Četvrtak, 26.05.2022.

14:28

Mercedes i Tojota prave fabrike u Srbiji?

Da li će Srbija dobiti dve nove fabrike svetski poznatih proizvođača automobila?

Izvor: B92.net

Mercedes i Tojota prave fabrike u Srbiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

banconi

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44) # Link komentara

Ono kada neko prosto želi da mrači, jer je to u genima, a možda i u našoj kullturi. Pa evo, ja ću odgovoriti: zato što jedna hi-tech fabrika donese "prinosa" recimo 1000 puta više od bilo kog žita, po hektaru. Neka osrednja fabrika donese 500 puta više, a motanje kablova jedno 300 puta više. I taj red veličina nije paušalan uopšte, to je odnos. I to nije sve. Nekoliko stotina hektara jedne fabrike, zauzima u procentima u negde oko 0.00001% teritorije plodnih ravnica. Mislim da dovoljno ostaje i da se na'ranimo 'šenicom.

Za nije bitno

pre 1 godinu

@nije bitno - druze, ove snabdevace sto spominjes, koji sakju delove u MONTIRNICE, vec imamo 3 sa tog tvog spiska iz tvog komentara - ZF, Bosch i Magna. Pored ta tri "Tier 1" snabdevaca, imamo jos i Meitu, Continental/Contitech i Nidec (i jos nekog sigurno ali sam ih zaboravio) kao i nebrojeno Tier 2 snabdevaca (kablovi, brisaci...).
Tako da je otvaranje MONTIRNICE bilo i vise nego ocekivano.
Nadam se da ce uz montirnicu ici i fabrika baterija posto ni Tojota ni Mecka nece da prave fabriku za SUS vec za EV.

S

pre 1 godinu

Ako ove dve kompanije dodju u Srbiju postoji velika mogućnost da će se konačno rešiti problem sa čekanjem na granicnim prelazima za teretni saobraćaj i samim tim će vozači kamiona konačno prestati da čekaju satima na granicama na izlazu / ulazu u Srbiju. Sa druge strane plašim se da će možda samo dati dozvolu sleperima koji prevoze automobile da idu preko reda i obilaze kao ADR na primer, što bi rezultiraro mnogo dužem čekanju i vozače kamiona razbesnelo. Pod hitno treba da se reši problem sa čekanjem za teretni saobraćaj jer ne žele ovi iz Mercedesa da im automobili budu zarobljeni na Horgošu / Gradini / itd satima / danima.

Marx

pre 1 godinu

Japanci idu tamo gde Nemci idu i ne razmišljaju puno. Pogotovu, ako dođe trokraka zvezda, doći će još više velikih. Vučić čuda pravi.
(Tony, 26. maj 2022 16:24)

Važi.

Milan

pre 1 godinu

Nije bitno druze nije bitno, ali pogledaj listu Tier 1 snabdevaca pa ces videti da od Top 5 snabdevaca vec 4 imaju fabrike u Srbiji - Continental, Magna, ZF i Bosch. Fali samo Denso.

Đorđe

pre 1 godinu

(Nije bitno, 26. maj 2022 16:29)

Od pobrojanih dobavljača polovina već rade u Srbiji da ja znam, npr. ZF u Pančevu, Magna u Odžacima, Bosch u Šimanovcima, a ima i gomila drugih koji rade delove i za fabrike u Češkoj. Pozdrav iz Srbije.

Nije bitno

pre 1 godinu

Kao prvo već nekoliko decenija se ne grade FABRIKE automobila već objekti gde se Montiraju vozila. Moderan automobil danas ima preko 20 hiljada delova a oni se prave na desetine lokacija i logistički dovoze u MONTIRNICU gde se montiraju a ne da se prave u fabrici kao pre 50-100 godina.
Da bi Toyota bila u Srbiji morali bi sub proizvođači biti blizu i dostupni "just in time" a Srbija je mala zatvorena država gde verovatno nema sub proizvodjaca, koji dodaju delove za auta po specifikaciji kao npr. ZF, Aisin Seiki, Matsushita, Denso, Peguform, TRW, Bosh, Magna. Jer u Toyota autu su delovi iz tih firmi. Mogu zamisliti da Toyota montažne linije čekaju satima da dodju delovi iz neke fabrike delova izvan Srbije (granice i putevi). Ko je video ozbiljne firme u autoindustriji zna da pored fabrike gde se montiraju auta i udaraju loga velikih firmi je još desetak ogromnih pravih fabrika gde se proizvode delovi koji se na kraju montiraju tamo kod Royote, MB ili bilo koje vama poznate marke. To je prednost EU tržišta da neka prepreka, carina itd. kada je fabrika VW u Bratislava a okolo je deset fabrika iz 4 EU države za nju (Slovačka, Austrija, Mađarska, Češka) sve do 150km okolo. Pozdrav iz Češke koje proizvodi / montira preko 1 milion vozila

Milos1986

pre 1 godinu

Ovo bi bilo super, jedna da dodje, a dve, ufff, ozbiljna prica! Za ove koji pitaju za razna mesta po Srbiji: slazem se, ali pitanje je koliko ovi nasi i mogu da uticu na samu lokaciju. Realno gledano, potez Novi Sad - Beograd ima najvece sanse: ravna zemlja- jeftinija gradnja, veliko trziste (dva najveca i najplateznija grada), sto pogoduje i za potencijalnu prodaju i za mogucnost nabavljanja radne snage (tehnicki fakulteti u oba grada), autoput, brza zeleznica... Realno gledano, najveca sansa da tamo dodju, mada bih ja voleo i da ih nasi nagovore da ozive i neki drugi grad.. Za nas u BGu nije frka, ima realno dosta solidno placenih poslova (i zivot sa druge strane skup, ali se realno ako gledamo finansijski uprokos tome, zivi bolje nego bilo gde u Srbiji), mada iskreno gde god da dodju, ako dodju obe fabrike, to ce biti super!

Slobodan

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Raspitaj se koliko ljudi radi i prima platu na jednoj njivi a koliko radi i zarađuje u fabrici automobila, koliko košta vagon kukuruza a koliko košta jedan mercedes, koliki porez plaća jedan seljak a koliko jedna fabrika automobila uključujući i njene zaposlene i sve će ti biti jasno.

Laki M

pre 1 godinu

(promasaj, 26. maj 2022 16:26)



Država od 7 mil. stanovnika ne može da stvori svetski brend u auto industriji bez 150-200 milijardi evra (3 do 4 godišnja BDP-a Srbije).

Tony

pre 1 godinu

Japanci idu tamo gde Nemci idu i ne razmišljaju puno. Pogotovu, ako dođe trokraka zvezda, doći će još više velikih. Vučić čuda pravi.

Aca

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Raspitaj se koliko ljudi radi i prima platu na jednoj njivi a koliko radi i zarađuje u fabrici automobila, koliko košta vagon kukuruza a koliko košta jedan mercedes, koliki porez plaća jedan seljak a koliko jedna fabrika automobila uključujući i njene zaposlene i sve će ti biti jasno.
(Slobodan, 26. maj 2022 16:18)

Slobodane , u pravu si delimično , zaboravljas da je poljoprivreda čist prihod odnosno novostvorena vrednost , autoindustrija je polufabrikat i trgovina i tu svi vise zarade od domaćina odnosno Srbije , tako da sam ja za Gong odnosno ne treba dozvoliti gradnju na visokvslitetnoj zemlji to mora da kontroliše ministarstvo poljoprivrede

promasaj

pre 1 godinu

Otpusta li FIAT radnike u Kragujevcu?

Ako je auto industrija pokretac razvoja zasto je vlast unistila FAP Priboj,IMT,IMR, 14. oktobar Krusevac itd. ?
Koja je logika da nasa drzava ulaze u superbogate strane kompanije a svoje zatvara. I jos se hvale time.

Hvale se kad uvoze autobuse, a sa tim parama FAP moze da kupi opremu i obuci radnike i sigurno pravi bolje autobuse od uvoznih, sa neuporedivo boljim efektom po privredu Srbije od uvoza i subvencionisanja bogatih stranaca.

alex

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Pa zato sto ce ta fabrika da ti digne ukupan BDP ne mozes da zamislis koliko sa 4000-5000 zaposlenih. Na njivi ne moze da radi toliko ljudi niti toliko da budu placeni, a njive su ionako vecinom prodate strancima pa nemojte tu sentimentalnost, to je nase blago i ostalo. Drugo je kad ti plodnu zemlju dajes da bi bila gradjevinska. Ovo je investicija iz visoke tehnologije koja moze da povuce mnogo manjih fabrika snabdevaca.

King

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto je obrasla u korov, nema ko da je obradjuje.

niko i ništa

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto su putevi/granice, aerodrom i radnici tu najblizi
(veto je zlo, 26. maj 2022 14:58)

Radnika tu nema, mogu svećom da ih traže, bolje da su otišli u Kraljevo, Kragujevac, Niš

hladisa

pre 1 godinu

@Gong
Zato sto su "domacini" sve sto su imali prodali radi kupovine dobrih kola i stanova tj nekretnina, i zato sto bi svi da uzivaju a da ne rade nista. I zato sto svi hoce da budu tudji robovi i da rade po fabrikama i da putuju po sat-dva do posla(ta racunica im odgovara). I ono najbitnije, zato sto svi hoce da "zarade" a da se ne umore. Ali lagano, sve ima svoju cenu, pa ce i to kad tad doci na naplatu.
Kao sto ovaj dole napisa, treba podici bdp da bi se "radnicima" dala plata.

ati

pre 1 godinu

A kad će neka veća investicija stići u blizini mađarske granice?
tu je auto put, obnavlja se železnica i ništa.
Možda ovdašnji političari previše zahtevaju u svoj džep.

veto je zlo

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto su putevi/granice, aerodrom i radnici tu najblizi

veto je zlo

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto su putevi/granice, aerodrom i radnici tu najblizi

alex

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Pa zato sto ce ta fabrika da ti digne ukupan BDP ne mozes da zamislis koliko sa 4000-5000 zaposlenih. Na njivi ne moze da radi toliko ljudi niti toliko da budu placeni, a njive su ionako vecinom prodate strancima pa nemojte tu sentimentalnost, to je nase blago i ostalo. Drugo je kad ti plodnu zemlju dajes da bi bila gradjevinska. Ovo je investicija iz visoke tehnologije koja moze da povuce mnogo manjih fabrika snabdevaca.

King

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto je obrasla u korov, nema ko da je obradjuje.

niko i ništa

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto su putevi/granice, aerodrom i radnici tu najblizi
(veto je zlo, 26. maj 2022 14:58)

Radnika tu nema, mogu svećom da ih traže, bolje da su otišli u Kraljevo, Kragujevac, Niš

promasaj

pre 1 godinu

Otpusta li FIAT radnike u Kragujevcu?

Ako je auto industrija pokretac razvoja zasto je vlast unistila FAP Priboj,IMT,IMR, 14. oktobar Krusevac itd. ?
Koja je logika da nasa drzava ulaze u superbogate strane kompanije a svoje zatvara. I jos se hvale time.

Hvale se kad uvoze autobuse, a sa tim parama FAP moze da kupi opremu i obuci radnike i sigurno pravi bolje autobuse od uvoznih, sa neuporedivo boljim efektom po privredu Srbije od uvoza i subvencionisanja bogatih stranaca.

Marx

pre 1 godinu

Japanci idu tamo gde Nemci idu i ne razmišljaju puno. Pogotovu, ako dođe trokraka zvezda, doći će još više velikih. Vučić čuda pravi.
(Tony, 26. maj 2022 16:24)

Važi.

Aca

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Raspitaj se koliko ljudi radi i prima platu na jednoj njivi a koliko radi i zarađuje u fabrici automobila, koliko košta vagon kukuruza a koliko košta jedan mercedes, koliki porez plaća jedan seljak a koliko jedna fabrika automobila uključujući i njene zaposlene i sve će ti biti jasno.
(Slobodan, 26. maj 2022 16:18)

Slobodane , u pravu si delimično , zaboravljas da je poljoprivreda čist prihod odnosno novostvorena vrednost , autoindustrija je polufabrikat i trgovina i tu svi vise zarade od domaćina odnosno Srbije , tako da sam ja za Gong odnosno ne treba dozvoliti gradnju na visokvslitetnoj zemlji to mora da kontroliše ministarstvo poljoprivrede

hladisa

pre 1 godinu

@Gong
Zato sto su "domacini" sve sto su imali prodali radi kupovine dobrih kola i stanova tj nekretnina, i zato sto bi svi da uzivaju a da ne rade nista. I zato sto svi hoce da budu tudji robovi i da rade po fabrikama i da putuju po sat-dva do posla(ta racunica im odgovara). I ono najbitnije, zato sto svi hoce da "zarade" a da se ne umore. Ali lagano, sve ima svoju cenu, pa ce i to kad tad doci na naplatu.
Kao sto ovaj dole napisa, treba podici bdp da bi se "radnicima" dala plata.

Milan

pre 1 godinu

Nije bitno druze nije bitno, ali pogledaj listu Tier 1 snabdevaca pa ces videti da od Top 5 snabdevaca vec 4 imaju fabrike u Srbiji - Continental, Magna, ZF i Bosch. Fali samo Denso.

Milos1986

pre 1 godinu

Ovo bi bilo super, jedna da dodje, a dve, ufff, ozbiljna prica! Za ove koji pitaju za razna mesta po Srbiji: slazem se, ali pitanje je koliko ovi nasi i mogu da uticu na samu lokaciju. Realno gledano, potez Novi Sad - Beograd ima najvece sanse: ravna zemlja- jeftinija gradnja, veliko trziste (dva najveca i najplateznija grada), sto pogoduje i za potencijalnu prodaju i za mogucnost nabavljanja radne snage (tehnicki fakulteti u oba grada), autoput, brza zeleznica... Realno gledano, najveca sansa da tamo dodju, mada bih ja voleo i da ih nasi nagovore da ozive i neki drugi grad.. Za nas u BGu nije frka, ima realno dosta solidno placenih poslova (i zivot sa druge strane skup, ali se realno ako gledamo finansijski uprokos tome, zivi bolje nego bilo gde u Srbiji), mada iskreno gde god da dodju, ako dodju obe fabrike, to ce biti super!

Đorđe

pre 1 godinu

(Nije bitno, 26. maj 2022 16:29)

Od pobrojanih dobavljača polovina već rade u Srbiji da ja znam, npr. ZF u Pančevu, Magna u Odžacima, Bosch u Šimanovcima, a ima i gomila drugih koji rade delove i za fabrike u Češkoj. Pozdrav iz Srbije.

Za nije bitno

pre 1 godinu

@nije bitno - druze, ove snabdevace sto spominjes, koji sakju delove u MONTIRNICE, vec imamo 3 sa tog tvog spiska iz tvog komentara - ZF, Bosch i Magna. Pored ta tri "Tier 1" snabdevaca, imamo jos i Meitu, Continental/Contitech i Nidec (i jos nekog sigurno ali sam ih zaboravio) kao i nebrojeno Tier 2 snabdevaca (kablovi, brisaci...).
Tako da je otvaranje MONTIRNICE bilo i vise nego ocekivano.
Nadam se da ce uz montirnicu ici i fabrika baterija posto ni Tojota ni Mecka nece da prave fabriku za SUS vec za EV.

Nije bitno

pre 1 godinu

Kao prvo već nekoliko decenija se ne grade FABRIKE automobila već objekti gde se Montiraju vozila. Moderan automobil danas ima preko 20 hiljada delova a oni se prave na desetine lokacija i logistički dovoze u MONTIRNICU gde se montiraju a ne da se prave u fabrici kao pre 50-100 godina.
Da bi Toyota bila u Srbiji morali bi sub proizvođači biti blizu i dostupni "just in time" a Srbija je mala zatvorena država gde verovatno nema sub proizvodjaca, koji dodaju delove za auta po specifikaciji kao npr. ZF, Aisin Seiki, Matsushita, Denso, Peguform, TRW, Bosh, Magna. Jer u Toyota autu su delovi iz tih firmi. Mogu zamisliti da Toyota montažne linije čekaju satima da dodju delovi iz neke fabrike delova izvan Srbije (granice i putevi). Ko je video ozbiljne firme u autoindustriji zna da pored fabrike gde se montiraju auta i udaraju loga velikih firmi je još desetak ogromnih pravih fabrika gde se proizvode delovi koji se na kraju montiraju tamo kod Royote, MB ili bilo koje vama poznate marke. To je prednost EU tržišta da neka prepreka, carina itd. kada je fabrika VW u Bratislava a okolo je deset fabrika iz 4 EU države za nju (Slovačka, Austrija, Mađarska, Češka) sve do 150km okolo. Pozdrav iz Češke koje proizvodi / montira preko 1 milion vozila

S

pre 1 godinu

Ako ove dve kompanije dodju u Srbiju postoji velika mogućnost da će se konačno rešiti problem sa čekanjem na granicnim prelazima za teretni saobraćaj i samim tim će vozači kamiona konačno prestati da čekaju satima na granicama na izlazu / ulazu u Srbiju. Sa druge strane plašim se da će možda samo dati dozvolu sleperima koji prevoze automobile da idu preko reda i obilaze kao ADR na primer, što bi rezultiraro mnogo dužem čekanju i vozače kamiona razbesnelo. Pod hitno treba da se reši problem sa čekanjem za teretni saobraćaj jer ne žele ovi iz Mercedesa da im automobili budu zarobljeni na Horgošu / Gradini / itd satima / danima.

Slobodan

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Raspitaj se koliko ljudi radi i prima platu na jednoj njivi a koliko radi i zarađuje u fabrici automobila, koliko košta vagon kukuruza a koliko košta jedan mercedes, koliki porez plaća jedan seljak a koliko jedna fabrika automobila uključujući i njene zaposlene i sve će ti biti jasno.

Laki M

pre 1 godinu

(promasaj, 26. maj 2022 16:26)



Država od 7 mil. stanovnika ne može da stvori svetski brend u auto industriji bez 150-200 milijardi evra (3 do 4 godišnja BDP-a Srbije).

ati

pre 1 godinu

A kad će neka veća investicija stići u blizini mađarske granice?
tu je auto put, obnavlja se železnica i ništa.
Možda ovdašnji političari previše zahtevaju u svoj džep.

Tony

pre 1 godinu

Japanci idu tamo gde Nemci idu i ne razmišljaju puno. Pogotovu, ako dođe trokraka zvezda, doći će još više velikih. Vučić čuda pravi.

banconi

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44) # Link komentara

Ono kada neko prosto želi da mrači, jer je to u genima, a možda i u našoj kullturi. Pa evo, ja ću odgovoriti: zato što jedna hi-tech fabrika donese "prinosa" recimo 1000 puta više od bilo kog žita, po hektaru. Neka osrednja fabrika donese 500 puta više, a motanje kablova jedno 300 puta više. I taj red veličina nije paušalan uopšte, to je odnos. I to nije sve. Nekoliko stotina hektara jedne fabrike, zauzima u procentima u negde oko 0.00001% teritorije plodnih ravnica. Mislim da dovoljno ostaje i da se na'ranimo 'šenicom.

Tony

pre 1 godinu

Japanci idu tamo gde Nemci idu i ne razmišljaju puno. Pogotovu, ako dođe trokraka zvezda, doći će još više velikih. Vučić čuda pravi.

Nije bitno

pre 1 godinu

Kao prvo već nekoliko decenija se ne grade FABRIKE automobila već objekti gde se Montiraju vozila. Moderan automobil danas ima preko 20 hiljada delova a oni se prave na desetine lokacija i logistički dovoze u MONTIRNICU gde se montiraju a ne da se prave u fabrici kao pre 50-100 godina.
Da bi Toyota bila u Srbiji morali bi sub proizvođači biti blizu i dostupni "just in time" a Srbija je mala zatvorena država gde verovatno nema sub proizvodjaca, koji dodaju delove za auta po specifikaciji kao npr. ZF, Aisin Seiki, Matsushita, Denso, Peguform, TRW, Bosh, Magna. Jer u Toyota autu su delovi iz tih firmi. Mogu zamisliti da Toyota montažne linije čekaju satima da dodju delovi iz neke fabrike delova izvan Srbije (granice i putevi). Ko je video ozbiljne firme u autoindustriji zna da pored fabrike gde se montiraju auta i udaraju loga velikih firmi je još desetak ogromnih pravih fabrika gde se proizvode delovi koji se na kraju montiraju tamo kod Royote, MB ili bilo koje vama poznate marke. To je prednost EU tržišta da neka prepreka, carina itd. kada je fabrika VW u Bratislava a okolo je deset fabrika iz 4 EU države za nju (Slovačka, Austrija, Mađarska, Češka) sve do 150km okolo. Pozdrav iz Češke koje proizvodi / montira preko 1 milion vozila

alex

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Pa zato sto ce ta fabrika da ti digne ukupan BDP ne mozes da zamislis koliko sa 4000-5000 zaposlenih. Na njivi ne moze da radi toliko ljudi niti toliko da budu placeni, a njive su ionako vecinom prodate strancima pa nemojte tu sentimentalnost, to je nase blago i ostalo. Drugo je kad ti plodnu zemlju dajes da bi bila gradjevinska. Ovo je investicija iz visoke tehnologije koja moze da povuce mnogo manjih fabrika snabdevaca.

King

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto je obrasla u korov, nema ko da je obradjuje.

ati

pre 1 godinu

A kad će neka veća investicija stići u blizini mađarske granice?
tu je auto put, obnavlja se železnica i ništa.
Možda ovdašnji političari previše zahtevaju u svoj džep.

veto je zlo

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto su putevi/granice, aerodrom i radnici tu najblizi

Slobodan

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Raspitaj se koliko ljudi radi i prima platu na jednoj njivi a koliko radi i zarađuje u fabrici automobila, koliko košta vagon kukuruza a koliko košta jedan mercedes, koliki porez plaća jedan seljak a koliko jedna fabrika automobila uključujući i njene zaposlene i sve će ti biti jasno.

Marx

pre 1 godinu

Japanci idu tamo gde Nemci idu i ne razmišljaju puno. Pogotovu, ako dođe trokraka zvezda, doći će još više velikih. Vučić čuda pravi.
(Tony, 26. maj 2022 16:24)

Važi.

promasaj

pre 1 godinu

Otpusta li FIAT radnike u Kragujevcu?

Ako je auto industrija pokretac razvoja zasto je vlast unistila FAP Priboj,IMT,IMR, 14. oktobar Krusevac itd. ?
Koja je logika da nasa drzava ulaze u superbogate strane kompanije a svoje zatvara. I jos se hvale time.

Hvale se kad uvoze autobuse, a sa tim parama FAP moze da kupi opremu i obuci radnike i sigurno pravi bolje autobuse od uvoznih, sa neuporedivo boljim efektom po privredu Srbije od uvoza i subvencionisanja bogatih stranaca.

Aca

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Raspitaj se koliko ljudi radi i prima platu na jednoj njivi a koliko radi i zarađuje u fabrici automobila, koliko košta vagon kukuruza a koliko košta jedan mercedes, koliki porez plaća jedan seljak a koliko jedna fabrika automobila uključujući i njene zaposlene i sve će ti biti jasno.
(Slobodan, 26. maj 2022 16:18)

Slobodane , u pravu si delimično , zaboravljas da je poljoprivreda čist prihod odnosno novostvorena vrednost , autoindustrija je polufabrikat i trgovina i tu svi vise zarade od domaćina odnosno Srbije , tako da sam ja za Gong odnosno ne treba dozvoliti gradnju na visokvslitetnoj zemlji to mora da kontroliše ministarstvo poljoprivrede

niko i ništa

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44)

Zato sto su putevi/granice, aerodrom i radnici tu najblizi
(veto je zlo, 26. maj 2022 14:58)

Radnika tu nema, mogu svećom da ih traže, bolje da su otišli u Kraljevo, Kragujevac, Niš

Laki M

pre 1 godinu

(promasaj, 26. maj 2022 16:26)



Država od 7 mil. stanovnika ne može da stvori svetski brend u auto industriji bez 150-200 milijardi evra (3 do 4 godišnja BDP-a Srbije).

hladisa

pre 1 godinu

@Gong
Zato sto su "domacini" sve sto su imali prodali radi kupovine dobrih kola i stanova tj nekretnina, i zato sto bi svi da uzivaju a da ne rade nista. I zato sto svi hoce da budu tudji robovi i da rade po fabrikama i da putuju po sat-dva do posla(ta racunica im odgovara). I ono najbitnije, zato sto svi hoce da "zarade" a da se ne umore. Ali lagano, sve ima svoju cenu, pa ce i to kad tad doci na naplatu.
Kao sto ovaj dole napisa, treba podici bdp da bi se "radnicima" dala plata.

S

pre 1 godinu

Ako ove dve kompanije dodju u Srbiju postoji velika mogućnost da će se konačno rešiti problem sa čekanjem na granicnim prelazima za teretni saobraćaj i samim tim će vozači kamiona konačno prestati da čekaju satima na granicama na izlazu / ulazu u Srbiju. Sa druge strane plašim se da će možda samo dati dozvolu sleperima koji prevoze automobile da idu preko reda i obilaze kao ADR na primer, što bi rezultiraro mnogo dužem čekanju i vozače kamiona razbesnelo. Pod hitno treba da se reši problem sa čekanjem za teretni saobraćaj jer ne žele ovi iz Mercedesa da im automobili budu zarobljeni na Horgošu / Gradini / itd satima / danima.

Za nije bitno

pre 1 godinu

@nije bitno - druze, ove snabdevace sto spominjes, koji sakju delove u MONTIRNICE, vec imamo 3 sa tog tvog spiska iz tvog komentara - ZF, Bosch i Magna. Pored ta tri "Tier 1" snabdevaca, imamo jos i Meitu, Continental/Contitech i Nidec (i jos nekog sigurno ali sam ih zaboravio) kao i nebrojeno Tier 2 snabdevaca (kablovi, brisaci...).
Tako da je otvaranje MONTIRNICE bilo i vise nego ocekivano.
Nadam se da ce uz montirnicu ici i fabrika baterija posto ni Tojota ni Mecka nece da prave fabriku za SUS vec za EV.

Milos1986

pre 1 godinu

Ovo bi bilo super, jedna da dodje, a dve, ufff, ozbiljna prica! Za ove koji pitaju za razna mesta po Srbiji: slazem se, ali pitanje je koliko ovi nasi i mogu da uticu na samu lokaciju. Realno gledano, potez Novi Sad - Beograd ima najvece sanse: ravna zemlja- jeftinija gradnja, veliko trziste (dva najveca i najplateznija grada), sto pogoduje i za potencijalnu prodaju i za mogucnost nabavljanja radne snage (tehnicki fakulteti u oba grada), autoput, brza zeleznica... Realno gledano, najveca sansa da tamo dodju, mada bih ja voleo i da ih nasi nagovore da ozive i neki drugi grad.. Za nas u BGu nije frka, ima realno dosta solidno placenih poslova (i zivot sa druge strane skup, ali se realno ako gledamo finansijski uprokos tome, zivi bolje nego bilo gde u Srbiji), mada iskreno gde god da dodju, ako dodju obe fabrike, to ce biti super!

Đorđe

pre 1 godinu

(Nije bitno, 26. maj 2022 16:29)

Od pobrojanih dobavljača polovina već rade u Srbiji da ja znam, npr. ZF u Pančevu, Magna u Odžacima, Bosch u Šimanovcima, a ima i gomila drugih koji rade delove i za fabrike u Češkoj. Pozdrav iz Srbije.

Milan

pre 1 godinu

Nije bitno druze nije bitno, ali pogledaj listu Tier 1 snabdevaca pa ces videti da od Top 5 snabdevaca vec 4 imaju fabrike u Srbiji - Continental, Magna, ZF i Bosch. Fali samo Denso.

banconi

pre 1 godinu

A zašto se sva takva industrija stavlja na najplodniju zemlju?
(Gong, 26. maj 2022 14:44) # Link komentara

Ono kada neko prosto želi da mrači, jer je to u genima, a možda i u našoj kullturi. Pa evo, ja ću odgovoriti: zato što jedna hi-tech fabrika donese "prinosa" recimo 1000 puta više od bilo kog žita, po hektaru. Neka osrednja fabrika donese 500 puta više, a motanje kablova jedno 300 puta više. I taj red veličina nije paušalan uopšte, to je odnos. I to nije sve. Nekoliko stotina hektara jedne fabrike, zauzima u procentima u negde oko 0.00001% teritorije plodnih ravnica. Mislim da dovoljno ostaje i da se na'ranimo 'šenicom.