1. @ (Ja, 19. mart 2018 22:48)

    Ovde postoji suštinsko nerazunevanje teme. Na stranu suluda tvrdnja da je krađa dece praksa i da država to zataškava (!?), takva odluka da se na silu može uzeti DNK od nekog bi predstavljalo neverovatan atak na privatnost ličnosti. Zamisli sad da neka luda žena dođe u policiju sa tvrdnjom da je rodila 20-toro dece i da su joj svu decu ukrali i navede da si joj ti dete, pa policija dođe, privede te i na silu ti uzmu krv na analizu. To, em ne bi bilo normalno, em bi uključivalo nesavladive logističke prepreke - DNK analiza košta oko 700 evra, ako država donese odluku da svako može od svakog da traži DNK analizu na osnovu tvrdnje da mu je dete, država (tj. svi mi) bi morala to da plati. A na stranu to što nijedan slučaj navodne krađe dece u Srbiji nije dokazan, čak i kad su ljudi pristali na DNK analizu - problem je u tome što roditelji ne žele da prihvate da im je dete umrlo na porođaju, jer je to jako bolno za njih i mnogo im je lakše da se hvataju za slamku i podižu tužbe, jer tako ipak zadržavaju neku nadu da njihovo dete nije umrlo, već je živo i zdravo u nekoj drugoj porodici. Ponovo ponavljam, ovde označenoj devojci niko na silu ne može da uzima DNK, a gospođi to ne treba - dovoljno joj je da ubedi tu devojku da odrade DNK test i da to plati i imaće nesumnjiv dokaz da otera u zatvor i lekare koji su prisustvovali njenom porođaju i da dobije masnu naknadu od države zbog svega što se navodno desilo. Ali, ta devojka ne pristaje da da DNK na analizu, jer je (iz njene perspektive) neka nepoznata luda žena, došla na njena vrata sa tvrdnjom da joj je majka, pa je sada proganja i ne da joj mira...
     (ja, 20. mart 2018 08:53)

    # Link komentara

  2. Zataskavanje i nikad ih neće izvesti pred lice pravde. Moja drugarica je ista priča, saznala je posle 34 godine života da joj majka nije majka i da je ukradeno dete . Srušio joj se ceo život. Mnogo teške stvari su ovo i svaki put plačem kad pročitam nešto slično odmah se setim nje i te patnje i boli kad je saznala. I oporavlja se jos uvak, pre pola godine je saznala. A mogu da zamislim kako je njenoj biološkoj majci koja je traži 34 godine.. a država??ništa! niko nista ljudi moji, samo dobije od suda da je slučaj zastareo i d a nema osnova za tužbu.Jezivo! Ovamo kao radjajte decu podstiče se parama a ovamo mračna skrivena istina o krađi i prodaji beba ??!!! strašno!!
     (lina, 20. mart 2018 07:28)

    # Link komentara

  3. @ John

    "I onda kome ili čijem pravu dati prednost? A nekome mora. Bilo detetu bilo majci."

    Mislim da je odgovor prilično jednostavan. Ove slučajeve mora da rešava sud, a sud ne treba da stane na bilo čiju stranu, već na stranu prava i pravde. Ovome mora da se stane na put.
    (gigatrend, 20. mart 2018 02:53)

    # Link komentara

  4. Ako vam ukradu auto i vi ga slucjno vidite na ulici, pa moze i posle 10 godina, da li imate pravo da trazite proveru od policije ? Ili ce policija to da odbije da ne bi povredili novog vlasnika ?
    (Logo, 19. mart 2018 23:18)

    Аутомобилу је свеједно. Том детету, које је у међувремену одрасло и има своју нову породицу, није.
     (Јабучило, 20. mart 2018 02:39)

    # Link komentara

  5. (Logo, 19. mart 2018 23:18)

    Super. Upravo si uporedio dete/čoveka i auto...
    Zamisli da tebi dođe na vrata žena i tvrdi da nisi dete svojih roditelja već njeno. Šta bi pomislio? 99% sigurno da bi pomislio "Ova načisto luda". I još traži "Ajd' uradi DNK"

    Upravo da ne bi dolazilo do ovakvih situacija, ovo mora da se uradi sistemski i zakonski.
    E, al' pošto je kod nas sistem deo problema, a ne rešenja...

    Da se razumemo, na strani sam roditelja koji tvrde da su im deca ukradena (lično smatram da ima roditelja koji gaje lažnu nadu i odbijaju da poveruju da su im deca mrtva, ali da i te kako ima osnova da su neka deca zaista ukradena - da je ukradeno samo jedno dete, pa je opet i to previše), ali ne može se tek tako ljudima upadati u kuću.

    "Sistem" bi izgleda najrađe da ovo gurne pod tepih, podeli roditeljima pare i tako ih ućutka. Tako je to kad su u "sistemu" oni koji sve gledaju kroz pare...
    Ali izgleda ne shvataju da ovim roditeljima uopšte nije do para.
    A ni "Evropa" izgleda nema nameru da popusti, obzirom da je ovo jedini ovakav slučaj u Evropi koji je stigao do Strazbura...
    (John, 20. mart 2018 01:41)

    # Link komentara

  6. Već par komentatora su lepo objasnili, ali izgleda to neki ne razumeju.
    Dakle nema prava nijedan sud, institucija, leteće brigade pravde, bilo ko...
    da od osobe prinudno uzimaju DNK uzorak ako to ona ne želi a pritom se protiv nje ne vodi neki krivični postupak. Obratiti pažnju na ovo: "Protiv nje"!
    Dakle, nije bitno ako je u pitanju neki krivični postupak protiv drugih lica.
    (Smrt gospodina Goluže, 20. mart 2018 00:49)

    # Link komentara

  7. Juče sam pročitao vest da u Rumuniji čovek ne može da dokaže da je živ... Sudija pred kojim stoji mu kaže da je pravno mrtav... Posle toga, od sudova se ničemu više ne čudim...
    (samo da kazem..., 19. mart 2018 23:29)

    # Link komentara

  8. Ako vam ukradu auto i vi ga slucjno vidite na ulici, pa moze i posle 10 godina, da li imate pravo da trazite proveru od policije ? Ili ce policija to da odbije da ne bi povredili novog vlasnika ?
    (Logo, 19. mart 2018 23:18)

    # Link komentara

  9. Ja

    Ma, je li? A da se deca kradu i otimaju na silu, to se sme? Da drzava to zataskava i pravi se luda, to se takodje sme? I kako to da kradja dece nije krivicno delo, u cilju cijeg rasvetljavanja bi se uzeo DNK od osobe u pitanju?
    (Ja, 19. mart 2018 22:48)

    # Link komentara

  10. (Bosko, 19. mart 2018 21:36)

    Čitaj šta sam napisao - Sukob između prava deteta i prava majke.
    A pisao sam u kontekstu devojke koja neće da uradi DNK.

    DNK analiza ne mora da se uradi. Tačnije - neophodan je pristanak osobe čiji se DNK uzima. Nikome se DNK ne može uzeti na silu (eventualno, možda samo osuđenima za neka krivična dela). Eno onoliko slučajeva utvrđivanja očinstva gde tuženi (uglavnom otac, tj. onaj za koga majka i/ili dete tvrde da je otac odbija da da uzorak).
    Nemoj samo sad da kažeš da utvrđivanje očinstva i krađa beba nemaju nikakve veze...

    Naravno, može da se donese zakon po kome je DNK analiza obavezna ako to naredi sud, ali do tada...
    (John, 19. mart 2018 22:47)

    # Link komentara

  11. @ (dejanR, 19. mart 2018 20:45)

    Niko ne može na silu da uzme DNK od nekog ko to ne želi, ukoliko nije osumnjičen za krivično delo. Ovo je čist spin šta priča ova žena - pazi, molim te, tužilaštvo odbija da naloži DNK test!? Protiv koga i na koji način tužilaštvo uopšte može da naloži test!?!? To može samo sud, ali ne u ovom slučaju, jer ta devojka odbija da da svoj DNK. Stavite se u njenu situaciju - jednog dana vam se na vratima pojavi (očigledno opsednuta) nepoznata žena i ubeđuje vas da vam je ona majka. Šta biste vi uradili? Iskreno, mislim da bi joj 99,99% ljudi zalupilo vrata pred nosom...
     (ja, 19. mart 2018 22:15)

    # Link komentara

  12. Ovo je zaista skandalozno! Ima previse ovakvih slucajeva da bi se olako preslo preko toga. Na osnovu brojnih svedocenja, sve lici na organizovani kriminal. Kako je drzava pasivna, stvar je bila i na Evropskom sudu, i oni su doneli presude u kojima traze od drzave da sprovede detaljnu istragu.

    Ako je ova zena sama sprovela istragu, sta smeta javnom tuziocu da ucini isto i da ispita sve slucajeve u kojima postoji sumnja roditelja?! Tim ljudima nisu dali mrtve bebe da ih sahrane. Zar to samo po sebi nije sporno?
     (Samo istina!, 19. mart 2018 21:43)

    # Link komentara

  13. @John
    Usvajanje i kradja dece ni po cemu nije slicna.
    Kod sumnje za kradju dece MORA da se uradi DNK analiza, jer je u pitanju tesko krivicno delo, za koje neko mora da odgovara, da se ne bi ponovilo.
    Ukoliko se ovakve stvari ne isteraju do kraja, ponavljace se iznova i iznova, a zrtva mozete biti i Vi ili Vasa deca
    (Bosko, 19. mart 2018 21:36)

    # Link komentara

  14. tako sto zivimo u ludom vremenu i jos ludjoj zemlji
     (beton, 19. mart 2018 21:18)

    # Link komentara

  15. Ma, strašno. Zločin krađe deteta nikako ne sme da zastari. Odnos države prema njenim državljanima je poražavajuć. Kroz sve promene vlasti, ni jedna vlast nije osetljiva na patnju svojih građana. Imamo tela i ministarstva za SIS, samo ne za ono što bi ljudima pojasnilo:,,Ko čuva kidnapere dece?'' Verujem da su porodice istih u svim vladama i vlastima. Do kad će da budemo društvo gde se zločin isplati?
    (XXL, 19. mart 2018 21:10)

    # Link komentara

  16. Iskreno, ovim pričama se samo širi paranoja. Ne postoji ni jedan dokaz oko da je neka od tih beba još živa, a potencijalne traume koje ovakve vesti izazivaju kod roditelja koji su izgubili bebe je nepotreban. Treba ispitati slučajeve i omogućiti odgovore tim ljudima, svakako, ali da se nameće zaključak da su sva deca prodata je nesmotreno i pomalo surovo. Znam kakav bi bio osećaj da nemam dokument gde
    (Srdjan, 19. mart 2018 20:55)

    # Link komentara

  17. Ljudi, stvarno strašno!
    (bg, 19. mart 2018 20:51)

    # Link komentara

  18. Doneti zakon da je DNK analiza obavezna ukoliko postoji sumnja. To bi rešilo stvar!
     (dejanR, 19. mart 2018 20:45)

    # Link komentara

  19. Jasno je da ce sve ovo, mislim na drzavu, da ce se jednog dana srusiti, bas koa i Juga, upravo zbog maksimalne nebrige za zivote ljudi.
    (dragan, 19. mart 2018 20:40)

    # Link komentara

  20. Dozvolite ženi DNK analizu.
    (KG, 19. mart 2018 20:38)

    # Link komentara

  21. " Devojka, kojoj se život rušio u trenutku, nije htela da ide na DNK analizu. "

    Gadno... Kako god okreneš, po nekoga je, ili će biti, gadno.

    Ako je to zaista njeno dete, ona sad ima 40 godina (vrlo moguće i svoje dete/decu). I šta sad, u sekundi joj uništiti život saznanjem da oni koje je ceo život smatrala za roditelje nisu njeni roditelji...
    Razumljivo što ne želi da zna.

    Sa druge strane, majka i te kako ima pravo da zna šta joj je bilo sa detetom.

    I onda kome ili čijem pravu dati prednost? A nekome mora. Bilo detetu bilo majci.

    Znam za dva slučaja u Nemačkoj. Nema veze sa krađom, ali je nešto slično u pitanju. U oba slučaja je dete koje je usvojeno tražilo (kao odraslo) da sazna ko mu je biološka majka; takođe, majke su u oba slučaja tražile da se njihov identitet nikada ne otkriva detetu. Sud je u jednom slučaju stao na stranu majke, a u drugom na stranu deteta.
    Nema jedinstvenog rešenja kojim bi svi bili zadovoljni i niko ne bi bio povređen...
    (John, 19. mart 2018 20:33)

    # Link komentara

  22. Kakva je ovo noćna mora...
     (evo i mene, 19. mart 2018 20:22)

    # Link komentara

  23. srbistan je ovo
     (svetsko ludilo, 19. mart 2018 20:10)

    # Link komentara

  24. S T R A Š N O ! ! !
    (Aleksandar, 19. mart 2018 20:00)

    # Link komentara

  25. Oni da su hteli uradili bi nešto do sada. Zataškavanje.
    (Kole, 19. mart 2018 19:44)

    # Link komentara