Nedelja, 26.02.2017.

15:19

Uslov Albanaca Zaevu–da optuži SRB za genocid; SDSM: Laži

Lider opozicione SDSM Zoran Zaev obavestio je Glavni odbor stranke o koalicionom sporazumu sa albanskom partijom DUI.

Izvor: Beta

Uslov Albanaca Zaevu–da optuži SRB za genocid; SDSM: Laži IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

Milovan

pre 7 godina

Ne lazite za Dimitrija Tucovica, ne podmecite navodne linkove koji ne vode nigde (prvi) ili vode do "balkanse opservatorije za ljudska prava u Londonu" (drugi). Ne ucite istoriju sa tvitera. Ne izmisljajte zverstva koja nisu postojala. Ima ih dosta koja zaista jesu, ne treba izmisljati. Balkanski ratovi jesu ljaga na srpskim politicarima, ali su bili I ostace ponos srpske vojske I potvrde da je uvek I svuda bila cestita.

genocidna plemena

pre 7 godina

Gde sam ja tvrdio da nije bilo zverstava????!!!!. Ja sam naglasio da nema brutalnijih zverstava nego što su zverstva naših plemena između sebe i nijedno naše pleme nema moralno pravo da se hvali slavnom tradicijom svoje vojske, bar u moralnom smislu kodeksa ratovanja

IP

pre 7 godina

@genocidna plemena
"Sreća te taj neprijatelj nije zverski nastupao prema civilnom stanovništvu"
650 hiljada civilnih žrtava je imala Srbija u I svetskom ratu.
Pogledati na Vikipediji - Zločini austrougarske i bugarske vojske u Srbiji (1914—1918).

trile

pre 7 godina

@(Goran, 26. februar 2017 23:11)

Upravo suprotno, izveštaji ruskih diplomata, kao Jastrebova, govore baš o teroru albanaca nad srbima. Parttija Dimitrija Tucovića-komunisti su na Drezdenskom kongresu glasali za uništenje Jugoslavije-SHS i formiranje Velike Albanije i Hrvatske, baš kako je Kominterna preporučila.

Nikola

pre 7 godina

Jedni kazu ovo, drugi kazu ono. U istinu nikad necemo saznati pravu istinu vec sasvim levo nesto. Ne razumem kako neko baci kosku pa izbije incident neki. Jel su to ljudi glupi ili sta? Zar smo toliko alavi pa za par stotina e se prodamo da bi napravili neki incident (bilo koji narod). Zasto ne mislimo svojom glavom umesto da nam mazu oci. A te ce kad tad to da stigne. Toliko je nevinog naroda poginulo da se ne moze opisati recima tuga i bol njihovim najblizima. Daj te budite slozni ne dozvolite jednoj Americi, Nemackoj, Rusiji itd da odredjuju kako cemo ziveti jer od toga patimo pa ajde da kazem 20 i kusur godina. Smorio sam, al sta cu, imao sam zelju napisati svoje misljenje. Pozdrav i prijatan dan vam zelim.

Fidel

pre 7 godina

Ljudi ne palite se bezveze. Posle 1918 nastaje SHS i tu nema mesta tuzbi protiv Srbije,a pre toga je bilo mnogo ratnih stanja gde nije moguce vise utvrditi ko koga i kada ubija. Nikome ne pada na pamet da se bavi ovakvim stvarima na Zapadu,jer su oni ubijali milionske cifre po svojim kolonijama krajem 19 i pocetkom 20 veka.Zao mi je svih zrtava ali i mi ih imamo mnogo za onih 400 godina pre toga.
Jedina dobra stvar je konacno pipanje pulsa BJR Makedonije prema Srbiji,posle priznavanja Kosova i fijaska oko UNESKO ovo bi bila zadnja kap naseg strpljenja i prilika da se oduzimo Grcima za sve sto su za nas kao narod ucinili,pored toga fina prilika da se dodatno poboljsaju odnosi sa Bugarima i Albancima. Makedonci ne shvataju da je Srbija jedina drzava koja ih podrzava da budu drzava i nacija. Ali na zalost oni to izgleda koriste i ubadaju laktom na svaku priliku. Mozda je ovo sansa da mi njih malo zrtvujemo.Pozdrav.

Goran

pre 7 godina

Moj čukundeda je učestvovao u Balkanskom i 1. svetskom ratu (Pešadijski puk Hajduk Veljko, Timočka Divizija). Pričao je, bio sam klinac tada, kako u albanskim (arnautskim, kako je on govorio) i bugarskim (makedonskim) selima ni mačka nije ostala živa! Pa se vi posle pitajte zašto Srbe na Balkanu niko ne voli. Što se Tucovića tiče: čovek je bio oficir u srpskoj vojsci, služio je u svim ratovima, iako je bilo protivno njegovom ubeđenju kao socijal-demokrate. Poginuo je braneći zemlju, iako je glasao protiv ratnih kredita. Brat mu je takođe bio oficir! Uz to, postoje izveštaji CARSKIH RUSKIH lekara i izaslanika iz tog doba koji u ušli u izveštaje Carnegie Endowment (to je ona ista fondacija koja je izgradila Univerzitetsku biblioteku u Beogradu!)! I oni, Rusi, su opisali to što je Tucović pisao. Još je rekao da nam to nije trebalo, Kosovo i to, ali bilo je onih koji su to hteli. Znam da vama, velikim patriJotama, činjenice ništa ne znače, ali istina je istina! "Makedonci" su bili jednostavno Bugari i egzodus je bio strašan, to mora da se prihvati. Iz samozaštite su postali Makedonci, jer da su insistirali na tome da su Bugari, verovatno bi svi nestali!

Ružna prošlost pod tepihom

pre 7 godina

Kako smo radili, tako smo i prošli.
Kosovo nije izgubljeno juče, nego još pre sto godina, upravo zbog ovih zločina i diskriminacije prema drugim narodima.
Reči Dimitrija Tucovića dovoljno govore, samo se taj deo istorije uporno prikriva.

Andy

pre 7 godina

@Goran - zanimljivo, tvoj čukundeda je učestvovao u ratu koji ju trajao između 1912. i 1913!? Koliko ti imaš godina, ako ste u proteklih 100 i kusur godina rođeni čukundeda, pradeda, deda, otac i ti!? Svaka čast, 5 generacija u jednom veku. Još malo pa "Maratonci". Izvini, nije mi namera da vređam, samo mi ne zvuči realno to o čemu pišeš, pa tako ni ovaj podatak o "izvoru" na koji se pozivaš.

Boris

pre 7 godina

Ako će itko spasiti Makedoniju , to je Zaev jer nema Makedonije bez albanaca i on je toga svestan i ja smatram da je veoma mudar čovek ako se išta spasiti može , sada se rešavaju problemi koje su stvorili Srbija .

anti-istorija

pre 7 godina

[link]

Evo adresa pa ko hoće da čita neka čita pa onda neka komentariše.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (BeKo, 26. februar 2017 18:38)

Dragi g-dine Beko, nacin na koji tretirate istoriju potpuno neadekvatan. Uzeli ste vrlo kratak period vremena u kome, verujem jeste bilo zlocina Srba nad albanskim zivljem na KiM (mada ne u tolikoj meri). Istorija se mora posmatrati u sirim vremenski periodima, a oni potvrdjuju cinjenicu da se od 1900.godine odnos broja srpskog i albanskog stanovnistva konstantno menjao u korist albanskog zivlja. A ako bi isli dalje u istoriju, dosli bismo do velike seobe Srba (Carnojevic) itt.
Ne postoji nacija koja nije pocinila veliki zlocin u nekom trenutku, tako da se na Vas nacin moze SVAKA nacija na svetu prikazati kao zlocinacka. To je anti-istorijski pristup jer se fokusira na trenutak, dok istorija tretira dugorocne procese.

BeKo

pre 7 godina

@anti-istorija

"Istina je jedini način borbe protiv zločina. Osim dokaza da se zločin desio, istina je najmoćnije oružje za borbu da se on nikada ne ponovi'.

Jiftah Meiri

Ja ništa ne tvrdim,poslao sam linkove pa ko želi neka pročita i neka sam sudi po onome što je pročitao.
Ne znam odakle si izvukao zaključak da ja kroz jedan period posmatram celokupne narode?

TT

pre 7 godina

Dimitrije Tucovic, veliki protivnik svih nacionalizama mora da se okrece u svom najnovijem grobu zbog albanskih nacionalista i sovinista koji ga zloupotrebljavaju za svoju jeftinu propagandu. Nije zasluzio zaista, tako da se mole Albanci i simpatizeri da ga preskoce.

mikica

pre 7 godina

posle objave da je u pitanju laž siguran sam da u Sporazumu ima nešto "smrdljivo" . Zajev nije jasno rekao šta u njemu piše. Živi bili pa videli.

genocidna plemena

pre 7 godina

(CarDusanSilni, 26. februar 2017 15:57)
Koliko znam srpska vojska je jedina vojska na svetu koja je svoju državu, svoje majke, žene, sestre, decu,... ostavila na milost i nemilost neprijatelju(austrougarima) i pobegla preko albanskih gudura ka moru. Sreća te taj neprijatelj nije zverski nastupao prema civilnom stanovništvu, kako su potomci te "slavne srpske vojske" nastupali u Balkanskim ratovima i, I,II sv.ratu i ratovima 90-ih)Srebrnica, Prijedor,Vukovar,.....). Jedino su afrička plemena brutalnija od naših balkanskih plemena(Srbi, Hrvati, Bosanci, Albanci, Bugari....)

Makedonija 4ever

pre 7 godina

Makedonske partije ne mogu da se dogovore oko vlasti jer su se, po Ohridskom sporazumu iz 2001, Makedonci obavezali da najjaca albanska partija obavezno participira u vlasti. Od tada Makedonija kao funcionalna drzava ne postoji.
(Milutin3000, 26. februar 2017 18:07)

Upravo suprotno, mogli smo da marginalizujemo albanski narod i tako da rizikujemo palestinski scenario u MKD. Onda bi svaki dan imali napade i terorizam a tek tada bi Makedonija bila upitna kao drzava. Dakle mi Makedonci uvazavamo sve svoje gradjane i cuvamo mir u kuci.

Miro

pre 7 godina

To je zivi dokaz da ama bas ni jedna politcka stranka na balkanu nema nikakvog ozbiljnog predloga ili bilo cega da obecaju narodu osmi istrule nacionalisticke retorike.
Sve sto je postojalo su prodali dok narod ima samo jedan izlaz a to je da bezi iz tog pakla i trazi hleb bilo gde u svetu i zato danas ti tzv. politicki lideri ceprkaju po nekoj davnoj istoriji da bi nasli jos neku izgubljenu pricu o herojstvu ili zrtvama optuzivajuci jedni druge za neke genocide.
Verovatno ce da traze neke nove delice iz istorije cak i pre osmanlijskog doba.

Internet je cudo

pre 7 godina

MSP ne moze da sudi za dogadjaje pre osnivanja UNa, tj suda kao takvog. Zato je navedena 1956 kako bibse nekako sud upak ubedio da razmatra tuzbu, naravno ako ikada bude podignuta (pre ce to Albanija da ucini). A sad da li je bez osnova, ne znam. Svakakve istorijske gradje ima (nesto su o tome komentatori pisali ovde), koja nam bas ne ide na ruku. Nije istorija jednostrana kako mi to zamisljamo. Svi nas napadali a mi se samo branili i prosirili teritoriju od Berlinskog kongresa 1878, skoro pa duplo. I to bez RS. Ne moze to bez promene etnicke strukture. Ljudi procitajte malo i sta drugi pisu. Zacudicete se.

Srbin from Spain

pre 7 godina

@Beogradjanin

Ja sam citao u to vreme Le Monde, pred bombardovanjem pisali su da "fali" 250000 Albanaca na Kosovu i da je pitanje "gde su", u smislu masovni pokolj. Toliko od mene.

Ivona

pre 7 godina

Knezevina Srbija je bila kolonijalna sila za vreme Balkanskih ratova.Mala i ne snalazljiva iz ratova je izlazila sve slabija i slabija.U prvom svetskom ratu je dovedena do istrebljenja.Tako veliki poraz njena intelektualna elita je pokusavala da maskira mitom o srpskom junastvu i srpskoj pravdi.Taj mit nas i dalje drzi u okovima neznanja.

BeKo

pre 7 godina

(igurimi jugend u svom elementu, 26. februar 2017 18:42)

Ako ne veruješ stranim novinama onda pročitaj šta je pisao Dimitrije Tucović oficir srpske vojske koji je učestvovao u balkanskim ratovima i po kome je nazvan jedan od glavih trgova u Beogradu.

https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%B8_%D0%90%D0%BB%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%98%D0%B0_(%D0%94%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%98%D0%B5_%D0%A2%D1%83%D1%86%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B)

Beogradjanin

pre 7 godina

@igurimi jugend CNN 1998. nije javljao o 100.000 ubijenih vec 100.000 izbeglih Albanaca sa Kosova. To moze svako da proveri posto su sve te vesti dostupne na internetu. Posto je razlika povelika, nije bas jasno ko je lazljiv, CNN i drugi "zapadni mediji" ili oni koji pricaju price o njihovoj "lazljivosti".

BeKo

pre 7 godina

Njujork tajms od 31. decembra 1912. ocenjuje da su ova "užasna zverstva" rezultat promišljene politike da se istrebe muslimani. Pariski L'Humanité je objavio zvanični izveštaj francuskog konzula iz Soluna u kojem se srpske aktivnosti u Albaniji opisuju kao pljačkanje, uništavanje i pokolji.Fric Magnusen, ratni izveštač danskih novina Riget javlja: "Aktivnosti srpske vojske u Makedoniji su poprimile karakter istrebljenja albanske populacije." Rumunski lekar, dr. Leonte, u bukureštanskim novimana Adevarul od 6. januara 1913. ocenjuje da su užasi koje je video, počinjeni od srpske vojske, daleko prevazišli njegove najgore strahove. Lav Trocki, ratni dopisnik sa Balkana (kasnije čuveni vođa Crvene Armije), u ruskom listu Luč januara 1913. godine piše da "Srbi u staroj Srbiji, u svom nacionalnom poduhvatu ispravljanja onih podataka u etnološkim statistikama koji nisu na njihovu korist, jednostavno uništavaju muslimansko stanovništvo u selima, gradovima i čitavim okruzima".

NemaLabavo

pre 7 godina

@Od ustanka nad turcima,do devedesetih,ceo svet je znao za junastvo Srba,za nase oslobodilacke ratove,strategije nasih vojskovodja se izucavaju na vojnim akademijama sirom sveta,Srpska trobojka se vijorila na beloj kuci,i jos hiljadu primera ima koji pokazuju,i priznaju Srpsko herojstvo i junastvo..i drugih naroda na ovim prostorima,naravno...ali,neko bi da sve to preokrene,da nas napravi na gedocidne i najvece zlocince covecanstva...da svo junastvo i slava ustvari nije herojsko delo,vec zlocin...neverovatno..
(CarDusanSilni, 26. februar 2017 15:57)Pozdrav Dušane! Sve što si rekao stoji i slazem se sa tobom iako se neki moji sunarodnjaci nebi sa time slozili. Po meni je najveci problem to sto se u cijeloj regiji prevelika vaznost stavlja na proslost. To odgovara samo politicarima, jer da nas ne hrane sa problemimam o proslosti, narod bi ih natjerao da se suoce sa onime sto nas ceka u buducnosti.

BeKo

pre 7 godina

https://sh.m.wikipedia.org/wiki/Zlo%C4%8Dini_nad_Albancima_u_Balkanskim_ratovima

Evo adresa pa ko hoće da čita neka čita pa onda neka komentariše.

Milutin3000

pre 7 godina

@Vitez, Crni Gruja i ostali

Makedonske partije ne mogu da se dogovore oko vlasti jer su se, po Ohridskom sporazumu iz 2001, Makedonci obavezali da najjaca albanska partija obavezno participira u vlasti. Od tada Makedonija kao funcionalna drzava ne postoji.

pola makedonka pola srpkinja

pre 7 godina

A oce srbija tuziti turke za 500 godina genocida? Ili hrvate? Ili albance? Ili.... Najbolje da se svi medjusobno potuzakaju. Kako je ovaj svet postao tako nezreo, nedostojanstven i odakle tolika zelja za manipulisanjem i prekrajanjem istorije? Umesto da iz proslih vremena naucimo lekciju i izvucemo pouku mi prepravljamo ono sto se ne moze prepraviti nikako i nikada. Plasim se kakvu ce istoriju moja deca uciti i hoce li odrastati u drustvu u kome glavna paradigma "mrzi drugog da bi voleo sebe". Jadno je ovo covecanstvo u paketu.

mario marko del tintoreto

pre 7 godina

@BeKo

Ah da, Karnegi, Njujork Tajms i ostali. Znamo mi dovoljno o njima. Zlocina je nad muslimanima u Balkanskim ratovima je bilo ali nisu bili toliki kako je opisivano. A uz to, treba znati kako su ti isti muslimani terorisali hriscansko (dakle i srpsko) stanovnistvo tokom turske vlasti. Pogotovo su to cinili Albanci na Kosovu i Metohiji (pa je zbog toga, u periodu od 1878 do 1912 godine, oko 200 000 Srba sa Kosmeta moralo pobeci u Srbiju) i muslimani pogotovo oko Sjenice i prema Vasojevicima i to ne mnogo pre izbijanja Balkanskih ratova. Naime, to oko Sjenice i prema Vasojevicima se dogadjalo 1908 i 1909 godine.

zappata

pre 7 godina

(Šinda, 26. februar 2017 16:05)
Tačno je da je srpska vojska počinila velike zločine. Samo je cifra od 120.000 preterana. I nije tačno da je to bio glavni razlog stvaranja Albanije, već je samo poslužio kao izgovor. Prosto, Srbija je od 1876. više nego utrostručila teritoriju i kada je stvoren Drački okrug, postala je glavni "igrač" na Balkanu, ali sa skoro pola stanovništva koje nije osećalo pripadnost Srbiji. Britanci i Italijani su "stvorili" Albaniju (gde su Albanci i živeli), ali onda nama nastaje drugi problem, što Srbija nije htela da, prema dogovoru, preda Vardarsku Makedoniju (južno od Skoplja) Bugarskoj - pa su Bugari u tri rata pokušavali da to povrate, uz ogromne žrtve.

Mamer N'goj

pre 7 godina

Citam komentare i vidim da vecina ovdje znaju samo istoriju koja je napisana od komunista a niko nije citao knjige koje su napisane prije II svetskog rata inace bi drugacije komentarisali.

igurimi jugend u svom elementu

pre 7 godina

@BeKo

A na CNN-u 1998. godine javljaju da je "100.000 Albanaca na Kosovu ubijeno od strane Srba", i da ti ne nabrajamo sve lazi koje su tada objavljivali zapadni mediji. Kao sto je nekome 1998. zarad sopstvenih interesa trebala laz sa 100.000 ubijenih tako je nekome i 1912. trebala propaganda zarad sopstvenih interesa. Tesko da ikome pada na pamet da kao neupitnu istinu predstavlja laz sa CNN-a iz 1998. godine. isto vazi i z amnoge stvari iz 192. godine.

Aramis

pre 7 godina

Bilo je mnogo vise srba na kosovu i njih bi bilo vise da ih nisu pre svega Turci ubijali i proterali.
1901 godine je bilo skoro 50-50 Albanaca i Srba pa onda za samo 30 godina albanci postaju oko 70odsto naroda zato sto su proterali Srbe.
Srbiji da se sudi za nešto što se desilo pre 100 godina je ludo.

lalo

pre 7 godina

att " jesu bili građani drugog reda, čistili ulice, vukli robu na pijacama i sl. Ali to nije genocid."


To nije genocid ali šta je to ? Segregacija po nacionalnoj osnoviu ili šta ?

papa, lično

pre 7 godina

@Polako Makedonci,doci ce dana kada ce Albanci reci da je Aleksandar Makedonski bio ustvari Albanac.
(NBGD, 26. februar 2017 16:05)

Oni to već govore. takođe tvrde da je i Stefan Nemanja bio albanac, Stefan Nimani...

mary

pre 7 godina

@Sinda

Mi smo u skoli ucili da je Prvi Balkanski rat vodjen izmedju Srba i Bugara sa jedne strane,i TURSKE sa druge strane...(kako su se tu nasli Albanci, gde i u kom svojstvu?)

U II Balkanskom ratu ratovali su Bugari protiv Srba (ili obrnuto, svejedno) Opet,niko tu nije pominjao Albance (sem ako su se uz Bugare borili protiv Srba....ili obrnuto,sto je malo verovatno....)

A posle 1945.? Albanci su imali sva moguca prava....nisu placali struju, stanarinu,bili su povlasceni u svakom pogledu,a sve republike su ih pomagale jer su bili nerazvijeni... Tito je kumovao svakom 13. detetu koje se rodi u jednoj porodici, a Albanci iz Albanije su se masovno doseljavali na Kosovo....

Nisam skoro prelistavala istoriju za osn.skolu...Da li se nesto u medjuvremenu promenilo?!?

Vlada M

pre 7 godina

Da bude neke vajde od naših komentara, preporučujem svima da pogledaju originalni tekst izveštaja Karnegijeve multinacionalne komisije iz 1914, umesto da uče iz novinskih članaka. Evo linka https://archive.org/details/reportofinternat00inteuoft

Napominjem, treba ga čitati u kontekstu vremena. Prvi balkanski rat bio je prvi značajniji rat u Evropi u prethodnih 50ak godina (viktorijanska era, belle epoque). U međuvremenu jako je iznapredovala tehnologija ubijanja i logistike, uključujući motorne kamione, brzo pokretnu artiljeriju i čak avijaciju koja je tada verovatno i prvi put upotrebljena u ratovanju. Tu je za pola godine poginulo preko pola miliona ljudi, od toga dobar deo već na samom početku, što je do tada bilo neviđeno, kao i toliko stradanje civila. U tom kontekstu treba čitati kada se govori o užasima. Već do 1918 sve je izgledalo drugačije, sve sile iz komisije su počinile daleko veće užase,. Bez pravdanja bilo koga, govorim samo o terminologiji.

Objavite mi ovo da ljudi vide dokument of značaja molim vas.

јанувија

pre 7 godina

Како ће да туже Србију за геноцид у наведеном периоду када је МСП у Хагу још 2015 године у пресуди поводом тужбе Хрватске против Србије за геноцид пресудио да Србија не може бити одговорна за било које злочине почињене пре 27 априла 1992 године тј. пре проглашења СР Југославије.

Kumanovo

pre 7 godina

Ja sam vam rekao pre par dana da je Zaev pristao na razne nemoralne kompromise.Ovo je izaslo u javnost jer se ne tice samih Makedonaca a mogu da zamislim sta je sve tajno obecao Albancima.Ima makijavelisticku zelju za vlascu a to nikad nije dobro.Ovo smo mi Srbi iz Mk odavno slutili i zato smo i podrzavali Gruevskog i Vmro sve ove godine.Sa Zaevom koji zivotno zavisi od Albanaca mozemo ocekivati direktnu antisrpsku politiku pod njihovim pritiskom.Zbog podela u makedonskom birackom telu Albnaci postaju gospodari Makedonije.

Šinda

pre 7 godina

O zločinima srpske vojske, prema Albancima, tokom I-og i II-og Balkanskog rata, između ostalih, pisali su Prof. Kosta Novaković i Dimitrije Tucović. Obojica istaknute figure na srpskoj političkoj sceni početkom XX-og veka. Po tvrdnjama profesora Novakovića, srpska i crnogorska vojska je ubila oko 120.000,- Albanaca, odraslih, žena i dece. O tome je, čak zasedala i Karnegijeva komisija u Londonu. To i jeste bio jedan od glavnih razloga, zbog kojeg je stvorena Albanija, te nije dozvoljeno Srbiji da je podeli sa Grčkom i Bugarskom. Sad, što 90% Srba, ne zna svoju istoriju, to je već druga priča. p.s. Molim da mi se objavi komentar!

trn u oku

pre 7 godina

U datom periodu dva puta po četiri godine je Bugarska držala te krajeve, oba puta u okviru nemačkih vojnih koalicija.

Da li će MKD takođe tužiti i Bugarsku i Nemačku za genocid?

sumadinac

pre 7 godina

@sinda
tokom oba balkanska rata trebalo bi da je srpska vojska dnevno ubijala po 220,5 albanaca da nista drugo nije radila...
komentar ti ne pije vodu...
sto se tice pisanija dvojice "istaknutih" istoricara, to je bio vid pobune protiv tadasnje vlasti kojom su obojica bili oterani iz BGa u druge delove tadasnje Srbije...istorijska konotacija koju su oni parafrazirali potice od ucenja tzv. Prizrenske lige, koja postoji od 1878. godine...
pozdrav od Srbina koji poznaje dovoljno svoju istoriju

Duško

pre 7 godina

@ Šinda

Tačno tako. Saznao sam za to preko interneta pre koju godinu i jednom prilikom nakon toga pitao jednog starijeg čoveka koji je istoričar i piše knjige za to. Počeo je da se dere na mene i rekao mi između ostalog kako nisam Srbin.

NeleMKD

pre 7 godina

@miki У праву си брале! Када би знали који је извор, не би се ложили... Ово је десничарски лист кој шири лажи, на граници таблоидности. Тврдим вам да ово везе с везом нема. Куку што је лако наложити народ... Полако. Немојте да се ложите. Нису Македонци уопште антисрпски настроени, изузев занермарљиве мањине. Једноставно желе да сачувају добар однос са свим. А то некако тешко иде у овом регионалном контексту...

Данијел

pre 7 godina

Сви који су нападали Грујевског сад могу да виде другу "демократску" страну. Да је среће и памети да се Македонци и Срби као најближи удруже и спусте Албанце на земљу, ионако Македонија не може сама опстати.

nikola

pre 7 godina

Navodni zločini tokom Balkanskih ratova su plod Austrougarske propagande u to vreme. Pa čak je i Nacionalna Geografija objavila članak o tome. Genocida u tom periodu nije bilo. Bilo je omaložavanja i Albanci jesu bili građani drugog reda, čistili ulice, vukli robu na pijacama i sl. Ali to nije genocid.

Crna Guja

pre 7 godina

Kad nece Makedonac da se dogovori sa Makedoncem, onda neka vam Albanci kroje kapu. Prihvatite slobodno i ne brinite za Srbe. Srbi će se već snaći.

analiticar_amater

pre 7 godina

Koliko bi Srba danas bilo u Albaniji, Makedoniji i na Kosovu da nije bilo Prizrenske lige i masovnog terora nad Srbima u poslednjim decenijama Otomanskog carstva, kao i masovnih zločina nad Srbima na KiM tokom Drugog svetskog rata? Koliko bi Srba danas bilo u BiH i Hrvatskoj da nije bilo genocida, Jasenovca i Jadovna, masovnih pogroma nad Srbima u Prvom svetskom ratu i masovnog etničkog čišćenje u ovom poslednjem? Koji narod sa Balkana moze da kaže za sebe da je ostao cist kroz istoriju i da se nije ogrešio o susede? Ali samo nas optužuju za genocid ko i kad stigne, i to bez ikakvog osnova. U samom tekstu je lepo objašnjeno, Zaev će ovako naštetiti najviše samoj Makedoniji, a ja posle ovoga očekujem minimum povlačenje priznanja imena Makedonije! Braćo Makedonci, radujem se skorom raspadu vaše disfunkcionalne države.

drns

pre 7 godina

Čim Albanci proglase nezavisnost Zapadne Makedonije Srbija treba da bude prva koja će je priznati...da se zahvali Makedoncima i njihovoj politici za bratsku ljubav a u smislu recipriciteta...

CarDusanSilni

pre 7 godina

Od ustanka nad turcima,do devedesetih,ceo svet je znao za junastvo Srba,za nase oslobodilacke ratove,strategije nasih vojskovodja se izucavaju na vojnim akademijama sirom sveta,Srpska trobojka se vijorila na beloj kuci,i jos hiljadu primera ima koji pokazuju,i priznaju Srpsko herojstvo i junastvo..i drugih naroda na ovim prostorima,naravno...ali,neko bi da sve to preokrene,da nas napravi na gedocidne i najvece zlocince covecanstva...da svo junastvo i slava ustvari nije herojsko delo,vec zlocin...neverovatno..

Censored

pre 7 godina

Neverovatno..
Na kraju ce Makedonci i albanci zameniti uloge, pa ce za 50god oni traziti da budu konstitutivan narod u sopstvenoj drzavi. Jer kako su krenuli sve da im ustupaju nista nije nemoguce..

Nex

pre 7 godina

I posle kazu makedonci su nam prijatelji, pa nisam ga ja glaso nego oni.
Srbijo, use i u svoje kljuse. Samo sebe i svoje interese gledaj, nema prijatelja samo interes.

Nutricionista

pre 7 godina

Ovo bi bio glogov kolac u daljim odnosima sa drzavom koja sebe zove Makedonija. A verovatno i njen kraj, jer kada se ovako neko prodaje za malo vlasti ne moze da ocekuje da ce nesto prosperirati ni u sopstvenom narodu.

Huan Pablo Don Fernando

pre 7 godina

ja vec odavno pricam, da od makedonije i od makedonaca nema jadnijeg i bednijeg naroda, ne u evropi, nego u svetu, od naroda bez istorije, od naroda koji na silu pokusava da stvori, izmisli neku sopstvenu istoriju drugo nismo ni mogli da ocekujemo, ako je ovo zaista tacno, treba prekinuti svaki kontakt sa njima, tretirati ih onako kako i zasluzuju, i nazivati ih njihovim pravim imenom bjrm!!!!

Censored

pre 7 godina

Neverovatno..
Na kraju ce Makedonci i albanci zameniti uloge, pa ce za 50god oni traziti da budu konstitutivan narod u sopstvenoj drzavi. Jer kako su krenuli sve da im ustupaju nista nije nemoguce..

Nutricionista

pre 7 godina

Ovo bi bio glogov kolac u daljim odnosima sa drzavom koja sebe zove Makedonija. A verovatno i njen kraj, jer kada se ovako neko prodaje za malo vlasti ne moze da ocekuje da ce nesto prosperirati ni u sopstvenom narodu.

drns

pre 7 godina

Čim Albanci proglase nezavisnost Zapadne Makedonije Srbija treba da bude prva koja će je priznati...da se zahvali Makedoncima i njihovoj politici za bratsku ljubav a u smislu recipriciteta...

analiticar_amater

pre 7 godina

Koliko bi Srba danas bilo u Albaniji, Makedoniji i na Kosovu da nije bilo Prizrenske lige i masovnog terora nad Srbima u poslednjim decenijama Otomanskog carstva, kao i masovnih zločina nad Srbima na KiM tokom Drugog svetskog rata? Koliko bi Srba danas bilo u BiH i Hrvatskoj da nije bilo genocida, Jasenovca i Jadovna, masovnih pogroma nad Srbima u Prvom svetskom ratu i masovnog etničkog čišćenje u ovom poslednjem? Koji narod sa Balkana moze da kaže za sebe da je ostao cist kroz istoriju i da se nije ogrešio o susede? Ali samo nas optužuju za genocid ko i kad stigne, i to bez ikakvog osnova. U samom tekstu je lepo objašnjeno, Zaev će ovako naštetiti najviše samoj Makedoniji, a ja posle ovoga očekujem minimum povlačenje priznanja imena Makedonije! Braćo Makedonci, radujem se skorom raspadu vaše disfunkcionalne države.

Crna Guja

pre 7 godina

Kad nece Makedonac da se dogovori sa Makedoncem, onda neka vam Albanci kroje kapu. Prihvatite slobodno i ne brinite za Srbe. Srbi će se već snaći.

Huan Pablo Don Fernando

pre 7 godina

ja vec odavno pricam, da od makedonije i od makedonaca nema jadnijeg i bednijeg naroda, ne u evropi, nego u svetu, od naroda bez istorije, od naroda koji na silu pokusava da stvori, izmisli neku sopstvenu istoriju drugo nismo ni mogli da ocekujemo, ako je ovo zaista tacno, treba prekinuti svaki kontakt sa njima, tretirati ih onako kako i zasluzuju, i nazivati ih njihovim pravim imenom bjrm!!!!

trn u oku

pre 7 godina

U datom periodu dva puta po četiri godine je Bugarska držala te krajeve, oba puta u okviru nemačkih vojnih koalicija.

Da li će MKD takođe tužiti i Bugarsku i Nemačku za genocid?

Kumanovo

pre 7 godina

Ja sam vam rekao pre par dana da je Zaev pristao na razne nemoralne kompromise.Ovo je izaslo u javnost jer se ne tice samih Makedonaca a mogu da zamislim sta je sve tajno obecao Albancima.Ima makijavelisticku zelju za vlascu a to nikad nije dobro.Ovo smo mi Srbi iz Mk odavno slutili i zato smo i podrzavali Gruevskog i Vmro sve ove godine.Sa Zaevom koji zivotno zavisi od Albanaca mozemo ocekivati direktnu antisrpsku politiku pod njihovim pritiskom.Zbog podela u makedonskom birackom telu Albnaci postaju gospodari Makedonije.

sumadinac

pre 7 godina

@sinda
tokom oba balkanska rata trebalo bi da je srpska vojska dnevno ubijala po 220,5 albanaca da nista drugo nije radila...
komentar ti ne pije vodu...
sto se tice pisanija dvojice "istaknutih" istoricara, to je bio vid pobune protiv tadasnje vlasti kojom su obojica bili oterani iz BGa u druge delove tadasnje Srbije...istorijska konotacija koju su oni parafrazirali potice od ucenja tzv. Prizrenske lige, koja postoji od 1878. godine...
pozdrav od Srbina koji poznaje dovoljno svoju istoriju

CarDusanSilni

pre 7 godina

Od ustanka nad turcima,do devedesetih,ceo svet je znao za junastvo Srba,za nase oslobodilacke ratove,strategije nasih vojskovodja se izucavaju na vojnim akademijama sirom sveta,Srpska trobojka se vijorila na beloj kuci,i jos hiljadu primera ima koji pokazuju,i priznaju Srpsko herojstvo i junastvo..i drugih naroda na ovim prostorima,naravno...ali,neko bi da sve to preokrene,da nas napravi na gedocidne i najvece zlocince covecanstva...da svo junastvo i slava ustvari nije herojsko delo,vec zlocin...neverovatno..

Nex

pre 7 godina

I posle kazu makedonci su nam prijatelji, pa nisam ga ja glaso nego oni.
Srbijo, use i u svoje kljuse. Samo sebe i svoje interese gledaj, nema prijatelja samo interes.

nikola

pre 7 godina

Navodni zločini tokom Balkanskih ratova su plod Austrougarske propagande u to vreme. Pa čak je i Nacionalna Geografija objavila članak o tome. Genocida u tom periodu nije bilo. Bilo je omaložavanja i Albanci jesu bili građani drugog reda, čistili ulice, vukli robu na pijacama i sl. Ali to nije genocid.

Данијел

pre 7 godina

Сви који су нападали Грујевског сад могу да виде другу "демократску" страну. Да је среће и памети да се Македонци и Срби као најближи удруже и спусте Албанце на земљу, ионако Македонија не може сама опстати.

papa, lično

pre 7 godina

@Polako Makedonci,doci ce dana kada ce Albanci reci da je Aleksandar Makedonski bio ustvari Albanac.
(NBGD, 26. februar 2017 16:05)

Oni to već govore. takođe tvrde da je i Stefan Nemanja bio albanac, Stefan Nimani...

mary

pre 7 godina

@Sinda

Mi smo u skoli ucili da je Prvi Balkanski rat vodjen izmedju Srba i Bugara sa jedne strane,i TURSKE sa druge strane...(kako su se tu nasli Albanci, gde i u kom svojstvu?)

U II Balkanskom ratu ratovali su Bugari protiv Srba (ili obrnuto, svejedno) Opet,niko tu nije pominjao Albance (sem ako su se uz Bugare borili protiv Srba....ili obrnuto,sto je malo verovatno....)

A posle 1945.? Albanci su imali sva moguca prava....nisu placali struju, stanarinu,bili su povlasceni u svakom pogledu,a sve republike su ih pomagale jer su bili nerazvijeni... Tito je kumovao svakom 13. detetu koje se rodi u jednoj porodici, a Albanci iz Albanije su se masovno doseljavali na Kosovo....

Nisam skoro prelistavala istoriju za osn.skolu...Da li se nesto u medjuvremenu promenilo?!?

јанувија

pre 7 godina

Како ће да туже Србију за геноцид у наведеном периоду када је МСП у Хагу још 2015 године у пресуди поводом тужбе Хрватске против Србије за геноцид пресудио да Србија не може бити одговорна за било које злочине почињене пре 27 априла 1992 године тј. пре проглашења СР Југославије.

Šinda

pre 7 godina

O zločinima srpske vojske, prema Albancima, tokom I-og i II-og Balkanskog rata, između ostalih, pisali su Prof. Kosta Novaković i Dimitrije Tucović. Obojica istaknute figure na srpskoj političkoj sceni početkom XX-og veka. Po tvrdnjama profesora Novakovića, srpska i crnogorska vojska je ubila oko 120.000,- Albanaca, odraslih, žena i dece. O tome je, čak zasedala i Karnegijeva komisija u Londonu. To i jeste bio jedan od glavnih razloga, zbog kojeg je stvorena Albanija, te nije dozvoljeno Srbiji da je podeli sa Grčkom i Bugarskom. Sad, što 90% Srba, ne zna svoju istoriju, to je već druga priča. p.s. Molim da mi se objavi komentar!

NeleMKD

pre 7 godina

@miki У праву си брале! Када би знали који је извор, не би се ложили... Ово је десничарски лист кој шири лажи, на граници таблоидности. Тврдим вам да ово везе с везом нема. Куку што је лако наложити народ... Полако. Немојте да се ложите. Нису Македонци уопште антисрпски настроени, изузев занермарљиве мањине. Једноставно желе да сачувају добар однос са свим. А то некако тешко иде у овом регионалном контексту...

pola makedonka pola srpkinja

pre 7 godina

A oce srbija tuziti turke za 500 godina genocida? Ili hrvate? Ili albance? Ili.... Najbolje da se svi medjusobno potuzakaju. Kako je ovaj svet postao tako nezreo, nedostojanstven i odakle tolika zelja za manipulisanjem i prekrajanjem istorije? Umesto da iz proslih vremena naucimo lekciju i izvucemo pouku mi prepravljamo ono sto se ne moze prepraviti nikako i nikada. Plasim se kakvu ce istoriju moja deca uciti i hoce li odrastati u drustvu u kome glavna paradigma "mrzi drugog da bi voleo sebe". Jadno je ovo covecanstvo u paketu.

Milutin3000

pre 7 godina

@Vitez, Crni Gruja i ostali

Makedonske partije ne mogu da se dogovore oko vlasti jer su se, po Ohridskom sporazumu iz 2001, Makedonci obavezali da najjaca albanska partija obavezno participira u vlasti. Od tada Makedonija kao funcionalna drzava ne postoji.

igurimi jugend u svom elementu

pre 7 godina

@BeKo

A na CNN-u 1998. godine javljaju da je "100.000 Albanaca na Kosovu ubijeno od strane Srba", i da ti ne nabrajamo sve lazi koje su tada objavljivali zapadni mediji. Kao sto je nekome 1998. zarad sopstvenih interesa trebala laz sa 100.000 ubijenih tako je nekome i 1912. trebala propaganda zarad sopstvenih interesa. Tesko da ikome pada na pamet da kao neupitnu istinu predstavlja laz sa CNN-a iz 1998. godine. isto vazi i z amnoge stvari iz 192. godine.

Srbin from Spain

pre 7 godina

@Beogradjanin

Ja sam citao u to vreme Le Monde, pred bombardovanjem pisali su da "fali" 250000 Albanaca na Kosovu i da je pitanje "gde su", u smislu masovni pokolj. Toliko od mene.

Aramis

pre 7 godina

Bilo je mnogo vise srba na kosovu i njih bi bilo vise da ih nisu pre svega Turci ubijali i proterali.
1901 godine je bilo skoro 50-50 Albanaca i Srba pa onda za samo 30 godina albanci postaju oko 70odsto naroda zato sto su proterali Srbe.
Srbiji da se sudi za nešto što se desilo pre 100 godina je ludo.

mario marko del tintoreto

pre 7 godina

@BeKo

Ah da, Karnegi, Njujork Tajms i ostali. Znamo mi dovoljno o njima. Zlocina je nad muslimanima u Balkanskim ratovima je bilo ali nisu bili toliki kako je opisivano. A uz to, treba znati kako su ti isti muslimani terorisali hriscansko (dakle i srpsko) stanovnistvo tokom turske vlasti. Pogotovo su to cinili Albanci na Kosovu i Metohiji (pa je zbog toga, u periodu od 1878 do 1912 godine, oko 200 000 Srba sa Kosmeta moralo pobeci u Srbiju) i muslimani pogotovo oko Sjenice i prema Vasojevicima i to ne mnogo pre izbijanja Balkanskih ratova. Naime, to oko Sjenice i prema Vasojevicima se dogadjalo 1908 i 1909 godine.

Ivona

pre 7 godina

Knezevina Srbija je bila kolonijalna sila za vreme Balkanskih ratova.Mala i ne snalazljiva iz ratova je izlazila sve slabija i slabija.U prvom svetskom ratu je dovedena do istrebljenja.Tako veliki poraz njena intelektualna elita je pokusavala da maskira mitom o srpskom junastvu i srpskoj pravdi.Taj mit nas i dalje drzi u okovima neznanja.

anti-istorija

pre 7 godina

[link]

Evo adresa pa ko hoće da čita neka čita pa onda neka komentariše.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (BeKo, 26. februar 2017 18:38)

Dragi g-dine Beko, nacin na koji tretirate istoriju potpuno neadekvatan. Uzeli ste vrlo kratak period vremena u kome, verujem jeste bilo zlocina Srba nad albanskim zivljem na KiM (mada ne u tolikoj meri). Istorija se mora posmatrati u sirim vremenski periodima, a oni potvrdjuju cinjenicu da se od 1900.godine odnos broja srpskog i albanskog stanovnistva konstantno menjao u korist albanskog zivlja. A ako bi isli dalje u istoriju, dosli bismo do velike seobe Srba (Carnojevic) itt.
Ne postoji nacija koja nije pocinila veliki zlocin u nekom trenutku, tako da se na Vas nacin moze SVAKA nacija na svetu prikazati kao zlocinacka. To je anti-istorijski pristup jer se fokusira na trenutak, dok istorija tretira dugorocne procese.

TT

pre 7 godina

Dimitrije Tucovic, veliki protivnik svih nacionalizama mora da se okrece u svom najnovijem grobu zbog albanskih nacionalista i sovinista koji ga zloupotrebljavaju za svoju jeftinu propagandu. Nije zasluzio zaista, tako da se mole Albanci i simpatizeri da ga preskoce.

NemaLabavo

pre 7 godina

@Od ustanka nad turcima,do devedesetih,ceo svet je znao za junastvo Srba,za nase oslobodilacke ratove,strategije nasih vojskovodja se izucavaju na vojnim akademijama sirom sveta,Srpska trobojka se vijorila na beloj kuci,i jos hiljadu primera ima koji pokazuju,i priznaju Srpsko herojstvo i junastvo..i drugih naroda na ovim prostorima,naravno...ali,neko bi da sve to preokrene,da nas napravi na gedocidne i najvece zlocince covecanstva...da svo junastvo i slava ustvari nije herojsko delo,vec zlocin...neverovatno..
(CarDusanSilni, 26. februar 2017 15:57)Pozdrav Dušane! Sve što si rekao stoji i slazem se sa tobom iako se neki moji sunarodnjaci nebi sa time slozili. Po meni je najveci problem to sto se u cijeloj regiji prevelika vaznost stavlja na proslost. To odgovara samo politicarima, jer da nas ne hrane sa problemimam o proslosti, narod bi ih natjerao da se suoce sa onime sto nas ceka u buducnosti.

zappata

pre 7 godina

(Šinda, 26. februar 2017 16:05)
Tačno je da je srpska vojska počinila velike zločine. Samo je cifra od 120.000 preterana. I nije tačno da je to bio glavni razlog stvaranja Albanije, već je samo poslužio kao izgovor. Prosto, Srbija je od 1876. više nego utrostručila teritoriju i kada je stvoren Drački okrug, postala je glavni "igrač" na Balkanu, ali sa skoro pola stanovništva koje nije osećalo pripadnost Srbiji. Britanci i Italijani su "stvorili" Albaniju (gde su Albanci i živeli), ali onda nama nastaje drugi problem, što Srbija nije htela da, prema dogovoru, preda Vardarsku Makedoniju (južno od Skoplja) Bugarskoj - pa su Bugari u tri rata pokušavali da to povrate, uz ogromne žrtve.

BeKo

pre 7 godina

Njujork tajms od 31. decembra 1912. ocenjuje da su ova "užasna zverstva" rezultat promišljene politike da se istrebe muslimani. Pariski L'Humanité je objavio zvanični izveštaj francuskog konzula iz Soluna u kojem se srpske aktivnosti u Albaniji opisuju kao pljačkanje, uništavanje i pokolji.Fric Magnusen, ratni izveštač danskih novina Riget javlja: "Aktivnosti srpske vojske u Makedoniji su poprimile karakter istrebljenja albanske populacije." Rumunski lekar, dr. Leonte, u bukureštanskim novimana Adevarul od 6. januara 1913. ocenjuje da su užasi koje je video, počinjeni od srpske vojske, daleko prevazišli njegove najgore strahove. Lav Trocki, ratni dopisnik sa Balkana (kasnije čuveni vođa Crvene Armije), u ruskom listu Luč januara 1913. godine piše da "Srbi u staroj Srbiji, u svom nacionalnom poduhvatu ispravljanja onih podataka u etnološkim statistikama koji nisu na njihovu korist, jednostavno uništavaju muslimansko stanovništvo u selima, gradovima i čitavim okruzima".

Ružna prošlost pod tepihom

pre 7 godina

Kako smo radili, tako smo i prošli.
Kosovo nije izgubljeno juče, nego još pre sto godina, upravo zbog ovih zločina i diskriminacije prema drugim narodima.
Reči Dimitrija Tucovića dovoljno govore, samo se taj deo istorije uporno prikriva.

genocidna plemena

pre 7 godina

(CarDusanSilni, 26. februar 2017 15:57)
Koliko znam srpska vojska je jedina vojska na svetu koja je svoju državu, svoje majke, žene, sestre, decu,... ostavila na milost i nemilost neprijatelju(austrougarima) i pobegla preko albanskih gudura ka moru. Sreća te taj neprijatelj nije zverski nastupao prema civilnom stanovništvu, kako su potomci te "slavne srpske vojske" nastupali u Balkanskim ratovima i, I,II sv.ratu i ratovima 90-ih)Srebrnica, Prijedor,Vukovar,.....). Jedino su afrička plemena brutalnija od naših balkanskih plemena(Srbi, Hrvati, Bosanci, Albanci, Bugari....)

Internet je cudo

pre 7 godina

MSP ne moze da sudi za dogadjaje pre osnivanja UNa, tj suda kao takvog. Zato je navedena 1956 kako bibse nekako sud upak ubedio da razmatra tuzbu, naravno ako ikada bude podignuta (pre ce to Albanija da ucini). A sad da li je bez osnova, ne znam. Svakakve istorijske gradje ima (nesto su o tome komentatori pisali ovde), koja nam bas ne ide na ruku. Nije istorija jednostrana kako mi to zamisljamo. Svi nas napadali a mi se samo branili i prosirili teritoriju od Berlinskog kongresa 1878, skoro pa duplo. I to bez RS. Ne moze to bez promene etnicke strukture. Ljudi procitajte malo i sta drugi pisu. Zacudicete se.

Goran

pre 7 godina

Moj čukundeda je učestvovao u Balkanskom i 1. svetskom ratu (Pešadijski puk Hajduk Veljko, Timočka Divizija). Pričao je, bio sam klinac tada, kako u albanskim (arnautskim, kako je on govorio) i bugarskim (makedonskim) selima ni mačka nije ostala živa! Pa se vi posle pitajte zašto Srbe na Balkanu niko ne voli. Što se Tucovića tiče: čovek je bio oficir u srpskoj vojsci, služio je u svim ratovima, iako je bilo protivno njegovom ubeđenju kao socijal-demokrate. Poginuo je braneći zemlju, iako je glasao protiv ratnih kredita. Brat mu je takođe bio oficir! Uz to, postoje izveštaji CARSKIH RUSKIH lekara i izaslanika iz tog doba koji u ušli u izveštaje Carnegie Endowment (to je ona ista fondacija koja je izgradila Univerzitetsku biblioteku u Beogradu!)! I oni, Rusi, su opisali to što je Tucović pisao. Još je rekao da nam to nije trebalo, Kosovo i to, ali bilo je onih koji su to hteli. Znam da vama, velikim patriJotama, činjenice ništa ne znače, ali istina je istina! "Makedonci" su bili jednostavno Bugari i egzodus je bio strašan, to mora da se prihvati. Iz samozaštite su postali Makedonci, jer da su insistirali na tome da su Bugari, verovatno bi svi nestali!

Duško

pre 7 godina

@ Šinda

Tačno tako. Saznao sam za to preko interneta pre koju godinu i jednom prilikom nakon toga pitao jednog starijeg čoveka koji je istoričar i piše knjige za to. Počeo je da se dere na mene i rekao mi između ostalog kako nisam Srbin.

Makedonija 4ever

pre 7 godina

Makedonske partije ne mogu da se dogovore oko vlasti jer su se, po Ohridskom sporazumu iz 2001, Makedonci obavezali da najjaca albanska partija obavezno participira u vlasti. Od tada Makedonija kao funcionalna drzava ne postoji.
(Milutin3000, 26. februar 2017 18:07)

Upravo suprotno, mogli smo da marginalizujemo albanski narod i tako da rizikujemo palestinski scenario u MKD. Onda bi svaki dan imali napade i terorizam a tek tada bi Makedonija bila upitna kao drzava. Dakle mi Makedonci uvazavamo sve svoje gradjane i cuvamo mir u kuci.

mikica

pre 7 godina

posle objave da je u pitanju laž siguran sam da u Sporazumu ima nešto "smrdljivo" . Zajev nije jasno rekao šta u njemu piše. Živi bili pa videli.

Mamer N'goj

pre 7 godina

Citam komentare i vidim da vecina ovdje znaju samo istoriju koja je napisana od komunista a niko nije citao knjige koje su napisane prije II svetskog rata inace bi drugacije komentarisali.

Vlada M

pre 7 godina

Da bude neke vajde od naših komentara, preporučujem svima da pogledaju originalni tekst izveštaja Karnegijeve multinacionalne komisije iz 1914, umesto da uče iz novinskih članaka. Evo linka https://archive.org/details/reportofinternat00inteuoft

Napominjem, treba ga čitati u kontekstu vremena. Prvi balkanski rat bio je prvi značajniji rat u Evropi u prethodnih 50ak godina (viktorijanska era, belle epoque). U međuvremenu jako je iznapredovala tehnologija ubijanja i logistike, uključujući motorne kamione, brzo pokretnu artiljeriju i čak avijaciju koja je tada verovatno i prvi put upotrebljena u ratovanju. Tu je za pola godine poginulo preko pola miliona ljudi, od toga dobar deo već na samom početku, što je do tada bilo neviđeno, kao i toliko stradanje civila. U tom kontekstu treba čitati kada se govori o užasima. Već do 1918 sve je izgledalo drugačije, sve sile iz komisije su počinile daleko veće užase,. Bez pravdanja bilo koga, govorim samo o terminologiji.

Objavite mi ovo da ljudi vide dokument of značaja molim vas.

BeKo

pre 7 godina

(igurimi jugend u svom elementu, 26. februar 2017 18:42)

Ako ne veruješ stranim novinama onda pročitaj šta je pisao Dimitrije Tucović oficir srpske vojske koji je učestvovao u balkanskim ratovima i po kome je nazvan jedan od glavih trgova u Beogradu.

https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%B8_%D0%90%D0%BB%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%98%D0%B0_(%D0%94%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%98%D0%B5_%D0%A2%D1%83%D1%86%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B)

Boris

pre 7 godina

Ako će itko spasiti Makedoniju , to je Zaev jer nema Makedonije bez albanaca i on je toga svestan i ja smatram da je veoma mudar čovek ako se išta spasiti može , sada se rešavaju problemi koje su stvorili Srbija .

Miro

pre 7 godina

To je zivi dokaz da ama bas ni jedna politcka stranka na balkanu nema nikakvog ozbiljnog predloga ili bilo cega da obecaju narodu osmi istrule nacionalisticke retorike.
Sve sto je postojalo su prodali dok narod ima samo jedan izlaz a to je da bezi iz tog pakla i trazi hleb bilo gde u svetu i zato danas ti tzv. politicki lideri ceprkaju po nekoj davnoj istoriji da bi nasli jos neku izgubljenu pricu o herojstvu ili zrtvama optuzivajuci jedni druge za neke genocide.
Verovatno ce da traze neke nove delice iz istorije cak i pre osmanlijskog doba.

lalo

pre 7 godina

att " jesu bili građani drugog reda, čistili ulice, vukli robu na pijacama i sl. Ali to nije genocid."


To nije genocid ali šta je to ? Segregacija po nacionalnoj osnoviu ili šta ?

Andy

pre 7 godina

@Goran - zanimljivo, tvoj čukundeda je učestvovao u ratu koji ju trajao između 1912. i 1913!? Koliko ti imaš godina, ako ste u proteklih 100 i kusur godina rođeni čukundeda, pradeda, deda, otac i ti!? Svaka čast, 5 generacija u jednom veku. Još malo pa "Maratonci". Izvini, nije mi namera da vređam, samo mi ne zvuči realno to o čemu pišeš, pa tako ni ovaj podatak o "izvoru" na koji se pozivaš.

Beogradjanin

pre 7 godina

@igurimi jugend CNN 1998. nije javljao o 100.000 ubijenih vec 100.000 izbeglih Albanaca sa Kosova. To moze svako da proveri posto su sve te vesti dostupne na internetu. Posto je razlika povelika, nije bas jasno ko je lazljiv, CNN i drugi "zapadni mediji" ili oni koji pricaju price o njihovoj "lazljivosti".

BeKo

pre 7 godina

https://sh.m.wikipedia.org/wiki/Zlo%C4%8Dini_nad_Albancima_u_Balkanskim_ratovima

Evo adresa pa ko hoće da čita neka čita pa onda neka komentariše.

BeKo

pre 7 godina

@anti-istorija

"Istina je jedini način borbe protiv zločina. Osim dokaza da se zločin desio, istina je najmoćnije oružje za borbu da se on nikada ne ponovi'.

Jiftah Meiri

Ja ništa ne tvrdim,poslao sam linkove pa ko želi neka pročita i neka sam sudi po onome što je pročitao.
Ne znam odakle si izvukao zaključak da ja kroz jedan period posmatram celokupne narode?

trile

pre 7 godina

@(Goran, 26. februar 2017 23:11)

Upravo suprotno, izveštaji ruskih diplomata, kao Jastrebova, govore baš o teroru albanaca nad srbima. Parttija Dimitrija Tucovića-komunisti su na Drezdenskom kongresu glasali za uništenje Jugoslavije-SHS i formiranje Velike Albanije i Hrvatske, baš kako je Kominterna preporučila.

Fidel

pre 7 godina

Ljudi ne palite se bezveze. Posle 1918 nastaje SHS i tu nema mesta tuzbi protiv Srbije,a pre toga je bilo mnogo ratnih stanja gde nije moguce vise utvrditi ko koga i kada ubija. Nikome ne pada na pamet da se bavi ovakvim stvarima na Zapadu,jer su oni ubijali milionske cifre po svojim kolonijama krajem 19 i pocetkom 20 veka.Zao mi je svih zrtava ali i mi ih imamo mnogo za onih 400 godina pre toga.
Jedina dobra stvar je konacno pipanje pulsa BJR Makedonije prema Srbiji,posle priznavanja Kosova i fijaska oko UNESKO ovo bi bila zadnja kap naseg strpljenja i prilika da se oduzimo Grcima za sve sto su za nas kao narod ucinili,pored toga fina prilika da se dodatno poboljsaju odnosi sa Bugarima i Albancima. Makedonci ne shvataju da je Srbija jedina drzava koja ih podrzava da budu drzava i nacija. Ali na zalost oni to izgleda koriste i ubadaju laktom na svaku priliku. Mozda je ovo sansa da mi njih malo zrtvujemo.Pozdrav.

IP

pre 7 godina

@genocidna plemena
"Sreća te taj neprijatelj nije zverski nastupao prema civilnom stanovništvu"
650 hiljada civilnih žrtava je imala Srbija u I svetskom ratu.
Pogledati na Vikipediji - Zločini austrougarske i bugarske vojske u Srbiji (1914—1918).

Nikola

pre 7 godina

Jedni kazu ovo, drugi kazu ono. U istinu nikad necemo saznati pravu istinu vec sasvim levo nesto. Ne razumem kako neko baci kosku pa izbije incident neki. Jel su to ljudi glupi ili sta? Zar smo toliko alavi pa za par stotina e se prodamo da bi napravili neki incident (bilo koji narod). Zasto ne mislimo svojom glavom umesto da nam mazu oci. A te ce kad tad to da stigne. Toliko je nevinog naroda poginulo da se ne moze opisati recima tuga i bol njihovim najblizima. Daj te budite slozni ne dozvolite jednoj Americi, Nemackoj, Rusiji itd da odredjuju kako cemo ziveti jer od toga patimo pa ajde da kazem 20 i kusur godina. Smorio sam, al sta cu, imao sam zelju napisati svoje misljenje. Pozdrav i prijatan dan vam zelim.

Milovan

pre 7 godina

Ne lazite za Dimitrija Tucovica, ne podmecite navodne linkove koji ne vode nigde (prvi) ili vode do "balkanse opservatorije za ljudska prava u Londonu" (drugi). Ne ucite istoriju sa tvitera. Ne izmisljajte zverstva koja nisu postojala. Ima ih dosta koja zaista jesu, ne treba izmisljati. Balkanski ratovi jesu ljaga na srpskim politicarima, ali su bili I ostace ponos srpske vojske I potvrde da je uvek I svuda bila cestita.

genocidna plemena

pre 7 godina

Gde sam ja tvrdio da nije bilo zverstava????!!!!. Ja sam naglasio da nema brutalnijih zverstava nego što su zverstva naših plemena između sebe i nijedno naše pleme nema moralno pravo da se hvali slavnom tradicijom svoje vojske, bar u moralnom smislu kodeksa ratovanja

Šinda

pre 7 godina

O zločinima srpske vojske, prema Albancima, tokom I-og i II-og Balkanskog rata, između ostalih, pisali su Prof. Kosta Novaković i Dimitrije Tucović. Obojica istaknute figure na srpskoj političkoj sceni početkom XX-og veka. Po tvrdnjama profesora Novakovića, srpska i crnogorska vojska je ubila oko 120.000,- Albanaca, odraslih, žena i dece. O tome je, čak zasedala i Karnegijeva komisija u Londonu. To i jeste bio jedan od glavnih razloga, zbog kojeg je stvorena Albanija, te nije dozvoljeno Srbiji da je podeli sa Grčkom i Bugarskom. Sad, što 90% Srba, ne zna svoju istoriju, to je već druga priča. p.s. Molim da mi se objavi komentar!

Duško

pre 7 godina

@ Šinda

Tačno tako. Saznao sam za to preko interneta pre koju godinu i jednom prilikom nakon toga pitao jednog starijeg čoveka koji je istoričar i piše knjige za to. Počeo je da se dere na mene i rekao mi između ostalog kako nisam Srbin.

Ivona

pre 7 godina

Knezevina Srbija je bila kolonijalna sila za vreme Balkanskih ratova.Mala i ne snalazljiva iz ratova je izlazila sve slabija i slabija.U prvom svetskom ratu je dovedena do istrebljenja.Tako veliki poraz njena intelektualna elita je pokusavala da maskira mitom o srpskom junastvu i srpskoj pravdi.Taj mit nas i dalje drzi u okovima neznanja.

genocidna plemena

pre 7 godina

(CarDusanSilni, 26. februar 2017 15:57)
Koliko znam srpska vojska je jedina vojska na svetu koja je svoju državu, svoje majke, žene, sestre, decu,... ostavila na milost i nemilost neprijatelju(austrougarima) i pobegla preko albanskih gudura ka moru. Sreća te taj neprijatelj nije zverski nastupao prema civilnom stanovništvu, kako su potomci te "slavne srpske vojske" nastupali u Balkanskim ratovima i, I,II sv.ratu i ratovima 90-ih)Srebrnica, Prijedor,Vukovar,.....). Jedino su afrička plemena brutalnija od naših balkanskih plemena(Srbi, Hrvati, Bosanci, Albanci, Bugari....)

BeKo

pre 7 godina

Njujork tajms od 31. decembra 1912. ocenjuje da su ova "užasna zverstva" rezultat promišljene politike da se istrebe muslimani. Pariski L'Humanité je objavio zvanični izveštaj francuskog konzula iz Soluna u kojem se srpske aktivnosti u Albaniji opisuju kao pljačkanje, uništavanje i pokolji.Fric Magnusen, ratni izveštač danskih novina Riget javlja: "Aktivnosti srpske vojske u Makedoniji su poprimile karakter istrebljenja albanske populacije." Rumunski lekar, dr. Leonte, u bukureštanskim novimana Adevarul od 6. januara 1913. ocenjuje da su užasi koje je video, počinjeni od srpske vojske, daleko prevazišli njegove najgore strahove. Lav Trocki, ratni dopisnik sa Balkana (kasnije čuveni vođa Crvene Armije), u ruskom listu Luč januara 1913. godine piše da "Srbi u staroj Srbiji, u svom nacionalnom poduhvatu ispravljanja onih podataka u etnološkim statistikama koji nisu na njihovu korist, jednostavno uništavaju muslimansko stanovništvo u selima, gradovima i čitavim okruzima".

lalo

pre 7 godina

att " jesu bili građani drugog reda, čistili ulice, vukli robu na pijacama i sl. Ali to nije genocid."


To nije genocid ali šta je to ? Segregacija po nacionalnoj osnoviu ili šta ?

Boris

pre 7 godina

Ako će itko spasiti Makedoniju , to je Zaev jer nema Makedonije bez albanaca i on je toga svestan i ja smatram da je veoma mudar čovek ako se išta spasiti može , sada se rešavaju problemi koje su stvorili Srbija .

Ružna prošlost pod tepihom

pre 7 godina

Kako smo radili, tako smo i prošli.
Kosovo nije izgubljeno juče, nego još pre sto godina, upravo zbog ovih zločina i diskriminacije prema drugim narodima.
Reči Dimitrija Tucovića dovoljno govore, samo se taj deo istorije uporno prikriva.

Goran

pre 7 godina

Moj čukundeda je učestvovao u Balkanskom i 1. svetskom ratu (Pešadijski puk Hajduk Veljko, Timočka Divizija). Pričao je, bio sam klinac tada, kako u albanskim (arnautskim, kako je on govorio) i bugarskim (makedonskim) selima ni mačka nije ostala živa! Pa se vi posle pitajte zašto Srbe na Balkanu niko ne voli. Što se Tucovića tiče: čovek je bio oficir u srpskoj vojsci, služio je u svim ratovima, iako je bilo protivno njegovom ubeđenju kao socijal-demokrate. Poginuo je braneći zemlju, iako je glasao protiv ratnih kredita. Brat mu je takođe bio oficir! Uz to, postoje izveštaji CARSKIH RUSKIH lekara i izaslanika iz tog doba koji u ušli u izveštaje Carnegie Endowment (to je ona ista fondacija koja je izgradila Univerzitetsku biblioteku u Beogradu!)! I oni, Rusi, su opisali to što je Tucović pisao. Još je rekao da nam to nije trebalo, Kosovo i to, ali bilo je onih koji su to hteli. Znam da vama, velikim patriJotama, činjenice ništa ne znače, ali istina je istina! "Makedonci" su bili jednostavno Bugari i egzodus je bio strašan, to mora da se prihvati. Iz samozaštite su postali Makedonci, jer da su insistirali na tome da su Bugari, verovatno bi svi nestali!

BeKo

pre 7 godina

(igurimi jugend u svom elementu, 26. februar 2017 18:42)

Ako ne veruješ stranim novinama onda pročitaj šta je pisao Dimitrije Tucović oficir srpske vojske koji je učestvovao u balkanskim ratovima i po kome je nazvan jedan od glavih trgova u Beogradu.

https://sr.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%B8_%D0%90%D0%BB%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%98%D0%B0_(%D0%94%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%98%D0%B5_%D0%A2%D1%83%D1%86%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B)

Makedonija 4ever

pre 7 godina

Makedonske partije ne mogu da se dogovore oko vlasti jer su se, po Ohridskom sporazumu iz 2001, Makedonci obavezali da najjaca albanska partija obavezno participira u vlasti. Od tada Makedonija kao funcionalna drzava ne postoji.
(Milutin3000, 26. februar 2017 18:07)

Upravo suprotno, mogli smo da marginalizujemo albanski narod i tako da rizikujemo palestinski scenario u MKD. Onda bi svaki dan imali napade i terorizam a tek tada bi Makedonija bila upitna kao drzava. Dakle mi Makedonci uvazavamo sve svoje gradjane i cuvamo mir u kuci.

Huan Pablo Don Fernando

pre 7 godina

ja vec odavno pricam, da od makedonije i od makedonaca nema jadnijeg i bednijeg naroda, ne u evropi, nego u svetu, od naroda bez istorije, od naroda koji na silu pokusava da stvori, izmisli neku sopstvenu istoriju drugo nismo ni mogli da ocekujemo, ako je ovo zaista tacno, treba prekinuti svaki kontakt sa njima, tretirati ih onako kako i zasluzuju, i nazivati ih njihovim pravim imenom bjrm!!!!

Beogradjanin

pre 7 godina

@igurimi jugend CNN 1998. nije javljao o 100.000 ubijenih vec 100.000 izbeglih Albanaca sa Kosova. To moze svako da proveri posto su sve te vesti dostupne na internetu. Posto je razlika povelika, nije bas jasno ko je lazljiv, CNN i drugi "zapadni mediji" ili oni koji pricaju price o njihovoj "lazljivosti".

BeKo

pre 7 godina

https://sh.m.wikipedia.org/wiki/Zlo%C4%8Dini_nad_Albancima_u_Balkanskim_ratovima

Evo adresa pa ko hoće da čita neka čita pa onda neka komentariše.

Mamer N'goj

pre 7 godina

Citam komentare i vidim da vecina ovdje znaju samo istoriju koja je napisana od komunista a niko nije citao knjige koje su napisane prije II svetskog rata inace bi drugacije komentarisali.

NeleMKD

pre 7 godina

@miki У праву си брале! Када би знали који је извор, не би се ложили... Ово је десничарски лист кој шири лажи, на граници таблоидности. Тврдим вам да ово везе с везом нема. Куку што је лако наложити народ... Полако. Немојте да се ложите. Нису Македонци уопште антисрпски настроени, изузев занермарљиве мањине. Једноставно желе да сачувају добар однос са свим. А то некако тешко иде у овом регионалном контексту...

Internet je cudo

pre 7 godina

MSP ne moze da sudi za dogadjaje pre osnivanja UNa, tj suda kao takvog. Zato je navedena 1956 kako bibse nekako sud upak ubedio da razmatra tuzbu, naravno ako ikada bude podignuta (pre ce to Albanija da ucini). A sad da li je bez osnova, ne znam. Svakakve istorijske gradje ima (nesto su o tome komentatori pisali ovde), koja nam bas ne ide na ruku. Nije istorija jednostrana kako mi to zamisljamo. Svi nas napadali a mi se samo branili i prosirili teritoriju od Berlinskog kongresa 1878, skoro pa duplo. I to bez RS. Ne moze to bez promene etnicke strukture. Ljudi procitajte malo i sta drugi pisu. Zacudicete se.

analiticar_amater

pre 7 godina

Koliko bi Srba danas bilo u Albaniji, Makedoniji i na Kosovu da nije bilo Prizrenske lige i masovnog terora nad Srbima u poslednjim decenijama Otomanskog carstva, kao i masovnih zločina nad Srbima na KiM tokom Drugog svetskog rata? Koliko bi Srba danas bilo u BiH i Hrvatskoj da nije bilo genocida, Jasenovca i Jadovna, masovnih pogroma nad Srbima u Prvom svetskom ratu i masovnog etničkog čišćenje u ovom poslednjem? Koji narod sa Balkana moze da kaže za sebe da je ostao cist kroz istoriju i da se nije ogrešio o susede? Ali samo nas optužuju za genocid ko i kad stigne, i to bez ikakvog osnova. U samom tekstu je lepo objašnjeno, Zaev će ovako naštetiti najviše samoj Makedoniji, a ja posle ovoga očekujem minimum povlačenje priznanja imena Makedonije! Braćo Makedonci, radujem se skorom raspadu vaše disfunkcionalne države.

sumadinac

pre 7 godina

@sinda
tokom oba balkanska rata trebalo bi da je srpska vojska dnevno ubijala po 220,5 albanaca da nista drugo nije radila...
komentar ti ne pije vodu...
sto se tice pisanija dvojice "istaknutih" istoricara, to je bio vid pobune protiv tadasnje vlasti kojom su obojica bili oterani iz BGa u druge delove tadasnje Srbije...istorijska konotacija koju su oni parafrazirali potice od ucenja tzv. Prizrenske lige, koja postoji od 1878. godine...
pozdrav od Srbina koji poznaje dovoljno svoju istoriju

drns

pre 7 godina

Čim Albanci proglase nezavisnost Zapadne Makedonije Srbija treba da bude prva koja će je priznati...da se zahvali Makedoncima i njihovoj politici za bratsku ljubav a u smislu recipriciteta...

Vlada M

pre 7 godina

Da bude neke vajde od naših komentara, preporučujem svima da pogledaju originalni tekst izveštaja Karnegijeve multinacionalne komisije iz 1914, umesto da uče iz novinskih članaka. Evo linka https://archive.org/details/reportofinternat00inteuoft

Napominjem, treba ga čitati u kontekstu vremena. Prvi balkanski rat bio je prvi značajniji rat u Evropi u prethodnih 50ak godina (viktorijanska era, belle epoque). U međuvremenu jako je iznapredovala tehnologija ubijanja i logistike, uključujući motorne kamione, brzo pokretnu artiljeriju i čak avijaciju koja je tada verovatno i prvi put upotrebljena u ratovanju. Tu je za pola godine poginulo preko pola miliona ljudi, od toga dobar deo već na samom početku, što je do tada bilo neviđeno, kao i toliko stradanje civila. U tom kontekstu treba čitati kada se govori o užasima. Već do 1918 sve je izgledalo drugačije, sve sile iz komisije su počinile daleko veće užase,. Bez pravdanja bilo koga, govorim samo o terminologiji.

Objavite mi ovo da ljudi vide dokument of značaja molim vas.

mary

pre 7 godina

@Sinda

Mi smo u skoli ucili da je Prvi Balkanski rat vodjen izmedju Srba i Bugara sa jedne strane,i TURSKE sa druge strane...(kako su se tu nasli Albanci, gde i u kom svojstvu?)

U II Balkanskom ratu ratovali su Bugari protiv Srba (ili obrnuto, svejedno) Opet,niko tu nije pominjao Albance (sem ako su se uz Bugare borili protiv Srba....ili obrnuto,sto je malo verovatno....)

A posle 1945.? Albanci su imali sva moguca prava....nisu placali struju, stanarinu,bili su povlasceni u svakom pogledu,a sve republike su ih pomagale jer su bili nerazvijeni... Tito je kumovao svakom 13. detetu koje se rodi u jednoj porodici, a Albanci iz Albanije su se masovno doseljavali na Kosovo....

Nisam skoro prelistavala istoriju za osn.skolu...Da li se nesto u medjuvremenu promenilo?!?

CarDusanSilni

pre 7 godina

Od ustanka nad turcima,do devedesetih,ceo svet je znao za junastvo Srba,za nase oslobodilacke ratove,strategije nasih vojskovodja se izucavaju na vojnim akademijama sirom sveta,Srpska trobojka se vijorila na beloj kuci,i jos hiljadu primera ima koji pokazuju,i priznaju Srpsko herojstvo i junastvo..i drugih naroda na ovim prostorima,naravno...ali,neko bi da sve to preokrene,da nas napravi na gedocidne i najvece zlocince covecanstva...da svo junastvo i slava ustvari nije herojsko delo,vec zlocin...neverovatno..

nikola

pre 7 godina

Navodni zločini tokom Balkanskih ratova su plod Austrougarske propagande u to vreme. Pa čak je i Nacionalna Geografija objavila članak o tome. Genocida u tom periodu nije bilo. Bilo je omaložavanja i Albanci jesu bili građani drugog reda, čistili ulice, vukli robu na pijacama i sl. Ali to nije genocid.

Данијел

pre 7 godina

Сви који су нападали Грујевског сад могу да виде другу "демократску" страну. Да је среће и памети да се Македонци и Срби као најближи удруже и спусте Албанце на земљу, ионако Македонија не може сама опстати.

BeKo

pre 7 godina

@anti-istorija

"Istina je jedini način borbe protiv zločina. Osim dokaza da se zločin desio, istina je najmoćnije oružje za borbu da se on nikada ne ponovi'.

Jiftah Meiri

Ja ništa ne tvrdim,poslao sam linkove pa ko želi neka pročita i neka sam sudi po onome što je pročitao.
Ne znam odakle si izvukao zaključak da ja kroz jedan period posmatram celokupne narode?

Andy

pre 7 godina

@Goran - zanimljivo, tvoj čukundeda je učestvovao u ratu koji ju trajao između 1912. i 1913!? Koliko ti imaš godina, ako ste u proteklih 100 i kusur godina rođeni čukundeda, pradeda, deda, otac i ti!? Svaka čast, 5 generacija u jednom veku. Još malo pa "Maratonci". Izvini, nije mi namera da vređam, samo mi ne zvuči realno to o čemu pišeš, pa tako ni ovaj podatak o "izvoru" na koji se pozivaš.

Aramis

pre 7 godina

Bilo je mnogo vise srba na kosovu i njih bi bilo vise da ih nisu pre svega Turci ubijali i proterali.
1901 godine je bilo skoro 50-50 Albanaca i Srba pa onda za samo 30 godina albanci postaju oko 70odsto naroda zato sto su proterali Srbe.
Srbiji da se sudi za nešto što se desilo pre 100 godina je ludo.

TT

pre 7 godina

Dimitrije Tucovic, veliki protivnik svih nacionalizama mora da se okrece u svom najnovijem grobu zbog albanskih nacionalista i sovinista koji ga zloupotrebljavaju za svoju jeftinu propagandu. Nije zasluzio zaista, tako da se mole Albanci i simpatizeri da ga preskoce.

anti-istorija

pre 7 godina

[link]

Evo adresa pa ko hoće da čita neka čita pa onda neka komentariše.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (BeKo, 26. februar 2017 18:38)

Dragi g-dine Beko, nacin na koji tretirate istoriju potpuno neadekvatan. Uzeli ste vrlo kratak period vremena u kome, verujem jeste bilo zlocina Srba nad albanskim zivljem na KiM (mada ne u tolikoj meri). Istorija se mora posmatrati u sirim vremenski periodima, a oni potvrdjuju cinjenicu da se od 1900.godine odnos broja srpskog i albanskog stanovnistva konstantno menjao u korist albanskog zivlja. A ako bi isli dalje u istoriju, dosli bismo do velike seobe Srba (Carnojevic) itt.
Ne postoji nacija koja nije pocinila veliki zlocin u nekom trenutku, tako da se na Vas nacin moze SVAKA nacija na svetu prikazati kao zlocinacka. To je anti-istorijski pristup jer se fokusira na trenutak, dok istorija tretira dugorocne procese.

igurimi jugend u svom elementu

pre 7 godina

@BeKo

A na CNN-u 1998. godine javljaju da je "100.000 Albanaca na Kosovu ubijeno od strane Srba", i da ti ne nabrajamo sve lazi koje su tada objavljivali zapadni mediji. Kao sto je nekome 1998. zarad sopstvenih interesa trebala laz sa 100.000 ubijenih tako je nekome i 1912. trebala propaganda zarad sopstvenih interesa. Tesko da ikome pada na pamet da kao neupitnu istinu predstavlja laz sa CNN-a iz 1998. godine. isto vazi i z amnoge stvari iz 192. godine.

mario marko del tintoreto

pre 7 godina

@BeKo

Ah da, Karnegi, Njujork Tajms i ostali. Znamo mi dovoljno o njima. Zlocina je nad muslimanima u Balkanskim ratovima je bilo ali nisu bili toliki kako je opisivano. A uz to, treba znati kako su ti isti muslimani terorisali hriscansko (dakle i srpsko) stanovnistvo tokom turske vlasti. Pogotovo su to cinili Albanci na Kosovu i Metohiji (pa je zbog toga, u periodu od 1878 do 1912 godine, oko 200 000 Srba sa Kosmeta moralo pobeci u Srbiju) i muslimani pogotovo oko Sjenice i prema Vasojevicima i to ne mnogo pre izbijanja Balkanskih ratova. Naime, to oko Sjenice i prema Vasojevicima se dogadjalo 1908 i 1909 godine.

Crna Guja

pre 7 godina

Kad nece Makedonac da se dogovori sa Makedoncem, onda neka vam Albanci kroje kapu. Prihvatite slobodno i ne brinite za Srbe. Srbi će se već snaći.

zappata

pre 7 godina

(Šinda, 26. februar 2017 16:05)
Tačno je da je srpska vojska počinila velike zločine. Samo je cifra od 120.000 preterana. I nije tačno da je to bio glavni razlog stvaranja Albanije, već je samo poslužio kao izgovor. Prosto, Srbija je od 1876. više nego utrostručila teritoriju i kada je stvoren Drački okrug, postala je glavni "igrač" na Balkanu, ali sa skoro pola stanovništva koje nije osećalo pripadnost Srbiji. Britanci i Italijani su "stvorili" Albaniju (gde su Albanci i živeli), ali onda nama nastaje drugi problem, što Srbija nije htela da, prema dogovoru, preda Vardarsku Makedoniju (južno od Skoplja) Bugarskoj - pa su Bugari u tri rata pokušavali da to povrate, uz ogromne žrtve.

Srbin from Spain

pre 7 godina

@Beogradjanin

Ja sam citao u to vreme Le Monde, pred bombardovanjem pisali su da "fali" 250000 Albanaca na Kosovu i da je pitanje "gde su", u smislu masovni pokolj. Toliko od mene.

Kumanovo

pre 7 godina

Ja sam vam rekao pre par dana da je Zaev pristao na razne nemoralne kompromise.Ovo je izaslo u javnost jer se ne tice samih Makedonaca a mogu da zamislim sta je sve tajno obecao Albancima.Ima makijavelisticku zelju za vlascu a to nikad nije dobro.Ovo smo mi Srbi iz Mk odavno slutili i zato smo i podrzavali Gruevskog i Vmro sve ove godine.Sa Zaevom koji zivotno zavisi od Albanaca mozemo ocekivati direktnu antisrpsku politiku pod njihovim pritiskom.Zbog podela u makedonskom birackom telu Albnaci postaju gospodari Makedonije.

Nex

pre 7 godina

I posle kazu makedonci su nam prijatelji, pa nisam ga ja glaso nego oni.
Srbijo, use i u svoje kljuse. Samo sebe i svoje interese gledaj, nema prijatelja samo interes.

Censored

pre 7 godina

Neverovatno..
Na kraju ce Makedonci i albanci zameniti uloge, pa ce za 50god oni traziti da budu konstitutivan narod u sopstvenoj drzavi. Jer kako su krenuli sve da im ustupaju nista nije nemoguce..

NemaLabavo

pre 7 godina

@Od ustanka nad turcima,do devedesetih,ceo svet je znao za junastvo Srba,za nase oslobodilacke ratove,strategije nasih vojskovodja se izucavaju na vojnim akademijama sirom sveta,Srpska trobojka se vijorila na beloj kuci,i jos hiljadu primera ima koji pokazuju,i priznaju Srpsko herojstvo i junastvo..i drugih naroda na ovim prostorima,naravno...ali,neko bi da sve to preokrene,da nas napravi na gedocidne i najvece zlocince covecanstva...da svo junastvo i slava ustvari nije herojsko delo,vec zlocin...neverovatno..
(CarDusanSilni, 26. februar 2017 15:57)Pozdrav Dušane! Sve što si rekao stoji i slazem se sa tobom iako se neki moji sunarodnjaci nebi sa time slozili. Po meni je najveci problem to sto se u cijeloj regiji prevelika vaznost stavlja na proslost. To odgovara samo politicarima, jer da nas ne hrane sa problemimam o proslosti, narod bi ih natjerao da se suoce sa onime sto nas ceka u buducnosti.

trn u oku

pre 7 godina

U datom periodu dva puta po četiri godine je Bugarska držala te krajeve, oba puta u okviru nemačkih vojnih koalicija.

Da li će MKD takođe tužiti i Bugarsku i Nemačku za genocid?

Milutin3000

pre 7 godina

@Vitez, Crni Gruja i ostali

Makedonske partije ne mogu da se dogovore oko vlasti jer su se, po Ohridskom sporazumu iz 2001, Makedonci obavezali da najjaca albanska partija obavezno participira u vlasti. Od tada Makedonija kao funcionalna drzava ne postoji.

Nutricionista

pre 7 godina

Ovo bi bio glogov kolac u daljim odnosima sa drzavom koja sebe zove Makedonija. A verovatno i njen kraj, jer kada se ovako neko prodaje za malo vlasti ne moze da ocekuje da ce nesto prosperirati ni u sopstvenom narodu.

pola makedonka pola srpkinja

pre 7 godina

A oce srbija tuziti turke za 500 godina genocida? Ili hrvate? Ili albance? Ili.... Najbolje da se svi medjusobno potuzakaju. Kako je ovaj svet postao tako nezreo, nedostojanstven i odakle tolika zelja za manipulisanjem i prekrajanjem istorije? Umesto da iz proslih vremena naucimo lekciju i izvucemo pouku mi prepravljamo ono sto se ne moze prepraviti nikako i nikada. Plasim se kakvu ce istoriju moja deca uciti i hoce li odrastati u drustvu u kome glavna paradigma "mrzi drugog da bi voleo sebe". Jadno je ovo covecanstvo u paketu.

јанувија

pre 7 godina

Како ће да туже Србију за геноцид у наведеном периоду када је МСП у Хагу још 2015 године у пресуди поводом тужбе Хрватске против Србије за геноцид пресудио да Србија не може бити одговорна за било које злочине почињене пре 27 априла 1992 године тј. пре проглашења СР Југославије.

mikica

pre 7 godina

posle objave da je u pitanju laž siguran sam da u Sporazumu ima nešto "smrdljivo" . Zajev nije jasno rekao šta u njemu piše. Živi bili pa videli.

papa, lično

pre 7 godina

@Polako Makedonci,doci ce dana kada ce Albanci reci da je Aleksandar Makedonski bio ustvari Albanac.
(NBGD, 26. februar 2017 16:05)

Oni to već govore. takođe tvrde da je i Stefan Nemanja bio albanac, Stefan Nimani...

Fidel

pre 7 godina

Ljudi ne palite se bezveze. Posle 1918 nastaje SHS i tu nema mesta tuzbi protiv Srbije,a pre toga je bilo mnogo ratnih stanja gde nije moguce vise utvrditi ko koga i kada ubija. Nikome ne pada na pamet da se bavi ovakvim stvarima na Zapadu,jer su oni ubijali milionske cifre po svojim kolonijama krajem 19 i pocetkom 20 veka.Zao mi je svih zrtava ali i mi ih imamo mnogo za onih 400 godina pre toga.
Jedina dobra stvar je konacno pipanje pulsa BJR Makedonije prema Srbiji,posle priznavanja Kosova i fijaska oko UNESKO ovo bi bila zadnja kap naseg strpljenja i prilika da se oduzimo Grcima za sve sto su za nas kao narod ucinili,pored toga fina prilika da se dodatno poboljsaju odnosi sa Bugarima i Albancima. Makedonci ne shvataju da je Srbija jedina drzava koja ih podrzava da budu drzava i nacija. Ali na zalost oni to izgleda koriste i ubadaju laktom na svaku priliku. Mozda je ovo sansa da mi njih malo zrtvujemo.Pozdrav.

trile

pre 7 godina

@(Goran, 26. februar 2017 23:11)

Upravo suprotno, izveštaji ruskih diplomata, kao Jastrebova, govore baš o teroru albanaca nad srbima. Parttija Dimitrija Tucovića-komunisti su na Drezdenskom kongresu glasali za uništenje Jugoslavije-SHS i formiranje Velike Albanije i Hrvatske, baš kako je Kominterna preporučila.

Miro

pre 7 godina

To je zivi dokaz da ama bas ni jedna politcka stranka na balkanu nema nikakvog ozbiljnog predloga ili bilo cega da obecaju narodu osmi istrule nacionalisticke retorike.
Sve sto je postojalo su prodali dok narod ima samo jedan izlaz a to je da bezi iz tog pakla i trazi hleb bilo gde u svetu i zato danas ti tzv. politicki lideri ceprkaju po nekoj davnoj istoriji da bi nasli jos neku izgubljenu pricu o herojstvu ili zrtvama optuzivajuci jedni druge za neke genocide.
Verovatno ce da traze neke nove delice iz istorije cak i pre osmanlijskog doba.

genocidna plemena

pre 7 godina

Gde sam ja tvrdio da nije bilo zverstava????!!!!. Ja sam naglasio da nema brutalnijih zverstava nego što su zverstva naših plemena između sebe i nijedno naše pleme nema moralno pravo da se hvali slavnom tradicijom svoje vojske, bar u moralnom smislu kodeksa ratovanja

Nikola

pre 7 godina

Jedni kazu ovo, drugi kazu ono. U istinu nikad necemo saznati pravu istinu vec sasvim levo nesto. Ne razumem kako neko baci kosku pa izbije incident neki. Jel su to ljudi glupi ili sta? Zar smo toliko alavi pa za par stotina e se prodamo da bi napravili neki incident (bilo koji narod). Zasto ne mislimo svojom glavom umesto da nam mazu oci. A te ce kad tad to da stigne. Toliko je nevinog naroda poginulo da se ne moze opisati recima tuga i bol njihovim najblizima. Daj te budite slozni ne dozvolite jednoj Americi, Nemackoj, Rusiji itd da odredjuju kako cemo ziveti jer od toga patimo pa ajde da kazem 20 i kusur godina. Smorio sam, al sta cu, imao sam zelju napisati svoje misljenje. Pozdrav i prijatan dan vam zelim.

Milovan

pre 7 godina

Ne lazite za Dimitrija Tucovica, ne podmecite navodne linkove koji ne vode nigde (prvi) ili vode do "balkanse opservatorije za ljudska prava u Londonu" (drugi). Ne ucite istoriju sa tvitera. Ne izmisljajte zverstva koja nisu postojala. Ima ih dosta koja zaista jesu, ne treba izmisljati. Balkanski ratovi jesu ljaga na srpskim politicarima, ali su bili I ostace ponos srpske vojske I potvrde da je uvek I svuda bila cestita.

IP

pre 7 godina

@genocidna plemena
"Sreća te taj neprijatelj nije zverski nastupao prema civilnom stanovništvu"
650 hiljada civilnih žrtava je imala Srbija u I svetskom ratu.
Pogledati na Vikipediji - Zločini austrougarske i bugarske vojske u Srbiji (1914—1918).