Utorak, 13.12.2022.

11:50

Da li se isplati ugradnja toplotne pumpe u stariju kuću?

Otkako računi za gas i struju rastu, sve više ljudi razmišlja o prelasku na grejanje toplotnom pumpom.

Izvor: Deutsche Welle

Da li se isplati ugradnja toplotne pumpe u stariju kuæu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

14 Komentari

Sortiraj po:

Ahil

pre 1 godinu

Toplotna pumpa je uredjaj napravljen ciljano za niskotemperaturne sisteme grejanja.Znaci,najefikasniji su u sistemima sa podnim grejanjem i fan coil radijatorima.Grejemo 140 kvadrata i za mesec i po,koliko pumpa radi neprekidno potrosila je 900 kwh struje.Ali ... Izolacija je kamena vuna desetka na celoj kuci i na ploci,a stakla su troslojna.Mislim da se isplati dugorocno,pumpa je inace voda vazduh.Posto je potpuno nov objekat cena pumpe nije remetila mnogo finansije,svakako bi morali da zidamo kotlarnicu i kupimo kotao na pelet koji je tesko naci ispod 2,500 eura.Pumpa je izasla jeftinije od toga.Ko planira prepravke morace da se preracuna sta mu se isplati.

Pecarski

pre 1 godinu

Grijem samo prizemlje 120 m2...ugradio dvije inverter klime Mitsubishi. Prezadovoljan sam. Malo su poskupe, al rade ko sat. Za ne daj boze, u pripranosti je kamin 13kw.

Antikroasan

pre 1 godinu

Za početak podno grejanje nije zdravo. Pun je internet o tome.Toplotne pumpe posebno na mestima gde su termalne vode a to je pola Vojvodine, cela Mačva, deo Pomoravlje...na primer ceo Novi Beograd u kombinaciji sa etažnim grejanjem/hlađenjem je pun pogodak. Pitajte za iskustva naprimer stanara West a na Novom Bgd u.

Brada_BG

pre 1 godinu

Odlicna prica ali preskupooo, za moju kvadraturu od 70 kvadrata trazili 5500e sa rukama! Rekoh ovako cemo. Prodam staru pec na pelet i za isti novac uzmem elektricni kotao. Palim je samo kad je ovako hladno i klima ne moze bas da radi, znaci cim sutra prekosutra predje 4-5 stepeni gasim kotao i nastavljam sa klimama. Dakle i decembar cu fino da prodjem bez ulaska u crveno. Za januar i februar nije problem ni da placam 25-30 hiljada, dve porodice po pola, neosetno. Uglavnom jeftinije nego na pelet, ove godine 2T bi nas kostale 90 000, toliko struje da potrosim al bar nema ciscenja, lozenja, skladistenja, tegljenja, prljavstine po kuci itd... Za sledecu zimu cemo ugraditi novo brojilo samo za kotao i Bog da nas vidi, dakle 1000e brojilo i 600e kotao, dalekooo jeftinije nego 5500e ulaganje u pumpu i pritom sa dva brojila ce mi doci slicni racuni. Dakle bolje uloziti u nova brojila nego ugradjivati toplotnu pumpu koja povecava potrosnju ako je napolju velika vlaznost ili niska temperatura, ima manji stepen iskoriscenosti, ovde ne zavizis od vremenskih uslova.

Gospodar Zarin

pre 1 godinu

Podno grejanje je katastrofalna ideja za zdravlje. Šveđani su ga prvi svuda uveli i prvi krenuli da ga izbacuju iz svojih domova.

Milan

pre 1 godinu

Ko god loži Smederevac treba da ga zameni i ubaci Alfu ili neku drugu peć koja ima u sebi kotao. Razvuĉe cevi, stavi radijatore i sa istom količinom drveta greje celu kuću.
Staru porodičnu kuću izgrađenu 1965 godine od klasiĉne pune opeke 120 M2 smo preporodili sa ovim. Dodate još u kupatilu i bojler sa spiralom i imate vode za kupanje da ne možete da ispraznite bojler a potrošnja struje minimalna tek koliko treba za pumpu za cirkulaciju. Rešenje je jeftino u odnosu na toplotnu pumpu koja je poprilična investicija a u starim kućama radi odličan posao. Ako ne živite u kući preko cele zime u sistem sipate antifriz ili ulje i mirni ste i od smrzavanja sistema.

kopiranosatvitera

pre 1 godinu

Apsolutno. Moji su imali sreće sa kupovinom polovne pumpe u Švajcarskoj. Tamo su kupili i one cevi za pod. Stavili su granitne pločice, uradili izolaciju. Potrošnja struje na oko 120 kvadrata je oko 7000 rsd. Mozda malo gore-dole ali to je ta neka cena. Ko može ovo da izvede svaka preporuka.

Killa

pre 1 godinu

Ko god već planira da menja grejanje, neka uradi podno grejanje! Ne treba žaliti ako već imate negde pločice npr, nego uraditi preko njih. Temperatura vode za podno grejanje je 30 stepeni ili manje, dok je temperatura vode za radijatore preko 50 stepeni! Verujem da nije potrebno objašnjavati količinu energije koja je dodatno potrebna da bi se voda dogrejala sa 30 na 50 i više stepeni. Ugradili smo podno grejanje + toplotnu pumpu i ono je pesma i milina. Iz ličnog iskustva, pod mnogo duže drži toplotu od radijatora pa se ne primeti gašenje i paljenje pumpe, dok se to kod radijatora oseti, osim ukoliko ne želite da vam se pumpa pali i gasi svaki minut...

Pera

pre 1 godinu

Ove zime sam prešao na grejanje toplotnom pumpom vazduh voda, staro centralno grejanje na radijatore. Ranije sa se grejao na pelet. Kuća od 160kvm, trošio sam oko 6,5 tona peleta, ranije oko 22m2 drva. Za 2,5 meseca sam potrošio 3000kwh struje, pola od toga sam imao potrošnju i bez pumpe, znači potrošnja za grejanje je 1500kwh (za 2,5 meseca) po prosečnoj ceni od 10 dinara/kwh u plavoj zoni ukupno 15000 dinara. Do sredine decembra sam ranije trošio oko 1,5 tone peleta što je sada 60000 dinara. Sama investicija je bila 800000 dinara. Sledeće godine planiram da zamenim obične radijatore fan coil radijatorima što će sigurno biti dodatna ušteda od 30%. U zadnja 24h (spoljna temperatira je bila od -7 do +3) sam potrošio čisto na grejanje 30kwh. Temperatura u celoj kući je 22C. Mislim da će se investicija isplatiti za najviše 5 godina a s obzirom da mi je stari kotao već bio za zamenu i za 3 godine. Cela situacija je iz prve ruke, nije rekla kazala.

Nikola

pre 1 godinu

Ako postoji neko iz Srbije ko ima iskustvo na temu ugradnje toplotne pumpe, molim da iznese svoje mišljenje (isplativost i sl.). Tuđa iskustva umeju da budu vrlo korisna, hvala unapred!

Komša

pre 1 godinu

Killa, 13. decembar 2022 16:21

Naravno.U startu štediš jer je neuporedivo manje energije potrebno da temperaturu vode podignes sa 10 na 30 stepeni nego sa 30 na 50.
U startu štediš samo time što si način grejanja odabrao.
E,onda dolazi do maog problema kada je odabir korla u pitanju jer je kotao na drva malo komplikovanji za podno grejanje (morao bi koji radijator da ubaciš).
Ali i to se rešava termoakumulatorim,koji čuva toplotu i po 3 dana.
Praktično - ložis jednom u tri dana ,možes da koristiš koji god energent.
Fora je u tome da odradiš multi- fuel sistem a bas termoakumulator ti tu mogucnost pruža - od solarnih kolektora ,jeftine nocne struje,preko drva i peleta.
Tako stičes neku vrstu energetske nezavisnosti od sistema ,što je i glavna prednist kuce .
Ne dotiču te toliko nestasice nekih energenata ili divljanja cena.

Mile

pre 1 godinu

" Smederevac," izmisljen za sve,uz to ima sa dodatkom kotla,mogu da se razvuku radiatori po kuci,ili po jedna mala pecka u svakoj sobi i nema zime.

Nikola

pre 1 godinu

Ako postoji neko iz Srbije ko ima iskustvo na temu ugradnje toplotne pumpe, molim da iznese svoje mišljenje (isplativost i sl.). Tuđa iskustva umeju da budu vrlo korisna, hvala unapred!

Pera

pre 1 godinu

Ove zime sam prešao na grejanje toplotnom pumpom vazduh voda, staro centralno grejanje na radijatore. Ranije sa se grejao na pelet. Kuća od 160kvm, trošio sam oko 6,5 tona peleta, ranije oko 22m2 drva. Za 2,5 meseca sam potrošio 3000kwh struje, pola od toga sam imao potrošnju i bez pumpe, znači potrošnja za grejanje je 1500kwh (za 2,5 meseca) po prosečnoj ceni od 10 dinara/kwh u plavoj zoni ukupno 15000 dinara. Do sredine decembra sam ranije trošio oko 1,5 tone peleta što je sada 60000 dinara. Sama investicija je bila 800000 dinara. Sledeće godine planiram da zamenim obične radijatore fan coil radijatorima što će sigurno biti dodatna ušteda od 30%. U zadnja 24h (spoljna temperatira je bila od -7 do +3) sam potrošio čisto na grejanje 30kwh. Temperatura u celoj kući je 22C. Mislim da će se investicija isplatiti za najviše 5 godina a s obzirom da mi je stari kotao već bio za zamenu i za 3 godine. Cela situacija je iz prve ruke, nije rekla kazala.

Milan

pre 1 godinu

Ko god loži Smederevac treba da ga zameni i ubaci Alfu ili neku drugu peć koja ima u sebi kotao. Razvuĉe cevi, stavi radijatore i sa istom količinom drveta greje celu kuću.
Staru porodičnu kuću izgrađenu 1965 godine od klasiĉne pune opeke 120 M2 smo preporodili sa ovim. Dodate još u kupatilu i bojler sa spiralom i imate vode za kupanje da ne možete da ispraznite bojler a potrošnja struje minimalna tek koliko treba za pumpu za cirkulaciju. Rešenje je jeftino u odnosu na toplotnu pumpu koja je poprilična investicija a u starim kućama radi odličan posao. Ako ne živite u kući preko cele zime u sistem sipate antifriz ili ulje i mirni ste i od smrzavanja sistema.

kopiranosatvitera

pre 1 godinu

Apsolutno. Moji su imali sreće sa kupovinom polovne pumpe u Švajcarskoj. Tamo su kupili i one cevi za pod. Stavili su granitne pločice, uradili izolaciju. Potrošnja struje na oko 120 kvadrata je oko 7000 rsd. Mozda malo gore-dole ali to je ta neka cena. Ko može ovo da izvede svaka preporuka.

Killa

pre 1 godinu

Ko god već planira da menja grejanje, neka uradi podno grejanje! Ne treba žaliti ako već imate negde pločice npr, nego uraditi preko njih. Temperatura vode za podno grejanje je 30 stepeni ili manje, dok je temperatura vode za radijatore preko 50 stepeni! Verujem da nije potrebno objašnjavati količinu energije koja je dodatno potrebna da bi se voda dogrejala sa 30 na 50 i više stepeni. Ugradili smo podno grejanje + toplotnu pumpu i ono je pesma i milina. Iz ličnog iskustva, pod mnogo duže drži toplotu od radijatora pa se ne primeti gašenje i paljenje pumpe, dok se to kod radijatora oseti, osim ukoliko ne želite da vam se pumpa pali i gasi svaki minut...

Gospodar Zarin

pre 1 godinu

Podno grejanje je katastrofalna ideja za zdravlje. Šveđani su ga prvi svuda uveli i prvi krenuli da ga izbacuju iz svojih domova.

Mile

pre 1 godinu

" Smederevac," izmisljen za sve,uz to ima sa dodatkom kotla,mogu da se razvuku radiatori po kuci,ili po jedna mala pecka u svakoj sobi i nema zime.

Brada_BG

pre 1 godinu

Odlicna prica ali preskupooo, za moju kvadraturu od 70 kvadrata trazili 5500e sa rukama! Rekoh ovako cemo. Prodam staru pec na pelet i za isti novac uzmem elektricni kotao. Palim je samo kad je ovako hladno i klima ne moze bas da radi, znaci cim sutra prekosutra predje 4-5 stepeni gasim kotao i nastavljam sa klimama. Dakle i decembar cu fino da prodjem bez ulaska u crveno. Za januar i februar nije problem ni da placam 25-30 hiljada, dve porodice po pola, neosetno. Uglavnom jeftinije nego na pelet, ove godine 2T bi nas kostale 90 000, toliko struje da potrosim al bar nema ciscenja, lozenja, skladistenja, tegljenja, prljavstine po kuci itd... Za sledecu zimu cemo ugraditi novo brojilo samo za kotao i Bog da nas vidi, dakle 1000e brojilo i 600e kotao, dalekooo jeftinije nego 5500e ulaganje u pumpu i pritom sa dva brojila ce mi doci slicni racuni. Dakle bolje uloziti u nova brojila nego ugradjivati toplotnu pumpu koja povecava potrosnju ako je napolju velika vlaznost ili niska temperatura, ima manji stepen iskoriscenosti, ovde ne zavizis od vremenskih uslova.

Komša

pre 1 godinu

Killa, 13. decembar 2022 16:21

Naravno.U startu štediš jer je neuporedivo manje energije potrebno da temperaturu vode podignes sa 10 na 30 stepeni nego sa 30 na 50.
U startu štediš samo time što si način grejanja odabrao.
E,onda dolazi do maog problema kada je odabir korla u pitanju jer je kotao na drva malo komplikovanji za podno grejanje (morao bi koji radijator da ubaciš).
Ali i to se rešava termoakumulatorim,koji čuva toplotu i po 3 dana.
Praktično - ložis jednom u tri dana ,možes da koristiš koji god energent.
Fora je u tome da odradiš multi- fuel sistem a bas termoakumulator ti tu mogucnost pruža - od solarnih kolektora ,jeftine nocne struje,preko drva i peleta.
Tako stičes neku vrstu energetske nezavisnosti od sistema ,što je i glavna prednist kuce .
Ne dotiču te toliko nestasice nekih energenata ili divljanja cena.

Antikroasan

pre 1 godinu

Za početak podno grejanje nije zdravo. Pun je internet o tome.Toplotne pumpe posebno na mestima gde su termalne vode a to je pola Vojvodine, cela Mačva, deo Pomoravlje...na primer ceo Novi Beograd u kombinaciji sa etažnim grejanjem/hlađenjem je pun pogodak. Pitajte za iskustva naprimer stanara West a na Novom Bgd u.

Ahil

pre 1 godinu

Toplotna pumpa je uredjaj napravljen ciljano za niskotemperaturne sisteme grejanja.Znaci,najefikasniji su u sistemima sa podnim grejanjem i fan coil radijatorima.Grejemo 140 kvadrata i za mesec i po,koliko pumpa radi neprekidno potrosila je 900 kwh struje.Ali ... Izolacija je kamena vuna desetka na celoj kuci i na ploci,a stakla su troslojna.Mislim da se isplati dugorocno,pumpa je inace voda vazduh.Posto je potpuno nov objekat cena pumpe nije remetila mnogo finansije,svakako bi morali da zidamo kotlarnicu i kupimo kotao na pelet koji je tesko naci ispod 2,500 eura.Pumpa je izasla jeftinije od toga.Ko planira prepravke morace da se preracuna sta mu se isplati.

Pecarski

pre 1 godinu

Grijem samo prizemlje 120 m2...ugradio dvije inverter klime Mitsubishi. Prezadovoljan sam. Malo su poskupe, al rade ko sat. Za ne daj boze, u pripranosti je kamin 13kw.

Mile

pre 1 godinu

" Smederevac," izmisljen za sve,uz to ima sa dodatkom kotla,mogu da se razvuku radiatori po kuci,ili po jedna mala pecka u svakoj sobi i nema zime.

Gospodar Zarin

pre 1 godinu

Podno grejanje je katastrofalna ideja za zdravlje. Šveđani su ga prvi svuda uveli i prvi krenuli da ga izbacuju iz svojih domova.

Brada_BG

pre 1 godinu

Odlicna prica ali preskupooo, za moju kvadraturu od 70 kvadrata trazili 5500e sa rukama! Rekoh ovako cemo. Prodam staru pec na pelet i za isti novac uzmem elektricni kotao. Palim je samo kad je ovako hladno i klima ne moze bas da radi, znaci cim sutra prekosutra predje 4-5 stepeni gasim kotao i nastavljam sa klimama. Dakle i decembar cu fino da prodjem bez ulaska u crveno. Za januar i februar nije problem ni da placam 25-30 hiljada, dve porodice po pola, neosetno. Uglavnom jeftinije nego na pelet, ove godine 2T bi nas kostale 90 000, toliko struje da potrosim al bar nema ciscenja, lozenja, skladistenja, tegljenja, prljavstine po kuci itd... Za sledecu zimu cemo ugraditi novo brojilo samo za kotao i Bog da nas vidi, dakle 1000e brojilo i 600e kotao, dalekooo jeftinije nego 5500e ulaganje u pumpu i pritom sa dva brojila ce mi doci slicni racuni. Dakle bolje uloziti u nova brojila nego ugradjivati toplotnu pumpu koja povecava potrosnju ako je napolju velika vlaznost ili niska temperatura, ima manji stepen iskoriscenosti, ovde ne zavizis od vremenskih uslova.

Antikroasan

pre 1 godinu

Za početak podno grejanje nije zdravo. Pun je internet o tome.Toplotne pumpe posebno na mestima gde su termalne vode a to je pola Vojvodine, cela Mačva, deo Pomoravlje...na primer ceo Novi Beograd u kombinaciji sa etažnim grejanjem/hlađenjem je pun pogodak. Pitajte za iskustva naprimer stanara West a na Novom Bgd u.

Killa

pre 1 godinu

Ko god već planira da menja grejanje, neka uradi podno grejanje! Ne treba žaliti ako već imate negde pločice npr, nego uraditi preko njih. Temperatura vode za podno grejanje je 30 stepeni ili manje, dok je temperatura vode za radijatore preko 50 stepeni! Verujem da nije potrebno objašnjavati količinu energije koja je dodatno potrebna da bi se voda dogrejala sa 30 na 50 i više stepeni. Ugradili smo podno grejanje + toplotnu pumpu i ono je pesma i milina. Iz ličnog iskustva, pod mnogo duže drži toplotu od radijatora pa se ne primeti gašenje i paljenje pumpe, dok se to kod radijatora oseti, osim ukoliko ne želite da vam se pumpa pali i gasi svaki minut...

Komša

pre 1 godinu

Killa, 13. decembar 2022 16:21

Naravno.U startu štediš jer je neuporedivo manje energije potrebno da temperaturu vode podignes sa 10 na 30 stepeni nego sa 30 na 50.
U startu štediš samo time što si način grejanja odabrao.
E,onda dolazi do maog problema kada je odabir korla u pitanju jer je kotao na drva malo komplikovanji za podno grejanje (morao bi koji radijator da ubaciš).
Ali i to se rešava termoakumulatorim,koji čuva toplotu i po 3 dana.
Praktično - ložis jednom u tri dana ,možes da koristiš koji god energent.
Fora je u tome da odradiš multi- fuel sistem a bas termoakumulator ti tu mogucnost pruža - od solarnih kolektora ,jeftine nocne struje,preko drva i peleta.
Tako stičes neku vrstu energetske nezavisnosti od sistema ,što je i glavna prednist kuce .
Ne dotiču te toliko nestasice nekih energenata ili divljanja cena.

Milan

pre 1 godinu

Ko god loži Smederevac treba da ga zameni i ubaci Alfu ili neku drugu peć koja ima u sebi kotao. Razvuĉe cevi, stavi radijatore i sa istom količinom drveta greje celu kuću.
Staru porodičnu kuću izgrađenu 1965 godine od klasiĉne pune opeke 120 M2 smo preporodili sa ovim. Dodate još u kupatilu i bojler sa spiralom i imate vode za kupanje da ne možete da ispraznite bojler a potrošnja struje minimalna tek koliko treba za pumpu za cirkulaciju. Rešenje je jeftino u odnosu na toplotnu pumpu koja je poprilična investicija a u starim kućama radi odličan posao. Ako ne živite u kući preko cele zime u sistem sipate antifriz ili ulje i mirni ste i od smrzavanja sistema.

kopiranosatvitera

pre 1 godinu

Apsolutno. Moji su imali sreće sa kupovinom polovne pumpe u Švajcarskoj. Tamo su kupili i one cevi za pod. Stavili su granitne pločice, uradili izolaciju. Potrošnja struje na oko 120 kvadrata je oko 7000 rsd. Mozda malo gore-dole ali to je ta neka cena. Ko može ovo da izvede svaka preporuka.

Pera

pre 1 godinu

Ove zime sam prešao na grejanje toplotnom pumpom vazduh voda, staro centralno grejanje na radijatore. Ranije sa se grejao na pelet. Kuća od 160kvm, trošio sam oko 6,5 tona peleta, ranije oko 22m2 drva. Za 2,5 meseca sam potrošio 3000kwh struje, pola od toga sam imao potrošnju i bez pumpe, znači potrošnja za grejanje je 1500kwh (za 2,5 meseca) po prosečnoj ceni od 10 dinara/kwh u plavoj zoni ukupno 15000 dinara. Do sredine decembra sam ranije trošio oko 1,5 tone peleta što je sada 60000 dinara. Sama investicija je bila 800000 dinara. Sledeće godine planiram da zamenim obične radijatore fan coil radijatorima što će sigurno biti dodatna ušteda od 30%. U zadnja 24h (spoljna temperatira je bila od -7 do +3) sam potrošio čisto na grejanje 30kwh. Temperatura u celoj kući je 22C. Mislim da će se investicija isplatiti za najviše 5 godina a s obzirom da mi je stari kotao već bio za zamenu i za 3 godine. Cela situacija je iz prve ruke, nije rekla kazala.

Nikola

pre 1 godinu

Ako postoji neko iz Srbije ko ima iskustvo na temu ugradnje toplotne pumpe, molim da iznese svoje mišljenje (isplativost i sl.). Tuđa iskustva umeju da budu vrlo korisna, hvala unapred!

Pecarski

pre 1 godinu

Grijem samo prizemlje 120 m2...ugradio dvije inverter klime Mitsubishi. Prezadovoljan sam. Malo su poskupe, al rade ko sat. Za ne daj boze, u pripranosti je kamin 13kw.

Ahil

pre 1 godinu

Toplotna pumpa je uredjaj napravljen ciljano za niskotemperaturne sisteme grejanja.Znaci,najefikasniji su u sistemima sa podnim grejanjem i fan coil radijatorima.Grejemo 140 kvadrata i za mesec i po,koliko pumpa radi neprekidno potrosila je 900 kwh struje.Ali ... Izolacija je kamena vuna desetka na celoj kuci i na ploci,a stakla su troslojna.Mislim da se isplati dugorocno,pumpa je inace voda vazduh.Posto je potpuno nov objekat cena pumpe nije remetila mnogo finansije,svakako bi morali da zidamo kotlarnicu i kupimo kotao na pelet koji je tesko naci ispod 2,500 eura.Pumpa je izasla jeftinije od toga.Ko planira prepravke morace da se preracuna sta mu se isplati.