Nedelja, 25.08.2019.

10:42

Srbija na putu da postane uvoznik piva

Po podacima Evrostata, izvoz piva iz Srbije u EU lane je vredeo 20,1 milion evra, a najviše je izvoženo u Bugarsku, za 10,6 i Hrvatsku, 3,8 miliona evra.

Izvor: dnevnik.rs

Srbija na putu da postane uvoznik piva IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

113 Komentari

Sortiraj po:

toni

pre 4 godine

Zajecarsko psenicno je sasvim ok ali slaba snabdevenost.
U Bratislavi sam kupovao u kuci piva, sve sama ceska piva, vrsta koliko pozelis-lager, mutno, crno, ipa ma sve ima. Najjeftinije je bilo oko 0,9e neki prosek oko 1,1-1,2e i to zato sto nisam imao svoju ambalazu. Kada imate i donesete ambalazu ide popust. Na njihov standard to je kao nama merak da kupujemo samo sto oni piju odlicno pivo.

Powerslave

pre 4 godine

Pa i treba da uvozimo kad su nam domaća piva teški krš.
Jedino Nikšićko, ako se to smatra za domaće, nije loše, ni svetlo ni tamno. Ovo ostalo, sačuvaj Bože. Svaki lokal obavezno ima Lav i/ili Jelen, a ne znaš koje je gore od ta dva. Ali pošto smo sirotinja, a volimo da cirkamo, ovde bi se popilo svašta, samo da košta ~50 dinara.

Više volim da kupim jedno nemačko ili belgijsko pa da popijem nešto što valja i što zapravo ima ukus piva nego dva naša čiji miris osetiš na 5 metara.
Što je najgore, čak su nam i sva kraft piva na isti fazon, sva su nekako istog ukusa (previše gorkog za moj ukus), bukvalno ne vidim razliku između njih. Za malo koji kraft koji sam probao mogu da kažem da bih ga pio opet.

Dragan

pre 4 godine

Pametan covek ne bira robu na osnovu toga da li je domaca ili strana, nego na osnovu kvaliteta a nasa piva osim nekoliko koja se proizvode u takozvanim mikro pivarama su dno dna.

ovoonosrbijabrale

pre 4 godine

Mi smo "svetski" ljudi i slađe nam je strano g. nego domaći kolač. To je fenomen koji se retko sreće. U Kanadi ljudi kupuju lokalno vino i lokalno voće, ne zato što je bolje i jeftinije - nego zato što je domaće. Pri tome nema nikakve kampanje da se to radi. Slično je i u Americi i Nemačkoj. ne dolazim u Srbiju često, ali srpska piva ne zaostaju za ostalim ...
(Zoki, 25. avgust 2019 19:28)

Evo ja sam ljubitelj psenicnog, poslednjih deset godina. Lokacija - Beograd. Za mene, pun pogodak otkada imamo na trzistu psenicno zajecarsko (cena/kvalitet - ok, to je moje misljenje), ALI u prodavnicama katastrofa snabdevenost, kafane da ne pominjem - na prste jedne ruke ILI zamislite kafic, kafanu sta god gde imaju klasicno zajecarsko sa crvenom etiketom i zabole ih za psenicno jerbo ne ide prodaja. A ova nasa reci cu "sr...nja" sto pominjes domaci kraft iliti zanatsko - pa je l' treba da placam u prodavnici dvesta i trista dinara za flasicu od 0,33. Ok, slazem se da je skuplje iz nekih "objektivnih" razloga, ali PRETERUJU ... I jos nesto, apsolutno ne kapiram ljude kojima se ne svidja psenicno, no u neku ruku i da jer(bo) kada nekom silom prilika popijem klasicno jecmeno - uopste mi ne godi, jbg pronas'o sam sebe u psenici bjelici ;). Daleko smo mi od "sveta" po mnogo cemu pa i za pivo. Isekao sam tvoj komentar da bi moj bio u jednom komentaru. Siroka tema prijatelju ...

ovoonosrbijabrale

pre 4 godine

I jos ovo, 'ajde braco Srb(alj)i i ostali, zapitajte se zasto niko od velikih svetskih igraca nije usao u pricu za BIP, na primer pored onakve lokacije u BEG, da ne pominjemo ostale nazovi predispozicije pivare. Izvolite sa misljenjima i pretpostavkama.

Života

pre 4 godine

Ako je do ekonomskog patriotizma, Srbija je poslednjih godina dobila veliki broj kvalitetnih mini pivara koja proizvode craft pivo. U kafićima najčešće to naručujem jer košta otprilike kao komercijalna strana piva, a daleko je kvalitetnije i ukusnije.

super

pre 4 godine

Kad sa piva Alfa, Fix, Mythos predješ na naša oseti se razlika u kvalitetu...ali koliko para toliko i muzike. Ajde što su loša već su često i bajata tj. nemaju alkohola u sebi.
(sol, 25. avgust 2019 14:26)

Naša piva su pojam za ta grčka.
Nego je kod nas uvek tuđe slađe.
Kada bi svim ovim komentatorima dao deset različitih piva (što stranih, što domaćih) u deset identičnih čaša (da se ne zna koje je koje) garantujem vam da 99 posto komentatora ne bi primetilo razliku. Pričam o pivima slične klase.
Ali kod nas voli da se pametuje.

Radnik u industriji

pre 4 godine

Uvoze veliki ,a bogami i mali (paulaner,kozel i sl.) ,a posto smo veliki znalci za pivo,razvilo se i trziste flasica ,da bi se probalo nešto drugo ,a onda je to povuklo i draught tj toceno . Zadnjih godina je taj bum i pootvaralo se mnoštvo mini pivara i pub-ova po Srbiji sa uvoznim pivima ,koji kraft i jedno jeftino od industruje (koje je i najprodavanije zbog cene ) . Kraft pivari tj mikro pivare imaju problem da održe kvalitet ,a skupo im je da prave lager jer kod njega nema laganja,jer se odmah oseti greska,a kod ovih kraft IPA i Apa kad nešto pogrese trpaju gorči hmelj ,korijander, neki citrus i sl i onda je to kao super pivo. Kod naše industrije nema odstupanja i sva su piva kvalitetna ,a problemi sa ukusom su uglavnom zbog lošeg skladistenja kod distributera i radnji ,gde robu cepa sunce od pola sata do kod nekih ceo dan ili danima ,zbog preteranog skladištenja piva da bi pivare izvukle planove. To osuncano je ono sto stava taj stav da je naša industrija krš.

Marko

pre 4 godine

Niksicko od 0.5l u staklu jedino valja, dosuse to je CG pivo , Lowenbra u limenci jeftino a sasvim korektno strano pivo, a od bombi Merak 1.75l je sasvim ok pod uslovom da je dobro ohladjeno...
Proverite😀

Branislav

pre 4 godine

Bogu hvala što se ponuda piva u prodavnicama u proteklih 5-6 godina poboljšala pa sada možemo da biramo između Belgijskih, Irskih, Bavarskih, Holandskih i drugih kvalitetnih piva. Do tada dobro pivo sam pio samo kada odem na službeni put u inostranstvo dva puta godišnje i na letovanju.

bane

pre 4 godine

Ja jesam za ekonomski patriotizam, ali realno su nam piva krdža živa, izazivači glavobolje, najniža klasa. Svako ima neki svoj ukus, neko kupuje strana zbog pokondirenosti, a neko stvarno i oseća razliku. Kada kažem strana, ne mislim da strane brendove koji se kod nas pune, a koji su se potpuno asimilovali, pa ne nude ništa bolje od domaćih. Mislim na strana piva koja imaju miris i ukus, sladunjavost, kvalitet u gutljaju, i glava od njih ne boli.
Pivo nije nauka, već postoji linearna veza između kvaliteta i cene. Naime, dužina vrenja i sastav žitarica određuju kvaliet. Naše pivare su se prilagodile jeftinoći i imaju ciljnu grupu ljudi nižih prihoda u domaćinstvu. Ali očigeldno da su promašili poentu, čim je toliko drastično skočio uvoz. Možda bi mogli malo da podignu kvalitet i time osvoje skuplji ali kvalitetniji segment tržišta.

T

pre 4 godine

"Pancevacka pivara Weifert iz 1722, najstarija na Balkanu"
Samo što je Pančevo u Banatu, a Banat nije na Balkanu. Nikada mi nije bila jasna ta njihova reklama gde se hvale time.

Pivopija

pre 4 godine

U Srbiji vise ne postoji srpsko pivo. Molson Coors ili InBev, Heineken i Carlsbergs drze sve, sem Niske pivare koju drze neki Bugari i Valjevske koju, valjda, jos uvek drzi lokalni kapital.
Kvalitet blagi uzas, sa pivom to vise nema veze.
Srpska piva sad predstavljaju male kraft pivare, koje doduse ne mogu da pariraju cenom ovim velikm proizvodjacima pa proizvode uglavnom specificna piva (IPA, APA, porter, stout.... ) na koja siroke narodne mase nisu navikle, a i ako proizvedu neki lager ili pilsner, to nije dovovljno dobro ili je opet preskupo.
Pivo se pravi od vode, jecmenog slada i hmelja... cena za sada skupa, ali sve je vise proizvodjaca hmelja pa se nadamo da ce i cena kraft piva da pada

Belmont

pre 4 godine

(Bojan, 25. avgust 2019 18:09)

pa nisam rekao nista lose o belgijancima,
samo za nasa industrijska piva.
ok posle nemackih i ceških piva
odlična su i belgijska piva.

woah

pre 4 godine

Naravno da je strano bolje, kad naši muvare. Sve veću splačinu prave i očekuju da to ljudi piju iz patriotskih razloga. Da je sreće da imam više para,pa da pijem strano pivo od 250 dinara i uživam.

nije nase,nasli smo!

pre 4 godine

kakva su nam domaca nije ni cudo,aj' da kazes da je Valjevsko i Jagodinsko jedino krsteno pivo kod nas.. nekad bio dobar i Vajfert,ovo ostalo ubi boze.. i Nektar Banjalucki toceno je ok,Hrvatska nisam pio..

Dovoljno sam davao za patriotizam tudjih novčanika

pre 4 godine

Грешиш синак, по мишљењу добрих познавалаца већина америчких пива су управо то што кажеш за наша, сплачине или обична вода, како ко хоће, а ипак Американци највише пију та своја домаћа пива.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ГласСрба, 25. avgust 2019 17:37)

I tamo to piju Redneckovi, kao i ovde plasticne dvolitre. Ko stvarno voli pivo može da oseti razliku i bira za svoje novce ono što mu više prija, a kome je samo da se napije pije za šta ima para i šta je navikao, a da može finansijski da pokrije količinu. A Amerika je posebna. Oni za sve svoje misle da je najbolje pa mnogo ljudi nikada nije ni probalo ništa više od onoga što im je svaki dan pred očima.

Bobinator 86

pre 4 godine

U Sloveniji je u poslednjih 5 godina eksplodiralo trziste malih, tzv. "mikro pivara" ili "craft" piva ako ocete. Probao sam nekoliko njih i stvarno su kvalitetna, mada je sve stvar ukusa.

Sve u svemu, ako su nam zapadnjaci pokupovali nase pivovate zbog izvora pitne vode, onda nemamo drugog izbora nego da pocnemo iz nule, sa proizvodnjom domaceg piva pa neka gradimo na tome. Ako smo u cemu dobri, onda smo u alkoholu.

Vas alpski srbin.

Zemun_grad

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (si, 25. avgust 2019 11:42)
Tako je, da bi naše pivare poboljšale kvalitet, treba im kapital koji nemaju, jer je narodu tuđe slađe. Ne važi ovo samo za pivo.
Pojedinac misli ovako, kupiću strano, kao da će mojih par stotina dinara promeniti nešto. Ako tako razmišlja "samo" milion stanovnika, računica je jasna. Ali garantujem da tako razmišlja veći broj.

Zoki

pre 4 godine

Mi smo "svetski" ljudi i slađe nam je strano g. nego domaći kolač. To je fenomen koji se retko sreće. U Kanadi ljudi kupuju lokalno vino i lokalno voće, ne zato što je bolje i jeftinije - nego zato što je domaće. Pri tome nema nikakve kampanje da se to radi. Slično je i u Americi i Nemačkoj. ne dolazim u Srbiju često, ali srpska piva ne zaostaju za ostalim evropskim pivima. U pitanju su nijanse. Najbolja piva na kontinentu verovatno imaju Belgijanci. Neko je ovde spomenuo male pivare (micro, craft...), ali tu treba praviti razliku. Mikro pivare se u procesu proizvodnje ne razlikuju od velikih. I cene su tu negde, skuplje pivo nadoknađuju jeftinijim prevozom jer snabdevaju lokalno tržište. Craft pivo se pravi u malim količinama i potencira se kvalitet, tako da je skuplje. Srbija nema para za craft piva, ali bi uspešno mogla da bude pokrivena micro pivarama koje bi uspešno mogle da se nosesa velikim konkurentima. Nažalost, problem je naš mentalitet jer će nešto strano uvek biti draže.

notiša

pre 4 godine

Šta reći o pivu u Srbiji. Imam utisak da su ova industrijska blago bolja sada nego li pre par godina. Sa druge strane ova craft domaća su odlična. Skoro svako koje sam probao mi je bilo extra. Ali mi se čini da je problem i kupovna moć ljudi. Pitanje je da li može da se napravi dobro pivo a da mu cena u radnji bude 50 din. Teško da može....

sasa

pre 4 godine

U sloveniji mozes kupit samo jelen pivo i to samo u mercatoru (ne u svima) i u sparu (svi spari) velika mana je sto nema pakovanja six pack! Retko kad se moze naci lav ( samo u vecim mercatorima i to je poslagan tako da jedva uocis). Niksicko, Karlovacko, Ozujsko mozes kupiti skoro svugde. Ponekad u Sparu vidim i Skopsko. Kod nas u kuci se pije slovenacki i srpski rogonja. Zenska bica piju samo heinken.

Komentator

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada

Ja se slazem sa Vama, ceo zivot iskreno imam ovu filozofiju jer je to bukvalno inekcija steroida u ekonomskom smislu za malu zemlju poput nas. Zaista mislim da Srbija ima vrhunske proizvode u mnogo cemu jer sam i ziveo na zapadu. Od domacih proizvoda, pre svega ne GMO smeca imamo blagostanje po pijacama i svuda, meso svake vrste i riba je 5x ukusnija (mozda ja nisam davao za parce mesa u intersparu 39,99Euro ali pricam za normalne ljude). Cipsevi, grickalice, slatkisi, sokovi neuporedivo bolji i mnogo stvari. E sad jedno ali, Cips domaci kada se uporedi gramaza kosta recimo 10% manje nego najskuplji cips na svetu Pringles, Eurokrem kosta 10% manje od najskupljeg krema na svetu Nutella, Najlepse zelje cokolada je skuplja za 15% od Milke i Shogoten. 50% manje grama ima a kosta 10% manje cokoladica Starkova od Snikers/Mars... Domaci sok 100% je skuplji od stranog soka 100% voce. Svo strano pivo se vec i proizvodi kod nas zato kad uzmes Krusevice iz Ceske padnes u nesvest ok razlike jer je bolje. Mi imamo sjajnih proizvoda ali mislim da bi mogli da oborimo malo cene istih jer su ipak domaci. Nemci/Austrijanci drze svoje proizvode jefitnijim a strasno su dobri a mi pumpamo cenu tako da coveku bude sve jedno sta ce kupiti.

markos

pre 4 godine

Čast izuzecima ali 80% pojma nema. Prvo, najveći izvoznik u Bugarsku je Pivara Čelarevo (Carlsberg), koji ovde puni limenke dva najveća bugarska brenda (Pirinsko i Šumensko). Drugo, ovde često pominjano Zaječarsko i Valjevsko su kraljevi kukuruzne krupice, kao i 90% stranih brendova koji se pune u Srbiji. Jedino srpsko “industrijsko” pivo kako ga zovete napravljeno od čistog ječmenog slada je Lav Premium. Sve ostalo nije ni prineti (ako pričamo o recepturi) nijednom češkom i nemačkom pivu, za koja se slažem da su najbolja. Mi Srbi imamo odredjenu naviku i mislimo da je naš ukus i svetski ukus. S druge strane, umemo i da potcenjujemo svoje, tako da nikako da budemo normalni nego smo po pravilu izmedju dve krajnosti. Pozdrav!

Superhicks

pre 4 godine

Zanimljivo da smo nacija koja konzumira kafu i pivo u velikim kolicinama a imamo najgoru kafu i najgore pivo na svetu. Normalno je da se kupuju ovi artikli iz uvoza. Od domacih se dobija zgaravica.

Bojan

pre 4 godine

svaki ljubitelj kvalitetnog piva zna da je nase industrijsko pivo
nikakvo. najkvalitetnije pivo imaju nemci i cesi.
ali da bi popio dobro cesko pivo moras da odes u cesku, jer nam salju drugu klasu. nemacko toceno pivo je pravo pivo.
(Belmont, 25. avgust 2019 11:16)

Da...Belgijanci nemaju nikakvu tradiciju i nemaju pojma da naprave dobro pivo!

dugoprsti

pre 4 godine

Kraj teksta je malo nespretno napisan jer Srbija je lane bila drugi najveci izvoznik, a ne uvoznik piva na trzistu EU odmah iza Meksika. Ovo sto se izvozi iz Srbije su mahom piva koje multinacionalne pivarske kompanije proizvode u Srbiji za okolna trzista. Nema tu velike filozofije. Lokalni brendovi se izvoze samo za potrebe dijaspore. Kvalitet piva u Srbiji ne zaostaje za vecinom drugih zemalja, cak naprotiv.

šopska

pre 4 godine

Koje pivo izvozimo u Bugarsku?

Bugari imaju svoje marke piva tipa Pirinsko, Šumensko, Arijana itd.. Na nekima od njih piše da su proizvedena u Srbiji ( Čelarevo, Zaječar itd) jer su u vlasništvu velikih kompanija kao što što su Carlsberg ili Heineken.

Veliki brat

pre 4 godine

Može i bez hmelja i bez ječma (umesto ječma može pšenica, a ovi naši koriste i kukuruznu krupicu).

Stvar je u tome čime se hrane gljivice koje izazivaju alkoholno vrenje, a istorijski se došlo do toga da su hmelj i ječam najbolji za ukus. Sad na tržištu ima i nekih pšeničnih piva (mislim da ima čak i Erdinger i druga koja su skuplja), a ječam je možda korišćen u industriji piva zato što je jeftiniji od pšenice, da li je bolji ne znam.

Koga zanima, može da kupi manju opremu za proizvodnju piva u kućnim uslovima, poruči vakumiran hmelj i ostalo šta treba...

Videh i na oglasima opremu za proizvodnju piva, oko 20.000€, ali je praktično u pitanju mini pivara za neku ozbiljniju proizvodnju, tipa snadbevanje svog lokala ili nekoliko drugih barova.

ГласСрба

pre 4 godine

Ekonomski patriotizam se razvija kvalitetnim proizvodima. Nije svako pivo isto, ni blizu. Domaće splačine pijem samo ako moram.
(Mr Majestyk, 25. avgust 2019 15:01)
Грешиш синак, по мишљењу добрих познавалаца већина америчких пива су управо то што кажеш за наша, сплачине или обична вода, како ко хоће, а ипак Американци највише пију та своја домаћа пива.

018

pre 4 godine

Uvozi se preko 50 brendova piva a izvozi nekolicina... Nine ovaj podatak nista znacajno. Vise se treba okrenuti činjenici da ne kupujemo domace... Za flasu piva nije neka razlika izmedju tuborga i zajecarca ali nama nekako tuborg sladji... E tu je kljuc problema.

ArtuDitu

pre 4 godine

Kada je jednom velikom proizvođaču piva u Srbiji akciza veća od proizvodne cene piva onda je jasno kakav je kvalitet u pitanju.
Svako ko je probao različita piva iz uvoza koja se mogu kupiti kod nas kaže da su domaća piva težak krš.

Dragan

pre 4 godine

Ljudi pij te valjevsko! Ubedljivo najbolje od domaceg..muče se mukice i stiskaju ih sa svih strana..evo cisto da nije samo patriotski sedeo sam sa tehnologom iz minhena za kvalitet piva i proizvoda od jecma hmelja i kukuruza..covek je odusevljen valjevskim pivom..ko nije probao nek proba i presudi:)

Nenad

pre 4 godine

Meni je svako pivo slično, naravno ima ljudi koji se verujem bolje razumeju, ali bih zamolio one koji su kao ja da kupujemo domaće ako nam je svejedno, kako za pivo tako i za ostalo, ako se razmišljaš koje da uzmeš uzmi domaće. Isto važi i za čokolade, keksove i sve ostalo. Ako imaš želju da probaš neko strano pivo ili baš voliš to, naravno da treba da ga kupiš, ali gledajte i interes države u kojoj živite.

Računica

pre 4 godine

Uvoziš robu. Cena robe+cena prevoza(usluga)=uvozna cena Na to ide carina pa na sve PDV. Nikada nisam mogao da shvatim logiku da se na prevoz koji spada pod uslugu plaća carina. Carina bi trebalo da se plati samo na cenu robe a na sve ostalo samo PDV. Faktički se ovde carini i prevoz a uslugu prevoza niste uvezli i ne možete da je prodate.
E zato nam je roba iz uvoza skupa. A roba za izvoz nam je takodje skupa jer je opterećwna glomaznim porezima i nametima i ne baš realnim kursom.
Sve bi moglo biti jeftinije a punje je budzeta na istom nivou jer bi se izvrsio promet više robe.

Aleks

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?
(XXL, 25. avgust 2019 12:27)
Hmelja se stavlja veoma malo na količinu, otprilike oko 1 kg na 1000 litara. To znači celokupnog hmelja koji delimo ne tri vrste. Jedan daje gorčinu, drugi aromu. Postoje i sorte koje imaju oba svojstva.

bane

pre 4 godine

Koje pivo izvozimo u Bugarsku?
(misko, 25. avgust 2019 14:40)

Niško.
Prilično je napredovala niška pivara, ojačali menadžment, opremu itd
Malo niško je jedno od najprodavanijih na jugu, i to je postalo za kratko vreme.

Mr Majestyk

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. ....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada
(si, 25. avgust 2019 11:42)

Ekonomski patriotizam se razvija kvalitetnim proizvodima. Nije svako pivo isto, ni blizu. Domaće splačine pijem samo ako moram.

Aussie

pre 4 godine

Kao u svemu, tržište odlučeje šta vredi i koliko vredi.

Ako domaće pivare hoće da ostanu konkuretne moraće poboljšati kvalitet i malo i marketing.

U slobodnom tržištu svi igraju po istim pravilima.

Igor

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (XXL, 25. avgust 2019 12:27)
Koliko je meni poznato hmelj se ne gaji nigde u Srbiji. Pivo se može napraviti i bez helja, on je samo dodatak ali bitan.

nista o nicemu

pre 4 godine

Zaječarsko i dalje dobro kao i neka lokalna..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (škorpija, 25. avgust 2019 12:22) # Link komentara

Zajecarsko nije domace, vec Heineken...
(x, 25. avgust 2019 13:52)

A gde se nalazi Hajniken fabrika? u Tunguziji?

domaća radinost

pre 4 godine

Rešenje je jednostavno

Treba da krenemo da proizvodimo pivo u kućnoj radinosti. Uopšte nije teško, zanimljivo je i zabavno za celu porodicu a rezultat je odličan. Tako kontrolišete ceo proces, prilagođavate pivo svom ukusu i dobijate neizmerno zadovoljstvo kada na flašu stavite svoju etiketu, svoj brend i poslužite društvo. Svaka flaša ručno oprana, dezinfikovana, zatvorena, pivo odležalo po recepturi, korišćeni izabrani hmeljovi i žitarice, korišćena flaširana voda određene tvrdoće pa da vidiš rezultat.
Ako svaki domaćin koji drži do sebe može da peče rakiju, može vala da pravi i pivo. Nije ništa komplikovano i za mesec dana dobijate 20 litara prave stvari a ne bućkuriša iz masovne proizvodnje.

realno

pre 4 godine

ko proba jednom kvalitetno npr nemacko pivo - tek onda shvati kakva su katastrofa ovdasnja (balkanska) nazovi piva.

drugi problem je sto i dobro pivo kao npr amstel, kad ga kupis ovde veze nema sa onim amstelom za zapadna trzista.
tu je verovatno ista prica kao i za nutelu, paste za zube, deterdzente....

jovancha

pre 4 godine

Veoma je prosto, mislim da je Heineken napravio najvecu razliku kupovinom Union pivare. Naime, Lasko je skocilo zbog ozbiljnijeg rada na domacem trzistu (povecan uvoz) zajedno sa povecanjem potrosnje Heineken brand-a (takodje se limenke pune u SLO). Onda, potraznja za kvalitetnijim pivima raste sto takodje povecava uvoz. Skok koji je Paulaner napravio (mozda i najskuplji) je doprineo tome (posebno sa Horeca segmentom). U sustini, raste trziste skupljih piva i to je dobro. Sledeci korak je da nase kraft pivare malo “spuste nos” i da snize cenu. Onda ce i nihovi volumeni porasti i smanjice ce uvoz. Za sada, to su umisljeni histeri i “wanna be” biznismeni.

Djenka

pre 4 godine

Odavno sam digao ruke od nasih piva, zaista se u posleenjih 5-6 godina kvalitet zestoko srozao. Sva su ista, ne mozes napraviti razliku izmedju npr Jelena i Niksickog, koje je mozda i najvise izgubilo na kvalitetu. Tu i tamo jos su solidni Zajecar i Nektar. Uz neku utakmicu bolje popiti Stelu ili malo skuplji Erdiger.

sol

pre 4 godine

Kad sa piva Alfa, Fix, Mythos predješ na naša oseti se razlika u kvalitetu...ali koliko para toliko i muzike. Ajde što su loša već su često i bajata tj. nemaju alkohola u sebi.

Vlade

pre 4 godine

Kako je moguće da izvoz u Sloveniju košta značajno manje nego izvoz u Hrvatsku, kad je Slovenija dalje od nas nego Hrvatska? Obe zemlje su u EU i trebalo bi da ne naplaćuju nikakvu carinu za robu iz Srbije. Takođe, kako je moguće da nas izvoz u Hrvatsku košta 0.98 evra, a uvoz iz Hrvatske 0.82 evra, kad je u pitanju ista razdaljina?

Zagor

pre 4 godine

Meni je domace Jelen pivo apsolutno ok. Ziveo sam dosta dugo u Nemackoj i redovno idem tamo. Piva su im dobra, neka i nisu. Srpsko Jelen pivo nije nista losije od nemackih piva srednje/bolje klase kao sto je na primer Krombacher. Ali ja verovatno nemam pojma. Neka. Pijem sta mi prija.

Zile

pre 4 godine

Nešto mi nije jasna ova statistika jediničnih cena po kg. izvoza i uvoza.
Po ceni kao da smo većinu robe slali i primali avionima.
Za pivo sigurno ne važi obzirom da je tema teksta o njemu.

leptirica

pre 4 godine

Kako je moguće da izvoz u Sloveniju košta značajno manje nego izvoz u Hrvatsku, kad je Slovenija dalje od nas nego Hrvatska? Obe zemlje su u EU i trebalo bi da ne naplaćuju nikakvu carinu za robu iz Srbije. Takođe, kako je moguće da nas izvoz u Hrvatsku košta 0.98 evra, a uvoz iz Hrvatske 0.82 evra, kad je u pitanju ista razdaljina?
(Vlade, 25. avgust 2019 14:12)

Na alkohol se primjenjuju drugačija pravila. Mora se prijaviti norma prije uvoza i država ima takse na prodaju alkohola,cigareta, kave... Postoje i obavezne analize koje se plaćaju prilikom izvoza u Hr. Zato je na primjer pivo,kava u Njemačkim supermarketima jeftinije nego u Hrvatskim, a cigarete skuplje i to puno.

x

pre 4 godine

Zaječarsko i dalje dobro kao i neka lokalna..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (škorpija, 25. avgust 2019 12:22) # Link komentara

Zajecarsko nije domace, vec Heineken...

Edin

pre 4 godine

Pa kad nam domaca piva ne valjaju.. Nije Zajecarac najprodavaniji jer je nabolji, vec sto je najjefitiniji. Zavisi sta racunate pod domacim, ali Niksicko nije lose. A Budweiser se uvozi iz Ceske (ne prave ga kod nas po licenci), cesto je na akcijama iste cene kao i domaca, bukvalno drugacije peni od nasih piva.. Ko ne veruje neka sam proba

Aleks

pre 4 godine

Nije skupo gorivo ni loše železnice razlog za malo zarade.
U Srbiji je problem precenjen kurs evra. Tu izvoznici najviše gube, a ne samo oni nego i država koja je samo od početka godine bacila milijardu na odbranu kursa dinara.

Neša

pre 4 godine

Apatinska pivara je jedan id najvećih krivaca za to. Kao, prave po licenci a sva piva su im ista (loša). Ne znam kako im to dozvoljavaju vlasnici izvornih brendova. Upropastiše Nikšićko, Bavaria, Becks itd. Nema veze sa izvornim ukusima. A sutradan "beri kožu na šiljak". Čista hemija

Peokopijevic

pre 4 godine

Kao neko ko je pio pivo u 50ak zemalja na 5 kontinenata, mogu da vam kazem da je srpsko pivo ubedljivo najgore na svetu. To ne cudi s obzirom da ga ovde prave od kukuruzne krupice koja je stocna hrana, a ne od cistog jecma i hmelja.

Pivopija

pre 4 godine

Pancevacka pivara Weifert iz 1722, najstarija na Balkanu zatvorena je 2008. Sta je sve prezivela i onda joj dodju glave ovi mamlazi koji nas zatiru od 2000 pa naovamo.

Zoran

pre 4 godine

Nema više naših piva. Vlasnici Apatinske pivare, Celareva i Zajecarske pivare su sve velike pivarske korporacije. I te pivare su upravo najveći uvoznici. Dakle, sve manje proizvode, a sve više postaju uvoznicke firme te "naše" pivare.

XXL

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?

Saul Goodman

pre 4 godine

Kada pasulj "tetovac" i šljivu "čačanska rodna" uvozimo iz Kine i Hrvatske, ne vidim čemu čuđenje na uvoz piva,hmelja, ječma...

superminimum

pre 4 godine

Pa kad nase pivare prave splacine, stavljaju kukuruz i sl... Naravno da cu da kupim uvozno pivo (skuplje 10 din) al da znam sta pijem.

Ako se nasi pivari (mislim na velike proizvodjace) ne uozbilje izgubice domace trziste. Pre svega mislim na kvalitet piva.

Računica

pre 4 godine

Skupo gorivo, skupe putarine, skoro nikakva upotreba železnice jer je spora - sve zajedno daje skup izvozni proizvod. Skinite namete transportnim firmama, smanjite cenu goriva na pumpama, uložite malo u železnicu i eto jeftinijeg izvoza.

Pera kojot

pre 4 godine

Ja sam odavno presao na uvozna.Bolje jedan Erdinger nego dva jeftina domaca.Od nasih piva me boli glava I dosta njih se pravi od kukuruznog slada.

si

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada

Belmont

pre 4 godine

svaki ljubitelj kvalitetnog piva zna da je nase industrijsko pivo
nikakvo. najkvalitetnije pivo imaju nemci i cesi.
ali da bi popio dobro cesko pivo moras da odes u cesku, jer nam salju drugu klasu. nemacko toceno pivo je pravo pivo.

Zeljko Haman

pre 4 godine

Zapamtite - pivo nema cenu - to je vodurina obična i mašina za pravljenje para.
Zbog toga se pivare ne prodaju, i pivo ne uvozi. Trenutno nemamo bas neka piva, računam na ova industrijka, sva su slična.
Sad se češemo, i sećamo kako je Zajčarac bio dobar pre 5 godina.
Ako naletite probajte Valjevsko. Naše. Stisli su ga ovi veliki. Mala proizvodnja, pravi lager, odličan ukus.

Dzoni lik

pre 4 godine

Normalno da će se uvoziti, kada ne znamo napraviti dobro pivo, najveće pivare su nam po Vojvodini, gde je kvalitet vode daleko slabiji od ostatka Srbije, mada ni tamo gde je i bolja voda (npr. Niš i Zaječar), pivo je realtivno niskog kvaliteta.

Pera kojot

pre 4 godine

Ja sam odavno presao na uvozna.Bolje jedan Erdinger nego dva jeftina domaca.Od nasih piva me boli glava I dosta njih se pravi od kukuruznog slada.

Zeljko Haman

pre 4 godine

Zapamtite - pivo nema cenu - to je vodurina obična i mašina za pravljenje para.
Zbog toga se pivare ne prodaju, i pivo ne uvozi. Trenutno nemamo bas neka piva, računam na ova industrijka, sva su slična.
Sad se češemo, i sećamo kako je Zajčarac bio dobar pre 5 godina.
Ako naletite probajte Valjevsko. Naše. Stisli su ga ovi veliki. Mala proizvodnja, pravi lager, odličan ukus.

superminimum

pre 4 godine

Pa kad nase pivare prave splacine, stavljaju kukuruz i sl... Naravno da cu da kupim uvozno pivo (skuplje 10 din) al da znam sta pijem.

Ako se nasi pivari (mislim na velike proizvodjace) ne uozbilje izgubice domace trziste. Pre svega mislim na kvalitet piva.

Dzoni lik

pre 4 godine

Normalno da će se uvoziti, kada ne znamo napraviti dobro pivo, najveće pivare su nam po Vojvodini, gde je kvalitet vode daleko slabiji od ostatka Srbije, mada ni tamo gde je i bolja voda (npr. Niš i Zaječar), pivo je realtivno niskog kvaliteta.

Računica

pre 4 godine

Skupo gorivo, skupe putarine, skoro nikakva upotreba železnice jer je spora - sve zajedno daje skup izvozni proizvod. Skinite namete transportnim firmama, smanjite cenu goriva na pumpama, uložite malo u železnicu i eto jeftinijeg izvoza.

Belmont

pre 4 godine

svaki ljubitelj kvalitetnog piva zna da je nase industrijsko pivo
nikakvo. najkvalitetnije pivo imaju nemci i cesi.
ali da bi popio dobro cesko pivo moras da odes u cesku, jer nam salju drugu klasu. nemacko toceno pivo je pravo pivo.

si

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada

Peokopijevic

pre 4 godine

Kao neko ko je pio pivo u 50ak zemalja na 5 kontinenata, mogu da vam kazem da je srpsko pivo ubedljivo najgore na svetu. To ne cudi s obzirom da ga ovde prave od kukuruzne krupice koja je stocna hrana, a ne od cistog jecma i hmelja.

Saul Goodman

pre 4 godine

Kada pasulj "tetovac" i šljivu "čačanska rodna" uvozimo iz Kine i Hrvatske, ne vidim čemu čuđenje na uvoz piva,hmelja, ječma...

Neša

pre 4 godine

Apatinska pivara je jedan id najvećih krivaca za to. Kao, prave po licenci a sva piva su im ista (loša). Ne znam kako im to dozvoljavaju vlasnici izvornih brendova. Upropastiše Nikšićko, Bavaria, Becks itd. Nema veze sa izvornim ukusima. A sutradan "beri kožu na šiljak". Čista hemija

Pivopija

pre 4 godine

Pancevacka pivara Weifert iz 1722, najstarija na Balkanu zatvorena je 2008. Sta je sve prezivela i onda joj dodju glave ovi mamlazi koji nas zatiru od 2000 pa naovamo.

Mr Majestyk

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. ....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada
(si, 25. avgust 2019 11:42)

Ekonomski patriotizam se razvija kvalitetnim proizvodima. Nije svako pivo isto, ni blizu. Domaće splačine pijem samo ako moram.

XXL

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?

domaća radinost

pre 4 godine

Rešenje je jednostavno

Treba da krenemo da proizvodimo pivo u kućnoj radinosti. Uopšte nije teško, zanimljivo je i zabavno za celu porodicu a rezultat je odličan. Tako kontrolišete ceo proces, prilagođavate pivo svom ukusu i dobijate neizmerno zadovoljstvo kada na flašu stavite svoju etiketu, svoj brend i poslužite društvo. Svaka flaša ručno oprana, dezinfikovana, zatvorena, pivo odležalo po recepturi, korišćeni izabrani hmeljovi i žitarice, korišćena flaširana voda određene tvrdoće pa da vidiš rezultat.
Ako svaki domaćin koji drži do sebe može da peče rakiju, može vala da pravi i pivo. Nije ništa komplikovano i za mesec dana dobijate 20 litara prave stvari a ne bućkuriša iz masovne proizvodnje.

realno

pre 4 godine

ko proba jednom kvalitetno npr nemacko pivo - tek onda shvati kakva su katastrofa ovdasnja (balkanska) nazovi piva.

drugi problem je sto i dobro pivo kao npr amstel, kad ga kupis ovde veze nema sa onim amstelom za zapadna trzista.
tu je verovatno ista prica kao i za nutelu, paste za zube, deterdzente....

Edin

pre 4 godine

Pa kad nam domaca piva ne valjaju.. Nije Zajecarac najprodavaniji jer je nabolji, vec sto je najjefitiniji. Zavisi sta racunate pod domacim, ali Niksicko nije lose. A Budweiser se uvozi iz Ceske (ne prave ga kod nas po licenci), cesto je na akcijama iste cene kao i domaca, bukvalno drugacije peni od nasih piva.. Ko ne veruje neka sam proba

jovancha

pre 4 godine

Veoma je prosto, mislim da je Heineken napravio najvecu razliku kupovinom Union pivare. Naime, Lasko je skocilo zbog ozbiljnijeg rada na domacem trzistu (povecan uvoz) zajedno sa povecanjem potrosnje Heineken brand-a (takodje se limenke pune u SLO). Onda, potraznja za kvalitetnijim pivima raste sto takodje povecava uvoz. Skok koji je Paulaner napravio (mozda i najskuplji) je doprineo tome (posebno sa Horeca segmentom). U sustini, raste trziste skupljih piva i to je dobro. Sledeci korak je da nase kraft pivare malo “spuste nos” i da snize cenu. Onda ce i nihovi volumeni porasti i smanjice ce uvoz. Za sada, to su umisljeni histeri i “wanna be” biznismeni.

Zoran

pre 4 godine

Nema više naših piva. Vlasnici Apatinske pivare, Celareva i Zajecarske pivare su sve velike pivarske korporacije. I te pivare su upravo najveći uvoznici. Dakle, sve manje proizvode, a sve više postaju uvoznicke firme te "naše" pivare.

Zagor

pre 4 godine

Meni je domace Jelen pivo apsolutno ok. Ziveo sam dosta dugo u Nemackoj i redovno idem tamo. Piva su im dobra, neka i nisu. Srpsko Jelen pivo nije nista losije od nemackih piva srednje/bolje klase kao sto je na primer Krombacher. Ali ja verovatno nemam pojma. Neka. Pijem sta mi prija.

Bojan

pre 4 godine

svaki ljubitelj kvalitetnog piva zna da je nase industrijsko pivo
nikakvo. najkvalitetnije pivo imaju nemci i cesi.
ali da bi popio dobro cesko pivo moras da odes u cesku, jer nam salju drugu klasu. nemacko toceno pivo je pravo pivo.
(Belmont, 25. avgust 2019 11:16)

Da...Belgijanci nemaju nikakvu tradiciju i nemaju pojma da naprave dobro pivo!

Aleks

pre 4 godine

Nije skupo gorivo ni loše železnice razlog za malo zarade.
U Srbiji je problem precenjen kurs evra. Tu izvoznici najviše gube, a ne samo oni nego i država koja je samo od početka godine bacila milijardu na odbranu kursa dinara.

super

pre 4 godine

Kad sa piva Alfa, Fix, Mythos predješ na naša oseti se razlika u kvalitetu...ali koliko para toliko i muzike. Ajde što su loša već su često i bajata tj. nemaju alkohola u sebi.
(sol, 25. avgust 2019 14:26)

Naša piva su pojam za ta grčka.
Nego je kod nas uvek tuđe slađe.
Kada bi svim ovim komentatorima dao deset različitih piva (što stranih, što domaćih) u deset identičnih čaša (da se ne zna koje je koje) garantujem vam da 99 posto komentatora ne bi primetilo razliku. Pričam o pivima slične klase.
Ali kod nas voli da se pametuje.

Djenka

pre 4 godine

Odavno sam digao ruke od nasih piva, zaista se u posleenjih 5-6 godina kvalitet zestoko srozao. Sva su ista, ne mozes napraviti razliku izmedju npr Jelena i Niksickog, koje je mozda i najvise izgubilo na kvalitetu. Tu i tamo jos su solidni Zajecar i Nektar. Uz neku utakmicu bolje popiti Stelu ili malo skuplji Erdiger.

Komentator

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada

Ja se slazem sa Vama, ceo zivot iskreno imam ovu filozofiju jer je to bukvalno inekcija steroida u ekonomskom smislu za malu zemlju poput nas. Zaista mislim da Srbija ima vrhunske proizvode u mnogo cemu jer sam i ziveo na zapadu. Od domacih proizvoda, pre svega ne GMO smeca imamo blagostanje po pijacama i svuda, meso svake vrste i riba je 5x ukusnija (mozda ja nisam davao za parce mesa u intersparu 39,99Euro ali pricam za normalne ljude). Cipsevi, grickalice, slatkisi, sokovi neuporedivo bolji i mnogo stvari. E sad jedno ali, Cips domaci kada se uporedi gramaza kosta recimo 10% manje nego najskuplji cips na svetu Pringles, Eurokrem kosta 10% manje od najskupljeg krema na svetu Nutella, Najlepse zelje cokolada je skuplja za 15% od Milke i Shogoten. 50% manje grama ima a kosta 10% manje cokoladica Starkova od Snikers/Mars... Domaci sok 100% je skuplji od stranog soka 100% voce. Svo strano pivo se vec i proizvodi kod nas zato kad uzmes Krusevice iz Ceske padnes u nesvest ok razlike jer je bolje. Mi imamo sjajnih proizvoda ali mislim da bi mogli da oborimo malo cene istih jer su ipak domaci. Nemci/Austrijanci drze svoje proizvode jefitnijim a strasno su dobri a mi pumpamo cenu tako da coveku bude sve jedno sta ce kupiti.

bane

pre 4 godine

Koje pivo izvozimo u Bugarsku?
(misko, 25. avgust 2019 14:40)

Niško.
Prilično je napredovala niška pivara, ojačali menadžment, opremu itd
Malo niško je jedno od najprodavanijih na jugu, i to je postalo za kratko vreme.

x

pre 4 godine

Zaječarsko i dalje dobro kao i neka lokalna..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (škorpija, 25. avgust 2019 12:22) # Link komentara

Zajecarsko nije domace, vec Heineken...

markos

pre 4 godine

Čast izuzecima ali 80% pojma nema. Prvo, najveći izvoznik u Bugarsku je Pivara Čelarevo (Carlsberg), koji ovde puni limenke dva najveća bugarska brenda (Pirinsko i Šumensko). Drugo, ovde često pominjano Zaječarsko i Valjevsko su kraljevi kukuruzne krupice, kao i 90% stranih brendova koji se pune u Srbiji. Jedino srpsko “industrijsko” pivo kako ga zovete napravljeno od čistog ječmenog slada je Lav Premium. Sve ostalo nije ni prineti (ako pričamo o recepturi) nijednom češkom i nemačkom pivu, za koja se slažem da su najbolja. Mi Srbi imamo odredjenu naviku i mislimo da je naš ukus i svetski ukus. S druge strane, umemo i da potcenjujemo svoje, tako da nikako da budemo normalni nego smo po pravilu izmedju dve krajnosti. Pozdrav!

nista o nicemu

pre 4 godine

Zaječarsko i dalje dobro kao i neka lokalna..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (škorpija, 25. avgust 2019 12:22) # Link komentara

Zajecarsko nije domace, vec Heineken...
(x, 25. avgust 2019 13:52)

A gde se nalazi Hajniken fabrika? u Tunguziji?

Života

pre 4 godine

Ako je do ekonomskog patriotizma, Srbija je poslednjih godina dobila veliki broj kvalitetnih mini pivara koja proizvode craft pivo. U kafićima najčešće to naručujem jer košta otprilike kao komercijalna strana piva, a daleko je kvalitetnije i ukusnije.

ArtuDitu

pre 4 godine

Kada je jednom velikom proizvođaču piva u Srbiji akciza veća od proizvodne cene piva onda je jasno kakav je kvalitet u pitanju.
Svako ko je probao različita piva iz uvoza koja se mogu kupiti kod nas kaže da su domaća piva težak krš.

Superhicks

pre 4 godine

Zanimljivo da smo nacija koja konzumira kafu i pivo u velikim kolicinama a imamo najgoru kafu i najgore pivo na svetu. Normalno je da se kupuju ovi artikli iz uvoza. Od domacih se dobija zgaravica.

Dovoljno sam davao za patriotizam tudjih novčanika

pre 4 godine

Грешиш синак, по мишљењу добрих познавалаца већина америчких пива су управо то што кажеш за наша, сплачине или обична вода, како ко хоће, а ипак Американци највише пију та своја домаћа пива.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ГласСрба, 25. avgust 2019 17:37)

I tamo to piju Redneckovi, kao i ovde plasticne dvolitre. Ko stvarno voli pivo može da oseti razliku i bira za svoje novce ono što mu više prija, a kome je samo da se napije pije za šta ima para i šta je navikao, a da može finansijski da pokrije količinu. A Amerika je posebna. Oni za sve svoje misle da je najbolje pa mnogo ljudi nikada nije ni probalo ništa više od onoga što im je svaki dan pred očima.

Dragan

pre 4 godine

Ljudi pij te valjevsko! Ubedljivo najbolje od domaceg..muče se mukice i stiskaju ih sa svih strana..evo cisto da nije samo patriotski sedeo sam sa tehnologom iz minhena za kvalitet piva i proizvoda od jecma hmelja i kukuruza..covek je odusevljen valjevskim pivom..ko nije probao nek proba i presudi:)

ovoonosrbijabrale

pre 4 godine

Mi smo "svetski" ljudi i slađe nam je strano g. nego domaći kolač. To je fenomen koji se retko sreće. U Kanadi ljudi kupuju lokalno vino i lokalno voće, ne zato što je bolje i jeftinije - nego zato što je domaće. Pri tome nema nikakve kampanje da se to radi. Slično je i u Americi i Nemačkoj. ne dolazim u Srbiju često, ali srpska piva ne zaostaju za ostalim ...
(Zoki, 25. avgust 2019 19:28)

Evo ja sam ljubitelj psenicnog, poslednjih deset godina. Lokacija - Beograd. Za mene, pun pogodak otkada imamo na trzistu psenicno zajecarsko (cena/kvalitet - ok, to je moje misljenje), ALI u prodavnicama katastrofa snabdevenost, kafane da ne pominjem - na prste jedne ruke ILI zamislite kafic, kafanu sta god gde imaju klasicno zajecarsko sa crvenom etiketom i zabole ih za psenicno jerbo ne ide prodaja. A ova nasa reci cu "sr...nja" sto pominjes domaci kraft iliti zanatsko - pa je l' treba da placam u prodavnici dvesta i trista dinara za flasicu od 0,33. Ok, slazem se da je skuplje iz nekih "objektivnih" razloga, ali PRETERUJU ... I jos nesto, apsolutno ne kapiram ljude kojima se ne svidja psenicno, no u neku ruku i da jer(bo) kada nekom silom prilika popijem klasicno jecmeno - uopste mi ne godi, jbg pronas'o sam sebe u psenici bjelici ;). Daleko smo mi od "sveta" po mnogo cemu pa i za pivo. Isekao sam tvoj komentar da bi moj bio u jednom komentaru. Siroka tema prijatelju ...

šopska

pre 4 godine

Koje pivo izvozimo u Bugarsku?

Bugari imaju svoje marke piva tipa Pirinsko, Šumensko, Arijana itd.. Na nekima od njih piše da su proizvedena u Srbiji ( Čelarevo, Zaječar itd) jer su u vlasništvu velikih kompanija kao što što su Carlsberg ili Heineken.

dugoprsti

pre 4 godine

Kraj teksta je malo nespretno napisan jer Srbija je lane bila drugi najveci izvoznik, a ne uvoznik piva na trzistu EU odmah iza Meksika. Ovo sto se izvozi iz Srbije su mahom piva koje multinacionalne pivarske kompanije proizvode u Srbiji za okolna trzista. Nema tu velike filozofije. Lokalni brendovi se izvoze samo za potrebe dijaspore. Kvalitet piva u Srbiji ne zaostaje za vecinom drugih zemalja, cak naprotiv.

leptirica

pre 4 godine

Kako je moguće da izvoz u Sloveniju košta značajno manje nego izvoz u Hrvatsku, kad je Slovenija dalje od nas nego Hrvatska? Obe zemlje su u EU i trebalo bi da ne naplaćuju nikakvu carinu za robu iz Srbije. Takođe, kako je moguće da nas izvoz u Hrvatsku košta 0.98 evra, a uvoz iz Hrvatske 0.82 evra, kad je u pitanju ista razdaljina?
(Vlade, 25. avgust 2019 14:12)

Na alkohol se primjenjuju drugačija pravila. Mora se prijaviti norma prije uvoza i država ima takse na prodaju alkohola,cigareta, kave... Postoje i obavezne analize koje se plaćaju prilikom izvoza u Hr. Zato je na primjer pivo,kava u Njemačkim supermarketima jeftinije nego u Hrvatskim, a cigarete skuplje i to puno.

Dragan

pre 4 godine

Pametan covek ne bira robu na osnovu toga da li je domaca ili strana, nego na osnovu kvaliteta a nasa piva osim nekoliko koja se proizvode u takozvanim mikro pivarama su dno dna.

Igor

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (XXL, 25. avgust 2019 12:27)
Koliko je meni poznato hmelj se ne gaji nigde u Srbiji. Pivo se može napraviti i bez helja, on je samo dodatak ali bitan.

woah

pre 4 godine

Naravno da je strano bolje, kad naši muvare. Sve veću splačinu prave i očekuju da to ljudi piju iz patriotskih razloga. Da je sreće da imam više para,pa da pijem strano pivo od 250 dinara i uživam.

Aussie

pre 4 godine

Kao u svemu, tržište odlučeje šta vredi i koliko vredi.

Ako domaće pivare hoće da ostanu konkuretne moraće poboljšati kvalitet i malo i marketing.

U slobodnom tržištu svi igraju po istim pravilima.

Radnik u industriji

pre 4 godine

Uvoze veliki ,a bogami i mali (paulaner,kozel i sl.) ,a posto smo veliki znalci za pivo,razvilo se i trziste flasica ,da bi se probalo nešto drugo ,a onda je to povuklo i draught tj toceno . Zadnjih godina je taj bum i pootvaralo se mnoštvo mini pivara i pub-ova po Srbiji sa uvoznim pivima ,koji kraft i jedno jeftino od industruje (koje je i najprodavanije zbog cene ) . Kraft pivari tj mikro pivare imaju problem da održe kvalitet ,a skupo im je da prave lager jer kod njega nema laganja,jer se odmah oseti greska,a kod ovih kraft IPA i Apa kad nešto pogrese trpaju gorči hmelj ,korijander, neki citrus i sl i onda je to kao super pivo. Kod naše industrije nema odstupanja i sva su piva kvalitetna ,a problemi sa ukusom su uglavnom zbog lošeg skladistenja kod distributera i radnji ,gde robu cepa sunce od pola sata do kod nekih ceo dan ili danima ,zbog preteranog skladištenja piva da bi pivare izvukle planove. To osuncano je ono sto stava taj stav da je naša industrija krš.

ovoonosrbijabrale

pre 4 godine

I jos ovo, 'ajde braco Srb(alj)i i ostali, zapitajte se zasto niko od velikih svetskih igraca nije usao u pricu za BIP, na primer pored onakve lokacije u BEG, da ne pominjemo ostale nazovi predispozicije pivare. Izvolite sa misljenjima i pretpostavkama.

bane

pre 4 godine

Ja jesam za ekonomski patriotizam, ali realno su nam piva krdža živa, izazivači glavobolje, najniža klasa. Svako ima neki svoj ukus, neko kupuje strana zbog pokondirenosti, a neko stvarno i oseća razliku. Kada kažem strana, ne mislim da strane brendove koji se kod nas pune, a koji su se potpuno asimilovali, pa ne nude ništa bolje od domaćih. Mislim na strana piva koja imaju miris i ukus, sladunjavost, kvalitet u gutljaju, i glava od njih ne boli.
Pivo nije nauka, već postoji linearna veza između kvaliteta i cene. Naime, dužina vrenja i sastav žitarica određuju kvaliet. Naše pivare su se prilagodile jeftinoći i imaju ciljnu grupu ljudi nižih prihoda u domaćinstvu. Ali očigeldno da su promašili poentu, čim je toliko drastično skočio uvoz. Možda bi mogli malo da podignu kvalitet i time osvoje skuplji ali kvalitetniji segment tržišta.

toni

pre 4 godine

Zajecarsko psenicno je sasvim ok ali slaba snabdevenost.
U Bratislavi sam kupovao u kuci piva, sve sama ceska piva, vrsta koliko pozelis-lager, mutno, crno, ipa ma sve ima. Najjeftinije je bilo oko 0,9e neki prosek oko 1,1-1,2e i to zato sto nisam imao svoju ambalazu. Kada imate i donesete ambalazu ide popust. Na njihov standard to je kao nama merak da kupujemo samo sto oni piju odlicno pivo.

Veliki brat

pre 4 godine

Može i bez hmelja i bez ječma (umesto ječma može pšenica, a ovi naši koriste i kukuruznu krupicu).

Stvar je u tome čime se hrane gljivice koje izazivaju alkoholno vrenje, a istorijski se došlo do toga da su hmelj i ječam najbolji za ukus. Sad na tržištu ima i nekih pšeničnih piva (mislim da ima čak i Erdinger i druga koja su skuplja), a ječam je možda korišćen u industriji piva zato što je jeftiniji od pšenice, da li je bolji ne znam.

Koga zanima, može da kupi manju opremu za proizvodnju piva u kućnim uslovima, poruči vakumiran hmelj i ostalo šta treba...

Videh i na oglasima opremu za proizvodnju piva, oko 20.000€, ali je praktično u pitanju mini pivara za neku ozbiljniju proizvodnju, tipa snadbevanje svog lokala ili nekoliko drugih barova.

Zile

pre 4 godine

Nešto mi nije jasna ova statistika jediničnih cena po kg. izvoza i uvoza.
Po ceni kao da smo većinu robe slali i primali avionima.
Za pivo sigurno ne važi obzirom da je tema teksta o njemu.

sol

pre 4 godine

Kad sa piva Alfa, Fix, Mythos predješ na naša oseti se razlika u kvalitetu...ali koliko para toliko i muzike. Ajde što su loša već su često i bajata tj. nemaju alkohola u sebi.

nije nase,nasli smo!

pre 4 godine

kakva su nam domaca nije ni cudo,aj' da kazes da je Valjevsko i Jagodinsko jedino krsteno pivo kod nas.. nekad bio dobar i Vajfert,ovo ostalo ubi boze.. i Nektar Banjalucki toceno je ok,Hrvatska nisam pio..

T

pre 4 godine

"Pancevacka pivara Weifert iz 1722, najstarija na Balkanu"
Samo što je Pančevo u Banatu, a Banat nije na Balkanu. Nikada mi nije bila jasna ta njihova reklama gde se hvale time.

Aleks

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?
(XXL, 25. avgust 2019 12:27)
Hmelja se stavlja veoma malo na količinu, otprilike oko 1 kg na 1000 litara. To znači celokupnog hmelja koji delimo ne tri vrste. Jedan daje gorčinu, drugi aromu. Postoje i sorte koje imaju oba svojstva.

ГласСрба

pre 4 godine

Ekonomski patriotizam se razvija kvalitetnim proizvodima. Nije svako pivo isto, ni blizu. Domaće splačine pijem samo ako moram.
(Mr Majestyk, 25. avgust 2019 15:01)
Грешиш синак, по мишљењу добрих познавалаца већина америчких пива су управо то што кажеш за наша, сплачине или обична вода, како ко хоће, а ипак Американци највише пију та своја домаћа пива.

Pivopija

pre 4 godine

U Srbiji vise ne postoji srpsko pivo. Molson Coors ili InBev, Heineken i Carlsbergs drze sve, sem Niske pivare koju drze neki Bugari i Valjevske koju, valjda, jos uvek drzi lokalni kapital.
Kvalitet blagi uzas, sa pivom to vise nema veze.
Srpska piva sad predstavljaju male kraft pivare, koje doduse ne mogu da pariraju cenom ovim velikm proizvodjacima pa proizvode uglavnom specificna piva (IPA, APA, porter, stout.... ) na koja siroke narodne mase nisu navikle, a i ako proizvedu neki lager ili pilsner, to nije dovovljno dobro ili je opet preskupo.
Pivo se pravi od vode, jecmenog slada i hmelja... cena za sada skupa, ali sve je vise proizvodjaca hmelja pa se nadamo da ce i cena kraft piva da pada

Nenad

pre 4 godine

Meni je svako pivo slično, naravno ima ljudi koji se verujem bolje razumeju, ali bih zamolio one koji su kao ja da kupujemo domaće ako nam je svejedno, kako za pivo tako i za ostalo, ako se razmišljaš koje da uzmeš uzmi domaće. Isto važi i za čokolade, keksove i sve ostalo. Ako imaš želju da probaš neko strano pivo ili baš voliš to, naravno da treba da ga kupiš, ali gledajte i interes države u kojoj živite.

Branislav

pre 4 godine

Bogu hvala što se ponuda piva u prodavnicama u proteklih 5-6 godina poboljšala pa sada možemo da biramo između Belgijskih, Irskih, Bavarskih, Holandskih i drugih kvalitetnih piva. Do tada dobro pivo sam pio samo kada odem na službeni put u inostranstvo dva puta godišnje i na letovanju.

Vlade

pre 4 godine

Kako je moguće da izvoz u Sloveniju košta značajno manje nego izvoz u Hrvatsku, kad je Slovenija dalje od nas nego Hrvatska? Obe zemlje su u EU i trebalo bi da ne naplaćuju nikakvu carinu za robu iz Srbije. Takođe, kako je moguće da nas izvoz u Hrvatsku košta 0.98 evra, a uvoz iz Hrvatske 0.82 evra, kad je u pitanju ista razdaljina?

notiša

pre 4 godine

Šta reći o pivu u Srbiji. Imam utisak da su ova industrijska blago bolja sada nego li pre par godina. Sa druge strane ova craft domaća su odlična. Skoro svako koje sam probao mi je bilo extra. Ali mi se čini da je problem i kupovna moć ljudi. Pitanje je da li može da se napravi dobro pivo a da mu cena u radnji bude 50 din. Teško da može....

Zemun_grad

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (si, 25. avgust 2019 11:42)
Tako je, da bi naše pivare poboljšale kvalitet, treba im kapital koji nemaju, jer je narodu tuđe slađe. Ne važi ovo samo za pivo.
Pojedinac misli ovako, kupiću strano, kao da će mojih par stotina dinara promeniti nešto. Ako tako razmišlja "samo" milion stanovnika, računica je jasna. Ali garantujem da tako razmišlja veći broj.

sasa

pre 4 godine

U sloveniji mozes kupit samo jelen pivo i to samo u mercatoru (ne u svima) i u sparu (svi spari) velika mana je sto nema pakovanja six pack! Retko kad se moze naci lav ( samo u vecim mercatorima i to je poslagan tako da jedva uocis). Niksicko, Karlovacko, Ozujsko mozes kupiti skoro svugde. Ponekad u Sparu vidim i Skopsko. Kod nas u kuci se pije slovenacki i srpski rogonja. Zenska bica piju samo heinken.

Powerslave

pre 4 godine

Pa i treba da uvozimo kad su nam domaća piva teški krš.
Jedino Nikšićko, ako se to smatra za domaće, nije loše, ni svetlo ni tamno. Ovo ostalo, sačuvaj Bože. Svaki lokal obavezno ima Lav i/ili Jelen, a ne znaš koje je gore od ta dva. Ali pošto smo sirotinja, a volimo da cirkamo, ovde bi se popilo svašta, samo da košta ~50 dinara.

Više volim da kupim jedno nemačko ili belgijsko pa da popijem nešto što valja i što zapravo ima ukus piva nego dva naša čiji miris osetiš na 5 metara.
Što je najgore, čak su nam i sva kraft piva na isti fazon, sva su nekako istog ukusa (previše gorkog za moj ukus), bukvalno ne vidim razliku između njih. Za malo koji kraft koji sam probao mogu da kažem da bih ga pio opet.

Bobinator 86

pre 4 godine

U Sloveniji je u poslednjih 5 godina eksplodiralo trziste malih, tzv. "mikro pivara" ili "craft" piva ako ocete. Probao sam nekoliko njih i stvarno su kvalitetna, mada je sve stvar ukusa.

Sve u svemu, ako su nam zapadnjaci pokupovali nase pivovate zbog izvora pitne vode, onda nemamo drugog izbora nego da pocnemo iz nule, sa proizvodnjom domaceg piva pa neka gradimo na tome. Ako smo u cemu dobri, onda smo u alkoholu.

Vas alpski srbin.

Računica

pre 4 godine

Uvoziš robu. Cena robe+cena prevoza(usluga)=uvozna cena Na to ide carina pa na sve PDV. Nikada nisam mogao da shvatim logiku da se na prevoz koji spada pod uslugu plaća carina. Carina bi trebalo da se plati samo na cenu robe a na sve ostalo samo PDV. Faktički se ovde carini i prevoz a uslugu prevoza niste uvezli i ne možete da je prodate.
E zato nam je roba iz uvoza skupa. A roba za izvoz nam je takodje skupa jer je opterećwna glomaznim porezima i nametima i ne baš realnim kursom.
Sve bi moglo biti jeftinije a punje je budzeta na istom nivou jer bi se izvrsio promet više robe.

Zoki

pre 4 godine

Mi smo "svetski" ljudi i slađe nam je strano g. nego domaći kolač. To je fenomen koji se retko sreće. U Kanadi ljudi kupuju lokalno vino i lokalno voće, ne zato što je bolje i jeftinije - nego zato što je domaće. Pri tome nema nikakve kampanje da se to radi. Slično je i u Americi i Nemačkoj. ne dolazim u Srbiju često, ali srpska piva ne zaostaju za ostalim evropskim pivima. U pitanju su nijanse. Najbolja piva na kontinentu verovatno imaju Belgijanci. Neko je ovde spomenuo male pivare (micro, craft...), ali tu treba praviti razliku. Mikro pivare se u procesu proizvodnje ne razlikuju od velikih. I cene su tu negde, skuplje pivo nadoknađuju jeftinijim prevozom jer snabdevaju lokalno tržište. Craft pivo se pravi u malim količinama i potencira se kvalitet, tako da je skuplje. Srbija nema para za craft piva, ali bi uspešno mogla da bude pokrivena micro pivarama koje bi uspešno mogle da se nosesa velikim konkurentima. Nažalost, problem je naš mentalitet jer će nešto strano uvek biti draže.

018

pre 4 godine

Uvozi se preko 50 brendova piva a izvozi nekolicina... Nine ovaj podatak nista znacajno. Vise se treba okrenuti činjenici da ne kupujemo domace... Za flasu piva nije neka razlika izmedju tuborga i zajecarca ali nama nekako tuborg sladji... E tu je kljuc problema.

Belmont

pre 4 godine

(Bojan, 25. avgust 2019 18:09)

pa nisam rekao nista lose o belgijancima,
samo za nasa industrijska piva.
ok posle nemackih i ceških piva
odlična su i belgijska piva.

Marko

pre 4 godine

Niksicko od 0.5l u staklu jedino valja, dosuse to je CG pivo , Lowenbra u limenci jeftino a sasvim korektno strano pivo, a od bombi Merak 1.75l je sasvim ok pod uslovom da je dobro ohladjeno...
Proverite😀

si

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada

Zagor

pre 4 godine

Meni je domace Jelen pivo apsolutno ok. Ziveo sam dosta dugo u Nemackoj i redovno idem tamo. Piva su im dobra, neka i nisu. Srpsko Jelen pivo nije nista losije od nemackih piva srednje/bolje klase kao sto je na primer Krombacher. Ali ja verovatno nemam pojma. Neka. Pijem sta mi prija.

Pera kojot

pre 4 godine

Ja sam odavno presao na uvozna.Bolje jedan Erdinger nego dva jeftina domaca.Od nasih piva me boli glava I dosta njih se pravi od kukuruznog slada.

Zemun_grad

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (si, 25. avgust 2019 11:42)
Tako je, da bi naše pivare poboljšale kvalitet, treba im kapital koji nemaju, jer je narodu tuđe slađe. Ne važi ovo samo za pivo.
Pojedinac misli ovako, kupiću strano, kao da će mojih par stotina dinara promeniti nešto. Ako tako razmišlja "samo" milion stanovnika, računica je jasna. Ali garantujem da tako razmišlja veći broj.

Marko

pre 4 godine

Niksicko od 0.5l u staklu jedino valja, dosuse to je CG pivo , Lowenbra u limenci jeftino a sasvim korektno strano pivo, a od bombi Merak 1.75l je sasvim ok pod uslovom da je dobro ohladjeno...
Proverite😀

T

pre 4 godine

"Pancevacka pivara Weifert iz 1722, najstarija na Balkanu"
Samo što je Pančevo u Banatu, a Banat nije na Balkanu. Nikada mi nije bila jasna ta njihova reklama gde se hvale time.

Peokopijevic

pre 4 godine

Kao neko ko je pio pivo u 50ak zemalja na 5 kontinenata, mogu da vam kazem da je srpsko pivo ubedljivo najgore na svetu. To ne cudi s obzirom da ga ovde prave od kukuruzne krupice koja je stocna hrana, a ne od cistog jecma i hmelja.

ГласСрба

pre 4 godine

Ekonomski patriotizam se razvija kvalitetnim proizvodima. Nije svako pivo isto, ni blizu. Domaće splačine pijem samo ako moram.
(Mr Majestyk, 25. avgust 2019 15:01)
Грешиш синак, по мишљењу добрих познавалаца већина америчких пива су управо то што кажеш за наша, сплачине или обична вода, како ко хоће, а ипак Американци највише пију та своја домаћа пива.

Zeljko Haman

pre 4 godine

Zapamtite - pivo nema cenu - to je vodurina obična i mašina za pravljenje para.
Zbog toga se pivare ne prodaju, i pivo ne uvozi. Trenutno nemamo bas neka piva, računam na ova industrijka, sva su slična.
Sad se češemo, i sećamo kako je Zajčarac bio dobar pre 5 godina.
Ako naletite probajte Valjevsko. Naše. Stisli su ga ovi veliki. Mala proizvodnja, pravi lager, odličan ukus.

sol

pre 4 godine

Kad sa piva Alfa, Fix, Mythos predješ na naša oseti se razlika u kvalitetu...ali koliko para toliko i muzike. Ajde što su loša već su često i bajata tj. nemaju alkohola u sebi.

Mr Majestyk

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. ....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada
(si, 25. avgust 2019 11:42)

Ekonomski patriotizam se razvija kvalitetnim proizvodima. Nije svako pivo isto, ni blizu. Domaće splačine pijem samo ako moram.

nista o nicemu

pre 4 godine

Zaječarsko i dalje dobro kao i neka lokalna..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (škorpija, 25. avgust 2019 12:22) # Link komentara

Zajecarsko nije domace, vec Heineken...
(x, 25. avgust 2019 13:52)

A gde se nalazi Hajniken fabrika? u Tunguziji?

Dzoni lik

pre 4 godine

Normalno da će se uvoziti, kada ne znamo napraviti dobro pivo, najveće pivare su nam po Vojvodini, gde je kvalitet vode daleko slabiji od ostatka Srbije, mada ni tamo gde je i bolja voda (npr. Niš i Zaječar), pivo je realtivno niskog kvaliteta.

Belmont

pre 4 godine

svaki ljubitelj kvalitetnog piva zna da je nase industrijsko pivo
nikakvo. najkvalitetnije pivo imaju nemci i cesi.
ali da bi popio dobro cesko pivo moras da odes u cesku, jer nam salju drugu klasu. nemacko toceno pivo je pravo pivo.

018

pre 4 godine

Uvozi se preko 50 brendova piva a izvozi nekolicina... Nine ovaj podatak nista znacajno. Vise se treba okrenuti činjenici da ne kupujemo domace... Za flasu piva nije neka razlika izmedju tuborga i zajecarca ali nama nekako tuborg sladji... E tu je kljuc problema.

Pivopija

pre 4 godine

Pancevacka pivara Weifert iz 1722, najstarija na Balkanu zatvorena je 2008. Sta je sve prezivela i onda joj dodju glave ovi mamlazi koji nas zatiru od 2000 pa naovamo.

dugoprsti

pre 4 godine

Kraj teksta je malo nespretno napisan jer Srbija je lane bila drugi najveci izvoznik, a ne uvoznik piva na trzistu EU odmah iza Meksika. Ovo sto se izvozi iz Srbije su mahom piva koje multinacionalne pivarske kompanije proizvode u Srbiji za okolna trzista. Nema tu velike filozofije. Lokalni brendovi se izvoze samo za potrebe dijaspore. Kvalitet piva u Srbiji ne zaostaje za vecinom drugih zemalja, cak naprotiv.

Nenad

pre 4 godine

Meni je svako pivo slično, naravno ima ljudi koji se verujem bolje razumeju, ali bih zamolio one koji su kao ja da kupujemo domaće ako nam je svejedno, kako za pivo tako i za ostalo, ako se razmišljaš koje da uzmeš uzmi domaće. Isto važi i za čokolade, keksove i sve ostalo. Ako imaš želju da probaš neko strano pivo ili baš voliš to, naravno da treba da ga kupiš, ali gledajte i interes države u kojoj živite.

Aleks

pre 4 godine

Nije skupo gorivo ni loše železnice razlog za malo zarade.
U Srbiji je problem precenjen kurs evra. Tu izvoznici najviše gube, a ne samo oni nego i država koja je samo od početka godine bacila milijardu na odbranu kursa dinara.

Igor

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (XXL, 25. avgust 2019 12:27)
Koliko je meni poznato hmelj se ne gaji nigde u Srbiji. Pivo se može napraviti i bez helja, on je samo dodatak ali bitan.

Zoki

pre 4 godine

Mi smo "svetski" ljudi i slađe nam je strano g. nego domaći kolač. To je fenomen koji se retko sreće. U Kanadi ljudi kupuju lokalno vino i lokalno voće, ne zato što je bolje i jeftinije - nego zato što je domaće. Pri tome nema nikakve kampanje da se to radi. Slično je i u Americi i Nemačkoj. ne dolazim u Srbiju često, ali srpska piva ne zaostaju za ostalim evropskim pivima. U pitanju su nijanse. Najbolja piva na kontinentu verovatno imaju Belgijanci. Neko je ovde spomenuo male pivare (micro, craft...), ali tu treba praviti razliku. Mikro pivare se u procesu proizvodnje ne razlikuju od velikih. I cene su tu negde, skuplje pivo nadoknađuju jeftinijim prevozom jer snabdevaju lokalno tržište. Craft pivo se pravi u malim količinama i potencira se kvalitet, tako da je skuplje. Srbija nema para za craft piva, ali bi uspešno mogla da bude pokrivena micro pivarama koje bi uspešno mogle da se nosesa velikim konkurentima. Nažalost, problem je naš mentalitet jer će nešto strano uvek biti draže.

superminimum

pre 4 godine

Pa kad nase pivare prave splacine, stavljaju kukuruz i sl... Naravno da cu da kupim uvozno pivo (skuplje 10 din) al da znam sta pijem.

Ako se nasi pivari (mislim na velike proizvodjace) ne uozbilje izgubice domace trziste. Pre svega mislim na kvalitet piva.

Dragan

pre 4 godine

Ljudi pij te valjevsko! Ubedljivo najbolje od domaceg..muče se mukice i stiskaju ih sa svih strana..evo cisto da nije samo patriotski sedeo sam sa tehnologom iz minhena za kvalitet piva i proizvoda od jecma hmelja i kukuruza..covek je odusevljen valjevskim pivom..ko nije probao nek proba i presudi:)

super

pre 4 godine

Kad sa piva Alfa, Fix, Mythos predješ na naša oseti se razlika u kvalitetu...ali koliko para toliko i muzike. Ajde što su loša već su često i bajata tj. nemaju alkohola u sebi.
(sol, 25. avgust 2019 14:26)

Naša piva su pojam za ta grčka.
Nego je kod nas uvek tuđe slađe.
Kada bi svim ovim komentatorima dao deset različitih piva (što stranih, što domaćih) u deset identičnih čaša (da se ne zna koje je koje) garantujem vam da 99 posto komentatora ne bi primetilo razliku. Pričam o pivima slične klase.
Ali kod nas voli da se pametuje.

Djenka

pre 4 godine

Odavno sam digao ruke od nasih piva, zaista se u posleenjih 5-6 godina kvalitet zestoko srozao. Sva su ista, ne mozes napraviti razliku izmedju npr Jelena i Niksickog, koje je mozda i najvise izgubilo na kvalitetu. Tu i tamo jos su solidni Zajecar i Nektar. Uz neku utakmicu bolje popiti Stelu ili malo skuplji Erdiger.

x

pre 4 godine

Zaječarsko i dalje dobro kao i neka lokalna..
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (škorpija, 25. avgust 2019 12:22) # Link komentara

Zajecarsko nije domace, vec Heineken...

Edin

pre 4 godine

Pa kad nam domaca piva ne valjaju.. Nije Zajecarac najprodavaniji jer je nabolji, vec sto je najjefitiniji. Zavisi sta racunate pod domacim, ali Niksicko nije lose. A Budweiser se uvozi iz Ceske (ne prave ga kod nas po licenci), cesto je na akcijama iste cene kao i domaca, bukvalno drugacije peni od nasih piva.. Ko ne veruje neka sam proba

domaća radinost

pre 4 godine

Rešenje je jednostavno

Treba da krenemo da proizvodimo pivo u kućnoj radinosti. Uopšte nije teško, zanimljivo je i zabavno za celu porodicu a rezultat je odličan. Tako kontrolišete ceo proces, prilagođavate pivo svom ukusu i dobijate neizmerno zadovoljstvo kada na flašu stavite svoju etiketu, svoj brend i poslužite društvo. Svaka flaša ručno oprana, dezinfikovana, zatvorena, pivo odležalo po recepturi, korišćeni izabrani hmeljovi i žitarice, korišćena flaširana voda određene tvrdoće pa da vidiš rezultat.
Ako svaki domaćin koji drži do sebe može da peče rakiju, može vala da pravi i pivo. Nije ništa komplikovano i za mesec dana dobijate 20 litara prave stvari a ne bućkuriša iz masovne proizvodnje.

Komentator

pre 4 godine

moramo se pozabaviti EKONOMSKIM PATRIOTIZMOM jer pivo je brate pivo pa popiji ono proizvedeno kod nas. Kupi Najlepse zelje a ne Milku....daj malo da razvijemo tu svest kao ljudi sa Zapada

Ja se slazem sa Vama, ceo zivot iskreno imam ovu filozofiju jer je to bukvalno inekcija steroida u ekonomskom smislu za malu zemlju poput nas. Zaista mislim da Srbija ima vrhunske proizvode u mnogo cemu jer sam i ziveo na zapadu. Od domacih proizvoda, pre svega ne GMO smeca imamo blagostanje po pijacama i svuda, meso svake vrste i riba je 5x ukusnija (mozda ja nisam davao za parce mesa u intersparu 39,99Euro ali pricam za normalne ljude). Cipsevi, grickalice, slatkisi, sokovi neuporedivo bolji i mnogo stvari. E sad jedno ali, Cips domaci kada se uporedi gramaza kosta recimo 10% manje nego najskuplji cips na svetu Pringles, Eurokrem kosta 10% manje od najskupljeg krema na svetu Nutella, Najlepse zelje cokolada je skuplja za 15% od Milke i Shogoten. 50% manje grama ima a kosta 10% manje cokoladica Starkova od Snikers/Mars... Domaci sok 100% je skuplji od stranog soka 100% voce. Svo strano pivo se vec i proizvodi kod nas zato kad uzmes Krusevice iz Ceske padnes u nesvest ok razlike jer je bolje. Mi imamo sjajnih proizvoda ali mislim da bi mogli da oborimo malo cene istih jer su ipak domaci. Nemci/Austrijanci drze svoje proizvode jefitnijim a strasno su dobri a mi pumpamo cenu tako da coveku bude sve jedno sta ce kupiti.

Života

pre 4 godine

Ako je do ekonomskog patriotizma, Srbija je poslednjih godina dobila veliki broj kvalitetnih mini pivara koja proizvode craft pivo. U kafićima najčešće to naručujem jer košta otprilike kao komercijalna strana piva, a daleko je kvalitetnije i ukusnije.

ArtuDitu

pre 4 godine

Kada je jednom velikom proizvođaču piva u Srbiji akciza veća od proizvodne cene piva onda je jasno kakav je kvalitet u pitanju.
Svako ko je probao različita piva iz uvoza koja se mogu kupiti kod nas kaže da su domaća piva težak krš.

Bojan

pre 4 godine

svaki ljubitelj kvalitetnog piva zna da je nase industrijsko pivo
nikakvo. najkvalitetnije pivo imaju nemci i cesi.
ali da bi popio dobro cesko pivo moras da odes u cesku, jer nam salju drugu klasu. nemacko toceno pivo je pravo pivo.
(Belmont, 25. avgust 2019 11:16)

Da...Belgijanci nemaju nikakvu tradiciju i nemaju pojma da naprave dobro pivo!

Powerslave

pre 4 godine

Pa i treba da uvozimo kad su nam domaća piva teški krš.
Jedino Nikšićko, ako se to smatra za domaće, nije loše, ni svetlo ni tamno. Ovo ostalo, sačuvaj Bože. Svaki lokal obavezno ima Lav i/ili Jelen, a ne znaš koje je gore od ta dva. Ali pošto smo sirotinja, a volimo da cirkamo, ovde bi se popilo svašta, samo da košta ~50 dinara.

Više volim da kupim jedno nemačko ili belgijsko pa da popijem nešto što valja i što zapravo ima ukus piva nego dva naša čiji miris osetiš na 5 metara.
Što je najgore, čak su nam i sva kraft piva na isti fazon, sva su nekako istog ukusa (previše gorkog za moj ukus), bukvalno ne vidim razliku između njih. Za malo koji kraft koji sam probao mogu da kažem da bih ga pio opet.

woah

pre 4 godine

Naravno da je strano bolje, kad naši muvare. Sve veću splačinu prave i očekuju da to ljudi piju iz patriotskih razloga. Da je sreće da imam više para,pa da pijem strano pivo od 250 dinara i uživam.

Računica

pre 4 godine

Skupo gorivo, skupe putarine, skoro nikakva upotreba železnice jer je spora - sve zajedno daje skup izvozni proizvod. Skinite namete transportnim firmama, smanjite cenu goriva na pumpama, uložite malo u železnicu i eto jeftinijeg izvoza.

ovoonosrbijabrale

pre 4 godine

Mi smo "svetski" ljudi i slađe nam je strano g. nego domaći kolač. To je fenomen koji se retko sreće. U Kanadi ljudi kupuju lokalno vino i lokalno voće, ne zato što je bolje i jeftinije - nego zato što je domaće. Pri tome nema nikakve kampanje da se to radi. Slično je i u Americi i Nemačkoj. ne dolazim u Srbiju često, ali srpska piva ne zaostaju za ostalim ...
(Zoki, 25. avgust 2019 19:28)

Evo ja sam ljubitelj psenicnog, poslednjih deset godina. Lokacija - Beograd. Za mene, pun pogodak otkada imamo na trzistu psenicno zajecarsko (cena/kvalitet - ok, to je moje misljenje), ALI u prodavnicama katastrofa snabdevenost, kafane da ne pominjem - na prste jedne ruke ILI zamislite kafic, kafanu sta god gde imaju klasicno zajecarsko sa crvenom etiketom i zabole ih za psenicno jerbo ne ide prodaja. A ova nasa reci cu "sr...nja" sto pominjes domaci kraft iliti zanatsko - pa je l' treba da placam u prodavnici dvesta i trista dinara za flasicu od 0,33. Ok, slazem se da je skuplje iz nekih "objektivnih" razloga, ali PRETERUJU ... I jos nesto, apsolutno ne kapiram ljude kojima se ne svidja psenicno, no u neku ruku i da jer(bo) kada nekom silom prilika popijem klasicno jecmeno - uopste mi ne godi, jbg pronas'o sam sebe u psenici bjelici ;). Daleko smo mi od "sveta" po mnogo cemu pa i za pivo. Isekao sam tvoj komentar da bi moj bio u jednom komentaru. Siroka tema prijatelju ...

Superhicks

pre 4 godine

Zanimljivo da smo nacija koja konzumira kafu i pivo u velikim kolicinama a imamo najgoru kafu i najgore pivo na svetu. Normalno je da se kupuju ovi artikli iz uvoza. Od domacih se dobija zgaravica.

sasa

pre 4 godine

U sloveniji mozes kupit samo jelen pivo i to samo u mercatoru (ne u svima) i u sparu (svi spari) velika mana je sto nema pakovanja six pack! Retko kad se moze naci lav ( samo u vecim mercatorima i to je poslagan tako da jedva uocis). Niksicko, Karlovacko, Ozujsko mozes kupiti skoro svugde. Ponekad u Sparu vidim i Skopsko. Kod nas u kuci se pije slovenacki i srpski rogonja. Zenska bica piju samo heinken.

realno

pre 4 godine

ko proba jednom kvalitetno npr nemacko pivo - tek onda shvati kakva su katastrofa ovdasnja (balkanska) nazovi piva.

drugi problem je sto i dobro pivo kao npr amstel, kad ga kupis ovde veze nema sa onim amstelom za zapadna trzista.
tu je verovatno ista prica kao i za nutelu, paste za zube, deterdzente....

Aussie

pre 4 godine

Kao u svemu, tržište odlučeje šta vredi i koliko vredi.

Ako domaće pivare hoće da ostanu konkuretne moraće poboljšati kvalitet i malo i marketing.

U slobodnom tržištu svi igraju po istim pravilima.

nije nase,nasli smo!

pre 4 godine

kakva su nam domaca nije ni cudo,aj' da kazes da je Valjevsko i Jagodinsko jedino krsteno pivo kod nas.. nekad bio dobar i Vajfert,ovo ostalo ubi boze.. i Nektar Banjalucki toceno je ok,Hrvatska nisam pio..

ovoonosrbijabrale

pre 4 godine

I jos ovo, 'ajde braco Srb(alj)i i ostali, zapitajte se zasto niko od velikih svetskih igraca nije usao u pricu za BIP, na primer pored onakve lokacije u BEG, da ne pominjemo ostale nazovi predispozicije pivare. Izvolite sa misljenjima i pretpostavkama.

Računica

pre 4 godine

Uvoziš robu. Cena robe+cena prevoza(usluga)=uvozna cena Na to ide carina pa na sve PDV. Nikada nisam mogao da shvatim logiku da se na prevoz koji spada pod uslugu plaća carina. Carina bi trebalo da se plati samo na cenu robe a na sve ostalo samo PDV. Faktički se ovde carini i prevoz a uslugu prevoza niste uvezli i ne možete da je prodate.
E zato nam je roba iz uvoza skupa. A roba za izvoz nam je takodje skupa jer je opterećwna glomaznim porezima i nametima i ne baš realnim kursom.
Sve bi moglo biti jeftinije a punje je budzeta na istom nivou jer bi se izvrsio promet više robe.

Radnik u industriji

pre 4 godine

Uvoze veliki ,a bogami i mali (paulaner,kozel i sl.) ,a posto smo veliki znalci za pivo,razvilo se i trziste flasica ,da bi se probalo nešto drugo ,a onda je to povuklo i draught tj toceno . Zadnjih godina je taj bum i pootvaralo se mnoštvo mini pivara i pub-ova po Srbiji sa uvoznim pivima ,koji kraft i jedno jeftino od industruje (koje je i najprodavanije zbog cene ) . Kraft pivari tj mikro pivare imaju problem da održe kvalitet ,a skupo im je da prave lager jer kod njega nema laganja,jer se odmah oseti greska,a kod ovih kraft IPA i Apa kad nešto pogrese trpaju gorči hmelj ,korijander, neki citrus i sl i onda je to kao super pivo. Kod naše industrije nema odstupanja i sva su piva kvalitetna ,a problemi sa ukusom su uglavnom zbog lošeg skladistenja kod distributera i radnji ,gde robu cepa sunce od pola sata do kod nekih ceo dan ili danima ,zbog preteranog skladištenja piva da bi pivare izvukle planove. To osuncano je ono sto stava taj stav da je naša industrija krš.

Vlade

pre 4 godine

Kako je moguće da izvoz u Sloveniju košta značajno manje nego izvoz u Hrvatsku, kad je Slovenija dalje od nas nego Hrvatska? Obe zemlje su u EU i trebalo bi da ne naplaćuju nikakvu carinu za robu iz Srbije. Takođe, kako je moguće da nas izvoz u Hrvatsku košta 0.98 evra, a uvoz iz Hrvatske 0.82 evra, kad je u pitanju ista razdaljina?

jovancha

pre 4 godine

Veoma je prosto, mislim da je Heineken napravio najvecu razliku kupovinom Union pivare. Naime, Lasko je skocilo zbog ozbiljnijeg rada na domacem trzistu (povecan uvoz) zajedno sa povecanjem potrosnje Heineken brand-a (takodje se limenke pune u SLO). Onda, potraznja za kvalitetnijim pivima raste sto takodje povecava uvoz. Skok koji je Paulaner napravio (mozda i najskuplji) je doprineo tome (posebno sa Horeca segmentom). U sustini, raste trziste skupljih piva i to je dobro. Sledeci korak je da nase kraft pivare malo “spuste nos” i da snize cenu. Onda ce i nihovi volumeni porasti i smanjice ce uvoz. Za sada, to su umisljeni histeri i “wanna be” biznismeni.

markos

pre 4 godine

Čast izuzecima ali 80% pojma nema. Prvo, najveći izvoznik u Bugarsku je Pivara Čelarevo (Carlsberg), koji ovde puni limenke dva najveća bugarska brenda (Pirinsko i Šumensko). Drugo, ovde često pominjano Zaječarsko i Valjevsko su kraljevi kukuruzne krupice, kao i 90% stranih brendova koji se pune u Srbiji. Jedino srpsko “industrijsko” pivo kako ga zovete napravljeno od čistog ječmenog slada je Lav Premium. Sve ostalo nije ni prineti (ako pričamo o recepturi) nijednom češkom i nemačkom pivu, za koja se slažem da su najbolja. Mi Srbi imamo odredjenu naviku i mislimo da je naš ukus i svetski ukus. S druge strane, umemo i da potcenjujemo svoje, tako da nikako da budemo normalni nego smo po pravilu izmedju dve krajnosti. Pozdrav!

Branislav

pre 4 godine

Bogu hvala što se ponuda piva u prodavnicama u proteklih 5-6 godina poboljšala pa sada možemo da biramo između Belgijskih, Irskih, Bavarskih, Holandskih i drugih kvalitetnih piva. Do tada dobro pivo sam pio samo kada odem na službeni put u inostranstvo dva puta godišnje i na letovanju.

XXL

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?

bane

pre 4 godine

Koje pivo izvozimo u Bugarsku?
(misko, 25. avgust 2019 14:40)

Niško.
Prilično je napredovala niška pivara, ojačali menadžment, opremu itd
Malo niško je jedno od najprodavanijih na jugu, i to je postalo za kratko vreme.

Dragan

pre 4 godine

Pametan covek ne bira robu na osnovu toga da li je domaca ili strana, nego na osnovu kvaliteta a nasa piva osim nekoliko koja se proizvode u takozvanim mikro pivarama su dno dna.

Zile

pre 4 godine

Nešto mi nije jasna ova statistika jediničnih cena po kg. izvoza i uvoza.
Po ceni kao da smo većinu robe slali i primali avionima.
Za pivo sigurno ne važi obzirom da je tema teksta o njemu.

Veliki brat

pre 4 godine

Može i bez hmelja i bez ječma (umesto ječma može pšenica, a ovi naši koriste i kukuruznu krupicu).

Stvar je u tome čime se hrane gljivice koje izazivaju alkoholno vrenje, a istorijski se došlo do toga da su hmelj i ječam najbolji za ukus. Sad na tržištu ima i nekih pšeničnih piva (mislim da ima čak i Erdinger i druga koja su skuplja), a ječam je možda korišćen u industriji piva zato što je jeftiniji od pšenice, da li je bolji ne znam.

Koga zanima, može da kupi manju opremu za proizvodnju piva u kućnim uslovima, poruči vakumiran hmelj i ostalo šta treba...

Videh i na oglasima opremu za proizvodnju piva, oko 20.000€, ali je praktično u pitanju mini pivara za neku ozbiljniju proizvodnju, tipa snadbevanje svog lokala ili nekoliko drugih barova.

Neša

pre 4 godine

Apatinska pivara je jedan id najvećih krivaca za to. Kao, prave po licenci a sva piva su im ista (loša). Ne znam kako im to dozvoljavaju vlasnici izvornih brendova. Upropastiše Nikšićko, Bavaria, Becks itd. Nema veze sa izvornim ukusima. A sutradan "beri kožu na šiljak". Čista hemija

bane

pre 4 godine

Ja jesam za ekonomski patriotizam, ali realno su nam piva krdža živa, izazivači glavobolje, najniža klasa. Svako ima neki svoj ukus, neko kupuje strana zbog pokondirenosti, a neko stvarno i oseća razliku. Kada kažem strana, ne mislim da strane brendove koji se kod nas pune, a koji su se potpuno asimilovali, pa ne nude ništa bolje od domaćih. Mislim na strana piva koja imaju miris i ukus, sladunjavost, kvalitet u gutljaju, i glava od njih ne boli.
Pivo nije nauka, već postoji linearna veza između kvaliteta i cene. Naime, dužina vrenja i sastav žitarica određuju kvaliet. Naše pivare su se prilagodile jeftinoći i imaju ciljnu grupu ljudi nižih prihoda u domaćinstvu. Ali očigeldno da su promašili poentu, čim je toliko drastično skočio uvoz. Možda bi mogli malo da podignu kvalitet i time osvoje skuplji ali kvalitetniji segment tržišta.

Pivopija

pre 4 godine

U Srbiji vise ne postoji srpsko pivo. Molson Coors ili InBev, Heineken i Carlsbergs drze sve, sem Niske pivare koju drze neki Bugari i Valjevske koju, valjda, jos uvek drzi lokalni kapital.
Kvalitet blagi uzas, sa pivom to vise nema veze.
Srpska piva sad predstavljaju male kraft pivare, koje doduse ne mogu da pariraju cenom ovim velikm proizvodjacima pa proizvode uglavnom specificna piva (IPA, APA, porter, stout.... ) na koja siroke narodne mase nisu navikle, a i ako proizvedu neki lager ili pilsner, to nije dovovljno dobro ili je opet preskupo.
Pivo se pravi od vode, jecmenog slada i hmelja... cena za sada skupa, ali sve je vise proizvodjaca hmelja pa se nadamo da ce i cena kraft piva da pada

Zoran

pre 4 godine

Nema više naših piva. Vlasnici Apatinske pivare, Celareva i Zajecarske pivare su sve velike pivarske korporacije. I te pivare su upravo najveći uvoznici. Dakle, sve manje proizvode, a sve više postaju uvoznicke firme te "naše" pivare.

Saul Goodman

pre 4 godine

Kada pasulj "tetovac" i šljivu "čačanska rodna" uvozimo iz Kine i Hrvatske, ne vidim čemu čuđenje na uvoz piva,hmelja, ječma...

Aleks

pre 4 godine

Živim u gradu najvećeg proizvođača piva u Srbiji al' nevidoh hmelj, a slab sam pivopija pa se ne razumem je l' on potreban u proizvodnji piva?
(XXL, 25. avgust 2019 12:27)
Hmelja se stavlja veoma malo na količinu, otprilike oko 1 kg na 1000 litara. To znači celokupnog hmelja koji delimo ne tri vrste. Jedan daje gorčinu, drugi aromu. Postoje i sorte koje imaju oba svojstva.

notiša

pre 4 godine

Šta reći o pivu u Srbiji. Imam utisak da su ova industrijska blago bolja sada nego li pre par godina. Sa druge strane ova craft domaća su odlična. Skoro svako koje sam probao mi je bilo extra. Ali mi se čini da je problem i kupovna moć ljudi. Pitanje je da li može da se napravi dobro pivo a da mu cena u radnji bude 50 din. Teško da može....

Dovoljno sam davao za patriotizam tudjih novčanika

pre 4 godine

Грешиш синак, по мишљењу добрих познавалаца већина америчких пива су управо то што кажеш за наша, сплачине или обична вода, како ко хоће, а ипак Американци највише пију та своја домаћа пива.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ГласСрба, 25. avgust 2019 17:37)

I tamo to piju Redneckovi, kao i ovde plasticne dvolitre. Ko stvarno voli pivo može da oseti razliku i bira za svoje novce ono što mu više prija, a kome je samo da se napije pije za šta ima para i šta je navikao, a da može finansijski da pokrije količinu. A Amerika je posebna. Oni za sve svoje misle da je najbolje pa mnogo ljudi nikada nije ni probalo ništa više od onoga što im je svaki dan pred očima.

Bobinator 86

pre 4 godine

U Sloveniji je u poslednjih 5 godina eksplodiralo trziste malih, tzv. "mikro pivara" ili "craft" piva ako ocete. Probao sam nekoliko njih i stvarno su kvalitetna, mada je sve stvar ukusa.

Sve u svemu, ako su nam zapadnjaci pokupovali nase pivovate zbog izvora pitne vode, onda nemamo drugog izbora nego da pocnemo iz nule, sa proizvodnjom domaceg piva pa neka gradimo na tome. Ako smo u cemu dobri, onda smo u alkoholu.

Vas alpski srbin.

leptirica

pre 4 godine

Kako je moguće da izvoz u Sloveniju košta značajno manje nego izvoz u Hrvatsku, kad je Slovenija dalje od nas nego Hrvatska? Obe zemlje su u EU i trebalo bi da ne naplaćuju nikakvu carinu za robu iz Srbije. Takođe, kako je moguće da nas izvoz u Hrvatsku košta 0.98 evra, a uvoz iz Hrvatske 0.82 evra, kad je u pitanju ista razdaljina?
(Vlade, 25. avgust 2019 14:12)

Na alkohol se primjenjuju drugačija pravila. Mora se prijaviti norma prije uvoza i država ima takse na prodaju alkohola,cigareta, kave... Postoje i obavezne analize koje se plaćaju prilikom izvoza u Hr. Zato je na primjer pivo,kava u Njemačkim supermarketima jeftinije nego u Hrvatskim, a cigarete skuplje i to puno.

šopska

pre 4 godine

Koje pivo izvozimo u Bugarsku?

Bugari imaju svoje marke piva tipa Pirinsko, Šumensko, Arijana itd.. Na nekima od njih piše da su proizvedena u Srbiji ( Čelarevo, Zaječar itd) jer su u vlasništvu velikih kompanija kao što što su Carlsberg ili Heineken.

toni

pre 4 godine

Zajecarsko psenicno je sasvim ok ali slaba snabdevenost.
U Bratislavi sam kupovao u kuci piva, sve sama ceska piva, vrsta koliko pozelis-lager, mutno, crno, ipa ma sve ima. Najjeftinije je bilo oko 0,9e neki prosek oko 1,1-1,2e i to zato sto nisam imao svoju ambalazu. Kada imate i donesete ambalazu ide popust. Na njihov standard to je kao nama merak da kupujemo samo sto oni piju odlicno pivo.

Belmont

pre 4 godine

(Bojan, 25. avgust 2019 18:09)

pa nisam rekao nista lose o belgijancima,
samo za nasa industrijska piva.
ok posle nemackih i ceških piva
odlična su i belgijska piva.