Četvrtak, 01.06.2017.

14:12

Zakon u praksi: Nasilnik odmah prekršio zabranu, priveden

Prva mera udaljenja nasilnika iz kuće do 30 dana izrečena je u Pančevu, kada je i počela primena Zakona o sprečavanju nasilja u porodici.

Izvor: Tanjug

Zakon u praksi: Nasilnik odmah prekršio zabranu, priveden IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

KOSTA1703

pre 6 godina

Ja sam se srećom razveo, "po starom zakonu".
Prijavila me za nasilje u porodici iako je NIKADA nisam takao na neprimeren način.
Predmet od Socijalne Službe tužiocu, policiji, ispitivanje, i onda se pokazalo da nasilja nije bilo(čak sama priznala tokom ispitivanja).
Ostao sam u kući koju sam stekao pre braka, a sada su i deca sa mnom.
Šta bi se dogodilo sa mnom i decom, da je ovaj zakon tada važio?
Bio bi isteran iz svoje kuće, lišen mopgućnosti da vidjam decu, tretiran kao nasilnik,a sve samo zbog lažne izjave?
i šta njoj fali zbog lažne izjave?
Ništa.
Podržaću ovaj zakon , svim silama, kada se za davanje lažne izjave propiše obavezna zatvorska kazna.
Pa neka lažu onda.....

kraljica

pre 6 godina

Takvi zakoni su na snazi u zemljama u regionu i nije bilo takvih zloupotreba o kojima pričaju komentatori. Malo koja žena na Balkanu uopšte prijavljuje i stvarno nasilje, a kamoli da još izmisli. Trpe godinama, prije nego što se odluče da prijave. Nisu sigurne ni kad se razvedu. Tad je i najveća šansa da budu ubijene. Sticajem okolnosti, vidjela sam užasne i drastične slučajeve. Podržavam svaki zakon koji će tom ogromnom zlu stati u kraj.

Filmofil

pre 6 godina

@Nije reč o oduzimanju svojine, nego o raspolaganju svojinom kada je vlasniku (jedinom) izrečena mera zabrane prilaska (ulaska) a isti je na slobodi. A mozak je ono što je neravnomerno raspoređeno kod ljudi.
(Svojina - ustavna kategorija, 1. jun 2017 17:20)

Ako je dotle doslo i odnosi u porodici su toliko poremeceni da se izrice zabrana prilaska, to je za tuzbu za razvod braka. Nakon razvedenog braka, imovina koja je uneta ne moze da se deli, sto je vase, vase je. Jedino ono steceno u braku. Izdrzavanje za zenu koje postoji u anglosaksonskim zemljama (alimony) u Srbiji ne postoji. Ono sto se daje daje se za decu.

@DPolitika

Dakle ukoliko nije vasa dominacija, pravac u Islam da imate "dozvolu" za maltretiranje. Divno. Zene postoje samo da bi od pelena do groba odradjivale tudju agendu.

I u pravu je gospodja koja je napisala, ovo je samo gasenje pozara na posledicama. Onog trenutka kada budu vaspitane generacije koje gledaju jedno na drugo kao ljudsko bice, zakon ce biti samo za neizivljene izuzetke.

Gari

pre 6 godina

Zašto se taji istina da se većina žena nakon bezbedne kuće vraća zlostavljaču i nasilniku? To svi znaju ali neće da govore o tome. Žena i deca budu poslati u bezbednu kuću i tamo mogu da ostanu neko vreme, najviše godinu ili dve, ženi traže posao a najčešće ne nađu ništa ili nađu nešto toliko mizerno plaćeno da se od toga ne može da živi a kamoli i da se plaća kirija, a bezbednu kuću mora da napusti. I žena se sa decom vraća zlostavljaču. Šta su svi dobili sa tim? Nasilnik će da bude još gori jer ga je 'obrukala'. Da bi zakon funkcionisao i donio dobar rezultat, mora da se napravi priprema.

poremecaj_sistema

pre 6 godina

@Bacač plamena
Dozvolicete da "braniti svoj stav u braku" nije ni priblizno isto sto i maltretirati/zlostavljati/batinati/ubiti partnera ili partnerku. Ako, s druge strane, bilo koja strana "brani svoj stav u braku" tako da to moze liciti na maltretiranje/nasilnistvo, onda tu nesto krupno nije u redu.
Vi se sluzite logikom i delujete razlozno i elokventno - zasto unapred mislite da ne biste umeli da odaberete dostojnu suprugu, takvu koja ce biti covek (ako ste to i vi) i kojoj ni u ludilu nece pasti na pamet da vas lazno optuzuje za bilo sta?
A sto ste tice prvog dela komentara, onog o opstim zenskim osobinama (po vama), ako to zaista mislite, onda je najbolje da se manete zenskog roda.

kakva glupost

pre 6 godina

Strasno koliko muskaraca ovde komentarise samo jednu stvar- i zene vrse nasilje nad muskarcima!Pa koliko je to muskaraca ubijeno od strane njihovih partnerki u poslednjih par godina?Koliko njih je trpelo nasilje u porodici dugi niz godina?Koliko je trazilo pomoc pre nego sto je stvar eskalirala do te mere da zavrse u bolnici ili na nekom groblju?Uzevsi sve ovo u obzir,nekako mi se cini da je broj zena bar desetostruko veci u odnosu na te nezasticene pripadnike muske populacije..
I da me neko ne shvati pogresno-svako nasilje treba sankcionisati i svaku osobu koja isto vrsi treba kazniti,ali dajte molim vas malo objektivnosti vasem sudu.

marko_sthlm

pre 6 godina

@ "Stanovi nece menjati vlasnika jer je pravo svojine neprikosnoveno. Jedino ce se povecati broj razvoda i tekovinskih tuzbi za podelu imovine, pa svako na svoju stranu gde ce najvise ispastati deca...
(Dipl.pravnik, 01. jun 2017 15:01)"

E moj diplomirani pravniče!

A deca u porodici u kojoj vlada nasilje ne ispaštaju?

Ne, njima je super - sreća jedna neopisiva!

John

pre 6 godina

(Svojina - ustavna kategorija, 1. jun 2017 17:20)

Svojina nije apsolutno pravo (iako se tako pogrešno naziva) i može se ograničiti.
Na prste jedne ruke mogu da se nabroje prava koja su zaista apsolutna i ne mogu nikada i ničime biti ograničena.

Бацач пламена

pre 6 godina

@poremecaj_sistema

Чега се плашимо ако не малтретирамо жене? Заиста не знам, стварно. Зашто бисмо се плашили лажних пријава за насиље или ваших злоупотреба симпатија јавног мњења према вама као нежнијем полу? Или одузимања деце и имовине, јавне срамоте на правди Бога итд, кад је познато да ви жене, наравно, никада не лажете, нити се водите ниским мотивима као што су освета или користољубивост. Ви сте тако искрене и савршене у 100% случајева, зашто бисмо се бојали, свашта.
А сад без ироније - за поприличан проценат пријава за породично насиље на Западу на крају се открије да су лажне. А ко зна колико њих остане неоткривено да су заправо лажне.
Што рече једном један коментатор на текст сличан овом, неки криминалац опљачка народ, убије неког, дилује дрогу и оде у затвор, а ти се ожениш, направиш дете, усудиш се да се супротставиш жени и браниш свој став у браку и врло лако завршиш исто као тај кримос, малтене сте једнаки. С тим што он изађе из затвора, настави по старом и увек има жена на претек, а ти си лузер без игде ичега и ниједна те неће.
Добро, то је Запад, овде то баш није тако, али, само полако, доћи ће и та крајност.

Andrej

pre 6 godina

Svaka čast za zakon, to jest za njegovu primenu. Ovo može da spasi mnoge živote.
Jedna od retkih dobrih stvari koje je ova vlast donela.

Mix

pre 6 godina

Ne karikirajte,ako bude laznih prijava,bice i sankcija za lazno svedocenje.Ko ima zenu koja ga zeli izbaciti iz stana,presavije tabak i tuzi je,a ne novine pa udri po njoj.

DPolitika

pre 6 godina

Zloupotrebe u itekako moguce a dok se dodje do toga ko je i kako zloupotrebio moze da bude i tragicnih posledica.

Na primer, izbacen iz kuce 48 sati ne moze da se vrati ni po pare ako ih ima, ni posteljinu, nista, mozda je bio u gacama a napolju -20 i spava na ulici...Da li ce biti ziv nakon toga koga to zanima u zakonu?

Ko ima pravo da oduzme zivot na bazi prijave koja moze biti lazna?

I sad ispada normalno da sa lezi po ulici...Kao to je kazna?

Svaka zena ili muskarac moze iz ljubomore ili drugih razloga da napravi scenu i da izvede ovako nesto...

Posebno je pitanje da se sudovi i policija ne smeju po automatizmu kao sto cesto rade stavljati na stranu zena.

U medjuvremenu dok se kao negde nesto resava neko spava na ulici i do 30 dana, cisto nasilnistvo drzave nad pojedincem.

Zakon mora da ima uredjenje i za takve situacije i tom tzv nasilniku dok se ne dokaze isto mora da omoguci pristup sosptvenim stvarima i da mu omoguci da negde sigurno i bezbedno spava i zivi.

Sta ako nekome dodje sada kako je po zakonu definisano partner u kucu na primer devojka koju zna tri dana i iscenira dogadjaj, sta onda, kakvo je dokazivanje i koliko traje te da li ce osoba biti ziva da doceka svoju nevinost, mora se u startu ima resenje za sve situacije.

Ovakvi zakoni samo teraju muskarce u Islam ili u revoluciju a zene nista bolje nece proci jer ce sa podozrenjem biti ispitivan svaki njen postupak od strane muskaraca. Stop nasilju ali STOP i zloupotrebama.

Supruga

pre 6 godina

Devojke da otvore dobro oci za koga se udaju.Da se malo raspitaju ko su mu roditelji i familija.Dali je on alkoholicar,narkoman to vec zna kada se zabavljaju.Kada je ozeni i krene tuca neka ga ostavi nece on trcati za njom jel da je voleo ne bi je tukao.Ako krene da je susrece uznemirava neka ga prijavi jel je to psihicki bolesnik a u ovoj Srbiji kroz koi smo prosli pakao ima ogroman broj psihicki bolesnika.Ovakav zakon je za zemlje koje nisu prosle ono sve kroz cega smo mi prosli a i dalje prolazimo.Mlade zene koje se udaju neka se okanu kacenja svoih fotografija golisave po internetu.Da netraze od muzeva sto im bez kradje ne mogu udovoljiti i bice sve lepo.Necemo bas ni muskarce toliko crniti jel ima i zena zli i napasni.

James

pre 6 godina

Jednostavno ovde u ovoj crnoj rupi zvanoj srbija , zene se u tolikoj meri maltretiraju i toliko ima porodicnog nasilja, da policija nece znati kud pre.. Siguran sam da SVAKO ima u komsiluku nekog iskompleksiranog olosa koji s vremena na vreme izubija zenu..

Sonja

pre 6 godina

@ rabo
Pa ako je zena neodgovorna prema novcu i deci onda se lepo razvedi. Cemu brkanje pojmova? Ona tebe ne maltretira nego se prosto ne slazete po pitanju novca i dece, i za to sluzi razvod. Ako krenes da je tuces onda si ti tu nasilnik a ona zrtva. Ona tebe ne tuce, vec ti nju. Ako te "izaziva" recima izazivaj i ti nju recima, ali ne smes nikoga da tuces. Ako te nervira takav odnos razvedi se. I nije isto reci muskarcu razvedi se i zeni.Zene koje su sa nasilnicima u braku cesto ni ne smeju da se razvedu jer znaju da ce ih istuci, pretiti, ubiti. Jos uzevsi u obzir da kod nas najcesce kuca-stan u nasledje ide sinovima a ne cerkama(jer vlada stav da ce se one udati, pa onda da se obezbedi sin) zene ne poseduju imovinu osim ako su jedinice. Tj po zakonu cerke imaju ista prava ali takav je mentalitet u vecinskom delu Srbije , da kada bi cerka trazila pola stana , svi bi je se odrekli. Zato je imovina najcesce muska, a zene ostaju bez icega u slucaju razvoda. HZato je ovaj zakon dobrodosao.

Svojina - ustavna kategorija

pre 6 godina

"Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa."

Niko ni ne oduzima svojinu, vec salje na HLADJENJE usijane glave. I da zavrsi u zatvoru zbog ubistva svojinu ne bi mogao da uziva do izlaska iz istog. Sta to bese mozak?
Svojina stecena u braku se deli.
(Filmofil, 1. jun 2017 16:31)

Nije reč o oduzimanju svojine, nego o raspolaganju svojinom kada je vlasniku (jedinom) izrečena mera zabrane prilaska (ulaska) a isti je na slobodi. A mozak je ono što je neravnomerno raspoređeno kod ljudi.

Filmofil

pre 6 godina

A sta ako je Nasilnica u pitanju ?
(321, 1. jun 2017 16:47)

Isto sto i sa nasilnikom. U bajbok na hladjenje. Zakon u jednoj drzavi (demokratskoj), ne moze da se odnosi samo na žene, muskarce, gradjane Leskovca, a ne na gradjane Subotice. Bilo bi protivustavno. Dakle vazi za sve. I kad sin maltretira oca ili majku.
To sto zene stradaju vise je posledica fizicke inferiornosti i tradicije da se tretiraju kao marva na Balkanu, cak i u porodicama u kojima su rodjene. Znate vi to odlicno.

masak

pre 6 godina

Ok je ovo samo treba 1. spreciti zloupotrebu, 2. tom sto se izbacuje na 30 dana iz kuce ostaviti mogucnost da (uz prisustvo pandura) spakuje da ima stvari za tih mesec dana,uzme novqk,kartice,kljuc od auta ili sta vec ima.

paja

pre 6 godina

A gde idu ti muškarci ako im izreknu tu meru? I još jedno pitanje, ko određuje da li je neko prešao crtu? Meni zakon izgleda nedorečen i pun rupa.

James

pre 6 godina

Najveca olos maltretira zenu i decu u porodici ! To nisu ljudi, oni time unistavaju svoju decu i kradu im buducnost.. a o zenama da ne pricam.. srbija i balkan generalno su prepuni toga, ubi nas zatucanost

Woman

pre 6 godina

Za sve one koji misle da su zene krive "jer su same birale": bivsi muz me je prvi put udario posle skoro 4 godine braka (prethodno smo bili 2 godine u vezi), a nije alkoholicar i ne izigrava "facu" koja se bije po kafanama i splavovima, naprotiv. Ugladjen, fakultetski obrazovan, posmatrac sa strane nikad ne bi pomislio kakav je monstrum. Posle prvog samara sam htela razvod, on je odbijao I na kraju same pristala da se pomirimo zbog deteta. Naravno da se ponovilo, i ponavljalo se, sve gore i gore, I to sam trpela 2 godine, jer se sve desavalo u MOM stanu, iz koga je odbijao da izadje. Kamo srece da smo imali ovakav zakon!

Mrzim doggy

pre 6 godina

@Sasvim ista logika
HAHAHA! Grohotom se smejem!
Od koga,bre,zena da se razvede? Od psihopate koji je fizicki zlostavlja? Mislis da bi joj on tek tako dao razvod?? Dobrovoljno dao razvod, a da je ne "oplavi"? Sta je sa mozgom? Ovaj zakon je odlican i trebalo je da postoji od vajkada. Drago mi je da je poceo da se primenjuje. Zelim da porucim SVIM zenama koje trpe nasilje,da to vise ne cine,vec da jos danas prijave nasilnika i ratosiljaju se bede!

Aron

pre 6 godina

Neće to ništa pomoći. Glavni problem je u mentalitetu žena koje smatraju da je nasilje normalno jer eto ona njega "voli". A zapravo to je izgovor i iza toga se krije princip idealizacije muškaraca jer je ona sa njim zbog "hemije", "magije", novca, dece... Žene se moraju emancipovati i ugedati na žene sa Zapada koje cene kulturne i koje napuštaju muškarce čim je ne udariš nego podigneš glas.

Brana

pre 6 godina

Ne smatraju se samo batine nasiljem.Nasilje je i verbalno maltretiranje žrtve,koje može izazvati strašne psihološke posledice.
Zašto su uglavnom muškarci nasilnici,a žene žrtve?
Radila sam sa žrtvama porodičnog nasilja i došla sam do zaključka da su generalno krive majke koje žensku decu vaspitavaju da treba da slušaju oca,brata,muža...,a sinove da su gazde u kući i da njihova mora biti poslednja.
Kada muž vikne ili udari,to jeste razlog da ga prijavi,ali zaboravlja da je i njega vaspitavala neka majka,naravno pogrešno.
Jesam za rigorozno kažnjavanje nasilnika,ali nemojmo uvek lečiti posledice.Dajte da se uporedo bavimo uzrocima,da nešto menjamo u poimanju pravilnog vaspitavanja dece.
Mi imamo stručne ljude,samo im treba dati uslove i dozvoliti im da se bave svojom strukom
Verujte,imaćemo višestruku korist.

bubuljica

pre 6 godina

zakon je nakaradan i mislim da nasilnike nece spreciti da i kasnije maltretiraju porodicu.jednostavno 1 god. zatvora odmah,kakvi 30 dana itd van stana,glupost.

rabo

pre 6 godina

U konfliktnim porodicama kakva je moja bila do razvoda, bice kljucno ko ce prvi da se docepa telefona izgleda. Nasilje je svakako obostrano, samo je nacin ispoljavanja drugaciji.
U zensko nasilje nad porodicom spada potpuna neodgovornost prema novcu, prema deci veoma cesto itd itd. To samo znaci da ce video nadzor i audio nadzor biti neophodni u mnogim domovima. Cisto da se izbegne zloupotreba....

stevica

pre 6 godina

Recimo da je nasilnik zaposlen. Priveden je na policiju, pušten, vratio se kući i prekršio zakon. Koje su sankcije za krsenje zakona? Zatvor? To znači da nasilnik gubi i posao, a porodica upada u još težu situaciju i svi padaju na socijalu od koje ne mogu da prežive, djeca stigmatisana. Nasilnik dok je u zatvoru je dodatno na trošku države. Nakon izlaska iz zatvora još teže će da nađe novi posao, postaće još više agresivan. Šta od tog zakona ima koristi? Nema mnogo. Bolje da je zakon naredio da nasilnik mora da ide na edukaciju kod psihologa i ako ne odradi određeni broj časova edukacije da će da završi u zatvor. Sama promjena zakona bez cjelovitog rješenja samo dodatno pogoršava stanje. Ako nasilnik nema gdje da ode, da li će da bude na ulici? Ako je na ulici izgubiće posao, ako izgubi posao ugrožena je bezbednost građana na ulici, jer on mora nekako do para, do hrane, pa će da otima torbice zenama, da otima zlatni nakit, deci mobitel, ili da provaljuje u stanove. Lako je promijeniti zakon ali teško riješiti problem.

oksi

pre 6 godina

Zakon prosao bez ikakve javne, kamoli strucne rasprave. Zakonsko recenje u kojem se polazi od pretpsotavke krivice, umesto obrnuto pretpostavka nevinosti. Zanimljivo. Tumacenje nasilja je postavljeno toliko siroko, barem prema ovome sto mozemo procitati. Toliko siroko, da je krajnje upotrebno. Nema tu ni R od Ravnopravnosti. Ovde je rec o privilegijama. Privilegijama, za obracun zena sa muskarcima. U to ce se pretvoriti, zivi bili pa videli. To samo licemeri ne vide. Licemeri, i naivci. Zanesenjaci mantrom o ljdskim pravima. Diktaturom privilegovanih, statusom specijalno zasticenih kategorija. Suprotni pol, nacionalne manjine, homoseksualci, itd itd. Sad ce krenuti lavina.... za svaku sitnicu, za svaku glupost. U vezama, u brakovima. Nazdravlje Srbijo. Eto nam zapadnjackih "vrednosti". Ovi sto tupe kako su zene tretirane kao necija svojina. Niko ne kaze da treba biti svojina. Ne treba da budu svojina, al ne treba da budu ni privilegovane. A bice. Ovim i ovakvim zakonima se to omogucava. Da se ne lazemo.Zene ce biti one koje u vezama, u brakovima u svemu diktiraju, namecu, uslovljavaju sta i kako. Ko se usprotivi bice optuzen da je "nasilnik". Zivi bili pa videli. Zar je to "ravnopravnost". Nema to veze s ravnopravnoscu. Nema to veze ni sa kaznjavanjem nasilnika. Zna se sta je nasilje, pravo, to je jedno. Ovo nece imati veze s tim. Bice cist hir.

Живан је алкохоличар

pre 6 godina

Predbracni ugovor je divna stvar.
Ovaj zakon je idealan za manipulaciju,imam osecaj da ce se broj brakova duplo smanjiti,isto tako i natalitet koji je ionako zabrinjavajuci.
Ideja je generalno dobra ali joj fale dopune koje sprecavaju manipulisanje i podvaljivanje.

Nikola

pre 6 godina

Ne vidim logiku, i ovo je daleko od Evropskih normi.
Nasilje se krivicno goni. Svuda. To znaci odmah te privede policija, pa kod sudije. On moze da ti odredi pritvor do sudjenja ili da ti zabrani da se priblizis blize od 100m kuci ili stanu gde boravi osoba koju si napao. Pa sudjenje, pa kazna.
Ove mere, merice, zabrane su samo priznanje da nase sudstvo ne funkcionise kako bi trebalo. Drzava prihvata poraz i umesto da popravi stanje izmislja nova pravila. Tipicno Srpski.

sramno

pre 6 godina

Citam komentare i sramota me je sto sam muskarac. Pa sta ako bude zloupotreba? Zar je vama veci problem to sto ce nekoliko muskaraca provesti mesec dana van kuce od smrti 50 zena? Zene se u ovoj zemlji definitivno tretiraju kao niza vrsta.

Filmofil

pre 6 godina

"Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa."

Niko ni ne oduzima svojinu, vec salje na HLADJENJE usijane glave. I da zavrsi u zatvoru zbog ubistva svojinu ne bi mogao da uziva do izlaska iz istog. Sta to bese mozak?
Svojina stecena u braku se deli.

Sasvim ista logika

pre 6 godina

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

Nista druze, ako ti je vec takva zena da laze da bi ti zagorcala zivot, lepo se razvedes i zavrsis pricu sa psihopatom.
(Washington, 1. jun 2017 15:39)

Ako je to tako jednostavno, zbog čega onda i za žene to ne bi trebalo da važi – ako joj je muž takav da joj zagorčava život, lepo se razvede i gotovo?

Zuja

pre 6 godina

Kako se dokazuje da je neko nasilnik? Veruje se na rec ili je potrebno da postoji neka fizicka povreda?
(Mare, 1. jun 2017 14:35)
Povrede i alkoholisanost, kao i drugi aspekti. Ako je pijan i supruga ga prijavi biće udaljen iz kuce bez dileme i povrede nisu ključne. Takođe ako je polupan inventar po stanu isto će biti udaljen, preventivno. Policajac koji dođe na intervenciju mora da obavi razgovor i uđe u srž problema. Ako se primeti kroz razgovor ili putem lekarske dokumentacije od ranije da je recimo supruga psihički nestabilna to zahteva da se ista odvede kod neuropsihijatra koji će sa njom obaviti razgovor pa onda sve ostalo. Policija nema šta da dokazuje to radi Sud u kasnijem postupku a policija preduzima preventivne mere i prikuplja dokaze koji se kasnije mogu upotrebiti.

Državo spremaj odštete

pre 6 godina

Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa.

goxi

pre 6 godina

Posvadjam se sa zenom iz nekog bezazlenog razloga (ne mora da je udarim), ona uzme i prijavi me policiji. Zatim me udalje 30 dana od kuce. Gde cu ja tih mesec dana da boravim???

jasdf

pre 6 godina

Sta mene sprecava da bilo koga optuzim za kradju? Ili za ubistvo? Isto to sprecava i za optuzivanje za nasilje u porodici. Lazno svedocenje je krivicno deli, uvek bilo i ostace.

lj

pre 6 godina

Bravo za ovaj zakon i njegovo što efikasnije sprovođenje.

Još samo zakon o poreklu imovine. Stvarno ne shvatam šta sprečava naše političare da donesu jednu takvu civilizacijsku tekovinu.

Ili možda shvatam/mo?

Dipl.pravnik

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.
(vidoje, 1. jun 2017 14:28)

Stanovi nece menjati vlasnika jer je pravo svojine neprikosnoveno. Jedino ce se povecati broj razvoda i tekovinskih tuzbi za podelu imovine, pa svako na svoju stranu gde ce najvise ispastati deca...

beogradski

pre 6 godina

Apsolutno se slažem da nasilju treba stati na put, i da, znam da ga među Srbima ima dosta, ali ...

Zar ne bi trebalo prvo dokazati da je bilo nasilja, pre nego što se neko izbaci na ulicu?
Šta ako je stan ili kuća u vlasništvu "nasilnika"?
Šta ako je prijava biila izmišljena?

Washington

pre 6 godina

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

Nista druze, ako ti je vec takva zena da laze da bi ti zagorcala zivot, lepo se razvedes i zavrsis pricu sa psihopatom.

Leopold Balkansky

pre 6 godina

Odlicno. Nisu ovakve metode slucajno donete, to postoji u celom naprednom Svetu.

Dosta vise sa balkanskim primitivizmom, dosta vise da se sva frustracija muskih slabica istresa na zenama... Ovakvim metodama se prevaspitava nekultivisan, primitivan, seoski, pseudo-posednicki, odnos muskaraca prema zenama, koji postoji u balkanskim krajevima.

Ne kazem ni da su zene u svim slucajevima svetice, ali neslaganje u porodici se ne sme nikako izrazavati fizickim maltretiranjem!!!
To moramo da naucimo!!

dule

pre 6 godina

Ako ćemo biti korektni onda molim sledeće:

1) Da se ne koristi isključivo muški rod (nasilnik) nego da ili skujete nešto bezrodno ili da u opštem slučaju koristite kovanicu nasilnik/nasilnica
2) Da umesto nasilnik(nasilnica) koristite izraz koji će objasniti da je ta osoba samo optužena, ali ne i osuđena za to delo pošto kod nas policija još uvek ne može da sudi. Recimo optužen(a) za nasilje

Angelina

pre 6 godina

Nadam se da ce primena zakona da se postuje. Verovatno se udaljava kada zena ima modrice i prebijena je pa komsije prijave odmah. Ja sam podnela krivicnu prijavu protiv supruga za nasilje jer je urlao na mene, pretio da ce otici sa detetom i gadjao me stvarima, a to se desilo u stanu mojih roditelja, dok su oni bili u drugoj sobi. Prijavila sam ovo i pretnje koje su usledile kasnije posle nekoliko meseci i odbacena je prijava jer se on nije odazivao da da izjavu, a nisu mogli da ga nadju, a posto se interesovao za dete smatraju da smo izgladili odnose i nema osnova. Takodje posto nemam izvestaj lekara nikom nista, tuzilac mi se smejala sto to prijavljujem... toliko o psihickom i fizickom nasilju. Imam snimak razgovora na kome on potvrdjuje da me je gadjao i izvinjava se, ali audio snimci se ne vaze...

ja

pre 6 godina

Iskren da budem, mislim da ovo neće funkcionisati kako treba u praksi. tj. funkcionisaće dobro i onako kako je zakonodavac zamislio, ali će izazvati mnogo gore posledice, jer će nasilnici tek imati razloga da se "svete" žrtvama. Ja sam pre za to da policija, u maniru nekadašnje narodne milicije, nasilnika batinama oduči od iživljavanja nad slabijima.

Hm

pre 6 godina

A šta u situaciji kad žena prijavi nasilje u porodici a nasilja nema? Opet suprg da se izbaci iz kuće za svaki slučaj? Zakon podlozan manipulacijama vise nego ilad pre.

poremecaj_sistema

pre 6 godina

Po sramnom broju seksistickih komentara (muskih komentatora koji su odmah skocili kao opareni upinjuci se da ukazu na to kako su jadni diskriminisani ovim zakonom) vidi se da se u Srbiji zena i dalje u velikom broju slucajeva smatra muskom svojinom - prvo ocevom, potom suprugovom. E zato je i potreban zakon, da takve nauci osnovnim ljudskim vradnostima i pravima. Cega se to plasite, da mi je znati, ako ne zlostavljate svoje supruge/devojke?!

Aršini

pre 6 godina

Sve dok ne budem čuo za makar jedan slučaj da je neka žena po novom zakonu istom merom sankcionisana zbog nasilja prema svom supružniku, dotle me niko neće ubediti da ovaj zakon nije diskriminatorski i da ne štiti prava samo jednog pola.

Demos

pre 6 godina

Konačno da i kod nas zaživi zakon koji se primenjuje u razvijenom svetu već decenijama. Iskustvo u tim zemljama je pokazalo da je taj zakon imao presudan uticaj na drastično smanjenje nasilja u porodici. Oduzimanje ekonomske premoći nasilniku u porodici je najefikasniji način njegovog obuzdavanja. Nadam se da zakon predvidja i takva rešenja. Npr. iseljenje nasilnika iz stana ilil kuće i obaveza plaćanja kirije, računa itd. Nadam se samo, da u primeni zakona neće biti povlašćenih, kao što je to često slučaj kod nas.

P.S.: Vidim u komentarima da su se mnogi već prepoznali i uplašili. Da, primenjivaće se i na žene, ali broj takvih slučajeva je toliko mali, da je na nivou statističke greške.

Samosvesna gradjanka

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.
(vidoje, 1. jun 2017 14:28)

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom? (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

ok ali kako baš od ovoga da krenu a ne od onih koji imaju x prijava i y prekršaja? ili od političara koji krše zakon na svakom koraku...
(melos estrada, 1. jun 2017 14:28)

Žrtva nasilja i izvršioc - svejedno je da li je muškarac ili žena -
razgovaraju sa psihologom, razgovaraju sa tužiocem, razgovaraju sa članovima pretresnog veća (sudijama u konkretnom sudskom postupku, a svi oni su dobri procenitelji psihološkog portreta ljudi, zato što su tokom studiranja pravnih nauka i polagali i psihologiju...) i laganje nije teško otkriti. Naravno da će biti kažnjen svako ko bude lagao da je žrtva nasilja.

Melos estrada, da li to znači da je sa prinmenom zakona o sprečavanju nasilja u porodici trebalo čekati sve do onog momenta dok sudski ne budu procesuirani svi političari i ostali koji su kršili zakon?

kmnccc

pre 6 godina

(Angelina, 01. jun 2017 15:13)

Ovo što sam pročitao je strašno. Država nema načina niti želje da reaguje. Nadam se da će novi zakon pomoći. Čudi me da se video zapis ne važi. Ako imate probleme idalje, treba da sa svim dokazima izađete na Facebook i da priča nekako stigne do novina. Kada stekne publicitet onda ima načina a do tada ništa. Znam da je teško ali je to izgleda ovde jedini način.

munze

pre 6 godina

ovo je sjajan zakon ako se bude primenjivao jednako na oba pola. na zapadu je problem što se ovaj zakon primenjuje izrazito selektivno i favorizuje žene maksimalno; npr. kada je muškarac nasilan, njega udalje od kuće; kada je žena nasilna muškarca opet udalje od kuće. u bilo kom od ova dva scenarija deca ostaju sa majkom i otac se bori da viska decu. ako žena trpi nasilje u kući, ona ima mogućnost da ode u sigurnu kuću, ako muškarac trpi nasilje u kući on nema gde da ode.

bravo za zakon i borimo se za istinsku ravnopravnost na svim poljima života.

vidoje

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.

marija

pre 6 godina

E tako se to radi.
Ovo oglasiti na sva zvona po Srbiji u udarnim terminima svih medija, za doručak, ručak i večeru, da im više ne pada na pamet!

Svaka čast.

Aca policajac

pre 6 godina

Oni sto prijavljuju nasilje moraju da znaju sledece. Policajac iz bezebednosnih razloga udaljava nasilnika na 48 sati iz sopstvene kuce na ulicu. Za to vreme nema prava da se vraca kuci i policija je duzna da obilazi adrese i vrsi provere zabrane. Ako ga slučajno nađu kod kuce čak i na poziv zrtve nasilja i njeno odobravanje, to ne odlaze hapšenje nasilnika i njegovo privođenje prekrsajnom Sudu i podnosenje prijave za krsenje policijske odluke. Sledi mu kazna zatvora do 60 dana. Za to vreme moze da izgubi posao tako da je bolje ne krsiti odluku. Ako se zrtva nasilja oseca nebezbedno ili ako je izvrsilac samo pijan po prijavi zrtve ova odluka o udaljenju ce se sigurno sprovesti.

Petar

pre 6 godina

Koji mehanizam sprečava zloupotrebu ovog zakona - odnosno to da recimo neko prijavi i udalji nekoga iz drugih motiva, a ne zlostavljanja? Da li je samo "reč" dovoljna ili moraju da postoje i neki dokazi - makar anegdotalni od strane drugih ljudi? Takođe, da li se zakon primenjuje podjednako i u slučajevima nasilja nad muškarcima, koga je svakako dosta manje, ali ga itekako ima. Nasilje ne mora biti samo fizičko - mentalno i emotivno nasilje često ostavlja mnogo teže posledice.

mali kucni nasilnik

pre 6 godina

I? Sta posle tih 30 dana? Zena ce trajno sama da se udalji iz kuce, jer nece smeti da boravi pod istim krovom sa psihopatom.
Ili cemo, kao drustvo, stvoriti armiju beskucnika?
Koja sminka od zakona...
Tu pomaze jedino drustveno korisni rad. Ali teski fizicki rad, ne mislim na farbanje klupica u parkovima.

dušan

pre 6 godina

samo napred. sto vise primene od početka, o tome stalno pisati i govoriti, da nasilnicima udje u svest da se zakon primenjuje i da vidis kako ce biti manje nasilništva.

Protestant

pre 6 godina

Eee za mnoge slucajeve kasno Marko na Kosovo stize. Koliko zrtava je bilo i koliko ce jos biti dok ova sredina shvati da je nasilje u porodici maligni tumor svakoga drustva. S t r a s n o ...

Chaba

pre 6 godina

Malo je to. Nasilnika treba udaljiti minimum 90 dana, za to vreme isti treba da uplacuje 50% svojih primanja supruzi, kao i da krene da posecuje psihijatra, koji ce pre isteka 90 dana poslati sudu odluku prema kome se ovaj period produzava, ili u zavisnosti od situacije, ukida.

melos estrada

pre 6 godina

ok ali kako baš od ovoga da krenu a ne od onih koji imaju x prijava i y prekršaja? ili od političara koji krše zakon na svakom koraku...

Miki

pre 6 godina

A što ćemo sa slučajevima maltretiranja muškaraca? Koje su kazne ako se dokaže da npr. žrtva laže? Da li postoji određena procedura po kojoj se neko prijavljuje? Da li se nekom veruje na : "Majke mi" ?

aleksa

pre 6 godina

chaba
Takodje i obrnuto.Studiram pravo polagao,sam skoro porodicno i veruj ima slučajeva i gde zene zlostavljaju muskarce.Naravno retki ali postoje i nema razloga da i zene ne odgovaraju jednako.

marija

pre 6 godina

E tako se to radi.
Ovo oglasiti na sva zvona po Srbiji u udarnim terminima svih medija, za doručak, ručak i večeru, da im više ne pada na pamet!

Svaka čast.

Petar

pre 6 godina

Koji mehanizam sprečava zloupotrebu ovog zakona - odnosno to da recimo neko prijavi i udalji nekoga iz drugih motiva, a ne zlostavljanja? Da li je samo "reč" dovoljna ili moraju da postoje i neki dokazi - makar anegdotalni od strane drugih ljudi? Takođe, da li se zakon primenjuje podjednako i u slučajevima nasilja nad muškarcima, koga je svakako dosta manje, ali ga itekako ima. Nasilje ne mora biti samo fizičko - mentalno i emotivno nasilje često ostavlja mnogo teže posledice.

aleksa

pre 6 godina

chaba
Takodje i obrnuto.Studiram pravo polagao,sam skoro porodicno i veruj ima slučajeva i gde zene zlostavljaju muskarce.Naravno retki ali postoje i nema razloga da i zene ne odgovaraju jednako.

dušan

pre 6 godina

samo napred. sto vise primene od početka, o tome stalno pisati i govoriti, da nasilnicima udje u svest da se zakon primenjuje i da vidis kako ce biti manje nasilništva.

Chaba

pre 6 godina

Malo je to. Nasilnika treba udaljiti minimum 90 dana, za to vreme isti treba da uplacuje 50% svojih primanja supruzi, kao i da krene da posecuje psihijatra, koji ce pre isteka 90 dana poslati sudu odluku prema kome se ovaj period produzava, ili u zavisnosti od situacije, ukida.

Miki

pre 6 godina

A što ćemo sa slučajevima maltretiranja muškaraca? Koje su kazne ako se dokaže da npr. žrtva laže? Da li postoji određena procedura po kojoj se neko prijavljuje? Da li se nekom veruje na : "Majke mi" ?

Aršini

pre 6 godina

Sve dok ne budem čuo za makar jedan slučaj da je neka žena po novom zakonu istom merom sankcionisana zbog nasilja prema svom supružniku, dotle me niko neće ubediti da ovaj zakon nije diskriminatorski i da ne štiti prava samo jednog pola.

Hm

pre 6 godina

A šta u situaciji kad žena prijavi nasilje u porodici a nasilja nema? Opet suprg da se izbaci iz kuće za svaki slučaj? Zakon podlozan manipulacijama vise nego ilad pre.

sramno

pre 6 godina

Citam komentare i sramota me je sto sam muskarac. Pa sta ako bude zloupotreba? Zar je vama veci problem to sto ce nekoliko muskaraca provesti mesec dana van kuce od smrti 50 zena? Zene se u ovoj zemlji definitivno tretiraju kao niza vrsta.

Washington

pre 6 godina

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

Nista druze, ako ti je vec takva zena da laze da bi ti zagorcala zivot, lepo se razvedes i zavrsis pricu sa psihopatom.

Protestant

pre 6 godina

Eee za mnoge slucajeve kasno Marko na Kosovo stize. Koliko zrtava je bilo i koliko ce jos biti dok ova sredina shvati da je nasilje u porodici maligni tumor svakoga drustva. S t r a s n o ...

vidoje

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.

Dipl.pravnik

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.
(vidoje, 1. jun 2017 14:28)

Stanovi nece menjati vlasnika jer je pravo svojine neprikosnoveno. Jedino ce se povecati broj razvoda i tekovinskih tuzbi za podelu imovine, pa svako na svoju stranu gde ce najvise ispastati deca...

melos estrada

pre 6 godina

ok ali kako baš od ovoga da krenu a ne od onih koji imaju x prijava i y prekršaja? ili od političara koji krše zakon na svakom koraku...

poremecaj_sistema

pre 6 godina

Po sramnom broju seksistickih komentara (muskih komentatora koji su odmah skocili kao opareni upinjuci se da ukazu na to kako su jadni diskriminisani ovim zakonom) vidi se da se u Srbiji zena i dalje u velikom broju slucajeva smatra muskom svojinom - prvo ocevom, potom suprugovom. E zato je i potreban zakon, da takve nauci osnovnim ljudskim vradnostima i pravima. Cega se to plasite, da mi je znati, ako ne zlostavljate svoje supruge/devojke?!

beogradski

pre 6 godina

Apsolutno se slažem da nasilju treba stati na put, i da, znam da ga među Srbima ima dosta, ali ...

Zar ne bi trebalo prvo dokazati da je bilo nasilja, pre nego što se neko izbaci na ulicu?
Šta ako je stan ili kuća u vlasništvu "nasilnika"?
Šta ako je prijava biila izmišljena?

Живан је алкохоличар

pre 6 godina

Predbracni ugovor je divna stvar.
Ovaj zakon je idealan za manipulaciju,imam osecaj da ce se broj brakova duplo smanjiti,isto tako i natalitet koji je ionako zabrinjavajuci.
Ideja je generalno dobra ali joj fale dopune koje sprecavaju manipulisanje i podvaljivanje.

goxi

pre 6 godina

Posvadjam se sa zenom iz nekog bezazlenog razloga (ne mora da je udarim), ona uzme i prijavi me policiji. Zatim me udalje 30 dana od kuce. Gde cu ja tih mesec dana da boravim???

Sasvim ista logika

pre 6 godina

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

Nista druze, ako ti je vec takva zena da laze da bi ti zagorcala zivot, lepo se razvedes i zavrsis pricu sa psihopatom.
(Washington, 1. jun 2017 15:39)

Ako je to tako jednostavno, zbog čega onda i za žene to ne bi trebalo da važi – ako joj je muž takav da joj zagorčava život, lepo se razvede i gotovo?

ja

pre 6 godina

Iskren da budem, mislim da ovo neće funkcionisati kako treba u praksi. tj. funkcionisaće dobro i onako kako je zakonodavac zamislio, ali će izazvati mnogo gore posledice, jer će nasilnici tek imati razloga da se "svete" žrtvama. Ja sam pre za to da policija, u maniru nekadašnje narodne milicije, nasilnika batinama oduči od iživljavanja nad slabijima.

dule

pre 6 godina

Ako ćemo biti korektni onda molim sledeće:

1) Da se ne koristi isključivo muški rod (nasilnik) nego da ili skujete nešto bezrodno ili da u opštem slučaju koristite kovanicu nasilnik/nasilnica
2) Da umesto nasilnik(nasilnica) koristite izraz koji će objasniti da je ta osoba samo optužena, ali ne i osuđena za to delo pošto kod nas policija još uvek ne može da sudi. Recimo optužen(a) za nasilje

mali kucni nasilnik

pre 6 godina

I? Sta posle tih 30 dana? Zena ce trajno sama da se udalji iz kuce, jer nece smeti da boravi pod istim krovom sa psihopatom.
Ili cemo, kao drustvo, stvoriti armiju beskucnika?
Koja sminka od zakona...
Tu pomaze jedino drustveno korisni rad. Ali teski fizicki rad, ne mislim na farbanje klupica u parkovima.

Aca policajac

pre 6 godina

Oni sto prijavljuju nasilje moraju da znaju sledece. Policajac iz bezebednosnih razloga udaljava nasilnika na 48 sati iz sopstvene kuce na ulicu. Za to vreme nema prava da se vraca kuci i policija je duzna da obilazi adrese i vrsi provere zabrane. Ako ga slučajno nađu kod kuce čak i na poziv zrtve nasilja i njeno odobravanje, to ne odlaze hapšenje nasilnika i njegovo privođenje prekrsajnom Sudu i podnosenje prijave za krsenje policijske odluke. Sledi mu kazna zatvora do 60 dana. Za to vreme moze da izgubi posao tako da je bolje ne krsiti odluku. Ako se zrtva nasilja oseca nebezbedno ili ako je izvrsilac samo pijan po prijavi zrtve ova odluka o udaljenju ce se sigurno sprovesti.

Filmofil

pre 6 godina

A sta ako je Nasilnica u pitanju ?
(321, 1. jun 2017 16:47)

Isto sto i sa nasilnikom. U bajbok na hladjenje. Zakon u jednoj drzavi (demokratskoj), ne moze da se odnosi samo na žene, muskarce, gradjane Leskovca, a ne na gradjane Subotice. Bilo bi protivustavno. Dakle vazi za sve. I kad sin maltretira oca ili majku.
To sto zene stradaju vise je posledica fizicke inferiornosti i tradicije da se tretiraju kao marva na Balkanu, cak i u porodicama u kojima su rodjene. Znate vi to odlicno.

Angelina

pre 6 godina

Nadam se da ce primena zakona da se postuje. Verovatno se udaljava kada zena ima modrice i prebijena je pa komsije prijave odmah. Ja sam podnela krivicnu prijavu protiv supruga za nasilje jer je urlao na mene, pretio da ce otici sa detetom i gadjao me stvarima, a to se desilo u stanu mojih roditelja, dok su oni bili u drugoj sobi. Prijavila sam ovo i pretnje koje su usledile kasnije posle nekoliko meseci i odbacena je prijava jer se on nije odazivao da da izjavu, a nisu mogli da ga nadju, a posto se interesovao za dete smatraju da smo izgladili odnose i nema osnova. Takodje posto nemam izvestaj lekara nikom nista, tuzilac mi se smejala sto to prijavljujem... toliko o psihickom i fizickom nasilju. Imam snimak razgovora na kome on potvrdjuje da me je gadjao i izvinjava se, ali audio snimci se ne vaze...

Leopold Balkansky

pre 6 godina

Odlicno. Nisu ovakve metode slucajno donete, to postoji u celom naprednom Svetu.

Dosta vise sa balkanskim primitivizmom, dosta vise da se sva frustracija muskih slabica istresa na zenama... Ovakvim metodama se prevaspitava nekultivisan, primitivan, seoski, pseudo-posednicki, odnos muskaraca prema zenama, koji postoji u balkanskim krajevima.

Ne kazem ni da su zene u svim slucajevima svetice, ali neslaganje u porodici se ne sme nikako izrazavati fizickim maltretiranjem!!!
To moramo da naucimo!!

jasdf

pre 6 godina

Sta mene sprecava da bilo koga optuzim za kradju? Ili za ubistvo? Isto to sprecava i za optuzivanje za nasilje u porodici. Lazno svedocenje je krivicno deli, uvek bilo i ostace.

Nikola

pre 6 godina

Ne vidim logiku, i ovo je daleko od Evropskih normi.
Nasilje se krivicno goni. Svuda. To znaci odmah te privede policija, pa kod sudije. On moze da ti odredi pritvor do sudjenja ili da ti zabrani da se priblizis blize od 100m kuci ili stanu gde boravi osoba koju si napao. Pa sudjenje, pa kazna.
Ove mere, merice, zabrane su samo priznanje da nase sudstvo ne funkcionise kako bi trebalo. Drzava prihvata poraz i umesto da popravi stanje izmislja nova pravila. Tipicno Srpski.

Demos

pre 6 godina

Konačno da i kod nas zaživi zakon koji se primenjuje u razvijenom svetu već decenijama. Iskustvo u tim zemljama je pokazalo da je taj zakon imao presudan uticaj na drastično smanjenje nasilja u porodici. Oduzimanje ekonomske premoći nasilniku u porodici je najefikasniji način njegovog obuzdavanja. Nadam se da zakon predvidja i takva rešenja. Npr. iseljenje nasilnika iz stana ilil kuće i obaveza plaćanja kirije, računa itd. Nadam se samo, da u primeni zakona neće biti povlašćenih, kao što je to često slučaj kod nas.

P.S.: Vidim u komentarima da su se mnogi već prepoznali i uplašili. Da, primenjivaće se i na žene, ali broj takvih slučajeva je toliko mali, da je na nivou statističke greške.

Woman

pre 6 godina

Za sve one koji misle da su zene krive "jer su same birale": bivsi muz me je prvi put udario posle skoro 4 godine braka (prethodno smo bili 2 godine u vezi), a nije alkoholicar i ne izigrava "facu" koja se bije po kafanama i splavovima, naprotiv. Ugladjen, fakultetski obrazovan, posmatrac sa strane nikad ne bi pomislio kakav je monstrum. Posle prvog samara sam htela razvod, on je odbijao I na kraju same pristala da se pomirimo zbog deteta. Naravno da se ponovilo, i ponavljalo se, sve gore i gore, I to sam trpela 2 godine, jer se sve desavalo u MOM stanu, iz koga je odbijao da izadje. Kamo srece da smo imali ovakav zakon!

Zuja

pre 6 godina

Kako se dokazuje da je neko nasilnik? Veruje se na rec ili je potrebno da postoji neka fizicka povreda?
(Mare, 1. jun 2017 14:35)
Povrede i alkoholisanost, kao i drugi aspekti. Ako je pijan i supruga ga prijavi biće udaljen iz kuce bez dileme i povrede nisu ključne. Takođe ako je polupan inventar po stanu isto će biti udaljen, preventivno. Policajac koji dođe na intervenciju mora da obavi razgovor i uđe u srž problema. Ako se primeti kroz razgovor ili putem lekarske dokumentacije od ranije da je recimo supruga psihički nestabilna to zahteva da se ista odvede kod neuropsihijatra koji će sa njom obaviti razgovor pa onda sve ostalo. Policija nema šta da dokazuje to radi Sud u kasnijem postupku a policija preduzima preventivne mere i prikuplja dokaze koji se kasnije mogu upotrebiti.

munze

pre 6 godina

ovo je sjajan zakon ako se bude primenjivao jednako na oba pola. na zapadu je problem što se ovaj zakon primenjuje izrazito selektivno i favorizuje žene maksimalno; npr. kada je muškarac nasilan, njega udalje od kuće; kada je žena nasilna muškarca opet udalje od kuće. u bilo kom od ova dva scenarija deca ostaju sa majkom i otac se bori da viska decu. ako žena trpi nasilje u kući, ona ima mogućnost da ode u sigurnu kuću, ako muškarac trpi nasilje u kući on nema gde da ode.

bravo za zakon i borimo se za istinsku ravnopravnost na svim poljima života.

lj

pre 6 godina

Bravo za ovaj zakon i njegovo što efikasnije sprovođenje.

Još samo zakon o poreklu imovine. Stvarno ne shvatam šta sprečava naše političare da donesu jednu takvu civilizacijsku tekovinu.

Ili možda shvatam/mo?

Filmofil

pre 6 godina

"Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa."

Niko ni ne oduzima svojinu, vec salje na HLADJENJE usijane glave. I da zavrsi u zatvoru zbog ubistva svojinu ne bi mogao da uziva do izlaska iz istog. Sta to bese mozak?
Svojina stecena u braku se deli.

Mrzim doggy

pre 6 godina

@Sasvim ista logika
HAHAHA! Grohotom se smejem!
Od koga,bre,zena da se razvede? Od psihopate koji je fizicki zlostavlja? Mislis da bi joj on tek tako dao razvod?? Dobrovoljno dao razvod, a da je ne "oplavi"? Sta je sa mozgom? Ovaj zakon je odlican i trebalo je da postoji od vajkada. Drago mi je da je poceo da se primenjuje. Zelim da porucim SVIM zenama koje trpe nasilje,da to vise ne cine,vec da jos danas prijave nasilnika i ratosiljaju se bede!

kakva glupost

pre 6 godina

Strasno koliko muskaraca ovde komentarise samo jednu stvar- i zene vrse nasilje nad muskarcima!Pa koliko je to muskaraca ubijeno od strane njihovih partnerki u poslednjih par godina?Koliko njih je trpelo nasilje u porodici dugi niz godina?Koliko je trazilo pomoc pre nego sto je stvar eskalirala do te mere da zavrse u bolnici ili na nekom groblju?Uzevsi sve ovo u obzir,nekako mi se cini da je broj zena bar desetostruko veci u odnosu na te nezasticene pripadnike muske populacije..
I da me neko ne shvati pogresno-svako nasilje treba sankcionisati i svaku osobu koja isto vrsi treba kazniti,ali dajte molim vas malo objektivnosti vasem sudu.

paja

pre 6 godina

A gde idu ti muškarci ako im izreknu tu meru? I još jedno pitanje, ko određuje da li je neko prešao crtu? Meni zakon izgleda nedorečen i pun rupa.

James

pre 6 godina

Najveca olos maltretira zenu i decu u porodici ! To nisu ljudi, oni time unistavaju svoju decu i kradu im buducnost.. a o zenama da ne pricam.. srbija i balkan generalno su prepuni toga, ubi nas zatucanost

James

pre 6 godina

Jednostavno ovde u ovoj crnoj rupi zvanoj srbija , zene se u tolikoj meri maltretiraju i toliko ima porodicnog nasilja, da policija nece znati kud pre.. Siguran sam da SVAKO ima u komsiluku nekog iskompleksiranog olosa koji s vremena na vreme izubija zenu..

Državo spremaj odštete

pre 6 godina

Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa.

Sonja

pre 6 godina

@ rabo
Pa ako je zena neodgovorna prema novcu i deci onda se lepo razvedi. Cemu brkanje pojmova? Ona tebe ne maltretira nego se prosto ne slazete po pitanju novca i dece, i za to sluzi razvod. Ako krenes da je tuces onda si ti tu nasilnik a ona zrtva. Ona tebe ne tuce, vec ti nju. Ako te "izaziva" recima izazivaj i ti nju recima, ali ne smes nikoga da tuces. Ako te nervira takav odnos razvedi se. I nije isto reci muskarcu razvedi se i zeni.Zene koje su sa nasilnicima u braku cesto ni ne smeju da se razvedu jer znaju da ce ih istuci, pretiti, ubiti. Jos uzevsi u obzir da kod nas najcesce kuca-stan u nasledje ide sinovima a ne cerkama(jer vlada stav da ce se one udati, pa onda da se obezbedi sin) zene ne poseduju imovinu osim ako su jedinice. Tj po zakonu cerke imaju ista prava ali takav je mentalitet u vecinskom delu Srbije , da kada bi cerka trazila pola stana , svi bi je se odrekli. Zato je imovina najcesce muska, a zene ostaju bez icega u slucaju razvoda. HZato je ovaj zakon dobrodosao.

Brana

pre 6 godina

Ne smatraju se samo batine nasiljem.Nasilje je i verbalno maltretiranje žrtve,koje može izazvati strašne psihološke posledice.
Zašto su uglavnom muškarci nasilnici,a žene žrtve?
Radila sam sa žrtvama porodičnog nasilja i došla sam do zaključka da su generalno krive majke koje žensku decu vaspitavaju da treba da slušaju oca,brata,muža...,a sinove da su gazde u kući i da njihova mora biti poslednja.
Kada muž vikne ili udari,to jeste razlog da ga prijavi,ali zaboravlja da je i njega vaspitavala neka majka,naravno pogrešno.
Jesam za rigorozno kažnjavanje nasilnika,ali nemojmo uvek lečiti posledice.Dajte da se uporedo bavimo uzrocima,da nešto menjamo u poimanju pravilnog vaspitavanja dece.
Mi imamo stručne ljude,samo im treba dati uslove i dozvoliti im da se bave svojom strukom
Verujte,imaćemo višestruku korist.

marko_sthlm

pre 6 godina

@ "Stanovi nece menjati vlasnika jer je pravo svojine neprikosnoveno. Jedino ce se povecati broj razvoda i tekovinskih tuzbi za podelu imovine, pa svako na svoju stranu gde ce najvise ispastati deca...
(Dipl.pravnik, 01. jun 2017 15:01)"

E moj diplomirani pravniče!

A deca u porodici u kojoj vlada nasilje ne ispaštaju?

Ne, njima je super - sreća jedna neopisiva!

oksi

pre 6 godina

Zakon prosao bez ikakve javne, kamoli strucne rasprave. Zakonsko recenje u kojem se polazi od pretpsotavke krivice, umesto obrnuto pretpostavka nevinosti. Zanimljivo. Tumacenje nasilja je postavljeno toliko siroko, barem prema ovome sto mozemo procitati. Toliko siroko, da je krajnje upotrebno. Nema tu ni R od Ravnopravnosti. Ovde je rec o privilegijama. Privilegijama, za obracun zena sa muskarcima. U to ce se pretvoriti, zivi bili pa videli. To samo licemeri ne vide. Licemeri, i naivci. Zanesenjaci mantrom o ljdskim pravima. Diktaturom privilegovanih, statusom specijalno zasticenih kategorija. Suprotni pol, nacionalne manjine, homoseksualci, itd itd. Sad ce krenuti lavina.... za svaku sitnicu, za svaku glupost. U vezama, u brakovima. Nazdravlje Srbijo. Eto nam zapadnjackih "vrednosti". Ovi sto tupe kako su zene tretirane kao necija svojina. Niko ne kaze da treba biti svojina. Ne treba da budu svojina, al ne treba da budu ni privilegovane. A bice. Ovim i ovakvim zakonima se to omogucava. Da se ne lazemo.Zene ce biti one koje u vezama, u brakovima u svemu diktiraju, namecu, uslovljavaju sta i kako. Ko se usprotivi bice optuzen da je "nasilnik". Zivi bili pa videli. Zar je to "ravnopravnost". Nema to veze s ravnopravnoscu. Nema to veze ni sa kaznjavanjem nasilnika. Zna se sta je nasilje, pravo, to je jedno. Ovo nece imati veze s tim. Bice cist hir.

Samosvesna gradjanka

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.
(vidoje, 1. jun 2017 14:28)

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom? (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

ok ali kako baš od ovoga da krenu a ne od onih koji imaju x prijava i y prekršaja? ili od političara koji krše zakon na svakom koraku...
(melos estrada, 1. jun 2017 14:28)

Žrtva nasilja i izvršioc - svejedno je da li je muškarac ili žena -
razgovaraju sa psihologom, razgovaraju sa tužiocem, razgovaraju sa članovima pretresnog veća (sudijama u konkretnom sudskom postupku, a svi oni su dobri procenitelji psihološkog portreta ljudi, zato što su tokom studiranja pravnih nauka i polagali i psihologiju...) i laganje nije teško otkriti. Naravno da će biti kažnjen svako ko bude lagao da je žrtva nasilja.

Melos estrada, da li to znači da je sa prinmenom zakona o sprečavanju nasilja u porodici trebalo čekati sve do onog momenta dok sudski ne budu procesuirani svi političari i ostali koji su kršili zakon?

Бацач пламена

pre 6 godina

@poremecaj_sistema

Чега се плашимо ако не малтретирамо жене? Заиста не знам, стварно. Зашто бисмо се плашили лажних пријава за насиље или ваших злоупотреба симпатија јавног мњења према вама као нежнијем полу? Или одузимања деце и имовине, јавне срамоте на правди Бога итд, кад је познато да ви жене, наравно, никада не лажете, нити се водите ниским мотивима као што су освета или користољубивост. Ви сте тако искрене и савршене у 100% случајева, зашто бисмо се бојали, свашта.
А сад без ироније - за поприличан проценат пријава за породично насиље на Западу на крају се открије да су лажне. А ко зна колико њих остане неоткривено да су заправо лажне.
Што рече једном један коментатор на текст сличан овом, неки криминалац опљачка народ, убије неког, дилује дрогу и оде у затвор, а ти се ожениш, направиш дете, усудиш се да се супротставиш жени и браниш свој став у браку и врло лако завршиш исто као тај кримос, малтене сте једнаки. С тим што он изађе из затвора, настави по старом и увек има жена на претек, а ти си лузер без игде ичега и ниједна те неће.
Добро, то је Запад, овде то баш није тако, али, само полако, доћи ће и та крајност.

kmnccc

pre 6 godina

(Angelina, 01. jun 2017 15:13)

Ovo što sam pročitao je strašno. Država nema načina niti želje da reaguje. Nadam se da će novi zakon pomoći. Čudi me da se video zapis ne važi. Ako imate probleme idalje, treba da sa svim dokazima izađete na Facebook i da priča nekako stigne do novina. Kada stekne publicitet onda ima načina a do tada ništa. Znam da je teško ali je to izgleda ovde jedini način.

Svojina - ustavna kategorija

pre 6 godina

"Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa."

Niko ni ne oduzima svojinu, vec salje na HLADJENJE usijane glave. I da zavrsi u zatvoru zbog ubistva svojinu ne bi mogao da uziva do izlaska iz istog. Sta to bese mozak?
Svojina stecena u braku se deli.
(Filmofil, 1. jun 2017 16:31)

Nije reč o oduzimanju svojine, nego o raspolaganju svojinom kada je vlasniku (jedinom) izrečena mera zabrane prilaska (ulaska) a isti je na slobodi. A mozak je ono što je neravnomerno raspoređeno kod ljudi.

bubuljica

pre 6 godina

zakon je nakaradan i mislim da nasilnike nece spreciti da i kasnije maltretiraju porodicu.jednostavno 1 god. zatvora odmah,kakvi 30 dana itd van stana,glupost.

DPolitika

pre 6 godina

Zloupotrebe u itekako moguce a dok se dodje do toga ko je i kako zloupotrebio moze da bude i tragicnih posledica.

Na primer, izbacen iz kuce 48 sati ne moze da se vrati ni po pare ako ih ima, ni posteljinu, nista, mozda je bio u gacama a napolju -20 i spava na ulici...Da li ce biti ziv nakon toga koga to zanima u zakonu?

Ko ima pravo da oduzme zivot na bazi prijave koja moze biti lazna?

I sad ispada normalno da sa lezi po ulici...Kao to je kazna?

Svaka zena ili muskarac moze iz ljubomore ili drugih razloga da napravi scenu i da izvede ovako nesto...

Posebno je pitanje da se sudovi i policija ne smeju po automatizmu kao sto cesto rade stavljati na stranu zena.

U medjuvremenu dok se kao negde nesto resava neko spava na ulici i do 30 dana, cisto nasilnistvo drzave nad pojedincem.

Zakon mora da ima uredjenje i za takve situacije i tom tzv nasilniku dok se ne dokaze isto mora da omoguci pristup sosptvenim stvarima i da mu omoguci da negde sigurno i bezbedno spava i zivi.

Sta ako nekome dodje sada kako je po zakonu definisano partner u kucu na primer devojka koju zna tri dana i iscenira dogadjaj, sta onda, kakvo je dokazivanje i koliko traje te da li ce osoba biti ziva da doceka svoju nevinost, mora se u startu ima resenje za sve situacije.

Ovakvi zakoni samo teraju muskarce u Islam ili u revoluciju a zene nista bolje nece proci jer ce sa podozrenjem biti ispitivan svaki njen postupak od strane muskaraca. Stop nasilju ali STOP i zloupotrebama.

stevica

pre 6 godina

Recimo da je nasilnik zaposlen. Priveden je na policiju, pušten, vratio se kući i prekršio zakon. Koje su sankcije za krsenje zakona? Zatvor? To znači da nasilnik gubi i posao, a porodica upada u još težu situaciju i svi padaju na socijalu od koje ne mogu da prežive, djeca stigmatisana. Nasilnik dok je u zatvoru je dodatno na trošku države. Nakon izlaska iz zatvora još teže će da nađe novi posao, postaće još više agresivan. Šta od tog zakona ima koristi? Nema mnogo. Bolje da je zakon naredio da nasilnik mora da ide na edukaciju kod psihologa i ako ne odradi određeni broj časova edukacije da će da završi u zatvor. Sama promjena zakona bez cjelovitog rješenja samo dodatno pogoršava stanje. Ako nasilnik nema gdje da ode, da li će da bude na ulici? Ako je na ulici izgubiće posao, ako izgubi posao ugrožena je bezbednost građana na ulici, jer on mora nekako do para, do hrane, pa će da otima torbice zenama, da otima zlatni nakit, deci mobitel, ili da provaljuje u stanove. Lako je promijeniti zakon ali teško riješiti problem.

rabo

pre 6 godina

U konfliktnim porodicama kakva je moja bila do razvoda, bice kljucno ko ce prvi da se docepa telefona izgleda. Nasilje je svakako obostrano, samo je nacin ispoljavanja drugaciji.
U zensko nasilje nad porodicom spada potpuna neodgovornost prema novcu, prema deci veoma cesto itd itd. To samo znaci da ce video nadzor i audio nadzor biti neophodni u mnogim domovima. Cisto da se izbegne zloupotreba....

Mix

pre 6 godina

Ne karikirajte,ako bude laznih prijava,bice i sankcija za lazno svedocenje.Ko ima zenu koja ga zeli izbaciti iz stana,presavije tabak i tuzi je,a ne novine pa udri po njoj.

Supruga

pre 6 godina

Devojke da otvore dobro oci za koga se udaju.Da se malo raspitaju ko su mu roditelji i familija.Dali je on alkoholicar,narkoman to vec zna kada se zabavljaju.Kada je ozeni i krene tuca neka ga ostavi nece on trcati za njom jel da je voleo ne bi je tukao.Ako krene da je susrece uznemirava neka ga prijavi jel je to psihicki bolesnik a u ovoj Srbiji kroz koi smo prosli pakao ima ogroman broj psihicki bolesnika.Ovakav zakon je za zemlje koje nisu prosle ono sve kroz cega smo mi prosli a i dalje prolazimo.Mlade zene koje se udaju neka se okanu kacenja svoih fotografija golisave po internetu.Da netraze od muzeva sto im bez kradje ne mogu udovoljiti i bice sve lepo.Necemo bas ni muskarce toliko crniti jel ima i zena zli i napasni.

Gari

pre 6 godina

Zašto se taji istina da se većina žena nakon bezbedne kuće vraća zlostavljaču i nasilniku? To svi znaju ali neće da govore o tome. Žena i deca budu poslati u bezbednu kuću i tamo mogu da ostanu neko vreme, najviše godinu ili dve, ženi traže posao a najčešće ne nađu ništa ili nađu nešto toliko mizerno plaćeno da se od toga ne može da živi a kamoli i da se plaća kirija, a bezbednu kuću mora da napusti. I žena se sa decom vraća zlostavljaču. Šta su svi dobili sa tim? Nasilnik će da bude još gori jer ga je 'obrukala'. Da bi zakon funkcionisao i donio dobar rezultat, mora da se napravi priprema.

Aron

pre 6 godina

Neće to ništa pomoći. Glavni problem je u mentalitetu žena koje smatraju da je nasilje normalno jer eto ona njega "voli". A zapravo to je izgovor i iza toga se krije princip idealizacije muškaraca jer je ona sa njim zbog "hemije", "magije", novca, dece... Žene se moraju emancipovati i ugedati na žene sa Zapada koje cene kulturne i koje napuštaju muškarce čim je ne udariš nego podigneš glas.

Andrej

pre 6 godina

Svaka čast za zakon, to jest za njegovu primenu. Ovo može da spasi mnoge živote.
Jedna od retkih dobrih stvari koje je ova vlast donela.

poremecaj_sistema

pre 6 godina

@Bacač plamena
Dozvolicete da "braniti svoj stav u braku" nije ni priblizno isto sto i maltretirati/zlostavljati/batinati/ubiti partnera ili partnerku. Ako, s druge strane, bilo koja strana "brani svoj stav u braku" tako da to moze liciti na maltretiranje/nasilnistvo, onda tu nesto krupno nije u redu.
Vi se sluzite logikom i delujete razlozno i elokventno - zasto unapred mislite da ne biste umeli da odaberete dostojnu suprugu, takvu koja ce biti covek (ako ste to i vi) i kojoj ni u ludilu nece pasti na pamet da vas lazno optuzuje za bilo sta?
A sto ste tice prvog dela komentara, onog o opstim zenskim osobinama (po vama), ako to zaista mislite, onda je najbolje da se manete zenskog roda.

Filmofil

pre 6 godina

@Nije reč o oduzimanju svojine, nego o raspolaganju svojinom kada je vlasniku (jedinom) izrečena mera zabrane prilaska (ulaska) a isti je na slobodi. A mozak je ono što je neravnomerno raspoređeno kod ljudi.
(Svojina - ustavna kategorija, 1. jun 2017 17:20)

Ako je dotle doslo i odnosi u porodici su toliko poremeceni da se izrice zabrana prilaska, to je za tuzbu za razvod braka. Nakon razvedenog braka, imovina koja je uneta ne moze da se deli, sto je vase, vase je. Jedino ono steceno u braku. Izdrzavanje za zenu koje postoji u anglosaksonskim zemljama (alimony) u Srbiji ne postoji. Ono sto se daje daje se za decu.

@DPolitika

Dakle ukoliko nije vasa dominacija, pravac u Islam da imate "dozvolu" za maltretiranje. Divno. Zene postoje samo da bi od pelena do groba odradjivale tudju agendu.

I u pravu je gospodja koja je napisala, ovo je samo gasenje pozara na posledicama. Onog trenutka kada budu vaspitane generacije koje gledaju jedno na drugo kao ljudsko bice, zakon ce biti samo za neizivljene izuzetke.

masak

pre 6 godina

Ok je ovo samo treba 1. spreciti zloupotrebu, 2. tom sto se izbacuje na 30 dana iz kuce ostaviti mogucnost da (uz prisustvo pandura) spakuje da ima stvari za tih mesec dana,uzme novqk,kartice,kljuc od auta ili sta vec ima.

John

pre 6 godina

(Svojina - ustavna kategorija, 1. jun 2017 17:20)

Svojina nije apsolutno pravo (iako se tako pogrešno naziva) i može se ograničiti.
Na prste jedne ruke mogu da se nabroje prava koja su zaista apsolutna i ne mogu nikada i ničime biti ograničena.

KOSTA1703

pre 6 godina

Ja sam se srećom razveo, "po starom zakonu".
Prijavila me za nasilje u porodici iako je NIKADA nisam takao na neprimeren način.
Predmet od Socijalne Službe tužiocu, policiji, ispitivanje, i onda se pokazalo da nasilja nije bilo(čak sama priznala tokom ispitivanja).
Ostao sam u kući koju sam stekao pre braka, a sada su i deca sa mnom.
Šta bi se dogodilo sa mnom i decom, da je ovaj zakon tada važio?
Bio bi isteran iz svoje kuće, lišen mopgućnosti da vidjam decu, tretiran kao nasilnik,a sve samo zbog lažne izjave?
i šta njoj fali zbog lažne izjave?
Ništa.
Podržaću ovaj zakon , svim silama, kada se za davanje lažne izjave propiše obavezna zatvorska kazna.
Pa neka lažu onda.....

kraljica

pre 6 godina

Takvi zakoni su na snazi u zemljama u regionu i nije bilo takvih zloupotreba o kojima pričaju komentatori. Malo koja žena na Balkanu uopšte prijavljuje i stvarno nasilje, a kamoli da još izmisli. Trpe godinama, prije nego što se odluče da prijave. Nisu sigurne ni kad se razvedu. Tad je i najveća šansa da budu ubijene. Sticajem okolnosti, vidjela sam užasne i drastične slučajeve. Podržavam svaki zakon koji će tom ogromnom zlu stati u kraj.

Chaba

pre 6 godina

Malo je to. Nasilnika treba udaljiti minimum 90 dana, za to vreme isti treba da uplacuje 50% svojih primanja supruzi, kao i da krene da posecuje psihijatra, koji ce pre isteka 90 dana poslati sudu odluku prema kome se ovaj period produzava, ili u zavisnosti od situacije, ukida.

sramno

pre 6 godina

Citam komentare i sramota me je sto sam muskarac. Pa sta ako bude zloupotreba? Zar je vama veci problem to sto ce nekoliko muskaraca provesti mesec dana van kuce od smrti 50 zena? Zene se u ovoj zemlji definitivno tretiraju kao niza vrsta.

marija

pre 6 godina

E tako se to radi.
Ovo oglasiti na sva zvona po Srbiji u udarnim terminima svih medija, za doručak, ručak i večeru, da im više ne pada na pamet!

Svaka čast.

Aršini

pre 6 godina

Sve dok ne budem čuo za makar jedan slučaj da je neka žena po novom zakonu istom merom sankcionisana zbog nasilja prema svom supružniku, dotle me niko neće ubediti da ovaj zakon nije diskriminatorski i da ne štiti prava samo jednog pola.

poremecaj_sistema

pre 6 godina

Po sramnom broju seksistickih komentara (muskih komentatora koji su odmah skocili kao opareni upinjuci se da ukazu na to kako su jadni diskriminisani ovim zakonom) vidi se da se u Srbiji zena i dalje u velikom broju slucajeva smatra muskom svojinom - prvo ocevom, potom suprugovom. E zato je i potreban zakon, da takve nauci osnovnim ljudskim vradnostima i pravima. Cega se to plasite, da mi je znati, ako ne zlostavljate svoje supruge/devojke?!

goxi

pre 6 godina

Posvadjam se sa zenom iz nekog bezazlenog razloga (ne mora da je udarim), ona uzme i prijavi me policiji. Zatim me udalje 30 dana od kuce. Gde cu ja tih mesec dana da boravim???

Miki

pre 6 godina

A što ćemo sa slučajevima maltretiranja muškaraca? Koje su kazne ako se dokaže da npr. žrtva laže? Da li postoji određena procedura po kojoj se neko prijavljuje? Da li se nekom veruje na : "Majke mi" ?

Petar

pre 6 godina

Koji mehanizam sprečava zloupotrebu ovog zakona - odnosno to da recimo neko prijavi i udalji nekoga iz drugih motiva, a ne zlostavljanja? Da li je samo "reč" dovoljna ili moraju da postoje i neki dokazi - makar anegdotalni od strane drugih ljudi? Takođe, da li se zakon primenjuje podjednako i u slučajevima nasilja nad muškarcima, koga je svakako dosta manje, ali ga itekako ima. Nasilje ne mora biti samo fizičko - mentalno i emotivno nasilje često ostavlja mnogo teže posledice.

beogradski

pre 6 godina

Apsolutno se slažem da nasilju treba stati na put, i da, znam da ga među Srbima ima dosta, ali ...

Zar ne bi trebalo prvo dokazati da je bilo nasilja, pre nego što se neko izbaci na ulicu?
Šta ako je stan ili kuća u vlasništvu "nasilnika"?
Šta ako je prijava biila izmišljena?

vidoje

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.

Hm

pre 6 godina

A šta u situaciji kad žena prijavi nasilje u porodici a nasilja nema? Opet suprg da se izbaci iz kuće za svaki slučaj? Zakon podlozan manipulacijama vise nego ilad pre.

Protestant

pre 6 godina

Eee za mnoge slucajeve kasno Marko na Kosovo stize. Koliko zrtava je bilo i koliko ce jos biti dok ova sredina shvati da je nasilje u porodici maligni tumor svakoga drustva. S t r a s n o ...

dušan

pre 6 godina

samo napred. sto vise primene od početka, o tome stalno pisati i govoriti, da nasilnicima udje u svest da se zakon primenjuje i da vidis kako ce biti manje nasilništva.

Leopold Balkansky

pre 6 godina

Odlicno. Nisu ovakve metode slucajno donete, to postoji u celom naprednom Svetu.

Dosta vise sa balkanskim primitivizmom, dosta vise da se sva frustracija muskih slabica istresa na zenama... Ovakvim metodama se prevaspitava nekultivisan, primitivan, seoski, pseudo-posednicki, odnos muskaraca prema zenama, koji postoji u balkanskim krajevima.

Ne kazem ni da su zene u svim slucajevima svetice, ali neslaganje u porodici se ne sme nikako izrazavati fizickim maltretiranjem!!!
To moramo da naucimo!!

Demos

pre 6 godina

Konačno da i kod nas zaživi zakon koji se primenjuje u razvijenom svetu već decenijama. Iskustvo u tim zemljama je pokazalo da je taj zakon imao presudan uticaj na drastično smanjenje nasilja u porodici. Oduzimanje ekonomske premoći nasilniku u porodici je najefikasniji način njegovog obuzdavanja. Nadam se da zakon predvidja i takva rešenja. Npr. iseljenje nasilnika iz stana ilil kuće i obaveza plaćanja kirije, računa itd. Nadam se samo, da u primeni zakona neće biti povlašćenih, kao što je to često slučaj kod nas.

P.S.: Vidim u komentarima da su se mnogi već prepoznali i uplašili. Da, primenjivaće se i na žene, ali broj takvih slučajeva je toliko mali, da je na nivou statističke greške.

Бацач пламена

pre 6 godina

@poremecaj_sistema

Чега се плашимо ако не малтретирамо жене? Заиста не знам, стварно. Зашто бисмо се плашили лажних пријава за насиље или ваших злоупотреба симпатија јавног мњења према вама као нежнијем полу? Или одузимања деце и имовине, јавне срамоте на правди Бога итд, кад је познато да ви жене, наравно, никада не лажете, нити се водите ниским мотивима као што су освета или користољубивост. Ви сте тако искрене и савршене у 100% случајева, зашто бисмо се бојали, свашта.
А сад без ироније - за поприличан проценат пријава за породично насиље на Западу на крају се открије да су лажне. А ко зна колико њих остане неоткривено да су заправо лажне.
Што рече једном један коментатор на текст сличан овом, неки криминалац опљачка народ, убије неког, дилује дрогу и оде у затвор, а ти се ожениш, направиш дете, усудиш се да се супротставиш жени и браниш свој став у браку и врло лако завршиш исто као тај кримос, малтене сте једнаки. С тим што он изађе из затвора, настави по старом и увек има жена на претек, а ти си лузер без игде ичега и ниједна те неће.
Добро, то је Запад, овде то баш није тако, али, само полако, доћи ће и та крајност.

munze

pre 6 godina

ovo je sjajan zakon ako se bude primenjivao jednako na oba pola. na zapadu je problem što se ovaj zakon primenjuje izrazito selektivno i favorizuje žene maksimalno; npr. kada je muškarac nasilan, njega udalje od kuće; kada je žena nasilna muškarca opet udalje od kuće. u bilo kom od ova dva scenarija deca ostaju sa majkom i otac se bori da viska decu. ako žena trpi nasilje u kući, ona ima mogućnost da ode u sigurnu kuću, ako muškarac trpi nasilje u kući on nema gde da ode.

bravo za zakon i borimo se za istinsku ravnopravnost na svim poljima života.

bubuljica

pre 6 godina

zakon je nakaradan i mislim da nasilnike nece spreciti da i kasnije maltretiraju porodicu.jednostavno 1 god. zatvora odmah,kakvi 30 dana itd van stana,glupost.

DPolitika

pre 6 godina

Zloupotrebe u itekako moguce a dok se dodje do toga ko je i kako zloupotrebio moze da bude i tragicnih posledica.

Na primer, izbacen iz kuce 48 sati ne moze da se vrati ni po pare ako ih ima, ni posteljinu, nista, mozda je bio u gacama a napolju -20 i spava na ulici...Da li ce biti ziv nakon toga koga to zanima u zakonu?

Ko ima pravo da oduzme zivot na bazi prijave koja moze biti lazna?

I sad ispada normalno da sa lezi po ulici...Kao to je kazna?

Svaka zena ili muskarac moze iz ljubomore ili drugih razloga da napravi scenu i da izvede ovako nesto...

Posebno je pitanje da se sudovi i policija ne smeju po automatizmu kao sto cesto rade stavljati na stranu zena.

U medjuvremenu dok se kao negde nesto resava neko spava na ulici i do 30 dana, cisto nasilnistvo drzave nad pojedincem.

Zakon mora da ima uredjenje i za takve situacije i tom tzv nasilniku dok se ne dokaze isto mora da omoguci pristup sosptvenim stvarima i da mu omoguci da negde sigurno i bezbedno spava i zivi.

Sta ako nekome dodje sada kako je po zakonu definisano partner u kucu na primer devojka koju zna tri dana i iscenira dogadjaj, sta onda, kakvo je dokazivanje i koliko traje te da li ce osoba biti ziva da doceka svoju nevinost, mora se u startu ima resenje za sve situacije.

Ovakvi zakoni samo teraju muskarce u Islam ili u revoluciju a zene nista bolje nece proci jer ce sa podozrenjem biti ispitivan svaki njen postupak od strane muskaraca. Stop nasilju ali STOP i zloupotrebama.

Живан је алкохоличар

pre 6 godina

Predbracni ugovor je divna stvar.
Ovaj zakon je idealan za manipulaciju,imam osecaj da ce se broj brakova duplo smanjiti,isto tako i natalitet koji je ionako zabrinjavajuci.
Ideja je generalno dobra ali joj fale dopune koje sprecavaju manipulisanje i podvaljivanje.

oksi

pre 6 godina

Zakon prosao bez ikakve javne, kamoli strucne rasprave. Zakonsko recenje u kojem se polazi od pretpsotavke krivice, umesto obrnuto pretpostavka nevinosti. Zanimljivo. Tumacenje nasilja je postavljeno toliko siroko, barem prema ovome sto mozemo procitati. Toliko siroko, da je krajnje upotrebno. Nema tu ni R od Ravnopravnosti. Ovde je rec o privilegijama. Privilegijama, za obracun zena sa muskarcima. U to ce se pretvoriti, zivi bili pa videli. To samo licemeri ne vide. Licemeri, i naivci. Zanesenjaci mantrom o ljdskim pravima. Diktaturom privilegovanih, statusom specijalno zasticenih kategorija. Suprotni pol, nacionalne manjine, homoseksualci, itd itd. Sad ce krenuti lavina.... za svaku sitnicu, za svaku glupost. U vezama, u brakovima. Nazdravlje Srbijo. Eto nam zapadnjackih "vrednosti". Ovi sto tupe kako su zene tretirane kao necija svojina. Niko ne kaze da treba biti svojina. Ne treba da budu svojina, al ne treba da budu ni privilegovane. A bice. Ovim i ovakvim zakonima se to omogucava. Da se ne lazemo.Zene ce biti one koje u vezama, u brakovima u svemu diktiraju, namecu, uslovljavaju sta i kako. Ko se usprotivi bice optuzen da je "nasilnik". Zivi bili pa videli. Zar je to "ravnopravnost". Nema to veze s ravnopravnoscu. Nema to veze ni sa kaznjavanjem nasilnika. Zna se sta je nasilje, pravo, to je jedno. Ovo nece imati veze s tim. Bice cist hir.

Angelina

pre 6 godina

Nadam se da ce primena zakona da se postuje. Verovatno se udaljava kada zena ima modrice i prebijena je pa komsije prijave odmah. Ja sam podnela krivicnu prijavu protiv supruga za nasilje jer je urlao na mene, pretio da ce otici sa detetom i gadjao me stvarima, a to se desilo u stanu mojih roditelja, dok su oni bili u drugoj sobi. Prijavila sam ovo i pretnje koje su usledile kasnije posle nekoliko meseci i odbacena je prijava jer se on nije odazivao da da izjavu, a nisu mogli da ga nadju, a posto se interesovao za dete smatraju da smo izgladili odnose i nema osnova. Takodje posto nemam izvestaj lekara nikom nista, tuzilac mi se smejala sto to prijavljujem... toliko o psihickom i fizickom nasilju. Imam snimak razgovora na kome on potvrdjuje da me je gadjao i izvinjava se, ali audio snimci se ne vaze...

ja

pre 6 godina

Iskren da budem, mislim da ovo neće funkcionisati kako treba u praksi. tj. funkcionisaće dobro i onako kako je zakonodavac zamislio, ali će izazvati mnogo gore posledice, jer će nasilnici tek imati razloga da se "svete" žrtvama. Ja sam pre za to da policija, u maniru nekadašnje narodne milicije, nasilnika batinama oduči od iživljavanja nad slabijima.

Sasvim ista logika

pre 6 godina

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

Nista druze, ako ti je vec takva zena da laze da bi ti zagorcala zivot, lepo se razvedes i zavrsis pricu sa psihopatom.
(Washington, 1. jun 2017 15:39)

Ako je to tako jednostavno, zbog čega onda i za žene to ne bi trebalo da važi – ako joj je muž takav da joj zagorčava život, lepo se razvede i gotovo?

rabo

pre 6 godina

U konfliktnim porodicama kakva je moja bila do razvoda, bice kljucno ko ce prvi da se docepa telefona izgleda. Nasilje je svakako obostrano, samo je nacin ispoljavanja drugaciji.
U zensko nasilje nad porodicom spada potpuna neodgovornost prema novcu, prema deci veoma cesto itd itd. To samo znaci da ce video nadzor i audio nadzor biti neophodni u mnogim domovima. Cisto da se izbegne zloupotreba....

Državo spremaj odštete

pre 6 godina

Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa.

jasdf

pre 6 godina

Sta mene sprecava da bilo koga optuzim za kradju? Ili za ubistvo? Isto to sprecava i za optuzivanje za nasilje u porodici. Lazno svedocenje je krivicno deli, uvek bilo i ostace.

mali kucni nasilnik

pre 6 godina

I? Sta posle tih 30 dana? Zena ce trajno sama da se udalji iz kuce, jer nece smeti da boravi pod istim krovom sa psihopatom.
Ili cemo, kao drustvo, stvoriti armiju beskucnika?
Koja sminka od zakona...
Tu pomaze jedino drustveno korisni rad. Ali teski fizicki rad, ne mislim na farbanje klupica u parkovima.

Mrzim doggy

pre 6 godina

@Sasvim ista logika
HAHAHA! Grohotom se smejem!
Od koga,bre,zena da se razvede? Od psihopate koji je fizicki zlostavlja? Mislis da bi joj on tek tako dao razvod?? Dobrovoljno dao razvod, a da je ne "oplavi"? Sta je sa mozgom? Ovaj zakon je odlican i trebalo je da postoji od vajkada. Drago mi je da je poceo da se primenjuje. Zelim da porucim SVIM zenama koje trpe nasilje,da to vise ne cine,vec da jos danas prijave nasilnika i ratosiljaju se bede!

lj

pre 6 godina

Bravo za ovaj zakon i njegovo što efikasnije sprovođenje.

Još samo zakon o poreklu imovine. Stvarno ne shvatam šta sprečava naše političare da donesu jednu takvu civilizacijsku tekovinu.

Ili možda shvatam/mo?

Filmofil

pre 6 godina

"Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa."

Niko ni ne oduzima svojinu, vec salje na HLADJENJE usijane glave. I da zavrsi u zatvoru zbog ubistva svojinu ne bi mogao da uziva do izlaska iz istog. Sta to bese mozak?
Svojina stecena u braku se deli.

Aron

pre 6 godina

Neće to ništa pomoći. Glavni problem je u mentalitetu žena koje smatraju da je nasilje normalno jer eto ona njega "voli". A zapravo to je izgovor i iza toga se krije princip idealizacije muškaraca jer je ona sa njim zbog "hemije", "magije", novca, dece... Žene se moraju emancipovati i ugedati na žene sa Zapada koje cene kulturne i koje napuštaju muškarce čim je ne udariš nego podigneš glas.

kakva glupost

pre 6 godina

Strasno koliko muskaraca ovde komentarise samo jednu stvar- i zene vrse nasilje nad muskarcima!Pa koliko je to muskaraca ubijeno od strane njihovih partnerki u poslednjih par godina?Koliko njih je trpelo nasilje u porodici dugi niz godina?Koliko je trazilo pomoc pre nego sto je stvar eskalirala do te mere da zavrse u bolnici ili na nekom groblju?Uzevsi sve ovo u obzir,nekako mi se cini da je broj zena bar desetostruko veci u odnosu na te nezasticene pripadnike muske populacije..
I da me neko ne shvati pogresno-svako nasilje treba sankcionisati i svaku osobu koja isto vrsi treba kazniti,ali dajte molim vas malo objektivnosti vasem sudu.

Washington

pre 6 godina

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

Nista druze, ako ti je vec takva zena da laze da bi ti zagorcala zivot, lepo se razvedes i zavrsis pricu sa psihopatom.

Andrej

pre 6 godina

Svaka čast za zakon, to jest za njegovu primenu. Ovo može da spasi mnoge živote.
Jedna od retkih dobrih stvari koje je ova vlast donela.

paja

pre 6 godina

A gde idu ti muškarci ako im izreknu tu meru? I još jedno pitanje, ko određuje da li je neko prešao crtu? Meni zakon izgleda nedorečen i pun rupa.

melos estrada

pre 6 godina

ok ali kako baš od ovoga da krenu a ne od onih koji imaju x prijava i y prekršaja? ili od političara koji krše zakon na svakom koraku...

aleksa

pre 6 godina

chaba
Takodje i obrnuto.Studiram pravo polagao,sam skoro porodicno i veruj ima slučajeva i gde zene zlostavljaju muskarce.Naravno retki ali postoje i nema razloga da i zene ne odgovaraju jednako.

dule

pre 6 godina

Ako ćemo biti korektni onda molim sledeće:

1) Da se ne koristi isključivo muški rod (nasilnik) nego da ili skujete nešto bezrodno ili da u opštem slučaju koristite kovanicu nasilnik/nasilnica
2) Da umesto nasilnik(nasilnica) koristite izraz koji će objasniti da je ta osoba samo optužena, ali ne i osuđena za to delo pošto kod nas policija još uvek ne može da sudi. Recimo optužen(a) za nasilje

Sonja

pre 6 godina

@ rabo
Pa ako je zena neodgovorna prema novcu i deci onda se lepo razvedi. Cemu brkanje pojmova? Ona tebe ne maltretira nego se prosto ne slazete po pitanju novca i dece, i za to sluzi razvod. Ako krenes da je tuces onda si ti tu nasilnik a ona zrtva. Ona tebe ne tuce, vec ti nju. Ako te "izaziva" recima izazivaj i ti nju recima, ali ne smes nikoga da tuces. Ako te nervira takav odnos razvedi se. I nije isto reci muskarcu razvedi se i zeni.Zene koje su sa nasilnicima u braku cesto ni ne smeju da se razvedu jer znaju da ce ih istuci, pretiti, ubiti. Jos uzevsi u obzir da kod nas najcesce kuca-stan u nasledje ide sinovima a ne cerkama(jer vlada stav da ce se one udati, pa onda da se obezbedi sin) zene ne poseduju imovinu osim ako su jedinice. Tj po zakonu cerke imaju ista prava ali takav je mentalitet u vecinskom delu Srbije , da kada bi cerka trazila pola stana , svi bi je se odrekli. Zato je imovina najcesce muska, a zene ostaju bez icega u slucaju razvoda. HZato je ovaj zakon dobrodosao.

Dipl.pravnik

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.
(vidoje, 1. jun 2017 14:28)

Stanovi nece menjati vlasnika jer je pravo svojine neprikosnoveno. Jedino ce se povecati broj razvoda i tekovinskih tuzbi za podelu imovine, pa svako na svoju stranu gde ce najvise ispastati deca...

stevica

pre 6 godina

Recimo da je nasilnik zaposlen. Priveden je na policiju, pušten, vratio se kući i prekršio zakon. Koje su sankcije za krsenje zakona? Zatvor? To znači da nasilnik gubi i posao, a porodica upada u još težu situaciju i svi padaju na socijalu od koje ne mogu da prežive, djeca stigmatisana. Nasilnik dok je u zatvoru je dodatno na trošku države. Nakon izlaska iz zatvora još teže će da nađe novi posao, postaće još više agresivan. Šta od tog zakona ima koristi? Nema mnogo. Bolje da je zakon naredio da nasilnik mora da ide na edukaciju kod psihologa i ako ne odradi određeni broj časova edukacije da će da završi u zatvor. Sama promjena zakona bez cjelovitog rješenja samo dodatno pogoršava stanje. Ako nasilnik nema gdje da ode, da li će da bude na ulici? Ako je na ulici izgubiće posao, ako izgubi posao ugrožena je bezbednost građana na ulici, jer on mora nekako do para, do hrane, pa će da otima torbice zenama, da otima zlatni nakit, deci mobitel, ili da provaljuje u stanove. Lako je promijeniti zakon ali teško riješiti problem.

James

pre 6 godina

Jednostavno ovde u ovoj crnoj rupi zvanoj srbija , zene se u tolikoj meri maltretiraju i toliko ima porodicnog nasilja, da policija nece znati kud pre.. Siguran sam da SVAKO ima u komsiluku nekog iskompleksiranog olosa koji s vremena na vreme izubija zenu..

Supruga

pre 6 godina

Devojke da otvore dobro oci za koga se udaju.Da se malo raspitaju ko su mu roditelji i familija.Dali je on alkoholicar,narkoman to vec zna kada se zabavljaju.Kada je ozeni i krene tuca neka ga ostavi nece on trcati za njom jel da je voleo ne bi je tukao.Ako krene da je susrece uznemirava neka ga prijavi jel je to psihicki bolesnik a u ovoj Srbiji kroz koi smo prosli pakao ima ogroman broj psihicki bolesnika.Ovakav zakon je za zemlje koje nisu prosle ono sve kroz cega smo mi prosli a i dalje prolazimo.Mlade zene koje se udaju neka se okanu kacenja svoih fotografija golisave po internetu.Da netraze od muzeva sto im bez kradje ne mogu udovoljiti i bice sve lepo.Necemo bas ni muskarce toliko crniti jel ima i zena zli i napasni.

Mix

pre 6 godina

Ne karikirajte,ako bude laznih prijava,bice i sankcija za lazno svedocenje.Ko ima zenu koja ga zeli izbaciti iz stana,presavije tabak i tuzi je,a ne novine pa udri po njoj.

Zuja

pre 6 godina

Kako se dokazuje da je neko nasilnik? Veruje se na rec ili je potrebno da postoji neka fizicka povreda?
(Mare, 1. jun 2017 14:35)
Povrede i alkoholisanost, kao i drugi aspekti. Ako je pijan i supruga ga prijavi biće udaljen iz kuce bez dileme i povrede nisu ključne. Takođe ako je polupan inventar po stanu isto će biti udaljen, preventivno. Policajac koji dođe na intervenciju mora da obavi razgovor i uđe u srž problema. Ako se primeti kroz razgovor ili putem lekarske dokumentacije od ranije da je recimo supruga psihički nestabilna to zahteva da se ista odvede kod neuropsihijatra koji će sa njom obaviti razgovor pa onda sve ostalo. Policija nema šta da dokazuje to radi Sud u kasnijem postupku a policija preduzima preventivne mere i prikuplja dokaze koji se kasnije mogu upotrebiti.

Filmofil

pre 6 godina

A sta ako je Nasilnica u pitanju ?
(321, 1. jun 2017 16:47)

Isto sto i sa nasilnikom. U bajbok na hladjenje. Zakon u jednoj drzavi (demokratskoj), ne moze da se odnosi samo na žene, muskarce, gradjane Leskovca, a ne na gradjane Subotice. Bilo bi protivustavno. Dakle vazi za sve. I kad sin maltretira oca ili majku.
To sto zene stradaju vise je posledica fizicke inferiornosti i tradicije da se tretiraju kao marva na Balkanu, cak i u porodicama u kojima su rodjene. Znate vi to odlicno.

Svojina - ustavna kategorija

pre 6 godina

"Jedva čekam prvi sudski proces u kome će se odlučivati koji je zakon "jači" - Zakon o sprečavanju nasilja u porodici ili Zakon o osnovama svojinskopravnih odnosa."

Niko ni ne oduzima svojinu, vec salje na HLADJENJE usijane glave. I da zavrsi u zatvoru zbog ubistva svojinu ne bi mogao da uziva do izlaska iz istog. Sta to bese mozak?
Svojina stecena u braku se deli.
(Filmofil, 1. jun 2017 16:31)

Nije reč o oduzimanju svojine, nego o raspolaganju svojinom kada je vlasniku (jedinom) izrečena mera zabrane prilaska (ulaska) a isti je na slobodi. A mozak je ono što je neravnomerno raspoređeno kod ljudi.

Samosvesna gradjanka

pre 6 godina

"To pokazuje da će Zakon o sprečavanju nasilja u porodici i te kako imati primenu u praksi, ... "
U to uopste ne sumnjam. Al' ce sada "skociti" nasilje nad zenama a stanovi i kuce vrlo brzo menjati vlasnika.
(vidoje, 1. jun 2017 14:28)

a kako cemo znati da sad nece zene zloupotrebljavati ovaj zakon kad god bilo sta nije po njenom? (Vojvodjanin, 1. jun 2017 14:27)

ok ali kako baš od ovoga da krenu a ne od onih koji imaju x prijava i y prekršaja? ili od političara koji krše zakon na svakom koraku...
(melos estrada, 1. jun 2017 14:28)

Žrtva nasilja i izvršioc - svejedno je da li je muškarac ili žena -
razgovaraju sa psihologom, razgovaraju sa tužiocem, razgovaraju sa članovima pretresnog veća (sudijama u konkretnom sudskom postupku, a svi oni su dobri procenitelji psihološkog portreta ljudi, zato što su tokom studiranja pravnih nauka i polagali i psihologiju...) i laganje nije teško otkriti. Naravno da će biti kažnjen svako ko bude lagao da je žrtva nasilja.

Melos estrada, da li to znači da je sa prinmenom zakona o sprečavanju nasilja u porodici trebalo čekati sve do onog momenta dok sudski ne budu procesuirani svi političari i ostali koji su kršili zakon?

Aca policajac

pre 6 godina

Oni sto prijavljuju nasilje moraju da znaju sledece. Policajac iz bezebednosnih razloga udaljava nasilnika na 48 sati iz sopstvene kuce na ulicu. Za to vreme nema prava da se vraca kuci i policija je duzna da obilazi adrese i vrsi provere zabrane. Ako ga slučajno nađu kod kuce čak i na poziv zrtve nasilja i njeno odobravanje, to ne odlaze hapšenje nasilnika i njegovo privođenje prekrsajnom Sudu i podnosenje prijave za krsenje policijske odluke. Sledi mu kazna zatvora do 60 dana. Za to vreme moze da izgubi posao tako da je bolje ne krsiti odluku. Ako se zrtva nasilja oseca nebezbedno ili ako je izvrsilac samo pijan po prijavi zrtve ova odluka o udaljenju ce se sigurno sprovesti.

Nikola

pre 6 godina

Ne vidim logiku, i ovo je daleko od Evropskih normi.
Nasilje se krivicno goni. Svuda. To znaci odmah te privede policija, pa kod sudije. On moze da ti odredi pritvor do sudjenja ili da ti zabrani da se priblizis blize od 100m kuci ili stanu gde boravi osoba koju si napao. Pa sudjenje, pa kazna.
Ove mere, merice, zabrane su samo priznanje da nase sudstvo ne funkcionise kako bi trebalo. Drzava prihvata poraz i umesto da popravi stanje izmislja nova pravila. Tipicno Srpski.

kmnccc

pre 6 godina

(Angelina, 01. jun 2017 15:13)

Ovo što sam pročitao je strašno. Država nema načina niti želje da reaguje. Nadam se da će novi zakon pomoći. Čudi me da se video zapis ne važi. Ako imate probleme idalje, treba da sa svim dokazima izađete na Facebook i da priča nekako stigne do novina. Kada stekne publicitet onda ima načina a do tada ništa. Znam da je teško ali je to izgleda ovde jedini način.

marko_sthlm

pre 6 godina

@ "Stanovi nece menjati vlasnika jer je pravo svojine neprikosnoveno. Jedino ce se povecati broj razvoda i tekovinskih tuzbi za podelu imovine, pa svako na svoju stranu gde ce najvise ispastati deca...
(Dipl.pravnik, 01. jun 2017 15:01)"

E moj diplomirani pravniče!

A deca u porodici u kojoj vlada nasilje ne ispaštaju?

Ne, njima je super - sreća jedna neopisiva!

Woman

pre 6 godina

Za sve one koji misle da su zene krive "jer su same birale": bivsi muz me je prvi put udario posle skoro 4 godine braka (prethodno smo bili 2 godine u vezi), a nije alkoholicar i ne izigrava "facu" koja se bije po kafanama i splavovima, naprotiv. Ugladjen, fakultetski obrazovan, posmatrac sa strane nikad ne bi pomislio kakav je monstrum. Posle prvog samara sam htela razvod, on je odbijao I na kraju same pristala da se pomirimo zbog deteta. Naravno da se ponovilo, i ponavljalo se, sve gore i gore, I to sam trpela 2 godine, jer se sve desavalo u MOM stanu, iz koga je odbijao da izadje. Kamo srece da smo imali ovakav zakon!

John

pre 6 godina

(Svojina - ustavna kategorija, 1. jun 2017 17:20)

Svojina nije apsolutno pravo (iako se tako pogrešno naziva) i može se ograničiti.
Na prste jedne ruke mogu da se nabroje prava koja su zaista apsolutna i ne mogu nikada i ničime biti ograničena.

Brana

pre 6 godina

Ne smatraju se samo batine nasiljem.Nasilje je i verbalno maltretiranje žrtve,koje može izazvati strašne psihološke posledice.
Zašto su uglavnom muškarci nasilnici,a žene žrtve?
Radila sam sa žrtvama porodičnog nasilja i došla sam do zaključka da su generalno krive majke koje žensku decu vaspitavaju da treba da slušaju oca,brata,muža...,a sinove da su gazde u kući i da njihova mora biti poslednja.
Kada muž vikne ili udari,to jeste razlog da ga prijavi,ali zaboravlja da je i njega vaspitavala neka majka,naravno pogrešno.
Jesam za rigorozno kažnjavanje nasilnika,ali nemojmo uvek lečiti posledice.Dajte da se uporedo bavimo uzrocima,da nešto menjamo u poimanju pravilnog vaspitavanja dece.
Mi imamo stručne ljude,samo im treba dati uslove i dozvoliti im da se bave svojom strukom
Verujte,imaćemo višestruku korist.

masak

pre 6 godina

Ok je ovo samo treba 1. spreciti zloupotrebu, 2. tom sto se izbacuje na 30 dana iz kuce ostaviti mogucnost da (uz prisustvo pandura) spakuje da ima stvari za tih mesec dana,uzme novqk,kartice,kljuc od auta ili sta vec ima.

James

pre 6 godina

Najveca olos maltretira zenu i decu u porodici ! To nisu ljudi, oni time unistavaju svoju decu i kradu im buducnost.. a o zenama da ne pricam.. srbija i balkan generalno su prepuni toga, ubi nas zatucanost

poremecaj_sistema

pre 6 godina

@Bacač plamena
Dozvolicete da "braniti svoj stav u braku" nije ni priblizno isto sto i maltretirati/zlostavljati/batinati/ubiti partnera ili partnerku. Ako, s druge strane, bilo koja strana "brani svoj stav u braku" tako da to moze liciti na maltretiranje/nasilnistvo, onda tu nesto krupno nije u redu.
Vi se sluzite logikom i delujete razlozno i elokventno - zasto unapred mislite da ne biste umeli da odaberete dostojnu suprugu, takvu koja ce biti covek (ako ste to i vi) i kojoj ni u ludilu nece pasti na pamet da vas lazno optuzuje za bilo sta?
A sto ste tice prvog dela komentara, onog o opstim zenskim osobinama (po vama), ako to zaista mislite, onda je najbolje da se manete zenskog roda.

Filmofil

pre 6 godina

@Nije reč o oduzimanju svojine, nego o raspolaganju svojinom kada je vlasniku (jedinom) izrečena mera zabrane prilaska (ulaska) a isti je na slobodi. A mozak je ono što je neravnomerno raspoređeno kod ljudi.
(Svojina - ustavna kategorija, 1. jun 2017 17:20)

Ako je dotle doslo i odnosi u porodici su toliko poremeceni da se izrice zabrana prilaska, to je za tuzbu za razvod braka. Nakon razvedenog braka, imovina koja je uneta ne moze da se deli, sto je vase, vase je. Jedino ono steceno u braku. Izdrzavanje za zenu koje postoji u anglosaksonskim zemljama (alimony) u Srbiji ne postoji. Ono sto se daje daje se za decu.

@DPolitika

Dakle ukoliko nije vasa dominacija, pravac u Islam da imate "dozvolu" za maltretiranje. Divno. Zene postoje samo da bi od pelena do groba odradjivale tudju agendu.

I u pravu je gospodja koja je napisala, ovo je samo gasenje pozara na posledicama. Onog trenutka kada budu vaspitane generacije koje gledaju jedno na drugo kao ljudsko bice, zakon ce biti samo za neizivljene izuzetke.

kraljica

pre 6 godina

Takvi zakoni su na snazi u zemljama u regionu i nije bilo takvih zloupotreba o kojima pričaju komentatori. Malo koja žena na Balkanu uopšte prijavljuje i stvarno nasilje, a kamoli da još izmisli. Trpe godinama, prije nego što se odluče da prijave. Nisu sigurne ni kad se razvedu. Tad je i najveća šansa da budu ubijene. Sticajem okolnosti, vidjela sam užasne i drastične slučajeve. Podržavam svaki zakon koji će tom ogromnom zlu stati u kraj.

KOSTA1703

pre 6 godina

Ja sam se srećom razveo, "po starom zakonu".
Prijavila me za nasilje u porodici iako je NIKADA nisam takao na neprimeren način.
Predmet od Socijalne Službe tužiocu, policiji, ispitivanje, i onda se pokazalo da nasilja nije bilo(čak sama priznala tokom ispitivanja).
Ostao sam u kući koju sam stekao pre braka, a sada su i deca sa mnom.
Šta bi se dogodilo sa mnom i decom, da je ovaj zakon tada važio?
Bio bi isteran iz svoje kuće, lišen mopgućnosti da vidjam decu, tretiran kao nasilnik,a sve samo zbog lažne izjave?
i šta njoj fali zbog lažne izjave?
Ništa.
Podržaću ovaj zakon , svim silama, kada se za davanje lažne izjave propiše obavezna zatvorska kazna.
Pa neka lažu onda.....

Gari

pre 6 godina

Zašto se taji istina da se većina žena nakon bezbedne kuće vraća zlostavljaču i nasilniku? To svi znaju ali neće da govore o tome. Žena i deca budu poslati u bezbednu kuću i tamo mogu da ostanu neko vreme, najviše godinu ili dve, ženi traže posao a najčešće ne nađu ništa ili nađu nešto toliko mizerno plaćeno da se od toga ne može da živi a kamoli i da se plaća kirija, a bezbednu kuću mora da napusti. I žena se sa decom vraća zlostavljaču. Šta su svi dobili sa tim? Nasilnik će da bude još gori jer ga je 'obrukala'. Da bi zakon funkcionisao i donio dobar rezultat, mora da se napravi priprema.