Utorak, 16.08.2022.

19:29

Zašto Francuska insistira na nuklearkama?

Temperature su već nedeljama veoma visoke i francuske nuklearke teško se nose s tim talasom vrućina.

Izvor: Deutsche Welle

Zašto Francuska insistira na nuklearkama? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

16 Komentari

Sortiraj po:

marica, kriv, razumevanje...

pre 1 godinu

zato sto su ozbiljna drzava koja je svesna da je energetska nezavisnost samo jedan od stubova da drzava moze da bude nezavisna

Milan_PT

pre 1 godinu

(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)
Ne uzimaju Francuzi uranium iz Rusije već iz Afrike.
(Dejan, 16. avgust 2022 23:11)

Iz Afrike je nekad nabavljano 40% a DANAS ni 10% , Gro se nabavljalo i nabavlja iz Rusije.
(Alo alo, 16. avgust 2022 23:38)

Ni jedan ni drugi niste u pravu. Rusija je tek šesti proizvođač uranijuma na svetu sa učešćem od 4% (podaci od pre 5 godina). Ispred njih su Namibija i Niger sa po 5%. Australija je treća (ona ima i najveće rezerve) sa 10%. Kanada ima 22%, dok je najveći svetski proizvođač Kazahstan - 39% svetske proizvodnje - deset puta više od Rusije.
Uzbekistan učestvuje sa 3%, a Kina sa 2%, mada Kinezi imaju svoje rudnike u Namibiji, tako da nešto od namibijskih 5% ide Kinezima. SAD i Ukrajina daju po 1%.
Do nesreće u Fukušimi, uranijum je bio poskup, ali nakon te nesreće, zbog smanjene potražnje, cena mu se prepolovila, tako da su nuklearke vrlo isplativ biznis u ovom trenutku. KWh se tamo proizvodi za po nekoliko centi, a to je najjeftiniji kWh na svetu. Nama najbliža nuklearka, Kozloduj u Bugarskoj, je pre godinu dan prodavala svoju električnu energiju za 0,05€/kWh, a trenutno je prodaju za preko 0,25€/kWh sa tendencijom rasta cena. Imali su profit i sa 5 centi, a zamislite kako je kad prodaju za 25, a nije nemoguće da ove zime cene stignu i do 35-40 evrocenti po kWh...

Zicer

pre 1 godinu

(CATAPA, 16. avgust 2022 22:39)

Posto se ne razumes u elektriku da ti pojasnim. To vama u stanovima mozda nije potrebno, ali nama po selima je nezamislivo bez trofazne struje.Trofazna struja je potrebna da bi se napravilo rasterecenje. ne moze se sve raditi na monofaznoj. Obican elektricni sporet mnogo bolje radi ako je na povezan na trofaznu struju nego na monofaznu. na trofaznoj imas manje pada napona. Svaki jaci elektromotor radi na trofaznoj struji.

Lako je proveriti

pre 1 godinu

Što se ne priča da je Francuska duboko zavisna od dopreme ruskog uranijima isto kao što je Nemačka zavisna od ruskog gasa?
(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)

Zato što nije.
Francuska uvozi iz Kazahstana, Australije, Nigera i Uzbekistana.

Kada se gleda cela EU, udeo uvoza uranijuma iz Rusije je svega 20%.

Mirko

pre 1 godinu

(marko, 16. avgust 2022 21:14)

To sto ti pominjes nece biti pusteno u komercijalnu upotrebu ni za 15g. O torijumu se skoro vise ni ne prica, ocigledno postoje odredjene tehnicke okolnosti koje sputavaju koncept.

Alo alo

pre 1 godinu

(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)
Ne uzimaju Francuzi uranium iz Rusije već iz Afrike.
(Dejan, 16. avgust 2022 23:11)

Iz Afrike je nekad nabavljano 40% a DANAS ni 10% , Gro se nabavljalo i nabavlja iz Rusije.

Ogi

pre 1 godinu

Ne znam dokle će političari da pričaju o prelasku na obnovljive izvore energije, kad nijedna zemlja na taj način ne može da proizvede potrebnu količinu energije...

CATAPA

pre 1 godinu

Najefikasniji i najčistiji način "proizvodnje" električne energije je ŠTEDNJA. Kada bi se u štednju ulagalo samo deo ovih ogromnih para koliko se dajje na nove elektrane, ušteda energije bi bila veća od onoga što one proizvedu. Nije štednja restrikcija potrošnje kako obično smatraju, nego pametno trošenje. Jedan primer su pomenuli: centralizovan, "zvezdasti" sistem distribucije nije samo nepodoban za obnovljive izvore, nego je i ovako skup i neefikasan, sa nepotrebno velikim gubicima. Prilikom gradnje i održavanja elektro sistema takođe se troši velika količina struje na bakar ili aluminijum koji su zapravo "struja u čvrstom stanju". Održavanje neefikasnog sistema je dvostruko bacanje električne energije. Francuska je teritorijalno velika i utoliko više je neophodno maksimalno optimizovati energetski sistem države. Distribucija do malih sela i gradića na niskom naponu, nasleđe iz ranijih vremena jeftine energije je naprosto nedopustivo rasipanje. Ne važi to samo za Francusku; optimizacija naponskih nivoa bi svakoj zemlji donela značajne uštede, različito od zapuštenosti, ali svuda velike. Primera radi, trofazni sistem na niskom naponu je danas potpuno besmislen, plus je i sam niski napon od 400V apsolutno zastareo, sasvim neprimeren u vreme modernih izolacionih materijala, pa čak uglavnom ni ne odgovara potrebama potrošača. Razmislite sami: imate li u kući, pogotovo u stanu i jedan jedini trofazni motor (zbog kojih su tri faze jedino realno potrebne)?

marko

pre 1 godinu

Kolicina proizvedene energije je proporcionalna bdp-u. Ukoliko Francuska, kao i bilo koja druga drzava, zeli da odrzi zivotni standard koji je do sada imala, morace da proizvodi dosta energije. Mislim da o rastu bdp-a nema smisla vise govoriti na zapadu, rast je, osim u sitnim promilima, verovatno nemoguc u decenijama koje dolaze. Ali odrzavanje zivotnog standarda kroz trezvenu potrosnju energije je jos uvek moguce. Fosilna goriva imaju ogranicenu mogucnost eksploatacije po aktuelnim cenama, isto vazi i za vecinu ruda, pa je nuklearna energija prisilno resenje, narocito ako se krene putem brzoprotonskih malih reaktora koji mogu da sagorevaju nuklearni otpad ili onih baziranih na torijumu.

Ogi

pre 1 godinu

Ne znam dokle će političari da pričaju o prelasku na obnovljive izvore energije, kad nijedna zemlja na taj način ne može da proizvede potrebnu količinu energije...

marko

pre 1 godinu

Kolicina proizvedene energije je proporcionalna bdp-u. Ukoliko Francuska, kao i bilo koja druga drzava, zeli da odrzi zivotni standard koji je do sada imala, morace da proizvodi dosta energije. Mislim da o rastu bdp-a nema smisla vise govoriti na zapadu, rast je, osim u sitnim promilima, verovatno nemoguc u decenijama koje dolaze. Ali odrzavanje zivotnog standarda kroz trezvenu potrosnju energije je jos uvek moguce. Fosilna goriva imaju ogranicenu mogucnost eksploatacije po aktuelnim cenama, isto vazi i za vecinu ruda, pa je nuklearna energija prisilno resenje, narocito ako se krene putem brzoprotonskih malih reaktora koji mogu da sagorevaju nuklearni otpad ili onih baziranih na torijumu.

Alo alo

pre 1 godinu

(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)
Ne uzimaju Francuzi uranium iz Rusije već iz Afrike.
(Dejan, 16. avgust 2022 23:11)

Iz Afrike je nekad nabavljano 40% a DANAS ni 10% , Gro se nabavljalo i nabavlja iz Rusije.

CATAPA

pre 1 godinu

Najefikasniji i najčistiji način "proizvodnje" električne energije je ŠTEDNJA. Kada bi se u štednju ulagalo samo deo ovih ogromnih para koliko se dajje na nove elektrane, ušteda energije bi bila veća od onoga što one proizvedu. Nije štednja restrikcija potrošnje kako obično smatraju, nego pametno trošenje. Jedan primer su pomenuli: centralizovan, "zvezdasti" sistem distribucije nije samo nepodoban za obnovljive izvore, nego je i ovako skup i neefikasan, sa nepotrebno velikim gubicima. Prilikom gradnje i održavanja elektro sistema takođe se troši velika količina struje na bakar ili aluminijum koji su zapravo "struja u čvrstom stanju". Održavanje neefikasnog sistema je dvostruko bacanje električne energije. Francuska je teritorijalno velika i utoliko više je neophodno maksimalno optimizovati energetski sistem države. Distribucija do malih sela i gradića na niskom naponu, nasleđe iz ranijih vremena jeftine energije je naprosto nedopustivo rasipanje. Ne važi to samo za Francusku; optimizacija naponskih nivoa bi svakoj zemlji donela značajne uštede, različito od zapuštenosti, ali svuda velike. Primera radi, trofazni sistem na niskom naponu je danas potpuno besmislen, plus je i sam niski napon od 400V apsolutno zastareo, sasvim neprimeren u vreme modernih izolacionih materijala, pa čak uglavnom ni ne odgovara potrebama potrošača. Razmislite sami: imate li u kući, pogotovo u stanu i jedan jedini trofazni motor (zbog kojih su tri faze jedino realno potrebne)?

Zicer

pre 1 godinu

(CATAPA, 16. avgust 2022 22:39)

Posto se ne razumes u elektriku da ti pojasnim. To vama u stanovima mozda nije potrebno, ali nama po selima je nezamislivo bez trofazne struje.Trofazna struja je potrebna da bi se napravilo rasterecenje. ne moze se sve raditi na monofaznoj. Obican elektricni sporet mnogo bolje radi ako je na povezan na trofaznu struju nego na monofaznu. na trofaznoj imas manje pada napona. Svaki jaci elektromotor radi na trofaznoj struji.

Milan_PT

pre 1 godinu

(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)
Ne uzimaju Francuzi uranium iz Rusije već iz Afrike.
(Dejan, 16. avgust 2022 23:11)

Iz Afrike je nekad nabavljano 40% a DANAS ni 10% , Gro se nabavljalo i nabavlja iz Rusije.
(Alo alo, 16. avgust 2022 23:38)

Ni jedan ni drugi niste u pravu. Rusija je tek šesti proizvođač uranijuma na svetu sa učešćem od 4% (podaci od pre 5 godina). Ispred njih su Namibija i Niger sa po 5%. Australija je treća (ona ima i najveće rezerve) sa 10%. Kanada ima 22%, dok je najveći svetski proizvođač Kazahstan - 39% svetske proizvodnje - deset puta više od Rusije.
Uzbekistan učestvuje sa 3%, a Kina sa 2%, mada Kinezi imaju svoje rudnike u Namibiji, tako da nešto od namibijskih 5% ide Kinezima. SAD i Ukrajina daju po 1%.
Do nesreće u Fukušimi, uranijum je bio poskup, ali nakon te nesreće, zbog smanjene potražnje, cena mu se prepolovila, tako da su nuklearke vrlo isplativ biznis u ovom trenutku. KWh se tamo proizvodi za po nekoliko centi, a to je najjeftiniji kWh na svetu. Nama najbliža nuklearka, Kozloduj u Bugarskoj, je pre godinu dan prodavala svoju električnu energiju za 0,05€/kWh, a trenutno je prodaju za preko 0,25€/kWh sa tendencijom rasta cena. Imali su profit i sa 5 centi, a zamislite kako je kad prodaju za 25, a nije nemoguće da ove zime cene stignu i do 35-40 evrocenti po kWh...

Lako je proveriti

pre 1 godinu

Što se ne priča da je Francuska duboko zavisna od dopreme ruskog uranijima isto kao što je Nemačka zavisna od ruskog gasa?
(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)

Zato što nije.
Francuska uvozi iz Kazahstana, Australije, Nigera i Uzbekistana.

Kada se gleda cela EU, udeo uvoza uranijuma iz Rusije je svega 20%.

marica, kriv, razumevanje...

pre 1 godinu

zato sto su ozbiljna drzava koja je svesna da je energetska nezavisnost samo jedan od stubova da drzava moze da bude nezavisna

Mirko

pre 1 godinu

(marko, 16. avgust 2022 21:14)

To sto ti pominjes nece biti pusteno u komercijalnu upotrebu ni za 15g. O torijumu se skoro vise ni ne prica, ocigledno postoje odredjene tehnicke okolnosti koje sputavaju koncept.

CATAPA

pre 1 godinu

Najefikasniji i najčistiji način "proizvodnje" električne energije je ŠTEDNJA. Kada bi se u štednju ulagalo samo deo ovih ogromnih para koliko se dajje na nove elektrane, ušteda energije bi bila veća od onoga što one proizvedu. Nije štednja restrikcija potrošnje kako obično smatraju, nego pametno trošenje. Jedan primer su pomenuli: centralizovan, "zvezdasti" sistem distribucije nije samo nepodoban za obnovljive izvore, nego je i ovako skup i neefikasan, sa nepotrebno velikim gubicima. Prilikom gradnje i održavanja elektro sistema takođe se troši velika količina struje na bakar ili aluminijum koji su zapravo "struja u čvrstom stanju". Održavanje neefikasnog sistema je dvostruko bacanje električne energije. Francuska je teritorijalno velika i utoliko više je neophodno maksimalno optimizovati energetski sistem države. Distribucija do malih sela i gradića na niskom naponu, nasleđe iz ranijih vremena jeftine energije je naprosto nedopustivo rasipanje. Ne važi to samo za Francusku; optimizacija naponskih nivoa bi svakoj zemlji donela značajne uštede, različito od zapuštenosti, ali svuda velike. Primera radi, trofazni sistem na niskom naponu je danas potpuno besmislen, plus je i sam niski napon od 400V apsolutno zastareo, sasvim neprimeren u vreme modernih izolacionih materijala, pa čak uglavnom ni ne odgovara potrebama potrošača. Razmislite sami: imate li u kući, pogotovo u stanu i jedan jedini trofazni motor (zbog kojih su tri faze jedino realno potrebne)?

Alo alo

pre 1 godinu

(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)
Ne uzimaju Francuzi uranium iz Rusije već iz Afrike.
(Dejan, 16. avgust 2022 23:11)

Iz Afrike je nekad nabavljano 40% a DANAS ni 10% , Gro se nabavljalo i nabavlja iz Rusije.

Ogi

pre 1 godinu

Ne znam dokle će političari da pričaju o prelasku na obnovljive izvore energije, kad nijedna zemlja na taj način ne može da proizvede potrebnu količinu energije...

marko

pre 1 godinu

Kolicina proizvedene energije je proporcionalna bdp-u. Ukoliko Francuska, kao i bilo koja druga drzava, zeli da odrzi zivotni standard koji je do sada imala, morace da proizvodi dosta energije. Mislim da o rastu bdp-a nema smisla vise govoriti na zapadu, rast je, osim u sitnim promilima, verovatno nemoguc u decenijama koje dolaze. Ali odrzavanje zivotnog standarda kroz trezvenu potrosnju energije je jos uvek moguce. Fosilna goriva imaju ogranicenu mogucnost eksploatacije po aktuelnim cenama, isto vazi i za vecinu ruda, pa je nuklearna energija prisilno resenje, narocito ako se krene putem brzoprotonskih malih reaktora koji mogu da sagorevaju nuklearni otpad ili onih baziranih na torijumu.

Mirko

pre 1 godinu

(marko, 16. avgust 2022 21:14)

To sto ti pominjes nece biti pusteno u komercijalnu upotrebu ni za 15g. O torijumu se skoro vise ni ne prica, ocigledno postoje odredjene tehnicke okolnosti koje sputavaju koncept.

Lako je proveriti

pre 1 godinu

Što se ne priča da je Francuska duboko zavisna od dopreme ruskog uranijima isto kao što je Nemačka zavisna od ruskog gasa?
(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)

Zato što nije.
Francuska uvozi iz Kazahstana, Australije, Nigera i Uzbekistana.

Kada se gleda cela EU, udeo uvoza uranijuma iz Rusije je svega 20%.

Zicer

pre 1 godinu

(CATAPA, 16. avgust 2022 22:39)

Posto se ne razumes u elektriku da ti pojasnim. To vama u stanovima mozda nije potrebno, ali nama po selima je nezamislivo bez trofazne struje.Trofazna struja je potrebna da bi se napravilo rasterecenje. ne moze se sve raditi na monofaznoj. Obican elektricni sporet mnogo bolje radi ako je na povezan na trofaznu struju nego na monofaznu. na trofaznoj imas manje pada napona. Svaki jaci elektromotor radi na trofaznoj struji.

Milan_PT

pre 1 godinu

(Alo alo, 16. avgust 2022 22:23)
Ne uzimaju Francuzi uranium iz Rusije već iz Afrike.
(Dejan, 16. avgust 2022 23:11)

Iz Afrike je nekad nabavljano 40% a DANAS ni 10% , Gro se nabavljalo i nabavlja iz Rusije.
(Alo alo, 16. avgust 2022 23:38)

Ni jedan ni drugi niste u pravu. Rusija je tek šesti proizvođač uranijuma na svetu sa učešćem od 4% (podaci od pre 5 godina). Ispred njih su Namibija i Niger sa po 5%. Australija je treća (ona ima i najveće rezerve) sa 10%. Kanada ima 22%, dok je najveći svetski proizvođač Kazahstan - 39% svetske proizvodnje - deset puta više od Rusije.
Uzbekistan učestvuje sa 3%, a Kina sa 2%, mada Kinezi imaju svoje rudnike u Namibiji, tako da nešto od namibijskih 5% ide Kinezima. SAD i Ukrajina daju po 1%.
Do nesreće u Fukušimi, uranijum je bio poskup, ali nakon te nesreće, zbog smanjene potražnje, cena mu se prepolovila, tako da su nuklearke vrlo isplativ biznis u ovom trenutku. KWh se tamo proizvodi za po nekoliko centi, a to je najjeftiniji kWh na svetu. Nama najbliža nuklearka, Kozloduj u Bugarskoj, je pre godinu dan prodavala svoju električnu energiju za 0,05€/kWh, a trenutno je prodaju za preko 0,25€/kWh sa tendencijom rasta cena. Imali su profit i sa 5 centi, a zamislite kako je kad prodaju za 25, a nije nemoguće da ove zime cene stignu i do 35-40 evrocenti po kWh...

marica, kriv, razumevanje...

pre 1 godinu

zato sto su ozbiljna drzava koja je svesna da je energetska nezavisnost samo jedan od stubova da drzava moze da bude nezavisna