Četvrtak, 11.08.2022.

13:23

Do penzije tek sa 70 godina?

Nemačka je zemlja starijih ljudi.

Izvor: Deutsche Welle

Do penzije tek sa 70 godina? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

Дуле

pre 1 godinu

Ја сам као научни истраживач радио до 67 година, што је максимум који држава дозвољава за ту категорију запослених. Полазак у пензију ми је веома тешко пао јер сам свој посао веома болео а акумулирано знање и искуство су ми омогућавали да га радим боље него у млађим и средњим годинама. Срећом, добио сам позив са једног државног универзитета да радим још три године, што је законски максимум за универзитетске професоре. Тако сам уживао на послу до својих 70 ипо година и жао ми је што, за разлику од неких других европских земаља код нас не постоје законске могућности да и даље радим и доприносим науци у својој земљи.

nisliski mohikanac

pre 1 godinu

Svi u drzavnom sektoru bi trebalo da idu u penziju posle 15god staza.
To bi omogucilo da se skoro svi mladi zaposle u drzavnom dok su im deca mala da ih mogu cuvati.Ko ima znanje i volju taj za 15 god dovoljno nauci da moze privatno da radi a plus prima recimo pola minimalca kao penziju do kraja zivota zbog placanja u fond tokom tih 15god.Taman bi i mnogo manje bilo sve uvezano ovako ispada da drzavni sektor nije drzavni vec isto privatni za njihovu decu.To bi omogucilo da bude pravilnija raspodela,naravno plus ogroman porez na budalastine tipa fudbaleri i vwliki porez na nasledje iznad nekog iznosa recimo kod nas iznad 300,000 eura.
Sistem treba da omoguci razvoj pojedinca a ne jednima sve a drugima mrvice,zato se i raspada zapadni sistem.
Mi koji dobijamo mrvice necemo da branimo sistem a oni koji dobijaju sve su uobrazili da im sve i pripada i mentalno propadaju i blokiraju razvoj sistema.

ja

pre 1 godinu

To sto se prica za Nemacku sa 70 god i ovde ce doci za muskarce 67 god se pricalo pre neku godinu ko je pratio jel njima nisu pometane godine, a zenama vec 7 god i sad je doslo ove god 1959 god zena ide u penziju, a to je 63 +" dva meseca znaci povecanje za muskarce u 60oj godini bec su bočesni i szari ako rade fizicke poslove, a za zene jos gore rade dve smene na posao o kuci druha smena pricam iz iskustva

UAE

pre 1 godinu

U Emiratima nemaš ni socijalno ni penziono.Čiste pare na ruke, pa ti kupi medicinsko osiguranje i stavljaj na stranu za penziju.Prvo mi zvučalo surovo, ali bolje i ovo, nego da mi Hans zavlači ruku u džep do smrti...... moje.

Sale Nacionale

pre 1 godinu

Ovo je već drugi članak o povećanju starosne granice za odlazak u penziju u kratkom vremenskom periodu na ovom portalu. Verovatno probni baloni...

mix

pre 1 godinu

koncept drzave mora da se menja ne moze drzavni aparat da vise da ooterecuje drustvo do iznemoglosti mora manje da uzima a vise ostavlja gradjanima u korist staeijh gradjana jer svi neminovno starimo... plus da se smanje suludu izdaci za oruzje i sl

Zeljko

pre 1 godinu

Za preduzetnike ovo znaci radi i umri, a dok ne umres placaj doprinose i poreze da bi bilo dovoljno da se krpi budzet od koga nemas nista niti ces ikada imati

Socijalni karton za sve

pre 1 godinu

Kasno se zapošljavaju mladi i teško da dođu do 40 godina radnog staža. Čovek posle 60 godina nije više za posao fizički i mentalno. Gospodo vladari: manje naoružavanja, manje administracije, manje jalovih društvenih aktivnosti; stadioni, kosmodromi, festivali, karneval, CERN-ovi itd. U eri mehanizacije, automatizacije, digitalizacije... vi kažete NEMA SE, što znači umri radeći. Jeli to smisao naših života?

MR

pre 1 godinu

U mojoj firmi poslednjih godina niko nije otisao u penziju.Dvadesetak je ispunilo sve uslove,davno.Svima je produzen radni odnos.Na budzetu
(domar Dule, 12. avgust 2022 11:03)

Da, i kod mene isto, odu u penziju, a onda ugovor o delu, sa istom platom, plus sad i penzija, win win situacja, NARAVNO, na budžetu.

Me

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Opisao si holandski sistem. Drzavna penzija je jednaka za sve (malo manja nego minimalac) i dobijaju je svi, bez obzira na staz. Od plate se ne odbija nista za penzije, ali velika vecina ljudi uplacuje privatni penzioni fond.

FrankZappa

pre 1 godinu

@Me

Ovaj prvi dio za svima jednaku penziju (AOW) je tacan i iznosi otprilike kao socijala ili cak isto. Medjutim drugi dio nije tacan jer je negdje od 2007-2009 uplacivanje penzije postalo obavezno, samim tim se ne moze birati vec se mora uplacivati penzija. A odbija se i te kako od samo od bruto plate i postoji procentualni odnos koliko daje firma a koliko radnik.

Marina

pre 1 godinu

Poludela bih da moram da radim 70. Doduse uslovi rada u Nemackoj i Srbiji nisu isti. Tamo se zna radno vreme,slibodan vikend,posebno nedelja,niko ne radi izvan onoga sto pise u ugovoru o radu i zakon o radu i kolektivni ugovor su za privatnike i drzavne sluzbenike jednaki,a ne kao u Srbiji gde svako tumaci zakon kako mu se cefne i zato su nasi ljudi prevremwno puni bolesti.

mr

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, ....memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...
(matori, 12. avgust 2022 09:38

Kolega, upravo inženjerski poslovi u kancelariji mogu da se rade i dugo posle 65.g.Što ste stariji ,imate više znanja i iskustva i više ste korisni kolektivu i zajednici u celini tj.da se izrazim ,više vredite. To je zato što se radi o umnom,intelektualnom poslu. Kao mlad inženjer sarađivao sam sa jednim iskusnim arhitektom,koji je u to vreme imao 75 godina.Čovek je bio živa encikopedija i vredan kao čigra. Prema tome, profesije tipa, advokati, inženjeri,lekari i slično vrlo efikasno mogu da obavljaju svoj posao i u kasnim godinama a tada, u stvari, najviše i vrede.
(Dipl.građ.inženjer, 12. avgust 2022 10:22)

У праву сте обојица. Само што је суштина у томе да и мозак мора да се тренира. Има прилику да гледам два маторца, мог оца и његовог брата. То су два различита света. обојица преко 80, један оштроуман а други полако озбиљно посустаје. Један стално чита и размишља а други мало вести. Дакле, о човеку нико не брине, само се тражи да буде у функцији. нехумано време дошло. Како очекивати од људи који су физички потрошени да раде на себи.

Nebojša

pre 1 godinu

Ako postoji međugeneracijski ugovor to bi značilo da oni sa dvoje dece bi trebalo da imaju veću penziju od onih sa jednim detetom, odnosno oni sa 3+ još veću.

Milos Radulovic

pre 1 godinu

Мало је То....Идеално би било да човек уплаћује 55-60 год. пезијско, да би могао да "крцка" уштеђевину једно 2,3 или 5 год. Нема никога да јасно и гласно каже: западни систем је дошао до самога краја, нешто велико, крупно и радикално мора да се предузме, јер овако више није могуће наставити.

Nišlija

pre 1 godinu

Sve preko 60-te treba da bude individualno. Pa nije isto zanimanje pekar i mesar, sa direktorom duvanske industrije. Omoguciti radnim ljudima dostojan odlazak u penziju sa 60 a mrsimudima i nazovi direktorima moze i 80 jel oni i onako ne daju fotelju, sahranjuju se sa njom.

domar Dule

pre 1 godinu

U mojoj firmi poslednjih godina niko nije otisao u penziju.Dvadesetak je ispunilo sve uslove,davno.Svima je produzen radni odnos.Na budzetu

Dvolični

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao.
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Kako mali Perica zamišlja penzione fondove.

Čoveče, uzimaju nam pare za to na silu, hteli mi to ili ne zato što su fondovi prazni, a NIKO to ne bi uplaćivao da mu ne otima država. Niko.

Svaki normalan čovek bi sam sebi uplaćivao privatni penzioni fond, ali država svakako oporezuje sve što zaradiš, pa potom ponovo još nekoliko puta za svu robu i usluge.
Da država prestane sa tom lopovskon praksom, bankrotirali bi za dva meseca, tako da ništa od toga nema.

Zdravstveno i penziono biće ti skidao sve dok si zaposlen negde i nemaš pravo izbora i glasa po tom pitanju.

Bumbar

pre 1 godinu

radim u Njemackoj,vodim Skladiste,po sadasnjim uvijetima se mogu zamisliti da bi mogao do 67-70 ,imam 40 i neku sad....naravno da zdravlje posluzi,
ali Brate ,tko radi teske poslove ,baustela i slicno pa taj je vec sa 50 i nesto potrosen,za takve treba da idu ranije u Penziju bez oduzimanja bilo kakvi procenata id Penzije...

Romi

pre 1 godinu

Sve je to individualno. Jeste se životni vijek produžio ali kakav je kvalitet tog života, drugo je pitanje. Većini starih treba tuđa pomoć. Oni su dali sve od sebe.
Ima pojedinaca koji su umno na visokom nivou i u poznim godinama i oni mogu biti od velike koristi mlađim kolegama.
Idealno bi bilo da je najniža penzija dovoljna za život i da nakon 60-e ide u penziju kad ko hoće a ne kad mora. I danas mnogi penzioneri rade na crno. Ne zato što vole raditi već što moraju da bi preživjeli. To je jako žalosno i nepravedno.

Locutus

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Problem sa stednjom je sto je jede inflacija. Svaki put kada se povecaju plate dostampa se novac i tako obezvredi jedan deo onima koji stede. Sistem tera ljude da ne cuvaju novac vec da ga investiraju, a stariji ljudi to nisu u stanji.

Ena

pre 1 godinu

Treba puniti drzavnu kasu, za one sto primaju socijalu(vecina dzabalebarosi rade na crno), za izbjeglice itd... Radim u domu 5 godina(imam 55god)ako izdrzim do 60-te bice dobro ili oni na gradjevini....

Dipl.građ.inženjer

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, i ko eventualno radi takve poslove gde memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...
(matori, 12. avgust 2022 09:38

Kolega, upravo inženjerski poslovi u kancelariji mogu da se rade i dugo posle 65.g.Što ste stariji ,imate više znanja i iskustva i više ste korisni kolektivu i zajednici u celini tj.da se izrazim ,više vredite. To je zato što se radi o umnom,intelektualnom poslu. Kao mlad inženjer sarađivao sam sa jednim iskusnim arhitektom,koji je u to vreme imao 75 godina.Čovek je bio živa encikopedija i vredan kao čigra. Prema tome, profesije tipa, advokati, inženjeri,lekari i slično vrlo efikasno mogu da obavljaju svoj posao i u kasnim godinama a tada, u stvari, najviše i vrede. Za fizičke poslove se slažem. Pozdrav.

Rob Sinji

pre 1 godinu

Sto ljudi, sto ćudi. Neki mole da ih ne oteraju u penziju, koja je bedna, a neki jedva čekaju da odu. U SAD univerzitetski profesori mogu da rade do smrti ako žele, zašto silom terati ljude u penziju?
(expert, 12. avgust 2022 08:40)

Zato što ljudsko biće posle nekih godina jednostavno više nije za takav rad i stvara više štete nego koristi . U kanceliriji sam sa osobom koja je u penziji već par godina ali i dalje radi i sa drugom osobom koja uskoro ide u penziju. Obe osobe poznajem decenijama. Veruj mi da nisu više ni delić onoga što su bili ranije. Potreba društva da nekoga eksploatiše do smrti samo pokazuje bedu tog istog društva. Pa u kamenom dobu je zajednica hranila ostarele članove a mi danas kao nismo u stanju ?

Komša

pre 1 godinu

Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 

I treba.
Potrebe starog čoveka su vise-manje iste.
Treba povecati porez za onoliko koliko je "deo" za penziono i taj deo u penzioni fond - i svima isto a razlika moze da se napravi samo kada je u pitanju invalidska penzija ili slicne ...
Price o tome kako vise zaradjujes,privredjujes pa treba da imas vecu penziju u tom slucaju ne piju vodu jer je izdatak praktično porez a penzija socijalni izdatak od strane drzave.
U suprotnom bice ovakva situacija - podizanje starosne granice je isto što i Dafinino deljenje brojeva za podizanje svog novca.

Asigard

pre 1 godinu

Posto je zivotni vek Nemaca i ostalih naroda stare evrope preko 80, oni ce i da docekaju a crni Srblji ima da idu sa posla direkt na gorblje.

BG

pre 1 godinu

Ko napuni 40 godina staža ide u penziju . Zašto bi neko uplaćivao u penzioni fond do 70 godina i posle toga da uživa u penziji par godina i onda ode na onaj svet.

matori

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, i ko eventualno radi takve poslove gde memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...

R.I.P. Eurosong

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!

Soldier

pre 1 godinu

Ja idem sa 53/55. Kao oni partizani iz WWII :-)

Ne pada mi na pamet da radim duže od toga. I totalno sam usmeren ka tome, da sebi stvorim uslove za tako nešto.

Dvadeset godina radim u korporacijama, dosta je bilo…

key and peele

pre 1 godinu

najpostenije je da dobijes onoliko penzije koliko si i uplatio u fond, plus prinos na osnovu godina koje novac provede u fondu, buduci da je fond slican banci. ili ljude osloboditi obavezne uplate, pa nek sami odluce hoce li, nece li, ili ce u privatni fond.

ionako nije posteno da neko nakupi 15 ili 20 godina staza, a u penziji bude 30 godina.

expert

pre 1 godinu

Sto ljudi, sto ćudi. Neki mole da ih ne oteraju u penziju, koja je bedna, a neki jedva čekaju da odu. U SAD univerzitetski profesori mogu da rade do smrti ako žele, zašto silom terati ljude u penziju?

Soldier

pre 1 godinu

Ja idem sa 53/55. Kao oni partizani iz WWII :-)

Ne pada mi na pamet da radim duže od toga. I totalno sam usmeren ka tome, da sebi stvorim uslove za tako nešto.

Dvadeset godina radim u korporacijama, dosta je bilo…

Rob Sinji

pre 1 godinu

Sto ljudi, sto ćudi. Neki mole da ih ne oteraju u penziju, koja je bedna, a neki jedva čekaju da odu. U SAD univerzitetski profesori mogu da rade do smrti ako žele, zašto silom terati ljude u penziju?
(expert, 12. avgust 2022 08:40)

Zato što ljudsko biće posle nekih godina jednostavno više nije za takav rad i stvara više štete nego koristi . U kanceliriji sam sa osobom koja je u penziji već par godina ali i dalje radi i sa drugom osobom koja uskoro ide u penziju. Obe osobe poznajem decenijama. Veruj mi da nisu više ni delić onoga što su bili ranije. Potreba društva da nekoga eksploatiše do smrti samo pokazuje bedu tog istog društva. Pa u kamenom dobu je zajednica hranila ostarele članove a mi danas kao nismo u stanju ?

key and peele

pre 1 godinu

najpostenije je da dobijes onoliko penzije koliko si i uplatio u fond, plus prinos na osnovu godina koje novac provede u fondu, buduci da je fond slican banci. ili ljude osloboditi obavezne uplate, pa nek sami odluce hoce li, nece li, ili ce u privatni fond.

ionako nije posteno da neko nakupi 15 ili 20 godina staza, a u penziji bude 30 godina.

matori

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, i ko eventualno radi takve poslove gde memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...

BG

pre 1 godinu

Ko napuni 40 godina staža ide u penziju . Zašto bi neko uplaćivao u penzioni fond do 70 godina i posle toga da uživa u penziji par godina i onda ode na onaj svet.

Asigard

pre 1 godinu

Posto je zivotni vek Nemaca i ostalih naroda stare evrope preko 80, oni ce i da docekaju a crni Srblji ima da idu sa posla direkt na gorblje.

expert

pre 1 godinu

Sto ljudi, sto ćudi. Neki mole da ih ne oteraju u penziju, koja je bedna, a neki jedva čekaju da odu. U SAD univerzitetski profesori mogu da rade do smrti ako žele, zašto silom terati ljude u penziju?

Nišlija

pre 1 godinu

Sve preko 60-te treba da bude individualno. Pa nije isto zanimanje pekar i mesar, sa direktorom duvanske industrije. Omoguciti radnim ljudima dostojan odlazak u penziju sa 60 a mrsimudima i nazovi direktorima moze i 80 jel oni i onako ne daju fotelju, sahranjuju se sa njom.

Ena

pre 1 godinu

Treba puniti drzavnu kasu, za one sto primaju socijalu(vecina dzabalebarosi rade na crno), za izbjeglice itd... Radim u domu 5 godina(imam 55god)ako izdrzim do 60-te bice dobro ili oni na gradjevini....

Milos Radulovic

pre 1 godinu

Мало је То....Идеално би било да човек уплаћује 55-60 год. пезијско, да би могао да "крцка" уштеђевину једно 2,3 или 5 год. Нема никога да јасно и гласно каже: западни систем је дошао до самога краја, нешто велико, крупно и радикално мора да се предузме, јер овако више није могуће наставити.

Romi

pre 1 godinu

Sve je to individualno. Jeste se životni vijek produžio ali kakav je kvalitet tog života, drugo je pitanje. Većini starih treba tuđa pomoć. Oni su dali sve od sebe.
Ima pojedinaca koji su umno na visokom nivou i u poznim godinama i oni mogu biti od velike koristi mlađim kolegama.
Idealno bi bilo da je najniža penzija dovoljna za život i da nakon 60-e ide u penziju kad ko hoće a ne kad mora. I danas mnogi penzioneri rade na crno. Ne zato što vole raditi već što moraju da bi preživjeli. To je jako žalosno i nepravedno.

R.I.P. Eurosong

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!

Locutus

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Problem sa stednjom je sto je jede inflacija. Svaki put kada se povecaju plate dostampa se novac i tako obezvredi jedan deo onima koji stede. Sistem tera ljude da ne cuvaju novac vec da ga investiraju, a stariji ljudi to nisu u stanji.

Socijalni karton za sve

pre 1 godinu

Kasno se zapošljavaju mladi i teško da dođu do 40 godina radnog staža. Čovek posle 60 godina nije više za posao fizički i mentalno. Gospodo vladari: manje naoružavanja, manje administracije, manje jalovih društvenih aktivnosti; stadioni, kosmodromi, festivali, karneval, CERN-ovi itd. U eri mehanizacije, automatizacije, digitalizacije... vi kažete NEMA SE, što znači umri radeći. Jeli to smisao naših života?

mr

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, ....memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...
(matori, 12. avgust 2022 09:38

Kolega, upravo inženjerski poslovi u kancelariji mogu da se rade i dugo posle 65.g.Što ste stariji ,imate više znanja i iskustva i više ste korisni kolektivu i zajednici u celini tj.da se izrazim ,više vredite. To je zato što se radi o umnom,intelektualnom poslu. Kao mlad inženjer sarađivao sam sa jednim iskusnim arhitektom,koji je u to vreme imao 75 godina.Čovek je bio živa encikopedija i vredan kao čigra. Prema tome, profesije tipa, advokati, inženjeri,lekari i slično vrlo efikasno mogu da obavljaju svoj posao i u kasnim godinama a tada, u stvari, najviše i vrede.
(Dipl.građ.inženjer, 12. avgust 2022 10:22)

У праву сте обојица. Само што је суштина у томе да и мозак мора да се тренира. Има прилику да гледам два маторца, мог оца и његовог брата. То су два различита света. обојица преко 80, један оштроуман а други полако озбиљно посустаје. Један стално чита и размишља а други мало вести. Дакле, о човеку нико не брине, само се тражи да буде у функцији. нехумано време дошло. Како очекивати од људи који су физички потрошени да раде на себи.

Bumbar

pre 1 godinu

radim u Njemackoj,vodim Skladiste,po sadasnjim uvijetima se mogu zamisliti da bi mogao do 67-70 ,imam 40 i neku sad....naravno da zdravlje posluzi,
ali Brate ,tko radi teske poslove ,baustela i slicno pa taj je vec sa 50 i nesto potrosen,za takve treba da idu ranije u Penziju bez oduzimanja bilo kakvi procenata id Penzije...

Me

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Opisao si holandski sistem. Drzavna penzija je jednaka za sve (malo manja nego minimalac) i dobijaju je svi, bez obzira na staz. Od plate se ne odbija nista za penzije, ali velika vecina ljudi uplacuje privatni penzioni fond.

Marina

pre 1 godinu

Poludela bih da moram da radim 70. Doduse uslovi rada u Nemackoj i Srbiji nisu isti. Tamo se zna radno vreme,slibodan vikend,posebno nedelja,niko ne radi izvan onoga sto pise u ugovoru o radu i zakon o radu i kolektivni ugovor su za privatnike i drzavne sluzbenike jednaki,a ne kao u Srbiji gde svako tumaci zakon kako mu se cefne i zato su nasi ljudi prevremwno puni bolesti.

domar Dule

pre 1 godinu

U mojoj firmi poslednjih godina niko nije otisao u penziju.Dvadesetak je ispunilo sve uslove,davno.Svima je produzen radni odnos.Na budzetu

Dipl.građ.inženjer

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, i ko eventualno radi takve poslove gde memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...
(matori, 12. avgust 2022 09:38

Kolega, upravo inženjerski poslovi u kancelariji mogu da se rade i dugo posle 65.g.Što ste stariji ,imate više znanja i iskustva i više ste korisni kolektivu i zajednici u celini tj.da se izrazim ,više vredite. To je zato što se radi o umnom,intelektualnom poslu. Kao mlad inženjer sarađivao sam sa jednim iskusnim arhitektom,koji je u to vreme imao 75 godina.Čovek je bio živa encikopedija i vredan kao čigra. Prema tome, profesije tipa, advokati, inženjeri,lekari i slično vrlo efikasno mogu da obavljaju svoj posao i u kasnim godinama a tada, u stvari, najviše i vrede. Za fizičke poslove se slažem. Pozdrav.

Dvolični

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao.
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Kako mali Perica zamišlja penzione fondove.

Čoveče, uzimaju nam pare za to na silu, hteli mi to ili ne zato što su fondovi prazni, a NIKO to ne bi uplaćivao da mu ne otima država. Niko.

Svaki normalan čovek bi sam sebi uplaćivao privatni penzioni fond, ali država svakako oporezuje sve što zaradiš, pa potom ponovo još nekoliko puta za svu robu i usluge.
Da država prestane sa tom lopovskon praksom, bankrotirali bi za dva meseca, tako da ništa od toga nema.

Zdravstveno i penziono biće ti skidao sve dok si zaposlen negde i nemaš pravo izbora i glasa po tom pitanju.

Nebojša

pre 1 godinu

Ako postoji međugeneracijski ugovor to bi značilo da oni sa dvoje dece bi trebalo da imaju veću penziju od onih sa jednim detetom, odnosno oni sa 3+ još veću.

MR

pre 1 godinu

U mojoj firmi poslednjih godina niko nije otisao u penziju.Dvadesetak je ispunilo sve uslove,davno.Svima je produzen radni odnos.Na budzetu
(domar Dule, 12. avgust 2022 11:03)

Da, i kod mene isto, odu u penziju, a onda ugovor o delu, sa istom platom, plus sad i penzija, win win situacja, NARAVNO, na budžetu.

Komša

pre 1 godinu

Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 

I treba.
Potrebe starog čoveka su vise-manje iste.
Treba povecati porez za onoliko koliko je "deo" za penziono i taj deo u penzioni fond - i svima isto a razlika moze da se napravi samo kada je u pitanju invalidska penzija ili slicne ...
Price o tome kako vise zaradjujes,privredjujes pa treba da imas vecu penziju u tom slucaju ne piju vodu jer je izdatak praktično porez a penzija socijalni izdatak od strane drzave.
U suprotnom bice ovakva situacija - podizanje starosne granice je isto što i Dafinino deljenje brojeva za podizanje svog novca.

mix

pre 1 godinu

koncept drzave mora da se menja ne moze drzavni aparat da vise da ooterecuje drustvo do iznemoglosti mora manje da uzima a vise ostavlja gradjanima u korist staeijh gradjana jer svi neminovno starimo... plus da se smanje suludu izdaci za oruzje i sl

Zeljko

pre 1 godinu

Za preduzetnike ovo znaci radi i umri, a dok ne umres placaj doprinose i poreze da bi bilo dovoljno da se krpi budzet od koga nemas nista niti ces ikada imati

FrankZappa

pre 1 godinu

@Me

Ovaj prvi dio za svima jednaku penziju (AOW) je tacan i iznosi otprilike kao socijala ili cak isto. Medjutim drugi dio nije tacan jer je negdje od 2007-2009 uplacivanje penzije postalo obavezno, samim tim se ne moze birati vec se mora uplacivati penzija. A odbija se i te kako od samo od bruto plate i postoji procentualni odnos koliko daje firma a koliko radnik.

Sale Nacionale

pre 1 godinu

Ovo je već drugi članak o povećanju starosne granice za odlazak u penziju u kratkom vremenskom periodu na ovom portalu. Verovatno probni baloni...

UAE

pre 1 godinu

U Emiratima nemaš ni socijalno ni penziono.Čiste pare na ruke, pa ti kupi medicinsko osiguranje i stavljaj na stranu za penziju.Prvo mi zvučalo surovo, ali bolje i ovo, nego da mi Hans zavlači ruku u džep do smrti...... moje.

Дуле

pre 1 godinu

Ја сам као научни истраживач радио до 67 година, што је максимум који држава дозвољава за ту категорију запослених. Полазак у пензију ми је веома тешко пао јер сам свој посао веома болео а акумулирано знање и искуство су ми омогућавали да га радим боље него у млађим и средњим годинама. Срећом, добио сам позив са једног државног универзитета да радим још три године, што је законски максимум за универзитетске професоре. Тако сам уживао на послу до својих 70 ипо година и жао ми је што, за разлику од неких других европских земаља код нас не постоје законске могућности да и даље радим и доприносим науци у својој земљи.

ja

pre 1 godinu

To sto se prica za Nemacku sa 70 god i ovde ce doci za muskarce 67 god se pricalo pre neku godinu ko je pratio jel njima nisu pometane godine, a zenama vec 7 god i sad je doslo ove god 1959 god zena ide u penziju, a to je 63 +" dva meseca znaci povecanje za muskarce u 60oj godini bec su bočesni i szari ako rade fizicke poslove, a za zene jos gore rade dve smene na posao o kuci druha smena pricam iz iskustva

nisliski mohikanac

pre 1 godinu

Svi u drzavnom sektoru bi trebalo da idu u penziju posle 15god staza.
To bi omogucilo da se skoro svi mladi zaposle u drzavnom dok su im deca mala da ih mogu cuvati.Ko ima znanje i volju taj za 15 god dovoljno nauci da moze privatno da radi a plus prima recimo pola minimalca kao penziju do kraja zivota zbog placanja u fond tokom tih 15god.Taman bi i mnogo manje bilo sve uvezano ovako ispada da drzavni sektor nije drzavni vec isto privatni za njihovu decu.To bi omogucilo da bude pravilnija raspodela,naravno plus ogroman porez na budalastine tipa fudbaleri i vwliki porez na nasledje iznad nekog iznosa recimo kod nas iznad 300,000 eura.
Sistem treba da omoguci razvoj pojedinca a ne jednima sve a drugima mrvice,zato se i raspada zapadni sistem.
Mi koji dobijamo mrvice necemo da branimo sistem a oni koji dobijaju sve su uobrazili da im sve i pripada i mentalno propadaju i blokiraju razvoj sistema.

Dipl.građ.inženjer

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, i ko eventualno radi takve poslove gde memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...
(matori, 12. avgust 2022 09:38

Kolega, upravo inženjerski poslovi u kancelariji mogu da se rade i dugo posle 65.g.Što ste stariji ,imate više znanja i iskustva i više ste korisni kolektivu i zajednici u celini tj.da se izrazim ,više vredite. To je zato što se radi o umnom,intelektualnom poslu. Kao mlad inženjer sarađivao sam sa jednim iskusnim arhitektom,koji je u to vreme imao 75 godina.Čovek je bio živa encikopedija i vredan kao čigra. Prema tome, profesije tipa, advokati, inženjeri,lekari i slično vrlo efikasno mogu da obavljaju svoj posao i u kasnim godinama a tada, u stvari, najviše i vrede. Za fizičke poslove se slažem. Pozdrav.

key and peele

pre 1 godinu

najpostenije je da dobijes onoliko penzije koliko si i uplatio u fond, plus prinos na osnovu godina koje novac provede u fondu, buduci da je fond slican banci. ili ljude osloboditi obavezne uplate, pa nek sami odluce hoce li, nece li, ili ce u privatni fond.

ionako nije posteno da neko nakupi 15 ili 20 godina staza, a u penziji bude 30 godina.

R.I.P. Eurosong

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!

expert

pre 1 godinu

Sto ljudi, sto ćudi. Neki mole da ih ne oteraju u penziju, koja je bedna, a neki jedva čekaju da odu. U SAD univerzitetski profesori mogu da rade do smrti ako žele, zašto silom terati ljude u penziju?

Soldier

pre 1 godinu

Ja idem sa 53/55. Kao oni partizani iz WWII :-)

Ne pada mi na pamet da radim duže od toga. I totalno sam usmeren ka tome, da sebi stvorim uslove za tako nešto.

Dvadeset godina radim u korporacijama, dosta je bilo…

Nebojša

pre 1 godinu

Ako postoji međugeneracijski ugovor to bi značilo da oni sa dvoje dece bi trebalo da imaju veću penziju od onih sa jednim detetom, odnosno oni sa 3+ još veću.

Asigard

pre 1 godinu

Posto je zivotni vek Nemaca i ostalih naroda stare evrope preko 80, oni ce i da docekaju a crni Srblji ima da idu sa posla direkt na gorblje.

Komša

pre 1 godinu

Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 

I treba.
Potrebe starog čoveka su vise-manje iste.
Treba povecati porez za onoliko koliko je "deo" za penziono i taj deo u penzioni fond - i svima isto a razlika moze da se napravi samo kada je u pitanju invalidska penzija ili slicne ...
Price o tome kako vise zaradjujes,privredjujes pa treba da imas vecu penziju u tom slucaju ne piju vodu jer je izdatak praktično porez a penzija socijalni izdatak od strane drzave.
U suprotnom bice ovakva situacija - podizanje starosne granice je isto što i Dafinino deljenje brojeva za podizanje svog novca.

nisliski mohikanac

pre 1 godinu

Svi u drzavnom sektoru bi trebalo da idu u penziju posle 15god staza.
To bi omogucilo da se skoro svi mladi zaposle u drzavnom dok su im deca mala da ih mogu cuvati.Ko ima znanje i volju taj za 15 god dovoljno nauci da moze privatno da radi a plus prima recimo pola minimalca kao penziju do kraja zivota zbog placanja u fond tokom tih 15god.Taman bi i mnogo manje bilo sve uvezano ovako ispada da drzavni sektor nije drzavni vec isto privatni za njihovu decu.To bi omogucilo da bude pravilnija raspodela,naravno plus ogroman porez na budalastine tipa fudbaleri i vwliki porez na nasledje iznad nekog iznosa recimo kod nas iznad 300,000 eura.
Sistem treba da omoguci razvoj pojedinca a ne jednima sve a drugima mrvice,zato se i raspada zapadni sistem.
Mi koji dobijamo mrvice necemo da branimo sistem a oni koji dobijaju sve su uobrazili da im sve i pripada i mentalno propadaju i blokiraju razvoj sistema.

matori

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, i ko eventualno radi takve poslove gde memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...

Marina

pre 1 godinu

Poludela bih da moram da radim 70. Doduse uslovi rada u Nemackoj i Srbiji nisu isti. Tamo se zna radno vreme,slibodan vikend,posebno nedelja,niko ne radi izvan onoga sto pise u ugovoru o radu i zakon o radu i kolektivni ugovor su za privatnike i drzavne sluzbenike jednaki,a ne kao u Srbiji gde svako tumaci zakon kako mu se cefne i zato su nasi ljudi prevremwno puni bolesti.

Дуле

pre 1 godinu

Ја сам као научни истраживач радио до 67 година, што је максимум који држава дозвољава за ту категорију запослених. Полазак у пензију ми је веома тешко пао јер сам свој посао веома болео а акумулирано знање и искуство су ми омогућавали да га радим боље него у млађим и средњим годинама. Срећом, добио сам позив са једног државног универзитета да радим још три године, што је законски максимум за универзитетске професоре. Тако сам уживао на послу до својих 70 ипо година и жао ми је што, за разлику од неких других европских земаља код нас не постоје законске могућности да и даље радим и доприносим науци у својој земљи.

Milos Radulovic

pre 1 godinu

Мало је То....Идеално би било да човек уплаћује 55-60 год. пезијско, да би могао да "крцка" уштеђевину једно 2,3 или 5 год. Нема никога да јасно и гласно каже: западни систем је дошао до самога краја, нешто велико, крупно и радикално мора да се предузме, јер овако више није могуће наставити.

BG

pre 1 godinu

Ko napuni 40 godina staža ide u penziju . Zašto bi neko uplaćivao u penzioni fond do 70 godina i posle toga da uživa u penziji par godina i onda ode na onaj svet.

Rob Sinji

pre 1 godinu

Sto ljudi, sto ćudi. Neki mole da ih ne oteraju u penziju, koja je bedna, a neki jedva čekaju da odu. U SAD univerzitetski profesori mogu da rade do smrti ako žele, zašto silom terati ljude u penziju?
(expert, 12. avgust 2022 08:40)

Zato što ljudsko biće posle nekih godina jednostavno više nije za takav rad i stvara više štete nego koristi . U kanceliriji sam sa osobom koja je u penziji već par godina ali i dalje radi i sa drugom osobom koja uskoro ide u penziju. Obe osobe poznajem decenijama. Veruj mi da nisu više ni delić onoga što su bili ranije. Potreba društva da nekoga eksploatiše do smrti samo pokazuje bedu tog istog društva. Pa u kamenom dobu je zajednica hranila ostarele članove a mi danas kao nismo u stanju ?

Dvolični

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao.
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Kako mali Perica zamišlja penzione fondove.

Čoveče, uzimaju nam pare za to na silu, hteli mi to ili ne zato što su fondovi prazni, a NIKO to ne bi uplaćivao da mu ne otima država. Niko.

Svaki normalan čovek bi sam sebi uplaćivao privatni penzioni fond, ali država svakako oporezuje sve što zaradiš, pa potom ponovo još nekoliko puta za svu robu i usluge.
Da država prestane sa tom lopovskon praksom, bankrotirali bi za dva meseca, tako da ništa od toga nema.

Zdravstveno i penziono biće ti skidao sve dok si zaposlen negde i nemaš pravo izbora i glasa po tom pitanju.

UAE

pre 1 godinu

U Emiratima nemaš ni socijalno ni penziono.Čiste pare na ruke, pa ti kupi medicinsko osiguranje i stavljaj na stranu za penziju.Prvo mi zvučalo surovo, ali bolje i ovo, nego da mi Hans zavlači ruku u džep do smrti...... moje.

Ena

pre 1 godinu

Treba puniti drzavnu kasu, za one sto primaju socijalu(vecina dzabalebarosi rade na crno), za izbjeglice itd... Radim u domu 5 godina(imam 55god)ako izdrzim do 60-te bice dobro ili oni na gradjevini....

Socijalni karton za sve

pre 1 godinu

Kasno se zapošljavaju mladi i teško da dođu do 40 godina radnog staža. Čovek posle 60 godina nije više za posao fizički i mentalno. Gospodo vladari: manje naoružavanja, manje administracije, manje jalovih društvenih aktivnosti; stadioni, kosmodromi, festivali, karneval, CERN-ovi itd. U eri mehanizacije, automatizacije, digitalizacije... vi kažete NEMA SE, što znači umri radeći. Jeli to smisao naših života?

Locutus

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Problem sa stednjom je sto je jede inflacija. Svaki put kada se povecaju plate dostampa se novac i tako obezvredi jedan deo onima koji stede. Sistem tera ljude da ne cuvaju novac vec da ga investiraju, a stariji ljudi to nisu u stanji.

mr

pre 1 godinu

kako čovek da radi fizički posao sa blizu 70 godina?
kako ja da radim svoj posao u kancelariji sa preko 65?
posao koji radim je prilično zahtevan mentalno, i ja sada sa malo preko 50, vidim da nemam tu oštrinu kao sa 40. to će priznati svako ko je iskren, ....memorija i kombinatorika igraju glavnu ulogu. inženjerski i komercijalni posao u kombinaciju je u pitanju...
(matori, 12. avgust 2022 09:38

Kolega, upravo inženjerski poslovi u kancelariji mogu da se rade i dugo posle 65.g.Što ste stariji ,imate više znanja i iskustva i više ste korisni kolektivu i zajednici u celini tj.da se izrazim ,više vredite. To je zato što se radi o umnom,intelektualnom poslu. Kao mlad inženjer sarađivao sam sa jednim iskusnim arhitektom,koji je u to vreme imao 75 godina.Čovek je bio živa encikopedija i vredan kao čigra. Prema tome, profesije tipa, advokati, inženjeri,lekari i slično vrlo efikasno mogu da obavljaju svoj posao i u kasnim godinama a tada, u stvari, najviše i vrede.
(Dipl.građ.inženjer, 12. avgust 2022 10:22)

У праву сте обојица. Само што је суштина у томе да и мозак мора да се тренира. Има прилику да гледам два маторца, мог оца и његовог брата. То су два различита света. обојица преко 80, један оштроуман а други полако озбиљно посустаје. Један стално чита и размишља а други мало вести. Дакле, о човеку нико не брине, само се тражи да буде у функцији. нехумано време дошло. Како очекивати од људи који су физички потрошени да раде на себи.

Nišlija

pre 1 godinu

Sve preko 60-te treba da bude individualno. Pa nije isto zanimanje pekar i mesar, sa direktorom duvanske industrije. Omoguciti radnim ljudima dostojan odlazak u penziju sa 60 a mrsimudima i nazovi direktorima moze i 80 jel oni i onako ne daju fotelju, sahranjuju se sa njom.

Romi

pre 1 godinu

Sve je to individualno. Jeste se životni vijek produžio ali kakav je kvalitet tog života, drugo je pitanje. Većini starih treba tuđa pomoć. Oni su dali sve od sebe.
Ima pojedinaca koji su umno na visokom nivou i u poznim godinama i oni mogu biti od velike koristi mlađim kolegama.
Idealno bi bilo da je najniža penzija dovoljna za život i da nakon 60-e ide u penziju kad ko hoće a ne kad mora. I danas mnogi penzioneri rade na crno. Ne zato što vole raditi već što moraju da bi preživjeli. To je jako žalosno i nepravedno.

domar Dule

pre 1 godinu

U mojoj firmi poslednjih godina niko nije otisao u penziju.Dvadesetak je ispunilo sve uslove,davno.Svima je produzen radni odnos.Na budzetu

Bumbar

pre 1 godinu

radim u Njemackoj,vodim Skladiste,po sadasnjim uvijetima se mogu zamisliti da bi mogao do 67-70 ,imam 40 i neku sad....naravno da zdravlje posluzi,
ali Brate ,tko radi teske poslove ,baustela i slicno pa taj je vec sa 50 i nesto potrosen,za takve treba da idu ranije u Penziju bez oduzimanja bilo kakvi procenata id Penzije...

MR

pre 1 godinu

U mojoj firmi poslednjih godina niko nije otisao u penziju.Dvadesetak je ispunilo sve uslove,davno.Svima je produzen radni odnos.Na budzetu
(domar Dule, 12. avgust 2022 11:03)

Da, i kod mene isto, odu u penziju, a onda ugovor o delu, sa istom platom, plus sad i penzija, win win situacja, NARAVNO, na budžetu.

FrankZappa

pre 1 godinu

@Me

Ovaj prvi dio za svima jednaku penziju (AOW) je tacan i iznosi otprilike kao socijala ili cak isto. Medjutim drugi dio nije tacan jer je negdje od 2007-2009 uplacivanje penzije postalo obavezno, samim tim se ne moze birati vec se mora uplacivati penzija. A odbija se i te kako od samo od bruto plate i postoji procentualni odnos koliko daje firma a koliko radnik.

Sale Nacionale

pre 1 godinu

Ovo je već drugi članak o povećanju starosne granice za odlazak u penziju u kratkom vremenskom periodu na ovom portalu. Verovatno probni baloni...

ja

pre 1 godinu

To sto se prica za Nemacku sa 70 god i ovde ce doci za muskarce 67 god se pricalo pre neku godinu ko je pratio jel njima nisu pometane godine, a zenama vec 7 god i sad je doslo ove god 1959 god zena ide u penziju, a to je 63 +" dva meseca znaci povecanje za muskarce u 60oj godini bec su bočesni i szari ako rade fizicke poslove, a za zene jos gore rade dve smene na posao o kuci druha smena pricam iz iskustva

Me

pre 1 godinu

Najbolje da se penzija i ukine... mislim tako će na kraju i biti.
Radiš, "štediš", pa kad uštediš dovoljno ti samo kažeš sad je dosta, od sutra ne idem na posao..
Ionako je penzija (kao novac) minimalna, sem za budže i direktore.
Takođe bi dao da se isravi ta nepravda, penzija treba da bude JEDNAKA za SVE!!!
(R.I.P. Eurosong, 12. avgust 2022 09:56)

Opisao si holandski sistem. Drzavna penzija je jednaka za sve (malo manja nego minimalac) i dobijaju je svi, bez obzira na staz. Od plate se ne odbija nista za penzije, ali velika vecina ljudi uplacuje privatni penzioni fond.

Zeljko

pre 1 godinu

Za preduzetnike ovo znaci radi i umri, a dok ne umres placaj doprinose i poreze da bi bilo dovoljno da se krpi budzet od koga nemas nista niti ces ikada imati

mix

pre 1 godinu

koncept drzave mora da se menja ne moze drzavni aparat da vise da ooterecuje drustvo do iznemoglosti mora manje da uzima a vise ostavlja gradjanima u korist staeijh gradjana jer svi neminovno starimo... plus da se smanje suludu izdaci za oruzje i sl