Petak, 14.08.2020.

13:09

Kvadrat na Halkidikiju kao u Beogradu; Ni korona ne sprečava Srbe da se kuće na Egeju

Izvor: B92/Teodora Nikoliæ

Kvadrat na Halkidikiju kao u Beogradu; Ni korona ne spreèava Srbe da se kuæe na Egeju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Daca

pre 3 godine

Davati agenciji novac je glupost, za tri dana možete završiti notara, odjave prijave struje... poreza. Katastar završavaju notari.I agencija za sve to traži ogromne pare.

rebro

pre 3 godine

@Brutus, ja imam češki pasoš i razmišljao sam da kupim nekretninu u Grčkoj i da je izdajem. Veliki je to posao, a svakako nije isplativ ako daš agencijama nekretninu jer onda imaš malu zaradu, a porez i dalje veliki.
Mnogo mi je isplativije što smo supruga i ja kupili nekretnine po Pragu i izdajemo ih.

JeRemija

pre 3 godine

@Darko Drakulic

Razumem šta pišete, ali svaki advokat će vam sve to uraditi za 1% provizije.
Agencije lepo upakuju priču (katastar, poreska, notar, odjava računa...) a ljudi očigledno nasedaju na to i olako se odriču ogromnog novca koji daju agencijama:)

Ipak, vi najbolje znate kako ćete trošiti vaš novac.

Hrabri krojac

pre 3 godine

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.
(Dule, 15. avgust 2020 16:26)

Možda nisi čuo, postoje agencije u svakom mestu u Grčkoj, njima možeš da izdaš puno za prazno pa je sve njihova briga , a možeš i sa njima da dogovoriš o ceni najma i čišćenju, sve je to već organizovano.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Brutus, 15. avgust 2020 17:32)

Postoje ali nisu volonterske! Ako ce da rade sve ono sto si naveo to uopste nije jeftino i zaradu ti smanjuje na pola tako da vise nemas ozbiljnu zaradu nego skromnu dok troskovi ostaju ozbiljni. Kupovina nekretnine ima smisla samo ako ces kao penzos dobar deo godine da zivis tamo. Ima tamo puno Grka milionera i da je sve bas tako, te nekrtetnine bi oni pokupovali i izdavali...

Putnik

pre 3 godine

Ulaz i boravak mogu i bez 250k Eura da se reše. Samo je bitno da bar jedan supružnik ima EU ili EU+ (Švajcarska, Norveška, etc) državljanstvo. Em se i sada tako bez problema (uz PCR) prolazi granica, em EU državljanin dobija bez problema i uz minimum papira (i samo 4k Eura na banci) trajni boravak, a supružnik, ukoliko nema EU pasoš, dva puta po pet godina pa trajni. Za EU državljanina treba pasoš, 4 slike, račun u grčkoj banci sa 4k Eura, dokaz o adresi (vlasništvo nekretnine ili ugovor o rentiranju stana, dokaz zadnji račun za struju), popunjen formular i 16 Eura takse za izradu boravišne kartice. Advokati uzimaju između 700 i 1500 Eura da sprovedu postupak.

Pošto mnogi naši ljudi imaju pored srpskog i hrvatski, slovenački ili mađarski pasoš, svi sa time mogu da izrade i grčki trajni boravak. Svemu što ima bilo kakav EU ili EU+ predznak, još pogotovo ako imaš nekretninu, Grci moraju da izdaju trajnu dozvolu za boravak, hteli to ili ne. :)

Darko Drakulic

pre 3 godine

@Da li neko ima razumno objašnjenje zašto ljudi proces kupovine stana obavljaju preko agencija, u kojoj btw radi i kurta i murta sa sumnjivim fakultetima pri tome ostavljajući agenciji 2% provizije?!

Zato sto nije sve u parama, ima nesto i u vremenu i zivcima. Ja sam do sada kupio dva stana i prodao jedan i uvek idem preko iste agencije, uzeli su mi 3% kad sam prodavao, ja im dao punomoc, ali mi zavrse sve, kod notara, u poreskoj, katastru, odjave struju, vodu, grijanje i ne-znam-ni-ja-sta jos, i meni pare legnu na racun kao gospodinu.

Mare

pre 3 godine

imati nekretninu na moru, jezeru i sl je robija. Svake godine imas troskove da se nesto sredi, popravi, pa ona pripremi za sezonu, pa komzerviraj posle.. O troskovoma poreza i komunalija da i ne govorim. Naravno, ako imas para onda uzmes pa neka stoji, ali za obicni raju je to neisplativo. Bolje svake godine da odes u hotel gde ti drugi peru i serviraju, pa onda iduce godine na drugo mesto i tako za 10 godina obiđes celu drzavu npr.

Mika

pre 3 godine

Sve je to lepo, samo teško izvodljivo za normalnog čoveka. A onoga ko ima 250+ hiljada evra viška i onako nije briga. Volela bih da znam da li postoji neka banka u Srbiji koja dozvoljava elektronsko plaćanje u inostranstvu, da može samostalno da se plati račun. To mislim da nije moguće.

ja

pre 3 godine

Prijatelji roditelja su kupili pre 2 - 3 godine u jako lepoj dvorišnoj zgradi malo iznad magistrale u pefkohoriju, odmah ispod crkve, gradnja je negde oko 2000 godine, 60 kvadrata za 70.000 eur plus negde oko ako sam dobro zapamtio 3000 eur troškova. Sve kao ili jeste novo, i tamo su 6 meseci godišnje. Cena nije bila ništa specijalno niska, odlučili se zbog lokacije.

Brutus

pre 3 godine

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.
(Dule, 15. avgust 2020 16:26)

Možda nisi čuo, postoje agencije u svakom mestu u Grčkoj, njima možeš da izdaš puno za prazno pa je sve njihova briga , a možeš i sa njima da dogovoriš o ceni najma i čišćenju, sve je to već organizovano.

Nema odmora bez mora

pre 3 godine

Žena i ja smo dugo tražili nešto na moru. Španija i Francuska su bili preskupi, u Italiji nismo do sada letovali, zadnjih deset godina smo najčešće u Grčkoj. Nakon dugog traženja od skoro tri godine, kupili smo po preporuci prijatelja Grka novi dupleks stan na Halkidikiju 2017.god..Prodavac je ispoštovao preliminarni dogovor iz 2016., a ugovor, prevod i sve ostalo je obavio advokat u Solunu za nekih 900 €, troškovi notara i katastra oko 500 €. Troškovi za vodu su nam 125 € godišnje(paušalno za sve), struju uplaćujemo max. 300 € godišnje(ako izdajemo, ako ne onda i manje) , porez na imovinu(90m2)plus knjigovođa su 300 € godišnje. Ove godine imali smo sreće da uđemo u Grčku i ostali smo tu pet nedelja.Ne osećam se uopšte zarobljen na jednom mestu, naprotiv, jako mi je prijatno. Sa savršenim vremenom (ove godine skoro bez kiše), plažama koje ne treba previše opisivati, komšijama kakvi se samo poželeti mogu.. ?

beogradjanin

pre 3 godine

Imaš nekretninu na moru i preseliš život tamo na nekoliko meseci. Sigurno je lepše živeti na moru, suncu nego u Beogradu. Nisu džaba zapadnjaci a pogotovu nemci, skandinavci ludi što kupuju nekretnine u Španiji, Turskoj, Grčkoj. Jeftiniji život, lepši života onda se vratiš kući kada počnu kiše

konstantin

pre 3 godine

Sve je bas tako. Moj prijatelj Bezgresni Ljuba je uprkos koroni investirao u luksuznu nekretninu u Paraliji, turistickom raju i izdaje je zahvaljujuci fantasticnoj lokaciji i zgrce na desetine hiljada evra.On je sad tamo i svima nam salje jasne poruke da treba da podjemo njegovim stopamaZustri Mare nepokolebljivi raver je momentalno kupio nerealnu i nestvarnu vilu u Asprovalti i sad i on ubire prihode.Interesantno je da su njih dvojica sad potpuno ispunjeni srecom za razliku od mnogih koji to nisu.
(Mile Makaronaah, 15. avgust 2020 12:56)

E baš si našao mesto Paralija i Adsprovalta. Kao da si u Jagodini ili Ćupriji. Samo Ibar i Morava fale i ringišpil. Milina zar ne? Zar nije bolje kupiti nekretninu u Glifadi, Mikonosu, Iosu itd gde nema srba i iste izdavati za mnogo veće nivce englezima, holandjanima, nemcima, itd. Nego našima 5 evra po osobi

Nikola

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Pa to mozes i sa stanom u BG mnogo vise se zaradi jer se izdaje cele godine a ne samo leti.

Rile

pre 3 godine

"Kvadrat na Halkidikiju kao u Beogradu". Teško! Kvadrat novogradnje u Beogradu na dobroj lokaciji nije ispod 2800 evra/m2. Lično tražim samo parking mesto u obližnjoj zgradi koja se upravo završava tu na N Beogradu (opšina Zemun), i traže 21000 evra. Van pameti!

Dule

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.

Protestant

pre 3 godine

Cene u BG su prenaduvane i ne vrede ni pola za ono sto BG pruza
NS isto

Zassto ne bi uzeli nekretninu u GR ako ljudi imaju mogucnosti
sigurno bolje nego u BG i NS

Mmm

pre 3 godine

Prica o rastu interesovanja je cist marketing i nista vise. Ako ljudi ne mogu da putuju, ne mogu ni da kupe nekretnine jer je za to potrebno fizicko prisustvo.

rani

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?

Panenko

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

To nije letovanje onda nego druga kuca. Drugacija percepcija stvari.

Demar Derozan

pre 3 godine

@Panenko
U pravu ste. Samo bih dodao da svaka nekretnina u kojoj se ne zivi, ili se ne boravi u istom mestu zbog blizine iste, vremenom postaje opterecenje, prvenstveno zbog lakoce odrzavanja a i nepredvidive situacije ne treba iskljuciti. Zato se nekretnine retko kupuju, ali i kada se to cini dobro se razmisli unapred.

Made in Serbia

pre 3 godine

Puno + a i - da li da se uloži tamo ili ne. Sama reč Grčka odma’ asocira na more, plavetnilo, EU, zakoni, cene... Minus je što za stan morate da budete tu, stalno.... Da ne širim priču sad znate da to nije mala stvar.

Bizarni Bosko

pre 3 godine

Ja i moja prelepa zena smo se odlucili za zivot u troje u luksuznoj nekretnini na obali Dunava,nasa nova prijateljica ima fantastican stan sa jakuzzijem u kuhinji na Niskoj rivijeri. Izdajemo ga za nestvarno veliku cenu od koje mozemo da kupimo vilu u Grckoj. Vasi predlozi su izvanredni.

Stefan

pre 3 godine

Grci su takvi da se u 90% slucajeva predomisle i podignu cenu kad je sve dogovoreno, i kada uzmu kaparu oni se domisle jer im je uvek malo. Prelepa zemlja, ljudi bez reci i karaktera. Naravno ne generalizujem, imam i mnogo pozitivnih iskustava, samo poslovno zaobici.

mare

pre 3 godine

Čitam Olimpska regija pa to je krš nema gore obale u celoj Grčkoj, more prljavo sa meduzama, travuljina ...tamo uzeti stan?
A južna ostrva to je prava priča ali to košta.

JeRemija

pre 3 godine

Da li neko ima razumno objašnjenje zašto ljudi proces kupovine stana obavljaju preko agencija, u kojoj btw radi i kurta i murta sa sumnjivim fakultetima pri tome ostavljajući agenciji 2% provizije?!

Isti taj proces kupovine stana preko advokata ćete obaviti za 200-300 evra, ali naš pametni narod voli da agenciji da 2% provizije, što u slučaju kupovine stanova u BG, čini iznos i od nekoliko hiljada evra...

Zašto su ljudi toliko neobrazovani i neobavešteni?

Mile Makaronaah

pre 3 godine

Sve je bas tako. Moj prijatelj Bezgresni Ljuba je uprkos koroni investirao u luksuznu nekretninu u Paraliji, turistickom raju i izdaje je zahvaljujuci fantasticnoj lokaciji i zgrce na desetine hiljada evra.On je sad tamo i svima nam salje jasne poruke da treba da podjemo njegovim stopamaZustri Mare nepokolebljivi raver je momentalno kupio nerealnu i nestvarnu vilu u Asprovalti i sad i on ubire prihode.Interesantno je da su njih dvojica sad potpuno ispunjeni srecom za razliku od mnogih koji to nisu.

Igor

pre 3 godine

250k nije neka nedostizna suma a ~1000e za sve troskove u toku godinu dana je mnogo manje nego u Srbiji. Mene toliko izadje samo infostan u toku godinu dana.

afna

pre 3 godine

Kvalitetna novogradnja u Solunu bez 2.300 evra po kvadratu ne može da se kupi. A ima i za 1.000 evra (zgrade u centru ili u zapadnom delu grada) ali stare 50 god. ako ne i više.

Nema odmora bez mora

pre 3 godine

Žena i ja smo dugo tražili nešto na moru. Španija i Francuska su bili preskupi, u Italiji nismo do sada letovali, zadnjih deset godina smo najčešće u Grčkoj. Nakon dugog traženja od skoro tri godine, kupili smo po preporuci prijatelja Grka novi dupleks stan na Halkidikiju 2017.god..Prodavac je ispoštovao preliminarni dogovor iz 2016., a ugovor, prevod i sve ostalo je obavio advokat u Solunu za nekih 900 €, troškovi notara i katastra oko 500 €. Troškovi za vodu su nam 125 € godišnje(paušalno za sve), struju uplaćujemo max. 300 € godišnje(ako izdajemo, ako ne onda i manje) , porez na imovinu(90m2)plus knjigovođa su 300 € godišnje. Ove godine imali smo sreće da uđemo u Grčku i ostali smo tu pet nedelja.Ne osećam se uopšte zarobljen na jednom mestu, naprotiv, jako mi je prijatno. Sa savršenim vremenom (ove godine skoro bez kiše), plažama koje ne treba previše opisivati, komšijama kakvi se samo poželeti mogu.. ?

Igor

pre 3 godine

250k nije neka nedostizna suma a ~1000e za sve troskove u toku godinu dana je mnogo manje nego u Srbiji. Mene toliko izadje samo infostan u toku godinu dana.

rani

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?

JeRemija

pre 3 godine

Da li neko ima razumno objašnjenje zašto ljudi proces kupovine stana obavljaju preko agencija, u kojoj btw radi i kurta i murta sa sumnjivim fakultetima pri tome ostavljajući agenciji 2% provizije?!

Isti taj proces kupovine stana preko advokata ćete obaviti za 200-300 evra, ali naš pametni narod voli da agenciji da 2% provizije, što u slučaju kupovine stanova u BG, čini iznos i od nekoliko hiljada evra...

Zašto su ljudi toliko neobrazovani i neobavešteni?

Stefan

pre 3 godine

Grci su takvi da se u 90% slucajeva predomisle i podignu cenu kad je sve dogovoreno, i kada uzmu kaparu oni se domisle jer im je uvek malo. Prelepa zemlja, ljudi bez reci i karaktera. Naravno ne generalizujem, imam i mnogo pozitivnih iskustava, samo poslovno zaobici.

mare

pre 3 godine

Čitam Olimpska regija pa to je krš nema gore obale u celoj Grčkoj, more prljavo sa meduzama, travuljina ...tamo uzeti stan?
A južna ostrva to je prava priča ali to košta.

Panenko

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

To nije letovanje onda nego druga kuca. Drugacija percepcija stvari.

Rile

pre 3 godine

"Kvadrat na Halkidikiju kao u Beogradu". Teško! Kvadrat novogradnje u Beogradu na dobroj lokaciji nije ispod 2800 evra/m2. Lično tražim samo parking mesto u obližnjoj zgradi koja se upravo završava tu na N Beogradu (opšina Zemun), i traže 21000 evra. Van pameti!

beogradjanin

pre 3 godine

Imaš nekretninu na moru i preseliš život tamo na nekoliko meseci. Sigurno je lepše živeti na moru, suncu nego u Beogradu. Nisu džaba zapadnjaci a pogotovu nemci, skandinavci ludi što kupuju nekretnine u Španiji, Turskoj, Grčkoj. Jeftiniji život, lepši života onda se vratiš kući kada počnu kiše

Brutus

pre 3 godine

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.
(Dule, 15. avgust 2020 16:26)

Možda nisi čuo, postoje agencije u svakom mestu u Grčkoj, njima možeš da izdaš puno za prazno pa je sve njihova briga , a možeš i sa njima da dogovoriš o ceni najma i čišćenju, sve je to već organizovano.

konstantin

pre 3 godine

Sve je bas tako. Moj prijatelj Bezgresni Ljuba je uprkos koroni investirao u luksuznu nekretninu u Paraliji, turistickom raju i izdaje je zahvaljujuci fantasticnoj lokaciji i zgrce na desetine hiljada evra.On je sad tamo i svima nam salje jasne poruke da treba da podjemo njegovim stopamaZustri Mare nepokolebljivi raver je momentalno kupio nerealnu i nestvarnu vilu u Asprovalti i sad i on ubire prihode.Interesantno je da su njih dvojica sad potpuno ispunjeni srecom za razliku od mnogih koji to nisu.
(Mile Makaronaah, 15. avgust 2020 12:56)

E baš si našao mesto Paralija i Adsprovalta. Kao da si u Jagodini ili Ćupriji. Samo Ibar i Morava fale i ringišpil. Milina zar ne? Zar nije bolje kupiti nekretninu u Glifadi, Mikonosu, Iosu itd gde nema srba i iste izdavati za mnogo veće nivce englezima, holandjanima, nemcima, itd. Nego našima 5 evra po osobi

afna

pre 3 godine

Kvalitetna novogradnja u Solunu bez 2.300 evra po kvadratu ne može da se kupi. A ima i za 1.000 evra (zgrade u centru ili u zapadnom delu grada) ali stare 50 god. ako ne i više.

Protestant

pre 3 godine

Cene u BG su prenaduvane i ne vrede ni pola za ono sto BG pruza
NS isto

Zassto ne bi uzeli nekretninu u GR ako ljudi imaju mogucnosti
sigurno bolje nego u BG i NS

ja

pre 3 godine

Prijatelji roditelja su kupili pre 2 - 3 godine u jako lepoj dvorišnoj zgradi malo iznad magistrale u pefkohoriju, odmah ispod crkve, gradnja je negde oko 2000 godine, 60 kvadrata za 70.000 eur plus negde oko ako sam dobro zapamtio 3000 eur troškova. Sve kao ili jeste novo, i tamo su 6 meseci godišnje. Cena nije bila ništa specijalno niska, odlučili se zbog lokacije.

Darko Drakulic

pre 3 godine

@Da li neko ima razumno objašnjenje zašto ljudi proces kupovine stana obavljaju preko agencija, u kojoj btw radi i kurta i murta sa sumnjivim fakultetima pri tome ostavljajući agenciji 2% provizije?!

Zato sto nije sve u parama, ima nesto i u vremenu i zivcima. Ja sam do sada kupio dva stana i prodao jedan i uvek idem preko iste agencije, uzeli su mi 3% kad sam prodavao, ja im dao punomoc, ali mi zavrse sve, kod notara, u poreskoj, katastru, odjave struju, vodu, grijanje i ne-znam-ni-ja-sta jos, i meni pare legnu na racun kao gospodinu.

Mare

pre 3 godine

imati nekretninu na moru, jezeru i sl je robija. Svake godine imas troskove da se nesto sredi, popravi, pa ona pripremi za sezonu, pa komzerviraj posle.. O troskovoma poreza i komunalija da i ne govorim. Naravno, ako imas para onda uzmes pa neka stoji, ali za obicni raju je to neisplativo. Bolje svake godine da odes u hotel gde ti drugi peru i serviraju, pa onda iduce godine na drugo mesto i tako za 10 godina obiđes celu drzavu npr.

Mile Makaronaah

pre 3 godine

Sve je bas tako. Moj prijatelj Bezgresni Ljuba je uprkos koroni investirao u luksuznu nekretninu u Paraliji, turistickom raju i izdaje je zahvaljujuci fantasticnoj lokaciji i zgrce na desetine hiljada evra.On je sad tamo i svima nam salje jasne poruke da treba da podjemo njegovim stopamaZustri Mare nepokolebljivi raver je momentalno kupio nerealnu i nestvarnu vilu u Asprovalti i sad i on ubire prihode.Interesantno je da su njih dvojica sad potpuno ispunjeni srecom za razliku od mnogih koji to nisu.

Mmm

pre 3 godine

Prica o rastu interesovanja je cist marketing i nista vise. Ako ljudi ne mogu da putuju, ne mogu ni da kupe nekretnine jer je za to potrebno fizicko prisustvo.

Bizarni Bosko

pre 3 godine

Ja i moja prelepa zena smo se odlucili za zivot u troje u luksuznoj nekretnini na obali Dunava,nasa nova prijateljica ima fantastican stan sa jakuzzijem u kuhinji na Niskoj rivijeri. Izdajemo ga za nestvarno veliku cenu od koje mozemo da kupimo vilu u Grckoj. Vasi predlozi su izvanredni.

Made in Serbia

pre 3 godine

Puno + a i - da li da se uloži tamo ili ne. Sama reč Grčka odma’ asocira na more, plavetnilo, EU, zakoni, cene... Minus je što za stan morate da budete tu, stalno.... Da ne širim priču sad znate da to nije mala stvar.

Dule

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.

Demar Derozan

pre 3 godine

@Panenko
U pravu ste. Samo bih dodao da svaka nekretnina u kojoj se ne zivi, ili se ne boravi u istom mestu zbog blizine iste, vremenom postaje opterecenje, prvenstveno zbog lakoce odrzavanja a i nepredvidive situacije ne treba iskljuciti. Zato se nekretnine retko kupuju, ali i kada se to cini dobro se razmisli unapred.

Nikola

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Pa to mozes i sa stanom u BG mnogo vise se zaradi jer se izdaje cele godine a ne samo leti.

Mika

pre 3 godine

Sve je to lepo, samo teško izvodljivo za normalnog čoveka. A onoga ko ima 250+ hiljada evra viška i onako nije briga. Volela bih da znam da li postoji neka banka u Srbiji koja dozvoljava elektronsko plaćanje u inostranstvu, da može samostalno da se plati račun. To mislim da nije moguće.

Putnik

pre 3 godine

Ulaz i boravak mogu i bez 250k Eura da se reše. Samo je bitno da bar jedan supružnik ima EU ili EU+ (Švajcarska, Norveška, etc) državljanstvo. Em se i sada tako bez problema (uz PCR) prolazi granica, em EU državljanin dobija bez problema i uz minimum papira (i samo 4k Eura na banci) trajni boravak, a supružnik, ukoliko nema EU pasoš, dva puta po pet godina pa trajni. Za EU državljanina treba pasoš, 4 slike, račun u grčkoj banci sa 4k Eura, dokaz o adresi (vlasništvo nekretnine ili ugovor o rentiranju stana, dokaz zadnji račun za struju), popunjen formular i 16 Eura takse za izradu boravišne kartice. Advokati uzimaju između 700 i 1500 Eura da sprovedu postupak.

Pošto mnogi naši ljudi imaju pored srpskog i hrvatski, slovenački ili mađarski pasoš, svi sa time mogu da izrade i grčki trajni boravak. Svemu što ima bilo kakav EU ili EU+ predznak, još pogotovo ako imaš nekretninu, Grci moraju da izdaju trajnu dozvolu za boravak, hteli to ili ne. :)

Hrabri krojac

pre 3 godine

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.
(Dule, 15. avgust 2020 16:26)

Možda nisi čuo, postoje agencije u svakom mestu u Grčkoj, njima možeš da izdaš puno za prazno pa je sve njihova briga , a možeš i sa njima da dogovoriš o ceni najma i čišćenju, sve je to već organizovano.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Brutus, 15. avgust 2020 17:32)

Postoje ali nisu volonterske! Ako ce da rade sve ono sto si naveo to uopste nije jeftino i zaradu ti smanjuje na pola tako da vise nemas ozbiljnu zaradu nego skromnu dok troskovi ostaju ozbiljni. Kupovina nekretnine ima smisla samo ako ces kao penzos dobar deo godine da zivis tamo. Ima tamo puno Grka milionera i da je sve bas tako, te nekrtetnine bi oni pokupovali i izdavali...

JeRemija

pre 3 godine

@Darko Drakulic

Razumem šta pišete, ali svaki advokat će vam sve to uraditi za 1% provizije.
Agencije lepo upakuju priču (katastar, poreska, notar, odjava računa...) a ljudi očigledno nasedaju na to i olako se odriču ogromnog novca koji daju agencijama:)

Ipak, vi najbolje znate kako ćete trošiti vaš novac.

rebro

pre 3 godine

@Brutus, ja imam češki pasoš i razmišljao sam da kupim nekretninu u Grčkoj i da je izdajem. Veliki je to posao, a svakako nije isplativ ako daš agencijama nekretninu jer onda imaš malu zaradu, a porez i dalje veliki.
Mnogo mi je isplativije što smo supruga i ja kupili nekretnine po Pragu i izdajemo ih.

Daca

pre 3 godine

Davati agenciji novac je glupost, za tri dana možete završiti notara, odjave prijave struje... poreza. Katastar završavaju notari.I agencija za sve to traži ogromne pare.

Bizarni Bosko

pre 3 godine

Ja i moja prelepa zena smo se odlucili za zivot u troje u luksuznoj nekretnini na obali Dunava,nasa nova prijateljica ima fantastican stan sa jakuzzijem u kuhinji na Niskoj rivijeri. Izdajemo ga za nestvarno veliku cenu od koje mozemo da kupimo vilu u Grckoj. Vasi predlozi su izvanredni.

Mile Makaronaah

pre 3 godine

Sve je bas tako. Moj prijatelj Bezgresni Ljuba je uprkos koroni investirao u luksuznu nekretninu u Paraliji, turistickom raju i izdaje je zahvaljujuci fantasticnoj lokaciji i zgrce na desetine hiljada evra.On je sad tamo i svima nam salje jasne poruke da treba da podjemo njegovim stopamaZustri Mare nepokolebljivi raver je momentalno kupio nerealnu i nestvarnu vilu u Asprovalti i sad i on ubire prihode.Interesantno je da su njih dvojica sad potpuno ispunjeni srecom za razliku od mnogih koji to nisu.

Dule

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.

Nikola

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Pa to mozes i sa stanom u BG mnogo vise se zaradi jer se izdaje cele godine a ne samo leti.

konstantin

pre 3 godine

Sve je bas tako. Moj prijatelj Bezgresni Ljuba je uprkos koroni investirao u luksuznu nekretninu u Paraliji, turistickom raju i izdaje je zahvaljujuci fantasticnoj lokaciji i zgrce na desetine hiljada evra.On je sad tamo i svima nam salje jasne poruke da treba da podjemo njegovim stopamaZustri Mare nepokolebljivi raver je momentalno kupio nerealnu i nestvarnu vilu u Asprovalti i sad i on ubire prihode.Interesantno je da su njih dvojica sad potpuno ispunjeni srecom za razliku od mnogih koji to nisu.
(Mile Makaronaah, 15. avgust 2020 12:56)

E baš si našao mesto Paralija i Adsprovalta. Kao da si u Jagodini ili Ćupriji. Samo Ibar i Morava fale i ringišpil. Milina zar ne? Zar nije bolje kupiti nekretninu u Glifadi, Mikonosu, Iosu itd gde nema srba i iste izdavati za mnogo veće nivce englezima, holandjanima, nemcima, itd. Nego našima 5 evra po osobi

JeRemija

pre 3 godine

Da li neko ima razumno objašnjenje zašto ljudi proces kupovine stana obavljaju preko agencija, u kojoj btw radi i kurta i murta sa sumnjivim fakultetima pri tome ostavljajući agenciji 2% provizije?!

Isti taj proces kupovine stana preko advokata ćete obaviti za 200-300 evra, ali naš pametni narod voli da agenciji da 2% provizije, što u slučaju kupovine stanova u BG, čini iznos i od nekoliko hiljada evra...

Zašto su ljudi toliko neobrazovani i neobavešteni?

Stefan

pre 3 godine

Grci su takvi da se u 90% slucajeva predomisle i podignu cenu kad je sve dogovoreno, i kada uzmu kaparu oni se domisle jer im je uvek malo. Prelepa zemlja, ljudi bez reci i karaktera. Naravno ne generalizujem, imam i mnogo pozitivnih iskustava, samo poslovno zaobici.

mare

pre 3 godine

Čitam Olimpska regija pa to je krš nema gore obale u celoj Grčkoj, more prljavo sa meduzama, travuljina ...tamo uzeti stan?
A južna ostrva to je prava priča ali to košta.

Mare

pre 3 godine

imati nekretninu na moru, jezeru i sl je robija. Svake godine imas troskove da se nesto sredi, popravi, pa ona pripremi za sezonu, pa komzerviraj posle.. O troskovoma poreza i komunalija da i ne govorim. Naravno, ako imas para onda uzmes pa neka stoji, ali za obicni raju je to neisplativo. Bolje svake godine da odes u hotel gde ti drugi peru i serviraju, pa onda iduce godine na drugo mesto i tako za 10 godina obiđes celu drzavu npr.

Nema odmora bez mora

pre 3 godine

Žena i ja smo dugo tražili nešto na moru. Španija i Francuska su bili preskupi, u Italiji nismo do sada letovali, zadnjih deset godina smo najčešće u Grčkoj. Nakon dugog traženja od skoro tri godine, kupili smo po preporuci prijatelja Grka novi dupleks stan na Halkidikiju 2017.god..Prodavac je ispoštovao preliminarni dogovor iz 2016., a ugovor, prevod i sve ostalo je obavio advokat u Solunu za nekih 900 €, troškovi notara i katastra oko 500 €. Troškovi za vodu su nam 125 € godišnje(paušalno za sve), struju uplaćujemo max. 300 € godišnje(ako izdajemo, ako ne onda i manje) , porez na imovinu(90m2)plus knjigovođa su 300 € godišnje. Ove godine imali smo sreće da uđemo u Grčku i ostali smo tu pet nedelja.Ne osećam se uopšte zarobljen na jednom mestu, naprotiv, jako mi je prijatno. Sa savršenim vremenom (ove godine skoro bez kiše), plažama koje ne treba previše opisivati, komšijama kakvi se samo poželeti mogu.. ?

rani

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
(Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?

Putnik

pre 3 godine

Ulaz i boravak mogu i bez 250k Eura da se reše. Samo je bitno da bar jedan supružnik ima EU ili EU+ (Švajcarska, Norveška, etc) državljanstvo. Em se i sada tako bez problema (uz PCR) prolazi granica, em EU državljanin dobija bez problema i uz minimum papira (i samo 4k Eura na banci) trajni boravak, a supružnik, ukoliko nema EU pasoš, dva puta po pet godina pa trajni. Za EU državljanina treba pasoš, 4 slike, račun u grčkoj banci sa 4k Eura, dokaz o adresi (vlasništvo nekretnine ili ugovor o rentiranju stana, dokaz zadnji račun za struju), popunjen formular i 16 Eura takse za izradu boravišne kartice. Advokati uzimaju između 700 i 1500 Eura da sprovedu postupak.

Pošto mnogi naši ljudi imaju pored srpskog i hrvatski, slovenački ili mađarski pasoš, svi sa time mogu da izrade i grčki trajni boravak. Svemu što ima bilo kakav EU ili EU+ predznak, još pogotovo ako imaš nekretninu, Grci moraju da izdaju trajnu dozvolu za boravak, hteli to ili ne. :)

Igor

pre 3 godine

250k nije neka nedostizna suma a ~1000e za sve troskove u toku godinu dana je mnogo manje nego u Srbiji. Mene toliko izadje samo infostan u toku godinu dana.

Darko Drakulic

pre 3 godine

@Da li neko ima razumno objašnjenje zašto ljudi proces kupovine stana obavljaju preko agencija, u kojoj btw radi i kurta i murta sa sumnjivim fakultetima pri tome ostavljajući agenciji 2% provizije?!

Zato sto nije sve u parama, ima nesto i u vremenu i zivcima. Ja sam do sada kupio dva stana i prodao jedan i uvek idem preko iste agencije, uzeli su mi 3% kad sam prodavao, ja im dao punomoc, ali mi zavrse sve, kod notara, u poreskoj, katastru, odjave struju, vodu, grijanje i ne-znam-ni-ja-sta jos, i meni pare legnu na racun kao gospodinu.

Brutus

pre 3 godine

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.
(Dule, 15. avgust 2020 16:26)

Možda nisi čuo, postoje agencije u svakom mestu u Grčkoj, njima možeš da izdaš puno za prazno pa je sve njihova briga , a možeš i sa njima da dogovoriš o ceni najma i čišćenju, sve je to već organizovano.

beogradjanin

pre 3 godine

Imaš nekretninu na moru i preseliš život tamo na nekoliko meseci. Sigurno je lepše živeti na moru, suncu nego u Beogradu. Nisu džaba zapadnjaci a pogotovu nemci, skandinavci ludi što kupuju nekretnine u Španiji, Turskoj, Grčkoj. Jeftiniji život, lepši života onda se vratiš kući kada počnu kiše

Panenko

pre 3 godine

Zašto bi se iko zarobio nekretninom na moru i ceo život letovao na jednom mestu?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Gruja, 15. avgust 2020 12:34)

To nije letovanje onda nego druga kuca. Drugacija percepcija stvari.

Made in Serbia

pre 3 godine

Puno + a i - da li da se uloži tamo ili ne. Sama reč Grčka odma’ asocira na more, plavetnilo, EU, zakoni, cene... Minus je što za stan morate da budete tu, stalno.... Da ne širim priču sad znate da to nije mala stvar.

Protestant

pre 3 godine

Cene u BG su prenaduvane i ne vrede ni pola za ono sto BG pruza
NS isto

Zassto ne bi uzeli nekretninu u GR ako ljudi imaju mogucnosti
sigurno bolje nego u BG i NS

Mmm

pre 3 godine

Prica o rastu interesovanja je cist marketing i nista vise. Ako ljudi ne mogu da putuju, ne mogu ni da kupe nekretnine jer je za to potrebno fizicko prisustvo.

Mika

pre 3 godine

Sve je to lepo, samo teško izvodljivo za normalnog čoveka. A onoga ko ima 250+ hiljada evra viška i onako nije briga. Volela bih da znam da li postoji neka banka u Srbiji koja dozvoljava elektronsko plaćanje u inostranstvu, da može samostalno da se plati račun. To mislim da nije moguće.

Demar Derozan

pre 3 godine

@Panenko
U pravu ste. Samo bih dodao da svaka nekretnina u kojoj se ne zivi, ili se ne boravi u istom mestu zbog blizine iste, vremenom postaje opterecenje, prvenstveno zbog lakoce odrzavanja a i nepredvidive situacije ne treba iskljuciti. Zato se nekretnine retko kupuju, ali i kada se to cini dobro se razmisli unapred.

afna

pre 3 godine

Kvalitetna novogradnja u Solunu bez 2.300 evra po kvadratu ne može da se kupi. A ima i za 1.000 evra (zgrade u centru ili u zapadnom delu grada) ali stare 50 god. ako ne i više.

ja

pre 3 godine

Prijatelji roditelja su kupili pre 2 - 3 godine u jako lepoj dvorišnoj zgradi malo iznad magistrale u pefkohoriju, odmah ispod crkve, gradnja je negde oko 2000 godine, 60 kvadrata za 70.000 eur plus negde oko ako sam dobro zapamtio 3000 eur troškova. Sve kao ili jeste novo, i tamo su 6 meseci godišnje. Cena nije bila ništa specijalno niska, odlučili se zbog lokacije.

Rile

pre 3 godine

"Kvadrat na Halkidikiju kao u Beogradu". Teško! Kvadrat novogradnje u Beogradu na dobroj lokaciji nije ispod 2800 evra/m2. Lično tražim samo parking mesto u obližnjoj zgradi koja se upravo završava tu na N Beogradu (opšina Zemun), i traže 21000 evra. Van pameti!

JeRemija

pre 3 godine

@Darko Drakulic

Razumem šta pišete, ali svaki advokat će vam sve to uraditi za 1% provizije.
Agencije lepo upakuju priču (katastar, poreska, notar, odjava računa...) a ljudi očigledno nasedaju na to i olako se odriču ogromnog novca koji daju agencijama:)

Ipak, vi najbolje znate kako ćete trošiti vaš novac.

rebro

pre 3 godine

@Brutus, ja imam češki pasoš i razmišljao sam da kupim nekretninu u Grčkoj i da je izdajem. Veliki je to posao, a svakako nije isplativ ako daš agencijama nekretninu jer onda imaš malu zaradu, a porez i dalje veliki.
Mnogo mi je isplativije što smo supruga i ja kupili nekretnine po Pragu i izdajemo ih.

Hrabri krojac

pre 3 godine

Ta nekretnina moze da se izdaje i da donese ozbiljan prihod, a da od zaradjenog novca, letujes gde ti je volja, moze tako?
(rani, 15. avgust 2020 15:26)

Ne. Zamisli kako izgleda izdavanje na daljinu, pogotovu na po 10 dana, ulazak izlazak gostiju, spremanje, održavanje, plaćanje računa.
Ako ćeš da se baviš izdavanjem onda kupiš nekretninu u Beogradu, i od tih para letuješ gde ti je volja.
(Dule, 15. avgust 2020 16:26)

Možda nisi čuo, postoje agencije u svakom mestu u Grčkoj, njima možeš da izdaš puno za prazno pa je sve njihova briga , a možeš i sa njima da dogovoriš o ceni najma i čišćenju, sve je to već organizovano.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Brutus, 15. avgust 2020 17:32)

Postoje ali nisu volonterske! Ako ce da rade sve ono sto si naveo to uopste nije jeftino i zaradu ti smanjuje na pola tako da vise nemas ozbiljnu zaradu nego skromnu dok troskovi ostaju ozbiljni. Kupovina nekretnine ima smisla samo ako ces kao penzos dobar deo godine da zivis tamo. Ima tamo puno Grka milionera i da je sve bas tako, te nekrtetnine bi oni pokupovali i izdavali...

Daca

pre 3 godine

Davati agenciji novac je glupost, za tri dana možete završiti notara, odjave prijave struje... poreza. Katastar završavaju notari.I agencija za sve to traži ogromne pare.