Utorak, 10.03.2020.

13:25

ANKETA Treba li Srbija da kupi ruske avione?

Potpredsednik ruske vlade Jurij Borisov je rekao da će se pregovori s vladom Republike Srbije o kupovini aviona suhoj superdžet 100 nastaviti na leto.

Izvor: B92

ANKETA Treba li Srbija da kupi ruske avione? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Boing a corak

pre 4 godine

Da jako pouzdani,jeftini,uprkos favorizovanim zapadnim. Nazalost rusi su neke komponente nabavljali na zapadu Ali su zaboravili na mogucnost sankcija USA. To sto fale delovi to je Iz pomenutih razloga. Moraju sve sami. Napravice Oni I motore Ali Moraju da ih sertifikuju pa I tu zapad zeza. Videcemo!

pasulj prebranac

pre 4 godine

Svi problemi sa rezervnim delovima dolaze od zapadnih kooperanata.Suhoi zbog toga pokusava da ih svede na manje od 10% .Strateska greska sa zapadnim kooperantima.Ocekuje se da kada se ovo uredi Suhoi nece imati problem sa podrskom rezervnih delova.

Dovla

pre 4 godine

Zbog odrzavanja je bolje da ih ne kupimo, jer ljudi koji rade na aerodromu nisu obuceni da popravljaju te avione koji nisu dovoljno sigurni.

Los Angeles

pre 4 godine

Moram da primetim da vam je kultura generalno i ponasanje teska KOCNICA u zivotima. Uvek kad neka vest zahteva malo vise znanja i istrazivanja, jave se ljudi koji sa cinjenicama pokusavaju da objasne nesto. Cim se desi, odmah se javi broj izvesnih kontrastrucnjaka, uglavnom ljudi koji su "nekada nesto studirali" ili imali nekog "povrsnog dodira sa temom", ali uglavnom sa idejom da opovrgnu sta ovi prvi kazu kako bi se eto bolje osecali i nahranili svoj ego. I treca grupa, potpunih laika koji to i priznaju, ali imaju naravno pravo na misljenje. Odmah krece prepirka, i tako dok se prepirka desava, oni koji nesto odlucuju, uglavnom grupa bahatih politicara, donese odluku koju sami hoce, jer vide da od javne strucne rasprave nema nista. Jer se ista pretvorila u egoisticno merenje semestara, u jedan svinjac komentara, napada, egoizma, i bolesne potrebe da se bude relevantan za sve u zivotu jer su ljudi na privatnom planu, u porodici sto treba da je baza, apsolutno propali. Katastrofa, zao mi vas ljudi, najiskrenije.

Los Angeles

pre 4 godine

Postoji razlog zasto ovi avioni ne lete po svetu. Cak stavise, Aeroflot, koji bi trebalo da ima ekspertizu u servisiranju ovih aviona, ih koristi vrlo malo. Cak i oni koji se koriste, u proseku se voze oko 5 sati dnevno, sto je skoro duplo manje od svih linija na kojima lete avioni slicne namene i gabarita kao Bombardier. Jednostavno, lose se pokazuju u odrzavanju. Dosta njih ima zabranu leta u USA, oko 15ak od ukupno 21- zbog problema sa odrzavanjem. Koristi ih samo meksicka low cost kompanija Interjet na dva leta, i eto samo 6 imaju dozvolu jos uvek da lete u USA. Sve u svemu, lepa KOSKA za podrsku od baćuška, ali njihovi interesi njihovo pravo. A to na sta nasi politicari pristaju...neka nam je Bog u pomoci.

ekspert

pre 4 godine

артиљерац, trebalo bi da znaš da je pre 30 god. u najboljem slučaju bio A310.
(Juho, 10. mart 2020 16:28)

Da, da zaboravio si na Boingove još od JAT. Raspada se glava od pritiska, a škripe i ti Airbusovi poprilično. Ne mora da znači što nisu trideset godina.

Ne, Srbija sama treba da prave svoje papirnate avione

pre 4 godine

Ne, nikako ruske avione, ako pitamo Hrvate, Slovence, Crnogorce i Albance, Bugare ili Norvežane.
Isključivo izraelske, arapske ili turske...

Vlada

pre 4 godine

Joho,Vlada nije glup vec samo sarkastican.Zna se da uz novi B737 ide max,ali Er je dodato zbog patika koje su bile toliko popularne..Mnogo neodgovoran potez Boeiga koji je zahtevao i adekvatan naziv.Ali postujem primedbu.Samo sto nisi odmah skapirao sta sam.hteo da kazem.Boeing hoce sve ma silu.Jer Daglas su pravili ljudi od struke a Boeing su "fabrikovali" biznismeni.Nije dobro ste se Boeing utopio u Boeing.To su dobri vazduhoplovi ali i dalhe je vrhuski Boeinga,profit ispred razuma.Da su bili oprezniji zadnjih 30 godina a narocito poslednjih 10,evropski proizvodjac bi dobrano kaskao za Amerima.

Ervin

pre 4 godine

Artiljerac slatko me nasmeja. Ja nikada nisam studirao već sam zanat završio ali ako si bio inženjer kao što si pismen onda nije ni čudo što se JAT raspao.
Nikako ruski avion!

po zasluzi

pre 4 godine

Ovi sto nece da lete vise air serbia-om ionako vide aerodrom samo kad cekaju rodjake iz inostranstva. Valjda se mi pitamo koji putujemo ili ne?

артиљерац

pre 4 godine

А што да Ер Србија не купи Су 100?Добили бар НОВЕ авионе,не ове кршеве старе
по 30 година(мислим на Ербасове у лизингу)са милион сати налета.Којима СВЕ
шкрипи кад иду на слетање.Не зна се одакле више шкрипање долази.А ја сам децо
ваздухопловни инжењер већ 35 година.СВЕ што ВИ никада нећете знати о авио
саобраћају,ЈА ЗНАМ.Због тога сам и студирао,10 семестара.

MIki

pre 4 godine

Zbog sankcija uvedenih ruskoj federaciji meksikanci nisu bili u mogucnosti da nabavljaju delove jel i njih obavezuju sankcije, kao i francuze proizvodjace rezervnih delova koji sa rusima zajedno sastavljaju avion.
Znaci americke sankcije zabranile delove i saradnju sa rusima na pravljenu delov a ili masina.

Suhoj ima motor zajednicki razvjen sa francuzima, i ko zna st ajos

Blokovski

pre 4 godine

Citaoci T6 portala su odavno apsolvirali tu temu. Avion uopste nije los. Ima cak i vise konfora za putnike u toj klasi aviona. Problem je redovno odrzavanje. Naime, samo Aeroflot ima ugovor da uvek ima 4 potpuno ispravna motora na stanju kako bi se dok se vrsi servis odmah montirao vec remontovan. Tu uslugu nemaju druge avio kompanije. Ove 2019 je obustavljena proizvodnja ssj100, sa linije su izasla samo dva primerka. Svi resursi su se preusmerili na pravljenje stokova rezervnih delova. Suhoj je angazovao zapadne profesionalce koji treba da osmisle i realizuju MRO po zapadnim standardima. Imace na svakom kontinentu po servisnu bazu za te avione od 2021 sa vec spremnim rezervnim delovima. Od projekta se nije odustalo vec se pravi sada superjet 95R (rusifikovan) gde je cilj da se sa 35% strranih komponenti predje na ispod 10% sto bi onda znacilo da ne podleze sankcijama za izvoz. Pre mesec dana je prvi put testiran klima uredjaj domace proizvodnje sa cim se udeo smanjio na 27%. Taj avion itekako ima smisla ako ga budemo dobili pod nekim neverovatno povoljnim uslovima. Airbus A320 lizing se krece od 450.000$ do 750.000$, za MC21 Aeroflot je potpisao lizing za tu klasu na 450.000$.
SSJ100 treba da zameni 100-sitere tj ATR-ove u ASL floti. Cena Lizinga je oko 200k $ za ATR-72. Ako bi se SSJ100 dobio za manje od te sume itekako ima smisla jer je broj sedista za nijansu veci. Napominjem jos jednom nema nikavog smisla uzimati ih pod lizing osim ako nije ugovoren MRO na ANT.

NY

pre 4 godine

AV kada je došao Etihad u JAT govorio kako će mo iz kvote Etihada da kupimo nove Air bus avione i to 10 komada. I ništa od toga. I sada ćemo ruske koje ni Aeroflot ne kupuje. I oni imaju Air bus avione za saobraćaj izvan Rusije. Zašto se ne kupuje ATR ili Bombardier

majstor

pre 4 godine

nakon sto je izaslo na vijdelo da se Boing ponasa bahatije nego sto se neki Sovjetski proizvodjac ponasao 60-ih godina, tesko je shvatiti likove koji misle da sve sto dolazi za zapada je idelano i savrseno a svi ostali proizvodi su kante. I da Boing se tako ponasa sigurno decenijama nego jednostavno su imali srece pa nisu avioni u tako kratkom roku padali zbog loseg dizajna pa to nije bilo tema. Pa veci uticaj ima Boing na americki vladu i citavu zapadnu demokratiju (kao jedan od najvaznijih karika americkog vojno industrijskog kompleksa a i naravno civilne avio industrije) nego neki Suhoj na rusku a kamali na svjetska desavanja. Ali svak vidi ono sto zeli. Situacija da Boing propadne je nemoguca jer bi to pogodilo americku nacionalnu bezbjednost nego stotinu 9/11 ili slicnim medijski propracenih dogadjaja. Jer odjednom bi USA ostale bez jednog od glavnih stubova vojne industrije a airbus ne bi imao konkurenciju (a zamisli eu im udari sankcije pa ce avioni da padaju kao u iranu). Da li neko stvarno misli da je to moguce i da Boing sve postize na tehniku i inteligenciju?

Vlada

pre 4 godine

Suhoj je kopija malo Boinga (737 Klasik) ali ima ogroman problem sa rezervnim delivima i tesko da ce napraviti proboj na bilo koje trziste.To je uzaludan posao.Evropa forsira Er basa i to je dobar avion mada sam vise pristalica Boinga.Ne racunajuci B737 er maks, sa kojim su se Ameri zaigrali i zbog nerealne ambicioznosti malog broja ljudi,dozvolili Ee basu ogromnu stratesku prednost pri cemu je Boing prvi put izgubio dominaciju na trzistu u odnosu na Er basa.Ako se porede dva aviona slicnih performansi A320 i Boeing 737-800,razlike na prvi pogled nema.Ne racunajuci Er basov dzojstik.Sjajni avioni.Ali Er bas ima problem sa primarnim komandama po sve 3 ose (eleron,elevator i rader) koji su ispunjeni sacastom strukturom (hanikomb) a oblizeni kompozitom.Cetvrt veka inzinjerskog rada na oba tipa je pokazalo da se primarne komande raslojavaju (delaminacija) i podlozbe su prodiranju vode.Takodje uduplani sistemi onemogucavaju overajdovanje tj.uticaj posade na komandovanje.Pizbat je slucaj austrijskog A340 koji je pre 20 godina iz cista mira poceo da dampuje gorivo nad Atlantikom.Tek je hot lajn sa Tuluzom resilo problem.Posada nije mogla da zaustavi dampivanje goriva dok in nije iz Francuske savetovano da iskljuce 2 od 4 motora.Ali sve to nije bitno.Vazduhoplovstvo u Srbiji je davno "umrlo".Ali o tome neki drugi put.

Informisan putnik

pre 4 godine

Kao što i sam brat Rus reče ovo je "problem na praktičnom planu". SSJ100 je odličan avion. Ima samo jedan mali problem - NIKO GA NEĆE. U prethodnih nekoliko godina su imali porudžbine za samo par desetina aviona. To što ih leti, uglavnom leti za ruske avio-kompanije.
Imaju očajnu reputaciju za servisiranje i nabavku rezervnih delova.
Najbolji primer je meksički InterJet - imali su 22 u floti. Prošle godine od tih 22 su leteli samo njih 7, jer su drugi bili u hangaru i čekali delove za servis. Nije pomoglo ni kanibalstvo, da skidaju delove sa postojećih koji su u kvaru, jer se često dešavaju isti problemi sa motorima.
Koliko znam pokušavaju da ih prodaju na kamaru i da ih se reše.
Ko god da kupi SSJ100 avione, dobro se zakopao u startu.
Ali od naših genijalaca ništa ne bi bilo čudno!

Informisan putnik

pre 4 godine

Kao što i sam brat Rus reče ovo je "problem na praktičnom planu". SSJ100 je odličan avion. Ima samo jedan mali problem - NIKO GA NEĆE. U prethodnih nekoliko godina su imali porudžbine za samo par desetina aviona. To što ih leti, uglavnom leti za ruske avio-kompanije.
Imaju očajnu reputaciju za servisiranje i nabavku rezervnih delova.
Najbolji primer je meksički InterJet - imali su 22 u floti. Prošle godine od tih 22 su leteli samo njih 7, jer su drugi bili u hangaru i čekali delove za servis. Nije pomoglo ni kanibalstvo, da skidaju delove sa postojećih koji su u kvaru, jer se često dešavaju isti problemi sa motorima.
Koliko znam pokušavaju da ih prodaju na kamaru i da ih se reše.
Ko god da kupi SSJ100 avione, dobro se zakopao u startu.
Ali od naših genijalaca ništa ne bi bilo čudno!

Blokovski

pre 4 godine

Citaoci T6 portala su odavno apsolvirali tu temu. Avion uopste nije los. Ima cak i vise konfora za putnike u toj klasi aviona. Problem je redovno odrzavanje. Naime, samo Aeroflot ima ugovor da uvek ima 4 potpuno ispravna motora na stanju kako bi se dok se vrsi servis odmah montirao vec remontovan. Tu uslugu nemaju druge avio kompanije. Ove 2019 je obustavljena proizvodnja ssj100, sa linije su izasla samo dva primerka. Svi resursi su se preusmerili na pravljenje stokova rezervnih delova. Suhoj je angazovao zapadne profesionalce koji treba da osmisle i realizuju MRO po zapadnim standardima. Imace na svakom kontinentu po servisnu bazu za te avione od 2021 sa vec spremnim rezervnim delovima. Od projekta se nije odustalo vec se pravi sada superjet 95R (rusifikovan) gde je cilj da se sa 35% strranih komponenti predje na ispod 10% sto bi onda znacilo da ne podleze sankcijama za izvoz. Pre mesec dana je prvi put testiran klima uredjaj domace proizvodnje sa cim se udeo smanjio na 27%. Taj avion itekako ima smisla ako ga budemo dobili pod nekim neverovatno povoljnim uslovima. Airbus A320 lizing se krece od 450.000$ do 750.000$, za MC21 Aeroflot je potpisao lizing za tu klasu na 450.000$.
SSJ100 treba da zameni 100-sitere tj ATR-ove u ASL floti. Cena Lizinga je oko 200k $ za ATR-72. Ako bi se SSJ100 dobio za manje od te sume itekako ima smisla jer je broj sedista za nijansu veci. Napominjem jos jednom nema nikavog smisla uzimati ih pod lizing osim ako nije ugovoren MRO na ANT.

Vlada

pre 4 godine

Suhoj je kopija malo Boinga (737 Klasik) ali ima ogroman problem sa rezervnim delivima i tesko da ce napraviti proboj na bilo koje trziste.To je uzaludan posao.Evropa forsira Er basa i to je dobar avion mada sam vise pristalica Boinga.Ne racunajuci B737 er maks, sa kojim su se Ameri zaigrali i zbog nerealne ambicioznosti malog broja ljudi,dozvolili Ee basu ogromnu stratesku prednost pri cemu je Boing prvi put izgubio dominaciju na trzistu u odnosu na Er basa.Ako se porede dva aviona slicnih performansi A320 i Boeing 737-800,razlike na prvi pogled nema.Ne racunajuci Er basov dzojstik.Sjajni avioni.Ali Er bas ima problem sa primarnim komandama po sve 3 ose (eleron,elevator i rader) koji su ispunjeni sacastom strukturom (hanikomb) a oblizeni kompozitom.Cetvrt veka inzinjerskog rada na oba tipa je pokazalo da se primarne komande raslojavaju (delaminacija) i podlozbe su prodiranju vode.Takodje uduplani sistemi onemogucavaju overajdovanje tj.uticaj posade na komandovanje.Pizbat je slucaj austrijskog A340 koji je pre 20 godina iz cista mira poceo da dampuje gorivo nad Atlantikom.Tek je hot lajn sa Tuluzom resilo problem.Posada nije mogla da zaustavi dampivanje goriva dok in nije iz Francuske savetovano da iskljuce 2 od 4 motora.Ali sve to nije bitno.Vazduhoplovstvo u Srbiji je davno "umrlo".Ali o tome neki drugi put.

NY

pre 4 godine

AV kada je došao Etihad u JAT govorio kako će mo iz kvote Etihada da kupimo nove Air bus avione i to 10 komada. I ništa od toga. I sada ćemo ruske koje ni Aeroflot ne kupuje. I oni imaju Air bus avione za saobraćaj izvan Rusije. Zašto se ne kupuje ATR ili Bombardier

Ervin

pre 4 godine

Artiljerac slatko me nasmeja. Ja nikada nisam studirao već sam zanat završio ali ako si bio inženjer kao što si pismen onda nije ni čudo što se JAT raspao.
Nikako ruski avion!

артиљерац

pre 4 godine

А што да Ер Србија не купи Су 100?Добили бар НОВЕ авионе,не ове кршеве старе
по 30 година(мислим на Ербасове у лизингу)са милион сати налета.Којима СВЕ
шкрипи кад иду на слетање.Не зна се одакле више шкрипање долази.А ја сам децо
ваздухопловни инжењер већ 35 година.СВЕ што ВИ никада нећете знати о авио
саобраћају,ЈА ЗНАМ.Због тога сам и студирао,10 семестара.

majstor

pre 4 godine

nakon sto je izaslo na vijdelo da se Boing ponasa bahatije nego sto se neki Sovjetski proizvodjac ponasao 60-ih godina, tesko je shvatiti likove koji misle da sve sto dolazi za zapada je idelano i savrseno a svi ostali proizvodi su kante. I da Boing se tako ponasa sigurno decenijama nego jednostavno su imali srece pa nisu avioni u tako kratkom roku padali zbog loseg dizajna pa to nije bilo tema. Pa veci uticaj ima Boing na americki vladu i citavu zapadnu demokratiju (kao jedan od najvaznijih karika americkog vojno industrijskog kompleksa a i naravno civilne avio industrije) nego neki Suhoj na rusku a kamali na svjetska desavanja. Ali svak vidi ono sto zeli. Situacija da Boing propadne je nemoguca jer bi to pogodilo americku nacionalnu bezbjednost nego stotinu 9/11 ili slicnim medijski propracenih dogadjaja. Jer odjednom bi USA ostale bez jednog od glavnih stubova vojne industrije a airbus ne bi imao konkurenciju (a zamisli eu im udari sankcije pa ce avioni da padaju kao u iranu). Da li neko stvarno misli da je to moguce i da Boing sve postize na tehniku i inteligenciju?

po zasluzi

pre 4 godine

Ovi sto nece da lete vise air serbia-om ionako vide aerodrom samo kad cekaju rodjake iz inostranstva. Valjda se mi pitamo koji putujemo ili ne?

MIki

pre 4 godine

Zbog sankcija uvedenih ruskoj federaciji meksikanci nisu bili u mogucnosti da nabavljaju delove jel i njih obavezuju sankcije, kao i francuze proizvodjace rezervnih delova koji sa rusima zajedno sastavljaju avion.
Znaci americke sankcije zabranile delove i saradnju sa rusima na pravljenu delov a ili masina.

Suhoj ima motor zajednicki razvjen sa francuzima, i ko zna st ajos

Los Angeles

pre 4 godine

Moram da primetim da vam je kultura generalno i ponasanje teska KOCNICA u zivotima. Uvek kad neka vest zahteva malo vise znanja i istrazivanja, jave se ljudi koji sa cinjenicama pokusavaju da objasne nesto. Cim se desi, odmah se javi broj izvesnih kontrastrucnjaka, uglavnom ljudi koji su "nekada nesto studirali" ili imali nekog "povrsnog dodira sa temom", ali uglavnom sa idejom da opovrgnu sta ovi prvi kazu kako bi se eto bolje osecali i nahranili svoj ego. I treca grupa, potpunih laika koji to i priznaju, ali imaju naravno pravo na misljenje. Odmah krece prepirka, i tako dok se prepirka desava, oni koji nesto odlucuju, uglavnom grupa bahatih politicara, donese odluku koju sami hoce, jer vide da od javne strucne rasprave nema nista. Jer se ista pretvorila u egoisticno merenje semestara, u jedan svinjac komentara, napada, egoizma, i bolesne potrebe da se bude relevantan za sve u zivotu jer su ljudi na privatnom planu, u porodici sto treba da je baza, apsolutno propali. Katastrofa, zao mi vas ljudi, najiskrenije.

Ne, Srbija sama treba da prave svoje papirnate avione

pre 4 godine

Ne, nikako ruske avione, ako pitamo Hrvate, Slovence, Crnogorce i Albance, Bugare ili Norvežane.
Isključivo izraelske, arapske ili turske...

Los Angeles

pre 4 godine

Postoji razlog zasto ovi avioni ne lete po svetu. Cak stavise, Aeroflot, koji bi trebalo da ima ekspertizu u servisiranju ovih aviona, ih koristi vrlo malo. Cak i oni koji se koriste, u proseku se voze oko 5 sati dnevno, sto je skoro duplo manje od svih linija na kojima lete avioni slicne namene i gabarita kao Bombardier. Jednostavno, lose se pokazuju u odrzavanju. Dosta njih ima zabranu leta u USA, oko 15ak od ukupno 21- zbog problema sa odrzavanjem. Koristi ih samo meksicka low cost kompanija Interjet na dva leta, i eto samo 6 imaju dozvolu jos uvek da lete u USA. Sve u svemu, lepa KOSKA za podrsku od baćuška, ali njihovi interesi njihovo pravo. A to na sta nasi politicari pristaju...neka nam je Bog u pomoci.

Vlada

pre 4 godine

Joho,Vlada nije glup vec samo sarkastican.Zna se da uz novi B737 ide max,ali Er je dodato zbog patika koje su bile toliko popularne..Mnogo neodgovoran potez Boeiga koji je zahtevao i adekvatan naziv.Ali postujem primedbu.Samo sto nisi odmah skapirao sta sam.hteo da kazem.Boeing hoce sve ma silu.Jer Daglas su pravili ljudi od struke a Boeing su "fabrikovali" biznismeni.Nije dobro ste se Boeing utopio u Boeing.To su dobri vazduhoplovi ali i dalhe je vrhuski Boeinga,profit ispred razuma.Da su bili oprezniji zadnjih 30 godina a narocito poslednjih 10,evropski proizvodjac bi dobrano kaskao za Amerima.

Dovla

pre 4 godine

Zbog odrzavanja je bolje da ih ne kupimo, jer ljudi koji rade na aerodromu nisu obuceni da popravljaju te avione koji nisu dovoljno sigurni.

ekspert

pre 4 godine

артиљерац, trebalo bi da znaš da je pre 30 god. u najboljem slučaju bio A310.
(Juho, 10. mart 2020 16:28)

Da, da zaboravio si na Boingove još od JAT. Raspada se glava od pritiska, a škripe i ti Airbusovi poprilično. Ne mora da znači što nisu trideset godina.

pasulj prebranac

pre 4 godine

Svi problemi sa rezervnim delovima dolaze od zapadnih kooperanata.Suhoi zbog toga pokusava da ih svede na manje od 10% .Strateska greska sa zapadnim kooperantima.Ocekuje se da kada se ovo uredi Suhoi nece imati problem sa podrskom rezervnih delova.

Boing a corak

pre 4 godine

Da jako pouzdani,jeftini,uprkos favorizovanim zapadnim. Nazalost rusi su neke komponente nabavljali na zapadu Ali su zaboravili na mogucnost sankcija USA. To sto fale delovi to je Iz pomenutih razloga. Moraju sve sami. Napravice Oni I motore Ali Moraju da ih sertifikuju pa I tu zapad zeza. Videcemo!

артиљерац

pre 4 godine

А што да Ер Србија не купи Су 100?Добили бар НОВЕ авионе,не ове кршеве старе
по 30 година(мислим на Ербасове у лизингу)са милион сати налета.Којима СВЕ
шкрипи кад иду на слетање.Не зна се одакле више шкрипање долази.А ја сам децо
ваздухопловни инжењер већ 35 година.СВЕ што ВИ никада нећете знати о авио
саобраћају,ЈА ЗНАМ.Због тога сам и студирао,10 семестара.

majstor

pre 4 godine

nakon sto je izaslo na vijdelo da se Boing ponasa bahatije nego sto se neki Sovjetski proizvodjac ponasao 60-ih godina, tesko je shvatiti likove koji misle da sve sto dolazi za zapada je idelano i savrseno a svi ostali proizvodi su kante. I da Boing se tako ponasa sigurno decenijama nego jednostavno su imali srece pa nisu avioni u tako kratkom roku padali zbog loseg dizajna pa to nije bilo tema. Pa veci uticaj ima Boing na americki vladu i citavu zapadnu demokratiju (kao jedan od najvaznijih karika americkog vojno industrijskog kompleksa a i naravno civilne avio industrije) nego neki Suhoj na rusku a kamali na svjetska desavanja. Ali svak vidi ono sto zeli. Situacija da Boing propadne je nemoguca jer bi to pogodilo americku nacionalnu bezbjednost nego stotinu 9/11 ili slicnim medijski propracenih dogadjaja. Jer odjednom bi USA ostale bez jednog od glavnih stubova vojne industrije a airbus ne bi imao konkurenciju (a zamisli eu im udari sankcije pa ce avioni da padaju kao u iranu). Da li neko stvarno misli da je to moguce i da Boing sve postize na tehniku i inteligenciju?

po zasluzi

pre 4 godine

Ovi sto nece da lete vise air serbia-om ionako vide aerodrom samo kad cekaju rodjake iz inostranstva. Valjda se mi pitamo koji putujemo ili ne?

Vlada

pre 4 godine

Suhoj je kopija malo Boinga (737 Klasik) ali ima ogroman problem sa rezervnim delivima i tesko da ce napraviti proboj na bilo koje trziste.To je uzaludan posao.Evropa forsira Er basa i to je dobar avion mada sam vise pristalica Boinga.Ne racunajuci B737 er maks, sa kojim su se Ameri zaigrali i zbog nerealne ambicioznosti malog broja ljudi,dozvolili Ee basu ogromnu stratesku prednost pri cemu je Boing prvi put izgubio dominaciju na trzistu u odnosu na Er basa.Ako se porede dva aviona slicnih performansi A320 i Boeing 737-800,razlike na prvi pogled nema.Ne racunajuci Er basov dzojstik.Sjajni avioni.Ali Er bas ima problem sa primarnim komandama po sve 3 ose (eleron,elevator i rader) koji su ispunjeni sacastom strukturom (hanikomb) a oblizeni kompozitom.Cetvrt veka inzinjerskog rada na oba tipa je pokazalo da se primarne komande raslojavaju (delaminacija) i podlozbe su prodiranju vode.Takodje uduplani sistemi onemogucavaju overajdovanje tj.uticaj posade na komandovanje.Pizbat je slucaj austrijskog A340 koji je pre 20 godina iz cista mira poceo da dampuje gorivo nad Atlantikom.Tek je hot lajn sa Tuluzom resilo problem.Posada nije mogla da zaustavi dampivanje goriva dok in nije iz Francuske savetovano da iskljuce 2 od 4 motora.Ali sve to nije bitno.Vazduhoplovstvo u Srbiji je davno "umrlo".Ali o tome neki drugi put.

Ne, Srbija sama treba da prave svoje papirnate avione

pre 4 godine

Ne, nikako ruske avione, ako pitamo Hrvate, Slovence, Crnogorce i Albance, Bugare ili Norvežane.
Isključivo izraelske, arapske ili turske...

Informisan putnik

pre 4 godine

Kao što i sam brat Rus reče ovo je "problem na praktičnom planu". SSJ100 je odličan avion. Ima samo jedan mali problem - NIKO GA NEĆE. U prethodnih nekoliko godina su imali porudžbine za samo par desetina aviona. To što ih leti, uglavnom leti za ruske avio-kompanije.
Imaju očajnu reputaciju za servisiranje i nabavku rezervnih delova.
Najbolji primer je meksički InterJet - imali su 22 u floti. Prošle godine od tih 22 su leteli samo njih 7, jer su drugi bili u hangaru i čekali delove za servis. Nije pomoglo ni kanibalstvo, da skidaju delove sa postojećih koji su u kvaru, jer se često dešavaju isti problemi sa motorima.
Koliko znam pokušavaju da ih prodaju na kamaru i da ih se reše.
Ko god da kupi SSJ100 avione, dobro se zakopao u startu.
Ali od naših genijalaca ništa ne bi bilo čudno!

Ervin

pre 4 godine

Artiljerac slatko me nasmeja. Ja nikada nisam studirao već sam zanat završio ali ako si bio inženjer kao što si pismen onda nije ni čudo što se JAT raspao.
Nikako ruski avion!

Blokovski

pre 4 godine

Citaoci T6 portala su odavno apsolvirali tu temu. Avion uopste nije los. Ima cak i vise konfora za putnike u toj klasi aviona. Problem je redovno odrzavanje. Naime, samo Aeroflot ima ugovor da uvek ima 4 potpuno ispravna motora na stanju kako bi se dok se vrsi servis odmah montirao vec remontovan. Tu uslugu nemaju druge avio kompanije. Ove 2019 je obustavljena proizvodnja ssj100, sa linije su izasla samo dva primerka. Svi resursi su se preusmerili na pravljenje stokova rezervnih delova. Suhoj je angazovao zapadne profesionalce koji treba da osmisle i realizuju MRO po zapadnim standardima. Imace na svakom kontinentu po servisnu bazu za te avione od 2021 sa vec spremnim rezervnim delovima. Od projekta se nije odustalo vec se pravi sada superjet 95R (rusifikovan) gde je cilj da se sa 35% strranih komponenti predje na ispod 10% sto bi onda znacilo da ne podleze sankcijama za izvoz. Pre mesec dana je prvi put testiran klima uredjaj domace proizvodnje sa cim se udeo smanjio na 27%. Taj avion itekako ima smisla ako ga budemo dobili pod nekim neverovatno povoljnim uslovima. Airbus A320 lizing se krece od 450.000$ do 750.000$, za MC21 Aeroflot je potpisao lizing za tu klasu na 450.000$.
SSJ100 treba da zameni 100-sitere tj ATR-ove u ASL floti. Cena Lizinga je oko 200k $ za ATR-72. Ako bi se SSJ100 dobio za manje od te sume itekako ima smisla jer je broj sedista za nijansu veci. Napominjem jos jednom nema nikavog smisla uzimati ih pod lizing osim ako nije ugovoren MRO na ANT.

MIki

pre 4 godine

Zbog sankcija uvedenih ruskoj federaciji meksikanci nisu bili u mogucnosti da nabavljaju delove jel i njih obavezuju sankcije, kao i francuze proizvodjace rezervnih delova koji sa rusima zajedno sastavljaju avion.
Znaci americke sankcije zabranile delove i saradnju sa rusima na pravljenu delov a ili masina.

Suhoj ima motor zajednicki razvjen sa francuzima, i ko zna st ajos

NY

pre 4 godine

AV kada je došao Etihad u JAT govorio kako će mo iz kvote Etihada da kupimo nove Air bus avione i to 10 komada. I ništa od toga. I sada ćemo ruske koje ni Aeroflot ne kupuje. I oni imaju Air bus avione za saobraćaj izvan Rusije. Zašto se ne kupuje ATR ili Bombardier

ekspert

pre 4 godine

артиљерац, trebalo bi da znaš da je pre 30 god. u najboljem slučaju bio A310.
(Juho, 10. mart 2020 16:28)

Da, da zaboravio si na Boingove još od JAT. Raspada se glava od pritiska, a škripe i ti Airbusovi poprilično. Ne mora da znači što nisu trideset godina.

Dovla

pre 4 godine

Zbog odrzavanja je bolje da ih ne kupimo, jer ljudi koji rade na aerodromu nisu obuceni da popravljaju te avione koji nisu dovoljno sigurni.

Vlada

pre 4 godine

Joho,Vlada nije glup vec samo sarkastican.Zna se da uz novi B737 ide max,ali Er je dodato zbog patika koje su bile toliko popularne..Mnogo neodgovoran potez Boeiga koji je zahtevao i adekvatan naziv.Ali postujem primedbu.Samo sto nisi odmah skapirao sta sam.hteo da kazem.Boeing hoce sve ma silu.Jer Daglas su pravili ljudi od struke a Boeing su "fabrikovali" biznismeni.Nije dobro ste se Boeing utopio u Boeing.To su dobri vazduhoplovi ali i dalhe je vrhuski Boeinga,profit ispred razuma.Da su bili oprezniji zadnjih 30 godina a narocito poslednjih 10,evropski proizvodjac bi dobrano kaskao za Amerima.

Los Angeles

pre 4 godine

Postoji razlog zasto ovi avioni ne lete po svetu. Cak stavise, Aeroflot, koji bi trebalo da ima ekspertizu u servisiranju ovih aviona, ih koristi vrlo malo. Cak i oni koji se koriste, u proseku se voze oko 5 sati dnevno, sto je skoro duplo manje od svih linija na kojima lete avioni slicne namene i gabarita kao Bombardier. Jednostavno, lose se pokazuju u odrzavanju. Dosta njih ima zabranu leta u USA, oko 15ak od ukupno 21- zbog problema sa odrzavanjem. Koristi ih samo meksicka low cost kompanija Interjet na dva leta, i eto samo 6 imaju dozvolu jos uvek da lete u USA. Sve u svemu, lepa KOSKA za podrsku od baćuška, ali njihovi interesi njihovo pravo. A to na sta nasi politicari pristaju...neka nam je Bog u pomoci.

Los Angeles

pre 4 godine

Moram da primetim da vam je kultura generalno i ponasanje teska KOCNICA u zivotima. Uvek kad neka vest zahteva malo vise znanja i istrazivanja, jave se ljudi koji sa cinjenicama pokusavaju da objasne nesto. Cim se desi, odmah se javi broj izvesnih kontrastrucnjaka, uglavnom ljudi koji su "nekada nesto studirali" ili imali nekog "povrsnog dodira sa temom", ali uglavnom sa idejom da opovrgnu sta ovi prvi kazu kako bi se eto bolje osecali i nahranili svoj ego. I treca grupa, potpunih laika koji to i priznaju, ali imaju naravno pravo na misljenje. Odmah krece prepirka, i tako dok se prepirka desava, oni koji nesto odlucuju, uglavnom grupa bahatih politicara, donese odluku koju sami hoce, jer vide da od javne strucne rasprave nema nista. Jer se ista pretvorila u egoisticno merenje semestara, u jedan svinjac komentara, napada, egoizma, i bolesne potrebe da se bude relevantan za sve u zivotu jer su ljudi na privatnom planu, u porodici sto treba da je baza, apsolutno propali. Katastrofa, zao mi vas ljudi, najiskrenije.

pasulj prebranac

pre 4 godine

Svi problemi sa rezervnim delovima dolaze od zapadnih kooperanata.Suhoi zbog toga pokusava da ih svede na manje od 10% .Strateska greska sa zapadnim kooperantima.Ocekuje se da kada se ovo uredi Suhoi nece imati problem sa podrskom rezervnih delova.

Boing a corak

pre 4 godine

Da jako pouzdani,jeftini,uprkos favorizovanim zapadnim. Nazalost rusi su neke komponente nabavljali na zapadu Ali su zaboravili na mogucnost sankcija USA. To sto fale delovi to je Iz pomenutih razloga. Moraju sve sami. Napravice Oni I motore Ali Moraju da ih sertifikuju pa I tu zapad zeza. Videcemo!