Marko
pre 6 godina
A sta cemo bez el clasika?
Ponedeljak, 11.09.2017.
19:55
Hiljade katalonskih separatista okupilo se u Barseloni tražeći otcepljenje tog regiona od Španije, tri nedelje uoči zakazanog referenduma o nezavisnosti.
Izvor: Tanjug
pre 6 godina
A sta cemo bez el clasika?
pre 6 godina
Kakva neznalica treba biti pa likovati nad mukama Spanije, koja inace nije priznala Kosovo dok to jesu bratske, CG i Makedonija. Toliko. Viva Espana.
pre 6 godina
Iscepkaj.....zavadi, pa polako uništavaj i izrabljuj......E, moji Španci... Katalonci.Mi Srbi najbolje znamo taj scenario.
pre 6 godina
"Svi vi koji pokušavate da povučete paralelu između slučajeva Španija - Katalonija i Srbija - Kosovo i svi vi koji povodom toga likujete po principu eto im sad, Pandorina kutija je otvorena i slične gluposti zaboravljate na nekoliko veoma bitnih stvari:
- Španci i Katalonci nisu Srbi i Albanci (mislim na primitivizam);
- Likujete a Španija nije priznala Kosovo;
- Šta god da odluče to Kosovo neće vratiti u okrilje Srbije;
- Španci nikad nisu gurali prst u oko najjačim silama sveta nego naprotiv, imali su ih uvek kao saveznike;
- i za kraj ono najvažnije, Španci nisu slali tenkove na svoje građane koji žive u Kataloniji...!"
Nisam bas primetio komentare gde se likuje i mnogo poredi sa Kosovom.
I u Srbiji je krenulo sa policijom na Kosovu jos 80-tih(policija iz cele bivse Juge), kao sto je danas Belgija i Francuska puna policije(Francuska u vanrednom stanju) i naoruzane vojske na ulicama. Stite ljude od terorizma(modernog),ali u najvecem broju slucajeva od istih tih svojih gradjana. Tenkovi su sledeci ako sve eskalira na veci nivo. Nije bas sve isto, ali nije da nije...
pre 6 godina
Jedno zapažanje kad već spominjete Kosovo. Otcepljenje Kosova i Metohije ne samo da je urađeno suprotno međunarodnom pravu nego se nisu potvrdili čak ni neki kvazi referendumu da naprave.
pre 6 godina
@prosto ko pasulj Kao neko ko je ziveo 15 godina u Barceloni, mogu da kazem da si 100% u pravu. I nadam se da Rajoy nece ispasti mlakonja, jer neko mora da lupi sakom o sto. Srecom, vise ne zivim tamo, niti imam nameru da se ikada vratim. Los narod, fanatizovan, lako povodnjiv, a isto vremeno zaljubljen sam u sebe, nipodastava sve ostale, misle da su... da ne nastavljam.
pre 6 godina
Mi smo na ovakve na Kosovu kad su bile demistracije Kosovo republika odgovorili silom pedreka,suzavca,hapšenjem i proti ustavnim smenom komplet pokrajinske vlasti.Vladi Španije pitanje-koliko ulažete u Kataloniju ? Isti putanje i Srbiji u vezi Vojvodine ?
pre 6 godina
ono što najviše iritira kod Katalonaca separatista je što misle da su bolji, vredniji i pametniji od ostatka Španije.
pre 6 godina
Ђорђе НС, проучи мало историју, на пример шта се дешавало у Шпанији 1936-1939. па онда реци да никад нису слали тенкове. Или какав је био третман Каталоније 1939-1975. H3Ја овај референдум не видим толико као паралелу са КиМ него више са Републиком Српском. Ако може Каталонија зашто не би могла РС?
pre 6 godina
ne brani njima ustav Španije da imaju referendum, ali ga moraju raspisati uz odobrenje (konsenzus) ostalih regionalnih vlasti. taj ustav su i vlasti Katalonije prihvatile i potpisale nakon Franka u zamenu za razne koncesije što ekonomske što političke. naravno, znaju oni da sad ne mogu da se drže reči i da moraju da krše taj isti ustav. pravo nemaju na svojoj strani, kao ni većinu populacije i zato idu na konflikt. neki komentarista se ovde bunio, ali prava reč koja opisuje ovaj pokret je - separatizam.
pre 6 godina
Djordje NS
Pa o primitivizmu nas i albanaca se ne može diskutovati ako se zna da je u španskom građanskom ratu poginulo oko milion ljudi i to hiljade i hiljade na najsvirepije načine. Predlažem ti šetnju po internetu da saznaš nešto više o njihovom građanskom ratu.
Slala je Španija tenkove i na jedniu i na drugu svoju stranu. Prema tome tvoje ''nikad'' otpada.
Mislim da si mlad i da su tvoja shvatanja vremena i ljudi sasvim drugaćija od istine. Ne bih želeo nikakvo cepanje Španije jer sam siguran da će njihov rastanak biti daleko krvaviji od našeg mada takav scenario verovatno odgovara nekim prekomorskim silama.
pre 6 godina
@Nikola Pod Katalonijom se smatra oblast Katalonije gde su cetiri grada- Barselona, Đirona, Ljeida i Taragona. Tu se prica katalonski jezik. Na Majorci se prica Mallorquin koji je dijalekt (ne zvanicni kezik) slican katalonskom, isti je slucaj i sa Valensijom, dakle oni nisu Katalonija. Pozdrav iz Barse!
pre 6 godina
U poređenju sa prošlogodišnjih milion demonstranata, ovo je malo. Pa na prošlom "referendumu" je izašlo 2.2 miliona...
pre 6 godina
Podrška Španiji.
pre 6 godina
Broj ljudi na ulicama ništa ne znači. I 9. marta 1991. godine je bilo "samo" 100.000 ljudi u BG-u protestujući protiv Miloševića, pa sudeći po ovdašnjim mozgovima samo 100 hiljada je i bilo protiv Miloševića u celoj Srbiji. Isto tako i 5. oktobra, itd. Da nije bilo poltrona i ulizica i da je bilo pameti taj 9. mart bi bio 5. oktobar i da smo postavili i čajnu kobasicu za predsednika bolje bismo prošli u narednih 9 godina.
Kada vam grune tolika masa ljudi na ulice znajte da je mnogo veći broj pristalica koji iz ovog ili onog razloga nisu tu, ili vama mozgovima treba da izađe na ulici baš svaki građanin, u ovom slučaju Katalonac?!
Iza tih 400.000 sigurno stoji barem još 2-3 miliona ljudi.
pre 6 godina
Svi vi koji pokušavate da povučete paralelu između slučajeva Španija - Katalonija i Srbija - Kosovo i svi vi koji povodom toga likujete po principu eto im sad, Pandorina kutija je otvorena i slične gluposti zaboravljate na nekoliko veoma bitnih stvari:
- Španci i Katalonci nisu Srbi i Albanci (mislim na primitivizam);
- Likujete a Španija nije priznala Kosovo;
- Šta god da odluče to Kosovo neće vratiti u okrilje Srbije;
- Španci nikad nisu gurali prst u oko najjačim silama sveta nego naprotiv, imali su ih uvek kao saveznike;
- i za kraj ono najvažnije, Španci nisu slali tenkove na svoje građane koji žive u Kataloniji...!
pre 6 godina
Zanimljivo je da niko drugi nego Njegoš, prema svedočenju Ljube Nenadovića u "Pismima iz Italije", tvrdi da će Evropa živeti u potpunom blagostanju tek onda kada svaka etnička grupa koja to želi dobije svoju državu.
pre 6 godina
Katalonija je bila jedna od bednijih španskih pokrajina, a spanija je uložila milijarde u razvoj.
I olimpijadu su dobili da bi rasturili kvartove barselone gde ni policija nije zalazila.
Ko je letovao u Barseloni pre olimpijade? Pa to je bila rupetina od ribarskog mesta. Ni sada nisu nista avanzovali duhom. Osim sto su mnogo bogatiji, zahvaljujući Kraljevni Španiji...
pre 6 godina
Ovi ne znaju sta ce od dosade pa resili da se otcepe?
pre 6 godina
Trebalo je ic vidit Barçu prije nereda
pre 6 godina
Skim ce onda Barselona igrati u ligi al iskreno pitam
(., 11. septembar 2017 21:13)
Kada bi doslo do te lige, igrali bi sa Espanjolom, Ljeidom, Himnastikom, Djironom i jos deset kluba koji igraju drugu ligu, a sve su to timovi iz Katalonije.
pre 6 godina
Citam komentare,nasa zemlja je isto tako,e pa nije,mi nikada nismo imali referendum..
pre 6 godina
Mi (ovdasnji Srbi) smo generalno uvek bili za sve te separatisticke pokrete i ideje, Katalonija, Skotska, Palestina itd. al nam se lepo vratilo sa Kosovom, te bi se drali na sav glas al' ne mozeee... Sta ti je karma...
pre 6 godina
Nema ništa of samostalnosti zasad-Evropi nije u interesu.Priče o ugnjetavanju i tlačenju od strane Španije su apsolutno netačne.Otcepljenje ne ide nikome u korist pa ni tim Kataloncima zaslepljenim nacionalizmom.Na sreću stvarno nisu većina.Ima ih ali ne dovoljno.Kao što neko reče-pozdrav svim umerenim ljudima i dodajem -ljudima koji brane evropske vrednosti.Zajednica je snaga a ne usitnjavanje i rasparčavanje.
pre 6 godina
Zapad demonstrante naziva "separatistima" jer traze odcepljenje od Spanije. Kad moze Kosovo zasto ne bi mogla Katalonija? U cemu je razlika?
pre 6 godina
Pazite, Katalonci su sebe oduvijek smatrali nacijom. Dakle stvari su vrlo jasne, i dosao je trenutak da se narod pita. Onaj ko ne zna, treba da zna da su izmedju Spanaca i Katalonaca pitanja i problemi iskljucivo vezani za politiku a nikako za identitet. Spanija uopste ne spori Kataloncima njihov posebni identitet. Sto se ustava Spanije tice, postoji artikal iliti stavka 155 koja kaze da zapravo autonomne pokrajine u slucaju regresije ekonomskog stanja, politicke represije imaju pravo na referendum. I ovi to koriste.
A zastava Katalonije nije separatisticka. Separatisticka je samo zvijezda na njoj jer je ta zvijezda simbol separatistickog pokreta od 1927 do 1938, zapravo do dolaska Franka na vlasti i gusenjem Katalonskih separatista.
Mi moramo da shvatimo da je Katalonija u punom smislu te rijeci nacija. Ona postoji koliko god je to nekome tesko za povjerovati.
pre 6 godina
Isto ce proci kao i skotska. To je nato drzava i tu nema menjanja granica. Kao i mitovi o korzici, istri, belgiji, itd. U evropi ispada da svaka drzava ima bar jedan region koji tezi samostalnosti.
pre 6 godina
Što se Španije tiče ne priželjkujem im raspad.
Samo zbog jedne stvari bih voleo da katalonci na referendumu kažu DA nezavisnosti - a to je reakcija EU i NATO!
Šta bi oni onda sa onim floskulama: "pravo na samoopredelenje", "realnost na terenu", "poseban slučaj" i slične baljezgarije kojima žele da pravdaju kršenje međunarodnog prava kad je KiM u pitanju.
Kao što neko već reče, Pandorina kutija je kanda otvorena pa izvolite.
pre 6 godina
ne valja da ostanu , ne valja da se otcepe...konflikt...od dva zla treba izabrati manje zlo
pre 6 godina
dobro dosli u nas svet Spanci
pre 6 godina
Svako Ko hoce da se otcepi nega organizuje referendum I neka ide brate...suludo je sprecavati takvo nesto !
pre 6 godina
@NIkola
Po spanskom ustavu,nemaju.Spanski ustav predvidja raspisivanje referenduma samo na celoj teritoriji Spanije,a ne samo na teritoriji autonomne pokrajine.Naravno,na takvom referendumu u celoj Spaniji nikad ne bi dobili nezavisnost,zato i hoce samo regionalni referundum.Bice velikih problema ako izglasaju nezavisnost,ne iskljucujem hapsenja politicara,sukobe,gradjanske nemire,upotrebu vojske itd.
pre 6 godina
"....400.000 demostranata ...". Ovo je više nego očigledno da je nezavisna Katalonija realnost.
Čestitke !
pre 6 godina
Nemaju pravo, protivustavno je i sam Ustav su potpisali i Katalonci. Manjina, otprilike jedna ekstremistička trećina stanovništva, pokušava na silu da se otcepi ali nemaju podršku ni u Kataloniji, ni Španiji, ni Evropi ni NATO-u. Zato i pokušavaju da polarizuju situaciju jer su svesni da nemaju i neće imati većinu ni u Kataloniji. U parlamentu imaju navučenu većinu sa manje od 50% glasova, zato im i jeste frka. Katalonci su super kul, ali ekstremisti koji koriste nacionalizam da prikriju svoju nesposobnost su svuda isti. Pozdrav svim umerenim ljudima
pre 6 godina
Neko ce iz 6. sesira za naredne kvaligfikacije dobiti Gibraltar a neko Kataloniju jer ce startati od nule :)
pre 6 godina
U Valensiji se govori katalonski ali oni to ne priznaju,politički su bliski Madridu a 2 reči koje najviše mrze su Barselona i Katalonija. Ko prati fudbal zna kako navijači valencie dočekuju dotične.Baleari-svet za sebe, ne vole ni Madrid ni Barselonu. Jezik jeste katalonski ali ni oni ne priznaju već su ubacili nešto svoje. Sve u svemu ne kaže se bez razloga španska sela.
pre 6 godina
Skim ce onda Barselona igrati u ligi al iskreno pitam
pre 6 godina
Opada podrska nezavisnosti, jer Kataonci na primeru UK mogu da vide kako bi izgledao i koliko bi kostao njihov razlaz prvo sa Spanijom a onda i sa EU. Jer bi Katalonija mora da pokrene i podnese molbu za clanstvo u EU i pitanje je kako bi Spanija glasala na tu temu. A bez EU i turista iz EU Katalonija bi dozivela debakl.
pre 6 godina
vreme da se Kastilja i Aragon razidju
Uvek mi je cudno da zamislim kartu Evrope sa nekom novom drzavom
(ciao bella, 11. septembar 2017 20:16)
1.Zasto bi se razilazili?
2. Nije ovde u pitanju razlaz Aragona i Kastilje, vec odvajanje Katalonije od Španije. A Katalonija tj grofovija Barselona je oduvek bila deo Krune Aragona, uz Kraljevinu Aragon, Kraljevinu Valensiju i Kraljevinu Majorku.
pre 6 godina
Samo da FK Barselona ne izadje iz Primere, bilo bi glupo bez El Klasika.
pre 6 godina
Nije mi jasno za koga komentatori navijaju. Bilo sta da se dogodi sa Katalonijom to nama nece vratiti Kosovo.
pre 6 godina
Ma hajte, ko jos veruje da ce Katalonija biti nezavisna.
pre 6 godina
Ma oni ga naprave kao da 99% njih jedva ceka otcepljenje, a vecina Katalonaca je za ostanak u okviru Spanije.
pre 6 godina
Pitanje glasi? Imaju li pravo na referendum ili nemaju?
pre 6 godina
To su zastave Katalonije, a ne separatisticke kako se tvrdi u tekstu...
(Peye, 11. septembar 2017 20:44)
Nisu to zastave Katalonije, zastava Katalonije ima samo crvene I zute pruge, nema zvezdu I plavi trougao
pre 6 godina
@ Peye Regularna zastava Katalonije je bez plavog trougla, samo je crveno zuta. Ovo na slikama jeste "separatistička"
pre 6 godina
Potpuna podrska kataloniji dosta su ih spanci ugnjetavali
pre 6 godina
@hm
Ziveo sam 10 godina u Valensiji, svaka rec iz Vaseg komentara je tacna. Mnogi moji prijatelji su ove skupove u Barseloni smatrali za neku vrstu zabave i druzenja, skupljanja jeftinih politickih poena nekih stranaka na lokalu nego nekakvu bitnu pretnju po buducnost celovitosti Spanije. Spanska sela - bas tako. Pojma nemaju ljudi koliko razlicitih dijalekata i cak jezika postoji u Evropi. Jedna Francuska, na primer u Bordou se govori dosta slican jezik katalonskom, itd. Da su vise citali, narodi SFRJ bi mozda seli za sto i pregovarali, a mozda bi SFRJ i ostala na okupu. Pozdrav i laku noc.
pre 6 godina
Spanija nije (jos) priznala tzv Kosovo SAMO zato sto se boji da bi potencijalnim priznanjem izvsila samoubistvo. Ali, sto je neizbjezno, neizbjezno je...dani su ovoj i ovakvoj Spaniji odbrojani...neka se pocne pripremati Belgija....a ni Sardinija i pogotovo Korzika bas nisu prezadovoljne u zagrljaju drzava u kojima trenutno "borave"... sto neko napisa s tzv Kosovom i pokusajem otimanja istog od Srbije otvorena je pandorina kutija...sad je sve legitimno...i Krim - Ukraina + Rusija...cujem da se i " zelje" italijana u Istri bude... paaa, sretno svima...
pre 6 godina
(Peye, 11. septembar 2017 20:44)
Ne, to nisu zastave autonomne pokrajine, već separatističke zastave.
pre 6 godina
Ах, то Косово, Пандорина кутија је отворена...
pre 6 godina
Ako mogu novinari b92 da malo istraze za nas kakve bi bile nove granice u slucaju da prodje referendum. Da li je u pitanju samo Barselona i bliza okolina, ili su obuhvaceni i drugi gradovi poput Valensije. Jer sam naisao na internetu da se pod pojmom Katalonija smatraju regije gdje se prica Katalanski jezik, tj Barselona, Valensija i Balearska ostrva ( Majorka, Ibica itd. )
pre 6 godina
Spanci mogu svu zahvalnost da odaju njihovim nato i eu saveznocima... al nije ovo kraj....
pre 6 godina
Podrška!
pre 6 godina
Zivela Katalonija
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
(runner, 11. septembar 2017 20:12)
Nemaju ali imaju.....
pre 6 godina
400 000 od 8 miliona
pre 6 godina
1714 g. a sada ih stiglo da se ocepe, trpeli trpeli pa im prekipelo. Protiv volje naroda se ne moze.
pre 6 godina
Tamo negde oko 2012 je bilo i do 2 miliona ljudi, prošle godine ispod milion, sad ni pola miliona. To zbogom se čuje svake godine i šta bi,ako nastave ovako Madridu ce da dosadi ovo prenemaganje sami će ih isterati.
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
pre 6 godina
Vidim ovde komentare tipa "podrska" "samo napred" itd. Pa vasa zemlja je isto tako otisla i to isto sad zelite jednoj od zemalja koja nije priznala kosovo. Narod bez mozga, vi bolje od vucica i ne zasluzujete! I on vam je premija!
pre 6 godina
"hiljade separatista"...
ne razumem zasto separatista? danas ne mozes biti nezavisan covek ni po kom osnovu,odmah si separatista,terorista...
pre 6 godina
To su zastave Katalonije, a ne separatisticke kako se tvrdi u tekstu...
pre 6 godina
vreme da se Kastilja i Aragon razidju
Uvek mi je cudno da zamislim kartu Evrope sa nekom novom drzavom
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
(runner, 11. septembar 2017 20:12) Nemaju. Ali da vidimo kako ce da reaguje EU, posto su priznali KiM kao samostalnu drzavu, uz licemerno zvocanje da je to volja naroda itd.
pre 6 godina
Vidim ovde komentare tipa "podrska" "samo napred" itd. Pa vasa zemlja je isto tako otisla i to isto sad zelite jednoj od zemalja koja nije priznala kosovo. Narod bez mozga, vi bolje od vucica i ne zasluzujete! I on vam je premija!
pre 6 godina
Ах, то Косово, Пандорина кутија је отворена...
pre 6 godina
Spanija nije (jos) priznala tzv Kosovo SAMO zato sto se boji da bi potencijalnim priznanjem izvsila samoubistvo. Ali, sto je neizbjezno, neizbjezno je...dani su ovoj i ovakvoj Spaniji odbrojani...neka se pocne pripremati Belgija....a ni Sardinija i pogotovo Korzika bas nisu prezadovoljne u zagrljaju drzava u kojima trenutno "borave"... sto neko napisa s tzv Kosovom i pokusajem otimanja istog od Srbije otvorena je pandorina kutija...sad je sve legitimno...i Krim - Ukraina + Rusija...cujem da se i " zelje" italijana u Istri bude... paaa, sretno svima...
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
pre 6 godina
To su zastave Katalonije, a ne separatisticke kako se tvrdi u tekstu...
pre 6 godina
Tamo negde oko 2012 je bilo i do 2 miliona ljudi, prošle godine ispod milion, sad ni pola miliona. To zbogom se čuje svake godine i šta bi,ako nastave ovako Madridu ce da dosadi ovo prenemaganje sami će ih isterati.
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
(runner, 11. septembar 2017 20:12) Nemaju. Ali da vidimo kako ce da reaguje EU, posto su priznali KiM kao samostalnu drzavu, uz licemerno zvocanje da je to volja naroda itd.
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
(runner, 11. septembar 2017 20:12)
Nemaju ali imaju.....
pre 6 godina
Svi vi koji pokušavate da povučete paralelu između slučajeva Španija - Katalonija i Srbija - Kosovo i svi vi koji povodom toga likujete po principu eto im sad, Pandorina kutija je otvorena i slične gluposti zaboravljate na nekoliko veoma bitnih stvari:
- Španci i Katalonci nisu Srbi i Albanci (mislim na primitivizam);
- Likujete a Španija nije priznala Kosovo;
- Šta god da odluče to Kosovo neće vratiti u okrilje Srbije;
- Španci nikad nisu gurali prst u oko najjačim silama sveta nego naprotiv, imali su ih uvek kao saveznike;
- i za kraj ono najvažnije, Španci nisu slali tenkove na svoje građane koji žive u Kataloniji...!
pre 6 godina
Nije mi jasno za koga komentatori navijaju. Bilo sta da se dogodi sa Katalonijom to nama nece vratiti Kosovo.
pre 6 godina
@hm
Ziveo sam 10 godina u Valensiji, svaka rec iz Vaseg komentara je tacna. Mnogi moji prijatelji su ove skupove u Barseloni smatrali za neku vrstu zabave i druzenja, skupljanja jeftinih politickih poena nekih stranaka na lokalu nego nekakvu bitnu pretnju po buducnost celovitosti Spanije. Spanska sela - bas tako. Pojma nemaju ljudi koliko razlicitih dijalekata i cak jezika postoji u Evropi. Jedna Francuska, na primer u Bordou se govori dosta slican jezik katalonskom, itd. Da su vise citali, narodi SFRJ bi mozda seli za sto i pregovarali, a mozda bi SFRJ i ostala na okupu. Pozdrav i laku noc.
pre 6 godina
"hiljade separatista"...
ne razumem zasto separatista? danas ne mozes biti nezavisan covek ni po kom osnovu,odmah si separatista,terorista...
pre 6 godina
U Valensiji se govori katalonski ali oni to ne priznaju,politički su bliski Madridu a 2 reči koje najviše mrze su Barselona i Katalonija. Ko prati fudbal zna kako navijači valencie dočekuju dotične.Baleari-svet za sebe, ne vole ni Madrid ni Barselonu. Jezik jeste katalonski ali ni oni ne priznaju već su ubacili nešto svoje. Sve u svemu ne kaže se bez razloga španska sela.
pre 6 godina
400 000 od 8 miliona
pre 6 godina
Mi (ovdasnji Srbi) smo generalno uvek bili za sve te separatisticke pokrete i ideje, Katalonija, Skotska, Palestina itd. al nam se lepo vratilo sa Kosovom, te bi se drali na sav glas al' ne mozeee... Sta ti je karma...
pre 6 godina
Ako mogu novinari b92 da malo istraze za nas kakve bi bile nove granice u slucaju da prodje referendum. Da li je u pitanju samo Barselona i bliza okolina, ili su obuhvaceni i drugi gradovi poput Valensije. Jer sam naisao na internetu da se pod pojmom Katalonija smatraju regije gdje se prica Katalanski jezik, tj Barselona, Valensija i Balearska ostrva ( Majorka, Ibica itd. )
pre 6 godina
Nemaju pravo, protivustavno je i sam Ustav su potpisali i Katalonci. Manjina, otprilike jedna ekstremistička trećina stanovništva, pokušava na silu da se otcepi ali nemaju podršku ni u Kataloniji, ni Španiji, ni Evropi ni NATO-u. Zato i pokušavaju da polarizuju situaciju jer su svesni da nemaju i neće imati većinu ni u Kataloniji. U parlamentu imaju navučenu većinu sa manje od 50% glasova, zato im i jeste frka. Katalonci su super kul, ali ekstremisti koji koriste nacionalizam da prikriju svoju nesposobnost su svuda isti. Pozdrav svim umerenim ljudima
pre 6 godina
Ma oni ga naprave kao da 99% njih jedva ceka otcepljenje, a vecina Katalonaca je za ostanak u okviru Spanije.
pre 6 godina
Zivela Katalonija
pre 6 godina
Isto ce proci kao i skotska. To je nato drzava i tu nema menjanja granica. Kao i mitovi o korzici, istri, belgiji, itd. U evropi ispada da svaka drzava ima bar jedan region koji tezi samostalnosti.
pre 6 godina
Što se Španije tiče ne priželjkujem im raspad.
Samo zbog jedne stvari bih voleo da katalonci na referendumu kažu DA nezavisnosti - a to je reakcija EU i NATO!
Šta bi oni onda sa onim floskulama: "pravo na samoopredelenje", "realnost na terenu", "poseban slučaj" i slične baljezgarije kojima žele da pravdaju kršenje međunarodnog prava kad je KiM u pitanju.
Kao što neko već reče, Pandorina kutija je kanda otvorena pa izvolite.
pre 6 godina
Podrška!
pre 6 godina
Spanci mogu svu zahvalnost da odaju njihovim nato i eu saveznocima... al nije ovo kraj....
pre 6 godina
1714 g. a sada ih stiglo da se ocepe, trpeli trpeli pa im prekipelo. Protiv volje naroda se ne moze.
pre 6 godina
Skim ce onda Barselona igrati u ligi al iskreno pitam
pre 6 godina
Neko ce iz 6. sesira za naredne kvaligfikacije dobiti Gibraltar a neko Kataloniju jer ce startati od nule :)
pre 6 godina
vreme da se Kastilja i Aragon razidju
Uvek mi je cudno da zamislim kartu Evrope sa nekom novom drzavom
pre 6 godina
Broj ljudi na ulicama ništa ne znači. I 9. marta 1991. godine je bilo "samo" 100.000 ljudi u BG-u protestujući protiv Miloševića, pa sudeći po ovdašnjim mozgovima samo 100 hiljada je i bilo protiv Miloševića u celoj Srbiji. Isto tako i 5. oktobra, itd. Da nije bilo poltrona i ulizica i da je bilo pameti taj 9. mart bi bio 5. oktobar i da smo postavili i čajnu kobasicu za predsednika bolje bismo prošli u narednih 9 godina.
Kada vam grune tolika masa ljudi na ulice znajte da je mnogo veći broj pristalica koji iz ovog ili onog razloga nisu tu, ili vama mozgovima treba da izađe na ulici baš svaki građanin, u ovom slučaju Katalonac?!
Iza tih 400.000 sigurno stoji barem još 2-3 miliona ljudi.
pre 6 godina
Potpuna podrska kataloniji dosta su ih spanci ugnjetavali
pre 6 godina
Citam komentare,nasa zemlja je isto tako,e pa nije,mi nikada nismo imali referendum..
pre 6 godina
Samo da FK Barselona ne izadje iz Primere, bilo bi glupo bez El Klasika.
pre 6 godina
Opada podrska nezavisnosti, jer Kataonci na primeru UK mogu da vide kako bi izgledao i koliko bi kostao njihov razlaz prvo sa Spanijom a onda i sa EU. Jer bi Katalonija mora da pokrene i podnese molbu za clanstvo u EU i pitanje je kako bi Spanija glasala na tu temu. A bez EU i turista iz EU Katalonija bi dozivela debakl.
pre 6 godina
Pazite, Katalonci su sebe oduvijek smatrali nacijom. Dakle stvari su vrlo jasne, i dosao je trenutak da se narod pita. Onaj ko ne zna, treba da zna da su izmedju Spanaca i Katalonaca pitanja i problemi iskljucivo vezani za politiku a nikako za identitet. Spanija uopste ne spori Kataloncima njihov posebni identitet. Sto se ustava Spanije tice, postoji artikal iliti stavka 155 koja kaze da zapravo autonomne pokrajine u slucaju regresije ekonomskog stanja, politicke represije imaju pravo na referendum. I ovi to koriste.
A zastava Katalonije nije separatisticka. Separatisticka je samo zvijezda na njoj jer je ta zvijezda simbol separatistickog pokreta od 1927 do 1938, zapravo do dolaska Franka na vlasti i gusenjem Katalonskih separatista.
Mi moramo da shvatimo da je Katalonija u punom smislu te rijeci nacija. Ona postoji koliko god je to nekome tesko za povjerovati.
pre 6 godina
Svako Ko hoce da se otcepi nega organizuje referendum I neka ide brate...suludo je sprecavati takvo nesto !
pre 6 godina
@Nikola Pod Katalonijom se smatra oblast Katalonije gde su cetiri grada- Barselona, Đirona, Ljeida i Taragona. Tu se prica katalonski jezik. Na Majorci se prica Mallorquin koji je dijalekt (ne zvanicni kezik) slican katalonskom, isti je slucaj i sa Valensijom, dakle oni nisu Katalonija. Pozdrav iz Barse!
pre 6 godina
Nema ništa of samostalnosti zasad-Evropi nije u interesu.Priče o ugnjetavanju i tlačenju od strane Španije su apsolutno netačne.Otcepljenje ne ide nikome u korist pa ni tim Kataloncima zaslepljenim nacionalizmom.Na sreću stvarno nisu većina.Ima ih ali ne dovoljno.Kao što neko reče-pozdrav svim umerenim ljudima i dodajem -ljudima koji brane evropske vrednosti.Zajednica je snaga a ne usitnjavanje i rasparčavanje.
pre 6 godina
@NIkola
Po spanskom ustavu,nemaju.Spanski ustav predvidja raspisivanje referenduma samo na celoj teritoriji Spanije,a ne samo na teritoriji autonomne pokrajine.Naravno,na takvom referendumu u celoj Spaniji nikad ne bi dobili nezavisnost,zato i hoce samo regionalni referundum.Bice velikih problema ako izglasaju nezavisnost,ne iskljucujem hapsenja politicara,sukobe,gradjanske nemire,upotrebu vojske itd.
pre 6 godina
Zanimljivo je da niko drugi nego Njegoš, prema svedočenju Ljube Nenadovića u "Pismima iz Italije", tvrdi da će Evropa živeti u potpunom blagostanju tek onda kada svaka etnička grupa koja to želi dobije svoju državu.
pre 6 godina
dobro dosli u nas svet Spanci
pre 6 godina
Zapad demonstrante naziva "separatistima" jer traze odcepljenje od Spanije. Kad moze Kosovo zasto ne bi mogla Katalonija? U cemu je razlika?
pre 6 godina
vreme da se Kastilja i Aragon razidju
Uvek mi je cudno da zamislim kartu Evrope sa nekom novom drzavom
(ciao bella, 11. septembar 2017 20:16)
1.Zasto bi se razilazili?
2. Nije ovde u pitanju razlaz Aragona i Kastilje, vec odvajanje Katalonije od Španije. A Katalonija tj grofovija Barselona je oduvek bila deo Krune Aragona, uz Kraljevinu Aragon, Kraljevinu Valensiju i Kraljevinu Majorku.
pre 6 godina
Katalonija je bila jedna od bednijih španskih pokrajina, a spanija je uložila milijarde u razvoj.
I olimpijadu su dobili da bi rasturili kvartove barselone gde ni policija nije zalazila.
Ko je letovao u Barseloni pre olimpijade? Pa to je bila rupetina od ribarskog mesta. Ni sada nisu nista avanzovali duhom. Osim sto su mnogo bogatiji, zahvaljujući Kraljevni Španiji...
pre 6 godina
Podrška Španiji.
pre 6 godina
Ma hajte, ko jos veruje da ce Katalonija biti nezavisna.
pre 6 godina
Skim ce onda Barselona igrati u ligi al iskreno pitam
(., 11. septembar 2017 21:13)
Kada bi doslo do te lige, igrali bi sa Espanjolom, Ljeidom, Himnastikom, Djironom i jos deset kluba koji igraju drugu ligu, a sve su to timovi iz Katalonije.
pre 6 godina
@ Peye Regularna zastava Katalonije je bez plavog trougla, samo je crveno zuta. Ovo na slikama jeste "separatistička"
pre 6 godina
Ovi ne znaju sta ce od dosade pa resili da se otcepe?
pre 6 godina
"....400.000 demostranata ...". Ovo je više nego očigledno da je nezavisna Katalonija realnost.
Čestitke !
pre 6 godina
(Peye, 11. septembar 2017 20:44)
Ne, to nisu zastave autonomne pokrajine, već separatističke zastave.
pre 6 godina
To su zastave Katalonije, a ne separatisticke kako se tvrdi u tekstu...
(Peye, 11. septembar 2017 20:44)
Nisu to zastave Katalonije, zastava Katalonije ima samo crvene I zute pruge, nema zvezdu I plavi trougao
pre 6 godina
Pitanje glasi? Imaju li pravo na referendum ili nemaju?
pre 6 godina
ne valja da ostanu , ne valja da se otcepe...konflikt...od dva zla treba izabrati manje zlo
pre 6 godina
Trebalo je ic vidit Barçu prije nereda
pre 6 godina
Kakva neznalica treba biti pa likovati nad mukama Spanije, koja inace nije priznala Kosovo dok to jesu bratske, CG i Makedonija. Toliko. Viva Espana.
pre 6 godina
U poređenju sa prošlogodišnjih milion demonstranata, ovo je malo. Pa na prošlom "referendumu" je izašlo 2.2 miliona...
pre 6 godina
Iscepkaj.....zavadi, pa polako uništavaj i izrabljuj......E, moji Španci... Katalonci.Mi Srbi najbolje znamo taj scenario.
pre 6 godina
ono što najviše iritira kod Katalonaca separatista je što misle da su bolji, vredniji i pametniji od ostatka Španije.
pre 6 godina
Jedno zapažanje kad već spominjete Kosovo. Otcepljenje Kosova i Metohije ne samo da je urađeno suprotno međunarodnom pravu nego se nisu potvrdili čak ni neki kvazi referendumu da naprave.
pre 6 godina
Ђорђе НС, проучи мало историју, на пример шта се дешавало у Шпанији 1936-1939. па онда реци да никад нису слали тенкове. Или какав је био третман Каталоније 1939-1975. H3Ја овај референдум не видим толико као паралелу са КиМ него више са Републиком Српском. Ако може Каталонија зашто не би могла РС?
pre 6 godina
"Svi vi koji pokušavate da povučete paralelu između slučajeva Španija - Katalonija i Srbija - Kosovo i svi vi koji povodom toga likujete po principu eto im sad, Pandorina kutija je otvorena i slične gluposti zaboravljate na nekoliko veoma bitnih stvari:
- Španci i Katalonci nisu Srbi i Albanci (mislim na primitivizam);
- Likujete a Španija nije priznala Kosovo;
- Šta god da odluče to Kosovo neće vratiti u okrilje Srbije;
- Španci nikad nisu gurali prst u oko najjačim silama sveta nego naprotiv, imali su ih uvek kao saveznike;
- i za kraj ono najvažnije, Španci nisu slali tenkove na svoje građane koji žive u Kataloniji...!"
Nisam bas primetio komentare gde se likuje i mnogo poredi sa Kosovom.
I u Srbiji je krenulo sa policijom na Kosovu jos 80-tih(policija iz cele bivse Juge), kao sto je danas Belgija i Francuska puna policije(Francuska u vanrednom stanju) i naoruzane vojske na ulicama. Stite ljude od terorizma(modernog),ali u najvecem broju slucajeva od istih tih svojih gradjana. Tenkovi su sledeci ako sve eskalira na veci nivo. Nije bas sve isto, ali nije da nije...
pre 6 godina
ne brani njima ustav Španije da imaju referendum, ali ga moraju raspisati uz odobrenje (konsenzus) ostalih regionalnih vlasti. taj ustav su i vlasti Katalonije prihvatile i potpisale nakon Franka u zamenu za razne koncesije što ekonomske što političke. naravno, znaju oni da sad ne mogu da se drže reči i da moraju da krše taj isti ustav. pravo nemaju na svojoj strani, kao ni većinu populacije i zato idu na konflikt. neki komentarista se ovde bunio, ali prava reč koja opisuje ovaj pokret je - separatizam.
pre 6 godina
@prosto ko pasulj Kao neko ko je ziveo 15 godina u Barceloni, mogu da kazem da si 100% u pravu. I nadam se da Rajoy nece ispasti mlakonja, jer neko mora da lupi sakom o sto. Srecom, vise ne zivim tamo, niti imam nameru da se ikada vratim. Los narod, fanatizovan, lako povodnjiv, a isto vremeno zaljubljen sam u sebe, nipodastava sve ostale, misle da su... da ne nastavljam.
pre 6 godina
Mi smo na ovakve na Kosovu kad su bile demistracije Kosovo republika odgovorili silom pedreka,suzavca,hapšenjem i proti ustavnim smenom komplet pokrajinske vlasti.Vladi Španije pitanje-koliko ulažete u Kataloniju ? Isti putanje i Srbiji u vezi Vojvodine ?
pre 6 godina
Djordje NS
Pa o primitivizmu nas i albanaca se ne može diskutovati ako se zna da je u španskom građanskom ratu poginulo oko milion ljudi i to hiljade i hiljade na najsvirepije načine. Predlažem ti šetnju po internetu da saznaš nešto više o njihovom građanskom ratu.
Slala je Španija tenkove i na jedniu i na drugu svoju stranu. Prema tome tvoje ''nikad'' otpada.
Mislim da si mlad i da su tvoja shvatanja vremena i ljudi sasvim drugaćija od istine. Ne bih želeo nikakvo cepanje Španije jer sam siguran da će njihov rastanak biti daleko krvaviji od našeg mada takav scenario verovatno odgovara nekim prekomorskim silama.
pre 6 godina
A sta cemo bez el clasika?
pre 6 godina
Potpuna podrska kataloniji dosta su ih spanci ugnjetavali
pre 6 godina
Podrška!
pre 6 godina
Zivela Katalonija
pre 6 godina
1714 g. a sada ih stiglo da se ocepe, trpeli trpeli pa im prekipelo. Protiv volje naroda se ne moze.
pre 6 godina
"....400.000 demostranata ...". Ovo je više nego očigledno da je nezavisna Katalonija realnost.
Čestitke !
pre 6 godina
Svi vi koji pokušavate da povučete paralelu između slučajeva Španija - Katalonija i Srbija - Kosovo i svi vi koji povodom toga likujete po principu eto im sad, Pandorina kutija je otvorena i slične gluposti zaboravljate na nekoliko veoma bitnih stvari:
- Španci i Katalonci nisu Srbi i Albanci (mislim na primitivizam);
- Likujete a Španija nije priznala Kosovo;
- Šta god da odluče to Kosovo neće vratiti u okrilje Srbije;
- Španci nikad nisu gurali prst u oko najjačim silama sveta nego naprotiv, imali su ih uvek kao saveznike;
- i za kraj ono najvažnije, Španci nisu slali tenkove na svoje građane koji žive u Kataloniji...!
pre 6 godina
Vidim ovde komentare tipa "podrska" "samo napred" itd. Pa vasa zemlja je isto tako otisla i to isto sad zelite jednoj od zemalja koja nije priznala kosovo. Narod bez mozga, vi bolje od vucica i ne zasluzujete! I on vam je premija!
pre 6 godina
Katalonija je bila jedna od bednijih španskih pokrajina, a spanija je uložila milijarde u razvoj.
I olimpijadu su dobili da bi rasturili kvartove barselone gde ni policija nije zalazila.
Ko je letovao u Barseloni pre olimpijade? Pa to je bila rupetina od ribarskog mesta. Ni sada nisu nista avanzovali duhom. Osim sto su mnogo bogatiji, zahvaljujući Kraljevni Španiji...
pre 6 godina
400 000 od 8 miliona
pre 6 godina
Mi (ovdasnji Srbi) smo generalno uvek bili za sve te separatisticke pokrete i ideje, Katalonija, Skotska, Palestina itd. al nam se lepo vratilo sa Kosovom, te bi se drali na sav glas al' ne mozeee... Sta ti je karma...
pre 6 godina
Ах, то Косово, Пандорина кутија је отворена...
pre 6 godina
Spanija nije (jos) priznala tzv Kosovo SAMO zato sto se boji da bi potencijalnim priznanjem izvsila samoubistvo. Ali, sto je neizbjezno, neizbjezno je...dani su ovoj i ovakvoj Spaniji odbrojani...neka se pocne pripremati Belgija....a ni Sardinija i pogotovo Korzika bas nisu prezadovoljne u zagrljaju drzava u kojima trenutno "borave"... sto neko napisa s tzv Kosovom i pokusajem otimanja istog od Srbije otvorena je pandorina kutija...sad je sve legitimno...i Krim - Ukraina + Rusija...cujem da se i " zelje" italijana u Istri bude... paaa, sretno svima...
pre 6 godina
Nemaju pravo, protivustavno je i sam Ustav su potpisali i Katalonci. Manjina, otprilike jedna ekstremistička trećina stanovništva, pokušava na silu da se otcepi ali nemaju podršku ni u Kataloniji, ni Španiji, ni Evropi ni NATO-u. Zato i pokušavaju da polarizuju situaciju jer su svesni da nemaju i neće imati većinu ni u Kataloniji. U parlamentu imaju navučenu većinu sa manje od 50% glasova, zato im i jeste frka. Katalonci su super kul, ali ekstremisti koji koriste nacionalizam da prikriju svoju nesposobnost su svuda isti. Pozdrav svim umerenim ljudima
pre 6 godina
"hiljade separatista"...
ne razumem zasto separatista? danas ne mozes biti nezavisan covek ni po kom osnovu,odmah si separatista,terorista...
pre 6 godina
To su zastave Katalonije, a ne separatisticke kako se tvrdi u tekstu...
pre 6 godina
Ma oni ga naprave kao da 99% njih jedva ceka otcepljenje, a vecina Katalonaca je za ostanak u okviru Spanije.
pre 6 godina
Opada podrska nezavisnosti, jer Kataonci na primeru UK mogu da vide kako bi izgledao i koliko bi kostao njihov razlaz prvo sa Spanijom a onda i sa EU. Jer bi Katalonija mora da pokrene i podnese molbu za clanstvo u EU i pitanje je kako bi Spanija glasala na tu temu. A bez EU i turista iz EU Katalonija bi dozivela debakl.
pre 6 godina
Samo da FK Barselona ne izadje iz Primere, bilo bi glupo bez El Klasika.
pre 6 godina
Podrška Španiji.
pre 6 godina
Tamo negde oko 2012 je bilo i do 2 miliona ljudi, prošle godine ispod milion, sad ni pola miliona. To zbogom se čuje svake godine i šta bi,ako nastave ovako Madridu ce da dosadi ovo prenemaganje sami će ih isterati.
pre 6 godina
Ma hajte, ko jos veruje da ce Katalonija biti nezavisna.
pre 6 godina
Nema ništa of samostalnosti zasad-Evropi nije u interesu.Priče o ugnjetavanju i tlačenju od strane Španije su apsolutno netačne.Otcepljenje ne ide nikome u korist pa ni tim Kataloncima zaslepljenim nacionalizmom.Na sreću stvarno nisu većina.Ima ih ali ne dovoljno.Kao što neko reče-pozdrav svim umerenim ljudima i dodajem -ljudima koji brane evropske vrednosti.Zajednica je snaga a ne usitnjavanje i rasparčavanje.
pre 6 godina
Zapad demonstrante naziva "separatistima" jer traze odcepljenje od Spanije. Kad moze Kosovo zasto ne bi mogla Katalonija? U cemu je razlika?
pre 6 godina
vreme da se Kastilja i Aragon razidju
Uvek mi je cudno da zamislim kartu Evrope sa nekom novom drzavom
pre 6 godina
Nije mi jasno za koga komentatori navijaju. Bilo sta da se dogodi sa Katalonijom to nama nece vratiti Kosovo.
pre 6 godina
(Peye, 11. septembar 2017 20:44)
Ne, to nisu zastave autonomne pokrajine, već separatističke zastave.
pre 6 godina
Što se Španije tiče ne priželjkujem im raspad.
Samo zbog jedne stvari bih voleo da katalonci na referendumu kažu DA nezavisnosti - a to je reakcija EU i NATO!
Šta bi oni onda sa onim floskulama: "pravo na samoopredelenje", "realnost na terenu", "poseban slučaj" i slične baljezgarije kojima žele da pravdaju kršenje međunarodnog prava kad je KiM u pitanju.
Kao što neko već reče, Pandorina kutija je kanda otvorena pa izvolite.
pre 6 godina
Ako mogu novinari b92 da malo istraze za nas kakve bi bile nove granice u slucaju da prodje referendum. Da li je u pitanju samo Barselona i bliza okolina, ili su obuhvaceni i drugi gradovi poput Valensije. Jer sam naisao na internetu da se pod pojmom Katalonija smatraju regije gdje se prica Katalanski jezik, tj Barselona, Valensija i Balearska ostrva ( Majorka, Ibica itd. )
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
(runner, 11. septembar 2017 20:12) Nemaju. Ali da vidimo kako ce da reaguje EU, posto su priznali KiM kao samostalnu drzavu, uz licemerno zvocanje da je to volja naroda itd.
pre 6 godina
Isto ce proci kao i skotska. To je nato drzava i tu nema menjanja granica. Kao i mitovi o korzici, istri, belgiji, itd. U evropi ispada da svaka drzava ima bar jedan region koji tezi samostalnosti.
pre 6 godina
Svako Ko hoce da se otcepi nega organizuje referendum I neka ide brate...suludo je sprecavati takvo nesto !
pre 6 godina
Ovi ne znaju sta ce od dosade pa resili da se otcepe?
pre 6 godina
Spanci mogu svu zahvalnost da odaju njihovim nato i eu saveznocima... al nije ovo kraj....
pre 6 godina
Skim ce onda Barselona igrati u ligi al iskreno pitam
pre 6 godina
Pazite, Katalonci su sebe oduvijek smatrali nacijom. Dakle stvari su vrlo jasne, i dosao je trenutak da se narod pita. Onaj ko ne zna, treba da zna da su izmedju Spanaca i Katalonaca pitanja i problemi iskljucivo vezani za politiku a nikako za identitet. Spanija uopste ne spori Kataloncima njihov posebni identitet. Sto se ustava Spanije tice, postoji artikal iliti stavka 155 koja kaze da zapravo autonomne pokrajine u slucaju regresije ekonomskog stanja, politicke represije imaju pravo na referendum. I ovi to koriste.
A zastava Katalonije nije separatisticka. Separatisticka je samo zvijezda na njoj jer je ta zvijezda simbol separatistickog pokreta od 1927 do 1938, zapravo do dolaska Franka na vlasti i gusenjem Katalonskih separatista.
Mi moramo da shvatimo da je Katalonija u punom smislu te rijeci nacija. Ona postoji koliko god je to nekome tesko za povjerovati.
pre 6 godina
To su zastave Katalonije, a ne separatisticke kako se tvrdi u tekstu...
(Peye, 11. septembar 2017 20:44)
Nisu to zastave Katalonije, zastava Katalonije ima samo crvene I zute pruge, nema zvezdu I plavi trougao
pre 6 godina
U Valensiji se govori katalonski ali oni to ne priznaju,politički su bliski Madridu a 2 reči koje najviše mrze su Barselona i Katalonija. Ko prati fudbal zna kako navijači valencie dočekuju dotične.Baleari-svet za sebe, ne vole ni Madrid ni Barselonu. Jezik jeste katalonski ali ni oni ne priznaju već su ubacili nešto svoje. Sve u svemu ne kaže se bez razloga španska sela.
pre 6 godina
@hm
Ziveo sam 10 godina u Valensiji, svaka rec iz Vaseg komentara je tacna. Mnogi moji prijatelji su ove skupove u Barseloni smatrali za neku vrstu zabave i druzenja, skupljanja jeftinih politickih poena nekih stranaka na lokalu nego nekakvu bitnu pretnju po buducnost celovitosti Spanije. Spanska sela - bas tako. Pojma nemaju ljudi koliko razlicitih dijalekata i cak jezika postoji u Evropi. Jedna Francuska, na primer u Bordou se govori dosta slican jezik katalonskom, itd. Da su vise citali, narodi SFRJ bi mozda seli za sto i pregovarali, a mozda bi SFRJ i ostala na okupu. Pozdrav i laku noc.
pre 6 godina
U poređenju sa prošlogodišnjih milion demonstranata, ovo je malo. Pa na prošlom "referendumu" je izašlo 2.2 miliona...
pre 6 godina
Citam komentare,nasa zemlja je isto tako,e pa nije,mi nikada nismo imali referendum..
pre 6 godina
Broj ljudi na ulicama ništa ne znači. I 9. marta 1991. godine je bilo "samo" 100.000 ljudi u BG-u protestujući protiv Miloševića, pa sudeći po ovdašnjim mozgovima samo 100 hiljada je i bilo protiv Miloševića u celoj Srbiji. Isto tako i 5. oktobra, itd. Da nije bilo poltrona i ulizica i da je bilo pameti taj 9. mart bi bio 5. oktobar i da smo postavili i čajnu kobasicu za predsednika bolje bismo prošli u narednih 9 godina.
Kada vam grune tolika masa ljudi na ulice znajte da je mnogo veći broj pristalica koji iz ovog ili onog razloga nisu tu, ili vama mozgovima treba da izađe na ulici baš svaki građanin, u ovom slučaju Katalonac?!
Iza tih 400.000 sigurno stoji barem još 2-3 miliona ljudi.
pre 6 godina
Mi smo na ovakve na Kosovu kad su bile demistracije Kosovo republika odgovorili silom pedreka,suzavca,hapšenjem i proti ustavnim smenom komplet pokrajinske vlasti.Vladi Španije pitanje-koliko ulažete u Kataloniju ? Isti putanje i Srbiji u vezi Vojvodine ?
pre 6 godina
@NIkola
Po spanskom ustavu,nemaju.Spanski ustav predvidja raspisivanje referenduma samo na celoj teritoriji Spanije,a ne samo na teritoriji autonomne pokrajine.Naravno,na takvom referendumu u celoj Spaniji nikad ne bi dobili nezavisnost,zato i hoce samo regionalni referundum.Bice velikih problema ako izglasaju nezavisnost,ne iskljucujem hapsenja politicara,sukobe,gradjanske nemire,upotrebu vojske itd.
pre 6 godina
dobro dosli u nas svet Spanci
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
pre 6 godina
Neko ce iz 6. sesira za naredne kvaligfikacije dobiti Gibraltar a neko Kataloniju jer ce startati od nule :)
pre 6 godina
Zanimljivo je da niko drugi nego Njegoš, prema svedočenju Ljube Nenadovića u "Pismima iz Italije", tvrdi da će Evropa živeti u potpunom blagostanju tek onda kada svaka etnička grupa koja to želi dobije svoju državu.
pre 6 godina
@ Peye Regularna zastava Katalonije je bez plavog trougla, samo je crveno zuta. Ovo na slikama jeste "separatistička"
pre 6 godina
ne valja da ostanu , ne valja da se otcepe...konflikt...od dva zla treba izabrati manje zlo
pre 6 godina
pa šta sada? da li imaju pravo na referendum ili ne?
(runner, 11. septembar 2017 20:12)
Nemaju ali imaju.....
pre 6 godina
Pitanje glasi? Imaju li pravo na referendum ili nemaju?
pre 6 godina
@Nikola Pod Katalonijom se smatra oblast Katalonije gde su cetiri grada- Barselona, Đirona, Ljeida i Taragona. Tu se prica katalonski jezik. Na Majorci se prica Mallorquin koji je dijalekt (ne zvanicni kezik) slican katalonskom, isti je slucaj i sa Valensijom, dakle oni nisu Katalonija. Pozdrav iz Barse!
pre 6 godina
Trebalo je ic vidit Barçu prije nereda
pre 6 godina
"Svi vi koji pokušavate da povučete paralelu između slučajeva Španija - Katalonija i Srbija - Kosovo i svi vi koji povodom toga likujete po principu eto im sad, Pandorina kutija je otvorena i slične gluposti zaboravljate na nekoliko veoma bitnih stvari:
- Španci i Katalonci nisu Srbi i Albanci (mislim na primitivizam);
- Likujete a Španija nije priznala Kosovo;
- Šta god da odluče to Kosovo neće vratiti u okrilje Srbije;
- Španci nikad nisu gurali prst u oko najjačim silama sveta nego naprotiv, imali su ih uvek kao saveznike;
- i za kraj ono najvažnije, Španci nisu slali tenkove na svoje građane koji žive u Kataloniji...!"
Nisam bas primetio komentare gde se likuje i mnogo poredi sa Kosovom.
I u Srbiji je krenulo sa policijom na Kosovu jos 80-tih(policija iz cele bivse Juge), kao sto je danas Belgija i Francuska puna policije(Francuska u vanrednom stanju) i naoruzane vojske na ulicama. Stite ljude od terorizma(modernog),ali u najvecem broju slucajeva od istih tih svojih gradjana. Tenkovi su sledeci ako sve eskalira na veci nivo. Nije bas sve isto, ali nije da nije...
pre 6 godina
Kakva neznalica treba biti pa likovati nad mukama Spanije, koja inace nije priznala Kosovo dok to jesu bratske, CG i Makedonija. Toliko. Viva Espana.
pre 6 godina
vreme da se Kastilja i Aragon razidju
Uvek mi je cudno da zamislim kartu Evrope sa nekom novom drzavom
(ciao bella, 11. septembar 2017 20:16)
1.Zasto bi se razilazili?
2. Nije ovde u pitanju razlaz Aragona i Kastilje, vec odvajanje Katalonije od Španije. A Katalonija tj grofovija Barselona je oduvek bila deo Krune Aragona, uz Kraljevinu Aragon, Kraljevinu Valensiju i Kraljevinu Majorku.
pre 6 godina
Skim ce onda Barselona igrati u ligi al iskreno pitam
(., 11. septembar 2017 21:13)
Kada bi doslo do te lige, igrali bi sa Espanjolom, Ljeidom, Himnastikom, Djironom i jos deset kluba koji igraju drugu ligu, a sve su to timovi iz Katalonije.
pre 6 godina
Ђорђе НС, проучи мало историју, на пример шта се дешавало у Шпанији 1936-1939. па онда реци да никад нису слали тенкове. Или какав је био третман Каталоније 1939-1975. H3Ја овај референдум не видим толико као паралелу са КиМ него више са Републиком Српском. Ако може Каталонија зашто не би могла РС?
pre 6 godina
Jedno zapažanje kad već spominjete Kosovo. Otcepljenje Kosova i Metohije ne samo da je urađeno suprotno međunarodnom pravu nego se nisu potvrdili čak ni neki kvazi referendumu da naprave.
pre 6 godina
Djordje NS
Pa o primitivizmu nas i albanaca se ne može diskutovati ako se zna da je u španskom građanskom ratu poginulo oko milion ljudi i to hiljade i hiljade na najsvirepije načine. Predlažem ti šetnju po internetu da saznaš nešto više o njihovom građanskom ratu.
Slala je Španija tenkove i na jedniu i na drugu svoju stranu. Prema tome tvoje ''nikad'' otpada.
Mislim da si mlad i da su tvoja shvatanja vremena i ljudi sasvim drugaćija od istine. Ne bih želeo nikakvo cepanje Španije jer sam siguran da će njihov rastanak biti daleko krvaviji od našeg mada takav scenario verovatno odgovara nekim prekomorskim silama.
pre 6 godina
ono što najviše iritira kod Katalonaca separatista je što misle da su bolji, vredniji i pametniji od ostatka Španije.
pre 6 godina
@prosto ko pasulj Kao neko ko je ziveo 15 godina u Barceloni, mogu da kazem da si 100% u pravu. I nadam se da Rajoy nece ispasti mlakonja, jer neko mora da lupi sakom o sto. Srecom, vise ne zivim tamo, niti imam nameru da se ikada vratim. Los narod, fanatizovan, lako povodnjiv, a isto vremeno zaljubljen sam u sebe, nipodastava sve ostale, misle da su... da ne nastavljam.
pre 6 godina
ne brani njima ustav Španije da imaju referendum, ali ga moraju raspisati uz odobrenje (konsenzus) ostalih regionalnih vlasti. taj ustav su i vlasti Katalonije prihvatile i potpisale nakon Franka u zamenu za razne koncesije što ekonomske što političke. naravno, znaju oni da sad ne mogu da se drže reči i da moraju da krše taj isti ustav. pravo nemaju na svojoj strani, kao ni većinu populacije i zato idu na konflikt. neki komentarista se ovde bunio, ali prava reč koja opisuje ovaj pokret je - separatizam.
pre 6 godina
Iscepkaj.....zavadi, pa polako uništavaj i izrabljuj......E, moji Španci... Katalonci.Mi Srbi najbolje znamo taj scenario.
pre 6 godina
A sta cemo bez el clasika?
65 Komentari
Sortiraj po: