lemy bond
pre 6 godina
vidim ovde neki ne znaju o cemu se radi, u ovom slucaju crkva je izdavala svoja zemljista za barove ,kafane razne radnje i onda ti lokali nisu placali porez jer je zemljiste crkveno. To vec nije u redu...
Ponedeljak, 26.02.2018.
10:56
Hrišćanske crkve u Jerusalimu protestuju zbog novih zakona koji diraju u njihovu imovinu ili omogućavaju oporezivanje.
Izvor: Dojèe vele
pre 6 godina
vidim ovde neki ne znaju o cemu se radi, u ovom slucaju crkva je izdavala svoja zemljista za barove ,kafane razne radnje i onda ti lokali nisu placali porez jer je zemljiste crkveno. To vec nije u redu...
pre 6 godina
Попови лопови, стара народна изрека.
pre 6 godina
@lupus
Ali ce platiti porez od prihoda na prodaju dresova, ulaznica, suvenira, tv prava, nagrada.....
Mada mislim da ce platiti i za treniranje, ako se radio o klubu, za drustva mislim da nece.
pre 6 godina
@sinnabora
Bi, ako je pecina u tvom vlasnistvu.
Zasto bi placali porez? Zato sto smo se drustvenim ugovorom odrekli dela slobode i predali drzavi. Drzava nam za uzvrat garantuje odredjene stvari, i naplacuje ih kroz porez. To su policija, sudstvo, zdravstvo, skolstvo, infrastrukturu, socijalna davanja.... Naravno, mozemo da se odreknemo toga, ili dela toga, zrad smenjenja ili ukidanja poreza, ali to zateva novi drustveni dogovor.
pre 6 godina
Kako ste svi naseli na državnu mantru! Zašto bismo uopšte plaćali porez na nekretnine u kojima stanujemo? Jednom sam je zaradio i zdravo! Sutra da se preselim u pećinu, da li bih i na pećinu plaćao porez. U redu ako ostvaruješ profit, na to treba platiti porez.
pre 6 godina
@ kako da ne
Jedan detalj mi je privukao pažnju: "... ne grade više ni svoje crkve..." Ja to potpuno razumem i smatram da je crkva i religija odigrala svoju ulogu vekovima ranije kad su se formirale nacionalne države (gradovi). Danas je normalno da se ljudi okreću novim tehnologijama i interesovanjima a mogu da veruju i dalje ali bez crkvenih obreda starih hiljadu godina. Samo se na Balkanu dižu veće i više bogomolje u 21. veku (!). Ako neko misli da se tako može nadoknaditi 50 godina kada su komunisti proterali crkvu, vara se. Popovima odgovara a narodu sve teže padaju obaveze oko bezbrojnih slava i preslava...
pre 6 godina
Kad pomenu jedan komentator oko dobrovoljnih priloga i članarina, poredjenja radi, ukoliko uplaćujete treninge detetu u nekom klubu, časove folklora u društvu, sve vam je to neoporezivo. Tj. klub ili društvo na taj prihod neće platiti porez. Informacije radi.
pre 6 godina
Zeludac mi se okrene kada procitam da je ovo rasisticki napad na hriscane.. Da li oni znaju da postoje hriscani svih rasa?! Drugo,cim se dira crkveni novac, odmah je to progon,lov na hriscane itd. Dobro znamo koliko para crkva u Srbiji ima,i koliko su popovi bogati i korumpirani. Samo neka ih dobro oporezuju,pa cemo ubrzo videti koliko im je "vera" jaka .
pre 6 godina
@Totalwar
Ujak ti mozda nije lepo razumeo nemacki jezik pa je mislio da on to placa. To sto ti je rekao je totalna ali totalna neistina. Svajcarska kao drzava coveku NISTA ne uzima sa plate osim onog osiguranja na poslu, penzijsko, penzijska kasa i tako neke jos sitnice od 15-20fr, sve ukupno ti sa plate skinu nekih 450-500fr ako imas od 4 pa do 5-6.000fr platu. To da uzimaju za crkvu bi bio lopovluk, a oni ovde ne kradu na platama. Daleko je tvoj ujak otisao sa pricom, navikao sam da nasi svojima u Srbiji pricaju svasta samo da bi rekli nesto lose o zemlji gde zive, a ne vracaju se nazad. Poznajem prave Svajcarce, dakle prave, ne rodjene ovde od babe i dede odande ili roditelja odande, vec prave i ne placaju nista tako niti im se nekada naplacivalo. Neki su se vencavali za nase pa presli u pravoslavlje ali eto onako, nemaju neku ‘žar’ za bilo kojom verom. Veruju u sta veruju, ne pitam ih, znam samo da su dobri ljudi. Moja supruga je nasa rodjena u Ch, kod njih se vodi kao Svajcarka i takodje nista nikada stiglo nije da se skida. Nema go pravo niko. Niti ti negde pise koje si vere ili da te bilo ko od administracije pita za to. To moze zvucati kao i uvreda ‘Recite mi koje ste vere’. Sta bilo koga to briga, to te niko ne pita time se samo u Srbiji ljudi bave. Eto pre 5 meseci sam registrovao skuter, bio da ga odjavim skoro jer sam resio da necu voziti, menjacu ga na prolece i ono posle 10 dana mi stigao ček da podignem pola para od registracije jer sam samo polovinu iskoristio. E, vidis da drzava ne stavlja u dzep sto nije njeno. ;)
pre 6 godina
Konacno da neko potegne ovo pitanje
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
(Binsr, 26. februar 2018 13:03)
A odakle crkvi ta imovina? Pala sa neba? Sami je sebi dodelili pre 500 godina? Čija je bila zemlja pre nego što je postala crkvena i kako je postala crkvena? Mešaju se babe i džabe - crkva da plati porez na ONO ŠTO TRENUTNO IMA OD IMOVINE, jer na ono što nema, neće niko ni naplatiti porez. P.S. Šta su trebali da kažu ljudi koji još uvek kroz resitituciju nisu dobili svoju ličnu imovinu - misliš da nisu trebali da plaćaju porez u međuvremenu?
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
(Binsr, 26. februar 2018 13:03)
Slažem se. Ali neka dotad crkva plaća porez na onaj (nemali!) deo koji joj je vraćen, kao i porez na promet od usluga koje pruža, može?
Ne može, naravno. Jer crkva se drži principa "ili sve, ili ništa". Ili pet karata ili nijednu, zar ne?
Po toj nakaradnoj crkvenoj "logici", vlasnici firmi kojima država duguje pare po osnovu povraćaja PDV-a ili po milion drugih stavki, treba da prestanu da plaćaju porez?
A ne, u redu je da oni plaćaju koliko god se od njih traži, ponekad čak i po cenu zatvaranja firme, dok popovi mogu da prosipaju nekakve fore o "principima" i ne plaćaju ništa!
pre 6 godina
@kako da ne,
"Zaboravili" ste da kažete da u Švajcarskoj vam automatski skidaju crkveni porez od plate, tj ne važi ono "koliko daš", ako ste pripadnik neke od Švajcarskih nativnih crkava (uglavnom katoličke i kalvinističke ). Kao Srbin onda morate da odete da se zvanično odjavite od toga, e tak onda "koliko date", i tu se vidi svo cicijaštvo i dvoličnost Srbadije prema svojoj crkvi.
Hoćete da vam skida 10% od prihoda automatski kao i drugim zapadnjacima? Nema problema, onda neće biti ni cenovnika, no prvo izračunajte šta vam je bolje.
A ako vam se 10% čini mnogo, toliko piše u Bibliji, i na to mi je skrenuo pažnju (citirao tačno poglavlje iz Biblije) jedan ( inače poprilično obrazovan) Amer, kad mi je rekao da on i svi u njegovoj crkvi daju 10% ( pa makar zaradjivali milione), jer sam ja rekao da je to malo mnogo...
Posle te epizode u USA, i kad mi je ujak koji je godinama radio u Cirihu rekao to za Švajcarce i kako se morao odjaviti od njihovog crkvenog poreza, sasvim drugačije gledam na našu crkvu koja navodno mnogo uzima.
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
pre 6 godina
Ja sam za to da crkve ne placaju porez. Isto tako sam za to da drzava ne daje "donacije" crkvi, da se bozicne proslave ne organizuju iz opstinskog budzeta, da se ukinu gradske slave, da placaju prenos bozicne i uskrsnje liturgije (ili jos bolje, da otvore svoju tv pa nek prenose), da crkva o pitanjima koje nisu direktno vezane za njih, ne daje bilo kakva saopstenja i misljenja o drzavnim pitanjima, da sami uplacuju poreze i doprinose za svoje svestenstvo.
U suprotnom, nisam za to da ne placaju porez
pre 6 godina
U crkvama se prodaju svece, ikone i druge stvari, postoje cenovnici za pruzanje usluga krstenja, vencanja itd. To znaci nisu prihodi od dobrovoljnih donacija vec od prodaje i usluga. Ako svi mi masno placamo drzavi za bilo kakvu prodaju robe i pruzanje usluga zasto bi crkva bila izuzeta?
A povrh svega drzava popovima placa doprinose, zdravstveno i penziono..
https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=04&dd=15&nav_id=705131
pre 6 godina
Pazi, ko postavlja pitanje!
Pola Nemačkih privrenika koji imaju iole veće prihode ime račune po "Rajskim ostrvima".
Država čija je auto industrija uz dogovor rukovodstva i menadžera isporučila (svesno) više od tri miliona automobila sa falš softverom. Država koja milijarde odštete plaća širom sveta prevarenim kupcima.
I, sada je crkva prevarantska...
Ko o čemu, lopov o poštenju...
pre 6 godina
Kada narod placa PDV i na vodu koju popije red je da i vi placate.
pre 6 godina
Ovo obavezno i kod nas uvesti. Pa da vidimo kakve mutne radnje nasa crkva iza zavese mulja.
pre 6 godina
PPP - plati porez pope
ne mora se bmw voziti. može i punto.
pre 6 godina
@Nemanja
Zato sto je svaka zajednica,bazirana da dobrovoljnom ucescu a ne prodavanju proizvoda i koja se "izdrzava" putem "pomoci" i dobrovoljnih priloga,izuzeta od poreza. E sad,to sto se verska realnost udaljila od ovog koncepta je nalazenje rupe u zakonu a ne los zakon. Mene sad zanima zasto Srbi,posebno oni koji koliko toliko koriste "usluge" crkve zure sa zahtevima za porez? Budzet i gradjani ce videti 10% tog novca a punu cenu ce platiti oni-krajnji potrosaci. Porez mora da postoji cak i u poludrzavama ali mi je zanimljivo kako se lako premetnemo iz anti u pro establisment cim nam neko ponudi mamac,da skrene paznju sa sebe.
pre 6 godina
@Nemanja
Zavisi kako gde! U Svajcarskoj svaka ali SVAKA crkva, dzamija, svi placaju porez. Imao sam razgovore oko toga sa vise njih. Skoro bas sa nasim svestenikom koji kaze da svaki franak moraju da prijave od zarade, a takodje i svaku donaciju. Kada nesto rade u sali gde odrzavaju dogadjaje sto se radova tice ili npr skoro menjali krov, sve kroz papire i sve na videlo. Ali zato ovde nijedna crkva ne vodi nikakvu rec niti se pita za bilo sta. Ovde su i nasi svestenici drukciji, realniji nego oni u Srbiji. Ima i u Srbiji dobrih ali su manjina, bas manjina. Ja ovde pomazem nasu crkvu donacijama, salju pisma i fakture da upises sam koliko ces dati 4-5 puta godisnje, uz to i na papiru prikazu meni kao nekome ko donira gde su utrosili prethodne donacije svih nas koji smo donirali. Menjali su eto krov na sali, menjali dosta toga enterijera sto se tice. Za krstenja i ostalo nemaju cenovnike kao ovi u Srbiji, vec eto ‘koliko mozete’. Za ovdasnje nemam nikakve primedbe. Kaze menjali krov na sali jer u Ch imate samo 2-3 nase crkve kao i 2-3 dzamije samo, zabranili su dalju gradnju i nama i muslimanima jer ‘ta zdanja menjaju izgled naselja ili delova grada’, naravno to je samo izgovor. Nece da dozvole sirenje tih crkava i dzamija na svojoj teritoriji jer im ne treba, mada i njihove crkve ne grade. Mislim da su zadnju napravili jos u 18-19 veku. Ne zele da previse udje ta religija u narod. Gledavsi drzavu kao drzavu, standard i sve ostalo, ocigledno rade pravu stvar ;) Podrska samo za postene i verne svestenike, za ostale ne. Sto rece jednom neko ‘Nemam ja problem sa Bogom, vec sa njegovom administracijom’. Pozdrav
pre 6 godina
Isus Hrist: "Podajte caru carevo, a Bogu Božje.“
pre 6 godina
U Boga verujem, al popove svih religija ne mogu ocima da vidim!!!
pre 6 godina
i ove nase da oporezujete
pre 6 godina
Koliki porez placaju sinagoge...samo pitam ?!
pre 6 godina
U slucaju ne izdavanja fiskalnog racuna zatvoriti objekat na mesec dana...
pre 6 godina
Попови возе џипове од 50.000 евра, живе у огромном луксузу, њихова кривична дела се заташкавају, не живе у складу са Христовим учењем и не видим један једини разлог зашто би били изузети од пореза и других прописа.
Говорим о Цркви у Србији.
pre 6 godina
Sve jednobozacke ideologije su skuhane u istoj kuhinji. Porez da, predstava ne.
pre 6 godina
Pohlepa je čudo.
pre 6 godina
Da placate porez kao i svi ostali koji uzimaju novac za svoje usluge. Sve ostalo je mlacenje prazne slave..
Isto vazi i za ove nase profitere u SPC.
pre 6 godina
Crkva i advokati / pravnici....fiskalne kase.... i kontrola.... nema veće sive ekonomije od njih.... pijačni prodavci su mala maca za njih
pre 6 godina
Progon?
Ako je porez progon onda sve nas drzave progone ceo zivot.
Ne dragi crkvenjaci to je samo porez. Od 20% ili kako gde... Dakle kada vam traze 20% od prihoda to je odmah progon.
Sunce ti kao da si im jednu ruku i nogu trazio.
pre 6 godina
Svuda su isti!
Vrlo duhovni.
Kako se ne plaše svog pretpostavljenog?
pre 6 godina
Naravno da je gradonačelnik u pravu!
pre 6 godina
Samo neka mi neko objasni zašto crkva ne plaća porez. Inače sam kršten i idem u crkvu, slavim slavu i iskreno sam religiozan.
pre 6 godina
Svuda su isti!
Vrlo duhovni.
Kako se ne plaše svog pretpostavljenog?
pre 6 godina
Da placate porez kao i svi ostali koji uzimaju novac za svoje usluge. Sve ostalo je mlacenje prazne slave..
Isto vazi i za ove nase profitere u SPC.
pre 6 godina
Progon?
Ako je porez progon onda sve nas drzave progone ceo zivot.
Ne dragi crkvenjaci to je samo porez. Od 20% ili kako gde... Dakle kada vam traze 20% od prihoda to je odmah progon.
Sunce ti kao da si im jednu ruku i nogu trazio.
pre 6 godina
Samo neka mi neko objasni zašto crkva ne plaća porez. Inače sam kršten i idem u crkvu, slavim slavu i iskreno sam religiozan.
pre 6 godina
Crkva i advokati / pravnici....fiskalne kase.... i kontrola.... nema veće sive ekonomije od njih.... pijačni prodavci su mala maca za njih
pre 6 godina
Sve jednobozacke ideologije su skuhane u istoj kuhinji. Porez da, predstava ne.
pre 6 godina
Попови возе џипове од 50.000 евра, живе у огромном луксузу, њихова кривична дела се заташкавају, не живе у складу са Христовим учењем и не видим један једини разлог зашто би били изузети од пореза и других прописа.
Говорим о Цркви у Србији.
pre 6 godina
Naravno da je gradonačelnik u pravu!
pre 6 godina
@Nemanja
Zavisi kako gde! U Svajcarskoj svaka ali SVAKA crkva, dzamija, svi placaju porez. Imao sam razgovore oko toga sa vise njih. Skoro bas sa nasim svestenikom koji kaze da svaki franak moraju da prijave od zarade, a takodje i svaku donaciju. Kada nesto rade u sali gde odrzavaju dogadjaje sto se radova tice ili npr skoro menjali krov, sve kroz papire i sve na videlo. Ali zato ovde nijedna crkva ne vodi nikakvu rec niti se pita za bilo sta. Ovde su i nasi svestenici drukciji, realniji nego oni u Srbiji. Ima i u Srbiji dobrih ali su manjina, bas manjina. Ja ovde pomazem nasu crkvu donacijama, salju pisma i fakture da upises sam koliko ces dati 4-5 puta godisnje, uz to i na papiru prikazu meni kao nekome ko donira gde su utrosili prethodne donacije svih nas koji smo donirali. Menjali su eto krov na sali, menjali dosta toga enterijera sto se tice. Za krstenja i ostalo nemaju cenovnike kao ovi u Srbiji, vec eto ‘koliko mozete’. Za ovdasnje nemam nikakve primedbe. Kaze menjali krov na sali jer u Ch imate samo 2-3 nase crkve kao i 2-3 dzamije samo, zabranili su dalju gradnju i nama i muslimanima jer ‘ta zdanja menjaju izgled naselja ili delova grada’, naravno to je samo izgovor. Nece da dozvole sirenje tih crkava i dzamija na svojoj teritoriji jer im ne treba, mada i njihove crkve ne grade. Mislim da su zadnju napravili jos u 18-19 veku. Ne zele da previse udje ta religija u narod. Gledavsi drzavu kao drzavu, standard i sve ostalo, ocigledno rade pravu stvar ;) Podrska samo za postene i verne svestenike, za ostale ne. Sto rece jednom neko ‘Nemam ja problem sa Bogom, vec sa njegovom administracijom’. Pozdrav
pre 6 godina
PPP - plati porez pope
ne mora se bmw voziti. može i punto.
pre 6 godina
U Boga verujem, al popove svih religija ne mogu ocima da vidim!!!
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
(Binsr, 26. februar 2018 13:03)
A odakle crkvi ta imovina? Pala sa neba? Sami je sebi dodelili pre 500 godina? Čija je bila zemlja pre nego što je postala crkvena i kako je postala crkvena? Mešaju se babe i džabe - crkva da plati porez na ONO ŠTO TRENUTNO IMA OD IMOVINE, jer na ono što nema, neće niko ni naplatiti porez. P.S. Šta su trebali da kažu ljudi koji još uvek kroz resitituciju nisu dobili svoju ličnu imovinu - misliš da nisu trebali da plaćaju porez u međuvremenu?
pre 6 godina
Ja sam za to da crkve ne placaju porez. Isto tako sam za to da drzava ne daje "donacije" crkvi, da se bozicne proslave ne organizuju iz opstinskog budzeta, da se ukinu gradske slave, da placaju prenos bozicne i uskrsnje liturgije (ili jos bolje, da otvore svoju tv pa nek prenose), da crkva o pitanjima koje nisu direktno vezane za njih, ne daje bilo kakva saopstenja i misljenja o drzavnim pitanjima, da sami uplacuju poreze i doprinose za svoje svestenstvo.
U suprotnom, nisam za to da ne placaju porez
pre 6 godina
Kada narod placa PDV i na vodu koju popije red je da i vi placate.
pre 6 godina
U crkvama se prodaju svece, ikone i druge stvari, postoje cenovnici za pruzanje usluga krstenja, vencanja itd. To znaci nisu prihodi od dobrovoljnih donacija vec od prodaje i usluga. Ako svi mi masno placamo drzavi za bilo kakvu prodaju robe i pruzanje usluga zasto bi crkva bila izuzeta?
A povrh svega drzava popovima placa doprinose, zdravstveno i penziono..
https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=04&dd=15&nav_id=705131
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
(Binsr, 26. februar 2018 13:03)
Slažem se. Ali neka dotad crkva plaća porez na onaj (nemali!) deo koji joj je vraćen, kao i porez na promet od usluga koje pruža, može?
Ne može, naravno. Jer crkva se drži principa "ili sve, ili ništa". Ili pet karata ili nijednu, zar ne?
Po toj nakaradnoj crkvenoj "logici", vlasnici firmi kojima država duguje pare po osnovu povraćaja PDV-a ili po milion drugih stavki, treba da prestanu da plaćaju porez?
A ne, u redu je da oni plaćaju koliko god se od njih traži, ponekad čak i po cenu zatvaranja firme, dok popovi mogu da prosipaju nekakve fore o "principima" i ne plaćaju ništa!
pre 6 godina
U slucaju ne izdavanja fiskalnog racuna zatvoriti objekat na mesec dana...
pre 6 godina
Pohlepa je čudo.
pre 6 godina
Ovo obavezno i kod nas uvesti. Pa da vidimo kakve mutne radnje nasa crkva iza zavese mulja.
pre 6 godina
Zeludac mi se okrene kada procitam da je ovo rasisticki napad na hriscane.. Da li oni znaju da postoje hriscani svih rasa?! Drugo,cim se dira crkveni novac, odmah je to progon,lov na hriscane itd. Dobro znamo koliko para crkva u Srbiji ima,i koliko su popovi bogati i korumpirani. Samo neka ih dobro oporezuju,pa cemo ubrzo videti koliko im je "vera" jaka .
pre 6 godina
i ove nase da oporezujete
pre 6 godina
Koliki porez placaju sinagoge...samo pitam ?!
pre 6 godina
Konacno da neko potegne ovo pitanje
pre 6 godina
Isus Hrist: "Podajte caru carevo, a Bogu Božje.“
pre 6 godina
Pazi, ko postavlja pitanje!
Pola Nemačkih privrenika koji imaju iole veće prihode ime račune po "Rajskim ostrvima".
Država čija je auto industrija uz dogovor rukovodstva i menadžera isporučila (svesno) više od tri miliona automobila sa falš softverom. Država koja milijarde odštete plaća širom sveta prevarenim kupcima.
I, sada je crkva prevarantska...
Ko o čemu, lopov o poštenju...
pre 6 godina
@Totalwar
Ujak ti mozda nije lepo razumeo nemacki jezik pa je mislio da on to placa. To sto ti je rekao je totalna ali totalna neistina. Svajcarska kao drzava coveku NISTA ne uzima sa plate osim onog osiguranja na poslu, penzijsko, penzijska kasa i tako neke jos sitnice od 15-20fr, sve ukupno ti sa plate skinu nekih 450-500fr ako imas od 4 pa do 5-6.000fr platu. To da uzimaju za crkvu bi bio lopovluk, a oni ovde ne kradu na platama. Daleko je tvoj ujak otisao sa pricom, navikao sam da nasi svojima u Srbiji pricaju svasta samo da bi rekli nesto lose o zemlji gde zive, a ne vracaju se nazad. Poznajem prave Svajcarce, dakle prave, ne rodjene ovde od babe i dede odande ili roditelja odande, vec prave i ne placaju nista tako niti im se nekada naplacivalo. Neki su se vencavali za nase pa presli u pravoslavlje ali eto onako, nemaju neku ‘žar’ za bilo kojom verom. Veruju u sta veruju, ne pitam ih, znam samo da su dobri ljudi. Moja supruga je nasa rodjena u Ch, kod njih se vodi kao Svajcarka i takodje nista nikada stiglo nije da se skida. Nema go pravo niko. Niti ti negde pise koje si vere ili da te bilo ko od administracije pita za to. To moze zvucati kao i uvreda ‘Recite mi koje ste vere’. Sta bilo koga to briga, to te niko ne pita time se samo u Srbiji ljudi bave. Eto pre 5 meseci sam registrovao skuter, bio da ga odjavim skoro jer sam resio da necu voziti, menjacu ga na prolece i ono posle 10 dana mi stigao ček da podignem pola para od registracije jer sam samo polovinu iskoristio. E, vidis da drzava ne stavlja u dzep sto nije njeno. ;)
pre 6 godina
@Nemanja
Zato sto je svaka zajednica,bazirana da dobrovoljnom ucescu a ne prodavanju proizvoda i koja se "izdrzava" putem "pomoci" i dobrovoljnih priloga,izuzeta od poreza. E sad,to sto se verska realnost udaljila od ovog koncepta je nalazenje rupe u zakonu a ne los zakon. Mene sad zanima zasto Srbi,posebno oni koji koliko toliko koriste "usluge" crkve zure sa zahtevima za porez? Budzet i gradjani ce videti 10% tog novca a punu cenu ce platiti oni-krajnji potrosaci. Porez mora da postoji cak i u poludrzavama ali mi je zanimljivo kako se lako premetnemo iz anti u pro establisment cim nam neko ponudi mamac,da skrene paznju sa sebe.
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
pre 6 godina
Kako ste svi naseli na državnu mantru! Zašto bismo uopšte plaćali porez na nekretnine u kojima stanujemo? Jednom sam je zaradio i zdravo! Sutra da se preselim u pećinu, da li bih i na pećinu plaćao porez. U redu ako ostvaruješ profit, na to treba platiti porez.
pre 6 godina
@kako da ne,
"Zaboravili" ste da kažete da u Švajcarskoj vam automatski skidaju crkveni porez od plate, tj ne važi ono "koliko daš", ako ste pripadnik neke od Švajcarskih nativnih crkava (uglavnom katoličke i kalvinističke ). Kao Srbin onda morate da odete da se zvanično odjavite od toga, e tak onda "koliko date", i tu se vidi svo cicijaštvo i dvoličnost Srbadije prema svojoj crkvi.
Hoćete da vam skida 10% od prihoda automatski kao i drugim zapadnjacima? Nema problema, onda neće biti ni cenovnika, no prvo izračunajte šta vam je bolje.
A ako vam se 10% čini mnogo, toliko piše u Bibliji, i na to mi je skrenuo pažnju (citirao tačno poglavlje iz Biblije) jedan ( inače poprilično obrazovan) Amer, kad mi je rekao da on i svi u njegovoj crkvi daju 10% ( pa makar zaradjivali milione), jer sam ja rekao da je to malo mnogo...
Posle te epizode u USA, i kad mi je ujak koji je godinama radio u Cirihu rekao to za Švajcarce i kako se morao odjaviti od njihovog crkvenog poreza, sasvim drugačije gledam na našu crkvu koja navodno mnogo uzima.
pre 6 godina
Kad pomenu jedan komentator oko dobrovoljnih priloga i članarina, poredjenja radi, ukoliko uplaćujete treninge detetu u nekom klubu, časove folklora u društvu, sve vam je to neoporezivo. Tj. klub ili društvo na taj prihod neće platiti porez. Informacije radi.
pre 6 godina
@ kako da ne
Jedan detalj mi je privukao pažnju: "... ne grade više ni svoje crkve..." Ja to potpuno razumem i smatram da je crkva i religija odigrala svoju ulogu vekovima ranije kad su se formirale nacionalne države (gradovi). Danas je normalno da se ljudi okreću novim tehnologijama i interesovanjima a mogu da veruju i dalje ali bez crkvenih obreda starih hiljadu godina. Samo se na Balkanu dižu veće i više bogomolje u 21. veku (!). Ako neko misli da se tako može nadoknaditi 50 godina kada su komunisti proterali crkvu, vara se. Popovima odgovara a narodu sve teže padaju obaveze oko bezbrojnih slava i preslava...
pre 6 godina
Попови лопови, стара народна изрека.
pre 6 godina
@sinnabora
Bi, ako je pecina u tvom vlasnistvu.
Zasto bi placali porez? Zato sto smo se drustvenim ugovorom odrekli dela slobode i predali drzavi. Drzava nam za uzvrat garantuje odredjene stvari, i naplacuje ih kroz porez. To su policija, sudstvo, zdravstvo, skolstvo, infrastrukturu, socijalna davanja.... Naravno, mozemo da se odreknemo toga, ili dela toga, zrad smenjenja ili ukidanja poreza, ali to zateva novi drustveni dogovor.
pre 6 godina
vidim ovde neki ne znaju o cemu se radi, u ovom slucaju crkva je izdavala svoja zemljista za barove ,kafane razne radnje i onda ti lokali nisu placali porez jer je zemljiste crkveno. To vec nije u redu...
pre 6 godina
@lupus
Ali ce platiti porez od prihoda na prodaju dresova, ulaznica, suvenira, tv prava, nagrada.....
Mada mislim da ce platiti i za treniranje, ako se radio o klubu, za drustva mislim da nece.
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
pre 6 godina
Pazi, ko postavlja pitanje!
Pola Nemačkih privrenika koji imaju iole veće prihode ime račune po "Rajskim ostrvima".
Država čija je auto industrija uz dogovor rukovodstva i menadžera isporučila (svesno) više od tri miliona automobila sa falš softverom. Država koja milijarde odštete plaća širom sveta prevarenim kupcima.
I, sada je crkva prevarantska...
Ko o čemu, lopov o poštenju...
pre 6 godina
@kako da ne,
"Zaboravili" ste da kažete da u Švajcarskoj vam automatski skidaju crkveni porez od plate, tj ne važi ono "koliko daš", ako ste pripadnik neke od Švajcarskih nativnih crkava (uglavnom katoličke i kalvinističke ). Kao Srbin onda morate da odete da se zvanično odjavite od toga, e tak onda "koliko date", i tu se vidi svo cicijaštvo i dvoličnost Srbadije prema svojoj crkvi.
Hoćete da vam skida 10% od prihoda automatski kao i drugim zapadnjacima? Nema problema, onda neće biti ni cenovnika, no prvo izračunajte šta vam je bolje.
A ako vam se 10% čini mnogo, toliko piše u Bibliji, i na to mi je skrenuo pažnju (citirao tačno poglavlje iz Biblije) jedan ( inače poprilično obrazovan) Amer, kad mi je rekao da on i svi u njegovoj crkvi daju 10% ( pa makar zaradjivali milione), jer sam ja rekao da je to malo mnogo...
Posle te epizode u USA, i kad mi je ujak koji je godinama radio u Cirihu rekao to za Švajcarce i kako se morao odjaviti od njihovog crkvenog poreza, sasvim drugačije gledam na našu crkvu koja navodno mnogo uzima.
pre 6 godina
Da placate porez kao i svi ostali koji uzimaju novac za svoje usluge. Sve ostalo je mlacenje prazne slave..
Isto vazi i za ove nase profitere u SPC.
pre 6 godina
Svuda su isti!
Vrlo duhovni.
Kako se ne plaše svog pretpostavljenog?
pre 6 godina
Samo neka mi neko objasni zašto crkva ne plaća porez. Inače sam kršten i idem u crkvu, slavim slavu i iskreno sam religiozan.
pre 6 godina
Crkva i advokati / pravnici....fiskalne kase.... i kontrola.... nema veće sive ekonomije od njih.... pijačni prodavci su mala maca za njih
pre 6 godina
Sve jednobozacke ideologije su skuhane u istoj kuhinji. Porez da, predstava ne.
pre 6 godina
Progon?
Ako je porez progon onda sve nas drzave progone ceo zivot.
Ne dragi crkvenjaci to je samo porez. Od 20% ili kako gde... Dakle kada vam traze 20% od prihoda to je odmah progon.
Sunce ti kao da si im jednu ruku i nogu trazio.
pre 6 godina
Naravno da je gradonačelnik u pravu!
pre 6 godina
Koliki porez placaju sinagoge...samo pitam ?!
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
(Binsr, 26. februar 2018 13:03)
A odakle crkvi ta imovina? Pala sa neba? Sami je sebi dodelili pre 500 godina? Čija je bila zemlja pre nego što je postala crkvena i kako je postala crkvena? Mešaju se babe i džabe - crkva da plati porez na ONO ŠTO TRENUTNO IMA OD IMOVINE, jer na ono što nema, neće niko ni naplatiti porez. P.S. Šta su trebali da kažu ljudi koji još uvek kroz resitituciju nisu dobili svoju ličnu imovinu - misliš da nisu trebali da plaćaju porez u međuvremenu?
pre 6 godina
PPP - plati porez pope
ne mora se bmw voziti. može i punto.
pre 6 godina
нек се врати сва одузета црквена имовина,. па ће да се плаћа порез. Прво држава да врати шта јој је одузето, па ће црква да плати порез.
(Binsr, 26. februar 2018 13:03)
Slažem se. Ali neka dotad crkva plaća porez na onaj (nemali!) deo koji joj je vraćen, kao i porez na promet od usluga koje pruža, može?
Ne može, naravno. Jer crkva se drži principa "ili sve, ili ništa". Ili pet karata ili nijednu, zar ne?
Po toj nakaradnoj crkvenoj "logici", vlasnici firmi kojima država duguje pare po osnovu povraćaja PDV-a ili po milion drugih stavki, treba da prestanu da plaćaju porez?
A ne, u redu je da oni plaćaju koliko god se od njih traži, ponekad čak i po cenu zatvaranja firme, dok popovi mogu da prosipaju nekakve fore o "principima" i ne plaćaju ništa!
pre 6 godina
U crkvama se prodaju svece, ikone i druge stvari, postoje cenovnici za pruzanje usluga krstenja, vencanja itd. To znaci nisu prihodi od dobrovoljnih donacija vec od prodaje i usluga. Ako svi mi masno placamo drzavi za bilo kakvu prodaju robe i pruzanje usluga zasto bi crkva bila izuzeta?
A povrh svega drzava popovima placa doprinose, zdravstveno i penziono..
https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=04&dd=15&nav_id=705131
pre 6 godina
Попови возе џипове од 50.000 евра, живе у огромном луксузу, њихова кривична дела се заташкавају, не живе у складу са Христовим учењем и не видим један једини разлог зашто би били изузети од пореза и других прописа.
Говорим о Цркви у Србији.
pre 6 godina
U Boga verujem, al popove svih religija ne mogu ocima da vidim!!!
pre 6 godina
U slucaju ne izdavanja fiskalnog racuna zatvoriti objekat na mesec dana...
pre 6 godina
@Nemanja
Zato sto je svaka zajednica,bazirana da dobrovoljnom ucescu a ne prodavanju proizvoda i koja se "izdrzava" putem "pomoci" i dobrovoljnih priloga,izuzeta od poreza. E sad,to sto se verska realnost udaljila od ovog koncepta je nalazenje rupe u zakonu a ne los zakon. Mene sad zanima zasto Srbi,posebno oni koji koliko toliko koriste "usluge" crkve zure sa zahtevima za porez? Budzet i gradjani ce videti 10% tog novca a punu cenu ce platiti oni-krajnji potrosaci. Porez mora da postoji cak i u poludrzavama ali mi je zanimljivo kako se lako premetnemo iz anti u pro establisment cim nam neko ponudi mamac,da skrene paznju sa sebe.
pre 6 godina
Zeludac mi se okrene kada procitam da je ovo rasisticki napad na hriscane.. Da li oni znaju da postoje hriscani svih rasa?! Drugo,cim se dira crkveni novac, odmah je to progon,lov na hriscane itd. Dobro znamo koliko para crkva u Srbiji ima,i koliko su popovi bogati i korumpirani. Samo neka ih dobro oporezuju,pa cemo ubrzo videti koliko im je "vera" jaka .
pre 6 godina
Ovo obavezno i kod nas uvesti. Pa da vidimo kakve mutne radnje nasa crkva iza zavese mulja.
pre 6 godina
Kada narod placa PDV i na vodu koju popije red je da i vi placate.
pre 6 godina
i ove nase da oporezujete
pre 6 godina
Ja sam za to da crkve ne placaju porez. Isto tako sam za to da drzava ne daje "donacije" crkvi, da se bozicne proslave ne organizuju iz opstinskog budzeta, da se ukinu gradske slave, da placaju prenos bozicne i uskrsnje liturgije (ili jos bolje, da otvore svoju tv pa nek prenose), da crkva o pitanjima koje nisu direktno vezane za njih, ne daje bilo kakva saopstenja i misljenja o drzavnim pitanjima, da sami uplacuju poreze i doprinose za svoje svestenstvo.
U suprotnom, nisam za to da ne placaju porez
pre 6 godina
Konacno da neko potegne ovo pitanje
pre 6 godina
@Nemanja
Zavisi kako gde! U Svajcarskoj svaka ali SVAKA crkva, dzamija, svi placaju porez. Imao sam razgovore oko toga sa vise njih. Skoro bas sa nasim svestenikom koji kaze da svaki franak moraju da prijave od zarade, a takodje i svaku donaciju. Kada nesto rade u sali gde odrzavaju dogadjaje sto se radova tice ili npr skoro menjali krov, sve kroz papire i sve na videlo. Ali zato ovde nijedna crkva ne vodi nikakvu rec niti se pita za bilo sta. Ovde su i nasi svestenici drukciji, realniji nego oni u Srbiji. Ima i u Srbiji dobrih ali su manjina, bas manjina. Ja ovde pomazem nasu crkvu donacijama, salju pisma i fakture da upises sam koliko ces dati 4-5 puta godisnje, uz to i na papiru prikazu meni kao nekome ko donira gde su utrosili prethodne donacije svih nas koji smo donirali. Menjali su eto krov na sali, menjali dosta toga enterijera sto se tice. Za krstenja i ostalo nemaju cenovnike kao ovi u Srbiji, vec eto ‘koliko mozete’. Za ovdasnje nemam nikakve primedbe. Kaze menjali krov na sali jer u Ch imate samo 2-3 nase crkve kao i 2-3 dzamije samo, zabranili su dalju gradnju i nama i muslimanima jer ‘ta zdanja menjaju izgled naselja ili delova grada’, naravno to je samo izgovor. Nece da dozvole sirenje tih crkava i dzamija na svojoj teritoriji jer im ne treba, mada i njihove crkve ne grade. Mislim da su zadnju napravili jos u 18-19 veku. Ne zele da previse udje ta religija u narod. Gledavsi drzavu kao drzavu, standard i sve ostalo, ocigledno rade pravu stvar ;) Podrska samo za postene i verne svestenike, za ostale ne. Sto rece jednom neko ‘Nemam ja problem sa Bogom, vec sa njegovom administracijom’. Pozdrav
pre 6 godina
Kad pomenu jedan komentator oko dobrovoljnih priloga i članarina, poredjenja radi, ukoliko uplaćujete treninge detetu u nekom klubu, časove folklora u društvu, sve vam je to neoporezivo. Tj. klub ili društvo na taj prihod neće platiti porez. Informacije radi.
pre 6 godina
@ kako da ne
Jedan detalj mi je privukao pažnju: "... ne grade više ni svoje crkve..." Ja to potpuno razumem i smatram da je crkva i religija odigrala svoju ulogu vekovima ranije kad su se formirale nacionalne države (gradovi). Danas je normalno da se ljudi okreću novim tehnologijama i interesovanjima a mogu da veruju i dalje ali bez crkvenih obreda starih hiljadu godina. Samo se na Balkanu dižu veće i više bogomolje u 21. veku (!). Ako neko misli da se tako može nadoknaditi 50 godina kada su komunisti proterali crkvu, vara se. Popovima odgovara a narodu sve teže padaju obaveze oko bezbrojnih slava i preslava...
pre 6 godina
Pohlepa je čudo.
pre 6 godina
Isus Hrist: "Podajte caru carevo, a Bogu Božje.“
pre 6 godina
Попови лопови, стара народна изрека.
pre 6 godina
Kako ste svi naseli na državnu mantru! Zašto bismo uopšte plaćali porez na nekretnine u kojima stanujemo? Jednom sam je zaradio i zdravo! Sutra da se preselim u pećinu, da li bih i na pećinu plaćao porez. U redu ako ostvaruješ profit, na to treba platiti porez.
pre 6 godina
@Totalwar
Ujak ti mozda nije lepo razumeo nemacki jezik pa je mislio da on to placa. To sto ti je rekao je totalna ali totalna neistina. Svajcarska kao drzava coveku NISTA ne uzima sa plate osim onog osiguranja na poslu, penzijsko, penzijska kasa i tako neke jos sitnice od 15-20fr, sve ukupno ti sa plate skinu nekih 450-500fr ako imas od 4 pa do 5-6.000fr platu. To da uzimaju za crkvu bi bio lopovluk, a oni ovde ne kradu na platama. Daleko je tvoj ujak otisao sa pricom, navikao sam da nasi svojima u Srbiji pricaju svasta samo da bi rekli nesto lose o zemlji gde zive, a ne vracaju se nazad. Poznajem prave Svajcarce, dakle prave, ne rodjene ovde od babe i dede odande ili roditelja odande, vec prave i ne placaju nista tako niti im se nekada naplacivalo. Neki su se vencavali za nase pa presli u pravoslavlje ali eto onako, nemaju neku ‘žar’ za bilo kojom verom. Veruju u sta veruju, ne pitam ih, znam samo da su dobri ljudi. Moja supruga je nasa rodjena u Ch, kod njih se vodi kao Svajcarka i takodje nista nikada stiglo nije da se skida. Nema go pravo niko. Niti ti negde pise koje si vere ili da te bilo ko od administracije pita za to. To moze zvucati kao i uvreda ‘Recite mi koje ste vere’. Sta bilo koga to briga, to te niko ne pita time se samo u Srbiji ljudi bave. Eto pre 5 meseci sam registrovao skuter, bio da ga odjavim skoro jer sam resio da necu voziti, menjacu ga na prolece i ono posle 10 dana mi stigao ček da podignem pola para od registracije jer sam samo polovinu iskoristio. E, vidis da drzava ne stavlja u dzep sto nije njeno. ;)
pre 6 godina
@lupus
Ali ce platiti porez od prihoda na prodaju dresova, ulaznica, suvenira, tv prava, nagrada.....
Mada mislim da ce platiti i za treniranje, ako se radio o klubu, za drustva mislim da nece.
pre 6 godina
@sinnabora
Bi, ako je pecina u tvom vlasnistvu.
Zasto bi placali porez? Zato sto smo se drustvenim ugovorom odrekli dela slobode i predali drzavi. Drzava nam za uzvrat garantuje odredjene stvari, i naplacuje ih kroz porez. To su policija, sudstvo, zdravstvo, skolstvo, infrastrukturu, socijalna davanja.... Naravno, mozemo da se odreknemo toga, ili dela toga, zrad smenjenja ili ukidanja poreza, ali to zateva novi drustveni dogovor.
pre 6 godina
vidim ovde neki ne znaju o cemu se radi, u ovom slucaju crkva je izdavala svoja zemljista za barove ,kafane razne radnje i onda ti lokali nisu placali porez jer je zemljiste crkveno. To vec nije u redu...
36 Komentari
Sortiraj po: