Petak, 12.10.2012.

13:30

"Kurs i SSP uništili proizvodnju"

Kursna politika i jednostrana primena Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) sistematski su uništavali našu proizvodnju i privredu.

Izvor: Tanjug

"Kurs i SSP uništili proizvodnju" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

87 Komentari

Sortiraj po:

aman zaman

pre 11 godina

A sto se tice SSP-a, o kakvoj jednostranosti gospodin govori? Ugovor se primenjuje s obe strane, pri cemu su robe iz Srbije OSLOBODJENE carina na uvoz u EU, a robe u uvozu u Srbiju se uvoze sa POSTEPENO nizim carinama. Dakle, potpuno fer, sa odredjenim rokom primene tokom koga treba POSTEPENO da se naviknemo na konkurenciju koja nam predstoji ako se i kada ukljucimo u EU. Voleo bih da od nekog komentatora cujem ozbiljno misljenje sta je tu jednostrano i na nasu stetu??? Osim ako razmisljanje nije u pravcu stvaranja zatvorene privrede tipa komunisticke Albanije. Ili zastite privrede, tipa zastite Zastave koja nam je trideset godina prodavala Jugo a da pritom nije dovoljno ojacala da ponudi iole pristojan auto koji ne bi bio na listama najgorih automobila ikada prozvedenih. Ako bilo sta od ova dva jeste jeste - onda SSP zaista nanosi stetu jer su njegove intencije upravio suprotne: stvoriti komopetitivnu i otvorenu privredu integrisanu u EU ali i globalnu ekonomiju. Pitanje je zelimo li mi to ili ne? I jos vise: jesmo li spremni da radimo da to i ostvarimo?

lesa

pre 11 godina

Koliko je godina trebalo da prodje da oni ukapiraju ono sto mi obicni smrtnici smo ukapirali odmah. Kad je evro sa 85 din skocio na 90din, svi smo znali da ako dodje do 95din bicemo u problemu. Tako je i bilo, posteni privatnici nisu imali za kredite posto su rate skocile a robu koku su kupovali po jednoj ceni kad preracunaju u evro prodavali su za manje nego sto su nabavljali. Preziveli su samo oni što muljaju, neprijavljuju porez ili su u DSu, sve ostalo je stalo.

dO

pre 11 godina

SSP ima najmanje veze sa uništavanjem proizvodnje. Od 1988 na ovamo se sistematski uništava proizvodnja - prvo kroz politizaciju, potom kroz Miloševićeve ratove, sankcije, potom i fizički kroz ubijanje ljudi '99 i uništavanje fizičkih kapaciteta, da bi Dinkić, Koštunica & co sve to do dokusurili do tamo negde 2004-2005 kroz fingirane "privatizacije" i "dokapitalizacije" u koje, neko već reče, itekako spada i "tvoj" IMLEK, kao i gomila drugih kompanija koje su samo plašt za vaš stvarni posao - finansijsko mešetarenje. Onaj drugi deo industrije je razoren kroz "privatizaciju" od strane "zaslužnog partijskog kadra", jednako raspoređenog u svim strankama koje su prodefilovale kroz vlast. SSP dolazi mnooogo, mnooooogo kasnije ...

obi van

pre 11 godina

Stabilan kurs je odlicna stvar samo ako je rezultat snazne privrede. U Srbiji je visok i stabilan kurs odrzavan kreditima i parama od privatizacije, sto je u osnovi indirektno kreditiranje kupaca da kupuju uvoznu robu. Tako je novac koji je pretezno sa zapada usao u Srbiju jos brze izasao a racun je ostao stanovnistvu.

hmhm

pre 11 godina

Смањивање царине за сировине, повећање пореза на добит за фирме које увозе, смањивање пореза на добит за фирме које извозе.
(Перица, 12. oktobar 2012 21:54)

Za uvozničke firme se slažem, ali izvozničke su oslobođene plaćanja PDV-a, tako da mislim da ne treba smanjivati porez na dobit.

milan

pre 11 godina

Potpuno je netacno da Srbija jednostrano primenjuje SSP, SSP jos nije ni stupio na snagu. EU je ukinula carina za srpske proizvode jos 2000. godine. Tacno je da je Srbija jednu godinu primenjivala jednostrano Privremeni trgovinski sporazum, ali ni to prakticno nije bilo jednostrano jer je EU kao sto sam rekao jednostrano uklinula carine 2000. godine. Trgovinskim sporazumom je samo trebala da se potvrdi odluka EU i da Srbija pocne da ukida carine...

Pedja

pre 11 godina

Ne slazem se sa teorijom fiksnog kursa. Procitajte malo ekonomsku istoriju i videcete da su na primer jedna Argentina ili Korea upravo zbog fiksnog kursa bankrotirale. Pogledajte jednu kinu. Ona kroz slabi Jen jaca izvoz, zato sto njihovi proizvodi tako postaju jeftiniji u inostranstvu. Ujednono to slabi uvoz sto podstice domace proizvodjace.

I Grcka je blizu bankrota zbog jakog evra posto jednostavno nemaju kapacitet da ga pokriju proizvodnjom odnosno kamate na evro.

Nama nije problem dinar, nego produktivnost. Na primer poljoprivrednik na zapadu 10 puta vise izvuce iz proizvodnje nego mi. Primera radi, vec 50 godina gradimo kobajagi kanale za navodnjavanje u Vojvodini. Do sad nismo uspeli da ih zavrsimo kako bi imali dovoljno vode, kao sto nam trebaju 10 godina za 100km autoputa.

To su pravi uzroci a ne fleksibilni kurs dinara

Ljutko

pre 11 godina

Citat:
"Sled događaja:

- Zapad animirao opoziciju za rušenje Slobine vlasti
- Opozicija predložila lidera koji jedini nema putera na glavi, Koštunicu
- Posle osvajanja vlasti, zapad i DOS otkačili Koštunicu jer kvari planove
- Zapad i D(O)S istrajavali "na započetom"
- Tu smo, gde smo... krivi su birači jer veruju obećanjima a ne rezultatima rada"

Ti si neverovatan. Šta misliš, da je Sloba bio bolji?

mf

pre 11 godina

nece nestati poljoprivredne proizvodnje, kad nije nestalo pod turcima nece ni pod ovima, ovde bre niko nece da radi, zemlje ima kolko oces pod zakup i dzabe al nece niko, ulaganje u kukuruz- dobit 50% i nista, opet ne valja, treba da nam amer dodje ili nemac da radi...treba da nestanemo mi kao narod a ne polj.proiz. ...ne mogu da se dogovore sto godina malinari i hladnjacari, pa kakvi smo mi to ljudi ..ma idi u..

Ljubomir

pre 11 godina

@kaiser, 12. oktobar 2012 19:01

Ne postoji visoko razvijena poljoprivredna zemlja. Postoje samo visokorazvijene industrijske zemlje, koje istovremeno imaju i razvijenu poljoprivredu. Ovo je narocito tacno za male zemlje gde je velicina parcele do 50 hat (ne kao USA, Australija ili Novi Zeland - koje su primer ekstenzivne poljoprivredne proizvodnje i gde se takva proizvodnja isplati zbog velikih prostranstava).
Ukratko Srbija ne moze da bude razvijena poljoprivredna zemlja.

Mane

pre 11 godina

Poljoprivreda i dalje ima sansu i pored svih problema koje ima zbog loše politike prethodnih godina. Ipak potrebno je da ova vlast poveća budžet za poljoprivredu kao i da drži kurs dinara pod kakvom takvom kontrolom.

Перица

pre 11 godina

Смањивање царине за сировине, повећање пореза на добит за фирме које увозе, смањивање пореза на добит за фирме које извозе.

tomislav

pre 11 godina

šta bre više hoćete vi što nešto proizvodite, kakav fiksni kurs, kakvi primeri u okruženju, da nećete možda stabilnost i izvesnost u poslovanju, e pa ne može, ne dirajte naše svetinje, fleksibilni kurs i inflatorno predviđanje. Mi imamo najpametnije, profesore, ekonomiste i stručnjake za monetarnu politiku, režim fleksibilnog kursa nema alternativu makar sahranio i celu srpsku privredu. Ko bre vas šiša proizvođači, kvazi stručnjaci iz svojih udobnih kabineta sa kožnim foteljama i budžetskom apanažom bolje znaju šta treba privredi od samih privrednika. Pa ovde dođu najpoznatije svetska imena ekonomije kao što su Stiv Hanke i Robert Mendel i predlože fiksni kurs i nikom ništa. Dokle god se ovde budu slušala ova višedecenijska ekonomska kamarila, oličena u dežurnim stručnjacima i ekspertima nema nam spasa, pravo u propast i ambis.

sumorni

pre 11 godina

"Kasno marko na Kosovo stiže. Što se ovakve informacije nisu mogle pročitati pre deset i kusur godina kada se nešto moglo učiniti. Ovko ovo su samo konstacije koji odavno svako normalan zna ali "demokrate" je više zanimalo kako što lakše i tiše da opljačkaju i opustoše ovu državu.
(Branko V., 12. oktobar 2012 18:25) "

Ozbiljno?

Zato obradiva zemlja nije opljačkana, spremna je za sledeću godinu, pa jedva čekamo da vidimo radikalsa rešenja u poljoprivredi čiji će rezultati biti hleb od 3 dinara kojeg nigde nema, radovi za sve i svašta, kao i kuponi za hranu.

Tako je bar bilo zadnji put kad ste vladali, a sumnjam da ste daleko odmakli od tada.

kaiser

pre 11 godina

"(Viktor, 12. oktobar 2012 16:57) "

I kad izbacite njega iz posla, i počnete da prodajete po 15 dinara, tada ulazim i ja u posao. Obzirom na manja ulaganja, možete se kladiti da ću moći da prodajem jeftinije nego vi. Šta onda?

Nemate potrebe da crtate nešto što je već dokazano u praksi.

Nego, nije to tema, nego ovo - odakle Austriji novac da dotira poljoprivrednika 500 din za sir? Dabome, iz fondova EU i država članica koji za to i služe. A odakle fondovi? Dabome, pune ih gradjani kao što pune i budžet. A kako pune? Pa lako, jer imaju razvijenu I poljoprivredu, pa Bečlije nije sramota da se bave i poljoprivrednom proizvodnjom, jer je ispltiva.

Pravo pitanje je - pored tako jednostavno rešenje nije primenjeno kod nas? Koji deo nedostaje? I ZAŠTO nedostaje?

Bole

pre 11 godina

iako gospodina koji je dao ovu izjavu nešto ne volim da vidim (ni sam ne znam zašto, nek mi oprosti na ovim rečima), pre bih dao da on vodi ovu našu imitaciju od države nego što je vode naši političari sa sve dinkićem na čelu.

dole političari, nama su potrebni ekonomisti koji su "na frontu" i znaju kako se vode firme/ekonomije.

Branko V.

pre 11 godina

Kasno marko na Kosovo stiže. Što se ovakve informacije nisu mogle pročitati pre deset i kusur godina kada se nešto moglo učiniti. Ovko ovo su samo konstacije koji odavno svako normalan zna ali "demokrate" je više zanimalo kako što lakše i tiše da opljačkaju i opustoše ovu državu.

Dragan

pre 11 godina

"Biće nam gore nego Grčkoj"

Haha, u Grckoj se siromasnima smatraju oni koji zaradjuju manje od 5.000 evra godisnje, a ljudi idu u penziju sa 55 godina.

Eh, da mi je grcki standard.

ko je pravi gubitnik?

pre 11 godina

Dobro, u ovome delom ima istine. Ali ne moze se reci ni da privrednici ne profitiraju od ovog promenjivog kursa. Upravo smo ovih dana svedoci, da su cene skocile upravo zahvaljujuci skoku kursa, a sada kako kurs pada, nikom ne pada na pamet da snizava cene.
Najveci gubitnici, su ipak gradjani.

sumorni

pre 11 godina

"Kad je Koštunica pričao na ovu temu, podsmevali ste mu se svi od reda, ismevali ga. Sad ćutite.
(zena, 12. oktobar 2012 15:49) "

A ko je taj Koštunica? Znam jednog, ali taj je siva eminencija Kolubare, teško da bi on razumeo ijednu reč iz ovog članka.

Takozvani "privrednici" kukaju, jer nema šticovanog kursa, i jer Kertes više nije direktor carine.

Čak ni Miru ne mogu da pozovu, skup poziv do Podmoskovlja.

Ukoliko jedna firma iz bilo koje branše uspešno radi, nećete me nikad ubediti da ostalima smeta plivajući kurs, ruža vetrova, vazdušni pritisak i ostale budalaštine.

"Privrednici"...

qryber

pre 11 godina

JEDNOSTRANA primena SSP je ekonomsko samoubistvo za privredu Srbije. To se odmah znalo, i neki su pokušavali da to prenesu u javnost, ali zbog medijske cenzure bez presedana (ni Cobe nije bio takav) ovakva mišljenja nisu dolazila u javnost. Takođe tvrdim da su DS i trabanti sve (uništenje privrede) uradili svesno i sa namerom!!!

Перица

pre 11 godina

Имамо више пензионера него запослених, више пензионера него деце...

И они мисле да ће неко да им плаћа њихове пензије? Е, па лоше су мислили. Без деце и посла нема ни пензија.

Marko

pre 11 godina

Jaka mi je to država koja kursom pravi podsticaji u privredi.
A OVOM, ne smetaju barijere kada cene mleka po prodavnicama u okruženju drži nižim nego u Srbiji. Činjenica da nije platio nikakve penale zbog nestašice mleka mnogo govori o njemu, kao i o vlastima

Kopni sneg

pre 11 godina

Čitam komentare i ne mogu da verujem. Bravo ljudi! Mislili su monopolisti da mogu doveka da nas drže u zatočeništvu. Dogorelo i njima. Proizvode sa najjeftinijom snagom u Evropi, imaju najmanje poreze na dobit, ne plaćaju za otkup proizvodjačima, itd. A nama prodaju što skuplje mogu. Otvoriti granice za uvoz, pustiti strane trgovačke kuće i razbiti Miškoviće, Salforde i ostale, koji gule kožu sa ledja krajnjem kupcu. A nama neposrednim proizvodjačima će svanuti.

Viktor

pre 11 godina

@Beogradjanin, 12. oktobar 2012 15:14

Dragi bivsi sugradjanine. Austrija moze da ti prodaje jeftiniji zdenka sir po ceni od npr. 50 dinara, zato sto je svom proizvodjacu, koji je napravio taj sir po ceni od 500 dinara uplatila na racun 500 dinara. Pa Evropska poljoprivreda je poznata kao gutac budzeta za subvencije. To ti je isto kao da ti skupis 20.000 evra i otvoris przionicu kafe, a od toga ti obrni kapital 1000 evra za sirovine, a ja otvorim istu takvu sa 200.000 evra obrtnog kapitala. Ti izracunas da ti je cena kostanja 10 dinara i da ispod toga ne mozes, ja cu da izracunam da mogu 2 godine da gubim 30.000 evra da bih tebe kao konkurenta unistio i posle prodavao kao jedini prodavac po 15 dinara i nadoknadio ono sto sam gubio s konkurencijom. Kad bas covek mora da crta i uproscava.

Student

pre 11 godina

A mene ucili da je razlog ovog naseg privrednog uzasa sumnjive privatizacije, korupcija, los pravni sistem, arhaicne birokratske procedure, zatvorenost trzista(citaj monopol) ... Iza stabilnog kursa stoji jaka i cvrsta privreda, politicka stabilna, sa umerenom stopom inflacije, i postojanjem izvoza sto sa Srbijom nije slucaj. Al svaka cast na spinovanju.

nebojsa,nbgd

pre 11 godina

Konacno da neko javno kaze ono sto je odavno jasno! Sta vredi kada se ova nasa vlast do sada ponasala a kako vidim i ova nastavlja da se tako ponasa u stilu "VIDELA ZABA DA SE KONJ POTKIVA PA I ONA DIGLA NOGU"? A to sve nam perfidno podmece i namece taj EU konj koji je bio zaba bar pre sto godina!Kako im se ne omakne da nam posteno kazu i postave jedino logican uslov da ce da nas prime u EU kada budemo dostigli BDP po stanovniku bar 5000 Eura i kada zavrsimo privatizaciju svega sto mora da se privatizuje!Ovako su nas navukli da otvorimo granice za svu njhovu robu koja ce zbog tehnoloskih razlika uvek biti jeftinija od nase!To se pokazalo kao pogubno jer nama se vise ne isplati ni paradajz da sadimo vec da od besposlenosti svi poludimo!?

Laci

pre 11 godina

Gluposti privrednika koji je naucio na protekcionizam.
Da su vam dali i milenijum nebi se vi prilagodili na konkurenciju. Ni sada kada vam stave noz pod grlo jos niste u stanju da shvatite sta je konkurencija.

petrovic

pre 11 godina

SSP je podrzao Tomislav Nikolic i tada se odcepio od radikala i naprvio SNS!
Znaci SNS,DS,LDP i G17 su ubice ekonomije Srbije! Nekoliko hiljada firmi je tada bankrotiralo i propalo,a hiljade ljudi ostalo bez posla...
A vi koji pominjete slobodno trziste treba da znate da sve drzave u EU subvencionisu proizvodnju mleka,a nasi poljoprivrednici to ni tada ni sada nemaju,plus nemogu svoje proizvode da izvoze u EU jer je primena SSP-a bila samo sa strane Srbije,dakle konkurencija je bila nelojalna(to je po efektu isto kao kad konkurencija ima monopoli stetno je po domacu proizvodnju)!
Knjigu u sake i naucite nesto pre nego sto uzmete da komentarisete!

Astrid

pre 11 godina

@(Херцеговац, 12. oktobar 2012 14:47)
Potpuno je jasno sta je EU. To je tvorevina koja je trebala da posluzi odlaganju resavanja problema i omogucavanju nastavljanja exportmanie nekoliko vecih privreda u Evropi sve na stetu malih. Evropa je jasno podeljena u dve grupe, one koji prave i one koji trose. Sad kad vise nema trosenja, ovikoji su trosili moraju da pocnu da prave, a to ovima koji prave ne odgovara jer dobijaju konkurenciju u kuci, a osim toga nije ni zamisljen projekat da svi rade sve, nego da to bude samo jedno trziste , lonac iz koga bi svako tjapio sta moze i sta mu treba. Sada toga vise nema i nece ga ni biti vise. Menjaju se vremena. Nasa je vlada konacno shvatila, a za to je trebalo da ode grupa , jezgro DS koje uopste nije imalo viziju sta sa vlascu da uradi i koje reforme u drustvu da napravi, vlast od 2000 te je apsolutno skroz pala na ispitu, TOTALNO. Naravno EU kao jedno protekcionisticko trziste nece da pusti Kineze ili ostale spolja u njega, to i nije cilj nikada bio. EU trazi promenu koncepta, toga ce uskoro biti, a ljudi na zapadu su zabrinuti, veoma zabrinuti za buducnost Eura ne zbog evra samog, nego zbog moguce inflacije i gubitka ustedjevine i ozbiljnog rasta nezaposlenosti. Na Srbiji je da gleda samo SVOJ interes i da ne obecava i ne pravi NIKAKVE politicke ustupke, jer za to nije vreme, a ni ne vidimo sta bi zauzvrat dobili.

perica

pre 11 godina

Ovom gospodinu ne odgovara otvaranje trzista je pre svega Imlek-u i Subotickoj mlekari treba monopol da bi drzali visoke cene,a uz to zatvorili su Novosadsku mlekaru.Briga njih za Srbiju.

Alek

pre 11 godina

Ima jedan politicar u Srbiji za kojeg u poslednje vreme svi kazu "BIO JE U PRAVU".
(Mislite o tome - VK, 12. oktobar 2012 14:41)

Jos uvek je u pravu ali nema ko da ga slusa

Sasho

pre 11 godina

U redu do danas nije valjalo,aj napravite da od 2013 bude bolje.Proizvedite srpski fen,mikro talasnu pec,pekac,sporet,frizider,masinu za ves,po cemu su korejanci bolji od nas pa kupujemo samo njihovo.85 god imao sam niski tv trajao je do 2003 god za to vreme pokvario se 3 puta,zasto opet ne bih kupio domace proizvode?

Marko

pre 11 godina

@

"Sva pitanja o ukidanju SSPa su smešna. Oni koji iole nešto znaju o spoljnoj trgovini, znaju da se kod izvoza NE PLACA carina nigde u Evropi. To je stimulans za naše izvoznike jer je njihova roba jeftinija ili konkurentnija na tržištu EU.
Na uvoz se placaju razne car. stope u zavisnosti od robe, i to može samo da smeta našim tajkunima koji nam prodaju sve i svašta iz EU a ugrađuju se i po 100%. Primer je--ementaler holandski u Italiji 1kg -6 eura, u maloprodaji.
Italijanska pršuta iste firme u Italiji 1kg 8 eura a kod nas ikg--4200,00din, skoro 30eura. i tako redom.
(Da li je clan DSSa, 12. oktobar 2012 14:48)"

- Auh druze moj - ne moj nigde vise ovo da pricas - smejace ti se ljudi!
Temelj Evropske Unije - je drzavni intervencionizam i protekcionizam! Da nije tako - ne bi oni dizali kineski zid oko svojih granica!
Svaka odgovorna vlast tezi da zastiti proizvodnju u onim privrednim granama koje su strateskog znacaja za zemlju. U Srbiji to je Poljoprivreda! Bozidar Djelic je doneo smrtnu presudu Srpskoj poljoprivredi jednostranom primenom SSP-a.

Nesa

pre 11 godina

Sled događaja:

- Zapad animirao opoziciju za rušenje Slobine vlasti
- Opozicija predložila lidera koji jedini nema putera na glavi, Koštunicu
- Posle osvajanja vlasti, zapad i DOS otkačili Koštunicu jer kvari planove
- Zapad i D(O)S istrajavali "na započetom"
- Tu smo, gde smo... krivi su birači jer veruju obećanjima a ne rezultatima rada

Beogradjanin

pre 11 godina

Ma ukinuti carine, ako moze Austrija da sa svojom skupom radnom snagom proizvede i plasira svoj zdenka sir u Srbiju, plati sve troskove transporta i carine i bude jeftinija od domace zdenke, pa neka sve propadne, neka se sve ugasi bre, briga me. Onda smo nesposobni i neka crknemo. A ja cu da kupujem jeftinije i kvalitetnije i briga me cije je. Dokle da stitimo propalice sto su naduvale cene na racun velikih carina, dokle akcize i gluposti, monopoli, lopovluci... slobodno trziste, pa neka nam crkne cela proizvodnja ionako nicemu ne sluzi i ne vredi. Valjda ce onda neko da nas kupi za jeftine pare i napravi od nas nesto. Ovako samo odrzavamo mrtvaka vestacki u zivotu.

Aleksandar

pre 11 godina

Ovde ljudima stvarno ne treba mozak kad imaju politicare da im kazu a oni to prihvate i ponavljaju. Pazi, sad su odjednom svi u nekom filmu da je nama sve propalo u poslednjih 10 godina...
(Zox, 12. oktobar 2012 14:18)

Dovoljno je pogledati samo indekse industrijske proizvodnje za poslednjih 20-ak godina i bice jasno kakvo je stanje u privredi. Najveci indeks industrijske proizvodnje(58% u odnosu na 1990 koja je uzeta kao referentna) imali smo 1998 god, 2005 smo dosli do 54% svih ostalih godina bilo je daleko ispod(negde oko 50%). Naravno sada su skinuli ovu statistiku sa sajta zavoda.
Tacno 90-ih je industrija razorena ali postojao je dobar deo industrije koji je mogao da se spase i nastavi da radi. Sada vise nemamo nista. Gomila preduzeca je prodata novac potrosen na plate a mi ostali u velikoj krizi.
Pogledaj samo te privatizacije Trajal, Merima(skoro sva proizvodnja je ugasena u KS),Vino Zupa, Hemijska industrija KS, Sartid, Magnohrom(isekli su im masine),... gomila preduzeca koja nisu privatizovana je takodje unistena, Prva petoletka,14. oktobar,... Ja sam iz tog kraja pa navodim te primere.
2000 godine kada su dosli reformatori imali smo neku privredu i proizvodnju, oni su uveli neoliberalni princip ekonomije i sada nemamo nista.

Da li je clan DSSa

pre 11 godina

Sva pitanja o ukidanju SSPa su smešna. Oni koji iole nešto znaju o spoljnoj trgovini, znaju da se kod izvoza NE PLACA carina nigde u Evropi. To je stimulans za naše izvoznike jer je njihova roba jeftinija ili konkurentnija na tržištu EU.
Na uvoz se placaju razne car. stope u zavisnosti od robe, i to može samo da smeta našim tajkunima koji nam prodaju sve i svašta iz EU a ugrađuju se i po 100%. Primer je--ementaler holandski u Italiji 1kg -6 eura, u maloprodaji.
Italijanska pršuta iste firme u Italiji 1kg 8 eura a kod nas ikg--4200,00din, skoro 30eura. i tako redom.

Aleks

pre 11 godina

bravo svaka vam na mestu.... konacno neko da primeti ucemu je rec... Kolko sam puta to isto rekao dobivao sam minuse na internet stranicama.

milutin

pre 11 godina

Aj malo stanimo da razmislimo,jel je kapitalizam nesto dobro doneo srbiji!!
A demokratija??Kakav kurs?To prave kriminalci!Nas dinar da se vrati i paritet da se uvede,u hrani,tekstilu ,metalima i slicno,kurs da se formira na godisnjem nivou,da covek zna gde da ulaze i sta da radi!!!A ovako,kriminalci uzivaju,slusajte,gradjanski rat je neminovan!!!Pustimo mi visoku politiku i ekonomske teme,svi nesto pametuju,a realno demokratija je uzas!!!!

Ljubomir

pre 11 godina

Gospodin Petrović , je u posao sa hranom , došao iz Energoprojekta !? Mešetari iz Salforda , su mislili da će moći da bez konkurencije , kroz monopol, obzbede ogroman profit a da Srbija dotira privatni investicioni fond !Kapitalizam , nažalost ima jednu manu ...Konkurenciju !!

Memento

pre 11 godina

Za ove genijalce sto ne znaju sta je Srbija proizvodila pre 5. Oktobarski probema - pa recite mi kako je Srbija prezivela sankcije devedesetih ? Preziveli smo zahvaljujuci poljoprivredi ! Koja umesto da je podstaknuta nakon 5. Oktobarskih promena - po Eu direktivi - dovedena je do gotove propasti ! Ne zato sto nas neko u EU mrzi - nego sto je to njihov interes.
A pitate se ko je kriv - odgovor vrlo jednostavan - kucajte u google - ko je se zalagao za jednostranu primenu SSP! BOZIDAR DJELIC !

Jednostrana primena SSP - znaci mi (beda)skinemo carine i kvote koje stite nase proizvode - a EU (sila bozija) ne skine.

maximus

pre 11 godina

To je Kostunica rekao cim je SSP krenuo jednostrano da se primenjuje, mada nije ni trebalo biti nesto preterano mudar da bi se videlo cemu to vodi. Dovoljno je bilo imati prosecnu inteligenciju i ne biti fanatik, tj. evrofanatik...

gigi

pre 11 godina

Siromašni srpski građani plaćaju poreze a država kroz poticaje poljoprivredi proizvodi jeftinu hranu za izvoz, ne za svoje građane, nego za bogate Ruse i slične. Također odabrani strani investitori marišu poticaje za zapošljavanje od dva do 5 puta veće nego što su uložili.
Pa tko je tu normalan?

Viktor

pre 11 godina

@Zox, 12. oktobar 2012 14:18

Dragi Zox, samo pogledaj ekonomske parametre, ucesce proizvodnje, udeo spoljnjeg duga, unutrasnji dug, zaduzenost stanovnistva itd. Svi podaci su dostupni i nece ti trebati puno da ih pronadjes i da uporedis po godinama.
I manite se jednom 30€ plate. Nije bitno koliko dobijas u valuti, pa makar to bilo i 30€, vec sta mozes u svojoj zemlji da za te pare kupis. To je kupovna moc stanovnistva. Uostalom zemlje sa najvecom kupovnom moci nemaju najvece plate, vec su im cene takve da za to sto su placeni i cime raspolazu mogu najvise da kupe sebi. Cemu ce ti plata 700 evra, ako za tih 700 evra mozes manje da kupis nego u nekim drzavama gde mozes duplo vise dobara da dobijes za 300?

Zox

pre 11 godina

Ovde ljudima stvarno ne treba mozak kad imaju politicare da im kazu a oni to prihvate i ponavljaju. Pazi, sad su odjednom svi u nekom filmu da je nama sve propalo u poslednjih 10 godina. Ispade Srbija neka privredna velesila koja je unistena u poslednjih 10 godina. 90-tih nije radilo nista, radilo se za 30€ mesecno, masovno bilo neko placeno odmaranje itd. Posle 2000. je propalo sve sto je trebalo da propadne i 90-tih ali se odrzavalo stampanjem para, a sve sto je iole radilo, radi i danas, posle privatizacije.

sima

pre 11 godina

@Stop korupciji - Stekao si monopol u proizvodnji mleka i mlečnih proizvoda, jer u vreme kada si kupovao mlekare nije postojao Zakon o zaštiti konkurencije i Komisija za zaštitu konkurencije da ti zabrani kupovinu. Sve to i bezobzirno bogaćenje konstantnim povećanjem cena su ti omogućili prijatelji iz vlasti. Seljacima je mleko isplaćivano po najnižoj ceni u regionu. Sada se buniš zbog uvoza i zbog konkurencije i držiš još neka predavanja, sramota!

Ako nisu postojali ti zakoni onda ovaj covek nije mogao ni da prekrsi. Osim toga, za razliku od mnogih drugih koji se bave trgovinom magle i reklamnog prostora, ovi ljudi su ulozili u proizvodnju, pravu proizvodnju, industriju. Zato, pre nego sto se bacite kamenom na nekoga, malo zastanite i razmislite.

q

pre 11 godina

Proizvodnju cega ? Sta je to Srbija proizvodila. Unistavaju proizvodnju automobila Yugo ili televizora u EI Nis. Unistavaju proizvodnju onih cuvenih traktora IMT ili Fapa. Sve to sto je nekad proizvodjeno u Srbiji bilo je zastarelo i za 80 te. Ovu zemlju dizemo iz pepela posle 5. oktobra, a sada su se vratili oni koji su je unistili.

Milos

pre 11 godina

Tipican srpski privrednik - ne ume da posluje bez privilegija! Da smo se bar vise ugledali na EU, ne bi bilo moguce da Salford postane vlasnik najvecih srpskih mlekara i ovako se odosi prema potrosacima i seljacima od kojih kupuje mleko!

Branko

pre 11 godina

Mislim da je Gospodin hteo reci da nam je Mladjan Dinkić, ekspert za ekonomsku destrukciju,zajedno sa svojom svitom uništio privredu. Jao si ga nama, sutra povlacim svu štednju iz banke, mislim da ona više tamo nije sigurna.

neurosport

pre 11 godina

Slažem se gospodine sa vama, ali samo ste jednu stvar pogrešili. Nama je već gore, mnogo gore nego u Grčkoj. Samo što tamo ljudi još uvek imaju duh, i stav pa se bune, dok su ovi naši "vodiči" uspeli narod da bace u totalnu kolektivnu apatiju.

zacudjen

pre 11 godina

Da li neko zna o cemu ovaj covek Slobodan Petrovic prica?Najveci problem Srpske privrede je da u opste nema sposobne ljude koji vode privredu,bolje receno ljudi s "sumnjivim posedom kapitala",tragedija za njih same i nesposobni za trzisno privredjivanje!Njima samo odgovara da su na drzavnim jaslama tj,monopolu,protekcionizmu i budzetu,samo znaju za poslovanje korupcija i mito,e pa zato krive druge i sve oko sebe!Pa cak ni korupcija, reketiranje, mito,monopol,protekcinizam itd.., ne pomaze vise! To svi vidimo koji smo bar mao upuceni u svetsku privredu!

Trixter

pre 11 godina

O tome sam pisao na ovim formumima par hiljadu puta, postaje vec dosadno. Sustina je da smo mi potpuno bespotrebno ulicarski receno 'skinuli gace' pred EU misleci da ce neko zbog toga da nas tapka po ramenu i da ce nam to pomoci da udjemo expresno u EU. To ne moze , a pokazuje samo koliko nestrucne ljude, politikante i pre svega neodgovorne mi imamo na vrhu, narocito u onm snagama iz tzv grupe u EU po svaku cenu i sto pre. Za ulazak u EU moras imati stabilan budzet, da bi imao stabilan budzet moras imati privredu , a da bi imao privredu moras da imas dok se privreda ne razvije , cisti i strogi protekcionizam, favorizovanje domace potrosnje kupovinom domace robe i to svake moguce, uz doziranu konkurenciju spolja koja bi terala firme na poboljsanje efektivnosti. Bespotrebno otvaranje privrede koja je bila totalno nespremna za to je dovelo do ove katastrofe u prilicnoj meri, ali ne samo to. Tu su i sankcije, gubitak tehnologija, odlazak strucnih kadrova iz zemlje, slom trzista, agresija NATO 1999 bombardovanjem prozvodnih kapaciteta i infrastrukture, a pre svega losa politika i postavljanje JASNIH kriterijuma da je interes SRBIJE na PRVOM mestu. Od 2000 god mi smo potpuno promasili temu, a jasno je sada ko je za to kriv.

zoran

pre 11 godina

Suluda neo-liberalna ekonomska politika u zadnjih deset godina. Danas se ne isplati proizvoditi u Srbiji i izvoziti zbog prejakog kursa dinara jer smo preskupi za svetsko trziste. Tajkuni uvoznici i banke se bogate, a bez proizvodnje cela nacija je pala u ekonomsko roblje.

Херцеговац

pre 11 godina

Свако иоле објективан,а не идеолошки обојен,схвата о чему се овде ради.Европска Уније хоће по сваку цену да буде као САД,само је проблем у томе што се Америка развијала 200 година,ратовали су око тога,али су постепено стигли тамо где јесу.Правила ЕУ важе само за мале земље,као Србија, Португалија, Чешка, Грчка. Једноствано наше привреде нису конкурентне и не само то него се тај јаз продубљује.Криви су Грци, трошили су више него што зарађују,добијали су социјалу,стоји,али су зато те све паре враћали у Немачку, Француску и друге земље преко дефицита у спољној трговини.Немци и Французи су добро зарадили,то јест њихове фирме и још им Грци дугују паре. Србију очекује исто,производње нема,висока стопа незапослености, што прозрокује високу понуду рада,а малу потражњу за истим и ниске плате.Правила Европске Уније штите велике земље,а не мале,са друге стране ако они стварно верују у слободно тржиште,зашто не либерализују увоз кинеске робе?Да је ЕУ неко филантропско удружење,рекли би нам да можемо да задржимо царине и да користимо фондове док се привреде не изједначе за неких 30 година. Мада није крива у свему томе ЕУ,било би лакше да смо елиминисали монополе,картеле и сиву економију. Тако да када се ССП и картели,монополи и сива економија сједине,добија се ово што се дешава са нама.

Stop korupciji

pre 11 godina

Ne prijatelju, ti si uništio mlekarsku industriju u Srbiji. Imlek i još 4 najveće mlekare si kupio ispod žita, bez tendera kroz nameštenu dokapitalizaciju. Stekao si monopol u proizvodnji mleka i mlečnih proizvoda, jer u vreme kada si kupovao mlekare nije postojao Zakon o zaštiti konkurencije i Komisija za zaštitu konkurencije da ti zabrani kupovinu. Sve to i bezobzirno bogaćenje konstantnim povećanjem cena su ti omogućili prijatelji iz vlasti. Seljacima je mleko isplaćivano po najnižoj ceni u regionu. Sada se buniš zbog uvoza i zbog konkurencije i držiš još neka predavanja, sramota!

Tacno

pre 11 godina

Ovaj naslov je apsolutno tacan i o tome su pricali pojedini ljudi, ali su isti odmah docekivani ignorisanjem i podsmehom. Meni je samo zanimljivo kako im se omaklo da ovo izadje u siru javnost, jer su informacije obicno strogo kontrolisane po tom pitanju.

Lozkov

pre 11 godina

Konacno neko da se izlane i kaze istinu, jednostrana primena SSP je nesto najgore sto je ikada uradjeno...Nepotrebno su nasoj, ionako posrnuloj, privredi zadali nerevnopravnu konkurenciju...Uzas

Zasto se niste spremili?

pre 11 godina

To sto su "Tri puta su veći carina i prelevmani na sirovinu nego na gotov proizvod", nema nikakve veze sa drzavom Srbijom, SSP je maltene standardan dokument i tako EU trguje. Vasa krivica je to sto to niste unapred shvatili i unapred se prilagodili jer EU to ne bi mogla nikome da oduzme. Sad krivite nekog drugog za sopstvenu nespremnost! Da ste zaposlili pametne, a ne podobne, bili biste SPREMNI! Zasto niste procitali druge SSP-ove, zasto niste procitali uslove trgovanja u STO? Zasto? To je vasa nespremnost! Sta ste mislili da ce oni da menjaju svoje uredjenje zbog vas?

Branko

pre 11 godina

"Biće nam gore nego Grčkoj" ako ovako nastavimo, reče ovaj gospodin.Nama običnim ljudima, čiji se očevi nisu nakrali je poslednjih 20 godina samo stagnacija ili nazadovanje u zivotu, a u Grčkoj se mislim bar u tom periodu dosta bolje zivelo nego ovde.

Kilopass

pre 11 godina

Ovde se stalno pravi greska u polaznim pretpostavkama da nasa elita, politicari i vlada imaju za cilj da gradjanima Srbije bude bolje. Pa kada je pocela jednostrana primena SSP svi nezavisni strucnjaci su najavljivali da ce se desiti ono sto se na kraju i desilo - sada smo tu gde smo ali nisam primetio masovne proteste na ulici protiv onih politicara koji su doneli odluku od jednostranoj primeni SSP i drugim katastrofalnim merama koje su unistile ekonomiju i drustvo.

Stop korupciji

pre 11 godina

Ne prijatelju, ti si uništio mlekarsku industriju u Srbiji. Imlek i još 4 najveće mlekare si kupio ispod žita, bez tendera kroz nameštenu dokapitalizaciju. Stekao si monopol u proizvodnji mleka i mlečnih proizvoda, jer u vreme kada si kupovao mlekare nije postojao Zakon o zaštiti konkurencije i Komisija za zaštitu konkurencije da ti zabrani kupovinu. Sve to i bezobzirno bogaćenje konstantnim povećanjem cena su ti omogućili prijatelji iz vlasti. Seljacima je mleko isplaćivano po najnižoj ceni u regionu. Sada se buniš zbog uvoza i zbog konkurencije i držiš još neka predavanja, sramota!

Lozkov

pre 11 godina

Konacno neko da se izlane i kaze istinu, jednostrana primena SSP je nesto najgore sto je ikada uradjeno...Nepotrebno su nasoj, ionako posrnuloj, privredi zadali nerevnopravnu konkurenciju...Uzas

Kilopass

pre 11 godina

Ovde se stalno pravi greska u polaznim pretpostavkama da nasa elita, politicari i vlada imaju za cilj da gradjanima Srbije bude bolje. Pa kada je pocela jednostrana primena SSP svi nezavisni strucnjaci su najavljivali da ce se desiti ono sto se na kraju i desilo - sada smo tu gde smo ali nisam primetio masovne proteste na ulici protiv onih politicara koji su doneli odluku od jednostranoj primeni SSP i drugim katastrofalnim merama koje su unistile ekonomiju i drustvo.

maximus

pre 11 godina

To je Kostunica rekao cim je SSP krenuo jednostrano da se primenjuje, mada nije ni trebalo biti nesto preterano mudar da bi se videlo cemu to vodi. Dovoljno je bilo imati prosecnu inteligenciju i ne biti fanatik, tj. evrofanatik...

Zasto se niste spremili?

pre 11 godina

To sto su "Tri puta su veći carina i prelevmani na sirovinu nego na gotov proizvod", nema nikakve veze sa drzavom Srbijom, SSP je maltene standardan dokument i tako EU trguje. Vasa krivica je to sto to niste unapred shvatili i unapred se prilagodili jer EU to ne bi mogla nikome da oduzme. Sad krivite nekog drugog za sopstvenu nespremnost! Da ste zaposlili pametne, a ne podobne, bili biste SPREMNI! Zasto niste procitali druge SSP-ove, zasto niste procitali uslove trgovanja u STO? Zasto? To je vasa nespremnost! Sta ste mislili da ce oni da menjaju svoje uredjenje zbog vas?

neurosport

pre 11 godina

Slažem se gospodine sa vama, ali samo ste jednu stvar pogrešili. Nama je već gore, mnogo gore nego u Grčkoj. Samo što tamo ljudi još uvek imaju duh, i stav pa se bune, dok su ovi naši "vodiči" uspeli narod da bace u totalnu kolektivnu apatiju.

zoran

pre 11 godina

Suluda neo-liberalna ekonomska politika u zadnjih deset godina. Danas se ne isplati proizvoditi u Srbiji i izvoziti zbog prejakog kursa dinara jer smo preskupi za svetsko trziste. Tajkuni uvoznici i banke se bogate, a bez proizvodnje cela nacija je pala u ekonomsko roblje.

Tacno

pre 11 godina

Ovaj naslov je apsolutno tacan i o tome su pricali pojedini ljudi, ali su isti odmah docekivani ignorisanjem i podsmehom. Meni je samo zanimljivo kako im se omaklo da ovo izadje u siru javnost, jer su informacije obicno strogo kontrolisane po tom pitanju.

Branko

pre 11 godina

"Biće nam gore nego Grčkoj" ako ovako nastavimo, reče ovaj gospodin.Nama običnim ljudima, čiji se očevi nisu nakrali je poslednjih 20 godina samo stagnacija ili nazadovanje u zivotu, a u Grčkoj se mislim bar u tom periodu dosta bolje zivelo nego ovde.

q

pre 11 godina

Proizvodnju cega ? Sta je to Srbija proizvodila. Unistavaju proizvodnju automobila Yugo ili televizora u EI Nis. Unistavaju proizvodnju onih cuvenih traktora IMT ili Fapa. Sve to sto je nekad proizvodjeno u Srbiji bilo je zastarelo i za 80 te. Ovu zemlju dizemo iz pepela posle 5. oktobra, a sada su se vratili oni koji su je unistili.

Beogradjanin

pre 11 godina

Ma ukinuti carine, ako moze Austrija da sa svojom skupom radnom snagom proizvede i plasira svoj zdenka sir u Srbiju, plati sve troskove transporta i carine i bude jeftinija od domace zdenke, pa neka sve propadne, neka se sve ugasi bre, briga me. Onda smo nesposobni i neka crknemo. A ja cu da kupujem jeftinije i kvalitetnije i briga me cije je. Dokle da stitimo propalice sto su naduvale cene na racun velikih carina, dokle akcize i gluposti, monopoli, lopovluci... slobodno trziste, pa neka nam crkne cela proizvodnja ionako nicemu ne sluzi i ne vredi. Valjda ce onda neko da nas kupi za jeftine pare i napravi od nas nesto. Ovako samo odrzavamo mrtvaka vestacki u zivotu.

Branko

pre 11 godina

Mislim da je Gospodin hteo reci da nam je Mladjan Dinkić, ekspert za ekonomsku destrukciju,zajedno sa svojom svitom uništio privredu. Jao si ga nama, sutra povlacim svu štednju iz banke, mislim da ona više tamo nije sigurna.

Zox

pre 11 godina

Ovde ljudima stvarno ne treba mozak kad imaju politicare da im kazu a oni to prihvate i ponavljaju. Pazi, sad su odjednom svi u nekom filmu da je nama sve propalo u poslednjih 10 godina. Ispade Srbija neka privredna velesila koja je unistena u poslednjih 10 godina. 90-tih nije radilo nista, radilo se za 30€ mesecno, masovno bilo neko placeno odmaranje itd. Posle 2000. je propalo sve sto je trebalo da propadne i 90-tih ali se odrzavalo stampanjem para, a sve sto je iole radilo, radi i danas, posle privatizacije.

Aleks

pre 11 godina

bravo svaka vam na mestu.... konacno neko da primeti ucemu je rec... Kolko sam puta to isto rekao dobivao sam minuse na internet stranicama.

Trixter

pre 11 godina

O tome sam pisao na ovim formumima par hiljadu puta, postaje vec dosadno. Sustina je da smo mi potpuno bespotrebno ulicarski receno 'skinuli gace' pred EU misleci da ce neko zbog toga da nas tapka po ramenu i da ce nam to pomoci da udjemo expresno u EU. To ne moze , a pokazuje samo koliko nestrucne ljude, politikante i pre svega neodgovorne mi imamo na vrhu, narocito u onm snagama iz tzv grupe u EU po svaku cenu i sto pre. Za ulazak u EU moras imati stabilan budzet, da bi imao stabilan budzet moras imati privredu , a da bi imao privredu moras da imas dok se privreda ne razvije , cisti i strogi protekcionizam, favorizovanje domace potrosnje kupovinom domace robe i to svake moguce, uz doziranu konkurenciju spolja koja bi terala firme na poboljsanje efektivnosti. Bespotrebno otvaranje privrede koja je bila totalno nespremna za to je dovelo do ove katastrofe u prilicnoj meri, ali ne samo to. Tu su i sankcije, gubitak tehnologija, odlazak strucnih kadrova iz zemlje, slom trzista, agresija NATO 1999 bombardovanjem prozvodnih kapaciteta i infrastrukture, a pre svega losa politika i postavljanje JASNIH kriterijuma da je interes SRBIJE na PRVOM mestu. Od 2000 god mi smo potpuno promasili temu, a jasno je sada ko je za to kriv.

perica

pre 11 godina

Ovom gospodinu ne odgovara otvaranje trzista je pre svega Imlek-u i Subotickoj mlekari treba monopol da bi drzali visoke cene,a uz to zatvorili su Novosadsku mlekaru.Briga njih za Srbiju.

Kopni sneg

pre 11 godina

Čitam komentare i ne mogu da verujem. Bravo ljudi! Mislili su monopolisti da mogu doveka da nas drže u zatočeništvu. Dogorelo i njima. Proizvode sa najjeftinijom snagom u Evropi, imaju najmanje poreze na dobit, ne plaćaju za otkup proizvodjačima, itd. A nama prodaju što skuplje mogu. Otvoriti granice za uvoz, pustiti strane trgovačke kuće i razbiti Miškoviće, Salforde i ostale, koji gule kožu sa ledja krajnjem kupcu. A nama neposrednim proizvodjačima će svanuti.

Aleksandar

pre 11 godina

Ovde ljudima stvarno ne treba mozak kad imaju politicare da im kazu a oni to prihvate i ponavljaju. Pazi, sad su odjednom svi u nekom filmu da je nama sve propalo u poslednjih 10 godina...
(Zox, 12. oktobar 2012 14:18)

Dovoljno je pogledati samo indekse industrijske proizvodnje za poslednjih 20-ak godina i bice jasno kakvo je stanje u privredi. Najveci indeks industrijske proizvodnje(58% u odnosu na 1990 koja je uzeta kao referentna) imali smo 1998 god, 2005 smo dosli do 54% svih ostalih godina bilo je daleko ispod(negde oko 50%). Naravno sada su skinuli ovu statistiku sa sajta zavoda.
Tacno 90-ih je industrija razorena ali postojao je dobar deo industrije koji je mogao da se spase i nastavi da radi. Sada vise nemamo nista. Gomila preduzeca je prodata novac potrosen na plate a mi ostali u velikoj krizi.
Pogledaj samo te privatizacije Trajal, Merima(skoro sva proizvodnja je ugasena u KS),Vino Zupa, Hemijska industrija KS, Sartid, Magnohrom(isekli su im masine),... gomila preduzeca koja nisu privatizovana je takodje unistena, Prva petoletka,14. oktobar,... Ja sam iz tog kraja pa navodim te primere.
2000 godine kada su dosli reformatori imali smo neku privredu i proizvodnju, oni su uveli neoliberalni princip ekonomije i sada nemamo nista.

Alek

pre 11 godina

Ima jedan politicar u Srbiji za kojeg u poslednje vreme svi kazu "BIO JE U PRAVU".
(Mislite o tome - VK, 12. oktobar 2012 14:41)

Jos uvek je u pravu ali nema ko da ga slusa

Sasho

pre 11 godina

U redu do danas nije valjalo,aj napravite da od 2013 bude bolje.Proizvedite srpski fen,mikro talasnu pec,pekac,sporet,frizider,masinu za ves,po cemu su korejanci bolji od nas pa kupujemo samo njihovo.85 god imao sam niski tv trajao je do 2003 god za to vreme pokvario se 3 puta,zasto opet ne bih kupio domace proizvode?

milutin

pre 11 godina

Aj malo stanimo da razmislimo,jel je kapitalizam nesto dobro doneo srbiji!!
A demokratija??Kakav kurs?To prave kriminalci!Nas dinar da se vrati i paritet da se uvede,u hrani,tekstilu ,metalima i slicno,kurs da se formira na godisnjem nivou,da covek zna gde da ulaze i sta da radi!!!A ovako,kriminalci uzivaju,slusajte,gradjanski rat je neminovan!!!Pustimo mi visoku politiku i ekonomske teme,svi nesto pametuju,a realno demokratija je uzas!!!!

Nesa

pre 11 godina

Sled događaja:

- Zapad animirao opoziciju za rušenje Slobine vlasti
- Opozicija predložila lidera koji jedini nema putera na glavi, Koštunicu
- Posle osvajanja vlasti, zapad i DOS otkačili Koštunicu jer kvari planove
- Zapad i D(O)S istrajavali "na započetom"
- Tu smo, gde smo... krivi su birači jer veruju obećanjima a ne rezultatima rada

Viktor

pre 11 godina

@Beogradjanin, 12. oktobar 2012 15:14

Dragi bivsi sugradjanine. Austrija moze da ti prodaje jeftiniji zdenka sir po ceni od npr. 50 dinara, zato sto je svom proizvodjacu, koji je napravio taj sir po ceni od 500 dinara uplatila na racun 500 dinara. Pa Evropska poljoprivreda je poznata kao gutac budzeta za subvencije. To ti je isto kao da ti skupis 20.000 evra i otvoris przionicu kafe, a od toga ti obrni kapital 1000 evra za sirovine, a ja otvorim istu takvu sa 200.000 evra obrtnog kapitala. Ti izracunas da ti je cena kostanja 10 dinara i da ispod toga ne mozes, ja cu da izracunam da mogu 2 godine da gubim 30.000 evra da bih tebe kao konkurenta unistio i posle prodavao kao jedini prodavac po 15 dinara i nadoknadio ono sto sam gubio s konkurencijom. Kad bas covek mora da crta i uproscava.

Marko

pre 11 godina

@

"Sva pitanja o ukidanju SSPa su smešna. Oni koji iole nešto znaju o spoljnoj trgovini, znaju da se kod izvoza NE PLACA carina nigde u Evropi. To je stimulans za naše izvoznike jer je njihova roba jeftinija ili konkurentnija na tržištu EU.
Na uvoz se placaju razne car. stope u zavisnosti od robe, i to može samo da smeta našim tajkunima koji nam prodaju sve i svašta iz EU a ugrađuju se i po 100%. Primer je--ementaler holandski u Italiji 1kg -6 eura, u maloprodaji.
Italijanska pršuta iste firme u Italiji 1kg 8 eura a kod nas ikg--4200,00din, skoro 30eura. i tako redom.
(Da li je clan DSSa, 12. oktobar 2012 14:48)"

- Auh druze moj - ne moj nigde vise ovo da pricas - smejace ti se ljudi!
Temelj Evropske Unije - je drzavni intervencionizam i protekcionizam! Da nije tako - ne bi oni dizali kineski zid oko svojih granica!
Svaka odgovorna vlast tezi da zastiti proizvodnju u onim privrednim granama koje su strateskog znacaja za zemlju. U Srbiji to je Poljoprivreda! Bozidar Djelic je doneo smrtnu presudu Srpskoj poljoprivredi jednostranom primenom SSP-a.

Ljubomir

pre 11 godina

Gospodin Petrović , je u posao sa hranom , došao iz Energoprojekta !? Mešetari iz Salforda , su mislili da će moći da bez konkurencije , kroz monopol, obzbede ogroman profit a da Srbija dotira privatni investicioni fond !Kapitalizam , nažalost ima jednu manu ...Konkurenciju !!

Viktor

pre 11 godina

@Zox, 12. oktobar 2012 14:18

Dragi Zox, samo pogledaj ekonomske parametre, ucesce proizvodnje, udeo spoljnjeg duga, unutrasnji dug, zaduzenost stanovnistva itd. Svi podaci su dostupni i nece ti trebati puno da ih pronadjes i da uporedis po godinama.
I manite se jednom 30€ plate. Nije bitno koliko dobijas u valuti, pa makar to bilo i 30€, vec sta mozes u svojoj zemlji da za te pare kupis. To je kupovna moc stanovnistva. Uostalom zemlje sa najvecom kupovnom moci nemaju najvece plate, vec su im cene takve da za to sto su placeni i cime raspolazu mogu najvise da kupe sebi. Cemu ce ti plata 700 evra, ako za tih 700 evra mozes manje da kupis nego u nekim drzavama gde mozes duplo vise dobara da dobijes za 300?

Memento

pre 11 godina

Za ove genijalce sto ne znaju sta je Srbija proizvodila pre 5. Oktobarski probema - pa recite mi kako je Srbija prezivela sankcije devedesetih ? Preziveli smo zahvaljujuci poljoprivredi ! Koja umesto da je podstaknuta nakon 5. Oktobarskih promena - po Eu direktivi - dovedena je do gotove propasti ! Ne zato sto nas neko u EU mrzi - nego sto je to njihov interes.
A pitate se ko je kriv - odgovor vrlo jednostavan - kucajte u google - ko je se zalagao za jednostranu primenu SSP! BOZIDAR DJELIC !

Jednostrana primena SSP - znaci mi (beda)skinemo carine i kvote koje stite nase proizvode - a EU (sila bozija) ne skine.

Milos

pre 11 godina

Tipican srpski privrednik - ne ume da posluje bez privilegija! Da smo se bar vise ugledali na EU, ne bi bilo moguce da Salford postane vlasnik najvecih srpskih mlekara i ovako se odosi prema potrosacima i seljacima od kojih kupuje mleko!

Dragan

pre 11 godina

"Biće nam gore nego Grčkoj"

Haha, u Grckoj se siromasnima smatraju oni koji zaradjuju manje od 5.000 evra godisnje, a ljudi idu u penziju sa 55 godina.

Eh, da mi je grcki standard.

Student

pre 11 godina

A mene ucili da je razlog ovog naseg privrednog uzasa sumnjive privatizacije, korupcija, los pravni sistem, arhaicne birokratske procedure, zatvorenost trzista(citaj monopol) ... Iza stabilnog kursa stoji jaka i cvrsta privreda, politicka stabilna, sa umerenom stopom inflacije, i postojanjem izvoza sto sa Srbijom nije slucaj. Al svaka cast na spinovanju.

petrovic

pre 11 godina

SSP je podrzao Tomislav Nikolic i tada se odcepio od radikala i naprvio SNS!
Znaci SNS,DS,LDP i G17 su ubice ekonomije Srbije! Nekoliko hiljada firmi je tada bankrotiralo i propalo,a hiljade ljudi ostalo bez posla...
A vi koji pominjete slobodno trziste treba da znate da sve drzave u EU subvencionisu proizvodnju mleka,a nasi poljoprivrednici to ni tada ni sada nemaju,plus nemogu svoje proizvode da izvoze u EU jer je primena SSP-a bila samo sa strane Srbije,dakle konkurencija je bila nelojalna(to je po efektu isto kao kad konkurencija ima monopoli stetno je po domacu proizvodnju)!
Knjigu u sake i naucite nesto pre nego sto uzmete da komentarisete!

mf

pre 11 godina

nece nestati poljoprivredne proizvodnje, kad nije nestalo pod turcima nece ni pod ovima, ovde bre niko nece da radi, zemlje ima kolko oces pod zakup i dzabe al nece niko, ulaganje u kukuruz- dobit 50% i nista, opet ne valja, treba da nam amer dodje ili nemac da radi...treba da nestanemo mi kao narod a ne polj.proiz. ...ne mogu da se dogovore sto godina malinari i hladnjacari, pa kakvi smo mi to ljudi ..ma idi u..

Laci

pre 11 godina

Gluposti privrednika koji je naucio na protekcionizam.
Da su vam dali i milenijum nebi se vi prilagodili na konkurenciju. Ni sada kada vam stave noz pod grlo jos niste u stanju da shvatite sta je konkurencija.

qryber

pre 11 godina

JEDNOSTRANA primena SSP je ekonomsko samoubistvo za privredu Srbije. To se odmah znalo, i neki su pokušavali da to prenesu u javnost, ali zbog medijske cenzure bez presedana (ni Cobe nije bio takav) ovakva mišljenja nisu dolazila u javnost. Takođe tvrdim da su DS i trabanti sve (uništenje privrede) uradili svesno i sa namerom!!!

Da li je clan DSSa

pre 11 godina

Sva pitanja o ukidanju SSPa su smešna. Oni koji iole nešto znaju o spoljnoj trgovini, znaju da se kod izvoza NE PLACA carina nigde u Evropi. To je stimulans za naše izvoznike jer je njihova roba jeftinija ili konkurentnija na tržištu EU.
Na uvoz se placaju razne car. stope u zavisnosti od robe, i to može samo da smeta našim tajkunima koji nam prodaju sve i svašta iz EU a ugrađuju se i po 100%. Primer je--ementaler holandski u Italiji 1kg -6 eura, u maloprodaji.
Italijanska pršuta iste firme u Italiji 1kg 8 eura a kod nas ikg--4200,00din, skoro 30eura. i tako redom.

zacudjen

pre 11 godina

Da li neko zna o cemu ovaj covek Slobodan Petrovic prica?Najveci problem Srpske privrede je da u opste nema sposobne ljude koji vode privredu,bolje receno ljudi s "sumnjivim posedom kapitala",tragedija za njih same i nesposobni za trzisno privredjivanje!Njima samo odgovara da su na drzavnim jaslama tj,monopolu,protekcionizmu i budzetu,samo znaju za poslovanje korupcija i mito,e pa zato krive druge i sve oko sebe!Pa cak ni korupcija, reketiranje, mito,monopol,protekcinizam itd.., ne pomaze vise! To svi vidimo koji smo bar mao upuceni u svetsku privredu!

Херцеговац

pre 11 godina

Свако иоле објективан,а не идеолошки обојен,схвата о чему се овде ради.Европска Уније хоће по сваку цену да буде као САД,само је проблем у томе што се Америка развијала 200 година,ратовали су око тога,али су постепено стигли тамо где јесу.Правила ЕУ важе само за мале земље,као Србија, Португалија, Чешка, Грчка. Једноствано наше привреде нису конкурентне и не само то него се тај јаз продубљује.Криви су Грци, трошили су више него што зарађују,добијали су социјалу,стоји,али су зато те све паре враћали у Немачку, Француску и друге земље преко дефицита у спољној трговини.Немци и Французи су добро зарадили,то јест њихове фирме и још им Грци дугују паре. Србију очекује исто,производње нема,висока стопа незапослености, што прозрокује високу понуду рада,а малу потражњу за истим и ниске плате.Правила Европске Уније штите велике земље,а не мале,са друге стране ако они стварно верују у слободно тржиште,зашто не либерализују увоз кинеске робе?Да је ЕУ неко филантропско удружење,рекли би нам да можемо да задржимо царине и да користимо фондове док се привреде не изједначе за неких 30 година. Мада није крива у свему томе ЕУ,било би лакше да смо елиминисали монополе,картеле и сиву економију. Тако да када се ССП и картели,монополи и сива економија сједине,добија се ово што се дешава са нама.

Ljubomir

pre 11 godina

@kaiser, 12. oktobar 2012 19:01

Ne postoji visoko razvijena poljoprivredna zemlja. Postoje samo visokorazvijene industrijske zemlje, koje istovremeno imaju i razvijenu poljoprivredu. Ovo je narocito tacno za male zemlje gde je velicina parcele do 50 hat (ne kao USA, Australija ili Novi Zeland - koje su primer ekstenzivne poljoprivredne proizvodnje i gde se takva proizvodnja isplati zbog velikih prostranstava).
Ukratko Srbija ne moze da bude razvijena poljoprivredna zemlja.

Marko

pre 11 godina

Jaka mi je to država koja kursom pravi podsticaji u privredi.
A OVOM, ne smetaju barijere kada cene mleka po prodavnicama u okruženju drži nižim nego u Srbiji. Činjenica da nije platio nikakve penale zbog nestašice mleka mnogo govori o njemu, kao i o vlastima

Перица

pre 11 godina

Имамо више пензионера него запослених, више пензионера него деце...

И они мисле да ће неко да им плаћа њихове пензије? Е, па лоше су мислили. Без деце и посла нема ни пензија.

Pedja

pre 11 godina

Ne slazem se sa teorijom fiksnog kursa. Procitajte malo ekonomsku istoriju i videcete da su na primer jedna Argentina ili Korea upravo zbog fiksnog kursa bankrotirale. Pogledajte jednu kinu. Ona kroz slabi Jen jaca izvoz, zato sto njihovi proizvodi tako postaju jeftiniji u inostranstvu. Ujednono to slabi uvoz sto podstice domace proizvodjace.

I Grcka je blizu bankrota zbog jakog evra posto jednostavno nemaju kapacitet da ga pokriju proizvodnjom odnosno kamate na evro.

Nama nije problem dinar, nego produktivnost. Na primer poljoprivrednik na zapadu 10 puta vise izvuce iz proizvodnje nego mi. Primera radi, vec 50 godina gradimo kobajagi kanale za navodnjavanje u Vojvodini. Do sad nismo uspeli da ih zavrsimo kako bi imali dovoljno vode, kao sto nam trebaju 10 godina za 100km autoputa.

To su pravi uzroci a ne fleksibilni kurs dinara

Astrid

pre 11 godina

@(Херцеговац, 12. oktobar 2012 14:47)
Potpuno je jasno sta je EU. To je tvorevina koja je trebala da posluzi odlaganju resavanja problema i omogucavanju nastavljanja exportmanie nekoliko vecih privreda u Evropi sve na stetu malih. Evropa je jasno podeljena u dve grupe, one koji prave i one koji trose. Sad kad vise nema trosenja, ovikoji su trosili moraju da pocnu da prave, a to ovima koji prave ne odgovara jer dobijaju konkurenciju u kuci, a osim toga nije ni zamisljen projekat da svi rade sve, nego da to bude samo jedno trziste , lonac iz koga bi svako tjapio sta moze i sta mu treba. Sada toga vise nema i nece ga ni biti vise. Menjaju se vremena. Nasa je vlada konacno shvatila, a za to je trebalo da ode grupa , jezgro DS koje uopste nije imalo viziju sta sa vlascu da uradi i koje reforme u drustvu da napravi, vlast od 2000 te je apsolutno skroz pala na ispitu, TOTALNO. Naravno EU kao jedno protekcionisticko trziste nece da pusti Kineze ili ostale spolja u njega, to i nije cilj nikada bio. EU trazi promenu koncepta, toga ce uskoro biti, a ljudi na zapadu su zabrinuti, veoma zabrinuti za buducnost Eura ne zbog evra samog, nego zbog moguce inflacije i gubitka ustedjevine i ozbiljnog rasta nezaposlenosti. Na Srbiji je da gleda samo SVOJ interes i da ne obecava i ne pravi NIKAKVE politicke ustupke, jer za to nije vreme, a ni ne vidimo sta bi zauzvrat dobili.

nebojsa,nbgd

pre 11 godina

Konacno da neko javno kaze ono sto je odavno jasno! Sta vredi kada se ova nasa vlast do sada ponasala a kako vidim i ova nastavlja da se tako ponasa u stilu "VIDELA ZABA DA SE KONJ POTKIVA PA I ONA DIGLA NOGU"? A to sve nam perfidno podmece i namece taj EU konj koji je bio zaba bar pre sto godina!Kako im se ne omakne da nam posteno kazu i postave jedino logican uslov da ce da nas prime u EU kada budemo dostigli BDP po stanovniku bar 5000 Eura i kada zavrsimo privatizaciju svega sto mora da se privatizuje!Ovako su nas navukli da otvorimo granice za svu njhovu robu koja ce zbog tehnoloskih razlika uvek biti jeftinija od nase!To se pokazalo kao pogubno jer nama se vise ne isplati ni paradajz da sadimo vec da od besposlenosti svi poludimo!?

Branko V.

pre 11 godina

Kasno marko na Kosovo stiže. Što se ovakve informacije nisu mogle pročitati pre deset i kusur godina kada se nešto moglo učiniti. Ovko ovo su samo konstacije koji odavno svako normalan zna ali "demokrate" je više zanimalo kako što lakše i tiše da opljačkaju i opustoše ovu državu.

Перица

pre 11 godina

Смањивање царине за сировине, повећање пореза на добит за фирме које увозе, смањивање пореза на добит за фирме које извозе.

Ljutko

pre 11 godina

Citat:
"Sled događaja:

- Zapad animirao opoziciju za rušenje Slobine vlasti
- Opozicija predložila lidera koji jedini nema putera na glavi, Koštunicu
- Posle osvajanja vlasti, zapad i DOS otkačili Koštunicu jer kvari planove
- Zapad i D(O)S istrajavali "na započetom"
- Tu smo, gde smo... krivi su birači jer veruju obećanjima a ne rezultatima rada"

Ti si neverovatan. Šta misliš, da je Sloba bio bolji?

gigi

pre 11 godina

Siromašni srpski građani plaćaju poreze a država kroz poticaje poljoprivredi proizvodi jeftinu hranu za izvoz, ne za svoje građane, nego za bogate Ruse i slične. Također odabrani strani investitori marišu poticaje za zapošljavanje od dva do 5 puta veće nego što su uložili.
Pa tko je tu normalan?

tomislav

pre 11 godina

šta bre više hoćete vi što nešto proizvodite, kakav fiksni kurs, kakvi primeri u okruženju, da nećete možda stabilnost i izvesnost u poslovanju, e pa ne može, ne dirajte naše svetinje, fleksibilni kurs i inflatorno predviđanje. Mi imamo najpametnije, profesore, ekonomiste i stručnjake za monetarnu politiku, režim fleksibilnog kursa nema alternativu makar sahranio i celu srpsku privredu. Ko bre vas šiša proizvođači, kvazi stručnjaci iz svojih udobnih kabineta sa kožnim foteljama i budžetskom apanažom bolje znaju šta treba privredi od samih privrednika. Pa ovde dođu najpoznatije svetska imena ekonomije kao što su Stiv Hanke i Robert Mendel i predlože fiksni kurs i nikom ništa. Dokle god se ovde budu slušala ova višedecenijska ekonomska kamarila, oličena u dežurnim stručnjacima i ekspertima nema nam spasa, pravo u propast i ambis.

milan

pre 11 godina

Potpuno je netacno da Srbija jednostrano primenjuje SSP, SSP jos nije ni stupio na snagu. EU je ukinula carina za srpske proizvode jos 2000. godine. Tacno je da je Srbija jednu godinu primenjivala jednostrano Privremeni trgovinski sporazum, ali ni to prakticno nije bilo jednostrano jer je EU kao sto sam rekao jednostrano uklinula carine 2000. godine. Trgovinskim sporazumom je samo trebala da se potvrdi odluka EU i da Srbija pocne da ukida carine...

ko je pravi gubitnik?

pre 11 godina

Dobro, u ovome delom ima istine. Ali ne moze se reci ni da privrednici ne profitiraju od ovog promenjivog kursa. Upravo smo ovih dana svedoci, da su cene skocile upravo zahvaljujuci skoku kursa, a sada kako kurs pada, nikom ne pada na pamet da snizava cene.
Najveci gubitnici, su ipak gradjani.

sumorni

pre 11 godina

"Kad je Koštunica pričao na ovu temu, podsmevali ste mu se svi od reda, ismevali ga. Sad ćutite.
(zena, 12. oktobar 2012 15:49) "

A ko je taj Koštunica? Znam jednog, ali taj je siva eminencija Kolubare, teško da bi on razumeo ijednu reč iz ovog članka.

Takozvani "privrednici" kukaju, jer nema šticovanog kursa, i jer Kertes više nije direktor carine.

Čak ni Miru ne mogu da pozovu, skup poziv do Podmoskovlja.

Ukoliko jedna firma iz bilo koje branše uspešno radi, nećete me nikad ubediti da ostalima smeta plivajući kurs, ruža vetrova, vazdušni pritisak i ostale budalaštine.

"Privrednici"...

Bole

pre 11 godina

iako gospodina koji je dao ovu izjavu nešto ne volim da vidim (ni sam ne znam zašto, nek mi oprosti na ovim rečima), pre bih dao da on vodi ovu našu imitaciju od države nego što je vode naši političari sa sve dinkićem na čelu.

dole političari, nama su potrebni ekonomisti koji su "na frontu" i znaju kako se vode firme/ekonomije.

kaiser

pre 11 godina

"(Viktor, 12. oktobar 2012 16:57) "

I kad izbacite njega iz posla, i počnete da prodajete po 15 dinara, tada ulazim i ja u posao. Obzirom na manja ulaganja, možete se kladiti da ću moći da prodajem jeftinije nego vi. Šta onda?

Nemate potrebe da crtate nešto što je već dokazano u praksi.

Nego, nije to tema, nego ovo - odakle Austriji novac da dotira poljoprivrednika 500 din za sir? Dabome, iz fondova EU i država članica koji za to i služe. A odakle fondovi? Dabome, pune ih gradjani kao što pune i budžet. A kako pune? Pa lako, jer imaju razvijenu I poljoprivredu, pa Bečlije nije sramota da se bave i poljoprivrednom proizvodnjom, jer je ispltiva.

Pravo pitanje je - pored tako jednostavno rešenje nije primenjeno kod nas? Koji deo nedostaje? I ZAŠTO nedostaje?

dO

pre 11 godina

SSP ima najmanje veze sa uništavanjem proizvodnje. Od 1988 na ovamo se sistematski uništava proizvodnja - prvo kroz politizaciju, potom kroz Miloševićeve ratove, sankcije, potom i fizički kroz ubijanje ljudi '99 i uništavanje fizičkih kapaciteta, da bi Dinkić, Koštunica & co sve to do dokusurili do tamo negde 2004-2005 kroz fingirane "privatizacije" i "dokapitalizacije" u koje, neko već reče, itekako spada i "tvoj" IMLEK, kao i gomila drugih kompanija koje su samo plašt za vaš stvarni posao - finansijsko mešetarenje. Onaj drugi deo industrije je razoren kroz "privatizaciju" od strane "zaslužnog partijskog kadra", jednako raspoređenog u svim strankama koje su prodefilovale kroz vlast. SSP dolazi mnooogo, mnooooogo kasnije ...

sima

pre 11 godina

@Stop korupciji - Stekao si monopol u proizvodnji mleka i mlečnih proizvoda, jer u vreme kada si kupovao mlekare nije postojao Zakon o zaštiti konkurencije i Komisija za zaštitu konkurencije da ti zabrani kupovinu. Sve to i bezobzirno bogaćenje konstantnim povećanjem cena su ti omogućili prijatelji iz vlasti. Seljacima je mleko isplaćivano po najnižoj ceni u regionu. Sada se buniš zbog uvoza i zbog konkurencije i držiš još neka predavanja, sramota!

Ako nisu postojali ti zakoni onda ovaj covek nije mogao ni da prekrsi. Osim toga, za razliku od mnogih drugih koji se bave trgovinom magle i reklamnog prostora, ovi ljudi su ulozili u proizvodnju, pravu proizvodnju, industriju. Zato, pre nego sto se bacite kamenom na nekoga, malo zastanite i razmislite.

sumorni

pre 11 godina

"Kasno marko na Kosovo stiže. Što se ovakve informacije nisu mogle pročitati pre deset i kusur godina kada se nešto moglo učiniti. Ovko ovo su samo konstacije koji odavno svako normalan zna ali "demokrate" je više zanimalo kako što lakše i tiše da opljačkaju i opustoše ovu državu.
(Branko V., 12. oktobar 2012 18:25) "

Ozbiljno?

Zato obradiva zemlja nije opljačkana, spremna je za sledeću godinu, pa jedva čekamo da vidimo radikalsa rešenja u poljoprivredi čiji će rezultati biti hleb od 3 dinara kojeg nigde nema, radovi za sve i svašta, kao i kuponi za hranu.

Tako je bar bilo zadnji put kad ste vladali, a sumnjam da ste daleko odmakli od tada.

lesa

pre 11 godina

Koliko je godina trebalo da prodje da oni ukapiraju ono sto mi obicni smrtnici smo ukapirali odmah. Kad je evro sa 85 din skocio na 90din, svi smo znali da ako dodje do 95din bicemo u problemu. Tako je i bilo, posteni privatnici nisu imali za kredite posto su rate skocile a robu koku su kupovali po jednoj ceni kad preracunaju u evro prodavali su za manje nego sto su nabavljali. Preziveli su samo oni što muljaju, neprijavljuju porez ili su u DSu, sve ostalo je stalo.

Mane

pre 11 godina

Poljoprivreda i dalje ima sansu i pored svih problema koje ima zbog loše politike prethodnih godina. Ipak potrebno je da ova vlast poveća budžet za poljoprivredu kao i da drži kurs dinara pod kakvom takvom kontrolom.

obi van

pre 11 godina

Stabilan kurs je odlicna stvar samo ako je rezultat snazne privrede. U Srbiji je visok i stabilan kurs odrzavan kreditima i parama od privatizacije, sto je u osnovi indirektno kreditiranje kupaca da kupuju uvoznu robu. Tako je novac koji je pretezno sa zapada usao u Srbiju jos brze izasao a racun je ostao stanovnistvu.

aman zaman

pre 11 godina

A sto se tice SSP-a, o kakvoj jednostranosti gospodin govori? Ugovor se primenjuje s obe strane, pri cemu su robe iz Srbije OSLOBODJENE carina na uvoz u EU, a robe u uvozu u Srbiju se uvoze sa POSTEPENO nizim carinama. Dakle, potpuno fer, sa odredjenim rokom primene tokom koga treba POSTEPENO da se naviknemo na konkurenciju koja nam predstoji ako se i kada ukljucimo u EU. Voleo bih da od nekog komentatora cujem ozbiljno misljenje sta je tu jednostrano i na nasu stetu??? Osim ako razmisljanje nije u pravcu stvaranja zatvorene privrede tipa komunisticke Albanije. Ili zastite privrede, tipa zastite Zastave koja nam je trideset godina prodavala Jugo a da pritom nije dovoljno ojacala da ponudi iole pristojan auto koji ne bi bio na listama najgorih automobila ikada prozvedenih. Ako bilo sta od ova dva jeste jeste - onda SSP zaista nanosi stetu jer su njegove intencije upravio suprotne: stvoriti komopetitivnu i otvorenu privredu integrisanu u EU ali i globalnu ekonomiju. Pitanje je zelimo li mi to ili ne? I jos vise: jesmo li spremni da radimo da to i ostvarimo?

hmhm

pre 11 godina

Смањивање царине за сировине, повећање пореза на добит за фирме које увозе, смањивање пореза на добит за фирме које извозе.
(Перица, 12. oktobar 2012 21:54)

Za uvozničke firme se slažem, ali izvozničke su oslobođene plaćanja PDV-a, tako da mislim da ne treba smanjivati porez na dobit.

q

pre 11 godina

Proizvodnju cega ? Sta je to Srbija proizvodila. Unistavaju proizvodnju automobila Yugo ili televizora u EI Nis. Unistavaju proizvodnju onih cuvenih traktora IMT ili Fapa. Sve to sto je nekad proizvodjeno u Srbiji bilo je zastarelo i za 80 te. Ovu zemlju dizemo iz pepela posle 5. oktobra, a sada su se vratili oni koji su je unistili.

Lozkov

pre 11 godina

Konacno neko da se izlane i kaze istinu, jednostrana primena SSP je nesto najgore sto je ikada uradjeno...Nepotrebno su nasoj, ionako posrnuloj, privredi zadali nerevnopravnu konkurenciju...Uzas

maximus

pre 11 godina

To je Kostunica rekao cim je SSP krenuo jednostrano da se primenjuje, mada nije ni trebalo biti nesto preterano mudar da bi se videlo cemu to vodi. Dovoljno je bilo imati prosecnu inteligenciju i ne biti fanatik, tj. evrofanatik...

Zox

pre 11 godina

Ovde ljudima stvarno ne treba mozak kad imaju politicare da im kazu a oni to prihvate i ponavljaju. Pazi, sad su odjednom svi u nekom filmu da je nama sve propalo u poslednjih 10 godina. Ispade Srbija neka privredna velesila koja je unistena u poslednjih 10 godina. 90-tih nije radilo nista, radilo se za 30€ mesecno, masovno bilo neko placeno odmaranje itd. Posle 2000. je propalo sve sto je trebalo da propadne i 90-tih ali se odrzavalo stampanjem para, a sve sto je iole radilo, radi i danas, posle privatizacije.

Zasto se niste spremili?

pre 11 godina

To sto su "Tri puta su veći carina i prelevmani na sirovinu nego na gotov proizvod", nema nikakve veze sa drzavom Srbijom, SSP je maltene standardan dokument i tako EU trguje. Vasa krivica je to sto to niste unapred shvatili i unapred se prilagodili jer EU to ne bi mogla nikome da oduzme. Sad krivite nekog drugog za sopstvenu nespremnost! Da ste zaposlili pametne, a ne podobne, bili biste SPREMNI! Zasto niste procitali druge SSP-ove, zasto niste procitali uslove trgovanja u STO? Zasto? To je vasa nespremnost! Sta ste mislili da ce oni da menjaju svoje uredjenje zbog vas?

Aleks

pre 11 godina

bravo svaka vam na mestu.... konacno neko da primeti ucemu je rec... Kolko sam puta to isto rekao dobivao sam minuse na internet stranicama.

sumorni

pre 11 godina

"Kad je Koštunica pričao na ovu temu, podsmevali ste mu se svi od reda, ismevali ga. Sad ćutite.
(zena, 12. oktobar 2012 15:49) "

A ko je taj Koštunica? Znam jednog, ali taj je siva eminencija Kolubare, teško da bi on razumeo ijednu reč iz ovog članka.

Takozvani "privrednici" kukaju, jer nema šticovanog kursa, i jer Kertes više nije direktor carine.

Čak ni Miru ne mogu da pozovu, skup poziv do Podmoskovlja.

Ukoliko jedna firma iz bilo koje branše uspešno radi, nećete me nikad ubediti da ostalima smeta plivajući kurs, ruža vetrova, vazdušni pritisak i ostale budalaštine.

"Privrednici"...

Ljutko

pre 11 godina

Citat:
"Sled događaja:

- Zapad animirao opoziciju za rušenje Slobine vlasti
- Opozicija predložila lidera koji jedini nema putera na glavi, Koštunicu
- Posle osvajanja vlasti, zapad i DOS otkačili Koštunicu jer kvari planove
- Zapad i D(O)S istrajavali "na započetom"
- Tu smo, gde smo... krivi su birači jer veruju obećanjima a ne rezultatima rada"

Ti si neverovatan. Šta misliš, da je Sloba bio bolji?

milutin

pre 11 godina

Aj malo stanimo da razmislimo,jel je kapitalizam nesto dobro doneo srbiji!!
A demokratija??Kakav kurs?To prave kriminalci!Nas dinar da se vrati i paritet da se uvede,u hrani,tekstilu ,metalima i slicno,kurs da se formira na godisnjem nivou,da covek zna gde da ulaze i sta da radi!!!A ovako,kriminalci uzivaju,slusajte,gradjanski rat je neminovan!!!Pustimo mi visoku politiku i ekonomske teme,svi nesto pametuju,a realno demokratija je uzas!!!!

Kilopass

pre 11 godina

Ovde se stalno pravi greska u polaznim pretpostavkama da nasa elita, politicari i vlada imaju za cilj da gradjanima Srbije bude bolje. Pa kada je pocela jednostrana primena SSP svi nezavisni strucnjaci su najavljivali da ce se desiti ono sto se na kraju i desilo - sada smo tu gde smo ali nisam primetio masovne proteste na ulici protiv onih politicara koji su doneli odluku od jednostranoj primeni SSP i drugim katastrofalnim merama koje su unistile ekonomiju i drustvo.

Alek

pre 11 godina

Ima jedan politicar u Srbiji za kojeg u poslednje vreme svi kazu "BIO JE U PRAVU".
(Mislite o tome - VK, 12. oktobar 2012 14:41)

Jos uvek je u pravu ali nema ko da ga slusa

zoran

pre 11 godina

Suluda neo-liberalna ekonomska politika u zadnjih deset godina. Danas se ne isplati proizvoditi u Srbiji i izvoziti zbog prejakog kursa dinara jer smo preskupi za svetsko trziste. Tajkuni uvoznici i banke se bogate, a bez proizvodnje cela nacija je pala u ekonomsko roblje.

Marko

pre 11 godina

@

"Sva pitanja o ukidanju SSPa su smešna. Oni koji iole nešto znaju o spoljnoj trgovini, znaju da se kod izvoza NE PLACA carina nigde u Evropi. To je stimulans za naše izvoznike jer je njihova roba jeftinija ili konkurentnija na tržištu EU.
Na uvoz se placaju razne car. stope u zavisnosti od robe, i to može samo da smeta našim tajkunima koji nam prodaju sve i svašta iz EU a ugrađuju se i po 100%. Primer je--ementaler holandski u Italiji 1kg -6 eura, u maloprodaji.
Italijanska pršuta iste firme u Italiji 1kg 8 eura a kod nas ikg--4200,00din, skoro 30eura. i tako redom.
(Da li je clan DSSa, 12. oktobar 2012 14:48)"

- Auh druze moj - ne moj nigde vise ovo da pricas - smejace ti se ljudi!
Temelj Evropske Unije - je drzavni intervencionizam i protekcionizam! Da nije tako - ne bi oni dizali kineski zid oko svojih granica!
Svaka odgovorna vlast tezi da zastiti proizvodnju u onim privrednim granama koje su strateskog znacaja za zemlju. U Srbiji to je Poljoprivreda! Bozidar Djelic je doneo smrtnu presudu Srpskoj poljoprivredi jednostranom primenom SSP-a.

milan

pre 11 godina

Potpuno je netacno da Srbija jednostrano primenjuje SSP, SSP jos nije ni stupio na snagu. EU je ukinula carina za srpske proizvode jos 2000. godine. Tacno je da je Srbija jednu godinu primenjivala jednostrano Privremeni trgovinski sporazum, ali ni to prakticno nije bilo jednostrano jer je EU kao sto sam rekao jednostrano uklinula carine 2000. godine. Trgovinskim sporazumom je samo trebala da se potvrdi odluka EU i da Srbija pocne da ukida carine...

Tacno

pre 11 godina

Ovaj naslov je apsolutno tacan i o tome su pricali pojedini ljudi, ali su isti odmah docekivani ignorisanjem i podsmehom. Meni je samo zanimljivo kako im se omaklo da ovo izadje u siru javnost, jer su informacije obicno strogo kontrolisane po tom pitanju.

sima

pre 11 godina

@Stop korupciji - Stekao si monopol u proizvodnji mleka i mlečnih proizvoda, jer u vreme kada si kupovao mlekare nije postojao Zakon o zaštiti konkurencije i Komisija za zaštitu konkurencije da ti zabrani kupovinu. Sve to i bezobzirno bogaćenje konstantnim povećanjem cena su ti omogućili prijatelji iz vlasti. Seljacima je mleko isplaćivano po najnižoj ceni u regionu. Sada se buniš zbog uvoza i zbog konkurencije i držiš još neka predavanja, sramota!

Ako nisu postojali ti zakoni onda ovaj covek nije mogao ni da prekrsi. Osim toga, za razliku od mnogih drugih koji se bave trgovinom magle i reklamnog prostora, ovi ljudi su ulozili u proizvodnju, pravu proizvodnju, industriju. Zato, pre nego sto se bacite kamenom na nekoga, malo zastanite i razmislite.

Nesa

pre 11 godina

Sled događaja:

- Zapad animirao opoziciju za rušenje Slobine vlasti
- Opozicija predložila lidera koji jedini nema putera na glavi, Koštunicu
- Posle osvajanja vlasti, zapad i DOS otkačili Koštunicu jer kvari planove
- Zapad i D(O)S istrajavali "na započetom"
- Tu smo, gde smo... krivi su birači jer veruju obećanjima a ne rezultatima rada

Beogradjanin

pre 11 godina

Ma ukinuti carine, ako moze Austrija da sa svojom skupom radnom snagom proizvede i plasira svoj zdenka sir u Srbiju, plati sve troskove transporta i carine i bude jeftinija od domace zdenke, pa neka sve propadne, neka se sve ugasi bre, briga me. Onda smo nesposobni i neka crknemo. A ja cu da kupujem jeftinije i kvalitetnije i briga me cije je. Dokle da stitimo propalice sto su naduvale cene na racun velikih carina, dokle akcize i gluposti, monopoli, lopovluci... slobodno trziste, pa neka nam crkne cela proizvodnja ionako nicemu ne sluzi i ne vredi. Valjda ce onda neko da nas kupi za jeftine pare i napravi od nas nesto. Ovako samo odrzavamo mrtvaka vestacki u zivotu.

petrovic

pre 11 godina

SSP je podrzao Tomislav Nikolic i tada se odcepio od radikala i naprvio SNS!
Znaci SNS,DS,LDP i G17 su ubice ekonomije Srbije! Nekoliko hiljada firmi je tada bankrotiralo i propalo,a hiljade ljudi ostalo bez posla...
A vi koji pominjete slobodno trziste treba da znate da sve drzave u EU subvencionisu proizvodnju mleka,a nasi poljoprivrednici to ni tada ni sada nemaju,plus nemogu svoje proizvode da izvoze u EU jer je primena SSP-a bila samo sa strane Srbije,dakle konkurencija je bila nelojalna(to je po efektu isto kao kad konkurencija ima monopoli stetno je po domacu proizvodnju)!
Knjigu u sake i naucite nesto pre nego sto uzmete da komentarisete!

Stop korupciji

pre 11 godina

Ne prijatelju, ti si uništio mlekarsku industriju u Srbiji. Imlek i još 4 najveće mlekare si kupio ispod žita, bez tendera kroz nameštenu dokapitalizaciju. Stekao si monopol u proizvodnji mleka i mlečnih proizvoda, jer u vreme kada si kupovao mlekare nije postojao Zakon o zaštiti konkurencije i Komisija za zaštitu konkurencije da ti zabrani kupovinu. Sve to i bezobzirno bogaćenje konstantnim povećanjem cena su ti omogućili prijatelji iz vlasti. Seljacima je mleko isplaćivano po najnižoj ceni u regionu. Sada se buniš zbog uvoza i zbog konkurencije i držiš još neka predavanja, sramota!

Astrid

pre 11 godina

@(Херцеговац, 12. oktobar 2012 14:47)
Potpuno je jasno sta je EU. To je tvorevina koja je trebala da posluzi odlaganju resavanja problema i omogucavanju nastavljanja exportmanie nekoliko vecih privreda u Evropi sve na stetu malih. Evropa je jasno podeljena u dve grupe, one koji prave i one koji trose. Sad kad vise nema trosenja, ovikoji su trosili moraju da pocnu da prave, a to ovima koji prave ne odgovara jer dobijaju konkurenciju u kuci, a osim toga nije ni zamisljen projekat da svi rade sve, nego da to bude samo jedno trziste , lonac iz koga bi svako tjapio sta moze i sta mu treba. Sada toga vise nema i nece ga ni biti vise. Menjaju se vremena. Nasa je vlada konacno shvatila, a za to je trebalo da ode grupa , jezgro DS koje uopste nije imalo viziju sta sa vlascu da uradi i koje reforme u drustvu da napravi, vlast od 2000 te je apsolutno skroz pala na ispitu, TOTALNO. Naravno EU kao jedno protekcionisticko trziste nece da pusti Kineze ili ostale spolja u njega, to i nije cilj nikada bio. EU trazi promenu koncepta, toga ce uskoro biti, a ljudi na zapadu su zabrinuti, veoma zabrinuti za buducnost Eura ne zbog evra samog, nego zbog moguce inflacije i gubitka ustedjevine i ozbiljnog rasta nezaposlenosti. Na Srbiji je da gleda samo SVOJ interes i da ne obecava i ne pravi NIKAKVE politicke ustupke, jer za to nije vreme, a ni ne vidimo sta bi zauzvrat dobili.

Laci

pre 11 godina

Gluposti privrednika koji je naucio na protekcionizam.
Da su vam dali i milenijum nebi se vi prilagodili na konkurenciju. Ni sada kada vam stave noz pod grlo jos niste u stanju da shvatite sta je konkurencija.

Trixter

pre 11 godina

O tome sam pisao na ovim formumima par hiljadu puta, postaje vec dosadno. Sustina je da smo mi potpuno bespotrebno ulicarski receno 'skinuli gace' pred EU misleci da ce neko zbog toga da nas tapka po ramenu i da ce nam to pomoci da udjemo expresno u EU. To ne moze , a pokazuje samo koliko nestrucne ljude, politikante i pre svega neodgovorne mi imamo na vrhu, narocito u onm snagama iz tzv grupe u EU po svaku cenu i sto pre. Za ulazak u EU moras imati stabilan budzet, da bi imao stabilan budzet moras imati privredu , a da bi imao privredu moras da imas dok se privreda ne razvije , cisti i strogi protekcionizam, favorizovanje domace potrosnje kupovinom domace robe i to svake moguce, uz doziranu konkurenciju spolja koja bi terala firme na poboljsanje efektivnosti. Bespotrebno otvaranje privrede koja je bila totalno nespremna za to je dovelo do ove katastrofe u prilicnoj meri, ali ne samo to. Tu su i sankcije, gubitak tehnologija, odlazak strucnih kadrova iz zemlje, slom trzista, agresija NATO 1999 bombardovanjem prozvodnih kapaciteta i infrastrukture, a pre svega losa politika i postavljanje JASNIH kriterijuma da je interes SRBIJE na PRVOM mestu. Od 2000 god mi smo potpuno promasili temu, a jasno je sada ko je za to kriv.

nebojsa,nbgd

pre 11 godina

Konacno da neko javno kaze ono sto je odavno jasno! Sta vredi kada se ova nasa vlast do sada ponasala a kako vidim i ova nastavlja da se tako ponasa u stilu "VIDELA ZABA DA SE KONJ POTKIVA PA I ONA DIGLA NOGU"? A to sve nam perfidno podmece i namece taj EU konj koji je bio zaba bar pre sto godina!Kako im se ne omakne da nam posteno kazu i postave jedino logican uslov da ce da nas prime u EU kada budemo dostigli BDP po stanovniku bar 5000 Eura i kada zavrsimo privatizaciju svega sto mora da se privatizuje!Ovako su nas navukli da otvorimo granice za svu njhovu robu koja ce zbog tehnoloskih razlika uvek biti jeftinija od nase!To se pokazalo kao pogubno jer nama se vise ne isplati ni paradajz da sadimo vec da od besposlenosti svi poludimo!?

Da li je clan DSSa

pre 11 godina

Sva pitanja o ukidanju SSPa su smešna. Oni koji iole nešto znaju o spoljnoj trgovini, znaju da se kod izvoza NE PLACA carina nigde u Evropi. To je stimulans za naše izvoznike jer je njihova roba jeftinija ili konkurentnija na tržištu EU.
Na uvoz se placaju razne car. stope u zavisnosti od robe, i to može samo da smeta našim tajkunima koji nam prodaju sve i svašta iz EU a ugrađuju se i po 100%. Primer je--ementaler holandski u Italiji 1kg -6 eura, u maloprodaji.
Italijanska pršuta iste firme u Italiji 1kg 8 eura a kod nas ikg--4200,00din, skoro 30eura. i tako redom.

qryber

pre 11 godina

JEDNOSTRANA primena SSP je ekonomsko samoubistvo za privredu Srbije. To se odmah znalo, i neki su pokušavali da to prenesu u javnost, ali zbog medijske cenzure bez presedana (ni Cobe nije bio takav) ovakva mišljenja nisu dolazila u javnost. Takođe tvrdim da su DS i trabanti sve (uništenje privrede) uradili svesno i sa namerom!!!

Memento

pre 11 godina

Za ove genijalce sto ne znaju sta je Srbija proizvodila pre 5. Oktobarski probema - pa recite mi kako je Srbija prezivela sankcije devedesetih ? Preziveli smo zahvaljujuci poljoprivredi ! Koja umesto da je podstaknuta nakon 5. Oktobarskih promena - po Eu direktivi - dovedena je do gotove propasti ! Ne zato sto nas neko u EU mrzi - nego sto je to njihov interes.
A pitate se ko je kriv - odgovor vrlo jednostavan - kucajte u google - ko je se zalagao za jednostranu primenu SSP! BOZIDAR DJELIC !

Jednostrana primena SSP - znaci mi (beda)skinemo carine i kvote koje stite nase proizvode - a EU (sila bozija) ne skine.

Viktor

pre 11 godina

@Zox, 12. oktobar 2012 14:18

Dragi Zox, samo pogledaj ekonomske parametre, ucesce proizvodnje, udeo spoljnjeg duga, unutrasnji dug, zaduzenost stanovnistva itd. Svi podaci su dostupni i nece ti trebati puno da ih pronadjes i da uporedis po godinama.
I manite se jednom 30€ plate. Nije bitno koliko dobijas u valuti, pa makar to bilo i 30€, vec sta mozes u svojoj zemlji da za te pare kupis. To je kupovna moc stanovnistva. Uostalom zemlje sa najvecom kupovnom moci nemaju najvece plate, vec su im cene takve da za to sto su placeni i cime raspolazu mogu najvise da kupe sebi. Cemu ce ti plata 700 evra, ako za tih 700 evra mozes manje da kupis nego u nekim drzavama gde mozes duplo vise dobara da dobijes za 300?

sumorni

pre 11 godina

"Kasno marko na Kosovo stiže. Što se ovakve informacije nisu mogle pročitati pre deset i kusur godina kada se nešto moglo učiniti. Ovko ovo su samo konstacije koji odavno svako normalan zna ali "demokrate" je više zanimalo kako što lakše i tiše da opljačkaju i opustoše ovu državu.
(Branko V., 12. oktobar 2012 18:25) "

Ozbiljno?

Zato obradiva zemlja nije opljačkana, spremna je za sledeću godinu, pa jedva čekamo da vidimo radikalsa rešenja u poljoprivredi čiji će rezultati biti hleb od 3 dinara kojeg nigde nema, radovi za sve i svašta, kao i kuponi za hranu.

Tako je bar bilo zadnji put kad ste vladali, a sumnjam da ste daleko odmakli od tada.

Branko

pre 11 godina

Mislim da je Gospodin hteo reci da nam je Mladjan Dinkić, ekspert za ekonomsku destrukciju,zajedno sa svojom svitom uništio privredu. Jao si ga nama, sutra povlacim svu štednju iz banke, mislim da ona više tamo nije sigurna.

Kopni sneg

pre 11 godina

Čitam komentare i ne mogu da verujem. Bravo ljudi! Mislili su monopolisti da mogu doveka da nas drže u zatočeništvu. Dogorelo i njima. Proizvode sa najjeftinijom snagom u Evropi, imaju najmanje poreze na dobit, ne plaćaju za otkup proizvodjačima, itd. A nama prodaju što skuplje mogu. Otvoriti granice za uvoz, pustiti strane trgovačke kuće i razbiti Miškoviće, Salforde i ostale, koji gule kožu sa ledja krajnjem kupcu. A nama neposrednim proizvodjačima će svanuti.

Viktor

pre 11 godina

@Beogradjanin, 12. oktobar 2012 15:14

Dragi bivsi sugradjanine. Austrija moze da ti prodaje jeftiniji zdenka sir po ceni od npr. 50 dinara, zato sto je svom proizvodjacu, koji je napravio taj sir po ceni od 500 dinara uplatila na racun 500 dinara. Pa Evropska poljoprivreda je poznata kao gutac budzeta za subvencije. To ti je isto kao da ti skupis 20.000 evra i otvoris przionicu kafe, a od toga ti obrni kapital 1000 evra za sirovine, a ja otvorim istu takvu sa 200.000 evra obrtnog kapitala. Ti izracunas da ti je cena kostanja 10 dinara i da ispod toga ne mozes, ja cu da izracunam da mogu 2 godine da gubim 30.000 evra da bih tebe kao konkurenta unistio i posle prodavao kao jedini prodavac po 15 dinara i nadoknadio ono sto sam gubio s konkurencijom. Kad bas covek mora da crta i uproscava.

Aleksandar

pre 11 godina

Ovde ljudima stvarno ne treba mozak kad imaju politicare da im kazu a oni to prihvate i ponavljaju. Pazi, sad su odjednom svi u nekom filmu da je nama sve propalo u poslednjih 10 godina...
(Zox, 12. oktobar 2012 14:18)

Dovoljno je pogledati samo indekse industrijske proizvodnje za poslednjih 20-ak godina i bice jasno kakvo je stanje u privredi. Najveci indeks industrijske proizvodnje(58% u odnosu na 1990 koja je uzeta kao referentna) imali smo 1998 god, 2005 smo dosli do 54% svih ostalih godina bilo je daleko ispod(negde oko 50%). Naravno sada su skinuli ovu statistiku sa sajta zavoda.
Tacno 90-ih je industrija razorena ali postojao je dobar deo industrije koji je mogao da se spase i nastavi da radi. Sada vise nemamo nista. Gomila preduzeca je prodata novac potrosen na plate a mi ostali u velikoj krizi.
Pogledaj samo te privatizacije Trajal, Merima(skoro sva proizvodnja je ugasena u KS),Vino Zupa, Hemijska industrija KS, Sartid, Magnohrom(isekli su im masine),... gomila preduzeca koja nisu privatizovana je takodje unistena, Prva petoletka,14. oktobar,... Ja sam iz tog kraja pa navodim te primere.
2000 godine kada su dosli reformatori imali smo neku privredu i proizvodnju, oni su uveli neoliberalni princip ekonomije i sada nemamo nista.

perica

pre 11 godina

Ovom gospodinu ne odgovara otvaranje trzista je pre svega Imlek-u i Subotickoj mlekari treba monopol da bi drzali visoke cene,a uz to zatvorili su Novosadsku mlekaru.Briga njih za Srbiju.

Bole

pre 11 godina

iako gospodina koji je dao ovu izjavu nešto ne volim da vidim (ni sam ne znam zašto, nek mi oprosti na ovim rečima), pre bih dao da on vodi ovu našu imitaciju od države nego što je vode naši političari sa sve dinkićem na čelu.

dole političari, nama su potrebni ekonomisti koji su "na frontu" i znaju kako se vode firme/ekonomije.

Milos

pre 11 godina

Tipican srpski privrednik - ne ume da posluje bez privilegija! Da smo se bar vise ugledali na EU, ne bi bilo moguce da Salford postane vlasnik najvecih srpskih mlekara i ovako se odosi prema potrosacima i seljacima od kojih kupuje mleko!

Ljubomir

pre 11 godina

@kaiser, 12. oktobar 2012 19:01

Ne postoji visoko razvijena poljoprivredna zemlja. Postoje samo visokorazvijene industrijske zemlje, koje istovremeno imaju i razvijenu poljoprivredu. Ovo je narocito tacno za male zemlje gde je velicina parcele do 50 hat (ne kao USA, Australija ili Novi Zeland - koje su primer ekstenzivne poljoprivredne proizvodnje i gde se takva proizvodnja isplati zbog velikih prostranstava).
Ukratko Srbija ne moze da bude razvijena poljoprivredna zemlja.

Dragan

pre 11 godina

"Biće nam gore nego Grčkoj"

Haha, u Grckoj se siromasnima smatraju oni koji zaradjuju manje od 5.000 evra godisnje, a ljudi idu u penziju sa 55 godina.

Eh, da mi je grcki standard.

kaiser

pre 11 godina

"(Viktor, 12. oktobar 2012 16:57) "

I kad izbacite njega iz posla, i počnete da prodajete po 15 dinara, tada ulazim i ja u posao. Obzirom na manja ulaganja, možete se kladiti da ću moći da prodajem jeftinije nego vi. Šta onda?

Nemate potrebe da crtate nešto što je već dokazano u praksi.

Nego, nije to tema, nego ovo - odakle Austriji novac da dotira poljoprivrednika 500 din za sir? Dabome, iz fondova EU i država članica koji za to i služe. A odakle fondovi? Dabome, pune ih gradjani kao što pune i budžet. A kako pune? Pa lako, jer imaju razvijenu I poljoprivredu, pa Bečlije nije sramota da se bave i poljoprivrednom proizvodnjom, jer je ispltiva.

Pravo pitanje je - pored tako jednostavno rešenje nije primenjeno kod nas? Koji deo nedostaje? I ZAŠTO nedostaje?

Херцеговац

pre 11 godina

Свако иоле објективан,а не идеолошки обојен,схвата о чему се овде ради.Европска Уније хоће по сваку цену да буде као САД,само је проблем у томе што се Америка развијала 200 година,ратовали су око тога,али су постепено стигли тамо где јесу.Правила ЕУ важе само за мале земље,као Србија, Португалија, Чешка, Грчка. Једноствано наше привреде нису конкурентне и не само то него се тај јаз продубљује.Криви су Грци, трошили су више него што зарађују,добијали су социјалу,стоји,али су зато те све паре враћали у Немачку, Француску и друге земље преко дефицита у спољној трговини.Немци и Французи су добро зарадили,то јест њихове фирме и још им Грци дугују паре. Србију очекује исто,производње нема,висока стопа незапослености, што прозрокује високу понуду рада,а малу потражњу за истим и ниске плате.Правила Европске Уније штите велике земље,а не мале,са друге стране ако они стварно верују у слободно тржиште,зашто не либерализују увоз кинеске робе?Да је ЕУ неко филантропско удружење,рекли би нам да можемо да задржимо царине и да користимо фондове док се привреде не изједначе за неких 30 година. Мада није крива у свему томе ЕУ,било би лакше да смо елиминисали монополе,картеле и сиву економију. Тако да када се ССП и картели,монополи и сива економија сједине,добија се ово што се дешава са нама.

Marko

pre 11 godina

Jaka mi je to država koja kursom pravi podsticaji u privredi.
A OVOM, ne smetaju barijere kada cene mleka po prodavnicama u okruženju drži nižim nego u Srbiji. Činjenica da nije platio nikakve penale zbog nestašice mleka mnogo govori o njemu, kao i o vlastima

Branko V.

pre 11 godina

Kasno marko na Kosovo stiže. Što se ovakve informacije nisu mogle pročitati pre deset i kusur godina kada se nešto moglo učiniti. Ovko ovo su samo konstacije koji odavno svako normalan zna ali "demokrate" je više zanimalo kako što lakše i tiše da opljačkaju i opustoše ovu državu.

dO

pre 11 godina

SSP ima najmanje veze sa uništavanjem proizvodnje. Od 1988 na ovamo se sistematski uništava proizvodnja - prvo kroz politizaciju, potom kroz Miloševićeve ratove, sankcije, potom i fizički kroz ubijanje ljudi '99 i uništavanje fizičkih kapaciteta, da bi Dinkić, Koštunica & co sve to do dokusurili do tamo negde 2004-2005 kroz fingirane "privatizacije" i "dokapitalizacije" u koje, neko već reče, itekako spada i "tvoj" IMLEK, kao i gomila drugih kompanija koje su samo plašt za vaš stvarni posao - finansijsko mešetarenje. Onaj drugi deo industrije je razoren kroz "privatizaciju" od strane "zaslužnog partijskog kadra", jednako raspoređenog u svim strankama koje su prodefilovale kroz vlast. SSP dolazi mnooogo, mnooooogo kasnije ...

neurosport

pre 11 godina

Slažem se gospodine sa vama, ali samo ste jednu stvar pogrešili. Nama je već gore, mnogo gore nego u Grčkoj. Samo što tamo ljudi još uvek imaju duh, i stav pa se bune, dok su ovi naši "vodiči" uspeli narod da bace u totalnu kolektivnu apatiju.

Student

pre 11 godina

A mene ucili da je razlog ovog naseg privrednog uzasa sumnjive privatizacije, korupcija, los pravni sistem, arhaicne birokratske procedure, zatvorenost trzista(citaj monopol) ... Iza stabilnog kursa stoji jaka i cvrsta privreda, politicka stabilna, sa umerenom stopom inflacije, i postojanjem izvoza sto sa Srbijom nije slucaj. Al svaka cast na spinovanju.

Pedja

pre 11 godina

Ne slazem se sa teorijom fiksnog kursa. Procitajte malo ekonomsku istoriju i videcete da su na primer jedna Argentina ili Korea upravo zbog fiksnog kursa bankrotirale. Pogledajte jednu kinu. Ona kroz slabi Jen jaca izvoz, zato sto njihovi proizvodi tako postaju jeftiniji u inostranstvu. Ujednono to slabi uvoz sto podstice domace proizvodjace.

I Grcka je blizu bankrota zbog jakog evra posto jednostavno nemaju kapacitet da ga pokriju proizvodnjom odnosno kamate na evro.

Nama nije problem dinar, nego produktivnost. Na primer poljoprivrednik na zapadu 10 puta vise izvuce iz proizvodnje nego mi. Primera radi, vec 50 godina gradimo kobajagi kanale za navodnjavanje u Vojvodini. Do sad nismo uspeli da ih zavrsimo kako bi imali dovoljno vode, kao sto nam trebaju 10 godina za 100km autoputa.

To su pravi uzroci a ne fleksibilni kurs dinara

mf

pre 11 godina

nece nestati poljoprivredne proizvodnje, kad nije nestalo pod turcima nece ni pod ovima, ovde bre niko nece da radi, zemlje ima kolko oces pod zakup i dzabe al nece niko, ulaganje u kukuruz- dobit 50% i nista, opet ne valja, treba da nam amer dodje ili nemac da radi...treba da nestanemo mi kao narod a ne polj.proiz. ...ne mogu da se dogovore sto godina malinari i hladnjacari, pa kakvi smo mi to ljudi ..ma idi u..

Sasho

pre 11 godina

U redu do danas nije valjalo,aj napravite da od 2013 bude bolje.Proizvedite srpski fen,mikro talasnu pec,pekac,sporet,frizider,masinu za ves,po cemu su korejanci bolji od nas pa kupujemo samo njihovo.85 god imao sam niski tv trajao je do 2003 god za to vreme pokvario se 3 puta,zasto opet ne bih kupio domace proizvode?

tomislav

pre 11 godina

šta bre više hoćete vi što nešto proizvodite, kakav fiksni kurs, kakvi primeri u okruženju, da nećete možda stabilnost i izvesnost u poslovanju, e pa ne može, ne dirajte naše svetinje, fleksibilni kurs i inflatorno predviđanje. Mi imamo najpametnije, profesore, ekonomiste i stručnjake za monetarnu politiku, režim fleksibilnog kursa nema alternativu makar sahranio i celu srpsku privredu. Ko bre vas šiša proizvođači, kvazi stručnjaci iz svojih udobnih kabineta sa kožnim foteljama i budžetskom apanažom bolje znaju šta treba privredi od samih privrednika. Pa ovde dođu najpoznatije svetska imena ekonomije kao što su Stiv Hanke i Robert Mendel i predlože fiksni kurs i nikom ništa. Dokle god se ovde budu slušala ova višedecenijska ekonomska kamarila, oličena u dežurnim stručnjacima i ekspertima nema nam spasa, pravo u propast i ambis.

gigi

pre 11 godina

Siromašni srpski građani plaćaju poreze a država kroz poticaje poljoprivredi proizvodi jeftinu hranu za izvoz, ne za svoje građane, nego za bogate Ruse i slične. Također odabrani strani investitori marišu poticaje za zapošljavanje od dva do 5 puta veće nego što su uložili.
Pa tko je tu normalan?

ko je pravi gubitnik?

pre 11 godina

Dobro, u ovome delom ima istine. Ali ne moze se reci ni da privrednici ne profitiraju od ovog promenjivog kursa. Upravo smo ovih dana svedoci, da su cene skocile upravo zahvaljujuci skoku kursa, a sada kako kurs pada, nikom ne pada na pamet da snizava cene.
Najveci gubitnici, su ipak gradjani.

Перица

pre 11 godina

Имамо више пензионера него запослених, више пензионера него деце...

И они мисле да ће неко да им плаћа њихове пензије? Е, па лоше су мислили. Без деце и посла нема ни пензија.

Mane

pre 11 godina

Poljoprivreda i dalje ima sansu i pored svih problema koje ima zbog loše politike prethodnih godina. Ipak potrebno je da ova vlast poveća budžet za poljoprivredu kao i da drži kurs dinara pod kakvom takvom kontrolom.

aman zaman

pre 11 godina

A sto se tice SSP-a, o kakvoj jednostranosti gospodin govori? Ugovor se primenjuje s obe strane, pri cemu su robe iz Srbije OSLOBODJENE carina na uvoz u EU, a robe u uvozu u Srbiju se uvoze sa POSTEPENO nizim carinama. Dakle, potpuno fer, sa odredjenim rokom primene tokom koga treba POSTEPENO da se naviknemo na konkurenciju koja nam predstoji ako se i kada ukljucimo u EU. Voleo bih da od nekog komentatora cujem ozbiljno misljenje sta je tu jednostrano i na nasu stetu??? Osim ako razmisljanje nije u pravcu stvaranja zatvorene privrede tipa komunisticke Albanije. Ili zastite privrede, tipa zastite Zastave koja nam je trideset godina prodavala Jugo a da pritom nije dovoljno ojacala da ponudi iole pristojan auto koji ne bi bio na listama najgorih automobila ikada prozvedenih. Ako bilo sta od ova dva jeste jeste - onda SSP zaista nanosi stetu jer su njegove intencije upravio suprotne: stvoriti komopetitivnu i otvorenu privredu integrisanu u EU ali i globalnu ekonomiju. Pitanje je zelimo li mi to ili ne? I jos vise: jesmo li spremni da radimo da to i ostvarimo?

Branko

pre 11 godina

"Biće nam gore nego Grčkoj" ako ovako nastavimo, reče ovaj gospodin.Nama običnim ljudima, čiji se očevi nisu nakrali je poslednjih 20 godina samo stagnacija ili nazadovanje u zivotu, a u Grčkoj se mislim bar u tom periodu dosta bolje zivelo nego ovde.

zacudjen

pre 11 godina

Da li neko zna o cemu ovaj covek Slobodan Petrovic prica?Najveci problem Srpske privrede je da u opste nema sposobne ljude koji vode privredu,bolje receno ljudi s "sumnjivim posedom kapitala",tragedija za njih same i nesposobni za trzisno privredjivanje!Njima samo odgovara da su na drzavnim jaslama tj,monopolu,protekcionizmu i budzetu,samo znaju za poslovanje korupcija i mito,e pa zato krive druge i sve oko sebe!Pa cak ni korupcija, reketiranje, mito,monopol,protekcinizam itd.., ne pomaze vise! To svi vidimo koji smo bar mao upuceni u svetsku privredu!

Перица

pre 11 godina

Смањивање царине за сировине, повећање пореза на добит за фирме које увозе, смањивање пореза на добит за фирме које извозе.

hmhm

pre 11 godina

Смањивање царине за сировине, повећање пореза на добит за фирме које увозе, смањивање пореза на добит за фирме које извозе.
(Перица, 12. oktobar 2012 21:54)

Za uvozničke firme se slažem, ali izvozničke su oslobođene plaćanja PDV-a, tako da mislim da ne treba smanjivati porez na dobit.

obi van

pre 11 godina

Stabilan kurs je odlicna stvar samo ako je rezultat snazne privrede. U Srbiji je visok i stabilan kurs odrzavan kreditima i parama od privatizacije, sto je u osnovi indirektno kreditiranje kupaca da kupuju uvoznu robu. Tako je novac koji je pretezno sa zapada usao u Srbiju jos brze izasao a racun je ostao stanovnistvu.

lesa

pre 11 godina

Koliko je godina trebalo da prodje da oni ukapiraju ono sto mi obicni smrtnici smo ukapirali odmah. Kad je evro sa 85 din skocio na 90din, svi smo znali da ako dodje do 95din bicemo u problemu. Tako je i bilo, posteni privatnici nisu imali za kredite posto su rate skocile a robu koku su kupovali po jednoj ceni kad preracunaju u evro prodavali su za manje nego sto su nabavljali. Preziveli su samo oni što muljaju, neprijavljuju porez ili su u DSu, sve ostalo je stalo.

Ljubomir

pre 11 godina

Gospodin Petrović , je u posao sa hranom , došao iz Energoprojekta !? Mešetari iz Salforda , su mislili da će moći da bez konkurencije , kroz monopol, obzbede ogroman profit a da Srbija dotira privatni investicioni fond !Kapitalizam , nažalost ima jednu manu ...Konkurenciju !!