Biz - B92.net

Srbija najviše izgubila krahom SFRJ

Beograd -- Da se nije raspala Jugoslavija, Srbija bi odavno bila članica Evropske unije, živeli bismo kao Grci ili Španci i vozili se putevima.

Izvor: Blic
Pošaljite komentar
  1. Jugoslavija je bila zlocinacka drzavna tvorevina, od Golog otoka na koji su slati Srbi neistomisljenici Titovog rezima, do secesije Kosova i Metohije gde su najvece evropske rezerve uglja.
    Medijski frizirano lazno blagostanje u kojem je Srbija opljackana i obespravljena, a deo teritorije joj planski oduzet silom.
    Najvece srpske fabrike su preseljene po Titovoj direktivi u Sloveniju i Hrvatsku; Srbija je svojim novcem gradila Hrvatima hotele i rivijere; Srbija je sama sagradila luku Bar i prugu Beograd - Bar; Srbija je izgradila celu Crnu Goru i svi zaposleni gradjani Srbije su punih 15 godina od svake plate odvajali bespovratni zajam za izgradnju Crne Gore posle zemljotresa 1979.g., besplatno su se ovde lecili i skolovali.
    Srbima je bespravno oduzeto 30 milijardi eura srpske imovine u Hrvatskoj.
    Ali, Bog sve vidi, i svakoga ce nagraditi prema sopstvenim delima.
    (Srbi, ne zaboravite, 22. mart 2011 13:04)

    # Link komentara

  2. Srbiju je najvise kostala Jugoslavija. Mogli smo da napravimo nacionalnu drzavu uz blagoslov velikih sila
    [link]
    ali ne mi smo se bratimili sa onima koji su pod austrijskim slemom masakrirali nas narod. Iz tog poteza proizvelo se sve ono sto je zadesilo Srbiju pod komunistickom okupacijom. Bivse ustase poput Marka Mesica su okacili crvene petokrake i krenuli da u Srbiji rade ono isto sto su radili u NDH. Koliko hiljada srpskih seoskih porodica je ubijeno tokom "prinudnog otkupa". Sesta licka i razne druge durmitorske i dinarske banditske divizije su Srbiju opustosile i zavile u crno. Koliko profesora BU je ubijeno, koliko umetnika, naucnika, trgovaca, industrijalaca? Kompletna srpska elita koja je cinila Srbiju delom Evrope i sveta istrebljena je u trenutku. Kompletna industrija je zatim preseljena u republike pobednice. Ustalom na televiziji B92 jedan od najvecih jos uvek zivih krvnika i zlocinaca je otvoreno rekao da je Srbija imala sve drzavu, krunu, vojsku, crkvu a oni nista i da su je zato unistili. I mi se jos uvek pitamo zasto smo tu gde smo i ko nam je kriv. ******
    (Samo Srbija, nikad jugoslavija, 22. mart 2011 12:24)

    # Link komentara

  3. Multietnicke drzave su osudjene na propast i ovakvi tekstovi su samozavaravanje, ugoslavija je 80-ih bila u ekonomskom slomu i dosli su dugovi za naplatu kredita na kojima je ta sarena laza oroceno opstajala.
    Srbija je najvise izgubila stvaranjem Jugoslavije 1918-e! Kad je kao sila pobednica mogla da zaokruzi granice srpskog nacionalnog korpusa i napravi homogenu nacionalnu drzavu i krene napred, sto je i osnov stabilne drzave i kako su to vec ranije uradili mnogobrojniji narodi u Evropi. Ali ne, mi smo napravili drzavu s porazenima u tom ratu, s onima koji su tako preko noci postali sile pobednice! HA! I oni su se polako politicki organizovali i dalekovido iskoristiti Jugoslaviju samo da bi se sto pre docepali svojih nacionalnih homogenih drzava sto je i prirodan cilj svakog naroda.
    Jugoslavija je grobnica srpskog naroda koju smo sami sebi iskopali s bolnim nepostovanjem najveceg stradanja u Prvom svetskom ratu jednog naroda.
    Nema naroda koji bi ponovio nasu zabludu.
    (Solunac, 22. mart 2011 02:02)

    # Link komentara

  4. Da se nije raspala Jugoslavija... E, pa raspala se. Sta sad vredi da pricamo o tome sta bi bilo kad bi bilo... Da je ostala komunisticka diktatura, politicko jednoumlje, jednopartijski sistem i teror nad svakim ko drugacije misli, ne bismo postali clanica Evropske unije jer to prosto nisu evropski standardi. Dakle, cak i da je Jugoslavija ostala cela, ona bi morala da uvede demokratiju, politicki pluralizam, slobodu stampe, pravo na protest, trzisnu ekonomiju i niz drugih promena. Nisam siguran da bi Tito to dozvolio. Dakle, ko zna sta bi bilo... S obzirom da se raspala i Kraljevina Jugoslavija, i socijalisticka Jugoslavija, i "skracena" Jugoslavija, to verovatno znaci da ta vestacka tvorevina nije ni mogla da opstane. Budimo srecni sto smo, posle 88 godina jugoslovenskog lutanja, ponovo obnovili drzavnost svoje stare drzave, Srbije. Za mene danas kuca u srcu jedino Srbija. Jugoslavija je propala, nema je vise. Naucite da zivite sa tim i idite dalje. Njoj je mesto u istorijskim udzbenicima i to je to.
    (Aleksandar, 21. mart 2011 23:11)

    # Link komentara

  5. Да се само сложим са мад максом да је суштински гледано узрок свега проклети 27 март - то одражава нереалност и поводљивост српског народа. Ми смо народ који прецењује своју вредност и способности а потцењује друге (Хрвате и Словенце). Иначе, мислим да је СФРЈ могла да се мирно распадне и да сви уђемо у ЕУ још '95.........а зашто то није тако - па узрок потражите у Милошевићевим говорима из '90 тих и томе што га је подржавало 90% срба..........
    (27_март-узрок пропасти Србије (а и велике неср, 21. mart 2011 22:40)

    # Link komentara

  6. Srbija. Zemlja od sedam i po miliona ljudi. Zaposleno milion i po. Sa fakultetom jedva 7 posto stanonistva. Prosecna plata 300 evra. Zemlja ucesnica svih ratova, zemlja afera, atentata, politicke nestabilnosti, svetska rekorerka u inflaciji. Korupirana vlast predvodi siromasni narod kome su heroj Mladic a idoli mladima Ceca i Jeca.
    Od Srbije su svi pobegli...svi koji nisu Srbi...A sada beze i njena deca.
    (Marko, 21. mart 2011 22:05)

    # Link komentara

  7. If the Serbs were not Serbs everything would be better( ako srbi ne bi bili srbi sve bi bilo bolje). 1989 bilo sam u vojsku u Nisu, tada u srpskom televiziju se culo non-stop BEZ PROSLOSTI NEMA BUDUCNOSTI. Vi srbi ste zeleli da idete u proslost pa ste i isli, sta da radimo sad???Slobo Slobo Slobo, Kosovo je srce Srbije, ubicemo siptare, hrvate, muslimane, Idemooo na Kosovo, srbija do kozmosa(mitingasi). Srbi su igrali po principu sve ili nista (All or nothing!!!!!)By following Milosevic, serbs practicely made it possible for Kosovo to become a independent state. Milosevic foto je bio u svakom autobusu, svaku zgradu, svaku kancelariju. Pozicija srba u celu Jugoslaviju je bila vrlo solidna. Nije bio nijedna firma u Kosovu na primer gde srbi nisu imali klucne pozicije. Kod albanca dominirala idea da ako srbima dajes pozicije u firmama i institucijama to bi bilo nacin da dobijes dobru reputacije i dobru vezu sa federacijskim organima u Beogradu. Srbi su imali odlicnu beneficiranu poziciju u Kosovu ali su sve sami ***. Sve dok srbi ne slusaju na zdravu logicu u mestu Dobricov veliko srbskom filozofiju nema nade. Problem je to sto srbi su uzrok da zapadni balkan ne integrise u EU a to kosto svima nama. Mi se bavimo posledicima sada!!! Greetings to everybody!!!
    (Albanian, 21. mart 2011 21:58)

    # Link komentara

  8. Srbija je uništavana od strane DOS-a ***** čije članice deset godina pljačkaju i uništavaju sve što stignu. Sada da bi dalje nastavili sa pljčkom traže krivce van Srbije. Zbog nemanja prava na slobodu govora i nemanja nezavisnih medija narod sluša stalno iste kvazi stručnjake i to nas je dovde dovelo. Da bismo krenuli napred mora da postanemo demokratska država a ne da nam govore o demokratiji drže oni koji su doneli zakon o informisanju koji je gori od Miloševićevog. Iste "demokrate" čak se i hvale novcem koje su naime pretrpljene patnje i bola uzeli od medija koji su o njima pisala istinu. Meni samo interesuje kada će moći i građani da ispostave račun o***** zbog pretrpljene patnje i boli zbog ostanka bez posla. Naročito i zbog mučenja dok su gledali kako im firme neko ko nema dana radnog staža krčmi i uništava.
    (Branko, 21. mart 2011 21:36)

    # Link komentara

  9. @Tipolir covece vidim da zivis u svom paralelnom svemiru ali spustite se malo na zemlju.Te priceice Srbija vas pljackala htela vase more i slicne gluposti samo su proizvod vase velikohrvatske propagande pod pokroviteljstvom Dr Tudjmana.Ma da vam nismo mozda ukrali pare za autoput Zagreb-Split pa gradili nesto u Srbiji?A sta smo to izgradili u Srbiji vasim parama za autoput Zagreb-Split?Pa da vi ste sad izgradili taj autoput ali samo zato da bi Sanader direktori HAC-a Sklad gradnja mogli da opljackaju sto vise to je autocesta pljacke.1.Nama sigurno netrebaju ni vase pare ni vase znanje (koje vi ustvari i nemate)niti su nam ikad trebale da gradimo bilo sta u Srbiji.2.Srbija nikad nije bila turisticka sila i svi ljudi koji su dolazili u Jugoslaviju na more dolazili su Hrvatsku na more i sve su te pare ostajale u Hrvatskoj Srbija jedan dinar tih para nije videla.3.U Srbiji se nije dobro zivelo u Jugi naprotiv zivelo se lose u Hrvatskoj se uvek zivelo bolje nego u Srbiji u Jugi uostalom pogledaj statisticke podatke iz bilo kog perioda "Juge"lepo pise da su se Hrvatska i Slovenija uvek brze razvijale od Srbije da su u Hrvatskoj i Sloveniji za vreme Juge uvek bile vece plate nago u Srbiji uostalom jedan od retkih pametnih ljudi u Hrvatskoj Ivo Goldstajn je to i priznao da su se Slovenija i Hrvatska uvek brze razvijale od Srbije.Uostalom vi Hrvati ste uvek bili privilegovani u Jugoslaviji a Srbi su uvek bili tretirani kao zandarski pandurski narod nika vas nije pljackao vise para je uvek vama odlazilo ne lazite vise i 1990 niste glasali za slobodu jer ste bili i vise nego slobodni nego ste glasali za Veliku Hrvatsku i vasu agresiju na Bosnu i Hercegovinu a "vase more" nam sigurno ne treba idemo na lepsa bolja i jeftinija a takva su sva.Svako je bolje lepse i jeftinije od vaseg.
    (jocko, 21. mart 2011 21:04)

    # Link komentara

  10. Vidim pominju neke autoputeve ljudi iz Hrvatske i na tome grade svoju poziciju i argumente.

    Niste vi Hrvati sagradili autoputeve nego stranci. Nešto imate pod koncesijom a nešto pod kreditima.

    Srbi imaju tu nesreću ili sreću pa se nisu još zadužili za izgradnju infrastrukture. Kad se zaduže skočiće BDP a vi ćete još uvek umišljati da ste Evropa. Pa mi iz EU za ovu vašu Hrvatsku odvajamo 2 Miliardu Eura godišnje a za Srbiju ni 100 Miliona. Eto tu je ta razlika.

    Treba da shvatite da u Jugoslaviji niko nikog nije heanio nego je bio komunizam sa planskom privredom. A to znači da su napravili fabriku u nekim brdima i onda sa druge strane Juge vozili resurse. Tako je ta fabrika imala inženjere i radnike sa dobrim platama a rudari na drugom keaju duplo manje. I onda kao ovi u fabrici radili i hranili te rudare. Ma ajde. Da nije možda i onaj konobar iz Splita hranijo nekog seljaka iz Vojvodine ?

    Zaslepljeni ste vašom nacionalističkom propagandom još uvek. To je jednostavno bio komunizam sa planskom privredom.
    (Ivan, 21. mart 2011 21:04)

    # Link komentara

  11. (mate_hr, 21. mart 2011 18:32)

    svaka ti cast na komentaru mate, potpisujem svaku rec koju si napisao!!! na zalost i dalje ima neverovatno mnogo sludjenih ljudi u srbiji koji nisu u stanju da shvate da je 2(mir i demokratija) + 2(ekonomija) =4(prosperitet), a ne 5(rat, nacionalizam, istorijski mitovi, imaginarne genice ...)! srdacan pozdrav ...
    (andreas kisser, 21. mart 2011 20:43)

    # Link komentara

  12. 2) Točno, Jugoslavija bi bila i jest bila turistička sila, ali na račun Hrvatske /*pogledati pod 2a/, a glad za morem bio je jedan od razloga
    napada na Hrvatsku!

    vidi bogati nisam znao da krajina granici s morem
    a gdje to ima more?
    inace nas ne interesuje tvoje more vec nas interesuje da se odvojimo od njega...
    (bojan, 21. mart 2011 19:01)

    # Link komentara

  13. Achtung Achtung
    Danas svatko mora placat svoje racune. Srbija zivi vec 80 godina na nerealnim osnovama a sada je doslo vrijeme da se plate svi racuni.
    Umjesto sto omalovazavate i gledate sa visine sve i svakog vi biste si mogli smanjit placu na 200 € koliko realno i zaradujete umjesto sto sa nerealnih 300€ svaki mjesec unistavate vlastitu zemlju za 100€ po osobi.

    Pokrite se onoliko koliko vam je pokrivac dug, nema Rusa, nema Jugoslavije, nema Sadama, nema Gaddafija nema Kineza nemam iluzija nema mitova nema sto bi bilo kad bi bilo. Nitko vama nece pokloniti nista (vise).
    (Jure, 21. mart 2011 18:36)

    # Link komentara

  14. Svi vi sa prostora bivše Yu sto imate sad 50+ godina...da ste glasali za Ante Markovića umesto
    za Zlobu, Njofru i Aliju razmisljali biste sada da li ici na Kubu ili na Dominikanu na letovanje (bar veci
    deo srednje klase)..a posto niste..sad razmisljajte kako se odreci
    nekolicine artikala u kupovini...
    (Pristalica čika Ante Markovića, 21. mart 2011 17:07)
    ___…__
    Očito ti nije bilo dobro kad si ovo napisao, jer si genijalnu glupost izvalio i to onako veselo.
    Pobrkao si malčice ljetovanja /?/, Kubu /Cubu/, Dominikanu i ostale destinacije sa glasovanjem za SLOBODU, halo razumiješ, za svoju SLOBODU smo glasovali.
    Hrvati izabrali i odabrali Tuđmana /po tebi Njofra/, te kako vidiš nisu pogriješili, pa zato idu ljetovati na SVOJE VLASTITO MORE, a ne na neka razvikana strana mjesta, bogu iza leđa.
    Da su neki pogriješili u glasovanju stoji, pogoti tko /dajem ti tjedan dana razmišljanja/?
    Očito nisi upoznat sa stanjem u Jugi, pa si spomenuo Antu Markovića, pogreška. Ništa A. Marković nebi napravio, Juga nije mogla opstati zbog hegemonije, jednoumlja, iskorištavanja jednih od drugih, JNA, milicije,
    različitosti među republikama svih vrsta, pa i u normalnom rasuđivanju
    kako pojedinaca tako i mase neznalica!!!
    (Tipolir, 21. mart 2011 18:36)

    # Link komentara

  15. Ova prica da nikom nije odgovarala (amerima, englezima)jugoslavija je za malu djecu. Dok nije krenuo rat na našim prostorima sve velike sile su bile za održanje jugoslavije, ali srpski političari su bili toliko nesposobni te su oružjem kojeg su imali više od drugih su išli riješit situaciju u svoju korist.

    Da nije bilo rata, imali bi veće tržište ali to tržište ne bi bilo zaštićeno kao u jugi pa bi bez obzira propalo dosta tih komunističkih mastadonata jer se ne bi prilagodili novoj situaciji. Da li bi vaš EI Niš konkurirao Sonyu ili bi možda sve firme koje su se bavile tekstilnom industrijom mogle natjecati sa kineskima.

    Zašto su slovenci najbolji, to je vrlo jednostavno jer su kao društvo na višem stupnju. Najškolovaniji su, imaju najmanje nepismenih, radne navike, najbolju organizaciju...ne bave se sto je bilo 41 nego gledaju kako zaraditi. Naravno nisu imali rat koji je sve ostale unazadio. Svaki rat daje priliku ***** da zauzme pozicije u državi i onda ih godinama brani razno raznim metodama. Vi se u srbiji još niste riješili ološa koji je vladao tih ratnih godina, isti ljudi su vam i sada, kod nas u hrvatskoj to ide malo na bolje ali treba još puno radit......treba ih još puno poslati u zatvor....

    Većina tu komentara spominje nekakve kraljevine, totalne gluposti, nitko ne spominje koliko imate školovanih ljudi.....koliko školovanih napusti zemlju......

    Njemci su 45 sravljeni sa zemljom pa su danas najjača evropska država a vi tu još spominjete nekakvu kraljevinu di ste se kao zafrkali.....Njemci su za 20 godina uspili drzavu vratiti na noge....Sad zašto je to tako, možda što imaju najbolju organizaciju, inženjere, industriju, proizvodnju, školovane ljude, a kada im i fali školovanih onda ih „otmu“ nama balkancima i poljacima....da ne govorim da znaju pojam „planiranje“.

    Uglavnom svako je na poziciji koju zaslužuje, nitko nikome nije kriv....pa tako ni hrvati i slovenci vama kao ni vi srbi nama......vas su ***** vasi nesposobni politicari, nas naši...ali te političare je netko i izabrao, a izabrao ih je nepismeni i lini narod.........a onda dođemo do onog prvog što sam govorio da jednostavno vaše i naše društvo nije na razini zapadno evropskog, slovenci jesu, zbog toga su najbolji....
    (mate_hr, 21. mart 2011 18:32)

    # Link komentara

  16. Informacije za Srbiju
    ---…--

    Srbi, Jugoslavije vise nema.
    (Jure, 21. mart 2011 18:29)

    # Link komentara

  17. Ovi komentari su najbolji dokaz zašto se Jugoslavija trebala raspasti. Čovjek napiše tekst o ekonomskim projekcijama zajedničke države, dakle napiše tekst o tome kakva je mogla biti BUDUĆNOST Jugoslavije a po njemu se ospe drvlja i kamenje izvlačeći argumente iz PROŠLOSTI te države a i država prije. Tako se ne ide naprijed - tako se vrlo efikasno tapka u mjestu. Meni je draže ovako, hvala.
    (mali marinko, 21. mart 2011 18:28)

    # Link komentara

  18. Tako nam i treba kada nismo uzeli ono što nam pripada posle I svetskog rata, pa nam sada sole pamet razni #&$*
    (Nada, 21. mart 2011 17:57)

    # Link komentara

  19. Ko jos gleda na Jugoslaviju???Cemu to?Idemo bre dalje sami!Dali nam treba zivot sa hrvatima?Meni ne,hvala!Samo jos da ovi politicari puste (manje da kraduckaju) da malo i mi zivimo i bice bolje.Siguran sam.
    (daybooc, 21. mart 2011 17:40)

    # Link komentara

  20. MOLIO BI VAS DA OVO PISITE:najvise izgubio ;a znate ko;ni srbija nijeda od bivsih republika,nego izgubili oni koi su najnecoveca,stvi metodi izgubili svoje,koi vise nikada nece povratititi,i ako svi su znali da ne moze niko bez jedo drugoga,a pogotovo srbija bez kosova,bez makedonije,hrvatske ,bosne i hercegovine,bez slovenije ali kome da se dokaze danas,jadni narod,99 posto zive na najskromni nacion,a ono jedan posti zive kao bubreg u loju,a ko su oni,to su oni koji su podrzali i radili najlose covecanstvu
    (HALID, 21. mart 2011 17:32)

    # Link komentara

  21. Tipicno Srpski nacin razmisljanja: nece da se posteno pogledaju u ogledalo nego lamentiraju sto bi bilo da je Srbija krenula "drugim" putem jos tamo neke 1918....
    (SANU i dalje stanca blesav narod, 21. mart 2011 17:19)

    # Link komentara

  22. Svi vi sa prostora bivše Yu sto imate sad 50+ godina...da ste glasali za Ante Markovića umesto
    za Zlobu, Njofru i Aliju razmisljali biste sada da li ici na Kubu ili na Dominikanu na letovanje (bar veci
    deo srednje klase)..a posto niste..sad razmisljajte kako se odreci
    nekolicine artikala u kupovini...

    Sad vam je nacionalnost jako bitna jel tako??? E bas mi je drago jer svako treba da trpi posledice svojih dela
    (i dobre i lose)...kako posejes tako i žanjes...zao mi je samo malog broja ljudi koji su uvek videli stvarnost i njihove
    dece iako je dobar deo njih otisao van drzave jos ranije...
    (Pristalica čika Ante Markovića, 21. mart 2011 17:07)

    # Link komentara

  23. Srbija je postala jedna od najgorih drzava sveta a pored toga sto imamo africki standard evo i jedan zivotni primer.Moj otac je rodjen u Vranju gde je ziveo samo do 4. godine zivota..preselio se u Beograd a posle u Zrenjanin.Posle te 4.godine nikad tamo nije otisao niti je imao razloga..sva dokumenta je ceo zivot vadio u mestu gde zivi tj Zrenjaninu.Dolaskom ove vlasti pre par godina izmisljaju neverovatnu stvar ,moj otac za vadjenje licne karte i pasosa ,izvod iz maticne knjige rodjenih i drzavljanstva mora da uzima u VRANJU gde se rodio!!I tako moj otac sa 62 godine potrosi 5000 dinara na put do tamo da mu kaze da ne moze da dobije odmah vec ce kao da mu posalju na adresu.I tako posle cekanja njemu stizu ti izvodi koje je debelo platio sa pogresno ukucanim datumom rodjenja i sve je radio za dzabe jer mu nece to prime u SUPu i mora da ide opet u Vranje.Kako sad odjednom ne moze da izvadi tamo gde zivi i tamo gde je ceo zivot vadio te izvode ,zasto ova drzava namerno se trudi da svojim gradjama sve ucini sto tezim?? Zasto? I kako je onda da ne razumem svog oca sto prezire ovu tzv demokratiju zbog koje je izgubio i posao a ne moze ni u penziju.
    (Dzoni, 21. mart 2011 16:46)

    # Link komentara

  24. Srbija (Milosevic) je najkrivlja jer je kao najveca imala i Najvecu odgovornos, ali nerealno pouzdanje u vojsku i neshvatanje politickog trenutka u svetu doveli su nas do ovakvog ishoda ! Milosevic je mrtav a ni nama ostalima se ne pise puno bolje!
    (Stanko, 21. mart 2011 16:45)

    # Link komentara

  25. Najvece srpske fabrike su preseljene po Titovoj direktivi u Sloveniju i Hrvatsku; Srbija je svojim novcem gradila Hrvatima hotele i rivijere; Srbija je sama sagradila luku Bar i prugu Beograd - Bar; Srbija je izgradila celu Crnu Goru i svi zaposleni gradjani Srbije su punih 15 godina od svake plate odvajali bespovratni zajam za izgradnju Crne Gore posle zemljotresa 1979.g., besplatno su se ovde lecili i skolovali.
    Srbima je bespravno oduzeto 30 milijardi eura srpske imovine u Hrvatskoj.
    Ali, Bog sve vidi, i svakoga ce nagraditi prema sopstvenim delima."
    (Srce Srbije, 21. mart 2011 02:35)
    ___…__
    Tako je po učenju Dobrice i ostale bratije.
    Prvo, pobroji koje "fabrike", kome i zašto, a usput /prva TV u coloru oduzeta od RIZ-Zagreb i preseljena i Ei-Niš, prvi motor TMZ-Zagreb, oduzet i prenešen u Rakovicu/. Ima puno toga, ali nije oduzimano pojedinima da se drugima daje, več se zbog bojazni od rata, preraspoređivala industrija po cijeloj teritoriji FNRJ/SFRJ.
    Nadalje, za nerazvijene i Kosovo davali su svi, u postotku najviše oni najrazvijeniji /Srbija nije bila među njima/.
    Postavlja se pitanje novaca za prugu Beograd-Bar, jer u ta vremena stopiran je auto-put Zagreb-Split, a lova nestala!!
    Na kraju, pobroji i zbroji, kolike su štete Hrvatskoj nanesene zbog rata /10 godina slabašnog turizma, porušena trečina države, ubijena mladež/.
    Slobodno nabroji tih vaših 30 milijardi, pa da konačno prebijemo dugove /samo bez stanarskih prava, jer ona nisu vlasništvo pojedinaca več države/!!
    Jasno, Bog sve vidi, očito ste prvi krivac i zato vas kažnjava /Kosovo i ostale traume/!!!
    (Tipolir, 21. mart 2011 16:41)

    # Link komentara

  26. Blizi se dan kada ce se obelezavati godisnjica pocetka naseg propadanja.
    27. mart. To je datum koji je mitski odredio sudbinu nasem narodu u novijoj istoriji, poput KOsovskog mita. To je dan kada se ozvanicio pocetak naseg prpadanja, i nasih zabluda...27. mart 1941.
    Posle njega nista vise nije bilo isto. Na zalost srpskom rodu.
    (Pobesneli max, 21. mart 2011 16:30)

    # Link komentara

  27. Hocete li se vise pomiriti da nema vase Jugoslavije?
    Boze mili,koji bolesnici...
    (Samo Srbija,nista drugo!, 21. mart 2011 16:29)

    # Link komentara

  28. liberalni socijalizam !

    smrt kapitalizmu.
    (wlado, 21. mart 2011 16:09)

    # Link komentara

  29. 1) Da se nije raspala Jugoslavija, Srbija bi odavno bila članica Evropske unije, živeli bismo kao Grci ili Španci i vozili se putevima.......

    2) Jugoslavija bi bila sportska i turistička sila koju bi, kao članicu EU, sa respektom slušali u Briselu........

    2a) Slovenija je najbolje prošla. Na drugom mestu je Hrvatska, koju je spasao turizam..........

    3) Nema ekonomiste koji neće reći da je među članicama bivše Jugoslavije danas najveći gubitnik upravo naša zemlja, zajedno sa BiH, a da su najbolje prošle Slovenija i Hrvatska........

    4)Poznat je problem loše infrastrukture u Srbiji. Ona je jedna od retkih tranzicijskih zemalja koja nije ulagala ni u novu niti u održavanje postojeće infrastrukture, pa je zajedno s Ukrajinom na začelju tranzicijskih zemalja po razvijenosti infrastrukture.
    Začuđuje da Srbija već dvadeset godina nema realizovanih ozbiljnijih infrastrukturnih investicija. Koridor 10 i danas je samo priča u nastavcima. Hrvatska je istovremeno puteve na nivou onih u Austriji izgradila posle rata 1995. godine.......
    ___…__
    Idemo probati razložiti od 1-4
    1) Kako bi se Srbija vozila po putevima, ako nebi uzimala od drugih?
    Pod točkom 4- vidi se da Srbija nema novaca, znanja ni mogućnosti graditi sama, nasuprot manje Hrvatske i Slovenije /znači da joj trebaju tuđa sredstva i znanje, a toga je bilo u zajedničkom Jugo-košu/!

    2) Točno, Jugoslavija bi bila i jest bila turistička sila, ali na račun Hrvatske /*pogledati pod 2a/, a glad za morem bio je jedan od razloga
    napada na Hrvatsku!

    3) Točno, Srbija je danas na gubitku, ali je živjela dobro u Jugi /imaju li tuđi novci prste u tome?/, no sama ne može opstati /nema love ostalih republika/!

    4) 1971. godine, stopirana je izgradnja auto-puta Zagreb-Split, jer se isti smatrao nacionalističkim, ti naši prikupljeni novci su isparili/?/, dok su neke republike u to vrijeme na veliko gradile?!?
    Oslobođenjem Hrvatske, svoje smo izgradili sami, no danas cesta Zagreb-Split, gle čuda, nija nacionalistička i šivinistička.

    Na kraju, Srbija se ne smije pravdati bombardiranjem i rušenjem NATO snaga, jer i Hrvatska je bila u ruševinama, koje danas mora sama sanirati! Duplo manja od Srbije - duplo bogatija, eto zato smo se odvojili i borili!!!
    (Tipolir, 21. mart 2011 15:55)

    # Link komentara

  30. Stvaranjem KSHS 1919 godine Srbija je sve izgubila, jednostavno njena drzavotvornost je utopljena u KSHS. Sve sto se desavalo nakon toga: stradnja u II svetskom ratu i sav gubitak tokom boravka u SFRJ, odnosno usled raspada SFRJ je posledica toga. Jednostavno pokusali smo napraviti, verovatno na neki nacin na silu, drzavu sa onima koji ne zele sa nama zajedno da zive. Drugopomenuti su u istu usli samo da bi dobili ono sto nikada u poslednjih nekoliko stotina godina nisu imali, a to je status drzavotvornog naroda, odnosno da ne bi postali Evropski Kurdi rascepkani po Italiji, Austriji, Madjarskoj i Srbiji. U pogodnom trenutku nekoliko decenija kasnije, su to iskoristili kao pravni osnov za stvaranje sopstvenih drzava. Da se razumemo, Karadjordjevici nisu KSHS, kasnije primenovanu u KJ, pravili iz ideoloskih razloga i zelje za stvaranje ravnopravne zajednicke drzave. Jednostavno su zeleli sto vecu drzavu za vladavinu njome. Na kraju to nam se i obilo o glavu kroz vec pomenuta stradanja u II svestkom ratu, odnosno u etnickim sukobima ili gradjanskom ratu koji su pratili raspad SFRJ, kao i u samoj SFRJ. Istina je da su u trenutku raspada Slovenija i Hrvatska bile razvijenije od Srbije, ali je kljucni razlog bio to sto je u prvoj deceniji nakon drugog svetskog rata, tokom i neposredno nakon Informbiroa iz "straha" od Sovjetske agresije dobar deo industrije iz Srbije izmesten u zapadne krajeve zajednicke nam drzave, odnosno sto je veci deo uzimanih kredita plasiran u razvoj pomenutih republika. Dakle Slovenci i Hrvati su iz SFRJ izasli kada je taj proces ulaganja u njih vec bio zavrsen, odnosno nisu kako neko ovde sarkasticno rece, izasli da Srbija ne bi ulagala u njih nego u sebe. Naravno ne treba zaobici ni bitnu cinjenicu da su Slovenci posteno receno bili mnogo poslovniji od Srba, jer su na primer kupljene sirovine isplacivali max nedelju dve nakon preuzimanja, dok se kod srpskih otkupljivaca cekalo mesecima (podseca li ovo na model ponasanja nekoga naseg uspesnog biznismena u veoma skoroj proslosti). Kad vec pominjem SFRJ da se osvrnem i na tekst i njen potencijalni ulazak u EU vec pocetkom devdesetih. Sustinski to gospodi iz EU, preciznije ni politicariam ni vlasnicima krupnog kapitala, nije odgovaralo. Da jeste oni sigurno ne bi dozvolili raspad SFRJ. Njima nije trebala iole konkurentna i koliko toliko snazna drzava za prijem u EU. Njima su trebale male drzavice, ekonomski slabo razvijene, sa sto manjim platama. Samo na taj nacin oni mogu dobiti jeftinu radnu snagu, koja bi trebala da skace od srece kada im se ponudi posao, za nekoliko puta manju platu u odnosu na platu za isti posao u EU, jer je i ta plata visestruko veca nego sto je trenutna u drzavi u koju se ulaze. Dvostruka korist krupnih kapitalista, koji prakticno svuda iz senke vode drzave, je sto radnike u sopstvenim drzavama mogu ucenjivati za plate i ostala prava, samo pominjanjem da bi se makar i deo prozvodnje mogao preseliti u novo primljene drzave. Uostalom nije slucajno sto su neposredno nakon prosirenja EU, masovno poceli pritisci za drasticno umanjivanje izborenih radnickih socijanih prava u zemljama EU. Dodatni pritisak se moze izvrsiti doziranim uvozom jeftinije radne snage iz novo primljenih drzavica. Istovremeno male drzave,posebno ako su vise nacionalne su mnogo podloznije politickom uticaju velikih drzava. Stoga za kraj jos jedno pitanje: zasto se zemlje iz EU i SAD, trude da odrze koliko toliku multi etnicnost novo nastalih drzava, iako su te drzave nastale iz etnickih sukoba upravo tih nacija koje bi sada opet trebale da zive u istoj drzavi? Jednostavno ako im se iz bilo kojeg razloga ne dopada politika neke drzavice, pobune nacionalnu manjinu u njoj, koja nivo negodovanja i protesta dize sve vise i vise, sve do oruzane pobune ako treba, odnosno sve dok se ne predje nivo tolerancije centralnih vlasti. Nakon toga krece prica o ugrozenim ljudskim pravima, koja se uzimaju za uzrok raznih ekonomskih i politickih pritisaka na nepodobnu drzavu, da bi na kraju ako je potrebno doslo i do vojne intervencije. Da ne budem pogresno shvacen, dopadalo se to nama ili ne , bivsa nam braca su samo radila u koris svojih ciljeva i intresa, i uspesno su iskoristili priliku koja im se ukazala za stvaranje sopstvene nacionalne drzave po sopstvenoj meri. Da li je sve to sto su radili u poslednjih stotinak godina, bilo moralno, po zakonu, medjunarodnom pravu i da li je bilo zlocina, odnosno da li je ovakva podela teritorija korektna, drugo je pitanje, koje cesto zavisi i od trenutnog odnosa u svetu, kao i od subjektivnosti zaintresivanih strana. Za kraj da ponovim Srbi, posredno preko sopstevnih vladara, pre svega Karadjordjevici, su sami krivi za to, sto nisu znali da izmedju 1918 i 1919 iskoriste jedinstvenu priliku, za stvarnje nacionalne drzave po meri ali ne i preko mere, jer jedino tada u celokupnoj istoriju ukljucujuci i srenjovekovnu Srbiju smo imali pravu priliku za to.
    (Vladan R, 21. mart 2011 15:53)

    # Link komentara

  31. Poznato je da je Srbija 30-ih godina prošlog stoljeća bila na stupnju industrijskog razvoja kakav danas ima Češka. 40-ih godina taj razvoj nadmašio je onaj današnje Njemačke, a 50-ih godina današnje Sjeverne Amerike. Uza sve to, standard i socijalna sigurnost Srbije nikada se nije spuštala ispod razine današnjih skandinavskih zemalja. A onda su došli zli Slovenci i Hrvati, koji do ulaska u zajedničku državu sa Srbijom nisu znali ni što je vatra, a kamoli izrada čipova, što je Srbija proizvodila još 20-ih godina prošlog stoljeća. Primjerice, iPad je izmišljen u EI Niš 1926. godine, ali zli Zapadnjaci nisu nikada htjeli da se to sazna. E, baš ti Slovenci i Hrvat, podmukli kakvi jesu, počeli su 60-ih godina prošlog stoljeća iskorištavati bogatu i hipermodernu Srbiju, i mic po mic, iz nje seliti sve te super tvornice, doslovno su ih krali preko noći da ne bi nitko vidio. I Slovenija i Hrvatska čak su jedne tople noći 1961. godine ukrali more Srbiji, koje je bilo na području današnje Šumadije i postavili ih između Jugoslavije i Italije i prozvaše ga Jadransko jer su znali da će Hrvatima na čelu biti Jadranka Kosor kada Srbija bude siromašna, a sve da se narugaju. Osim toga, bogata Srbija je u te dvije zemlje uložila oko 18 tisuća milijardi bilijuna eura. Kada su tim pdomuklim narodima dosadile sve te tvornice i pusti euri koje im je davala Srbija, odlučiše se odcijepiti, jer im je bilo dosta bogatstva i pune zaposlenosti koju im je osiguravala krađa tvornica i radni ljudi Srbije. Danas je Srbija siromašna, iako je bila najbogatija država svijeta, pa čak i galaksije, uz izuzetak Marsa na kojem je izgrađena financijska oaza, ali ne proizvodi ništa. Čipove su preuzeli, Amerikanci i Japanci, novac Švicarci, svemirski program Rusi, industriju Konezi, a sve je to Srbija imala još prije dvjesto godina.... Svi su protiv Srbije
    (Komšija, 21. mart 2011 15:52)

    # Link komentara

  32. Not sure if Greece, Portugal and Spain are the best countries to look up to. They belong to the countries with highest debts within the EU. In Greece salaries and pensions were high but more than the country could have afforded. The result we see nowadays and the sour bill is paid by all countries of Eurozone.

    I cheer for Serbia but I don't think nostalgia is the way. The only way is to roll-up sleeves, work and undergo all necessary reforms. It's worth it.

    Pozdravi iz Slovacke.
    (V., 21. mart 2011 15:24)

    # Link komentara

  33. "Po svakom osnovu Slovenija i Hrvatska danas su znatno ekonomski naprednije od Srbije. Ove dve zemlje našle su se i na listi 40 zemalja u kojima se najbolje živi, pokazuje istraživanje američkog nedeljnika Njuzvik. Anketari su vrednovali uslove za život u pet kategorija: obrazovanje, zdravlje, kvalitet života, privrednu dinamiku i političko okruženje. Od bivših jugoslovenskih republika, Svetska banka je Sloveniju najbolje plasirala i po stanju nacionalne ekonomije." Valjda je pametnom čovjeku jasno tko je koga uzdržavao u Jugi. I zašto je Srbija izgubila najviše (no more krava muzara)
    (Ivan, 21. mart 2011 15:17)

    # Link komentara

  34. Setite se samo priča i parola kako Slovenci, Hrvati, Crnogorci ,... neće imati šta da jedu bez nas, kako neće moći živeti bez nas itd. E Srbijo moja jadna,vodila te i još uvek te vodi loša politika, politika inata, politika egoizma. Ne damo ovo, ne damo ono, a sve nam ode, niko neće sa nama jer idemo u propast. Još uvek, kao ne damo Kosovo, kao da nas neko pita za to. Svi nam se smeju, svi bolje žive od nas, ali naš ponos i inat je nama najvažniji. Pa mi smo zemlja u kojoj je važnije da pobedimo fudbalsku reprezentaciju Hrvatske u prijateljskom meču nego da budemo među prvih 10 reprezantacija u Evropi. Smešni smo i jadni, nema nam spasa. Hoćemo u EU ali po našim pravilima, hoćemo privredni rast i ekonomski prosperitet ali da ni jednog tajkuna ne taknemo, hoćemo pravedno pravosuđe, a da najveće lopove ne diramo. Sve mi hoćemo, ali po svojim pravilima. Ne znam da nam EU neće dati džakove para (što bi najviše voleli), nego da će nam dati EU vrednosti, što i jeste najveća stvar, a pare ćemo zaraditi poštujući te vrednosti. Nama su još uvek svi krivi, svi su protiv nas, svi kuju zavere protiv nas, a u stavri niko na ovaj način ne može sa nama jer smo uvek u kontri. Kada ćemo se opametiti i da li ćemo ikada, ne znam, nadam se da će se to desiti za mog života, pa da vidim i nešto lepo i normalno u ovoj zemlji.
    (Setite se samo,..., 21. mart 2011 15:05)

    # Link komentara

  35. srcz srbije ja sam srbin rodjen u zg i dalje zivim u zg niko me nije terao odavde ,za odlazak srba iz hrvatske je najodgovornijz srbija koja ih je uvukla u rat a na kraju ih ostavila kao pse a to se sve dogadjalo u reziji tvojih omiljenih politicara
    (rompeculo, 21. mart 2011 14:35)

    # Link komentara

  36. U moru raznih autonomaša,gorih nema od onih iz Vojvodine...dodjoša iz Like i sličnih krajeva pre 60+ godina,HR i Bosne pre petnaestak godina,Kosova pre desetak godina...nadam se da su to ipak navijači FK Vojvodina...onda ima nade i za njih a i nas...mozak,odrastao na suncokretu i soji, verovatno i ne može drugačije da razmišlja...
    (SaleKostolac, 21. mart 2011 14:32)

    # Link komentara

  37. Ma dajte molim vas, nama ne bi pomoglo ni da smo nasli naftu u kolicini koju ima Saudijska Arabija, ni da imamo izlaz na celo Jadransko more...mi smo neradni, lenji, nepismeni, neflexibilni, jednostavno nespremni da se menjamo i da radimo na sebi! A mislimo da sve znamo i samo kukamo.
    (Zox, 21. mart 2011 14:19)

    # Link komentara

  38. Stariji se možda još sjećate karikature Yuge, kao krave muzare, hrani se u Slo,HR i Vojvodini, a muzu je u Beogradu. To je bio glavni uzrok za raspad SFRJ. Pa koliko ćitam, i Vojvodina će uskoro da ugine! Crkla krava muzara! To je politika punih i praznih trbuha, koja je sasvim anacionalna!:)
    Beograd, naviknut da muze,
    (slovenac, 21. mart 2011 14:10)

    # Link komentara

  39. Neverovatno kakav smo narod!? Opet nam je neko "kriv"zbog NASIH promasaja!?
    A,da probamo da malo samokriticki budemo?
    Imamo najbolje muckarose,najvece kriminalce,najlosije politicare,uz to najbrojniji soj,narod kod koga se "veza"i "vezica"odomacila pa samim tim uzasan mentalitet,a onda nakraju kazemo tamo neko ili nesto je krivo sto smo spali na dno!? I kada je Zoki govorio da se menjamo jer nam nema druge,mi smo ga lepo ubili i mogli smo i dalje kao i pre,pa nam neko kriv!??? Zato tu i nema perspektive za postene i "normalne"!
    Zaboravili smo da smo MI upravo najvise zeleli raspad te drzave,i sta sada hocemo? Nebeski narode udario si dupetom o ledinu,menjaj se!
    (Zoran-Nemac, 21. mart 2011 13:54)

    # Link komentara

  40. Drugi Nije nikako Vojvodina bila ispred HR provjeri još jednom dobro redosljed je uvijek bio SLO,HR,Vojvodina,uža Srbija nerazvijeni BiH,CG,Kosovo,Južna Srbija.
    Ali to je manje bitno zanimljivo je ko najviše kuka sa ExYu,a to su oni koji su imali najviše benefita od te ExYu znači oni kojima je bilo tada najbolje ne kukaju oni koji su jedva čekali da odu iz te tvorevine.
    SLO i HR su predlagale konfederaciju i da svaka republika vodi svoje financije i gospodarstvo ali se izgleda to nije nekome previše sviđalo jer bi time dosta izgubio.
    Zaista su više te priče kako je iz Srbije odvoženo u druge republike polako izlizano i jednostavno nije istina.
    Dokaz je tome da su svi dvadeset godina samostalni i da više Srbija nema "utege" (kako neki misle ali bilo je suprotno) i vidimo gdje je ko.
    @Slep kod ociju Svaka ti je na mjestu i to je živa istina.
    Srce Srbije Lako je bilo Austrougarskoj dijeliti tuđu zemlju doseljenicima koji su bježali pred Turcima i tako naselili ta područja što im nije dijelila zemlju u Austriji ili Mađarskoj.
    Hrvatska je reper koliko0 god se to nekom ne sviđa isto tako ni ne stoje brojke o tim silnim miljardama.
    Da istina je gdje bi tek bila HR da joj nije napravljena ratna šteta od 35 miljardi eura,uništeno 10 godina turizma,gospodarstva,da ne mora sama polačati štetu koji su napravili ti isti koji se prave naivni i imaju amneziju od ong što su radili od 91-95 u tzv "rsk".

    Jedan je rekao da će oni koji odu od Srbije jesti korjenje i da će poumirati od gladi isto tako je izjavio "ne umemo da proizvodimo i privređujemo,ali umemo da se bijemo" e pa sad neka svako procjeni što je istina i ko najviže žali za ExYu samo radi povlastica zbog ničeg drugog ne.

    Da je i ostala SFRJ ko zna što bi bilo,ali sumjam da bi recimo inrastuktura po HR bila tako izgrađena i dalje bi vjerojatno poslije SLO najviše uplačivala za nerazvijene i da narod nije na kraju znao gdje odlazi taj novac doduše znalo se ali se nije smjelo javno govoriti.
    Mada se u SLO pričalo "Slovenija radi Beograd se gradi".
    (mario, 21. mart 2011 13:53)

    # Link komentara

  41. od kad je dosao Tadic na vlast potonuli smo totalno, bili smo se priblizili Hrvatskoj, a sad smo slabiji od svih.
    Makedonija ima vece penzije znaci poslednji smo.
    (Sima, 21. mart 2011 13:53)

    # Link komentara

  42. Ovo i nije komentar vec obracanje moderatorima, obzirom da ce ovo sto pisem skoro sigurno biti cenzurisano kao i nebrojeni moji komentari kad god imate neki clanak na ovu temu.
    Uvek se trudim da napisem analiticki i kulturan tekst o ovoj temi o kojoj znam puno ali nikada ama bas niste objavili moj komentar. Cak sam i menjao potpis vise puta misleci da postoji neko zlopamtilo ali nije ni to pomoglo. Do sada sam skoro stekao utisak da se ovde favorizuje odredjeno glediste prema ovoj temi. Prvo naveliko pustate svakojake jugo nostalgicare iako oni zapravo i nemaju sta da kazu argumentovano osim "bolje smo ziveli". Vrlo lako je pokazati i dokazati na kakvim se fikcijama zasniva njihova argumentacija. Potom malo pustite bivsu bracu tek da se potpali tema i da ode u pogresnom pravcu. Radi privida nepristrasnosti pustite ljude koji stvari osecaju na pravi nacin ALI NIKAKO NE PUSTATE LJUDE KOJI RAZUMEJU I ARGUMENTUJU OVO NA PRAVI NACIN. Tu i tamo po neko da neki fragment koji istrgnut iz konteksta ne kaze skoro nista.
    Ako nije pristrasnost sta je onda u pitanju? Bojazan moderatora od nerazumevanja argumentacije po uzoru na Nusicevu komediju?
    Super ste mi vi moderno glasilo ako koristite metode Obrenovicevske policije iz 19.veka.
    (Mozda ovo i prodje cenzuru obzirom da nista ne govodi na zadatu temu, tako da preostaje samo borba sa sujetom moderatora, 21. mart 2011 13:48)

    # Link komentara

  43. Čitam ove komentare, pate onda vidim koliko se razlikujemo u mišljenjima!
    Kada se govori o Amnezi, mislim da bi za primjer trebali uzet vas komšije za kolektivnu amnezu!
    Prvo zašto vam je uvijek netko drugi kriv za stanje u kojem žvite, a ne pogledate da ste si sami krivi!
    Kako je počeo raspad Ex Yu. Zbog pojave nacionalizma, koji čudo se prvo pojavio u Srbiji, prosvjedi, govori na Gazemestanu. Nacionalizam stvara druge nacionalizme i to jedina istina. Šta ste mislili da drugima prijetite a da ovi čekaju mirno i ne bune se. Ne budite smiješni!
    Dokle mislite živjeti u povijesti, uvijek je pitanje Kosova, Srba prije II svjetskog rata, što se možda ne vratite u Rimsko carstvo pa vidite koliki je tada bio postotak. Gubite vrijeme i energiju na glupu povijest umjesto da se okrenete budućnosti, radu i da za svoje gluposti prestanete okrivljivat druge.
    Tko je doveo Slobu na vlast, kako je krenulo još ćete za to okrivit Hrvate! Umjesto prozapadno orijentiranih političara vi birate radikale, koji vas žele vratiti u kameno doba, za koje ćete kasnije ponovo okrivit susjede! U Ex Yu većina novaca odlazila je u Srbiju, što je poznato svima osim vas, ipak je tu bio glavni grad gdje se sve odlučivalo, kao što je danas ZG ili Ljubljana, tvrditi nešto drugo je čista glupost. Ulagali ste u Hrvatsku, navedite ta poduzeća! Osim Ine veće poduzeće nije postojalo u Hrvatskoj. Hrvatska nije imala tvornicu oružja, automobila, elektronike. Za vaše današnje stanje isključivo ste si sami krivi, i vaš Nacionalizam. Pa i danas se niste riješili politike velike Srbije, dovoljno je samo pogledat jučerašnju sjednicu vlade Srbije i RS, normalnom sasvim dovoljno! Samo se hranite nacionalizmom pa ćete vidjet gdje će vas to odvest!
    (Ivan Hrvatska, 21. mart 2011 13:43)

    # Link komentara

  44. E, dragi ljudi život ide dalje! V Sloveniji se živelo prije 1. svjetskog rata kao u Italiji i Austriji u to doba, jer smo bili deo tih država! Neko je bio bogat, neko sirotinja, a kako su kazali stari ljudi dobro se živelo! Onda došla Juga, politika i granica, pa je počeo put u provaliju svake godine više i više! Bilo je i lepih stvari u toj Jugi, da ne bo greške. 1990 je bila velika razlika između nas i susjeda na zapadu; ma u svemu, vozni park, ekonomija, mehanizaciji, urejenost sela i gradova, standard, garderoba (stranca si primetio na 100 metara)....: Jednom rečiju, svi smo bili bliži sirotinji nego normalnem svetu! Sve što smo želeli je bio normalan život! Posle dvadeset godina je ta razlika smanjena. Radili smo na tome, to nam je bila vrednost i to nam je bio cilj! Neko je bogat, neko sirotinja a neki žive normalan život! Da su oči gladne? Jesu. Pao Berinski zid a neki bi još živeli u prošlosti!??! Život ide dalje! Šta je bilo je bilo! Jeli nam ko kriv za sudbinu! Sudbinu imamo u svojim rukama! Samo gas (ako če biti nafte:)) i Srečno ljudi!
    (keks, 21. mart 2011 13:35)

    # Link komentara

  45. Mislim da problem uopste nije u tome sto je srbija izgubila ulaskom u SFRJ, ili raspadom iste. Uzmimo za primjer nijemce. Zapoceli dva najkrvavija, i najrazornija sukoba u istoriji covjecanstva, i oba izgubili. Sve to se odrazilo na njihovu ekonomiju. Zemlja je bila devastirana, zrtve su brojane u milionima(i to pretezno "najsposobniji" sloj stanovnista, radno sposobni muskarci u punoj snazi), a opet su nekako uspjeli da se za manje od 10 godina posle oba rata oporave, i izbiju na celo razvijenih zemalja evrope, pa i svijeta. Dakle, ako ce srpsku privredu da unisti to sto jedno "Gorenje" nije bilo u krusevcu, nego u sloveniji, i sto "Borovo" nije u arilju, onda treba da se zapitamo. To mnogo vise govori o nama kao narodu, i nasim radnim navikama, te sposobnosti nasih vodja, nego sto pokazuju statisticki podaci o javnom dugu i geografski polozaj fabrika i vinograda.
    (mi smo fenomen, 21. mart 2011 13:29)

    # Link komentara

  46. ( Kad dođe vreme da to vraćamo, ma nećemo imati 100€ prosek plata. Ne verujete? (Drugi, 21. mart 2011 07:16) )

    sta su mi uradili od vojvodine, vojvodine moje... treba begati, sto pre begati, za dobro buducih generacija.
    (autonomas, 21. mart 2011 13:19)

    # Link komentara

  47. Srbija je jedina republika bivše SFRJ koja je odlaskom Crne Gore iz državne zajednice protiv svoje volje postala samostalna država. Kraj priče.
    (žabac, 21. mart 2011 13:10)

    # Link komentara

  48. Portugal, Grcka, Spanija? zaboravili ste Italijuako bi bili u tom drustvu, pa opet bi bili na dnu lestvice samo sto bi akronim bio PIGSJ a ne dosadasnji PIGS
    (krcha, 21. mart 2011 13:08)

    # Link komentara

  49. Kakav glup i povrsan clanak, kao da su jedva cekalida sastave "nekaakv rezime" za protekla desavanja. Srbija je najvise izgubila zbog promasene ekonomske politike Dinkica i slicnih eksperata , kakava jugoslavija kakvi bakraci.
    (Marko, 21. mart 2011 13:06)

    # Link komentara

  50. Da se nismo rastavili 90tih, danas bi izbio mnogo gori rat. Za loše ekonomsko stanje u državi krivili bismo međusobno jedni druge (u Hrvatskoj recimo ne bi protestvovali protiv hrvatske vlade nego protiv Srba, a nama bi verovarno Hrvati bili krivi zbog naših lopova). Ovako je super, svako žanje kako seje.
    (Dimi3je, 21. mart 2011 13:05)

    # Link komentara

  51. u bivšoj nam državi srbija je bila slabije razvijena od slo i hrv a ona je ulagala u njih (u hotele, u tvornice, u ceste). Slovenija i Hrvatska su bile najrazijenije republike (kao što su ovdje mnogi napisali jer je srbija u njih ulagala) i tražile su odcjepljenje od srbije i izlazak iz sfrj vjerojatno iz razloga što više nisu htjele da srbija ulaže u njih nego da napokon srbija počne ulagati u samu sebe kako bi sebe izgradila i postala bogatija a kako bi se njih dvije osiromašile????? Ili je bilo obrnuto? Hm, ne razumijem, mislim da neko nije dobro shvatio o čemu se tu radilo....
    (etizop, 21. mart 2011 12:57)

    # Link komentara

  52. Dežurnim 'lupačima' minusa ne može se pobeći,njima i par pojašnjenja...1.Srbija,kakva god da je bila,najviše je unela u novostvorenu zajedničku državu..2.Odnos kraljevske porodice prema samoj Srbiji i ucenama drugih lepo je objašnjen u filmu 'Montevideo' na trivijalnom primeru fudbala...3.Tokom okupacije,sasvim slučajno,stvorene su pretpostavke da zapadne republike kasnije budu ekonomski superiornije...4.Posle II svetskog rata,sasvim namerno,stvorene su pretpostavke da zapadne republike budu ekonomski superiornije...4b.Besmisleno je dokazivati smisao preseljenja značajnih privrednih resursa iz Srbije u Sloveniju i Hrvatsku,tobož zbog opasnosti od ruske agresije...5.U privredu Kosova svi su ulagali,ali,logično,najviše Srbija,zato je ona i na najvećem gubitku(ekonomskom)...6.Nisam siguran da je Srbija izgradila hotele na Hrvatskom primorju,ali je sigurno da je 66,6% turističkih prihoda bilo od Srbijanaca...7.Siguran sam da je Srbija izgradila gotovo sve hotele na Crnogorskom primorju,Luku Bar i propalu prugu Beograd-Bar...8.O pomoći Srbije Crnoj Gori posle zemljotresa izlišno je trošiti reči,u pitanju je humani čin...Sve ovo,i mnogo više,ipak ne amnestira nas u Srbiji od najveće sopstvene odgovornosti za očaj i bedu u kojoj se nalazimo..krivi smo,pre svega,mi sami,'braća' su nas samo malo pogurala da dno dotaknemo brže...
    (SaleKostolac, 21. mart 2011 12:54)

    # Link komentara

  53. Najvise izgubila, jer su najvise bili u zabludi SFRJ !!!
    Vecina nisu ni znali da su Srbi pre rata, sad pod svaku cenu
    pobozi do bola . . . . . . . . .za razliku od Hrvati koji su UVEK imali veru prisutnu u zivotu!!!
    (CCCC, 21. mart 2011 12:53)

    # Link komentara

  54. Krivi su oni koji su vikali "Srbija do Tokija" i "Gde jedan Srbin zivi, je Srbija". Misli ste da druge na nacije na tlu SFRJ jedu travu ... pa, evo vam vasu "Tokiju", a trave vam bog dao dosta!
    (Safet Cara, 21. mart 2011 12:53)

    # Link komentara

  55. Gorenje da preuzme EI????
    Ma da jeste. Dok je EI Nis proizvodio sve i svasta gorenje je bila radionica za popravku aparata za domacinstvo. Pre bi bilo obrnuto.
    (hah hahahovic, 21. mart 2011 12:52)

    # Link komentara

  56. Tražili ste gledajte!!!…!! Ko nam kriv kada se palimo na guranje!
    (jimi, 21. mart 2011 12:41)

    # Link komentara

  57. Ne bi se 1990ih nista loshe desilo da se Srbi nisu "slozili" i pustili Tita na vlast 1943, i komunisticku partiju Jugoslavije, posle drugog sv. rata. Danas bi drugacije bilo sve sa Srpskim Kraljem na celu Kraljevine Jugoslavije!!! Nisam za Kraljevinu kao vlast,ali je bar bila bolja neko komunizam. Danas uvodimo neke standarde sto je Srbija imala i pre 2.sv. rata. Za ralziku od nas, Srba, Hrvati a pogotovo Slovenci neke "manire" su zadrzali,nisu unistili.
    Zato smo tu gde jesmo, jer nas je KPJ kostala "boga i oca"...
    Nadam se da ce se "jugonostalgicari" jednom opasuljiti i ukapirati sta nam je tito i njegov KPJ "doneo"(tj. odneo). O slucaju "Kosovo" i Rankovic bolje i da nepricamo.
    (Dexterijus, 21. mart 2011 12:39)

    # Link komentara

  58. Slažem se s ovima što kažu da je Srbija propatila u Jugoslaviji, daleko više od drugih. Isto tako bi se složio i da joj je podvaljeno kad joj je Vojvodina tutnuta u naručje, ko siroče bez oca i majke. I sad ljudi moraju da rane tuđina čoveka. I to dva miliona ljudi! Unose silne novce i ulažu u nas, a mi ni da se zahvalimo, što bolje živimo i od samih beograđana! Takvi smo vam mi Vojvođani. Ko i bivša Jugoslavija...
    (Ex "Jugoš", 21. mart 2011 12:39)

    # Link komentara

  59. Istine radi, netko tko je služio vojni rok u bivšoj JNA u školi rezervnih oficira imao je prilike slušati predmete kao što su opća taktika i tektika zemalja članica NATO-a i Varšavskog ugovora. Postojali su pojmovi kao meki trbuh obrane i privremeno zaposednuti teritorij. Obrana Jugoslavije bazirala se na povlačenju u bosanska brda pa je zato gomila strateške industrije povučena upravo tamo. Taj plan nisu smislili ni Slovenci ni Hrvati nego JNA, a zna se tko je po nacionalnoj pripadnosti tamo bio najzastupljeniji.
    (Goeorgije, 21. mart 2011 12:37)

    # Link komentara

  60. Stvaranjem KSHS 1919 godine Srbija je sve izgubila. Sve sto se desavalo nakon toga: stradnja u II svetskom ratu i sav gubitak usled raspada SFRJ je posledica toga. Jednostavno pokusali smo napraviti, verovatno na neki nacin na silu, drzavu sa onima koji ne zele sa nama zajedno da zive. Drugopomenuti su u istu usli samo da bi dobili ono sto nikada u poslednjih nekoliko stotina godina nisu imali, a to je status drzavotvornog naroda. U pogodnom trenutku nekoliko decenija kasnije, su to iskoristili za stvaranje sopstvenih drzavica. Da se razumemo, Karadjordjevici nisu KSHS, kasnije primenovane u KJ, pravili iz ideoloskih razloga i zelje za stvaranje ravnopravne zajednicke drzave. Jednostavno su zeleli sto vecu drzavu za vladavinu njome. Na kraju to nam se obilo o glavu kroz vec spomenuta stradanja u II svestkom ratu, odnosno u etnickim sukobima ili gradjanskom ratu koji su pratili raspad SFRJ. Kad vec pominjem SFRJ da se osvrnem i na njen potencijalni ulazak u EU. Sustinski to onima iz EU ili preciznije ni politicariam ni vlasnicima krupnog kapitala iz EU nije odgovaralo, jer da jeste oni ne bi dozvolili raspadSFRJ. Njima nije trebala iole konkurentna i koliko toliko snazna drzava za prijem u EU. Njima su trebale male drzavice, ekonomski slabo razvijene, sa malim platama. Samo na taj nacin oni mogu dobiti jeftinu radnu snagu, koja bi trebala da skace od srece kada im se ponudi posao, za nekoliko puta manju platu u odnosu na platu za isti posao u EU, jer ta plata je visestruko veca nego sto je trenutna u drzavi u koju se ulaze. Dvostruka korist krupnih kapitalista, koji prakticno svuda iz senke vode drzave, je sto radnike u sopstvenim drzavama mogu ucenjivati za plate i sve ostalo, samo pominjanjem da bi se makar i deo prozvodnje mogao preseliti u novo primljene drzave. Dodatni pritisak se moze izvrsiti doziranim uvozom jeftinije radne snage iz novo primljenih drzavica. Istovremeno male drzave su mnogo podloznije poliotickom uticaju velikih drzava. I za kraj jedno pitanje zasto se pomenute zemlje iz EU i SAD, trude da odrze koliko toliku multi etnicnost novo nastalih drzava iz etnickih sukoba. Jednostavno ako im se iz bilo kojeg razloga ne dopada politika neke drzavice, pobune nacionalnu manjinu u njoj, koja nivo negodovanja i protesta dize sve vise i vise, odnoisno sve dok se ne predje nivo tolerancije centralnih vlasti. Nakon toga krece prica o ljudskim pravima, koja se uzimaju za uzrok raznih ekonomskih i politiockih pritisaka na nepodobnu drzavu, da bi na kraju ako je potrebno doslo i do vojne intervencije. Ne radi se ovde ni o kakvoj teoriji zavere vec samo o tome da bogati zele da ucvrste i uvecaju svoju moc.
    (Vladan R, 21. mart 2011 12:34)

    # Link komentara

  61. Srbi su izgubili od sebe samih pocev od ww1, krfske deklaracije, preko cetnika, partizana i inih i jos bi da se bijemo kao drugo-, trecosrbijanci, itd..
    Nigde na tv-u, kao danas, ne videh bednije ljude od onih koji nas danas predstavljaju: ekonomsko (citam tekst na B92 kako uvozimo bubamare, cvarke, lisce i grane.. uvozimo sivu zonu, mrak, prepakujemo "secer", ma neverovatno!!), politicki i dr.
    Sramota me je sto sam pripadnik ovog naroda!
    usputno: Dezelci su se pripremali jos od kraja 70-ih, 15-ak god. pre otvaranja sukoba, da odgegaju iz sfrj, imali su vec zamisljen i pripremljen plan. Mi nemamo pojma ni sta cemo da uradimo za dva meseca.
    (Zali Boze, 21. mart 2011 12:31)

    # Link komentara

  62. Da Srbija je mnogo izgubila ali i najviše dobila, DOBILA JE MILION IZBJEGLICA, a ljudi su najveće bogatstvo.
    (Mirsad Dizdarević, 21. mart 2011 12:31)

    # Link komentara

  63. Ovi ekonomisti ponek zvuče kao da su pali s Marsa i kao da nemaju nikakav kontakt sa realnošću! O čemu oni pričaju: ovaj bi se spojio sa onim, onaj bi preuzeo onoga, imali bismo hiljade kilometara puteva... O kojoj oni to državi govore? Shvatite već jednom da je očigledno narodima Balkana uvek nacionalno pitanje bilo na prvom mestu, ane ekonomija i dali će Hjundai doći u Srbiju. Jugoslavija nikada nije imala šansu da uspe, ne postoje Jugosloveni, pa nema ni Jugoslavije, ne možete izrisati nacionalne matrice, koje su balkanski narodi gradili tokom čitavog XIX i XX veka. Bez rešenog nacionalnog pitanja nema ni političke stabilnosti, bez političke stabilnosti nema ni razvijene ekonomije. Ostali su nacionalno pitanje rešili u XIX veku, mi smo mislili da smo to pitanje rešili, ali evo, jasno je da nismo, a XXI je vek! Idemo sad na popravni, a bolje će živeti neke buduće generacije. Naša uloga nije da MI živimo dobro, već da se žrtvujemo (kao oni Japanci u Fukušimi), da puno radimo i ne tražimo velike plate, da bi naša deca imala stabilan sistem i otvoren put pred sobom. Ali, naša deca će znati da su Srbi, da žive u Srbiji i valjda će biti pametnija od nas da se na pravi način postave prema Hrvatima, Bošnjacima, Crnogorcima i sl.
    (V., 21. mart 2011 12:28)

    # Link komentara

  64. TRZILI STE, gledajte! Posle......... nema kajanja!
    (NIKO, 21. mart 2011 12:27)

    # Link komentara

  65. Nije najveci problem po Srbiju raspad SFRJ, vec prethodno ucestvovanje Srbije u SFRJ.
    Za vreme SFRJ najmanja ulaganja vrsena su u Srbiju, poljoprivreda je unistavana, velike fabrike su seljene u Hrvatsku i Sloveniju.
    Primer: Unistavanje velikih povrsina vinograda u okolini Topole, gde je i naucno dokazano da su uslovi za gajenje vinskih sorti slicni onima u Sampanji u Francuskoj. Kao i izgradnja autoindustrije u srcu sumadije koja vrvi od poljoprivrednog potencijala. (Sve sami promasaji)

    Jos veci problem je to sto Hrvatska i Slovenija nisu imale sankcije koje su uvedene Srbiji, cime je njena privreda potpuno propala.

    Takoreci, nas najveci problem smo mi sami sto ne mislimo svojim glavama i idemo svojim putem vec se neprestano bratimimo i udruzujemo sa onima koji nas i ne zele nesto preterano. Apsurd je i to sto se kad je Tito umro najvise u Srbiji plakalo. Valjda smo najsaosecajniji, sta znam.

    Nemam ja nista protiv Hrvatske i Slovenije, i voleo bih da odem povremeno i u Makarsku, i na Hvar i u Ljubljanu ali to ne znaci da moramo da delimo istu drzavu. Idem redovno i u Grcku na more, pa nikad nisam pomislio kako bi trebalo da budemo jedna drzava.

    Mislim da bi Srbija a i sve zemlje bivse SFRJ mnogo bolje prosle da posle II svetskog rata nisu usle u zajednicku drzavu.
    Sa nadom da se istorija nece ponoviti i da ce Srbija poceti da misli svojom glavom i ide svojim putem.... Veliki pozdrav
    (Jugopatetika, 21. mart 2011 12:14)

    # Link komentara

  66. @ Sale Kostolac, Pinokio


    Hvala i ja vas pozdravljam! Podsecam takodje:

    Prema etničkoj mapi srpskohrvatskog prostora centralne Jugoslavije, koja je 1936. godine rađena za potrebe Krunskog saveta Kneza Pavla, 90% stanovništva u Zapadnoj Slavoniji, Baniji, Kordunu, Lici i Dalmatinskoj Zagori, činili su Srbi ( to su bili rodjeni i punopravni gradjani Austrougarske s kojom su Srbi vekovima i sklapali vojne i drzavne ugovore o zivotu na tim prostorima; a avnojevskim dekretom ta oblast je poklonjena Hrvatskoj).
    Tada je u granicama današnje Hrvatske bilo 1,2 miliona Srba. Pet godina kasnije, u tzv. Nezavisnoj Državi Hrvatskoj (NDH), nemački vojni predstavnik Glez fon Horstenau zapisao je u Zagrebu da Srbi u Hrvatskoj čine 31 odsto stanovništva i da su najviše koncentrisani u Savskoj, Vrbaskoj i Primorskoj banovini.
    U nemačkim službenim izvorima, u NDH je krajem 1940. godine, živelo 1.847.000 Srba, a Hrvata tri miliona.

    Danas, 21. marta 2011, (bas na moj rodjendan) tzv Hrvatska nije nikakav "reper" nikome nego jedna od mracnih tacaka iz koje su proterani ljudi, rodjeni i punopravni gradjani tzv Hrvatske, koji su pre dvadeset godina dosli u Srbiju bez icega.
    Njima nije bilo stalo da Beograd i Srbija lepo izgledaju, niti da ga ocuvaju i postuju (jer su Srbi opljackani u tzv Hrvatskoj i oduzeto im je 30 milijardi eura srpske imovine), zato sto coveku nije ni do čega ako mora u bedi da se potuca po kolektivnim centrima.
    Da nije bilo ogromne zrtve cele Srbije, zatim i ratnih razaranja, danas bi bilo mnogo vise toga sagradjeno i ulepsano sirom Srbije.
    (Srce Srbije, 21. mart 2011 12:08)

    # Link komentara

  67. Naslov nije pogresan,neznam odakle se pisu ovakvi komentari dole,verovatno ne iz srbije.da smo samo gledali svoju zemlju daleko bi ispred svih otisli ali problem je nas patriotizam i to nas je dovelo gde smo sad nazalost
    (veka, 21. mart 2011 12:08)

    # Link komentara

  68. Majko mila, pa vi niste noramlni o cemu jos pisete!!! Pa koga je uopste briga sta je moglo i kako je moglo da bude! Jel treba zaliti za necim sto se nije desilo!? Naravno da ne, ovako je ipak najbolje, svakome svoje i resili smo sve probleme! Nadalje neka se svako bori za svoje interese a gde se nadjemo zajedno mozemo delovati! Vestacka tvorenina Jugoslavija kad tad morala je da se razbije jer citav sistem nije funkcionisao kako treba. I zato ljudi dosta vise o tome. Zivite danas i ne vracajte se sa zivotom u proslost!
    (Dokle vise... ubice vas nostalgija..., 21. mart 2011 11:59)

    # Link komentara

  69. Srbija je najvise izgubila stvaranjem SFRJ. Od 1945 do 1949 kompletna srpska industrja premestena je u druge republike. Evo jedan copy/paste:

    Iz Vojvodine je odneto tridesetak mlinova, nekoliko krupara, uljara i šećerana. "Pomor mlinova" zadesio je još u to vreme Suboticu ("Margit"), Bačku Topolu ("Srbija"), "Moravicu" iz Starih Moravica, "Zadari" iz istog mesta, Čantavir ("Doža" i "Kirhenmajer"), Kikindu ("Lenhard" i "Dobi Janoš")... Preseljeni su najvećim delom u Bosnu i Hercegovinu, sedam ih je odneto u Hrvatsku, nekoliko je stiglo do Makedonije i Crne Gore, a Zadružni mlin iz Kanjiže završio je čak u Albaniji. Kompletna proizvodnja nameštaja "Gaj" iz Pančeva preseljena je u Crnu Goru, a prerada drveta "Polet", u kojoj je radilo sedam stotina radnika, u Han Pijesak. Fabrika nameštaja "Šipoš" je, takođe, udomljena u Albaniji.
    Iz Srbobrana je odneta električna centrala u neko mesto kod Kranja, a iz pančevačke električne centrale odneta su dva dizel motora i gater u Nikšić. Isto su prošle i centrale iz Lovćenca i Zrenjanina. Slične sudbine su bili i proizvođači hemijske industrije. Godine 1946. iz Subotice je u Osijek preneta fabrika sapuna, sledećeg leta, takođe iz Subotice, u Zagreb biva preseljena fabrika baterija "Jugotiper"...
    I grafička industrija je dosta ogoljena. Pojedini uređaji i mašine su odneti iz šesnaest štamparija, a u celini je dato šest. Opet je jedna od njih završila u Albaniji. I nije tu kraj velikoj pljački Vojvodine u osvit slobode. Krađa stoleća zadesila je takozvanu "granu 117". Preseljene su: Fabrika noževa braće Janez iz Rume, u Sarajevo je stigla subotička Livnica (tri stotine vagona opreme i materijala), kulska fabrika plugova Poliha iVarge, fabrika satova iz Apatina, a "Jugoalat" je iz Novog Sada dospeo u Trebinje. udeći po arhivu Predsedništva Vlade FNRJ, tokom 1948. iz Srbije su preneti i neki pogoni "saveznog" značaja. Na primer, mlin čekićar iz zrenjaninskog "Luksola" u sarajevski "Lekobilje"; dve prese iz beogradskog Preduzeća za dubinska bušenja bez naznake primaoca; velika količina materijala, svrstana u 37 stavki, iz železare u Smederevu u "Elku" - Zagreb; tri kotla i još tri druga uređaja iz Fabrike vunenih tkanina - Vučje u Belišću; uređaji za proizvodnju cementa iz Beočina u Split... Iz Srbije su put Maribora, Kranja, Ljubljane išli vozovi natovareni opremom za proizvodnju kamiona "pionir", uređajima za valjanje žica i traka, alatnih mašina i čega sve ne... Čak je i osam srpskih fabrika dalo opremu za zenički "Novi život", smešten u zeničkom zatvoru, za proizvodnju bicikla i šivaćih mašina. Iz zemunskog "A. Ranković" preneti su šest peći i jedan kran u mariborski TAM, a čitava fabrika automobilskih svećica iz beogradske Industrije precizne mehanike otišla je u Industriju autopribora Brčko. Avio-industrija je poseban slučaj. Sa proizvođačima kakvi su bili "Zmaj", "Ikarus", "Utva", "Rogožarski", Fabrika aeroplanskih motora u Rakovici i slično preduzeće Vlajkovića i kompanije, zatim "Teleoptik", "Mikron" i "Nestor", beogradski basen vazduhoplovne industrije i prateće proizvodnje isticao se visokim tehnološkim nivoom, relativno kompletnim programom, saradnjom sa najistaknutijim evropskim proizvođačima i dobrim stručnjacima. Dodaju li se tome Državna fabrika aviona u Kraljevu, proizvodnja svećica u Smederevskoj Palanci, Fabrika letačke opreme i padobrana u Inđiji i manji pogon u Sremskoj Mitrovici, moguće je reći da je Srbija imala jednu od proizvodnji koje su još pre osamdesetak godina predstavljale tehnološke vrhove, bez znakova da će ubuduće izgubiti takav značaj.
    Desilo se posve obratno. Taj veliki zamah je presečen seobom proizvodnog programa "Ikarusa" van Srbije u Mostar. IZ Srbije je u prvim posleratnim godinama preneto opreme za više od sedamdeset četiri miliona dinara. Civilna i vojna industrija ( SRBIJE ) su pretrpele veće štete nego u ratu. Podaci govore da je od 1949. do 1955. godine Jugoslavija dobila ukupno 1.812.000.000 dolara, što je za ondašnje prilike ogroman novac, jer je dolar iz 1952. vredeo 4,4 puta više nego današnji. Kako je novac deljen - znaju arhive. Prema nekim svedočenjima aktera tadašnjeg doba, sve je rađeno namenski. Pouzdano se zna da su SAD 1954. dale dvadeset miliona dolara za izgradnju luke Kopar i železničku vezu Kopra sa Ljubljanom. Dinarska protivvrednost od 1,3 miliona tona žita bila je namenjena za izgradnju Jadranske magistrale. I tako redom. Dolari sa Zapada uglavnom su se slivali u zapadne krajeve zemlje. Pozajmice, kredite i kamate otplaćivali su svi, shodno udelu stanovništva republike i njenom društvenom proizvodu tako da je najveci deo dugova za razvoj Slovenije i Hrvatske otplatila Srbija.

    Treba li reci jos nesto?
    (Kingdom, 21. mart 2011 11:58)

    # Link komentara

  70. Sve ste vi to lepo srocili,napisali i ima puno istine.Zato se nije desilo i sami vi to znate.Mnogima nije odgovarala jugoslavija jaka,respektovana i sa glasom,Zato su odlucili da je rasparcaju ratovima.Nemogu da verujem (poznajuci svoj,srpski rod)da smo najveci krivci za sve sto se izdesavalo zadnjih 20god.Mada upravo onima koji su razorili jaku i mocnu jugoslaviju treba jedan krivac za sve,a zna se ko je Srbija i Srbi.Neverovatan smo narod,jer da se desilo bilo kojoj zapadnoj evr.zemlji ono sto se desilo nama njih vise ne bi bilo na evropskoj karti.Jednostavno jesmo unisten narod ali nas nikada ne mogu slomiti.Verujem da srpske generacije koje su prezivele sve ove nepravde i ratove da nikada nece zaboraviti i da ce dokazati svojom iostrajnoscu i radom na svim poljima da smo NAROD ZA RESPEKT i iznad svega da smo POSTEN,DOBRODUSAN I PATRIJOTSKI narod.Narod koji je doziveo nevidjenu nepravdu i stradanja ali narod koji zna da oprosti."Oprosti svom NEPRIJATELJU ali mu nikada ne zaboravi IME"Pozdrav mom srpskom rodu ma gde bio,ziveo.
    (svet, 21. mart 2011 11:58)

    # Link komentara

  71. Погледајте мало говор Милошевића на Газиместану, однос наше елите, академика од 1987 па на даље - нигде нити 1 речи о ЕУ, развоју, само празне флоскуле, теорије да је Србија добијала у рату а губила у миру. За то време Словенија и Хрватска су се бавиле приближавањем ЕУ - у Љубљани је писан графит "Европа-здај".........е ту је узрок, а и треба рећи да је Милошевића подржавало 99% Срба.......а ни данас нисмо много одмакли и даље тражимо алтернативе НАТО-у, сад хоћемо у Русију и Путина на челу Србије......
    (Газиместан (или можда Згазиместан ??) !, 21. mart 2011 11:51)

    # Link komentara

  72. Najviše je izgubila Jugoslavija i Jugosloveni, ali zna se i ko je imao koristi.Ako je Slovačka dobila fabrike automobila i to se pominje kao neki interes,kolika je dobit USA,Velike Britanije, Njemačke itd.Jasno nam je svima da smo porobljeni, da smo ružni i dužni, da smo mali i beznačajni,da smo sića za podkusurivanje i da bez ponovnog ujedinjenja nećemo značiti ama baš ništa.Ulaskom u EU se neriješava ništa, samo se betonira stanje u kome se nalazimo.Dobar primjer je Slovenija,kao prošli su najbolje od svih republika, ali šta su značili u SFRJ a šta u EU ?( i oni žale za SFRJ)OPASULJITE SE !!!!! Vrijeme prolazi i ni malo neradi za nikoga od nas. Nisam vjernik ali mi se dopada ova : POMOZI SI I BOG ĆE TI POMOĆI SFSN
    (Mirsad Dizdarević, 21. mart 2011 11:49)

    # Link komentara

  73. Kad se samo setim kolika sam budala i sam ispao. Prosto sam verovao, da treba da kazemo ******** zbogom, i da napravimo nasu drzavu Srbiju i sve ima da nam procveta. Sad kad se podsetim tog vremena, ta propaganda je bila toliko jaka, da prosto neko mirno i razumno resenje nikad nije ni imalo sanse. Zato sad placamo cenu svoje gluposti...zasluzeno.
    (zoran, 21. mart 2011 11:47)

    # Link komentara

  74. Ovo vam je samo dokaz koliko je nacionalizam poguban.
    Ne znam sa kojim ciljem je napisan ovaj tekst. Ali ako je ovo poruka narodu da treba praviti neku novu Jugoslaviju, mislim da gresite. U ovom slucaju situaciju najbolje opisuje Djindjiceva recenica;
    "Skuvali smo ribe, gotovo je".
    (xy, 21. mart 2011 11:27)

    # Link komentara

  75. Svima normalnima to što piše je jasno ali, sada da smo narod, pohvatali bi sve ratne huškače i nacionaliste pa preslišali zbog onoga u šta su nas uvalili. Doduše, mnogi od njih su debeli ratni profiteri sa ogromnim bogatstvom i još danas narod zaluđuju glupostima. Takvi smo mi!
    (Raša, 21. mart 2011 11:24)

    # Link komentara

  76. Da se nije raspala bivsa Yuga!!!!! I da se nije raspala opet bi Engleska, SAD, Francuska, Nemacka uradile sve samo da Srbija bude najgora jer smo prijatelji Rusiji. To se svugde u svetu radi. Severna Koreja - Juzna Koreja. Problem je sto SAD jos uvek vode hladni rat a Rusiju i Kinu to ne interesuje sve dok oni nisu ugrozeni. Polako doci ce i tom zapadnom kapitalistickom rezimu kraj. Idu niz brdo polako ali sigurno. Britanija ima godisnji minus skoro milijardu funti a amerikanci su skoro pa svi homlesi. Puca polako ali sigurno!!
    (Slavisa, 21. mart 2011 11:24)

    # Link komentara

  77. @Зоран
    Ja se slazem da je i za vreme SFRJ neke stvari bile mnogo drugacije u "zapadnim republikama"..kad sam isao u Osijek pocetkom 80-tih kod rodjaka na par nedelja prvi utisak koji mi je bio je da sam bio zapanjen koliko je grad CIST.I to ne kao sto je bilo u SRbiji tad centar grada cist a ostalo tu i tamo nego gde god odes ,u bilo koji deo grada,predgradja sve cisto i uredno,nigde odpadka ,svuda trava posisana uredno,sve pod konac.Kao da sam otisao u skroz drugu drzavu.
    (Nikola, 21. mart 2011 11:13)

    # Link komentara

  78. ... a, da baba ima, m... ,bila bi deda !!!
    (bole.lozac, 21. mart 2011 11:13)

    # Link komentara

  79. Muka mi je od prica kako je nekad bilo sve lepse i bolje i kako da se nije desilo ovo i ono mi bi sad bili... Srbija je imala uzasno puno prilika koje je propustila, zahvaljujuci tome sto je vode nesposobnjakovici a narod trpi i cuti jer nema hrabrosti da preuzme odgovornost za sopstvenu i buducnost svoje dece. Pocnimo da zivimo u sadasnjosti, pa ce nam mozda u nekom trenutku u buducnosti biti bolje.
    (linuxash_pravoslavac, 21. mart 2011 10:56)

    # Link komentara

  80. Muka mi je od prica kako je nekad bilo sve lepse i bolje i kako da se nije desilo ovo i ono mi bi sad bili... Srbija je imala uzasno puno prilika koje je propustila, zahvaljujuci tome sto je vode nesposobnjakovici a narod trpi i cuti jer nema hrabrosti da preuzme odgovornost za sopstvenu i buducnost svoje dece. Pocnimo da zivimo u sadasnjosti, pa ce nam mozda u nekom trenutku u buducnosti biti bolje.
    (linuxash_pravoslavac, 21. mart 2011 10:56)

    # Link komentara

  81. Pa naravno da je izgubila, to je bio jedini period kada je Srbija na nesto licila. Zamislite kako bi tek sve izgledalo da SFRJ uopste nije ni bilo. Od raspada SFRJ Srbija done sve dublje a kada propadne i ono sto je izgradjeno kako treba, Srbija ce biti gora od nekih Turkmenistana i sl.
    (Gocko, 21. mart 2011 10:49)

    # Link komentara

  82. ovo je iz programa:TRAZILI STE ,GLEDAJ TE...
    (CARIGRAD, 21. mart 2011 10:41)

    # Link komentara

  83. Ne vredi plakati nad prosutim mlekom...Prica sa Jugoslavijom je gotova. Sta briga slovence za Jugoslaviju? Oni imaju status clanice EU, solidne plate, dobar zivotni standard, mogu da putuju svuda po svetu sa pasosem svoje drzave...isto tako ce biti i sa Hrvatskom za godinu dve, sa Crnom Gorom, za nekoliko godina, pet, sest, nije vazno..Ali ovde politicari i uopste elita, nikako da shvate jednu stvar. Jugoslavija je gotova, istrosen model, nema vise, prica zavrsena... Kad je jos bila Juga na cemanu onda je krenula prica Dobrice Cosica i drugih "uvazenih akademika" kako je Srbija eksploatisana u Jugoslaviji, kako je svi ocerupase..covek je jos i mogao tada da poveruje u tu pricu..Sad kad se promenila situacija, ispada da je Jugoslavija bila najpotrebnija Srbiji i da je ona najvise izgubila...tj koristila benefite od Jugoslavije. Jer da je bilo obrnuto, onda bi Srbija bila ispred Slovenije i Hrvatske. Ali ocigledno je tu nesto drugo u pitanju..Sad se pokazalo da je posle 20 godina,Srbija "bolesnik" na balkanu, da ne moze da se uklopi u moderan svet, u koji su se uklopili i oni koji su bili daleko iza nas...da nema ni sposobno rukovodstvo, ni elitu, a ni narod koji ce da radi i svojim radom stvori jedno drustveno bogatstvo i blagostanje.A pri tome nije na nekom pesku, nekoj Sahari, nego ima Vojvodinu, ima Macvu, stisku ravnicu, planine, reke, sta hocete i zelite. Ali nema ljudi, nema naroda. I sad kad nema nista ni od male ni od velike Srbije, ajde ponovo u neku Jugoslaviju. E pa nece ni jedna druga zemlja da uradi posao Srbije. Ona to mora sama da uradi. Ako zeli da zivi kao sto se pre zivelo, mora da promeni politiku. Jel hocete popove, ekstremne nacionaliste, huligane, fasiste i razne druge "patriotske snage"..E pa imacete i standard u skladu sa tim patriotizmom. Zivecete tako. Ne mozete da se bavite ratovima, da rehabilitujete kvislinge, razne ekstremiste i da pravite njihov sistem, neku mesavinu primitivnog nacional socijalizma, a da zivite ni manje ni vise kao Ameirka...Pri cemu treba naglasiti, da stanje u kome se Srbija danas nalazi, nije posledica neke prirodne katastrofe, poput ove, koja je zadesila nesrecni Japan. To je posledica dugo i pazljivo osmisljene strategije i sprovodjene politike u tom cilju, od koje se ni danas kad je vec svima jasno da stojimo na ivici provalije nije odustalo..E pa sad, ako niste pametni, nastavite i dalje...nece vise biti popravnog..
    (Srboslavista, 21. mart 2011 10:38)

    # Link komentara

  84. Agime na kojem li ti planetu živiš.
    (Ljubinko, 21. mart 2011 10:30)

    # Link komentara

  85. Na drugom mestu je Hrvatska, koju je spasao turizam. ccccc Hrvatsku je spasilo sto se osamostalila... uteg Srbije bi je utopio...
    (hrvoje, 21. mart 2011 10:28)

    # Link komentara

  86. Vojvodina je nekada bila po primanjima kao Slovenija, jedan period nesto losije od nje, a sada je ispod proseka republike Srbije! Eto ko je tu najgore prosao!
    (hejter, 21. mart 2011 10:26)

    # Link komentara

  87. Da li će iko ikada u Srbiji da se zapita žašto niko neće sa njima.
    (gradjanin Rusije, 21. mart 2011 10:26)

    # Link komentara

  88. Bili... (Proslo vreme koje se zavrsilo, nazalost)
    (anon, 21. mart 2011 10:24)

    # Link komentara

  89. A MI SMO SE U CRNOJ GORI USRECILI..... BOZE BOZE. RASPALO NAM SE 90% FABRIKA, CITAV SJEVER ZIVI OD VAZDUHA JER SU SARICE POHAPSILI A OSTALI OD ZAGLUPLJIVANJA SDP-A I DPS-A KOJIM JEZIKOM PRICAMO, MOLIM VAS, VEOMA BITNO!!! PRODAJU NAS SE KVAZI STRUCNJACI KAO UNIVERZALNE VRIJEDNOSTI I VOZIMO SE VRATOLOMNIM STAZAMA.... SEM MALO TURIZMA NIJE PONAVLJAM NIJE BILO ODRZIVIH INVESTICIJA.....
    (CICO, 21. mart 2011 10:23)

    # Link komentara

  90. Ovo za plate u crnoj gori je cista laz.505 eura?ma dajte molim vas.to sabrali moju platu i tamo nekog direktora neke izmisljene firme i podjelili sa dva.
    (novljanin, 21. mart 2011 10:19)

    # Link komentara

  91. @igix Ni u ludulu...
    (CG, 21. mart 2011 10:18)

    # Link komentara

  92. Naslov nije pogresan,neznam odakle se pisu ovakvi komentari dole,verovatno ne iz srbije.da smo samo gledali svoju zemlju daleko bi ispred svih otisli ali problem je nas patriotizam i to nas je dovelo gde smo sad nazalost
    (veka, 21. mart 2011 10:17)

    # Link komentara

  93. DA, to je tacno. Srbija je izgubila najvise stvaranjem Kraljevine SHS.
    A raspadom SFRJ su najvise, nezasluzeno dobili oni koji su DFJ, FJRJ,SFRJ od pocetka shvatali kao kravu muzaru (koja ce jednom da lipse). Zato, u se i u svoje kljuse!Mada, Bora Corba ima onu:"Srbin je lud, Srbin je proklet..."
    (1217, 21. mart 2011 10:03)

    # Link komentara

  94. Da su citaoci ovog sajta pazljivije citali, videli bi da je jedino Yu mogla da obezbedi bolju poziciju u svetu nakon tranzicije zemalja tzv. istocnog bloka. Ekonomski analiticar iz Slovenije je jasno rekao da bi uticaj Yu u EU bio na nivou uticaja Poljske, jer veća zemlja ima i veću moć. To sto se Slovenija priblizila Evropi po nekim parametrima je ne samo stvar politike, nego i ekonomskog statusa (bolja pozicija Republike Slovenije na pocetku tranzicije), demografskih prilika (2.500.000 stanovnika koherentnih u nacionalnom smislu) i blizine Zapada (bliskost u kulturoloskom i ideoloskom smislu). Politika je, naravno, nezaobilazan faktor. U politickom smislu, Srbija je pokazala veliku dozu neukosti i nezrelosti, uprkos cinjenici da je u mnogim drugim sferama zivota (umetnost, sport, nauka) postizala, cak i u najtezim prilikama, zapazene rezultate.
    (zorica, 21. mart 2011 09:56)

    # Link komentara

  95. Nemozes ti detetu objasnit sta je Socijalizam, bratstvo, jedinstvo
    Ali znaju sta znaci balija,cetnik,ustasa...
    (..., 21. mart 2011 09:36)

    # Link komentara

  96. Zanimljivo...u svakom od komentara ima po nečega tačnog,ali je apsolutno najtačniji komentar čoveka sa imenom 'Srce Srbije'...istovremeno,taj komentar ima i najviše minusa...i eto razloga zašto je Srbija ovde gde jeste...
    (SaleKostolac, 21. mart 2011 09:34)

    # Link komentara

  97. Srbija najviše izgubila krahom SFRJ !
    Sasvim logicno ! Danas je postalo vidljivo sve ono sto su ostale republike bivse SFRJ tvrdile tj. da je "Srbija" zivela na njihovoj "grbaci" !
    Isto tako je i logicno sto je svakoj bivsoj republici postalo bolje od onog momenta kada im je poslo za rukom da "skinu sa grbace" Srbiju !
    Inace licno verujem da su i "tvrdnje ovog strucnjaka" sasvim pogresne !
    Da se SFRJ nije raspala ni Hrvatska ni Slovenija se nebi vozile Autoputem i najverovatnije bi jos uplacivale sredstva za "koridor 10"!
    Ej bre, ONI su uznapredovali zato sto su radili i izgradjivali sve ono sto im nije bilo moguce u zajednici izdrzavajuci parazitsku, "lidersku" Srbiju ! To prosto ne moze biti "slucajnost" da svako ko se odvojio od Srbije napreduje a samo Srbija stagnira ?
    Nesto debelo nije u redu u drzavi Srbiji ?
    (Slep kod ociju, kao i Vi, 21. mart 2011 09:14)

    # Link komentara

  98. Srbi su hteli rat i eto vam ga.Dobili ono shto su i zasluzhili.Uskoro ce ih Bosna i cak Kosovo preteci u ekonosmkom razvoju.
    (AGIM, 21. mart 2011 09:12)

    # Link komentara

  99. @aca
    Nije narod tražio rat, niti je ijedna partija u svojoj kampanji govorila o ratu, koliko sam tada pratio, tako je bilo i u BiH i u Hrvatskoj. Političari su narode prevarili pričama o njihovoj ugroženosti u tadašnjoj SFRJ (nije baš sve bio OK, ali nije bilo ni blizu razlozima za ratni raspad), a ovdašnji je obećavao "švedski standard", parole su mu bile "mir, sloboda, ravnopravnost", "Sa nama nama neizvesnosti" itd. Osim one rečenice u Kosovu Polju 1989. nije mu nijednom izletela (bar ne do izbora 90-ih) nijedna reč o raspadu, pa još o ratnom raspadu SFRJ. Ogromna većina naroda sigurno nije htela rat, ali da jeste nasela kada je prvi put glasala, jeste.
    Znam da će neko sada reći - pa ako nisu hteli, što su glasali 90-ih. Takvima samo pitanje - koliki je procenat izlazio na birališta i koliki je procenat od toga glasao za stranke na vlasti. Setite se da Milošević još '92. nije mogoa samo sa SPS-om da vlada. A i ti koji su glasali za njega, bojali su se - goreg, jer u Srbiji rata, bar direktno, nije bilo. Govorim po onome što sam video i čuo u svom okruženju, čini mi se da je uzorak prilično reprezentativan.
    (Ivan, 21. mart 2011 09:08)

    # Link komentara

  100. Sta kazete, da se ne raspade, danas bi se vozili putevima?
    (Roki, 21. mart 2011 09:05)

    # Link komentara

  101. Ljudi, niko nam ne brani da se ponovo ujedinimo u jednu lepu konfederaciju i za......o sve zlobnike...Za ili Protiv? Glasajte...
    (igix, 21. mart 2011 08:55)

    # Link komentara

  102. U Srbiji niko nije postavio pitanje Londonskog ugovora iz 1917 kojim je definisan raspad Yugoslavia-e, koliko i kome ostaje, deobni bilans je vođen više nego kriminalno, pitanje zabrane povratka Srba na kosovo iz 1945 nikada nije postavljeno, o pitanju Makednovije ni reči, granica sa Crnom Gorom je AVNOJ-evska, a ne ona pre ujedinjenja Srbije i Crne Gore (pa je nekih 45km na štetu Srbije), a o srpskoj struji kojom se napaju sve ex republike a SAMO SBRIJA IMA BLOK TARIFU nema ni reči. Onda smo mi aždaje koje kolju sve živo, a imamo najviše izbeglica koje niko nije resocijalizovao niti ih smestio u napuštene kuće, i najviše smanjenih teritorija... i onda nam još puštaju i partizanštinu na TV-u da nam to deca gledaju! Pa bolje da gay porniće puštaje, manje je grozno!
    (Građanin, 21. mart 2011 08:48)

    # Link komentara

  103. zadnjih dvadeset godina stajanja u mestu je najveci problem srbije , sve ostalo je proslost !!! pa ni danas se nista nije promenilo , a za to je najvise kriv SISTEM koji je trenutno na delu , ili se primenjuje , u srbiji!! ocigledno to nekome odgovara , a nas narod je kao i UVEK NEDOVOLJNO OBAVESTEN !
    (s.nikolic, 21. mart 2011 08:36)

    # Link komentara

  104. Sad je kasno da se kajem.....
    Podsetio bih da su tada , pred kraj osamdesetih svi vajni ekonomisti i nacionalni prvaci govorili da je nama spas da se odvojimo , da nas iskorišćavaju , da smo na gubitku u Jugoslaviji...
    Danas je takodje moderno u nebesa dizati kraljevinu srbiju i te vajne balove oholih bogataša a niko da spomene 80 posto nepismenog stanovništva , seljačku kvazi ekonomiju koja se bavila pukim preživljavanjem , industriju za statističku grešku.
    Nikome nije drago , ali naši komunisti su najveći prosvetitelji , najveći industrijalci, najveći poklonici nauke i ono što posebno boli stvorili su najfunkcionalnije i najpravednije društvo ikada na ovim prostorima . Ko ono beše ženama dao pravo glasa ?
    E, da, i sve je to bilo NAŠE ! Da su hteli da rasprodaju kao svi posle njih , vladali bi još 100 godina
    (zoki, 21. mart 2011 08:26)

    # Link komentara

  105. Sad je kasno da se kajem.....
    Podsetio bih da su tada , pred kraj osamdesetih svi vajni ekonomisti i nacionalni prvaci govorili da je nama spas da se odvojimo , da nas iskorišćavaju , da smo na gubitku u Jugoslaviji...
    Danas je takodje moderno u nebesa dizati kraljevinu srbiju i te vajne balove oholih bogataša a niko da spomene 80 posto nepismenog stanovništva , seljačku kvazi ekonomiju koja se bavila pukim preživljavanjem , industriju za statističku grešku.
    Nikome nije drago , ali naši komunisti su najveći prosvetitelji , najveći industrijalci, najveći poklonici nauke i ono što posebno boli stvorili su najfunkcionalnije i najpravednije društvo ikada na ovim prostorima . Ko ono beše ženama dao pravo glasa ?
    E, da, i sve je to bilo NAŠE ! Da su hteli da rasprodaju kao svi posle njih , vladali bi još 100 godina
    (zoki, 21. mart 2011 08:26)

    # Link komentara

  106. Šta god da se dešavalo i koliko god da je bilo tenzija i netrpeljivosti u bivšoj SFRJ mogu vam reći da EU nije odgovaralo da SFRJ opstane jer zamislite ko bi se malo više pitao da je SFRJ ušla cela u EU
    (igorpl, 21. mart 2011 08:19)

    # Link komentara

  107. Као прво, тврдња да је Србија _највише_ изгубила распадом СФРЈ је неукусна када се узму у обзир страхоте кроз које су прошли људи у Босни. Не мери се све у животу новцем.
    Други проблем са том тврдњом је то што скреће пажњу са узрока проблема. Србија јесте доста изгубила, али не због распада већ због неодговорности и нестручности вођства (од председника до САНУ) које је добрим делом изазвало распад, а затим током распада вукло сулуде и нереалне потезе.
    (samo polako, 21. mart 2011 08:16)

    # Link komentara

  108. SBBKBB
    (danda, 21. mart 2011 07:51)

    # Link komentara

  109. Ovaj clanak je lose napisana bajka, mit i legenda. Ukoliko autor i pomenuti analiticari imaju vremensku masinu, molio bih da je iskoriste i srede stvari.
    (Nesa, 21. mart 2011 07:42)

    # Link komentara

  110. Prvo: Nevolje po Srbiju su pocele kad je Nebeski Narod bio primoran da potpuno sam odlucuje o svojoj sudbini.

    Drugo: Narod u ostalim bivsim republikama je shvatio da se moze ziveti samo od rada, a ne od politikanstva. Neki su to znali i pre sloma SFRJ, neki nakon sloma, a Srbi to ni danas ne shvacaju.

    Trece: Nema vajde mastati o "sto bi bilo kad bi bilo", jer je krava muzara (SFRJ) davno uginula. Ostalo je jedino "UZDAJ SE USE I U SVOJE KLJUSE", sto je i najbolje, pa da ne slusamo vise politikanske manipulacije o tome koji narod koga "iskoristava".
    (Srbi da prionu RADU, zajebi politikanstvo i prelevanje iz supljeg u prazno, 21. mart 2011 07:36)

    # Link komentara

  111. Jugoslavija je morala da se raspadne jer joj je istekao rok trajanja. Ali zasto se nije raspala kao Cehoslovacka? Zato sto su politicari vodili politiku kakvu je narod zeleo a ne politiku koju su trebali da vode. Svako dobije ono sto je zasluzio.
    (aca, 21. mart 2011 07:30)

    # Link komentara

  112. Šta bi bilo kad bi bilo... i da na srpskim ramenima nisu bile srpske glave, već recimo norveške ili japanske, gde bi nam tek tada bio kraj!
    (s tim rolaj, 21. mart 2011 07:22)

    # Link komentara

  113. U bivšoj Jugoslaviji na drugom mestu nije bila Hrvatska već Vojvodina dok je imala autonomiju. Ovde bi ljudi danas imali plate više od Hrvata i manje od Slovenaca, odnosno tačno tri puta više nego što imaju i sigurno tri puta veću od Srbije. Ali, nije sve u platama, pogledajte institucije, fasade, puteve, železnicu, pokošenu travu, cveće svuda, neposečene šume... Slovenija je danas daleko bogatija od Srbije nego što bi na osnovu proseka plata rekli.

    Druga stvar, svako je prošao onako kako je sposoban, pametan, vredan i obrazovan. Kako smo mi najgore prošli, onda smo: ...

    Govorili su da nam odnose voće, vraćaju sok; odnose mleko, vraćaju sir; odnose žito, vraćaju hleb... Oni se odvojiše, a koliko vidim nisu propali već napredovali. I dan danas većina veruje da nam odnose mleko, žito, voće... Neverovatno; za Ripleya. Lakše je verovati u bajke i time pravdati sopstvenu nemoć, neznanje i lenjost.

    Poslednja stvar, da Beograd nije bio alav kao što je još uvek (danas npr. 100% sredstava otima kao harač od Vojvodine, a vraća do 7% od čega pola kroz tzv. investicije iako je danas Vojvodina siromašnija od proseka republike!), Jugoslavija se nikada ne bi raspadala. Sam Beograd je srž problema, bio i ostao, on je glavni uzrok raspada Jugoslavije. I sad treba da slušam lamentiranje nad Jugoslavijom i Titovim vremenom? Hej, pa mi sami smo krivi za to gde smo! Zašto? Zato što smo priglupi ili izigravamo glupane.

    Trebalo bi jednom da sednemo i priznamo gledajući brojke, plate, bogatstvo, investicije: Srbiju su "vukle" druge republike, drugi narodi. Što pre shvatimo ko smo i gde smo, lakše ćemo definisati odakle krećemo i koji su nam dometi. Kakvi crni lideri u bilo čemu. Možda lideri u propasti jedino. Ili lideri ljudske gluposti.

    Za sad živimo tako-tako sve zahvaljujući isključivo kreditima. Kad dođe vreme da to vraćamo, ma nećemo imati 100€ prosek plata. Ne verujete?
    (Drugi, 21. mart 2011 07:16)

    # Link komentara

  114. "Jugoslavija je bila zlocinacka drzavna tvorevina, od Golog otoka na koji su slati Srbi neistomisljenici Titovog rezima, do secesije Kosova i Metohije gde su najvece evropske rezerve uglja.
    Medijski frizirano lazno blagostanje u kojem je Srbija opljackana i obespravljena, a deo teritorije joj planski oduzet silom.
    Najvece srpske fabrike su preseljene po Titovoj direktivi u Sloveniju i Hrvatsku; Srbija je svojim novcem gradila Hrvatima hotele i rivijere; Srbija je sama sagradila luku Bar i prugu Beograd - Bar; Srbija je izgradila celu Crnu Goru i svi zaposleni gradjani Srbije su punih 15 godina od svake plate odvajali bespovratni zajam za izgradnju Crne Gore posle zemljotresa 1979.g., besplatno su se ovde lecili i skolovali.
    Srbima je bespravno oduzeto 30 milijardi eura srpske imovine u Hrvatskoj.
    Ali, Bog sve vidi, i svakoga ce nagraditi prema sopstvenim delima."
    (Srce Srbije, 21. mart 2011 02:35)

    Prizivas Bozju sud, a nemas veze s Bogom. Za tvoju informaciju, jedna od Bozjih zapovedi glasi NE LAZI.
    (Veci nos u "Srce Srbije" nego u Pinokija, 21. mart 2011 07:09)

    # Link komentara

  115. Tema je poprilično kompleksna, a obrađena je relativno površno. Tekstila industrija u Srbiji bi stradala sa Jugoslavijom ili bez nje, slično je i sa EI Niš. radi se jednostavno o globalnim procesima na koje nisu imune ni zemlje EU.
    Srbiji nisu potrebne ni Jugoslavija ni EU da rešava neke probleme. Jedan od njih je loša infrastruktura, koja je postala kočnica regionalnog razvoja. Pruge u Srbiji su u slabijem stanju nego što su bile pre 50 godina, mogli bi slobodno da vratimo parne lokomotive. Auto put Beograd - Novi Sad se gradi 40 godina i još uvek nije završen... Da ne nabrajamo.
    (Zoki, 21. mart 2011 06:52)

    # Link komentara

  116. Srbija je izgubila ulaskom u Jugoslaviju sto Karadjordjevicima nikad necemo oprostiti. Sve ostalo je samo posledica toga.
    (Mislite o tome vi koji srljate u EU, 21. mart 2011 06:30)

    # Link komentara

  117. Pa da Srbija jesta najvise propala to se vidi iz aviona, to niko ne spori Najveci razlog sto Srbija i dalje stoji zagledana ka istoku, Rusiji i Kini je zbog NATO intervencije 1999 i gubitka Kosova.
    (@Enver Hodzin program razvoja, 21. mart 2011 06:24)

    # Link komentara

  118. Шта би било кад би било... Дефинитивно је Србија највећи губитник - прво је изгубила уласком у заједницу, а онда је потпуно упропаштена ратовима који су уследили. Можда би све прогнозе биле тачне, али да Југославија није ни формирана.
    Да је којим случајем опстала (што је, свима је већ јасно, било немогуће), тешко да бисмо живели у држави која је горе описана.
    Југославија је била земља које је покушала да учини Сизифов посао-да се из једне примитивне, пољопривредне земље у року од 10 година трансформише у индустријализовану и сустигне развијене земље које су капитализам развијале већ 5 векова. Да је то немогуће постало је јасно већ 60их када су стопе раста најпре почеле да успоравају, а почетком 80их се већ свеле на нулу. Та чињеница и кредити који је тада требало да почну да се враћају (јер, да се разумемо, три деценије су наше деде и очеви живели на кредитима, а не на ономе што су направили, мада их је тешко убедити да није било тако) резултирали су сукобима и распадом творевине зване југословенска држава.
    (Иван, 21. mart 2011 05:55)

    # Link komentara

  119. E sto volim one koji komentiraju dole da je za svu nevolju Srbije kriva Jugoslavija, koja je Srbe toboze iskoristavala. Dobro onda ste imali SANU, Cosica, Milosevica, Seselja, Kostunicu, Jeremica, i ostale koji su krenuli da ispravljaju sve te nepravde koje je Srbija dozivela. A sad ste sami, nema vise Jugoslavije, koja je prvenstveno unistena od strane Srbije, tako da mozete uzivat u svom sadasnjem, cisto srpskom raju
    (dejan, 21. mart 2011 05:20)

    # Link komentara

  120. NASLOV je NAOPAK!

    Srbija je najvise izgubila ULASKOM u SFRJ, a i ulaskou u SHS... a sad ce opet, kako je guraju sa Hrvatskom ponovo.

    A smeshno mi je za Gorenje bi preuzelo Ei Nis. Ko da neka sodara preuzme Koka Kolu.

    Pa Ei Nis je u ono vreme moglo da pojede svu Elektronsku industriju na Balkanu, od bele tehnike do vojne...
    (q, 21. mart 2011 04:47)

    # Link komentara

  121. da se u SFRJ zivelo bolje nego sada je istina. Ali je takodje istina da se u vreme SFRJ i u Svedskoj bolje zivelo. Recimo toliko kolika je razlika onda i sada da se na podrucju SFRJ uvek prezivljavalo a ne i zivelo. Gastarbajteri su iz vremena SFRJ! Ne kupute sve sto vam se nudi. A primer lepog zivota neradnika poput Grka i sijestalnih Spanaca je vise nego ironican.
    (swedroid, 21. mart 2011 04:06)

    # Link komentara

  122. Tekst na nivou Alan Forda! Kao bolje je zajedno slozno i jako nego rascepkano podeljeno i slabo.
    Pa jel moguce da je iole priseban i normalan covek u to vreme pomislio da raspad Jugoslavije ide u prilog boljem zivotu obicnih ljudi?!?!
    Raspad YU je kompleksna istorijska prica, a svedena na nardoski jezik u pitanju je stvaranje slabih lako upravljivih marioneskih drzavica i preraspodela kapitala, tacnije najbrutalnija placka drzave i naroda. Pogledajte ko danas vuce konce po ex-YU.
    Nacionalizam i ta blebatanja pa to je samo iskorisceno kao pogonsko gorivo kod primitivnih masa da se ovo glavno realizuje. A vidim ne mali broj glava se i dalje lozi na tu izvakanu zvaku.
    (Urbanijak, 21. mart 2011 03:50)

    # Link komentara

  123. Srbija je, na zalost najgore prosla i ekonomski i mentalno. To je jedina od bivsih SFRJ republika u kojoj su nazadnost, fasizam i samoizolacija debelo uhvatili korijen. Cak i danas kada sve SFRJ republike ne vide alternativu osim u EU, vecina naroda Srbije se kune u Kinu i Rusiju. Pogledajte samo koja je podrska Gadafiju u Srbiji. U svim SFRJ republikama ljudi su prozapadno i evropski orjentisani a Srbijanci nemaju niocemu da razmisljaju nego o tome kako americki imperijalizam osvaja naftu. Po sistemu, nemam sta da jedem ali se bavim svjetskom politikom i istjerujem svjetsku pravdu. Srbija je i moralno propala najvise od svih SFRJ republika. Beograd se na zapadu vec naziva Bangkok Evrope gdje siromasniji zapadnjaci dodju da okuse "jeftini nocni zivot". Na zalost, tuzno. Ja se nadam da ce Srbija naci snage da iz svega toga izadje, mada nisam siguran u to. *****
    (Enver Hodzin program razvoja, 21. mart 2011 03:40)

    # Link komentara

  124. Bila je to lepa drzava sfrj koju su u svetu postovali moji stariji mi kazu da se bolje zivelo nego u eu a 81 posto ispitanika kaze da se zivelo bolje nego danas po meni steta sto vise ne postoji.
    (srbin 27god, 21. mart 2011 03:26)

    # Link komentara

  125. Увек смо ми били 1.5 до 2 пута гори од Словеније. Ништа ново. Ја се сећам шта су људи причали кад су видели Словенију у доба Тита. То је други свет, друга држава, све друго. Сећам се да су наши приватни аутопревозници у то време ишли у Словенију и регистровали возила јер је било много јефтиније. Па си виђао огромне камионе по југу Србије на крањским и другиим регистрацијама. Нико нам није крив и никад ти други није крив јер си пропао. Увек си сам крив.
    (Зоран, 21. mart 2011 03:08)

    # Link komentara

  126. Evo nekoliko mojih utisaka po čitanju ovog teksta: 1. najgore je prošla Vojvodina zbog razlike standarda pre i posle raspada bivše države. Vojvođani su poklonili svoju autonomiju i ostali bez mnogo toga, postali su tek "siromašna severna srpska pokrajina", a između ostalog i u ovom tekstu se skoro uopšte ne pominje što dovoljno govori koliko je sada poštovana. 2. Ako se region bivše Jugoslavije sada ponovo polako integriše zašto to ne mogu da osete obični građani? Zašto na primer nije dozvoljeno slobodno kretanje radne snage i zapošljavanje u bilo kojoj od država (možda izuzev Slovenije) po ugledu na EU? 3. Pomenut je turizam koji "spašava Hrvatsku" ali koji je razlog što se s druge strane neprestano populariše turizam naših građana ka inostranstvu? Da li to ima smisla s obzirom na pomenutu crnu statistiku Srbije? Da li je normalno da se ovde stalno govori o tome kako se "stranci otimaju za naše turiste" i to čak koristi kao izraz nadmoći Srbije iako je to jedan od generatora propasti Srbije?
    (Milan, 21. mart 2011 02:52)

    # Link komentara

  127. Pa Srbija je najvise izgubila sto je i usla u tu prokletu Jugoslaviju, 50 godina unistavanja naseg naroda, zabranjivanja nacionalne istorije,porekla,pisma, vere... a da ne govorim o istrebljenju gradjanske,intelektualne elite...Ko zna gde bi bili da crvena banda nije usla na sovjetskim tenkovima u srbiju
    P.S. ne moze se ziveti na ler od americkih kredita
    (Il capitano, 21. mart 2011 02:38)

    # Link komentara

  128. 5 oktobar je davno bio, nema izvacenja sa Milosevicem
    i krizom, narodu je dosta poltrona,
    Srbija je izmuzena i izmrcvarena od tajkuna,
    nista ne funkcionise ljudi razocarenje,
    vidite li skolstvo strajkuje sta ce nasa deca na ulice,
    a vlad gleda kako ce Telekom da utali nebi li
    koji dinar provizije uzeli,
    Zuti mi je preko glave takozvanih Demokrata,
    vrme je za promene.
    Ko prezivi pricace.
    (cegi, 21. mart 2011 02:38)

    # Link komentara

  129. Jugoslavija je bila zlocinacka drzavna tvorevina, od Golog otoka na koji su slati Srbi neistomisljenici Titovog rezima, do secesije Kosova i Metohije gde su najvece evropske rezerve uglja.
    Medijski frizirano lazno blagostanje u kojem je Srbija opljackana i obespravljena, a deo teritorije joj planski oduzet silom.
    Najvece srpske fabrike su preseljene po Titovoj direktivi u Sloveniju i Hrvatsku; Srbija je svojim novcem gradila Hrvatima hotele i rivijere; Srbija je sama sagradila luku Bar i prugu Beograd - Bar; Srbija je izgradila celu Crnu Goru i svi zaposleni gradjani Srbije su punih 15 godina od svake plate odvajali bespovratni zajam za izgradnju Crne Gore posle zemljotresa 1979.g., besplatno su se ovde lecili i skolovali.
    Srbima je bespravno oduzeto 30 milijardi eura srpske imovine u Hrvatskoj.
    Ali, Bog sve vidi, i svakoga ce nagraditi prema sopstvenim delima.
    (Srce Srbije, 21. mart 2011 02:35)

    # Link komentara

  130. Kakve gluposti u izrazavanju, pa valjda bi Jugoslavija bila clanica EU!!
    Drugo, Srbija nije najzaduzenija nego Hrvatska!!
    Trece treba raditi a ne cekati da neko investira. Ako siu nesposoban da imas svoju proizvodnju onda ces da crknes, nece ti niko ista poklanjati a ine treba.
    Cetvrto,kakva bre ulaganja, ovo sve je bilo kupovina za sitne pare i pljacka. Ulaganje bi bilo, da, na primer dodje dojce telekom u srbiju a ne da kupuje telekom Srbije.
    Dosta vise sa glupostima!
    (zox11, 21. mart 2011 02:31)

    # Link komentara