Nedelja, 28.02.2010.

00:34

Građani Srbije osuđeni na inflaciju

Građani Srbije jedini u ovom delu Evrope svakog dana strepe koliko će im vredeti nacionalna valuta. Dinar je od kraja 2008. oslabio 23 odsto i nastavlja pad.

Izvor: Blic

Graðani Srbije osuðeni na inflaciju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Tipolir

pre 14 godina

Građani Srbije osuđeni na inflaciju

Malo pretjeran zaključak. Nema naroda koji bi bio za nešto unaprijed osuđen. Situaciju u pojedinoj državi, stvaraju političari, ekonomisti i svi oni koji upravljaju državom. Narod također ima svoj udio u tome, svojim glasom na izborima.
Kod Srba je situacija još malo kompliciranija, jer crkva ima veliki utjecaj na razvoj društva, i svojim učenjem, određuje pravce kretanja u svim oblastima života pa i gospodarstva. Za ovu priliku primjer, kuda ide društo u Srbiji-

Vladika Filaret: "Imali smo najbolje predsednike država i još imamo, najbolje generale imamo, najbolju vojsku imamo, najbolje ljude sa srcem i dušom i vjerom imamo, pa mnogi hoće da nas satru, ali ne mogu nam ubiti Hrista i Boga i svetog Savu u nama. Idemo za Hristom, za svetim Savom, za našim svetiteljima i prosvetiteljima, a ne srpskim jajarama i srpskim izdajicama danas, koje nas izdaju na svakome ćošku. Šta ćemo mi u Evropi? Pa, moj Beli anđeo je davno u Evropi bio. Amerika dve hiljade i nešto godina je za nama, a moja Mileševa potiče iz XIII veka. Zato i jesu doćerali cara do duvara, gore je visoko, dole je tvrdo, više ne zna kud će se, zato što smo vjerovali svakoj fukari sa zapada, a i ovoj unutrašnjoj koja nam se pojavila kao pravi spasilac srpskoga naroda. Nije, pravi spasilac srpskog naroda je srpska crkva".

U_nekom_drugom_zivotu

pre 14 godina

Gradjani Srbije osudjeni da PREZIVLJAVAJU od kako je veka!
Nasi lazni, korumpirani i nesposobni polticari se maksimalno trude da to ne promene!!!
HVALA VAM!

Krivokapic

pre 14 godina

Sve sto je naпisao fibrilaotr je tacno. Od A do Ш. Ovo oko evra i dinara je zanimacija za jedan dan. Problemi su mnogo dublji i gori. Dok sami sebe ne promenimo nece se nista promeniti. Onaj ko je hteo korenite promene je ubijen. Taj isti je jedini govorio istinu da ce biti tesko, ali da to mora da se uradi. Posle su dosli drugi koji vole da pricaju bajke, a izgleda narod to najvise voli da slusa.
A to da je zemlja bogata zemlja, to nema sumnje. 20 i vise godina se uzurbano pljacka sve sto je stvoreno u zadnji 100 godina. Podigle su se imperije, poslovni kompleksi, supermarketi. Dok su nas gurali u rat protiv Hrvata, muslimana i ostalih, dok su nam prodavali pricu o patrotizmu oni su krali. Danas voze skupocene jahte po hrvatskom moru.
Za sve tov reme, nase pruge propadaju, putevi su nam losi, poljoprivrednici zive u najgorim mogucim uslovima, imamo jedan ispravan avion, itd itd. Problemi su mnogo dublji nego kursna razlika.

Ekonomista

pre 14 godina

Nafta se moze naci iza Sariceve kuca. Ali posto ih ima mnogo, potruditese pa potrazite taj izvor.Izvor vam je bio u neposrednoj blizini, ali se sada daleko udaljio, kad niste hteli da uhapsite Sarica. A takvih Sarica (lopova) ima kod nas na preteku.

Djordje

pre 14 godina

Udarilo je i po vasem dzepu cim vise ne zovete Sasu Djogovica iz IZIT-a,da nam kaze kako bi najbolje za Srbe i Srbiju bilo da evro bude 150 dinara.Po mom dzepu je udarilo jos na 90.

preko glave

pre 14 godina

Da li ti novinarimogu da napisu clanak a da nas postede ovako glupih poredjenja, koja bi valjda trebalo da nam izazovu samo-sazaljenje. Nisu nam eksperti rekli koliki su dugovi zemalja u okruzenju u poredjenju sa nasim, i jedno su price i brojke a drugo kako narod zivi. Imam familiju u Hrvatskoj i oni mladju iako fakultetski obrazovani nemaju stalen posleove, a ovi stariji prezivljavaju sto sa bednim platama sto sa penzijama. I da vas utesim, imam familiju i u Americi i tamo je prosecan covek isto ugrozen kao i ovaj ovde. Prema tome, nije Srbija nekako uvrnuto izuzetna nego jedan od malih brodica koji se bori da ne potone u okeanu svetskih talasanja.

Mirko

pre 14 godina

Molio bih sve one koji su glasali za DS,SPS,G17+,PUPS,JS ili ti za ove sto su na vlasti da se izvine svim ostalim gradjanima Srbije jer su nas njihovi miljenici doveli do ovoga i molim ih da stanu na salter u Posti i EPS-u i da mi plate razliku u ceni za racune posle ovih poskupljenja.Koliko vidim Srbija je u sve goroj i goroj situaciji i kako gospodinu Tadicu i njemu slicnima ne pada na pamet da raspisu izbore onda njihovi glasaci mogu da obestete moju porodicu sto snosim posledice lopovluka njihovih politickih ljubimaca.

Nenad

pre 14 godina

Svi predlozi političara su šarena laža. Društvo je ozbiljno obolelo ekonomski i inflacija i zatvaranje 60.000 preduzeća u 2009 su samo vrh ledenog brega.

Obećanja političara su tupa i ne ulivaju više ni gram entutijazma dok standard i dinar padaju svaki dan.

Rešenje je dekriminogena revolucija. Velika društvena preraspodela, i detajkinizacija. Ukidanje jaza između bogatih koji NEMAJU dokaze o legalno stečenoj imovini i siromašnih građana.

Prodaja nelegalno stecene imovine i gradnja stanova i 100% raspodela sredstava ugrozenim gradjanima pre svega i srednjem sloju gradjanstva. Investicije u programe otvaranja radnih mesta za ne zaposlene.

Ideja je da se proces osiromasenja srednje klase od strane tajkuna i monopolista obrne. I da se njihovo bogatstvo vrati i srednji sloj i gradjani ekonomski ojacaju a ne pravda ispravi.

Zatvorske kazne i velika sudjenja svima koji su zapravo koren naseg danasnjeg problema. Jer ne moze besplatno da se nacini katastrofa celoj naciji i to u trajanju od 2 decenije. Ideja je da se bar 2 decenije provede u zatvoru i ispravi ne pravda.

Na taj nacin resavamo i probleme monopola, i problem siromastva, jer su tajkuni kod nas u glavnom monopolisti i odatle crpe svoj ekonomski i politicki uticaj.

Dexterijus

pre 14 godina

JA sam ZA Evro. Jednostavno nije normalno da placas neke provizije nonstop pri konvertovanju dinara u devize i nazad,plus jos sad ta nesigurnost,a i onda bi primali plate u evrima i u tim istim evrima otplacivali kredite za stanove,kola......

Serdjo

pre 14 godina

Negde osamdesetih godina je počeo dvovalutni sistem sa nemačkom markom i traje do dana današnjeg, samo se marka promenila u Euro. Prosečni Srbin drži dinare za hleb i mleko, a za sve ostalo menja eure po potrebi. I sada posle trideset godina nadležni počeli priču o smanjenju uloge Eura u srpskoj ekonomiji...I to u trenutku kada (po priči tjih istih nadležnih) smo jako blizu Eu a samim tim i Euru kao platnom sredstvu. Da nije drakonskim kaznama zabranjena trgovina u Eurima, niko se za dinar ne bi hvatao. Ovo je ili prazna priča ili nas političari smatraju jako neinteligentnim pa će bezuspešno pokušati da nas nauče da čuvamo dinare.

Mary

pre 14 godina

Dinkic, Labus, Jelasic, Djelic u vreme kada su bili ujedinjeni zatvorili su sve domace banke (sem mozda Vojvodjanske) pa su otvorili trziste bankarskih usluga stranim bankama kao Reiffeisen, ProCredit, Intensa itd. Sad stite te banke a ne narod i rade to sto rade - kurs, intervencije na trzistu i slicno. Plase se za svoju buducnost - ako su dobri sa stranim bankama naci ce posao negde van Srbije. Spasice se od naroda koji bi mozda jednog dana mogao da ih prebije ili jos gore uhapsi i kazni (kao na primer gazda Jezdu). A dotle narode, cuti i trpi!

Djuro P.

pre 14 godina

Kako ono rece guverner kad je dinar bio veoma nerealno nizak zato sto su stranci menjali devize "zakon ponude i potraznje",koji vam je ovo sada zakon gospodine guverneru?Sad nemozete vise da uzmete kajmak na strancima pa ste resili od naroda.Sad nam jos samo fali da potrosimo par miliona eura na izbore,pa ti izabrani da dokusure sta ostane,i tako Jovo na novo.

View

pre 14 godina

Pa neko sve ovo mora da plati:

1. Iz budžeta je u 2008. godini za rad poslanika bilo izdvojeno 1.035.975.000 dinara, a do 20. novembra poslanici su na plate, dnevnice, putovanja, parkiranje i slično potrošili 586.301.776 dinara. (21. januar 2009. godine)

2. \"Ukupni, kumulirani gubici javnih preduzeća na kraju 2008. dostigli su astronomske 4 mlrd. evra\" ... (1. februar 2010.)

3. \"Predsednik Tadić je istakao da Srbija izdvaja ogromna sredstva za KiM, zbog čega kao država zaslužuje poštovanje\" ... (13. januar 2010.)

4. Fatmir Sejdiu: \"... Beograd investira stotine miliona evra u paralelni sistem među Srbima na Kosovu\" ... (18. februar 2010.)

5. Ministarstvo vera izdvojilo je prošle godine oko 501.734.677 dinara za različite programe i projekte Srpske pravoslavne crkve (24. februar 2010.)

+

Jeremić, Zorica Tomić i tzv. ekonomske diplomate.

Galaktus

pre 14 godina

Da treba... hm, trebalo je Cvetkovicu, proslo vreme. Sad je malo kasno.
Da vas nisu sponzorisali kojekakvi uvoznicki lobiji kojima je odgovarao kurs, mozda bi dinar... ma i onako je bio precenjen.
Problem tvoje vladavine Cvetkovicu je taj sto nemas PROIZVODNJU, pre svega zapostavio si agrar, seljake... nemas cvrstu podlogu. Drzavni aparat ti zivi od prevelikih nameta na osnovne ljudske potrebe: benzin, struja, gas, hrana... a upravo to treba da je najjeftinije, uvedi porez na extra profit, cigare, alkohol, automobile skuplje od 30.000 EUR i sl.
Proveri poreklo imovine bivsih politicara, ministara, predsednika opstina, a ne da svuda krpis kako bi ostali na vlasti. Smanji vladu, resore, plate u administraciji, pa i broj radnika za 20 %. Smanji broj automobila i putovanja po svetu kojekakvih delegacija.
Ukini kojekakve nepotrebne agencije za ovo ili ono.
I vrapci znaju, proizvodnja zdrave hrane i njen izvoz je ono sto vadi Srbiju, ne automobili iz Zastave-FIATa.
Proizvodnja i izvoz struje takodje.
E da, kad cete prestati da stampate novac i uvedete EURO kao jedino sredstvo placanja?
Nebrojeno puta je vlast dokazala da nema sposobnost da vodi monetarnu politiku, odnosno kurs, pa zato sta ce nam dinar?
Da se vi i vasi pajtosi bogatite na kursnim razlikama?
Dosta bre!
Toliko.

View

pre 14 godina

Pa neko sve ovo mora da plati:

1. Iz budžeta je u 2008. godini za rad poslanika bilo izdvojeno 1.035.975.000 dinara, a do 20. novembra poslanici su na plate, dnevnice, putovanja, parkiranje i slično potrošili 586.301.776 dinara. (21. januar 2009. godine)

2. "Ukupni, kumulirani gubici javnih preduzeća na kraju 2008. dostigli su astronomske 4 mlrd. evra" ... (1. februar 2010.)

3. "Predsednik Tadić je istakao da Srbija izdvaja ogromna sredstva za KiM, zbog čega kao država zaslužuje poštovanje" ... (13. januar 2010.)

4. Fatmir Sejdiu: "... Beograd investira stotine miliona evra u paralelni sistem među Srbima na Kosovu" ... (18. februar 2010.)

5. Ministarstvo vera izdvojilo je prošle godine oko 501.734.677 dinara za različite programe i projekte Srpske pravoslavne crkve (24. februar 2010.)

+

Jeremić, Zorica Tomić i tzv. ekonomske diplomate.

Слободан С.

pre 14 godina

Осуђени смо ми, са оваквом влашћу, не на инфлациjу, него на сиромаштво! Све док се малоброjни богате преко сваке мере, велика већина нас jедва саставља краj с краjем. Али, нико нам ниjе крив. Сами смо криви што трпимо свакодневно понижавање и убиjање у поjам. Ваљда ћемо jедног дана да се освестимо и опаметимо и кажемо - доста! А на коjи начин, о томе нека размишљаjу они са пуним и препуним џеповима отете народне муке (читаj: пара).

Mica transformator

pre 14 godina

Ako je ovako u Srbiji, lideru regiona i regionalnoj sili a mozete se misliti kako li je tek u ostatku Jugoslavije odnosno regiona.

Mora se strpimo i da budemo srecni i sa onim sto imamo.
Drugima je gore.

genius

pre 14 godina

Evo sta cemo: prestacemo da se inatimo svima oko nas ukljucujucu i zemlje EU. Shvaticemo da nismo nikakav lider regiona vec naprotiv pa cemo svim snagama pokusati da pobegnemo sa tog dna. Dobro cemo razmisliti da li da udjemo u gradnju niza nuklearnih elektrana kada vec nemamo nafte. I okrecicemo prvo u svom dvoristu a posle gledati kakva je komsijina ograda. Osim toga izvinucemo se susedima za zla koja su pocinjena u nase ime.
(martin z, 28. februar 2010 12:17)

Slažem se, apsolutno za sve osim poslednje konstatacije:
naši zvaničnici su se n puta izvinjavali za sve i svašta, ali je veliki problem što nama niko nije ostao NI MRVICU dužan! Sve što su kriminalci i ratni profiteri uz prećutnu saglasnost režima radili, naplaćeno je sa kamatom - osim u Bosni gde je Zapad ignorisao stradanje stanovnika Muslimanske veroispovesti, ali zato su Srbi zbog avanture režima u Hrvatskoj i na Kosovu skoro potpuno nestali (pobijeni, proterani ili poslati u Žutu kuću). Istina je da pametniji popušta i da je jako lako izvinuti se za ono za šta nisi lično kriv (pri čemu niko od tog izvinjenja nema ništa), ali je istina i da će neko kome je dodeljena uloga dežurnog krvca u političkoj igri velikih pre ili kasnije svoju isfrustriranost ispoljavati inatom...

nikson

pre 14 godina

nema carobnog stapica,los nam vrh a i mi smo mnogo lenji.pogledajte kakve su nam zgrade,liftovi.parkici...pogledajte ograde na kucama.neke nisu ofarbane 20 god.uvek neko drugi kriv.

Pobeci

pre 14 godina

Da li neko zna da li mogu da dobijem nemacko drzavljanstvo ako mi je deda bio Nemac (Donauschwabe)? Nije mi za mene ali ne mogu decu da osudim da zive ovde !!

Nick

pre 14 godina

Vracaju se devedesete na velika vrata, TV Palma je pocela da emituje program, patike AIR MAX su opet u modi, dileri prodaju devize na ulicama, Dr. Iggy je imao koncert u Sava centru!!!
Nece valjati...

Sergije

pre 14 godina

Bode oci kako je nekim centrima moci u interesu da proture tezu da se gradjanima "topi novac u dzepu" zbog slabljenja dinara i jacanja evra. Kao da gradjanin sa prosecnom platom, cim primi platu, trci u menjacnicu i kupuje evre za sve pare. Jacanje evra je posledica, a ne uzrok. Gradjanima se "tope pare u dzepu" jer trose mnogo vise nego sto imaju (zahvaljujuci dozvoljenim minusima, platnim karticama i potrosackim kreditima) i, posebno, zato sto nema rasta plata kao prethodnih godina, niti ima privatizacija, prodaje resursa, donacija i povoljnih kredita kao sto je to bilo ranije. Vise dinara, a manje evra dovode do jacanja evra. Standard gradjana ne bi padao da nema stalnih poskupljenja u korist formalnih i neformalnih monopolista (struja, gorivo, telefon, komunalije, hrana). Sve je poskupljivalo i kada je evro vredeo 75 dinara, ali su ta poskupljenja amortizovana privatizacijama, rasprodajom ekonomskih resursa i donacijama i kreditima koje je drzava dobijala. Treba leciti uzrok (ukidanje monopola, pospesivanje konkurencije sto bi trebalo da rezultira padom cena, pospesivanjem izvoza koji donosi svez novac) pada standarda, a ne posledicu. Na kraju, poruka za gospodu Dinkica, Milosavljevica i druge "strucnjake": pustite vi kurs, a brinite o onome sto je u vasoj nadleznosti - o cenama, o monopolima, o stimulisanju izvoza, o subvencijama za poljoprivredu, o kreditima za one koji stvarno mogu da naprave pare, a ne za one koji imaju rodjaka u stranci. Nismo mi bas tolike budale i znamo kome najvise odgovara da evro bude 75 dinara ponovo. Ali, secamo se da je kod tih istih koji kukaju na kurs sve jednako poskupljivalo i kada je evro vredeo 75 dinara.

cro

pre 14 godina

Ja ne znam gdje je dotični gospodin saznao da kod nas u Hrvatskoj HNB prodaje devize da bi obranio Kunu?Prodane su dva puta,zadnji puta prije godinu dana i to zbog naglog slabljenja Eura u odnosu na Kunu,a ne zbog pada Kune.Uostalom kako je moguće da Kuna padne kada se svake godine slije samo od turizma 7 milijardi Eura,kuna je vezana uz Euro,a turizam čini 23% sveukupnog BDP-a.A ne večinu kako se kod vas misli.Uostalom i robu koju prodamo vama zar mislite da nam plačate u Dinarima?

Medju sljivama

pre 14 godina

Evo koja se zanimanja traze u Srbiji :
http://poslovi.infostud.com/info/trazena-zanimanja/?utm_source=poslovi.infostud.com&utm_medium=poslovi_markica_opisi_zanimanja_desno&utm_term=interno&utm_content=poslovi_posetioci&utm_campaign=poslovi_markica_poslovi_trazena_zanimanja

Sve sama neproizvodna zanimanja. Sta onda da izvozimo ? Krive vrhove opanaka ili splavove ili bilborde ?Ja sam elektroinzenjer, ali sin mi na jesen ide na ekonomiju. Naucio sam nesto.

kurs

pre 14 godina

procitao sam vase komentare braco srbi sve je to djabe mozemo da pisemo udaramo glavom o zid ali krade se na sve strane sve smo siromasniji a vlada i njeni h 126 poslusnika plus ldp bogatiji i to debelo zato ako smo imali snage 5 oktobra da se izborimo za ovo a smatrm da je jos gore nego 5 postoji 5 april shvatimo narod je gladan go bos deca nam nemaju sta da jedu pa vreme je nemojmo dopustiti da nas prave majmune troseci nase pare pola u zatvor momentalno sami u zemlji srbiji nista neposkupljuje ispod 20 posto zato ustajmo

pravnik

pre 14 godina

@SlobodniEkonomista
Ne bih se ja time hvalio. Nasu ekonomiju su i upropastile Vase kolege ciju smo "strucnost" odavno proverili.

MUKNAVI

pre 14 godina

Pa vidimo,vec godinama dinar ,gnjuri,pa pliva,gnjuri,pliva..dok se ne udavi.Onda ce opet da ripi` neki,Avram,pa konvertabilni dinara...pa,pa ..i konano papa!Bilizu je,privreda unakazena,rasprodalo se i istednderisalo,umesto privrede,stvorili se tajkuni koji su novac od rasprodje strpali sebi u dzep a placaju porez kako im se svidi,uzimaju se krediti a Srbija se pod hipoteku stavlja i cao..Zaista ,su suvisni ekonomci,da nam sole pamet i objasnjavaju,kako izgleda razbijena..testija..Njihove teorije,su zgodne,za pricanje na nekoj slavi,da zadive one koji cute i slusaju,a u praksi..pa vidimo,..tonemo,al ovaj put bez sanse da se docepamo camca za spasavanje,jer je prodat,na tenderima!Pa zar ,pre neku vece ,na tv-u ne rece Jelasko ...,lako je bilo ,prije,bila je hrpa para..Pa gde su ,Jelasko,te ih sada nema?Ccc..koja lopina,upravlja ,Srbijom,sjatili se isti,i od glave do pete,vrsljaju politikom..i Srbijom.

budući emigrant

pre 14 godina

DA li se neko seća prezentacije budžeta za 2003.god. i reči pokojnog Z. Djindjića pa i reči vinogorca za budžet 2004?Bili su u pravu...Stanje u privredi je takvo kakvo je i bole će pre ili kasnije ali će nas boleti i to ne jedan nego dva olimpijska ciklusa ako budemo radili kako treba a ako ne i duže. Znam jer radim (crnčim-dirinčim)u privredi i znam za većinu njenih problema:guljenje od strane države, inertnost, korupcija, zastarela tehnologija...Sa visokom stručnom spremom radim za 30 kg čajne kobasice a znam i kolege koje ne primaju ili ne rade nigde. Dok god se ljudima bude više isplatilo da rade u prosveti ili administraciji a ne u privredi nama neće biti bolje i sve što ovi budu s.. neće imati značaja ako nepokrenu privredu.Ma koju zemlju da nam navedu kao primer sve su ulagale u nauku, nove tehnologije i privredu a kod nas? Mislite o tome

Dejan

pre 14 godina

Kaze veliki spoljni dug Hrvatske... Sto ne rece veliki spoljni dug Srbije ?!?! Pa kao sto Nenad rece, ovi sve znaju zasto je to tako u komsiluku, ali nikako da shvate zasto je tako u Srbiji... I nemojte vise uporedjivanje s HR, jer nema smisla. 7 milijardi € od turizma + ono na crno sto se zaradi + ne treba zaboraviti da ima i mnogo Hrvata u inostranstvu koji salju pare u HR + ... I po mogucnosti vise raditi, a manje gledati u komsiluk i zaduzivati se...

Maloumnici

pre 14 godina

Citam razne gluposti u ovim komentarima i nije mi jasno kako sebi neko moze da dozvoli da toliko lupeta i kaze da uvoznicima odgovara visok kurs!
Pa upravo su vece marze kada je kurs nizak!
Strasno!

Marko

pre 14 godina

Ako bih mogao da budem optimistican,pa da kazem da u ovoj zemlji jos uvek ima eksperata u svakoj oblasti, onda nam je jedini spas u EKSPERTSKOJ VLADI!!! Ovo je vise od katastrofe,a red je preuzmu kormilo oni koji znaju sta treba da rade...

Aleksandar

pre 14 godina

Nismo mi uopste osudjeni na inflaciju - mi istu oberucke prihvatamo i jedva cekamo. Drugacije se ne moze objasniti to sto glasamo za one koji za saku glasova dizu prihode budzetskih parazita, od penzionera do clanova vlade, a da se doticni prihodi ne mogu objasniti ekonomskom logikom. Dakle, mi zarad kratkorocne `dobiti` pristajemo da nas jasu populisti koji zarad svojih glasova stampaju dinare pa ih dele i sakom i kapom. I eto, tako nastaje inflacija...

Za inflaciju nisu krivi ni Dinkic, ni Cvetkovic, ni Tadic, ni ostali satrapi na nasoj politickoj sceni - krivi smo mi koji smo isuvise glupi da shvatimo da se covek ne moze protegnuti vise nego sto mu je krevet dugacak. Nemojte posle samo da pricate da vam niko nije rekao da tako ne moze.

Gradjanin

pre 14 godina

Pa normalno da Evro skace. Odgovara svima. banke kupuju Evro i saljuga u svoje evropske centrale. Uvoznoicima odgovara jer veca cena veca i marzaa najvise odgovara neradnicima po raznim fabrikama koji nesto kao fol izvoze dobijaju vise dinara i pokrivaju svoj visak zaposlenik i ne produktivnost. Sadaje kasnoda se brani dinar ali gospodine Jelasicu zasto to niste radili kada je dinar poceo da klizi na vise kada je bio 76 dinara za Evro.Nekome dgovara daEvro bude 120dinara

Dr Wu

pre 14 godina

A ovi ekonomski "eksperti" su marke, ubilo se. Osnovni problem srpske ekonomije je neefikasnost i nekonkurentnost. Srbija, jednostavno, trenutno svetu nema sta da ponudi po prihvatljivim cenama i dok se to ne promeni (a da bi se to promenilo potrebne su duboke i bolne promene) trosice se vise nego sto se ce se stvoriti nova vrednost. To nije problem od juce, vec visedecenijski problem Srbije i nemoguce ga je resiti ovim ili onim papiricima bez obzira da li se oni zovu dinari ili euri. Poredjenja sa Makedonijom i Crnom Gorom nisu na mestu jer su to male zemlje, koje, u manjoj ili vecoj bedi, mogu da izdrzavaju i lokalni kriminalci.

"Očekujem od izbora da nam svima bude bolje!"

pre 14 godina

Na sledećim izborima (kao i do sad) imaćete dve opcije: kriminalci, ili kriminalci. Dobro razmislite ZA KOGA ćete da glasate, jer od vaše "PROMIŠLJENOSTI" zavisi i to koliko ćete dugo još imati nešto da jedete.

Čudi me da uopšte imamo šta da jedemo, koliko smo "pametni"!

martin z

pre 14 godina

Evo sta cemo: prestacemo da se inatimo svima oko nas ukljucujucu i zemlje EU. Shvaticemo da nismo nikakav lider regiona vec naprotiv pa cemo svim snagama pokusati da pobegnemo sa tog dna. Dobro cemo razmisliti da li da udjemo u gradnju niza nuklearnih elektrana kada vec nemamo nafte. I okrecicemo prvo u svom dvoristu a posle gledati kakva je komsijina ograda. Osim toga izvinucemo se susedima za zla koja su pocinjena u nase ime.

fibrilator

pre 14 godina

Bice nam bolje kad mi budemo bili bolji, bicu slobodan da citiram Djindjica. Kad se dovoljno osvestimo da ne dozvolimo diletantima sa tri odsto glasova da nam citavu deceniju upropastavaju ekonomiju dok mi sve nemo posmatramo. Postoje legitimna sredstva borbe za pravdu pa hajde da krenemo. Imamo zakon o oduzimanju kriminalno stecene imovine pa da ga primenimo? Ne odnose se ti zakoni samo na narko dilere nego je i privredni i ekonomski kriminal jednako destruktivan. Da vidimo ko je blizak vlasti i "biznisu" sta i koliko zaradio i eto vam ocas posla punog budzeta i deviznih rezervi. Sredstva upotrebiti u izvozno orijentisanu proizvodnju i jacanje konkurentnosti kroz tehnologiju i znanje i eto rezultata. Nije nikakva mudrost jedino sto to moramo da uradimo sami. Nece doci niko sa strane da nam otvori oci i pokrene na akciju. Verujem da je mnogo vise onih koji nisu ususkani na drzavnim jaslama kupljeni sa platicama i kojim sluzbenim automobilom i kojima vlast baci neku mrvicu da bi glasali dok se sa druge strane vrsi pljacka neizmernih formata. Plus zakon o restituciji plus primena oduzimanja kriminalno stecene imovine od devedesetih naovamo (krivicno delo ne zastareva) i ima da pevamo. Ima li ko to da uradi? Odavno tvrdim da je ova drzava jedna od najbogatijih u svetu cim je ispela da izdrzi ovoliku bandu lopova a da i dalje postoji. Tvrdim da niko u svetu to ne bi mogao.

nije nego

pre 14 godina

Gradjani Srbije osudjeni su na losu i korumpiranu vlast. Inflacija je tu samo jedna od mnogih posledica tog izbora. Cinjenica da se takva vlast i pored svega ne menja znaci da ljudima odgovara, ili barem ne smeta dovoljno. Uzivajte onda u inflaciji.

mcdoc

pre 14 godina

Mogu da porucim ovoj,znate kakvoj vlasti, da nas ne zaludjuje i vredja vise, jer nismo bas toliki debili, nego da uvede evro kao zvanicnu valutu.

zoran

pre 14 godina

Korupcija je rak rana svakog drustva.
Mi nemamo snagu,pameti,volje da se borimo protiv toga, jer su sve drustvene strukture uvucene u tu bolest...od shalterskog radnika pa do vlade. To samo znaci jedno - idemo utabanom stazom ka totalnoj propasti...takvih primera je dovoljno u svetu, da ih ne nabrajam.

MisterDolar

pre 14 godina

Pa posle kažu: "Naše su banke sigurne za štednju". ili "Imamo najveće kamate na štednju u okruženju, a i ukinuli smo porez na kamate". Sećate li se ko je ovako još govorio? Još su sveži i Jezda i Dafina. Pa zar nije isto samo malo drugačije upakovano.

Milos

pre 14 godina

Pitam se pitam!
Da li premijer i neko iz njegove vlade cita ove tekstove i ove nase komentare?
Nije mi jasno kako neko moze da bude toliko hladan prema narodu koji ga je glasao, kako neko toliko moze da radi protiv svog naroda, protiv sebe, i onda izadje na TV i mrtav ozbiljnan i hladan kaze:
~Tim koji pobedjuje ne treba menjati!!!!

Srpski sindrom

pre 14 godina

Gradjani Srbije su svojom NECINJENJEM sami sebe osudili na sve sto im se desava. Grci demonstriraju kad hoce da in urade bilo sta sto im ne odgovara (recimo produze radni staz), a mi cutimo k'o mule i cekamo da padne plafon! Ili ako se neko i nadje da se pobuni, ostali sede po strani i raduju se njegovom neuspehu. Pa i jeste lakse sedeti kod kuce i kukati nego, kao prvo raditi, a kao drugo izraziti KONSTRUKTIVNO NEZADOVOLJSTVO kad vam nesto ne odgovara. Pored toga, mnogo volimo da saosecamo sa svim i svakim (pa cak i ako je njemu realno bolje nego nama) i da "bratski" pomazemo, a tek sto volimo da smo FAKTOR BILO CEGA, ma koliko to smesno i bezvezno bilo. Ali zato ni u kom slucaju ne volimo da uradimo ono sto nam MNOGO PAMETNIJI od nas kazu da se jednostavno mora... i sto uostalom na kraju uradimo podvijenih repova Zato, tako nam je kako nam je i NECE NAM BITI BOLJE. Pametni beze da bi se spasli, a ostali ce ionako izumreti. Dakle, ima nade!

marin

pre 14 godina

neki dan tema o povratku turista u hrvatsku a kad ono komentatori uglavnom slozni da bojkotiraju hrvatsku jer ima puno boljih i ljepsih destinacija od hrvatskog jadrana. e komsije, sa ovakvom ekonomijom necete moci ni u vrnjacku banju. problem su vam ljudi koji vam kroje ekonomiju, stalno isti ljudi se vrte. nismo ni mi u hrvatskoj puno bolji ali bar ti ljudi koji odlucuju znaju da se nije za ... sa narodom. no generalno situacija je priblizno ista i kod vas i kod nas.

SlobodniEkonomista

pre 14 godina

Ovaj tekst je bun nebuloza, svaka pohvala autorima! Kao prvo, kurs dinara i inflacija su DVE razlicite stvari, kurs je mera spoljnotrgovinske politike,a stopa inflacije monetarne, postoji odredjena korelacija ali nije isto! Inace gore navedeni Mlađen Kovačević nije nikakav profesor Ekonomskog fakulteta, jer je Ekonomski fakultet samo jedan, drzavni, vec nekog privatnog, a u jedno drugom clanku isto na b92 se navodi samo kao ekonomista. Mislim da b92 ne bi smeo sebi da dopusti ovake nestrucne tekstove, jer se prvo navodi kako je dinar precenjen, a onda za par dana "jao, sada imamo veliku stopu inflacije" sto su dve kontradiktorne stvari.

Vojvodinac

pre 14 godina

Sve dok kreatore takve ekonomske politike budemo placali 400 000 ++ din, dok se na ta mesta budu dovodili politicki "Korektni", a ne strucnjaci na osnovu preporuka ili konkursa, nemamo se cemu nadati.
Zivi bili pa videli!
Ocu i ja 400 000 din platu, recite samo sta treba da kazem!

Infla Defla

pre 14 godina

Mi imamo ili inflaciju ili deflaciju, a to se zove sve opsta pljacka.Nikako narod da am bude ispred partija,doveli ste nas u poziciju 90-tih sa vasim idejama,promisljenim ili ne,alo gospodo Dosta smo isli u nazad!

crnogorce

pre 14 godina

kupiti luke je extra zamisao.to je cista kinta.svima dobro,ovima sto ristizu u luke i placaju taxe i nama sto naplacujemo.Minimalan ulog da se malo sredi i za manje od godinu dana su u plusu

Neupućen

pre 14 godina

"Guverner Jelašić je dugo govorio da je cena deviza kao cena višanja i trešanja na pijaci – posledica odnosa ponude i tražnje. Ali ispostavilo se da nije baš tako".
I sta sad? Ko nije stručan, profesor ili guverner?

Zalim majku Srbiju

pre 14 godina

Samo selo srbina spasava. Ne, svi hocemo u veliku jabuku. Dok se nevratimo na selo,ali moderno, asfaltirani putevi,domovi zdravlja,skole i ostala infrastuktura,povoljni krediti za ljude u selu da pokrenu proizvodnju koju najbolje znaju.Mi smo strogo poljoprivredna zemlja, stocarstvo,agronomija, pa i turizam nam nije stran, tu je sansa Srbije i Srba ako ima politicke volje.Ali ocito da NEMA.

Citalac

pre 14 godina

Profesore DOktore Ekonomskog fakulteta, odakle Vam takva informacija da je od pocetka krize NBS prodala 2 milijarde evra. Jedino ako na ekonomskog fakultetu ne vazu da je 450 miliona(2008-2009) plus 450 miliona(2009-2010) = 2 milijarde

Naravno

pre 14 godina

Naravno kad nas nas je jedan rezim pljackao od devedesete do dvehiljadite a drugi od dvehiljadite do danas. Pa nas ostaci ta dva rezima sad pljackaju zajedno!!!Jadna li si Srbijo!!Svi su oni isti!!!

Petar

pre 14 godina

I sta sad... bogati postali bogatiji a siromasni siromasniji. Kad ce bre da se oduzimaju vlasnistva srpskim tajkunima. Oce neko da ih pita odakle im prvi milion. PA ako ne dokazu nacionalizacija imovine pa da se vidi kada ce nekom ponovo da padne napamet da se sali sa porezima. Sve bi se to dovelo u red da ima politicke volje ... a nema
Petar

Đole

pre 14 godina

Pa očigledno je da je nešto trulo sa našim ekonomskim "ekspertima" koji su neverovatan politički fenomen, koji se evo već 10 godina održava na vlasti sa manje od 3% birača a uništava nam ekonomiju...

Strašno!

Igor

pre 14 godina

E svasta ! Ajde jasno mi je da je tema takva i da treba da se postavi slika sa cenama i ljudima al gde bre nadjoste ove babe da stavite ?
odlican PR za Srbiju svaka cast urednicima.

Dzoni

pre 14 godina

I babe na pijaci znaju da kad ne bilo ovih silnih kredita od MMF-a i koga vec ne da bi evro ko dobar dan skocio na 200-300 dinara."Eksperti" su kreirali raspad ekonomiju zasnovanu na rasprodaji i uzimanju kredita sa proizvodnjom manjom nego i 90-tih,samo je bitno da se njihovi privatni racuni pune i njihovih pajtosa.

gras

pre 14 godina

Nema proizvodnje koja izvozi pa samim tim nema i jake valute i novih radnih mesta, pa nema ni visokog standarda.

Gradjani Srbije su dobili ono sto su zasluzili, odnosno ono sto su trazili i nemojte sada da se zalite.

Đole

pre 14 godina

Pa očigledno je da je nešto trulo sa našim ekonomskim "ekspertima" koji su neverovatan politički fenomen, koji se evo već 10 godina održava na vlasti sa manje od 3% birača a uništava nam ekonomiju...

Strašno!

Petar

pre 14 godina

I sta sad... bogati postali bogatiji a siromasni siromasniji. Kad ce bre da se oduzimaju vlasnistva srpskim tajkunima. Oce neko da ih pita odakle im prvi milion. PA ako ne dokazu nacionalizacija imovine pa da se vidi kada ce nekom ponovo da padne napamet da se sali sa porezima. Sve bi se to dovelo u red da ima politicke volje ... a nema
Petar

gras

pre 14 godina

Nema proizvodnje koja izvozi pa samim tim nema i jake valute i novih radnih mesta, pa nema ni visokog standarda.

Gradjani Srbije su dobili ono sto su zasluzili, odnosno ono sto su trazili i nemojte sada da se zalite.

Naravno

pre 14 godina

Naravno kad nas nas je jedan rezim pljackao od devedesete do dvehiljadite a drugi od dvehiljadite do danas. Pa nas ostaci ta dva rezima sad pljackaju zajedno!!!Jadna li si Srbijo!!Svi su oni isti!!!

Milos

pre 14 godina

Pitam se pitam!
Da li premijer i neko iz njegove vlade cita ove tekstove i ove nase komentare?
Nije mi jasno kako neko moze da bude toliko hladan prema narodu koji ga je glasao, kako neko toliko moze da radi protiv svog naroda, protiv sebe, i onda izadje na TV i mrtav ozbiljnan i hladan kaze:
~Tim koji pobedjuje ne treba menjati!!!!

Igor

pre 14 godina

E svasta ! Ajde jasno mi je da je tema takva i da treba da se postavi slika sa cenama i ljudima al gde bre nadjoste ove babe da stavite ?
odlican PR za Srbiju svaka cast urednicima.

Dr Wu

pre 14 godina

A ovi ekonomski "eksperti" su marke, ubilo se. Osnovni problem srpske ekonomije je neefikasnost i nekonkurentnost. Srbija, jednostavno, trenutno svetu nema sta da ponudi po prihvatljivim cenama i dok se to ne promeni (a da bi se to promenilo potrebne su duboke i bolne promene) trosice se vise nego sto se ce se stvoriti nova vrednost. To nije problem od juce, vec visedecenijski problem Srbije i nemoguce ga je resiti ovim ili onim papiricima bez obzira da li se oni zovu dinari ili euri. Poredjenja sa Makedonijom i Crnom Gorom nisu na mestu jer su to male zemlje, koje, u manjoj ili vecoj bedi, mogu da izdrzavaju i lokalni kriminalci.

Aleksandar

pre 14 godina

Nismo mi uopste osudjeni na inflaciju - mi istu oberucke prihvatamo i jedva cekamo. Drugacije se ne moze objasniti to sto glasamo za one koji za saku glasova dizu prihode budzetskih parazita, od penzionera do clanova vlade, a da se doticni prihodi ne mogu objasniti ekonomskom logikom. Dakle, mi zarad kratkorocne `dobiti` pristajemo da nas jasu populisti koji zarad svojih glasova stampaju dinare pa ih dele i sakom i kapom. I eto, tako nastaje inflacija...

Za inflaciju nisu krivi ni Dinkic, ni Cvetkovic, ni Tadic, ni ostali satrapi na nasoj politickoj sceni - krivi smo mi koji smo isuvise glupi da shvatimo da se covek ne moze protegnuti vise nego sto mu je krevet dugacak. Nemojte posle samo da pricate da vam niko nije rekao da tako ne moze.

fibrilator

pre 14 godina

Bice nam bolje kad mi budemo bili bolji, bicu slobodan da citiram Djindjica. Kad se dovoljno osvestimo da ne dozvolimo diletantima sa tri odsto glasova da nam citavu deceniju upropastavaju ekonomiju dok mi sve nemo posmatramo. Postoje legitimna sredstva borbe za pravdu pa hajde da krenemo. Imamo zakon o oduzimanju kriminalno stecene imovine pa da ga primenimo? Ne odnose se ti zakoni samo na narko dilere nego je i privredni i ekonomski kriminal jednako destruktivan. Da vidimo ko je blizak vlasti i "biznisu" sta i koliko zaradio i eto vam ocas posla punog budzeta i deviznih rezervi. Sredstva upotrebiti u izvozno orijentisanu proizvodnju i jacanje konkurentnosti kroz tehnologiju i znanje i eto rezultata. Nije nikakva mudrost jedino sto to moramo da uradimo sami. Nece doci niko sa strane da nam otvori oci i pokrene na akciju. Verujem da je mnogo vise onih koji nisu ususkani na drzavnim jaslama kupljeni sa platicama i kojim sluzbenim automobilom i kojima vlast baci neku mrvicu da bi glasali dok se sa druge strane vrsi pljacka neizmernih formata. Plus zakon o restituciji plus primena oduzimanja kriminalno stecene imovine od devedesetih naovamo (krivicno delo ne zastareva) i ima da pevamo. Ima li ko to da uradi? Odavno tvrdim da je ova drzava jedna od najbogatijih u svetu cim je ispela da izdrzi ovoliku bandu lopova a da i dalje postoji. Tvrdim da niko u svetu to ne bi mogao.

Zalim majku Srbiju

pre 14 godina

Samo selo srbina spasava. Ne, svi hocemo u veliku jabuku. Dok se nevratimo na selo,ali moderno, asfaltirani putevi,domovi zdravlja,skole i ostala infrastuktura,povoljni krediti za ljude u selu da pokrenu proizvodnju koju najbolje znaju.Mi smo strogo poljoprivredna zemlja, stocarstvo,agronomija, pa i turizam nam nije stran, tu je sansa Srbije i Srba ako ima politicke volje.Ali ocito da NEMA.

"Očekujem od izbora da nam svima bude bolje!"

pre 14 godina

Na sledećim izborima (kao i do sad) imaćete dve opcije: kriminalci, ili kriminalci. Dobro razmislite ZA KOGA ćete da glasate, jer od vaše "PROMIŠLJENOSTI" zavisi i to koliko ćete dugo još imati nešto da jedete.

Čudi me da uopšte imamo šta da jedemo, koliko smo "pametni"!

Dzoni

pre 14 godina

I babe na pijaci znaju da kad ne bilo ovih silnih kredita od MMF-a i koga vec ne da bi evro ko dobar dan skocio na 200-300 dinara."Eksperti" su kreirali raspad ekonomiju zasnovanu na rasprodaji i uzimanju kredita sa proizvodnjom manjom nego i 90-tih,samo je bitno da se njihovi privatni racuni pune i njihovih pajtosa.

nije nego

pre 14 godina

Gradjani Srbije osudjeni su na losu i korumpiranu vlast. Inflacija je tu samo jedna od mnogih posledica tog izbora. Cinjenica da se takva vlast i pored svega ne menja znaci da ljudima odgovara, ili barem ne smeta dovoljno. Uzivajte onda u inflaciji.

Vojvodinac

pre 14 godina

Sve dok kreatore takve ekonomske politike budemo placali 400 000 ++ din, dok se na ta mesta budu dovodili politicki "Korektni", a ne strucnjaci na osnovu preporuka ili konkursa, nemamo se cemu nadati.
Zivi bili pa videli!
Ocu i ja 400 000 din platu, recite samo sta treba da kazem!

martin z

pre 14 godina

Evo sta cemo: prestacemo da se inatimo svima oko nas ukljucujucu i zemlje EU. Shvaticemo da nismo nikakav lider regiona vec naprotiv pa cemo svim snagama pokusati da pobegnemo sa tog dna. Dobro cemo razmisliti da li da udjemo u gradnju niza nuklearnih elektrana kada vec nemamo nafte. I okrecicemo prvo u svom dvoristu a posle gledati kakva je komsijina ograda. Osim toga izvinucemo se susedima za zla koja su pocinjena u nase ime.

SlobodniEkonomista

pre 14 godina

Ovaj tekst je bun nebuloza, svaka pohvala autorima! Kao prvo, kurs dinara i inflacija su DVE razlicite stvari, kurs je mera spoljnotrgovinske politike,a stopa inflacije monetarne, postoji odredjena korelacija ali nije isto! Inace gore navedeni Mlađen Kovačević nije nikakav profesor Ekonomskog fakulteta, jer je Ekonomski fakultet samo jedan, drzavni, vec nekog privatnog, a u jedno drugom clanku isto na b92 se navodi samo kao ekonomista. Mislim da b92 ne bi smeo sebi da dopusti ovake nestrucne tekstove, jer se prvo navodi kako je dinar precenjen, a onda za par dana "jao, sada imamo veliku stopu inflacije" sto su dve kontradiktorne stvari.

marin

pre 14 godina

neki dan tema o povratku turista u hrvatsku a kad ono komentatori uglavnom slozni da bojkotiraju hrvatsku jer ima puno boljih i ljepsih destinacija od hrvatskog jadrana. e komsije, sa ovakvom ekonomijom necete moci ni u vrnjacku banju. problem su vam ljudi koji vam kroje ekonomiju, stalno isti ljudi se vrte. nismo ni mi u hrvatskoj puno bolji ali bar ti ljudi koji odlucuju znaju da se nije za ... sa narodom. no generalno situacija je priblizno ista i kod vas i kod nas.

zoran

pre 14 godina

Korupcija je rak rana svakog drustva.
Mi nemamo snagu,pameti,volje da se borimo protiv toga, jer su sve drustvene strukture uvucene u tu bolest...od shalterskog radnika pa do vlade. To samo znaci jedno - idemo utabanom stazom ka totalnoj propasti...takvih primera je dovoljno u svetu, da ih ne nabrajam.

Srpski sindrom

pre 14 godina

Gradjani Srbije su svojom NECINJENJEM sami sebe osudili na sve sto im se desava. Grci demonstriraju kad hoce da in urade bilo sta sto im ne odgovara (recimo produze radni staz), a mi cutimo k'o mule i cekamo da padne plafon! Ili ako se neko i nadje da se pobuni, ostali sede po strani i raduju se njegovom neuspehu. Pa i jeste lakse sedeti kod kuce i kukati nego, kao prvo raditi, a kao drugo izraziti KONSTRUKTIVNO NEZADOVOLJSTVO kad vam nesto ne odgovara. Pored toga, mnogo volimo da saosecamo sa svim i svakim (pa cak i ako je njemu realno bolje nego nama) i da "bratski" pomazemo, a tek sto volimo da smo FAKTOR BILO CEGA, ma koliko to smesno i bezvezno bilo. Ali zato ni u kom slucaju ne volimo da uradimo ono sto nam MNOGO PAMETNIJI od nas kazu da se jednostavno mora... i sto uostalom na kraju uradimo podvijenih repova Zato, tako nam je kako nam je i NECE NAM BITI BOLJE. Pametni beze da bi se spasli, a ostali ce ionako izumreti. Dakle, ima nade!

Neupućen

pre 14 godina

"Guverner Jelašić je dugo govorio da je cena deviza kao cena višanja i trešanja na pijaci – posledica odnosa ponude i tražnje. Ali ispostavilo se da nije baš tako".
I sta sad? Ko nije stručan, profesor ili guverner?

MisterDolar

pre 14 godina

Pa posle kažu: "Naše su banke sigurne za štednju". ili "Imamo najveće kamate na štednju u okruženju, a i ukinuli smo porez na kamate". Sećate li se ko je ovako još govorio? Još su sveži i Jezda i Dafina. Pa zar nije isto samo malo drugačije upakovano.

mcdoc

pre 14 godina

Mogu da porucim ovoj,znate kakvoj vlasti, da nas ne zaludjuje i vredja vise, jer nismo bas toliki debili, nego da uvede evro kao zvanicnu valutu.

Citalac

pre 14 godina

Profesore DOktore Ekonomskog fakulteta, odakle Vam takva informacija da je od pocetka krize NBS prodala 2 milijarde evra. Jedino ako na ekonomskog fakultetu ne vazu da je 450 miliona(2008-2009) plus 450 miliona(2009-2010) = 2 milijarde

Infla Defla

pre 14 godina

Mi imamo ili inflaciju ili deflaciju, a to se zove sve opsta pljacka.Nikako narod da am bude ispred partija,doveli ste nas u poziciju 90-tih sa vasim idejama,promisljenim ili ne,alo gospodo Dosta smo isli u nazad!

Gradjanin

pre 14 godina

Pa normalno da Evro skace. Odgovara svima. banke kupuju Evro i saljuga u svoje evropske centrale. Uvoznoicima odgovara jer veca cena veca i marzaa najvise odgovara neradnicima po raznim fabrikama koji nesto kao fol izvoze dobijaju vise dinara i pokrivaju svoj visak zaposlenik i ne produktivnost. Sadaje kasnoda se brani dinar ali gospodine Jelasicu zasto to niste radili kada je dinar poceo da klizi na vise kada je bio 76 dinara za Evro.Nekome dgovara daEvro bude 120dinara

Marko

pre 14 godina

Ako bih mogao da budem optimistican,pa da kazem da u ovoj zemlji jos uvek ima eksperata u svakoj oblasti, onda nam je jedini spas u EKSPERTSKOJ VLADI!!! Ovo je vise od katastrofe,a red je preuzmu kormilo oni koji znaju sta treba da rade...

Krivokapic

pre 14 godina

Sve sto je naпisao fibrilaotr je tacno. Od A do Ш. Ovo oko evra i dinara je zanimacija za jedan dan. Problemi su mnogo dublji i gori. Dok sami sebe ne promenimo nece se nista promeniti. Onaj ko je hteo korenite promene je ubijen. Taj isti je jedini govorio istinu da ce biti tesko, ali da to mora da se uradi. Posle su dosli drugi koji vole da pricaju bajke, a izgleda narod to najvise voli da slusa.
A to da je zemlja bogata zemlja, to nema sumnje. 20 i vise godina se uzurbano pljacka sve sto je stvoreno u zadnji 100 godina. Podigle su se imperije, poslovni kompleksi, supermarketi. Dok su nas gurali u rat protiv Hrvata, muslimana i ostalih, dok su nam prodavali pricu o patrotizmu oni su krali. Danas voze skupocene jahte po hrvatskom moru.
Za sve tov reme, nase pruge propadaju, putevi su nam losi, poljoprivrednici zive u najgorim mogucim uslovima, imamo jedan ispravan avion, itd itd. Problemi su mnogo dublji nego kursna razlika.

crnogorce

pre 14 godina

kupiti luke je extra zamisao.to je cista kinta.svima dobro,ovima sto ristizu u luke i placaju taxe i nama sto naplacujemo.Minimalan ulog da se malo sredi i za manje od godinu dana su u plusu

Nick

pre 14 godina

Vracaju se devedesete na velika vrata, TV Palma je pocela da emituje program, patike AIR MAX su opet u modi, dileri prodaju devize na ulicama, Dr. Iggy je imao koncert u Sava centru!!!
Nece valjati...

Ekonomista

pre 14 godina

Nafta se moze naci iza Sariceve kuca. Ali posto ih ima mnogo, potruditese pa potrazite taj izvor.Izvor vam je bio u neposrednoj blizini, ali se sada daleko udaljio, kad niste hteli da uhapsite Sarica. A takvih Sarica (lopova) ima kod nas na preteku.

U_nekom_drugom_zivotu

pre 14 godina

Gradjani Srbije osudjeni da PREZIVLJAVAJU od kako je veka!
Nasi lazni, korumpirani i nesposobni polticari se maksimalno trude da to ne promene!!!
HVALA VAM!

Mirko

pre 14 godina

Molio bih sve one koji su glasali za DS,SPS,G17+,PUPS,JS ili ti za ove sto su na vlasti da se izvine svim ostalim gradjanima Srbije jer su nas njihovi miljenici doveli do ovoga i molim ih da stanu na salter u Posti i EPS-u i da mi plate razliku u ceni za racune posle ovih poskupljenja.Koliko vidim Srbija je u sve goroj i goroj situaciji i kako gospodinu Tadicu i njemu slicnima ne pada na pamet da raspisu izbore onda njihovi glasaci mogu da obestete moju porodicu sto snosim posledice lopovluka njihovih politickih ljubimaca.

Sergije

pre 14 godina

Bode oci kako je nekim centrima moci u interesu da proture tezu da se gradjanima "topi novac u dzepu" zbog slabljenja dinara i jacanja evra. Kao da gradjanin sa prosecnom platom, cim primi platu, trci u menjacnicu i kupuje evre za sve pare. Jacanje evra je posledica, a ne uzrok. Gradjanima se "tope pare u dzepu" jer trose mnogo vise nego sto imaju (zahvaljujuci dozvoljenim minusima, platnim karticama i potrosackim kreditima) i, posebno, zato sto nema rasta plata kao prethodnih godina, niti ima privatizacija, prodaje resursa, donacija i povoljnih kredita kao sto je to bilo ranije. Vise dinara, a manje evra dovode do jacanja evra. Standard gradjana ne bi padao da nema stalnih poskupljenja u korist formalnih i neformalnih monopolista (struja, gorivo, telefon, komunalije, hrana). Sve je poskupljivalo i kada je evro vredeo 75 dinara, ali su ta poskupljenja amortizovana privatizacijama, rasprodajom ekonomskih resursa i donacijama i kreditima koje je drzava dobijala. Treba leciti uzrok (ukidanje monopola, pospesivanje konkurencije sto bi trebalo da rezultira padom cena, pospesivanjem izvoza koji donosi svez novac) pada standarda, a ne posledicu. Na kraju, poruka za gospodu Dinkica, Milosavljevica i druge "strucnjake": pustite vi kurs, a brinite o onome sto je u vasoj nadleznosti - o cenama, o monopolima, o stimulisanju izvoza, o subvencijama za poljoprivredu, o kreditima za one koji stvarno mogu da naprave pare, a ne za one koji imaju rodjaka u stranci. Nismo mi bas tolike budale i znamo kome najvise odgovara da evro bude 75 dinara ponovo. Ali, secamo se da je kod tih istih koji kukaju na kurs sve jednako poskupljivalo i kada je evro vredeo 75 dinara.

cro

pre 14 godina

Ja ne znam gdje je dotični gospodin saznao da kod nas u Hrvatskoj HNB prodaje devize da bi obranio Kunu?Prodane su dva puta,zadnji puta prije godinu dana i to zbog naglog slabljenja Eura u odnosu na Kunu,a ne zbog pada Kune.Uostalom kako je moguće da Kuna padne kada se svake godine slije samo od turizma 7 milijardi Eura,kuna je vezana uz Euro,a turizam čini 23% sveukupnog BDP-a.A ne večinu kako se kod vas misli.Uostalom i robu koju prodamo vama zar mislite da nam plačate u Dinarima?

Pobeci

pre 14 godina

Da li neko zna da li mogu da dobijem nemacko drzavljanstvo ako mi je deda bio Nemac (Donauschwabe)? Nije mi za mene ali ne mogu decu da osudim da zive ovde !!

Nenad

pre 14 godina

Svi predlozi političara su šarena laža. Društvo je ozbiljno obolelo ekonomski i inflacija i zatvaranje 60.000 preduzeća u 2009 su samo vrh ledenog brega.

Obećanja političara su tupa i ne ulivaju više ni gram entutijazma dok standard i dinar padaju svaki dan.

Rešenje je dekriminogena revolucija. Velika društvena preraspodela, i detajkinizacija. Ukidanje jaza između bogatih koji NEMAJU dokaze o legalno stečenoj imovini i siromašnih građana.

Prodaja nelegalno stecene imovine i gradnja stanova i 100% raspodela sredstava ugrozenim gradjanima pre svega i srednjem sloju gradjanstva. Investicije u programe otvaranja radnih mesta za ne zaposlene.

Ideja je da se proces osiromasenja srednje klase od strane tajkuna i monopolista obrne. I da se njihovo bogatstvo vrati i srednji sloj i gradjani ekonomski ojacaju a ne pravda ispravi.

Zatvorske kazne i velika sudjenja svima koji su zapravo koren naseg danasnjeg problema. Jer ne moze besplatno da se nacini katastrofa celoj naciji i to u trajanju od 2 decenije. Ideja je da se bar 2 decenije provede u zatvoru i ispravi ne pravda.

Na taj nacin resavamo i probleme monopola, i problem siromastva, jer su tajkuni kod nas u glavnom monopolisti i odatle crpe svoj ekonomski i politicki uticaj.

Djordje

pre 14 godina

Udarilo je i po vasem dzepu cim vise ne zovete Sasu Djogovica iz IZIT-a,da nam kaze kako bi najbolje za Srbe i Srbiju bilo da evro bude 150 dinara.Po mom dzepu je udarilo jos na 90.

budući emigrant

pre 14 godina

DA li se neko seća prezentacije budžeta za 2003.god. i reči pokojnog Z. Djindjića pa i reči vinogorca za budžet 2004?Bili su u pravu...Stanje u privredi je takvo kakvo je i bole će pre ili kasnije ali će nas boleti i to ne jedan nego dva olimpijska ciklusa ako budemo radili kako treba a ako ne i duže. Znam jer radim (crnčim-dirinčim)u privredi i znam za većinu njenih problema:guljenje od strane države, inertnost, korupcija, zastarela tehnologija...Sa visokom stručnom spremom radim za 30 kg čajne kobasice a znam i kolege koje ne primaju ili ne rade nigde. Dok god se ljudima bude više isplatilo da rade u prosveti ili administraciji a ne u privredi nama neće biti bolje i sve što ovi budu s.. neće imati značaja ako nepokrenu privredu.Ma koju zemlju da nam navedu kao primer sve su ulagale u nauku, nove tehnologije i privredu a kod nas? Mislite o tome

Galaktus

pre 14 godina

Da treba... hm, trebalo je Cvetkovicu, proslo vreme. Sad je malo kasno.
Da vas nisu sponzorisali kojekakvi uvoznicki lobiji kojima je odgovarao kurs, mozda bi dinar... ma i onako je bio precenjen.
Problem tvoje vladavine Cvetkovicu je taj sto nemas PROIZVODNJU, pre svega zapostavio si agrar, seljake... nemas cvrstu podlogu. Drzavni aparat ti zivi od prevelikih nameta na osnovne ljudske potrebe: benzin, struja, gas, hrana... a upravo to treba da je najjeftinije, uvedi porez na extra profit, cigare, alkohol, automobile skuplje od 30.000 EUR i sl.
Proveri poreklo imovine bivsih politicara, ministara, predsednika opstina, a ne da svuda krpis kako bi ostali na vlasti. Smanji vladu, resore, plate u administraciji, pa i broj radnika za 20 %. Smanji broj automobila i putovanja po svetu kojekakvih delegacija.
Ukini kojekakve nepotrebne agencije za ovo ili ono.
I vrapci znaju, proizvodnja zdrave hrane i njen izvoz je ono sto vadi Srbiju, ne automobili iz Zastave-FIATa.
Proizvodnja i izvoz struje takodje.
E da, kad cete prestati da stampate novac i uvedete EURO kao jedino sredstvo placanja?
Nebrojeno puta je vlast dokazala da nema sposobnost da vodi monetarnu politiku, odnosno kurs, pa zato sta ce nam dinar?
Da se vi i vasi pajtosi bogatite na kursnim razlikama?
Dosta bre!
Toliko.

Djuro P.

pre 14 godina

Kako ono rece guverner kad je dinar bio veoma nerealno nizak zato sto su stranci menjali devize "zakon ponude i potraznje",koji vam je ovo sada zakon gospodine guverneru?Sad nemozete vise da uzmete kajmak na strancima pa ste resili od naroda.Sad nam jos samo fali da potrosimo par miliona eura na izbore,pa ti izabrani da dokusure sta ostane,i tako Jovo na novo.

Dexterijus

pre 14 godina

JA sam ZA Evro. Jednostavno nije normalno da placas neke provizije nonstop pri konvertovanju dinara u devize i nazad,plus jos sad ta nesigurnost,a i onda bi primali plate u evrima i u tim istim evrima otplacivali kredite za stanove,kola......

Maloumnici

pre 14 godina

Citam razne gluposti u ovim komentarima i nije mi jasno kako sebi neko moze da dozvoli da toliko lupeta i kaze da uvoznicima odgovara visok kurs!
Pa upravo su vece marze kada je kurs nizak!
Strasno!

View

pre 14 godina

Pa neko sve ovo mora da plati:

1. Iz budžeta je u 2008. godini za rad poslanika bilo izdvojeno 1.035.975.000 dinara, a do 20. novembra poslanici su na plate, dnevnice, putovanja, parkiranje i slično potrošili 586.301.776 dinara. (21. januar 2009. godine)

2. \"Ukupni, kumulirani gubici javnih preduzeća na kraju 2008. dostigli su astronomske 4 mlrd. evra\" ... (1. februar 2010.)

3. \"Predsednik Tadić je istakao da Srbija izdvaja ogromna sredstva za KiM, zbog čega kao država zaslužuje poštovanje\" ... (13. januar 2010.)

4. Fatmir Sejdiu: \"... Beograd investira stotine miliona evra u paralelni sistem među Srbima na Kosovu\" ... (18. februar 2010.)

5. Ministarstvo vera izdvojilo je prošle godine oko 501.734.677 dinara za različite programe i projekte Srpske pravoslavne crkve (24. februar 2010.)

+

Jeremić, Zorica Tomić i tzv. ekonomske diplomate.

pravnik

pre 14 godina

@SlobodniEkonomista
Ne bih se ja time hvalio. Nasu ekonomiju su i upropastile Vase kolege ciju smo "strucnost" odavno proverili.

kurs

pre 14 godina

procitao sam vase komentare braco srbi sve je to djabe mozemo da pisemo udaramo glavom o zid ali krade se na sve strane sve smo siromasniji a vlada i njeni h 126 poslusnika plus ldp bogatiji i to debelo zato ako smo imali snage 5 oktobra da se izborimo za ovo a smatrm da je jos gore nego 5 postoji 5 april shvatimo narod je gladan go bos deca nam nemaju sta da jedu pa vreme je nemojmo dopustiti da nas prave majmune troseci nase pare pola u zatvor momentalno sami u zemlji srbiji nista neposkupljuje ispod 20 posto zato ustajmo

nikson

pre 14 godina

nema carobnog stapica,los nam vrh a i mi smo mnogo lenji.pogledajte kakve su nam zgrade,liftovi.parkici...pogledajte ograde na kucama.neke nisu ofarbane 20 god.uvek neko drugi kriv.

Mica transformator

pre 14 godina

Ako je ovako u Srbiji, lideru regiona i regionalnoj sili a mozete se misliti kako li je tek u ostatku Jugoslavije odnosno regiona.

Mora se strpimo i da budemo srecni i sa onim sto imamo.
Drugima je gore.

View

pre 14 godina

Pa neko sve ovo mora da plati:

1. Iz budžeta je u 2008. godini za rad poslanika bilo izdvojeno 1.035.975.000 dinara, a do 20. novembra poslanici su na plate, dnevnice, putovanja, parkiranje i slično potrošili 586.301.776 dinara. (21. januar 2009. godine)

2. "Ukupni, kumulirani gubici javnih preduzeća na kraju 2008. dostigli su astronomske 4 mlrd. evra" ... (1. februar 2010.)

3. "Predsednik Tadić je istakao da Srbija izdvaja ogromna sredstva za KiM, zbog čega kao država zaslužuje poštovanje" ... (13. januar 2010.)

4. Fatmir Sejdiu: "... Beograd investira stotine miliona evra u paralelni sistem među Srbima na Kosovu" ... (18. februar 2010.)

5. Ministarstvo vera izdvojilo je prošle godine oko 501.734.677 dinara za različite programe i projekte Srpske pravoslavne crkve (24. februar 2010.)

+

Jeremić, Zorica Tomić i tzv. ekonomske diplomate.

Mary

pre 14 godina

Dinkic, Labus, Jelasic, Djelic u vreme kada su bili ujedinjeni zatvorili su sve domace banke (sem mozda Vojvodjanske) pa su otvorili trziste bankarskih usluga stranim bankama kao Reiffeisen, ProCredit, Intensa itd. Sad stite te banke a ne narod i rade to sto rade - kurs, intervencije na trzistu i slicno. Plase se za svoju buducnost - ako su dobri sa stranim bankama naci ce posao negde van Srbije. Spasice se od naroda koji bi mozda jednog dana mogao da ih prebije ili jos gore uhapsi i kazni (kao na primer gazda Jezdu). A dotle narode, cuti i trpi!

Serdjo

pre 14 godina

Negde osamdesetih godina je počeo dvovalutni sistem sa nemačkom markom i traje do dana današnjeg, samo se marka promenila u Euro. Prosečni Srbin drži dinare za hleb i mleko, a za sve ostalo menja eure po potrebi. I sada posle trideset godina nadležni počeli priču o smanjenju uloge Eura u srpskoj ekonomiji...I to u trenutku kada (po priči tjih istih nadležnih) smo jako blizu Eu a samim tim i Euru kao platnom sredstvu. Da nije drakonskim kaznama zabranjena trgovina u Eurima, niko se za dinar ne bi hvatao. Ovo je ili prazna priča ili nas političari smatraju jako neinteligentnim pa će bezuspešno pokušati da nas nauče da čuvamo dinare.

Dejan

pre 14 godina

Kaze veliki spoljni dug Hrvatske... Sto ne rece veliki spoljni dug Srbije ?!?! Pa kao sto Nenad rece, ovi sve znaju zasto je to tako u komsiluku, ali nikako da shvate zasto je tako u Srbiji... I nemojte vise uporedjivanje s HR, jer nema smisla. 7 milijardi € od turizma + ono na crno sto se zaradi + ne treba zaboraviti da ima i mnogo Hrvata u inostranstvu koji salju pare u HR + ... I po mogucnosti vise raditi, a manje gledati u komsiluk i zaduzivati se...

MUKNAVI

pre 14 godina

Pa vidimo,vec godinama dinar ,gnjuri,pa pliva,gnjuri,pliva..dok se ne udavi.Onda ce opet da ripi` neki,Avram,pa konvertabilni dinara...pa,pa ..i konano papa!Bilizu je,privreda unakazena,rasprodalo se i istednderisalo,umesto privrede,stvorili se tajkuni koji su novac od rasprodje strpali sebi u dzep a placaju porez kako im se svidi,uzimaju se krediti a Srbija se pod hipoteku stavlja i cao..Zaista ,su suvisni ekonomci,da nam sole pamet i objasnjavaju,kako izgleda razbijena..testija..Njihove teorije,su zgodne,za pricanje na nekoj slavi,da zadive one koji cute i slusaju,a u praksi..pa vidimo,..tonemo,al ovaj put bez sanse da se docepamo camca za spasavanje,jer je prodat,na tenderima!Pa zar ,pre neku vece ,na tv-u ne rece Jelasko ...,lako je bilo ,prije,bila je hrpa para..Pa gde su ,Jelasko,te ih sada nema?Ccc..koja lopina,upravlja ,Srbijom,sjatili se isti,i od glave do pete,vrsljaju politikom..i Srbijom.

Medju sljivama

pre 14 godina

Evo koja se zanimanja traze u Srbiji :
http://poslovi.infostud.com/info/trazena-zanimanja/?utm_source=poslovi.infostud.com&utm_medium=poslovi_markica_opisi_zanimanja_desno&utm_term=interno&utm_content=poslovi_posetioci&utm_campaign=poslovi_markica_poslovi_trazena_zanimanja

Sve sama neproizvodna zanimanja. Sta onda da izvozimo ? Krive vrhove opanaka ili splavove ili bilborde ?Ja sam elektroinzenjer, ali sin mi na jesen ide na ekonomiju. Naucio sam nesto.

genius

pre 14 godina

Evo sta cemo: prestacemo da se inatimo svima oko nas ukljucujucu i zemlje EU. Shvaticemo da nismo nikakav lider regiona vec naprotiv pa cemo svim snagama pokusati da pobegnemo sa tog dna. Dobro cemo razmisliti da li da udjemo u gradnju niza nuklearnih elektrana kada vec nemamo nafte. I okrecicemo prvo u svom dvoristu a posle gledati kakva je komsijina ograda. Osim toga izvinucemo se susedima za zla koja su pocinjena u nase ime.
(martin z, 28. februar 2010 12:17)

Slažem se, apsolutno za sve osim poslednje konstatacije:
naši zvaničnici su se n puta izvinjavali za sve i svašta, ali je veliki problem što nama niko nije ostao NI MRVICU dužan! Sve što su kriminalci i ratni profiteri uz prećutnu saglasnost režima radili, naplaćeno je sa kamatom - osim u Bosni gde je Zapad ignorisao stradanje stanovnika Muslimanske veroispovesti, ali zato su Srbi zbog avanture režima u Hrvatskoj i na Kosovu skoro potpuno nestali (pobijeni, proterani ili poslati u Žutu kuću). Istina je da pametniji popušta i da je jako lako izvinuti se za ono za šta nisi lično kriv (pri čemu niko od tog izvinjenja nema ništa), ali je istina i da će neko kome je dodeljena uloga dežurnog krvca u političkoj igri velikih pre ili kasnije svoju isfrustriranost ispoljavati inatom...

Слободан С.

pre 14 godina

Осуђени смо ми, са оваквом влашћу, не на инфлациjу, него на сиромаштво! Све док се малоброjни богате преко сваке мере, велика већина нас jедва саставља краj с краjем. Али, нико нам ниjе крив. Сами смо криви што трпимо свакодневно понижавање и убиjање у поjам. Ваљда ћемо jедног дана да се освестимо и опаметимо и кажемо - доста! А на коjи начин, о томе нека размишљаjу они са пуним и препуним џеповима отете народне муке (читаj: пара).

preko glave

pre 14 godina

Da li ti novinarimogu da napisu clanak a da nas postede ovako glupih poredjenja, koja bi valjda trebalo da nam izazovu samo-sazaljenje. Nisu nam eksperti rekli koliki su dugovi zemalja u okruzenju u poredjenju sa nasim, i jedno su price i brojke a drugo kako narod zivi. Imam familiju u Hrvatskoj i oni mladju iako fakultetski obrazovani nemaju stalen posleove, a ovi stariji prezivljavaju sto sa bednim platama sto sa penzijama. I da vas utesim, imam familiju i u Americi i tamo je prosecan covek isto ugrozen kao i ovaj ovde. Prema tome, nije Srbija nekako uvrnuto izuzetna nego jedan od malih brodica koji se bori da ne potone u okeanu svetskih talasanja.

Tipolir

pre 14 godina

Građani Srbije osuđeni na inflaciju

Malo pretjeran zaključak. Nema naroda koji bi bio za nešto unaprijed osuđen. Situaciju u pojedinoj državi, stvaraju političari, ekonomisti i svi oni koji upravljaju državom. Narod također ima svoj udio u tome, svojim glasom na izborima.
Kod Srba je situacija još malo kompliciranija, jer crkva ima veliki utjecaj na razvoj društva, i svojim učenjem, određuje pravce kretanja u svim oblastima života pa i gospodarstva. Za ovu priliku primjer, kuda ide društo u Srbiji-

Vladika Filaret: "Imali smo najbolje predsednike država i još imamo, najbolje generale imamo, najbolju vojsku imamo, najbolje ljude sa srcem i dušom i vjerom imamo, pa mnogi hoće da nas satru, ali ne mogu nam ubiti Hrista i Boga i svetog Savu u nama. Idemo za Hristom, za svetim Savom, za našim svetiteljima i prosvetiteljima, a ne srpskim jajarama i srpskim izdajicama danas, koje nas izdaju na svakome ćošku. Šta ćemo mi u Evropi? Pa, moj Beli anđeo je davno u Evropi bio. Amerika dve hiljade i nešto godina je za nama, a moja Mileševa potiče iz XIII veka. Zato i jesu doćerali cara do duvara, gore je visoko, dole je tvrdo, više ne zna kud će se, zato što smo vjerovali svakoj fukari sa zapada, a i ovoj unutrašnjoj koja nam se pojavila kao pravi spasilac srpskoga naroda. Nije, pravi spasilac srpskog naroda je srpska crkva".

gras

pre 14 godina

Nema proizvodnje koja izvozi pa samim tim nema i jake valute i novih radnih mesta, pa nema ni visokog standarda.

Gradjani Srbije su dobili ono sto su zasluzili, odnosno ono sto su trazili i nemojte sada da se zalite.

martin z

pre 14 godina

Evo sta cemo: prestacemo da se inatimo svima oko nas ukljucujucu i zemlje EU. Shvaticemo da nismo nikakav lider regiona vec naprotiv pa cemo svim snagama pokusati da pobegnemo sa tog dna. Dobro cemo razmisliti da li da udjemo u gradnju niza nuklearnih elektrana kada vec nemamo nafte. I okrecicemo prvo u svom dvoristu a posle gledati kakva je komsijina ograda. Osim toga izvinucemo se susedima za zla koja su pocinjena u nase ime.

Igor

pre 14 godina

E svasta ! Ajde jasno mi je da je tema takva i da treba da se postavi slika sa cenama i ljudima al gde bre nadjoste ove babe da stavite ?
odlican PR za Srbiju svaka cast urednicima.

Citalac

pre 14 godina

Profesore DOktore Ekonomskog fakulteta, odakle Vam takva informacija da je od pocetka krize NBS prodala 2 milijarde evra. Jedino ako na ekonomskog fakultetu ne vazu da je 450 miliona(2008-2009) plus 450 miliona(2009-2010) = 2 milijarde

Gradjanin

pre 14 godina

Pa normalno da Evro skace. Odgovara svima. banke kupuju Evro i saljuga u svoje evropske centrale. Uvoznoicima odgovara jer veca cena veca i marzaa najvise odgovara neradnicima po raznim fabrikama koji nesto kao fol izvoze dobijaju vise dinara i pokrivaju svoj visak zaposlenik i ne produktivnost. Sadaje kasnoda se brani dinar ali gospodine Jelasicu zasto to niste radili kada je dinar poceo da klizi na vise kada je bio 76 dinara za Evro.Nekome dgovara daEvro bude 120dinara

crnogorce

pre 14 godina

kupiti luke je extra zamisao.to je cista kinta.svima dobro,ovima sto ristizu u luke i placaju taxe i nama sto naplacujemo.Minimalan ulog da se malo sredi i za manje od godinu dana su u plusu

Petar

pre 14 godina

I sta sad... bogati postali bogatiji a siromasni siromasniji. Kad ce bre da se oduzimaju vlasnistva srpskim tajkunima. Oce neko da ih pita odakle im prvi milion. PA ako ne dokazu nacionalizacija imovine pa da se vidi kada ce nekom ponovo da padne napamet da se sali sa porezima. Sve bi se to dovelo u red da ima politicke volje ... a nema
Petar

Đole

pre 14 godina

Pa očigledno je da je nešto trulo sa našim ekonomskim "ekspertima" koji su neverovatan politički fenomen, koji se evo već 10 godina održava na vlasti sa manje od 3% birača a uništava nam ekonomiju...

Strašno!

marin

pre 14 godina

neki dan tema o povratku turista u hrvatsku a kad ono komentatori uglavnom slozni da bojkotiraju hrvatsku jer ima puno boljih i ljepsih destinacija od hrvatskog jadrana. e komsije, sa ovakvom ekonomijom necete moci ni u vrnjacku banju. problem su vam ljudi koji vam kroje ekonomiju, stalno isti ljudi se vrte. nismo ni mi u hrvatskoj puno bolji ali bar ti ljudi koji odlucuju znaju da se nije za ... sa narodom. no generalno situacija je priblizno ista i kod vas i kod nas.

Marko

pre 14 godina

Ako bih mogao da budem optimistican,pa da kazem da u ovoj zemlji jos uvek ima eksperata u svakoj oblasti, onda nam je jedini spas u EKSPERTSKOJ VLADI!!! Ovo je vise od katastrofe,a red je preuzmu kormilo oni koji znaju sta treba da rade...

SlobodniEkonomista

pre 14 godina

Ovaj tekst je bun nebuloza, svaka pohvala autorima! Kao prvo, kurs dinara i inflacija su DVE razlicite stvari, kurs je mera spoljnotrgovinske politike,a stopa inflacije monetarne, postoji odredjena korelacija ali nije isto! Inace gore navedeni Mlađen Kovačević nije nikakav profesor Ekonomskog fakulteta, jer je Ekonomski fakultet samo jedan, drzavni, vec nekog privatnog, a u jedno drugom clanku isto na b92 se navodi samo kao ekonomista. Mislim da b92 ne bi smeo sebi da dopusti ovake nestrucne tekstove, jer se prvo navodi kako je dinar precenjen, a onda za par dana "jao, sada imamo veliku stopu inflacije" sto su dve kontradiktorne stvari.

mcdoc

pre 14 godina

Mogu da porucim ovoj,znate kakvoj vlasti, da nas ne zaludjuje i vredja vise, jer nismo bas toliki debili, nego da uvede evro kao zvanicnu valutu.

nije nego

pre 14 godina

Gradjani Srbije osudjeni su na losu i korumpiranu vlast. Inflacija je tu samo jedna od mnogih posledica tog izbora. Cinjenica da se takva vlast i pored svega ne menja znaci da ljudima odgovara, ili barem ne smeta dovoljno. Uzivajte onda u inflaciji.

Aleksandar

pre 14 godina

Nismo mi uopste osudjeni na inflaciju - mi istu oberucke prihvatamo i jedva cekamo. Drugacije se ne moze objasniti to sto glasamo za one koji za saku glasova dizu prihode budzetskih parazita, od penzionera do clanova vlade, a da se doticni prihodi ne mogu objasniti ekonomskom logikom. Dakle, mi zarad kratkorocne `dobiti` pristajemo da nas jasu populisti koji zarad svojih glasova stampaju dinare pa ih dele i sakom i kapom. I eto, tako nastaje inflacija...

Za inflaciju nisu krivi ni Dinkic, ni Cvetkovic, ni Tadic, ni ostali satrapi na nasoj politickoj sceni - krivi smo mi koji smo isuvise glupi da shvatimo da se covek ne moze protegnuti vise nego sto mu je krevet dugacak. Nemojte posle samo da pricate da vam niko nije rekao da tako ne moze.

preko glave

pre 14 godina

Da li ti novinarimogu da napisu clanak a da nas postede ovako glupih poredjenja, koja bi valjda trebalo da nam izazovu samo-sazaljenje. Nisu nam eksperti rekli koliki su dugovi zemalja u okruzenju u poredjenju sa nasim, i jedno su price i brojke a drugo kako narod zivi. Imam familiju u Hrvatskoj i oni mladju iako fakultetski obrazovani nemaju stalen posleove, a ovi stariji prezivljavaju sto sa bednim platama sto sa penzijama. I da vas utesim, imam familiju i u Americi i tamo je prosecan covek isto ugrozen kao i ovaj ovde. Prema tome, nije Srbija nekako uvrnuto izuzetna nego jedan od malih brodica koji se bori da ne potone u okeanu svetskih talasanja.

MisterDolar

pre 14 godina

Pa posle kažu: "Naše su banke sigurne za štednju". ili "Imamo najveće kamate na štednju u okruženju, a i ukinuli smo porez na kamate". Sećate li se ko je ovako još govorio? Još su sveži i Jezda i Dafina. Pa zar nije isto samo malo drugačije upakovano.

"Očekujem od izbora da nam svima bude bolje!"

pre 14 godina

Na sledećim izborima (kao i do sad) imaćete dve opcije: kriminalci, ili kriminalci. Dobro razmislite ZA KOGA ćete da glasate, jer od vaše "PROMIŠLJENOSTI" zavisi i to koliko ćete dugo još imati nešto da jedete.

Čudi me da uopšte imamo šta da jedemo, koliko smo "pametni"!

Mirko

pre 14 godina

Molio bih sve one koji su glasali za DS,SPS,G17+,PUPS,JS ili ti za ove sto su na vlasti da se izvine svim ostalim gradjanima Srbije jer su nas njihovi miljenici doveli do ovoga i molim ih da stanu na salter u Posti i EPS-u i da mi plate razliku u ceni za racune posle ovih poskupljenja.Koliko vidim Srbija je u sve goroj i goroj situaciji i kako gospodinu Tadicu i njemu slicnima ne pada na pamet da raspisu izbore onda njihovi glasaci mogu da obestete moju porodicu sto snosim posledice lopovluka njihovih politickih ljubimaca.

Zalim majku Srbiju

pre 14 godina

Samo selo srbina spasava. Ne, svi hocemo u veliku jabuku. Dok se nevratimo na selo,ali moderno, asfaltirani putevi,domovi zdravlja,skole i ostala infrastuktura,povoljni krediti za ljude u selu da pokrenu proizvodnju koju najbolje znaju.Mi smo strogo poljoprivredna zemlja, stocarstvo,agronomija, pa i turizam nam nije stran, tu je sansa Srbije i Srba ako ima politicke volje.Ali ocito da NEMA.

Srpski sindrom

pre 14 godina

Gradjani Srbije su svojom NECINJENJEM sami sebe osudili na sve sto im se desava. Grci demonstriraju kad hoce da in urade bilo sta sto im ne odgovara (recimo produze radni staz), a mi cutimo k'o mule i cekamo da padne plafon! Ili ako se neko i nadje da se pobuni, ostali sede po strani i raduju se njegovom neuspehu. Pa i jeste lakse sedeti kod kuce i kukati nego, kao prvo raditi, a kao drugo izraziti KONSTRUKTIVNO NEZADOVOLJSTVO kad vam nesto ne odgovara. Pored toga, mnogo volimo da saosecamo sa svim i svakim (pa cak i ako je njemu realno bolje nego nama) i da "bratski" pomazemo, a tek sto volimo da smo FAKTOR BILO CEGA, ma koliko to smesno i bezvezno bilo. Ali zato ni u kom slucaju ne volimo da uradimo ono sto nam MNOGO PAMETNIJI od nas kazu da se jednostavno mora... i sto uostalom na kraju uradimo podvijenih repova Zato, tako nam je kako nam je i NECE NAM BITI BOLJE. Pametni beze da bi se spasli, a ostali ce ionako izumreti. Dakle, ima nade!

Dr Wu

pre 14 godina

A ovi ekonomski "eksperti" su marke, ubilo se. Osnovni problem srpske ekonomije je neefikasnost i nekonkurentnost. Srbija, jednostavno, trenutno svetu nema sta da ponudi po prihvatljivim cenama i dok se to ne promeni (a da bi se to promenilo potrebne su duboke i bolne promene) trosice se vise nego sto se ce se stvoriti nova vrednost. To nije problem od juce, vec visedecenijski problem Srbije i nemoguce ga je resiti ovim ili onim papiricima bez obzira da li se oni zovu dinari ili euri. Poredjenja sa Makedonijom i Crnom Gorom nisu na mestu jer su to male zemlje, koje, u manjoj ili vecoj bedi, mogu da izdrzavaju i lokalni kriminalci.

Vojvodinac

pre 14 godina

Sve dok kreatore takve ekonomske politike budemo placali 400 000 ++ din, dok se na ta mesta budu dovodili politicki "Korektni", a ne strucnjaci na osnovu preporuka ili konkursa, nemamo se cemu nadati.
Zivi bili pa videli!
Ocu i ja 400 000 din platu, recite samo sta treba da kazem!

Maloumnici

pre 14 godina

Citam razne gluposti u ovim komentarima i nije mi jasno kako sebi neko moze da dozvoli da toliko lupeta i kaze da uvoznicima odgovara visok kurs!
Pa upravo su vece marze kada je kurs nizak!
Strasno!

Mary

pre 14 godina

Dinkic, Labus, Jelasic, Djelic u vreme kada su bili ujedinjeni zatvorili su sve domace banke (sem mozda Vojvodjanske) pa su otvorili trziste bankarskih usluga stranim bankama kao Reiffeisen, ProCredit, Intensa itd. Sad stite te banke a ne narod i rade to sto rade - kurs, intervencije na trzistu i slicno. Plase se za svoju buducnost - ako su dobri sa stranim bankama naci ce posao negde van Srbije. Spasice se od naroda koji bi mozda jednog dana mogao da ih prebije ili jos gore uhapsi i kazni (kao na primer gazda Jezdu). A dotle narode, cuti i trpi!

Nenad

pre 14 godina

Svi predlozi političara su šarena laža. Društvo je ozbiljno obolelo ekonomski i inflacija i zatvaranje 60.000 preduzeća u 2009 su samo vrh ledenog brega.

Obećanja političara su tupa i ne ulivaju više ni gram entutijazma dok standard i dinar padaju svaki dan.

Rešenje je dekriminogena revolucija. Velika društvena preraspodela, i detajkinizacija. Ukidanje jaza između bogatih koji NEMAJU dokaze o legalno stečenoj imovini i siromašnih građana.

Prodaja nelegalno stecene imovine i gradnja stanova i 100% raspodela sredstava ugrozenim gradjanima pre svega i srednjem sloju gradjanstva. Investicije u programe otvaranja radnih mesta za ne zaposlene.

Ideja je da se proces osiromasenja srednje klase od strane tajkuna i monopolista obrne. I da se njihovo bogatstvo vrati i srednji sloj i gradjani ekonomski ojacaju a ne pravda ispravi.

Zatvorske kazne i velika sudjenja svima koji su zapravo koren naseg danasnjeg problema. Jer ne moze besplatno da se nacini katastrofa celoj naciji i to u trajanju od 2 decenije. Ideja je da se bar 2 decenije provede u zatvoru i ispravi ne pravda.

Na taj nacin resavamo i probleme monopola, i problem siromastva, jer su tajkuni kod nas u glavnom monopolisti i odatle crpe svoj ekonomski i politicki uticaj.

Djordje

pre 14 godina

Udarilo je i po vasem dzepu cim vise ne zovete Sasu Djogovica iz IZIT-a,da nam kaze kako bi najbolje za Srbe i Srbiju bilo da evro bude 150 dinara.Po mom dzepu je udarilo jos na 90.

Krivokapic

pre 14 godina

Sve sto je naпisao fibrilaotr je tacno. Od A do Ш. Ovo oko evra i dinara je zanimacija za jedan dan. Problemi su mnogo dublji i gori. Dok sami sebe ne promenimo nece se nista promeniti. Onaj ko je hteo korenite promene je ubijen. Taj isti je jedini govorio istinu da ce biti tesko, ali da to mora da se uradi. Posle su dosli drugi koji vole da pricaju bajke, a izgleda narod to najvise voli da slusa.
A to da je zemlja bogata zemlja, to nema sumnje. 20 i vise godina se uzurbano pljacka sve sto je stvoreno u zadnji 100 godina. Podigle su se imperije, poslovni kompleksi, supermarketi. Dok su nas gurali u rat protiv Hrvata, muslimana i ostalih, dok su nam prodavali pricu o patrotizmu oni su krali. Danas voze skupocene jahte po hrvatskom moru.
Za sve tov reme, nase pruge propadaju, putevi su nam losi, poljoprivrednici zive u najgorim mogucim uslovima, imamo jedan ispravan avion, itd itd. Problemi su mnogo dublji nego kursna razlika.

Dzoni

pre 14 godina

I babe na pijaci znaju da kad ne bilo ovih silnih kredita od MMF-a i koga vec ne da bi evro ko dobar dan skocio na 200-300 dinara."Eksperti" su kreirali raspad ekonomiju zasnovanu na rasprodaji i uzimanju kredita sa proizvodnjom manjom nego i 90-tih,samo je bitno da se njihovi privatni racuni pune i njihovih pajtosa.

Infla Defla

pre 14 godina

Mi imamo ili inflaciju ili deflaciju, a to se zove sve opsta pljacka.Nikako narod da am bude ispred partija,doveli ste nas u poziciju 90-tih sa vasim idejama,promisljenim ili ne,alo gospodo Dosta smo isli u nazad!

zoran

pre 14 godina

Korupcija je rak rana svakog drustva.
Mi nemamo snagu,pameti,volje da se borimo protiv toga, jer su sve drustvene strukture uvucene u tu bolest...od shalterskog radnika pa do vlade. To samo znaci jedno - idemo utabanom stazom ka totalnoj propasti...takvih primera je dovoljno u svetu, da ih ne nabrajam.

Milos

pre 14 godina

Pitam se pitam!
Da li premijer i neko iz njegove vlade cita ove tekstove i ove nase komentare?
Nije mi jasno kako neko moze da bude toliko hladan prema narodu koji ga je glasao, kako neko toliko moze da radi protiv svog naroda, protiv sebe, i onda izadje na TV i mrtav ozbiljnan i hladan kaze:
~Tim koji pobedjuje ne treba menjati!!!!

genius

pre 14 godina

Evo sta cemo: prestacemo da se inatimo svima oko nas ukljucujucu i zemlje EU. Shvaticemo da nismo nikakav lider regiona vec naprotiv pa cemo svim snagama pokusati da pobegnemo sa tog dna. Dobro cemo razmisliti da li da udjemo u gradnju niza nuklearnih elektrana kada vec nemamo nafte. I okrecicemo prvo u svom dvoristu a posle gledati kakva je komsijina ograda. Osim toga izvinucemo se susedima za zla koja su pocinjena u nase ime.
(martin z, 28. februar 2010 12:17)

Slažem se, apsolutno za sve osim poslednje konstatacije:
naši zvaničnici su se n puta izvinjavali za sve i svašta, ali je veliki problem što nama niko nije ostao NI MRVICU dužan! Sve što su kriminalci i ratni profiteri uz prećutnu saglasnost režima radili, naplaćeno je sa kamatom - osim u Bosni gde je Zapad ignorisao stradanje stanovnika Muslimanske veroispovesti, ali zato su Srbi zbog avanture režima u Hrvatskoj i na Kosovu skoro potpuno nestali (pobijeni, proterani ili poslati u Žutu kuću). Istina je da pametniji popušta i da je jako lako izvinuti se za ono za šta nisi lično kriv (pri čemu niko od tog izvinjenja nema ništa), ali je istina i da će neko kome je dodeljena uloga dežurnog krvca u političkoj igri velikih pre ili kasnije svoju isfrustriranost ispoljavati inatom...

Naravno

pre 14 godina

Naravno kad nas nas je jedan rezim pljackao od devedesete do dvehiljadite a drugi od dvehiljadite do danas. Pa nas ostaci ta dva rezima sad pljackaju zajedno!!!Jadna li si Srbijo!!Svi su oni isti!!!

Neupućen

pre 14 godina

"Guverner Jelašić je dugo govorio da je cena deviza kao cena višanja i trešanja na pijaci – posledica odnosa ponude i tražnje. Ali ispostavilo se da nije baš tako".
I sta sad? Ko nije stručan, profesor ili guverner?

fibrilator

pre 14 godina

Bice nam bolje kad mi budemo bili bolji, bicu slobodan da citiram Djindjica. Kad se dovoljno osvestimo da ne dozvolimo diletantima sa tri odsto glasova da nam citavu deceniju upropastavaju ekonomiju dok mi sve nemo posmatramo. Postoje legitimna sredstva borbe za pravdu pa hajde da krenemo. Imamo zakon o oduzimanju kriminalno stecene imovine pa da ga primenimo? Ne odnose se ti zakoni samo na narko dilere nego je i privredni i ekonomski kriminal jednako destruktivan. Da vidimo ko je blizak vlasti i "biznisu" sta i koliko zaradio i eto vam ocas posla punog budzeta i deviznih rezervi. Sredstva upotrebiti u izvozno orijentisanu proizvodnju i jacanje konkurentnosti kroz tehnologiju i znanje i eto rezultata. Nije nikakva mudrost jedino sto to moramo da uradimo sami. Nece doci niko sa strane da nam otvori oci i pokrene na akciju. Verujem da je mnogo vise onih koji nisu ususkani na drzavnim jaslama kupljeni sa platicama i kojim sluzbenim automobilom i kojima vlast baci neku mrvicu da bi glasali dok se sa druge strane vrsi pljacka neizmernih formata. Plus zakon o restituciji plus primena oduzimanja kriminalno stecene imovine od devedesetih naovamo (krivicno delo ne zastareva) i ima da pevamo. Ima li ko to da uradi? Odavno tvrdim da je ova drzava jedna od najbogatijih u svetu cim je ispela da izdrzi ovoliku bandu lopova a da i dalje postoji. Tvrdim da niko u svetu to ne bi mogao.

pravnik

pre 14 godina

@SlobodniEkonomista
Ne bih se ja time hvalio. Nasu ekonomiju su i upropastile Vase kolege ciju smo "strucnost" odavno proverili.

Dejan

pre 14 godina

Kaze veliki spoljni dug Hrvatske... Sto ne rece veliki spoljni dug Srbije ?!?! Pa kao sto Nenad rece, ovi sve znaju zasto je to tako u komsiluku, ali nikako da shvate zasto je tako u Srbiji... I nemojte vise uporedjivanje s HR, jer nema smisla. 7 milijardi € od turizma + ono na crno sto se zaradi + ne treba zaboraviti da ima i mnogo Hrvata u inostranstvu koji salju pare u HR + ... I po mogucnosti vise raditi, a manje gledati u komsiluk i zaduzivati se...

MUKNAVI

pre 14 godina

Pa vidimo,vec godinama dinar ,gnjuri,pa pliva,gnjuri,pliva..dok se ne udavi.Onda ce opet da ripi` neki,Avram,pa konvertabilni dinara...pa,pa ..i konano papa!Bilizu je,privreda unakazena,rasprodalo se i istednderisalo,umesto privrede,stvorili se tajkuni koji su novac od rasprodje strpali sebi u dzep a placaju porez kako im se svidi,uzimaju se krediti a Srbija se pod hipoteku stavlja i cao..Zaista ,su suvisni ekonomci,da nam sole pamet i objasnjavaju,kako izgleda razbijena..testija..Njihove teorije,su zgodne,za pricanje na nekoj slavi,da zadive one koji cute i slusaju,a u praksi..pa vidimo,..tonemo,al ovaj put bez sanse da se docepamo camca za spasavanje,jer je prodat,na tenderima!Pa zar ,pre neku vece ,na tv-u ne rece Jelasko ...,lako je bilo ,prije,bila je hrpa para..Pa gde su ,Jelasko,te ih sada nema?Ccc..koja lopina,upravlja ,Srbijom,sjatili se isti,i od glave do pete,vrsljaju politikom..i Srbijom.

budući emigrant

pre 14 godina

DA li se neko seća prezentacije budžeta za 2003.god. i reči pokojnog Z. Djindjića pa i reči vinogorca za budžet 2004?Bili su u pravu...Stanje u privredi je takvo kakvo je i bole će pre ili kasnije ali će nas boleti i to ne jedan nego dva olimpijska ciklusa ako budemo radili kako treba a ako ne i duže. Znam jer radim (crnčim-dirinčim)u privredi i znam za većinu njenih problema:guljenje od strane države, inertnost, korupcija, zastarela tehnologija...Sa visokom stručnom spremom radim za 30 kg čajne kobasice a znam i kolege koje ne primaju ili ne rade nigde. Dok god se ljudima bude više isplatilo da rade u prosveti ili administraciji a ne u privredi nama neće biti bolje i sve što ovi budu s.. neće imati značaja ako nepokrenu privredu.Ma koju zemlju da nam navedu kao primer sve su ulagale u nauku, nove tehnologije i privredu a kod nas? Mislite o tome

Medju sljivama

pre 14 godina

Evo koja se zanimanja traze u Srbiji :
http://poslovi.infostud.com/info/trazena-zanimanja/?utm_source=poslovi.infostud.com&utm_medium=poslovi_markica_opisi_zanimanja_desno&utm_term=interno&utm_content=poslovi_posetioci&utm_campaign=poslovi_markica_poslovi_trazena_zanimanja

Sve sama neproizvodna zanimanja. Sta onda da izvozimo ? Krive vrhove opanaka ili splavove ili bilborde ?Ja sam elektroinzenjer, ali sin mi na jesen ide na ekonomiju. Naucio sam nesto.

Sergije

pre 14 godina

Bode oci kako je nekim centrima moci u interesu da proture tezu da se gradjanima "topi novac u dzepu" zbog slabljenja dinara i jacanja evra. Kao da gradjanin sa prosecnom platom, cim primi platu, trci u menjacnicu i kupuje evre za sve pare. Jacanje evra je posledica, a ne uzrok. Gradjanima se "tope pare u dzepu" jer trose mnogo vise nego sto imaju (zahvaljujuci dozvoljenim minusima, platnim karticama i potrosackim kreditima) i, posebno, zato sto nema rasta plata kao prethodnih godina, niti ima privatizacija, prodaje resursa, donacija i povoljnih kredita kao sto je to bilo ranije. Vise dinara, a manje evra dovode do jacanja evra. Standard gradjana ne bi padao da nema stalnih poskupljenja u korist formalnih i neformalnih monopolista (struja, gorivo, telefon, komunalije, hrana). Sve je poskupljivalo i kada je evro vredeo 75 dinara, ali su ta poskupljenja amortizovana privatizacijama, rasprodajom ekonomskih resursa i donacijama i kreditima koje je drzava dobijala. Treba leciti uzrok (ukidanje monopola, pospesivanje konkurencije sto bi trebalo da rezultira padom cena, pospesivanjem izvoza koji donosi svez novac) pada standarda, a ne posledicu. Na kraju, poruka za gospodu Dinkica, Milosavljevica i druge "strucnjake": pustite vi kurs, a brinite o onome sto je u vasoj nadleznosti - o cenama, o monopolima, o stimulisanju izvoza, o subvencijama za poljoprivredu, o kreditima za one koji stvarno mogu da naprave pare, a ne za one koji imaju rodjaka u stranci. Nismo mi bas tolike budale i znamo kome najvise odgovara da evro bude 75 dinara ponovo. Ali, secamo se da je kod tih istih koji kukaju na kurs sve jednako poskupljivalo i kada je evro vredeo 75 dinara.

cro

pre 14 godina

Ja ne znam gdje je dotični gospodin saznao da kod nas u Hrvatskoj HNB prodaje devize da bi obranio Kunu?Prodane su dva puta,zadnji puta prije godinu dana i to zbog naglog slabljenja Eura u odnosu na Kunu,a ne zbog pada Kune.Uostalom kako je moguće da Kuna padne kada se svake godine slije samo od turizma 7 milijardi Eura,kuna je vezana uz Euro,a turizam čini 23% sveukupnog BDP-a.A ne večinu kako se kod vas misli.Uostalom i robu koju prodamo vama zar mislite da nam plačate u Dinarima?

kurs

pre 14 godina

procitao sam vase komentare braco srbi sve je to djabe mozemo da pisemo udaramo glavom o zid ali krade se na sve strane sve smo siromasniji a vlada i njeni h 126 poslusnika plus ldp bogatiji i to debelo zato ako smo imali snage 5 oktobra da se izborimo za ovo a smatrm da je jos gore nego 5 postoji 5 april shvatimo narod je gladan go bos deca nam nemaju sta da jedu pa vreme je nemojmo dopustiti da nas prave majmune troseci nase pare pola u zatvor momentalno sami u zemlji srbiji nista neposkupljuje ispod 20 posto zato ustajmo

Pobeci

pre 14 godina

Da li neko zna da li mogu da dobijem nemacko drzavljanstvo ako mi je deda bio Nemac (Donauschwabe)? Nije mi za mene ali ne mogu decu da osudim da zive ovde !!

nikson

pre 14 godina

nema carobnog stapica,los nam vrh a i mi smo mnogo lenji.pogledajte kakve su nam zgrade,liftovi.parkici...pogledajte ograde na kucama.neke nisu ofarbane 20 god.uvek neko drugi kriv.

Nick

pre 14 godina

Vracaju se devedesete na velika vrata, TV Palma je pocela da emituje program, patike AIR MAX su opet u modi, dileri prodaju devize na ulicama, Dr. Iggy je imao koncert u Sava centru!!!
Nece valjati...

Слободан С.

pre 14 godina

Осуђени смо ми, са оваквом влашћу, не на инфлациjу, него на сиромаштво! Све док се малоброjни богате преко сваке мере, велика већина нас jедва саставља краj с краjем. Али, нико нам ниjе крив. Сами смо криви што трпимо свакодневно понижавање и убиjање у поjам. Ваљда ћемо jедног дана да се освестимо и опаметимо и кажемо - доста! А на коjи начин, о томе нека размишљаjу они са пуним и препуним џеповима отете народне муке (читаj: пара).

Mica transformator

pre 14 godina

Ako je ovako u Srbiji, lideru regiona i regionalnoj sili a mozete se misliti kako li je tek u ostatku Jugoslavije odnosno regiona.

Mora se strpimo i da budemo srecni i sa onim sto imamo.
Drugima je gore.

View

pre 14 godina

Pa neko sve ovo mora da plati:

1. Iz budžeta je u 2008. godini za rad poslanika bilo izdvojeno 1.035.975.000 dinara, a do 20. novembra poslanici su na plate, dnevnice, putovanja, parkiranje i slično potrošili 586.301.776 dinara. (21. januar 2009. godine)

2. "Ukupni, kumulirani gubici javnih preduzeća na kraju 2008. dostigli su astronomske 4 mlrd. evra" ... (1. februar 2010.)

3. "Predsednik Tadić je istakao da Srbija izdvaja ogromna sredstva za KiM, zbog čega kao država zaslužuje poštovanje" ... (13. januar 2010.)

4. Fatmir Sejdiu: "... Beograd investira stotine miliona evra u paralelni sistem među Srbima na Kosovu" ... (18. februar 2010.)

5. Ministarstvo vera izdvojilo je prošle godine oko 501.734.677 dinara za različite programe i projekte Srpske pravoslavne crkve (24. februar 2010.)

+

Jeremić, Zorica Tomić i tzv. ekonomske diplomate.

View

pre 14 godina

Pa neko sve ovo mora da plati:

1. Iz budžeta je u 2008. godini za rad poslanika bilo izdvojeno 1.035.975.000 dinara, a do 20. novembra poslanici su na plate, dnevnice, putovanja, parkiranje i slično potrošili 586.301.776 dinara. (21. januar 2009. godine)

2. \"Ukupni, kumulirani gubici javnih preduzeća na kraju 2008. dostigli su astronomske 4 mlrd. evra\" ... (1. februar 2010.)

3. \"Predsednik Tadić je istakao da Srbija izdvaja ogromna sredstva za KiM, zbog čega kao država zaslužuje poštovanje\" ... (13. januar 2010.)

4. Fatmir Sejdiu: \"... Beograd investira stotine miliona evra u paralelni sistem među Srbima na Kosovu\" ... (18. februar 2010.)

5. Ministarstvo vera izdvojilo je prošle godine oko 501.734.677 dinara za različite programe i projekte Srpske pravoslavne crkve (24. februar 2010.)

+

Jeremić, Zorica Tomić i tzv. ekonomske diplomate.

Galaktus

pre 14 godina

Da treba... hm, trebalo je Cvetkovicu, proslo vreme. Sad je malo kasno.
Da vas nisu sponzorisali kojekakvi uvoznicki lobiji kojima je odgovarao kurs, mozda bi dinar... ma i onako je bio precenjen.
Problem tvoje vladavine Cvetkovicu je taj sto nemas PROIZVODNJU, pre svega zapostavio si agrar, seljake... nemas cvrstu podlogu. Drzavni aparat ti zivi od prevelikih nameta na osnovne ljudske potrebe: benzin, struja, gas, hrana... a upravo to treba da je najjeftinije, uvedi porez na extra profit, cigare, alkohol, automobile skuplje od 30.000 EUR i sl.
Proveri poreklo imovine bivsih politicara, ministara, predsednika opstina, a ne da svuda krpis kako bi ostali na vlasti. Smanji vladu, resore, plate u administraciji, pa i broj radnika za 20 %. Smanji broj automobila i putovanja po svetu kojekakvih delegacija.
Ukini kojekakve nepotrebne agencije za ovo ili ono.
I vrapci znaju, proizvodnja zdrave hrane i njen izvoz je ono sto vadi Srbiju, ne automobili iz Zastave-FIATa.
Proizvodnja i izvoz struje takodje.
E da, kad cete prestati da stampate novac i uvedete EURO kao jedino sredstvo placanja?
Nebrojeno puta je vlast dokazala da nema sposobnost da vodi monetarnu politiku, odnosno kurs, pa zato sta ce nam dinar?
Da se vi i vasi pajtosi bogatite na kursnim razlikama?
Dosta bre!
Toliko.

Djuro P.

pre 14 godina

Kako ono rece guverner kad je dinar bio veoma nerealno nizak zato sto su stranci menjali devize "zakon ponude i potraznje",koji vam je ovo sada zakon gospodine guverneru?Sad nemozete vise da uzmete kajmak na strancima pa ste resili od naroda.Sad nam jos samo fali da potrosimo par miliona eura na izbore,pa ti izabrani da dokusure sta ostane,i tako Jovo na novo.

Dexterijus

pre 14 godina

JA sam ZA Evro. Jednostavno nije normalno da placas neke provizije nonstop pri konvertovanju dinara u devize i nazad,plus jos sad ta nesigurnost,a i onda bi primali plate u evrima i u tim istim evrima otplacivali kredite za stanove,kola......

Serdjo

pre 14 godina

Negde osamdesetih godina je počeo dvovalutni sistem sa nemačkom markom i traje do dana današnjeg, samo se marka promenila u Euro. Prosečni Srbin drži dinare za hleb i mleko, a za sve ostalo menja eure po potrebi. I sada posle trideset godina nadležni počeli priču o smanjenju uloge Eura u srpskoj ekonomiji...I to u trenutku kada (po priči tjih istih nadležnih) smo jako blizu Eu a samim tim i Euru kao platnom sredstvu. Da nije drakonskim kaznama zabranjena trgovina u Eurima, niko se za dinar ne bi hvatao. Ovo je ili prazna priča ili nas političari smatraju jako neinteligentnim pa će bezuspešno pokušati da nas nauče da čuvamo dinare.

Ekonomista

pre 14 godina

Nafta se moze naci iza Sariceve kuca. Ali posto ih ima mnogo, potruditese pa potrazite taj izvor.Izvor vam je bio u neposrednoj blizini, ali se sada daleko udaljio, kad niste hteli da uhapsite Sarica. A takvih Sarica (lopova) ima kod nas na preteku.

U_nekom_drugom_zivotu

pre 14 godina

Gradjani Srbije osudjeni da PREZIVLJAVAJU od kako je veka!
Nasi lazni, korumpirani i nesposobni polticari se maksimalno trude da to ne promene!!!
HVALA VAM!

Tipolir

pre 14 godina

Građani Srbije osuđeni na inflaciju

Malo pretjeran zaključak. Nema naroda koji bi bio za nešto unaprijed osuđen. Situaciju u pojedinoj državi, stvaraju političari, ekonomisti i svi oni koji upravljaju državom. Narod također ima svoj udio u tome, svojim glasom na izborima.
Kod Srba je situacija još malo kompliciranija, jer crkva ima veliki utjecaj na razvoj društva, i svojim učenjem, određuje pravce kretanja u svim oblastima života pa i gospodarstva. Za ovu priliku primjer, kuda ide društo u Srbiji-

Vladika Filaret: "Imali smo najbolje predsednike država i još imamo, najbolje generale imamo, najbolju vojsku imamo, najbolje ljude sa srcem i dušom i vjerom imamo, pa mnogi hoće da nas satru, ali ne mogu nam ubiti Hrista i Boga i svetog Savu u nama. Idemo za Hristom, za svetim Savom, za našim svetiteljima i prosvetiteljima, a ne srpskim jajarama i srpskim izdajicama danas, koje nas izdaju na svakome ćošku. Šta ćemo mi u Evropi? Pa, moj Beli anđeo je davno u Evropi bio. Amerika dve hiljade i nešto godina je za nama, a moja Mileševa potiče iz XIII veka. Zato i jesu doćerali cara do duvara, gore je visoko, dole je tvrdo, više ne zna kud će se, zato što smo vjerovali svakoj fukari sa zapada, a i ovoj unutrašnjoj koja nam se pojavila kao pravi spasilac srpskoga naroda. Nije, pravi spasilac srpskog naroda je srpska crkva".