Sreda, 03.04.2013.

15:33

BG: Najveća plata 140.000 € mesečno

Diplomirani ekonomista iz Beograda prošle godine je zaradio oko 180 miliona dinara ili 1,62 miliona evra po kursu od 111 dinara za evro, piše “Politika”.

Izvor: Politika

BG: Najveæa plata 140.000 € meseèno IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

111 Komentari

Sortiraj po:

Znanje nije zec da pobegne a ni magarac da ga svako jaše

pre 11 godina

Poznajem čovjeka koji je diplomirani ekonomista i ima svoju agenciju za vođenje knjiga( pri čemu radi za skoro najveće firme u BG)!!eto,ne rade svi u državnim firmama .Covek radi i zarađuje ...pa samim tim ima mogućnost i za tih 140 000.Vidite ,deco...škola se ipak isplati!!!Ucite ...u znanje se valja uveo ulagati!

buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !

pre 11 godina

za (buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !, 4. april 2013 15:30)

Vi ili imate disleksiju ili ste funkcionalno nepismeni:

kako ste povezali da ekonomista koji je imao toliku platu radi u istoj firmi gde su radnici dobili 56 dinara na ime plate?
(Aleksandar, 4. april 2013 16:35) dobro ste primetili u pravu ste ali bez obzira tolika socijalna razlika nema osnova mozda sam to namerno napisao razlika je velika bez obzira ko gde radi i sta radi ! neka je bar neko primetio !

Zika

pre 11 godina

Ko bre zasluzuje toliku platu, dok ljudi rade za 20 hiljada dinara? KATASTROFA!!
(bezumlje, 04. april 2013 12:27)

Plata se zaradjuje, a ne zasluzuje se.. Mislim ja zasluzujem slicnu platu, ok sam tip, ali zaradjujem mnogo manje..

Aleksandar

pre 11 godina

za (buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !, 4. april 2013 15:30)

Vi ili imate disleksiju ili ste funkcionalno nepismeni:

kako ste povezali da ekonomista koji je imao toliku platu radi u istoj firmi gde su radnici dobili 56 dinara na ime plate?

Atina

pre 11 godina

@buduci radnik iz 1945te!!
Malo pazljivije citaj tekst, nema on veze sa tom firmom ("Femid"), samo se spominje u tekstu da radnicima zarade ne isplacuju.

glup i zatucan

pre 11 godina

e sad to sto je neko skolovan i nije mu dosta plata od soma eura nego smatra da mu treba vise a glupi i nesposobni treba da crknu i ne treba da se razmnozavaju jer to boze ovaj svet treba da pociva na skolovanim ljudima i samo oni da zive to je vec problem jer pitam ja ove skolovane majcine sinove ako mi neskolovani pocrkamo ko ce vam raditi u rudniku ko ce vam donositi namestaj u kucu ko ce vam zidati te kuce znam da se svet okrece oko vas i ova planeta postoji samo zbog vas a vi bi hteli sve za dzabe u stvari tezite robovlasnickom drustvu osporavate proslost a zagovarate buducnost e pa nema buducnosti ako nas neskolovane tretirate kao zivotinje inace sve prljave poslove morace te sami da radite tako to funkcijonise !! pa niste vi bogom dani da zivite sami na planeti !

buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !

pre 11 godina

@bezumlje: O kakvoj pravdi ti covece govoris?! Covek je taj novac zaradio znanjem, trudom i radom! Nije nikome na pravdi Boga te pare oteo...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Atina, 4. april 2013 14:35) nije oteo ali nista nije ni stvorio mozda za gazdin dzep ali kao sto vidim u tekstu radnici te iste firme ne dobijaju platu znaci zive i on i gazda na tudjoj grbaci to jest zato sto on ima toliku platu dete nekog radnika gladuje to jest po meni on i gazda su oteli to jest ukrali ! prosta racunica !

darko

pre 11 godina

na primer to moze biti Kravcenko ili direktor telenora ili neko slican.Tolike su njihove plate o to je sve ok.Pozdravljam i ne zavidim.

bogataš

pre 11 godina

Imajte u vidu da ovo nije čovek koji je zaradio najviše, već onaj koji je svoju zaradu PRIJAVIO. Hej! Umesto da pohvalite čoveka što je prijavio toliko prihod, vi ga obasipate uvredama.

Samo u Srbiji se neko ko plaća porez proziva i stavlja na stub srama, u svim ostalim zemljama je upravo surotno.

Oooj pameti

pre 11 godina

Mrki

Sta covek moze sve da procita.Pa nije on doneo platu iz inostranstva u Srbiju da bi ga oporezovali.I poslala ga strana firma.Uh bre sta procitah. Zasto mislite da se covek bavi ekonomijom. Mozda pravi nesto.Mozda prodaje intelektualne usluge.I sada ce on da vam se javi i da kaze cime se bavi.Legalno zaradio pare i prijavio porez

Svasta

pre 11 godina

Mina... Ukljuci malo mozak.Kakav bre JP.Covek se bavi privatnim poslom.Sirotinjska Srbija zavidi svakom ko nesto ima i odmah teorija zavere.I neka mu je alal

Atina

pre 11 godina

@bezumlje: O kakvoj pravdi ti covece govoris?! Covek je taj novac zaradio znanjem, trudom i radom! Nije nikome na pravdi Boga te pare oteo...

Mrki

pre 11 godina

Sto se primate na tu vest, a ne citate pazljivo? Nigde ne pise da su te pare gola plata, niti da je covek zaposlen u nasem preduzecu. Sasvim je verovatno da je rec o nekome ko je godinama radio u inostranstvu, a onda ga je njegova kompanija poslala na privremeni rad u Srbiju. Sada radi za neku bolju stranu kompaniju, na nekoj visokoj poziciji (npr. direktor regionalne kancelarije za Balkan). A moguce je i da doticni ima svoju firmu, da radi za inostrane klijente, da trguje hartijama od vrednosti i uzima procenat. Takvih kao on ima u Srbiji prilicno, ali su nevidljivi, jer vecina njih sede u Srbiji, a zvanicno su prijavljeni jos uvek u inostranstvu, na stranim platnim spiskovima, plate im se uplacuju na inostrane racune, placaju zato porez drugim drzavama itd. Ovaj covek nije hteo da se krije, vec postuje nase zakone i igra otvoreno. I vi ste nasli da ga pljujete zbog toga?! Kamo srece da nam je vise takvih, Srbija bi bila bogata zemlja!

Jack

pre 11 godina

Ne znam za Srbiju , ali u BiH već godinama postoji 20-ak ljudi koji zarađuju otprilike istu sumu.To su ljudi iz menadžmenta mikrokreditnih organizacija koje su po definiciji "NEPROFITNE" tj svu zaradu moraju isplatiti uposlenicima. Pošto moraju negdje nekome dati taj novac obično dobiju ljudi iz vrha MKO.

La fee

pre 11 godina

@Marko: Savršen i prikladan komentar. Nije mi krivo što neko zaradjuje mnogo, al mi je krivo što ja ne mogu da živim normalno sa svojom teško zaradjenom crkavicom.

naselje

pre 11 godina

@
Na stranu, sta je taj covek trebao da uradi za toliku platu i kako je dospeo na to radno mesto, ali je garantovano iz ex vladajuce (zute) garniture.
(uskok, 3. april 2013 19:40)

O, komunizmu, kad ces nas napustiti?! Pazi, "radno mesto"... Pa nije ovaj covek zaposlen u opstini, pa da su mu zuti sredili toliku platu, to su svi njegovi prihodi i takvo "radno mesto" moze imati samo samozaposlen covek... Ovakve pare se ne zaradjuju u JP

dex je moralna gromada

pre 11 godina

*A mogao bi taj ekonomista, ako je ljudsko biće, da uplati nekom detetu operaciju. Neće ni osetiti a to će mu biti najbolja stvar koju je uradio u životu. Probaj ekonomista, bar za jedno dete.
(dex, 4. april 2013 03:13)*

Najbedniji komentar u istoriji komentara.

Vana

pre 11 godina

Neverovatno je do koje mere ljudi nisu u stanju da krenu od sopstvenog dvorista, a na tudje su uvek ljubomorni. Pa jos kad krene patetika o nepravdama zivota... Covek je zaradio i PRIJAVIO to sto je zaradio napunivsi tako drzavnu kasu. A cim je prijavio znaci da je novac stekao legalnim putem i da nema sta da krije. Iz te drzavne kase dele se dalje i te plate od 20000 dinara mnogima koji po ceo dan na poslu igraju Zumu a onda kukaju kako je zivot nepravedan. Ovaj covek je jedan od svetlih primera zemlje u kojoj zivimo, i u kojoj nas mnogi za koje sami glasamo potkradaju sigurno mnogo mnogo vise.

Novinar FPN

pre 11 godina

Prosecna plata u Srbiji ispada da je oko 57000 dinara po ovome sto pise u tekstu. Hahahahahhahaahahahaahaha... Pa moj cale koji je radio kao rudarski poslovodja za geolosko pripremne radove 42 godine u istoj firmi u kojoj je proveo ceo radni vek na kraju radnog veka je imao platu od oko 55.000 dinara uz sve bodove i dodatke. A o kevi koja je pedagog necu ni da pricam, ona nema ni pribliznu cifru. I sad, ako oni kao visoko obrazovani nemaju te plate, sta da kazu oni mucenici koji rade kod Kineza za 12.000 (ili 15 u izuzetnim slucajevima kad radnica spava s gazdom, da ne kazem nesto drugo, a znam i zivi primer toga)?

Bojan

pre 11 godina

(deki, 4. april 2013 07:42)
pa zar je sad statistika problematicna? :)
nije problem u stasticarima nego u interpretaciji iste, prosecna plata jeste upravo to, saberes sve prihode, podelis sa brojem radnik i dobijes broj koji predstavlja prosecnu platu.
medjutim, zato se racunaju i drugi parametri koji ukazuju vise na ljude u donjem delu prihoda
(Srbijanka, 3. april 2013 18:09)
ukoliko je ekonomista posteno zaradio taj novac, dakle pruzajuci adekvatnu uslugu korisnicima, nemam apsolutno nikakav problem sa njegovom zaradom, cak naprotiv, treba ga hvaliti kao uspesnog coveka. A radnik femida, neka menja posao.
(dex, 4. april 2013 03:13)
otkud znas da to nije vec uradio?
ovde su objavljeni podaci o njegovim primanjima, ne o njegovim troskovima.

Hmm

pre 11 godina

@Jovan
Slazem se. Postoje ljudi koji imaju mozga i za pravljenje novca i za shvatanje da je neko odvalio notornu glupost i pri tom uvredio gomilu ljudi koji u ovoj drzavi gladuju ne zbog cinjenice da nisu u stanju praviti novac. A postoji i Jovan.

Mina

pre 11 godina

Ako je zaposlen u privatnoj firmi, to je ok - verovatno im toliko i vredi. Ali me ne bi zacudilo je zaposlen u drzavnoj ustanovi, JPu, ili sta vec, i da je sam sebi, uz podrsku partije isplatio divan bonus :)

Nikolava8

pre 11 godina

A ti probaj da shvatiš da ne želi baš svako da pravi novac. Zapravo ne želi svako da mu glavna opsesija u životu bude novac. Kad bi bilo tako ti bi sedeo danas u mraku i žvakao žvaku. Ej čoveče a naučnici, umetnici ...Tesle, Ajnštajni, Betoveni, Mocarti, Njutni ... nisu baš imali love u životu ali teško je i pomisliti da su bili glupi ili slabo inteligentni. Jednostavno nije ih zanimao novac. Več duže vreme kroz istoriju postoje one anarho ideje koje su dnas u modifikovanom i usavršenom obliku zhvatile ogroman broj mladih, studenata i danas značajnih intelektualaca širom sveta. Tu su čak i vodeće zemlje EU: (Španija,Italija,Grčka,Francuska,Holandija,Portugal,Švedska...).

KoleM

pre 11 godina

Svaka čast čoveku. Pogledajte sad situaciju za običnog mladog čoveka, ovakvi dižu cifru prosečne plate u Srbiji i država kad računa penziju računa u odnosu na prosečnu platu i imate situaciju da su penzije veće od plata, i da radnik koji radi i za sebe i da zaradi za jednog penzionera, jer je odnos 1:1, ustvari ima manju platu od penzije toga za koga radi. Još ako je početnik a treba da se kući i rađa decu.

Marko

pre 11 godina

Jos jedna stvar. Vidim da je neko napisao komentar kako ljudi nista ne rade...
Pa, oni bi mnogo vise radili na poslu da im se na kraju meseca ispalcuje pristojna plata, a ne mizerija sa kojom ne mogu ni garsonjeru da iznajme.

ljuba

pre 11 godina

Ovakve informacije mogu da se dobiju i da se objave, a kada zatrazis gde ide novac od samodoprinosa, a daleko bilo od ostalih poreza - onda se nista ne zna.

Marko

pre 11 godina

Nije sporno koliko neki strucnjak zaradjuje vec cinjenica da obican svet ne moze da zivi od svog rada. Jako je ruzno i oholo deliti zaposlene na ljude koji znaju i ne znaju. Sta to znaci? Da su drugi ljudi nizeg reda? Svako obovalja svoj posao i bez svakog bi sistem posustao. Da nema drugih kako bi se grejali, ko bi nas prevozio, cistio ulice, cuvao, popravljao kola, snabdevao hranom....? Svakako ne biznismeni ili konsultanti.

Dakle, tuzno je sto ti ljudi (obican svet) ne mogu dostojanstveno da zive. Da idu svake godine na letovanje, zimovanje, kupe stan, voze pristojan auto, opreme stan po svom ukusu. Zar je to mnogo? Zar je to oholo traziti? Sa jedne strane postoji perverzija i rasipanje, a sa druge siromastvo nezapamceno. Prosetajte se malo juznom Srbijom pa ce vam sve biti jasno. Dokle god bude tako nece biti srece u ovoj zemlji. Kada ljudi shvate da svima treba biti dobro, da svako moze da se besplatno leci i skoluje, i da to jeste osnovno pravo poput vazduha koji disemo, tek tada ce bice drugacije. A posle neka se drugima koji su vise ulozili u obrazovanje iskustvo i plati srazmerno vise. Najmanji problem.
Ali ovako je bedno. To je isto kao da se pravite vazni u sirotinjskoj cetvrti Mumbaiija gde prosjaci jure za vama, a vi se vozite luksuznim autom, pijete sampanjac i ne hajete uopste. To nije ljudski. To je odraz duhovne bede.

Statističar

pre 11 godina

"Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...
(Neko jede samo meso, neko jede samo kupus..., 3. april 2013 18:58)

Nije nista prividno. Prosek je kada se saberu plate svih zaposlenih i podeli sa brojem tih zaposlenih.

Teorija SBBKBB ("Sta Bi Bilo Kad Bi Bilo") su za Acu Postara i malu decu.
(sima, 4. april 2013 02:18)"

Za Acu Poštara i malu decu postoji u statistici i "medijana" ili "srednja vrednost" koja za razliku od "prosečne vrednosti" služi upravo da ukaže na eventualne disproporcije između ogromne većine uzoraka u jako malog broja uzoraka koji značajno odskaču i dižu ili spuštaju prosek. Ovakve plate nesumnjivo jesu takvi slučajevi koji čine da je prosečna zarada u srbiji veća nego što to većina ljudi vidi po svojim zaradama.

deki

pre 11 godina

dipl.ekonomista=140.000e mesecno
radnik "Femid"-a=56 din za zadnje 3 godine
DOBRODOSLI U SRBIJU!!!
(Srbijanka, 3. april 2013 18:09)

Dakle prosecna plata u Srbiji 70.000 eur
verujem da bajni statisticari ovako dolaze do prosecne plate na nivou Srbije

dex

pre 11 godina

A mogao bi taj ekonomista, ako je ljudsko biće, da uplati nekom detetu operaciju. Neće ni osetiti a to će mu biti najbolja stvar koju je uradio u životu. Probaj ekonomista, bar za jedno dete.

sima

pre 11 godina

Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...
(Neko jede samo meso, neko jede samo kupus..., 3. april 2013 18:58)

Nije nista prividno. Prosek je kada se saberu plate svih zaposlenih i podeli sa brojem tih zaposlenih.

Teorija SBBKBB ("Sta Bi Bilo Kad Bi Bilo") su za Acu Postara i malu decu.

VULE

pre 11 godina

Cujte za Germany i ostale EU zemlje je 7000e dobra plata a ne ovo?Sta god da radi nije normalno jer toliko zaradjuje Messi,ajde malo vise al ipak je naj igrac sveta covece...Alo??

rangerover

pre 11 godina

Ajde bogati pa Milo kod nas u CG radi za 1300eu a ima kolekciju satova od 4 miliona a mene tetka nece da pokloni Pezo 205 molim je 2 godine

Smoki

pre 11 godina

divim se pametnima i snalazljivima...Pizda vam materina vama nepismenima iz b92 gde su moji komentari ceo dan!!!!Nemoj da vas sanjam!Tuzicu vas!

Лада Самара

pre 11 godina

Ja poznajem devojku koja zaradjuje vise od 1000 evra dnevno.. A zamislite - ne krade. I zamislite
- nije ekonomista. I nije imala pocetni kapital. I odusevljen sam njome.
(pera, 3. april 2013 20:53)

Жени ти то одма!

pera

pre 11 godina

Ja poznajem devojku koja zaradjuje vise od 1000 evra dnevno.. A zamislite - ne krade. I zamislite - nije ekonomista. I nije imala pocetni kapital. I odusevljen sam njome.

Aleksandar

pre 11 godina

za (poreski obveznik, 3. april 2013 18:11)

Postoji mnogo manje primetni načini za legalizaciju keša, bez prijave poreskim službama, ovako je privukao pažnju samo tako...

zoki

pre 11 godina

Ma on nije diplomirani ekonomista nego doktor nauka. Doktor svih nauka na svetu. Znao sam ljude koji su zaradjivali i vise od njega, bog da im dusu prosti, mladi ljudi. Isuvise dugo zivim u Srbiji da bi poverovao u bajku o legalnosti plate od 100 i kusur hiljada evra. Pozdrav svima.

laik

pre 11 godina

haha, sasvim ocekivana reakcija od istih ljudi kojima kada se kaze da ostanu na poslu 10 minuta duze samo sto se ne zapale..pa ljudi moji, za ovakvu kintu radi se 24/7 365 dana i moli se za JOS posla!
samo bre kukate, pa koliko mojih vrsnjaka znam da jos zive sa roditeljima,nemaju DANA radnog staza a imaju sansu da zabodu posao za 20.000 U STRUCI (doduse na dnu lestvice ali dobro, tako se krece) i malo im je! SVI biste voleli da budete direktori.. a samo kukate 'nema se para', i pritom redovno izlazite, posecujete kafice...muka mi je od vas..idite u politiku medju sebi slicnima

grobar-london

pre 11 godina

Svaka cast care, svaka cast na postenju!!
Bila bi nam daleko bolja zemlja da su svi takvi kao ti.. POSTENI..
Svaka cast, jos jednom..

Novak

pre 11 godina

@(Владимир, 3. april 2013 16:46)
Koliko nisi u pravu pa to je strasno...
Prvo, u banci postoje desetine razlicitih delatnosti, a ne dve. Sta cemo sa npr. investicionim bankarstvom, u kom su potrebni oni koji procenjuju rizik, oni koji pregovaraju, oni koji racunaju troskove, portfolio menadzeri... Sta cemo sa onima koji su u bankama zaduzeni za razvojne planove? Sta cemo sa onima koji rade u marketingu? Itd...
Nisam bankar tako da ne mogu da znam tacno cega jos sve tu ima, ali znam da je mnogo, mnogo vise od dve delatnosti. Visoke plate su logicne kada radis u sektoru u kojem jedan los korak moze da izazovi milionske gubitke... Plus, oni koji su na odgovornim pozicijama u bankama generalno rade jaako puno sati dnevno, mnogo vise od 8. A da bi donosio odluke i pravio strategije u sektoru koji je trenutno najgubitaskiji u Evropi itekako ti treba i razumevanje fakultetskog gradiva, razumevanje stanja u privredi, a bogami i veze i unutrasnji podaci, a i puno sati dnevno ulozenih u posao.

Pedja

pre 11 godina

Tom coveku treba odati priznanje jer, ako mu prosecna zarada bila 140.000, onda je na ime poreza i doprinosa svaki mesec prosecno uplatio drzavi preko 100.000, sada sve prijavio i jos ce na to platiti porez na extra ili kako se vec zove.... Ne razumem vas koji nesto negodujete i sl.

uskok

pre 11 godina

Danas je vec ishao jedan tekst po kome u proseku u Beogradu se zaradjuje 65.000 dinara (okvirno, zaboravio sam tacnu cifru). U mom komentaru tog teksta sam napisao da nedostaje ko i gde (po statistickom uzorku) zaradjuje koliko da bi se videla prava struktura, te kvazi statisticke analize. Ovo je josh jedan tekst gde se Beograd vestacki (statisticki) izdvaja od ostatka Srbije i navode se citaoci na pogresne zakljucke.
Na stranu, sta je taj covek trebao da uradi za toliku platu i kako je dospeo na to radno mesto, ali je garantovano iz ex vladajuce (zute) garniture.

poreski obveznik

pre 11 godina

#(Jelena, 3. april 2013 17:55)

Ne postoji pojedinacno znanje za tolike pare, pogotovu ne u Srbiji, ovde se radi o klasicnom pranju ili legalizaciji kesa po ceni od 10% i nista drugo.

Killer on the loose

pre 11 godina

Money, it's a crime
Share it fairly
But don't take a slice of my pie

Money, so they say
Is the root of all evil
Today

Pink Floyd

Aleksandar Stevanovic

pre 11 godina

Ova osoba bi u svakoj normalnoj zemlji bila model superheroja i primer za druge. Kod nas joj većina ljudi zavidi jer ne može da shvati zašto neko zarađuje 4000 evra godišnje, a neko 4000 evra na pola sata.

Neko jede samo meso, neko jede samo kupus...

pre 11 godina

Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...

Aleksandar

pre 11 godina

Cim ekonomisti ovoliko zaradjuju, dokaz je da nam je ekonomija u K.
A sve zahvaljujuci sablonskom ucenju, kako zgrnuti pare presipanjem supljeg u prazno.

ninja

pre 11 godina

Tesko je razumeti kako neko mlati pare, a u toj istoj drzavi zivi i radi (I RADI) preko milion gotovo nepismenih ljudi. A ako dodate tome nasu sklonost ka zaboravljanju...
Nadam se samo da ovo nije neki bzvzni zakon, cije ce sprovodjenje biti tromo i selektivno.
Ne zaboravite da u ovoj drzavi Verica Barac nije imala s kim da prica.

statistika

pre 11 godina

@ Moravsky

Ne puno njih... Treba jedno 600 plata x 250 eur da bi prosek bio 53.000 din kada uključimo ovog baju.
(Nikola, 3. april 2013 16:39)

Potrebno je uzeti 470 plata od 20.000 da bi im prosek iiznosio 53.000
Coveku svaka cast na uspehu.

Ma da

pre 11 godina

Shvatite jednom da postoji ljudi koji znaju kako se pravi novac, a da vi ne znate.
U prevodu, postoje pametni ljudi, a postojite i vi.
(Jovan, 3. april 2013 16:47)

Da u normalnoj zemlji poput Nemacke, Amerike... Ovde to ide malo teze bez debelog muljanja!

Mire

pre 11 godina

Da ovakvih u Srbiji ima milion, Srbija bi bila na nivou Svajcarske. Ali posto postoji jedan a i toga bi rulja umlatila samo da zna ko je, nije ni cudo gde je Srbija danas.
Inace, da pojasnim, covek placa porez. Ogroman porez. I to se u normalnim drzavama postuje i velica.

helena

pre 11 godina

A njihova sva pamet je u rodjacko kumovsko burazerskim namestanjima poslova.Nemoguce da iko zavredjuje tolika novcana primanja pa taman da mu je cela fabrika njegova, taman i da ima toliko sredstava na rscunu.Nemoguce!

Jelena

pre 11 godina

Boze, koliko ste zavidni. Taj novac je potpuno moguce zaraditi npr. trgovanjem na Londonskoj, Njujorskoj berzi. Time ne uzima iz dzepa nikome od vas. To zahteva znanje i pozrtvovanje. On sigurno radi vise od 6 sati dnevno i pravi manje od 10 pauza. Licno poznajem preko 20 ljudi koji na taj nacin zaradjuju mnogo veci novac. Oni to mogu raditi sa ma koje tacke na Zemlji. Budite zadovoljni sto je covek resio da porez uplati Srbiji i time napuni kasu iz koje vecina vas dobija plate. Kad udarac loptica zaradjuje desetine miliona, zasto diplomirani ekonomista ne bi zaradjivao milion? Svasta. Verovali ili ne, novac se moze zaraditi napornim radom cak i u Srbiji, ne samo korupcijom. Everyone can trade. Zasucite rukave i radite. Manje kukanja i klevetanja ljudi koje ni ne poznajete. Doticnom gospodinu svaka cast, "trade & hedge" zahteva puno znanja!

Ilija Cvorovic

pre 11 godina

Svaka cast coveku na ovoj plati, ali ipak u Srbiji koja je ovakva kakva je svaki veliki iznos izaziva sumnju pa bi eto bilo lepo kada bi znalic cime se tacno doticni ekonomista bavi, cisto eto da i mi znamo kojim putem da krenemo...a siguran sam da mesecno zaradjuje puno vise od tih 140000e...ili je nesto drugo u pitanju.

ekonomista

pre 11 godina

Ни за једну од две (и словима: две!) делатност коју обавља запослени у банци, дакле каматарење и одржавање рачуна, не треба разумети градиво, чак ни факултетска диплома.
Немој себи да пребацујеш.
Треба да се запитају они што воде државу како је могуће да ДОКТОР зарађује 500е, а један економиста 8к.
(Владимир, 3. april 2013 16:46)

To sto ti podrazumevas pod zaposlenim u banci salterkog radnika, govori koliko se malo razumes u ekonomiju. Da banke placaju takve radnike 5000+e, ne bi dugo opstale na trzistu.

A nije mi jasno kako to da doktor zaradjuje 500e, a 80% njih su napravili barem jednu kucu od 100,000e... Odakle njima novac, kome su oni platili porez i kada?

Oslobodilačka vojska Zvezdare

pre 11 godina

Mora da je gutao žabe(najveće).Malo je reći uspešan,bolje je reći demokratski poslušan. Čime li se bavi,vizionarev-vizionar?
JUTUTUNSKA JUHAHAHA!

Bravo care

pre 11 godina

Sada ce opet sirotinja iz Srbije da pocne da filozofira u stilu kako je zaradio pare. da li taj treba da vam se javi i da vam objasnjava. Covek legalno zaradio i prijavio porez na dohodak. Na nezakonito stecen novac ne moze da se prijavi porez na dohodak. A to sto je ekonomista to mu je samo plus.Mozda se covek ne bavi nikakvim poslom vezanim za ekonomiju.Koliko mi se cini i pamcenje me sluzi i pre dve godine je jedan ekonomista bio rekorder u porezu.Mozda je to taj isti

Lecenje kompleksa

pre 11 godina

Ovaj covek je profesor, dakle doktor ekonomije iz opstine Savski venac. Predsednik je bio najboljih svetskih firmi i pravio vrhunske rezultate. Nema nikakve veze sa politikom i pravi je strucnjak. Mnogi ga cene i isto tako mnogi znaju o kome je rec. Radi kao konsultant i pored svih funkcija. I PRIJAVIO je prihod koji niko nije, a znamo koliko nepismenih ljudi sa tolikim parama ima, a da nikad porez platili nisu!

Nemanja

pre 11 godina

Veoma pošten čovjek. Za razliku od mnogih drugih koji ne prijavljuju ovaj porez - a imaju veća primanja - jer njihovim primanjima koje prolaze kroz 2-3 egzotične zemlje niko ne može uči u trag....

filip

pre 11 godina

Nemojte prozivati čoveka i biti sujetni, da je lopov sigurno ne bi mogao da prijavi ovakav prihod, a sa drge strane ima ljudi koji zarađuju i mnogo više od njega a prijavljuju minimalac!
Svaka čast, da nam je više ovakvih državna kasa bi bila znatno punija.

Niki

pre 11 godina

Svaka mu cast. Dosta je dao i drzavi ako mu je ovoliki prijavljen prihod, inace beze od prijavljivanja velikih plata. Danasnji moto je sto veci rashodi na firmu (i manji pdv da se plati) i sto manja prijavljena plata, a na sajmu automobila svi dzipovi u cenovniku bez pdv-a, valjda posto se drugacije i ne kupuju.

Владимир

pre 11 godina

@(student otprilike, 3. april 2013 16:18)

Ни за једну од две (и словима: две!) делатност коју обавља запослени у банци, дакле каматарење и одржавање рачуна, не треба разумети градиво, чак ни факултетска диплома.
Немој себи да пребацујеш.
Треба да се запитају они што воде државу како је могуће да ДОКТОР зарађује 500е, а један економиста 8к.

Moravsky

pre 11 godina

pazi sad ovo..prosek u Beogradu kako kaže vest od malo pre 53000 dindži...a ovaj baja ima 140000 eura x 111 din=15540000din mesečnu platu ili ti slovima..petnaest miliona petstočetrdeset hiljada dinara platu...i da bi došli do proseka od 53000din...znači da njih ko zna koliko rade za 15 do 20 hiljada dinara...

kakva tužna realnost..užasno tužna

nbg

pre 11 godina

Zaradis milion godisnje a ne proizvedes nista. Ili jos bolje uzmes od nekoga pare i napravis virtuelni minus koji neko mora da pokrije realnom vrednoscu. To je umetnost.

student otprilike

pre 11 godina

Moj kum u jednoj banci zaradjuje 7.500 e verovatno bi i za njega rekli posten covek aj moji zavidni Srbi,ovde ne uspeva ni kukuruz niti psenica samo zavist.usput ja imam 500e i radim 3 puta vise nego kum ko 'ebe kad sam fakultet zavrsio pro forme tj. bitno mi je bilo samo da prodjem ispit a ne da naucim i razumem stivo ko i vecini u Srbiji a posle kukaju ako guzu ne uvale u drzavnu firmu.

LJ

pre 11 godina

Kako ih je zaradio pojma nemam i o tome necu da sudim ali za prijavljivanje prihoda SVAKA CAST... svi znalo kako se to u Srbiji rado i lako izbegava. jedino ako i svi ostali kao on pocnu placati porez, Srbiji kao drzavi i njenim institucijama moze biti bolje.

boris

pre 11 godina

Strava

ali kako ako nam ekonomija ide nizbrdo... ako su kamate visoke... ako je novac sve skuplji i sve riskantniji...

Jedino ako je taj ekonomista legalizovao distribuciju narkotika i onda uredno resio da plati porez na profit

Nemanja

pre 11 godina

Veoma pošten čovjek. Za razliku od mnogih drugih koji ne prijavljuju ovaj porez - a imaju veća primanja - jer njihovim primanjima koje prolaze kroz 2-3 egzotične zemlje niko ne može uči u trag....

Lecenje kompleksa

pre 11 godina

Ovaj covek je profesor, dakle doktor ekonomije iz opstine Savski venac. Predsednik je bio najboljih svetskih firmi i pravio vrhunske rezultate. Nema nikakve veze sa politikom i pravi je strucnjak. Mnogi ga cene i isto tako mnogi znaju o kome je rec. Radi kao konsultant i pored svih funkcija. I PRIJAVIO je prihod koji niko nije, a znamo koliko nepismenih ljudi sa tolikim parama ima, a da nikad porez platili nisu!

student otprilike

pre 11 godina

Moj kum u jednoj banci zaradjuje 7.500 e verovatno bi i za njega rekli posten covek aj moji zavidni Srbi,ovde ne uspeva ni kukuruz niti psenica samo zavist.usput ja imam 500e i radim 3 puta vise nego kum ko 'ebe kad sam fakultet zavrsio pro forme tj. bitno mi je bilo samo da prodjem ispit a ne da naucim i razumem stivo ko i vecini u Srbiji a posle kukaju ako guzu ne uvale u drzavnu firmu.

Лада Самара

pre 11 godina

Ja poznajem devojku koja zaradjuje vise od 1000 evra dnevno.. A zamislite - ne krade. I zamislite
- nije ekonomista. I nije imala pocetni kapital. I odusevljen sam njome.
(pera, 3. april 2013 20:53)

Жени ти то одма!

filip

pre 11 godina

Nemojte prozivati čoveka i biti sujetni, da je lopov sigurno ne bi mogao da prijavi ovakav prihod, a sa drge strane ima ljudi koji zarađuju i mnogo više od njega a prijavljuju minimalac!
Svaka čast, da nam je više ovakvih državna kasa bi bila znatno punija.

laik

pre 11 godina

haha, sasvim ocekivana reakcija od istih ljudi kojima kada se kaze da ostanu na poslu 10 minuta duze samo sto se ne zapale..pa ljudi moji, za ovakvu kintu radi se 24/7 365 dana i moli se za JOS posla!
samo bre kukate, pa koliko mojih vrsnjaka znam da jos zive sa roditeljima,nemaju DANA radnog staza a imaju sansu da zabodu posao za 20.000 U STRUCI (doduse na dnu lestvice ali dobro, tako se krece) i malo im je! SVI biste voleli da budete direktori.. a samo kukate 'nema se para', i pritom redovno izlazite, posecujete kafice...muka mi je od vas..idite u politiku medju sebi slicnima

Jelena

pre 11 godina

Boze, koliko ste zavidni. Taj novac je potpuno moguce zaraditi npr. trgovanjem na Londonskoj, Njujorskoj berzi. Time ne uzima iz dzepa nikome od vas. To zahteva znanje i pozrtvovanje. On sigurno radi vise od 6 sati dnevno i pravi manje od 10 pauza. Licno poznajem preko 20 ljudi koji na taj nacin zaradjuju mnogo veci novac. Oni to mogu raditi sa ma koje tacke na Zemlji. Budite zadovoljni sto je covek resio da porez uplati Srbiji i time napuni kasu iz koje vecina vas dobija plate. Kad udarac loptica zaradjuje desetine miliona, zasto diplomirani ekonomista ne bi zaradjivao milion? Svasta. Verovali ili ne, novac se moze zaraditi napornim radom cak i u Srbiji, ne samo korupcijom. Everyone can trade. Zasucite rukave i radite. Manje kukanja i klevetanja ljudi koje ni ne poznajete. Doticnom gospodinu svaka cast, "trade & hedge" zahteva puno znanja!

Moravsky

pre 11 godina

pazi sad ovo..prosek u Beogradu kako kaže vest od malo pre 53000 dindži...a ovaj baja ima 140000 eura x 111 din=15540000din mesečnu platu ili ti slovima..petnaest miliona petstočetrdeset hiljada dinara platu...i da bi došli do proseka od 53000din...znači da njih ko zna koliko rade za 15 do 20 hiljada dinara...

kakva tužna realnost..užasno tužna

Niki

pre 11 godina

Svaka mu cast. Dosta je dao i drzavi ako mu je ovoliki prijavljen prihod, inace beze od prijavljivanja velikih plata. Danasnji moto je sto veci rashodi na firmu (i manji pdv da se plati) i sto manja prijavljena plata, a na sajmu automobila svi dzipovi u cenovniku bez pdv-a, valjda posto se drugacije i ne kupuju.

Mire

pre 11 godina

Da ovakvih u Srbiji ima milion, Srbija bi bila na nivou Svajcarske. Ali posto postoji jedan a i toga bi rulja umlatila samo da zna ko je, nije ni cudo gde je Srbija danas.
Inace, da pojasnim, covek placa porez. Ogroman porez. I to se u normalnim drzavama postuje i velica.

LJ

pre 11 godina

Kako ih je zaradio pojma nemam i o tome necu da sudim ali za prijavljivanje prihoda SVAKA CAST... svi znalo kako se to u Srbiji rado i lako izbegava. jedino ako i svi ostali kao on pocnu placati porez, Srbiji kao drzavi i njenim institucijama moze biti bolje.

Pedja

pre 11 godina

Tom coveku treba odati priznanje jer, ako mu prosecna zarada bila 140.000, onda je na ime poreza i doprinosa svaki mesec prosecno uplatio drzavi preko 100.000, sada sve prijavio i jos ce na to platiti porez na extra ili kako se vec zove.... Ne razumem vas koji nesto negodujete i sl.

Smoki

pre 11 godina

divim se pametnima i snalazljivima...Pizda vam materina vama nepismenima iz b92 gde su moji komentari ceo dan!!!!Nemoj da vas sanjam!Tuzicu vas!

pera

pre 11 godina

Ja poznajem devojku koja zaradjuje vise od 1000 evra dnevno.. A zamislite - ne krade. I zamislite - nije ekonomista. I nije imala pocetni kapital. I odusevljen sam njome.

Aleksandar Stevanovic

pre 11 godina

Ova osoba bi u svakoj normalnoj zemlji bila model superheroja i primer za druge. Kod nas joj većina ljudi zavidi jer ne može da shvati zašto neko zarađuje 4000 evra godišnje, a neko 4000 evra na pola sata.

rangerover

pre 11 godina

Ajde bogati pa Milo kod nas u CG radi za 1300eu a ima kolekciju satova od 4 miliona a mene tetka nece da pokloni Pezo 205 molim je 2 godine

Neko jede samo meso, neko jede samo kupus...

pre 11 godina

Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...

Bravo care

pre 11 godina

Sada ce opet sirotinja iz Srbije da pocne da filozofira u stilu kako je zaradio pare. da li taj treba da vam se javi i da vam objasnjava. Covek legalno zaradio i prijavio porez na dohodak. Na nezakonito stecen novac ne moze da se prijavi porez na dohodak. A to sto je ekonomista to mu je samo plus.Mozda se covek ne bavi nikakvim poslom vezanim za ekonomiju.Koliko mi se cini i pamcenje me sluzi i pre dve godine je jedan ekonomista bio rekorder u porezu.Mozda je to taj isti

ekonomista

pre 11 godina

Ни за једну од две (и словима: две!) делатност коју обавља запослени у банци, дакле каматарење и одржавање рачуна, не треба разумети градиво, чак ни факултетска диплома.
Немој себи да пребацујеш.
Треба да се запитају они што воде државу како је могуће да ДОКТОР зарађује 500е, а један економиста 8к.
(Владимир, 3. april 2013 16:46)

To sto ti podrazumevas pod zaposlenim u banci salterkog radnika, govori koliko se malo razumes u ekonomiju. Da banke placaju takve radnike 5000+e, ne bi dugo opstale na trzistu.

A nije mi jasno kako to da doktor zaradjuje 500e, a 80% njih su napravili barem jednu kucu od 100,000e... Odakle njima novac, kome su oni platili porez i kada?

Владимир

pre 11 godina

@(student otprilike, 3. april 2013 16:18)

Ни за једну од две (и словима: две!) делатност коју обавља запослени у банци, дакле каматарење и одржавање рачуна, не треба разумети градиво, чак ни факултетска диплома.
Немој себи да пребацујеш.
Треба да се запитају они што воде државу како је могуће да ДОКТОР зарађује 500е, а један економиста 8к.

zoki

pre 11 godina

Ma on nije diplomirani ekonomista nego doktor nauka. Doktor svih nauka na svetu. Znao sam ljude koji su zaradjivali i vise od njega, bog da im dusu prosti, mladi ljudi. Isuvise dugo zivim u Srbiji da bi poverovao u bajku o legalnosti plate od 100 i kusur hiljada evra. Pozdrav svima.

nbg

pre 11 godina

Zaradis milion godisnje a ne proizvedes nista. Ili jos bolje uzmes od nekoga pare i napravis virtuelni minus koji neko mora da pokrije realnom vrednoscu. To je umetnost.

grobar-london

pre 11 godina

Svaka cast care, svaka cast na postenju!!
Bila bi nam daleko bolja zemlja da su svi takvi kao ti.. POSTENI..
Svaka cast, jos jednom..

Ma da

pre 11 godina

Shvatite jednom da postoji ljudi koji znaju kako se pravi novac, a da vi ne znate.
U prevodu, postoje pametni ljudi, a postojite i vi.
(Jovan, 3. april 2013 16:47)

Da u normalnoj zemlji poput Nemacke, Amerike... Ovde to ide malo teze bez debelog muljanja!

poreski obveznik

pre 11 godina

#(Jelena, 3. april 2013 17:55)

Ne postoji pojedinacno znanje za tolike pare, pogotovu ne u Srbiji, ovde se radi o klasicnom pranju ili legalizaciji kesa po ceni od 10% i nista drugo.

Novak

pre 11 godina

@(Владимир, 3. april 2013 16:46)
Koliko nisi u pravu pa to je strasno...
Prvo, u banci postoje desetine razlicitih delatnosti, a ne dve. Sta cemo sa npr. investicionim bankarstvom, u kom su potrebni oni koji procenjuju rizik, oni koji pregovaraju, oni koji racunaju troskove, portfolio menadzeri... Sta cemo sa onima koji su u bankama zaduzeni za razvojne planove? Sta cemo sa onima koji rade u marketingu? Itd...
Nisam bankar tako da ne mogu da znam tacno cega jos sve tu ima, ali znam da je mnogo, mnogo vise od dve delatnosti. Visoke plate su logicne kada radis u sektoru u kojem jedan los korak moze da izazovi milionske gubitke... Plus, oni koji su na odgovornim pozicijama u bankama generalno rade jaako puno sati dnevno, mnogo vise od 8. A da bi donosio odluke i pravio strategije u sektoru koji je trenutno najgubitaskiji u Evropi itekako ti treba i razumevanje fakultetskog gradiva, razumevanje stanja u privredi, a bogami i veze i unutrasnji podaci, a i puno sati dnevno ulozenih u posao.

boris

pre 11 godina

Strava

ali kako ako nam ekonomija ide nizbrdo... ako su kamate visoke... ako je novac sve skuplji i sve riskantniji...

Jedino ako je taj ekonomista legalizovao distribuciju narkotika i onda uredno resio da plati porez na profit

Aleksandar

pre 11 godina

Cim ekonomisti ovoliko zaradjuju, dokaz je da nam je ekonomija u K.
A sve zahvaljujuci sablonskom ucenju, kako zgrnuti pare presipanjem supljeg u prazno.

ninja

pre 11 godina

Tesko je razumeti kako neko mlati pare, a u toj istoj drzavi zivi i radi (I RADI) preko milion gotovo nepismenih ljudi. A ako dodate tome nasu sklonost ka zaboravljanju...
Nadam se samo da ovo nije neki bzvzni zakon, cije ce sprovodjenje biti tromo i selektivno.
Ne zaboravite da u ovoj drzavi Verica Barac nije imala s kim da prica.

Killer on the loose

pre 11 godina

Money, it's a crime
Share it fairly
But don't take a slice of my pie

Money, so they say
Is the root of all evil
Today

Pink Floyd

Aleksandar

pre 11 godina

za (poreski obveznik, 3. april 2013 18:11)

Postoji mnogo manje primetni načini za legalizaciju keša, bez prijave poreskim službama, ovako je privukao pažnju samo tako...

uskok

pre 11 godina

Danas je vec ishao jedan tekst po kome u proseku u Beogradu se zaradjuje 65.000 dinara (okvirno, zaboravio sam tacnu cifru). U mom komentaru tog teksta sam napisao da nedostaje ko i gde (po statistickom uzorku) zaradjuje koliko da bi se videla prava struktura, te kvazi statisticke analize. Ovo je josh jedan tekst gde se Beograd vestacki (statisticki) izdvaja od ostatka Srbije i navode se citaoci na pogresne zakljucke.
Na stranu, sta je taj covek trebao da uradi za toliku platu i kako je dospeo na to radno mesto, ali je garantovano iz ex vladajuce (zute) garniture.

dex je moralna gromada

pre 11 godina

*A mogao bi taj ekonomista, ako je ljudsko biće, da uplati nekom detetu operaciju. Neće ni osetiti a to će mu biti najbolja stvar koju je uradio u životu. Probaj ekonomista, bar za jedno dete.
(dex, 4. april 2013 03:13)*

Najbedniji komentar u istoriji komentara.

Vana

pre 11 godina

Neverovatno je do koje mere ljudi nisu u stanju da krenu od sopstvenog dvorista, a na tudje su uvek ljubomorni. Pa jos kad krene patetika o nepravdama zivota... Covek je zaradio i PRIJAVIO to sto je zaradio napunivsi tako drzavnu kasu. A cim je prijavio znaci da je novac stekao legalnim putem i da nema sta da krije. Iz te drzavne kase dele se dalje i te plate od 20000 dinara mnogima koji po ceo dan na poslu igraju Zumu a onda kukaju kako je zivot nepravedan. Ovaj covek je jedan od svetlih primera zemlje u kojoj zivimo, i u kojoj nas mnogi za koje sami glasamo potkradaju sigurno mnogo mnogo vise.

Marko

pre 11 godina

Nije sporno koliko neki strucnjak zaradjuje vec cinjenica da obican svet ne moze da zivi od svog rada. Jako je ruzno i oholo deliti zaposlene na ljude koji znaju i ne znaju. Sta to znaci? Da su drugi ljudi nizeg reda? Svako obovalja svoj posao i bez svakog bi sistem posustao. Da nema drugih kako bi se grejali, ko bi nas prevozio, cistio ulice, cuvao, popravljao kola, snabdevao hranom....? Svakako ne biznismeni ili konsultanti.

Dakle, tuzno je sto ti ljudi (obican svet) ne mogu dostojanstveno da zive. Da idu svake godine na letovanje, zimovanje, kupe stan, voze pristojan auto, opreme stan po svom ukusu. Zar je to mnogo? Zar je to oholo traziti? Sa jedne strane postoji perverzija i rasipanje, a sa druge siromastvo nezapamceno. Prosetajte se malo juznom Srbijom pa ce vam sve biti jasno. Dokle god bude tako nece biti srece u ovoj zemlji. Kada ljudi shvate da svima treba biti dobro, da svako moze da se besplatno leci i skoluje, i da to jeste osnovno pravo poput vazduha koji disemo, tek tada ce bice drugacije. A posle neka se drugima koji su vise ulozili u obrazovanje iskustvo i plati srazmerno vise. Najmanji problem.
Ali ovako je bedno. To je isto kao da se pravite vazni u sirotinjskoj cetvrti Mumbaiija gde prosjaci jure za vama, a vi se vozite luksuznim autom, pijete sampanjac i ne hajete uopste. To nije ljudski. To je odraz duhovne bede.

statistika

pre 11 godina

@ Moravsky

Ne puno njih... Treba jedno 600 plata x 250 eur da bi prosek bio 53.000 din kada uključimo ovog baju.
(Nikola, 3. april 2013 16:39)

Potrebno je uzeti 470 plata od 20.000 da bi im prosek iiznosio 53.000
Coveku svaka cast na uspehu.

helena

pre 11 godina

A njihova sva pamet je u rodjacko kumovsko burazerskim namestanjima poslova.Nemoguce da iko zavredjuje tolika novcana primanja pa taman da mu je cela fabrika njegova, taman i da ima toliko sredstava na rscunu.Nemoguce!

Oslobodilačka vojska Zvezdare

pre 11 godina

Mora da je gutao žabe(najveće).Malo je reći uspešan,bolje je reći demokratski poslušan. Čime li se bavi,vizionarev-vizionar?
JUTUTUNSKA JUHAHAHA!

deki

pre 11 godina

dipl.ekonomista=140.000e mesecno
radnik "Femid"-a=56 din za zadnje 3 godine
DOBRODOSLI U SRBIJU!!!
(Srbijanka, 3. april 2013 18:09)

Dakle prosecna plata u Srbiji 70.000 eur
verujem da bajni statisticari ovako dolaze do prosecne plate na nivou Srbije

naselje

pre 11 godina

@
Na stranu, sta je taj covek trebao da uradi za toliku platu i kako je dospeo na to radno mesto, ali je garantovano iz ex vladajuce (zute) garniture.
(uskok, 3. april 2013 19:40)

O, komunizmu, kad ces nas napustiti?! Pazi, "radno mesto"... Pa nije ovaj covek zaposlen u opstini, pa da su mu zuti sredili toliku platu, to su svi njegovi prihodi i takvo "radno mesto" moze imati samo samozaposlen covek... Ovakve pare se ne zaradjuju u JP

dex

pre 11 godina

A mogao bi taj ekonomista, ako je ljudsko biće, da uplati nekom detetu operaciju. Neće ni osetiti a to će mu biti najbolja stvar koju je uradio u životu. Probaj ekonomista, bar za jedno dete.

Ilija Cvorovic

pre 11 godina

Svaka cast coveku na ovoj plati, ali ipak u Srbiji koja je ovakva kakva je svaki veliki iznos izaziva sumnju pa bi eto bilo lepo kada bi znalic cime se tacno doticni ekonomista bavi, cisto eto da i mi znamo kojim putem da krenemo...a siguran sam da mesecno zaradjuje puno vise od tih 140000e...ili je nesto drugo u pitanju.

Mrki

pre 11 godina

Sto se primate na tu vest, a ne citate pazljivo? Nigde ne pise da su te pare gola plata, niti da je covek zaposlen u nasem preduzecu. Sasvim je verovatno da je rec o nekome ko je godinama radio u inostranstvu, a onda ga je njegova kompanija poslala na privremeni rad u Srbiju. Sada radi za neku bolju stranu kompaniju, na nekoj visokoj poziciji (npr. direktor regionalne kancelarije za Balkan). A moguce je i da doticni ima svoju firmu, da radi za inostrane klijente, da trguje hartijama od vrednosti i uzima procenat. Takvih kao on ima u Srbiji prilicno, ali su nevidljivi, jer vecina njih sede u Srbiji, a zvanicno su prijavljeni jos uvek u inostranstvu, na stranim platnim spiskovima, plate im se uplacuju na inostrane racune, placaju zato porez drugim drzavama itd. Ovaj covek nije hteo da se krije, vec postuje nase zakone i igra otvoreno. I vi ste nasli da ga pljujete zbog toga?! Kamo srece da nam je vise takvih, Srbija bi bila bogata zemlja!

Statističar

pre 11 godina

"Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...
(Neko jede samo meso, neko jede samo kupus..., 3. april 2013 18:58)

Nije nista prividno. Prosek je kada se saberu plate svih zaposlenih i podeli sa brojem tih zaposlenih.

Teorija SBBKBB ("Sta Bi Bilo Kad Bi Bilo") su za Acu Postara i malu decu.
(sima, 4. april 2013 02:18)"

Za Acu Poštara i malu decu postoji u statistici i "medijana" ili "srednja vrednost" koja za razliku od "prosečne vrednosti" služi upravo da ukaže na eventualne disproporcije između ogromne većine uzoraka u jako malog broja uzoraka koji značajno odskaču i dižu ili spuštaju prosek. Ovakve plate nesumnjivo jesu takvi slučajevi koji čine da je prosečna zarada u srbiji veća nego što to većina ljudi vidi po svojim zaradama.

VULE

pre 11 godina

Cujte za Germany i ostale EU zemlje je 7000e dobra plata a ne ovo?Sta god da radi nije normalno jer toliko zaradjuje Messi,ajde malo vise al ipak je naj igrac sveta covece...Alo??

ljuba

pre 11 godina

Ovakve informacije mogu da se dobiju i da se objave, a kada zatrazis gde ide novac od samodoprinosa, a daleko bilo od ostalih poreza - onda se nista ne zna.

bogataš

pre 11 godina

Imajte u vidu da ovo nije čovek koji je zaradio najviše, već onaj koji je svoju zaradu PRIJAVIO. Hej! Umesto da pohvalite čoveka što je prijavio toliko prihod, vi ga obasipate uvredama.

Samo u Srbiji se neko ko plaća porez proziva i stavlja na stub srama, u svim ostalim zemljama je upravo surotno.

Hmm

pre 11 godina

@Jovan
Slazem se. Postoje ljudi koji imaju mozga i za pravljenje novca i za shvatanje da je neko odvalio notornu glupost i pri tom uvredio gomilu ljudi koji u ovoj drzavi gladuju ne zbog cinjenice da nisu u stanju praviti novac. A postoji i Jovan.

KoleM

pre 11 godina

Svaka čast čoveku. Pogledajte sad situaciju za običnog mladog čoveka, ovakvi dižu cifru prosečne plate u Srbiji i država kad računa penziju računa u odnosu na prosečnu platu i imate situaciju da su penzije veće od plata, i da radnik koji radi i za sebe i da zaradi za jednog penzionera, jer je odnos 1:1, ustvari ima manju platu od penzije toga za koga radi. Još ako je početnik a treba da se kući i rađa decu.

Mina

pre 11 godina

Ako je zaposlen u privatnoj firmi, to je ok - verovatno im toliko i vredi. Ali me ne bi zacudilo je zaposlen u drzavnoj ustanovi, JPu, ili sta vec, i da je sam sebi, uz podrsku partije isplatio divan bonus :)

Marko

pre 11 godina

Jos jedna stvar. Vidim da je neko napisao komentar kako ljudi nista ne rade...
Pa, oni bi mnogo vise radili na poslu da im se na kraju meseca ispalcuje pristojna plata, a ne mizerija sa kojom ne mogu ni garsonjeru da iznajme.

Oooj pameti

pre 11 godina

Mrki

Sta covek moze sve da procita.Pa nije on doneo platu iz inostranstva u Srbiju da bi ga oporezovali.I poslala ga strana firma.Uh bre sta procitah. Zasto mislite da se covek bavi ekonomijom. Mozda pravi nesto.Mozda prodaje intelektualne usluge.I sada ce on da vam se javi i da kaze cime se bavi.Legalno zaradio pare i prijavio porez

La fee

pre 11 godina

@Marko: Savršen i prikladan komentar. Nije mi krivo što neko zaradjuje mnogo, al mi je krivo što ja ne mogu da živim normalno sa svojom teško zaradjenom crkavicom.

sima

pre 11 godina

Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...
(Neko jede samo meso, neko jede samo kupus..., 3. april 2013 18:58)

Nije nista prividno. Prosek je kada se saberu plate svih zaposlenih i podeli sa brojem tih zaposlenih.

Teorija SBBKBB ("Sta Bi Bilo Kad Bi Bilo") su za Acu Postara i malu decu.

Nikolava8

pre 11 godina

A ti probaj da shvatiš da ne želi baš svako da pravi novac. Zapravo ne želi svako da mu glavna opsesija u životu bude novac. Kad bi bilo tako ti bi sedeo danas u mraku i žvakao žvaku. Ej čoveče a naučnici, umetnici ...Tesle, Ajnštajni, Betoveni, Mocarti, Njutni ... nisu baš imali love u životu ali teško je i pomisliti da su bili glupi ili slabo inteligentni. Jednostavno nije ih zanimao novac. Več duže vreme kroz istoriju postoje one anarho ideje koje su dnas u modifikovanom i usavršenom obliku zhvatile ogroman broj mladih, studenata i danas značajnih intelektualaca širom sveta. Tu su čak i vodeće zemlje EU: (Španija,Italija,Grčka,Francuska,Holandija,Portugal,Švedska...).

darko

pre 11 godina

na primer to moze biti Kravcenko ili direktor telenora ili neko slican.Tolike su njihove plate o to je sve ok.Pozdravljam i ne zavidim.

Atina

pre 11 godina

@bezumlje: O kakvoj pravdi ti covece govoris?! Covek je taj novac zaradio znanjem, trudom i radom! Nije nikome na pravdi Boga te pare oteo...

Novinar FPN

pre 11 godina

Prosecna plata u Srbiji ispada da je oko 57000 dinara po ovome sto pise u tekstu. Hahahahahhahaahahahaahaha... Pa moj cale koji je radio kao rudarski poslovodja za geolosko pripremne radove 42 godine u istoj firmi u kojoj je proveo ceo radni vek na kraju radnog veka je imao platu od oko 55.000 dinara uz sve bodove i dodatke. A o kevi koja je pedagog necu ni da pricam, ona nema ni pribliznu cifru. I sad, ako oni kao visoko obrazovani nemaju te plate, sta da kazu oni mucenici koji rade kod Kineza za 12.000 (ili 15 u izuzetnim slucajevima kad radnica spava s gazdom, da ne kazem nesto drugo, a znam i zivi primer toga)?

Zika

pre 11 godina

Ko bre zasluzuje toliku platu, dok ljudi rade za 20 hiljada dinara? KATASTROFA!!
(bezumlje, 04. april 2013 12:27)

Plata se zaradjuje, a ne zasluzuje se.. Mislim ja zasluzujem slicnu platu, ok sam tip, ali zaradjujem mnogo manje..

Jack

pre 11 godina

Ne znam za Srbiju , ali u BiH već godinama postoji 20-ak ljudi koji zarađuju otprilike istu sumu.To su ljudi iz menadžmenta mikrokreditnih organizacija koje su po definiciji "NEPROFITNE" tj svu zaradu moraju isplatiti uposlenicima. Pošto moraju negdje nekome dati taj novac obično dobiju ljudi iz vrha MKO.

Svasta

pre 11 godina

Mina... Ukljuci malo mozak.Kakav bre JP.Covek se bavi privatnim poslom.Sirotinjska Srbija zavidi svakom ko nesto ima i odmah teorija zavere.I neka mu je alal

Znanje nije zec da pobegne a ni magarac da ga svako jaše

pre 11 godina

Poznajem čovjeka koji je diplomirani ekonomista i ima svoju agenciju za vođenje knjiga( pri čemu radi za skoro najveće firme u BG)!!eto,ne rade svi u državnim firmama .Covek radi i zarađuje ...pa samim tim ima mogućnost i za tih 140 000.Vidite ,deco...škola se ipak isplati!!!Ucite ...u znanje se valja uveo ulagati!

glup i zatucan

pre 11 godina

e sad to sto je neko skolovan i nije mu dosta plata od soma eura nego smatra da mu treba vise a glupi i nesposobni treba da crknu i ne treba da se razmnozavaju jer to boze ovaj svet treba da pociva na skolovanim ljudima i samo oni da zive to je vec problem jer pitam ja ove skolovane majcine sinove ako mi neskolovani pocrkamo ko ce vam raditi u rudniku ko ce vam donositi namestaj u kucu ko ce vam zidati te kuce znam da se svet okrece oko vas i ova planeta postoji samo zbog vas a vi bi hteli sve za dzabe u stvari tezite robovlasnickom drustvu osporavate proslost a zagovarate buducnost e pa nema buducnosti ako nas neskolovane tretirate kao zivotinje inace sve prljave poslove morace te sami da radite tako to funkcijonise !! pa niste vi bogom dani da zivite sami na planeti !

buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !

pre 11 godina

@bezumlje: O kakvoj pravdi ti covece govoris?! Covek je taj novac zaradio znanjem, trudom i radom! Nije nikome na pravdi Boga te pare oteo...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Atina, 4. april 2013 14:35) nije oteo ali nista nije ni stvorio mozda za gazdin dzep ali kao sto vidim u tekstu radnici te iste firme ne dobijaju platu znaci zive i on i gazda na tudjoj grbaci to jest zato sto on ima toliku platu dete nekog radnika gladuje to jest po meni on i gazda su oteli to jest ukrali ! prosta racunica !

Bojan

pre 11 godina

(deki, 4. april 2013 07:42)
pa zar je sad statistika problematicna? :)
nije problem u stasticarima nego u interpretaciji iste, prosecna plata jeste upravo to, saberes sve prihode, podelis sa brojem radnik i dobijes broj koji predstavlja prosecnu platu.
medjutim, zato se racunaju i drugi parametri koji ukazuju vise na ljude u donjem delu prihoda
(Srbijanka, 3. april 2013 18:09)
ukoliko je ekonomista posteno zaradio taj novac, dakle pruzajuci adekvatnu uslugu korisnicima, nemam apsolutno nikakav problem sa njegovom zaradom, cak naprotiv, treba ga hvaliti kao uspesnog coveka. A radnik femida, neka menja posao.
(dex, 4. april 2013 03:13)
otkud znas da to nije vec uradio?
ovde su objavljeni podaci o njegovim primanjima, ne o njegovim troskovima.

Atina

pre 11 godina

@buduci radnik iz 1945te!!
Malo pazljivije citaj tekst, nema on veze sa tom firmom ("Femid"), samo se spominje u tekstu da radnicima zarade ne isplacuju.

Aleksandar

pre 11 godina

za (buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !, 4. april 2013 15:30)

Vi ili imate disleksiju ili ste funkcionalno nepismeni:

kako ste povezali da ekonomista koji je imao toliku platu radi u istoj firmi gde su radnici dobili 56 dinara na ime plate?

buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !

pre 11 godina

za (buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !, 4. april 2013 15:30)

Vi ili imate disleksiju ili ste funkcionalno nepismeni:

kako ste povezali da ekonomista koji je imao toliku platu radi u istoj firmi gde su radnici dobili 56 dinara na ime plate?
(Aleksandar, 4. april 2013 16:35) dobro ste primetili u pravu ste ali bez obzira tolika socijalna razlika nema osnova mozda sam to namerno napisao razlika je velika bez obzira ko gde radi i sta radi ! neka je bar neko primetio !

helena

pre 11 godina

A njihova sva pamet je u rodjacko kumovsko burazerskim namestanjima poslova.Nemoguce da iko zavredjuje tolika novcana primanja pa taman da mu je cela fabrika njegova, taman i da ima toliko sredstava na rscunu.Nemoguce!

Oslobodilačka vojska Zvezdare

pre 11 godina

Mora da je gutao žabe(najveće).Malo je reći uspešan,bolje je reći demokratski poslušan. Čime li se bavi,vizionarev-vizionar?
JUTUTUNSKA JUHAHAHA!

poreski obveznik

pre 11 godina

#(Jelena, 3. april 2013 17:55)

Ne postoji pojedinacno znanje za tolike pare, pogotovu ne u Srbiji, ovde se radi o klasicnom pranju ili legalizaciji kesa po ceni od 10% i nista drugo.

Ma da

pre 11 godina

Shvatite jednom da postoji ljudi koji znaju kako se pravi novac, a da vi ne znate.
U prevodu, postoje pametni ljudi, a postojite i vi.
(Jovan, 3. april 2013 16:47)

Da u normalnoj zemlji poput Nemacke, Amerike... Ovde to ide malo teze bez debelog muljanja!

Владимир

pre 11 godina

@(student otprilike, 3. april 2013 16:18)

Ни за једну од две (и словима: две!) делатност коју обавља запослени у банци, дакле каматарење и одржавање рачуна, не треба разумети градиво, чак ни факултетска диплома.
Немој себи да пребацујеш.
Треба да се запитају они што воде државу како је могуће да ДОКТОР зарађује 500е, а један економиста 8к.

boris

pre 11 godina

Strava

ali kako ako nam ekonomija ide nizbrdo... ako su kamate visoke... ako je novac sve skuplji i sve riskantniji...

Jedino ako je taj ekonomista legalizovao distribuciju narkotika i onda uredno resio da plati porez na profit

student otprilike

pre 11 godina

Moj kum u jednoj banci zaradjuje 7.500 e verovatno bi i za njega rekli posten covek aj moji zavidni Srbi,ovde ne uspeva ni kukuruz niti psenica samo zavist.usput ja imam 500e i radim 3 puta vise nego kum ko 'ebe kad sam fakultet zavrsio pro forme tj. bitno mi je bilo samo da prodjem ispit a ne da naucim i razumem stivo ko i vecini u Srbiji a posle kukaju ako guzu ne uvale u drzavnu firmu.

Ilija Cvorovic

pre 11 godina

Svaka cast coveku na ovoj plati, ali ipak u Srbiji koja je ovakva kakva je svaki veliki iznos izaziva sumnju pa bi eto bilo lepo kada bi znalic cime se tacno doticni ekonomista bavi, cisto eto da i mi znamo kojim putem da krenemo...a siguran sam da mesecno zaradjuje puno vise od tih 140000e...ili je nesto drugo u pitanju.

zoki

pre 11 godina

Ma on nije diplomirani ekonomista nego doktor nauka. Doktor svih nauka na svetu. Znao sam ljude koji su zaradjivali i vise od njega, bog da im dusu prosti, mladi ljudi. Isuvise dugo zivim u Srbiji da bi poverovao u bajku o legalnosti plate od 100 i kusur hiljada evra. Pozdrav svima.

Jelena

pre 11 godina

Boze, koliko ste zavidni. Taj novac je potpuno moguce zaraditi npr. trgovanjem na Londonskoj, Njujorskoj berzi. Time ne uzima iz dzepa nikome od vas. To zahteva znanje i pozrtvovanje. On sigurno radi vise od 6 sati dnevno i pravi manje od 10 pauza. Licno poznajem preko 20 ljudi koji na taj nacin zaradjuju mnogo veci novac. Oni to mogu raditi sa ma koje tacke na Zemlji. Budite zadovoljni sto je covek resio da porez uplati Srbiji i time napuni kasu iz koje vecina vas dobija plate. Kad udarac loptica zaradjuje desetine miliona, zasto diplomirani ekonomista ne bi zaradjivao milion? Svasta. Verovali ili ne, novac se moze zaraditi napornim radom cak i u Srbiji, ne samo korupcijom. Everyone can trade. Zasucite rukave i radite. Manje kukanja i klevetanja ljudi koje ni ne poznajete. Doticnom gospodinu svaka cast, "trade & hedge" zahteva puno znanja!

laik

pre 11 godina

haha, sasvim ocekivana reakcija od istih ljudi kojima kada se kaze da ostanu na poslu 10 minuta duze samo sto se ne zapale..pa ljudi moji, za ovakvu kintu radi se 24/7 365 dana i moli se za JOS posla!
samo bre kukate, pa koliko mojih vrsnjaka znam da jos zive sa roditeljima,nemaju DANA radnog staza a imaju sansu da zabodu posao za 20.000 U STRUCI (doduse na dnu lestvice ali dobro, tako se krece) i malo im je! SVI biste voleli da budete direktori.. a samo kukate 'nema se para', i pritom redovno izlazite, posecujete kafice...muka mi je od vas..idite u politiku medju sebi slicnima

nbg

pre 11 godina

Zaradis milion godisnje a ne proizvedes nista. Ili jos bolje uzmes od nekoga pare i napravis virtuelni minus koji neko mora da pokrije realnom vrednoscu. To je umetnost.

uskok

pre 11 godina

Danas je vec ishao jedan tekst po kome u proseku u Beogradu se zaradjuje 65.000 dinara (okvirno, zaboravio sam tacnu cifru). U mom komentaru tog teksta sam napisao da nedostaje ko i gde (po statistickom uzorku) zaradjuje koliko da bi se videla prava struktura, te kvazi statisticke analize. Ovo je josh jedan tekst gde se Beograd vestacki (statisticki) izdvaja od ostatka Srbije i navode se citaoci na pogresne zakljucke.
Na stranu, sta je taj covek trebao da uradi za toliku platu i kako je dospeo na to radno mesto, ali je garantovano iz ex vladajuce (zute) garniture.

Smoki

pre 11 godina

divim se pametnima i snalazljivima...Pizda vam materina vama nepismenima iz b92 gde su moji komentari ceo dan!!!!Nemoj da vas sanjam!Tuzicu vas!

Moravsky

pre 11 godina

pazi sad ovo..prosek u Beogradu kako kaže vest od malo pre 53000 dindži...a ovaj baja ima 140000 eura x 111 din=15540000din mesečnu platu ili ti slovima..petnaest miliona petstočetrdeset hiljada dinara platu...i da bi došli do proseka od 53000din...znači da njih ko zna koliko rade za 15 do 20 hiljada dinara...

kakva tužna realnost..užasno tužna

Aleksandar Stevanovic

pre 11 godina

Ova osoba bi u svakoj normalnoj zemlji bila model superheroja i primer za druge. Kod nas joj većina ljudi zavidi jer ne može da shvati zašto neko zarađuje 4000 evra godišnje, a neko 4000 evra na pola sata.

pera

pre 11 godina

Ja poznajem devojku koja zaradjuje vise od 1000 evra dnevno.. A zamislite - ne krade. I zamislite - nije ekonomista. I nije imala pocetni kapital. I odusevljen sam njome.

Aleksandar

pre 11 godina

Cim ekonomisti ovoliko zaradjuju, dokaz je da nam je ekonomija u K.
A sve zahvaljujuci sablonskom ucenju, kako zgrnuti pare presipanjem supljeg u prazno.

dex

pre 11 godina

A mogao bi taj ekonomista, ako je ljudsko biće, da uplati nekom detetu operaciju. Neće ni osetiti a to će mu biti najbolja stvar koju je uradio u životu. Probaj ekonomista, bar za jedno dete.

ekonomista

pre 11 godina

Ни за једну од две (и словима: две!) делатност коју обавља запослени у банци, дакле каматарење и одржавање рачуна, не треба разумети градиво, чак ни факултетска диплома.
Немој себи да пребацујеш.
Треба да се запитају они што воде државу како је могуће да ДОКТОР зарађује 500е, а један економиста 8к.
(Владимир, 3. april 2013 16:46)

To sto ti podrazumevas pod zaposlenim u banci salterkog radnika, govori koliko se malo razumes u ekonomiju. Da banke placaju takve radnike 5000+e, ne bi dugo opstale na trzistu.

A nije mi jasno kako to da doktor zaradjuje 500e, a 80% njih su napravili barem jednu kucu od 100,000e... Odakle njima novac, kome su oni platili porez i kada?

Lecenje kompleksa

pre 11 godina

Ovaj covek je profesor, dakle doktor ekonomije iz opstine Savski venac. Predsednik je bio najboljih svetskih firmi i pravio vrhunske rezultate. Nema nikakve veze sa politikom i pravi je strucnjak. Mnogi ga cene i isto tako mnogi znaju o kome je rec. Radi kao konsultant i pored svih funkcija. I PRIJAVIO je prihod koji niko nije, a znamo koliko nepismenih ljudi sa tolikim parama ima, a da nikad porez platili nisu!

Bravo care

pre 11 godina

Sada ce opet sirotinja iz Srbije da pocne da filozofira u stilu kako je zaradio pare. da li taj treba da vam se javi i da vam objasnjava. Covek legalno zaradio i prijavio porez na dohodak. Na nezakonito stecen novac ne moze da se prijavi porez na dohodak. A to sto je ekonomista to mu je samo plus.Mozda se covek ne bavi nikakvim poslom vezanim za ekonomiju.Koliko mi se cini i pamcenje me sluzi i pre dve godine je jedan ekonomista bio rekorder u porezu.Mozda je to taj isti

Novak

pre 11 godina

@(Владимир, 3. april 2013 16:46)
Koliko nisi u pravu pa to je strasno...
Prvo, u banci postoje desetine razlicitih delatnosti, a ne dve. Sta cemo sa npr. investicionim bankarstvom, u kom su potrebni oni koji procenjuju rizik, oni koji pregovaraju, oni koji racunaju troskove, portfolio menadzeri... Sta cemo sa onima koji su u bankama zaduzeni za razvojne planove? Sta cemo sa onima koji rade u marketingu? Itd...
Nisam bankar tako da ne mogu da znam tacno cega jos sve tu ima, ali znam da je mnogo, mnogo vise od dve delatnosti. Visoke plate su logicne kada radis u sektoru u kojem jedan los korak moze da izazovi milionske gubitke... Plus, oni koji su na odgovornim pozicijama u bankama generalno rade jaako puno sati dnevno, mnogo vise od 8. A da bi donosio odluke i pravio strategije u sektoru koji je trenutno najgubitaskiji u Evropi itekako ti treba i razumevanje fakultetskog gradiva, razumevanje stanja u privredi, a bogami i veze i unutrasnji podaci, a i puno sati dnevno ulozenih u posao.

Pedja

pre 11 godina

Tom coveku treba odati priznanje jer, ako mu prosecna zarada bila 140.000, onda je na ime poreza i doprinosa svaki mesec prosecno uplatio drzavi preko 100.000, sada sve prijavio i jos ce na to platiti porez na extra ili kako se vec zove.... Ne razumem vas koji nesto negodujete i sl.

filip

pre 11 godina

Nemojte prozivati čoveka i biti sujetni, da je lopov sigurno ne bi mogao da prijavi ovakav prihod, a sa drge strane ima ljudi koji zarađuju i mnogo više od njega a prijavljuju minimalac!
Svaka čast, da nam je više ovakvih državna kasa bi bila znatno punija.

Mire

pre 11 godina

Da ovakvih u Srbiji ima milion, Srbija bi bila na nivou Svajcarske. Ali posto postoji jedan a i toga bi rulja umlatila samo da zna ko je, nije ni cudo gde je Srbija danas.
Inace, da pojasnim, covek placa porez. Ogroman porez. I to se u normalnim drzavama postuje i velica.

grobar-london

pre 11 godina

Svaka cast care, svaka cast na postenju!!
Bila bi nam daleko bolja zemlja da su svi takvi kao ti.. POSTENI..
Svaka cast, jos jednom..

VULE

pre 11 godina

Cujte za Germany i ostale EU zemlje je 7000e dobra plata a ne ovo?Sta god da radi nije normalno jer toliko zaradjuje Messi,ajde malo vise al ipak je naj igrac sveta covece...Alo??

Mina

pre 11 godina

Ako je zaposlen u privatnoj firmi, to je ok - verovatno im toliko i vredi. Ali me ne bi zacudilo je zaposlen u drzavnoj ustanovi, JPu, ili sta vec, i da je sam sebi, uz podrsku partije isplatio divan bonus :)

statistika

pre 11 godina

@ Moravsky

Ne puno njih... Treba jedno 600 plata x 250 eur da bi prosek bio 53.000 din kada uključimo ovog baju.
(Nikola, 3. april 2013 16:39)

Potrebno je uzeti 470 plata od 20.000 da bi im prosek iiznosio 53.000
Coveku svaka cast na uspehu.

Neko jede samo meso, neko jede samo kupus...

pre 11 godina

Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...

Killer on the loose

pre 11 godina

Money, it's a crime
Share it fairly
But don't take a slice of my pie

Money, so they say
Is the root of all evil
Today

Pink Floyd

Novinar FPN

pre 11 godina

Prosecna plata u Srbiji ispada da je oko 57000 dinara po ovome sto pise u tekstu. Hahahahahhahaahahahaahaha... Pa moj cale koji je radio kao rudarski poslovodja za geolosko pripremne radove 42 godine u istoj firmi u kojoj je proveo ceo radni vek na kraju radnog veka je imao platu od oko 55.000 dinara uz sve bodove i dodatke. A o kevi koja je pedagog necu ni da pricam, ona nema ni pribliznu cifru. I sad, ako oni kao visoko obrazovani nemaju te plate, sta da kazu oni mucenici koji rade kod Kineza za 12.000 (ili 15 u izuzetnim slucajevima kad radnica spava s gazdom, da ne kazem nesto drugo, a znam i zivi primer toga)?

buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !

pre 11 godina

@bezumlje: O kakvoj pravdi ti covece govoris?! Covek je taj novac zaradio znanjem, trudom i radom! Nije nikome na pravdi Boga te pare oteo...
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Atina, 4. april 2013 14:35) nije oteo ali nista nije ni stvorio mozda za gazdin dzep ali kao sto vidim u tekstu radnici te iste firme ne dobijaju platu znaci zive i on i gazda na tudjoj grbaci to jest zato sto on ima toliku platu dete nekog radnika gladuje to jest po meni on i gazda su oteli to jest ukrali ! prosta racunica !

Лада Самара

pre 11 godina

Ja poznajem devojku koja zaradjuje vise od 1000 evra dnevno.. A zamislite - ne krade. I zamislite
- nije ekonomista. I nije imala pocetni kapital. I odusevljen sam njome.
(pera, 3. april 2013 20:53)

Жени ти то одма!

Nemanja

pre 11 godina

Veoma pošten čovjek. Za razliku od mnogih drugih koji ne prijavljuju ovaj porez - a imaju veća primanja - jer njihovim primanjima koje prolaze kroz 2-3 egzotične zemlje niko ne može uči u trag....

ninja

pre 11 godina

Tesko je razumeti kako neko mlati pare, a u toj istoj drzavi zivi i radi (I RADI) preko milion gotovo nepismenih ljudi. A ako dodate tome nasu sklonost ka zaboravljanju...
Nadam se samo da ovo nije neki bzvzni zakon, cije ce sprovodjenje biti tromo i selektivno.
Ne zaboravite da u ovoj drzavi Verica Barac nije imala s kim da prica.

Aleksandar

pre 11 godina

za (poreski obveznik, 3. april 2013 18:11)

Postoji mnogo manje primetni načini za legalizaciju keša, bez prijave poreskim službama, ovako je privukao pažnju samo tako...

dex je moralna gromada

pre 11 godina

*A mogao bi taj ekonomista, ako je ljudsko biće, da uplati nekom detetu operaciju. Neće ni osetiti a to će mu biti najbolja stvar koju je uradio u životu. Probaj ekonomista, bar za jedno dete.
(dex, 4. april 2013 03:13)*

Najbedniji komentar u istoriji komentara.

Atina

pre 11 godina

@bezumlje: O kakvoj pravdi ti covece govoris?! Covek je taj novac zaradio znanjem, trudom i radom! Nije nikome na pravdi Boga te pare oteo...

glup i zatucan

pre 11 godina

e sad to sto je neko skolovan i nije mu dosta plata od soma eura nego smatra da mu treba vise a glupi i nesposobni treba da crknu i ne treba da se razmnozavaju jer to boze ovaj svet treba da pociva na skolovanim ljudima i samo oni da zive to je vec problem jer pitam ja ove skolovane majcine sinove ako mi neskolovani pocrkamo ko ce vam raditi u rudniku ko ce vam donositi namestaj u kucu ko ce vam zidati te kuce znam da se svet okrece oko vas i ova planeta postoji samo zbog vas a vi bi hteli sve za dzabe u stvari tezite robovlasnickom drustvu osporavate proslost a zagovarate buducnost e pa nema buducnosti ako nas neskolovane tretirate kao zivotinje inace sve prljave poslove morace te sami da radite tako to funkcijonise !! pa niste vi bogom dani da zivite sami na planeti !

Marko

pre 11 godina

Jos jedna stvar. Vidim da je neko napisao komentar kako ljudi nista ne rade...
Pa, oni bi mnogo vise radili na poslu da im se na kraju meseca ispalcuje pristojna plata, a ne mizerija sa kojom ne mogu ni garsonjeru da iznajme.

Nikolava8

pre 11 godina

A ti probaj da shvatiš da ne želi baš svako da pravi novac. Zapravo ne želi svako da mu glavna opsesija u životu bude novac. Kad bi bilo tako ti bi sedeo danas u mraku i žvakao žvaku. Ej čoveče a naučnici, umetnici ...Tesle, Ajnštajni, Betoveni, Mocarti, Njutni ... nisu baš imali love u životu ali teško je i pomisliti da su bili glupi ili slabo inteligentni. Jednostavno nije ih zanimao novac. Več duže vreme kroz istoriju postoje one anarho ideje koje su dnas u modifikovanom i usavršenom obliku zhvatile ogroman broj mladih, studenata i danas značajnih intelektualaca širom sveta. Tu su čak i vodeće zemlje EU: (Španija,Italija,Grčka,Francuska,Holandija,Portugal,Švedska...).

Niki

pre 11 godina

Svaka mu cast. Dosta je dao i drzavi ako mu je ovoliki prijavljen prihod, inace beze od prijavljivanja velikih plata. Danasnji moto je sto veci rashodi na firmu (i manji pdv da se plati) i sto manja prijavljena plata, a na sajmu automobila svi dzipovi u cenovniku bez pdv-a, valjda posto se drugacije i ne kupuju.

LJ

pre 11 godina

Kako ih je zaradio pojma nemam i o tome necu da sudim ali za prijavljivanje prihoda SVAKA CAST... svi znalo kako se to u Srbiji rado i lako izbegava. jedino ako i svi ostali kao on pocnu placati porez, Srbiji kao drzavi i njenim institucijama moze biti bolje.

rangerover

pre 11 godina

Ajde bogati pa Milo kod nas u CG radi za 1300eu a ima kolekciju satova od 4 miliona a mene tetka nece da pokloni Pezo 205 molim je 2 godine

sima

pre 11 godina

Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...
(Neko jede samo meso, neko jede samo kupus..., 3. april 2013 18:58)

Nije nista prividno. Prosek je kada se saberu plate svih zaposlenih i podeli sa brojem tih zaposlenih.

Teorija SBBKBB ("Sta Bi Bilo Kad Bi Bilo") su za Acu Postara i malu decu.

Hmm

pre 11 godina

@Jovan
Slazem se. Postoje ljudi koji imaju mozga i za pravljenje novca i za shvatanje da je neko odvalio notornu glupost i pri tom uvredio gomilu ljudi koji u ovoj drzavi gladuju ne zbog cinjenice da nisu u stanju praviti novac. A postoji i Jovan.

Vana

pre 11 godina

Neverovatno je do koje mere ljudi nisu u stanju da krenu od sopstvenog dvorista, a na tudje su uvek ljubomorni. Pa jos kad krene patetika o nepravdama zivota... Covek je zaradio i PRIJAVIO to sto je zaradio napunivsi tako drzavnu kasu. A cim je prijavio znaci da je novac stekao legalnim putem i da nema sta da krije. Iz te drzavne kase dele se dalje i te plate od 20000 dinara mnogima koji po ceo dan na poslu igraju Zumu a onda kukaju kako je zivot nepravedan. Ovaj covek je jedan od svetlih primera zemlje u kojoj zivimo, i u kojoj nas mnogi za koje sami glasamo potkradaju sigurno mnogo mnogo vise.

naselje

pre 11 godina

@
Na stranu, sta je taj covek trebao da uradi za toliku platu i kako je dospeo na to radno mesto, ali je garantovano iz ex vladajuce (zute) garniture.
(uskok, 3. april 2013 19:40)

O, komunizmu, kad ces nas napustiti?! Pazi, "radno mesto"... Pa nije ovaj covek zaposlen u opstini, pa da su mu zuti sredili toliku platu, to su svi njegovi prihodi i takvo "radno mesto" moze imati samo samozaposlen covek... Ovakve pare se ne zaradjuju u JP

deki

pre 11 godina

dipl.ekonomista=140.000e mesecno
radnik "Femid"-a=56 din za zadnje 3 godine
DOBRODOSLI U SRBIJU!!!
(Srbijanka, 3. april 2013 18:09)

Dakle prosecna plata u Srbiji 70.000 eur
verujem da bajni statisticari ovako dolaze do prosecne plate na nivou Srbije

Marko

pre 11 godina

Nije sporno koliko neki strucnjak zaradjuje vec cinjenica da obican svet ne moze da zivi od svog rada. Jako je ruzno i oholo deliti zaposlene na ljude koji znaju i ne znaju. Sta to znaci? Da su drugi ljudi nizeg reda? Svako obovalja svoj posao i bez svakog bi sistem posustao. Da nema drugih kako bi se grejali, ko bi nas prevozio, cistio ulice, cuvao, popravljao kola, snabdevao hranom....? Svakako ne biznismeni ili konsultanti.

Dakle, tuzno je sto ti ljudi (obican svet) ne mogu dostojanstveno da zive. Da idu svake godine na letovanje, zimovanje, kupe stan, voze pristojan auto, opreme stan po svom ukusu. Zar je to mnogo? Zar je to oholo traziti? Sa jedne strane postoji perverzija i rasipanje, a sa druge siromastvo nezapamceno. Prosetajte se malo juznom Srbijom pa ce vam sve biti jasno. Dokle god bude tako nece biti srece u ovoj zemlji. Kada ljudi shvate da svima treba biti dobro, da svako moze da se besplatno leci i skoluje, i da to jeste osnovno pravo poput vazduha koji disemo, tek tada ce bice drugacije. A posle neka se drugima koji su vise ulozili u obrazovanje iskustvo i plati srazmerno vise. Najmanji problem.
Ali ovako je bedno. To je isto kao da se pravite vazni u sirotinjskoj cetvrti Mumbaiija gde prosjaci jure za vama, a vi se vozite luksuznim autom, pijete sampanjac i ne hajete uopste. To nije ljudski. To je odraz duhovne bede.

Mrki

pre 11 godina

Sto se primate na tu vest, a ne citate pazljivo? Nigde ne pise da su te pare gola plata, niti da je covek zaposlen u nasem preduzecu. Sasvim je verovatno da je rec o nekome ko je godinama radio u inostranstvu, a onda ga je njegova kompanija poslala na privremeni rad u Srbiju. Sada radi za neku bolju stranu kompaniju, na nekoj visokoj poziciji (npr. direktor regionalne kancelarije za Balkan). A moguce je i da doticni ima svoju firmu, da radi za inostrane klijente, da trguje hartijama od vrednosti i uzima procenat. Takvih kao on ima u Srbiji prilicno, ali su nevidljivi, jer vecina njih sede u Srbiji, a zvanicno su prijavljeni jos uvek u inostranstvu, na stranim platnim spiskovima, plate im se uplacuju na inostrane racune, placaju zato porez drugim drzavama itd. Ovaj covek nije hteo da se krije, vec postuje nase zakone i igra otvoreno. I vi ste nasli da ga pljujete zbog toga?! Kamo srece da nam je vise takvih, Srbija bi bila bogata zemlja!

darko

pre 11 godina

na primer to moze biti Kravcenko ili direktor telenora ili neko slican.Tolike su njihove plate o to je sve ok.Pozdravljam i ne zavidim.

Zika

pre 11 godina

Ko bre zasluzuje toliku platu, dok ljudi rade za 20 hiljada dinara? KATASTROFA!!
(bezumlje, 04. april 2013 12:27)

Plata se zaradjuje, a ne zasluzuje se.. Mislim ja zasluzujem slicnu platu, ok sam tip, ali zaradjujem mnogo manje..

Znanje nije zec da pobegne a ni magarac da ga svako jaše

pre 11 godina

Poznajem čovjeka koji je diplomirani ekonomista i ima svoju agenciju za vođenje knjiga( pri čemu radi za skoro najveće firme u BG)!!eto,ne rade svi u državnim firmama .Covek radi i zarađuje ...pa samim tim ima mogućnost i za tih 140 000.Vidite ,deco...škola se ipak isplati!!!Ucite ...u znanje se valja uveo ulagati!

Statističar

pre 11 godina

"Zbog par stotina ljudi kao što je ovaj, a koji opasno dižu prosek, iznos prosečne zarade u Srbiji je prividno veći nego što realno jeste.

Kada bi se 1-2% najviših zarada izbacilo iz kalkulacije, shvatili bismo kolika je ZAISTA prosečna zarada u Srbiji...
(Neko jede samo meso, neko jede samo kupus..., 3. april 2013 18:58)

Nije nista prividno. Prosek je kada se saberu plate svih zaposlenih i podeli sa brojem tih zaposlenih.

Teorija SBBKBB ("Sta Bi Bilo Kad Bi Bilo") su za Acu Postara i malu decu.
(sima, 4. april 2013 02:18)"

Za Acu Poštara i malu decu postoji u statistici i "medijana" ili "srednja vrednost" koja za razliku od "prosečne vrednosti" služi upravo da ukaže na eventualne disproporcije između ogromne većine uzoraka u jako malog broja uzoraka koji značajno odskaču i dižu ili spuštaju prosek. Ovakve plate nesumnjivo jesu takvi slučajevi koji čine da je prosečna zarada u srbiji veća nego što to većina ljudi vidi po svojim zaradama.

Bojan

pre 11 godina

(deki, 4. april 2013 07:42)
pa zar je sad statistika problematicna? :)
nije problem u stasticarima nego u interpretaciji iste, prosecna plata jeste upravo to, saberes sve prihode, podelis sa brojem radnik i dobijes broj koji predstavlja prosecnu platu.
medjutim, zato se racunaju i drugi parametri koji ukazuju vise na ljude u donjem delu prihoda
(Srbijanka, 3. april 2013 18:09)
ukoliko je ekonomista posteno zaradio taj novac, dakle pruzajuci adekvatnu uslugu korisnicima, nemam apsolutno nikakav problem sa njegovom zaradom, cak naprotiv, treba ga hvaliti kao uspesnog coveka. A radnik femida, neka menja posao.
(dex, 4. april 2013 03:13)
otkud znas da to nije vec uradio?
ovde su objavljeni podaci o njegovim primanjima, ne o njegovim troskovima.

Jack

pre 11 godina

Ne znam za Srbiju , ali u BiH već godinama postoji 20-ak ljudi koji zarađuju otprilike istu sumu.To su ljudi iz menadžmenta mikrokreditnih organizacija koje su po definiciji "NEPROFITNE" tj svu zaradu moraju isplatiti uposlenicima. Pošto moraju negdje nekome dati taj novac obično dobiju ljudi iz vrha MKO.

Svasta

pre 11 godina

Mina... Ukljuci malo mozak.Kakav bre JP.Covek se bavi privatnim poslom.Sirotinjska Srbija zavidi svakom ko nesto ima i odmah teorija zavere.I neka mu je alal

Aleksandar

pre 11 godina

za (buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !, 4. april 2013 15:30)

Vi ili imate disleksiju ili ste funkcionalno nepismeni:

kako ste povezali da ekonomista koji je imao toliku platu radi u istoj firmi gde su radnici dobili 56 dinara na ime plate?

Atina

pre 11 godina

@buduci radnik iz 1945te!!
Malo pazljivije citaj tekst, nema on veze sa tom firmom ("Femid"), samo se spominje u tekstu da radnicima zarade ne isplacuju.

buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !

pre 11 godina

za (buduci radnik iz 1945te !! to jest dole kapitalizam !, 4. april 2013 15:30)

Vi ili imate disleksiju ili ste funkcionalno nepismeni:

kako ste povezali da ekonomista koji je imao toliku platu radi u istoj firmi gde su radnici dobili 56 dinara na ime plate?
(Aleksandar, 4. april 2013 16:35) dobro ste primetili u pravu ste ali bez obzira tolika socijalna razlika nema osnova mozda sam to namerno napisao razlika je velika bez obzira ko gde radi i sta radi ! neka je bar neko primetio !

ljuba

pre 11 godina

Ovakve informacije mogu da se dobiju i da se objave, a kada zatrazis gde ide novac od samodoprinosa, a daleko bilo od ostalih poreza - onda se nista ne zna.

KoleM

pre 11 godina

Svaka čast čoveku. Pogledajte sad situaciju za običnog mladog čoveka, ovakvi dižu cifru prosečne plate u Srbiji i država kad računa penziju računa u odnosu na prosečnu platu i imate situaciju da su penzije veće od plata, i da radnik koji radi i za sebe i da zaradi za jednog penzionera, jer je odnos 1:1, ustvari ima manju platu od penzije toga za koga radi. Još ako je početnik a treba da se kući i rađa decu.

La fee

pre 11 godina

@Marko: Savršen i prikladan komentar. Nije mi krivo što neko zaradjuje mnogo, al mi je krivo što ja ne mogu da živim normalno sa svojom teško zaradjenom crkavicom.

bogataš

pre 11 godina

Imajte u vidu da ovo nije čovek koji je zaradio najviše, već onaj koji je svoju zaradu PRIJAVIO. Hej! Umesto da pohvalite čoveka što je prijavio toliko prihod, vi ga obasipate uvredama.

Samo u Srbiji se neko ko plaća porez proziva i stavlja na stub srama, u svim ostalim zemljama je upravo surotno.

Oooj pameti

pre 11 godina

Mrki

Sta covek moze sve da procita.Pa nije on doneo platu iz inostranstva u Srbiju da bi ga oporezovali.I poslala ga strana firma.Uh bre sta procitah. Zasto mislite da se covek bavi ekonomijom. Mozda pravi nesto.Mozda prodaje intelektualne usluge.I sada ce on da vam se javi i da kaze cime se bavi.Legalno zaradio pare i prijavio porez