Biz - B92.net
  1. Mije da sam ekonomski i politički ekspert, ali meni bi bilo logično da Rusi “blokiraju” ( otmu) strane fabrike i nastave proizvodnju. To se ni malo ne razlikuje od zamrzavanja ruskih računa u evropskim bankama.
    (Ma stvarno, 30. jun 2022 18:11)

    # Link komentara

  2. Za ljubitelje jake rublje, jedna opaska. Ako je neko imao pola miliona rublji platu početkom godine je mogao kupiti 4000 dolara. Sada ima platu u vrednosti od 9000 dolara, ali ne može kupiti dolare! Msm, ne može kupiti u banci po tom kursu... Može kupiti "na crno" oko 2500 dolara. Imam neki deja vu. Na kraju šta bi ste više voleli da dobijete na poklon 500000 rubalja ili 3000 dolara?
    (Alija Sirotanović, 30. jun 2022 16:21)

    # Link komentara

  3. Ako ovo potraje, a ne vidim da bilo ko pokušava da ovo okonča, broj onih koji su pomrli i pobegli iz Rusije za vreme Staljina mogao bi biti i veći.

    Tuga i propast kako uvek nastradaju oni najnemoćniji. Uvek i svugde.
    (Starc Fočo Od Stotinu Ljeta, 30. jun 2022 15:22)

    # Link komentara

  4. ma sta ima veze sto ce 100 hiljada porodica ostati bez posla. zato kad cuju na tv da je rublja ojacala a ruska nafta skupa, bice im odmah toplo oko srca.
    (Nemanja, 30. jun 2022 10:13)

    Pokrenuce se domaca industrija.
    (ikac klisa, 30. jun 2022 14:50)

    # Link komentara

  5. Ako, ne daj Bože, stane Nemačka autoindustrija, Evropa je gotova.
    (SIN LOVCA NA MEDVEDE, 30. jun 2022 14:27)

    # Link komentara

  6. Idemo, Srbi, braco... podele, zauvek....
    Zapad-Istok, Cetnici-Partizani, Zvezda-Partizan, Jelena Jankovic- Ana Ivanovic, Vucic-Protiv Vucica, Paradajz turisti- Anti Paradjz, Putin-Bajden.... i tako celu istoriju bogovetnu.
    Ovde dovoljno da se baci koska, i sve ostalo sami ucinimo. Bravo !
    (GEOS, 30. jun 2022 14:24)

    # Link komentara

  7. Sve mi se nesto cini da je Putin bolje prosao od vas.
    (Petar, 30. jun 2022 14:12)

    # Link komentara

  8. Rusija nije zasnovana na autoindustriji tako da je ovo nebitno u odnosu na ostale segmente...
    (Ljuba, 30. jun 2022 10:44)

    A to im je baš primarna grana, tu gube strane firme ne Rusi, njima je glavno prirodni resursi koji se baš traže, nema šansi da ih ne prodaju prazna priča.
    (Kosta, 30. jun 2022 10:42)

    Bez novog auta se moze prezivjeti. A vidjecemo dali moze bez osnovnih namirnica?.
    (neven, 30. jun 2022 10:40)



    Nebitno je to što Rusiji nije primarna grana, u toj je grani je zaposleno što direktno, što indirektno 3,3 miliona ljudi. Ogroman deo tih ljudi je ostao/će ostati bez posla.
    Može se živeti bez auta, ali se ne može živeti bez prihoda.
    Tako da ovo veoma utiče na Rusiju, a pre svega na njeno stanovništvo.
    (komp, 30. jun 2022 13:25)

    # Link komentara

  9. 1. Rusija ima autoindustriju ? … 2. Koje automobile voze Rusi poslednjih 30 godina? 3.Koje automobile voze Rusi koji trenutno dolaze u BG i NS?
    (VUK, 30. jun 2022 13:23)

    # Link komentara

  10. Odu jedni dodju drugi...
    Tesko da ce skapati od toga sto nema proizvodjaca automobila.
    I nisu svi napustili, nego zbog sankcija nema uvoza delova pa samim tim i proizvodnje.
    (khm, 30. jun 2022 13:20)

    # Link komentara

  11. Bitno je da nasa cveta.
    (Smuki, 30. jun 2022 13:20)

    # Link komentara

  12. Za ove sto se hvataju za "prirodne resurse", kada se Evropa ratosilja Rusa (uskoro), oni jednostavno nemaju kome da prodaju.
    Kina nece od nikoga da bude zavisna, a potrebe ostalih su male u odnosu na Evropu.
    Rusi su ga ugasili, i to na duze vreme.
    (Volim i ja vas, 30. jun 2022 12:39)

    U tom slučaju nameće se logično pitanje:zbog čega zapad toliko kidiše na Rusiju ako su im nebitni njihovi resursi?
    (Bgd, 30. jun 2022 13:19)

    # Link komentara

  13. "Za ove sto se hvataju za "prirodne resurse", kada se Evropa ratosilja Rusa (uskoro), oni jednostavno nemaju kome da prodaju...
    @Volim i ja vas,"
    A od koga ce to Evropa onda da kupuje resurse? Kina je vec pokupovala sve slobodne resurse Afrike na 99godina (postoje gomile clanaka u zadnjih 10tak godina o tome). Ostali resursi su vec bili u vlasnistvu Evrope i Amerike i odatle ne mogu da povecaju proizvodnju jer je vec na maksimumu.
    Prostom logikom, ili ces da kupujes od Rusije ili neces ni da proizvodis (tj proizvodices znacajno manje). Sta mislis, ko je onda na vecem gubitku?
    (Nele, 30. jun 2022 13:08)

    # Link komentara

  14. Znaci EU izgubla trziste Rusije, a Kina kada bude napravila dogovor moze da preuzme ili Indija.
    Ali EU ne moze da dobije elemente za nove automobile, pa sada se na novi auto ceka po 2 godine.
    Ko je izgubio, a ko dobio?
    (OK, 30. jun 2022 12:38)

    Ja stvarno ne znam sto Rusija nije zahtevala sankcije jos ranije jer je to ocigledno ogromna ekonomska sansa a u isto vreme prilika da se unisti zapad. Dve muve jednim udarcem. Da se pita covek sto tamo jos zive sa 100 ili 200 dolaara mesecno u nekim delovima, kad mogu sve sami i ne treba im niko. Samo pokazu Kini ovde hocemo da napravite fabriku i Kinezi potrce....ludilo.
    (Darko, 30. jun 2022 13:01)

    # Link komentara

  15. Za ove sto se hvataju za "prirodne resurse", kada se Evropa ratosilja Rusa (uskoro), oni jednostavno nemaju kome da prodaju.
    Kina nece od nikoga da bude zavisna, a potrebe ostalih su male u odnosu na Evropu.
    Rusi su ga ugasili, i to na duze vreme.
    (Volim i ja vas, 30. jun 2022 12:39)

    # Link komentara

  16. Не постоји колапс, постоји сад већ нормализована производња аута и камиона упрошћених команди - руске телевизије су више пута о томе приказале опширне репортаже.
    (Самосвесна грађанка, 30. jun 2022 12:38)

    # Link komentara

  17. Znaci EU izgubla trziste Rusije, a Kina kada bude napravila dogovor moze da preuzme ili Indija.
    Ali EU ne moze da dobije elemente za nove automobile, pa sada se na novi auto ceka po 2 godine.
    Ko je izgubio, a ko dobio?
    (OK, 30. jun 2022 12:38)

    # Link komentara

  18. Sve sto su mogli da kupe nisu pravili. Pogledajte zito samo za koliko vremena su postali br.1 u svetu. Bice tako i sa automobilima. Ko je tu vise na gubitku? Oni sto su izgubili 140 miliona veliko trziste.
    (nenad, 30. jun 2022 12:31)

    # Link komentara

  19. ništa novo. šta očekujete kad su se ovi povukli. za godinu dana će bito skroz drugacija slika
    (ja, 30. jun 2022 09:51)

    Da.. Biće gore..
    (HanSolo, 30. jun 2022 11:01)

    Na Zapadu najviše :-P
    (Dule, 30. jun 2022 11:25)

    Bas sad kad je zapad 'propao' u borbi sa komunizmom? Sta je sad krilatica: "Amerika i engleska bice zamlja ruskih oligarha"?
    (Ruska mitologija je jaca od grcke, 30. jun 2022 12:31)

    # Link komentara

  20. Pa šta doći će kineske auto fabrike.. baš će ih mnogo zeznuti a i sami će nešto pokrenuti.. sa druge strane na Zapadu se čeka više od pola godine na automobil zbog nedostatka sirovina iz Rusije.. a vremenom će biti i duže i skuplje...
    (Jaaa, 30. jun 2022 12:24)

    # Link komentara

  21. nema sta ko da prica to su zvanicne medjumarodne informacije. Rublja je nikad jace za poslednjih pet godina i iz dana u dan jaca. Europejci placaju iz dana u dan sve skuplje energente i ova vest o propasti ruske autoimdustrije je lakrdija, jer u Rusiji to nije nikakva privredna grana. Za razliku od Rusije auto industrija u EU je osnovna privredna grana, a pogoni im uveliko stoje. Na depoima nagomilano hiljade i hiljade novih automobila koje niko ne kupuje. Tek ces da vidis sunivrat EU.
    (Djirdje, 30. jun 2022 11:15)

    # Link komentara

    ako nešto moraš kupiti, a ne možeš prodati, kako će to utecati na vrednost toga? to ti je priča o jačini rublje.
    (deces, 30. jun 2022 12:14)

    # Link komentara

  22. @Lazy bag
    nema sta ko da prica to su zvanicne medjumarodne informacije. Rublja je nikad jace za poslednjih pet godina i iz dana u dan jaca. Europejci placaju iz dana u dan sve skuplje energente i ova vest o propasti ruske autoimdustrije je lakrdija, jer u Rusiji to nije nikakva privredna grana. Za razliku od Rusije auto industrija u EU je osnovna privredna grana, a pogoni im uveliko stoje. Na depoima nagomilano hiljade i hiljade novih automobila koje niko ne kupuje. Tek ces da vidis sunivrat EU.
    (Djirdje, 30. jun 2022 11:15)

    Magacini i auto placevi su prazni, ne zato sto niko ne kupuje nego jer postoji problem proizvodnje poluprovodnika jos od korone pa su veliki proizvodjaci ukinuli trecu nocnu smenu. Potraznja je mnogo veca od ponude a to dokazuje povecanje cena novih i polovnih automobila mnogo pre izbijanja rata. Sta ce biti ne znam i ne usudjujem se da predvidjam jer niko od nas nema kompletan uvid u informacije i planove ali ono sto znam da ako Evropi bude lose nama ce biti jos gore.
    (Cinjenice, 30. jun 2022 12:05)

    # Link komentara

  23. Ljuba, a koje to ''ostale'' segmente, osim prodaje sirovina. Koja doduše nosi ogromne prinose državi (i odabranim pojedincima), ali generira malo radnih mjesta. Pa ne mogu svi rusi živjeti od toga. LP
    (sjeverozapadna Hrvatska, 30. jun 2022 11:42)

    # Link komentara

  24. tako ti je to kad ti zapad preuzme industriju i srbjia je proizvodila traktore kombajne kamione a sad samo mota kablove za strane traktore kamione i automobile.molim da mi se objavi komentar.
    (banacanin, 30. jun 2022 11:32)

    # Link komentara

  25. ništa novo. šta očekujete kad su se ovi povukli. za godinu dana će bito skroz drugacija slika
    (ja, 30. jun 2022 09:51)

    Da.. Biće gore..
    (HanSolo, 30. jun 2022 11:01)

    Na Zapadu najviše :-P
    (Dule, 30. jun 2022 11:25)

    # Link komentara

  26. "Ne znam kako Rusija nije razvila auto-industriju, pa elektronsku, tekstilnu...Pa Kina ima jedno 8 auto kompanija koje će da osvoje svet.
    Radi se o resursnoj ekonomiji i od toga žive i jedna Italija ima veći BDP od njih."

    Investirali su u pomorstvo, narocito u luksuzne jahte.
    (Misa, 30. jun 2022 11:22)

    # Link komentara

  27. Ne znam kako Rusija nije razvila auto-industriju, pa elektronsku, tekstilnu...Pa Kina ima jedno 8 auto kompanija koje će da osvoje svet.
    Radi se o resursnoj ekonomiji i od toga žive i jedna Italija ima veći BDP od njih.
    (mare, 30. jun 2022 10:58) # Link komentara

    Imali su oni jaku automobilsku industriju, ali su je rasprodali.
    (Sumadinac, 30. jun 2022 11:16)

    # Link komentara

  28. @Lazy bag
    nema sta ko da prica to su zvanicne medjumarodne informacije. Rublja je nikad jace za poslednjih pet godina i iz dana u dan jaca. Europejci placaju iz dana u dan sve skuplje energente i ova vest o propasti ruske autoimdustrije je lakrdija, jer u Rusiji to nije nikakva privredna grana. Za razliku od Rusije auto industrija u EU je osnovna privredna grana, a pogoni im uveliko stoje. Na depoima nagomilano hiljade i hiljade novih automobila koje niko ne kupuje. Tek ces da vidis sunivrat EU.
    (Djirdje, 30. jun 2022 11:15)

    # Link komentara

  29. Prva zemlja koja je razvila ICBM, prva zemlja koja je poslala vestacki satelit u orbitu Zemlje, prvi impaktor na Mesec, prvi satelit koji je prosao pored Venere, prvo zivo bice u kosmos, prvog coveka, zenu, prvu svemirsku setnju, prvi rover na Mesec, prvu svemirsku stanicu... u stanju su da naprave hipersonicni projektil i krstarecu raketu, ali nisu u stanju da naprave kvacilo i brisace za automobil...
    Ista prica kao da ce da im nestane kamiona u Ukr, a Ruska vojska ima samo 70 000 operativnih kamiona KAMAZ samo jednog tipa, da ponovim opet ima 70K kamiona samo jednog tipa...
    (RX, 30. jun 2022 11:14)

    # Link komentara

  30. ništa novo. šta očekujete kad su se ovi povukli. za godinu dana će bito skroz drugacija slika
    (ja, 30. jun 2022 09:51)

    Da.. Biće gore..
    (HanSolo, 30. jun 2022 11:01)

    # Link komentara

  31. Ne znam kako Rusija nije razvila auto-industriju, pa elektronsku, tekstilnu...Pa Kina ima jedno 8 auto kompanija koje će da osvoje svet.
    Radi se o resursnoj ekonomiji i od toga žive i jedna Italija ima veći BDP od njih.
    (mare, 30. jun 2022 10:58)

    # Link komentara

  32. Ako rusi odluče da naprave dobre automobile, tako će i biti. Ne sikirajte se. Sporo sedlaju ali brzo jašu
    (Mirko, 30. jun 2022 10:57)

    # Link komentara

  33. Isto kao i avioindustrija i avio promet , svaki da desetak aviona prestaje da leti. Samo polako sankcije su čudo uništavaju cijelo društvo. Samo strpljivo evo i zapadne firme masovno otpuštaju radnike , nema više plata. Još malo i ruski izvoz energenata na zapad će biti prekinut pa da vidimo kako rusija tone.
    (Zodiac, 30. jun 2022 10:46)

    # Link komentara

  34. Rusija nije zasnovana na autoindustriji tako da je ovo nebitno u odnosu na ostale segmente...
    (Ljuba, 30. jun 2022 10:44)

    # Link komentara

  35. Sankcije, narod ostao bez posla... Sto dalje od zapada.
    (Boris, 30. jun 2022 10:43)

    # Link komentara

  36. A to im je baš primarna grana, tu gube strane firme ne Rusi, njima je glavno prirodni resursi koji se baš traže, nema šansi da ih ne prodaju prazna priča.
    (Kosta, 30. jun 2022 10:42)

    # Link komentara

  37. Bez novog auta se moze prezivjeti. A vidjecemo dali moze bez osnovnih namirnica?.
    (neven, 30. jun 2022 10:40)

    # Link komentara

  38. Rusi do pre desetak godina su uvozili hranu a sad je izvoze. Tako će biti i sa utomobilima. A može li zapad bez tako velikog tržišta to je pitanje!
    (shonex, 30. jun 2022 10:29)

    # Link komentara

  39. A šta se beše dešava kod nas u Kragujevcu? Šta je to ? Šta se dešava sa gomilom fabrika i Evropi, a pogotovo u istočnom delu ?
    (Marko, 30. jun 2022 10:26)

    # Link komentara

  40. Ne, ne... Pogresili ste, to nije pad, to mora da je rast od 97%. Zapad ne moze nista rusiji. Nema inflacije u Rusiji, imaju rakete, sarmat, naftu... Uraaaaaa!
    (NeshaBg, 30. jun 2022 10:22)

    # Link komentara

  41. Sramota za toliku zemlju da nema svoju autoindustriju koja zadovoljava barem domace potrebe.
    (Nex, 30. jun 2022 10:22)

    # Link komentara

  42. U Nemackoj cveta autoindustrija. U Francuskoj i Ceskoj takodje. Rokovi isporuke su 9+ meseci zbog sankcija Rusiji, a ne zato sto nema komponenti...
    (Vlada, 30. jun 2022 10:15)

    # Link komentara

  43. ma sta ima veze sto ce 100 hiljada porodica ostati bez posla. zato kad cuju na tv da je rublja ojacala a ruska nafta skupa, bice im odmah toplo oko srca.
    (Nemanja, 30. jun 2022 10:13)

    # Link komentara

  44. "Ministar industrije Denis Manturov pripisao je povećanje cena vozila od 30 odsto inflaciji, rastu cena dijelova i padu kursa rublje."

    Kako pad kursa rublje, kada kod nas pricaju da je rublja nikada jaca?
    (Lazy bag, 30. jun 2022 10:12)

    # Link komentara

  45. Cekaj, pa rusi su poceli svoju proizvodnju bez elektronike gdje im nece trebati zapad a niti ce rikavat auti kao ovi novi elektroniciki i biti ce jos dugotrajniji.
    Propao plan a ne svidja serusima to vozit a niti proizvodit izgleda.
    Sankcije su pucanj u nogu EU.
    (opa, 30. jun 2022 10:01)

    # Link komentara

  46. ništa novo. šta očekujete kad su se ovi povukli. za godinu dana će bito skroz drugacija slika
    (ja, 30. jun 2022 09:51)

    # Link komentara