Stručna
pre 16 godina
@Stevanu bravo, nemate kome govoriti ovde su na sceni politički ekonomisti i neznalice "eksperti"-prodavci magle, zato je moja zemlja u živom blatu.
Utorak, 15.05.2007.
09:37
Izvor: mr Goran Nikoliæ, Nauèni centar PKS
pre 16 godina
@Stevanu bravo, nemate kome govoriti ovde su na sceni politički ekonomisti i neznalice "eksperti"-prodavci magle, zato je moja zemlja u živom blatu.
pre 16 godina
hm...
Nemam komentara, samo dajem priliku Stevanu da dopise jos koju desetinu redova.
pre 16 godina
E pa Vlado, mozda i jesam nesto objasnio, znaje je relativno, ko i berza.
Clanak je netacan iz vise razloga…Berza i ekonomija nemaju takvu vezu kako je autor predstavlja. Pad od 10%, nije katastrofa, kad imas rast od 300% za god dana, korekcija je cak sta vise zdrava, za nastavak. Potpuno je pogresno poredjenje sa 29tom u Americi.
Da, crni utorak, novembar i 30% pad. Ali, uzroci su sasvim drugaciji,
bili, kao prvo, a drugo, berza se dobrim delom oporavila, najpre, krah je nastao 2 meseca kasnije.
http://mutualfunds.about.com/cs/history/l/bl1929graph.htm Tu vise ne bi oporavka do 1954god. I nije samo berza krahirala, vec sve, i nekretnine i sve redom, opsta depresija…Upravo, jer je pogresnim merama CB i doslo do balona, preterivanja, ogromna likvidnost slila se na berzu. Kad je Centr.Banka obrnutim merama probala da obuzda stvari, nastao je krah. Dakle, opsta manija, ne tipa 5-10M E evra (obim trgovanja), gde jedan Fond ako se povuce eto ti panike, dijametralno su suprotni uslovi, nemaju nikakvih dodirnih tacaka te dve stvari. Do kraha je doslo jer su najpre greskama i doveli do stvaranja balona…Slicnost jedino moze da bude skrivena inflacija i intervencije Centralne Banke, zbog kursa…Devizne rezerve se svejedno tope, i to je pogresan zakljucak.
Toma Nikolic, lep povod , i nista drugo. Na Us berzi vec 3x hvatali Bin Ladena, sta je to toliko cudno, to se radi, glasine i udri…Bas zato, pros investitor, nakon ogromnog rasta bi trebalo da bude oprezniji, a ne da svi udare na kuknjavu ko sto su uradili nedavno.
Nemoj da se sablaznjujes, nit sam u zemlji, niti nas ima na tone… I da znas, kod kuce najvise naucis, to si pogodio, lol. Ja sa Belexom, nemam ama bas nista, meni ni iz dzepa ni u dzep, ali kupovati akcije pri toliko uvecanim cenama, i kukati ako iole padnu, jer je velika verovatnoca da ce se naci na Fondovima suprotnoj strani, je…pateticno…zalosno…i valjda u skladu sa filozofijom mase, nesto tako. Da nije tako, svi bi zaradjivali, ali dobro, da se ne preganjamo, clanak je odlican i samo napred, eto.
I da je ista u clanku tacno, Belex bi pri vecem obimu sada isao gore, a ne pri manjem dole.Vladimire, mora da si dodavao na pozicije, a, mali vragolane, lol…Boli sad?
pre 16 godina
I objasni nam Steva, znalac pregolemi, sta su ga ucili u skoli kako berza dise, a vala i kako je ucen kod kuce.
Sablaznim se saznanja da je ovakvih na tone u zemlji nam..
pre 16 godina
E, hvala za ministarsko mesto, ali ne treba, zaista, mislim da mi ovako, anonimno, bolje, lol. Srbi su narod sklon ekstremima, ranije ko i sad.
Sad ako pomenes da berza moze da padne, jer je tako svuda u svetu, a pogotovo je bilo tako u celoj Istocnoj Evropi, odmah si SPS kadar, cool. Ili da nakon 300% rasta, za god dana, za ocekivati je dobrano povlacenje, korekciju, to isto SPS, SRS, sta vec, lol. Nikolic je bio lep povod Fondovima, naravno. Ali za sta, tacno? Ko to garantuje da nisu isto tako namerno navukli kupce, da im 3x uvecana cena kaze da prodaju, jer su itekako lepo zaradili. Kakve to veze ima sa svetskim zaverama? Ima sa logikom, razumom, valjda.
Americka berza raste, a da im ekonomija u losem stanju. Ruska ekonomija napreduje npr, a berza im pala, i kakve to veze ima, dakle.(uzeo bezveze te dve zemlje ko primer)
Napumpane cifre nemaju nista spec.dobro, same za sebe.
Za Ministra ipak treba jaci CV, ono MCKinsy fazon. A to sto MCKinsy-ju glavni klijent bio Enron, ili sto savetovali AT&T da nikako ne ulazu u mobilnu tel, ili Englesku zeleznicu da stedi na popravkama, pa ih nesrece kostale 5x vise, to sve nema veze, wow MCKinsey...Nema potrebe za svetskim zaverama, cak ni strucnosti/iskustva sa svetskih berzi. Dovoljno je samo www.wikipedia recimo. Ljudima i to tesko, ocito.
Evo, ok, kupujte akcije, sad upravo, Belex ce rasti zauvek. I srecno, jer sreca ce vam trebati, kao pros.investitoru, vrlo verovatno.
pre 16 godina
Posto je Stevan, moram priznati definitivno povukao novu paralelu sa nekom od novih ''Svetskih zavera'' koje se spremaju protiv nas Srba, ne mogu nista drugo da uradim osim da se uhvatim za glavu i da se pomolim(jer Bog cuva Srbe), pa makar oni imali i lose stanje na berzi. A to tvoje toliko uvereno izlaganje i iznosenje cinjenica da dolazak Tomislava Nikolica na celo skupstine tj. celokupna politicka situacija tih dana nema veze sa berzom i celokupnim ekonomskim stanjem u zemlji, samo pokazuje koliko si ti daleko od cinjenica i pravog sagledavanja vrednosti koje Srbija ima i koje bi potencijalno u buducnosti trebalo da stekne.
Nemam nista pametnije da kazem, osim da predlozim Stevana za novog ministra finansija ili za neka ekonomska pitanja, pa da sa primerom Kine i bacanja cega vec u vulkan i nama skoci privreda, a berza sta ce nam jer da...nismo likvidni za to:) cccccc !!
pre 16 godina
Ma no hard feelings bro, meni je svaki dan easy come, nista easy go...Ali ne na Belexu. Belex je berza male likvidnosti, ko stvorena za manipulacije fondova. Red je to posteno reci ljudima, da berze ne rastu uvek, da mogu i da padnu, i da mogu prilicne pare da se izgube tu, da se interes Fondova i prosecnog investitora ne poklapaju uvek nimalo, i bar im reci da budu oprezni kad se chipe na max ceni. Ovaj clanak to nije...
Nekorektan je u tom smislu, navijacki, bez osnova.
pre 16 godina
Stevane, chill out bro! Easy come easy go...
pre 16 godina
Darko u stvari zeli da kaze da je pad od 10% za 2 dana, put za Mordor, lol...Dalje, to znaci da je danasnji pad od ~2,5% = 1/4 ka putu za Mordor, lol, jao nama sad. Takodje, gdin Nikolic i Darko smatraju da su akcije koje su za god dana porasle 300%, u stvari jeftine, best buy. Pa super, uraaa, napred blondies-cheerleders, ali to je (ako u PKS ne znaju, evo otkrovenja) SUPROTNO osnovnom pravilu investiranja u svetu, a to je - ne kupuj ono cemu je cena pri all time high nivou.
Jer je rizik sumanut tako. Pogotovo za investitora koji ceka, ne profi trgovca.
Dalje, jos jedno otkrovenje,
a sta ako krupni Fondovi u stvari nisu Majka Tereza, i tako, ne bi da dele svoj novac, nego bi da zarade na drugima, na prosecnom investitoru? Eto, hipoteticki, cisto, inace oni jesu Majka Tereza, svakako, nema sumnje u to. Sta ako, izvinjavam se na Bogohuljenju, oni idu na staru proverenu varijantu, buy the rumour sell the news. Sta ako su namerno povukli prodaju, bas jer im ponestaju kupci, pa ih privukli, sledecim talasom, uvaljujuci im po max cenama svoje akcije? I da sad pada, pri jos manjem volumu, negde 9M Evra koliko vidim, nakon sto su ovi udomili svoje papire? A da, tako nesto je nezamislivo, nije to takva igra, taman posla...Gandalf ce spreciti put za Mordor, lol, jeste, hoce...
Jos u 16veku je bila cuvena "tulip" manija, na berzi u Holandiji je jedna lala kostala 3god prosecnu platu, pa je sve puklo, upropastili se kompletno. To su 5 vekova stare fore...
Dok berza raste, profesionalci (kakvih ovde nema), kazu - penje se uz brdo briga...Kad ode 300% za god dana, vrh brda je blizu.
Naucio nesto Darko? Ili treba od 16 veka da krenemo?
pre 16 godina
Čitajući sve komentare ne mogu da se ne osvrnem na komentar G-dina Darka. Čovek se uči dok je živ i stiče nova saznanja i iskustva, zar nekim "pametnim" ljudima nije dovoljano iskustvo stečeno za protekli period od 50 godina, pa ovih tragičnih zadnjih 15, da ne uviđa kako globalni sistem funkcioniše. Ništa nije potpuno belo ni potpuno crno. Osnvna stvar za bilo kakvu vrstu razvoja je pre svega politička stabilnost. Ono što se desilo je bio nagoveštaj političke nestabilnosti i vraćanje na politiku koja nas je i dovela tamo gde smo bili 2000. Sve što se posle dešavalo su posledice, koje ni najveći magovi ne bi mogli da umanje. Mi smo G-dine Darko u fazi prvobitne akumulacije kapitala sa svim svojim negativnim stranama, i to je tako. Iz svega ovaga treba izaći sa što manje posledica po onaj deo siromašnog stanovništva koji se ne snalazi u svemu ovome i kojima Vi i slični Vama manipulišu koristeći njihova ne znanja.
pre 16 godina
Odlican (5)
Uciteljica iz skole za propagandnu obradu naivnog stanovnistva
pre 16 godina
@ Darko
Belex i kineska berza su porasle skoro identicno. Jel ti vidis neku slicnost u ekonomijama istih? Ajde prosvetli nas. Mani se SPS-a.
Isto ce ti napisati i vodeci americki trgovci, da iole citas neke od njih, znao bi.
Ili nek nas Nikolic prosvetli koji su uopste uzroci kraha berze 29te, kakva je tu slicnost, lol. Ili treba da ja objasnim to.
Belex je sprdacina od berze, jer je, pazi sad ovo -
VOLUME svih akcija 15M E, i to u nazovi dramaticnim trenucima. Da si ikad trgovao na Nasdaqu npr, evropskim berzama, znao bi da je dovoljno da neko u toj situaciji povuce (neki veci Fond)prodaju sa 1M E, npr, i eto ti drame. Jel sad shvatas, koliko je stupidno poredjenje. Telekom nije primer, ajd da ne brkamo uslove tada i kasnije. Sartid je prodat isto za smesan novac i sta? Svesti ekonomiju na berzu i stabilan kurs, nije nimalo cela prica. Plus, Fondovi postepeno prodaju, dok raste, sitni investitori im i trebaju tada, kad zavrse prodaju, sitni investitor ostaje solo. Jel sad razumes kako funkcionise berza, i to da prosecan investitor nema blage veze sa evaluacijom akcija, pogotovo ne sa uzasno malim obimom.
Neumesno je uporedjivati na nacin kako se to radi u ovom tekstu. Mozes das imas i jako losu ekonomiju a da berza raste, dobro jutro. Te dve stvari nemaju toliko usku vezu, koliko se tvrdi.
I da, procitaj nekog americkog strucnjaka, i reci ce ti isto, da ce u kinesku ekonomiju npr, ulagati i da se uvede obicaj bacanja u vulkan. Jer, guess what, Kina ima komparativne prednosti, za ulaganje. A stranci nisu prisutni na kineskoj berzi toliko. Svoditi sve na rast berze, ko da sve zavisi od toga, i to na berzi, na kojoj, da ponovimo je obim trgovanja < 15M E, je smesno. Belex ce doci do nekog maxa, po meni ne u dalekoj buducnosti i odatle ce dole, ko sto je bilo svuda u Istocnoj Evropi, kad se Fondovi izigraju na malom obimu. Prosecni investitor moze da rizikuje, i da zardi, sto da ne, ali ce na kraju vecina ostati praznih ruku. Sad jasnije? Ili cemo opet na SPS, analogiju, lol.
Ekonomski je preterivanje reci da je izbegnuta katastrofa...Zaduzivanje zemlje, trosenje para na odrzavanje kursa, nezaposlenost, nepokretanje proizvodnje i sl, su problemi, ne pad berze.
Evo, nek neko objasni pad americke berze 29-te, zasto se to desilo uopste, i kakve to blage veze ima sa Belexom?
Neki genije kao ti Darko, evo ja npr ne znam, razjasni mi uzroke. Moze i Nikolic, svejedno.
pre 16 godina
Stevane svaka ti čast, kao da čitam izlaganje vodećih ljudi SPS-a 1998 godine.
Ono ‚‚stranci će ulagati pa makar...‚‚ je fantastično.Jedino nisi rekao pod KOJIM ĆE USLOVIMA TADA STRANCI ULAGATI.Da li će tražiti( tada neće očekivati nego tražiti) dobit od 120% godišnje , ili će pristati da ta dobit bude 8% , a da se radi na 20 godina- e to je prosto tupikuse!! Priseti se genije prodaje telekoma Grcima i Talijanima ,po 6- 8 puta manjoj ceni od objektivne(da smo bili normalna zemlja) a o drugim uslovima koji su im dati da ne govorimo...
Mislim da je za pametne ovo za sada dovoljno
pre 16 godina
Odlican tekst!
pre 16 godina
vi u stvari niste u pravu!
pritekle bi nam u pomoć rusija i belorusija i libija, iran, venecuela i severna koreja i sve druge slobodoljubive zemlje sveta, i bio bi to period nezapamcenog prosperiteta i srece!
pre 16 godina
Kakve veze uopste ima pad Dow Jonesa 29-te, lol, sa Belexom. To je tako pogresno poredjenje.Volume na Belexu je bio 15M E. Intervencije Narodne Banke su bile 2x vece. I na kraju, pa i berza u Zimbabveu raste, a tamo je inflacija u hiljadama %. I Dow Jones raste, iako je inflacija i te kako prisutna tamo. I u smislu parametara je mnogo gore nego te 29-te koje pominjete g-dine Nikolicu, to nema veze uopste. A da li je normalno, da Centralna Banka prihod od privatizacije trosi na odrzavanje kursa, kad godisnje samo za energente ode 1,5Milijardi...Koliko ce te rezerve da traju? Cena nafte ce samo da raste, te...
Najmanji je problem berza, taman da se prepolovi.
A strani investitori idu tamo gde im se isplati, taman da u Kini uvedu obicaj bacanja devica u vulkan, opet bi isli tamo. Opet bi otvarali 12-14h fabrika god.
Prosto.
pre 16 godina
Kada se već govori o padu na Belex-u pošteno bi bilo i pomenuti da je pad jednim delom bio uslovljen i namernim obaranjem cena pojedinih akcija. Ukoliko je neko pratio šta se dešavalo sa vlasničkom strukturom mogao je videti da su neki "veliki" prodavali po par akcija po tim cenama a kupovali na stotine od onih kod kojih je sejanje panike urodilo plodom. Na ovako "plitkom" tržištu, ne trebaju milijarde da bi se izvela manipulacija. Nažalost sve to nema (neće) ko da spreči...
pre 16 godina
Postovani magistre Nikolicu,
hvala vam na odlicnom tekstu, i na priznanju da su vas svi uveravali kako ne treba reagovati burno. U Srbiji objektivno novinarstvo ne postoji, pritisci su veliki, i kada pozelite da saopstite bilo kakvu istinu narodu, odmah se stvara neki otpor. Meni je samo neshvatljivo da ekonomisti u Srbiji ne poznaju osnovnu problematiku. U Srbiji je danas istina najskuplja, i sam znam koliko me svaki objektivno napisani test automobila kosta, a kosta me debelo.
Zato vas molim da skupite hrabrost, i da nas malo cesce obradujete ovakvim tekstom.
pre 16 godina
Dzaba ti pricas, to prosecan glasac radikala nista ne razume.
pre 16 godina
Poštovani gospodine Nikoliću,
verovatno ste culi izjavu vaseg prezimenjaka: "ukoliko Tadic da Kosovo, u Srbiji nece biti mira".
Sta ce tad biti sa berzom?
Da li i tad da cekamo krah, pa da poslednjeg dana pada akcija odemo da pokupujemo posrnule akcije kao sto su prosle nedelje "upuceni" uradili?
pre 16 godina
bravo! Konačno jedan detaljan i nadasve točan članak o padu BELEXa
pre 16 godina
Dzaba ti pricas, to prosecan glasac radikala nista ne razume.
pre 16 godina
Kakve veze uopste ima pad Dow Jonesa 29-te, lol, sa Belexom. To je tako pogresno poredjenje.Volume na Belexu je bio 15M E. Intervencije Narodne Banke su bile 2x vece. I na kraju, pa i berza u Zimbabveu raste, a tamo je inflacija u hiljadama %. I Dow Jones raste, iako je inflacija i te kako prisutna tamo. I u smislu parametara je mnogo gore nego te 29-te koje pominjete g-dine Nikolicu, to nema veze uopste. A da li je normalno, da Centralna Banka prihod od privatizacije trosi na odrzavanje kursa, kad godisnje samo za energente ode 1,5Milijardi...Koliko ce te rezerve da traju? Cena nafte ce samo da raste, te...
Najmanji je problem berza, taman da se prepolovi.
A strani investitori idu tamo gde im se isplati, taman da u Kini uvedu obicaj bacanja devica u vulkan, opet bi isli tamo. Opet bi otvarali 12-14h fabrika god.
Prosto.
pre 16 godina
@ Darko
Belex i kineska berza su porasle skoro identicno. Jel ti vidis neku slicnost u ekonomijama istih? Ajde prosvetli nas. Mani se SPS-a.
Isto ce ti napisati i vodeci americki trgovci, da iole citas neke od njih, znao bi.
Ili nek nas Nikolic prosvetli koji su uopste uzroci kraha berze 29te, kakva je tu slicnost, lol. Ili treba da ja objasnim to.
Belex je sprdacina od berze, jer je, pazi sad ovo -
VOLUME svih akcija 15M E, i to u nazovi dramaticnim trenucima. Da si ikad trgovao na Nasdaqu npr, evropskim berzama, znao bi da je dovoljno da neko u toj situaciji povuce (neki veci Fond)prodaju sa 1M E, npr, i eto ti drame. Jel sad shvatas, koliko je stupidno poredjenje. Telekom nije primer, ajd da ne brkamo uslove tada i kasnije. Sartid je prodat isto za smesan novac i sta? Svesti ekonomiju na berzu i stabilan kurs, nije nimalo cela prica. Plus, Fondovi postepeno prodaju, dok raste, sitni investitori im i trebaju tada, kad zavrse prodaju, sitni investitor ostaje solo. Jel sad razumes kako funkcionise berza, i to da prosecan investitor nema blage veze sa evaluacijom akcija, pogotovo ne sa uzasno malim obimom.
Neumesno je uporedjivati na nacin kako se to radi u ovom tekstu. Mozes das imas i jako losu ekonomiju a da berza raste, dobro jutro. Te dve stvari nemaju toliko usku vezu, koliko se tvrdi.
I da, procitaj nekog americkog strucnjaka, i reci ce ti isto, da ce u kinesku ekonomiju npr, ulagati i da se uvede obicaj bacanja u vulkan. Jer, guess what, Kina ima komparativne prednosti, za ulaganje. A stranci nisu prisutni na kineskoj berzi toliko. Svoditi sve na rast berze, ko da sve zavisi od toga, i to na berzi, na kojoj, da ponovimo je obim trgovanja < 15M E, je smesno. Belex ce doci do nekog maxa, po meni ne u dalekoj buducnosti i odatle ce dole, ko sto je bilo svuda u Istocnoj Evropi, kad se Fondovi izigraju na malom obimu. Prosecni investitor moze da rizikuje, i da zardi, sto da ne, ali ce na kraju vecina ostati praznih ruku. Sad jasnije? Ili cemo opet na SPS, analogiju, lol.
Ekonomski je preterivanje reci da je izbegnuta katastrofa...Zaduzivanje zemlje, trosenje para na odrzavanje kursa, nezaposlenost, nepokretanje proizvodnje i sl, su problemi, ne pad berze.
Evo, nek neko objasni pad americke berze 29-te, zasto se to desilo uopste, i kakve to blage veze ima sa Belexom?
Neki genije kao ti Darko, evo ja npr ne znam, razjasni mi uzroke. Moze i Nikolic, svejedno.
pre 16 godina
bravo! Konačno jedan detaljan i nadasve točan članak o padu BELEXa
pre 16 godina
Kada se već govori o padu na Belex-u pošteno bi bilo i pomenuti da je pad jednim delom bio uslovljen i namernim obaranjem cena pojedinih akcija. Ukoliko je neko pratio šta se dešavalo sa vlasničkom strukturom mogao je videti da su neki "veliki" prodavali po par akcija po tim cenama a kupovali na stotine od onih kod kojih je sejanje panike urodilo plodom. Na ovako "plitkom" tržištu, ne trebaju milijarde da bi se izvela manipulacija. Nažalost sve to nema (neće) ko da spreči...
pre 16 godina
Odlican (5)
Uciteljica iz skole za propagandnu obradu naivnog stanovnistva
pre 16 godina
Postovani magistre Nikolicu,
hvala vam na odlicnom tekstu, i na priznanju da su vas svi uveravali kako ne treba reagovati burno. U Srbiji objektivno novinarstvo ne postoji, pritisci su veliki, i kada pozelite da saopstite bilo kakvu istinu narodu, odmah se stvara neki otpor. Meni je samo neshvatljivo da ekonomisti u Srbiji ne poznaju osnovnu problematiku. U Srbiji je danas istina najskuplja, i sam znam koliko me svaki objektivno napisani test automobila kosta, a kosta me debelo.
Zato vas molim da skupite hrabrost, i da nas malo cesce obradujete ovakvim tekstom.
pre 16 godina
vi u stvari niste u pravu!
pritekle bi nam u pomoć rusija i belorusija i libija, iran, venecuela i severna koreja i sve druge slobodoljubive zemlje sveta, i bio bi to period nezapamcenog prosperiteta i srece!
pre 16 godina
Poštovani gospodine Nikoliću,
verovatno ste culi izjavu vaseg prezimenjaka: "ukoliko Tadic da Kosovo, u Srbiji nece biti mira".
Sta ce tad biti sa berzom?
Da li i tad da cekamo krah, pa da poslednjeg dana pada akcija odemo da pokupujemo posrnule akcije kao sto su prosle nedelje "upuceni" uradili?
pre 16 godina
Stevane svaka ti čast, kao da čitam izlaganje vodećih ljudi SPS-a 1998 godine.
Ono ‚‚stranci će ulagati pa makar...‚‚ je fantastično.Jedino nisi rekao pod KOJIM ĆE USLOVIMA TADA STRANCI ULAGATI.Da li će tražiti( tada neće očekivati nego tražiti) dobit od 120% godišnje , ili će pristati da ta dobit bude 8% , a da se radi na 20 godina- e to je prosto tupikuse!! Priseti se genije prodaje telekoma Grcima i Talijanima ,po 6- 8 puta manjoj ceni od objektivne(da smo bili normalna zemlja) a o drugim uslovima koji su im dati da ne govorimo...
Mislim da je za pametne ovo za sada dovoljno
pre 16 godina
Čitajući sve komentare ne mogu da se ne osvrnem na komentar G-dina Darka. Čovek se uči dok je živ i stiče nova saznanja i iskustva, zar nekim "pametnim" ljudima nije dovoljano iskustvo stečeno za protekli period od 50 godina, pa ovih tragičnih zadnjih 15, da ne uviđa kako globalni sistem funkcioniše. Ništa nije potpuno belo ni potpuno crno. Osnvna stvar za bilo kakvu vrstu razvoja je pre svega politička stabilnost. Ono što se desilo je bio nagoveštaj političke nestabilnosti i vraćanje na politiku koja nas je i dovela tamo gde smo bili 2000. Sve što se posle dešavalo su posledice, koje ni najveći magovi ne bi mogli da umanje. Mi smo G-dine Darko u fazi prvobitne akumulacije kapitala sa svim svojim negativnim stranama, i to je tako. Iz svega ovaga treba izaći sa što manje posledica po onaj deo siromašnog stanovništva koji se ne snalazi u svemu ovome i kojima Vi i slični Vama manipulišu koristeći njihova ne znanja.
pre 16 godina
Darko u stvari zeli da kaze da je pad od 10% za 2 dana, put za Mordor, lol...Dalje, to znaci da je danasnji pad od ~2,5% = 1/4 ka putu za Mordor, lol, jao nama sad. Takodje, gdin Nikolic i Darko smatraju da su akcije koje su za god dana porasle 300%, u stvari jeftine, best buy. Pa super, uraaa, napred blondies-cheerleders, ali to je (ako u PKS ne znaju, evo otkrovenja) SUPROTNO osnovnom pravilu investiranja u svetu, a to je - ne kupuj ono cemu je cena pri all time high nivou.
Jer je rizik sumanut tako. Pogotovo za investitora koji ceka, ne profi trgovca.
Dalje, jos jedno otkrovenje,
a sta ako krupni Fondovi u stvari nisu Majka Tereza, i tako, ne bi da dele svoj novac, nego bi da zarade na drugima, na prosecnom investitoru? Eto, hipoteticki, cisto, inace oni jesu Majka Tereza, svakako, nema sumnje u to. Sta ako, izvinjavam se na Bogohuljenju, oni idu na staru proverenu varijantu, buy the rumour sell the news. Sta ako su namerno povukli prodaju, bas jer im ponestaju kupci, pa ih privukli, sledecim talasom, uvaljujuci im po max cenama svoje akcije? I da sad pada, pri jos manjem volumu, negde 9M Evra koliko vidim, nakon sto su ovi udomili svoje papire? A da, tako nesto je nezamislivo, nije to takva igra, taman posla...Gandalf ce spreciti put za Mordor, lol, jeste, hoce...
Jos u 16veku je bila cuvena "tulip" manija, na berzi u Holandiji je jedna lala kostala 3god prosecnu platu, pa je sve puklo, upropastili se kompletno. To su 5 vekova stare fore...
Dok berza raste, profesionalci (kakvih ovde nema), kazu - penje se uz brdo briga...Kad ode 300% za god dana, vrh brda je blizu.
Naucio nesto Darko? Ili treba od 16 veka da krenemo?
pre 16 godina
Ma no hard feelings bro, meni je svaki dan easy come, nista easy go...Ali ne na Belexu. Belex je berza male likvidnosti, ko stvorena za manipulacije fondova. Red je to posteno reci ljudima, da berze ne rastu uvek, da mogu i da padnu, i da mogu prilicne pare da se izgube tu, da se interes Fondova i prosecnog investitora ne poklapaju uvek nimalo, i bar im reci da budu oprezni kad se chipe na max ceni. Ovaj clanak to nije...
Nekorektan je u tom smislu, navijacki, bez osnova.
pre 16 godina
E, hvala za ministarsko mesto, ali ne treba, zaista, mislim da mi ovako, anonimno, bolje, lol. Srbi su narod sklon ekstremima, ranije ko i sad.
Sad ako pomenes da berza moze da padne, jer je tako svuda u svetu, a pogotovo je bilo tako u celoj Istocnoj Evropi, odmah si SPS kadar, cool. Ili da nakon 300% rasta, za god dana, za ocekivati je dobrano povlacenje, korekciju, to isto SPS, SRS, sta vec, lol. Nikolic je bio lep povod Fondovima, naravno. Ali za sta, tacno? Ko to garantuje da nisu isto tako namerno navukli kupce, da im 3x uvecana cena kaze da prodaju, jer su itekako lepo zaradili. Kakve to veze ima sa svetskim zaverama? Ima sa logikom, razumom, valjda.
Americka berza raste, a da im ekonomija u losem stanju. Ruska ekonomija napreduje npr, a berza im pala, i kakve to veze ima, dakle.(uzeo bezveze te dve zemlje ko primer)
Napumpane cifre nemaju nista spec.dobro, same za sebe.
Za Ministra ipak treba jaci CV, ono MCKinsy fazon. A to sto MCKinsy-ju glavni klijent bio Enron, ili sto savetovali AT&T da nikako ne ulazu u mobilnu tel, ili Englesku zeleznicu da stedi na popravkama, pa ih nesrece kostale 5x vise, to sve nema veze, wow MCKinsey...Nema potrebe za svetskim zaverama, cak ni strucnosti/iskustva sa svetskih berzi. Dovoljno je samo www.wikipedia recimo. Ljudima i to tesko, ocito.
Evo, ok, kupujte akcije, sad upravo, Belex ce rasti zauvek. I srecno, jer sreca ce vam trebati, kao pros.investitoru, vrlo verovatno.
pre 16 godina
E pa Vlado, mozda i jesam nesto objasnio, znaje je relativno, ko i berza.
Clanak je netacan iz vise razloga…Berza i ekonomija nemaju takvu vezu kako je autor predstavlja. Pad od 10%, nije katastrofa, kad imas rast od 300% za god dana, korekcija je cak sta vise zdrava, za nastavak. Potpuno je pogresno poredjenje sa 29tom u Americi.
Da, crni utorak, novembar i 30% pad. Ali, uzroci su sasvim drugaciji,
bili, kao prvo, a drugo, berza se dobrim delom oporavila, najpre, krah je nastao 2 meseca kasnije.
http://mutualfunds.about.com/cs/history/l/bl1929graph.htm Tu vise ne bi oporavka do 1954god. I nije samo berza krahirala, vec sve, i nekretnine i sve redom, opsta depresija…Upravo, jer je pogresnim merama CB i doslo do balona, preterivanja, ogromna likvidnost slila se na berzu. Kad je Centr.Banka obrnutim merama probala da obuzda stvari, nastao je krah. Dakle, opsta manija, ne tipa 5-10M E evra (obim trgovanja), gde jedan Fond ako se povuce eto ti panike, dijametralno su suprotni uslovi, nemaju nikakvih dodirnih tacaka te dve stvari. Do kraha je doslo jer su najpre greskama i doveli do stvaranja balona…Slicnost jedino moze da bude skrivena inflacija i intervencije Centralne Banke, zbog kursa…Devizne rezerve se svejedno tope, i to je pogresan zakljucak.
Toma Nikolic, lep povod , i nista drugo. Na Us berzi vec 3x hvatali Bin Ladena, sta je to toliko cudno, to se radi, glasine i udri…Bas zato, pros investitor, nakon ogromnog rasta bi trebalo da bude oprezniji, a ne da svi udare na kuknjavu ko sto su uradili nedavno.
Nemoj da se sablaznjujes, nit sam u zemlji, niti nas ima na tone… I da znas, kod kuce najvise naucis, to si pogodio, lol. Ja sa Belexom, nemam ama bas nista, meni ni iz dzepa ni u dzep, ali kupovati akcije pri toliko uvecanim cenama, i kukati ako iole padnu, jer je velika verovatnoca da ce se naci na Fondovima suprotnoj strani, je…pateticno…zalosno…i valjda u skladu sa filozofijom mase, nesto tako. Da nije tako, svi bi zaradjivali, ali dobro, da se ne preganjamo, clanak je odlican i samo napred, eto.
I da je ista u clanku tacno, Belex bi pri vecem obimu sada isao gore, a ne pri manjem dole.Vladimire, mora da si dodavao na pozicije, a, mali vragolane, lol…Boli sad?
pre 16 godina
Odlican tekst!
pre 16 godina
Stevane, chill out bro! Easy come easy go...
pre 16 godina
Posto je Stevan, moram priznati definitivno povukao novu paralelu sa nekom od novih ''Svetskih zavera'' koje se spremaju protiv nas Srba, ne mogu nista drugo da uradim osim da se uhvatim za glavu i da se pomolim(jer Bog cuva Srbe), pa makar oni imali i lose stanje na berzi. A to tvoje toliko uvereno izlaganje i iznosenje cinjenica da dolazak Tomislava Nikolica na celo skupstine tj. celokupna politicka situacija tih dana nema veze sa berzom i celokupnim ekonomskim stanjem u zemlji, samo pokazuje koliko si ti daleko od cinjenica i pravog sagledavanja vrednosti koje Srbija ima i koje bi potencijalno u buducnosti trebalo da stekne.
Nemam nista pametnije da kazem, osim da predlozim Stevana za novog ministra finansija ili za neka ekonomska pitanja, pa da sa primerom Kine i bacanja cega vec u vulkan i nama skoci privreda, a berza sta ce nam jer da...nismo likvidni za to:) cccccc !!
pre 16 godina
I objasni nam Steva, znalac pregolemi, sta su ga ucili u skoli kako berza dise, a vala i kako je ucen kod kuce.
Sablaznim se saznanja da je ovakvih na tone u zemlji nam..
pre 16 godina
hm...
Nemam komentara, samo dajem priliku Stevanu da dopise jos koju desetinu redova.
pre 16 godina
@Stevanu bravo, nemate kome govoriti ovde su na sceni politički ekonomisti i neznalice "eksperti"-prodavci magle, zato je moja zemlja u živom blatu.
pre 16 godina
bravo! Konačno jedan detaljan i nadasve točan članak o padu BELEXa
pre 16 godina
Poštovani gospodine Nikoliću,
verovatno ste culi izjavu vaseg prezimenjaka: "ukoliko Tadic da Kosovo, u Srbiji nece biti mira".
Sta ce tad biti sa berzom?
Da li i tad da cekamo krah, pa da poslednjeg dana pada akcija odemo da pokupujemo posrnule akcije kao sto su prosle nedelje "upuceni" uradili?
pre 16 godina
Dzaba ti pricas, to prosecan glasac radikala nista ne razume.
pre 16 godina
Odlican tekst!
pre 16 godina
Stevane, chill out bro! Easy come easy go...
pre 16 godina
Posto je Stevan, moram priznati definitivno povukao novu paralelu sa nekom od novih ''Svetskih zavera'' koje se spremaju protiv nas Srba, ne mogu nista drugo da uradim osim da se uhvatim za glavu i da se pomolim(jer Bog cuva Srbe), pa makar oni imali i lose stanje na berzi. A to tvoje toliko uvereno izlaganje i iznosenje cinjenica da dolazak Tomislava Nikolica na celo skupstine tj. celokupna politicka situacija tih dana nema veze sa berzom i celokupnim ekonomskim stanjem u zemlji, samo pokazuje koliko si ti daleko od cinjenica i pravog sagledavanja vrednosti koje Srbija ima i koje bi potencijalno u buducnosti trebalo da stekne.
Nemam nista pametnije da kazem, osim da predlozim Stevana za novog ministra finansija ili za neka ekonomska pitanja, pa da sa primerom Kine i bacanja cega vec u vulkan i nama skoci privreda, a berza sta ce nam jer da...nismo likvidni za to:) cccccc !!
pre 16 godina
vi u stvari niste u pravu!
pritekle bi nam u pomoć rusija i belorusija i libija, iran, venecuela i severna koreja i sve druge slobodoljubive zemlje sveta, i bio bi to period nezapamcenog prosperiteta i srece!
pre 16 godina
Kakve veze uopste ima pad Dow Jonesa 29-te, lol, sa Belexom. To je tako pogresno poredjenje.Volume na Belexu je bio 15M E. Intervencije Narodne Banke su bile 2x vece. I na kraju, pa i berza u Zimbabveu raste, a tamo je inflacija u hiljadama %. I Dow Jones raste, iako je inflacija i te kako prisutna tamo. I u smislu parametara je mnogo gore nego te 29-te koje pominjete g-dine Nikolicu, to nema veze uopste. A da li je normalno, da Centralna Banka prihod od privatizacije trosi na odrzavanje kursa, kad godisnje samo za energente ode 1,5Milijardi...Koliko ce te rezerve da traju? Cena nafte ce samo da raste, te...
Najmanji je problem berza, taman da se prepolovi.
A strani investitori idu tamo gde im se isplati, taman da u Kini uvedu obicaj bacanja devica u vulkan, opet bi isli tamo. Opet bi otvarali 12-14h fabrika god.
Prosto.
pre 16 godina
Stevane svaka ti čast, kao da čitam izlaganje vodećih ljudi SPS-a 1998 godine.
Ono ‚‚stranci će ulagati pa makar...‚‚ je fantastično.Jedino nisi rekao pod KOJIM ĆE USLOVIMA TADA STRANCI ULAGATI.Da li će tražiti( tada neće očekivati nego tražiti) dobit od 120% godišnje , ili će pristati da ta dobit bude 8% , a da se radi na 20 godina- e to je prosto tupikuse!! Priseti se genije prodaje telekoma Grcima i Talijanima ,po 6- 8 puta manjoj ceni od objektivne(da smo bili normalna zemlja) a o drugim uslovima koji su im dati da ne govorimo...
Mislim da je za pametne ovo za sada dovoljno
pre 16 godina
Odlican (5)
Uciteljica iz skole za propagandnu obradu naivnog stanovnistva
pre 16 godina
Čitajući sve komentare ne mogu da se ne osvrnem na komentar G-dina Darka. Čovek se uči dok je živ i stiče nova saznanja i iskustva, zar nekim "pametnim" ljudima nije dovoljano iskustvo stečeno za protekli period od 50 godina, pa ovih tragičnih zadnjih 15, da ne uviđa kako globalni sistem funkcioniše. Ništa nije potpuno belo ni potpuno crno. Osnvna stvar za bilo kakvu vrstu razvoja je pre svega politička stabilnost. Ono što se desilo je bio nagoveštaj političke nestabilnosti i vraćanje na politiku koja nas je i dovela tamo gde smo bili 2000. Sve što se posle dešavalo su posledice, koje ni najveći magovi ne bi mogli da umanje. Mi smo G-dine Darko u fazi prvobitne akumulacije kapitala sa svim svojim negativnim stranama, i to je tako. Iz svega ovaga treba izaći sa što manje posledica po onaj deo siromašnog stanovništva koji se ne snalazi u svemu ovome i kojima Vi i slični Vama manipulišu koristeći njihova ne znanja.
pre 16 godina
E, hvala za ministarsko mesto, ali ne treba, zaista, mislim da mi ovako, anonimno, bolje, lol. Srbi su narod sklon ekstremima, ranije ko i sad.
Sad ako pomenes da berza moze da padne, jer je tako svuda u svetu, a pogotovo je bilo tako u celoj Istocnoj Evropi, odmah si SPS kadar, cool. Ili da nakon 300% rasta, za god dana, za ocekivati je dobrano povlacenje, korekciju, to isto SPS, SRS, sta vec, lol. Nikolic je bio lep povod Fondovima, naravno. Ali za sta, tacno? Ko to garantuje da nisu isto tako namerno navukli kupce, da im 3x uvecana cena kaze da prodaju, jer su itekako lepo zaradili. Kakve to veze ima sa svetskim zaverama? Ima sa logikom, razumom, valjda.
Americka berza raste, a da im ekonomija u losem stanju. Ruska ekonomija napreduje npr, a berza im pala, i kakve to veze ima, dakle.(uzeo bezveze te dve zemlje ko primer)
Napumpane cifre nemaju nista spec.dobro, same za sebe.
Za Ministra ipak treba jaci CV, ono MCKinsy fazon. A to sto MCKinsy-ju glavni klijent bio Enron, ili sto savetovali AT&T da nikako ne ulazu u mobilnu tel, ili Englesku zeleznicu da stedi na popravkama, pa ih nesrece kostale 5x vise, to sve nema veze, wow MCKinsey...Nema potrebe za svetskim zaverama, cak ni strucnosti/iskustva sa svetskih berzi. Dovoljno je samo www.wikipedia recimo. Ljudima i to tesko, ocito.
Evo, ok, kupujte akcije, sad upravo, Belex ce rasti zauvek. I srecno, jer sreca ce vam trebati, kao pros.investitoru, vrlo verovatno.
pre 16 godina
I objasni nam Steva, znalac pregolemi, sta su ga ucili u skoli kako berza dise, a vala i kako je ucen kod kuce.
Sablaznim se saznanja da je ovakvih na tone u zemlji nam..
pre 16 godina
hm...
Nemam komentara, samo dajem priliku Stevanu da dopise jos koju desetinu redova.
pre 16 godina
Postovani magistre Nikolicu,
hvala vam na odlicnom tekstu, i na priznanju da su vas svi uveravali kako ne treba reagovati burno. U Srbiji objektivno novinarstvo ne postoji, pritisci su veliki, i kada pozelite da saopstite bilo kakvu istinu narodu, odmah se stvara neki otpor. Meni je samo neshvatljivo da ekonomisti u Srbiji ne poznaju osnovnu problematiku. U Srbiji je danas istina najskuplja, i sam znam koliko me svaki objektivno napisani test automobila kosta, a kosta me debelo.
Zato vas molim da skupite hrabrost, i da nas malo cesce obradujete ovakvim tekstom.
pre 16 godina
Kada se već govori o padu na Belex-u pošteno bi bilo i pomenuti da je pad jednim delom bio uslovljen i namernim obaranjem cena pojedinih akcija. Ukoliko je neko pratio šta se dešavalo sa vlasničkom strukturom mogao je videti da su neki "veliki" prodavali po par akcija po tim cenama a kupovali na stotine od onih kod kojih je sejanje panike urodilo plodom. Na ovako "plitkom" tržištu, ne trebaju milijarde da bi se izvela manipulacija. Nažalost sve to nema (neće) ko da spreči...
pre 16 godina
@ Darko
Belex i kineska berza su porasle skoro identicno. Jel ti vidis neku slicnost u ekonomijama istih? Ajde prosvetli nas. Mani se SPS-a.
Isto ce ti napisati i vodeci americki trgovci, da iole citas neke od njih, znao bi.
Ili nek nas Nikolic prosvetli koji su uopste uzroci kraha berze 29te, kakva je tu slicnost, lol. Ili treba da ja objasnim to.
Belex je sprdacina od berze, jer je, pazi sad ovo -
VOLUME svih akcija 15M E, i to u nazovi dramaticnim trenucima. Da si ikad trgovao na Nasdaqu npr, evropskim berzama, znao bi da je dovoljno da neko u toj situaciji povuce (neki veci Fond)prodaju sa 1M E, npr, i eto ti drame. Jel sad shvatas, koliko je stupidno poredjenje. Telekom nije primer, ajd da ne brkamo uslove tada i kasnije. Sartid je prodat isto za smesan novac i sta? Svesti ekonomiju na berzu i stabilan kurs, nije nimalo cela prica. Plus, Fondovi postepeno prodaju, dok raste, sitni investitori im i trebaju tada, kad zavrse prodaju, sitni investitor ostaje solo. Jel sad razumes kako funkcionise berza, i to da prosecan investitor nema blage veze sa evaluacijom akcija, pogotovo ne sa uzasno malim obimom.
Neumesno je uporedjivati na nacin kako se to radi u ovom tekstu. Mozes das imas i jako losu ekonomiju a da berza raste, dobro jutro. Te dve stvari nemaju toliko usku vezu, koliko se tvrdi.
I da, procitaj nekog americkog strucnjaka, i reci ce ti isto, da ce u kinesku ekonomiju npr, ulagati i da se uvede obicaj bacanja u vulkan. Jer, guess what, Kina ima komparativne prednosti, za ulaganje. A stranci nisu prisutni na kineskoj berzi toliko. Svoditi sve na rast berze, ko da sve zavisi od toga, i to na berzi, na kojoj, da ponovimo je obim trgovanja < 15M E, je smesno. Belex ce doci do nekog maxa, po meni ne u dalekoj buducnosti i odatle ce dole, ko sto je bilo svuda u Istocnoj Evropi, kad se Fondovi izigraju na malom obimu. Prosecni investitor moze da rizikuje, i da zardi, sto da ne, ali ce na kraju vecina ostati praznih ruku. Sad jasnije? Ili cemo opet na SPS, analogiju, lol.
Ekonomski je preterivanje reci da je izbegnuta katastrofa...Zaduzivanje zemlje, trosenje para na odrzavanje kursa, nezaposlenost, nepokretanje proizvodnje i sl, su problemi, ne pad berze.
Evo, nek neko objasni pad americke berze 29-te, zasto se to desilo uopste, i kakve to blage veze ima sa Belexom?
Neki genije kao ti Darko, evo ja npr ne znam, razjasni mi uzroke. Moze i Nikolic, svejedno.
pre 16 godina
Darko u stvari zeli da kaze da je pad od 10% za 2 dana, put za Mordor, lol...Dalje, to znaci da je danasnji pad od ~2,5% = 1/4 ka putu za Mordor, lol, jao nama sad. Takodje, gdin Nikolic i Darko smatraju da su akcije koje su za god dana porasle 300%, u stvari jeftine, best buy. Pa super, uraaa, napred blondies-cheerleders, ali to je (ako u PKS ne znaju, evo otkrovenja) SUPROTNO osnovnom pravilu investiranja u svetu, a to je - ne kupuj ono cemu je cena pri all time high nivou.
Jer je rizik sumanut tako. Pogotovo za investitora koji ceka, ne profi trgovca.
Dalje, jos jedno otkrovenje,
a sta ako krupni Fondovi u stvari nisu Majka Tereza, i tako, ne bi da dele svoj novac, nego bi da zarade na drugima, na prosecnom investitoru? Eto, hipoteticki, cisto, inace oni jesu Majka Tereza, svakako, nema sumnje u to. Sta ako, izvinjavam se na Bogohuljenju, oni idu na staru proverenu varijantu, buy the rumour sell the news. Sta ako su namerno povukli prodaju, bas jer im ponestaju kupci, pa ih privukli, sledecim talasom, uvaljujuci im po max cenama svoje akcije? I da sad pada, pri jos manjem volumu, negde 9M Evra koliko vidim, nakon sto su ovi udomili svoje papire? A da, tako nesto je nezamislivo, nije to takva igra, taman posla...Gandalf ce spreciti put za Mordor, lol, jeste, hoce...
Jos u 16veku je bila cuvena "tulip" manija, na berzi u Holandiji je jedna lala kostala 3god prosecnu platu, pa je sve puklo, upropastili se kompletno. To su 5 vekova stare fore...
Dok berza raste, profesionalci (kakvih ovde nema), kazu - penje se uz brdo briga...Kad ode 300% za god dana, vrh brda je blizu.
Naucio nesto Darko? Ili treba od 16 veka da krenemo?
pre 16 godina
Ma no hard feelings bro, meni je svaki dan easy come, nista easy go...Ali ne na Belexu. Belex je berza male likvidnosti, ko stvorena za manipulacije fondova. Red je to posteno reci ljudima, da berze ne rastu uvek, da mogu i da padnu, i da mogu prilicne pare da se izgube tu, da se interes Fondova i prosecnog investitora ne poklapaju uvek nimalo, i bar im reci da budu oprezni kad se chipe na max ceni. Ovaj clanak to nije...
Nekorektan je u tom smislu, navijacki, bez osnova.
pre 16 godina
E pa Vlado, mozda i jesam nesto objasnio, znaje je relativno, ko i berza.
Clanak je netacan iz vise razloga…Berza i ekonomija nemaju takvu vezu kako je autor predstavlja. Pad od 10%, nije katastrofa, kad imas rast od 300% za god dana, korekcija je cak sta vise zdrava, za nastavak. Potpuno je pogresno poredjenje sa 29tom u Americi.
Da, crni utorak, novembar i 30% pad. Ali, uzroci su sasvim drugaciji,
bili, kao prvo, a drugo, berza se dobrim delom oporavila, najpre, krah je nastao 2 meseca kasnije.
http://mutualfunds.about.com/cs/history/l/bl1929graph.htm Tu vise ne bi oporavka do 1954god. I nije samo berza krahirala, vec sve, i nekretnine i sve redom, opsta depresija…Upravo, jer je pogresnim merama CB i doslo do balona, preterivanja, ogromna likvidnost slila se na berzu. Kad je Centr.Banka obrnutim merama probala da obuzda stvari, nastao je krah. Dakle, opsta manija, ne tipa 5-10M E evra (obim trgovanja), gde jedan Fond ako se povuce eto ti panike, dijametralno su suprotni uslovi, nemaju nikakvih dodirnih tacaka te dve stvari. Do kraha je doslo jer su najpre greskama i doveli do stvaranja balona…Slicnost jedino moze da bude skrivena inflacija i intervencije Centralne Banke, zbog kursa…Devizne rezerve se svejedno tope, i to je pogresan zakljucak.
Toma Nikolic, lep povod , i nista drugo. Na Us berzi vec 3x hvatali Bin Ladena, sta je to toliko cudno, to se radi, glasine i udri…Bas zato, pros investitor, nakon ogromnog rasta bi trebalo da bude oprezniji, a ne da svi udare na kuknjavu ko sto su uradili nedavno.
Nemoj da se sablaznjujes, nit sam u zemlji, niti nas ima na tone… I da znas, kod kuce najvise naucis, to si pogodio, lol. Ja sa Belexom, nemam ama bas nista, meni ni iz dzepa ni u dzep, ali kupovati akcije pri toliko uvecanim cenama, i kukati ako iole padnu, jer je velika verovatnoca da ce se naci na Fondovima suprotnoj strani, je…pateticno…zalosno…i valjda u skladu sa filozofijom mase, nesto tako. Da nije tako, svi bi zaradjivali, ali dobro, da se ne preganjamo, clanak je odlican i samo napred, eto.
I da je ista u clanku tacno, Belex bi pri vecem obimu sada isao gore, a ne pri manjem dole.Vladimire, mora da si dodavao na pozicije, a, mali vragolane, lol…Boli sad?
pre 16 godina
@Stevanu bravo, nemate kome govoriti ovde su na sceni politički ekonomisti i neznalice "eksperti"-prodavci magle, zato je moja zemlja u živom blatu.
21 Komentari
Sortiraj po: