Ponedeljak, 16.01.2012.

09:27

Koja su srpska zanimanja budućnosti

U Srbiji, u kojoj nezaposlenost raste iz dana u dan, ipak postoje zanimanja koja mogu da donesu sigurno zaposlenje.

Izvor: Dnevnik

Koja su srpska zanimanja buduænosti IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

101 Komentari

Sortiraj po:

Troml

pre 12 godina

Koja su srpska zanimanja budućnosti?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nezgodno pitanje proizvodi nezgodne odgovore,
pa smo samo za Srbe ponudili atraktivna a lagana
zvanja /niže/, a na vama je da si izaberete već danas,
jer sutra je već pred vratima-

geostrategija
geoekonomija
geodemografija
politička geografija
kulturna geografija
etnografija
etnodemografija
etnonomija
etnostatistika
etnopsihologija
etnokartografija
onomatologija
antroponomija
demopolitika
istorijska demografija
politička istorija
sociologija
etimologija,
karakterologija
biometrija
eugenetika
kulturna ekonomija

Zvoncica

pre 12 godina

"Finansijska analiza, finansijsko posredovanje, poslovno savetovanje"
Da, li jedino u Beogradu, mozda eventualno u Novom Sadu. U ostalim gradovima tesko je zaposliti se i kao racunovodja, a o gore navedenim zanimanjima i da ne pricam...

Bojan

pre 12 godina

Cuj Solaju - nemoguce naci dobrog programera... Naravno da nije nemoguce, samo treba da se plati !!! Trziste diktira cenu rada, tako da ako hoce da zaposli seniora, bez 1500e na belo mislim da ne treba ni da pokusava...

Nikola

pre 12 godina

Zanimanja buducnosti: politicari, tajkuni, bankari, menadzeri i konsultanti. Svi oni svojim radom mnogo doprinose drustvu pa je i logino da sve svo bogatstvo njima sliva.

Nenad

pre 12 godina

Srbija ima ispod 10% fakultetlija i na to se kuka. A ni tih 10% ne moze da nadje posao. Zasto se ne analizira ju potrebe/traznje i koriguje postojeca situacija? Npr. u Uzicu postoji uciteljski fakultet koji svake godine upisuje oko 160 brucosa a sa tom diplomom ne mogu naci posao jer kada sam ja upisao 1. razred bilo je 7 odeljenja po 26 ucenika a sada u istoj skoli 4-5 po 20 ucenika... Pre 10 godina je primamljivo bilo upisati ekonomiju a to sada nije slucaj. Zanimljivo je su uvek u fokusu pravni, ekonomski, medicina, gradjevina, jezici... a niko ne spominje kakvu perspektivu ima masinski(njega upisuje godisnje 500 brucosa i uvek se svede na "51 bod i na budzetu si")...

swedroid

pre 12 godina

imam drugara Sveda, Norvezani nemaju njegovu struku, te je on sklopio ugovor po potrebi sa svim kompanijama koje imaju busotine. Naime, podvodni varilac je. Kad im zatreba salju helikopter za Svedsku po njega, ako je na odmoru negde, avion. Placaju ga : 9.000€ po intervenciji. U proseku zadnjih godina ima oko 10-ak intervencija godisnje (po par sati) dok ostatak vremena obicno zivi po krstaricama po okeanuma. Da li je izabro dobru struku prosudite sami. Pored kursa koji jr zavrsio za 6 meseci ima napustenu gimnaziju iza sebe.

Milan

pre 12 godina

Ekolog, prehrambeni tehnolog? Da, da, samo ne znam gde i kad... Da bi ta zanimanja imala perspektivu, potrebna je industrija koja radi i proizvodi. Odakle znam? Imam 33 godine. Diplomirah konzervisanu na tehnologiji, bejah bez posla, magistrirah zdavstvenu bezbednost hrane, opet bez posla, otidjoh van i doktorirah ekologiju :D

мк

pre 12 godina

Искрено нисам знао да има оволко незапослених факултетлија.трагедија је у томе што омладина све више уписује факултете надајуђи се топлој канцеларији са компјутером а то је нереално очекивати.

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Poslovi budućnosti:
-Prodavači magle (političari)
-Presipači iz šupljeg u prazno (narod)
-Za posao cjelonoćnog zujača nakon završetka TV programa obratite se RTSu. :D

vršac

pre 12 godina

GEOMETAR + URBANIZAM ...počela LEGALIZACIJA a zemljišne knjige još uvek nisu sređene ,,kaplju " devize sa svih strana provereno 100 % !!!

sik

pre 12 godina

samo bi zamolio "strucnjake" koji obozavaju da spominju it oblast da malo prelistaju nesto i vide da u it oblasti postoji dosta specijalizovanih zanimanja koja su dosta trazena a za koje stvarno nema dovoljno strucnjaka ni u svetu a ni kod nas. biti programer ili administrator mreze i sistema su samo jedna od uvodnih zanimanja. naravno i tu zavisi o kakvom se poslu radi i sistemima.

a dodao bi samo za "genije" koje vole da lupaju da postoje i jako puno jezika u kojima se programira pa samim timi i programera. a nije isto ni sistem sa 10 racunara i veliki sistemi sa po par stotina i vise.

onaj ko zna da vam podigne sistem na racunaru i nadje neki program, jos recimo i za zlonamerne stvari, taj nije ni s od strucnjaka a kamoli h od pravog hakera.

i da dodam samo ovo neki pravi strucnjak u IT oblasti ne mora da zana da podigne sistem i nesto bezvezno prcka po kompu jer se recimo bavi softverskim inzenjerstvom, jer to vazam je skoro isto sto nastavnik matematike u skoli nema pojma nemacki i nastavnik nemackog ne zna matematiku a obojca su nastavnici u skoli, malo bezvezan primer ali razlika zna da bdue stvarno velika

zaboravljeni kandidati konkursa

pre 12 godina

U Srbiji organizuju javni konkurs za Telekom i niko se ne javi posle 4 meseca sa povratnom informacijom. Neki ucesnici konkursa su razmenjivali info ali od kompanije jos nista! http://www.youth.rs/konkursi/telekom-srbija-raspisao-konkurs-za-prijem-75-saradnika-u-2011-godini

Miki

pre 12 godina

Zivim u Italiji, nemam dan radnog staza u Srbiji, obzirom da je bilo tesko imati ga a vise nikad do kraja zivota i ne zelim da imam radni dan staza u Srbiji, cak i da mi ga nude.Nego, sto se tice nekih poslova koji se traze u Italiji a koji bi mozda dali neku predstavu ljudima kako je kod drugih, to bi recimo bili zdravstveni doktori, medicinske sestre, fizioterapeuti, varioci.IT ovde nije potreban, ima ih dosta i plate su mizerne, 1200 eura prosek, sto mu dodje kao da radite u prodavnici.Vozaci kamiona najbolje prolaze, idu i do 4000 eura mesecno, ali trenutno nema potrebe za istim.

Teta inzenjer iliti morsko prase

pre 12 godina

@Sinisa, 16. januar 2012 15:13

Daj bre, ne plasi decu......Norveskoj nedostaje znacajan broj inzenjera, za ETF energeticare znam sigurno. Firme im ulaze u investicione cikluse, pronadjena je i nova nafta u Severnom moru. Plate nisu sulude, ali su neto iznosi, dakle nakon poreza veci od te sume koju si napisao, naravno zavisi od iskustva, ali ne treba se plasiti sve se nauci, fakultet je da da smernice, a inzenjer se razvija ceo zivot. Engleskim mora da se vlada. Na kraju oni koji hoce i mogu na platforme, mogu bas dobro da zarade
Zapadne zemlje nisu proizvodile dovoljan broj inzenjera, plate nisu bile konkurentne sa finansijskim sektorom, studije su teske, ljudi hoce da im je lepo, a dobar inzenjer se ne navata tek tako.
Ovo mangupiranje sa menadzerma (pa i onima za stado) kod njih se dogodilo ranije nego ova moda sa sega /mega studijama u nas. U avgustu je lik koji je na celu britanske komore privrednika rekao na BBC, da ce ukoliko nesto ne ucine (pocnu da stipendiraju studije za inzenjere i dobre montere, prave selektivnu imigraciju) kad im ode ekipa koja je sad oko 55 u penziju nece imati dovoljan broj ljudi da ih zameni. A nezaposlenih trange frange orjentacije (nemoj da se ljutite) pun London.

Za ostale sektore ne znam puno, ali znam da ovde ima dosta programera, Indusa, Pakistanaca, Rumuna, itd. Nemoj da vas plase, probaj pa nemoj uspeti (tesko se desi vrednom i hrabrom), bolje nego da nisi probao pa zazalio...Pokusajte preko head hunting firmi sa ugovorima na koju godinu (sad su na oko 1,5 godinu) dosta da se udje ne trziste, oni ti srede pocetne papire. Uzimaju doduse firmi kojoj te iznajmljuju neku proviziju. Nakone nekog period mozete pokusati sa stalnim poslom.
Dakle ne moraju papiri da se sredjuju samo na onu stvar, pogotovo ako imas malo u glavi...jedino ako neko bas ne zeli da spoji lepo i korisno :) iz perspektive jednog "bate". Ja sam ipak "seka"...
Tu je veci problem izdrzati psihom onima koji nisu bas zagrizeni i samo ih pare svrbe ili su suvise vezani za okolinu i ljude gde zive.

Kad jednom pregrizes, izdrzis poneku muku i nepravdu, karte ti se otvaraju same. Samo hrabro i srecno od mene!

darkwood

pre 12 godina

Za desetak godina negovateljica tj. negovatelj u gerontološkim centrima će biti najtraženije zanimanje gospodo. Pošto nam nacija rapidno stari gerontonegovateljice će se plaćati suvim zlatom!

Stexsa

pre 12 godina

Sad ce da me mrze ali: Covece koliko bre Pro Programera u Srbiji imamo,a nikakvog pomena vrednog programa poznatog u svetu. U vasem poslu vam bar netreba neki startni kapital,samo volje i vremena,a toga imate na pretek posto necete za 300€ da radite. U IT Sektoru su Firme startovale po Garazama, Bubuljicavi Nerdovi pisali programe i osnovali Kompanije koje vrede Milione ( Fb,Skype,Jamba....) Al samo se vi ubedjujte kako ste super programeri i kako bi VI sve mogli,al krivi su DRUGI jer nece da plate. Ma more Marsh.

van pameti

pre 12 godina

Tako je.Svi da budu analiticari i menadzeri.
Misli li neko u ovoj zemlji da radi nesto ozbiljno?Da nesto napravi?Proizvede?
Znate ono "novostvorena vrednost" i te stvari?

Diajdzo

pre 12 godina

Trebalo bi zatvoriti sve drustvene i menadzerske fakultete. Oni nicemu ne sluze,samo pricaju i stvaraju probleme. Nista ne proizvode i ne smisljaju osim problema. Nama trebaju svi inzenjeri,lekari/zubari i tehnolozi/poljoprivrednici...i niko vise.

Deki

pre 12 godina

U kojim oblastima u Srbiji bi mogao da se primeni IT?
1. Kao u Estoniji redukcija administracije i olaksavanje procedura. To bi svakako gradjanima olaksalo zivot ali bi 2/3 administracije ostalo bez posla.
2. Upotreba sofisticiranoh IT sistema u industriji i uslugama. To bi moralo da pretpostavi da u Srbiji postoji industrija koja je spremna da plati razvoj sw iz domace pameti, a ne primeni neko drugo gotovo resenje (ako ga ima).
3. Outsourcing za strane klijente. To je posao u kome mogu da uspeju ljudi koji imaju dobre kontakte u inostranstvu i uspeju da okupe dobar tim u Srbiji koji bi radio za njih.
Ukoliko se ide na specijalizovane sajtove gde klijenti traze izvodjace radova morate biti spremni na zestoku konkurenciju sa cele planete, a honorari nisu Bog zna sta plus je problem izgraditi nekakvu reputaciju u pocetku jer nemate gotove projekte i zadovoljne klijente.
4. Izrada softvera ili igara za masovno trziste (strano). Dobro zvuci ali ja nisam cuo da to ovde neko radi,verovatno ne mozemo da se nosimo sa velikim igracima.

zoxbaker

pre 12 godina

Milan Solaja je u pravu, nema dobar programer za platu od 30tak hilajda din, kao sto ni on ne bi bio direktor za manje od 300 hiljada din

Nenad

pre 12 godina

Jednostavno nije tacno da ima toliko fakultetski obrazovanih a nezaposlenih osim ako u nezaposlene racunate i megatrendovce i slicne njima

ja

pre 12 godina

fizikohemicar?! prehrambeni tehnolozi!? ekolozi?! sta pricate vi? pa ti ljudi nikome ne trebaju vec decenijama. umesto da imamo poljoprivredu, pa da se prvi zaposljavaju ljudi sa Poljoprivrednog i Tehnoloskog fakulteta, mi placamo cene hrane kao u Evropi i sve uvozimo!? MI NEMAMO PROIZVODNJU! inzenjeri NEMAJU gde da rade! masinci, tehnolozi, u zadnje vreme cujem da i gradjevinci nemaju posla... kome u Srbiji treba inzenjer? a onaj kome treba programer - nece da ga plati adekvatno, nego bi hteli da im rade za 300 evra! pa (skoro) tolika je plata u trafici!? sramota! stalno mi pricaju da se ne traze menadzeri, a koji god oglas da mi stigne, traze - menadzera za nesto. ova zemlja je pukla i mi cemo biti gladni, samo gledajte...

Troml

pre 12 godina

Koja su srpska zanimanja budućnosti?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jednostavno, sakupljanje šumskih plodova
i izdanaka, sakupljanje kestena i žira,
nadalje, sakupljanje malina, kupina, jagoda,
ogrozda i ostalog bobičastog voća, te pobiranje
buča, lubenica i dinja.
Branje trešanja i šljiva te sušenje koštica
i peteljki dotičnoh voća, zlu ne trebalo.
Zgrtanje suhe trave i suharaka, u svrhu
robne razmjene sa komšijama.

pojma nemamo

pre 12 godina

Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu
------------------------------------------------------------------
Zapamtite dobru ovu rečenicu!
Deficit dobrih programera je odraz sposobnosti i obrazovanja kadrova jedne nacije!
Za devojke neću ni da komentarišem,nemaju pojma sa IT,ali naši muškarci koji se toliko duvaju,mi ovo mi ono,nek se sad uvere, ko smo i šta smo na polju tehnologije i programiranja.I zašto imamo najgore hakere u Evropi npr.

To jadno i bedno malo, što imamo stručnjaka je otišlo iz Srbije.

Saša

pre 12 godina

Kao što Bora Đorđević reče pre 30 godina: pekar, lekar, apotekar, kritičar il političar. A ova priča o programerima je smešna, ima ih, ali neće da rade ono što uradi 10 Indijaca za platu jednog Indijca.

Aha

pre 12 godina

Takodje imao sam prilike da se informisem o IT-u u Estoniji, pa to je strasno. USA, Nemacka i Svajcarska mogu samo da sanjaju o tom nivou IT razvijenosti. Pa tamo je sve na SMS! Dete kad se rodi u porodilistu informacioni sistem porodilista automatski generise sve dokumente o detetu i to sa automatski salje na adresu roditelja. Kod nas se ceka u redu pred salter da bi se izvadila dokumenta. Buducnost je u IT-u. Kad moze Estonija sto ne bi mogla i Srbija?
(Cika programer, 16. januar 2012 11:44)

Zato sto bi tako ostalo dosta salterusa bez posla, a to ne odgovora birokratiji, prosto!

medjutim

pre 12 godina

Ovde nema buducnosti za naciju dok ne ukopcamo da ono sto je za Arape nafta, to je za nas nasa bogata zemlja.
Kad smo tako funkcionisali, u skaldu sa tim bogatstvom imali smo i porast stanovnika i jaku kulturu, tradiciju, rusili smo carstva i cim nas je toga bila sramota baceni smo na ova kolena na kojima smo sad.

erazmo beogradski

pre 12 godina

E kad se sad nisam shlogirao...Fizikohemichari vec 20 godina izuzetno teshko dolaze do posla u Srbiji. Jedino nauchni instituti i instituti za onkologiju imaju potrebe za nama, a to je veoma malo raspolozivih radnih mesta. U shkolama nam nije dozvoljeno da radimo, privreda ne postoji, te se vecina diplomaca odluchuje na odlazak u inostranstvo, gde josh uvek postoje razvojni instituti i slichno....

Mika

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"
To je zato sto bi on da nadje ultra sposobnog programera koji sve ume da napravi a da je ultra nesposoban da trazi iole vecu platu...

Drndavo Zakeralo

pre 12 godina

(GS, 16. januar 2012 12:13)
Njive se već 10-tak godina ni kod nas ne obrađuju motikom...
Zato valjda služi poljoprivredna škola, da nas nauči kako najlakše i najbrže (i mnogo jeftinije)?
Vidi se da nemaš mnogo kontakta s zemljoradnjom (možda imaš neku malu bašticu).
Al neću reći da NISI u pravu, jer naša zemlja, polako, ali sigurno korača ka 18 veku :)

Aleksandar

pre 12 godina

"IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

Hteo si reći, nemoguće je naći dobrog programera, a da ga platiš za šaku pirinča?

pamet u glavu

pre 12 godina

evo kako to izgleda: ako imate prijatelje, rodjake , bilo koga u inostranstvu. recimo u italiji. odete na kretko, otvorite devizni račun i konkurišete za mesto programera bilo gde u svetu. ali za rad od kuće. vi ste za njih italijan, plaćaju vam na italijanski račun. vi radite kod kuće, sve šaljete emailom. ako ste sposobni, ne morate ići nigde van zemlje, osim kao turista. živite ovde. plata je od 1000 do 10000 evra što zavisi od posla. porez plaćate u zemlji rada. sve skoro legalno osim računa napolju. ali ako svi političari imaju strane račune može i običan narod...

Sinisa

pre 12 godina

Ajde da repliciram i ja malo.
Pa nije bas sve bajno i sjajno i na zapadu.
Prvo ako si i srecan da zavrsis papirologiju dobijes radnu dozvolu i papire, opet si u corsokaku jer opet ti i nemas toliko prakse pa ce ti plata biti nekih 2 do 3 hiljade dolara.
Ajde odmah oduzmi 33%(Amerika) do 40%(Norveska cini mi se nisam siguran) svoje plate samo na ime federalne takse, pa onda drzavna taksa, pa jos ako si samac tu placas kompletnu rentu struju telefon internet TV, pa odeca obuca a bogami nesto mora da se i pojede.
Treba lepo jedno 45 godina da se sipci minimum dok se nedodje do neke pristojnije plate (TJ dok se ne nauci nesto pa da mozes i druge kompanije da gledas).
Hebi ga ja sam prosao lose ali sad posle svih ovih godina bijem lovu samo tako.
A sitan savet i za sve moje zemljake."Dobro pazite kod koga idete u inostranstvo jer se prijateljstva lome preko noci".

Pera Detlić

pre 12 godina

Zaboravili ste ona koja ćemo sigurno raditi: berač pamuka, rudar, radnik na proizvodnoj traci Fiata, nosač, čistač ulice, demonter mina, tester lekova i opojnih droga...
Ovoj državi odavno ne trebaju obrazovani i pismeni, i svaka državna akcija ide u pravcu smanjenja kvalifikovane radne snage

bubeto

pre 12 godina

Otimanje..Objasnio Mile protiv tranzicije u filmu Munje..
you tube-Otimanje pogledaj ko ne veruje..I ja sam u skoli bio vrlo dobar 5..

propas'

pre 12 godina

Super. Dakle, kao Doktor nauka o umetnostima definitivno mogu da se slikam. Bez obrazovanja, kulture i umetnosti, nece ova zemlja nikad krenuti napred. Posao nemam, a imala sam ga dok nisam "osumnjicena" da zelim porodicu.

paja patak

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu "

naravno da nece da rad eu Srbiji za 10x manju platu nego u inostranstvu. ko je toliko lud?

imigrant

pre 12 godina

@icarus sa takvim rezonovanjem nikad i neces otici...ako samo vidis prepreke a ne razmisljas o rijesenjima ..ne znam za EU, ali evo kako se to radi ovamo u USA ...upises kurs jezika ( nije skupo) dobijes studentsku vizu ( znaci usao si legalno, sto je vrlo bitno za kasniji proces) ....cim dodjes mozes da nadjes posao ilegalno ( ne naravno kao programer nego konobar, mover etc. ) za to vrijeme stekas lovu i trazis ribu koju ces da ozenis za papire, odradis to i onda lijepo bez problema nadjes posao kao programer....izgleda kao previse cimanja? pun mi je qurac likova sto kukaju ....hoces da zivis kao gospodin? pa gospodine moras prvo malo govana da se najedes...

aha bas

pre 12 godina

u prehrambenoj industriji ce biti posla??!!
ta industrija poslednje 22 godine samo otpusta radnike. trenutno nije se moguce zaposliti u njoj nikako, osim preko debele veze. niko od mojih kolega prehrambenih tehnologa nema posao. svi kao ekipa visimo u redu u birou.

Mauro

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu".

Naravno da se moze naci osoba koja dobro poznaje odredjeni programski jezik i u njemu radi svakodnevno. Isto vazi i za dizajn. Jedino sto takvu osobu treba adekvatno platiti i tu nastaje problem. Kao sto bilo ko od nas ne moze da kupi nov Audi za 1000e, tako isto strucnjak u svojoj oblasti ne moze da se nadje za platu od 300e.

Dexter

pre 12 godina

Da nasi ljudi ne bi odlazili u svet, treba da svet dovedemo kod nas, tako da su ova zanimanja sasvim ostvariva u sledecih 5-6 godina.

Bobi

pre 12 godina

Ne postoji zemlja koja se više upinje da sruši svaku pozitivnu inicijativu ljudi koji žele da uzmu stvar u svoje ruke i da zarade.
Samo čekam dan kada će i nama freelancerima da uvedu takse na ime toga što svež kapital unosimo u zemlju (a ne izvozimo nikakav resurs sem znanja), jer svako ko je malo bolji u svom poslu, može više zaraditi radeći sat vremena dnevno uz jutarnju kaficu, nego rmbačiti za privatnika za 300 evra (a često i mnogo manje) mesečno.
Paypal. Još uvek ne mogu da verujem da smo jedina zemlja u regionu koja to nema. Da čovek sedne i plače.
Budućnost ove zemlje (imho) je u poljoprivredi i informatici. Ali, kao što rekoh, država se svim silama upinje da nam ne krene. Povraća mi se kad pomislim šta me sve čeka da bih izvadio novu ličnu kartu i pasoš.
Nefleksibilnost je ono što najviše urušava ovu zemlju ("pravila su pravila"), gmazovi po državnim foteljama i mnogi državni službenici imaju širok vidik kao konji u uskom tunelu. Ne daj bože da ti nešto treba od države, pre će ti pomoći stranac da završiš neki posao (ili prikupiš kapital) nego rođena država.

I tako...

Icarus

pre 12 godina

@neko - Obicno ne odgovaram na komentare ali tvoj je krajnje licemeran. Vidi se da govoris napamet. Svi programeri govore tecno engleski (cak bolje i od maternjeg jezika, ja igrom slucaja govorim 3 jezika). Jel ces ti licno da mi das vizu? Papire? Stalni boravak u drugoj zemlji? Radnu dozvolu? Si IKADA pokusao da radis u zemljama EU? Kada vide da si iz Srbistana, nisi clanica EU, nemas veze sa civilizovanim svetom - traze ti milion i jedan uslov. Mozes da budes sledeci Nikola Tesla ako nemas papire mozes da se slikas. Oni koji su uspeli svaka cast, ali ja licno nisam bas zbog ovih problema a i masa mojih kolega takodje - osim onih koji imaju nekog tamo pa garantuje za njih.

neko

pre 12 godina

Idu mi na zivce ovi sto imaju Master, PhD... pa sta ste se uhvatili za Srbiju!!! Jezici pa prijave prijave ko se prvi javi caooo.... Ja imam Master strani Bachelor strani.. pa necu valjda da ostanem ovde da radim za 500 evra? Da imam i 1500 evra imao bih sve to da, ali ovde nista nije to to... Kad imam odmor dodjem malo do BG provedem se turisticki, zene, kupovine, neki lep restoran i ajmo nazad!!! Ne razumem one koji stalno kukaju i vezuju se za Srbiju... propalu malu zemlju koja kaska za razvijenim svetom jedno 100 godina... Ako verujete u sebe... Mnogi se k... a ne znaju ni normalan CV i Cover Letter da napisu na engleskom... Nije DRZAVA zaduzena da nam nadje posao... diploma je samo ulazna karta mora jos mnooogo da se uci radi u svakom smislu da se napreduje...Znam ima onih koji su hteli nisu mogli pa zavrsavali ko zna koje fakultete da imaju nesto... Ja kad kazem jednom mom drugu dobro imas prava, a engleski da polozis pa onda negde na zapadu strava MAster za Law a on kao tele i kao nema nista od toga :) sve vam je jasno, nema borbe, nema inicijative, nema visokoh ciljeva a svako sve hoce... treba da se cuva zdravlje i da se radi na pravim stvarima, a to nije ekologija u KG Nisu (zato sto ovo nije Danska, Norveska, itd)pa da postoje super instituti... IT InziNjeri Finansije I JEZICI!!!!!!!!!!

Sveta

pre 12 godina

Evo moj primer, zavrsio elektrotehniku i pre pola godine se prekvalifikovao za sigurno radno mesto. Gledam u karte, proricem buducnost i skidam povoljno uroke. Pre nisam imao ni 100 dindzi u dzepu a danas imam poveci krug stalnih musterija i najmanje 100 evra dnevnog prihoda. Sta drugi misle meni je svejedno, bitno je da se radi. Auto sam kupio a ove godine cu i stan.

dobar programer

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

Možete ih naći ali:

- plata nek bude oko 1k evra
- 40h radno vreme nedeljno
- prekovremeni se plaća

Ako vam fali programera, vrlo prosto, 500 evra, za početak i par meseci strpljenja za novopečene programere i ne očekujte da vam odmah dođe neko ko će za siću da zna sve što vam treba.

vlada0166

pre 12 godina

Prodavac magle - politicar , najperspektivnije zanimanje , a izmedju ostalog nije ti potrebna ni nikakva skolska sprema , sta mozete vise da pozelite :))

VIPVienna

pre 12 godina

@Kimi
Bravo, prijatelju, upravo to..Srbija nam nikada siromasnija, a
opet svi bi 'leba bez motike' .Skolovani ljudi svih profila su uvek potrebni, ali ne mogu svi biti menadzeri, pa usluzne delatnosti, pa raznorazni 'PR-ovi' i sl mora neko i da proizvodi i radi.A to sto neko komentarise da za zidare i sl ne treba skola su nebuloze.S obzirom da zivim na zapadu, prvo sto sam primetio kad sam ovde dosao je to da nijedna ozbiljnija firma ne prima radnike bez zavrsene skole i dooobre prakse pa makar bio on zidar, armirac, bravar...Svako snosi odgovornost za svoj posao.

Maja

pre 12 godina

Nema dobrih programera? Nema, pa neće niko da radi za 300 evra nešto što se u belom svetu plaća i po 2-3 hiljade evra. Možda smo i mi mladi krivi, kad se ne uspe iz prvog/drugog puta svi beže u inostranstvo, bar ko može. Ostali se pretvaraju u mrcine, spavaju do 12, sede do 5-6 ujutru, nezainteresovani za život. Možda da imamo više energije i ambicija, ne bismo bili ovde gde jesmo. Šteta je što smo mrcine, na sto studenata, jedan je motivisan da se izbori za sebe i zato uči, ne provlači se. Najlakše je svaliti krivicu na drugog, možda kad bismo više gledali sebe, a ne to kakva nam je država, možda ali samo možda bismo negde i stigli. Ovako, vučemo se na dno dna, i to svesno. Sami biramo, niko nam nije kriv.

humordzija uz jutarnju kafu

pre 12 godina

Sudeci po tekstu i okolnostima nesto mi se cini da se trenunto najvise ljudi zaposljava kao "predizborni naivac" na odredjeno vreme (do izbora). Neophodne kvalifikacije: verovanje u sadrzaj ovog clanka i slicne bajke :)

Sve i da hocemo i mozemo, a niti hocemo niti mozemo, nemamo akademske kapacitete da iskolujemo hi-tech industriju, nasa akademija jednostavno nije tako ustrojena da generise vise od 4-5% visoko skolovanih (naspram 30-50% na zapadu). To je samo vrh gausove krive i zestoko neiskoriscavanje intelektualnog kapaciteta koje gornja polovina gausove krive apsoltno poseduje. Medjutm, akademija ce u Srbiji izvrdati svaki pokusaj reforme da se to promeni krijuci se iza svoje autonomije i oni koji su vec dosli do diploma ce uciniti sve da sprece druge i odrze svoj finanijski, uticajni i elitni status. Treba samo pogledati nasta lici uvodjenje "bolonje" u Srbiji pa da sve bude jasno.

Zato mi je zao kad vidim kako se ljudima mazu oci jer danas, a tako ce biti i narednih godina i decenija, jedina perspektiva naseg coveka je plata na drzavnim jaslama za koju skolovanje nije kvalifikacija ili manuelno dirincenje za sitne pare.

vlada

pre 12 godina

"Finansijska analiza, finansijsko posredovanje, poslovno savetovanje"


ako smem da primetim - izem ti ja tu državu gde su ovo najtraženija zanimanja! A kod nas svaka druga šuša se bavi konsaltingom, više imamo konsultanata nego ljudi kojim ti konsultanti trebaju!!!

realno

pre 12 godina

Čekači u redovima, popovi, radnici na crno svih struka i naravno političari svih nivoa spremni da zaposle svoju porodicu i održavaju lažnu srednju klasu. To su zanimanja budućnosti.

GS

pre 12 godina

ja mislim da ce to da bude jahac na motici i sva pomocna zanimanja. vredno svakoga jutra cekace se "majmunara" da ih povede na njive sirom nase lepe zemlje.

p.s. Naravno te njive su u vlasnistvu stranaca

Analitičar

pre 12 godina

Neka zanimanja da, a neka nabrojana su neprimenjiva u ovoj današnjoj Srbiji. Studija, ako tako mogu da je nazovem uradjena je, a da se ne sagleda stanje celokupne privredne aktivnosti u Srbiji. Srbija treba da se razvija prema resursima koje imamo, a samim tim i zanimanja koja će pratiti te privredne tokove.

abc

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

A zna li Milance koliko kosta dobar programer?! Ima dobrih programera samo rade za one koji su spremni da plate ...

kimi

pre 12 godina

E dragi moji...
Pa kad ljudi koji rade na gradjevini ne budu morali da rintaju po ceo dan..san sunci ,kisi..i kad im plata bude adekvatna s obzirom da svaki dan rizikuju svoj zivot e onda mozda i bude buducnosti za njih..a ovako tesko..
A najbolje bi bilo da svi budemo neki menadzeri ITovci direktori..samo me zanima sta cemo onda jesti..u kojim zgradama cemo raditi..
Vidim da je neko spomenu sta ce skola nekom za slaganje cigli..hehe nadam se da ne zivis u takvoj kuci/zgradi koju je radio neko koji radi posao za koji ne treba skola.

ps nisam ja gradjevinac da se razumemo,nego mi je samo muka od ovih fensi poslova

V

pre 12 godina

To samo u ovoj drzavi ekolozi mogu da budu trazeniji od inzenjera u buducnosti... Sta ce vam ekolozi, menadzeri i ostali, kad vam ni i od industrije ne ostane...

daba

pre 12 godina

zemlja prilika i buducnosti nema sta... to je to, nasi ljudi navikli da tesko zive pa sad svi pale u nemacku, australiju i sl. da slucajno ne procvetaju u srbiji!

Cika programer

pre 12 godina

Srbija bi mogla komotno da se ugleda na Estoniju. Jednostavno su informatiku proglasili za religiju i decu od malih nogu uce kako je informatika na prvom mestu a onda sve ostalo. I tako Estonci napravise i prodadose Skype Microsoft-u za 8 milijardi dolara. Eh koliko Srbija sljive i krompira treba da izveze za tih 8 milijardi!!?? Firmama je tesko da nadju dobrog programera, i to je tacno. Malo je onih koji ostanu u Srbiji jer dobar programer moze uz manje ili vise muke da nadje dobar posao na zapadu. Strasno je koliko nasih programera ima u USA, Kanadi, UK, Nemackoj, Holandiji, Svajcarskoj, Austriji, Ceskoj, Poljskoj, itd itd. Ni sam nisam mogao da verujem gde smo se sve rasuli! Takodje imao sam prilike da se informisem o IT-u u Estoniji, pa to je strasno. USA, Nemacka i Svajcarska mogu samo da sanjaju o tom nivou IT razvijenosti. Pa tamo je sve na SMS! Dete kad se rodi u porodilistu informacioni sistem porodilista automatski generise sve dokumente o detetu i to sa automatski salje na adresu roditelja. Kod nas se ceka u redu pred salter da bi se izvadila dokumenta. Buducnost je u IT-u. Kad moze Estonija sto ne bi mogla i Srbija?

LJUBICA

pre 12 godina

Ako ova vlast ostane jos cetiri godine zanimanje buducnosti je biti politicar i samo politicar i nista drugo. Naravno vladajuce garniture kao sto je i sada.

Icarus

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu " - ???? Svi hocete extra strucnjake za 300 eura platu! Ja sam imao nesrecu da radim jedno vreme kao programer za 400 eura ( kao malo vise). Radio sam sve zivo, i dobar sam u svom poslu (tako bar sef kaze). Radio sam 2 godine tako! O povecanju plate ni govora! Ko je lud da sa Master studijama, u teskom poslu radi ispod 1000 eura ???? Sada radim u drzavnom sektoru, gde se cak malo bolje placa a ne radim ni 15% od onoga sto sam radio kao kod privatnika. Napisem neki program sa vremena na vreme, jednostavan naravno i to je to. Dajte normalne plate i imacete strucnjake. Dokle god su plate kao u Mozanbiku, dokle nece biti ni dobrih strucnjaka.

Rasa

pre 12 godina

Kada nestane struje nestane i bavljenje tim pozeljnim profesijama!?? Zato je to prividno i dosta rizicno a samim tim i neizvesno.
Suprotno od napisanog buducnost ima izvesnost za odgajivace svinja i goveda,povrtare,ratare,vojnike,mehanicare i zanatlije svih vrsta.
Nijedna civilizacija nije se urusila za jedan dan vec se suprotno trendu rasta postepeno vracala na prvobitne i moguce drustvene poslove. Od visokog standarda do krcanja creva od gladi deli samo nekoliko casova.

Kontraš

pre 12 godina

Partijski poslušnici svih profila, predradnici, poslovođe, inženjeri i menadžeri iz oblasti balvanizacije, advokati i naravno sveštenici (svih konfesija).

Marko

pre 12 godina

"Ove školske godine samo 39 učenika školuje se za zidara, tesara ili armirača."

Ajde ne izmisljajte. Ako nekome treba skola da bi naucio da poredja cigle, onda stvarno... Kao upisano samo 39 ucenika u zidarsko-armiracku skolu, a zanimanja koja ce biti trazena su programeri, konsultanti, estetska hirurgija..., a nije nikom palo na pamet da je to jos jedna od onih uzaludnih skola koja pohadjaju deca koja ne znaju sta ce sa sobom.

I gde ste nasli ovog 'menadzera bezbednosti'???

duja

pre 12 godina

Studija je losa.Kako ce ekolog da promeni zagadjenja.On moze samo da zakljuci.Masinski inzenjeri svih profila moraju biti najtrazeniji,ako mislimo da povecamo BDP.

Dragan

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu "

To je zato sto su najbolji programeri u Nisu.

Banana drzava

pre 12 godina

Face book, veliki brat, farma itd. Moze i volontiranje sto nko da radi kad roditelji mogu da ga izdrzavaju, e jadna zemljo dokle si dogurala.

Kontraš

pre 12 godina

Partijski poslušnici svih profila, predradnici, poslovođe, inženjeri i menadžeri iz oblasti balvanizacije, advokati i naravno sveštenici (svih konfesija).

abc

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

A zna li Milance koliko kosta dobar programer?! Ima dobrih programera samo rade za one koji su spremni da plate ...

Cika programer

pre 12 godina

Srbija bi mogla komotno da se ugleda na Estoniju. Jednostavno su informatiku proglasili za religiju i decu od malih nogu uce kako je informatika na prvom mestu a onda sve ostalo. I tako Estonci napravise i prodadose Skype Microsoft-u za 8 milijardi dolara. Eh koliko Srbija sljive i krompira treba da izveze za tih 8 milijardi!!?? Firmama je tesko da nadju dobrog programera, i to je tacno. Malo je onih koji ostanu u Srbiji jer dobar programer moze uz manje ili vise muke da nadje dobar posao na zapadu. Strasno je koliko nasih programera ima u USA, Kanadi, UK, Nemackoj, Holandiji, Svajcarskoj, Austriji, Ceskoj, Poljskoj, itd itd. Ni sam nisam mogao da verujem gde smo se sve rasuli! Takodje imao sam prilike da se informisem o IT-u u Estoniji, pa to je strasno. USA, Nemacka i Svajcarska mogu samo da sanjaju o tom nivou IT razvijenosti. Pa tamo je sve na SMS! Dete kad se rodi u porodilistu informacioni sistem porodilista automatski generise sve dokumente o detetu i to sa automatski salje na adresu roditelja. Kod nas se ceka u redu pred salter da bi se izvadila dokumenta. Buducnost je u IT-u. Kad moze Estonija sto ne bi mogla i Srbija?

Icarus

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu " - ???? Svi hocete extra strucnjake za 300 eura platu! Ja sam imao nesrecu da radim jedno vreme kao programer za 400 eura ( kao malo vise). Radio sam sve zivo, i dobar sam u svom poslu (tako bar sef kaze). Radio sam 2 godine tako! O povecanju plate ni govora! Ko je lud da sa Master studijama, u teskom poslu radi ispod 1000 eura ???? Sada radim u drzavnom sektoru, gde se cak malo bolje placa a ne radim ni 15% od onoga sto sam radio kao kod privatnika. Napisem neki program sa vremena na vreme, jednostavan naravno i to je to. Dajte normalne plate i imacete strucnjake. Dokle god su plate kao u Mozanbiku, dokle nece biti ni dobrih strucnjaka.

dobar programer

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

Možete ih naći ali:

- plata nek bude oko 1k evra
- 40h radno vreme nedeljno
- prekovremeni se plaća

Ako vam fali programera, vrlo prosto, 500 evra, za početak i par meseci strpljenja za novopečene programere i ne očekujte da vam odmah dođe neko ko će za siću da zna sve što vam treba.

duja

pre 12 godina

Studija je losa.Kako ce ekolog da promeni zagadjenja.On moze samo da zakljuci.Masinski inzenjeri svih profila moraju biti najtrazeniji,ako mislimo da povecamo BDP.

Marko

pre 12 godina

"Ove školske godine samo 39 učenika školuje se za zidara, tesara ili armirača."

Ajde ne izmisljajte. Ako nekome treba skola da bi naucio da poredja cigle, onda stvarno... Kao upisano samo 39 ucenika u zidarsko-armiracku skolu, a zanimanja koja ce biti trazena su programeri, konsultanti, estetska hirurgija..., a nije nikom palo na pamet da je to jos jedna od onih uzaludnih skola koja pohadjaju deca koja ne znaju sta ce sa sobom.

I gde ste nasli ovog 'menadzera bezbednosti'???

Sveta

pre 12 godina

Evo moj primer, zavrsio elektrotehniku i pre pola godine se prekvalifikovao za sigurno radno mesto. Gledam u karte, proricem buducnost i skidam povoljno uroke. Pre nisam imao ni 100 dindzi u dzepu a danas imam poveci krug stalnih musterija i najmanje 100 evra dnevnog prihoda. Sta drugi misle meni je svejedno, bitno je da se radi. Auto sam kupio a ove godine cu i stan.

Banana drzava

pre 12 godina

Face book, veliki brat, farma itd. Moze i volontiranje sto nko da radi kad roditelji mogu da ga izdrzavaju, e jadna zemljo dokle si dogurala.

V

pre 12 godina

To samo u ovoj drzavi ekolozi mogu da budu trazeniji od inzenjera u buducnosti... Sta ce vam ekolozi, menadzeri i ostali, kad vam ni i od industrije ne ostane...

realno

pre 12 godina

Čekači u redovima, popovi, radnici na crno svih struka i naravno političari svih nivoa spremni da zaposle svoju porodicu i održavaju lažnu srednju klasu. To su zanimanja budućnosti.

Maja

pre 12 godina

Nema dobrih programera? Nema, pa neće niko da radi za 300 evra nešto što se u belom svetu plaća i po 2-3 hiljade evra. Možda smo i mi mladi krivi, kad se ne uspe iz prvog/drugog puta svi beže u inostranstvo, bar ko može. Ostali se pretvaraju u mrcine, spavaju do 12, sede do 5-6 ujutru, nezainteresovani za život. Možda da imamo više energije i ambicija, ne bismo bili ovde gde jesmo. Šteta je što smo mrcine, na sto studenata, jedan je motivisan da se izbori za sebe i zato uči, ne provlači se. Najlakše je svaliti krivicu na drugog, možda kad bismo više gledali sebe, a ne to kakva nam je država, možda ali samo možda bismo negde i stigli. Ovako, vučemo se na dno dna, i to svesno. Sami biramo, niko nam nije kriv.

Icarus

pre 12 godina

@neko - Obicno ne odgovaram na komentare ali tvoj je krajnje licemeran. Vidi se da govoris napamet. Svi programeri govore tecno engleski (cak bolje i od maternjeg jezika, ja igrom slucaja govorim 3 jezika). Jel ces ti licno da mi das vizu? Papire? Stalni boravak u drugoj zemlji? Radnu dozvolu? Si IKADA pokusao da radis u zemljama EU? Kada vide da si iz Srbistana, nisi clanica EU, nemas veze sa civilizovanim svetom - traze ti milion i jedan uslov. Mozes da budes sledeci Nikola Tesla ako nemas papire mozes da se slikas. Oni koji su uspeli svaka cast, ali ja licno nisam bas zbog ovih problema a i masa mojih kolega takodje - osim onih koji imaju nekog tamo pa garantuje za njih.

Aha

pre 12 godina

Takodje imao sam prilike da se informisem o IT-u u Estoniji, pa to je strasno. USA, Nemacka i Svajcarska mogu samo da sanjaju o tom nivou IT razvijenosti. Pa tamo je sve na SMS! Dete kad se rodi u porodilistu informacioni sistem porodilista automatski generise sve dokumente o detetu i to sa automatski salje na adresu roditelja. Kod nas se ceka u redu pred salter da bi se izvadila dokumenta. Buducnost je u IT-u. Kad moze Estonija sto ne bi mogla i Srbija?
(Cika programer, 16. januar 2012 11:44)

Zato sto bi tako ostalo dosta salterusa bez posla, a to ne odgovora birokratiji, prosto!

Dragan

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu "

To je zato sto su najbolji programeri u Nisu.

vlada

pre 12 godina

"Finansijska analiza, finansijsko posredovanje, poslovno savetovanje"


ako smem da primetim - izem ti ja tu državu gde su ovo najtraženija zanimanja! A kod nas svaka druga šuša se bavi konsaltingom, više imamo konsultanata nego ljudi kojim ti konsultanti trebaju!!!

Aleksandar

pre 12 godina

"IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

Hteo si reći, nemoguće je naći dobrog programera, a da ga platiš za šaku pirinča?

kimi

pre 12 godina

E dragi moji...
Pa kad ljudi koji rade na gradjevini ne budu morali da rintaju po ceo dan..san sunci ,kisi..i kad im plata bude adekvatna s obzirom da svaki dan rizikuju svoj zivot e onda mozda i bude buducnosti za njih..a ovako tesko..
A najbolje bi bilo da svi budemo neki menadzeri ITovci direktori..samo me zanima sta cemo onda jesti..u kojim zgradama cemo raditi..
Vidim da je neko spomenu sta ce skola nekom za slaganje cigli..hehe nadam se da ne zivis u takvoj kuci/zgradi koju je radio neko koji radi posao za koji ne treba skola.

ps nisam ja gradjevinac da se razumemo,nego mi je samo muka od ovih fensi poslova

vlada0166

pre 12 godina

Prodavac magle - politicar , najperspektivnije zanimanje , a izmedju ostalog nije ti potrebna ni nikakva skolska sprema , sta mozete vise da pozelite :))

Mika

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"
To je zato sto bi on da nadje ultra sposobnog programera koji sve ume da napravi a da je ultra nesposoban da trazi iole vecu platu...

LJUBICA

pre 12 godina

Ako ova vlast ostane jos cetiri godine zanimanje buducnosti je biti politicar i samo politicar i nista drugo. Naravno vladajuce garniture kao sto je i sada.

humordzija uz jutarnju kafu

pre 12 godina

Sudeci po tekstu i okolnostima nesto mi se cini da se trenunto najvise ljudi zaposljava kao "predizborni naivac" na odredjeno vreme (do izbora). Neophodne kvalifikacije: verovanje u sadrzaj ovog clanka i slicne bajke :)

Sve i da hocemo i mozemo, a niti hocemo niti mozemo, nemamo akademske kapacitete da iskolujemo hi-tech industriju, nasa akademija jednostavno nije tako ustrojena da generise vise od 4-5% visoko skolovanih (naspram 30-50% na zapadu). To je samo vrh gausove krive i zestoko neiskoriscavanje intelektualnog kapaciteta koje gornja polovina gausove krive apsoltno poseduje. Medjutm, akademija ce u Srbiji izvrdati svaki pokusaj reforme da se to promeni krijuci se iza svoje autonomije i oni koji su vec dosli do diploma ce uciniti sve da sprece druge i odrze svoj finanijski, uticajni i elitni status. Treba samo pogledati nasta lici uvodjenje "bolonje" u Srbiji pa da sve bude jasno.

Zato mi je zao kad vidim kako se ljudima mazu oci jer danas, a tako ce biti i narednih godina i decenija, jedina perspektiva naseg coveka je plata na drzavnim jaslama za koju skolovanje nije kvalifikacija ili manuelno dirincenje za sitne pare.

neko

pre 12 godina

Idu mi na zivce ovi sto imaju Master, PhD... pa sta ste se uhvatili za Srbiju!!! Jezici pa prijave prijave ko se prvi javi caooo.... Ja imam Master strani Bachelor strani.. pa necu valjda da ostanem ovde da radim za 500 evra? Da imam i 1500 evra imao bih sve to da, ali ovde nista nije to to... Kad imam odmor dodjem malo do BG provedem se turisticki, zene, kupovine, neki lep restoran i ajmo nazad!!! Ne razumem one koji stalno kukaju i vezuju se za Srbiju... propalu malu zemlju koja kaska za razvijenim svetom jedno 100 godina... Ako verujete u sebe... Mnogi se k... a ne znaju ni normalan CV i Cover Letter da napisu na engleskom... Nije DRZAVA zaduzena da nam nadje posao... diploma je samo ulazna karta mora jos mnooogo da se uci radi u svakom smislu da se napreduje...Znam ima onih koji su hteli nisu mogli pa zavrsavali ko zna koje fakultete da imaju nesto... Ja kad kazem jednom mom drugu dobro imas prava, a engleski da polozis pa onda negde na zapadu strava MAster za Law a on kao tele i kao nema nista od toga :) sve vam je jasno, nema borbe, nema inicijative, nema visokoh ciljeva a svako sve hoce... treba da se cuva zdravlje i da se radi na pravim stvarima, a to nije ekologija u KG Nisu (zato sto ovo nije Danska, Norveska, itd)pa da postoje super instituti... IT InziNjeri Finansije I JEZICI!!!!!!!!!!

VIPVienna

pre 12 godina

@Kimi
Bravo, prijatelju, upravo to..Srbija nam nikada siromasnija, a
opet svi bi 'leba bez motike' .Skolovani ljudi svih profila su uvek potrebni, ali ne mogu svi biti menadzeri, pa usluzne delatnosti, pa raznorazni 'PR-ovi' i sl mora neko i da proizvodi i radi.A to sto neko komentarise da za zidare i sl ne treba skola su nebuloze.S obzirom da zivim na zapadu, prvo sto sam primetio kad sam ovde dosao je to da nijedna ozbiljnija firma ne prima radnike bez zavrsene skole i dooobre prakse pa makar bio on zidar, armirac, bravar...Svako snosi odgovornost za svoj posao.

Troml

pre 12 godina

Koja su srpska zanimanja budućnosti?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jednostavno, sakupljanje šumskih plodova
i izdanaka, sakupljanje kestena i žira,
nadalje, sakupljanje malina, kupina, jagoda,
ogrozda i ostalog bobičastog voća, te pobiranje
buča, lubenica i dinja.
Branje trešanja i šljiva te sušenje koštica
i peteljki dotičnoh voća, zlu ne trebalo.
Zgrtanje suhe trave i suharaka, u svrhu
robne razmjene sa komšijama.

GS

pre 12 godina

ja mislim da ce to da bude jahac na motici i sva pomocna zanimanja. vredno svakoga jutra cekace se "majmunara" da ih povede na njive sirom nase lepe zemlje.

p.s. Naravno te njive su u vlasnistvu stranaca

Bobi

pre 12 godina

Ne postoji zemlja koja se više upinje da sruši svaku pozitivnu inicijativu ljudi koji žele da uzmu stvar u svoje ruke i da zarade.
Samo čekam dan kada će i nama freelancerima da uvedu takse na ime toga što svež kapital unosimo u zemlju (a ne izvozimo nikakav resurs sem znanja), jer svako ko je malo bolji u svom poslu, može više zaraditi radeći sat vremena dnevno uz jutarnju kaficu, nego rmbačiti za privatnika za 300 evra (a često i mnogo manje) mesečno.
Paypal. Još uvek ne mogu da verujem da smo jedina zemlja u regionu koja to nema. Da čovek sedne i plače.
Budućnost ove zemlje (imho) je u poljoprivredi i informatici. Ali, kao što rekoh, država se svim silama upinje da nam ne krene. Povraća mi se kad pomislim šta me sve čeka da bih izvadio novu ličnu kartu i pasoš.
Nefleksibilnost je ono što najviše urušava ovu zemlju ("pravila su pravila"), gmazovi po državnim foteljama i mnogi državni službenici imaju širok vidik kao konji u uskom tunelu. Ne daj bože da ti nešto treba od države, pre će ti pomoći stranac da završiš neki posao (ili prikupiš kapital) nego rođena država.

I tako...

erazmo beogradski

pre 12 godina

E kad se sad nisam shlogirao...Fizikohemichari vec 20 godina izuzetno teshko dolaze do posla u Srbiji. Jedino nauchni instituti i instituti za onkologiju imaju potrebe za nama, a to je veoma malo raspolozivih radnih mesta. U shkolama nam nije dozvoljeno da radimo, privreda ne postoji, te se vecina diplomaca odluchuje na odlazak u inostranstvo, gde josh uvek postoje razvojni instituti i slichno....

ja

pre 12 godina

fizikohemicar?! prehrambeni tehnolozi!? ekolozi?! sta pricate vi? pa ti ljudi nikome ne trebaju vec decenijama. umesto da imamo poljoprivredu, pa da se prvi zaposljavaju ljudi sa Poljoprivrednog i Tehnoloskog fakulteta, mi placamo cene hrane kao u Evropi i sve uvozimo!? MI NEMAMO PROIZVODNJU! inzenjeri NEMAJU gde da rade! masinci, tehnolozi, u zadnje vreme cujem da i gradjevinci nemaju posla... kome u Srbiji treba inzenjer? a onaj kome treba programer - nece da ga plati adekvatno, nego bi hteli da im rade za 300 evra! pa (skoro) tolika je plata u trafici!? sramota! stalno mi pricaju da se ne traze menadzeri, a koji god oglas da mi stigne, traze - menadzera za nesto. ova zemlja je pukla i mi cemo biti gladni, samo gledajte...

pamet u glavu

pre 12 godina

evo kako to izgleda: ako imate prijatelje, rodjake , bilo koga u inostranstvu. recimo u italiji. odete na kretko, otvorite devizni račun i konkurišete za mesto programera bilo gde u svetu. ali za rad od kuće. vi ste za njih italijan, plaćaju vam na italijanski račun. vi radite kod kuće, sve šaljete emailom. ako ste sposobni, ne morate ići nigde van zemlje, osim kao turista. živite ovde. plata je od 1000 do 10000 evra što zavisi od posla. porez plaćate u zemlji rada. sve skoro legalno osim računa napolju. ali ako svi političari imaju strane račune može i običan narod...

Rasa

pre 12 godina

Kada nestane struje nestane i bavljenje tim pozeljnim profesijama!?? Zato je to prividno i dosta rizicno a samim tim i neizvesno.
Suprotno od napisanog buducnost ima izvesnost za odgajivace svinja i goveda,povrtare,ratare,vojnike,mehanicare i zanatlije svih vrsta.
Nijedna civilizacija nije se urusila za jedan dan vec se suprotno trendu rasta postepeno vracala na prvobitne i moguce drustvene poslove. Od visokog standarda do krcanja creva od gladi deli samo nekoliko casova.

Pera Detlić

pre 12 godina

Zaboravili ste ona koja ćemo sigurno raditi: berač pamuka, rudar, radnik na proizvodnoj traci Fiata, nosač, čistač ulice, demonter mina, tester lekova i opojnih droga...
Ovoj državi odavno ne trebaju obrazovani i pismeni, i svaka državna akcija ide u pravcu smanjenja kvalifikovane radne snage

propas'

pre 12 godina

Super. Dakle, kao Doktor nauka o umetnostima definitivno mogu da se slikam. Bez obrazovanja, kulture i umetnosti, nece ova zemlja nikad krenuti napred. Posao nemam, a imala sam ga dok nisam "osumnjicena" da zelim porodicu.

zoxbaker

pre 12 godina

Milan Solaja je u pravu, nema dobar programer za platu od 30tak hilajda din, kao sto ni on ne bi bio direktor za manje od 300 hiljada din

paja patak

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu "

naravno da nece da rad eu Srbiji za 10x manju platu nego u inostranstvu. ko je toliko lud?

bubeto

pre 12 godina

Otimanje..Objasnio Mile protiv tranzicije u filmu Munje..
you tube-Otimanje pogledaj ko ne veruje..I ja sam u skoli bio vrlo dobar 5..

Analitičar

pre 12 godina

Neka zanimanja da, a neka nabrojana su neprimenjiva u ovoj današnjoj Srbiji. Studija, ako tako mogu da je nazovem uradjena je, a da se ne sagleda stanje celokupne privredne aktivnosti u Srbiji. Srbija treba da se razvija prema resursima koje imamo, a samim tim i zanimanja koja će pratiti te privredne tokove.

daba

pre 12 godina

zemlja prilika i buducnosti nema sta... to je to, nasi ljudi navikli da tesko zive pa sad svi pale u nemacku, australiju i sl. da slucajno ne procvetaju u srbiji!

Drndavo Zakeralo

pre 12 godina

(GS, 16. januar 2012 12:13)
Njive se već 10-tak godina ni kod nas ne obrađuju motikom...
Zato valjda služi poljoprivredna škola, da nas nauči kako najlakše i najbrže (i mnogo jeftinije)?
Vidi se da nemaš mnogo kontakta s zemljoradnjom (možda imaš neku malu bašticu).
Al neću reći da NISI u pravu, jer naša zemlja, polako, ali sigurno korača ka 18 veku :)

Stexsa

pre 12 godina

Sad ce da me mrze ali: Covece koliko bre Pro Programera u Srbiji imamo,a nikakvog pomena vrednog programa poznatog u svetu. U vasem poslu vam bar netreba neki startni kapital,samo volje i vremena,a toga imate na pretek posto necete za 300€ da radite. U IT Sektoru su Firme startovale po Garazama, Bubuljicavi Nerdovi pisali programe i osnovali Kompanije koje vrede Milione ( Fb,Skype,Jamba....) Al samo se vi ubedjujte kako ste super programeri i kako bi VI sve mogli,al krivi su DRUGI jer nece da plate. Ma more Marsh.

imigrant

pre 12 godina

@icarus sa takvim rezonovanjem nikad i neces otici...ako samo vidis prepreke a ne razmisljas o rijesenjima ..ne znam za EU, ali evo kako se to radi ovamo u USA ...upises kurs jezika ( nije skupo) dobijes studentsku vizu ( znaci usao si legalno, sto je vrlo bitno za kasniji proces) ....cim dodjes mozes da nadjes posao ilegalno ( ne naravno kao programer nego konobar, mover etc. ) za to vrijeme stekas lovu i trazis ribu koju ces da ozenis za papire, odradis to i onda lijepo bez problema nadjes posao kao programer....izgleda kao previse cimanja? pun mi je qurac likova sto kukaju ....hoces da zivis kao gospodin? pa gospodine moras prvo malo govana da se najedes...

Saša

pre 12 godina

Kao što Bora Đorđević reče pre 30 godina: pekar, lekar, apotekar, kritičar il političar. A ova priča o programerima je smešna, ima ih, ali neće da rade ono što uradi 10 Indijaca za platu jednog Indijca.

Teta inzenjer iliti morsko prase

pre 12 godina

@Sinisa, 16. januar 2012 15:13

Daj bre, ne plasi decu......Norveskoj nedostaje znacajan broj inzenjera, za ETF energeticare znam sigurno. Firme im ulaze u investicione cikluse, pronadjena je i nova nafta u Severnom moru. Plate nisu sulude, ali su neto iznosi, dakle nakon poreza veci od te sume koju si napisao, naravno zavisi od iskustva, ali ne treba se plasiti sve se nauci, fakultet je da da smernice, a inzenjer se razvija ceo zivot. Engleskim mora da se vlada. Na kraju oni koji hoce i mogu na platforme, mogu bas dobro da zarade
Zapadne zemlje nisu proizvodile dovoljan broj inzenjera, plate nisu bile konkurentne sa finansijskim sektorom, studije su teske, ljudi hoce da im je lepo, a dobar inzenjer se ne navata tek tako.
Ovo mangupiranje sa menadzerma (pa i onima za stado) kod njih se dogodilo ranije nego ova moda sa sega /mega studijama u nas. U avgustu je lik koji je na celu britanske komore privrednika rekao na BBC, da ce ukoliko nesto ne ucine (pocnu da stipendiraju studije za inzenjere i dobre montere, prave selektivnu imigraciju) kad im ode ekipa koja je sad oko 55 u penziju nece imati dovoljan broj ljudi da ih zameni. A nezaposlenih trange frange orjentacije (nemoj da se ljutite) pun London.

Za ostale sektore ne znam puno, ali znam da ovde ima dosta programera, Indusa, Pakistanaca, Rumuna, itd. Nemoj da vas plase, probaj pa nemoj uspeti (tesko se desi vrednom i hrabrom), bolje nego da nisi probao pa zazalio...Pokusajte preko head hunting firmi sa ugovorima na koju godinu (sad su na oko 1,5 godinu) dosta da se udje ne trziste, oni ti srede pocetne papire. Uzimaju doduse firmi kojoj te iznajmljuju neku proviziju. Nakone nekog period mozete pokusati sa stalnim poslom.
Dakle ne moraju papiri da se sredjuju samo na onu stvar, pogotovo ako imas malo u glavi...jedino ako neko bas ne zeli da spoji lepo i korisno :) iz perspektive jednog "bate". Ja sam ipak "seka"...
Tu je veci problem izdrzati psihom onima koji nisu bas zagrizeni i samo ih pare svrbe ili su suvise vezani za okolinu i ljude gde zive.

Kad jednom pregrizes, izdrzis poneku muku i nepravdu, karte ti se otvaraju same. Samo hrabro i srecno od mene!

Mauro

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu".

Naravno da se moze naci osoba koja dobro poznaje odredjeni programski jezik i u njemu radi svakodnevno. Isto vazi i za dizajn. Jedino sto takvu osobu treba adekvatno platiti i tu nastaje problem. Kao sto bilo ko od nas ne moze da kupi nov Audi za 1000e, tako isto strucnjak u svojoj oblasti ne moze da se nadje za platu od 300e.

darkwood

pre 12 godina

Za desetak godina negovateljica tj. negovatelj u gerontološkim centrima će biti najtraženije zanimanje gospodo. Pošto nam nacija rapidno stari gerontonegovateljice će se plaćati suvim zlatom!

Diajdzo

pre 12 godina

Trebalo bi zatvoriti sve drustvene i menadzerske fakultete. Oni nicemu ne sluze,samo pricaju i stvaraju probleme. Nista ne proizvode i ne smisljaju osim problema. Nama trebaju svi inzenjeri,lekari/zubari i tehnolozi/poljoprivrednici...i niko vise.

medjutim

pre 12 godina

Ovde nema buducnosti za naciju dok ne ukopcamo da ono sto je za Arape nafta, to je za nas nasa bogata zemlja.
Kad smo tako funkcionisali, u skaldu sa tim bogatstvom imali smo i porast stanovnika i jaku kulturu, tradiciju, rusili smo carstva i cim nas je toga bila sramota baceni smo na ova kolena na kojima smo sad.

Sinisa

pre 12 godina

Ajde da repliciram i ja malo.
Pa nije bas sve bajno i sjajno i na zapadu.
Prvo ako si i srecan da zavrsis papirologiju dobijes radnu dozvolu i papire, opet si u corsokaku jer opet ti i nemas toliko prakse pa ce ti plata biti nekih 2 do 3 hiljade dolara.
Ajde odmah oduzmi 33%(Amerika) do 40%(Norveska cini mi se nisam siguran) svoje plate samo na ime federalne takse, pa onda drzavna taksa, pa jos ako si samac tu placas kompletnu rentu struju telefon internet TV, pa odeca obuca a bogami nesto mora da se i pojede.
Treba lepo jedno 45 godina da se sipci minimum dok se nedodje do neke pristojnije plate (TJ dok se ne nauci nesto pa da mozes i druge kompanije da gledas).
Hebi ga ja sam prosao lose ali sad posle svih ovih godina bijem lovu samo tako.
A sitan savet i za sve moje zemljake."Dobro pazite kod koga idete u inostranstvo jer se prijateljstva lome preko noci".

pojma nemamo

pre 12 godina

Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu
------------------------------------------------------------------
Zapamtite dobru ovu rečenicu!
Deficit dobrih programera je odraz sposobnosti i obrazovanja kadrova jedne nacije!
Za devojke neću ni da komentarišem,nemaju pojma sa IT,ali naši muškarci koji se toliko duvaju,mi ovo mi ono,nek se sad uvere, ko smo i šta smo na polju tehnologije i programiranja.I zašto imamo najgore hakere u Evropi npr.

To jadno i bedno malo, što imamo stručnjaka je otišlo iz Srbije.

van pameti

pre 12 godina

Tako je.Svi da budu analiticari i menadzeri.
Misli li neko u ovoj zemlji da radi nesto ozbiljno?Da nesto napravi?Proizvede?
Znate ono "novostvorena vrednost" i te stvari?

aha bas

pre 12 godina

u prehrambenoj industriji ce biti posla??!!
ta industrija poslednje 22 godine samo otpusta radnike. trenutno nije se moguce zaposliti u njoj nikako, osim preko debele veze. niko od mojih kolega prehrambenih tehnologa nema posao. svi kao ekipa visimo u redu u birou.

Nenad

pre 12 godina

Jednostavno nije tacno da ima toliko fakultetski obrazovanih a nezaposlenih osim ako u nezaposlene racunate i megatrendovce i slicne njima

Deki

pre 12 godina

U kojim oblastima u Srbiji bi mogao da se primeni IT?
1. Kao u Estoniji redukcija administracije i olaksavanje procedura. To bi svakako gradjanima olaksalo zivot ali bi 2/3 administracije ostalo bez posla.
2. Upotreba sofisticiranoh IT sistema u industriji i uslugama. To bi moralo da pretpostavi da u Srbiji postoji industrija koja je spremna da plati razvoj sw iz domace pameti, a ne primeni neko drugo gotovo resenje (ako ga ima).
3. Outsourcing za strane klijente. To je posao u kome mogu da uspeju ljudi koji imaju dobre kontakte u inostranstvu i uspeju da okupe dobar tim u Srbiji koji bi radio za njih.
Ukoliko se ide na specijalizovane sajtove gde klijenti traze izvodjace radova morate biti spremni na zestoku konkurenciju sa cele planete, a honorari nisu Bog zna sta plus je problem izgraditi nekakvu reputaciju u pocetku jer nemate gotove projekte i zadovoljne klijente.
4. Izrada softvera ili igara za masovno trziste (strano). Dobro zvuci ali ja nisam cuo da to ovde neko radi,verovatno ne mozemo da se nosimo sa velikim igracima.

swedroid

pre 12 godina

imam drugara Sveda, Norvezani nemaju njegovu struku, te je on sklopio ugovor po potrebi sa svim kompanijama koje imaju busotine. Naime, podvodni varilac je. Kad im zatreba salju helikopter za Svedsku po njega, ako je na odmoru negde, avion. Placaju ga : 9.000€ po intervenciji. U proseku zadnjih godina ima oko 10-ak intervencija godisnje (po par sati) dok ostatak vremena obicno zivi po krstaricama po okeanuma. Da li je izabro dobru struku prosudite sami. Pored kursa koji jr zavrsio za 6 meseci ima napustenu gimnaziju iza sebe.

Nenad

pre 12 godina

Srbija ima ispod 10% fakultetlija i na to se kuka. A ni tih 10% ne moze da nadje posao. Zasto se ne analizira ju potrebe/traznje i koriguje postojeca situacija? Npr. u Uzicu postoji uciteljski fakultet koji svake godine upisuje oko 160 brucosa a sa tom diplomom ne mogu naci posao jer kada sam ja upisao 1. razred bilo je 7 odeljenja po 26 ucenika a sada u istoj skoli 4-5 po 20 ucenika... Pre 10 godina je primamljivo bilo upisati ekonomiju a to sada nije slucaj. Zanimljivo je su uvek u fokusu pravni, ekonomski, medicina, gradjevina, jezici... a niko ne spominje kakvu perspektivu ima masinski(njega upisuje godisnje 500 brucosa i uvek se svede na "51 bod i na budzetu si")...

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Poslovi budućnosti:
-Prodavači magle (političari)
-Presipači iz šupljeg u prazno (narod)
-Za posao cjelonoćnog zujača nakon završetka TV programa obratite se RTSu. :D

Nikola

pre 12 godina

Zanimanja buducnosti: politicari, tajkuni, bankari, menadzeri i konsultanti. Svi oni svojim radom mnogo doprinose drustvu pa je i logino da sve svo bogatstvo njima sliva.

мк

pre 12 godina

Искрено нисам знао да има оволко незапослених факултетлија.трагедија је у томе што омладина све више уписује факултете надајуђи се топлој канцеларији са компјутером а то је нереално очекивати.

Bojan

pre 12 godina

Cuj Solaju - nemoguce naci dobrog programera... Naravno da nije nemoguce, samo treba da se plati !!! Trziste diktira cenu rada, tako da ako hoce da zaposli seniora, bez 1500e na belo mislim da ne treba ni da pokusava...

Dexter

pre 12 godina

Da nasi ljudi ne bi odlazili u svet, treba da svet dovedemo kod nas, tako da su ova zanimanja sasvim ostvariva u sledecih 5-6 godina.

Milan

pre 12 godina

Ekolog, prehrambeni tehnolog? Da, da, samo ne znam gde i kad... Da bi ta zanimanja imala perspektivu, potrebna je industrija koja radi i proizvodi. Odakle znam? Imam 33 godine. Diplomirah konzervisanu na tehnologiji, bejah bez posla, magistrirah zdavstvenu bezbednost hrane, opet bez posla, otidjoh van i doktorirah ekologiju :D

sik

pre 12 godina

samo bi zamolio "strucnjake" koji obozavaju da spominju it oblast da malo prelistaju nesto i vide da u it oblasti postoji dosta specijalizovanih zanimanja koja su dosta trazena a za koje stvarno nema dovoljno strucnjaka ni u svetu a ni kod nas. biti programer ili administrator mreze i sistema su samo jedna od uvodnih zanimanja. naravno i tu zavisi o kakvom se poslu radi i sistemima.

a dodao bi samo za "genije" koje vole da lupaju da postoje i jako puno jezika u kojima se programira pa samim timi i programera. a nije isto ni sistem sa 10 racunara i veliki sistemi sa po par stotina i vise.

onaj ko zna da vam podigne sistem na racunaru i nadje neki program, jos recimo i za zlonamerne stvari, taj nije ni s od strucnjaka a kamoli h od pravog hakera.

i da dodam samo ovo neki pravi strucnjak u IT oblasti ne mora da zana da podigne sistem i nesto bezvezno prcka po kompu jer se recimo bavi softverskim inzenjerstvom, jer to vazam je skoro isto sto nastavnik matematike u skoli nema pojma nemacki i nastavnik nemackog ne zna matematiku a obojca su nastavnici u skoli, malo bezvezan primer ali razlika zna da bdue stvarno velika

vršac

pre 12 godina

GEOMETAR + URBANIZAM ...počela LEGALIZACIJA a zemljišne knjige još uvek nisu sređene ,,kaplju " devize sa svih strana provereno 100 % !!!

Zvoncica

pre 12 godina

"Finansijska analiza, finansijsko posredovanje, poslovno savetovanje"
Da, li jedino u Beogradu, mozda eventualno u Novom Sadu. U ostalim gradovima tesko je zaposliti se i kao racunovodja, a o gore navedenim zanimanjima i da ne pricam...

zaboravljeni kandidati konkursa

pre 12 godina

U Srbiji organizuju javni konkurs za Telekom i niko se ne javi posle 4 meseca sa povratnom informacijom. Neki ucesnici konkursa su razmenjivali info ali od kompanije jos nista! http://www.youth.rs/konkursi/telekom-srbija-raspisao-konkurs-za-prijem-75-saradnika-u-2011-godini

Miki

pre 12 godina

Zivim u Italiji, nemam dan radnog staza u Srbiji, obzirom da je bilo tesko imati ga a vise nikad do kraja zivota i ne zelim da imam radni dan staza u Srbiji, cak i da mi ga nude.Nego, sto se tice nekih poslova koji se traze u Italiji a koji bi mozda dali neku predstavu ljudima kako je kod drugih, to bi recimo bili zdravstveni doktori, medicinske sestre, fizioterapeuti, varioci.IT ovde nije potreban, ima ih dosta i plate su mizerne, 1200 eura prosek, sto mu dodje kao da radite u prodavnici.Vozaci kamiona najbolje prolaze, idu i do 4000 eura mesecno, ali trenutno nema potrebe za istim.

Troml

pre 12 godina

Koja su srpska zanimanja budućnosti?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nezgodno pitanje proizvodi nezgodne odgovore,
pa smo samo za Srbe ponudili atraktivna a lagana
zvanja /niže/, a na vama je da si izaberete već danas,
jer sutra je već pred vratima-

geostrategija
geoekonomija
geodemografija
politička geografija
kulturna geografija
etnografija
etnodemografija
etnonomija
etnostatistika
etnopsihologija
etnokartografija
onomatologija
antroponomija
demopolitika
istorijska demografija
politička istorija
sociologija
etimologija,
karakterologija
biometrija
eugenetika
kulturna ekonomija

neko

pre 12 godina

Idu mi na zivce ovi sto imaju Master, PhD... pa sta ste se uhvatili za Srbiju!!! Jezici pa prijave prijave ko se prvi javi caooo.... Ja imam Master strani Bachelor strani.. pa necu valjda da ostanem ovde da radim za 500 evra? Da imam i 1500 evra imao bih sve to da, ali ovde nista nije to to... Kad imam odmor dodjem malo do BG provedem se turisticki, zene, kupovine, neki lep restoran i ajmo nazad!!! Ne razumem one koji stalno kukaju i vezuju se za Srbiju... propalu malu zemlju koja kaska za razvijenim svetom jedno 100 godina... Ako verujete u sebe... Mnogi se k... a ne znaju ni normalan CV i Cover Letter da napisu na engleskom... Nije DRZAVA zaduzena da nam nadje posao... diploma je samo ulazna karta mora jos mnooogo da se uci radi u svakom smislu da se napreduje...Znam ima onih koji su hteli nisu mogli pa zavrsavali ko zna koje fakultete da imaju nesto... Ja kad kazem jednom mom drugu dobro imas prava, a engleski da polozis pa onda negde na zapadu strava MAster za Law a on kao tele i kao nema nista od toga :) sve vam je jasno, nema borbe, nema inicijative, nema visokoh ciljeva a svako sve hoce... treba da se cuva zdravlje i da se radi na pravim stvarima, a to nije ekologija u KG Nisu (zato sto ovo nije Danska, Norveska, itd)pa da postoje super instituti... IT InziNjeri Finansije I JEZICI!!!!!!!!!!

Dragan

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu "

To je zato sto su najbolji programeri u Nisu.

Marko

pre 12 godina

"Ove školske godine samo 39 učenika školuje se za zidara, tesara ili armirača."

Ajde ne izmisljajte. Ako nekome treba skola da bi naucio da poredja cigle, onda stvarno... Kao upisano samo 39 ucenika u zidarsko-armiracku skolu, a zanimanja koja ce biti trazena su programeri, konsultanti, estetska hirurgija..., a nije nikom palo na pamet da je to jos jedna od onih uzaludnih skola koja pohadjaju deca koja ne znaju sta ce sa sobom.

I gde ste nasli ovog 'menadzera bezbednosti'???

Stexsa

pre 12 godina

Sad ce da me mrze ali: Covece koliko bre Pro Programera u Srbiji imamo,a nikakvog pomena vrednog programa poznatog u svetu. U vasem poslu vam bar netreba neki startni kapital,samo volje i vremena,a toga imate na pretek posto necete za 300€ da radite. U IT Sektoru su Firme startovale po Garazama, Bubuljicavi Nerdovi pisali programe i osnovali Kompanije koje vrede Milione ( Fb,Skype,Jamba....) Al samo se vi ubedjujte kako ste super programeri i kako bi VI sve mogli,al krivi su DRUGI jer nece da plate. Ma more Marsh.

pojma nemamo

pre 12 godina

Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu
------------------------------------------------------------------
Zapamtite dobru ovu rečenicu!
Deficit dobrih programera je odraz sposobnosti i obrazovanja kadrova jedne nacije!
Za devojke neću ni da komentarišem,nemaju pojma sa IT,ali naši muškarci koji se toliko duvaju,mi ovo mi ono,nek se sad uvere, ko smo i šta smo na polju tehnologije i programiranja.I zašto imamo najgore hakere u Evropi npr.

To jadno i bedno malo, što imamo stručnjaka je otišlo iz Srbije.

Rasa

pre 12 godina

Kada nestane struje nestane i bavljenje tim pozeljnim profesijama!?? Zato je to prividno i dosta rizicno a samim tim i neizvesno.
Suprotno od napisanog buducnost ima izvesnost za odgajivace svinja i goveda,povrtare,ratare,vojnike,mehanicare i zanatlije svih vrsta.
Nijedna civilizacija nije se urusila za jedan dan vec se suprotno trendu rasta postepeno vracala na prvobitne i moguce drustvene poslove. Od visokog standarda do krcanja creva od gladi deli samo nekoliko casova.

Icarus

pre 12 godina

@neko - Obicno ne odgovaram na komentare ali tvoj je krajnje licemeran. Vidi se da govoris napamet. Svi programeri govore tecno engleski (cak bolje i od maternjeg jezika, ja igrom slucaja govorim 3 jezika). Jel ces ti licno da mi das vizu? Papire? Stalni boravak u drugoj zemlji? Radnu dozvolu? Si IKADA pokusao da radis u zemljama EU? Kada vide da si iz Srbistana, nisi clanica EU, nemas veze sa civilizovanim svetom - traze ti milion i jedan uslov. Mozes da budes sledeci Nikola Tesla ako nemas papire mozes da se slikas. Oni koji su uspeli svaka cast, ali ja licno nisam bas zbog ovih problema a i masa mojih kolega takodje - osim onih koji imaju nekog tamo pa garantuje za njih.

imigrant

pre 12 godina

@icarus sa takvim rezonovanjem nikad i neces otici...ako samo vidis prepreke a ne razmisljas o rijesenjima ..ne znam za EU, ali evo kako se to radi ovamo u USA ...upises kurs jezika ( nije skupo) dobijes studentsku vizu ( znaci usao si legalno, sto je vrlo bitno za kasniji proces) ....cim dodjes mozes da nadjes posao ilegalno ( ne naravno kao programer nego konobar, mover etc. ) za to vrijeme stekas lovu i trazis ribu koju ces da ozenis za papire, odradis to i onda lijepo bez problema nadjes posao kao programer....izgleda kao previse cimanja? pun mi je qurac likova sto kukaju ....hoces da zivis kao gospodin? pa gospodine moras prvo malo govana da se najedes...

Icarus

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu " - ???? Svi hocete extra strucnjake za 300 eura platu! Ja sam imao nesrecu da radim jedno vreme kao programer za 400 eura ( kao malo vise). Radio sam sve zivo, i dobar sam u svom poslu (tako bar sef kaze). Radio sam 2 godine tako! O povecanju plate ni govora! Ko je lud da sa Master studijama, u teskom poslu radi ispod 1000 eura ???? Sada radim u drzavnom sektoru, gde se cak malo bolje placa a ne radim ni 15% od onoga sto sam radio kao kod privatnika. Napisem neki program sa vremena na vreme, jednostavan naravno i to je to. Dajte normalne plate i imacete strucnjake. Dokle god su plate kao u Mozanbiku, dokle nece biti ni dobrih strucnjaka.

Diajdzo

pre 12 godina

Trebalo bi zatvoriti sve drustvene i menadzerske fakultete. Oni nicemu ne sluze,samo pricaju i stvaraju probleme. Nista ne proizvode i ne smisljaju osim problema. Nama trebaju svi inzenjeri,lekari/zubari i tehnolozi/poljoprivrednici...i niko vise.

duja

pre 12 godina

Studija je losa.Kako ce ekolog da promeni zagadjenja.On moze samo da zakljuci.Masinski inzenjeri svih profila moraju biti najtrazeniji,ako mislimo da povecamo BDP.

Nenad

pre 12 godina

Jednostavno nije tacno da ima toliko fakultetski obrazovanih a nezaposlenih osim ako u nezaposlene racunate i megatrendovce i slicne njima

Cika programer

pre 12 godina

Srbija bi mogla komotno da se ugleda na Estoniju. Jednostavno su informatiku proglasili za religiju i decu od malih nogu uce kako je informatika na prvom mestu a onda sve ostalo. I tako Estonci napravise i prodadose Skype Microsoft-u za 8 milijardi dolara. Eh koliko Srbija sljive i krompira treba da izveze za tih 8 milijardi!!?? Firmama je tesko da nadju dobrog programera, i to je tacno. Malo je onih koji ostanu u Srbiji jer dobar programer moze uz manje ili vise muke da nadje dobar posao na zapadu. Strasno je koliko nasih programera ima u USA, Kanadi, UK, Nemackoj, Holandiji, Svajcarskoj, Austriji, Ceskoj, Poljskoj, itd itd. Ni sam nisam mogao da verujem gde smo se sve rasuli! Takodje imao sam prilike da se informisem o IT-u u Estoniji, pa to je strasno. USA, Nemacka i Svajcarska mogu samo da sanjaju o tom nivou IT razvijenosti. Pa tamo je sve na SMS! Dete kad se rodi u porodilistu informacioni sistem porodilista automatski generise sve dokumente o detetu i to sa automatski salje na adresu roditelja. Kod nas se ceka u redu pred salter da bi se izvadila dokumenta. Buducnost je u IT-u. Kad moze Estonija sto ne bi mogla i Srbija?

Sveta

pre 12 godina

Evo moj primer, zavrsio elektrotehniku i pre pola godine se prekvalifikovao za sigurno radno mesto. Gledam u karte, proricem buducnost i skidam povoljno uroke. Pre nisam imao ni 100 dindzi u dzepu a danas imam poveci krug stalnih musterija i najmanje 100 evra dnevnog prihoda. Sta drugi misle meni je svejedno, bitno je da se radi. Auto sam kupio a ove godine cu i stan.

V

pre 12 godina

To samo u ovoj drzavi ekolozi mogu da budu trazeniji od inzenjera u buducnosti... Sta ce vam ekolozi, menadzeri i ostali, kad vam ni i od industrije ne ostane...

medjutim

pre 12 godina

Ovde nema buducnosti za naciju dok ne ukopcamo da ono sto je za Arape nafta, to je za nas nasa bogata zemlja.
Kad smo tako funkcionisali, u skaldu sa tim bogatstvom imali smo i porast stanovnika i jaku kulturu, tradiciju, rusili smo carstva i cim nas je toga bila sramota baceni smo na ova kolena na kojima smo sad.

Maja

pre 12 godina

Nema dobrih programera? Nema, pa neće niko da radi za 300 evra nešto što se u belom svetu plaća i po 2-3 hiljade evra. Možda smo i mi mladi krivi, kad se ne uspe iz prvog/drugog puta svi beže u inostranstvo, bar ko može. Ostali se pretvaraju u mrcine, spavaju do 12, sede do 5-6 ujutru, nezainteresovani za život. Možda da imamo više energije i ambicija, ne bismo bili ovde gde jesmo. Šteta je što smo mrcine, na sto studenata, jedan je motivisan da se izbori za sebe i zato uči, ne provlači se. Najlakše je svaliti krivicu na drugog, možda kad bismo više gledali sebe, a ne to kakva nam je država, možda ali samo možda bismo negde i stigli. Ovako, vučemo se na dno dna, i to svesno. Sami biramo, niko nam nije kriv.

Sinisa

pre 12 godina

Ajde da repliciram i ja malo.
Pa nije bas sve bajno i sjajno i na zapadu.
Prvo ako si i srecan da zavrsis papirologiju dobijes radnu dozvolu i papire, opet si u corsokaku jer opet ti i nemas toliko prakse pa ce ti plata biti nekih 2 do 3 hiljade dolara.
Ajde odmah oduzmi 33%(Amerika) do 40%(Norveska cini mi se nisam siguran) svoje plate samo na ime federalne takse, pa onda drzavna taksa, pa jos ako si samac tu placas kompletnu rentu struju telefon internet TV, pa odeca obuca a bogami nesto mora da se i pojede.
Treba lepo jedno 45 godina da se sipci minimum dok se nedodje do neke pristojnije plate (TJ dok se ne nauci nesto pa da mozes i druge kompanije da gledas).
Hebi ga ja sam prosao lose ali sad posle svih ovih godina bijem lovu samo tako.
A sitan savet i za sve moje zemljake."Dobro pazite kod koga idete u inostranstvo jer se prijateljstva lome preko noci".

LJUBICA

pre 12 godina

Ako ova vlast ostane jos cetiri godine zanimanje buducnosti je biti politicar i samo politicar i nista drugo. Naravno vladajuce garniture kao sto je i sada.

propas'

pre 12 godina

Super. Dakle, kao Doktor nauka o umetnostima definitivno mogu da se slikam. Bez obrazovanja, kulture i umetnosti, nece ova zemlja nikad krenuti napred. Posao nemam, a imala sam ga dok nisam "osumnjicena" da zelim porodicu.

Kontraš

pre 12 godina

Partijski poslušnici svih profila, predradnici, poslovođe, inženjeri i menadžeri iz oblasti balvanizacije, advokati i naravno sveštenici (svih konfesija).

vlada

pre 12 godina

"Finansijska analiza, finansijsko posredovanje, poslovno savetovanje"


ako smem da primetim - izem ti ja tu državu gde su ovo najtraženija zanimanja! A kod nas svaka druga šuša se bavi konsaltingom, više imamo konsultanata nego ljudi kojim ti konsultanti trebaju!!!

Saša

pre 12 godina

Kao što Bora Đorđević reče pre 30 godina: pekar, lekar, apotekar, kritičar il političar. A ova priča o programerima je smešna, ima ih, ali neće da rade ono što uradi 10 Indijaca za platu jednog Indijca.

van pameti

pre 12 godina

Tako je.Svi da budu analiticari i menadzeri.
Misli li neko u ovoj zemlji da radi nesto ozbiljno?Da nesto napravi?Proizvede?
Znate ono "novostvorena vrednost" i te stvari?

kimi

pre 12 godina

E dragi moji...
Pa kad ljudi koji rade na gradjevini ne budu morali da rintaju po ceo dan..san sunci ,kisi..i kad im plata bude adekvatna s obzirom da svaki dan rizikuju svoj zivot e onda mozda i bude buducnosti za njih..a ovako tesko..
A najbolje bi bilo da svi budemo neki menadzeri ITovci direktori..samo me zanima sta cemo onda jesti..u kojim zgradama cemo raditi..
Vidim da je neko spomenu sta ce skola nekom za slaganje cigli..hehe nadam se da ne zivis u takvoj kuci/zgradi koju je radio neko koji radi posao za koji ne treba skola.

ps nisam ja gradjevinac da se razumemo,nego mi je samo muka od ovih fensi poslova

Troml

pre 12 godina

Koja su srpska zanimanja budućnosti?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nezgodno pitanje proizvodi nezgodne odgovore,
pa smo samo za Srbe ponudili atraktivna a lagana
zvanja /niže/, a na vama je da si izaberete već danas,
jer sutra je već pred vratima-

geostrategija
geoekonomija
geodemografija
politička geografija
kulturna geografija
etnografija
etnodemografija
etnonomija
etnostatistika
etnopsihologija
etnokartografija
onomatologija
antroponomija
demopolitika
istorijska demografija
politička istorija
sociologija
etimologija,
karakterologija
biometrija
eugenetika
kulturna ekonomija

Dexter

pre 12 godina

Da nasi ljudi ne bi odlazili u svet, treba da svet dovedemo kod nas, tako da su ova zanimanja sasvim ostvariva u sledecih 5-6 godina.

Teta inzenjer iliti morsko prase

pre 12 godina

@Sinisa, 16. januar 2012 15:13

Daj bre, ne plasi decu......Norveskoj nedostaje znacajan broj inzenjera, za ETF energeticare znam sigurno. Firme im ulaze u investicione cikluse, pronadjena je i nova nafta u Severnom moru. Plate nisu sulude, ali su neto iznosi, dakle nakon poreza veci od te sume koju si napisao, naravno zavisi od iskustva, ali ne treba se plasiti sve se nauci, fakultet je da da smernice, a inzenjer se razvija ceo zivot. Engleskim mora da se vlada. Na kraju oni koji hoce i mogu na platforme, mogu bas dobro da zarade
Zapadne zemlje nisu proizvodile dovoljan broj inzenjera, plate nisu bile konkurentne sa finansijskim sektorom, studije su teske, ljudi hoce da im je lepo, a dobar inzenjer se ne navata tek tako.
Ovo mangupiranje sa menadzerma (pa i onima za stado) kod njih se dogodilo ranije nego ova moda sa sega /mega studijama u nas. U avgustu je lik koji je na celu britanske komore privrednika rekao na BBC, da ce ukoliko nesto ne ucine (pocnu da stipendiraju studije za inzenjere i dobre montere, prave selektivnu imigraciju) kad im ode ekipa koja je sad oko 55 u penziju nece imati dovoljan broj ljudi da ih zameni. A nezaposlenih trange frange orjentacije (nemoj da se ljutite) pun London.

Za ostale sektore ne znam puno, ali znam da ovde ima dosta programera, Indusa, Pakistanaca, Rumuna, itd. Nemoj da vas plase, probaj pa nemoj uspeti (tesko se desi vrednom i hrabrom), bolje nego da nisi probao pa zazalio...Pokusajte preko head hunting firmi sa ugovorima na koju godinu (sad su na oko 1,5 godinu) dosta da se udje ne trziste, oni ti srede pocetne papire. Uzimaju doduse firmi kojoj te iznajmljuju neku proviziju. Nakone nekog period mozete pokusati sa stalnim poslom.
Dakle ne moraju papiri da se sredjuju samo na onu stvar, pogotovo ako imas malo u glavi...jedino ako neko bas ne zeli da spoji lepo i korisno :) iz perspektive jednog "bate". Ja sam ipak "seka"...
Tu je veci problem izdrzati psihom onima koji nisu bas zagrizeni i samo ih pare svrbe ili su suvise vezani za okolinu i ljude gde zive.

Kad jednom pregrizes, izdrzis poneku muku i nepravdu, karte ti se otvaraju same. Samo hrabro i srecno od mene!

bubeto

pre 12 godina

Otimanje..Objasnio Mile protiv tranzicije u filmu Munje..
you tube-Otimanje pogledaj ko ne veruje..I ja sam u skoli bio vrlo dobar 5..

Miki

pre 12 godina

Zivim u Italiji, nemam dan radnog staza u Srbiji, obzirom da je bilo tesko imati ga a vise nikad do kraja zivota i ne zelim da imam radni dan staza u Srbiji, cak i da mi ga nude.Nego, sto se tice nekih poslova koji se traze u Italiji a koji bi mozda dali neku predstavu ljudima kako je kod drugih, to bi recimo bili zdravstveni doktori, medicinske sestre, fizioterapeuti, varioci.IT ovde nije potreban, ima ih dosta i plate su mizerne, 1200 eura prosek, sto mu dodje kao da radite u prodavnici.Vozaci kamiona najbolje prolaze, idu i do 4000 eura mesecno, ali trenutno nema potrebe za istim.

realno

pre 12 godina

Čekači u redovima, popovi, radnici na crno svih struka i naravno političari svih nivoa spremni da zaposle svoju porodicu i održavaju lažnu srednju klasu. To su zanimanja budućnosti.

abc

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

A zna li Milance koliko kosta dobar programer?! Ima dobrih programera samo rade za one koji su spremni da plate ...

GS

pre 12 godina

ja mislim da ce to da bude jahac na motici i sva pomocna zanimanja. vredno svakoga jutra cekace se "majmunara" da ih povede na njive sirom nase lepe zemlje.

p.s. Naravno te njive su u vlasnistvu stranaca

vlada0166

pre 12 godina

Prodavac magle - politicar , najperspektivnije zanimanje , a izmedju ostalog nije ti potrebna ni nikakva skolska sprema , sta mozete vise da pozelite :))

VIPVienna

pre 12 godina

@Kimi
Bravo, prijatelju, upravo to..Srbija nam nikada siromasnija, a
opet svi bi 'leba bez motike' .Skolovani ljudi svih profila su uvek potrebni, ali ne mogu svi biti menadzeri, pa usluzne delatnosti, pa raznorazni 'PR-ovi' i sl mora neko i da proizvodi i radi.A to sto neko komentarise da za zidare i sl ne treba skola su nebuloze.S obzirom da zivim na zapadu, prvo sto sam primetio kad sam ovde dosao je to da nijedna ozbiljnija firma ne prima radnike bez zavrsene skole i dooobre prakse pa makar bio on zidar, armirac, bravar...Svako snosi odgovornost za svoj posao.

pamet u glavu

pre 12 godina

evo kako to izgleda: ako imate prijatelje, rodjake , bilo koga u inostranstvu. recimo u italiji. odete na kretko, otvorite devizni račun i konkurišete za mesto programera bilo gde u svetu. ali za rad od kuće. vi ste za njih italijan, plaćaju vam na italijanski račun. vi radite kod kuće, sve šaljete emailom. ako ste sposobni, ne morate ići nigde van zemlje, osim kao turista. živite ovde. plata je od 1000 do 10000 evra što zavisi od posla. porez plaćate u zemlji rada. sve skoro legalno osim računa napolju. ali ako svi političari imaju strane račune može i običan narod...

paja patak

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu "

naravno da nece da rad eu Srbiji za 10x manju platu nego u inostranstvu. ko je toliko lud?

erazmo beogradski

pre 12 godina

E kad se sad nisam shlogirao...Fizikohemichari vec 20 godina izuzetno teshko dolaze do posla u Srbiji. Jedino nauchni instituti i instituti za onkologiju imaju potrebe za nama, a to je veoma malo raspolozivih radnih mesta. U shkolama nam nije dozvoljeno da radimo, privreda ne postoji, te se vecina diplomaca odluchuje na odlazak u inostranstvo, gde josh uvek postoje razvojni instituti i slichno....

мк

pre 12 godina

Искрено нисам знао да има оволко незапослених факултетлија.трагедија је у томе што омладина све више уписује факултете надајуђи се топлој канцеларији са компјутером а то је нереално очекивати.

Banana drzava

pre 12 godina

Face book, veliki brat, farma itd. Moze i volontiranje sto nko da radi kad roditelji mogu da ga izdrzavaju, e jadna zemljo dokle si dogurala.

humordzija uz jutarnju kafu

pre 12 godina

Sudeci po tekstu i okolnostima nesto mi se cini da se trenunto najvise ljudi zaposljava kao "predizborni naivac" na odredjeno vreme (do izbora). Neophodne kvalifikacije: verovanje u sadrzaj ovog clanka i slicne bajke :)

Sve i da hocemo i mozemo, a niti hocemo niti mozemo, nemamo akademske kapacitete da iskolujemo hi-tech industriju, nasa akademija jednostavno nije tako ustrojena da generise vise od 4-5% visoko skolovanih (naspram 30-50% na zapadu). To je samo vrh gausove krive i zestoko neiskoriscavanje intelektualnog kapaciteta koje gornja polovina gausove krive apsoltno poseduje. Medjutm, akademija ce u Srbiji izvrdati svaki pokusaj reforme da se to promeni krijuci se iza svoje autonomije i oni koji su vec dosli do diploma ce uciniti sve da sprece druge i odrze svoj finanijski, uticajni i elitni status. Treba samo pogledati nasta lici uvodjenje "bolonje" u Srbiji pa da sve bude jasno.

Zato mi je zao kad vidim kako se ljudima mazu oci jer danas, a tako ce biti i narednih godina i decenija, jedina perspektiva naseg coveka je plata na drzavnim jaslama za koju skolovanje nije kvalifikacija ili manuelno dirincenje za sitne pare.

Mauro

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu".

Naravno da se moze naci osoba koja dobro poznaje odredjeni programski jezik i u njemu radi svakodnevno. Isto vazi i za dizajn. Jedino sto takvu osobu treba adekvatno platiti i tu nastaje problem. Kao sto bilo ko od nas ne moze da kupi nov Audi za 1000e, tako isto strucnjak u svojoj oblasti ne moze da se nadje za platu od 300e.

zoxbaker

pre 12 godina

Milan Solaja je u pravu, nema dobar programer za platu od 30tak hilajda din, kao sto ni on ne bi bio direktor za manje od 300 hiljada din

darkwood

pre 12 godina

Za desetak godina negovateljica tj. negovatelj u gerontološkim centrima će biti najtraženije zanimanje gospodo. Pošto nam nacija rapidno stari gerontonegovateljice će se plaćati suvim zlatom!

sik

pre 12 godina

samo bi zamolio "strucnjake" koji obozavaju da spominju it oblast da malo prelistaju nesto i vide da u it oblasti postoji dosta specijalizovanih zanimanja koja su dosta trazena a za koje stvarno nema dovoljno strucnjaka ni u svetu a ni kod nas. biti programer ili administrator mreze i sistema su samo jedna od uvodnih zanimanja. naravno i tu zavisi o kakvom se poslu radi i sistemima.

a dodao bi samo za "genije" koje vole da lupaju da postoje i jako puno jezika u kojima se programira pa samim timi i programera. a nije isto ni sistem sa 10 racunara i veliki sistemi sa po par stotina i vise.

onaj ko zna da vam podigne sistem na racunaru i nadje neki program, jos recimo i za zlonamerne stvari, taj nije ni s od strucnjaka a kamoli h od pravog hakera.

i da dodam samo ovo neki pravi strucnjak u IT oblasti ne mora da zana da podigne sistem i nesto bezvezno prcka po kompu jer se recimo bavi softverskim inzenjerstvom, jer to vazam je skoro isto sto nastavnik matematike u skoli nema pojma nemacki i nastavnik nemackog ne zna matematiku a obojca su nastavnici u skoli, malo bezvezan primer ali razlika zna da bdue stvarno velika

daba

pre 12 godina

zemlja prilika i buducnosti nema sta... to je to, nasi ljudi navikli da tesko zive pa sad svi pale u nemacku, australiju i sl. da slucajno ne procvetaju u srbiji!

Bobi

pre 12 godina

Ne postoji zemlja koja se više upinje da sruši svaku pozitivnu inicijativu ljudi koji žele da uzmu stvar u svoje ruke i da zarade.
Samo čekam dan kada će i nama freelancerima da uvedu takse na ime toga što svež kapital unosimo u zemlju (a ne izvozimo nikakav resurs sem znanja), jer svako ko je malo bolji u svom poslu, može više zaraditi radeći sat vremena dnevno uz jutarnju kaficu, nego rmbačiti za privatnika za 300 evra (a često i mnogo manje) mesečno.
Paypal. Još uvek ne mogu da verujem da smo jedina zemlja u regionu koja to nema. Da čovek sedne i plače.
Budućnost ove zemlje (imho) je u poljoprivredi i informatici. Ali, kao što rekoh, država se svim silama upinje da nam ne krene. Povraća mi se kad pomislim šta me sve čeka da bih izvadio novu ličnu kartu i pasoš.
Nefleksibilnost je ono što najviše urušava ovu zemlju ("pravila su pravila"), gmazovi po državnim foteljama i mnogi državni službenici imaju širok vidik kao konji u uskom tunelu. Ne daj bože da ti nešto treba od države, pre će ti pomoći stranac da završiš neki posao (ili prikupiš kapital) nego rođena država.

I tako...

Pera Detlić

pre 12 godina

Zaboravili ste ona koja ćemo sigurno raditi: berač pamuka, rudar, radnik na proizvodnoj traci Fiata, nosač, čistač ulice, demonter mina, tester lekova i opojnih droga...
Ovoj državi odavno ne trebaju obrazovani i pismeni, i svaka državna akcija ide u pravcu smanjenja kvalifikovane radne snage

Troml

pre 12 godina

Koja su srpska zanimanja budućnosti?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jednostavno, sakupljanje šumskih plodova
i izdanaka, sakupljanje kestena i žira,
nadalje, sakupljanje malina, kupina, jagoda,
ogrozda i ostalog bobičastog voća, te pobiranje
buča, lubenica i dinja.
Branje trešanja i šljiva te sušenje koštica
i peteljki dotičnoh voća, zlu ne trebalo.
Zgrtanje suhe trave i suharaka, u svrhu
robne razmjene sa komšijama.

ja

pre 12 godina

fizikohemicar?! prehrambeni tehnolozi!? ekolozi?! sta pricate vi? pa ti ljudi nikome ne trebaju vec decenijama. umesto da imamo poljoprivredu, pa da se prvi zaposljavaju ljudi sa Poljoprivrednog i Tehnoloskog fakulteta, mi placamo cene hrane kao u Evropi i sve uvozimo!? MI NEMAMO PROIZVODNJU! inzenjeri NEMAJU gde da rade! masinci, tehnolozi, u zadnje vreme cujem da i gradjevinci nemaju posla... kome u Srbiji treba inzenjer? a onaj kome treba programer - nece da ga plati adekvatno, nego bi hteli da im rade za 300 evra! pa (skoro) tolika je plata u trafici!? sramota! stalno mi pricaju da se ne traze menadzeri, a koji god oglas da mi stigne, traze - menadzera za nesto. ova zemlja je pukla i mi cemo biti gladni, samo gledajte...

Nikola

pre 12 godina

Zanimanja buducnosti: politicari, tajkuni, bankari, menadzeri i konsultanti. Svi oni svojim radom mnogo doprinose drustvu pa je i logino da sve svo bogatstvo njima sliva.

dobar programer

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

Možete ih naći ali:

- plata nek bude oko 1k evra
- 40h radno vreme nedeljno
- prekovremeni se plaća

Ako vam fali programera, vrlo prosto, 500 evra, za početak i par meseci strpljenja za novopečene programere i ne očekujte da vam odmah dođe neko ko će za siću da zna sve što vam treba.

Drndavo Zakeralo

pre 12 godina

(GS, 16. januar 2012 12:13)
Njive se već 10-tak godina ni kod nas ne obrađuju motikom...
Zato valjda služi poljoprivredna škola, da nas nauči kako najlakše i najbrže (i mnogo jeftinije)?
Vidi se da nemaš mnogo kontakta s zemljoradnjom (možda imaš neku malu bašticu).
Al neću reći da NISI u pravu, jer naša zemlja, polako, ali sigurno korača ka 18 veku :)

Aha

pre 12 godina

Takodje imao sam prilike da se informisem o IT-u u Estoniji, pa to je strasno. USA, Nemacka i Svajcarska mogu samo da sanjaju o tom nivou IT razvijenosti. Pa tamo je sve na SMS! Dete kad se rodi u porodilistu informacioni sistem porodilista automatski generise sve dokumente o detetu i to sa automatski salje na adresu roditelja. Kod nas se ceka u redu pred salter da bi se izvadila dokumenta. Buducnost je u IT-u. Kad moze Estonija sto ne bi mogla i Srbija?
(Cika programer, 16. januar 2012 11:44)

Zato sto bi tako ostalo dosta salterusa bez posla, a to ne odgovora birokratiji, prosto!

Deki

pre 12 godina

U kojim oblastima u Srbiji bi mogao da se primeni IT?
1. Kao u Estoniji redukcija administracije i olaksavanje procedura. To bi svakako gradjanima olaksalo zivot ali bi 2/3 administracije ostalo bez posla.
2. Upotreba sofisticiranoh IT sistema u industriji i uslugama. To bi moralo da pretpostavi da u Srbiji postoji industrija koja je spremna da plati razvoj sw iz domace pameti, a ne primeni neko drugo gotovo resenje (ako ga ima).
3. Outsourcing za strane klijente. To je posao u kome mogu da uspeju ljudi koji imaju dobre kontakte u inostranstvu i uspeju da okupe dobar tim u Srbiji koji bi radio za njih.
Ukoliko se ide na specijalizovane sajtove gde klijenti traze izvodjace radova morate biti spremni na zestoku konkurenciju sa cele planete, a honorari nisu Bog zna sta plus je problem izgraditi nekakvu reputaciju u pocetku jer nemate gotove projekte i zadovoljne klijente.
4. Izrada softvera ili igara za masovno trziste (strano). Dobro zvuci ali ja nisam cuo da to ovde neko radi,verovatno ne mozemo da se nosimo sa velikim igracima.

zaboravljeni kandidati konkursa

pre 12 godina

U Srbiji organizuju javni konkurs za Telekom i niko se ne javi posle 4 meseca sa povratnom informacijom. Neki ucesnici konkursa su razmenjivali info ali od kompanije jos nista! http://www.youth.rs/konkursi/telekom-srbija-raspisao-konkurs-za-prijem-75-saradnika-u-2011-godini

Goran Matić -Split

pre 12 godina

Poslovi budućnosti:
-Prodavači magle (političari)
-Presipači iz šupljeg u prazno (narod)
-Za posao cjelonoćnog zujača nakon završetka TV programa obratite se RTSu. :D

Milan

pre 12 godina

Ekolog, prehrambeni tehnolog? Da, da, samo ne znam gde i kad... Da bi ta zanimanja imala perspektivu, potrebna je industrija koja radi i proizvodi. Odakle znam? Imam 33 godine. Diplomirah konzervisanu na tehnologiji, bejah bez posla, magistrirah zdavstvenu bezbednost hrane, opet bez posla, otidjoh van i doktorirah ekologiju :D

swedroid

pre 12 godina

imam drugara Sveda, Norvezani nemaju njegovu struku, te je on sklopio ugovor po potrebi sa svim kompanijama koje imaju busotine. Naime, podvodni varilac je. Kad im zatreba salju helikopter za Svedsku po njega, ako je na odmoru negde, avion. Placaju ga : 9.000€ po intervenciji. U proseku zadnjih godina ima oko 10-ak intervencija godisnje (po par sati) dok ostatak vremena obicno zivi po krstaricama po okeanuma. Da li je izabro dobru struku prosudite sami. Pored kursa koji jr zavrsio za 6 meseci ima napustenu gimnaziju iza sebe.

Zvoncica

pre 12 godina

"Finansijska analiza, finansijsko posredovanje, poslovno savetovanje"
Da, li jedino u Beogradu, mozda eventualno u Novom Sadu. U ostalim gradovima tesko je zaposliti se i kao racunovodja, a o gore navedenim zanimanjima i da ne pricam...

Analitičar

pre 12 godina

Neka zanimanja da, a neka nabrojana su neprimenjiva u ovoj današnjoj Srbiji. Studija, ako tako mogu da je nazovem uradjena je, a da se ne sagleda stanje celokupne privredne aktivnosti u Srbiji. Srbija treba da se razvija prema resursima koje imamo, a samim tim i zanimanja koja će pratiti te privredne tokove.

aha bas

pre 12 godina

u prehrambenoj industriji ce biti posla??!!
ta industrija poslednje 22 godine samo otpusta radnike. trenutno nije se moguce zaposliti u njoj nikako, osim preko debele veze. niko od mojih kolega prehrambenih tehnologa nema posao. svi kao ekipa visimo u redu u birou.

Aleksandar

pre 12 godina

"IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"

Hteo si reći, nemoguće je naći dobrog programera, a da ga platiš za šaku pirinča?

Mika

pre 12 godina

"Direktor vojvođanskog IKT-klastera Milan Šolaja kaže da je gotovo nemoguće naći dobrog programera, čak ni u Beogradu ili Novom Sadu"
To je zato sto bi on da nadje ultra sposobnog programera koji sve ume da napravi a da je ultra nesposoban da trazi iole vecu platu...

vršac

pre 12 godina

GEOMETAR + URBANIZAM ...počela LEGALIZACIJA a zemljišne knjige još uvek nisu sređene ,,kaplju " devize sa svih strana provereno 100 % !!!

Nenad

pre 12 godina

Srbija ima ispod 10% fakultetlija i na to se kuka. A ni tih 10% ne moze da nadje posao. Zasto se ne analizira ju potrebe/traznje i koriguje postojeca situacija? Npr. u Uzicu postoji uciteljski fakultet koji svake godine upisuje oko 160 brucosa a sa tom diplomom ne mogu naci posao jer kada sam ja upisao 1. razred bilo je 7 odeljenja po 26 ucenika a sada u istoj skoli 4-5 po 20 ucenika... Pre 10 godina je primamljivo bilo upisati ekonomiju a to sada nije slucaj. Zanimljivo je su uvek u fokusu pravni, ekonomski, medicina, gradjevina, jezici... a niko ne spominje kakvu perspektivu ima masinski(njega upisuje godisnje 500 brucosa i uvek se svede na "51 bod i na budzetu si")...

Bojan

pre 12 godina

Cuj Solaju - nemoguce naci dobrog programera... Naravno da nije nemoguce, samo treba da se plati !!! Trziste diktira cenu rada, tako da ako hoce da zaposli seniora, bez 1500e na belo mislim da ne treba ni da pokusava...