, ljudi bi radije da naslovne strane pune price o (pre)nabujaloj korupciji, javnim ekzekucijama na ulicama nasih gradova, o atentatima na opozicione politicare (O. Ivanovic), otmicama novinara, nelegalnoj gradnji, uzurpaciji zemljista itd. (nema ovde dovoljno prostora da uopsteno nabrojim sve, a kamoli pojedinacne slucajeve).

Dex

pre 5 godina

Za needukovane ljude:

Predsednik Liberije je veliki ZORZ VEA!
(Jaran, 20. jun 2018 16:14)

Sta ces, nisam studirao fudbal, needukovao sam se studirajuci nesto drugo.

Sve proglasi kao pobedu i baš te briga što nije

pre 5 godina

Povukli priznanje zato što postoje pregovori. Ja ovo čitam kao "Dok niste pregovarali mi smo ga priznavali, a sada kada sedite sa njima za istim stolom i pregovarate, što vlastima na Kosovu daje legitimitet, mi nemamo potrebu da ga priznajemo jer ste to vi sami tim činom već uradili, samo nezvanično." Ne mogu da se ne zapitam, šta bi se desilo da dijaloga izmedu Prištine i Beograda više ne bude?

Небојша

pre 5 godina

Ово је изузетно добра вест за државу Србију. Не само то што су признавање Косова* повукле: Сао Томе и Принципе, Гвинеја Бисао, Суринам, Бурунди и сада Либерија, јер што би се рекло ... конац пуца тамо где је најтањи. Наравно да признање Косова* неће повући САД, Немачка, Енглеска и сл. већ тканина "независности" Косова* дефинитивно је почела да се пара а завршиће се повлачењем признања САД, Немачке, Енглеске... сем ако власти Србије у међувремену не признају независност Косова* и размене амбасадоре са Косовом*.

Lacial

pre 5 godina

Da li je moguce da pismo na tako visokom nivou(u slucaju da je pravo) nema nikakav pecat niti zig na sebi? Ovo pismo bi prosecni srednjoskolac mogao da falsifikuje lakse od skolskog opravdanja. Za opravdanje moraju da se pomuce za pecat.

BGD

pre 5 godina

Hvala vam ljudi na ovome. Puno nam znaci svako razmatranje povlacenja u ovom vrtlogu svetskog mulja.(Dragan Ba, 20. jun 2018 15:16)Meni ne znači ništa. Kako to utiče na moj život na bolje?
(TTP, 20. jun 2018 15:48) Tačno. Šta više, povratak Kosova (što je bukvalno nemoguće da se desi) u okvire Srbije verovatno bi rezultovao pogoršanjem prilika za građane Republike Srbije (opšta politička i ekonomska stabilnost bi sigurno bile umanjene, možda bismo čak imali i direkne izdatke iz budžeta Srbije za nerazvijenu južnu pokrajinu).

Nak

pre 5 godina

Joj narode moj koliko ste neinformisani?!!!

Tako je Dacic tvrdio i za Ganu i Guineu Bisao. Posle sam nekoliko nedelja, ispalo da Daciceve izjave nisu bile tacne. Ali, ako ako,sami ste izaberili i Dacica i da njemu verujete. Neka vam je sa srecom!

Јабучило

pre 5 godina

Dzabe sto je Liberija povukla kad ja kao Srbin i gradjanin Srbije priznajem Kosovo. Liberija je za nas bitna isto koliko i nas stav o Istocnom Timoru ili Južnom Sudanu. Hocemo li mi da idemo u EU i da se uskladjujemo sa njima ili ćemo u uvek biti nesvrstani? Ja nisam nesvrstan niti neutralan, a i ja sam Srbija.
(NATO, 20. jun 2018 17:55)

И у огромној си мањини.

Milan

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05)
JFK molim te da mi dostaviš tačno kada je održano ovo glasanje!!! Hvala unapred. U svakom slučaju ako Srbi na severu Kosova i Metohije glasaju za Srbiju ti se slažeš da je u redu da ono ostane u Srbiji. Ili ukoliko Srbi iz Republike Srpske glasaju da se pripoje Srbiji ti se slažeš da se pripoje. Nego ti si dečko pomešao Krim gde je 98% stanovništva glasalo za pripajanje Rusiji sa Kosovom i Metohijom. I to je u redu.

funkcionalnonepismen

pre 5 godina

Glavni grad Liberije, Monrovija, nosi ime po predsedniku SADa, Monrou- osnovali su je oslobodjenji americki robovi, i oni su jedna od tri drzave koje su ocuvale nezavisnost u Africi. Nije toliko nebitna zemlja koliko prosecno (ne)obrazovan covek misli, pogotovu u pogledu njihovog odnosa sa SAD. Dovoljno je znati zastavu..

Killer

pre 5 godina

Mala i beznacajna zemlja kazete? A nije bila mala i beznacajna kad se saopstava da je 110 clanica UN priznalo Kosiovo. Dakle kad priznaje onda je bitan broj. A kad povlaci ma to je neka nebitna clanica.

Hugo

pre 5 godina

Liberija- jako interesantna drzava, nastala u 19.veku dogovorom Amerikanaca sa oslobdjenim robovima da napuste SAD I nasele odredjenu teritoriju koja je danasnja Liberija. Primeticete da im zastava podseca na americku, elem ti bivsi robovi koji su dosli su sprovodili neku vrstu tiranije prema vecinskim etnickim grupama i plemenima jer su imali podrsku Amerikanaca, zbog toga je u Liberiji besneo civilni rat do pre nekih 15 godina. Nestabilna drzava, mnogo slicniji nama nego sto mislite. A predsednik im je niko drugi nego legendardni bivsi fudbaler-George Weah. Bilo bi sjajno da je bas on procitao da ne priznaju nezavisnost Kosova al sigurno je imao pametnija posla,

Eto, da znate sta je Liberija vi sto se pitate. A sto se tice ovoga, nije lose al mislim da je ovo vise u propagandne svrhe nego u neke sustinske. Al videcemo.

Doktor

pre 5 godina

Dakle 5 država je do sada povuklo priznanje lažne države Kosovo. To je bogami ozbiljna stvar, neka priča ko šta hoće. Ovi što se smeju Liberiji neka pogledaju spisak država koje su priznale Kosovo, pa će tek da se pokidaju od smeha šta sve tamo ima. Realno nezavisnost Kosova podržava 30ak zemalja, ovo sve ostalo je pod pritiskom i ucenama. Pritom, još par činjenica o ovome: 1. lažnu državu ne priznaje 3/4 čovečanstva, 2. lažnu državu ne priznaju najveće ekonomske , političke i vojne sile budućnosti, 3. lažnu državu ne priznaje jedina super-sila budućnosti - Kina. Toliko.

rani

pre 5 godina

Žalosno je to što još uvek postoji ljudi koji veruju da ćemo mi ući u EU i tu biti ravnopravni, kao i Nemačka ili Francuska! Svaka zemlja na svetu koja povuče priznanje, pa makar ona bila nekome nebitna, dokazuje samo jedno, da smo mi upravu, da je Kosovo i Metohija protivpravno okupirano i da je pravda na našoj strani! Naravno, mi smo kao i uvek kroz istoriju, nezahvalni, sumnjičavi prema prijateljima, u želji da budemo bliski sa onim koji nam ne misli dobro!

Petar S.

pre 5 godina

Hvala Liberiji.
Broj povucenih priznanja se opasno priblizava tome da obori broj onih koji su priznali Kosmet ISPOD 100, sto je psiholoska granica. Povlacenje priznanja je takodje indikator slabljenja uticaja Zapada na Svetsku scenu.
Ako broj zaista spadne na ispod 100 Srbija cak moze sebi da dozvoli da prosiri svoju listu zahteva, jer trend je takav da ce u buducnosti sve vise i vise zemalja povlaciti priznanja.
Bravo Dacicu.

123

pre 5 godina

Vidim neupuceni kazu "sve sila do sile" ,istina,mozda nisu mocne zemelje,ali sama cinjenica da zemlje razmatraju i povlace priznanje govori mnogo toga. Najpre govori da SAD i UK nisu toliko mocne i uticajne kao pre, a da su se manje zemlje ,koje su bile prisiljene da priznaju tzv. drzavu Kosovo, sada smelije i mozda uvidjaju koliko je nepravedno i nelegalno priznati tzv. drzavu Kosovo! Menja se geopolitika,rekao sam odavno da vreme radi za nas i da zato Zapad pozuruje nase politicare da sto pre "rese" problem tako sto ce potpisati Briselski (sramni) sporazum! Vreme radi za nas!!!
(Eidos, 20. jun 2018 15:43)

Vreme radi za nas? Kako vreme radi za nas? Jel srbi dole imaju troje, četvoro dece? Jel albanaca sve manje, ili sve više? Vreme radi za one kojih je sve više. Takvima će vremenom sve sile stati iza leđa. Morate da razumete da niko nikada nije uspeo toliki broj ljudi da natera da budu deo neke države. Katalonija? Pa tamo 30-40% ljudi ne žele samostalnost, ista kultura, vera, tradicija i opet će se vremenom udaljavati od Španije.

bilo i biće

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost. Kad bi svi srbi glasali, bilo bi opet preko 80% za nezavisnost. Shvatite, ne želi nas niko ni na 500km.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05)

Shvati da je međunardno pravo jače od želja i propagande pojedinaca, KiM je autonomna pokrajina u okviru Srbije

infantilni

pre 5 godina

Nisu mi jasni ljudi koji negativno komentarisu. Sta biste vi radije, da nije povukla priznanje?
(gyros_lover, 20. jun 2018 15:26)

Ama nebitno je. Da povuku svi osim USA, UK, Francuske i Nemacke - nebitno. Isto kao i da prizna svih 200, 110 ili samo 10...
UN je nebitna organizacija a cak i da nije, u UN je vecina nebitna dok god postoji veto...

русвај

pre 5 godina

@ Ah, Sjeverni Kipar ima međunarodno priznanje od samo jedne države pa opet postoji već 35 godina.
(Jeremija, 20. jun 2018 18:29) О томе се и ради, када нелегално отцепљена јужна српска покрајина Косово и Метохија буде призната од стране само једне државе, лако ћемо такву ситуацију решити и ту територију вратити под уставни поредак Републике Србије, тамо где и треба да буде. Можда се то деси и знатно раније. Тако да је ова одлука Либерије одличан корак у жељеном правцу да се поново успостави и право и правда.

milodar

pre 5 godina

@Pera Peric Liberija je veca drzava nego npr. Nauru koji je prvi priznao Kosovo. Jos veca je pobeda kada se uzme u obzir da su Liberiju osnovali americki afrikanci koji su se vratili u Afriku posto su se oslobodili ropstva.
Ovo je prst u oko Americi.

Eidos

pre 5 godina

Vidim neupuceni kazu "sve sila do sile" ,istina,mozda nisu mocne zemelje,ali sama cinjenica da zemlje razmatraju i povlace priznanje govori mnogo toga. Najpre govori da SAD i UK nisu toliko mocne i uticajne kao pre, a da su se manje zemlje ,koje su bile prisiljene da priznaju tzv. drzavu Kosovo, sada smelije i mozda uvidjaju koliko je nepravedno i nelegalno priznati tzv. drzavu Kosovo! Menja se geopolitika,rekao sam odavno da vreme radi za nas i da zato Zapad pozuruje nase politicare da sto pre "rese" problem tako sto ce potpisati Briselski (sramni) sporazum! Vreme radi za nas!!!

Fei Li

pre 5 godina

Znate kako se kaže, zrno po zrno -pogača.
Liberija sigurno nije najbitnija država na svetu, ali je za nas bitno da što manje država priznaje tu "nezavisnost".

Nadam se samo da naši političari neće da nas prodaju,,onda je sve ovo uzalud.

Milutin3000

pre 5 godina

@"Vreme radi za nas? Kako vreme radi za nas? Jel srbi dole imaju troje, četvoro dece? Jel albanaca sve manje, ili sve više?"

Odgovor na tvoje pitanje je - Albanaca je sve manje. Prema podacima iz 2015, opšta stopa radjanja na KiM je opala na 2.09 dece po ženi što je granica proste reprodukcije (pocetkom 80ih je bila preko 4.5 dece po ženi), ali imajuci u vidu stepen emigracije jasno je - Kosovo se prazni.

Nema žurbe. Hvala Liberiji.

Grisina

pre 5 godina

Ee bas mi je drago. Sad mogu mirno da spavam.
(Batko pamcenje mu kratko, 20. jun 2018 19:51)

E pa vidi Batko, ta Liberija je drzava koja nije u rangu sa SAD Nemackom, Francuskom, VB I slicnim drzavama, povukla je priznanje I verovatno ce se suociti sa raznim ucenama I pritiscima, zbog jedne Srbije, koja je isto tako beznacajna. Mi umesto da kazemo HVALA mi se rugamo. E pa I ne zasluzujemo bolje.

GoGo

pre 5 godina

Liberija i nije neka sila, ali hvala im, sta drugo reci. Uprkos pritisku velikih sila odlucili su da nas ispostuju. Doduse nama je tesko ugoditi, realno i da Amerika povuce priznanje mi bi se nesto bunili.

infantilni

pre 5 godina

(rani, 20. jun 2018 18:21)
Mi necemo nikad biti ravnopravni sa Nemackom ili Francuskom ali je svaka zemlja koja povuce priznanje podjednako bitna??? U kom univerzumu 1 covek moze da zastupa te 2 (potpuno razlicite) tvrdnje?!

komentar

pre 5 godina

Po popisu iz 2013 Liberija ima 4 300 000 stanovnika i neki osporavaju njen znacaj , ali isti ti uvazavaju zemlje koje imaju 200 300 ili 600 hiljda stanovnika i njihov stav je "bitan". Licemerju nikad kraja.

MK

pre 5 godina

Odlicna vest jos da se potpise sporazum o ekonomskoj i kulturnoj saradnji, da Liberija pocne da ulaze u Srbiji, da se uvede bezvizni rezim kao sa Iranom da turisti slobodno dolaze bice to veliki napredak za obe zemlje.

Ben Dover

pre 5 godina

Čovek bi pomislio da sve to mnogo ozbiljnije funkcioniše, a ne kao ''čuli smo da Beograd neće da pregovara'' i to je to, hajde da ga priznamo. Ko zna koliko ih je na taj ili sličan način i priznalo. Ovi prethodni što su povukli priznanje izjaviše nešto kao ''mi smo to priznali?!''

Petar S.

pre 5 godina

Silom? 98% stanovništva Kosova je glasilo za nezavisnost.
(Jfk, 20. jun 2018 16:05) 

Uopste mi nije jasno kad i gde je "98% stanovnistva Kosmeta 'glasalo' za nezavisnost", posto 2008 kada je nezavisnost KiM proglasena NIJE bilo nikakvog referenduma.
Osim ako se misli na onaj "referendum" iz 1992 koji je odrzan po privatnim kucama I BEZ BIRACKIH SPISKOVA (posto su njih drzali Srbi), tako da se ni nezna koliki je broj izaslih na glasanje. Taj "referendum je toliko nelegalan da ga cak i promoteri nezavisnosti Kosmeta NE POMINJU.
SVE po pitanju (nezavisnog)Kosmeta je nelegalno.

jedino moguća odluka

pre 5 godina

UN još postoji i što više država koristi svoj glas, UN ima više smisla. Povlačenje ove bruke medjunarodne zajednice u kontekstu prava jeste stabilizacija UN i medjunarodnog poretka. Kosovo nije nezavisno (postoji na volji sile), a još manje je država, a sa istorijom i legitimitetom tek nikakve veze nema.

pera

pre 5 godina

Nakon kraja Hladnog rata 1989. Liberija je potonula u građanski rat nekoliko pobunjeničkih grupa koji je sa prekidom od 1997. do 1999. trajao sve do 2003.

Crnci povratnici iz SAD, koji su državu stvorili, po ugledu na Ustav SAD od 1787. doneli su svoj Ustav 1847. koji je još uvek na snazi. Interesantno je napomenuti da prema ovom ustavu belci ne mogu biti državljani republike niti imati pravo glasa.

Na izborima u oktobru 2017, bivši fudbaler i dobitnik zlatne lopte 1995 — Džordž Vea, izabran je za predsednika.
Bas zanimljiva zemlja