Društvo 0

11.11.2026.

13:41

Povodom Dana primirja položeni venci na Groblju palih boraca Komonvelta u Beogradu FOTO

U Beogradu je danas na Groblju palih boraca Komonvelta obeležen Dan primirja.

Izvor: Tanjug

Povodom Dana primirja položeni venci na Groblju palih boraca Komonvelta u Beogradu FOTO
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/ nr

Podeli:

Vence su položili ambasadorka Kanade u Srbiji Mišel Kameron, ambasador Velike Britanije u Srbije Edvard Ferguson, ambasadorka Francuske u Srbiji Florans Ferari i predstavnici drugih ambasada.

Položeni su venci sa zastavama Srbije, Nemačke, Ukrajine, Italije, Grčke, Kipra, Norveške i drugih zemalja. Prisustvovali su i predstavnici Vojske Srbije. Obeležavanje je održano u organizaciji Ambasade Kanade u Srbiji.

Dan primirja obeležava se danas kao vid sećanja na okončanje Prvog svetskog rata, najrazornijeg koji je svet do tada video, sa oko 17. miliona mrtvih, pri čemu je posebno teško stradala Srbija.

Povodom Dana primirja položeni venci na Groblju palih boraca Komonvelta u Beogradu FOTO
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/ nr

Tog dana, 11. novembra 1918. godine, u ranim jutarnjim satima, u železničkom vagonu u Frankportu, kod Kompijenja, u Francuskoj, predstavnici Nemačke potpisali su primirje koje je na snagu stupilo u 11.00 sati po srednjoevropskom vremenu.

Bio je to završni čin Prvog svetskog rata, započetog četiri godine ranije, jula 1914. napadom Austrougarske na Srbiju.

Povodom Dana primirja položeni venci na Groblju palih boraca Komonvelta u Beogradu FOTO
TANJUG/ MILOŠ MILIVOJEVIĆ/ nr

Primirje potpisano 11. novembra 1918. podrazumevalo je obustavu neprijateljstava, povlačenje nemačkih formacija na istočnu obalu Rajne, savezničku okupaciju Rajnske oblasti, predaju nemačke ratne tehnike, kao i oslobađanje zatočenih ili interniranih.

Podeli:

0 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Ukrajina, SAD i Rusija postigle dogovor

Ukrajina, Sjedinjene Američke Države i Rusija postigle su dogovor o velikoj razmeni zarobljenika u bliskoj budućnosti, tokom prve runde trilateralnih pregovora održanih 10. novembra u Abu Dabiju, prenosi Ukrainska pravda.

19:29

10.11.2026.

18 h

Rast od 1,6 odsto

Od decembra raste minimalac; Građani nezadovoljni: "Sićušan iznos"

Francuska će od 1. decembra povećati minimalnu neto zaradu (SMIC) za 1,6 odsto na oko 1.502 evra mesečno, što je povećanje od približno 24 evra, najavio je danas ministar rada Žan-Pjer Farandu, ali sindikati su ovu meru označili kao nezadovoljavajuću.

21:52

9.11.2026.

1 d

Podeli: