Nedelja, 30.01.2011.

00:09

Penzionere porez "tera" iz stanova

Zakon o porezu na imovinu uznemirio je vlasnike skupih nekretnina. Najviše strahuju penzioneri sa nižim primanjima koji žive na atraktivnim lokacijama.

Izvor: Novosti

Penzionere porez "tera" iz stanova IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

66 Komentari

Sortiraj po:

aleksandra

pre 13 godina

@"samo" 60% AKO budemo blizi (i to mnooogo blizi EU), a necemo biti nikada, tako da se dzabe nadas i ti i @Beogradjanka da ce stan moci da izda za 5000evra

poltron si,tim se dičiš

pre 13 godina

Da ne ispadne da branim penzionere u velikim saloncima ali nekako ne mogu da shvatim mizerne izjave jadnih malih zavidljivaca tipa "nek komšiji crkne krava"?!

Pa ako su toliko zavidni na te penzionere,šta bi tek rekli na tajkune koji su svoje ogromno bogatstvo već davno izneli iz Srbije?

Naravno takvih se boje pa im se ne bi usudili ni zameriti.
Samo čisto poltronski...

Beogradjanka

pre 13 godina

Vlasnici, ne odustajte i ne dajte se, nasim politicarima i mafijasima je stalo da vas izbace iz stanova jer kad postanemo kandidat za EU ( a postacemo jer je to njima jedini spas)jedan salonac u centru ce se moci izdati i za 5.000 eura mesecno, pa aknule komunjare da otmu. Ne dajte im!

Boris

pre 13 godina

To: Džoni
Olako okarakterisaste mnoge ‘komentatore’ glupim. A kako da Vas definišemo kada napisaste da su visoke cene stanova jer je slaba ponuda (stanova). Međutim, u Beogradu postoji više hiljada novih neprodatih stanova različitih struktura i kvaliteta a u Srbiji preko dvadeset hiljada novih a kada se doda ponuda starih stanova ponuda prelazi i pedeset hiljada stanova u Srbiji duže od godinu dana... Dakle, ******* niste bas nešto ‘smart’.
Boris

Logicno

pre 13 godina

Niti ce ko placati porez, niti ce ko prodavati stan, ne moze trziste da bude blokirano i da nema kupoprodaje a da vam neko obracunava vrednost stana na 100.000 a da vi ne mozete da ga prodate uopste ni za koje pare. Ovo je cist pokusaj ponovne nacionalizacije privatne imovine, ali barabama ovog puta nece uspeti!

a sve kao po zakonu

pre 13 godina

Juče slučajno saznam zašto je svakoj poreskoj upravi u lokalu dozvoljeno da sami određuju,za svaku osobu posebno,porez na nekretninu,tjst.odokativno.
Otvoriše mi se oči!

Jednostavno.Ako si bliže vatri ,odnosno imaš poznanstvo u poreskoj,možeš da izdejstvuješ minimalni porez.Ako ne znaš nikog od njih platićeš maksimalni.

Tu se priča završava!
Bez korupcije!

Bajke za tudju decu

pre 13 godina

Samo Vas slusam kako kukate. Znate sta, doslo vreme - bolje ziv nego mrtav i bolje imati nego nemati pa makar i porez placali. Nije sve u novcu, ima nesto i u nekretninama, hartijama od vrednosti, zlatu sto da ne..., a te vase zalopojke cuvajte za neku bajku koju ne pricate svojoj vec tudjoj deci.

Petar

pre 13 godina

@Djole
Nisi u pravu Djole. U nekim zemljama se placa i porez na ono sto imas na stednji odn. na sve ono sto je preko odrecene sume npr. na sve preko 25000eur na stednji se placa porez. Banka salje izvestaj koliko poreskom koliko imam na stednji pocetkom svake godine, a potom se porez rekalkulise, pa ko kome dodje.

"samo" 60%

pre 13 godina

@DiplomiraniDuduk
Izvini ali nisi u pravu. Ja imam prazan stan u centru Bg. ali nisam blesav da ga izdam srpskom seljaku da mi ga upropasti, i ne placam racune i kiriju. Kada budemo imali pravosudje kao na zapadu, onda ce i cene kvadrata ali i zakupa da budu kao na zapadu. A odnos cene kvadrata i mesecnog zakupa na zapadu je mnogo manji nego kod nas. Tako da vi, siromasni podstanari koji su novac potrosili na kafane, farmerke i benzin nemate cemu da se radujete. Cene zakupa ce morati da rastu sto budemo blizi EU. A sto se tice ovog poreza, ja vise necu da ga placam. Za dve tri godine, kada Evro bude 150 din. oprostice mi sve kamate i molice me da platim samo glavnicu.

Dzoni

pre 13 godina

Citam komentare i ne mogu da se nacudim koliko ima glupih ,mada mislim da su to podmladci stranaka na vlasti zaduzeni za to.Umesto sistema gde covek od svoje plate moze da osnuje porodicu i obezbedi sebi stan ili kucu mi smo stvorili sistem gde je to SciFi a sad ce biti povuci i potegni da zadrzis i to sto su sagradili nasi ocevi ili dede.Onda opet zamena teze oko cena,pa cene su velike jer se u Srbiji ne gradi NISTA ,u 2010 izgradjeno 2000 stanova u celoj Srbiji ,pa to je toliko smesna brojka ,pre 30-40 godina gradilo se 70 000 godisnje.I kad je slaba ponuda onda su i cene visoke a mi umesto da gradimo mi cemo da vrtimo jedno te isto u krug,vidim sad se neki obradovali ako se neki penzioner iseli iz stana starog 50 godina.

Zika

pre 13 godina

Kakva vlada?
Neverovatno je dokle smo dosli i sta sve ljudi mogu da trpe.
Zamislite da imate kombi i stan u pogresnom kraju Beograda.To je otprilike 2.500 Evra poreza godisnje u drzavi u kojoj su plate kod vecine oko 200-250 evra mesecno.

knele

pre 13 godina

Bezobrazluk lopovluk i otimanje.
Da krenemo od pocetka kako politicari i rodjaci koje su zaposlili rasipaju i kradu novac od poreza. To prvo treba regulisati pre uvodjenja poreza.
Drzava je tu zbog naroda a ne obrnuto.
Ovim magarcima je najvaznije da od nekog otmu pare da ih je briga za dobrobit gradjana, trebali bi da stimulisu da srbi poseduju nekretnine a ne da srednju klasu teraju u siromasto.
Drzava stimulise strane firme sa kipra i oslobadja ih poreza a teret prebacuje na gradjane.
Treba da tezimo da svaka porodica ima cilj stan od 200 kvm a ne da ih banda tera ono sto su mukom zaradili da prodaju i da se sele u 20kvm
Neka naredna vlast ce naravno ovaj porez da ukine ali ce do tada nekretnine da promene vlasnike. Valjda ih kupe nasi stranci sa kipra jer oni imaju dobar lobi da ih politicari oslobode od poreza. Sulud potez vlade koja se u celosti ponasa kao jato gusaka u magli.
Uvesti porez na politicare, korupciju i spreciti lopove e to treba uraditi umesto otimati od gradjana

Daj da se selimo iz Srbije....

pre 13 godina

Umesto da su sve ove vlasti u zadnjih 10 godina izgradile sistem u drzavi da mozes da radis, zaradis i poplacas sve poreze bez problema ovi nasi VELIKI eksperti resili da naprave reformu poreznog sistema, opljackaju narod, izbace ih iz stanova i kuca da bi sebi dali velike plate, namestali poslove kumovima i ortacima...Mi na ulicu ili selo, a drugi ce da kupuju avione i jahte. U sustini MI, NAROD to ce da plati! Zato oni koji ne shvataju implikacije ovih "reformi" neka sednu i razmisle sta ce nas sve, pre ili kasnije, snaci!

PS Sto se tice preskupih cena nekretnina, da funckionisemo kao svaka normalna trzisna ekonomija, cene bi pale drasticno! Stan ne bi vredeo 100,000 evra vec mnooooogo manje. Nema kupaca, nema posla, nestalo trziste, cene padaju! Ali kod nas vlada siri politiku optimizma tako sto nas usrecuju sa njihovim visokim procenama vrednosti stala, svinjaca i koliba. A onda ti lupe porez na to "bogastvo"....sah mat!

Aman!

pre 13 godina

Moze li neko LOGICNO da mi objasni sta ce paru penzionera stan veci od maksimalno 50 kvardata, a jednom penzioneru od 35 kvardata? Valjda "ako dodju" ona deca koja su netragom zbrisala glavom bez obzira jos pre 20 godina? Da smo naucili logicno da razmisljamo svako od nas bi i sam dosao do tog zakljucka, ali "srecno Titovo vreme" je od nas napravilo nesposobnu i smusenu masu, ali ide vreme da se spustitimo svi skupa na zemlju!

Besplodno zamajavanje

pre 13 godina

A zasto su se svi toliko uspandrzali a da nisu NI PROVERILI koliki ce im STVARNO biti taj porez? Neverovatno koliko mi vremena provodimo sekirajuci se bez razloga i gubimo vreme i snagu na to, dok REALNI vozovi prolaze li prolaze! Aman, narode oladi, vidi sta ce biti, pa lepo ako treba u manje stanove, kao sto je i red!

alpinista

pre 13 godina

Milo mi je da propadaju, i treba.

Dosta ste lešili narod.

Tek ćete pući.

M2 stana će u Beogradu biti 400e, i molićete da prodate.

Johny

pre 13 godina

Samo glup covek, koji ima zakonodavnu snagu, ne moze da vidi dalje od poreza. Sada sledi prodaja nekretnina i iznosenje novca iz zemlje, a posle ca da bude zvanicnih izjava u stilu "nismo bas tako mislili".

evita

pre 13 godina

U normalnom svetu se ljudi sele shodno svojim plateznim mogucnostima ( pored ostalih faktora). Samo ovde treba valjda da se rasplacemo nad nekim ko poseduje stan vredan 100-200 hilja a nema da plati porez, struju, infostan i slicne "gluposti"?! I ja bih u Marbelju, skupila sam za kucu, ali necu imati za porez, dajte dobrovoljni prilog...

GOKSY-PIMP

pre 13 godina

Ovo je neko smislio pametno kako da iseli penzionere i da pokupuje te stanove jeftinije jer i ovako nemaju da placu ju racune a kamoli nesto vise .
videcemo ko ce kupiti njihove stanove verovatno jeftinije nego sto im je cena!

neće još dugo!

pre 13 godina

Znate li za još jedan bezobrazluk čega se vlast dosetila?

Kada ljudi,zbog nemogućnosti plaćanja poreza moraju da prodaju stan ili kuću,dodatno se plaća i porez na dobit!
Izračunaju vam razliku između kupovne i prodajne cene kuće i na to naplate 20% poreza na dobit!
To što ste možda ceo život ulagali u stan ili kuću,krečili,menjali pločice,prozor,slavinu...bilo šta,to se ne računa kao trošak.Postoji samo dobit!Za njih naravno!

Moja porodica se seli nazad na selo i gle novog bezobrazluka:za staru kuću od naboja sa početka XX veka,koja na tržištu ne vredi više od 15-18.000 eur,
poreznici procenjuju na 30.000! Čak su i polusrušeni svinjac oporezovali!
Gde je kraj ovim lopovima???

z

pre 13 godina

Ima li ovome kraja?
Ko donosi ovakve odluke? Oni koji to mogu. I oni imaju velike stanove,i plaćaće povećan porez? Možda, ali oni mogu sebi da izglasaju kakvo god hoće povećanje plate, bar oko toga se i pozicija i opozicija uvek slože, i da time pokriju povećan porez. Mogu li ja da prodam moj orgoman stan (58,5 kvadrata) i da kupim manji? Da, ali moram i da platim porez na prodaju, i porez na kupovinu, i seobu kaula, dve stolice i jednog pisaćeg stola (šta mogu kad imam toliki nameštaj). Ako kupim nešto od 30 kvadrata, ko garantuje da to uskoro neće postati luksuz? Jasno je da je državi potreban novac, a "ljudi su naše najveće bogatstvo" sada znači da se od ljudi može još nešto izvući, ali trebalo bi da postoje neka prava koja su garantovana, bezuslovna, i protiv kojih se ne sme ništa ni zaobilaznim metodima kao što je ovo povećanje poreza. Ja nisam tražio da mi stan bude imovina. Kupio sam ga kad se to moralo, i kupio sam ga u prvom mesecu, kada je kvadrat bio najskuplji (cele stanove, veće od mog, ljudi su u oktobru kupovali za 800 DM). Nadao sam se da će, ako dodje do nekakve revizije, cena kvadrata koju sam ja platio biti neka garancija da će me pustiti na miru. Ali, ne...

Počinjem da čitam čitulje sa zavišću.

Dr Jackyll

pre 13 godina

Naslov moze biti odn. kao kad bi napisali da porez tera prosecne ljude da prodaju svoje skupe, luksuzne i velike automobile jer nemaju para porez odn. za njihovu registraciju...

Milan

pre 13 godina

Tacno je da imovina nosi i obaveze, ne samo placanja poreza nego i odzavanja. Zivim u Nemackoj, i placan porez na stan koji je otprilike 0.1% vrednosti stana, sto smatram umerenim. Medjutim, svi vlasnici su obavezni da placaju visoke troskove odrzavanja, ukoliko je zgrada u losem stanju, grad moze da sam renovira zgradu i posalje racun vlasnicima, ukoliko oni ne plate, upise im se hipoteka. Dakle, iaoko ce nasi vlasnici biti optereceni sa visim stopama (koje su mozda nesrazmerne njihovim primanjima), ponovo nemaju njikakvu obavezu da zgradu odrzavaju, tako da ne mogu previse da se zale. I ako neko zivi u stanu od 200.000 eura, ma kolika su mu primanja, ne moze da kaze da je siromasan.

Dragan

pre 13 godina

Evo javlja se proletarijat bez stanova i likuje sto su povecali porez. Ne shvataju da ti sto imaju stan i zive i njemu ili iznajmljuju drugom da ce da se snadju, a vi ako jednog dana ikada uspete da dobijete kredit za stan ima da ga otplacujete, plus placate interes banci, plus taj isti porez. Vazno je da komsiji crkne krava. Sto se tice DS, nisu svesni sta rade: ima u potpunosti da stane bilo koja izgradnja osim onoga sto drzava zida, koliko je to jos samo ljudi bez posla.
*******

Mr Milan Jugovic

pre 13 godina

Sve je to OK! Porez jeste izuzetno mali i potrebno ga je povecati. Osim toga, treba poraditi na ne samo povecanju visine, vec i efikasnosti naplate poreza.

Ko nesto ne moze da plati, znaci da ne zasluzuje da to isto i poseduje i to skroz trzisno ponasanje. Ja ne vidim problem u ovome. Samo u Srbiji bi svi da trose tri plate unapred, da podizu "bespovratne kredite" i slicne gluposti sto je svima u svetu smesno!

Samo napred!

Boris

pre 13 godina

Opet spinovanje i zamena teza Kaće Lazarević i ostalih Kaća... Nažalost, instrumentalizuje se teška finansijska i socijalna situacija penzionera i najavljeno oporezivanje nekretnina u cilju očuvanja prenaduvanih cena ‘kvadrata’. Haos je na tržištu nekretnina jer je ekonomska situacija veoma teška u Srbiji pa je ogromna ponuda stanova a kupaca jednostavno nema za prenaduvane cene nekretnina. Do primene novog modela oporezivanja cene nekretnina će radikalno pasti, za oko 40 %.
Ako su ‘kvadrati’ u Sofiji i Bukureštu oko 1000 eura, a ako se u Budimpešti može kupiti ‘kvadrat’ za 1300 do 1500 eura stana u zgradama energetski efikasnim, koje imaju zajednički bazen i portira, a tamo su ekonomije mnogo jače, to je siguran znak da se u Beogradu i Srbiji mora desiti veliki pad cena ‘kvadrata’. Naravno, u tom novom ambijentu cena i porezi će biti primereniji i podnošljivi a poreznici će morati prihvatiti novu realnost da je cena od periferije do centra Beograda od 500 do 1000 eura.
Kaće, Vujičići i ostali mešetari moraju da prihvate gubitke i prilagode se novoj realnosti ako žele da ostanu u branši... neki iz ove branše već su prešli u taxiste...
Boris

Pera

pre 13 godina

Ovde svi kukaju da vlast štiti bogate. Pa upravo oni treba da plaćaju veće poreze. Za ostale bi trebalo da je porez 10-20% veći. Ja stan nemam, pa me ovo nikako ne pogađa. Čak me raduje.

Dragan

pre 13 godina

Kakvu to *********** bandu imamo na celu ove nesrecne drzave? Ljude koji su 40 godina radili kao stoka i sticali doveli su dotle da ne mogu to sto su stekli ni da okrece ni da plate porez! Naravno, za to imaju resenje - neka prodaju imovinu da bi imali cime da finansiraju Bajatovica, Soskica, Djindjica, Cvetkovica i ostale bezsprizorne kulove koji su jedini smisao svog zivota nasli u parazitskom bogacenju na racun naroda i drzave. Banda!

Dacha

pre 13 godina

Možda izgleda da porez tera penzionere iz stanova, ali meni se čini da će sve veći i veći nameti i jaram koju običnim građanima nameće sadašnja politička oligarhija oterati njih sa vlasti.

milan

pre 13 godina

Cene su bile i jos uve su preterano visoke a predjasnih godina su vas ganjali ne investitori nego spekulanti. Gastarbajteri prodaju svoje stanove i zato sto u zemljama gde zive isto tako ne cvetaju ruze. Videcemo kavi ce porezi biti ali po onome sto do sada znamo oni koji mogu da odrzavaju vece stanove (preko 100M²) imace i pare za porez. Nadajmo se da ce drzava i lokalna samouprava imati sluha za one koji su stvarno ugrozeni.

Djole

pre 13 godina

Odgovor Duduku - nije normalno da na svaki kapital placas porez. Ako imas milion evra u banci i ne ubiras nikakvu kamatu neces platiti porez na to. Ako orocis pare pa dobijes kamatu onda na tu kamatu palcas porez.
Nisi ti dzabe duduk, i to diplomirani.

DiplomiraniDuduk

pre 13 godina

Nije li sasvim normalno da se na svaki značajan kapital plati porez? Imati stan, kuću ili vilu na Dedinju ili "u krugu dvojke" jeste značajan kapital! Prema tome logično je i da se plati porez! Činjenica je da taj kapital donosi vlasniku prihod - bez obzira da li ga izdaje ili ne! Ko ne veruje neka pita bilo kog podstanara! I nije tačno da će postanarski stanovi poskupeti - cene zakupa već padaju! Svi koji su do sada držali prazne stanove sada će ih izdati, time će povećati ponudu i cene će pasti. Porez na kapital nije ništa novo samo ga je vladavina Velikog Bravara postepeno snižavala pa se izgubio.

aleksandra

pre 13 godina

Svi ovi koji misle da ce gazde moci tek tako da dignu kiriju za vrednost poreza grdno se varaju. Ima praznih stanova gomila, samo u Belvilu ih ima ohoho koji se ne mogu izdati, sve je manje ljudi koji to mogu da plate, sada jos uz vece cene grejanja, struje, hrane i vracaju se kod roditelja.

Durex

pre 13 godina

Ja sam do sada sve poreze na imovinu redovno placao, ali ove 2011. g necu vise da platim nista. Prvi razlog je bezobrazno visoko povecanje poreza a drugi je oprastanje kamata za 2009. g. onima koji nisu nista placaliza razliku od onih koji su placali pa njima nista nije oprosteno vec su im te kamate naplacene. I sta onda ? Da nece Dijana i Nada da me isteraju iz stana ? Samo neka dodju, volim i crnke i plavuse. Ako nece licno, neka ne salju tudju decu u fendovanje, neka posalju svoju.

bgd

pre 13 godina

@ maksim

Pa ako imate 1 stan ili kucu u unutrasnjosti vi cete zbog ovih poreza biti mozda u goroj situacji od tog stanodavca vase kcerke. A ako vasa kcerka i dalje zivi u nekom stanu kao podstanar onda ce njoj za tu vrednost poreza vlasnici dici mesecnu kiriju. Tako da se ne radujte sto ce Beogradjani placati vise, jer cete i vi placati vise a i vasa kcerka podstanarka.

Dinca

pre 13 godina

@ Maksim

Pa onda je trebalo uvesti da oni koji imaju vise stanova za prvi stan u kom zive npr placaju po stopi od 0,2 %, a da za drgui placaju 0,4, za treci 0,6 i 4 stan 1%, a ne da sada i vi i ostali koji imate samo jednu nekretninu placaju ogromne poreze.

problem sto poreska uprava precenjuje vrednost kvadrata i zemljista kod obracuna

pre 13 godina

Pa i ko odluci da proda bice u gubitiku ,tj mozda mu nece ostati nista ni od razlike. Kod prodaje se placa 2 poreza porez na samu prodaju po odredjenom procentu od sume koju dobijete, i porez na kapitalnu dobit koja vam ustvari pojede svu razliku. Npr poresko vam racuna da vam stan vredi 3000 evra u centru a vi ga prodate za 2000 evra poresko ce vam i dalje za tu kapitalnu dobit racunati razliku izmedju 3000 i vrednosti kvadrata u novokupljenom stanu u drugom kraju. Evo prosle godine je poreska uprava za centralne opstine u najskupljim zonama odredila da je vrednost kvadrata 290000 dinara po kvadratu sto je u maju kada su bila podeljene resenja bilo oko 2900 evra po kvadratu a i u tim zonama gde je ona procenila tu vrednost stanovi su se prodavali za 500 i vise evra manje pa cak i za 1900 evra po kvadratu.

svi cemo placati vece poreze u Srbiji

pre 13 godina

Ne razumem ove koji podrazavaju vece poreze. Pa svi koji imaju nekretnine i zemljiste ce placati vece poreze bez obzira gde ziveli u Srbiji. A podstanari koji se raduju zbog vecih poreza vlasnicima, pa vama ce ti isti vlasnici u mesecnu kiriju obracunati vrednost poreza. A ako podstanari misle da ce zbog vecih poreza moci da kupe jeftinije stan, to ce mozda ostaviri mozda ce kupiti stan za nekoliko stotina evra manje, ali da li ce krediti biti jeftiniji ili isti to cisto sumnjam, kamate ce biti vece kako se i najavljuje i nece biti beskonoacne dotacije drzave za te kredite. Tako da se ovo ustari isplati samo tajkunima, politicarima, mafijasima.

mustang289

pre 13 godina

Planirao sam vratiti se u SRB posle 35 godina. Ali sada već vidim, da mogu zaboraviti na to. Na imanje, koje bi kupio i kuću kakvu bi sagradio, otišlo bi mi godišnje na hiljade evra samo na porez. A penzija nije plata. A i bojim se, šta će se u SRB dešavati sledećih godina. Ova vaša vlast je totalno iracionalna po velikoj masi pitanja. Ponašaju se kao neki tvrdokorci iz Bintistana, koji su totalno izgubili vezu sa realnošću. Nema denacionalizacije, novi banalni porezi se izmišljaju na dnevnoj bazi, sudstvo ne funkcioniše, kombiji treba da plate 2 plate poreza, da bi vozili, autoput kroz ravnicu se gradi 35 godina, auto tablice važe 7 godina, naplate ti porez na muziku iz telefona, bla bla bla... Ponekad sad i poverujem, kad neki ljudi kažu, da je u 90im bilo bolje, neverovatno.

devit

pre 13 godina

TRZISNA VREDNOST,a odredjuje DRZVNI CINOVNIK!!!!!!
Susreo sam se sa tim problem!!
Plac u Adicama kod Novog Sada,koji se realno moze prodati za izmedju 12 000 do 14 000 eura,a kupac se ceka i do deset godina,drzavna cinovnica procenila na 28 000 eura,za koliko se u okruzenju moz kupiti stancic!!!!
I onda ide igranka;
Ili zaradi za "drzavu"!!!
Ili ides na dogovor!!!
Nije bilo dogovora sada je predmet na drugostepenom organu;ali da se preposaviti cilj i svrha dogovora.....
Zar nismo prvi po MITU i KORUPCIJI,pa i sami Zakoni idu u prilog MITU i KORUPCIJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dragan

pre 13 godina

I koga treba da mi je zao ovde? Vlasnika skupih stanova na atraktivnim lokacijama? Ljudi koji su kupili stanove na kredit a da nisu shvatili da taj kredit ne mogu da otplate (masovno se desilo sto je i dovelo do velikih cena nekretnina uz jos par faktora)? Sve to na trziste neka cene padnu mora situacija da bude relna, ne moze bre 'jeftin' kvadrat da kosta 1300e, ko ne moze da odrzava sopstveni stan mora da ga proda, kakve su to gluposti.

ChargerNS

pre 13 godina

Da me neko pogrešno ne shvati. Ne podnosim ovu lopovsku vlast i ovog trenutka bih im video leđa ali isto tako ne razumem te penzionere u gradovima. Umesto da proda stan i ode u prirodu u BG na Avalu ili gde već a u NS na Frušku goru a sve je to sad relativno urbanizovano, i da im kad prodaju stan i kupe neku kućicu ili je naprave ostane 50 hiljada evra, oni sa smešnom penzijom jedva preživljavaju ali bože moj žive u centru grada. Izvinite ali ne mogu baš nešto da se sažaljevam nad njima, imaju izbora i to dobrog.

Igor

pre 13 godina

Cene stanova će za otprilike godinu dana biti 30% niže nego danas, ljudi nema kupaca, kome je trebao stan a da može dići kredit već je digao, a ponuda sve veće, nemaju građani novaca ni za račune

Bane

pre 13 godina

Pa interesantno je to da su cene stanova isto tako nerealno visoke kao ti porezi! Covek bi pomislio da se tu zaraduje kao u Parizu, kad obicna rupa od stana prelazi neku cenu od stotine hiljada evra?! Malo se spustite na zemlju, pa ce i porezi mozda biti puno puno manji! Mada mi je jako zao sto se narodu namecu sve veci nameti, a posla sve manje i manje...

aleksandra

pre 13 godina

Ali neeeee, nece cena kvadrata u Beogradu ici na nize, bice i dalje kvadrat stana kao da smo najbogatija zemlja Juzne Evrope. Samo gledam kako ce da se strmoglavi

Beogradjanin

pre 13 godina

Ne vidim ništa loše u ovoj priči. Normalno je ukoliko neko ne može da podnese troškove života u stanu koji je prevelik ili preskup zbog lokacije promeni mesto stanovanja. To što ljudi u našoj zemlji misle da sve treba biti besplatno, kao na primer divlja gradnja (na žlost), to je krivica nesposobne vlasti, koja pokušava da se dodvori svima, umesto da sprovodi reforme i jača ekonomiju.
Što se tiče ovih koji su kupovali stanove misleći da će ih rentom otplaćivati - to je stvarno besmisleno. Pa to ima smisla malo gde. To što je prethodnih godina i decenija ova zemlja bila u mnogo čemu naopačke postavljena ne znači da tako moraa ostane zauvek. Isto važi i za gastarbajtere. Neka mi kažu da li zadrže stanove po Nemačkoj ili odakle već dolaze kad se vraćaju u Srbiju? Pa zašto bi im onda bilo jeftino da imaju nekretnine ovde za dolaske na odmor. Nek kupuju vikendice.
A daj bože da ima jeftinijih nekretnina posle svega toga (iako sumnjam). Cene u Beogradu su svakako besmisleno prenaduvane...

penzioner

pre 13 godina

Nastpila je opsta i otvorena polarizacija u Srbiji,izabrana vlast brani interese samo bogatih i naravno svoje licne!Prodavace stanove svi koji ne rade ili nemaju dovoljno za zivot ,penzioneri,porodice sa vise nezaposlenih,bolesni,nesposobni itd.Ocistice centar grada pa i okolinu,zatim ce ukradenim parama pokupovati te stanove, bud zasto a nastavice sa represijom kako bi odrzali svoj standard!Nikakve cifre i racunice ne mogu da zamagle sustinu problema a to je da jedna klasa zeli da bogato zivi na racun druge!Ne ucestvujte u farsi nazvanoj izbori ,tako se samo daje legitimitet njihovim lopovskim namerama!

secanje na rumunsku '89.

pre 13 godina

Ne razumem iznenadjenje gradjana ovim dogadjima. Pa, licno sam procitao negde u komentarima na sajtu B92 jos pre pola godine da ce se ovo sa stanovima dogoditi, ali niko nije obratio paznju. Video sam i komentar koji kaze da ce kupovinom Telekoma 90% radnika tog preduzeca ostati bez posla. Nemoj da vas i taj dogadjaj iznenadi.
Znate kako kazu: kad Djavo (Mefistov Monetarni Fond i Svetska Banka krvi) udje u kucu, daj mu stolicu da sedne, jer nece skoro da ode...

Srki

pre 13 godina

Najveci problem u zakonu o porezu je tzv. "trzisna" cena stana, tj. nacin na koji se ona odredjuje (ako ja dobro shvatam to je na volji poreskog sluzbenika da proceni). Sam zakon znacajno obara trzisnu cenu stana, pogotovo u centralnim Beogradskim opstinama. Sta ako neki penzioner pod pritiskom poreza proda stan od 100 kvadrata na Vracaru za 1000 evra po kvadratu posto u novonastaloj trzisnoj situaciji to postaje trzisna cena. Koliki porez ce platiti novi vlasnik?

Srki

pre 13 godina

Najveci problem u zakonu o porezu je tzv. "trzisna" cena stana, tj. nacin na koji se ona odredjuje (ako ja dobro shvatam to je na volji poreskog sluzbenika da proceni). Sam zakon znacajno obara trzisnu cenu stana, pogotovo u centralnim Beogradskim opstinama. Sta ako neki penzioner pod pritiskom poreza proda stan od 100 kvadrata na Vracaru za 1000 evra po kvadratu posto u novonastaloj trzisnoj situaciji to postaje trzisna cena. Koliki porez ce platiti novi vlasnik?

Maksim

pre 13 godina

Cerka mog druga, dok je studirala u Beogradu, zivela je u stanu vojnog penzionera na Tasmajdanu. Njih 3. placale su stan 450E.mesecno.
A to je drugu penzioneru bio jedan od 4 (cetiri) stana.
Zaradio drug, braneci otadzbinu. I sad nasilnici hoce da mu uvedu porez.Sramno!

2012

pre 13 godina

Pa neki radnici koji zive takodje u centralnim gradskim opstinama imaju manje plate od nekih penzionera tako da ce i njima biti tesko da plate te ogromne poreze na imovinu 2012 goidne.

andrej

pre 13 godina

Ima ko da kupi i oni su na to i racunali. Znamo ih, ajmo sada svi zajedno:
Misko, Kole, Cane,...
a kada kupe ukinuce ovu glupost i eto novih $$$$$$
(Alcale, 30. januar 2011 01:41)

e upravo tako!

Najveci porezi na imovinu u regionu sa najmanjim platam

pre 13 godina

Pa nece veci porezi oterati samo penzionere iz stanove nego i ostale gradjane , gde spadaju radnici, nezaposleni koje neko izdrazava ili prmaju neku naknadu od drzave...
A drugo porez na imovinu se ove 2011 godine zbog clana 34 donetog zakona, moze povecati u odnosu na 2010 godinu samo do 60 %, navodno zbog zastite gradjana od veliko udara na kucni budzet, dok vecina misli zbog izbora, jer bi nas veci porezi cekali i stupili na snagu posle izbora 2012 godine. Veci problem su porezi od 2012 tj od godine izbora jer ce tada porez u Srbiji biti povecan za jedno 600 %( bio je neki primer da ako je neko placa 2000 da ce placati 12000 dinara), dok ce u Beogradu biti povecani od 600 % do vise hiljada procenata u zavinsosti od kvadrature i lokacije. Po prvo predlozenom resenju koje je takodje nepovoljno su smanjene poreske olaksice i predvidjena je jedinstvena stopa od 0,4 % ali je izmenama o kojima se pisalo i na ovom sajtu po predlogu poslanice DS umsesto jedne poreske stope uvdeno vise stopa ,tako da se za prvih 10 milona porez placa po stopi od 0,4 %, za vrednost od 10 do 25 milona po stopo od 0,6 % , za vrednost od 25 milona po stopi od 1%, i cinim se po stopi od 2% za vrednsot preko 50 %. Uz to svi gradjani Srbije koji imaju placeve manje od 10 ari ce takodje placati porez na zemljiste po stopi od 0,3 %, Ranije se placa samo na placeve preko 10 ari. Tako da zahvajujuci poslanici DS Nadi Kolundjii koja je ovo predlozila ,vecina gradjana Beograda sa nekim prosecnim stanovima od jedno 50 kvadrata ce upasti u 2 a oni u centralnim gradskim opstinama cak i u 3 grupu poreskih stopa za porez. A interesatno je da gradonacelnik koji je takodje iz njene stranke je izjavio kako ocekuje da dobije jos jedan mandat Beogradjana. Sumanjam da ce ga dobiti ,ako skupstina grada ne donese odluku da smanji stope za koje po novom zakonu ima pravo, jer ko je lud da glasa za onu stanku koja zeli da ih skoro "otera" iz svojih nekretnina i placeva. A drugo zar posalnici ne znaju da imamo najmanje plate u evrima a da cemo imati najvece poreze. Pa poreska stopa u Makedoniji sa najslicnijm platama nasim je samo 0,1 %. U Federaciji BIH porez se placa samo ako izdajete nekretninu. U Republici Srpsko je stopa od 0,05 do 0,5 gradovi biraju stopu ali je vlasnik oslobodjen placanja na prvih 50 kvdrata plus jos 10 na clanove domacinstva. U Crnoj Gori je stopa od 0,08 do 0,8% a Podgorica i vecina gradova je odabrala stopu od 0,25% i na to se dobijaju velike olakscice na starost objekta i popust za vlasnika i clanove domacinstva. U Hrvatskoj nema poreza na imovinu. Dok u Sloveniji gde su skoro 3 puta vece plate porez placaju samo oni koji imaju preko 160 kvadrta i to samo na visak iznad 160 kvadrta. U Italiji je poreska stopa od 0,4 do 0,7 %. Tako da zahvaljujuci poslanicima imamo najvece poreze sa najmanjijm platama.

Zasto o porezima slabo govore neki mediji u Srbiji

pre 13 godina

Veoma je intresatno kako RTS nije posvetila dovoljno paznje u informativnunim emisija o temi usvojenih izmena poreza na imovinu koji ce pogodite sve gradjane Srbije ,koji su ujedno i pretplatnici te iste televizije. Isto tako znamo da ce ovi porezi upravo pogoditi najvise Beogradjane a ni u gradskoj televiziji Studio B o ovoj temi se malo govori, a cini mi se da se ova televizija finasira i delimicno novcem iz gradskog budzeta , koji takodje pune Beogradjani koji ce placati te ogromne poreze.

2012

pre 13 godina

Porezi ce gradjanima Srbije biti veci tek od izbora tj 2012 godine. Ove godine ce nas gradovi i opstine verovatno utesiti i verovatno ce doneti oluku da porezi ostanu kao u 2010 godini i nece povecati ni za onih 60 % koliko im je dozvoljeno, jer kako da dobiju naredne izbore za lokalnu upravu ako u godini pred izbore dignu poreze za do 60 %. Tek posle izobra sledi povecanje u trocifrenim i cetvorifrenim procentima u odnosu na ona iz ove godine.

TAJKUNIZACIJA BEOGRADA

pre 13 godina

@ Alkale

Pa zahvaljujuci poslanicima imacemo "Tajkunizaciju Beograda" jer ce iz centranih gradskih opstina biti proterani svi siromasniji gradjani , a u tim opstinama ce ziveti samo tajkuni,politicari, ministri,poslanici,guverneri i zamenici NBS ,mafijasi, stranci iz dipomoatskih predstavnistva, clanovi MMF,Usaida.....

Alcale

pre 13 godina

Ima ko da kupi i oni su na to i racunali. Znamo ih, ajmo sada svi zajedno:
Misko, Kole, Cane,...
a kada kupe ukinuce ovu glupost i eto novih $$$$$$

Alcale

pre 13 godina

Ima ko da kupi i oni su na to i racunali. Znamo ih, ajmo sada svi zajedno:
Misko, Kole, Cane,...
a kada kupe ukinuce ovu glupost i eto novih $$$$$$

Najveci porezi na imovinu u regionu sa najmanjim platam

pre 13 godina

Pa nece veci porezi oterati samo penzionere iz stanove nego i ostale gradjane , gde spadaju radnici, nezaposleni koje neko izdrazava ili prmaju neku naknadu od drzave...
A drugo porez na imovinu se ove 2011 godine zbog clana 34 donetog zakona, moze povecati u odnosu na 2010 godinu samo do 60 %, navodno zbog zastite gradjana od veliko udara na kucni budzet, dok vecina misli zbog izbora, jer bi nas veci porezi cekali i stupili na snagu posle izbora 2012 godine. Veci problem su porezi od 2012 tj od godine izbora jer ce tada porez u Srbiji biti povecan za jedno 600 %( bio je neki primer da ako je neko placa 2000 da ce placati 12000 dinara), dok ce u Beogradu biti povecani od 600 % do vise hiljada procenata u zavinsosti od kvadrature i lokacije. Po prvo predlozenom resenju koje je takodje nepovoljno su smanjene poreske olaksice i predvidjena je jedinstvena stopa od 0,4 % ali je izmenama o kojima se pisalo i na ovom sajtu po predlogu poslanice DS umsesto jedne poreske stope uvdeno vise stopa ,tako da se za prvih 10 milona porez placa po stopi od 0,4 %, za vrednost od 10 do 25 milona po stopo od 0,6 % , za vrednost od 25 milona po stopi od 1%, i cinim se po stopi od 2% za vrednsot preko 50 %. Uz to svi gradjani Srbije koji imaju placeve manje od 10 ari ce takodje placati porez na zemljiste po stopi od 0,3 %, Ranije se placa samo na placeve preko 10 ari. Tako da zahvajujuci poslanici DS Nadi Kolundjii koja je ovo predlozila ,vecina gradjana Beograda sa nekim prosecnim stanovima od jedno 50 kvadrata ce upasti u 2 a oni u centralnim gradskim opstinama cak i u 3 grupu poreskih stopa za porez. A interesatno je da gradonacelnik koji je takodje iz njene stranke je izjavio kako ocekuje da dobije jos jedan mandat Beogradjana. Sumanjam da ce ga dobiti ,ako skupstina grada ne donese odluku da smanji stope za koje po novom zakonu ima pravo, jer ko je lud da glasa za onu stanku koja zeli da ih skoro "otera" iz svojih nekretnina i placeva. A drugo zar posalnici ne znaju da imamo najmanje plate u evrima a da cemo imati najvece poreze. Pa poreska stopa u Makedoniji sa najslicnijm platama nasim je samo 0,1 %. U Federaciji BIH porez se placa samo ako izdajete nekretninu. U Republici Srpsko je stopa od 0,05 do 0,5 gradovi biraju stopu ali je vlasnik oslobodjen placanja na prvih 50 kvdrata plus jos 10 na clanove domacinstva. U Crnoj Gori je stopa od 0,08 do 0,8% a Podgorica i vecina gradova je odabrala stopu od 0,25% i na to se dobijaju velike olakscice na starost objekta i popust za vlasnika i clanove domacinstva. U Hrvatskoj nema poreza na imovinu. Dok u Sloveniji gde su skoro 3 puta vece plate porez placaju samo oni koji imaju preko 160 kvadrta i to samo na visak iznad 160 kvadrta. U Italiji je poreska stopa od 0,4 do 0,7 %. Tako da zahvaljujuci poslanicima imamo najvece poreze sa najmanjijm platama.

TAJKUNIZACIJA BEOGRADA

pre 13 godina

@ Alkale

Pa zahvaljujuci poslanicima imacemo "Tajkunizaciju Beograda" jer ce iz centranih gradskih opstina biti proterani svi siromasniji gradjani , a u tim opstinama ce ziveti samo tajkuni,politicari, ministri,poslanici,guverneri i zamenici NBS ,mafijasi, stranci iz dipomoatskih predstavnistva, clanovi MMF,Usaida.....

2012

pre 13 godina

Porezi ce gradjanima Srbije biti veci tek od izbora tj 2012 godine. Ove godine ce nas gradovi i opstine verovatno utesiti i verovatno ce doneti oluku da porezi ostanu kao u 2010 godini i nece povecati ni za onih 60 % koliko im je dozvoljeno, jer kako da dobiju naredne izbore za lokalnu upravu ako u godini pred izbore dignu poreze za do 60 %. Tek posle izobra sledi povecanje u trocifrenim i cetvorifrenim procentima u odnosu na ona iz ove godine.

Igor

pre 13 godina

Cene stanova će za otprilike godinu dana biti 30% niže nego danas, ljudi nema kupaca, kome je trebao stan a da može dići kredit već je digao, a ponuda sve veće, nemaju građani novaca ni za račune

andrej

pre 13 godina

Ima ko da kupi i oni su na to i racunali. Znamo ih, ajmo sada svi zajedno:
Misko, Kole, Cane,...
a kada kupe ukinuce ovu glupost i eto novih $$$$$$
(Alcale, 30. januar 2011 01:41)

e upravo tako!

Maksim

pre 13 godina

Cerka mog druga, dok je studirala u Beogradu, zivela je u stanu vojnog penzionera na Tasmajdanu. Njih 3. placale su stan 450E.mesecno.
A to je drugu penzioneru bio jedan od 4 (cetiri) stana.
Zaradio drug, braneci otadzbinu. I sad nasilnici hoce da mu uvedu porez.Sramno!

Zasto o porezima slabo govore neki mediji u Srbiji

pre 13 godina

Veoma je intresatno kako RTS nije posvetila dovoljno paznje u informativnunim emisija o temi usvojenih izmena poreza na imovinu koji ce pogodite sve gradjane Srbije ,koji su ujedno i pretplatnici te iste televizije. Isto tako znamo da ce ovi porezi upravo pogoditi najvise Beogradjane a ni u gradskoj televiziji Studio B o ovoj temi se malo govori, a cini mi se da se ova televizija finasira i delimicno novcem iz gradskog budzeta , koji takodje pune Beogradjani koji ce placati te ogromne poreze.

2012

pre 13 godina

Pa neki radnici koji zive takodje u centralnim gradskim opstinama imaju manje plate od nekih penzionera tako da ce i njima biti tesko da plate te ogromne poreze na imovinu 2012 goidne.

Bane

pre 13 godina

Pa interesantno je to da su cene stanova isto tako nerealno visoke kao ti porezi! Covek bi pomislio da se tu zaraduje kao u Parizu, kad obicna rupa od stana prelazi neku cenu od stotine hiljada evra?! Malo se spustite na zemlju, pa ce i porezi mozda biti puno puno manji! Mada mi je jako zao sto se narodu namecu sve veci nameti, a posla sve manje i manje...

mustang289

pre 13 godina

Planirao sam vratiti se u SRB posle 35 godina. Ali sada već vidim, da mogu zaboraviti na to. Na imanje, koje bi kupio i kuću kakvu bi sagradio, otišlo bi mi godišnje na hiljade evra samo na porez. A penzija nije plata. A i bojim se, šta će se u SRB dešavati sledećih godina. Ova vaša vlast je totalno iracionalna po velikoj masi pitanja. Ponašaju se kao neki tvrdokorci iz Bintistana, koji su totalno izgubili vezu sa realnošću. Nema denacionalizacije, novi banalni porezi se izmišljaju na dnevnoj bazi, sudstvo ne funkcioniše, kombiji treba da plate 2 plate poreza, da bi vozili, autoput kroz ravnicu se gradi 35 godina, auto tablice važe 7 godina, naplate ti porez na muziku iz telefona, bla bla bla... Ponekad sad i poverujem, kad neki ljudi kažu, da je u 90im bilo bolje, neverovatno.

aleksandra

pre 13 godina

Ali neeeee, nece cena kvadrata u Beogradu ici na nize, bice i dalje kvadrat stana kao da smo najbogatija zemlja Juzne Evrope. Samo gledam kako ce da se strmoglavi

penzioner

pre 13 godina

Nastpila je opsta i otvorena polarizacija u Srbiji,izabrana vlast brani interese samo bogatih i naravno svoje licne!Prodavace stanove svi koji ne rade ili nemaju dovoljno za zivot ,penzioneri,porodice sa vise nezaposlenih,bolesni,nesposobni itd.Ocistice centar grada pa i okolinu,zatim ce ukradenim parama pokupovati te stanove, bud zasto a nastavice sa represijom kako bi odrzali svoj standard!Nikakve cifre i racunice ne mogu da zamagle sustinu problema a to je da jedna klasa zeli da bogato zivi na racun druge!Ne ucestvujte u farsi nazvanoj izbori ,tako se samo daje legitimitet njihovim lopovskim namerama!

Beogradjanin

pre 13 godina

Ne vidim ništa loše u ovoj priči. Normalno je ukoliko neko ne može da podnese troškove života u stanu koji je prevelik ili preskup zbog lokacije promeni mesto stanovanja. To što ljudi u našoj zemlji misle da sve treba biti besplatno, kao na primer divlja gradnja (na žlost), to je krivica nesposobne vlasti, koja pokušava da se dodvori svima, umesto da sprovodi reforme i jača ekonomiju.
Što se tiče ovih koji su kupovali stanove misleći da će ih rentom otplaćivati - to je stvarno besmisleno. Pa to ima smisla malo gde. To što je prethodnih godina i decenija ova zemlja bila u mnogo čemu naopačke postavljena ne znači da tako moraa ostane zauvek. Isto važi i za gastarbajtere. Neka mi kažu da li zadrže stanove po Nemačkoj ili odakle već dolaze kad se vraćaju u Srbiju? Pa zašto bi im onda bilo jeftino da imaju nekretnine ovde za dolaske na odmor. Nek kupuju vikendice.
A daj bože da ima jeftinijih nekretnina posle svega toga (iako sumnjam). Cene u Beogradu su svakako besmisleno prenaduvane...

secanje na rumunsku '89.

pre 13 godina

Ne razumem iznenadjenje gradjana ovim dogadjima. Pa, licno sam procitao negde u komentarima na sajtu B92 jos pre pola godine da ce se ovo sa stanovima dogoditi, ali niko nije obratio paznju. Video sam i komentar koji kaze da ce kupovinom Telekoma 90% radnika tog preduzeca ostati bez posla. Nemoj da vas i taj dogadjaj iznenadi.
Znate kako kazu: kad Djavo (Mefistov Monetarni Fond i Svetska Banka krvi) udje u kucu, daj mu stolicu da sedne, jer nece skoro da ode...

ChargerNS

pre 13 godina

Da me neko pogrešno ne shvati. Ne podnosim ovu lopovsku vlast i ovog trenutka bih im video leđa ali isto tako ne razumem te penzionere u gradovima. Umesto da proda stan i ode u prirodu u BG na Avalu ili gde već a u NS na Frušku goru a sve je to sad relativno urbanizovano, i da im kad prodaju stan i kupe neku kućicu ili je naprave ostane 50 hiljada evra, oni sa smešnom penzijom jedva preživljavaju ali bože moj žive u centru grada. Izvinite ali ne mogu baš nešto da se sažaljevam nad njima, imaju izbora i to dobrog.

devit

pre 13 godina

TRZISNA VREDNOST,a odredjuje DRZVNI CINOVNIK!!!!!!
Susreo sam se sa tim problem!!
Plac u Adicama kod Novog Sada,koji se realno moze prodati za izmedju 12 000 do 14 000 eura,a kupac se ceka i do deset godina,drzavna cinovnica procenila na 28 000 eura,za koliko se u okruzenju moz kupiti stancic!!!!
I onda ide igranka;
Ili zaradi za "drzavu"!!!
Ili ides na dogovor!!!
Nije bilo dogovora sada je predmet na drugostepenom organu;ali da se preposaviti cilj i svrha dogovora.....
Zar nismo prvi po MITU i KORUPCIJI,pa i sami Zakoni idu u prilog MITU i KORUPCIJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Durex

pre 13 godina

Ja sam do sada sve poreze na imovinu redovno placao, ali ove 2011. g necu vise da platim nista. Prvi razlog je bezobrazno visoko povecanje poreza a drugi je oprastanje kamata za 2009. g. onima koji nisu nista placaliza razliku od onih koji su placali pa njima nista nije oprosteno vec su im te kamate naplacene. I sta onda ? Da nece Dijana i Nada da me isteraju iz stana ? Samo neka dodju, volim i crnke i plavuse. Ako nece licno, neka ne salju tudju decu u fendovanje, neka posalju svoju.

Srki

pre 13 godina

Najveci problem u zakonu o porezu je tzv. "trzisna" cena stana, tj. nacin na koji se ona odredjuje (ako ja dobro shvatam to je na volji poreskog sluzbenika da proceni). Sam zakon znacajno obara trzisnu cenu stana, pogotovo u centralnim Beogradskim opstinama. Sta ako neki penzioner pod pritiskom poreza proda stan od 100 kvadrata na Vracaru za 1000 evra po kvadratu posto u novonastaloj trzisnoj situaciji to postaje trzisna cena. Koliki porez ce platiti novi vlasnik?

aleksandra

pre 13 godina

Svi ovi koji misle da ce gazde moci tek tako da dignu kiriju za vrednost poreza grdno se varaju. Ima praznih stanova gomila, samo u Belvilu ih ima ohoho koji se ne mogu izdati, sve je manje ljudi koji to mogu da plate, sada jos uz vece cene grejanja, struje, hrane i vracaju se kod roditelja.

svi cemo placati vece poreze u Srbiji

pre 13 godina

Ne razumem ove koji podrazavaju vece poreze. Pa svi koji imaju nekretnine i zemljiste ce placati vece poreze bez obzira gde ziveli u Srbiji. A podstanari koji se raduju zbog vecih poreza vlasnicima, pa vama ce ti isti vlasnici u mesecnu kiriju obracunati vrednost poreza. A ako podstanari misle da ce zbog vecih poreza moci da kupe jeftinije stan, to ce mozda ostaviri mozda ce kupiti stan za nekoliko stotina evra manje, ali da li ce krediti biti jeftiniji ili isti to cisto sumnjam, kamate ce biti vece kako se i najavljuje i nece biti beskonoacne dotacije drzave za te kredite. Tako da se ovo ustari isplati samo tajkunima, politicarima, mafijasima.

Srki

pre 13 godina

Najveci problem u zakonu o porezu je tzv. "trzisna" cena stana, tj. nacin na koji se ona odredjuje (ako ja dobro shvatam to je na volji poreskog sluzbenika da proceni). Sam zakon znacajno obara trzisnu cenu stana, pogotovo u centralnim Beogradskim opstinama. Sta ako neki penzioner pod pritiskom poreza proda stan od 100 kvadrata na Vracaru za 1000 evra po kvadratu posto u novonastaloj trzisnoj situaciji to postaje trzisna cena. Koliki porez ce platiti novi vlasnik?

bgd

pre 13 godina

@ maksim

Pa ako imate 1 stan ili kucu u unutrasnjosti vi cete zbog ovih poreza biti mozda u goroj situacji od tog stanodavca vase kcerke. A ako vasa kcerka i dalje zivi u nekom stanu kao podstanar onda ce njoj za tu vrednost poreza vlasnici dici mesecnu kiriju. Tako da se ne radujte sto ce Beogradjani placati vise, jer cete i vi placati vise a i vasa kcerka podstanarka.

DiplomiraniDuduk

pre 13 godina

Nije li sasvim normalno da se na svaki značajan kapital plati porez? Imati stan, kuću ili vilu na Dedinju ili "u krugu dvojke" jeste značajan kapital! Prema tome logično je i da se plati porez! Činjenica je da taj kapital donosi vlasniku prihod - bez obzira da li ga izdaje ili ne! Ko ne veruje neka pita bilo kog podstanara! I nije tačno da će postanarski stanovi poskupeti - cene zakupa već padaju! Svi koji su do sada držali prazne stanove sada će ih izdati, time će povećati ponudu i cene će pasti. Porez na kapital nije ništa novo samo ga je vladavina Velikog Bravara postepeno snižavala pa se izgubio.

Djole

pre 13 godina

Odgovor Duduku - nije normalno da na svaki kapital placas porez. Ako imas milion evra u banci i ne ubiras nikakvu kamatu neces platiti porez na to. Ako orocis pare pa dobijes kamatu onda na tu kamatu palcas porez.
Nisi ti dzabe duduk, i to diplomirani.

Dragan

pre 13 godina

I koga treba da mi je zao ovde? Vlasnika skupih stanova na atraktivnim lokacijama? Ljudi koji su kupili stanove na kredit a da nisu shvatili da taj kredit ne mogu da otplate (masovno se desilo sto je i dovelo do velikih cena nekretnina uz jos par faktora)? Sve to na trziste neka cene padnu mora situacija da bude relna, ne moze bre 'jeftin' kvadrat da kosta 1300e, ko ne moze da odrzava sopstveni stan mora da ga proda, kakve su to gluposti.

Dragan

pre 13 godina

Kakvu to *********** bandu imamo na celu ove nesrecne drzave? Ljude koji su 40 godina radili kao stoka i sticali doveli su dotle da ne mogu to sto su stekli ni da okrece ni da plate porez! Naravno, za to imaju resenje - neka prodaju imovinu da bi imali cime da finansiraju Bajatovica, Soskica, Djindjica, Cvetkovica i ostale bezsprizorne kulove koji su jedini smisao svog zivota nasli u parazitskom bogacenju na racun naroda i drzave. Banda!

Johny

pre 13 godina

Samo glup covek, koji ima zakonodavnu snagu, ne moze da vidi dalje od poreza. Sada sledi prodaja nekretnina i iznosenje novca iz zemlje, a posle ca da bude zvanicnih izjava u stilu "nismo bas tako mislili".

problem sto poreska uprava precenjuje vrednost kvadrata i zemljista kod obracuna

pre 13 godina

Pa i ko odluci da proda bice u gubitiku ,tj mozda mu nece ostati nista ni od razlike. Kod prodaje se placa 2 poreza porez na samu prodaju po odredjenom procentu od sume koju dobijete, i porez na kapitalnu dobit koja vam ustvari pojede svu razliku. Npr poresko vam racuna da vam stan vredi 3000 evra u centru a vi ga prodate za 2000 evra poresko ce vam i dalje za tu kapitalnu dobit racunati razliku izmedju 3000 i vrednosti kvadrata u novokupljenom stanu u drugom kraju. Evo prosle godine je poreska uprava za centralne opstine u najskupljim zonama odredila da je vrednost kvadrata 290000 dinara po kvadratu sto je u maju kada su bila podeljene resenja bilo oko 2900 evra po kvadratu a i u tim zonama gde je ona procenila tu vrednost stanovi su se prodavali za 500 i vise evra manje pa cak i za 1900 evra po kvadratu.

Dacha

pre 13 godina

Možda izgleda da porez tera penzionere iz stanova, ali meni se čini da će sve veći i veći nameti i jaram koju običnim građanima nameće sadašnja politička oligarhija oterati njih sa vlasti.

Dinca

pre 13 godina

@ Maksim

Pa onda je trebalo uvesti da oni koji imaju vise stanova za prvi stan u kom zive npr placaju po stopi od 0,2 %, a da za drgui placaju 0,4, za treci 0,6 i 4 stan 1%, a ne da sada i vi i ostali koji imate samo jednu nekretninu placaju ogromne poreze.

neće još dugo!

pre 13 godina

Znate li za još jedan bezobrazluk čega se vlast dosetila?

Kada ljudi,zbog nemogućnosti plaćanja poreza moraju da prodaju stan ili kuću,dodatno se plaća i porez na dobit!
Izračunaju vam razliku između kupovne i prodajne cene kuće i na to naplate 20% poreza na dobit!
To što ste možda ceo život ulagali u stan ili kuću,krečili,menjali pločice,prozor,slavinu...bilo šta,to se ne računa kao trošak.Postoji samo dobit!Za njih naravno!

Moja porodica se seli nazad na selo i gle novog bezobrazluka:za staru kuću od naboja sa početka XX veka,koja na tržištu ne vredi više od 15-18.000 eur,
poreznici procenjuju na 30.000! Čak su i polusrušeni svinjac oporezovali!
Gde je kraj ovim lopovima???

GOKSY-PIMP

pre 13 godina

Ovo je neko smislio pametno kako da iseli penzionere i da pokupuje te stanove jeftinije jer i ovako nemaju da placu ju racune a kamoli nesto vise .
videcemo ko ce kupiti njihove stanove verovatno jeftinije nego sto im je cena!

Dragan

pre 13 godina

Evo javlja se proletarijat bez stanova i likuje sto su povecali porez. Ne shvataju da ti sto imaju stan i zive i njemu ili iznajmljuju drugom da ce da se snadju, a vi ako jednog dana ikada uspete da dobijete kredit za stan ima da ga otplacujete, plus placate interes banci, plus taj isti porez. Vazno je da komsiji crkne krava. Sto se tice DS, nisu svesni sta rade: ima u potpunosti da stane bilo koja izgradnja osim onoga sto drzava zida, koliko je to jos samo ljudi bez posla.
*******

Milan

pre 13 godina

Tacno je da imovina nosi i obaveze, ne samo placanja poreza nego i odzavanja. Zivim u Nemackoj, i placan porez na stan koji je otprilike 0.1% vrednosti stana, sto smatram umerenim. Medjutim, svi vlasnici su obavezni da placaju visoke troskove odrzavanja, ukoliko je zgrada u losem stanju, grad moze da sam renovira zgradu i posalje racun vlasnicima, ukoliko oni ne plate, upise im se hipoteka. Dakle, iaoko ce nasi vlasnici biti optereceni sa visim stopama (koje su mozda nesrazmerne njihovim primanjima), ponovo nemaju njikakvu obavezu da zgradu odrzavaju, tako da ne mogu previse da se zale. I ako neko zivi u stanu od 200.000 eura, ma kolika su mu primanja, ne moze da kaze da je siromasan.

Boris

pre 13 godina

Opet spinovanje i zamena teza Kaće Lazarević i ostalih Kaća... Nažalost, instrumentalizuje se teška finansijska i socijalna situacija penzionera i najavljeno oporezivanje nekretnina u cilju očuvanja prenaduvanih cena ‘kvadrata’. Haos je na tržištu nekretnina jer je ekonomska situacija veoma teška u Srbiji pa je ogromna ponuda stanova a kupaca jednostavno nema za prenaduvane cene nekretnina. Do primene novog modela oporezivanja cene nekretnina će radikalno pasti, za oko 40 %.
Ako su ‘kvadrati’ u Sofiji i Bukureštu oko 1000 eura, a ako se u Budimpešti može kupiti ‘kvadrat’ za 1300 do 1500 eura stana u zgradama energetski efikasnim, koje imaju zajednički bazen i portira, a tamo su ekonomije mnogo jače, to je siguran znak da se u Beogradu i Srbiji mora desiti veliki pad cena ‘kvadrata’. Naravno, u tom novom ambijentu cena i porezi će biti primereniji i podnošljivi a poreznici će morati prihvatiti novu realnost da je cena od periferije do centra Beograda od 500 do 1000 eura.
Kaće, Vujičići i ostali mešetari moraju da prihvate gubitke i prilagode se novoj realnosti ako žele da ostanu u branši... neki iz ove branše već su prešli u taxiste...
Boris

z

pre 13 godina

Ima li ovome kraja?
Ko donosi ovakve odluke? Oni koji to mogu. I oni imaju velike stanove,i plaćaće povećan porez? Možda, ali oni mogu sebi da izglasaju kakvo god hoće povećanje plate, bar oko toga se i pozicija i opozicija uvek slože, i da time pokriju povećan porez. Mogu li ja da prodam moj orgoman stan (58,5 kvadrata) i da kupim manji? Da, ali moram i da platim porez na prodaju, i porez na kupovinu, i seobu kaula, dve stolice i jednog pisaćeg stola (šta mogu kad imam toliki nameštaj). Ako kupim nešto od 30 kvadrata, ko garantuje da to uskoro neće postati luksuz? Jasno je da je državi potreban novac, a "ljudi su naše najveće bogatstvo" sada znači da se od ljudi može još nešto izvući, ali trebalo bi da postoje neka prava koja su garantovana, bezuslovna, i protiv kojih se ne sme ništa ni zaobilaznim metodima kao što je ovo povećanje poreza. Ja nisam tražio da mi stan bude imovina. Kupio sam ga kad se to moralo, i kupio sam ga u prvom mesecu, kada je kvadrat bio najskuplji (cele stanove, veće od mog, ljudi su u oktobru kupovali za 800 DM). Nadao sam se da će, ako dodje do nekakve revizije, cena kvadrata koju sam ja platio biti neka garancija da će me pustiti na miru. Ali, ne...

Počinjem da čitam čitulje sa zavišću.

Daj da se selimo iz Srbije....

pre 13 godina

Umesto da su sve ove vlasti u zadnjih 10 godina izgradile sistem u drzavi da mozes da radis, zaradis i poplacas sve poreze bez problema ovi nasi VELIKI eksperti resili da naprave reformu poreznog sistema, opljackaju narod, izbace ih iz stanova i kuca da bi sebi dali velike plate, namestali poslove kumovima i ortacima...Mi na ulicu ili selo, a drugi ce da kupuju avione i jahte. U sustini MI, NAROD to ce da plati! Zato oni koji ne shvataju implikacije ovih "reformi" neka sednu i razmisle sta ce nas sve, pre ili kasnije, snaci!

PS Sto se tice preskupih cena nekretnina, da funckionisemo kao svaka normalna trzisna ekonomija, cene bi pale drasticno! Stan ne bi vredeo 100,000 evra vec mnooooogo manje. Nema kupaca, nema posla, nestalo trziste, cene padaju! Ali kod nas vlada siri politiku optimizma tako sto nas usrecuju sa njihovim visokim procenama vrednosti stala, svinjaca i koliba. A onda ti lupe porez na to "bogastvo"....sah mat!

milan

pre 13 godina

Cene su bile i jos uve su preterano visoke a predjasnih godina su vas ganjali ne investitori nego spekulanti. Gastarbajteri prodaju svoje stanove i zato sto u zemljama gde zive isto tako ne cvetaju ruze. Videcemo kavi ce porezi biti ali po onome sto do sada znamo oni koji mogu da odrzavaju vece stanove (preko 100M²) imace i pare za porez. Nadajmo se da ce drzava i lokalna samouprava imati sluha za one koji su stvarno ugrozeni.

evita

pre 13 godina

U normalnom svetu se ljudi sele shodno svojim plateznim mogucnostima ( pored ostalih faktora). Samo ovde treba valjda da se rasplacemo nad nekim ko poseduje stan vredan 100-200 hilja a nema da plati porez, struju, infostan i slicne "gluposti"?! I ja bih u Marbelju, skupila sam za kucu, ali necu imati za porez, dajte dobrovoljni prilog...

Zika

pre 13 godina

Kakva vlada?
Neverovatno je dokle smo dosli i sta sve ljudi mogu da trpe.
Zamislite da imate kombi i stan u pogresnom kraju Beograda.To je otprilike 2.500 Evra poreza godisnje u drzavi u kojoj su plate kod vecine oko 200-250 evra mesecno.

Mr Milan Jugovic

pre 13 godina

Sve je to OK! Porez jeste izuzetno mali i potrebno ga je povecati. Osim toga, treba poraditi na ne samo povecanju visine, vec i efikasnosti naplate poreza.

Ko nesto ne moze da plati, znaci da ne zasluzuje da to isto i poseduje i to skroz trzisno ponasanje. Ja ne vidim problem u ovome. Samo u Srbiji bi svi da trose tri plate unapred, da podizu "bespovratne kredite" i slicne gluposti sto je svima u svetu smesno!

Samo napred!

knele

pre 13 godina

Bezobrazluk lopovluk i otimanje.
Da krenemo od pocetka kako politicari i rodjaci koje su zaposlili rasipaju i kradu novac od poreza. To prvo treba regulisati pre uvodjenja poreza.
Drzava je tu zbog naroda a ne obrnuto.
Ovim magarcima je najvaznije da od nekog otmu pare da ih je briga za dobrobit gradjana, trebali bi da stimulisu da srbi poseduju nekretnine a ne da srednju klasu teraju u siromasto.
Drzava stimulise strane firme sa kipra i oslobadja ih poreza a teret prebacuje na gradjane.
Treba da tezimo da svaka porodica ima cilj stan od 200 kvm a ne da ih banda tera ono sto su mukom zaradili da prodaju i da se sele u 20kvm
Neka naredna vlast ce naravno ovaj porez da ukine ali ce do tada nekretnine da promene vlasnike. Valjda ih kupe nasi stranci sa kipra jer oni imaju dobar lobi da ih politicari oslobode od poreza. Sulud potez vlade koja se u celosti ponasa kao jato gusaka u magli.
Uvesti porez na politicare, korupciju i spreciti lopove e to treba uraditi umesto otimati od gradjana

Pera

pre 13 godina

Ovde svi kukaju da vlast štiti bogate. Pa upravo oni treba da plaćaju veće poreze. Za ostale bi trebalo da je porez 10-20% veći. Ja stan nemam, pa me ovo nikako ne pogađa. Čak me raduje.

alpinista

pre 13 godina

Milo mi je da propadaju, i treba.

Dosta ste lešili narod.

Tek ćete pući.

M2 stana će u Beogradu biti 400e, i molićete da prodate.

Dr Jackyll

pre 13 godina

Naslov moze biti odn. kao kad bi napisali da porez tera prosecne ljude da prodaju svoje skupe, luksuzne i velike automobile jer nemaju para porez odn. za njihovu registraciju...

Aman!

pre 13 godina

Moze li neko LOGICNO da mi objasni sta ce paru penzionera stan veci od maksimalno 50 kvardata, a jednom penzioneru od 35 kvardata? Valjda "ako dodju" ona deca koja su netragom zbrisala glavom bez obzira jos pre 20 godina? Da smo naucili logicno da razmisljamo svako od nas bi i sam dosao do tog zakljucka, ali "srecno Titovo vreme" je od nas napravilo nesposobnu i smusenu masu, ali ide vreme da se spustitimo svi skupa na zemlju!

Dzoni

pre 13 godina

Citam komentare i ne mogu da se nacudim koliko ima glupih ,mada mislim da su to podmladci stranaka na vlasti zaduzeni za to.Umesto sistema gde covek od svoje plate moze da osnuje porodicu i obezbedi sebi stan ili kucu mi smo stvorili sistem gde je to SciFi a sad ce biti povuci i potegni da zadrzis i to sto su sagradili nasi ocevi ili dede.Onda opet zamena teze oko cena,pa cene su velike jer se u Srbiji ne gradi NISTA ,u 2010 izgradjeno 2000 stanova u celoj Srbiji ,pa to je toliko smesna brojka ,pre 30-40 godina gradilo se 70 000 godisnje.I kad je slaba ponuda onda su i cene visoke a mi umesto da gradimo mi cemo da vrtimo jedno te isto u krug,vidim sad se neki obradovali ako se neki penzioner iseli iz stana starog 50 godina.

a sve kao po zakonu

pre 13 godina

Juče slučajno saznam zašto je svakoj poreskoj upravi u lokalu dozvoljeno da sami određuju,za svaku osobu posebno,porez na nekretninu,tjst.odokativno.
Otvoriše mi se oči!

Jednostavno.Ako si bliže vatri ,odnosno imaš poznanstvo u poreskoj,možeš da izdejstvuješ minimalni porez.Ako ne znaš nikog od njih platićeš maksimalni.

Tu se priča završava!
Bez korupcije!

Boris

pre 13 godina

To: Džoni
Olako okarakterisaste mnoge ‘komentatore’ glupim. A kako da Vas definišemo kada napisaste da su visoke cene stanova jer je slaba ponuda (stanova). Međutim, u Beogradu postoji više hiljada novih neprodatih stanova različitih struktura i kvaliteta a u Srbiji preko dvadeset hiljada novih a kada se doda ponuda starih stanova ponuda prelazi i pedeset hiljada stanova u Srbiji duže od godinu dana... Dakle, ******* niste bas nešto ‘smart’.
Boris

aleksandra

pre 13 godina

@"samo" 60% AKO budemo blizi (i to mnooogo blizi EU), a necemo biti nikada, tako da se dzabe nadas i ti i @Beogradjanka da ce stan moci da izda za 5000evra

poltron si,tim se dičiš

pre 13 godina

Da ne ispadne da branim penzionere u velikim saloncima ali nekako ne mogu da shvatim mizerne izjave jadnih malih zavidljivaca tipa "nek komšiji crkne krava"?!

Pa ako su toliko zavidni na te penzionere,šta bi tek rekli na tajkune koji su svoje ogromno bogatstvo već davno izneli iz Srbije?

Naravno takvih se boje pa im se ne bi usudili ni zameriti.
Samo čisto poltronski...

Besplodno zamajavanje

pre 13 godina

A zasto su se svi toliko uspandrzali a da nisu NI PROVERILI koliki ce im STVARNO biti taj porez? Neverovatno koliko mi vremena provodimo sekirajuci se bez razloga i gubimo vreme i snagu na to, dok REALNI vozovi prolaze li prolaze! Aman, narode oladi, vidi sta ce biti, pa lepo ako treba u manje stanove, kao sto je i red!

"samo" 60%

pre 13 godina

@DiplomiraniDuduk
Izvini ali nisi u pravu. Ja imam prazan stan u centru Bg. ali nisam blesav da ga izdam srpskom seljaku da mi ga upropasti, i ne placam racune i kiriju. Kada budemo imali pravosudje kao na zapadu, onda ce i cene kvadrata ali i zakupa da budu kao na zapadu. A odnos cene kvadrata i mesecnog zakupa na zapadu je mnogo manji nego kod nas. Tako da vi, siromasni podstanari koji su novac potrosili na kafane, farmerke i benzin nemate cemu da se radujete. Cene zakupa ce morati da rastu sto budemo blizi EU. A sto se tice ovog poreza, ja vise necu da ga placam. Za dve tri godine, kada Evro bude 150 din. oprostice mi sve kamate i molice me da platim samo glavnicu.

Beogradjanka

pre 13 godina

Vlasnici, ne odustajte i ne dajte se, nasim politicarima i mafijasima je stalo da vas izbace iz stanova jer kad postanemo kandidat za EU ( a postacemo jer je to njima jedini spas)jedan salonac u centru ce se moci izdati i za 5.000 eura mesecno, pa aknule komunjare da otmu. Ne dajte im!

Petar

pre 13 godina

@Djole
Nisi u pravu Djole. U nekim zemljama se placa i porez na ono sto imas na stednji odn. na sve ono sto je preko odrecene sume npr. na sve preko 25000eur na stednji se placa porez. Banka salje izvestaj koliko poreskom koliko imam na stednji pocetkom svake godine, a potom se porez rekalkulise, pa ko kome dodje.

Logicno

pre 13 godina

Niti ce ko placati porez, niti ce ko prodavati stan, ne moze trziste da bude blokirano i da nema kupoprodaje a da vam neko obracunava vrednost stana na 100.000 a da vi ne mozete da ga prodate uopste ni za koje pare. Ovo je cist pokusaj ponovne nacionalizacije privatne imovine, ali barabama ovog puta nece uspeti!

Bajke za tudju decu

pre 13 godina

Samo Vas slusam kako kukate. Znate sta, doslo vreme - bolje ziv nego mrtav i bolje imati nego nemati pa makar i porez placali. Nije sve u novcu, ima nesto i u nekretninama, hartijama od vrednosti, zlatu sto da ne..., a te vase zalopojke cuvajte za neku bajku koju ne pricate svojoj vec tudjoj deci.

Beogradjanin

pre 13 godina

Ne vidim ništa loše u ovoj priči. Normalno je ukoliko neko ne može da podnese troškove života u stanu koji je prevelik ili preskup zbog lokacije promeni mesto stanovanja. To što ljudi u našoj zemlji misle da sve treba biti besplatno, kao na primer divlja gradnja (na žlost), to je krivica nesposobne vlasti, koja pokušava da se dodvori svima, umesto da sprovodi reforme i jača ekonomiju.
Što se tiče ovih koji su kupovali stanove misleći da će ih rentom otplaćivati - to je stvarno besmisleno. Pa to ima smisla malo gde. To što je prethodnih godina i decenija ova zemlja bila u mnogo čemu naopačke postavljena ne znači da tako moraa ostane zauvek. Isto važi i za gastarbajtere. Neka mi kažu da li zadrže stanove po Nemačkoj ili odakle već dolaze kad se vraćaju u Srbiju? Pa zašto bi im onda bilo jeftino da imaju nekretnine ovde za dolaske na odmor. Nek kupuju vikendice.
A daj bože da ima jeftinijih nekretnina posle svega toga (iako sumnjam). Cene u Beogradu su svakako besmisleno prenaduvane...

Mr Milan Jugovic

pre 13 godina

Sve je to OK! Porez jeste izuzetno mali i potrebno ga je povecati. Osim toga, treba poraditi na ne samo povecanju visine, vec i efikasnosti naplate poreza.

Ko nesto ne moze da plati, znaci da ne zasluzuje da to isto i poseduje i to skroz trzisno ponasanje. Ja ne vidim problem u ovome. Samo u Srbiji bi svi da trose tri plate unapred, da podizu "bespovratne kredite" i slicne gluposti sto je svima u svetu smesno!

Samo napred!

Maksim

pre 13 godina

Cerka mog druga, dok je studirala u Beogradu, zivela je u stanu vojnog penzionera na Tasmajdanu. Njih 3. placale su stan 450E.mesecno.
A to je drugu penzioneru bio jedan od 4 (cetiri) stana.
Zaradio drug, braneci otadzbinu. I sad nasilnici hoce da mu uvedu porez.Sramno!

DiplomiraniDuduk

pre 13 godina

Nije li sasvim normalno da se na svaki značajan kapital plati porez? Imati stan, kuću ili vilu na Dedinju ili "u krugu dvojke" jeste značajan kapital! Prema tome logično je i da se plati porez! Činjenica je da taj kapital donosi vlasniku prihod - bez obzira da li ga izdaje ili ne! Ko ne veruje neka pita bilo kog podstanara! I nije tačno da će postanarski stanovi poskupeti - cene zakupa već padaju! Svi koji su do sada držali prazne stanove sada će ih izdati, time će povećati ponudu i cene će pasti. Porez na kapital nije ništa novo samo ga je vladavina Velikog Bravara postepeno snižavala pa se izgubio.

Pera

pre 13 godina

Ovde svi kukaju da vlast štiti bogate. Pa upravo oni treba da plaćaju veće poreze. Za ostale bi trebalo da je porez 10-20% veći. Ja stan nemam, pa me ovo nikako ne pogađa. Čak me raduje.

evita

pre 13 godina

U normalnom svetu se ljudi sele shodno svojim plateznim mogucnostima ( pored ostalih faktora). Samo ovde treba valjda da se rasplacemo nad nekim ko poseduje stan vredan 100-200 hilja a nema da plati porez, struju, infostan i slicne "gluposti"?! I ja bih u Marbelju, skupila sam za kucu, ali necu imati za porez, dajte dobrovoljni prilog...

ChargerNS

pre 13 godina

Da me neko pogrešno ne shvati. Ne podnosim ovu lopovsku vlast i ovog trenutka bih im video leđa ali isto tako ne razumem te penzionere u gradovima. Umesto da proda stan i ode u prirodu u BG na Avalu ili gde već a u NS na Frušku goru a sve je to sad relativno urbanizovano, i da im kad prodaju stan i kupe neku kućicu ili je naprave ostane 50 hiljada evra, oni sa smešnom penzijom jedva preživljavaju ali bože moj žive u centru grada. Izvinite ali ne mogu baš nešto da se sažaljevam nad njima, imaju izbora i to dobrog.

Besplodno zamajavanje

pre 13 godina

A zasto su se svi toliko uspandrzali a da nisu NI PROVERILI koliki ce im STVARNO biti taj porez? Neverovatno koliko mi vremena provodimo sekirajuci se bez razloga i gubimo vreme i snagu na to, dok REALNI vozovi prolaze li prolaze! Aman, narode oladi, vidi sta ce biti, pa lepo ako treba u manje stanove, kao sto je i red!

penzioner

pre 13 godina

Nastpila je opsta i otvorena polarizacija u Srbiji,izabrana vlast brani interese samo bogatih i naravno svoje licne!Prodavace stanove svi koji ne rade ili nemaju dovoljno za zivot ,penzioneri,porodice sa vise nezaposlenih,bolesni,nesposobni itd.Ocistice centar grada pa i okolinu,zatim ce ukradenim parama pokupovati te stanove, bud zasto a nastavice sa represijom kako bi odrzali svoj standard!Nikakve cifre i racunice ne mogu da zamagle sustinu problema a to je da jedna klasa zeli da bogato zivi na racun druge!Ne ucestvujte u farsi nazvanoj izbori ,tako se samo daje legitimitet njihovim lopovskim namerama!

secanje na rumunsku '89.

pre 13 godina

Ne razumem iznenadjenje gradjana ovim dogadjima. Pa, licno sam procitao negde u komentarima na sajtu B92 jos pre pola godine da ce se ovo sa stanovima dogoditi, ali niko nije obratio paznju. Video sam i komentar koji kaze da ce kupovinom Telekoma 90% radnika tog preduzeca ostati bez posla. Nemoj da vas i taj dogadjaj iznenadi.
Znate kako kazu: kad Djavo (Mefistov Monetarni Fond i Svetska Banka krvi) udje u kucu, daj mu stolicu da sedne, jer nece skoro da ode...

Dzoni

pre 13 godina

Citam komentare i ne mogu da se nacudim koliko ima glupih ,mada mislim da su to podmladci stranaka na vlasti zaduzeni za to.Umesto sistema gde covek od svoje plate moze da osnuje porodicu i obezbedi sebi stan ili kucu mi smo stvorili sistem gde je to SciFi a sad ce biti povuci i potegni da zadrzis i to sto su sagradili nasi ocevi ili dede.Onda opet zamena teze oko cena,pa cene su velike jer se u Srbiji ne gradi NISTA ,u 2010 izgradjeno 2000 stanova u celoj Srbiji ,pa to je toliko smesna brojka ,pre 30-40 godina gradilo se 70 000 godisnje.I kad je slaba ponuda onda su i cene visoke a mi umesto da gradimo mi cemo da vrtimo jedno te isto u krug,vidim sad se neki obradovali ako se neki penzioner iseli iz stana starog 50 godina.

Dragan

pre 13 godina

I koga treba da mi je zao ovde? Vlasnika skupih stanova na atraktivnim lokacijama? Ljudi koji su kupili stanove na kredit a da nisu shvatili da taj kredit ne mogu da otplate (masovno se desilo sto je i dovelo do velikih cena nekretnina uz jos par faktora)? Sve to na trziste neka cene padnu mora situacija da bude relna, ne moze bre 'jeftin' kvadrat da kosta 1300e, ko ne moze da odrzava sopstveni stan mora da ga proda, kakve su to gluposti.

bgd

pre 13 godina

@ maksim

Pa ako imate 1 stan ili kucu u unutrasnjosti vi cete zbog ovih poreza biti mozda u goroj situacji od tog stanodavca vase kcerke. A ako vasa kcerka i dalje zivi u nekom stanu kao podstanar onda ce njoj za tu vrednost poreza vlasnici dici mesecnu kiriju. Tako da se ne radujte sto ce Beogradjani placati vise, jer cete i vi placati vise a i vasa kcerka podstanarka.

Aman!

pre 13 godina

Moze li neko LOGICNO da mi objasni sta ce paru penzionera stan veci od maksimalno 50 kvardata, a jednom penzioneru od 35 kvardata? Valjda "ako dodju" ona deca koja su netragom zbrisala glavom bez obzira jos pre 20 godina? Da smo naucili logicno da razmisljamo svako od nas bi i sam dosao do tog zakljucka, ali "srecno Titovo vreme" je od nas napravilo nesposobnu i smusenu masu, ali ide vreme da se spustitimo svi skupa na zemlju!

"samo" 60%

pre 13 godina

@DiplomiraniDuduk
Izvini ali nisi u pravu. Ja imam prazan stan u centru Bg. ali nisam blesav da ga izdam srpskom seljaku da mi ga upropasti, i ne placam racune i kiriju. Kada budemo imali pravosudje kao na zapadu, onda ce i cene kvadrata ali i zakupa da budu kao na zapadu. A odnos cene kvadrata i mesecnog zakupa na zapadu je mnogo manji nego kod nas. Tako da vi, siromasni podstanari koji su novac potrosili na kafane, farmerke i benzin nemate cemu da se radujete. Cene zakupa ce morati da rastu sto budemo blizi EU. A sto se tice ovog poreza, ja vise necu da ga placam. Za dve tri godine, kada Evro bude 150 din. oprostice mi sve kamate i molice me da platim samo glavnicu.

TAJKUNIZACIJA BEOGRADA

pre 13 godina

@ Alkale

Pa zahvaljujuci poslanicima imacemo "Tajkunizaciju Beograda" jer ce iz centranih gradskih opstina biti proterani svi siromasniji gradjani , a u tim opstinama ce ziveti samo tajkuni,politicari, ministri,poslanici,guverneri i zamenici NBS ,mafijasi, stranci iz dipomoatskih predstavnistva, clanovi MMF,Usaida.....

Durex

pre 13 godina

Ja sam do sada sve poreze na imovinu redovno placao, ali ove 2011. g necu vise da platim nista. Prvi razlog je bezobrazno visoko povecanje poreza a drugi je oprastanje kamata za 2009. g. onima koji nisu nista placaliza razliku od onih koji su placali pa njima nista nije oprosteno vec su im te kamate naplacene. I sta onda ? Da nece Dijana i Nada da me isteraju iz stana ? Samo neka dodju, volim i crnke i plavuse. Ako nece licno, neka ne salju tudju decu u fendovanje, neka posalju svoju.

Dragan

pre 13 godina

Kakvu to *********** bandu imamo na celu ove nesrecne drzave? Ljude koji su 40 godina radili kao stoka i sticali doveli su dotle da ne mogu to sto su stekli ni da okrece ni da plate porez! Naravno, za to imaju resenje - neka prodaju imovinu da bi imali cime da finansiraju Bajatovica, Soskica, Djindjica, Cvetkovica i ostale bezsprizorne kulove koji su jedini smisao svog zivota nasli u parazitskom bogacenju na racun naroda i drzave. Banda!

Alcale

pre 13 godina

Ima ko da kupi i oni su na to i racunali. Znamo ih, ajmo sada svi zajedno:
Misko, Kole, Cane,...
a kada kupe ukinuce ovu glupost i eto novih $$$$$$

svi cemo placati vece poreze u Srbiji

pre 13 godina

Ne razumem ove koji podrazavaju vece poreze. Pa svi koji imaju nekretnine i zemljiste ce placati vece poreze bez obzira gde ziveli u Srbiji. A podstanari koji se raduju zbog vecih poreza vlasnicima, pa vama ce ti isti vlasnici u mesecnu kiriju obracunati vrednost poreza. A ako podstanari misle da ce zbog vecih poreza moci da kupe jeftinije stan, to ce mozda ostaviri mozda ce kupiti stan za nekoliko stotina evra manje, ali da li ce krediti biti jeftiniji ili isti to cisto sumnjam, kamate ce biti vece kako se i najavljuje i nece biti beskonoacne dotacije drzave za te kredite. Tako da se ovo ustari isplati samo tajkunima, politicarima, mafijasima.

mustang289

pre 13 godina

Planirao sam vratiti se u SRB posle 35 godina. Ali sada već vidim, da mogu zaboraviti na to. Na imanje, koje bi kupio i kuću kakvu bi sagradio, otišlo bi mi godišnje na hiljade evra samo na porez. A penzija nije plata. A i bojim se, šta će se u SRB dešavati sledećih godina. Ova vaša vlast je totalno iracionalna po velikoj masi pitanja. Ponašaju se kao neki tvrdokorci iz Bintistana, koji su totalno izgubili vezu sa realnošću. Nema denacionalizacije, novi banalni porezi se izmišljaju na dnevnoj bazi, sudstvo ne funkcioniše, kombiji treba da plate 2 plate poreza, da bi vozili, autoput kroz ravnicu se gradi 35 godina, auto tablice važe 7 godina, naplate ti porez na muziku iz telefona, bla bla bla... Ponekad sad i poverujem, kad neki ljudi kažu, da je u 90im bilo bolje, neverovatno.

Dragan

pre 13 godina

Evo javlja se proletarijat bez stanova i likuje sto su povecali porez. Ne shvataju da ti sto imaju stan i zive i njemu ili iznajmljuju drugom da ce da se snadju, a vi ako jednog dana ikada uspete da dobijete kredit za stan ima da ga otplacujete, plus placate interes banci, plus taj isti porez. Vazno je da komsiji crkne krava. Sto se tice DS, nisu svesni sta rade: ima u potpunosti da stane bilo koja izgradnja osim onoga sto drzava zida, koliko je to jos samo ljudi bez posla.
*******

Milan

pre 13 godina

Tacno je da imovina nosi i obaveze, ne samo placanja poreza nego i odzavanja. Zivim u Nemackoj, i placan porez na stan koji je otprilike 0.1% vrednosti stana, sto smatram umerenim. Medjutim, svi vlasnici su obavezni da placaju visoke troskove odrzavanja, ukoliko je zgrada u losem stanju, grad moze da sam renovira zgradu i posalje racun vlasnicima, ukoliko oni ne plate, upise im se hipoteka. Dakle, iaoko ce nasi vlasnici biti optereceni sa visim stopama (koje su mozda nesrazmerne njihovim primanjima), ponovo nemaju njikakvu obavezu da zgradu odrzavaju, tako da ne mogu previse da se zale. I ako neko zivi u stanu od 200.000 eura, ma kolika su mu primanja, ne moze da kaze da je siromasan.

aleksandra

pre 13 godina

Svi ovi koji misle da ce gazde moci tek tako da dignu kiriju za vrednost poreza grdno se varaju. Ima praznih stanova gomila, samo u Belvilu ih ima ohoho koji se ne mogu izdati, sve je manje ljudi koji to mogu da plate, sada jos uz vece cene grejanja, struje, hrane i vracaju se kod roditelja.

Najveci porezi na imovinu u regionu sa najmanjim platam

pre 13 godina

Pa nece veci porezi oterati samo penzionere iz stanove nego i ostale gradjane , gde spadaju radnici, nezaposleni koje neko izdrazava ili prmaju neku naknadu od drzave...
A drugo porez na imovinu se ove 2011 godine zbog clana 34 donetog zakona, moze povecati u odnosu na 2010 godinu samo do 60 %, navodno zbog zastite gradjana od veliko udara na kucni budzet, dok vecina misli zbog izbora, jer bi nas veci porezi cekali i stupili na snagu posle izbora 2012 godine. Veci problem su porezi od 2012 tj od godine izbora jer ce tada porez u Srbiji biti povecan za jedno 600 %( bio je neki primer da ako je neko placa 2000 da ce placati 12000 dinara), dok ce u Beogradu biti povecani od 600 % do vise hiljada procenata u zavinsosti od kvadrature i lokacije. Po prvo predlozenom resenju koje je takodje nepovoljno su smanjene poreske olaksice i predvidjena je jedinstvena stopa od 0,4 % ali je izmenama o kojima se pisalo i na ovom sajtu po predlogu poslanice DS umsesto jedne poreske stope uvdeno vise stopa ,tako da se za prvih 10 milona porez placa po stopi od 0,4 %, za vrednost od 10 do 25 milona po stopo od 0,6 % , za vrednost od 25 milona po stopi od 1%, i cinim se po stopi od 2% za vrednsot preko 50 %. Uz to svi gradjani Srbije koji imaju placeve manje od 10 ari ce takodje placati porez na zemljiste po stopi od 0,3 %, Ranije se placa samo na placeve preko 10 ari. Tako da zahvajujuci poslanici DS Nadi Kolundjii koja je ovo predlozila ,vecina gradjana Beograda sa nekim prosecnim stanovima od jedno 50 kvadrata ce upasti u 2 a oni u centralnim gradskim opstinama cak i u 3 grupu poreskih stopa za porez. A interesatno je da gradonacelnik koji je takodje iz njene stranke je izjavio kako ocekuje da dobije jos jedan mandat Beogradjana. Sumanjam da ce ga dobiti ,ako skupstina grada ne donese odluku da smanji stope za koje po novom zakonu ima pravo, jer ko je lud da glasa za onu stanku koja zeli da ih skoro "otera" iz svojih nekretnina i placeva. A drugo zar posalnici ne znaju da imamo najmanje plate u evrima a da cemo imati najvece poreze. Pa poreska stopa u Makedoniji sa najslicnijm platama nasim je samo 0,1 %. U Federaciji BIH porez se placa samo ako izdajete nekretninu. U Republici Srpsko je stopa od 0,05 do 0,5 gradovi biraju stopu ali je vlasnik oslobodjen placanja na prvih 50 kvdrata plus jos 10 na clanove domacinstva. U Crnoj Gori je stopa od 0,08 do 0,8% a Podgorica i vecina gradova je odabrala stopu od 0,25% i na to se dobijaju velike olakscice na starost objekta i popust za vlasnika i clanove domacinstva. U Hrvatskoj nema poreza na imovinu. Dok u Sloveniji gde su skoro 3 puta vece plate porez placaju samo oni koji imaju preko 160 kvadrta i to samo na visak iznad 160 kvadrta. U Italiji je poreska stopa od 0,4 do 0,7 %. Tako da zahvaljujuci poslanicima imamo najvece poreze sa najmanjijm platama.

Zasto o porezima slabo govore neki mediji u Srbiji

pre 13 godina

Veoma je intresatno kako RTS nije posvetila dovoljno paznje u informativnunim emisija o temi usvojenih izmena poreza na imovinu koji ce pogodite sve gradjane Srbije ,koji su ujedno i pretplatnici te iste televizije. Isto tako znamo da ce ovi porezi upravo pogoditi najvise Beogradjane a ni u gradskoj televiziji Studio B o ovoj temi se malo govori, a cini mi se da se ova televizija finasira i delimicno novcem iz gradskog budzeta , koji takodje pune Beogradjani koji ce placati te ogromne poreze.

Djole

pre 13 godina

Odgovor Duduku - nije normalno da na svaki kapital placas porez. Ako imas milion evra u banci i ne ubiras nikakvu kamatu neces platiti porez na to. Ako orocis pare pa dobijes kamatu onda na tu kamatu palcas porez.
Nisi ti dzabe duduk, i to diplomirani.

Bajke za tudju decu

pre 13 godina

Samo Vas slusam kako kukate. Znate sta, doslo vreme - bolje ziv nego mrtav i bolje imati nego nemati pa makar i porez placali. Nije sve u novcu, ima nesto i u nekretninama, hartijama od vrednosti, zlatu sto da ne..., a te vase zalopojke cuvajte za neku bajku koju ne pricate svojoj vec tudjoj deci.

andrej

pre 13 godina

Ima ko da kupi i oni su na to i racunali. Znamo ih, ajmo sada svi zajedno:
Misko, Kole, Cane,...
a kada kupe ukinuce ovu glupost i eto novih $$$$$$
(Alcale, 30. januar 2011 01:41)

e upravo tako!

alpinista

pre 13 godina

Milo mi je da propadaju, i treba.

Dosta ste lešili narod.

Tek ćete pući.

M2 stana će u Beogradu biti 400e, i molićete da prodate.

Beogradjanka

pre 13 godina

Vlasnici, ne odustajte i ne dajte se, nasim politicarima i mafijasima je stalo da vas izbace iz stanova jer kad postanemo kandidat za EU ( a postacemo jer je to njima jedini spas)jedan salonac u centru ce se moci izdati i za 5.000 eura mesecno, pa aknule komunjare da otmu. Ne dajte im!

GOKSY-PIMP

pre 13 godina

Ovo je neko smislio pametno kako da iseli penzionere i da pokupuje te stanove jeftinije jer i ovako nemaju da placu ju racune a kamoli nesto vise .
videcemo ko ce kupiti njihove stanove verovatno jeftinije nego sto im je cena!

Srki

pre 13 godina

Najveci problem u zakonu o porezu je tzv. "trzisna" cena stana, tj. nacin na koji se ona odredjuje (ako ja dobro shvatam to je na volji poreskog sluzbenika da proceni). Sam zakon znacajno obara trzisnu cenu stana, pogotovo u centralnim Beogradskim opstinama. Sta ako neki penzioner pod pritiskom poreza proda stan od 100 kvadrata na Vracaru za 1000 evra po kvadratu posto u novonastaloj trzisnoj situaciji to postaje trzisna cena. Koliki porez ce platiti novi vlasnik?

Bane

pre 13 godina

Pa interesantno je to da su cene stanova isto tako nerealno visoke kao ti porezi! Covek bi pomislio da se tu zaraduje kao u Parizu, kad obicna rupa od stana prelazi neku cenu od stotine hiljada evra?! Malo se spustite na zemlju, pa ce i porezi mozda biti puno puno manji! Mada mi je jako zao sto se narodu namecu sve veci nameti, a posla sve manje i manje...

Dinca

pre 13 godina

@ Maksim

Pa onda je trebalo uvesti da oni koji imaju vise stanova za prvi stan u kom zive npr placaju po stopi od 0,2 %, a da za drgui placaju 0,4, za treci 0,6 i 4 stan 1%, a ne da sada i vi i ostali koji imate samo jednu nekretninu placaju ogromne poreze.

milan

pre 13 godina

Cene su bile i jos uve su preterano visoke a predjasnih godina su vas ganjali ne investitori nego spekulanti. Gastarbajteri prodaju svoje stanove i zato sto u zemljama gde zive isto tako ne cvetaju ruze. Videcemo kavi ce porezi biti ali po onome sto do sada znamo oni koji mogu da odrzavaju vece stanove (preko 100M²) imace i pare za porez. Nadajmo se da ce drzava i lokalna samouprava imati sluha za one koji su stvarno ugrozeni.

Dr Jackyll

pre 13 godina

Naslov moze biti odn. kao kad bi napisali da porez tera prosecne ljude da prodaju svoje skupe, luksuzne i velike automobile jer nemaju para porez odn. za njihovu registraciju...

Igor

pre 13 godina

Cene stanova će za otprilike godinu dana biti 30% niže nego danas, ljudi nema kupaca, kome je trebao stan a da može dići kredit već je digao, a ponuda sve veće, nemaju građani novaca ni za račune

problem sto poreska uprava precenjuje vrednost kvadrata i zemljista kod obracuna

pre 13 godina

Pa i ko odluci da proda bice u gubitiku ,tj mozda mu nece ostati nista ni od razlike. Kod prodaje se placa 2 poreza porez na samu prodaju po odredjenom procentu od sume koju dobijete, i porez na kapitalnu dobit koja vam ustvari pojede svu razliku. Npr poresko vam racuna da vam stan vredi 3000 evra u centru a vi ga prodate za 2000 evra poresko ce vam i dalje za tu kapitalnu dobit racunati razliku izmedju 3000 i vrednosti kvadrata u novokupljenom stanu u drugom kraju. Evo prosle godine je poreska uprava za centralne opstine u najskupljim zonama odredila da je vrednost kvadrata 290000 dinara po kvadratu sto je u maju kada su bila podeljene resenja bilo oko 2900 evra po kvadratu a i u tim zonama gde je ona procenila tu vrednost stanovi su se prodavali za 500 i vise evra manje pa cak i za 1900 evra po kvadratu.

Dacha

pre 13 godina

Možda izgleda da porez tera penzionere iz stanova, ali meni se čini da će sve veći i veći nameti i jaram koju običnim građanima nameće sadašnja politička oligarhija oterati njih sa vlasti.

neće još dugo!

pre 13 godina

Znate li za još jedan bezobrazluk čega se vlast dosetila?

Kada ljudi,zbog nemogućnosti plaćanja poreza moraju da prodaju stan ili kuću,dodatno se plaća i porez na dobit!
Izračunaju vam razliku između kupovne i prodajne cene kuće i na to naplate 20% poreza na dobit!
To što ste možda ceo život ulagali u stan ili kuću,krečili,menjali pločice,prozor,slavinu...bilo šta,to se ne računa kao trošak.Postoji samo dobit!Za njih naravno!

Moja porodica se seli nazad na selo i gle novog bezobrazluka:za staru kuću od naboja sa početka XX veka,koja na tržištu ne vredi više od 15-18.000 eur,
poreznici procenjuju na 30.000! Čak su i polusrušeni svinjac oporezovali!
Gde je kraj ovim lopovima???

devit

pre 13 godina

TRZISNA VREDNOST,a odredjuje DRZVNI CINOVNIK!!!!!!
Susreo sam se sa tim problem!!
Plac u Adicama kod Novog Sada,koji se realno moze prodati za izmedju 12 000 do 14 000 eura,a kupac se ceka i do deset godina,drzavna cinovnica procenila na 28 000 eura,za koliko se u okruzenju moz kupiti stancic!!!!
I onda ide igranka;
Ili zaradi za "drzavu"!!!
Ili ides na dogovor!!!
Nije bilo dogovora sada je predmet na drugostepenom organu;ali da se preposaviti cilj i svrha dogovora.....
Zar nismo prvi po MITU i KORUPCIJI,pa i sami Zakoni idu u prilog MITU i KORUPCIJI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

z

pre 13 godina

Ima li ovome kraja?
Ko donosi ovakve odluke? Oni koji to mogu. I oni imaju velike stanove,i plaćaće povećan porez? Možda, ali oni mogu sebi da izglasaju kakvo god hoće povećanje plate, bar oko toga se i pozicija i opozicija uvek slože, i da time pokriju povećan porez. Mogu li ja da prodam moj orgoman stan (58,5 kvadrata) i da kupim manji? Da, ali moram i da platim porez na prodaju, i porez na kupovinu, i seobu kaula, dve stolice i jednog pisaćeg stola (šta mogu kad imam toliki nameštaj). Ako kupim nešto od 30 kvadrata, ko garantuje da to uskoro neće postati luksuz? Jasno je da je državi potreban novac, a "ljudi su naše najveće bogatstvo" sada znači da se od ljudi može još nešto izvući, ali trebalo bi da postoje neka prava koja su garantovana, bezuslovna, i protiv kojih se ne sme ništa ni zaobilaznim metodima kao što je ovo povećanje poreza. Ja nisam tražio da mi stan bude imovina. Kupio sam ga kad se to moralo, i kupio sam ga u prvom mesecu, kada je kvadrat bio najskuplji (cele stanove, veće od mog, ljudi su u oktobru kupovali za 800 DM). Nadao sam se da će, ako dodje do nekakve revizije, cena kvadrata koju sam ja platio biti neka garancija da će me pustiti na miru. Ali, ne...

Počinjem da čitam čitulje sa zavišću.

Johny

pre 13 godina

Samo glup covek, koji ima zakonodavnu snagu, ne moze da vidi dalje od poreza. Sada sledi prodaja nekretnina i iznosenje novca iz zemlje, a posle ca da bude zvanicnih izjava u stilu "nismo bas tako mislili".

knele

pre 13 godina

Bezobrazluk lopovluk i otimanje.
Da krenemo od pocetka kako politicari i rodjaci koje su zaposlili rasipaju i kradu novac od poreza. To prvo treba regulisati pre uvodjenja poreza.
Drzava je tu zbog naroda a ne obrnuto.
Ovim magarcima je najvaznije da od nekog otmu pare da ih je briga za dobrobit gradjana, trebali bi da stimulisu da srbi poseduju nekretnine a ne da srednju klasu teraju u siromasto.
Drzava stimulise strane firme sa kipra i oslobadja ih poreza a teret prebacuje na gradjane.
Treba da tezimo da svaka porodica ima cilj stan od 200 kvm a ne da ih banda tera ono sto su mukom zaradili da prodaju i da se sele u 20kvm
Neka naredna vlast ce naravno ovaj porez da ukine ali ce do tada nekretnine da promene vlasnike. Valjda ih kupe nasi stranci sa kipra jer oni imaju dobar lobi da ih politicari oslobode od poreza. Sulud potez vlade koja se u celosti ponasa kao jato gusaka u magli.
Uvesti porez na politicare, korupciju i spreciti lopove e to treba uraditi umesto otimati od gradjana

2012

pre 13 godina

Porezi ce gradjanima Srbije biti veci tek od izbora tj 2012 godine. Ove godine ce nas gradovi i opstine verovatno utesiti i verovatno ce doneti oluku da porezi ostanu kao u 2010 godini i nece povecati ni za onih 60 % koliko im je dozvoljeno, jer kako da dobiju naredne izbore za lokalnu upravu ako u godini pred izbore dignu poreze za do 60 %. Tek posle izobra sledi povecanje u trocifrenim i cetvorifrenim procentima u odnosu na ona iz ove godine.

Srki

pre 13 godina

Najveci problem u zakonu o porezu je tzv. "trzisna" cena stana, tj. nacin na koji se ona odredjuje (ako ja dobro shvatam to je na volji poreskog sluzbenika da proceni). Sam zakon znacajno obara trzisnu cenu stana, pogotovo u centralnim Beogradskim opstinama. Sta ako neki penzioner pod pritiskom poreza proda stan od 100 kvadrata na Vracaru za 1000 evra po kvadratu posto u novonastaloj trzisnoj situaciji to postaje trzisna cena. Koliki porez ce platiti novi vlasnik?

aleksandra

pre 13 godina

Ali neeeee, nece cena kvadrata u Beogradu ici na nize, bice i dalje kvadrat stana kao da smo najbogatija zemlja Juzne Evrope. Samo gledam kako ce da se strmoglavi

Petar

pre 13 godina

@Djole
Nisi u pravu Djole. U nekim zemljama se placa i porez na ono sto imas na stednji odn. na sve ono sto je preko odrecene sume npr. na sve preko 25000eur na stednji se placa porez. Banka salje izvestaj koliko poreskom koliko imam na stednji pocetkom svake godine, a potom se porez rekalkulise, pa ko kome dodje.

poltron si,tim se dičiš

pre 13 godina

Da ne ispadne da branim penzionere u velikim saloncima ali nekako ne mogu da shvatim mizerne izjave jadnih malih zavidljivaca tipa "nek komšiji crkne krava"?!

Pa ako su toliko zavidni na te penzionere,šta bi tek rekli na tajkune koji su svoje ogromno bogatstvo već davno izneli iz Srbije?

Naravno takvih se boje pa im se ne bi usudili ni zameriti.
Samo čisto poltronski...

2012

pre 13 godina

Pa neki radnici koji zive takodje u centralnim gradskim opstinama imaju manje plate od nekih penzionera tako da ce i njima biti tesko da plate te ogromne poreze na imovinu 2012 goidne.

Boris

pre 13 godina

Opet spinovanje i zamena teza Kaće Lazarević i ostalih Kaća... Nažalost, instrumentalizuje se teška finansijska i socijalna situacija penzionera i najavljeno oporezivanje nekretnina u cilju očuvanja prenaduvanih cena ‘kvadrata’. Haos je na tržištu nekretnina jer je ekonomska situacija veoma teška u Srbiji pa je ogromna ponuda stanova a kupaca jednostavno nema za prenaduvane cene nekretnina. Do primene novog modela oporezivanja cene nekretnina će radikalno pasti, za oko 40 %.
Ako su ‘kvadrati’ u Sofiji i Bukureštu oko 1000 eura, a ako se u Budimpešti može kupiti ‘kvadrat’ za 1300 do 1500 eura stana u zgradama energetski efikasnim, koje imaju zajednički bazen i portira, a tamo su ekonomije mnogo jače, to je siguran znak da se u Beogradu i Srbiji mora desiti veliki pad cena ‘kvadrata’. Naravno, u tom novom ambijentu cena i porezi će biti primereniji i podnošljivi a poreznici će morati prihvatiti novu realnost da je cena od periferije do centra Beograda od 500 do 1000 eura.
Kaće, Vujičići i ostali mešetari moraju da prihvate gubitke i prilagode se novoj realnosti ako žele da ostanu u branši... neki iz ove branše već su prešli u taxiste...
Boris

Daj da se selimo iz Srbije....

pre 13 godina

Umesto da su sve ove vlasti u zadnjih 10 godina izgradile sistem u drzavi da mozes da radis, zaradis i poplacas sve poreze bez problema ovi nasi VELIKI eksperti resili da naprave reformu poreznog sistema, opljackaju narod, izbace ih iz stanova i kuca da bi sebi dali velike plate, namestali poslove kumovima i ortacima...Mi na ulicu ili selo, a drugi ce da kupuju avione i jahte. U sustini MI, NAROD to ce da plati! Zato oni koji ne shvataju implikacije ovih "reformi" neka sednu i razmisle sta ce nas sve, pre ili kasnije, snaci!

PS Sto se tice preskupih cena nekretnina, da funckionisemo kao svaka normalna trzisna ekonomija, cene bi pale drasticno! Stan ne bi vredeo 100,000 evra vec mnooooogo manje. Nema kupaca, nema posla, nestalo trziste, cene padaju! Ali kod nas vlada siri politiku optimizma tako sto nas usrecuju sa njihovim visokim procenama vrednosti stala, svinjaca i koliba. A onda ti lupe porez na to "bogastvo"....sah mat!

Zika

pre 13 godina

Kakva vlada?
Neverovatno je dokle smo dosli i sta sve ljudi mogu da trpe.
Zamislite da imate kombi i stan u pogresnom kraju Beograda.To je otprilike 2.500 Evra poreza godisnje u drzavi u kojoj su plate kod vecine oko 200-250 evra mesecno.

a sve kao po zakonu

pre 13 godina

Juče slučajno saznam zašto je svakoj poreskoj upravi u lokalu dozvoljeno da sami određuju,za svaku osobu posebno,porez na nekretninu,tjst.odokativno.
Otvoriše mi se oči!

Jednostavno.Ako si bliže vatri ,odnosno imaš poznanstvo u poreskoj,možeš da izdejstvuješ minimalni porez.Ako ne znaš nikog od njih platićeš maksimalni.

Tu se priča završava!
Bez korupcije!

Logicno

pre 13 godina

Niti ce ko placati porez, niti ce ko prodavati stan, ne moze trziste da bude blokirano i da nema kupoprodaje a da vam neko obracunava vrednost stana na 100.000 a da vi ne mozete da ga prodate uopste ni za koje pare. Ovo je cist pokusaj ponovne nacionalizacije privatne imovine, ali barabama ovog puta nece uspeti!

Boris

pre 13 godina

To: Džoni
Olako okarakterisaste mnoge ‘komentatore’ glupim. A kako da Vas definišemo kada napisaste da su visoke cene stanova jer je slaba ponuda (stanova). Međutim, u Beogradu postoji više hiljada novih neprodatih stanova različitih struktura i kvaliteta a u Srbiji preko dvadeset hiljada novih a kada se doda ponuda starih stanova ponuda prelazi i pedeset hiljada stanova u Srbiji duže od godinu dana... Dakle, ******* niste bas nešto ‘smart’.
Boris

aleksandra

pre 13 godina

@"samo" 60% AKO budemo blizi (i to mnooogo blizi EU), a necemo biti nikada, tako da se dzabe nadas i ti i @Beogradjanka da ce stan moci da izda za 5000evra