dera
pre 12 godina
koliko je licemeran ovaj covek...strasno...
Četvrtak, 18.08.2011.
14:51
SPO neće glasati za Zakon o restituciji i izmene Zakona o rehabilitaciji ako je stav Vlade Srbije da se imovina vrati samo onima koji su rehabilitovani.
Izvor: Beta
pre 12 godina
koliko je licemeran ovaj covek...strasno...
pre 12 godina
koliko je licemeran ovaj covek...strasno...
pre 12 godina
Imam jednu kratku pesmicu na ovu temu.
Komunizam je zlo, ali ne koliko i spo.
pre 12 godina
@petar, 18. avgust 2011 19:38
Radom, kao i danas malinari sto imaju nadnicare za berbu,tako je bilo i pre rata,barem na severu Srbije.
pre 12 godina
Mom dedi su komunisti uzeli zemlju, nasilno, OTELI. Sad neki novi komunisti razglabaju kako da je vrate. HEJ, nema tu mnogo mudrosti, ja hocu TU ZEMLJU. I hocu ja da odlucujem da li cu i PO KOJOJ CENI da je prodam. NECU OBVEZNICE. Necu supstitucije i necu da mi niko soli pamet da li je bilo fer i kako je to bilo u drugim zemljama. HOCU ZEMLJU koja je pokradena, to ova DEMOKRATSKA vlast vrlo jednostavno treba da demokratski presudi, da je ista pokradena i da ima da se vrati. Ne interesuje me kome je do sada prodata, poklonjena itd. To je zemlja MOG DEDE. A za istu cu se izboriti u Strazburu, Briselu ili vec gde treba, ako ne mogu kod ovih DEMOKRATA. Moj savet svakome je da jednostavno ne prihvati bilo kakve obveznice, samo novac dolazi u obzir, cash i to iznos na koji ce novi (stari) vlasnici da pristanu, a ne onaj koji ce Drzava da "izracuna". Drzavi ne verujem, ona je samo druga strana u sporu, a svaki Ugovor IMA DVE STRANE. Dajte konacno malo postovanja ljudima. Svasta, Vlada je "izracunala" koliko moze da se pruzi i sada mi treba da se "uklapamo" u to. E, nece moci. Ili mi vrati zemlju ili me pitaj koliko trazim za nju. Siguran sam da to bolje razumeju u Strazburu.
pre 12 godina
Nema vecih izdajnika od onih koji su 55 godina zatvarli oci pred unistavanjem zemlje zarad svinjskih polutki i ponekog ljetovanja preko sindikata.
pre 12 godina
@MRGUD
Tvoji 12 stanova a 99% Srbije tad nijedan jedini.Bese to pravedno drustvo ,bas me zanima zasto se to raji nije svidjalo..
pre 12 godina
Господине Ђелићу... Нико не ради у њиховим земњама онако како мир радим... И још нешто... ***
pre 12 godina
Mom dedi je oduzeta fabrika bonbone i ratluka Takovo,danas SL-Takovo. oni su oduzeli intelektualnu svojinu...recepte,masine,koristili su ime vec 63 godine i dalje ga koriste. cuj obveznice. al ce da sipaju milioni od drzave,a i gdina draskovica,pa nek propadne sve onda. nisu nama omogucili da mi upropastimo frmu,vec za male pare prodase topchider II,tj.za 7 miliona evra robe na lageru,koliko ga je zateklo po preuzimanju kompanije. Da ne govorim o seceru iz robnih rezervi koje je uzeo i nikad nije ni platio,niti ce. a vazio za nekrunisanog kralja secera. Xaxaxaxa
pre 12 godina
Posto sam jedan od clanova porodice UNISTENE u komunjarskim progonima(na
sih prezimena ima i na ZEJTINLIKU ali i na "HAVAJIMA"(ili ti Golom Otoku)
PITAM OTVORENO:STA ZA...NJIH...ZNACI RESTITUCIJA???
Pootimali posle 1945-e S V E(titov Zagrebac ODNEO ZA SVOJU KUCERINU og-
radu i zabe(metalni vodoskok)sa BEOGRADSKIH Terazija).U kakve su se kuce
uselili..."oni" posle CRNOG OSLOBODJENJA??U ciju kucu su uselili karde-lja?***Molim odgovor!
*****
A jednog dana,kad moji praunucici budu hteli da vide DEDIN,BABIN,PRADEDIN
PRABABIN Beograd...ti"restituisani"ce ih voditi da im pokazu gde se nalazi "PEVALJKINA"KUCA(sa nanoznicom")gde se nalazi grob srpskog...mis-
lim Pozarevac.....***
ITD.Mi pravi OSVEDOCENI SRBI,rodjeni Beogradjani moramo se ODRECI nasih
dedovinskih,prededovinskih,roditeljskih imanja...Ali,NEKA IM JE NA CAST!!!Nicija do zore gorela nije!!!BOG CE,U V E K,CUVATI SRBIJU!!
***
pre 12 godina
Evo primera kako je moja porodica opljackana.
Mom dedi je 1979 godine nacionalizovana kuca u Rakovici od 80 kvadrata, pomocni objekat i 25 ari placa. Dobio je stan na koriscenje. Posle 2 godine on umire, a posto na adresi stana niko nije bio prijavljen opstina oduzima stan mom ocu, tako da je ostao i bez kuce i bez stana.
U resenju o nacionalizaciji stoji da ako se nacionalizovano zemljiste ii njegov deo ne privede nameni u narednih 10 god., stari vlasnik moze zatraziti da mu se ono vrati. U periodu 2004-2006 on je to i zatrazio od opstinskih vlasti za deo zemljista od oko 20 ari koji nije priveden nameni. Naravno da su ga u tom periodu pravno "zezali", jer je neko poceo da zida stambenu zgradu od oko 2.000 kvm. Psto nista nije mogao da uradi, zgrada je sazidana. Prostom racunicom se dolazi do zakljucka da je bio vlasnik zemljista, mogao je da dobije 20 % od sagradjenih kvadrata, a to je 400 kvm, puta 1.500 Eura po kvadratustana, pa vidite koliko i kako je opljackan. I sada neko hoce da mu da obveznice ili druge bezvredne papire.
pre 12 godina
@Banda
Arčibald Rajs je opisao političare iste ovakve koji su posle rata otimali imovinu svojim građanima i iste ovakve koji su u tranziciji tu imovinu poklanjali samima sebi i svojim partijskim drugarima u tzv privatizaciji.
Najviše su opljačkani najzaslužniji građani koji su bili iz vredni, obrazovani, pravični i hrabri kao moj deka. Čista zavist i najniži porivi govore iz otimača i njihovih sledbenika koji se protive restituciji.
Dok se naturalna restitucija ne izvrši naša Srbija neće stati na svoje noge, ni uspostaviti pravni sistem i stabilne imovinsko pravne odnose, ni oživeti izumrla srednja klasa, ni zaposliti stotine hiljada građana na toj imovini, ni uvećati budžetske prihode iz poreza koji će se sliti u državnu kasu kroz restituciju, ni spasiti jedinstvo zemlje, ni izbeći bankrot. Da je restitucija izvršena ranije i pre tzv privatizacije ni Kosovo se ne bi otcepilo.
pre 12 godina
a mi smo te zime 96-97,setali i pistali,setite se kordona i vodenih topova usred zime,pre 14 godina i nista,sta da kazem svojoj deci a da nije ostanite ovde, zavrsite skole kao ja a zivite kao .....?
pre 12 godina
***
I ko da nam nije dovaoljan Đelić koji je bio otvoreni protivnik restitucije još od 5. oktobra (a verovatno i ranije), i gomila drugih prikrivenih simpatizera komunističkog otimanja, nego nam se kao teg oklembesio i SPO koji je kao saveznik, a zapravo toliko lupeta gluposti da više pravi štete nego koristi.
Ali SPO je ipak nebitan i celoj ovoj priči.
"Svestan sam da bih bio veoma popularan kada bih predložio supstituciju" kaže Đelić... Pobogu, on ne bi bio popularan ni kada bi svakome iz svog džepa iskeširao po milion evra bez obzira da li nešto potražuje. Supstitucija nije popularno rešenje, ona je racionalno, pravedno i izvodljivo rešenje. Primere dobre supstitucije nema potrebe tražiti u drugim državama, možemo ih pronaći u Srbiji kod restitucije crkvene imovine. Na kraju krajeva ako je Đelić toliki ekonomski genije, kao što je predstavljen davne 2001. trebao bi da prepozna i originalno dobro rešenje, a ne samo ona koja su već negde implementirana.
I još jednom dobro je da se demantuje da vlada kao i gosdpoin Đelić ulaze u posao restitucije zato što imaju dobru volju. Oni ulaze isključivo zato što evropska unija insistria na tome da ovaj problem kod nas bude kvalitetno rešen.
I da na pomenem da naslov: Stari vlasnici neće obveznice u dinarima, nije tačan.
Stari vlasnici neće obveznice TAČKA.
pre 12 godina
Dedovina je silom oteta i silom će biti i vraćena ako ne može drugačije. Ako svih 150 000 građana uđe u svoj posed u isto vreme ni policija ni "država" neće moći ništa da učine osim da gledaju.
PS Muka mi je od ovih kvazi demokrata. Moj pradeda je bio član Jugoslovenske demokratske stranke Ljube Davidovića i kasnije Milana Grola. Ovi se sada pozivaju na tu predratnu "tradiciju", ali oni nisu ništa drugo do deca tih istih otimača i udbaša.
pre 12 godina
Sramno! A ovovremeni "kontraverzni biznismeni",tajkuni i politicari koji su preko noci krvavim i kriminalnim novcem postali "gazde" tj vlasnici tudjih fabrika i firmi (ne mislim na drzavne), PRODALI ZEMLJU po Djelicu nisu izdajnici? Sa ovakvim ljudima na vlasti i u parlamentu , ovde se nece uspostaviti red i zakon u narednih 30 godina.
pre 12 godina
Da su Draskovici posteni ne bi se petljali u Naftagas, tj Gaspromnjeft.
pre 12 godina
Šta se čudite, SPO je oduvek bio za monarthiju.
pre 12 godina
Naravno da imovinu ne treba vraćati naslednicima onih koji su posle rata osuđeni za saradnju sa nemačkim okupatorima. Slažem se da ima i onih koji su osuđeni za saradnju sa Nemcima, a da su bili bez krivice, ali zato njihovi naslednici neka pokrenu postupak rehabilitacije. Da se neće možda vraćati imovina industrijalcima koji su proizvodili za "wermacht" i bogatili se na ugovorima sa njima, dok su Nemci streljali po Kragujevcu, Kraljevu, Jajincima....Da ne treba možda i njima imovina da se vrati? Ili bilo kome drugom ko je pomagao i saradjivao sa nemačkim okupatorima! Njima ne samo da se ne sme vratiti imovina, već moraju biti večito na stubu srama srpske istorije. Ostalima treba vratiti naturalno sve što im je oduzeto ili ih pravično obeštetiti na način da se ne ugrozi makroekonomska stabilnost, što znači državnim obveznicama. Ja nikada ne bih glasao za onu političku opciju koja bi obeštetila nemačke sluge i saradnike okupatora.
pre 12 godina
Bice veselo kad ta imovina bude pocela da se vraca "nasledncima". Vec vidim kakav ce opsti krkljanac svih mogucih i nemogucih "potomaka" bivsih vlasnika sad da navali, da se ogrebe za deo. "Hocu svoj deo,necete da me prevarite" bice njihov moto. Sudovi ce biti pretrpani naslednopravnim sporovima, braco advokati trljajte ruke ;)
pre 12 godina
Za jedno petnaest ,dvadeset godina neko moze da proglasi i ove danasnje sudove nepravednim i potrazi povracaj imovine za legiju i slicne njemu te svima onim nzv biznismenima kojima je imovina oduzimana u poslednje vreme iz
ili ce biti oduzeta.Mozemo svake nedelje da pravimo novu drzavo i sve sto je uradjeno ranije proglasavamo ono od prosle nedelje nezakonitim.Uglavnom to je razlika izmedju pravnih i civilizovanih drzava i nas.Mislim ako je SPO balast koji treba da odluci...jednoga dana i legiju mogu da proglase mucenikom nepravedno osudjenim .
pre 12 godina
Ljudi shvatite jednu stvar. Sve sto je oteto je prokleto. Mojoj porodici nisu oduzimali imovinu i samim tim nema sta ni da nam se vrati, ali se zalazemo za to da se izvrsi restitucija onako kako treba. Ovde je medjutim problem sto to predlaze SPO jedina dosledna stranka na nasoj politickoj sceni. Zasto dosledna ? Zato sto jedina prica o ovim nepopularnim temama, cak se i zalaze za resavanje tih problema. Nema tu politicke koristi, ali ima obraza. Ako se za nesto zalazes od svog formiranja, moras da budes dosledan do kraja. Steta sto nece da otvore dosijea,mozda neki ljudi koji se zalazu protiv prvobitnog predloga SPO-a, ne bi bili u prilici da i dalje sole pamet nasim gradjanima. Vec bi kao u nekim bivsim komunistickim drzavama zavrsili bavljenje politikom...
pre 12 godina
SVE imate da vratite,i to sa kamatama!
Sada se vadite da vasi roditelji koji su oteli tudje nisu vise medju zivima pa vi vise ne trebate vracati,a?
Znaci,drpnem ja 5 miliona evra,ostavim ih svojim unucima i kada mene nema onda je to njihovo i niko ne moze da vrati onima od kojih sam ukrao?
***
Stari vlasnici se trebaju organizovati,otici u Strazbur i lobirati u EU protiv davanja statusa kandidata za ovaku ,jos uvek u komunizmu zagrizlu Srbiju!
pre 12 godina
Ne treba da se mucite toliko sa tim dinarcicima koji ne vrede ni pisiva boba,i da smisljate kako cete sa tim obveznicama da se pravedno mucite prema svima,mozete se jednostavno odreci EPS-a ili tih49% NIS-a,i dati starim vlasnicima da gazduju njima,naravno u deonicama obracunatim po trzisnoj vrednosti imovine koju ste raubovali i uzivali od 45 na ovamo,sa pripadajucom kamatom,verujte niko se od starih vlasnika ne bi bunio,a i to je vlasnistvo republike Srbije,a ne partijskih poslusnika i podobnih neznalica,a i mi nismo gradjani drugog reda,umeli bi da gazdujemo vrlo dobro bez partijske pripadnosti,a ujedno bi bila i izvrsena privatizacija javnih preduzeca bez monopolskog udela i vuk siti i ovce na broju.
pre 12 godina
Kako izvršiti restituciju kad deca i unuci neće da se odreknu ratnog plena svojih predaka?Prigrabili funkcije u vlasti i opoziciji i drže nas u šaci.Đelić koliko vidim hoće da "proda rog za sveću" ovom narodu nudeći dinarske obveznice a još uvek je sveže sećanje na hiperinflaciju.Jedino SPO ima sluha za ponižene i obespravljene čije patnje gore pomenuti žele da zaborave kao sramotu koju im nameće hipoteka prošlosti.Oni koji zameraju SPO što je još uvek u vladi moraju da smisle neki bolji argument. Jer je ovaj nebulozan,njihovo participiranje u vlasti je na neki način nadzornog karaktera i bili su veći kritičari grešaka vlade od pojedinih opozicionih stranaka.Ovim su još jednom dokazali da su ostali dosledni sebi.Stajući na stranu opljačkanih i nepravedno osuđenih sebi su izabrali trnovit put pravednika!
pre 12 godina
Ponadali se gotovani da se preko noci obogate bez rada i znanja
Zelim da postavim jedno dobronamerno pitanje kako je predratna gospoda stekla hotele,rudnike itd da li je ista imovina oteta od raje sirotinje ***
Ako se imovina vrati hoce li za pedeset godina sada neka druga gospoda da vrati imovinu nazad ali sa kamatom
pre 12 godina
Подпредседник и Влада МОМЕНТАЛНЕ ОСТАВКЕ ,пробудио се броз из куће цвећа !!!
pre 12 godina
Upravo suštinska stvar je da (kad se već bavimo kojekakvim sumnjivim revizijama istorije), imovina ne bude vraćena kolaboracionistima, fašistima i kriminalcima (odnosno njihovim potomcima).
Ipak, skeptičan sam povodom ove izjave Đelića...mnogo je razloga za to. Navešću jedan. U pitanju je ponašanje SPO-a tj. njihovo odlaženje u krajnost koje je, posebno u poslednje vreme, neshvatljivo. ***
pre 12 godina
Moji preci su branili Srbe od Turaka u tadasnjoj 'Krajini' u 17. veku. Dobili su za to zemlju i plemstvo. Moj deda, poslednji vlasnik imanja je bio rezervni oficir u srpskoj kraljevskoj vojsci i medju prvima bio na frontu Aprila '41. S te strane, iako ne-Srbi, moja porodica je itekako ispunila svoju otadzbinsku obavezu ka svim potencijalnim 'pravim' Srbima i slicnim patriJotima danasnjice i proslosti. Da li ce sad neki nadri-politicari u toj jadnoj vam drzavi ikad doneti resenje za povracaj moje dedovine? Sumnjam! A i kako bi. U politici su deca bivsih Partizana, oslobodiJoca i njima slicnih. Mnogi od njih se danas mreskaju po Dedinjima i Senjacima i zovu sebe 'pravim' Beogradjanima. Zar stvarno mislite da bi se ova bratija odrekla sopstvene svojine (citaj otimackog plena njinih ponosnih oslobodilackih otaca i dedova...)? A SPO k'o SPO...poetsko trabunjanje a nikad od njih nista. Ni '91. ni sada...
pre 12 godina
Obveznice u dinaraima?! Pa ta korekcija za visinu inflacije lepo zvuci samo ko jos veruje Republickom Zavodu za Statistiku? Ja ne. A vec vidim da kad budu dolazile na naplatu obveznice, dinar ima privremeno da tone. Pa zar su tu nasli da pokazuju kako veruju u dinar? Kad se drzava zaduzuje onda u dinarima, a kad daje kredite onda evri bato. *** Bolje posteno da kaze "dajemo obveznice u dinarima da bi nas to manje kostalo", a ne tu da uvija nesto i pravi ljude na budale.
Za rehabilitaciju sta reci, sam zakon nije dobar. Umesto da je drzava uradila reviziju svih procesa, samostalno pa ko je profitirao cupajuci ljudima zube, ko je otimao, ubijao i na tome zardjivao njega ne rehabilitovati, a ne da se i tu zaradjuje na taksama, a sami procesi rehabilitacije sve svode na donosenje dokaza u izvrsenoj uplati. Smesno.
Vidim da su mnogi ovde protiv rehabilitacije. Voleo bih da neko njima nesto oduzme, pa da vidim dal ce tako da pricaju. Pricate o evropskoj uniji, ljudskim pravima i demokratiji, a zalazete se za legitimizaciju drzavne otimacine. Svaka cast. Neko rece kao: da se vrati samo ono u izvornom obliku, posto eto nisu gradjani srbije ostalo prokockali i unistili nego neki kao funcioneri, komunisticka elita i slicno. Ta elita je predstvaljaa drzava dakle sve gradjane tako da ce drzava to morati da vrati. Da je pravde vracali bi ne samo imovinu nego i izgubljenu dobit preduzeca ili recimo lokala u Knez MIhajlovoj za ovih sesdeset i kusur goodina. Takodje da je pravde, oni koji su te zakone donosili (steta sto ih je premalo medju zivima) i sprovodili imali bi da za to odgovaraju. Da je pravde...
pre 12 godina
Smatram da naslednici bivsih vlasnika obavezno moraju imati sudska zakonita dokumenta da bi dokazali vlasnistvo nad imovinom. To bi uglavnom trebala da budu sudska dokumenta o zakonitom nasledstvu imovine. Zestoko se protivim bilo kakvom dokazivanju imovine putem dva svedoka ili bilo kakvih izjava, jer smo videli kako su partizani i komunisti posle rata manipulisali penzijama putem izjave dva svedoka. Pa su i oni koji niu ni videli rat, uzimali penzije na osnovu izjava svedoka. Siguran sam da bi se i sada razni kriminalci i manipulatori prijavili sa svedocima da se dokopaju necega sto nikad nije bilo njihovo. Dakle, moraju se pokazati zakonska dokumenta o nasldstvu, da se dokaze ko je vlasnik imovine.
Smatram da se jedino mora vratiti imovina koja i dalje postoji u prvobitnom obliku.
Ja sam protiv novcane restitucije, jer su te pare odavno potrosene, a i pare od takve imovine nije uzeo ceo narod, nego mala grupa ljudi koji su tada bili na vlasti. Prema tome, ako se bilo kakva novcana restitucija sprovodi, onda pare iskljucivo treba traziti od clanova bivse vlasti i njihovih naslednika, jer su jedino oni imali koristi od oduzete imovine. Ceo narod nije od toga imao koristi, i bilo bi krajnje neposteno da sada svi stanovnici uplacuju u budzet da bi se pare dale maloj grupici bivsih vlasnika. To bi bila nova otimacina imovine, jer stanovnici nisu krivi sto je bivsa vlast uzimala imovinu i koristila je. I ne bi trebali sadasnji stanovnici Srbije, da iz svojih dzepova preko budzeta placaju bilo kakvu nadoknadu. Ako se kojim slucajem i odluci da se novcano plati nadoknada imovine, onda to mora svakako biti u dinarima, jer je jedino to po zakonu, i odlucno se protivim bilo kakvoj drugoj (nezakonitoj) isplati. Ne moze se nikakva pravda ostvariti putem novih nezakonitih radnji, jer bi time drugi judi bili osteceni.
pre 12 godina
ako je Hrvatska mogla da vrati sta mi cekamo. Zasto da uvek budemo zadnji, da uvek nesto foliramo i izvodimo, zato gubimo Kosovo, zato nas ni Rusi vise nesto i ne podrzavaju i zato smo ispod Albanije po platama , a industrisjka proizvidnja ispod one od 1998 ( ne 1989)!. Da je neko rekao 2000 da ce tako biti 2011, siguran sam da bismo ostali kuci marta ili otisli na selo ili pecanje. Stvarno sramota.
pre 12 godina
Mojoj porodoci je oteto na pravdi Boga posle II svetskog rata,preko 25 hektara najkvalitetnije zemlje samo zato sto je bila ozvanicena saradnik Ravnogorskog pokreta i do danas nam nije vracena iako imamo sve dokaze za to,ali kako je to Matija davno jos napisao"ceracemo se jos" ako treba i do Strazbura. ******* Zahvaljujem se SPO zbog uporne borbe za pravednu i pravicnu restituciju i podrsku nama kojima je imovina oteta od strane Brozovog rezima.
pre 12 godina
Mislin da 22/08 Angela Merkel dolazi da nam kaze nesto vazno povodom zakona o restituciji i imovine koju njeni gradjani poseduju. A zakon ce biti napisan kao EU kaze a ne kao svi vi pricate i zelite.
pre 12 godina
Sama pomisao na restituciju je fatalna greska koja ce se pre ili kasnije obiti o glavu ovom ili nekom narednom rezimu. Drugi svetski rat zavrsen je tako kako je zavrsen, sto znaci pobedom partizanske, komunisticki nastrojene i ustrojene, vojske. Ono sto se posle toga dogodilo direktna je posledica ishoda rata. Imovina je konfiskovana izdajnicima, petokolonasima i ratnim zlocincima. Kako i na koji nacin su sudovi sudili je diskutabilno, ali ni jedna presuda nije lazna, jer sud ne moze doneti laznu presudu. Sto se pak tice gospode iz srpskog pokreta obmane Vuka Draskovica, najbolje bi bilo da cute ili da se vrate u Pljevlja i Bijelo Polje, where they belongs.
pre 12 godina
KONACNO DA NEKO IZ POLITICKOG ZIVOTA SRBIJE DIGNE GLAS PROTIV DALJEG PONIZAVANJA ZDRAVOG RAZUMA I ZRTAVA KOMUNIZMA. STO SE MENE TICE, NECU CEKATI DA DRUG DJELIC I NJEMU SLICNI SHAVTE DA JE KOMUNIZAM ODAVNO ZAVRSIO NA SMETLISTU ISTORIJE, U LICNOM I CIVILIZACIJSKOM SMISLU,DEO EVROPE SAM UPRKOS TAKVIM POJAVAMA. MOLIM DRUGOVE I DRUGARICE DA NE CENZURISU OVAJ KOMENTAR.
pre 12 godina
g.Djelic je istakao da je posle Drugog svetskog rata imovina ljudima konfiskovana na osnovu lažnih presuda komunističkih sudova i da se nameće pitanje, pošto Đelić kaže da neće biti vraćena imovina onima koji nisu rehabilitovani, kome će onda imovina uopšte biti vraćena".
Najednostavniji postupak (resenje)je da se preispitaju presude gde je izrecena konfiskacija pa ce biti i "kupus ceo i koze na broju"..
pre 12 godina
Rekao sam jednom prilikom da ce ovi neokomunisti naci nacin da relativizuju stvari i ponovo prevare ovaj sludjeni narod.Tamo gde je Djelic i tamo gde je Dinkic od postenja nema nista.Svaka cast SPO-u i Vuku Draskovicu na doslednossti i postenju mada im to ne donosi nikakvu politicku korist.Strazbur je jedino resenje za nas kojima je ova drzava otela crno ispod noktiju.
pre 12 godina
Naravno da imovina treba da se vrati onima kojima je nepravedno oduzeta. Otkud sada protest sto nece biti vracana onima koji nisu rehabilitovani? Zakon o rehabilitaciji je odavno donet, cak je pravno i prilicno labavo odrziv jer u praksi ispada da je maltene dovoljno uplatiti taksu za rehabilitaciju i zavrsiti stvar. A ko ni pod tim uslovima nije uspeo da se rehabilituje, zaista je pitanje da li bi uspeo u nekom ozbiljnijem postupku to da uradi od ovog koji je na snazi. I zasto bi se fasistima i vracala imovina? Jel' i to iz budzeta da finansiramo? Djelic i Vlada nude pravedno resenje, pogotovo ako se u obzir uzme da aktera nacionalizacije i konfiskacije na obe strane skoro da vise nema medju zivima. Lepo je Djindjic nekih mesec dana pred ubistvo rekao oko restitucije "Od akvarijuma lako mozes da napravis riblju corbu, ali od riblje corbe tesko da mozes da napravis akvarijum". Gospodo, mi sada imamo riblju corbu - ne mozete da ocekujete nazad akvarijum. Budite razumni.
pre 12 godina
SPO kritkuje ali im ne pada na pamet da izadju iz Vlade. Kako sada stvari stoje, ja sam za ogranicavanje privarne svojine, odnosno za revoluciju i oduzimanje opljackane narodne imovine. Ali protiv britanskih spijuna poput Tita.
pre 12 godina
Hrvatska je koliko sam sad kad sam bio video obnovila sve srušene srpske kuce, vratila je imovinu koju su komunisti oduzeli posle II sv. rata. Postavlja se pitanje sta to Srbija čeka.... oćete još malo da kradete i zarađujete na izdavanju tuđih lokala u Knez Mihajlovoj?
pre 12 godina
Ovako poštena vlast da neće svojim gradjanima da vrati otetu imovinu? Pa, baš sam iznenadjen! Vlast u kojoj je SPS na drugom mestu da ima veze sa komunizmom? Ma, ja sam šokiran! Božidar Djelić da lupi neku glupost? E, sad sam stvarno zaprepašćen!
pre 12 godina
BAS ME BRIGA!
pre 12 godina
Bilo bi jako korisno da gdin Djelic objasni i tacno navede u kojim zemljama je doslo do problema oko supstitucije, jer koliko je poznato to jednostavno nije tacno. Po svemu sudeci, zakon nije jos izglasan a vec je poceo negativni marketing i to od osobe koja bi profesionalno morala upravo da sprecava dogadjanje takvih stvari.
pre 12 godina
Da su državne obveznice nešto što je zdravo i pozitivno, onda bi ih Nemačka odavno naštancovala, ali nisu njihovi ekonomisti i vlada mutavi. Samo mešetari i bankarski lihvari imaju koristi od državnih obveznica i normalno Amerika koja prodaje svoju tehnologiju i naplaćuje zaštitu preko svojih obveznica. A što se tiče restitucije, Arčibald Rajs je opisao ondašnje ***
pre 12 godina
Vec godinama se SPO zalaze za naturalnu restituciju,ali ne na nacin kako predlaze B.Djelic,DS i ove *** Vlade,podseticu samo da je Liga za povracaj imovine bila na zajednickoj listi sa SPO na izborima 2007.god.,tako da me ovo odbijanje SPO-a da podrzi ovaj bezvezni zakon uopste ne cudi.
Puna podrska SPO ***
pre 12 godina
Dajte obveznice u svajcarskim francima ili evrima i nema problema. Ali, mozda bi ti ljudi i prihvatili obveznice u dinarima da im drzava vrati oduzeto. Sve je to stvar poverenja u drzavu. Zasto bi neko imao poverenja u drzavu Srbiju?
pre 12 godina
ODUZETO NAM(MOJOJ) PORODICI-12 STANOVA I 4 LOKALA (centar Beograda).Digao sam kredit u svajcarcima.Kamata na glavnicu duga,glavnica duga i sve sto potrazujemo zelim u kesu ili u obveznicama u svajcarskim francima i naravno povracaj imovine.
pre 12 godina
Jel ovi iz SPO neće da daju sve glasove ...JEDAN???!!!
Baš šteta, bez njih će da propadne Zakon.
Kakva retitucija??? Tako ćete sutra morati da vratite imovinu Karićima, Miloševićima i ko zna kome ne.
Da li se neko upitao, NA KOJI JE NAČIN STEČENA SVA TA IMOVINA?
pre 12 godina
Cik ,Jugovicu neka SPO izadje iz Vlasti....vi znate da sa 1,5 %i ne postojite a infuziju vam daje DS..Ali ,nece vise i posle sledecih izbora ...zaborav.
pre 12 godina
Nikome nista ja ne bih vracao, a taj uslov EU bih jasno ignorisao. Svi bi sada da menjaju istoriju i pokrece se domino efekat koji ce unistiti i deliti jos niz pokolenja. Nije to demokratija, ovo sto se radi oko restitucije danas je budalastina, ne zna se ni ko pije ni ko placa.
pre 12 godina
Rekao sam jednom prilikom da ce ovi neokomunisti naci nacin da relativizuju stvari i ponovo prevare ovaj sludjeni narod.Tamo gde je Djelic i tamo gde je Dinkic od postenja nema nista.Svaka cast SPO-u i Vuku Draskovicu na doslednossti i postenju mada im to ne donosi nikakvu politicku korist.Strazbur je jedino resenje za nas kojima je ova drzava otela crno ispod noktiju.
pre 12 godina
Ovako poštena vlast da neće svojim gradjanima da vrati otetu imovinu? Pa, baš sam iznenadjen! Vlast u kojoj je SPS na drugom mestu da ima veze sa komunizmom? Ma, ja sam šokiran! Božidar Djelić da lupi neku glupost? E, sad sam stvarno zaprepašćen!
pre 12 godina
KONACNO DA NEKO IZ POLITICKOG ZIVOTA SRBIJE DIGNE GLAS PROTIV DALJEG PONIZAVANJA ZDRAVOG RAZUMA I ZRTAVA KOMUNIZMA. STO SE MENE TICE, NECU CEKATI DA DRUG DJELIC I NJEMU SLICNI SHAVTE DA JE KOMUNIZAM ODAVNO ZAVRSIO NA SMETLISTU ISTORIJE, U LICNOM I CIVILIZACIJSKOM SMISLU,DEO EVROPE SAM UPRKOS TAKVIM POJAVAMA. MOLIM DRUGOVE I DRUGARICE DA NE CENZURISU OVAJ KOMENTAR.
pre 12 godina
Mislin da 22/08 Angela Merkel dolazi da nam kaze nesto vazno povodom zakona o restituciji i imovine koju njeni gradjani poseduju. A zakon ce biti napisan kao EU kaze a ne kao svi vi pricate i zelite.
pre 12 godina
Jel ovi iz SPO neće da daju sve glasove ...JEDAN???!!!
Baš šteta, bez njih će da propadne Zakon.
Kakva retitucija??? Tako ćete sutra morati da vratite imovinu Karićima, Miloševićima i ko zna kome ne.
Da li se neko upitao, NA KOJI JE NAČIN STEČENA SVA TA IMOVINA?
pre 12 godina
ODUZETO NAM(MOJOJ) PORODICI-12 STANOVA I 4 LOKALA (centar Beograda).Digao sam kredit u svajcarcima.Kamata na glavnicu duga,glavnica duga i sve sto potrazujemo zelim u kesu ili u obveznicama u svajcarskim francima i naravno povracaj imovine.
pre 12 godina
Hrvatska je koliko sam sad kad sam bio video obnovila sve srušene srpske kuce, vratila je imovinu koju su komunisti oduzeli posle II sv. rata. Postavlja se pitanje sta to Srbija čeka.... oćete još malo da kradete i zarađujete na izdavanju tuđih lokala u Knez Mihajlovoj?
pre 12 godina
Vec godinama se SPO zalaze za naturalnu restituciju,ali ne na nacin kako predlaze B.Djelic,DS i ove *** Vlade,podseticu samo da je Liga za povracaj imovine bila na zajednickoj listi sa SPO na izborima 2007.god.,tako da me ovo odbijanje SPO-a da podrzi ovaj bezvezni zakon uopste ne cudi.
Puna podrska SPO ***
pre 12 godina
Sama pomisao na restituciju je fatalna greska koja ce se pre ili kasnije obiti o glavu ovom ili nekom narednom rezimu. Drugi svetski rat zavrsen je tako kako je zavrsen, sto znaci pobedom partizanske, komunisticki nastrojene i ustrojene, vojske. Ono sto se posle toga dogodilo direktna je posledica ishoda rata. Imovina je konfiskovana izdajnicima, petokolonasima i ratnim zlocincima. Kako i na koji nacin su sudovi sudili je diskutabilno, ali ni jedna presuda nije lazna, jer sud ne moze doneti laznu presudu. Sto se pak tice gospode iz srpskog pokreta obmane Vuka Draskovica, najbolje bi bilo da cute ili da se vrate u Pljevlja i Bijelo Polje, where they belongs.
pre 12 godina
BAS ME BRIGA!
pre 12 godina
Naravno da imovina treba da se vrati onima kojima je nepravedno oduzeta. Otkud sada protest sto nece biti vracana onima koji nisu rehabilitovani? Zakon o rehabilitaciji je odavno donet, cak je pravno i prilicno labavo odrziv jer u praksi ispada da je maltene dovoljno uplatiti taksu za rehabilitaciju i zavrsiti stvar. A ko ni pod tim uslovima nije uspeo da se rehabilituje, zaista je pitanje da li bi uspeo u nekom ozbiljnijem postupku to da uradi od ovog koji je na snazi. I zasto bi se fasistima i vracala imovina? Jel' i to iz budzeta da finansiramo? Djelic i Vlada nude pravedno resenje, pogotovo ako se u obzir uzme da aktera nacionalizacije i konfiskacije na obe strane skoro da vise nema medju zivima. Lepo je Djindjic nekih mesec dana pred ubistvo rekao oko restitucije "Od akvarijuma lako mozes da napravis riblju corbu, ali od riblje corbe tesko da mozes da napravis akvarijum". Gospodo, mi sada imamo riblju corbu - ne mozete da ocekujete nazad akvarijum. Budite razumni.
pre 12 godina
Smatram da naslednici bivsih vlasnika obavezno moraju imati sudska zakonita dokumenta da bi dokazali vlasnistvo nad imovinom. To bi uglavnom trebala da budu sudska dokumenta o zakonitom nasledstvu imovine. Zestoko se protivim bilo kakvom dokazivanju imovine putem dva svedoka ili bilo kakvih izjava, jer smo videli kako su partizani i komunisti posle rata manipulisali penzijama putem izjave dva svedoka. Pa su i oni koji niu ni videli rat, uzimali penzije na osnovu izjava svedoka. Siguran sam da bi se i sada razni kriminalci i manipulatori prijavili sa svedocima da se dokopaju necega sto nikad nije bilo njihovo. Dakle, moraju se pokazati zakonska dokumenta o nasldstvu, da se dokaze ko je vlasnik imovine.
Smatram da se jedino mora vratiti imovina koja i dalje postoji u prvobitnom obliku.
Ja sam protiv novcane restitucije, jer su te pare odavno potrosene, a i pare od takve imovine nije uzeo ceo narod, nego mala grupa ljudi koji su tada bili na vlasti. Prema tome, ako se bilo kakva novcana restitucija sprovodi, onda pare iskljucivo treba traziti od clanova bivse vlasti i njihovih naslednika, jer su jedino oni imali koristi od oduzete imovine. Ceo narod nije od toga imao koristi, i bilo bi krajnje neposteno da sada svi stanovnici uplacuju u budzet da bi se pare dale maloj grupici bivsih vlasnika. To bi bila nova otimacina imovine, jer stanovnici nisu krivi sto je bivsa vlast uzimala imovinu i koristila je. I ne bi trebali sadasnji stanovnici Srbije, da iz svojih dzepova preko budzeta placaju bilo kakvu nadoknadu. Ako se kojim slucajem i odluci da se novcano plati nadoknada imovine, onda to mora svakako biti u dinarima, jer je jedino to po zakonu, i odlucno se protivim bilo kakvoj drugoj (nezakonitoj) isplati. Ne moze se nikakva pravda ostvariti putem novih nezakonitih radnji, jer bi time drugi judi bili osteceni.
pre 12 godina
g.Djelic je istakao da je posle Drugog svetskog rata imovina ljudima konfiskovana na osnovu lažnih presuda komunističkih sudova i da se nameće pitanje, pošto Đelić kaže da neće biti vraćena imovina onima koji nisu rehabilitovani, kome će onda imovina uopšte biti vraćena".
Najednostavniji postupak (resenje)je da se preispitaju presude gde je izrecena konfiskacija pa ce biti i "kupus ceo i koze na broju"..
pre 12 godina
Dajte obveznice u svajcarskim francima ili evrima i nema problema. Ali, mozda bi ti ljudi i prihvatili obveznice u dinarima da im drzava vrati oduzeto. Sve je to stvar poverenja u drzavu. Zasto bi neko imao poverenja u drzavu Srbiju?
pre 12 godina
Cik ,Jugovicu neka SPO izadje iz Vlasti....vi znate da sa 1,5 %i ne postojite a infuziju vam daje DS..Ali ,nece vise i posle sledecih izbora ...zaborav.
pre 12 godina
Bilo bi jako korisno da gdin Djelic objasni i tacno navede u kojim zemljama je doslo do problema oko supstitucije, jer koliko je poznato to jednostavno nije tacno. Po svemu sudeci, zakon nije jos izglasan a vec je poceo negativni marketing i to od osobe koja bi profesionalno morala upravo da sprecava dogadjanje takvih stvari.
pre 12 godina
Da su državne obveznice nešto što je zdravo i pozitivno, onda bi ih Nemačka odavno naštancovala, ali nisu njihovi ekonomisti i vlada mutavi. Samo mešetari i bankarski lihvari imaju koristi od državnih obveznica i normalno Amerika koja prodaje svoju tehnologiju i naplaćuje zaštitu preko svojih obveznica. A što se tiče restitucije, Arčibald Rajs je opisao ondašnje ***
pre 12 godina
SPO kritkuje ali im ne pada na pamet da izadju iz Vlade. Kako sada stvari stoje, ja sam za ogranicavanje privarne svojine, odnosno za revoluciju i oduzimanje opljackane narodne imovine. Ali protiv britanskih spijuna poput Tita.
pre 12 godina
Nikome nista ja ne bih vracao, a taj uslov EU bih jasno ignorisao. Svi bi sada da menjaju istoriju i pokrece se domino efekat koji ce unistiti i deliti jos niz pokolenja. Nije to demokratija, ovo sto se radi oko restitucije danas je budalastina, ne zna se ni ko pije ni ko placa.
pre 12 godina
Mom dedi su komunisti uzeli zemlju, nasilno, OTELI. Sad neki novi komunisti razglabaju kako da je vrate. HEJ, nema tu mnogo mudrosti, ja hocu TU ZEMLJU. I hocu ja da odlucujem da li cu i PO KOJOJ CENI da je prodam. NECU OBVEZNICE. Necu supstitucije i necu da mi niko soli pamet da li je bilo fer i kako je to bilo u drugim zemljama. HOCU ZEMLJU koja je pokradena, to ova DEMOKRATSKA vlast vrlo jednostavno treba da demokratski presudi, da je ista pokradena i da ima da se vrati. Ne interesuje me kome je do sada prodata, poklonjena itd. To je zemlja MOG DEDE. A za istu cu se izboriti u Strazburu, Briselu ili vec gde treba, ako ne mogu kod ovih DEMOKRATA. Moj savet svakome je da jednostavno ne prihvati bilo kakve obveznice, samo novac dolazi u obzir, cash i to iznos na koji ce novi (stari) vlasnici da pristanu, a ne onaj koji ce Drzava da "izracuna". Drzavi ne verujem, ona je samo druga strana u sporu, a svaki Ugovor IMA DVE STRANE. Dajte konacno malo postovanja ljudima. Svasta, Vlada je "izracunala" koliko moze da se pruzi i sada mi treba da se "uklapamo" u to. E, nece moci. Ili mi vrati zemlju ili me pitaj koliko trazim za nju. Siguran sam da to bolje razumeju u Strazburu.
pre 12 godina
Posto sam jedan od clanova porodice UNISTENE u komunjarskim progonima(na
sih prezimena ima i na ZEJTINLIKU ali i na "HAVAJIMA"(ili ti Golom Otoku)
PITAM OTVORENO:STA ZA...NJIH...ZNACI RESTITUCIJA???
Pootimali posle 1945-e S V E(titov Zagrebac ODNEO ZA SVOJU KUCERINU og-
radu i zabe(metalni vodoskok)sa BEOGRADSKIH Terazija).U kakve su se kuce
uselili..."oni" posle CRNOG OSLOBODJENJA??U ciju kucu su uselili karde-lja?***Molim odgovor!
*****
A jednog dana,kad moji praunucici budu hteli da vide DEDIN,BABIN,PRADEDIN
PRABABIN Beograd...ti"restituisani"ce ih voditi da im pokazu gde se nalazi "PEVALJKINA"KUCA(sa nanoznicom")gde se nalazi grob srpskog...mis-
lim Pozarevac.....***
ITD.Mi pravi OSVEDOCENI SRBI,rodjeni Beogradjani moramo se ODRECI nasih
dedovinskih,prededovinskih,roditeljskih imanja...Ali,NEKA IM JE NA CAST!!!Nicija do zore gorela nije!!!BOG CE,U V E K,CUVATI SRBIJU!!
***
pre 12 godina
Sramno! A ovovremeni "kontraverzni biznismeni",tajkuni i politicari koji su preko noci krvavim i kriminalnim novcem postali "gazde" tj vlasnici tudjih fabrika i firmi (ne mislim na drzavne), PRODALI ZEMLJU po Djelicu nisu izdajnici? Sa ovakvim ljudima na vlasti i u parlamentu , ovde se nece uspostaviti red i zakon u narednih 30 godina.
pre 12 godina
@Banda
Arčibald Rajs je opisao političare iste ovakve koji su posle rata otimali imovinu svojim građanima i iste ovakve koji su u tranziciji tu imovinu poklanjali samima sebi i svojim partijskim drugarima u tzv privatizaciji.
Najviše su opljačkani najzaslužniji građani koji su bili iz vredni, obrazovani, pravični i hrabri kao moj deka. Čista zavist i najniži porivi govore iz otimača i njihovih sledbenika koji se protive restituciji.
Dok se naturalna restitucija ne izvrši naša Srbija neće stati na svoje noge, ni uspostaviti pravni sistem i stabilne imovinsko pravne odnose, ni oživeti izumrla srednja klasa, ni zaposliti stotine hiljada građana na toj imovini, ni uvećati budžetske prihode iz poreza koji će se sliti u državnu kasu kroz restituciju, ni spasiti jedinstvo zemlje, ni izbeći bankrot. Da je restitucija izvršena ranije i pre tzv privatizacije ni Kosovo se ne bi otcepilo.
pre 12 godina
Dedovina je silom oteta i silom će biti i vraćena ako ne može drugačije. Ako svih 150 000 građana uđe u svoj posed u isto vreme ni policija ni "država" neće moći ništa da učine osim da gledaju.
PS Muka mi je od ovih kvazi demokrata. Moj pradeda je bio član Jugoslovenske demokratske stranke Ljube Davidovića i kasnije Milana Grola. Ovi se sada pozivaju na tu predratnu "tradiciju", ali oni nisu ništa drugo do deca tih istih otimača i udbaša.
pre 12 godina
Mom dedi je oduzeta fabrika bonbone i ratluka Takovo,danas SL-Takovo. oni su oduzeli intelektualnu svojinu...recepte,masine,koristili su ime vec 63 godine i dalje ga koriste. cuj obveznice. al ce da sipaju milioni od drzave,a i gdina draskovica,pa nek propadne sve onda. nisu nama omogucili da mi upropastimo frmu,vec za male pare prodase topchider II,tj.za 7 miliona evra robe na lageru,koliko ga je zateklo po preuzimanju kompanije. Da ne govorim o seceru iz robnih rezervi koje je uzeo i nikad nije ni platio,niti ce. a vazio za nekrunisanog kralja secera. Xaxaxaxa
pre 12 godina
Nema vecih izdajnika od onih koji su 55 godina zatvarli oci pred unistavanjem zemlje zarad svinjskih polutki i ponekog ljetovanja preko sindikata.
pre 12 godina
koliko je licemeran ovaj covek...strasno...
pre 12 godina
Kako izvršiti restituciju kad deca i unuci neće da se odreknu ratnog plena svojih predaka?Prigrabili funkcije u vlasti i opoziciji i drže nas u šaci.Đelić koliko vidim hoće da "proda rog za sveću" ovom narodu nudeći dinarske obveznice a još uvek je sveže sećanje na hiperinflaciju.Jedino SPO ima sluha za ponižene i obespravljene čije patnje gore pomenuti žele da zaborave kao sramotu koju im nameće hipoteka prošlosti.Oni koji zameraju SPO što je još uvek u vladi moraju da smisle neki bolji argument. Jer je ovaj nebulozan,njihovo participiranje u vlasti je na neki način nadzornog karaktera i bili su veći kritičari grešaka vlade od pojedinih opozicionih stranaka.Ovim su još jednom dokazali da su ostali dosledni sebi.Stajući na stranu opljačkanih i nepravedno osuđenih sebi su izabrali trnovit put pravednika!
pre 12 godina
Ljudi shvatite jednu stvar. Sve sto je oteto je prokleto. Mojoj porodici nisu oduzimali imovinu i samim tim nema sta ni da nam se vrati, ali se zalazemo za to da se izvrsi restitucija onako kako treba. Ovde je medjutim problem sto to predlaze SPO jedina dosledna stranka na nasoj politickoj sceni. Zasto dosledna ? Zato sto jedina prica o ovim nepopularnim temama, cak se i zalaze za resavanje tih problema. Nema tu politicke koristi, ali ima obraza. Ako se za nesto zalazes od svog formiranja, moras da budes dosledan do kraja. Steta sto nece da otvore dosijea,mozda neki ljudi koji se zalazu protiv prvobitnog predloga SPO-a, ne bi bili u prilici da i dalje sole pamet nasim gradjanima. Vec bi kao u nekim bivsim komunistickim drzavama zavrsili bavljenje politikom...
pre 12 godina
SVE imate da vratite,i to sa kamatama!
Sada se vadite da vasi roditelji koji su oteli tudje nisu vise medju zivima pa vi vise ne trebate vracati,a?
Znaci,drpnem ja 5 miliona evra,ostavim ih svojim unucima i kada mene nema onda je to njihovo i niko ne moze da vrati onima od kojih sam ukrao?
***
Stari vlasnici se trebaju organizovati,otici u Strazbur i lobirati u EU protiv davanja statusa kandidata za ovaku ,jos uvek u komunizmu zagrizlu Srbiju!
pre 12 godina
***
I ko da nam nije dovaoljan Đelić koji je bio otvoreni protivnik restitucije još od 5. oktobra (a verovatno i ranije), i gomila drugih prikrivenih simpatizera komunističkog otimanja, nego nam se kao teg oklembesio i SPO koji je kao saveznik, a zapravo toliko lupeta gluposti da više pravi štete nego koristi.
Ali SPO je ipak nebitan i celoj ovoj priči.
"Svestan sam da bih bio veoma popularan kada bih predložio supstituciju" kaže Đelić... Pobogu, on ne bi bio popularan ni kada bi svakome iz svog džepa iskeširao po milion evra bez obzira da li nešto potražuje. Supstitucija nije popularno rešenje, ona je racionalno, pravedno i izvodljivo rešenje. Primere dobre supstitucije nema potrebe tražiti u drugim državama, možemo ih pronaći u Srbiji kod restitucije crkvene imovine. Na kraju krajeva ako je Đelić toliki ekonomski genije, kao što je predstavljen davne 2001. trebao bi da prepozna i originalno dobro rešenje, a ne samo ona koja su već negde implementirana.
I još jednom dobro je da se demantuje da vlada kao i gosdpoin Đelić ulaze u posao restitucije zato što imaju dobru volju. Oni ulaze isključivo zato što evropska unija insistria na tome da ovaj problem kod nas bude kvalitetno rešen.
I da na pomenem da naslov: Stari vlasnici neće obveznice u dinarima, nije tačan.
Stari vlasnici neće obveznice TAČKA.
pre 12 godina
Evo primera kako je moja porodica opljackana.
Mom dedi je 1979 godine nacionalizovana kuca u Rakovici od 80 kvadrata, pomocni objekat i 25 ari placa. Dobio je stan na koriscenje. Posle 2 godine on umire, a posto na adresi stana niko nije bio prijavljen opstina oduzima stan mom ocu, tako da je ostao i bez kuce i bez stana.
U resenju o nacionalizaciji stoji da ako se nacionalizovano zemljiste ii njegov deo ne privede nameni u narednih 10 god., stari vlasnik moze zatraziti da mu se ono vrati. U periodu 2004-2006 on je to i zatrazio od opstinskih vlasti za deo zemljista od oko 20 ari koji nije priveden nameni. Naravno da su ga u tom periodu pravno "zezali", jer je neko poceo da zida stambenu zgradu od oko 2.000 kvm. Psto nista nije mogao da uradi, zgrada je sazidana. Prostom racunicom se dolazi do zakljucka da je bio vlasnik zemljista, mogao je da dobije 20 % od sagradjenih kvadrata, a to je 400 kvm, puta 1.500 Eura po kvadratustana, pa vidite koliko i kako je opljackan. I sada neko hoce da mu da obveznice ili druge bezvredne papire.
pre 12 godina
Подпредседник и Влада МОМЕНТАЛНЕ ОСТАВКЕ ,пробудио се броз из куће цвећа !!!
pre 12 godina
Da su Draskovici posteni ne bi se petljali u Naftagas, tj Gaspromnjeft.
pre 12 godina
a mi smo te zime 96-97,setali i pistali,setite se kordona i vodenih topova usred zime,pre 14 godina i nista,sta da kazem svojoj deci a da nije ostanite ovde, zavrsite skole kao ja a zivite kao .....?
pre 12 godina
Imam jednu kratku pesmicu na ovu temu.
Komunizam je zlo, ali ne koliko i spo.
pre 12 godina
ako je Hrvatska mogla da vrati sta mi cekamo. Zasto da uvek budemo zadnji, da uvek nesto foliramo i izvodimo, zato gubimo Kosovo, zato nas ni Rusi vise nesto i ne podrzavaju i zato smo ispod Albanije po platama , a industrisjka proizvidnja ispod one od 1998 ( ne 1989)!. Da je neko rekao 2000 da ce tako biti 2011, siguran sam da bismo ostali kuci marta ili otisli na selo ili pecanje. Stvarno sramota.
pre 12 godina
Mojoj porodoci je oteto na pravdi Boga posle II svetskog rata,preko 25 hektara najkvalitetnije zemlje samo zato sto je bila ozvanicena saradnik Ravnogorskog pokreta i do danas nam nije vracena iako imamo sve dokaze za to,ali kako je to Matija davno jos napisao"ceracemo se jos" ako treba i do Strazbura. ******* Zahvaljujem se SPO zbog uporne borbe za pravednu i pravicnu restituciju i podrsku nama kojima je imovina oteta od strane Brozovog rezima.
pre 12 godina
koliko je licemeran ovaj covek...strasno...
pre 12 godina
@MRGUD
Tvoji 12 stanova a 99% Srbije tad nijedan jedini.Bese to pravedno drustvo ,bas me zanima zasto se to raji nije svidjalo..
pre 12 godina
Moji preci su branili Srbe od Turaka u tadasnjoj 'Krajini' u 17. veku. Dobili su za to zemlju i plemstvo. Moj deda, poslednji vlasnik imanja je bio rezervni oficir u srpskoj kraljevskoj vojsci i medju prvima bio na frontu Aprila '41. S te strane, iako ne-Srbi, moja porodica je itekako ispunila svoju otadzbinsku obavezu ka svim potencijalnim 'pravim' Srbima i slicnim patriJotima danasnjice i proslosti. Da li ce sad neki nadri-politicari u toj jadnoj vam drzavi ikad doneti resenje za povracaj moje dedovine? Sumnjam! A i kako bi. U politici su deca bivsih Partizana, oslobodiJoca i njima slicnih. Mnogi od njih se danas mreskaju po Dedinjima i Senjacima i zovu sebe 'pravim' Beogradjanima. Zar stvarno mislite da bi se ova bratija odrekla sopstvene svojine (citaj otimackog plena njinih ponosnih oslobodilackih otaca i dedova...)? A SPO k'o SPO...poetsko trabunjanje a nikad od njih nista. Ni '91. ni sada...
pre 12 godina
Obveznice u dinaraima?! Pa ta korekcija za visinu inflacije lepo zvuci samo ko jos veruje Republickom Zavodu za Statistiku? Ja ne. A vec vidim da kad budu dolazile na naplatu obveznice, dinar ima privremeno da tone. Pa zar su tu nasli da pokazuju kako veruju u dinar? Kad se drzava zaduzuje onda u dinarima, a kad daje kredite onda evri bato. *** Bolje posteno da kaze "dajemo obveznice u dinarima da bi nas to manje kostalo", a ne tu da uvija nesto i pravi ljude na budale.
Za rehabilitaciju sta reci, sam zakon nije dobar. Umesto da je drzava uradila reviziju svih procesa, samostalno pa ko je profitirao cupajuci ljudima zube, ko je otimao, ubijao i na tome zardjivao njega ne rehabilitovati, a ne da se i tu zaradjuje na taksama, a sami procesi rehabilitacije sve svode na donosenje dokaza u izvrsenoj uplati. Smesno.
Vidim da su mnogi ovde protiv rehabilitacije. Voleo bih da neko njima nesto oduzme, pa da vidim dal ce tako da pricaju. Pricate o evropskoj uniji, ljudskim pravima i demokratiji, a zalazete se za legitimizaciju drzavne otimacine. Svaka cast. Neko rece kao: da se vrati samo ono u izvornom obliku, posto eto nisu gradjani srbije ostalo prokockali i unistili nego neki kao funcioneri, komunisticka elita i slicno. Ta elita je predstvaljaa drzava dakle sve gradjane tako da ce drzava to morati da vrati. Da je pravde vracali bi ne samo imovinu nego i izgubljenu dobit preduzeca ili recimo lokala u Knez MIhajlovoj za ovih sesdeset i kusur goodina. Takodje da je pravde, oni koji su te zakone donosili (steta sto ih je premalo medju zivima) i sprovodili imali bi da za to odgovaraju. Da je pravde...
pre 12 godina
Bice veselo kad ta imovina bude pocela da se vraca "nasledncima". Vec vidim kakav ce opsti krkljanac svih mogucih i nemogucih "potomaka" bivsih vlasnika sad da navali, da se ogrebe za deo. "Hocu svoj deo,necete da me prevarite" bice njihov moto. Sudovi ce biti pretrpani naslednopravnim sporovima, braco advokati trljajte ruke ;)
pre 12 godina
Za jedno petnaest ,dvadeset godina neko moze da proglasi i ove danasnje sudove nepravednim i potrazi povracaj imovine za legiju i slicne njemu te svima onim nzv biznismenima kojima je imovina oduzimana u poslednje vreme iz
ili ce biti oduzeta.Mozemo svake nedelje da pravimo novu drzavo i sve sto je uradjeno ranije proglasavamo ono od prosle nedelje nezakonitim.Uglavnom to je razlika izmedju pravnih i civilizovanih drzava i nas.Mislim ako je SPO balast koji treba da odluci...jednoga dana i legiju mogu da proglase mucenikom nepravedno osudjenim .
pre 12 godina
Upravo suštinska stvar je da (kad se već bavimo kojekakvim sumnjivim revizijama istorije), imovina ne bude vraćena kolaboracionistima, fašistima i kriminalcima (odnosno njihovim potomcima).
Ipak, skeptičan sam povodom ove izjave Đelića...mnogo je razloga za to. Navešću jedan. U pitanju je ponašanje SPO-a tj. njihovo odlaženje u krajnost koje je, posebno u poslednje vreme, neshvatljivo. ***
pre 12 godina
Ponadali se gotovani da se preko noci obogate bez rada i znanja
Zelim da postavim jedno dobronamerno pitanje kako je predratna gospoda stekla hotele,rudnike itd da li je ista imovina oteta od raje sirotinje ***
Ako se imovina vrati hoce li za pedeset godina sada neka druga gospoda da vrati imovinu nazad ali sa kamatom
pre 12 godina
Šta se čudite, SPO je oduvek bio za monarthiju.
pre 12 godina
Naravno da imovinu ne treba vraćati naslednicima onih koji su posle rata osuđeni za saradnju sa nemačkim okupatorima. Slažem se da ima i onih koji su osuđeni za saradnju sa Nemcima, a da su bili bez krivice, ali zato njihovi naslednici neka pokrenu postupak rehabilitacije. Da se neće možda vraćati imovina industrijalcima koji su proizvodili za "wermacht" i bogatili se na ugovorima sa njima, dok su Nemci streljali po Kragujevcu, Kraljevu, Jajincima....Da ne treba možda i njima imovina da se vrati? Ili bilo kome drugom ko je pomagao i saradjivao sa nemačkim okupatorima! Njima ne samo da se ne sme vratiti imovina, već moraju biti večito na stubu srama srpske istorije. Ostalima treba vratiti naturalno sve što im je oduzeto ili ih pravično obeštetiti na način da se ne ugrozi makroekonomska stabilnost, što znači državnim obveznicama. Ja nikada ne bih glasao za onu političku opciju koja bi obeštetila nemačke sluge i saradnike okupatora.
pre 12 godina
Ne treba da se mucite toliko sa tim dinarcicima koji ne vrede ni pisiva boba,i da smisljate kako cete sa tim obveznicama da se pravedno mucite prema svima,mozete se jednostavno odreci EPS-a ili tih49% NIS-a,i dati starim vlasnicima da gazduju njima,naravno u deonicama obracunatim po trzisnoj vrednosti imovine koju ste raubovali i uzivali od 45 na ovamo,sa pripadajucom kamatom,verujte niko se od starih vlasnika ne bi bunio,a i to je vlasnistvo republike Srbije,a ne partijskih poslusnika i podobnih neznalica,a i mi nismo gradjani drugog reda,umeli bi da gazdujemo vrlo dobro bez partijske pripadnosti,a ujedno bi bila i izvrsena privatizacija javnih preduzeca bez monopolskog udela i vuk siti i ovce na broju.
pre 12 godina
Господине Ђелићу... Нико не ради у њиховим земњама онако како мир радим... И још нешто... ***
pre 12 godina
@petar, 18. avgust 2011 19:38
Radom, kao i danas malinari sto imaju nadnicare za berbu,tako je bilo i pre rata,barem na severu Srbije.
pre 12 godina
Sama pomisao na restituciju je fatalna greska koja ce se pre ili kasnije obiti o glavu ovom ili nekom narednom rezimu. Drugi svetski rat zavrsen je tako kako je zavrsen, sto znaci pobedom partizanske, komunisticki nastrojene i ustrojene, vojske. Ono sto se posle toga dogodilo direktna je posledica ishoda rata. Imovina je konfiskovana izdajnicima, petokolonasima i ratnim zlocincima. Kako i na koji nacin su sudovi sudili je diskutabilno, ali ni jedna presuda nije lazna, jer sud ne moze doneti laznu presudu. Sto se pak tice gospode iz srpskog pokreta obmane Vuka Draskovica, najbolje bi bilo da cute ili da se vrate u Pljevlja i Bijelo Polje, where they belongs.
pre 12 godina
BAS ME BRIGA!
pre 12 godina
Nikome nista ja ne bih vracao, a taj uslov EU bih jasno ignorisao. Svi bi sada da menjaju istoriju i pokrece se domino efekat koji ce unistiti i deliti jos niz pokolenja. Nije to demokratija, ovo sto se radi oko restitucije danas je budalastina, ne zna se ni ko pije ni ko placa.
pre 12 godina
Naravno da imovina treba da se vrati onima kojima je nepravedno oduzeta. Otkud sada protest sto nece biti vracana onima koji nisu rehabilitovani? Zakon o rehabilitaciji je odavno donet, cak je pravno i prilicno labavo odrziv jer u praksi ispada da je maltene dovoljno uplatiti taksu za rehabilitaciju i zavrsiti stvar. A ko ni pod tim uslovima nije uspeo da se rehabilituje, zaista je pitanje da li bi uspeo u nekom ozbiljnijem postupku to da uradi od ovog koji je na snazi. I zasto bi se fasistima i vracala imovina? Jel' i to iz budzeta da finansiramo? Djelic i Vlada nude pravedno resenje, pogotovo ako se u obzir uzme da aktera nacionalizacije i konfiskacije na obe strane skoro da vise nema medju zivima. Lepo je Djindjic nekih mesec dana pred ubistvo rekao oko restitucije "Od akvarijuma lako mozes da napravis riblju corbu, ali od riblje corbe tesko da mozes da napravis akvarijum". Gospodo, mi sada imamo riblju corbu - ne mozete da ocekujete nazad akvarijum. Budite razumni.
pre 12 godina
Jel ovi iz SPO neće da daju sve glasove ...JEDAN???!!!
Baš šteta, bez njih će da propadne Zakon.
Kakva retitucija??? Tako ćete sutra morati da vratite imovinu Karićima, Miloševićima i ko zna kome ne.
Da li se neko upitao, NA KOJI JE NAČIN STEČENA SVA TA IMOVINA?
pre 12 godina
Rekao sam jednom prilikom da ce ovi neokomunisti naci nacin da relativizuju stvari i ponovo prevare ovaj sludjeni narod.Tamo gde je Djelic i tamo gde je Dinkic od postenja nema nista.Svaka cast SPO-u i Vuku Draskovicu na doslednossti i postenju mada im to ne donosi nikakvu politicku korist.Strazbur je jedino resenje za nas kojima je ova drzava otela crno ispod noktiju.
pre 12 godina
KONACNO DA NEKO IZ POLITICKOG ZIVOTA SRBIJE DIGNE GLAS PROTIV DALJEG PONIZAVANJA ZDRAVOG RAZUMA I ZRTAVA KOMUNIZMA. STO SE MENE TICE, NECU CEKATI DA DRUG DJELIC I NJEMU SLICNI SHAVTE DA JE KOMUNIZAM ODAVNO ZAVRSIO NA SMETLISTU ISTORIJE, U LICNOM I CIVILIZACIJSKOM SMISLU,DEO EVROPE SAM UPRKOS TAKVIM POJAVAMA. MOLIM DRUGOVE I DRUGARICE DA NE CENZURISU OVAJ KOMENTAR.
pre 12 godina
Smatram da naslednici bivsih vlasnika obavezno moraju imati sudska zakonita dokumenta da bi dokazali vlasnistvo nad imovinom. To bi uglavnom trebala da budu sudska dokumenta o zakonitom nasledstvu imovine. Zestoko se protivim bilo kakvom dokazivanju imovine putem dva svedoka ili bilo kakvih izjava, jer smo videli kako su partizani i komunisti posle rata manipulisali penzijama putem izjave dva svedoka. Pa su i oni koji niu ni videli rat, uzimali penzije na osnovu izjava svedoka. Siguran sam da bi se i sada razni kriminalci i manipulatori prijavili sa svedocima da se dokopaju necega sto nikad nije bilo njihovo. Dakle, moraju se pokazati zakonska dokumenta o nasldstvu, da se dokaze ko je vlasnik imovine.
Smatram da se jedino mora vratiti imovina koja i dalje postoji u prvobitnom obliku.
Ja sam protiv novcane restitucije, jer su te pare odavno potrosene, a i pare od takve imovine nije uzeo ceo narod, nego mala grupa ljudi koji su tada bili na vlasti. Prema tome, ako se bilo kakva novcana restitucija sprovodi, onda pare iskljucivo treba traziti od clanova bivse vlasti i njihovih naslednika, jer su jedino oni imali koristi od oduzete imovine. Ceo narod nije od toga imao koristi, i bilo bi krajnje neposteno da sada svi stanovnici uplacuju u budzet da bi se pare dale maloj grupici bivsih vlasnika. To bi bila nova otimacina imovine, jer stanovnici nisu krivi sto je bivsa vlast uzimala imovinu i koristila je. I ne bi trebali sadasnji stanovnici Srbije, da iz svojih dzepova preko budzeta placaju bilo kakvu nadoknadu. Ako se kojim slucajem i odluci da se novcano plati nadoknada imovine, onda to mora svakako biti u dinarima, jer je jedino to po zakonu, i odlucno se protivim bilo kakvoj drugoj (nezakonitoj) isplati. Ne moze se nikakva pravda ostvariti putem novih nezakonitih radnji, jer bi time drugi judi bili osteceni.
pre 12 godina
SPO kritkuje ali im ne pada na pamet da izadju iz Vlade. Kako sada stvari stoje, ja sam za ogranicavanje privarne svojine, odnosno za revoluciju i oduzimanje opljackane narodne imovine. Ali protiv britanskih spijuna poput Tita.
pre 12 godina
Vec godinama se SPO zalaze za naturalnu restituciju,ali ne na nacin kako predlaze B.Djelic,DS i ove *** Vlade,podseticu samo da je Liga za povracaj imovine bila na zajednickoj listi sa SPO na izborima 2007.god.,tako da me ovo odbijanje SPO-a da podrzi ovaj bezvezni zakon uopste ne cudi.
Puna podrska SPO ***
pre 12 godina
Cik ,Jugovicu neka SPO izadje iz Vlasti....vi znate da sa 1,5 %i ne postojite a infuziju vam daje DS..Ali ,nece vise i posle sledecih izbora ...zaborav.
pre 12 godina
ODUZETO NAM(MOJOJ) PORODICI-12 STANOVA I 4 LOKALA (centar Beograda).Digao sam kredit u svajcarcima.Kamata na glavnicu duga,glavnica duga i sve sto potrazujemo zelim u kesu ili u obveznicama u svajcarskim francima i naravno povracaj imovine.
pre 12 godina
Hrvatska je koliko sam sad kad sam bio video obnovila sve srušene srpske kuce, vratila je imovinu koju su komunisti oduzeli posle II sv. rata. Postavlja se pitanje sta to Srbija čeka.... oćete još malo da kradete i zarađujete na izdavanju tuđih lokala u Knez Mihajlovoj?
pre 12 godina
Ovako poštena vlast da neće svojim gradjanima da vrati otetu imovinu? Pa, baš sam iznenadjen! Vlast u kojoj je SPS na drugom mestu da ima veze sa komunizmom? Ma, ja sam šokiran! Božidar Djelić da lupi neku glupost? E, sad sam stvarno zaprepašćen!
pre 12 godina
g.Djelic je istakao da je posle Drugog svetskog rata imovina ljudima konfiskovana na osnovu lažnih presuda komunističkih sudova i da se nameće pitanje, pošto Đelić kaže da neće biti vraćena imovina onima koji nisu rehabilitovani, kome će onda imovina uopšte biti vraćena".
Najednostavniji postupak (resenje)je da se preispitaju presude gde je izrecena konfiskacija pa ce biti i "kupus ceo i koze na broju"..
pre 12 godina
Mislin da 22/08 Angela Merkel dolazi da nam kaze nesto vazno povodom zakona o restituciji i imovine koju njeni gradjani poseduju. A zakon ce biti napisan kao EU kaze a ne kao svi vi pricate i zelite.
pre 12 godina
Da su državne obveznice nešto što je zdravo i pozitivno, onda bi ih Nemačka odavno naštancovala, ali nisu njihovi ekonomisti i vlada mutavi. Samo mešetari i bankarski lihvari imaju koristi od državnih obveznica i normalno Amerika koja prodaje svoju tehnologiju i naplaćuje zaštitu preko svojih obveznica. A što se tiče restitucije, Arčibald Rajs je opisao ondašnje ***
pre 12 godina
@MRGUD
Tvoji 12 stanova a 99% Srbije tad nijedan jedini.Bese to pravedno drustvo ,bas me zanima zasto se to raji nije svidjalo..
pre 12 godina
Dajte obveznice u svajcarskim francima ili evrima i nema problema. Ali, mozda bi ti ljudi i prihvatili obveznice u dinarima da im drzava vrati oduzeto. Sve je to stvar poverenja u drzavu. Zasto bi neko imao poverenja u drzavu Srbiju?
pre 12 godina
Imam jednu kratku pesmicu na ovu temu.
Komunizam je zlo, ali ne koliko i spo.
pre 12 godina
Ponadali se gotovani da se preko noci obogate bez rada i znanja
Zelim da postavim jedno dobronamerno pitanje kako je predratna gospoda stekla hotele,rudnike itd da li je ista imovina oteta od raje sirotinje ***
Ako se imovina vrati hoce li za pedeset godina sada neka druga gospoda da vrati imovinu nazad ali sa kamatom
pre 12 godina
Moji preci su branili Srbe od Turaka u tadasnjoj 'Krajini' u 17. veku. Dobili su za to zemlju i plemstvo. Moj deda, poslednji vlasnik imanja je bio rezervni oficir u srpskoj kraljevskoj vojsci i medju prvima bio na frontu Aprila '41. S te strane, iako ne-Srbi, moja porodica je itekako ispunila svoju otadzbinsku obavezu ka svim potencijalnim 'pravim' Srbima i slicnim patriJotima danasnjice i proslosti. Da li ce sad neki nadri-politicari u toj jadnoj vam drzavi ikad doneti resenje za povracaj moje dedovine? Sumnjam! A i kako bi. U politici su deca bivsih Partizana, oslobodiJoca i njima slicnih. Mnogi od njih se danas mreskaju po Dedinjima i Senjacima i zovu sebe 'pravim' Beogradjanima. Zar stvarno mislite da bi se ova bratija odrekla sopstvene svojine (citaj otimackog plena njinih ponosnih oslobodilackih otaca i dedova...)? A SPO k'o SPO...poetsko trabunjanje a nikad od njih nista. Ni '91. ni sada...
pre 12 godina
Da su Draskovici posteni ne bi se petljali u Naftagas, tj Gaspromnjeft.
pre 12 godina
Bice veselo kad ta imovina bude pocela da se vraca "nasledncima". Vec vidim kakav ce opsti krkljanac svih mogucih i nemogucih "potomaka" bivsih vlasnika sad da navali, da se ogrebe za deo. "Hocu svoj deo,necete da me prevarite" bice njihov moto. Sudovi ce biti pretrpani naslednopravnim sporovima, braco advokati trljajte ruke ;)
pre 12 godina
Za jedno petnaest ,dvadeset godina neko moze da proglasi i ove danasnje sudove nepravednim i potrazi povracaj imovine za legiju i slicne njemu te svima onim nzv biznismenima kojima je imovina oduzimana u poslednje vreme iz
ili ce biti oduzeta.Mozemo svake nedelje da pravimo novu drzavo i sve sto je uradjeno ranije proglasavamo ono od prosle nedelje nezakonitim.Uglavnom to je razlika izmedju pravnih i civilizovanih drzava i nas.Mislim ako je SPO balast koji treba da odluci...jednoga dana i legiju mogu da proglase mucenikom nepravedno osudjenim .
pre 12 godina
***
I ko da nam nije dovaoljan Đelić koji je bio otvoreni protivnik restitucije još od 5. oktobra (a verovatno i ranije), i gomila drugih prikrivenih simpatizera komunističkog otimanja, nego nam se kao teg oklembesio i SPO koji je kao saveznik, a zapravo toliko lupeta gluposti da više pravi štete nego koristi.
Ali SPO je ipak nebitan i celoj ovoj priči.
"Svestan sam da bih bio veoma popularan kada bih predložio supstituciju" kaže Đelić... Pobogu, on ne bi bio popularan ni kada bi svakome iz svog džepa iskeširao po milion evra bez obzira da li nešto potražuje. Supstitucija nije popularno rešenje, ona je racionalno, pravedno i izvodljivo rešenje. Primere dobre supstitucije nema potrebe tražiti u drugim državama, možemo ih pronaći u Srbiji kod restitucije crkvene imovine. Na kraju krajeva ako je Đelić toliki ekonomski genije, kao što je predstavljen davne 2001. trebao bi da prepozna i originalno dobro rešenje, a ne samo ona koja su već negde implementirana.
I još jednom dobro je da se demantuje da vlada kao i gosdpoin Đelić ulaze u posao restitucije zato što imaju dobru volju. Oni ulaze isključivo zato što evropska unija insistria na tome da ovaj problem kod nas bude kvalitetno rešen.
I da na pomenem da naslov: Stari vlasnici neće obveznice u dinarima, nije tačan.
Stari vlasnici neće obveznice TAČKA.
pre 12 godina
Dedovina je silom oteta i silom će biti i vraćena ako ne može drugačije. Ako svih 150 000 građana uđe u svoj posed u isto vreme ni policija ni "država" neće moći ništa da učine osim da gledaju.
PS Muka mi je od ovih kvazi demokrata. Moj pradeda je bio član Jugoslovenske demokratske stranke Ljube Davidovića i kasnije Milana Grola. Ovi se sada pozivaju na tu predratnu "tradiciju", ali oni nisu ništa drugo do deca tih istih otimača i udbaša.
pre 12 godina
Posto sam jedan od clanova porodice UNISTENE u komunjarskim progonima(na
sih prezimena ima i na ZEJTINLIKU ali i na "HAVAJIMA"(ili ti Golom Otoku)
PITAM OTVORENO:STA ZA...NJIH...ZNACI RESTITUCIJA???
Pootimali posle 1945-e S V E(titov Zagrebac ODNEO ZA SVOJU KUCERINU og-
radu i zabe(metalni vodoskok)sa BEOGRADSKIH Terazija).U kakve su se kuce
uselili..."oni" posle CRNOG OSLOBODJENJA??U ciju kucu su uselili karde-lja?***Molim odgovor!
*****
A jednog dana,kad moji praunucici budu hteli da vide DEDIN,BABIN,PRADEDIN
PRABABIN Beograd...ti"restituisani"ce ih voditi da im pokazu gde se nalazi "PEVALJKINA"KUCA(sa nanoznicom")gde se nalazi grob srpskog...mis-
lim Pozarevac.....***
ITD.Mi pravi OSVEDOCENI SRBI,rodjeni Beogradjani moramo se ODRECI nasih
dedovinskih,prededovinskih,roditeljskih imanja...Ali,NEKA IM JE NA CAST!!!Nicija do zore gorela nije!!!BOG CE,U V E K,CUVATI SRBIJU!!
***
pre 12 godina
@petar, 18. avgust 2011 19:38
Radom, kao i danas malinari sto imaju nadnicare za berbu,tako je bilo i pre rata,barem na severu Srbije.
pre 12 godina
Kako izvršiti restituciju kad deca i unuci neće da se odreknu ratnog plena svojih predaka?Prigrabili funkcije u vlasti i opoziciji i drže nas u šaci.Đelić koliko vidim hoće da "proda rog za sveću" ovom narodu nudeći dinarske obveznice a još uvek je sveže sećanje na hiperinflaciju.Jedino SPO ima sluha za ponižene i obespravljene čije patnje gore pomenuti žele da zaborave kao sramotu koju im nameće hipoteka prošlosti.Oni koji zameraju SPO što je još uvek u vladi moraju da smisle neki bolji argument. Jer je ovaj nebulozan,njihovo participiranje u vlasti je na neki način nadzornog karaktera i bili su veći kritičari grešaka vlade od pojedinih opozicionih stranaka.Ovim su još jednom dokazali da su ostali dosledni sebi.Stajući na stranu opljačkanih i nepravedno osuđenih sebi su izabrali trnovit put pravednika!
pre 12 godina
koliko je licemeran ovaj covek...strasno...
pre 12 godina
koliko je licemeran ovaj covek...strasno...
pre 12 godina
Nema vecih izdajnika od onih koji su 55 godina zatvarli oci pred unistavanjem zemlje zarad svinjskih polutki i ponekog ljetovanja preko sindikata.
pre 12 godina
SVE imate da vratite,i to sa kamatama!
Sada se vadite da vasi roditelji koji su oteli tudje nisu vise medju zivima pa vi vise ne trebate vracati,a?
Znaci,drpnem ja 5 miliona evra,ostavim ih svojim unucima i kada mene nema onda je to njihovo i niko ne moze da vrati onima od kojih sam ukrao?
***
Stari vlasnici se trebaju organizovati,otici u Strazbur i lobirati u EU protiv davanja statusa kandidata za ovaku ,jos uvek u komunizmu zagrizlu Srbiju!
pre 12 godina
Šta se čudite, SPO je oduvek bio za monarthiju.
pre 12 godina
Naravno da imovinu ne treba vraćati naslednicima onih koji su posle rata osuđeni za saradnju sa nemačkim okupatorima. Slažem se da ima i onih koji su osuđeni za saradnju sa Nemcima, a da su bili bez krivice, ali zato njihovi naslednici neka pokrenu postupak rehabilitacije. Da se neće možda vraćati imovina industrijalcima koji su proizvodili za "wermacht" i bogatili se na ugovorima sa njima, dok su Nemci streljali po Kragujevcu, Kraljevu, Jajincima....Da ne treba možda i njima imovina da se vrati? Ili bilo kome drugom ko je pomagao i saradjivao sa nemačkim okupatorima! Njima ne samo da se ne sme vratiti imovina, već moraju biti večito na stubu srama srpske istorije. Ostalima treba vratiti naturalno sve što im je oduzeto ili ih pravično obeštetiti na način da se ne ugrozi makroekonomska stabilnost, što znači državnim obveznicama. Ja nikada ne bih glasao za onu političku opciju koja bi obeštetila nemačke sluge i saradnike okupatora.
pre 12 godina
@Banda
Arčibald Rajs je opisao političare iste ovakve koji su posle rata otimali imovinu svojim građanima i iste ovakve koji su u tranziciji tu imovinu poklanjali samima sebi i svojim partijskim drugarima u tzv privatizaciji.
Najviše su opljačkani najzaslužniji građani koji su bili iz vredni, obrazovani, pravični i hrabri kao moj deka. Čista zavist i najniži porivi govore iz otimača i njihovih sledbenika koji se protive restituciji.
Dok se naturalna restitucija ne izvrši naša Srbija neće stati na svoje noge, ni uspostaviti pravni sistem i stabilne imovinsko pravne odnose, ni oživeti izumrla srednja klasa, ni zaposliti stotine hiljada građana na toj imovini, ni uvećati budžetske prihode iz poreza koji će se sliti u državnu kasu kroz restituciju, ni spasiti jedinstvo zemlje, ni izbeći bankrot. Da je restitucija izvršena ranije i pre tzv privatizacije ni Kosovo se ne bi otcepilo.
pre 12 godina
Mom dedi je oduzeta fabrika bonbone i ratluka Takovo,danas SL-Takovo. oni su oduzeli intelektualnu svojinu...recepte,masine,koristili su ime vec 63 godine i dalje ga koriste. cuj obveznice. al ce da sipaju milioni od drzave,a i gdina draskovica,pa nek propadne sve onda. nisu nama omogucili da mi upropastimo frmu,vec za male pare prodase topchider II,tj.za 7 miliona evra robe na lageru,koliko ga je zateklo po preuzimanju kompanije. Da ne govorim o seceru iz robnih rezervi koje je uzeo i nikad nije ni platio,niti ce. a vazio za nekrunisanog kralja secera. Xaxaxaxa
pre 12 godina
Mom dedi su komunisti uzeli zemlju, nasilno, OTELI. Sad neki novi komunisti razglabaju kako da je vrate. HEJ, nema tu mnogo mudrosti, ja hocu TU ZEMLJU. I hocu ja da odlucujem da li cu i PO KOJOJ CENI da je prodam. NECU OBVEZNICE. Necu supstitucije i necu da mi niko soli pamet da li je bilo fer i kako je to bilo u drugim zemljama. HOCU ZEMLJU koja je pokradena, to ova DEMOKRATSKA vlast vrlo jednostavno treba da demokratski presudi, da je ista pokradena i da ima da se vrati. Ne interesuje me kome je do sada prodata, poklonjena itd. To je zemlja MOG DEDE. A za istu cu se izboriti u Strazburu, Briselu ili vec gde treba, ako ne mogu kod ovih DEMOKRATA. Moj savet svakome je da jednostavno ne prihvati bilo kakve obveznice, samo novac dolazi u obzir, cash i to iznos na koji ce novi (stari) vlasnici da pristanu, a ne onaj koji ce Drzava da "izracuna". Drzavi ne verujem, ona je samo druga strana u sporu, a svaki Ugovor IMA DVE STRANE. Dajte konacno malo postovanja ljudima. Svasta, Vlada je "izracunala" koliko moze da se pruzi i sada mi treba da se "uklapamo" u to. E, nece moci. Ili mi vrati zemlju ili me pitaj koliko trazim za nju. Siguran sam da to bolje razumeju u Strazburu.
pre 12 godina
Bilo bi jako korisno da gdin Djelic objasni i tacno navede u kojim zemljama je doslo do problema oko supstitucije, jer koliko je poznato to jednostavno nije tacno. Po svemu sudeci, zakon nije jos izglasan a vec je poceo negativni marketing i to od osobe koja bi profesionalno morala upravo da sprecava dogadjanje takvih stvari.
pre 12 godina
Upravo suštinska stvar je da (kad se već bavimo kojekakvim sumnjivim revizijama istorije), imovina ne bude vraćena kolaboracionistima, fašistima i kriminalcima (odnosno njihovim potomcima).
Ipak, skeptičan sam povodom ove izjave Đelića...mnogo je razloga za to. Navešću jedan. U pitanju je ponašanje SPO-a tj. njihovo odlaženje u krajnost koje je, posebno u poslednje vreme, neshvatljivo. ***
pre 12 godina
Ljudi shvatite jednu stvar. Sve sto je oteto je prokleto. Mojoj porodici nisu oduzimali imovinu i samim tim nema sta ni da nam se vrati, ali se zalazemo za to da se izvrsi restitucija onako kako treba. Ovde je medjutim problem sto to predlaze SPO jedina dosledna stranka na nasoj politickoj sceni. Zasto dosledna ? Zato sto jedina prica o ovim nepopularnim temama, cak se i zalaze za resavanje tih problema. Nema tu politicke koristi, ali ima obraza. Ako se za nesto zalazes od svog formiranja, moras da budes dosledan do kraja. Steta sto nece da otvore dosijea,mozda neki ljudi koji se zalazu protiv prvobitnog predloga SPO-a, ne bi bili u prilici da i dalje sole pamet nasim gradjanima. Vec bi kao u nekim bivsim komunistickim drzavama zavrsili bavljenje politikom...
pre 12 godina
Подпредседник и Влада МОМЕНТАЛНЕ ОСТАВКЕ ,пробудио се броз из куће цвећа !!!
pre 12 godina
Господине Ђелићу... Нико не ради у њиховим земњама онако како мир радим... И још нешто... ***
pre 12 godina
Mojoj porodoci je oteto na pravdi Boga posle II svetskog rata,preko 25 hektara najkvalitetnije zemlje samo zato sto je bila ozvanicena saradnik Ravnogorskog pokreta i do danas nam nije vracena iako imamo sve dokaze za to,ali kako je to Matija davno jos napisao"ceracemo se jos" ako treba i do Strazbura. ******* Zahvaljujem se SPO zbog uporne borbe za pravednu i pravicnu restituciju i podrsku nama kojima je imovina oteta od strane Brozovog rezima.
pre 12 godina
Obveznice u dinaraima?! Pa ta korekcija za visinu inflacije lepo zvuci samo ko jos veruje Republickom Zavodu za Statistiku? Ja ne. A vec vidim da kad budu dolazile na naplatu obveznice, dinar ima privremeno da tone. Pa zar su tu nasli da pokazuju kako veruju u dinar? Kad se drzava zaduzuje onda u dinarima, a kad daje kredite onda evri bato. *** Bolje posteno da kaze "dajemo obveznice u dinarima da bi nas to manje kostalo", a ne tu da uvija nesto i pravi ljude na budale.
Za rehabilitaciju sta reci, sam zakon nije dobar. Umesto da je drzava uradila reviziju svih procesa, samostalno pa ko je profitirao cupajuci ljudima zube, ko je otimao, ubijao i na tome zardjivao njega ne rehabilitovati, a ne da se i tu zaradjuje na taksama, a sami procesi rehabilitacije sve svode na donosenje dokaza u izvrsenoj uplati. Smesno.
Vidim da su mnogi ovde protiv rehabilitacije. Voleo bih da neko njima nesto oduzme, pa da vidim dal ce tako da pricaju. Pricate o evropskoj uniji, ljudskim pravima i demokratiji, a zalazete se za legitimizaciju drzavne otimacine. Svaka cast. Neko rece kao: da se vrati samo ono u izvornom obliku, posto eto nisu gradjani srbije ostalo prokockali i unistili nego neki kao funcioneri, komunisticka elita i slicno. Ta elita je predstvaljaa drzava dakle sve gradjane tako da ce drzava to morati da vrati. Da je pravde vracali bi ne samo imovinu nego i izgubljenu dobit preduzeca ili recimo lokala u Knez MIhajlovoj za ovih sesdeset i kusur goodina. Takodje da je pravde, oni koji su te zakone donosili (steta sto ih je premalo medju zivima) i sprovodili imali bi da za to odgovaraju. Da je pravde...
pre 12 godina
Ne treba da se mucite toliko sa tim dinarcicima koji ne vrede ni pisiva boba,i da smisljate kako cete sa tim obveznicama da se pravedno mucite prema svima,mozete se jednostavno odreci EPS-a ili tih49% NIS-a,i dati starim vlasnicima da gazduju njima,naravno u deonicama obracunatim po trzisnoj vrednosti imovine koju ste raubovali i uzivali od 45 na ovamo,sa pripadajucom kamatom,verujte niko se od starih vlasnika ne bi bunio,a i to je vlasnistvo republike Srbije,a ne partijskih poslusnika i podobnih neznalica,a i mi nismo gradjani drugog reda,umeli bi da gazdujemo vrlo dobro bez partijske pripadnosti,a ujedno bi bila i izvrsena privatizacija javnih preduzeca bez monopolskog udela i vuk siti i ovce na broju.
pre 12 godina
a mi smo te zime 96-97,setali i pistali,setite se kordona i vodenih topova usred zime,pre 14 godina i nista,sta da kazem svojoj deci a da nije ostanite ovde, zavrsite skole kao ja a zivite kao .....?
pre 12 godina
ako je Hrvatska mogla da vrati sta mi cekamo. Zasto da uvek budemo zadnji, da uvek nesto foliramo i izvodimo, zato gubimo Kosovo, zato nas ni Rusi vise nesto i ne podrzavaju i zato smo ispod Albanije po platama , a industrisjka proizvidnja ispod one od 1998 ( ne 1989)!. Da je neko rekao 2000 da ce tako biti 2011, siguran sam da bismo ostali kuci marta ili otisli na selo ili pecanje. Stvarno sramota.
pre 12 godina
Sramno! A ovovremeni "kontraverzni biznismeni",tajkuni i politicari koji su preko noci krvavim i kriminalnim novcem postali "gazde" tj vlasnici tudjih fabrika i firmi (ne mislim na drzavne), PRODALI ZEMLJU po Djelicu nisu izdajnici? Sa ovakvim ljudima na vlasti i u parlamentu , ovde se nece uspostaviti red i zakon u narednih 30 godina.
pre 12 godina
Evo primera kako je moja porodica opljackana.
Mom dedi je 1979 godine nacionalizovana kuca u Rakovici od 80 kvadrata, pomocni objekat i 25 ari placa. Dobio je stan na koriscenje. Posle 2 godine on umire, a posto na adresi stana niko nije bio prijavljen opstina oduzima stan mom ocu, tako da je ostao i bez kuce i bez stana.
U resenju o nacionalizaciji stoji da ako se nacionalizovano zemljiste ii njegov deo ne privede nameni u narednih 10 god., stari vlasnik moze zatraziti da mu se ono vrati. U periodu 2004-2006 on je to i zatrazio od opstinskih vlasti za deo zemljista od oko 20 ari koji nije priveden nameni. Naravno da su ga u tom periodu pravno "zezali", jer je neko poceo da zida stambenu zgradu od oko 2.000 kvm. Psto nista nije mogao da uradi, zgrada je sazidana. Prostom racunicom se dolazi do zakljucka da je bio vlasnik zemljista, mogao je da dobije 20 % od sagradjenih kvadrata, a to je 400 kvm, puta 1.500 Eura po kvadratustana, pa vidite koliko i kako je opljackan. I sada neko hoce da mu da obveznice ili druge bezvredne papire.
51 Komentari
Sortiraj po: