Utorak, 03.11.2015.

14:27

Patrijarh: Ako bude sile, i silom za KiM

Srpski patrijarh Irinej rekao je da smo svi dužni da dignemo glas u zaštiti KiM i da "ako sila to uzme, moramo učiniti sve da, milom ili silom, to vratimo".

Izvor: Tanjug

Patrijarh: Ako bude sile, i silom za KiM IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

226 Komentari

Sortiraj po:

Klaus

pre 8 godina

Jedini pravi poglavar crkve nase je pokojni dusom veliki i srcem , njegova svetost Patrijah Pavle !!Ostali su smesni i treba da se stide sta pricaju i rade .....

maloletni radoznalac

pre 8 godina

Ljudi moji, pa zar da toliko kudite coveka koji za vecinu nas dodje moralni div, a da ne shvatate koji je uistinu znacaj patrijarha i sta je to sto mu daje za pravo da daje ovakve izjave?
Sta je drugo objedinjavalo rasparcan srpski narod vekovima, ako nije pravoslavlje? Sta je ocuvalo srpstvo ako nije vera i jezik? Zar nije cela vojska pricescena i sa verom u Boga branila svetu zemlju jos 1389, i ranije?
Oni koji su u veri bili slabi izgubili su srpske korene (tako danas imamo Bosnjake, a u sustini islamizovane Srbe), a zbog onih koji su slabi danas, u Novom Pazaru (Raska, deo stare nemanjicke Srbije) paradiraju neke zelene uniforme.
Vasi ocevi, vasa krv(!!!), ostavljali su kosti od 1804 do 1913 u borbi za oslobodjenje svete srpske zemlje, a sada se te iste kosti prevrcu od muke.
Cak i sama rec Metohija znaci crkveni posed, i tu stoje manastiri koji su i po citav vek stariji od Kristofera Kolumba!

Pa da li vi shvatate kolika je kriza srpstva u pitanju kada jedan boziji sluga na ovakav nacin skrece paznju na nepravdu i otimacinu?
Iz stavova vecine komentara vidim da je Srbin tiho priznao nezavisno Kosovo (bas se pitam zasto ne stoji i Metohija u imenu "drzave" :) ), i mogu samo da vam porucim da su vase povijene kicme odvratan uzor nama mladima, koji smo vec potomci neuspelih revolucija.

Pre nego sto me proglasite za verskog fanatika - sebe smatram agnostikom, ali uvidjam znacaj i postujem srpsku pravoslavnu veru, jer zahvaljujuci njoj ja danas mogu da kazem da sam Srbin, a ne Hrvat ili Bosnjak.
Ako vecina vas nema postovanja mozete bar da se ugrizete za predugacak jezik i ne sirite negativnu energiju i prestanete da zracite neznanjem i nerazumevanjem problema.

Molim administratora da objavi komentar, ne tumacite ton mog komentara kao agresivan, vec kao ostrascen. U napred se izvinjavam ako se neko nasao uvredjen, ali istina stvarno zna da zaboli. :)

idi_ti_u_rat_kad_ti_je_vec_toliko_stalo

pre 8 godina

Još jedan od pokazatelja, da je crkva glavni pokretač sukoba na ovim prostorima, kao i da je odgovorna za rat 90-ih.
Umjesto da UVIJEK smiruju tenzije, oni rade upravo suprotno. Zašto je to tako, pitaće se mnogi?! Zato što tumače bibliju kako njima odgovara, a ne onako kako je Bog, u kojeg se stalno kunu i kojeg stalno pominju, to zamislio! Njihov jedini bog, kojem neprestano služe i za kojeg su spremni učiniti sve, jeste njihov ego!

i tačka!

pre 8 godina

Vučić se satire od posla, sve svoje snage je uložio u miroljubivu politiku, pregovara s Albancima, pruža drugi obraz, trpi i uvrede, sve radi sa jednim ciljem, da narodu bude bolje u svakom pogledu, a ni manje ni više nego Patrijarh mu gura klipove u točkove. Kao da mu nije dosta koalicionih partnera, opozicionih stranaka, tviteraša (ej!), nego sad još u prvi čovek Crkve, koja našem premijeru treba da bude uzdanica, širi tu nekakvu ratobornu jeres.
Bruka i sramota. Ovo je udar na Vučića i mudru politiku koju vodi.

Vladimir

pre 8 godina

Poslednji put kada sam bio u crkvi, imao sam uverenje da je pravoslavlje vera ljubavi i prastanja. Ne secam se da opravdava silu u bilo koje svrhe. Nisam ateista, pravoslavac sam, ali mi se ovo ne svidja da cujem od patrijarha. Sta bi sa okretanjem drugog obraza?

iR

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 3. novembar 2015 18:50)

Borac, ti bi ratovao?!
A jesi se ikad zapitao zasto sve vojske svijeta zovu bas takve ko ti pod oruzje? Takve od 18-20 god. i pokoju vise?

Zato sto su punoljetni, u naponu snage, naivni,... drugim rijecima JER SU PREGLUPI DA SKUZE DA SE SNJIMA NAJLAKSE MANIPULIRA ,potrosna roba.
A i uglavnom su neozenjeni pa da i poginu nemaju djece za koje se drzava mora brinuti.
Nista nije slucajno....

Zemun grad SPO

pre 8 godina

(tumacenje, 3. novembar 2015 19:35)

Komentar je pun logike i zdravog razuma. Medjutim za mnoge stvari je kasno, jer kad neko dobije drzavnost, vise se ne vraca u sastav predjasnje drzave, pogotovo ako ona nije maticna. Netacno je i to da su heroji zavrsili u Hagu. Oni koji su bili na celu drzave i naroda snose najvecu odgovornost za rat, zlocine i poraze. Takodje i komadanti u ovom slucaju, komunisticki oficiri koji su stavili nacionalne kape, a nisu hteli da uz obelezja prihvate i vitesku tradiciju srpskog vojnika iz balkanskih i I.Sv.rata.
Sto se tice crkve, njena odgovornost je moralna. Ne samo nasa vec i sve druge crkve u nekim periodima istorije gube sustinu, odvajajuci se svojim recima i delima od Hristovog ucenja. Kada su otvorena tajna dosijea u Bugarskoj, ispostavilo se da su dve trecine vladika Sinoda bugarske crkve bili agenti tajne komunisticke policije. Kako li je tek kod nas, videcemo. Mozda se u ovoj cinjenici moze naci razlog, zasto se crkva toliko bavi politikom i zasto je uzdanica onih koji bi da Srbiju vrate u devedesete godine proslog veka.

Goca

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 3. novembar 2015 18:50) # Link komentara

Decko, mozes zajedno sa popom, samo napred!!!!!

mishabgd

pre 8 godina

devedesetih umalo uzeh pusku u ruke slusajuci vas a sad bogami ni promil mogucnosti za tako nesto da me nagovorite.moje dete (dalje ruke od njega,samo bih zbog toga uzeo pusku u ruke) intezivno ucim engleski i saljem odavde cim za to bude spremno.ovde normalnog zivota nema.
izvinjavam se svima kojima je moj narod zla ucinio a oni koji su nama zlo ucinili nadam se da bar spavaju nemirno zbog savesti.
mrznja podstice mrznju .loseg naroda nema ali ima veoma losih pojedinaca i ne dozvolimo da nas takvi pozivaju na oruzje.

Gannicus

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 03. novembar 2015 18:50)

Voleo bih upoznati ovaj mozak da vidim sta je to. Naravno takvi kao ovaj pune gace ako dodje do sile i naravno nigde ih nema. Mene brinu ovih za sada cetrdeset i nesto pluseva, tu je problem da neko dodeli plus na komentar praznoglavog klinca koji polaze svoj zivot gde ga je matori bradonja nalozio. Neka nam je pravi bog u pomoci ako ga ima.

Nikola

pre 8 godina

Boze sacuvaj od ovih izjava.
A NASA salje rovera na Mars! Pa vi vidite gde smo mi a gde je svet.
Glasacko telo SNS, SPS se garant siri iz dana u dan uz ovakve izjave!

"Prvo su došli popovi, pa topovi pa lopovi..."

pre 8 godina

Nije im dosta rata i krvi. Neće on i drugi popovi ginuti, već mladi ljudi kao i uvek.
Nemojte dati da vam ponovo oduzimaju budućnost ovakvi likovi.

djolenovisad

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem ! (AcA, 03. novembar 2015 18:50)
nikada cuo za stih za ideale ginu budale!! e sad si cuo! pozdrav
p.s broj minusa govori.da sam u pravu

tumacenje

pre 8 godina

Stvari treba posmatrati na duzi rok. Imam 50 godina i ne verujem da cu doziveti da se srpska zastava ponovo viori u centru Pristine. Za tako nesto je potrebna ekonomski jaka drzava i funkcionalna privreda, clanstvo u EU i NATO, vladavina prava i zakona, pune garancije ljudskih prava za sve nacionalne manjine na celoj teritoriji Srbije ... A samim tim i jaka vojska, ako bas treba ici silom. Ali u tom slucaju ta sila bi bila upotrebljena uz blagoslov i podrsku NATO. Medjutim, sila ne bi ni bila potrebna, jer kada bi Srbija dostigla ekonomski i politicki nivo Austrije ili Ceske Albanci bi je sami prihvatili kao svoju zemlju. Ali i u samoj Srbiji bi morala da se pojavi svest o tome da ako je Kosovo srpsko onda su i Albanci gradjani Srbije koji uzivaju sva prava kao i svi ostali. To podrazumeva, recimo, da Albanac bude sudija, lekar ili ucitelj u centru Beograda. To podrazumeva da vam Albanac bude prvi komsija. I da onaj ko ih vredja na nacionalnoj osnovi krivicno odgovara. Nazalost, Srbija nije spremna da proguta sve to u ovom trenutku, institucije Srbije nemaju kapacitet za tako nesto i sve se nudi su ovakve prazne floskule. Lako je tudjim ... barjakom ratove voditi. Ali sta nakon tog rata? I kako? A jos su gore defetisticke reakcije na to, ali one nisu nikakvo cudo, jer su dezerteri ratova 90-ih najvise profitirali, a heroji su zavrsili u Hagu ili na onom svetu, kako ko. Sve u svemu, Kosovo ce biti jednog dana ponovo srpsko, ali ne u ovom veku. Nazalost.

1003

pre 8 godina

ma kakva sila,mi vise necemo da ratujemo,pa makar nam silom uzeli celu zemlju. mi smo sramota za Srbiju i covecanstvo uopste.
covek od kad postoji se bori za ono sto smatra da je njegovo,a mi Srbi,mi smatramo da nista nije nase,zato nas i svi ubijaju,proteruju i otimaju nam,a tako nam i treba.
sudeci po komentarima neki bi dali sve,samo da ga niko ne dira :)

grdan

pre 8 godina

Pope,pope... Nista ti nisi naucio, nije ti s godinama mudrost dosla vec starost samo. Danas se teritorije ne osvajaju silom, znas, nego naukom, visokim sistemom vrednosti i prava i, posledicno tome, visokom uposljenosti ljudi. Da je po tebi, brzo bi nase zene i majke ostale bez prava glasa jer je, zaboga, njihova duznost da radjaju i oplakuju. A vasa da blagoslovite ratnike kad u boj krecu i harac da primate. Rodjeni, posvadjali ste nas sa svim pravoslavcima u okruzenju, a Rusi Vam dobri jer daleko su i ne stizu da Vas upoznaju. Vasa vera...

Moravsky

pre 8 godina

"silom zbog 30 000 srba medju 3 miliona albanaca?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sandzak, 3. novembar 2015 14:38)

Kakvih 3 miliona? Odakle ti ta cifra kad oni nikad nisu ni pravili popis pre 1981.god?

preuveličana je ta priča oko Albanaca na Kosovu

Naravno da ne podržavam patrijarha!

Vidak

pre 8 godina

Zamislite kako bi mi reagovali da je poglavar rimokatolicke crkve tako nesto izjavio, zamislite kako ce ova njega izjava izgledati u komsiluku, Hrvatskoj, Albaniji... Mislim, prosto neverovatno da je tako nesto izjavio. Jedino ako je pod silom mislio na nemam pojma neku snagu molitve il sta ti ja znam...

Jovancha

pre 8 godina

kad se samo setim pocivseg patrijarha Pavla. Sada se tek vidi kakva je velicina bio taj covek. A ovaj sadasnji uhvatio se u kolo sa Dodikom.

nemaa

pre 8 godina

" svaka cast za izjavu, pa makar bilo od osobe koja ne bi trebalo da tako nesto izgovori javno... "

Pa oni koji ovo treba da izjave CUTEEEE..... neko mora...

ivan

pre 8 godina

E moj pope daleko ste vi od Biblije i vjere. Ljubavlju se pobjeđuje a ne silom. Sila na silu stvara duplu silu i užasno mnogo žrtava. pitam vas tko je toliko važan u ovom kratkom životu da se žrtvuju djeca, žene , starci i sve ono što je čovjek izgradio. Ima ona Biblijska : " tko traži silu , naći će je u vlastitom dvorištu".

Shone

pre 8 godina

Bože me prosti, al' ti si matori prs'o.
Aj' ti lagano na Kosovo da ratuješ, al' leba ti, povedi i onog Amfilohija, pa vi lepo zajedno... Pa kad pobedite, ostanite dole i ne vraćajte se...

Dilan Dog

pre 8 godina

Idemo da ono sto pise u Kumanovskom sporazumu ispoštujemo.Hiljadu vojnika i policajaca koje će da štite hiljade naših vojnika ako treba.Da vidim da li će sad da nas bombarduju.Mogu samo da izazovu svetski rat.Zapad ne poštuje ništa što su potpisali.Razumeju samo jezik sile.E zato nam treba Rusija.Bez puno ljubavi samo pragmatično.

lux

pre 8 godina

Nisam Srbin(čak nisam ni sa područija balkana), i ne povlačim se patriotizmom(niti sam religiozan)- nije uredu da se ovako odvoji sastavni deo neke države. Pogotovo sto je KiM mnogo vezan za istoriju Srbije.

Jasmina

pre 8 godina

Znaci, opet bezanija, kako bismo sacuvale nase sinove, bracu, muzeve...
Sramna izjava, po komentarima, bih rekla, da ovoga puta nece proci.
Umoran je ovaj narod i od crkve, i od politike (kao sudbine)...
Hvala.

Beslagic

pre 8 godina

Lako je tudjom g*zicom po trnju...Pope,pope,pope...a ti ces nas blagosiljati ispracajuci nas da poginemo za nista.. Popovi,imami...kako je moguce njihovo postojanje i opstajanje u 21.veku? Josip Broz je za njih bio Tito!

Kika

pre 8 godina

Porez, pope, gde su pare koje trpate u vaše kase. Danas u Srbiji ako si vernik ne možeš ni da se krstiš, ni da se venčaš, ni da umreš ako prvo debelo ne platiš onima koji "posreduju" kod Boga u tvoje ime. Osveštavanje kuće i druge stvari neću ni da pominjem. Gospodin koji sebe zove srpskim patrijarhom poziva na silu, prosto neverovatno. Prvo Vi, gospodine i svi velikodostojnici crkve dole na Kosovo, pa tada možete da se oglašavate. Ja sina za rat nemam i nikad ga ne bih poslala da gine i drugima puni dzepove. Bože, oprosti mu jer ne verujem da zna šta radi. Jedan je patrijarh srpski, Gospodin Pavle.F

q

pre 8 godina

Silom na NATO pakt... To je ono sto nasi neprijatelji zele i cemu se nadaju. dati im povoda da zgaze i uniste Srbiju... Pope, ta izjava je protiv Srbije i srpskog naroda

Gojak

pre 8 godina

Ako ta sila koju pominje podrazumeva rat, onda taj covek nije sav svoj, i u tom slucaju bi trebalo da reaguju nadlezni organi i da ga privedu u policiju na saslusanje. Taj rat znaci da on time zrtvuje zivote, znaci trebaju ljudi, zena deca da ginu, i sa jedne i sa druge strane... 21 vek je, covek treba da ide level iznad. Ne treba rat nigde

lepi

pre 8 godina

>"To je naša istorija, naša kultura, početak svega onoga velikog i trajnog u našoj istoriji, našoj kulturi."

Nasa istorija je i Lepenski Vir, i Caricin grad, i Dubrovnik, i Dioklecianova palata... Neke od tih stvari nisu u sastavu Srbije ali su i istorija i kultura.
Albanci su ih palili iz drugih razloga, palili su i nasi stosta.
Pozivati na upotrebu sile nije hriscanski, pa rekao to i sam Patrijarh - jer, kad se upotrebljava sile, neko moze biti povredjen ili poginuti.
Racionalizacija povrede ili smrti drugih osoba bilo kojim ciljem je filozofska kategorija, i ja sam mislio da je hriscanstvo tu jasno.

yale

pre 8 godina

Ni nasi dedovi ni pradedovi nikada nisu zeleli da ratuju... ali ipak jesu.
Kada te neko napadne ili se branis ili nestajes.
Toliko o tome.
Mudri patrijarh o tome govori, neuki svete.
(Pilgrim)

pa jeste i 90tih i 99te smo se samo branili a sve ostalo je kolateralna steta i podvala zaverenika sa zapada...

stefan

pre 8 godina

"Patrijarh: Ako bude sile, i silom za KiM." Zar je moguće da je patrijarh zaboravio kakav simbol nosi na mitri, spominje silu u vrlo svetovnom kontekstu, još malo ni "s" od svetosti tu neće ostati. Patrijar Pavle se okreće u grobu. Čudo kako ni jedan naš veliki čovek ne uspeva za sobom da ostavi ništa ni približno svojoj veličini...čudno...nema kontinuiteta...pa ni prave tradicije...

Vladimirr

pre 8 godina

Sa popovima je to slicno kao sa policajcima, razumem ja ljude, imaju i oni dusu, nervira ih sve i svasta, kratak fitilj i tako to... Ali ako vec moras tako da lupetas i pozivas na oruzje i nacionalista si, mozda bi trebalo da trazis drugu profesiju. Kao policajac koji mora da mlati, pa razumem, kad nadjes lopova, nekog secikesu, nasilnika, razne smutljivce, prosto ti ruka ide sama, ALI NE BI SMELA KAD SI POLICAJAC. Isto tako popovi, ako ne mogu da sire poruke mira, pa neka idu u vojnike, ili politicare, ili inzenjere, neka prodaju hleda ili sira, kuvaju negde, ali neka nam ne sire poruke pune agresivnosti sa mesta sa kojeg bi trebalo da cujemo smiren, poucan ton pun mudrosti, razumevanja i univerzalne mudrosti.

Analgetik

pre 8 godina

Zasto bi ja isao da ginem za Kosovo kada je 95% kosovskih Srba prodalo imovinu na Kosovu Albancima i doslo u Beograd i N.Sad!? To bi bila otimacina a ne povratak teritorije.

kögel TIR.

pre 8 godina

Ajde pope izvolte .. pusku u ruke pa idi brani svetu srpsku zemlju na mene ne racunaj! Kad ti je tolko stalo do kosova i svetinja u njemu sto pobegoste svi sa njega i sve vodite iz Beograda .. znamo svi kakvi ste vi veeliki srbi .. fuj !

Pilgrim

pre 8 godina

Ni nasi dedovi ni pradedovi nikada nisu zeleli da ratuju... ali ipak jesu.

Kada te neko napadne ili se branis ili nestajes.

Toliko o tome.

Mudri patrijarh o tome govori, neuki svete.

Boze moj i svi sveci

pre 8 godina

Sram te bilo, Irineju!

Čiju ti to decu nudiš da ginu? I da ubijaju? Ili si mislio da se rat konfetama vodi?

Idi i ne vraćaj se!
Moj patrijarh nisi više! Ja u crkvu neću kročiti dok si ti tu!

JEL MOGUĆE DA JE OVAJ OVAKAV NASLEDIO PATRIJARHA PAVLA?!?

Orwell Vegan

pre 8 godina

SPC svoja imanja i nekretnine naziva 'svetinjama' ne bi li se narod i mladost opet poslali u rat da im se to vrati dok oni kuci pustaju brade.

Skender

pre 8 godina

Sa ovim komentarima vidi se da srbija konacno cini jedan ogroman korak prema svetkoj modernoj mirolubovoj misaonoj vrednosti. Svaka vam cast komsije nazalost mi smo svetlosne godine iza vas a zadnjih godina hodamo u nazad!!!

padjine969

pre 8 godina

Izjava kao da je izvučena iz neke istorijske čitanke.Još samo da se ovi na jugu uplaše i postigla je smisao.Mi smo vojno,duhovno i ekonomski na dnu.Ko to još nije shvatio neka se divi ovakvim izjavama.Manastirima na Kosovu i Metohiji upravljaju pravoslavna bratstva i ona su pod patronatom SPC.Kao što je i samo sedište patrijarha u Pećkoj patrijaršiji.Zašto srpski patrijarh ne obitava na Kosovu i Metohiji i time simbolično nastavi kontinuitet pripadnosti.Dizati glas iz Beograda i iz centra dogadjaja priznaćete nije isto.

Batko

pre 8 godina

Pope, a sto ti ne sediš u Peckoj Patrijaršiji , nego se šetkaš po Srbiji u "Audiju" ???
Prvo ti pope, pa tvoja uža i šira porodica , pa eto mene sa mojima....može ?!

Plasim se da ce ipak biti.."Neki cete i da poginete...a neki ćemo i da se vratimo"

alban peja

pre 8 godina

Ni ja kao Albanaca necu da ratujem za Kosovo, koga zanima, hocu normalno da zivim, bas me briga, ovo na Kosovo nije svakako drzava nego ko zna sta. Taqi se obogatio kao i njegovi i on sigurno nece ratovati. Albin Kurti ceka da i on uzme pare ni on sigurno nece ratovati, zna samo suzavac da baca. Sto se mene tice i mnogi drugi moze Srbija ponovo da uzme vlast, gore nego sto je sada sigurno biti nece.

goran

pre 8 godina

Imao sam priliku da prisustvujem uzivo nekim govorima doticnog Patrijarha uz prisustvo drugih svestenika i vladika. Mnogi od svestenika su komentarisali taj patrijarhov govor uz pitanje "sta mu je?" i zakljucili da on ima preko 80 godina i da se u nekim trenutcima nazalost "gubi" i biva nekoherentan.

je

pre 8 godina

Ratuje se dugmetom iz daljine, a ne mačevima i kopljima. Dokle bre srednji vek? Bace ti malo uranijuma i pocnes da nestajes. Pogledaj koliko je bolesno od raka u tvojoj okolini. Čime bre da ratujes kad akumulator u vojnom magacinu ne možeš da na nadjes? Čime da ratujes kad puteva, škola i bolnica imaš relativno manje nego početkom prošlog veka? Kad ćeš normalno živeti?

rax

pre 8 godina

sacuvaj boze naroda od ovih srpskih popova. meni i ne bi smetalo sto su popovi ovakvi kakvi su, ali da svi politicari idu kod njih na dogovor, to je zadnje sto se jednom narodu moze desiti. pitam se sta bi papa franja pricao sa ovim covekom?

alban

pre 8 godina

Kakav vam je ovaj patrijah, koji hoce rat, ustvari ovi vasi svestenici su gori nego politicari. Oni su ti, koji su za vreme Milosevica huskali i Milosevica i srbski narod. Ovi vasi svestenici sigurno nece ici u rat, ali ce zato terati mladu decu da ginu za nizasta.

Marija

pre 8 godina

Volela bih da mogu da budem srecna u svojoj zemlji kao sto sam ovde na "trulom zapadu", ali bojim se da se to nece nikada desiti sa ovakvim ljudima u javnom zivotu... Iskreno, hrabre me komentari na ovu vest, hvala vam dobri ljudi sto ste jos tamo i sto zdravog razuma ima.

dsafa

pre 8 godina

Ukoliko se svemocni ubrzo ne oglasi povodom ove izjave bicu veoma zabrinut jer to onda znaci da drzavni vrh stoji iza ove izjave.
U tom slucaju ili su ovi nasi potpuno pukli ili znaju nesto sto mi ne znamo.
Merkelica danas pominje isto neki rat. Nije to slucajno.

Zanima me da li su svesni da mi nemamo para za gorivo da posaljemo dole ove krntije sto imamo i da li su svesni da ce odziv za mobilizaciju biti gori nego 1991.

Odbijam da poverujem da je cak i on toliko glup.

nenad12

pre 8 godina

Silom?Žao mi Patrijarha ali ispada smešan.Pa Srbija trenutno ima 10 000 vojnika i manje od 200 tenkova koji su za rashod.Sa takvom silom se ne može sačuvati ili osvojiti ni jedan grad srednje veličine. Samo u borbama za Vukovar je učestvovalo 5X više vojnika nego što ih Srbija danas ima i izgubljeno je približno tenkova koliko ih sad imamo,učestvovalo više aviona nego što ih trenutno imamo.....

Brano

pre 8 godina

Slazem se. Silom vratiti ono sto je silom oduzeto. Zasto uopste prihvatismo sve ovo? Jeste ovih 20 godina mozda jedan mali istorijski trenutak, ali vreme je ispraviti ga. Kosovo i Metohija je uvek bilo i bice srpsko. Ne mozemo mi sageti glavu bas u svemu, a oni nista za uzvrat, pa ni ZSO da dopuste. Treba, kao narod, da sacuvamo slovenske karike odnosa i saradnje, dakle, Srbi i Hrvati, pre svega, u trajnu, duboku medjusobnu saradnju i veze, uz opredeljenje za neraskidivo prijateljstvo sa germanskim zemljama. To je recept opstanka na Balkanu!

Milan

pre 8 godina

Dobro, a sta predlazete vi sto kritikujete patrijarha. Po toj logici da sutra neko od mirotvoraca poput USA, Engleske, Francuske, drugih zapadnih demokratija kaze Nis pripada Kosovu i mora biti nezavistan od Srbije, trebalo bi da se pomirimo i sa tim. Evo ja imam 46 godina, dvoje dece, nikada nisam glasao za Milosevica, Seselja, Vucica Tomu, Vulina, bio sam uvek protiv ratnih huskaca, protiv sam svakog nasilja, ali ajde. Kako.Zvanicna politika Srbije, zvanicni stav svih trebao bi da bude da je Kosovo okupirana teritorija, da smo svesni da ni milom ni silom ni bozjim cudom svoju teritoriju u ovom trenutku povratiti ne mozemo, ali da cemo u pogodnom trenutku pokusati na sve mirne nacine da teritoriju vratimo, a ako ne ide, a medjunarodne okolnosti to dozvoljavaju, svoju cemo teritoriju povratiti na nacin na koji smo je i izgubili. Znaci silom.

Mercedes-Benz

pre 8 godina

Ово ће бити највећи пораз, изгубити нашу историју , Цркве, Манастире Споменике . Шта да кажем , шта да учим децу, одакле сам ја?

marija

pre 8 godina

Poznaje patrijarh Srbe.
Svako ponižavanje se tako završi.
Toga se i bojim.
Ne, nije lud patrijarh srpski,
lud je ovaj svet koji ponižava Srbiju do granica izdržljivosti,
gospodo.

konstantin veliki srbin

pre 8 godina

biblija je jasna. ko tebe kamenom ti njega hlebom, ali samo jedanput. ako te neko zatire 600 godina i tu je biblija jasna, reciprocitet. reciprocitet je dozvoljen i po bozijem i po medunarodnom zakonu

MISTER NO

pre 8 godina

Pope, blagoslovi Filareta, Pahomija i Kačavendu, pa ratujte do mile volje, pa makar i sami sa sobom, a ja i moja deca nikad vise, pa makar i po cenu iseljavanja iz Srbije.

Mozes me zvati kako god hoces

pre 8 godina

Kao sledbenik Hrista, trebao bi da se boris za Carstvo koje nije od ovoga sveta, a ne da ratujes za Veliku Srbiju...Trebao bi da propovedas evandjelje, osvescujes ljude i pozivas na mir, razumevanje i prihvatanje, verujuci da je ovaj svet i sva njegova slava- prolazan. Umesto toga, ti siris mrznju i netrpeljivost medju narodima gde zivis, skupljas gorcinu, huskas na rat, i propovedas o Velikoj Srbiji, kao da ce nas ona, sve njene stanovnike spasiti kad nas ujedini pod svoje skute.Znamo mi koji ovde zivimo kako nam je...A sa takvim duhovnicima, tvoga profila, dobro smo i do ovde dogurali.Kao Hristovog ucenika treba da te je sramota za ucinjeno.

stefan

pre 8 godina

Ja sam mislio da smo sekularna drzava, mislio sam da nismo toliko slepi, mislio sam da nismo toliko glupi da pratimo ovog coveka. Ako bi se on klao, neka se kolje! Ja kao osoba koja zeli mirno da zivi i koja pored svega je ateista, ovo je SRAMOTA. Niko ne trrba da poziva nikoga u rat, a ne osobo koja ce da sedi u svojoj stolici i da prica kako bog cuva muskarce i momke koji ginu zato sto je on to rekao... Da li nismo nista naucili od krstaskih ratova?! Ovo je debilizam.

Mirjana

pre 8 godina

Gospodine stari,
Na kakvu Vi to silu mislite!? Tu Vasu silu "ucinite" Vi i Vasi sluzbenici!
Necu da moj ili sinovi drugih majki "ucine" bilo kakvu silu!
Ne dam svog sina! Ne dam bilo cijeg sina!
Svojim zivotom cu braniti svoje dete od Vas i Vama slicnih!
Punktum!

Ivan Ivanovich

pre 8 godina

Super! Neka svi tu popovi i ratni huškači uzmu pušku u ruke i krenu u rat na Kosovo- a mi da ih gledamo. To bi zaista bilo idealno za Srbiju! Samo napred pope!

Hercegovina

pre 8 godina

Tako ce i biti. Ubedjen sam 100% da nece proci vise od 7-10 godina da ce Kosovo biti u sasatavu Srbije. Na sceni je veliki preokret svetskih tokova koji ide Srbima u korist. Neverne Tome, ovo je istina koja vas ceka, i ovo ce se i dogoditi...

Aldebaran

pre 8 godina

"Irinej je podsetio da se na Kosovu i Metohiji nalazi rezidencija srpskih patrijarha (Pećka patrijaršija), kao i najveće svetinje naše istorije i kulture."

Tako je. Ali ako se rezidencija srpskih patrijarha nalazi na Kosovu i Metohiji (a nalazi se), zašto srpski patrijarsi nisu u svojoj rezidenciji, nego se zlopate po Beogradu?!

A ako im je Bograd miliji od njihove rezdencije (a jeste), neka ne računaju na mene da bi je silom vratili.

Stevan

pre 8 godina

Pope, jel to stao posao, manje ljudi umire pa vam treba malo poginulih Srba? Sram te bilo bre, umesto sta stisavas ti palis vatru. Nego, da vidimo mi zasto svi vi popovi ne placate porez na usluge koje vernicima naplacujete nemilice. Vucicu, hoce li odgovorne sluzbe da se pozabave malo za to ili su popovi oslobodjeni placanja poreza nekom odlukom ili zakonom?

Nikolajki

pre 8 godina

Prvo svestenstvo...samo uzimate lovu,sedite u skupim restoranima,vozite se u skupim kolima a "pripovedate duhovno"...nikad nas gori nisu slali u rat!!! Vama je do vaseg zlata i kvadrature na Kosovu za narod ne marite od i sahrane naplacujete. Veci obraz banka ima.

h1ghwaymen

pre 8 godina

Na zalost, mozda je zelja za osvetom smislena na ovom svetu, ona nije ono sto jedan Hriscanin treba da gaji. Pravi vernik ce pre dozvoliti da ubiju njega samog nego sto ce on i povrediti nekog drugog.

unutrasnjost

pre 8 godina

Al ako se vratim das mi stan u patrijarsiji u Bg ;) pu, pu daleko bilo. Kakva sila kakvi bakraci. Ne znas ti gde su Negotin i Kikinda, a kamoli da se vracas na KiM i da tamo stolujes.

WALTER

pre 8 godina

E pa da ste malo ohrabrili "oslobodioce" da malo manje "senluce" po Hrvatskoj Bosni i Kosovu umesto sto ste ih ohrabrivali bilo bi neke sanse da se makar neke stvari rese milom...ovakosa svim popaljenim mostovima koje su ne vi nego drugi gradili pre vas...tesko. Ovoga puta bez mene.

MIKI

pre 8 godina

I ovaj ratni huškać je patrijarh SPS ??? E kuku nama sa njima, dakle opet se propagira politika 90th "Juriš braco ja cu iza vas"!!!!A kada je došlo vreme da se polože racuni za sva zverstva i nedela što su tada ucinjena, oni se pravili ludi, kao oni ništa sa tim nemaju, kao oni su božia i sveštena lica. Sram vas bilo licemeri obicni, krenite prvi....

Petar Oslobodilac

pre 8 godina

Interesantno je da vecina komentatora smatra da Patrijah Srpski nema pravo da trazi zatitu imovine SPC, a narocito su osjetiljivi kada kaze da ako se silom uzme, onda ce se mozda morati i silom da vrati.
Zar vi ocekujete da ovaj Patrijah bude prvi poglavar SPC poslije 1000 godina koji ce da kaze pa dobro oteli su nam dobra, unistavaju nam istoriju, popali kuce i svetinje, protjerali stanovnistvo, a mi ima da se sa tim pomirimo i da cutimo ?

002

pre 8 godina

Ne bi sad Kosovo bilo problem da ste vi iz crkve hteli da se vratite u Pecku Patrijarsiju . Vratio bi se i narod za vama . A onda bi bila druga prica i politicara i Zapada . Sedite u Beogradu udobno i branite Kosovo ? Mene bi bilo sramota da ovako pricam . Pa ko da ratuje ? Prvo se vi vratite tamo odakle ste pobegli , pa cemo da vidimo onda sta treba ciniti. Prvo crkva ide dole , pa cela vlada i predsednik a onda ce doci i narod . Da vidimo onda sta kaze Zapad . Ali to se nece desiti nikad ......to je samo moja pusta zelja ......a rat ....NIKAD VISE ...

Mr.Kme

pre 8 godina

Siguran sam da nece vise biti rata kod nas, dosta se toga proslo. Po komentarima je jasno kako misle ljudi u Srbiji a i kod nas u Hrvatskoj nitko ne zeli rat. Ne znam sta mu je ovo trebalo.

spasenija kolček

pre 8 godina

Popu se ratuje? Još je pitanje da li se narodu ratuje. Sumnjam. Imamo li mi diplomatiju, alternative i snage da se borimo i drugačije osim da ginemo? Ne verujem baš da bi pop išao u rat. On bi ga posmatrao sa prostojne daljine, verovatno ...

David Pantovic

pre 8 godina

Sto ti ces da ides da ratujes. Boze sacuvaj gde mi zivimo!!!! Strasno. Vladar crkve kaze treba ici u rat za Kosovo I ponovo ginuti I na kraju opet sve izgubiti. Pa gospodo iz crkve samo izvolite mene se manite vaseg pametovanja. Daleko smo dogurali vasom politikom. Gde ste bili kad je Milosevic ubijao iste te Albance tad vas nigde nije bilo. Niko se ne buni u jednoj drzavi ako mu je lepo bas kao ti Albanci a mi nemamo gde jer bi i mi davno pobegli. Sacuvaj nas Boze jer sa vama nas vise nece ni biti. Nije vise srednji vek I ne ratuje se mačem i stitom moj Irineju Srpski.

Vlatko

pre 8 godina

Predlažem, da se Patrijašija preseli u Peć iz Beograda, sa sve voznim parkom skupljim nego što imaju igrači FK Barselona.
Kada se već priziva rat neka se da i primer narodu.
Čekamo!

Majka Mara

pre 8 godina

Jel ja to dobro čitam da je PATRIJARH rekao MILOM ILI SILOM...??? Da li u rečima Isusovim igde imamo "..SILOM"?? podsetite me, biće da zaboravljam.. ili se PATRIJARH ZABORAVIO.

portos

pre 8 godina

Patrijarhova poruka nema veze sa mozgom i realnoscu, naravno. Da sam u mogucnosti pitao bih ga: A sto sve ove godine niste stolovali u Peći? Da li je tacno da Crkva godisnje obrne preko sto miliona evra? Ako je tacno zasto niste vi kupovali zemlju od Srba sa tim parama? Da li su vam vazniji spomenici od naroda?

puske u ruke pa branite biznis

pre 8 godina

Obzirom da ste crkvu kao instituciju skroz privatizovali i na svaki način a pre svega materijalno odvojili od naroda red bi bio da je sad sami i branite. Ili platite neke sposobne advokate pa rešavajte vaše odnose na sudu, samo nemojte nama posle svega više da prodajete priču o korenima i duhovnosti kad je reč samo o novcu i uticaju.

dejan

pre 8 godina

Isus Hrist se sigurno prevrce u grobu,nadam se samo da je veci deo naroda normalan i da ovakve sumanute ideje ne podrzava a popovi neka stave topove na svoje dzipove pa neka ratuju do poslednjeg.

Стева

pre 8 godina

Тако ће и бити. Тај рат је неизбежан, наметнут и ми ћемо га водити. Ја сам спреман.

Srbin

pre 8 godina

Ja da ga branim necu. A vi izvolte. Samo vas molim da nam javite par meseci unapred, nas koje Kosovo ne interesuje, da pobegnemo na truli kapitalisticki Zapad. Bio bih vam zahvalan u napred. I srecno.

posmatrac

pre 8 godina

Ako su te crkve opstale na Kosovu i Metohiji od 1389 do 1912 za vreme strašnih Turaka i preživele 70 godina još strašnijeg komunizma, preživeće i koju godinu pod albancima.
Ipak su ti spomenici samo hrpa kamenja. Šta Inkama vredi Machu Picchu, kada Inki nema! Bojim se da ćemo trudeći se da sačuvamo spomenike izgubiti ljude.
A crkveni oci bi mogli, u duhu najvećih srpskih junaka koji su uvek komandovali "Braćo zamnom", da pokažu kako je KiM deo Srbije i da sedište SPC prebace u Peć gde je i bilo najveći vremenski period Pećka patrijaršija u Nemanjićkoj državi (1346-1463) i Pećka patrijaršija u Otomanskom carstvu (1557-1766).

Neznalica bgd

pre 8 godina

Za početak idi u Peć milom, pa ako bude problema,buzdovan u ruke i rešavaj problem! I povedi sve za sobom koji imaju sličan problem! Navijacu za vas...

Milica MM

pre 8 godina

Kakva god neprilika bila u državi, nije sveta dužnost patrijarha, glavnog poglavara crkve da poziva na dejstvo silom! Znamo da "sila boga ne moli", pa u skladu sa tim ovakva reakcija Njegovog Pravosveštenstva, blago rečeno, nije na mestu.

Mare

pre 8 godina

Popovi bi opet da se ratuje a da oni blagosiljaju nase "junake" Koji ubijaju decu I civile. Bolje da cutite, da opet na videlo ne izadju snimci da decacima Koji came u fiokama.

Mirko

pre 8 godina

Partrijarh je rekao istinu i samo istinu,jos Vucic i Gasic da izvade glavu iz peska i bar udare rukom o sto...ovako sa pelenama oko struka i kukanjem zapadu uzece i vojvodinu.

pero

pre 8 godina

A zašto Vi poštovani gospodine ne sedite u Pećkoj Patrijaršiji nego u Beogradu? Na koji način ćete Vi i vaša crkva dati doprinos? Verovatno tako što ćete se kuglati tuđim glavama. Ni porez ne plaćate od kojeg bi se oružije kupovalo, a ardi biste bili da se bijete. Neka vas je sramota sede brade koju nosite, za očekivati bi bilo da se čovek koji sebe smatra pastirom svoga naroda brine o narodu,a ne o kamenju i ciglama. Ja sam srbin, ali se stidim naše crkve. Generalno o crkvama bilo koje konfesije nemam lepo mišljenje jer su pune licemura i demona...

Zabrinuta

pre 8 godina

Prvo, da li bi on bio na čelu kolone kada bi se to desilo? Plašim se da bi gispodin sedeo ušuškan u raskošnom domu. A drugo pitanje zašto se ne drži hrišćanskih normi i dobrobiti svog već napaćenog i dovoljno izginulog naroda. On je taj koji treba da stiša, a ne da raspaljuje strasti. Sramota!!!!

Neznalica bgd

pre 8 godina

Za početak idi u Peć milom, pa ako bude problema,buzdovan u ruke i rešavaj problem! I povedi sve za sobom koji imaju sličan problem! Navijacu za vas...

Mare

pre 8 godina

Popovi bi opet da se ratuje a da oni blagosiljaju nase "junake" Koji ubijaju decu I civile. Bolje da cutite, da opet na videlo ne izadju snimci da decacima Koji came u fiokama.

Shone

pre 8 godina

Bože me prosti, al' ti si matori prs'o.
Aj' ti lagano na Kosovo da ratuješ, al' leba ti, povedi i onog Amfilohija, pa vi lepo zajedno... Pa kad pobedite, ostanite dole i ne vraćajte se...

Milica MM

pre 8 godina

Kakva god neprilika bila u državi, nije sveta dužnost patrijarha, glavnog poglavara crkve da poziva na dejstvo silom! Znamo da "sila boga ne moli", pa u skladu sa tim ovakva reakcija Njegovog Pravosveštenstva, blago rečeno, nije na mestu.

Beslagic

pre 8 godina

Lako je tudjom g*zicom po trnju...Pope,pope,pope...a ti ces nas blagosiljati ispracajuci nas da poginemo za nista.. Popovi,imami...kako je moguce njihovo postojanje i opstajanje u 21.veku? Josip Broz je za njih bio Tito!

pero

pre 8 godina

A zašto Vi poštovani gospodine ne sedite u Pećkoj Patrijaršiji nego u Beogradu? Na koji način ćete Vi i vaša crkva dati doprinos? Verovatno tako što ćete se kuglati tuđim glavama. Ni porez ne plaćate od kojeg bi se oružije kupovalo, a ardi biste bili da se bijete. Neka vas je sramota sede brade koju nosite, za očekivati bi bilo da se čovek koji sebe smatra pastirom svoga naroda brine o narodu,a ne o kamenju i ciglama. Ja sam srbin, ali se stidim naše crkve. Generalno o crkvama bilo koje konfesije nemam lepo mišljenje jer su pune licemura i demona...

"Prvo su došli popovi, pa topovi pa lopovi..."

pre 8 godina

Nije im dosta rata i krvi. Neće on i drugi popovi ginuti, već mladi ljudi kao i uvek.
Nemojte dati da vam ponovo oduzimaju budućnost ovakvi likovi.

Zabrinuta

pre 8 godina

Prvo, da li bi on bio na čelu kolone kada bi se to desilo? Plašim se da bi gispodin sedeo ušuškan u raskošnom domu. A drugo pitanje zašto se ne drži hrišćanskih normi i dobrobiti svog već napaćenog i dovoljno izginulog naroda. On je taj koji treba da stiša, a ne da raspaljuje strasti. Sramota!!!!

q

pre 8 godina

Silom na NATO pakt... To je ono sto nasi neprijatelji zele i cemu se nadaju. dati im povoda da zgaze i uniste Srbiju... Pope, ta izjava je protiv Srbije i srpskog naroda

Kika

pre 8 godina

Porez, pope, gde su pare koje trpate u vaše kase. Danas u Srbiji ako si vernik ne možeš ni da se krstiš, ni da se venčaš, ni da umreš ako prvo debelo ne platiš onima koji "posreduju" kod Boga u tvoje ime. Osveštavanje kuće i druge stvari neću ni da pominjem. Gospodin koji sebe zove srpskim patrijarhom poziva na silu, prosto neverovatno. Prvo Vi, gospodine i svi velikodostojnici crkve dole na Kosovo, pa tada možete da se oglašavate. Ja sina za rat nemam i nikad ga ne bih poslala da gine i drugima puni dzepove. Bože, oprosti mu jer ne verujem da zna šta radi. Jedan je patrijarh srpski, Gospodin Pavle.F

djolenovisad

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem ! (AcA, 03. novembar 2015 18:50)
nikada cuo za stih za ideale ginu budale!! e sad si cuo! pozdrav
p.s broj minusa govori.da sam u pravu

Mozes me zvati kako god hoces

pre 8 godina

Kao sledbenik Hrista, trebao bi da se boris za Carstvo koje nije od ovoga sveta, a ne da ratujes za Veliku Srbiju...Trebao bi da propovedas evandjelje, osvescujes ljude i pozivas na mir, razumevanje i prihvatanje, verujuci da je ovaj svet i sva njegova slava- prolazan. Umesto toga, ti siris mrznju i netrpeljivost medju narodima gde zivis, skupljas gorcinu, huskas na rat, i propovedas o Velikoj Srbiji, kao da ce nas ona, sve njene stanovnike spasiti kad nas ujedini pod svoje skute.Znamo mi koji ovde zivimo kako nam je...A sa takvim duhovnicima, tvoga profila, dobro smo i do ovde dogurali.Kao Hristovog ucenika treba da te je sramota za ucinjeno.

Boze moj i svi sveci

pre 8 godina

Sram te bilo, Irineju!

Čiju ti to decu nudiš da ginu? I da ubijaju? Ili si mislio da se rat konfetama vodi?

Idi i ne vraćaj se!
Moj patrijarh nisi više! Ja u crkvu neću kročiti dok si ti tu!

JEL MOGUĆE DA JE OVAJ OVAKAV NASLEDIO PATRIJARHA PAVLA?!?

Analgetik

pre 8 godina

Zasto bi ja isao da ginem za Kosovo kada je 95% kosovskih Srba prodalo imovinu na Kosovu Albancima i doslo u Beograd i N.Sad!? To bi bila otimacina a ne povratak teritorije.

iR

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 3. novembar 2015 18:50)

Borac, ti bi ratovao?!
A jesi se ikad zapitao zasto sve vojske svijeta zovu bas takve ko ti pod oruzje? Takve od 18-20 god. i pokoju vise?

Zato sto su punoljetni, u naponu snage, naivni,... drugim rijecima JER SU PREGLUPI DA SKUZE DA SE SNJIMA NAJLAKSE MANIPULIRA ,potrosna roba.
A i uglavnom su neozenjeni pa da i poginu nemaju djece za koje se drzava mora brinuti.
Nista nije slucajno....

Mirjana

pre 8 godina

Gospodine stari,
Na kakvu Vi to silu mislite!? Tu Vasu silu "ucinite" Vi i Vasi sluzbenici!
Necu da moj ili sinovi drugih majki "ucine" bilo kakvu silu!
Ne dam svog sina! Ne dam bilo cijeg sina!
Svojim zivotom cu braniti svoje dete od Vas i Vama slicnih!
Punktum!

alban peja

pre 8 godina

Ni ja kao Albanaca necu da ratujem za Kosovo, koga zanima, hocu normalno da zivim, bas me briga, ovo na Kosovo nije svakako drzava nego ko zna sta. Taqi se obogatio kao i njegovi i on sigurno nece ratovati. Albin Kurti ceka da i on uzme pare ni on sigurno nece ratovati, zna samo suzavac da baca. Sto se mene tice i mnogi drugi moze Srbija ponovo da uzme vlast, gore nego sto je sada sigurno biti nece.

stefan

pre 8 godina

Ja sam mislio da smo sekularna drzava, mislio sam da nismo toliko slepi, mislio sam da nismo toliko glupi da pratimo ovog coveka. Ako bi se on klao, neka se kolje! Ja kao osoba koja zeli mirno da zivi i koja pored svega je ateista, ovo je SRAMOTA. Niko ne trrba da poziva nikoga u rat, a ne osobo koja ce da sedi u svojoj stolici i da prica kako bog cuva muskarce i momke koji ginu zato sto je on to rekao... Da li nismo nista naucili od krstaskih ratova?! Ovo je debilizam.

MISTER NO

pre 8 godina

Pope, blagoslovi Filareta, Pahomija i Kačavendu, pa ratujte do mile volje, pa makar i sami sa sobom, a ja i moja deca nikad vise, pa makar i po cenu iseljavanja iz Srbije.

Marija

pre 8 godina

Volela bih da mogu da budem srecna u svojoj zemlji kao sto sam ovde na "trulom zapadu", ali bojim se da se to nece nikada desiti sa ovakvim ljudima u javnom zivotu... Iskreno, hrabre me komentari na ovu vest, hvala vam dobri ljudi sto ste jos tamo i sto zdravog razuma ima.

alban

pre 8 godina

Kakav vam je ovaj patrijah, koji hoce rat, ustvari ovi vasi svestenici su gori nego politicari. Oni su ti, koji su za vreme Milosevica huskali i Milosevica i srbski narod. Ovi vasi svestenici sigurno nece ici u rat, ali ce zato terati mladu decu da ginu za nizasta.

grdan

pre 8 godina

Pope,pope... Nista ti nisi naucio, nije ti s godinama mudrost dosla vec starost samo. Danas se teritorije ne osvajaju silom, znas, nego naukom, visokim sistemom vrednosti i prava i, posledicno tome, visokom uposljenosti ljudi. Da je po tebi, brzo bi nase zene i majke ostale bez prava glasa jer je, zaboga, njihova duznost da radjaju i oplakuju. A vasa da blagoslovite ratnike kad u boj krecu i harac da primate. Rodjeni, posvadjali ste nas sa svim pravoslavcima u okruzenju, a Rusi Vam dobri jer daleko su i ne stizu da Vas upoznaju. Vasa vera...

Mr.Kme

pre 8 godina

Siguran sam da nece vise biti rata kod nas, dosta se toga proslo. Po komentarima je jasno kako misle ljudi u Srbiji a i kod nas u Hrvatskoj nitko ne zeli rat. Ne znam sta mu je ovo trebalo.

Srbin

pre 8 godina

Ja da ga branim necu. A vi izvolte. Samo vas molim da nam javite par meseci unapred, nas koje Kosovo ne interesuje, da pobegnemo na truli kapitalisticki Zapad. Bio bih vam zahvalan u napred. I srecno.

Jasmina

pre 8 godina

Znaci, opet bezanija, kako bismo sacuvale nase sinove, bracu, muzeve...
Sramna izjava, po komentarima, bih rekla, da ovoga puta nece proci.
Umoran je ovaj narod i od crkve, i od politike (kao sudbine)...
Hvala.

MIKI

pre 8 godina

I ovaj ratni huškać je patrijarh SPS ??? E kuku nama sa njima, dakle opet se propagira politika 90th "Juriš braco ja cu iza vas"!!!!A kada je došlo vreme da se polože racuni za sva zverstva i nedela što su tada ucinjena, oni se pravili ludi, kao oni ništa sa tim nemaju, kao oni su božia i sveštena lica. Sram vas bilo licemeri obicni, krenite prvi....

portos

pre 8 godina

Patrijarhova poruka nema veze sa mozgom i realnoscu, naravno. Da sam u mogucnosti pitao bih ga: A sto sve ove godine niste stolovali u Peći? Da li je tacno da Crkva godisnje obrne preko sto miliona evra? Ako je tacno zasto niste vi kupovali zemlju od Srba sa tim parama? Da li su vam vazniji spomenici od naroda?

idi_ti_u_rat_kad_ti_je_vec_toliko_stalo

pre 8 godina

Još jedan od pokazatelja, da je crkva glavni pokretač sukoba na ovim prostorima, kao i da je odgovorna za rat 90-ih.
Umjesto da UVIJEK smiruju tenzije, oni rade upravo suprotno. Zašto je to tako, pitaće se mnogi?! Zato što tumače bibliju kako njima odgovara, a ne onako kako je Bog, u kojeg se stalno kunu i kojeg stalno pominju, to zamislio! Njihov jedini bog, kojem neprestano služe i za kojeg su spremni učiniti sve, jeste njihov ego!

kögel TIR.

pre 8 godina

Ajde pope izvolte .. pusku u ruke pa idi brani svetu srpsku zemlju na mene ne racunaj! Kad ti je tolko stalo do kosova i svetinja u njemu sto pobegoste svi sa njega i sve vodite iz Beograda .. znamo svi kakvi ste vi veeliki srbi .. fuj !

David Pantovic

pre 8 godina

Sto ti ces da ides da ratujes. Boze sacuvaj gde mi zivimo!!!! Strasno. Vladar crkve kaze treba ici u rat za Kosovo I ponovo ginuti I na kraju opet sve izgubiti. Pa gospodo iz crkve samo izvolite mene se manite vaseg pametovanja. Daleko smo dogurali vasom politikom. Gde ste bili kad je Milosevic ubijao iste te Albance tad vas nigde nije bilo. Niko se ne buni u jednoj drzavi ako mu je lepo bas kao ti Albanci a mi nemamo gde jer bi i mi davno pobegli. Sacuvaj nas Boze jer sa vama nas vise nece ni biti. Nije vise srednji vek I ne ratuje se mačem i stitom moj Irineju Srpski.

Jovancha

pre 8 godina

kad se samo setim pocivseg patrijarha Pavla. Sada se tek vidi kakva je velicina bio taj covek. A ovaj sadasnji uhvatio se u kolo sa Dodikom.

mishabgd

pre 8 godina

devedesetih umalo uzeh pusku u ruke slusajuci vas a sad bogami ni promil mogucnosti za tako nesto da me nagovorite.moje dete (dalje ruke od njega,samo bih zbog toga uzeo pusku u ruke) intezivno ucim engleski i saljem odavde cim za to bude spremno.ovde normalnog zivota nema.
izvinjavam se svima kojima je moj narod zla ucinio a oni koji su nama zlo ucinili nadam se da bar spavaju nemirno zbog savesti.
mrznja podstice mrznju .loseg naroda nema ali ima veoma losih pojedinaca i ne dozvolimo da nas takvi pozivaju na oruzje.

Vlatko

pre 8 godina

Predlažem, da se Patrijašija preseli u Peć iz Beograda, sa sve voznim parkom skupljim nego što imaju igrači FK Barselona.
Kada se već priziva rat neka se da i primer narodu.
Čekamo!

Vidak

pre 8 godina

Zamislite kako bi mi reagovali da je poglavar rimokatolicke crkve tako nesto izjavio, zamislite kako ce ova njega izjava izgledati u komsiluku, Hrvatskoj, Albaniji... Mislim, prosto neverovatno da je tako nesto izjavio. Jedino ako je pod silom mislio na nemam pojma neku snagu molitve il sta ti ja znam...

Batko

pre 8 godina

Pope, a sto ti ne sediš u Peckoj Patrijaršiji , nego se šetkaš po Srbiji u "Audiju" ???
Prvo ti pope, pa tvoja uža i šira porodica , pa eto mene sa mojima....može ?!

Plasim se da ce ipak biti.."Neki cete i da poginete...a neki ćemo i da se vratimo"

goran

pre 8 godina

Imao sam priliku da prisustvujem uzivo nekim govorima doticnog Patrijarha uz prisustvo drugih svestenika i vladika. Mnogi od svestenika su komentarisali taj patrijarhov govor uz pitanje "sta mu je?" i zakljucili da on ima preko 80 godina i da se u nekim trenutcima nazalost "gubi" i biva nekoherentan.

Stevan

pre 8 godina

Pope, jel to stao posao, manje ljudi umire pa vam treba malo poginulih Srba? Sram te bilo bre, umesto sta stisavas ti palis vatru. Nego, da vidimo mi zasto svi vi popovi ne placate porez na usluge koje vernicima naplacujete nemilice. Vucicu, hoce li odgovorne sluzbe da se pozabave malo za to ili su popovi oslobodjeni placanja poreza nekom odlukom ili zakonom?

ivan

pre 8 godina

E moj pope daleko ste vi od Biblije i vjere. Ljubavlju se pobjeđuje a ne silom. Sila na silu stvara duplu silu i užasno mnogo žrtava. pitam vas tko je toliko važan u ovom kratkom životu da se žrtvuju djeca, žene , starci i sve ono što je čovjek izgradio. Ima ona Biblijska : " tko traži silu , naći će je u vlastitom dvorištu".

dsafa

pre 8 godina

Ukoliko se svemocni ubrzo ne oglasi povodom ove izjave bicu veoma zabrinut jer to onda znaci da drzavni vrh stoji iza ove izjave.
U tom slucaju ili su ovi nasi potpuno pukli ili znaju nesto sto mi ne znamo.
Merkelica danas pominje isto neki rat. Nije to slucajno.

Zanima me da li su svesni da mi nemamo para za gorivo da posaljemo dole ove krntije sto imamo i da li su svesni da ce odziv za mobilizaciju biti gori nego 1991.

Odbijam da poverujem da je cak i on toliko glup.

posmatrac

pre 8 godina

Ako su te crkve opstale na Kosovu i Metohiji od 1389 do 1912 za vreme strašnih Turaka i preživele 70 godina još strašnijeg komunizma, preživeće i koju godinu pod albancima.
Ipak su ti spomenici samo hrpa kamenja. Šta Inkama vredi Machu Picchu, kada Inki nema! Bojim se da ćemo trudeći se da sačuvamo spomenike izgubiti ljude.
A crkveni oci bi mogli, u duhu najvećih srpskih junaka koji su uvek komandovali "Braćo zamnom", da pokažu kako je KiM deo Srbije i da sedište SPC prebace u Peć gde je i bilo najveći vremenski period Pećka patrijaršija u Nemanjićkoj državi (1346-1463) i Pećka patrijaršija u Otomanskom carstvu (1557-1766).

Majka Mara

pre 8 godina

Jel ja to dobro čitam da je PATRIJARH rekao MILOM ILI SILOM...??? Da li u rečima Isusovim igde imamo "..SILOM"?? podsetite me, biće da zaboravljam.. ili se PATRIJARH ZABORAVIO.

je

pre 8 godina

Ratuje se dugmetom iz daljine, a ne mačevima i kopljima. Dokle bre srednji vek? Bace ti malo uranijuma i pocnes da nestajes. Pogledaj koliko je bolesno od raka u tvojoj okolini. Čime bre da ratujes kad akumulator u vojnom magacinu ne možeš da na nadjes? Čime da ratujes kad puteva, škola i bolnica imaš relativno manje nego početkom prošlog veka? Kad ćeš normalno živeti?

Gojak

pre 8 godina

Ako ta sila koju pominje podrazumeva rat, onda taj covek nije sav svoj, i u tom slucaju bi trebalo da reaguju nadlezni organi i da ga privedu u policiju na saslusanje. Taj rat znaci da on time zrtvuje zivote, znaci trebaju ljudi, zena deca da ginu, i sa jedne i sa druge strane... 21 vek je, covek treba da ide level iznad. Ne treba rat nigde

Aldebaran

pre 8 godina

"Irinej je podsetio da se na Kosovu i Metohiji nalazi rezidencija srpskih patrijarha (Pećka patrijaršija), kao i najveće svetinje naše istorije i kulture."

Tako je. Ali ako se rezidencija srpskih patrijarha nalazi na Kosovu i Metohiji (a nalazi se), zašto srpski patrijarsi nisu u svojoj rezidenciji, nego se zlopate po Beogradu?!

A ako im je Bograd miliji od njihove rezdencije (a jeste), neka ne računaju na mene da bi je silom vratili.

tumacenje

pre 8 godina

Stvari treba posmatrati na duzi rok. Imam 50 godina i ne verujem da cu doziveti da se srpska zastava ponovo viori u centru Pristine. Za tako nesto je potrebna ekonomski jaka drzava i funkcionalna privreda, clanstvo u EU i NATO, vladavina prava i zakona, pune garancije ljudskih prava za sve nacionalne manjine na celoj teritoriji Srbije ... A samim tim i jaka vojska, ako bas treba ici silom. Ali u tom slucaju ta sila bi bila upotrebljena uz blagoslov i podrsku NATO. Medjutim, sila ne bi ni bila potrebna, jer kada bi Srbija dostigla ekonomski i politicki nivo Austrije ili Ceske Albanci bi je sami prihvatili kao svoju zemlju. Ali i u samoj Srbiji bi morala da se pojavi svest o tome da ako je Kosovo srpsko onda su i Albanci gradjani Srbije koji uzivaju sva prava kao i svi ostali. To podrazumeva, recimo, da Albanac bude sudija, lekar ili ucitelj u centru Beograda. To podrazumeva da vam Albanac bude prvi komsija. I da onaj ko ih vredja na nacionalnoj osnovi krivicno odgovara. Nazalost, Srbija nije spremna da proguta sve to u ovom trenutku, institucije Srbije nemaju kapacitet za tako nesto i sve se nudi su ovakve prazne floskule. Lako je tudjim ... barjakom ratove voditi. Ali sta nakon tog rata? I kako? A jos su gore defetisticke reakcije na to, ali one nisu nikakvo cudo, jer su dezerteri ratova 90-ih najvise profitirali, a heroji su zavrsili u Hagu ili na onom svetu, kako ko. Sve u svemu, Kosovo ce biti jednog dana ponovo srpsko, ali ne u ovom veku. Nazalost.

dejan

pre 8 godina

Isus Hrist se sigurno prevrce u grobu,nadam se samo da je veci deo naroda normalan i da ovakve sumanute ideje ne podrzava a popovi neka stave topove na svoje dzipove pa neka ratuju do poslednjeg.

Vladimir

pre 8 godina

Poslednji put kada sam bio u crkvi, imao sam uverenje da je pravoslavlje vera ljubavi i prastanja. Ne secam se da opravdava silu u bilo koje svrhe. Nisam ateista, pravoslavac sam, ali mi se ovo ne svidja da cujem od patrijarha. Sta bi sa okretanjem drugog obraza?

002

pre 8 godina

Ne bi sad Kosovo bilo problem da ste vi iz crkve hteli da se vratite u Pecku Patrijarsiju . Vratio bi se i narod za vama . A onda bi bila druga prica i politicara i Zapada . Sedite u Beogradu udobno i branite Kosovo ? Mene bi bilo sramota da ovako pricam . Pa ko da ratuje ? Prvo se vi vratite tamo odakle ste pobegli , pa cemo da vidimo onda sta treba ciniti. Prvo crkva ide dole , pa cela vlada i predsednik a onda ce doci i narod . Da vidimo onda sta kaze Zapad . Ali to se nece desiti nikad ......to je samo moja pusta zelja ......a rat ....NIKAD VISE ...

Nikolajki

pre 8 godina

Prvo svestenstvo...samo uzimate lovu,sedite u skupim restoranima,vozite se u skupim kolima a "pripovedate duhovno"...nikad nas gori nisu slali u rat!!! Vama je do vaseg zlata i kvadrature na Kosovu za narod ne marite od i sahrane naplacujete. Veci obraz banka ima.

stefan

pre 8 godina

"Patrijarh: Ako bude sile, i silom za KiM." Zar je moguće da je patrijarh zaboravio kakav simbol nosi na mitri, spominje silu u vrlo svetovnom kontekstu, još malo ni "s" od svetosti tu neće ostati. Patrijar Pavle se okreće u grobu. Čudo kako ni jedan naš veliki čovek ne uspeva za sobom da ostavi ništa ni približno svojoj veličini...čudno...nema kontinuiteta...pa ni prave tradicije...

Goca

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 3. novembar 2015 18:50) # Link komentara

Decko, mozes zajedno sa popom, samo napred!!!!!

rax

pre 8 godina

sacuvaj boze naroda od ovih srpskih popova. meni i ne bi smetalo sto su popovi ovakvi kakvi su, ali da svi politicari idu kod njih na dogovor, to je zadnje sto se jednom narodu moze desiti. pitam se sta bi papa franja pricao sa ovim covekom?

spasenija kolček

pre 8 godina

Popu se ratuje? Još je pitanje da li se narodu ratuje. Sumnjam. Imamo li mi diplomatiju, alternative i snage da se borimo i drugačije osim da ginemo? Ne verujem baš da bi pop išao u rat. On bi ga posmatrao sa prostojne daljine, verovatno ...

nenad12

pre 8 godina

Silom?Žao mi Patrijarha ali ispada smešan.Pa Srbija trenutno ima 10 000 vojnika i manje od 200 tenkova koji su za rashod.Sa takvom silom se ne može sačuvati ili osvojiti ni jedan grad srednje veličine. Samo u borbama za Vukovar je učestvovalo 5X više vojnika nego što ih Srbija danas ima i izgubljeno je približno tenkova koliko ih sad imamo,učestvovalo više aviona nego što ih trenutno imamo.....

Ivan Ivanovich

pre 8 godina

Super! Neka svi tu popovi i ratni huškači uzmu pušku u ruke i krenu u rat na Kosovo- a mi da ih gledamo. To bi zaista bilo idealno za Srbiju! Samo napred pope!

Skender

pre 8 godina

Sa ovim komentarima vidi se da srbija konacno cini jedan ogroman korak prema svetkoj modernoj mirolubovoj misaonoj vrednosti. Svaka vam cast komsije nazalost mi smo svetlosne godine iza vas a zadnjih godina hodamo u nazad!!!

Orwell Vegan

pre 8 godina

SPC svoja imanja i nekretnine naziva 'svetinjama' ne bi li se narod i mladost opet poslali u rat da im se to vrati dok oni kuci pustaju brade.

unutrasnjost

pre 8 godina

Al ako se vratim das mi stan u patrijarsiji u Bg ;) pu, pu daleko bilo. Kakva sila kakvi bakraci. Ne znas ti gde su Negotin i Kikinda, a kamoli da se vracas na KiM i da tamo stolujes.

Gannicus

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 03. novembar 2015 18:50)

Voleo bih upoznati ovaj mozak da vidim sta je to. Naravno takvi kao ovaj pune gace ako dodje do sile i naravno nigde ih nema. Mene brinu ovih za sada cetrdeset i nesto pluseva, tu je problem da neko dodeli plus na komentar praznoglavog klinca koji polaze svoj zivot gde ga je matori bradonja nalozio. Neka nam je pravi bog u pomoci ako ga ima.

WALTER

pre 8 godina

E pa da ste malo ohrabrili "oslobodioce" da malo manje "senluce" po Hrvatskoj Bosni i Kosovu umesto sto ste ih ohrabrivali bilo bi neke sanse da se makar neke stvari rese milom...ovakosa svim popaljenim mostovima koje su ne vi nego drugi gradili pre vas...tesko. Ovoga puta bez mene.

puske u ruke pa branite biznis

pre 8 godina

Obzirom da ste crkvu kao instituciju skroz privatizovali i na svaki način a pre svega materijalno odvojili od naroda red bi bio da je sad sami i branite. Ili platite neke sposobne advokate pa rešavajte vaše odnose na sudu, samo nemojte nama posle svega više da prodajete priču o korenima i duhovnosti kad je reč samo o novcu i uticaju.

Vladimirr

pre 8 godina

Sa popovima je to slicno kao sa policajcima, razumem ja ljude, imaju i oni dusu, nervira ih sve i svasta, kratak fitilj i tako to... Ali ako vec moras tako da lupetas i pozivas na oruzje i nacionalista si, mozda bi trebalo da trazis drugu profesiju. Kao policajac koji mora da mlati, pa razumem, kad nadjes lopova, nekog secikesu, nasilnika, razne smutljivce, prosto ti ruka ide sama, ALI NE BI SMELA KAD SI POLICAJAC. Isto tako popovi, ako ne mogu da sire poruke mira, pa neka idu u vojnike, ili politicare, ili inzenjere, neka prodaju hleda ili sira, kuvaju negde, ali neka nam ne sire poruke pune agresivnosti sa mesta sa kojeg bi trebalo da cujemo smiren, poucan ton pun mudrosti, razumevanja i univerzalne mudrosti.

lepi

pre 8 godina

>"To je naša istorija, naša kultura, početak svega onoga velikog i trajnog u našoj istoriji, našoj kulturi."

Nasa istorija je i Lepenski Vir, i Caricin grad, i Dubrovnik, i Dioklecianova palata... Neke od tih stvari nisu u sastavu Srbije ali su i istorija i kultura.
Albanci su ih palili iz drugih razloga, palili su i nasi stosta.
Pozivati na upotrebu sile nije hriscanski, pa rekao to i sam Patrijarh - jer, kad se upotrebljava sile, neko moze biti povredjen ili poginuti.
Racionalizacija povrede ili smrti drugih osoba bilo kojim ciljem je filozofska kategorija, i ja sam mislio da je hriscanstvo tu jasno.

yale

pre 8 godina

Ni nasi dedovi ni pradedovi nikada nisu zeleli da ratuju... ali ipak jesu.
Kada te neko napadne ili se branis ili nestajes.
Toliko o tome.
Mudri patrijarh o tome govori, neuki svete.
(Pilgrim)

pa jeste i 90tih i 99te smo se samo branili a sve ostalo je kolateralna steta i podvala zaverenika sa zapada...

padjine969

pre 8 godina

Izjava kao da je izvučena iz neke istorijske čitanke.Još samo da se ovi na jugu uplaše i postigla je smisao.Mi smo vojno,duhovno i ekonomski na dnu.Ko to još nije shvatio neka se divi ovakvim izjavama.Manastirima na Kosovu i Metohiji upravljaju pravoslavna bratstva i ona su pod patronatom SPC.Kao što je i samo sedište patrijarha u Pećkoj patrijaršiji.Zašto srpski patrijarh ne obitava na Kosovu i Metohiji i time simbolično nastavi kontinuitet pripadnosti.Dizati glas iz Beograda i iz centra dogadjaja priznaćete nije isto.

h1ghwaymen

pre 8 godina

Na zalost, mozda je zelja za osvetom smislena na ovom svetu, ona nije ono sto jedan Hriscanin treba da gaji. Pravi vernik ce pre dozvoliti da ubiju njega samog nego sto ce on i povrediti nekog drugog.

Nikola

pre 8 godina

Boze sacuvaj od ovih izjava.
A NASA salje rovera na Mars! Pa vi vidite gde smo mi a gde je svet.
Glasacko telo SNS, SPS se garant siri iz dana u dan uz ovakve izjave!

Mirko

pre 8 godina

Partrijarh je rekao istinu i samo istinu,jos Vucic i Gasic da izvade glavu iz peska i bar udare rukom o sto...ovako sa pelenama oko struka i kukanjem zapadu uzece i vojvodinu.

lux

pre 8 godina

Nisam Srbin(čak nisam ni sa područija balkana), i ne povlačim se patriotizmom(niti sam religiozan)- nije uredu da se ovako odvoji sastavni deo neke države. Pogotovo sto je KiM mnogo vezan za istoriju Srbije.

Moravsky

pre 8 godina

"silom zbog 30 000 srba medju 3 miliona albanaca?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sandzak, 3. novembar 2015 14:38)

Kakvih 3 miliona? Odakle ti ta cifra kad oni nikad nisu ni pravili popis pre 1981.god?

preuveličana je ta priča oko Albanaca na Kosovu

Naravno da ne podržavam patrijarha!

nemaa

pre 8 godina

" svaka cast za izjavu, pa makar bilo od osobe koja ne bi trebalo da tako nesto izgovori javno... "

Pa oni koji ovo treba da izjave CUTEEEE..... neko mora...

Стева

pre 8 godina

Тако ће и бити. Тај рат је неизбежан, наметнут и ми ћемо га водити. Ја сам спреман.

Zemun grad SPO

pre 8 godina

(tumacenje, 3. novembar 2015 19:35)

Komentar je pun logike i zdravog razuma. Medjutim za mnoge stvari je kasno, jer kad neko dobije drzavnost, vise se ne vraca u sastav predjasnje drzave, pogotovo ako ona nije maticna. Netacno je i to da su heroji zavrsili u Hagu. Oni koji su bili na celu drzave i naroda snose najvecu odgovornost za rat, zlocine i poraze. Takodje i komadanti u ovom slucaju, komunisticki oficiri koji su stavili nacionalne kape, a nisu hteli da uz obelezja prihvate i vitesku tradiciju srpskog vojnika iz balkanskih i I.Sv.rata.
Sto se tice crkve, njena odgovornost je moralna. Ne samo nasa vec i sve druge crkve u nekim periodima istorije gube sustinu, odvajajuci se svojim recima i delima od Hristovog ucenja. Kada su otvorena tajna dosijea u Bugarskoj, ispostavilo se da su dve trecine vladika Sinoda bugarske crkve bili agenti tajne komunisticke policije. Kako li je tek kod nas, videcemo. Mozda se u ovoj cinjenici moze naci razlog, zasto se crkva toliko bavi politikom i zasto je uzdanica onih koji bi da Srbiju vrate u devedesete godine proslog veka.

maloletni radoznalac

pre 8 godina

Ljudi moji, pa zar da toliko kudite coveka koji za vecinu nas dodje moralni div, a da ne shvatate koji je uistinu znacaj patrijarha i sta je to sto mu daje za pravo da daje ovakve izjave?
Sta je drugo objedinjavalo rasparcan srpski narod vekovima, ako nije pravoslavlje? Sta je ocuvalo srpstvo ako nije vera i jezik? Zar nije cela vojska pricescena i sa verom u Boga branila svetu zemlju jos 1389, i ranije?
Oni koji su u veri bili slabi izgubili su srpske korene (tako danas imamo Bosnjake, a u sustini islamizovane Srbe), a zbog onih koji su slabi danas, u Novom Pazaru (Raska, deo stare nemanjicke Srbije) paradiraju neke zelene uniforme.
Vasi ocevi, vasa krv(!!!), ostavljali su kosti od 1804 do 1913 u borbi za oslobodjenje svete srpske zemlje, a sada se te iste kosti prevrcu od muke.
Cak i sama rec Metohija znaci crkveni posed, i tu stoje manastiri koji su i po citav vek stariji od Kristofera Kolumba!

Pa da li vi shvatate kolika je kriza srpstva u pitanju kada jedan boziji sluga na ovakav nacin skrece paznju na nepravdu i otimacinu?
Iz stavova vecine komentara vidim da je Srbin tiho priznao nezavisno Kosovo (bas se pitam zasto ne stoji i Metohija u imenu "drzave" :) ), i mogu samo da vam porucim da su vase povijene kicme odvratan uzor nama mladima, koji smo vec potomci neuspelih revolucija.

Pre nego sto me proglasite za verskog fanatika - sebe smatram agnostikom, ali uvidjam znacaj i postujem srpsku pravoslavnu veru, jer zahvaljujuci njoj ja danas mogu da kazem da sam Srbin, a ne Hrvat ili Bosnjak.
Ako vecina vas nema postovanja mozete bar da se ugrizete za predugacak jezik i ne sirite negativnu energiju i prestanete da zracite neznanjem i nerazumevanjem problema.

Molim administratora da objavi komentar, ne tumacite ton mog komentara kao agresivan, vec kao ostrascen. U napred se izvinjavam ako se neko nasao uvredjen, ali istina stvarno zna da zaboli. :)

Petar Oslobodilac

pre 8 godina

Interesantno je da vecina komentatora smatra da Patrijah Srpski nema pravo da trazi zatitu imovine SPC, a narocito su osjetiljivi kada kaze da ako se silom uzme, onda ce se mozda morati i silom da vrati.
Zar vi ocekujete da ovaj Patrijah bude prvi poglavar SPC poslije 1000 godina koji ce da kaze pa dobro oteli su nam dobra, unistavaju nam istoriju, popali kuce i svetinje, protjerali stanovnistvo, a mi ima da se sa tim pomirimo i da cutimo ?

Milan

pre 8 godina

Dobro, a sta predlazete vi sto kritikujete patrijarha. Po toj logici da sutra neko od mirotvoraca poput USA, Engleske, Francuske, drugih zapadnih demokratija kaze Nis pripada Kosovu i mora biti nezavistan od Srbije, trebalo bi da se pomirimo i sa tim. Evo ja imam 46 godina, dvoje dece, nikada nisam glasao za Milosevica, Seselja, Vucica Tomu, Vulina, bio sam uvek protiv ratnih huskaca, protiv sam svakog nasilja, ali ajde. Kako.Zvanicna politika Srbije, zvanicni stav svih trebao bi da bude da je Kosovo okupirana teritorija, da smo svesni da ni milom ni silom ni bozjim cudom svoju teritoriju u ovom trenutku povratiti ne mozemo, ali da cemo u pogodnom trenutku pokusati na sve mirne nacine da teritoriju vratimo, a ako ne ide, a medjunarodne okolnosti to dozvoljavaju, svoju cemo teritoriju povratiti na nacin na koji smo je i izgubili. Znaci silom.

Pilgrim

pre 8 godina

Ni nasi dedovi ni pradedovi nikada nisu zeleli da ratuju... ali ipak jesu.

Kada te neko napadne ili se branis ili nestajes.

Toliko o tome.

Mudri patrijarh o tome govori, neuki svete.

1003

pre 8 godina

ma kakva sila,mi vise necemo da ratujemo,pa makar nam silom uzeli celu zemlju. mi smo sramota za Srbiju i covecanstvo uopste.
covek od kad postoji se bori za ono sto smatra da je njegovo,a mi Srbi,mi smatramo da nista nije nase,zato nas i svi ubijaju,proteruju i otimaju nam,a tako nam i treba.
sudeci po komentarima neki bi dali sve,samo da ga niko ne dira :)

i tačka!

pre 8 godina

Vučić se satire od posla, sve svoje snage je uložio u miroljubivu politiku, pregovara s Albancima, pruža drugi obraz, trpi i uvrede, sve radi sa jednim ciljem, da narodu bude bolje u svakom pogledu, a ni manje ni više nego Patrijarh mu gura klipove u točkove. Kao da mu nije dosta koalicionih partnera, opozicionih stranaka, tviteraša (ej!), nego sad još u prvi čovek Crkve, koja našem premijeru treba da bude uzdanica, širi tu nekakvu ratobornu jeres.
Bruka i sramota. Ovo je udar na Vučića i mudru politiku koju vodi.

konstantin veliki srbin

pre 8 godina

biblija je jasna. ko tebe kamenom ti njega hlebom, ali samo jedanput. ako te neko zatire 600 godina i tu je biblija jasna, reciprocitet. reciprocitet je dozvoljen i po bozijem i po medunarodnom zakonu

Klaus

pre 8 godina

Jedini pravi poglavar crkve nase je pokojni dusom veliki i srcem , njegova svetost Patrijah Pavle !!Ostali su smesni i treba da se stide sta pricaju i rade .....

Hercegovina

pre 8 godina

Tako ce i biti. Ubedjen sam 100% da nece proci vise od 7-10 godina da ce Kosovo biti u sasatavu Srbije. Na sceni je veliki preokret svetskih tokova koji ide Srbima u korist. Neverne Tome, ovo je istina koja vas ceka, i ovo ce se i dogoditi...

Mercedes-Benz

pre 8 godina

Ово ће бити највећи пораз, изгубити нашу историју , Цркве, Манастире Споменике . Шта да кажем , шта да учим децу, одакле сам ја?

marija

pre 8 godina

Poznaje patrijarh Srbe.
Svako ponižavanje se tako završi.
Toga se i bojim.
Ne, nije lud patrijarh srpski,
lud je ovaj svet koji ponižava Srbiju do granica izdržljivosti,
gospodo.

Dilan Dog

pre 8 godina

Idemo da ono sto pise u Kumanovskom sporazumu ispoštujemo.Hiljadu vojnika i policajaca koje će da štite hiljade naših vojnika ako treba.Da vidim da li će sad da nas bombarduju.Mogu samo da izazovu svetski rat.Zapad ne poštuje ništa što su potpisali.Razumeju samo jezik sile.E zato nam treba Rusija.Bez puno ljubavi samo pragmatično.

Brano

pre 8 godina

Slazem se. Silom vratiti ono sto je silom oduzeto. Zasto uopste prihvatismo sve ovo? Jeste ovih 20 godina mozda jedan mali istorijski trenutak, ali vreme je ispraviti ga. Kosovo i Metohija je uvek bilo i bice srpsko. Ne mozemo mi sageti glavu bas u svemu, a oni nista za uzvrat, pa ni ZSO da dopuste. Treba, kao narod, da sacuvamo slovenske karike odnosa i saradnje, dakle, Srbi i Hrvati, pre svega, u trajnu, duboku medjusobnu saradnju i veze, uz opredeljenje za neraskidivo prijateljstvo sa germanskim zemljama. To je recept opstanka na Balkanu!

Mirko

pre 8 godina

Partrijarh je rekao istinu i samo istinu,jos Vucic i Gasic da izvade glavu iz peska i bar udare rukom o sto...ovako sa pelenama oko struka i kukanjem zapadu uzece i vojvodinu.

Стева

pre 8 godina

Тако ће и бити. Тај рат је неизбежан, наметнут и ми ћемо га водити. Ја сам спреман.

nemaa

pre 8 godina

" svaka cast za izjavu, pa makar bilo od osobe koja ne bi trebalo da tako nesto izgovori javno... "

Pa oni koji ovo treba da izjave CUTEEEE..... neko mora...

Pilgrim

pre 8 godina

Ni nasi dedovi ni pradedovi nikada nisu zeleli da ratuju... ali ipak jesu.

Kada te neko napadne ili se branis ili nestajes.

Toliko o tome.

Mudri patrijarh o tome govori, neuki svete.

Petar Oslobodilac

pre 8 godina

Interesantno je da vecina komentatora smatra da Patrijah Srpski nema pravo da trazi zatitu imovine SPC, a narocito su osjetiljivi kada kaze da ako se silom uzme, onda ce se mozda morati i silom da vrati.
Zar vi ocekujete da ovaj Patrijah bude prvi poglavar SPC poslije 1000 godina koji ce da kaze pa dobro oteli su nam dobra, unistavaju nam istoriju, popali kuce i svetinje, protjerali stanovnistvo, a mi ima da se sa tim pomirimo i da cutimo ?

maloletni radoznalac

pre 8 godina

Ljudi moji, pa zar da toliko kudite coveka koji za vecinu nas dodje moralni div, a da ne shvatate koji je uistinu znacaj patrijarha i sta je to sto mu daje za pravo da daje ovakve izjave?
Sta je drugo objedinjavalo rasparcan srpski narod vekovima, ako nije pravoslavlje? Sta je ocuvalo srpstvo ako nije vera i jezik? Zar nije cela vojska pricescena i sa verom u Boga branila svetu zemlju jos 1389, i ranije?
Oni koji su u veri bili slabi izgubili su srpske korene (tako danas imamo Bosnjake, a u sustini islamizovane Srbe), a zbog onih koji su slabi danas, u Novom Pazaru (Raska, deo stare nemanjicke Srbije) paradiraju neke zelene uniforme.
Vasi ocevi, vasa krv(!!!), ostavljali su kosti od 1804 do 1913 u borbi za oslobodjenje svete srpske zemlje, a sada se te iste kosti prevrcu od muke.
Cak i sama rec Metohija znaci crkveni posed, i tu stoje manastiri koji su i po citav vek stariji od Kristofera Kolumba!

Pa da li vi shvatate kolika je kriza srpstva u pitanju kada jedan boziji sluga na ovakav nacin skrece paznju na nepravdu i otimacinu?
Iz stavova vecine komentara vidim da je Srbin tiho priznao nezavisno Kosovo (bas se pitam zasto ne stoji i Metohija u imenu "drzave" :) ), i mogu samo da vam porucim da su vase povijene kicme odvratan uzor nama mladima, koji smo vec potomci neuspelih revolucija.

Pre nego sto me proglasite za verskog fanatika - sebe smatram agnostikom, ali uvidjam znacaj i postujem srpsku pravoslavnu veru, jer zahvaljujuci njoj ja danas mogu da kazem da sam Srbin, a ne Hrvat ili Bosnjak.
Ako vecina vas nema postovanja mozete bar da se ugrizete za predugacak jezik i ne sirite negativnu energiju i prestanete da zracite neznanjem i nerazumevanjem problema.

Molim administratora da objavi komentar, ne tumacite ton mog komentara kao agresivan, vec kao ostrascen. U napred se izvinjavam ako se neko nasao uvredjen, ali istina stvarno zna da zaboli. :)

konstantin veliki srbin

pre 8 godina

biblija je jasna. ko tebe kamenom ti njega hlebom, ali samo jedanput. ako te neko zatire 600 godina i tu je biblija jasna, reciprocitet. reciprocitet je dozvoljen i po bozijem i po medunarodnom zakonu

Milan

pre 8 godina

Dobro, a sta predlazete vi sto kritikujete patrijarha. Po toj logici da sutra neko od mirotvoraca poput USA, Engleske, Francuske, drugih zapadnih demokratija kaze Nis pripada Kosovu i mora biti nezavistan od Srbije, trebalo bi da se pomirimo i sa tim. Evo ja imam 46 godina, dvoje dece, nikada nisam glasao za Milosevica, Seselja, Vucica Tomu, Vulina, bio sam uvek protiv ratnih huskaca, protiv sam svakog nasilja, ali ajde. Kako.Zvanicna politika Srbije, zvanicni stav svih trebao bi da bude da je Kosovo okupirana teritorija, da smo svesni da ni milom ni silom ni bozjim cudom svoju teritoriju u ovom trenutku povratiti ne mozemo, ali da cemo u pogodnom trenutku pokusati na sve mirne nacine da teritoriju vratimo, a ako ne ide, a medjunarodne okolnosti to dozvoljavaju, svoju cemo teritoriju povratiti na nacin na koji smo je i izgubili. Znaci silom.

lux

pre 8 godina

Nisam Srbin(čak nisam ni sa područija balkana), i ne povlačim se patriotizmom(niti sam religiozan)- nije uredu da se ovako odvoji sastavni deo neke države. Pogotovo sto je KiM mnogo vezan za istoriju Srbije.

Hercegovina

pre 8 godina

Tako ce i biti. Ubedjen sam 100% da nece proci vise od 7-10 godina da ce Kosovo biti u sasatavu Srbije. Na sceni je veliki preokret svetskih tokova koji ide Srbima u korist. Neverne Tome, ovo je istina koja vas ceka, i ovo ce se i dogoditi...

Brano

pre 8 godina

Slazem se. Silom vratiti ono sto je silom oduzeto. Zasto uopste prihvatismo sve ovo? Jeste ovih 20 godina mozda jedan mali istorijski trenutak, ali vreme je ispraviti ga. Kosovo i Metohija je uvek bilo i bice srpsko. Ne mozemo mi sageti glavu bas u svemu, a oni nista za uzvrat, pa ni ZSO da dopuste. Treba, kao narod, da sacuvamo slovenske karike odnosa i saradnje, dakle, Srbi i Hrvati, pre svega, u trajnu, duboku medjusobnu saradnju i veze, uz opredeljenje za neraskidivo prijateljstvo sa germanskim zemljama. To je recept opstanka na Balkanu!

Mercedes-Benz

pre 8 godina

Ово ће бити највећи пораз, изгубити нашу историју , Цркве, Манастире Споменике . Шта да кажем , шта да учим децу, одакле сам ја?

1003

pre 8 godina

ma kakva sila,mi vise necemo da ratujemo,pa makar nam silom uzeli celu zemlju. mi smo sramota za Srbiju i covecanstvo uopste.
covek od kad postoji se bori za ono sto smatra da je njegovo,a mi Srbi,mi smatramo da nista nije nase,zato nas i svi ubijaju,proteruju i otimaju nam,a tako nam i treba.
sudeci po komentarima neki bi dali sve,samo da ga niko ne dira :)

Dilan Dog

pre 8 godina

Idemo da ono sto pise u Kumanovskom sporazumu ispoštujemo.Hiljadu vojnika i policajaca koje će da štite hiljade naših vojnika ako treba.Da vidim da li će sad da nas bombarduju.Mogu samo da izazovu svetski rat.Zapad ne poštuje ništa što su potpisali.Razumeju samo jezik sile.E zato nam treba Rusija.Bez puno ljubavi samo pragmatično.

i tačka!

pre 8 godina

Vučić se satire od posla, sve svoje snage je uložio u miroljubivu politiku, pregovara s Albancima, pruža drugi obraz, trpi i uvrede, sve radi sa jednim ciljem, da narodu bude bolje u svakom pogledu, a ni manje ni više nego Patrijarh mu gura klipove u točkove. Kao da mu nije dosta koalicionih partnera, opozicionih stranaka, tviteraša (ej!), nego sad još u prvi čovek Crkve, koja našem premijeru treba da bude uzdanica, širi tu nekakvu ratobornu jeres.
Bruka i sramota. Ovo je udar na Vučića i mudru politiku koju vodi.

Mare

pre 8 godina

Popovi bi opet da se ratuje a da oni blagosiljaju nase "junake" Koji ubijaju decu I civile. Bolje da cutite, da opet na videlo ne izadju snimci da decacima Koji came u fiokama.

marija

pre 8 godina

Poznaje patrijarh Srbe.
Svako ponižavanje se tako završi.
Toga se i bojim.
Ne, nije lud patrijarh srpski,
lud je ovaj svet koji ponižava Srbiju do granica izdržljivosti,
gospodo.

Neznalica bgd

pre 8 godina

Za početak idi u Peć milom, pa ako bude problema,buzdovan u ruke i rešavaj problem! I povedi sve za sobom koji imaju sličan problem! Navijacu za vas...

tumacenje

pre 8 godina

Stvari treba posmatrati na duzi rok. Imam 50 godina i ne verujem da cu doziveti da se srpska zastava ponovo viori u centru Pristine. Za tako nesto je potrebna ekonomski jaka drzava i funkcionalna privreda, clanstvo u EU i NATO, vladavina prava i zakona, pune garancije ljudskih prava za sve nacionalne manjine na celoj teritoriji Srbije ... A samim tim i jaka vojska, ako bas treba ici silom. Ali u tom slucaju ta sila bi bila upotrebljena uz blagoslov i podrsku NATO. Medjutim, sila ne bi ni bila potrebna, jer kada bi Srbija dostigla ekonomski i politicki nivo Austrije ili Ceske Albanci bi je sami prihvatili kao svoju zemlju. Ali i u samoj Srbiji bi morala da se pojavi svest o tome da ako je Kosovo srpsko onda su i Albanci gradjani Srbije koji uzivaju sva prava kao i svi ostali. To podrazumeva, recimo, da Albanac bude sudija, lekar ili ucitelj u centru Beograda. To podrazumeva da vam Albanac bude prvi komsija. I da onaj ko ih vredja na nacionalnoj osnovi krivicno odgovara. Nazalost, Srbija nije spremna da proguta sve to u ovom trenutku, institucije Srbije nemaju kapacitet za tako nesto i sve se nudi su ovakve prazne floskule. Lako je tudjim ... barjakom ratove voditi. Ali sta nakon tog rata? I kako? A jos su gore defetisticke reakcije na to, ali one nisu nikakvo cudo, jer su dezerteri ratova 90-ih najvise profitirali, a heroji su zavrsili u Hagu ili na onom svetu, kako ko. Sve u svemu, Kosovo ce biti jednog dana ponovo srpsko, ali ne u ovom veku. Nazalost.

djolenovisad

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem ! (AcA, 03. novembar 2015 18:50)
nikada cuo za stih za ideale ginu budale!! e sad si cuo! pozdrav
p.s broj minusa govori.da sam u pravu

Shone

pre 8 godina

Bože me prosti, al' ti si matori prs'o.
Aj' ti lagano na Kosovo da ratuješ, al' leba ti, povedi i onog Amfilohija, pa vi lepo zajedno... Pa kad pobedite, ostanite dole i ne vraćajte se...

Beslagic

pre 8 godina

Lako je tudjom g*zicom po trnju...Pope,pope,pope...a ti ces nas blagosiljati ispracajuci nas da poginemo za nista.. Popovi,imami...kako je moguce njihovo postojanje i opstajanje u 21.veku? Josip Broz je za njih bio Tito!

alban peja

pre 8 godina

Ni ja kao Albanaca necu da ratujem za Kosovo, koga zanima, hocu normalno da zivim, bas me briga, ovo na Kosovo nije svakako drzava nego ko zna sta. Taqi se obogatio kao i njegovi i on sigurno nece ratovati. Albin Kurti ceka da i on uzme pare ni on sigurno nece ratovati, zna samo suzavac da baca. Sto se mene tice i mnogi drugi moze Srbija ponovo da uzme vlast, gore nego sto je sada sigurno biti nece.

Milica MM

pre 8 godina

Kakva god neprilika bila u državi, nije sveta dužnost patrijarha, glavnog poglavara crkve da poziva na dejstvo silom! Znamo da "sila boga ne moli", pa u skladu sa tim ovakva reakcija Njegovog Pravosveštenstva, blago rečeno, nije na mestu.

q

pre 8 godina

Silom na NATO pakt... To je ono sto nasi neprijatelji zele i cemu se nadaju. dati im povoda da zgaze i uniste Srbiju... Pope, ta izjava je protiv Srbije i srpskog naroda

idi_ti_u_rat_kad_ti_je_vec_toliko_stalo

pre 8 godina

Još jedan od pokazatelja, da je crkva glavni pokretač sukoba na ovim prostorima, kao i da je odgovorna za rat 90-ih.
Umjesto da UVIJEK smiruju tenzije, oni rade upravo suprotno. Zašto je to tako, pitaće se mnogi?! Zato što tumače bibliju kako njima odgovara, a ne onako kako je Bog, u kojeg se stalno kunu i kojeg stalno pominju, to zamislio! Njihov jedini bog, kojem neprestano služe i za kojeg su spremni učiniti sve, jeste njihov ego!

alban

pre 8 godina

Kakav vam je ovaj patrijah, koji hoce rat, ustvari ovi vasi svestenici su gori nego politicari. Oni su ti, koji su za vreme Milosevica huskali i Milosevica i srbski narod. Ovi vasi svestenici sigurno nece ici u rat, ali ce zato terati mladu decu da ginu za nizasta.

stefan

pre 8 godina

Ja sam mislio da smo sekularna drzava, mislio sam da nismo toliko slepi, mislio sam da nismo toliko glupi da pratimo ovog coveka. Ako bi se on klao, neka se kolje! Ja kao osoba koja zeli mirno da zivi i koja pored svega je ateista, ovo je SRAMOTA. Niko ne trrba da poziva nikoga u rat, a ne osobo koja ce da sedi u svojoj stolici i da prica kako bog cuva muskarce i momke koji ginu zato sto je on to rekao... Da li nismo nista naucili od krstaskih ratova?! Ovo je debilizam.

Moravsky

pre 8 godina

"silom zbog 30 000 srba medju 3 miliona albanaca?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (sandzak, 3. novembar 2015 14:38)

Kakvih 3 miliona? Odakle ti ta cifra kad oni nikad nisu ni pravili popis pre 1981.god?

preuveličana je ta priča oko Albanaca na Kosovu

Naravno da ne podržavam patrijarha!

Mozes me zvati kako god hoces

pre 8 godina

Kao sledbenik Hrista, trebao bi da se boris za Carstvo koje nije od ovoga sveta, a ne da ratujes za Veliku Srbiju...Trebao bi da propovedas evandjelje, osvescujes ljude i pozivas na mir, razumevanje i prihvatanje, verujuci da je ovaj svet i sva njegova slava- prolazan. Umesto toga, ti siris mrznju i netrpeljivost medju narodima gde zivis, skupljas gorcinu, huskas na rat, i propovedas o Velikoj Srbiji, kao da ce nas ona, sve njene stanovnike spasiti kad nas ujedini pod svoje skute.Znamo mi koji ovde zivimo kako nam je...A sa takvim duhovnicima, tvoga profila, dobro smo i do ovde dogurali.Kao Hristovog ucenika treba da te je sramota za ucinjeno.

"Prvo su došli popovi, pa topovi pa lopovi..."

pre 8 godina

Nije im dosta rata i krvi. Neće on i drugi popovi ginuti, već mladi ljudi kao i uvek.
Nemojte dati da vam ponovo oduzimaju budućnost ovakvi likovi.

Zabrinuta

pre 8 godina

Prvo, da li bi on bio na čelu kolone kada bi se to desilo? Plašim se da bi gispodin sedeo ušuškan u raskošnom domu. A drugo pitanje zašto se ne drži hrišćanskih normi i dobrobiti svog već napaćenog i dovoljno izginulog naroda. On je taj koji treba da stiša, a ne da raspaljuje strasti. Sramota!!!!

yale

pre 8 godina

Ni nasi dedovi ni pradedovi nikada nisu zeleli da ratuju... ali ipak jesu.
Kada te neko napadne ili se branis ili nestajes.
Toliko o tome.
Mudri patrijarh o tome govori, neuki svete.
(Pilgrim)

pa jeste i 90tih i 99te smo se samo branili a sve ostalo je kolateralna steta i podvala zaverenika sa zapada...

pero

pre 8 godina

A zašto Vi poštovani gospodine ne sedite u Pećkoj Patrijaršiji nego u Beogradu? Na koji način ćete Vi i vaša crkva dati doprinos? Verovatno tako što ćete se kuglati tuđim glavama. Ni porez ne plaćate od kojeg bi se oružije kupovalo, a ardi biste bili da se bijete. Neka vas je sramota sede brade koju nosite, za očekivati bi bilo da se čovek koji sebe smatra pastirom svoga naroda brine o narodu,a ne o kamenju i ciglama. Ja sam srbin, ali se stidim naše crkve. Generalno o crkvama bilo koje konfesije nemam lepo mišljenje jer su pune licemura i demona...

Vladimir

pre 8 godina

Poslednji put kada sam bio u crkvi, imao sam uverenje da je pravoslavlje vera ljubavi i prastanja. Ne secam se da opravdava silu u bilo koje svrhe. Nisam ateista, pravoslavac sam, ali mi se ovo ne svidja da cujem od patrijarha. Sta bi sa okretanjem drugog obraza?

Srbin

pre 8 godina

Ja da ga branim necu. A vi izvolte. Samo vas molim da nam javite par meseci unapred, nas koje Kosovo ne interesuje, da pobegnemo na truli kapitalisticki Zapad. Bio bih vam zahvalan u napred. I srecno.

Marija

pre 8 godina

Volela bih da mogu da budem srecna u svojoj zemlji kao sto sam ovde na "trulom zapadu", ali bojim se da se to nece nikada desiti sa ovakvim ljudima u javnom zivotu... Iskreno, hrabre me komentari na ovu vest, hvala vam dobri ljudi sto ste jos tamo i sto zdravog razuma ima.

iR

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 3. novembar 2015 18:50)

Borac, ti bi ratovao?!
A jesi se ikad zapitao zasto sve vojske svijeta zovu bas takve ko ti pod oruzje? Takve od 18-20 god. i pokoju vise?

Zato sto su punoljetni, u naponu snage, naivni,... drugim rijecima JER SU PREGLUPI DA SKUZE DA SE SNJIMA NAJLAKSE MANIPULIRA ,potrosna roba.
A i uglavnom su neozenjeni pa da i poginu nemaju djece za koje se drzava mora brinuti.
Nista nije slucajno....

Boze moj i svi sveci

pre 8 godina

Sram te bilo, Irineju!

Čiju ti to decu nudiš da ginu? I da ubijaju? Ili si mislio da se rat konfetama vodi?

Idi i ne vraćaj se!
Moj patrijarh nisi više! Ja u crkvu neću kročiti dok si ti tu!

JEL MOGUĆE DA JE OVAJ OVAKAV NASLEDIO PATRIJARHA PAVLA?!?

Kika

pre 8 godina

Porez, pope, gde su pare koje trpate u vaše kase. Danas u Srbiji ako si vernik ne možeš ni da se krstiš, ni da se venčaš, ni da umreš ako prvo debelo ne platiš onima koji "posreduju" kod Boga u tvoje ime. Osveštavanje kuće i druge stvari neću ni da pominjem. Gospodin koji sebe zove srpskim patrijarhom poziva na silu, prosto neverovatno. Prvo Vi, gospodine i svi velikodostojnici crkve dole na Kosovo, pa tada možete da se oglašavate. Ja sina za rat nemam i nikad ga ne bih poslala da gine i drugima puni dzepove. Bože, oprosti mu jer ne verujem da zna šta radi. Jedan je patrijarh srpski, Gospodin Pavle.F

goran

pre 8 godina

Imao sam priliku da prisustvujem uzivo nekim govorima doticnog Patrijarha uz prisustvo drugih svestenika i vladika. Mnogi od svestenika su komentarisali taj patrijarhov govor uz pitanje "sta mu je?" i zakljucili da on ima preko 80 godina i da se u nekim trenutcima nazalost "gubi" i biva nekoherentan.

MIKI

pre 8 godina

I ovaj ratni huškać je patrijarh SPS ??? E kuku nama sa njima, dakle opet se propagira politika 90th "Juriš braco ja cu iza vas"!!!!A kada je došlo vreme da se polože racuni za sva zverstva i nedela što su tada ucinjena, oni se pravili ludi, kao oni ništa sa tim nemaju, kao oni su božia i sveštena lica. Sram vas bilo licemeri obicni, krenite prvi....

grdan

pre 8 godina

Pope,pope... Nista ti nisi naucio, nije ti s godinama mudrost dosla vec starost samo. Danas se teritorije ne osvajaju silom, znas, nego naukom, visokim sistemom vrednosti i prava i, posledicno tome, visokom uposljenosti ljudi. Da je po tebi, brzo bi nase zene i majke ostale bez prava glasa jer je, zaboga, njihova duznost da radjaju i oplakuju. A vasa da blagoslovite ratnike kad u boj krecu i harac da primate. Rodjeni, posvadjali ste nas sa svim pravoslavcima u okruzenju, a Rusi Vam dobri jer daleko su i ne stizu da Vas upoznaju. Vasa vera...

dejan

pre 8 godina

Isus Hrist se sigurno prevrce u grobu,nadam se samo da je veci deo naroda normalan i da ovakve sumanute ideje ne podrzava a popovi neka stave topove na svoje dzipove pa neka ratuju do poslednjeg.

lepi

pre 8 godina

>"To je naša istorija, naša kultura, početak svega onoga velikog i trajnog u našoj istoriji, našoj kulturi."

Nasa istorija je i Lepenski Vir, i Caricin grad, i Dubrovnik, i Dioklecianova palata... Neke od tih stvari nisu u sastavu Srbije ali su i istorija i kultura.
Albanci su ih palili iz drugih razloga, palili su i nasi stosta.
Pozivati na upotrebu sile nije hriscanski, pa rekao to i sam Patrijarh - jer, kad se upotrebljava sile, neko moze biti povredjen ili poginuti.
Racionalizacija povrede ili smrti drugih osoba bilo kojim ciljem je filozofska kategorija, i ja sam mislio da je hriscanstvo tu jasno.

Mr.Kme

pre 8 godina

Siguran sam da nece vise biti rata kod nas, dosta se toga proslo. Po komentarima je jasno kako misle ljudi u Srbiji a i kod nas u Hrvatskoj nitko ne zeli rat. Ne znam sta mu je ovo trebalo.

David Pantovic

pre 8 godina

Sto ti ces da ides da ratujes. Boze sacuvaj gde mi zivimo!!!! Strasno. Vladar crkve kaze treba ici u rat za Kosovo I ponovo ginuti I na kraju opet sve izgubiti. Pa gospodo iz crkve samo izvolite mene se manite vaseg pametovanja. Daleko smo dogurali vasom politikom. Gde ste bili kad je Milosevic ubijao iste te Albance tad vas nigde nije bilo. Niko se ne buni u jednoj drzavi ako mu je lepo bas kao ti Albanci a mi nemamo gde jer bi i mi davno pobegli. Sacuvaj nas Boze jer sa vama nas vise nece ni biti. Nije vise srednji vek I ne ratuje se mačem i stitom moj Irineju Srpski.

Mirjana

pre 8 godina

Gospodine stari,
Na kakvu Vi to silu mislite!? Tu Vasu silu "ucinite" Vi i Vasi sluzbenici!
Necu da moj ili sinovi drugih majki "ucine" bilo kakvu silu!
Ne dam svog sina! Ne dam bilo cijeg sina!
Svojim zivotom cu braniti svoje dete od Vas i Vama slicnih!
Punktum!

Gannicus

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 03. novembar 2015 18:50)

Voleo bih upoznati ovaj mozak da vidim sta je to. Naravno takvi kao ovaj pune gace ako dodje do sile i naravno nigde ih nema. Mene brinu ovih za sada cetrdeset i nesto pluseva, tu je problem da neko dodeli plus na komentar praznoglavog klinca koji polaze svoj zivot gde ga je matori bradonja nalozio. Neka nam je pravi bog u pomoci ako ga ima.

kögel TIR.

pre 8 godina

Ajde pope izvolte .. pusku u ruke pa idi brani svetu srpsku zemlju na mene ne racunaj! Kad ti je tolko stalo do kosova i svetinja u njemu sto pobegoste svi sa njega i sve vodite iz Beograda .. znamo svi kakvi ste vi veeliki srbi .. fuj !

Analgetik

pre 8 godina

Zasto bi ja isao da ginem za Kosovo kada je 95% kosovskih Srba prodalo imovinu na Kosovu Albancima i doslo u Beograd i N.Sad!? To bi bila otimacina a ne povratak teritorije.

Jovancha

pre 8 godina

kad se samo setim pocivseg patrijarha Pavla. Sada se tek vidi kakva je velicina bio taj covek. A ovaj sadasnji uhvatio se u kolo sa Dodikom.

Skender

pre 8 godina

Sa ovim komentarima vidi se da srbija konacno cini jedan ogroman korak prema svetkoj modernoj mirolubovoj misaonoj vrednosti. Svaka vam cast komsije nazalost mi smo svetlosne godine iza vas a zadnjih godina hodamo u nazad!!!

Stevan

pre 8 godina

Pope, jel to stao posao, manje ljudi umire pa vam treba malo poginulih Srba? Sram te bilo bre, umesto sta stisavas ti palis vatru. Nego, da vidimo mi zasto svi vi popovi ne placate porez na usluge koje vernicima naplacujete nemilice. Vucicu, hoce li odgovorne sluzbe da se pozabave malo za to ili su popovi oslobodjeni placanja poreza nekom odlukom ili zakonom?

Goca

pre 8 godina

Ako Bog da tako ce i biti ! Imam 19 godina i svoj zivot polazem !
(AcA, 3. novembar 2015 18:50) # Link komentara

Decko, mozes zajedno sa popom, samo napred!!!!!

mishabgd

pre 8 godina

devedesetih umalo uzeh pusku u ruke slusajuci vas a sad bogami ni promil mogucnosti za tako nesto da me nagovorite.moje dete (dalje ruke od njega,samo bih zbog toga uzeo pusku u ruke) intezivno ucim engleski i saljem odavde cim za to bude spremno.ovde normalnog zivota nema.
izvinjavam se svima kojima je moj narod zla ucinio a oni koji su nama zlo ucinili nadam se da bar spavaju nemirno zbog savesti.
mrznja podstice mrznju .loseg naroda nema ali ima veoma losih pojedinaca i ne dozvolimo da nas takvi pozivaju na oruzje.

rax

pre 8 godina

sacuvaj boze naroda od ovih srpskih popova. meni i ne bi smetalo sto su popovi ovakvi kakvi su, ali da svi politicari idu kod njih na dogovor, to je zadnje sto se jednom narodu moze desiti. pitam se sta bi papa franja pricao sa ovim covekom?

Jasmina

pre 8 godina

Znaci, opet bezanija, kako bismo sacuvale nase sinove, bracu, muzeve...
Sramna izjava, po komentarima, bih rekla, da ovoga puta nece proci.
Umoran je ovaj narod i od crkve, i od politike (kao sudbine)...
Hvala.

portos

pre 8 godina

Patrijarhova poruka nema veze sa mozgom i realnoscu, naravno. Da sam u mogucnosti pitao bih ga: A sto sve ove godine niste stolovali u Peći? Da li je tacno da Crkva godisnje obrne preko sto miliona evra? Ako je tacno zasto niste vi kupovali zemlju od Srba sa tim parama? Da li su vam vazniji spomenici od naroda?

Vidak

pre 8 godina

Zamislite kako bi mi reagovali da je poglavar rimokatolicke crkve tako nesto izjavio, zamislite kako ce ova njega izjava izgledati u komsiluku, Hrvatskoj, Albaniji... Mislim, prosto neverovatno da je tako nesto izjavio. Jedino ako je pod silom mislio na nemam pojma neku snagu molitve il sta ti ja znam...

unutrasnjost

pre 8 godina

Al ako se vratim das mi stan u patrijarsiji u Bg ;) pu, pu daleko bilo. Kakva sila kakvi bakraci. Ne znas ti gde su Negotin i Kikinda, a kamoli da se vracas na KiM i da tamo stolujes.

Ivan Ivanovich

pre 8 godina

Super! Neka svi tu popovi i ratni huškači uzmu pušku u ruke i krenu u rat na Kosovo- a mi da ih gledamo. To bi zaista bilo idealno za Srbiju! Samo napred pope!

MISTER NO

pre 8 godina

Pope, blagoslovi Filareta, Pahomija i Kačavendu, pa ratujte do mile volje, pa makar i sami sa sobom, a ja i moja deca nikad vise, pa makar i po cenu iseljavanja iz Srbije.

Majka Mara

pre 8 godina

Jel ja to dobro čitam da je PATRIJARH rekao MILOM ILI SILOM...??? Da li u rečima Isusovim igde imamo "..SILOM"?? podsetite me, biće da zaboravljam.. ili se PATRIJARH ZABORAVIO.

ivan

pre 8 godina

E moj pope daleko ste vi od Biblije i vjere. Ljubavlju se pobjeđuje a ne silom. Sila na silu stvara duplu silu i užasno mnogo žrtava. pitam vas tko je toliko važan u ovom kratkom životu da se žrtvuju djeca, žene , starci i sve ono što je čovjek izgradio. Ima ona Biblijska : " tko traži silu , naći će je u vlastitom dvorištu".

posmatrac

pre 8 godina

Ako su te crkve opstale na Kosovu i Metohiji od 1389 do 1912 za vreme strašnih Turaka i preživele 70 godina još strašnijeg komunizma, preživeće i koju godinu pod albancima.
Ipak su ti spomenici samo hrpa kamenja. Šta Inkama vredi Machu Picchu, kada Inki nema! Bojim se da ćemo trudeći se da sačuvamo spomenike izgubiti ljude.
A crkveni oci bi mogli, u duhu najvećih srpskih junaka koji su uvek komandovali "Braćo zamnom", da pokažu kako je KiM deo Srbije i da sedište SPC prebace u Peć gde je i bilo najveći vremenski period Pećka patrijaršija u Nemanjićkoj državi (1346-1463) i Pećka patrijaršija u Otomanskom carstvu (1557-1766).

stefan

pre 8 godina

"Patrijarh: Ako bude sile, i silom za KiM." Zar je moguće da je patrijarh zaboravio kakav simbol nosi na mitri, spominje silu u vrlo svetovnom kontekstu, još malo ni "s" od svetosti tu neće ostati. Patrijar Pavle se okreće u grobu. Čudo kako ni jedan naš veliki čovek ne uspeva za sobom da ostavi ništa ni približno svojoj veličini...čudno...nema kontinuiteta...pa ni prave tradicije...

Gojak

pre 8 godina

Ako ta sila koju pominje podrazumeva rat, onda taj covek nije sav svoj, i u tom slucaju bi trebalo da reaguju nadlezni organi i da ga privedu u policiju na saslusanje. Taj rat znaci da on time zrtvuje zivote, znaci trebaju ljudi, zena deca da ginu, i sa jedne i sa druge strane... 21 vek je, covek treba da ide level iznad. Ne treba rat nigde

002

pre 8 godina

Ne bi sad Kosovo bilo problem da ste vi iz crkve hteli da se vratite u Pecku Patrijarsiju . Vratio bi se i narod za vama . A onda bi bila druga prica i politicara i Zapada . Sedite u Beogradu udobno i branite Kosovo ? Mene bi bilo sramota da ovako pricam . Pa ko da ratuje ? Prvo se vi vratite tamo odakle ste pobegli , pa cemo da vidimo onda sta treba ciniti. Prvo crkva ide dole , pa cela vlada i predsednik a onda ce doci i narod . Da vidimo onda sta kaze Zapad . Ali to se nece desiti nikad ......to je samo moja pusta zelja ......a rat ....NIKAD VISE ...

Orwell Vegan

pre 8 godina

SPC svoja imanja i nekretnine naziva 'svetinjama' ne bi li se narod i mladost opet poslali u rat da im se to vrati dok oni kuci pustaju brade.

Vladimirr

pre 8 godina

Sa popovima je to slicno kao sa policajcima, razumem ja ljude, imaju i oni dusu, nervira ih sve i svasta, kratak fitilj i tako to... Ali ako vec moras tako da lupetas i pozivas na oruzje i nacionalista si, mozda bi trebalo da trazis drugu profesiju. Kao policajac koji mora da mlati, pa razumem, kad nadjes lopova, nekog secikesu, nasilnika, razne smutljivce, prosto ti ruka ide sama, ALI NE BI SMELA KAD SI POLICAJAC. Isto tako popovi, ako ne mogu da sire poruke mira, pa neka idu u vojnike, ili politicare, ili inzenjere, neka prodaju hleda ili sira, kuvaju negde, ali neka nam ne sire poruke pune agresivnosti sa mesta sa kojeg bi trebalo da cujemo smiren, poucan ton pun mudrosti, razumevanja i univerzalne mudrosti.

spasenija kolček

pre 8 godina

Popu se ratuje? Još je pitanje da li se narodu ratuje. Sumnjam. Imamo li mi diplomatiju, alternative i snage da se borimo i drugačije osim da ginemo? Ne verujem baš da bi pop išao u rat. On bi ga posmatrao sa prostojne daljine, verovatno ...

puske u ruke pa branite biznis

pre 8 godina

Obzirom da ste crkvu kao instituciju skroz privatizovali i na svaki način a pre svega materijalno odvojili od naroda red bi bio da je sad sami i branite. Ili platite neke sposobne advokate pa rešavajte vaše odnose na sudu, samo nemojte nama posle svega više da prodajete priču o korenima i duhovnosti kad je reč samo o novcu i uticaju.

WALTER

pre 8 godina

E pa da ste malo ohrabrili "oslobodioce" da malo manje "senluce" po Hrvatskoj Bosni i Kosovu umesto sto ste ih ohrabrivali bilo bi neke sanse da se makar neke stvari rese milom...ovakosa svim popaljenim mostovima koje su ne vi nego drugi gradili pre vas...tesko. Ovoga puta bez mene.

Zemun grad SPO

pre 8 godina

(tumacenje, 3. novembar 2015 19:35)

Komentar je pun logike i zdravog razuma. Medjutim za mnoge stvari je kasno, jer kad neko dobije drzavnost, vise se ne vraca u sastav predjasnje drzave, pogotovo ako ona nije maticna. Netacno je i to da su heroji zavrsili u Hagu. Oni koji su bili na celu drzave i naroda snose najvecu odgovornost za rat, zlocine i poraze. Takodje i komadanti u ovom slucaju, komunisticki oficiri koji su stavili nacionalne kape, a nisu hteli da uz obelezja prihvate i vitesku tradiciju srpskog vojnika iz balkanskih i I.Sv.rata.
Sto se tice crkve, njena odgovornost je moralna. Ne samo nasa vec i sve druge crkve u nekim periodima istorije gube sustinu, odvajajuci se svojim recima i delima od Hristovog ucenja. Kada su otvorena tajna dosijea u Bugarskoj, ispostavilo se da su dve trecine vladika Sinoda bugarske crkve bili agenti tajne komunisticke policije. Kako li je tek kod nas, videcemo. Mozda se u ovoj cinjenici moze naci razlog, zasto se crkva toliko bavi politikom i zasto je uzdanica onih koji bi da Srbiju vrate u devedesete godine proslog veka.

Vlatko

pre 8 godina

Predlažem, da se Patrijašija preseli u Peć iz Beograda, sa sve voznim parkom skupljim nego što imaju igrači FK Barselona.
Kada se već priziva rat neka se da i primer narodu.
Čekamo!

Nikolajki

pre 8 godina

Prvo svestenstvo...samo uzimate lovu,sedite u skupim restoranima,vozite se u skupim kolima a "pripovedate duhovno"...nikad nas gori nisu slali u rat!!! Vama je do vaseg zlata i kvadrature na Kosovu za narod ne marite od i sahrane naplacujete. Veci obraz banka ima.

nenad12

pre 8 godina

Silom?Žao mi Patrijarha ali ispada smešan.Pa Srbija trenutno ima 10 000 vojnika i manje od 200 tenkova koji su za rashod.Sa takvom silom se ne može sačuvati ili osvojiti ni jedan grad srednje veličine. Samo u borbama za Vukovar je učestvovalo 5X više vojnika nego što ih Srbija danas ima i izgubljeno je približno tenkova koliko ih sad imamo,učestvovalo više aviona nego što ih trenutno imamo.....

Batko

pre 8 godina

Pope, a sto ti ne sediš u Peckoj Patrijaršiji , nego se šetkaš po Srbiji u "Audiju" ???
Prvo ti pope, pa tvoja uža i šira porodica , pa eto mene sa mojima....može ?!

Plasim se da ce ipak biti.."Neki cete i da poginete...a neki ćemo i da se vratimo"

je

pre 8 godina

Ratuje se dugmetom iz daljine, a ne mačevima i kopljima. Dokle bre srednji vek? Bace ti malo uranijuma i pocnes da nestajes. Pogledaj koliko je bolesno od raka u tvojoj okolini. Čime bre da ratujes kad akumulator u vojnom magacinu ne možeš da na nadjes? Čime da ratujes kad puteva, škola i bolnica imaš relativno manje nego početkom prošlog veka? Kad ćeš normalno živeti?

dsafa

pre 8 godina

Ukoliko se svemocni ubrzo ne oglasi povodom ove izjave bicu veoma zabrinut jer to onda znaci da drzavni vrh stoji iza ove izjave.
U tom slucaju ili su ovi nasi potpuno pukli ili znaju nesto sto mi ne znamo.
Merkelica danas pominje isto neki rat. Nije to slucajno.

Zanima me da li su svesni da mi nemamo para za gorivo da posaljemo dole ove krntije sto imamo i da li su svesni da ce odziv za mobilizaciju biti gori nego 1991.

Odbijam da poverujem da je cak i on toliko glup.

Nikola

pre 8 godina

Boze sacuvaj od ovih izjava.
A NASA salje rovera na Mars! Pa vi vidite gde smo mi a gde je svet.
Glasacko telo SNS, SPS se garant siri iz dana u dan uz ovakve izjave!

Aldebaran

pre 8 godina

"Irinej je podsetio da se na Kosovu i Metohiji nalazi rezidencija srpskih patrijarha (Pećka patrijaršija), kao i najveće svetinje naše istorije i kulture."

Tako je. Ali ako se rezidencija srpskih patrijarha nalazi na Kosovu i Metohiji (a nalazi se), zašto srpski patrijarsi nisu u svojoj rezidenciji, nego se zlopate po Beogradu?!

A ako im je Bograd miliji od njihove rezdencije (a jeste), neka ne računaju na mene da bi je silom vratili.

padjine969

pre 8 godina

Izjava kao da je izvučena iz neke istorijske čitanke.Još samo da se ovi na jugu uplaše i postigla je smisao.Mi smo vojno,duhovno i ekonomski na dnu.Ko to još nije shvatio neka se divi ovakvim izjavama.Manastirima na Kosovu i Metohiji upravljaju pravoslavna bratstva i ona su pod patronatom SPC.Kao što je i samo sedište patrijarha u Pećkoj patrijaršiji.Zašto srpski patrijarh ne obitava na Kosovu i Metohiji i time simbolično nastavi kontinuitet pripadnosti.Dizati glas iz Beograda i iz centra dogadjaja priznaćete nije isto.

Klaus

pre 8 godina

Jedini pravi poglavar crkve nase je pokojni dusom veliki i srcem , njegova svetost Patrijah Pavle !!Ostali su smesni i treba da se stide sta pricaju i rade .....

h1ghwaymen

pre 8 godina

Na zalost, mozda je zelja za osvetom smislena na ovom svetu, ona nije ono sto jedan Hriscanin treba da gaji. Pravi vernik ce pre dozvoliti da ubiju njega samog nego sto ce on i povrediti nekog drugog.