Subota, 21.10.2017.

18:21

Neće se čekati pred ambasadama, ali... / VIDEO

Državljani Zapadnog Balkana, pa tako i Srbije mogli bi uskoro da dobiju novu prepreku za prelazak granica.

Izvor: B92

Neæe se èekati pred ambasadama, ali... / VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

98 Komentari

Sortiraj po:

brat hrvat

pre 6 godina

Ti očigledno nisi bio ni u Bugarskoj, ni u Rumuniji još od vreman samoupravnog socijalizma u Srbiji. Idi sad pogledaj, iznenadićeš se veoma mnogo.

Ili bolje nemoj, pašće ti muka i rasplakaćeš se...
(Baron Samedi, 21. oktobar 2017 23:21)

Hrvatska kad je tek ulazila u EU pre par godina imala je veci BDP od Bugarske koja je skoro deceniju clanica EU.
To je lako provjeriti. Zbog cega se kontinuirano laze u vezi Bugarske ja neznam.

Vojvodjanin

pre 6 godina

Ovo nije viza, ovo je mehanizam zaštite od kriminalaca, lopova, radnika na crno, mutivoda i ostalih ljudi koji idu u EU da bi krali, mutili i bavili se ilegalnim radnjama. E lepo popuniš prijavu online i ako si čist, ideš kao čovek, bez sa se brineš. A ako nisi čist, stavi prst na čelo. Mada, ja ipak mislim da se ovo odnosi pre svega na Bosnu, tamo postoje kampovi za obuku terorista. Oni neće moći da udju u EU. I to je to.

Predrag

pre 6 godina

@MEDJUTIM ovo jasno govori o tome da EU nema nikakvu nameru da nas integrise i da je sve samo zamajavanje.

EU bi i te kako volela da nas integriše (to su hteli još pre raspada SFRJ) ali ne možeš da integrišeš društva koja ne žele da se urede za ulazak i koja se stalno bacaju u zagrljaj Rusiji. Da Zoran Đinđić nije ubijen siguran sam da bismo odavno već bili članica EU.

sale

pre 6 godina

Koliko gluposti i netačnih stavri je napisano u komentarima. Katastrofa.

Svi vi koji bi da "skoknete" do nekog tržnog centra, lepo se prijavite platite 5 evra i naredne 5 godine možete da "skačete" koliko god vam je volja.

Svi vi koji putujeteu u EU ovo će vam oduzeti 1 minut vremena i 5 evra iz džepa i naredne 5 godine možete da putujuete kako vam je volja.

A svi vi ostali barem 80% koji nikada nećete ići u EU, već samo lupate ovde, vas ovo ne pogađa i ne vidim zašto se uznemiravage bez veze.

cast svakome veresija nikome

pre 6 godina

Pre neki dan ruski avioni nad Beogradom,Sojgu se slavodobitno seta istim,Vulin i Dacic pljuju po EU.Pa sta bi vi hteli?

AntiBot

pre 6 godina

Dovoljno je da kazemo da nismo teroristi i oni ce nam poverovati na casnu rec?! ma zafalilo im para. treba finansirati one silne izbeglice pa su smislili da ih Balkan finansira. perfidno i perverzno!

boske

pre 6 godina

Sistem ije savršen, ali dobra strana je da treba da ubrza i prelazak granice. Sva ona čukanja i provere npr. mađarskih policajaca biće skraćena, jer će ljudi sa potvrdom biti "provereni".

Bosanac

pre 6 godina

Jedina razlika je sto "mi" gde god da hocemo da idemo "moramo" da trazimo to odobrenje 72h unapred!!! 
Evropska granica nije na "dva dana jahanja" kao Americka, nego 50km od Novog Sada, 100km od Bg-a, 5km od Subotice. 
Hocu da odem u Bec u subotu, sednem u auto i na granici me neko vrati jer nisam trazio odobrenje, MISLITE O TOME!!!
(EkstraGalaktican, 21. oktobar 2017 20:31
Halo ljudi pa važi PET GODINA. Izvadi danas i idi pet godina gdje hoćeš pa pij pivo i kapučino.

Dusan

pre 6 godina

Sve zemlje kod kojih postoji tzv. elektronska viza funkcionišu na isti ovaj način. Dakle u pitanju je vizni režim bez obzira što se ne ide u ambasadu radi predaje dokumentacije.

samo da primetim

pre 6 godina

A sta je slobodnim protokom ljudi,robe i kapitala? To se prodavalo kada smo podpisivali SSP ... Slobodan protok ljudi je ukinut. Zbogom EU....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Cvele, 21. oktobar 2017 23:26)
Nema blema! Šalji pare, šalji robu, a ti, sačekaj proveru i još malo premisli!:)

sofija

pre 6 godina

I ko ce tu da profitira,opet neki posrednici koji ce to obavljati umesto gomile neukih kojima je kompjuter,odnisno baratanje elektronskom postom misaona imenica. Sofija.

Superhik

pre 6 godina

On lajn prijavljivanje za vizu!Jedino sto cekas kod kuce(ako u njoj imas sta jesti)!Trazena zemlja je i nadlezna za eventualni izgon iz EU!

Aca

pre 6 godina

Travel authorizations, also known as e-visas or ESTAs, are not visas. As their name suggests, ESTAs are simply an electronic means of pre-screening travelers from visa waiver countries before they depart from their home country. ESTA applications can be completed online anywhere that has internet access and the electronic response, either approval or rejection, is usually delivered back to the applicant electronically within 72 hours. A fee is required as part of the application process.

If approved, the ETIAS might be valid for 5 years or until your passport expires. Whether you will get the first period of validity or the second depends on the system’s evaluation of your information and risk.

Google prevod:

Ovlašćenja za putovanja, poznata i kao e-vize ili ESTA, nisu vize. Prema njihovim imenom, ESTA su jednostavno elektronsko sredstvo za proveravanje putnika iz zemalja koje izdaju vize prije nego što napuste svoju matičnu zemlju. Aplikacije ESTA mogu se popunjavati bilo gdje na internetu, a elektronski odgovor, bilo odobrenje ili odbijanje, obično se dostavlja podnosiocu zahtjeva elektronskim putem u roku od 72 sata. Naknada je potrebna kao deo procesa prijave.

Ako je odobrena, ETIAS može biti validna 5 godina ili dok pasoš ne istekne. Bilo da dobijete prvi period važnosti ili drugi zavisi od procene vaših informacija i rizika.

dusanmal

pre 6 godina

Prvi komentar sadrzi kljuc toga sto bi bio ispravan odgovor Srbije, no pod ovom vlascu nece biti: Migranti.
EU hoce da im se prvo prijavimo? Odlicno. Prvo potpuni reciprocitet EU. No reciprocitet i za one za koje EU pritiska da ih pustamo bez ikakve provere: migranti. Migranti slobodno da krenu ka Srbiji ako se prvo u svojoj drzavi porekla prijave Srpskoj ambasadi i mi tamo proverimo njihove dokumente te MI odobrimo put ka Srbiji. Izuzev naravno drzava bez funkcionalne vlasti i drzava gde mi nemamo ni ambasadu. Odande nikako ne.
Eto i Amerika i Kanada i EU to rade za sve, pa eto i mi da budemo sigurni. A migranti sada ovde, napolje odmah, nazad u svoje drzave i da se prvo prijave, pa onda mozda.

Haha

pre 6 godina

Ne pada mi na pamet da putujem tako, kao da smo stoka. Guraju oni nas rusima u ruke, samo tako.
Nemoj posle da se kajete gospodo iz EU! Ovde i ovako niste bas previse omiljeni kod nepismenih, a takvih je vecina. Zaboravili ste to? Vidim da jeste.
Umesto da se organizuje hitan prijem Srbije i Crne Gore 2020. najdalje vi pametujete. Dobro. Kad vam to obican gradjanin koji prati politiku u Srbiji vec 25 godina kaze, onda znajte da je to tako, a ne sto slusate nekog glupavog "analiticara" vaseg koji ima platu 5000 evra mesecno NI ZA STA.
Dobro gledajte sta vam je ciniti u vezi Srbije. Jos jednom vam kazem (da ne bude upozoravam) NEMOJTE POSLE DA BUDE KASNO I SRBI SU LUDACI (iako nisu daleko od toga). Srpski inat kad se upali prodje voz.

Videcemo tek

pre 6 godina

Po ovome se jasno nazire da ne nameravaju da nas prime u EU najmanje do 2025 god. A ako ostanemo da sedimo na dve stolice mozda i nikad. Za postene normalne ljude ova potvrda nece biti problem. Sto se tice jednog od komentara da Hrvatska moze da blokira nekog srpskog drzavljanina iz inata to je glupost. Hrvatska jos nije u Shengenu i pitanje je da li ce biti jos 3 godine. Rumunija i Bugarska nisu u Shengenu i nece skoro. Dakle i Bugari i Rumuni se ne pitaju. Ovo je samo zastitna mera od potencijalnih terorista i kriminalaca. Ne treba kritikovati EU toliko jer je zaista ozbiljno narusena bezbednost i do ovako neceg je moralo doci. Pogotovo sto srpski pasos poseduje puno Albanaca sa Kosova kojima mi dajemo pasose jer ne priznajemo nezavisnost te nase bivse pokrajine. Kosovo je oznaceno kao izvor terorista u EU i zato ova mera vazi i za Srbiju. I da budemo iskreni do kraja,pregovori o pridruzivanju EU se vode sa Srbijom ali bez Kosova tako da ako ikad hocemo da pristupimo punom clanstvu moracemo da se razgranicimo sa Kosovom zvanicno i tu nema pardona. To svi nasi politicari znaju. To sto mi njih ne priznajemo je druga stvar ali ako zelimo prijem u EU mora se znati granica sa svim susedima a po njima je Kosovo izvan jurisdikcije Srbije.

New Jersey

pre 6 godina

Neka neka :) Samo vi i dalje glasajte za Vozda i onog malenog sto peva i ljubite se sa Rusima :)
Od kako smo poceli da se busamo u Ruse devedesetih mi ne prestajemo da tonemo..

Mile

pre 6 godina

Da tražim odobrenje i da platim, da bih svoj novac trošio negde...?!?!?!
Ne hvala.
Trošiću ga tamo, gde mogu da uđem kao slobodan čovek i gde će da me poštuju!

Dan

pre 6 godina

@Igor:

Ako si ti to morao da vadis sa Britanskim pasosom za Kanadu.....kako ja onda nisam morao nista da vadim sa Kanadskim pasosem kad sam isao u London pre par mjeseci?

Nije mi jasno....

Zemunac

pre 6 godina

Ovo ne važi samo za nas, već za sve zemlje u svetu kojima nisu potrebne vize za ulazak u šengenski prostor. Tako da će npr. Amerikanci i Australijanci posećivati isti web sajt i popunjavati isti onlajn obrazac kao i mi. Takođe će plaćati 5 evra. Dakle za sve isti uslovi.

vz

pre 6 godina

da vidimo ko ce sada i kako prodavati pricu o eu. jedini benefit ove dosadasnje price je bezvizni rezim. kada ovo uvedu, a hoce, srbija zaista moze samo da okrene ledja ovom brodu koji tone. putuj evropo, na .......... te nabijem.

Petar

pre 6 godina

Zašto kukate? Jel umete da se informišete oko toliko jednostavne stvari.
Ovaj sistem se odnosi na još 60 zemalja pored Srbije, uključujući SAD, Japan, Kanadu,Australiju, itd.

Isto ćete putovati kao sad. Samo ćete JEDNOM da se registujete i platite 5 evra. I to je to, kraj priče.

Znači, čim uvedu taj siste vi možete odmah da se registrujete (ili bilo kad posle) i onda ste u sistemu i aplikacija vam važi 5 godina. I dalje ćete moći da idete u Temišvar i Budimpeštu ili gde , čim poželite.

Što dramite?

Treba da drame oni koji ostaju duže od 90 dana (krše praila o beloj šengen listi) jer će se sad njihov boravak tačno evidentirati u sistemu.

Cvele

pre 6 godina

A sta je slobodnim protokom ljudi,robe i kapitala? To se prodavalo kada smo podpisivali SSP ... Slobodan protok ljudi je ukinut. Zbogom EU....

XXX

pre 6 godina

Ti, prijatelju, ako imaš takve ideje da iznenada sednes u kola i odeš u EU, sedni odmah za kompjuter i obavi ovo, trajace ti odobrenje koliko i pasoš. Znaci prvog dana kalendarske 2020 "pali" računar, pa popunjavaj registraciju.

Baron Samedi

pre 6 godina

e ako su mi parametri za brzinu ulaska u EU Rumunija i Bugarska bolje da nikad i ne udjemo...
(djux, 21. oktobar 2017 21:00)

Ti očigledno nisi bio ni u Bugarskoj, ni u Rumuniji još od vreman samoupravnog socijalizma u Srbiji. Idi sad pogledaj, iznenadićeš se veoma mnogo.

Ili bolje nemoj, pašće ti muka i rasplakaćeš se...

Igor

pre 6 godina

Pohvala Duletu, koji je jedan od retkih koji je izneo detaljan i informisan komentar. Dodao bih još samo to da sličan sistem od pre par godina, pored USA, ima i Kanada. Zovu ga ETA (Electronic Travel Authorisation). I sam sam sa britanskim državljanstvom morao da "vadim" ETAu pre nekoliko dana; onlajn za desetak minuta; važi 5 godina.

Dana

pre 6 godina

E da.
Ovi sto vicu uzvratite istom merom tj. reciprocitetom.
Pitanje je, koga cemo pogoditi ako uzvratimo istom merom?
Stranci ne dolaze. Dolaze samo nasi koji rade kod stranaca.

Dex

pre 6 godina

e ako su mi parametri za brzinu ulaska u EU Rumunija i Bugarska bolje da nikad i ne udjemo...
(djux, 21. oktobar 2017 21:00)

Daleko razvijenije drzave od nase.

Goran

pre 6 godina

"Biću kratak: Istovremeno uvesti potpuno identične mere.
Kraj priče.
(Милан, 21. oktobar 2017 20:09) "

Jesi li ti ozbiljan? Znas li koliko bi nam trebalo vremena da to uvedemo i kakve bi to probleme stvorilo nasoj inace nesposobnoj administraciji? :)

GetToDaChoppa

pre 6 godina

A da umesto inata tj. mera reciprociteta ozbiljnije pocnemo da se bavimo reformama i ulaskom u EU? Iovako smo na margini turisticke (i ekonomske) karte Evrope. Inat ce samo da steti nasim ljudima koje zive od turista.

Dex

pre 6 godina

Pa ovo pojeftinilo a nije ni pocelo. Pre dva dana bese 10€.
(supertrooper, 21. oktobar 2017 18:41)

Ne. Od pocetka je bilo 5 eur, uz trajanje od isto toliko godina. Nasi mediji su izmislili ono drugo. Cak na zvanicnom site-u sve vreme lepo pise - 5 eura, trajanje 5 godina. Takodje pise i kakvi ce se podaci traziti (prakticno samo da kazete da niste teroristi, ili ste ucestvovali u ratnim sukobima 10 godina unazad). Ali eto, niko dosad nije to hteo da ispravi. Ovo je prvi put da vidim korektnu informaciju u nasim medijima...

besparica zivorad

pre 6 godina

covece, amerika je kontinent. kakve ima veze sto.se popunjava za ameriku. hocu da skoknem.do temisvara u trzni centar, a ne u boston letom od 10 sati. ne idem u australiju nego autom na sat dva...

Meister Jakob

pre 6 godina

Nama ne trebaju vize za Australiju i Kanadu pa se svejedno moram na ovaj način online "najaviti" i dobiti odobrenje, ne mogu samo tako sjesti u avion i po pare tetki u Kanadu!

realista

pre 6 godina

To se zove registracija dokumenata. Ja imam za kanadu i vazi najduze 5 godine. To treba znati to vazi za pasos (broj ) kojin registrujes , ako zamenis pasos onda treba ponovo registrovati. NIsta strasno i to je normalna zastita od falsifikovanih dokumenata.

Vlada

pre 6 godina

Zovite ovo viza ili kako god vam odgovara.. .ali radi se jednom u 5 godina, uzima vam 5 minuta vremena pred kompjuterom i košta 5 evra. Pritom ce to isto morati da rade Englezi, Ameri, Kanadjani a možda i Norvežani. Jaaaako strašno...

Napet

pre 6 godina

Pa sta da vam kazem, srbi moji, braco moja... Za SVE sto vam se desava sami ste krivi!
Pogledajte drzave u okruzenju...Pogledajte Sloveniju, njima je od 1991 trebalo 13 godina da postanu deo EU! Pogledajte Rumune, njima je trebalo 14 ili 15 godina...a gde ste VI, braco moja...Pa vi ni posle 17 godina niste poceli pregovore sa EU kako treba, a znamo da sami pregovori traju 7-8 godina...Pa HEEEEEJ!!! Pa sta vi hocete? O cemu mi razgovaramo?
ZAO mi dece...jedino! Za vas matore mi nimalo nije ZAO!

markobcn

pre 6 godina

Ne razumem ovo stvaranje panike ! To vec postoji , Amerikanci imaju isti sistem za ulazak u USA za sve drzavljane EU tj za sve kojima ne treba viza ! Dakle samo novi sistem preuzet od Amerikanaca ! To nisu vize, ! I mi treba to da uvedemo za sve kojima smo odobrili ulazak bez viza ...UK, Tusrka, Kina , Rusija , Rusija , Rusija....

Petar

pre 6 godina

A to vam znači da nema više rada na crno. Platiš pečat i ostaneš preko 90 dana u EU. Povezaće baze graničnih prelaza. Jako me.čudi ds to nisu uradili ranije. To Amerika ima 7-8 godina.

EkstraGalaktican

pre 6 godina

Ljudi, da Amerika ima ovaj sistem, bravo!!!

Jedina razlika je sto "mi" gde god da hocemo da idemo "moramo" da trazimo to odobrenje 72h unapred!!!

Evropska granica nije na "dva dana jahanja" kao Americka, nego 50km od Novog Sada, 100km od Bg-a, 5km od Subotice.

Hocu da odem u Bec u subotu, sednem u auto i na granici me neko vrati jer nisam trazio odobrenje, MISLITE O TOME!!!

Mr M

pre 6 godina

@Dule
Sve si u pravu, ali azilanti ulaze bez ikakavih dokumenata, a ljudima kojima ne treba viza i putuju sa regularnim dokumentima se pojacavaju kontrole. Meni to smeta..

NoName

pre 6 godina

I dalje tvrdim da politicari prave probleme na svetu i zbog tih stvari ljudi ispastaju, pa cak i za sitnice. A granice su stvorene isto kao sto mi drzimo zivotinje. Obor, tor....na neki nacin bi se reklo - kavez. Samo moras da platis izlazak.

Pa realno

pre 6 godina

Nije mi jasno. Sigurnosna provera koja se radi jednom u 5 godina, pa za tih 5 godina 100x mogu postati kriminalac i kao "cist" ulazim sa tom proverom od pre 3 god npr..
Cini mi se da je tu nesto drugo po strani..
Azilante da ne pominjem..

Dane

pre 6 godina

ETIAS, bilo je već reči o ovome. Ta nadoknada od 5 evra se plaća pri prvom ulasku u EU i za jednu osobu važi, ako se ne varam, naredne 3 godine.
Razlog uvođenja je taj koji "škripi". Navodno da bi se povećala kontrola ulaska u EU. A šta, jel je sada nema? Migranti će prestati da dolaze ako se to uvede? Većina njih bi i do sada morala da ima vizu da bi uopšte ušla u Grčku ili Bugarsku, pa ne vidim da ih je nešto u tome sprečavalo.

Dule

pre 6 godina

Kada ce se zaustaviti ovo ludilo? Da li je neko od novinara uopste pokusao da ukapira o cemu se radi i objasni ljudima u Srbiji o cemu se radi, posto ocigledno niko pojma nema? ETIAS se odnosi na sve kojima nije potrebna viza za posetu zemljama Sengena, znaci ne samo na zemlje Zapadnog Balkana nego i na Amerikance, Kanadjane, Japance, ... Drugo, oni kojima nije potrebna viza za putovanje u Ameriku moraju da se na isti nacin registruju za ESTA, znaci svaki Svajcarac, Nemac, Englez mora da se registruje online pre putovanja. Evropljani samo kasne za Amerikancima 6-7 godina. Za ESTA odobrenje se daje odmah po popunjavanju formulara i traje dve godine. Ako vam ne odobre znaci da ste ranije imali neki problem i na nekoj ste listi: kriminalni dosije, bili ste izbaceni iz zelje i sl. i u tom slucaju morate u ambasadu da se objasnjavate.

dejan

pre 6 godina

ovo nas ne pogadja mnogo zato sto 80% nema para da ide u zemlje EU tako da tu nema zabune.a inace ne vidim ovo kao problem jer neznam dal ste shvatili poentu.ne cekas 72 sata svaki put kad treba da putujes i ne placas svaki put nego kad profukcionise registrujes se platis dobijes odobrenje i ti putujes kad oces dok ti vazi pasos i broj pasosa po tome te prepoznaju na granici.

Mr M

pre 6 godina

@Marko
Za sve vas koji pricate o reciprocitetu ne znam da li ljudi znaju da gradjani EU u Srbiju mogu da udju samo sa licnom kartom. Licno poznajem lika iz Danske koji je izasao iz Srbije sa kopijom prve strane pasosa. Bas me zanima da se pojavim sa kopijom pasosa na Roszke da li bi pustili

Đuka

pre 6 godina

Apsolutno podržavam.
Nije uopšte problem popuniti upitnik i sačekati odgovor par dana.
A važi do isteka pasoša.
To sigurno neće pogoditi nikoga od normalnih ljudi, ali hoće one koji idu "poslom", koji kradu i registrovani su kao problem.
Zbog takvih nas svuda i gledaju kao zemlju kriminalaca.

Nenad

pre 6 godina

Nije to nista strasno. Ko ima neki od EU pasosa zna da se za ameriku radi ESTA.Prakticno odes na sajt upises ime prezime i broj pasosa. Nesto sitno platis i odmah stize potvrda. MEDJUTIM ovo jasno govori o tome da EU nema nikakvu nameru da nas integrise i da je sve samo zamajavanje.

ludiNovinar

pre 6 godina

Нешто слично грађани ЕУ морају да ураде када путују у САД.. Око 12 долара је цена, исто се одради пријава преко нета, мање више формалност.. Тако ће бити и ово.. :)

Nenad

pre 6 godina

Nije to nista strasno. Ko ima neki od EU pasosa zna da se za ameriku radi ESTA.Prakticno odes na sajt upises ime prezime i broj pasosa. Nesto sitno platis i odmah stize potvrda. MEDJUTIM ovo jasno govori o tome da EU nema nikakvu nameru da nas integrise i da je sve samo zamajavanje.

Napet

pre 6 godina

Pa sta da vam kazem, srbi moji, braco moja... Za SVE sto vam se desava sami ste krivi!
Pogledajte drzave u okruzenju...Pogledajte Sloveniju, njima je od 1991 trebalo 13 godina da postanu deo EU! Pogledajte Rumune, njima je trebalo 14 ili 15 godina...a gde ste VI, braco moja...Pa vi ni posle 17 godina niste poceli pregovore sa EU kako treba, a znamo da sami pregovori traju 7-8 godina...Pa HEEEEEJ!!! Pa sta vi hocete? O cemu mi razgovaramo?
ZAO mi dece...jedino! Za vas matore mi nimalo nije ZAO!

Pa realno

pre 6 godina

Nije mi jasno. Sigurnosna provera koja se radi jednom u 5 godina, pa za tih 5 godina 100x mogu postati kriminalac i kao "cist" ulazim sa tom proverom od pre 3 god npr..
Cini mi se da je tu nesto drugo po strani..
Azilante da ne pominjem..

Đuka

pre 6 godina

Apsolutno podržavam.
Nije uopšte problem popuniti upitnik i sačekati odgovor par dana.
A važi do isteka pasoša.
To sigurno neće pogoditi nikoga od normalnih ljudi, ali hoće one koji idu "poslom", koji kradu i registrovani su kao problem.
Zbog takvih nas svuda i gledaju kao zemlju kriminalaca.

besparica zivorad

pre 6 godina

covece, amerika je kontinent. kakve ima veze sto.se popunjava za ameriku. hocu da skoknem.do temisvara u trzni centar, a ne u boston letom od 10 sati. ne idem u australiju nego autom na sat dva...

Baron Samedi

pre 6 godina

e ako su mi parametri za brzinu ulaska u EU Rumunija i Bugarska bolje da nikad i ne udjemo...
(djux, 21. oktobar 2017 21:00)

Ti očigledno nisi bio ni u Bugarskoj, ni u Rumuniji još od vreman samoupravnog socijalizma u Srbiji. Idi sad pogledaj, iznenadićeš se veoma mnogo.

Ili bolje nemoj, pašće ti muka i rasplakaćeš se...

EkstraGalaktican

pre 6 godina

Ljudi, da Amerika ima ovaj sistem, bravo!!!

Jedina razlika je sto "mi" gde god da hocemo da idemo "moramo" da trazimo to odobrenje 72h unapred!!!

Evropska granica nije na "dva dana jahanja" kao Americka, nego 50km od Novog Sada, 100km od Bg-a, 5km od Subotice.

Hocu da odem u Bec u subotu, sednem u auto i na granici me neko vrati jer nisam trazio odobrenje, MISLITE O TOME!!!

Dane

pre 6 godina

ETIAS, bilo je već reči o ovome. Ta nadoknada od 5 evra se plaća pri prvom ulasku u EU i za jednu osobu važi, ako se ne varam, naredne 3 godine.
Razlog uvođenja je taj koji "škripi". Navodno da bi se povećala kontrola ulaska u EU. A šta, jel je sada nema? Migranti će prestati da dolaze ako se to uvede? Većina njih bi i do sada morala da ima vizu da bi uopšte ušla u Grčku ili Bugarsku, pa ne vidim da ih je nešto u tome sprečavalo.

Cvele

pre 6 godina

A sta je slobodnim protokom ljudi,robe i kapitala? To se prodavalo kada smo podpisivali SSP ... Slobodan protok ljudi je ukinut. Zbogom EU....

Dex

pre 6 godina

e ako su mi parametri za brzinu ulaska u EU Rumunija i Bugarska bolje da nikad i ne udjemo...
(djux, 21. oktobar 2017 21:00)

Daleko razvijenije drzave od nase.

Meister Jakob

pre 6 godina

Nama ne trebaju vize za Australiju i Kanadu pa se svejedno moram na ovaj način online "najaviti" i dobiti odobrenje, ne mogu samo tako sjesti u avion i po pare tetki u Kanadu!

Goran

pre 6 godina

"Biću kratak: Istovremeno uvesti potpuno identične mere.
Kraj priče.
(Милан, 21. oktobar 2017 20:09) "

Jesi li ti ozbiljan? Znas li koliko bi nam trebalo vremena da to uvedemo i kakve bi to probleme stvorilo nasoj inace nesposobnoj administraciji? :)

Dule

pre 6 godina

Kada ce se zaustaviti ovo ludilo? Da li je neko od novinara uopste pokusao da ukapira o cemu se radi i objasni ljudima u Srbiji o cemu se radi, posto ocigledno niko pojma nema? ETIAS se odnosi na sve kojima nije potrebna viza za posetu zemljama Sengena, znaci ne samo na zemlje Zapadnog Balkana nego i na Amerikance, Kanadjane, Japance, ... Drugo, oni kojima nije potrebna viza za putovanje u Ameriku moraju da se na isti nacin registruju za ESTA, znaci svaki Svajcarac, Nemac, Englez mora da se registruje online pre putovanja. Evropljani samo kasne za Amerikancima 6-7 godina. Za ESTA odobrenje se daje odmah po popunjavanju formulara i traje dve godine. Ako vam ne odobre znaci da ste ranije imali neki problem i na nekoj ste listi: kriminalni dosije, bili ste izbaceni iz zelje i sl. i u tom slucaju morate u ambasadu da se objasnjavate.

ludiNovinar

pre 6 godina

Нешто слично грађани ЕУ морају да ураде када путују у САД.. Око 12 долара је цена, исто се одради пријава преко нета, мање више формалност.. Тако ће бити и ово.. :)

Dana

pre 6 godina

E da.
Ovi sto vicu uzvratite istom merom tj. reciprocitetom.
Pitanje je, koga cemo pogoditi ako uzvratimo istom merom?
Stranci ne dolaze. Dolaze samo nasi koji rade kod stranaca.

Mr M

pre 6 godina

@Marko
Za sve vas koji pricate o reciprocitetu ne znam da li ljudi znaju da gradjani EU u Srbiju mogu da udju samo sa licnom kartom. Licno poznajem lika iz Danske koji je izasao iz Srbije sa kopijom prve strane pasosa. Bas me zanima da se pojavim sa kopijom pasosa na Roszke da li bi pustili

Mr M

pre 6 godina

@Dule
Sve si u pravu, ali azilanti ulaze bez ikakavih dokumenata, a ljudima kojima ne treba viza i putuju sa regularnim dokumentima se pojacavaju kontrole. Meni to smeta..

Dex

pre 6 godina

Pa ovo pojeftinilo a nije ni pocelo. Pre dva dana bese 10€.
(supertrooper, 21. oktobar 2017 18:41)

Ne. Od pocetka je bilo 5 eur, uz trajanje od isto toliko godina. Nasi mediji su izmislili ono drugo. Cak na zvanicnom site-u sve vreme lepo pise - 5 eura, trajanje 5 godina. Takodje pise i kakvi ce se podaci traziti (prakticno samo da kazete da niste teroristi, ili ste ucestvovali u ratnim sukobima 10 godina unazad). Ali eto, niko dosad nije to hteo da ispravi. Ovo je prvi put da vidim korektnu informaciju u nasim medijima...

Vlada

pre 6 godina

Zovite ovo viza ili kako god vam odgovara.. .ali radi se jednom u 5 godina, uzima vam 5 minuta vremena pred kompjuterom i košta 5 evra. Pritom ce to isto morati da rade Englezi, Ameri, Kanadjani a možda i Norvežani. Jaaaako strašno...

GetToDaChoppa

pre 6 godina

A da umesto inata tj. mera reciprociteta ozbiljnije pocnemo da se bavimo reformama i ulaskom u EU? Iovako smo na margini turisticke (i ekonomske) karte Evrope. Inat ce samo da steti nasim ljudima koje zive od turista.

Igor

pre 6 godina

Pohvala Duletu, koji je jedan od retkih koji je izneo detaljan i informisan komentar. Dodao bih još samo to da sličan sistem od pre par godina, pored USA, ima i Kanada. Zovu ga ETA (Electronic Travel Authorisation). I sam sam sa britanskim državljanstvom morao da "vadim" ETAu pre nekoliko dana; onlajn za desetak minuta; važi 5 godina.

Petar

pre 6 godina

A to vam znači da nema više rada na crno. Platiš pečat i ostaneš preko 90 dana u EU. Povezaće baze graničnih prelaza. Jako me.čudi ds to nisu uradili ranije. To Amerika ima 7-8 godina.

realista

pre 6 godina

To se zove registracija dokumenata. Ja imam za kanadu i vazi najduze 5 godine. To treba znati to vazi za pasos (broj ) kojin registrujes , ako zamenis pasos onda treba ponovo registrovati. NIsta strasno i to je normalna zastita od falsifikovanih dokumenata.

XXX

pre 6 godina

Ti, prijatelju, ako imaš takve ideje da iznenada sednes u kola i odeš u EU, sedni odmah za kompjuter i obavi ovo, trajace ti odobrenje koliko i pasoš. Znaci prvog dana kalendarske 2020 "pali" računar, pa popunjavaj registraciju.

NoName

pre 6 godina

I dalje tvrdim da politicari prave probleme na svetu i zbog tih stvari ljudi ispastaju, pa cak i za sitnice. A granice su stvorene isto kao sto mi drzimo zivotinje. Obor, tor....na neki nacin bi se reklo - kavez. Samo moras da platis izlazak.

markobcn

pre 6 godina

Ne razumem ovo stvaranje panike ! To vec postoji , Amerikanci imaju isti sistem za ulazak u USA za sve drzavljane EU tj za sve kojima ne treba viza ! Dakle samo novi sistem preuzet od Amerikanaca ! To nisu vize, ! I mi treba to da uvedemo za sve kojima smo odobrili ulazak bez viza ...UK, Tusrka, Kina , Rusija , Rusija , Rusija....

dejan

pre 6 godina

ovo nas ne pogadja mnogo zato sto 80% nema para da ide u zemlje EU tako da tu nema zabune.a inace ne vidim ovo kao problem jer neznam dal ste shvatili poentu.ne cekas 72 sata svaki put kad treba da putujes i ne placas svaki put nego kad profukcionise registrujes se platis dobijes odobrenje i ti putujes kad oces dok ti vazi pasos i broj pasosa po tome te prepoznaju na granici.

cast svakome veresija nikome

pre 6 godina

Pre neki dan ruski avioni nad Beogradom,Sojgu se slavodobitno seta istim,Vulin i Dacic pljuju po EU.Pa sta bi vi hteli?

Predrag

pre 6 godina

@MEDJUTIM ovo jasno govori o tome da EU nema nikakvu nameru da nas integrise i da je sve samo zamajavanje.

EU bi i te kako volela da nas integriše (to su hteli još pre raspada SFRJ) ali ne možeš da integrišeš društva koja ne žele da se urede za ulazak i koja se stalno bacaju u zagrljaj Rusiji. Da Zoran Đinđić nije ubijen siguran sam da bismo odavno već bili članica EU.

sale

pre 6 godina

Koliko gluposti i netačnih stavri je napisano u komentarima. Katastrofa.

Svi vi koji bi da "skoknete" do nekog tržnog centra, lepo se prijavite platite 5 evra i naredne 5 godine možete da "skačete" koliko god vam je volja.

Svi vi koji putujeteu u EU ovo će vam oduzeti 1 minut vremena i 5 evra iz džepa i naredne 5 godine možete da putujuete kako vam je volja.

A svi vi ostali barem 80% koji nikada nećete ići u EU, već samo lupate ovde, vas ovo ne pogađa i ne vidim zašto se uznemiravage bez veze.

Bosanac

pre 6 godina

Jedina razlika je sto "mi" gde god da hocemo da idemo "moramo" da trazimo to odobrenje 72h unapred!!! 
Evropska granica nije na "dva dana jahanja" kao Americka, nego 50km od Novog Sada, 100km od Bg-a, 5km od Subotice. 
Hocu da odem u Bec u subotu, sednem u auto i na granici me neko vrati jer nisam trazio odobrenje, MISLITE O TOME!!!
(EkstraGalaktican, 21. oktobar 2017 20:31
Halo ljudi pa važi PET GODINA. Izvadi danas i idi pet godina gdje hoćeš pa pij pivo i kapučino.

New Jersey

pre 6 godina

Neka neka :) Samo vi i dalje glasajte za Vozda i onog malenog sto peva i ljubite se sa Rusima :)
Od kako smo poceli da se busamo u Ruse devedesetih mi ne prestajemo da tonemo..

Dusan

pre 6 godina

Sve zemlje kod kojih postoji tzv. elektronska viza funkcionišu na isti ovaj način. Dakle u pitanju je vizni režim bez obzira što se ne ide u ambasadu radi predaje dokumentacije.

AntiBot

pre 6 godina

Dovoljno je da kazemo da nismo teroristi i oni ce nam poverovati na casnu rec?! ma zafalilo im para. treba finansirati one silne izbeglice pa su smislili da ih Balkan finansira. perfidno i perverzno!

dusanmal

pre 6 godina

Prvi komentar sadrzi kljuc toga sto bi bio ispravan odgovor Srbije, no pod ovom vlascu nece biti: Migranti.
EU hoce da im se prvo prijavimo? Odlicno. Prvo potpuni reciprocitet EU. No reciprocitet i za one za koje EU pritiska da ih pustamo bez ikakve provere: migranti. Migranti slobodno da krenu ka Srbiji ako se prvo u svojoj drzavi porekla prijave Srpskoj ambasadi i mi tamo proverimo njihove dokumente te MI odobrimo put ka Srbiji. Izuzev naravno drzava bez funkcionalne vlasti i drzava gde mi nemamo ni ambasadu. Odande nikako ne.
Eto i Amerika i Kanada i EU to rade za sve, pa eto i mi da budemo sigurni. A migranti sada ovde, napolje odmah, nazad u svoje drzave i da se prvo prijave, pa onda mozda.

Vojvodjanin

pre 6 godina

Ovo nije viza, ovo je mehanizam zaštite od kriminalaca, lopova, radnika na crno, mutivoda i ostalih ljudi koji idu u EU da bi krali, mutili i bavili se ilegalnim radnjama. E lepo popuniš prijavu online i ako si čist, ideš kao čovek, bez sa se brineš. A ako nisi čist, stavi prst na čelo. Mada, ja ipak mislim da se ovo odnosi pre svega na Bosnu, tamo postoje kampovi za obuku terorista. Oni neće moći da udju u EU. I to je to.

Videcemo tek

pre 6 godina

Po ovome se jasno nazire da ne nameravaju da nas prime u EU najmanje do 2025 god. A ako ostanemo da sedimo na dve stolice mozda i nikad. Za postene normalne ljude ova potvrda nece biti problem. Sto se tice jednog od komentara da Hrvatska moze da blokira nekog srpskog drzavljanina iz inata to je glupost. Hrvatska jos nije u Shengenu i pitanje je da li ce biti jos 3 godine. Rumunija i Bugarska nisu u Shengenu i nece skoro. Dakle i Bugari i Rumuni se ne pitaju. Ovo je samo zastitna mera od potencijalnih terorista i kriminalaca. Ne treba kritikovati EU toliko jer je zaista ozbiljno narusena bezbednost i do ovako neceg je moralo doci. Pogotovo sto srpski pasos poseduje puno Albanaca sa Kosova kojima mi dajemo pasose jer ne priznajemo nezavisnost te nase bivse pokrajine. Kosovo je oznaceno kao izvor terorista u EU i zato ova mera vazi i za Srbiju. I da budemo iskreni do kraja,pregovori o pridruzivanju EU se vode sa Srbijom ali bez Kosova tako da ako ikad hocemo da pristupimo punom clanstvu moracemo da se razgranicimo sa Kosovom zvanicno i tu nema pardona. To svi nasi politicari znaju. To sto mi njih ne priznajemo je druga stvar ali ako zelimo prijem u EU mora se znati granica sa svim susedima a po njima je Kosovo izvan jurisdikcije Srbije.

boske

pre 6 godina

Sistem ije savršen, ali dobra strana je da treba da ubrza i prelazak granice. Sva ona čukanja i provere npr. mađarskih policajaca biće skraćena, jer će ljudi sa potvrdom biti "provereni".

samo da primetim

pre 6 godina

A sta je slobodnim protokom ljudi,robe i kapitala? To se prodavalo kada smo podpisivali SSP ... Slobodan protok ljudi je ukinut. Zbogom EU....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Cvele, 21. oktobar 2017 23:26)
Nema blema! Šalji pare, šalji robu, a ti, sačekaj proveru i još malo premisli!:)

vz

pre 6 godina

da vidimo ko ce sada i kako prodavati pricu o eu. jedini benefit ove dosadasnje price je bezvizni rezim. kada ovo uvedu, a hoce, srbija zaista moze samo da okrene ledja ovom brodu koji tone. putuj evropo, na .......... te nabijem.

Haha

pre 6 godina

Ne pada mi na pamet da putujem tako, kao da smo stoka. Guraju oni nas rusima u ruke, samo tako.
Nemoj posle da se kajete gospodo iz EU! Ovde i ovako niste bas previse omiljeni kod nepismenih, a takvih je vecina. Zaboravili ste to? Vidim da jeste.
Umesto da se organizuje hitan prijem Srbije i Crne Gore 2020. najdalje vi pametujete. Dobro. Kad vam to obican gradjanin koji prati politiku u Srbiji vec 25 godina kaze, onda znajte da je to tako, a ne sto slusate nekog glupavog "analiticara" vaseg koji ima platu 5000 evra mesecno NI ZA STA.
Dobro gledajte sta vam je ciniti u vezi Srbije. Jos jednom vam kazem (da ne bude upozoravam) NEMOJTE POSLE DA BUDE KASNO I SRBI SU LUDACI (iako nisu daleko od toga). Srpski inat kad se upali prodje voz.

Petar

pre 6 godina

Zašto kukate? Jel umete da se informišete oko toliko jednostavne stvari.
Ovaj sistem se odnosi na još 60 zemalja pored Srbije, uključujući SAD, Japan, Kanadu,Australiju, itd.

Isto ćete putovati kao sad. Samo ćete JEDNOM da se registujete i platite 5 evra. I to je to, kraj priče.

Znači, čim uvedu taj siste vi možete odmah da se registrujete (ili bilo kad posle) i onda ste u sistemu i aplikacija vam važi 5 godina. I dalje ćete moći da idete u Temišvar i Budimpeštu ili gde , čim poželite.

Što dramite?

Treba da drame oni koji ostaju duže od 90 dana (krše praila o beloj šengen listi) jer će se sad njihov boravak tačno evidentirati u sistemu.

Mile

pre 6 godina

Da tražim odobrenje i da platim, da bih svoj novac trošio negde...?!?!?!
Ne hvala.
Trošiću ga tamo, gde mogu da uđem kao slobodan čovek i gde će da me poštuju!

Zemunac

pre 6 godina

Ovo ne važi samo za nas, već za sve zemlje u svetu kojima nisu potrebne vize za ulazak u šengenski prostor. Tako da će npr. Amerikanci i Australijanci posećivati isti web sajt i popunjavati isti onlajn obrazac kao i mi. Takođe će plaćati 5 evra. Dakle za sve isti uslovi.

Aca

pre 6 godina

Travel authorizations, also known as e-visas or ESTAs, are not visas. As their name suggests, ESTAs are simply an electronic means of pre-screening travelers from visa waiver countries before they depart from their home country. ESTA applications can be completed online anywhere that has internet access and the electronic response, either approval or rejection, is usually delivered back to the applicant electronically within 72 hours. A fee is required as part of the application process.

If approved, the ETIAS might be valid for 5 years or until your passport expires. Whether you will get the first period of validity or the second depends on the system’s evaluation of your information and risk.

Google prevod:

Ovlašćenja za putovanja, poznata i kao e-vize ili ESTA, nisu vize. Prema njihovim imenom, ESTA su jednostavno elektronsko sredstvo za proveravanje putnika iz zemalja koje izdaju vize prije nego što napuste svoju matičnu zemlju. Aplikacije ESTA mogu se popunjavati bilo gdje na internetu, a elektronski odgovor, bilo odobrenje ili odbijanje, obično se dostavlja podnosiocu zahtjeva elektronskim putem u roku od 72 sata. Naknada je potrebna kao deo procesa prijave.

Ako je odobrena, ETIAS može biti validna 5 godina ili dok pasoš ne istekne. Bilo da dobijete prvi period važnosti ili drugi zavisi od procene vaših informacija i rizika.

sofija

pre 6 godina

I ko ce tu da profitira,opet neki posrednici koji ce to obavljati umesto gomile neukih kojima je kompjuter,odnisno baratanje elektronskom postom misaona imenica. Sofija.

Dan

pre 6 godina

@Igor:

Ako si ti to morao da vadis sa Britanskim pasosom za Kanadu.....kako ja onda nisam morao nista da vadim sa Kanadskim pasosem kad sam isao u London pre par mjeseci?

Nije mi jasno....

Superhik

pre 6 godina

On lajn prijavljivanje za vizu!Jedino sto cekas kod kuce(ako u njoj imas sta jesti)!Trazena zemlja je i nadlezna za eventualni izgon iz EU!

brat hrvat

pre 6 godina

Ti očigledno nisi bio ni u Bugarskoj, ni u Rumuniji još od vreman samoupravnog socijalizma u Srbiji. Idi sad pogledaj, iznenadićeš se veoma mnogo.

Ili bolje nemoj, pašće ti muka i rasplakaćeš se...
(Baron Samedi, 21. oktobar 2017 23:21)

Hrvatska kad je tek ulazila u EU pre par godina imala je veci BDP od Bugarske koja je skoro deceniju clanica EU.
To je lako provjeriti. Zbog cega se kontinuirano laze u vezi Bugarske ja neznam.

Đuka

pre 6 godina

Apsolutno podržavam.
Nije uopšte problem popuniti upitnik i sačekati odgovor par dana.
A važi do isteka pasoša.
To sigurno neće pogoditi nikoga od normalnih ljudi, ali hoće one koji idu "poslom", koji kradu i registrovani su kao problem.
Zbog takvih nas svuda i gledaju kao zemlju kriminalaca.

markobcn

pre 6 godina

Ne razumem ovo stvaranje panike ! To vec postoji , Amerikanci imaju isti sistem za ulazak u USA za sve drzavljane EU tj za sve kojima ne treba viza ! Dakle samo novi sistem preuzet od Amerikanaca ! To nisu vize, ! I mi treba to da uvedemo za sve kojima smo odobrili ulazak bez viza ...UK, Tusrka, Kina , Rusija , Rusija , Rusija....

Napet

pre 6 godina

Pa sta da vam kazem, srbi moji, braco moja... Za SVE sto vam se desava sami ste krivi!
Pogledajte drzave u okruzenju...Pogledajte Sloveniju, njima je od 1991 trebalo 13 godina da postanu deo EU! Pogledajte Rumune, njima je trebalo 14 ili 15 godina...a gde ste VI, braco moja...Pa vi ni posle 17 godina niste poceli pregovore sa EU kako treba, a znamo da sami pregovori traju 7-8 godina...Pa HEEEEEJ!!! Pa sta vi hocete? O cemu mi razgovaramo?
ZAO mi dece...jedino! Za vas matore mi nimalo nije ZAO!

Vlada

pre 6 godina

Zovite ovo viza ili kako god vam odgovara.. .ali radi se jednom u 5 godina, uzima vam 5 minuta vremena pred kompjuterom i košta 5 evra. Pritom ce to isto morati da rade Englezi, Ameri, Kanadjani a možda i Norvežani. Jaaaako strašno...

ludiNovinar

pre 6 godina

Нешто слично грађани ЕУ морају да ураде када путују у САД.. Око 12 долара је цена, исто се одради пријава преко нета, мање више формалност.. Тако ће бити и ово.. :)

Baron Samedi

pre 6 godina

e ako su mi parametri za brzinu ulaska u EU Rumunija i Bugarska bolje da nikad i ne udjemo...
(djux, 21. oktobar 2017 21:00)

Ti očigledno nisi bio ni u Bugarskoj, ni u Rumuniji još od vreman samoupravnog socijalizma u Srbiji. Idi sad pogledaj, iznenadićeš se veoma mnogo.

Ili bolje nemoj, pašće ti muka i rasplakaćeš se...

Dule

pre 6 godina

Kada ce se zaustaviti ovo ludilo? Da li je neko od novinara uopste pokusao da ukapira o cemu se radi i objasni ljudima u Srbiji o cemu se radi, posto ocigledno niko pojma nema? ETIAS se odnosi na sve kojima nije potrebna viza za posetu zemljama Sengena, znaci ne samo na zemlje Zapadnog Balkana nego i na Amerikance, Kanadjane, Japance, ... Drugo, oni kojima nije potrebna viza za putovanje u Ameriku moraju da se na isti nacin registruju za ESTA, znaci svaki Svajcarac, Nemac, Englez mora da se registruje online pre putovanja. Evropljani samo kasne za Amerikancima 6-7 godina. Za ESTA odobrenje se daje odmah po popunjavanju formulara i traje dve godine. Ako vam ne odobre znaci da ste ranije imali neki problem i na nekoj ste listi: kriminalni dosije, bili ste izbaceni iz zelje i sl. i u tom slucaju morate u ambasadu da se objasnjavate.

Nenad

pre 6 godina

Nije to nista strasno. Ko ima neki od EU pasosa zna da se za ameriku radi ESTA.Prakticno odes na sajt upises ime prezime i broj pasosa. Nesto sitno platis i odmah stize potvrda. MEDJUTIM ovo jasno govori o tome da EU nema nikakvu nameru da nas integrise i da je sve samo zamajavanje.

GetToDaChoppa

pre 6 godina

A da umesto inata tj. mera reciprociteta ozbiljnije pocnemo da se bavimo reformama i ulaskom u EU? Iovako smo na margini turisticke (i ekonomske) karte Evrope. Inat ce samo da steti nasim ljudima koje zive od turista.

EkstraGalaktican

pre 6 godina

Ljudi, da Amerika ima ovaj sistem, bravo!!!

Jedina razlika je sto "mi" gde god da hocemo da idemo "moramo" da trazimo to odobrenje 72h unapred!!!

Evropska granica nije na "dva dana jahanja" kao Americka, nego 50km od Novog Sada, 100km od Bg-a, 5km od Subotice.

Hocu da odem u Bec u subotu, sednem u auto i na granici me neko vrati jer nisam trazio odobrenje, MISLITE O TOME!!!

realista

pre 6 godina

To se zove registracija dokumenata. Ja imam za kanadu i vazi najduze 5 godine. To treba znati to vazi za pasos (broj ) kojin registrujes , ako zamenis pasos onda treba ponovo registrovati. NIsta strasno i to je normalna zastita od falsifikovanih dokumenata.

Dex

pre 6 godina

e ako su mi parametri za brzinu ulaska u EU Rumunija i Bugarska bolje da nikad i ne udjemo...
(djux, 21. oktobar 2017 21:00)

Daleko razvijenije drzave od nase.

Cvele

pre 6 godina

A sta je slobodnim protokom ljudi,robe i kapitala? To se prodavalo kada smo podpisivali SSP ... Slobodan protok ljudi je ukinut. Zbogom EU....

Predrag

pre 6 godina

@MEDJUTIM ovo jasno govori o tome da EU nema nikakvu nameru da nas integrise i da je sve samo zamajavanje.

EU bi i te kako volela da nas integriše (to su hteli još pre raspada SFRJ) ali ne možeš da integrišeš društva koja ne žele da se urede za ulazak i koja se stalno bacaju u zagrljaj Rusiji. Da Zoran Đinđić nije ubijen siguran sam da bismo odavno već bili članica EU.

Dana

pre 6 godina

E da.
Ovi sto vicu uzvratite istom merom tj. reciprocitetom.
Pitanje je, koga cemo pogoditi ako uzvratimo istom merom?
Stranci ne dolaze. Dolaze samo nasi koji rade kod stranaca.

besparica zivorad

pre 6 godina

covece, amerika je kontinent. kakve ima veze sto.se popunjava za ameriku. hocu da skoknem.do temisvara u trzni centar, a ne u boston letom od 10 sati. ne idem u australiju nego autom na sat dva...

Pa realno

pre 6 godina

Nije mi jasno. Sigurnosna provera koja se radi jednom u 5 godina, pa za tih 5 godina 100x mogu postati kriminalac i kao "cist" ulazim sa tom proverom od pre 3 god npr..
Cini mi se da je tu nesto drugo po strani..
Azilante da ne pominjem..

AntiBot

pre 6 godina

Dovoljno je da kazemo da nismo teroristi i oni ce nam poverovati na casnu rec?! ma zafalilo im para. treba finansirati one silne izbeglice pa su smislili da ih Balkan finansira. perfidno i perverzno!

dejan

pre 6 godina

ovo nas ne pogadja mnogo zato sto 80% nema para da ide u zemlje EU tako da tu nema zabune.a inace ne vidim ovo kao problem jer neznam dal ste shvatili poentu.ne cekas 72 sata svaki put kad treba da putujes i ne placas svaki put nego kad profukcionise registrujes se platis dobijes odobrenje i ti putujes kad oces dok ti vazi pasos i broj pasosa po tome te prepoznaju na granici.

Meister Jakob

pre 6 godina

Nama ne trebaju vize za Australiju i Kanadu pa se svejedno moram na ovaj način online "najaviti" i dobiti odobrenje, ne mogu samo tako sjesti u avion i po pare tetki u Kanadu!

Petar

pre 6 godina

A to vam znači da nema više rada na crno. Platiš pečat i ostaneš preko 90 dana u EU. Povezaće baze graničnih prelaza. Jako me.čudi ds to nisu uradili ranije. To Amerika ima 7-8 godina.

XXX

pre 6 godina

Ti, prijatelju, ako imaš takve ideje da iznenada sednes u kola i odeš u EU, sedni odmah za kompjuter i obavi ovo, trajace ti odobrenje koliko i pasoš. Znaci prvog dana kalendarske 2020 "pali" računar, pa popunjavaj registraciju.

Dex

pre 6 godina

Pa ovo pojeftinilo a nije ni pocelo. Pre dva dana bese 10€.
(supertrooper, 21. oktobar 2017 18:41)

Ne. Od pocetka je bilo 5 eur, uz trajanje od isto toliko godina. Nasi mediji su izmislili ono drugo. Cak na zvanicnom site-u sve vreme lepo pise - 5 eura, trajanje 5 godina. Takodje pise i kakvi ce se podaci traziti (prakticno samo da kazete da niste teroristi, ili ste ucestvovali u ratnim sukobima 10 godina unazad). Ali eto, niko dosad nije to hteo da ispravi. Ovo je prvi put da vidim korektnu informaciju u nasim medijima...

Goran

pre 6 godina

"Biću kratak: Istovremeno uvesti potpuno identične mere.
Kraj priče.
(Милан, 21. oktobar 2017 20:09) "

Jesi li ti ozbiljan? Znas li koliko bi nam trebalo vremena da to uvedemo i kakve bi to probleme stvorilo nasoj inace nesposobnoj administraciji? :)

cast svakome veresija nikome

pre 6 godina

Pre neki dan ruski avioni nad Beogradom,Sojgu se slavodobitno seta istim,Vulin i Dacic pljuju po EU.Pa sta bi vi hteli?

Mr M

pre 6 godina

@Marko
Za sve vas koji pricate o reciprocitetu ne znam da li ljudi znaju da gradjani EU u Srbiju mogu da udju samo sa licnom kartom. Licno poznajem lika iz Danske koji je izasao iz Srbije sa kopijom prve strane pasosa. Bas me zanima da se pojavim sa kopijom pasosa na Roszke da li bi pustili

Igor

pre 6 godina

Pohvala Duletu, koji je jedan od retkih koji je izneo detaljan i informisan komentar. Dodao bih još samo to da sličan sistem od pre par godina, pored USA, ima i Kanada. Zovu ga ETA (Electronic Travel Authorisation). I sam sam sa britanskim državljanstvom morao da "vadim" ETAu pre nekoliko dana; onlajn za desetak minuta; važi 5 godina.

Dane

pre 6 godina

ETIAS, bilo je već reči o ovome. Ta nadoknada od 5 evra se plaća pri prvom ulasku u EU i za jednu osobu važi, ako se ne varam, naredne 3 godine.
Razlog uvođenja je taj koji "škripi". Navodno da bi se povećala kontrola ulaska u EU. A šta, jel je sada nema? Migranti će prestati da dolaze ako se to uvede? Većina njih bi i do sada morala da ima vizu da bi uopšte ušla u Grčku ili Bugarsku, pa ne vidim da ih je nešto u tome sprečavalo.

Haha

pre 6 godina

Ne pada mi na pamet da putujem tako, kao da smo stoka. Guraju oni nas rusima u ruke, samo tako.
Nemoj posle da se kajete gospodo iz EU! Ovde i ovako niste bas previse omiljeni kod nepismenih, a takvih je vecina. Zaboravili ste to? Vidim da jeste.
Umesto da se organizuje hitan prijem Srbije i Crne Gore 2020. najdalje vi pametujete. Dobro. Kad vam to obican gradjanin koji prati politiku u Srbiji vec 25 godina kaze, onda znajte da je to tako, a ne sto slusate nekog glupavog "analiticara" vaseg koji ima platu 5000 evra mesecno NI ZA STA.
Dobro gledajte sta vam je ciniti u vezi Srbije. Jos jednom vam kazem (da ne bude upozoravam) NEMOJTE POSLE DA BUDE KASNO I SRBI SU LUDACI (iako nisu daleko od toga). Srpski inat kad se upali prodje voz.

boske

pre 6 godina

Sistem ije savršen, ali dobra strana je da treba da ubrza i prelazak granice. Sva ona čukanja i provere npr. mađarskih policajaca biće skraćena, jer će ljudi sa potvrdom biti "provereni".

Mile

pre 6 godina

Da tražim odobrenje i da platim, da bih svoj novac trošio negde...?!?!?!
Ne hvala.
Trošiću ga tamo, gde mogu da uđem kao slobodan čovek i gde će da me poštuju!

Vojvodjanin

pre 6 godina

Ovo nije viza, ovo je mehanizam zaštite od kriminalaca, lopova, radnika na crno, mutivoda i ostalih ljudi koji idu u EU da bi krali, mutili i bavili se ilegalnim radnjama. E lepo popuniš prijavu online i ako si čist, ideš kao čovek, bez sa se brineš. A ako nisi čist, stavi prst na čelo. Mada, ja ipak mislim da se ovo odnosi pre svega na Bosnu, tamo postoje kampovi za obuku terorista. Oni neće moći da udju u EU. I to je to.

Mr M

pre 6 godina

@Dule
Sve si u pravu, ali azilanti ulaze bez ikakavih dokumenata, a ljudima kojima ne treba viza i putuju sa regularnim dokumentima se pojacavaju kontrole. Meni to smeta..

NoName

pre 6 godina

I dalje tvrdim da politicari prave probleme na svetu i zbog tih stvari ljudi ispastaju, pa cak i za sitnice. A granice su stvorene isto kao sto mi drzimo zivotinje. Obor, tor....na neki nacin bi se reklo - kavez. Samo moras da platis izlazak.

sale

pre 6 godina

Koliko gluposti i netačnih stavri je napisano u komentarima. Katastrofa.

Svi vi koji bi da "skoknete" do nekog tržnog centra, lepo se prijavite platite 5 evra i naredne 5 godine možete da "skačete" koliko god vam je volja.

Svi vi koji putujeteu u EU ovo će vam oduzeti 1 minut vremena i 5 evra iz džepa i naredne 5 godine možete da putujuete kako vam je volja.

A svi vi ostali barem 80% koji nikada nećete ići u EU, već samo lupate ovde, vas ovo ne pogađa i ne vidim zašto se uznemiravage bez veze.

Bosanac

pre 6 godina

Jedina razlika je sto "mi" gde god da hocemo da idemo "moramo" da trazimo to odobrenje 72h unapred!!! 
Evropska granica nije na "dva dana jahanja" kao Americka, nego 50km od Novog Sada, 100km od Bg-a, 5km od Subotice. 
Hocu da odem u Bec u subotu, sednem u auto i na granici me neko vrati jer nisam trazio odobrenje, MISLITE O TOME!!!
(EkstraGalaktican, 21. oktobar 2017 20:31
Halo ljudi pa važi PET GODINA. Izvadi danas i idi pet godina gdje hoćeš pa pij pivo i kapučino.

vz

pre 6 godina

da vidimo ko ce sada i kako prodavati pricu o eu. jedini benefit ove dosadasnje price je bezvizni rezim. kada ovo uvedu, a hoce, srbija zaista moze samo da okrene ledja ovom brodu koji tone. putuj evropo, na .......... te nabijem.

New Jersey

pre 6 godina

Neka neka :) Samo vi i dalje glasajte za Vozda i onog malenog sto peva i ljubite se sa Rusima :)
Od kako smo poceli da se busamo u Ruse devedesetih mi ne prestajemo da tonemo..

Aca

pre 6 godina

Travel authorizations, also known as e-visas or ESTAs, are not visas. As their name suggests, ESTAs are simply an electronic means of pre-screening travelers from visa waiver countries before they depart from their home country. ESTA applications can be completed online anywhere that has internet access and the electronic response, either approval or rejection, is usually delivered back to the applicant electronically within 72 hours. A fee is required as part of the application process.

If approved, the ETIAS might be valid for 5 years or until your passport expires. Whether you will get the first period of validity or the second depends on the system’s evaluation of your information and risk.

Google prevod:

Ovlašćenja za putovanja, poznata i kao e-vize ili ESTA, nisu vize. Prema njihovim imenom, ESTA su jednostavno elektronsko sredstvo za proveravanje putnika iz zemalja koje izdaju vize prije nego što napuste svoju matičnu zemlju. Aplikacije ESTA mogu se popunjavati bilo gdje na internetu, a elektronski odgovor, bilo odobrenje ili odbijanje, obično se dostavlja podnosiocu zahtjeva elektronskim putem u roku od 72 sata. Naknada je potrebna kao deo procesa prijave.

Ako je odobrena, ETIAS može biti validna 5 godina ili dok pasoš ne istekne. Bilo da dobijete prvi period važnosti ili drugi zavisi od procene vaših informacija i rizika.

sofija

pre 6 godina

I ko ce tu da profitira,opet neki posrednici koji ce to obavljati umesto gomile neukih kojima je kompjuter,odnisno baratanje elektronskom postom misaona imenica. Sofija.

Dan

pre 6 godina

@Igor:

Ako si ti to morao da vadis sa Britanskim pasosom za Kanadu.....kako ja onda nisam morao nista da vadim sa Kanadskim pasosem kad sam isao u London pre par mjeseci?

Nije mi jasno....

dusanmal

pre 6 godina

Prvi komentar sadrzi kljuc toga sto bi bio ispravan odgovor Srbije, no pod ovom vlascu nece biti: Migranti.
EU hoce da im se prvo prijavimo? Odlicno. Prvo potpuni reciprocitet EU. No reciprocitet i za one za koje EU pritiska da ih pustamo bez ikakve provere: migranti. Migranti slobodno da krenu ka Srbiji ako se prvo u svojoj drzavi porekla prijave Srpskoj ambasadi i mi tamo proverimo njihove dokumente te MI odobrimo put ka Srbiji. Izuzev naravno drzava bez funkcionalne vlasti i drzava gde mi nemamo ni ambasadu. Odande nikako ne.
Eto i Amerika i Kanada i EU to rade za sve, pa eto i mi da budemo sigurni. A migranti sada ovde, napolje odmah, nazad u svoje drzave i da se prvo prijave, pa onda mozda.

Dusan

pre 6 godina

Sve zemlje kod kojih postoji tzv. elektronska viza funkcionišu na isti ovaj način. Dakle u pitanju je vizni režim bez obzira što se ne ide u ambasadu radi predaje dokumentacije.

samo da primetim

pre 6 godina

A sta je slobodnim protokom ljudi,robe i kapitala? To se prodavalo kada smo podpisivali SSP ... Slobodan protok ljudi je ukinut. Zbogom EU....
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Cvele, 21. oktobar 2017 23:26)
Nema blema! Šalji pare, šalji robu, a ti, sačekaj proveru i još malo premisli!:)

Petar

pre 6 godina

Zašto kukate? Jel umete da se informišete oko toliko jednostavne stvari.
Ovaj sistem se odnosi na još 60 zemalja pored Srbije, uključujući SAD, Japan, Kanadu,Australiju, itd.

Isto ćete putovati kao sad. Samo ćete JEDNOM da se registujete i platite 5 evra. I to je to, kraj priče.

Znači, čim uvedu taj siste vi možete odmah da se registrujete (ili bilo kad posle) i onda ste u sistemu i aplikacija vam važi 5 godina. I dalje ćete moći da idete u Temišvar i Budimpeštu ili gde , čim poželite.

Što dramite?

Treba da drame oni koji ostaju duže od 90 dana (krše praila o beloj šengen listi) jer će se sad njihov boravak tačno evidentirati u sistemu.

Zemunac

pre 6 godina

Ovo ne važi samo za nas, već za sve zemlje u svetu kojima nisu potrebne vize za ulazak u šengenski prostor. Tako da će npr. Amerikanci i Australijanci posećivati isti web sajt i popunjavati isti onlajn obrazac kao i mi. Takođe će plaćati 5 evra. Dakle za sve isti uslovi.

Superhik

pre 6 godina

On lajn prijavljivanje za vizu!Jedino sto cekas kod kuce(ako u njoj imas sta jesti)!Trazena zemlja je i nadlezna za eventualni izgon iz EU!

Videcemo tek

pre 6 godina

Po ovome se jasno nazire da ne nameravaju da nas prime u EU najmanje do 2025 god. A ako ostanemo da sedimo na dve stolice mozda i nikad. Za postene normalne ljude ova potvrda nece biti problem. Sto se tice jednog od komentara da Hrvatska moze da blokira nekog srpskog drzavljanina iz inata to je glupost. Hrvatska jos nije u Shengenu i pitanje je da li ce biti jos 3 godine. Rumunija i Bugarska nisu u Shengenu i nece skoro. Dakle i Bugari i Rumuni se ne pitaju. Ovo je samo zastitna mera od potencijalnih terorista i kriminalaca. Ne treba kritikovati EU toliko jer je zaista ozbiljno narusena bezbednost i do ovako neceg je moralo doci. Pogotovo sto srpski pasos poseduje puno Albanaca sa Kosova kojima mi dajemo pasose jer ne priznajemo nezavisnost te nase bivse pokrajine. Kosovo je oznaceno kao izvor terorista u EU i zato ova mera vazi i za Srbiju. I da budemo iskreni do kraja,pregovori o pridruzivanju EU se vode sa Srbijom ali bez Kosova tako da ako ikad hocemo da pristupimo punom clanstvu moracemo da se razgranicimo sa Kosovom zvanicno i tu nema pardona. To svi nasi politicari znaju. To sto mi njih ne priznajemo je druga stvar ali ako zelimo prijem u EU mora se znati granica sa svim susedima a po njima je Kosovo izvan jurisdikcije Srbije.

brat hrvat

pre 6 godina

Ti očigledno nisi bio ni u Bugarskoj, ni u Rumuniji još od vreman samoupravnog socijalizma u Srbiji. Idi sad pogledaj, iznenadićeš se veoma mnogo.

Ili bolje nemoj, pašće ti muka i rasplakaćeš se...
(Baron Samedi, 21. oktobar 2017 23:21)

Hrvatska kad je tek ulazila u EU pre par godina imala je veci BDP od Bugarske koja je skoro deceniju clanica EU.
To je lako provjeriti. Zbog cega se kontinuirano laze u vezi Bugarske ja neznam.