Milan
pre 5 godina
Pa dobro, nije više mesto industriji usred naselja. Nekad to je bila ok lokacija za fabriku, dok imamo danas nove industrijske cone na rubu grada.
Petak, 11.01.2019.
09:11
U Urbanističkom zavodu Beograda u toku je izrada plana detaljne regulacije (PDR) područja između Jurija Gagarina i Zemunske ulice.
Izvor: Tanjug
pre 5 godina
Pa dobro, nije više mesto industriji usred naselja. Nekad to je bila ok lokacija za fabriku, dok imamo danas nove industrijske cone na rubu grada.
pre 5 godina
@luftin inspektor
Otvori ti lepo google earth pa pogledaj sve te gradove koje si naveo sa iste daljine
Budimpesta je bar tri puta veca od Zagreba , Bec duplo, a veci je i Beograd
Administrativno odredjivanje granica nema mnogo veze sa izgradjenim podrucijima i Zagreb je ubedljivo najmanji od gradova koje si spomenuo
pre 5 godina
Posto ste nesposobni. Uzmite lepo Zagrebackog arhitektu neka vam lepo srede sve. Jer ovo postaje smesno. Beograd sa 10x vecim ulaganjima od zagreba idalje izgleda 10x gore.
Izvinite za poredjenje jer zivim u Beogradu a cesto putujem za Zagreb. Beograd je metropola u odnosu na Zagreb. Ali je Zagreb 10x organizovaniji.
pre 5 godina
(Luftinspektor, 11. januar 2019 13:43)
Slažem se, naravno. Beograd biva sistemski uništavan. Zagreb dobija nove zgrade, ali to je sve s mnogo više ukusa (npr. naselje kod Jaruna je sjajno, ovde bi zbudžili po 10 spratova).
pre 5 godina
Budite pametni, isprojektujte univerzitetski kampus za tehničke nauke sa institutima, laboratorijama i čistim sobama, premestite elektro, fon, tehnološki i mašinski, pored zgrade za spin-off kompanije, studentski domovi su na dve stanice autobusom. Em će da se oslobodi gomila nekretnina u centru grada za smisleniju upotrebu, em će gužve u gradu da budu daleko manje, em će na jednom mestu da se koncentriše znanje vezano za industije u kojima ubuduće možemo da budemo konkurentni.
pre 5 godina
Super, jos stanova... Samo stanovi i trzni centri. Gde su sportski sadrzaji, parkovi... ugusicemo se! Jos kad naguraju autobusku stanicu! Kraj!!!
pre 5 godina
A zna li se koja firma će da gradi? Da li se raspisuje tender?
pre 5 godina
A sad mi je tek jasno sto je propao IMT...
pre 5 godina
Obavezala bih zakonom investitore stambene gradnje na placevima ugašenih fabrika da obnove (ili pokrenu novu) proizvodnju na drugom mestu. U industrijskim zonama...
pre 5 godina
Drugo, Zagreb nema duplo manje stanovnika - ima 800.000, a Beograd 1.300.000 (sama gradska područja). I nije površinski veći, to je stvar političkog određivanja granica. Ako gledamo region (kod vas županija), onda je BG veći sa 1,7 miliona vs. 1,1 milion. Kako god, 99% stanovnika jednog grada onaj drugi baš ne dotiče.
(lapid, 11. januar 2019 12:28)
Vrlo jasno je definirano šta je grad, šta je urbana zona a šta je region, nije to poezija i podložno slobodnoj interpretaciji.
Ja nisam rekao da je Zagreb duplo veći nego skoro duplo veći, Beograd 360 kvadratnih kilometara a Zagreb 641 kvadratni kilometar, Zagreb je veći i od Budimpešte i Beča, a od Frankfurta i Minhena više nego duplo.
I opet, nisam rekao da Zagreb ima duplo manje stanovnika nego skoro duplo manje nego Beograd.
A ove indekse zagađenosti koje sam naveo su bile onda trenutne dok sam pisao komentar.
U Zagrebu je npr. udaljenost tramvajem od prve do posljednje moguće tramvajske stanice skoro 20km, znači najduže pokrivena tramvajska mreža, a još kad dodamo autobusne linije...
I nije meni bila namjera sad se s vama nadmetati čiji je veći nego sam samo konstatirao da je suludo da tako gusto i unedogled grade, tu ljudi piše da imate zelenih površina približno jednako nula, otud i je tolika drastična razlika u zagađenosti, nema protoka zraka/vazduha kad je sve tako gusto izgrađeno.
pre 5 godina
Onda da uzmemo ulje i igramo se sardina. Nenormalno. Ovaj grad nazaduje.
pre 5 godina
Jeste vi svjesni da na skoro duplo manjoj površini od Zagreba imate već sad skoro duplo više stanovnika i još se dalje intenzivno (divlje) gradi, nije ni čudo da vam je indeks zagađenosti 112 a Zagreb 7!
(Luftinspektor, 11. januar 2019 11:34)
Svestan sam da je Zagreb čistiji, bolje organizovan i ređe naseljen. Ali ste preterali. Indeks zagađenosti nije stalno visok, samo u kraćim periodima (inače je BG mnogo bolji nego 80-ih). Glavni problem su neuslovna naselja sa "alternativnim" grejanjem. Drugo, Zagreb nema duplo manje stanovnika - ima 800.000, a Beograd 1.300.000 (sama gradska područja). I nije površinski veći, to je stvar političkog određivanja granica. Ako gledamo region (kod vas županija), onda je BG veći sa 1,7 miliona vs. 1,1 milion. Kako god, 99% stanovnika jednog grada onaj drugi baš ne dotiče.
pre 5 godina
Pre 3 godine kupovaobstan na NBG.
U ponudi bio stan u bloku 64 koji gleda na ruglo IMT-a....cena za 30% povoljnija u odnosu na isti stan u drugom bloku...pretpostavljam zbog IMTa! Razmisljam ja tada...garant ce za koju godinu umesto tog rugla da nikne lukszuno naselje...pa ce m2 da bude 30% skuplji... :)
pre 5 godina
Vec sada nam nema zivota u blokovima od guzvi i dodatnih gradnji a tek kad se desi ovo. Je l mozemo mi stanovnici blokova da se pitamo sta tu treba da se gradi. Evo lepo je neko rekao da se Japanska i Evropska produze da bi se rasteretila Jurija Gagarina, a na celoj ostaloj povrsini ogroman park. Imajte u vidu da ce na zemljistu Minela takodje biti izgradnje stanova, to je vec u procesu tako da nema zaustavljanja.
(ana, 11. januar 2019 11:23)
Odlična ideja. Japanska već dosta teško funkcioniše samo sa jednim Eldoradom, Admiralom, Balkanbetom.. red je da se to bar duplira tamo iza Imocentra..
pre 5 godina
(зоро, 11. januar 2019 10:29)
Mnogo si pametan, u naše vojvodjanske njive da se smeštaju fabrike za vas Beogradjane. Smeštajte ih u Bubanj potok i Grocku i Sumadiju. U Arandjelovac. Inače, klinički centar već postoji u BGu i nije završen sto je započet da se gradi. A opera ne može da zauzme 75 hektara. Ipak treba zgrade zidati.
pre 5 godina
Tako će biti i u PKBu kad tad. BG jednostavno se širi. A pazite da vas opet ne prevare kad kažu da će biti i infrastrukture, opet da vam prvo crkvu ne uvale kao u Stepi.
pre 5 godina
Svi bi da komentarišu a niko da radi pa se pitaju ko to kupuje. Onaj ko radi danas u Srbiji odlično zaradi. Hvala Vučiću i stranim investitorima koji otvaraju nova radna mesta
pre 5 godina
Obavezala bih zakonom investitore stambene gradnje na placevima ugašenih fabrika da obnove (ili pokrenu novu) proizvodnju na drugom mestu. U industrijskim zonama...
pre 5 godina
Taman da kupim jedan penthaus a možda i dva. Hvala našem presedniku što možemo vako lepo da živimo
pre 5 godina
Jeste vi svjesni da na skoro duplo manjoj površini od Zagreba imate već sad skoro duplo više stanovnika i još se dalje intenzivno (divlje) gradi, nije ni čudo da vam je indeks zagađenosti 112 a Zagreb 7!
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
(Rajan Babic, 11. januar 2019 09:52)
Fabrika ne radi vec 25 godina, zatvaranju i gasenju je upravo najvise doprineo DOS. A gradnja stanova i silovanje sirotinje je povezano kako tacno?
(Igor, 11. januar 2019 10:15)
Igore, ne lupetaj. Fabrika ne radi vec od '90 ih kada su ovi sadasnji bili na vlasti (od '90 do 2000 i od 2008 do dana danasnjeg) sto kao nosioci sto kao partneri. Zato ne krivi DOS za ono sto tvoj gospodar AV sada radi i sto je radio ranije a to je dobijanje licne koristi.
pre 5 godina
A sta ce im fabrike bratiji ovo donosi pare.
pre 5 godina
Predsednik upravnog odbora IMT je bio ministar rada i socijalne politike u vladi Zorana Đinđića čuveni večiti tzv apsolvent mašinskog fakulteta Dragan Milovanović i borac za radnička prava i osnivač Asocijacije nezavisnih sindikata Srbije koji je i prodao plac kako bi se gradio Airport siti.Šta će nam fabrika traktora simbol SFRJ sa tržištem širom sveta, bolje otkaz za 10000 radnika a narodu ćemo prodavati priču o investicija Indijske fabrike i nekoj izgradnji nove fabrike na novoj lepšoj lokaciji.NIKAD.
pre 5 godina
i eto zasto je ta fabrika morala da propadne...
pre 5 godina
Vec sada nam nema zivota u blokovima od guzvi i dodatnih gradnji a tek kad se desi ovo. Je l mozemo mi stanovnici blokova da se pitamo sta tu treba da se gradi. Evo lepo je neko rekao da se Japanska i Evropska produze da bi se rasteretila Jurija Gagarina, a na celoj ostaloj povrsini ogroman park. Imajte u vidu da ce na zemljistu Minela takodje biti izgradnje stanova, to je vec u procesu tako da nema zaustavljanja.
pre 5 godina
@ (Igor, 11. januar 2019 10:15) unistavanju fabrike su najvise doprineli celnici partija koje su i danas na vlasti (sns racunam u radikale). pre 25 godina dos nije bio ni u naznakama, cak ni “zajedno” nije bio u opticaju.
pre 5 godina
@Igor
Znači DOS je kriv što fabrika ne radi već 25 godina ? Dupli sendvič sa pršutom.
pre 5 godina
Dzabe se nadamo , napravice zgradu do zgrade sa trunkom zelenila.
pre 5 godina
Igore, Igore, ako fabrika ne radi 25 godina onda kako je to DOS najvise doprineo gasenju fabrike ? Sta vam stavljaju u taj sendvic ?
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnici su se u tim zemljama navikli na život u urbano uredjenim mestima a ne tamo gde se gradi po principu “gde god nadješ zgodno mesto, tu zgradu posadi”, tako da sumnjam da će hteti da žive u naseljima sa nula kvadrata zelene površine, bez dovoljno parking mesta, u saobraćajnoj gužvi sa kojom će im trebati sat vremena vožnje do susednog dela grada i sl. Beogradske ulice jednostavno ne mogu da omoguće normalnu cirkulaciju ovolikog broja stanovnika. Neko je spomenuo i problem sa distribucijom struje i vode i kanalizacijom. Da li iko o tome razmišlja? Javni prevoz se već raspao, a metro nikad neće biti izgradjen. Nije samo do para za izgradnju, mi više ne možemo da stvorimo ni kradrove koji bi tako složen sistem održavali i njime upravljali.
pre 5 godina
@Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnika vise nema. Vecina planira penziju u Grckoj ili Spaniji, a u Srbiji poneki kupe vikendicu u nekom selu iii na planini, ali je i toga sve manje.
pre 5 godina
србија, албанија и црна гора су једине три државе у европи у којима не постоји провера порекла имовине при куповини некретнина. ето вам главни одговор зашто се скупа новоградња лако и брзо продаје и зашто се пуно зида.
иначе приче о томе да трактори треба да се праве у центру града су благо речено детињасте. није ово 18. век па да може фабрика да буде у центру, а тај део нбга је практично центар. зна се где је место фабрикама - по војвођанским њивама бар 50 километара ван града.
а на парцели о којој причамо треба да буде клинички центар нпр. позориште, опера... не треба стамбено насеље, али свакако не треба ни фабрика трактора.
ипак, као што рекох, паре од шверца дроге и оружја није могуће опрати прављењем болнице или јавних садржаја, али прављење пословно-стамбених комплекса где онда инвеститори купују сами своје станове и локале, то је зицер.
много нбг станова су празни. посебно најскупљи. прошетајте ноћу поред реке, блок 70 нпр. четвороспратнице. све станови од око 2000 евра квадрат, плану чим се огласе, а погашена светла и навученее завесе, нигде станара... чудно?
pre 5 godina
ИМТ је уништен пре 30+ година а не ове или прошле године. Запослени који су после 12:00 бежали са посла да одраде пољопривредне радове, менаџмент без икаквих идеја у погледу осавремењивања производног програма увођења нових технологија и освајања нових профитабилних тржишта (ЕУ, САД, ...), запошљавање преко везе и дупло већи број запослених од оптималног, итд. Све што је зарађено ишло је у потрошњу а када је требало набавити нову опрему и изаћи са нечим новим на тржиште ништа није урађено. За то време стране компаније су домаћински пословале и преузеле тржиште како оно у Србији тако и она у такозваном "Трећем свету".
Сељак/пољопривредник/ратар одавно није онакав какав је био у приповеткама Милована Глишића. То је господин који углавном има бољи животни стандард од нас у градовима и веће паре даје за трактор него за аутомобил јер од трактоrа живи а аутомобил му углавном служи за одлазак у куповину, посету родбини и (када има времена) забаву. Дакле, он жели трактор са позданим мотором, електроником, удобним седиштем, максималном звучном изолацијом кабине, клима уређајем, аудио уређајем да би имао максималан учинак односно принос а да би му истовремено рад представљао задовољство и да не би угрозио здравље. За разлику од конкуренције, ИМТ и ИМР нису могли то да понуде купцима и заслужено су отишли на ђубриште историје. Имам рођаке на селу и ово је њихово објашњење када сам их питао зашто деценијама не возе домаће тракторе.
pre 5 godina
gledajte sve seljake nekako da dovucete u bgd ako mozete nekako.A zemlja ce se obradjivati sama I stoka se hraniti.
pre 5 godina
@istraživačko novinarstvo: može li domaći da se odradi: kako se od prodaje IMT-a Indusima (samo brend, IP i Jarkovac..), pri čemu plac na NBGD NIJE prodat, jer je u "stečajnoj masi" (a zemljište u Jarkovcu - nije), za samo par meseci došlo do stambenog kompleksa? Prethodno pitanje: ko je vlasnik zemljišta i kako/kada je okončan stečajni postupak? Hvala..
pre 5 godina
Stanove ce da kupe i zive u njima ljudi koji rade u IT firmama u Airport City-ju. Traktori i kuglicni lezajevi se danas proizvode u Indiji i Bangladesu. Neki ljudi ovde izgleda jos nisu izasli iz 1970-tih.
pre 5 godina
Ko zida? Ko to posle kupuje? Raja, boranija? Teško.
pre 5 godina
lgor@ Kimentar ti je mnogo glup.Ako fabrika ne radi već 25godina kako za to može biti kriv DOS kada tada nije ni postojao ?
pre 5 godina
Šta bi sa obecanjima de ce proizvodnja traktora biti obnovljena?
(Das, 11. januar 2019 09:45)
Pa nije ni planirano da se obnovi proizvodnja na ovom mestu, nego u drugim pogonima koji su u vlasnistvu IMT-a.
Naravno da nece obnoviti fabriku u sred naseljenog podrucja.
pre 5 godina
Реално, слична ситуација као и са Новим Садом. И Нови Сад, конкретно Мише Димитријевића, Нова Детелинара и од скоро и Подбара су скоро непрепознатиљиви у односу на оно што су били пре, рецимо, неких пет - десет година. Чак сам читао и добар научни рад у вези са том убрзаном новоградњом, да се не правим паметан, али односи се на еколошке, друштвене, здравствене, инфраструктурне и сл.
Жена и ја смо се потом, дубоко замислили. Једно две године смо трагали за станом, нема где нисмо завирили, и онда смо паметнији, искуснији, ставили све квалитативне критеријуме живота у граду ставили на папир, и донели одлуку - идемо из града, селимо се, да ли Чортановци, да ли Каменица.
pre 5 godina
Ono sto kupci takvih stanova ne razumeju (uzgred ne mogu da verujem da se o ovoj temi ne prica uopste ) jeste da ce usled tolike gradnje cena tih stanova vremenom jako pasti,dakle neko ako kupi sada 100kvm po 2500 evra,dakle plati 250 000 evra,taj stan za 10 godina,ako mu zatreba novac,nece moci da prodaju ni za 150 000 evra..
Ali ako im se baca novac ok...
pre 5 godina
Ljudi, peru se pare bre. Kakvi stanovi i naselja.
Beograd nije grad sa 2M stanovnika jer nema toliko. Mozda onih 1.6 sto ima pravo glasa maximalno. Drugo, to je grad predvidjen za 500k ljudi max.
A ono sto mene ovde brine, nisu guzve na ulicama, one su takve i sa par hiljada vozila jos bice iste, nego mene brine to sto kanalizacija, vodovod, struja nisu predvidjeni za toliko stanovnistvo. Pa struja i dan danas nema 220V, nema dovoljno ampera, zamislite kad prikljucis jos 20 hiljada stanova koliko ih se trenutno gradi po uzem Beogradu. Normalno da niko nece da prihvati garancije na nase uredjaje, pa nije niko lud. Cevi stare 50 godina, kad je sagradjen NBGD. Sve ceka trenutak da krene da puca i da plavi, da l vodom, ili necim drugim. A vi samo prodajte vasa seoska imanja i saljite decu ovde da prezivaljavaju za 30k dinara mesecno. To ce da ih usreci.
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnika vise nema. Vecina planira penziju u Grckoj ili Spaniji, a u Srbiji poneki kupe vikendicu u nekom selu iii na planini, ali je i toga sve manje.
(Viktor, 11. januar 2019 10:17)
A sto se vi sekirate kome ce privatni investitor da proda stanove? On da ne misli da ce da profitira, ne bi kupio taj plac i gradu platio milione za infrastrukturu.
pre 5 godina
Gde će ti kupci stanova da rade...ili će možda te stanove kupovati penzioneri, kojima će penzije biti "veće nego ikada" ?
pre 5 godina
Ako saobraćajna i komunalna infrastruktura ne budu pratile gradnju komercijalnog sadržaja, Novi Beograd će biti u opštem kolapsu za 5-6 godina.
Dovoljno je pogledati kvalitet asfalta na ulicama koje su poslednje "renovirane" i shvatiti koliko ovu ekipu interesuje suština-sve puca po površini posle 12 meseci, nema 100m normalnog asfalta na NBG. Treći bulevar, Jurija Gagarina, Omladinskih Brigada - to je sve u užasnom stanju.
Nikome iz vlasti ne pada napamet da se mora ulagati i u kvalitet infrastrukture (ne samo u kvantitet). Stalno pričam, autoput od Aerodroma do Bubanj potoka svima treba da posluži za primer - posao urađen 2011 godine, a asfalt ravan kao staklo, još uvek izgleda kao novo. A nama na NBG neka nam je Bog u pomoći posle ovog snega, ostajaće nam točkovi u rupama.
Dodatno iritira činjenica da sadašnja vlast ne želi da ulaže u Novi Beograd jer tu nemaju većinu, čime pljuju direktno po stanovnicima. Poznajem one koji su glasali za ovu vlast, a onda im poturili Vesića i skresali izdvajanja za opštinski budžet jer im se može. E pa samo tako nastavite, na sledećim izborima ćete videti rezultat takve diletantske politike.
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
(Rajan Babic, 11. januar 2019 09:52)
Fabrika ne radi vec 25 godina, zatvaranju i gasenju je upravo najvise doprineo DOS. A gradnja stanova i silovanje sirotinje je povezano kako tacno?
pre 5 godina
Gde god su bile fabrike prave se stanovi, IKL, Precizna mehanika,Minel,Alatnica,Bukulja i td. gde novopečeni bogataši uzmu pare. Jedini grad na svetu koji se širi iznutra. Zato nema ni jednog normalnog parka u gradu. Zvezdarska šuma totalno uništena.
pre 5 godina
Gde ce da rade to silni ljudi koji ce ziveti tu, u celom beogradu se grade samo zgrade za stanovanje!!!
pre 5 godina
peru se pare samo tako. ovo je najjača sprega kriminala i vlasti.
pre 5 godina
Šta će nam fabrika,daj tržne centre!
pre 5 godina
Necemo jos dugo i daleko. Umesto fabrika (pravih, one koje stvaraju visak vrednosti) imamo "investicije" od strane fabrika najnizih usluznih delatnosti (za najjeftiniju radnu snagu - da ne kazem robove). Urbanisticki haos i "Kaludjerizacija" Beograda i Srbije pod naprednima je metastazirala.
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
pre 5 godina
Ala će da kupuju naši na privremenom radu u inostranstvu. A šta ako oni podbace?
pre 5 godina
U blizini tog placa već je izgrađeno 3 nova naselja. Za tri godine će CEO Beograd biti u stanju TOTALNOG KOLAPSA SAOBRAĆAJA. Gradi mnogo u Zemunu, Rakovici, na Novom Beogradu, Zvezdari, Vračaru itd. Samo zgrade nigde novih puteva, proširenja raskrsnica, novih mostova. Bio sam letos u Zagrebu 3 puta - njihove gužve u odnosu na Beograd su smešne. Čini mi se da će pola Srbije do 2022. da se preseli u Nemačku a druga polovina u Beograd. UŽAS!!!
pre 5 godina
Sta bi sa Indijcima ?
pre 5 godina
....Umesto da se oživi IMT.....
Samo napredno !
pre 5 godina
Šta bi sa obecanjima de ce proizvodnja traktora biti obnovljena?
pre 5 godina
Molio bih ljude u zavodu da probaju da naprave dobre poteze jer ovo je jedinstbena prilika. Za ovaj deo blokova da dobije malo humanije uslove.
Potrebno je regulisati saobracaj tako da se evropska i japanska ulica nastave do djordja stanojevica.
Bilo bi lepo i malo zelenila da se u unese..
pre 5 godina
Je l svako dobija po traktor?
pre 5 godina
Da li Beograd treba da ima 50% stanovnistva Srbije?
Da li u Beogradu treba da se nesto zida sem stanova i prodavnica?
Beograd ima infrastrukturu za 1.5 milion stanovnika mozda a trenutno u njemu zivi preko 2 miliona plus 200-300 hiljada ljudi radnim danom koji preko nedelje imaju neka posla u Beogradu.
Planeri treba da obustave povecanje broja stambenih kvadrata u BGu i NS i mora se postici da oni bude relativno skupi a u unutrasnjosti manjim gradovima i varosicama ponuditi podsticaje za infrastrukturu i razvoj privrede ne bi li privukli stanovnisvo.
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
pre 5 godina
Samo gradite, treba preseliti ostatak Srbije u glavni grad..I onda ce svi Srbi pod jednu sljivu ( grad)..
pre 5 godina
Moje saučešće sadašnjim i budućim stanovnicima toga kraja.Lakše će im biti da stignu do granice nego do centra.
pre 5 godina
U blizini tog placa već je izgrađeno 3 nova naselja. Za tri godine će CEO Beograd biti u stanju TOTALNOG KOLAPSA SAOBRAĆAJA. Gradi mnogo u Zemunu, Rakovici, na Novom Beogradu, Zvezdari, Vračaru itd. Samo zgrade nigde novih puteva, proširenja raskrsnica, novih mostova. Bio sam letos u Zagrebu 3 puta - njihove gužve u odnosu na Beograd su smešne. Čini mi se da će pola Srbije do 2022. da se preseli u Nemačku a druga polovina u Beograd. UŽAS!!!
pre 5 godina
Gde god su bile fabrike prave se stanovi, IKL, Precizna mehanika,Minel,Alatnica,Bukulja i td. gde novopečeni bogataši uzmu pare. Jedini grad na svetu koji se širi iznutra. Zato nema ni jednog normalnog parka u gradu. Zvezdarska šuma totalno uništena.
pre 5 godina
Da li Beograd treba da ima 50% stanovnistva Srbije?
Da li u Beogradu treba da se nesto zida sem stanova i prodavnica?
Beograd ima infrastrukturu za 1.5 milion stanovnika mozda a trenutno u njemu zivi preko 2 miliona plus 200-300 hiljada ljudi radnim danom koji preko nedelje imaju neka posla u Beogradu.
Planeri treba da obustave povecanje broja stambenih kvadrata u BGu i NS i mora se postici da oni bude relativno skupi a u unutrasnjosti manjim gradovima i varosicama ponuditi podsticaje za infrastrukturu i razvoj privrede ne bi li privukli stanovnisvo.
pre 5 godina
peru se pare samo tako. ovo je najjača sprega kriminala i vlasti.
pre 5 godina
Šta bi sa obecanjima de ce proizvodnja traktora biti obnovljena?
(Das, 11. januar 2019 09:45)
Pa nije ni planirano da se obnovi proizvodnja na ovom mestu, nego u drugim pogonima koji su u vlasnistvu IMT-a.
Naravno da nece obnoviti fabriku u sred naseljenog podrucja.
pre 5 godina
Šta bi sa obecanjima de ce proizvodnja traktora biti obnovljena?
pre 5 godina
Samo gradite, treba preseliti ostatak Srbije u glavni grad..I onda ce svi Srbi pod jednu sljivu ( grad)..
pre 5 godina
Moje saučešće sadašnjim i budućim stanovnicima toga kraja.Lakše će im biti da stignu do granice nego do centra.
pre 5 godina
Pa dobro, nije više mesto industriji usred naselja. Nekad to je bila ok lokacija za fabriku, dok imamo danas nove industrijske cone na rubu grada.
pre 5 godina
Necemo jos dugo i daleko. Umesto fabrika (pravih, one koje stvaraju visak vrednosti) imamo "investicije" od strane fabrika najnizih usluznih delatnosti (za najjeftiniju radnu snagu - da ne kazem robove). Urbanisticki haos i "Kaludjerizacija" Beograda i Srbije pod naprednima je metastazirala.
pre 5 godina
Sta bi sa Indijcima ?
pre 5 godina
Ljudi, peru se pare bre. Kakvi stanovi i naselja.
Beograd nije grad sa 2M stanovnika jer nema toliko. Mozda onih 1.6 sto ima pravo glasa maximalno. Drugo, to je grad predvidjen za 500k ljudi max.
A ono sto mene ovde brine, nisu guzve na ulicama, one su takve i sa par hiljada vozila jos bice iste, nego mene brine to sto kanalizacija, vodovod, struja nisu predvidjeni za toliko stanovnistvo. Pa struja i dan danas nema 220V, nema dovoljno ampera, zamislite kad prikljucis jos 20 hiljada stanova koliko ih se trenutno gradi po uzem Beogradu. Normalno da niko nece da prihvati garancije na nase uredjaje, pa nije niko lud. Cevi stare 50 godina, kad je sagradjen NBGD. Sve ceka trenutak da krene da puca i da plavi, da l vodom, ili necim drugim. A vi samo prodajte vasa seoska imanja i saljite decu ovde da prezivaljavaju za 30k dinara mesecno. To ce da ih usreci.
pre 5 godina
....Umesto da se oživi IMT.....
Samo napredno !
pre 5 godina
Šta će nam fabrika,daj tržne centre!
pre 5 godina
@Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnika vise nema. Vecina planira penziju u Grckoj ili Spaniji, a u Srbiji poneki kupe vikendicu u nekom selu iii na planini, ali je i toga sve manje.
pre 5 godina
Gde ce da rade to silni ljudi koji ce ziveti tu, u celom beogradu se grade samo zgrade za stanovanje!!!
pre 5 godina
Stanove ce da kupe i zive u njima ljudi koji rade u IT firmama u Airport City-ju. Traktori i kuglicni lezajevi se danas proizvode u Indiji i Bangladesu. Neki ljudi ovde izgleda jos nisu izasli iz 1970-tih.
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
pre 5 godina
Je l svako dobija po traktor?
pre 5 godina
gledajte sve seljake nekako da dovucete u bgd ako mozete nekako.A zemlja ce se obradjivati sama I stoka se hraniti.
pre 5 godina
Svi bi da komentarišu a niko da radi pa se pitaju ko to kupuje. Onaj ko radi danas u Srbiji odlično zaradi. Hvala Vučiću i stranim investitorima koji otvaraju nova radna mesta
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnika vise nema. Vecina planira penziju u Grckoj ili Spaniji, a u Srbiji poneki kupe vikendicu u nekom selu iii na planini, ali je i toga sve manje.
(Viktor, 11. januar 2019 10:17)
A sto se vi sekirate kome ce privatni investitor da proda stanove? On da ne misli da ce da profitira, ne bi kupio taj plac i gradu platio milione za infrastrukturu.
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnici su se u tim zemljama navikli na život u urbano uredjenim mestima a ne tamo gde se gradi po principu “gde god nadješ zgodno mesto, tu zgradu posadi”, tako da sumnjam da će hteti da žive u naseljima sa nula kvadrata zelene površine, bez dovoljno parking mesta, u saobraćajnoj gužvi sa kojom će im trebati sat vremena vožnje do susednog dela grada i sl. Beogradske ulice jednostavno ne mogu da omoguće normalnu cirkulaciju ovolikog broja stanovnika. Neko je spomenuo i problem sa distribucijom struje i vode i kanalizacijom. Da li iko o tome razmišlja? Javni prevoz se već raspao, a metro nikad neće biti izgradjen. Nije samo do para za izgradnju, mi više ne možemo da stvorimo ni kradrove koji bi tako složen sistem održavali i njime upravljali.
pre 5 godina
ИМТ је уништен пре 30+ година а не ове или прошле године. Запослени који су после 12:00 бежали са посла да одраде пољопривредне радове, менаџмент без икаквих идеја у погледу осавремењивања производног програма увођења нових технологија и освајања нових профитабилних тржишта (ЕУ, САД, ...), запошљавање преко везе и дупло већи број запослених од оптималног, итд. Све што је зарађено ишло је у потрошњу а када је требало набавити нову опрему и изаћи са нечим новим на тржиште ништа није урађено. За то време стране компаније су домаћински пословале и преузеле тржиште како оно у Србији тако и она у такозваном "Трећем свету".
Сељак/пољопривредник/ратар одавно није онакав какав је био у приповеткама Милована Глишића. То је господин који углавном има бољи животни стандард од нас у градовима и веће паре даје за трактор него за аутомобил јер од трактоrа живи а аутомобил му углавном служи за одлазак у куповину, посету родбини и (када има времена) забаву. Дакле, он жели трактор са позданим мотором, електроником, удобним седиштем, максималном звучном изолацијом кабине, клима уређајем, аудио уређајем да би имао максималан учинак односно принос а да би му истовремено рад представљао задовољство и да не би угрозио здравље. За разлику од конкуренције, ИМТ и ИМР нису могли то да понуде купцима и заслужено су отишли на ђубриште историје. Имам рођаке на селу и ово је њихово објашњење када сам их питао зашто деценијама не возе домаће тракторе.
pre 5 godina
Dzabe se nadamo , napravice zgradu do zgrade sa trunkom zelenila.
pre 5 godina
Molio bih ljude u zavodu da probaju da naprave dobre poteze jer ovo je jedinstbena prilika. Za ovaj deo blokova da dobije malo humanije uslove.
Potrebno je regulisati saobracaj tako da se evropska i japanska ulica nastave do djordja stanojevica.
Bilo bi lepo i malo zelenila da se u unese..
pre 5 godina
@Igor
Znači DOS je kriv što fabrika ne radi već 25 godina ? Dupli sendvič sa pršutom.
pre 5 godina
@istraživačko novinarstvo: može li domaći da se odradi: kako se od prodaje IMT-a Indusima (samo brend, IP i Jarkovac..), pri čemu plac na NBGD NIJE prodat, jer je u "stečajnoj masi" (a zemljište u Jarkovcu - nije), za samo par meseci došlo do stambenog kompleksa? Prethodno pitanje: ko je vlasnik zemljišta i kako/kada je okončan stečajni postupak? Hvala..
pre 5 godina
Ala će da kupuju naši na privremenom radu u inostranstvu. A šta ako oni podbace?
pre 5 godina
србија, албанија и црна гора су једине три државе у европи у којима не постоји провера порекла имовине при куповини некретнина. ето вам главни одговор зашто се скупа новоградња лако и брзо продаје и зашто се пуно зида.
иначе приче о томе да трактори треба да се праве у центру града су благо речено детињасте. није ово 18. век па да може фабрика да буде у центру, а тај део нбга је практично центар. зна се где је место фабрикама - по војвођанским њивама бар 50 километара ван града.
а на парцели о којој причамо треба да буде клинички центар нпр. позориште, опера... не треба стамбено насеље, али свакако не треба ни фабрика трактора.
ипак, као што рекох, паре од шверца дроге и оружја није могуће опрати прављењем болнице или јавних садржаја, али прављење пословно-стамбених комплекса где онда инвеститори купују сами своје станове и локале, то је зицер.
много нбг станова су празни. посебно најскупљи. прошетајте ноћу поред реке, блок 70 нпр. четвороспратнице. све станови од око 2000 евра квадрат, плану чим се огласе, а погашена светла и навученее завесе, нигде станара... чудно?
pre 5 godina
Igore, Igore, ako fabrika ne radi 25 godina onda kako je to DOS najvise doprineo gasenju fabrike ? Sta vam stavljaju u taj sendvic ?
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
(Rajan Babic, 11. januar 2019 09:52)
Fabrika ne radi vec 25 godina, zatvaranju i gasenju je upravo najvise doprineo DOS. A gradnja stanova i silovanje sirotinje je povezano kako tacno?
(Igor, 11. januar 2019 10:15)
Igore, ne lupetaj. Fabrika ne radi vec od '90 ih kada su ovi sadasnji bili na vlasti (od '90 do 2000 i od 2008 do dana danasnjeg) sto kao nosioci sto kao partneri. Zato ne krivi DOS za ono sto tvoj gospodar AV sada radi i sto je radio ranije a to je dobijanje licne koristi.
pre 5 godina
Vec sada nam nema zivota u blokovima od guzvi i dodatnih gradnji a tek kad se desi ovo. Je l mozemo mi stanovnici blokova da se pitamo sta tu treba da se gradi. Evo lepo je neko rekao da se Japanska i Evropska produze da bi se rasteretila Jurija Gagarina, a na celoj ostaloj povrsini ogroman park. Imajte u vidu da ce na zemljistu Minela takodje biti izgradnje stanova, to je vec u procesu tako da nema zaustavljanja.
pre 5 godina
Predsednik upravnog odbora IMT je bio ministar rada i socijalne politike u vladi Zorana Đinđića čuveni večiti tzv apsolvent mašinskog fakulteta Dragan Milovanović i borac za radnička prava i osnivač Asocijacije nezavisnih sindikata Srbije koji je i prodao plac kako bi se gradio Airport siti.Šta će nam fabrika traktora simbol SFRJ sa tržištem širom sveta, bolje otkaz za 10000 radnika a narodu ćemo prodavati priču o investicija Indijske fabrike i nekoj izgradnji nove fabrike na novoj lepšoj lokaciji.NIKAD.
pre 5 godina
@ (Igor, 11. januar 2019 10:15) unistavanju fabrike su najvise doprineli celnici partija koje su i danas na vlasti (sns racunam u radikale). pre 25 godina dos nije bio ni u naznakama, cak ni “zajedno” nije bio u opticaju.
pre 5 godina
lgor@ Kimentar ti je mnogo glup.Ako fabrika ne radi već 25godina kako za to može biti kriv DOS kada tada nije ni postojao ?
pre 5 godina
Jeste vi svjesni da na skoro duplo manjoj površini od Zagreba imate već sad skoro duplo više stanovnika i još se dalje intenzivno (divlje) gradi, nije ni čudo da vam je indeks zagađenosti 112 a Zagreb 7!
pre 5 godina
Ako saobraćajna i komunalna infrastruktura ne budu pratile gradnju komercijalnog sadržaja, Novi Beograd će biti u opštem kolapsu za 5-6 godina.
Dovoljno je pogledati kvalitet asfalta na ulicama koje su poslednje "renovirane" i shvatiti koliko ovu ekipu interesuje suština-sve puca po površini posle 12 meseci, nema 100m normalnog asfalta na NBG. Treći bulevar, Jurija Gagarina, Omladinskih Brigada - to je sve u užasnom stanju.
Nikome iz vlasti ne pada napamet da se mora ulagati i u kvalitet infrastrukture (ne samo u kvantitet). Stalno pričam, autoput od Aerodroma do Bubanj potoka svima treba da posluži za primer - posao urađen 2011 godine, a asfalt ravan kao staklo, još uvek izgleda kao novo. A nama na NBG neka nam je Bog u pomoći posle ovog snega, ostajaće nam točkovi u rupama.
Dodatno iritira činjenica da sadašnja vlast ne želi da ulaže u Novi Beograd jer tu nemaju većinu, čime pljuju direktno po stanovnicima. Poznajem one koji su glasali za ovu vlast, a onda im poturili Vesića i skresali izdvajanja za opštinski budžet jer im se može. E pa samo tako nastavite, na sledećim izborima ćete videti rezultat takve diletantske politike.
pre 5 godina
Реално, слична ситуација као и са Новим Садом. И Нови Сад, конкретно Мише Димитријевића, Нова Детелинара и од скоро и Подбара су скоро непрепознатиљиви у односу на оно што су били пре, рецимо, неких пет - десет година. Чак сам читао и добар научни рад у вези са том убрзаном новоградњом, да се не правим паметан, али односи се на еколошке, друштвене, здравствене, инфраструктурне и сл.
Жена и ја смо се потом, дубоко замислили. Једно две године смо трагали за станом, нема где нисмо завирили, и онда смо паметнији, искуснији, ставили све квалитативне критеријуме живота у граду ставили на папир, и донели одлуку - идемо из града, селимо се, да ли Чортановци, да ли Каменица.
pre 5 godina
i eto zasto je ta fabrika morala da propadne...
pre 5 godina
A sta ce im fabrike bratiji ovo donosi pare.
pre 5 godina
Tako će biti i u PKBu kad tad. BG jednostavno se širi. A pazite da vas opet ne prevare kad kažu da će biti i infrastrukture, opet da vam prvo crkvu ne uvale kao u Stepi.
pre 5 godina
Gde će ti kupci stanova da rade...ili će možda te stanove kupovati penzioneri, kojima će penzije biti "veće nego ikada" ?
pre 5 godina
Ono sto kupci takvih stanova ne razumeju (uzgred ne mogu da verujem da se o ovoj temi ne prica uopste ) jeste da ce usled tolike gradnje cena tih stanova vremenom jako pasti,dakle neko ako kupi sada 100kvm po 2500 evra,dakle plati 250 000 evra,taj stan za 10 godina,ako mu zatreba novac,nece moci da prodaju ni za 150 000 evra..
Ali ako im se baca novac ok...
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
(Rajan Babic, 11. januar 2019 09:52)
Fabrika ne radi vec 25 godina, zatvaranju i gasenju je upravo najvise doprineo DOS. A gradnja stanova i silovanje sirotinje je povezano kako tacno?
pre 5 godina
Ko zida? Ko to posle kupuje? Raja, boranija? Teško.
pre 5 godina
Onda da uzmemo ulje i igramo se sardina. Nenormalno. Ovaj grad nazaduje.
pre 5 godina
Taman da kupim jedan penthaus a možda i dva. Hvala našem presedniku što možemo vako lepo da živimo
pre 5 godina
Super, jos stanova... Samo stanovi i trzni centri. Gde su sportski sadrzaji, parkovi... ugusicemo se! Jos kad naguraju autobusku stanicu! Kraj!!!
pre 5 godina
(зоро, 11. januar 2019 10:29)
Mnogo si pametan, u naše vojvodjanske njive da se smeštaju fabrike za vas Beogradjane. Smeštajte ih u Bubanj potok i Grocku i Sumadiju. U Arandjelovac. Inače, klinički centar već postoji u BGu i nije završen sto je započet da se gradi. A opera ne može da zauzme 75 hektara. Ipak treba zgrade zidati.
pre 5 godina
Obavezala bih zakonom investitore stambene gradnje na placevima ugašenih fabrika da obnove (ili pokrenu novu) proizvodnju na drugom mestu. U industrijskim zonama...
pre 5 godina
Pre 3 godine kupovaobstan na NBG.
U ponudi bio stan u bloku 64 koji gleda na ruglo IMT-a....cena za 30% povoljnija u odnosu na isti stan u drugom bloku...pretpostavljam zbog IMTa! Razmisljam ja tada...garant ce za koju godinu umesto tog rugla da nikne lukszuno naselje...pa ce m2 da bude 30% skuplji... :)
pre 5 godina
Vec sada nam nema zivota u blokovima od guzvi i dodatnih gradnji a tek kad se desi ovo. Je l mozemo mi stanovnici blokova da se pitamo sta tu treba da se gradi. Evo lepo je neko rekao da se Japanska i Evropska produze da bi se rasteretila Jurija Gagarina, a na celoj ostaloj povrsini ogroman park. Imajte u vidu da ce na zemljistu Minela takodje biti izgradnje stanova, to je vec u procesu tako da nema zaustavljanja.
(ana, 11. januar 2019 11:23)
Odlična ideja. Japanska već dosta teško funkcioniše samo sa jednim Eldoradom, Admiralom, Balkanbetom.. red je da se to bar duplira tamo iza Imocentra..
pre 5 godina
Budite pametni, isprojektujte univerzitetski kampus za tehničke nauke sa institutima, laboratorijama i čistim sobama, premestite elektro, fon, tehnološki i mašinski, pored zgrade za spin-off kompanije, studentski domovi su na dve stanice autobusom. Em će da se oslobodi gomila nekretnina u centru grada za smisleniju upotrebu, em će gužve u gradu da budu daleko manje, em će na jednom mestu da se koncentriše znanje vezano za industije u kojima ubuduće možemo da budemo konkurentni.
pre 5 godina
Drugo, Zagreb nema duplo manje stanovnika - ima 800.000, a Beograd 1.300.000 (sama gradska područja). I nije površinski veći, to je stvar političkog određivanja granica. Ako gledamo region (kod vas županija), onda je BG veći sa 1,7 miliona vs. 1,1 milion. Kako god, 99% stanovnika jednog grada onaj drugi baš ne dotiče.
(lapid, 11. januar 2019 12:28)
Vrlo jasno je definirano šta je grad, šta je urbana zona a šta je region, nije to poezija i podložno slobodnoj interpretaciji.
Ja nisam rekao da je Zagreb duplo veći nego skoro duplo veći, Beograd 360 kvadratnih kilometara a Zagreb 641 kvadratni kilometar, Zagreb je veći i od Budimpešte i Beča, a od Frankfurta i Minhena više nego duplo.
I opet, nisam rekao da Zagreb ima duplo manje stanovnika nego skoro duplo manje nego Beograd.
A ove indekse zagađenosti koje sam naveo su bile onda trenutne dok sam pisao komentar.
U Zagrebu je npr. udaljenost tramvajem od prve do posljednje moguće tramvajske stanice skoro 20km, znači najduže pokrivena tramvajska mreža, a još kad dodamo autobusne linije...
I nije meni bila namjera sad se s vama nadmetati čiji je veći nego sam samo konstatirao da je suludo da tako gusto i unedogled grade, tu ljudi piše da imate zelenih površina približno jednako nula, otud i je tolika drastična razlika u zagađenosti, nema protoka zraka/vazduha kad je sve tako gusto izgrađeno.
pre 5 godina
A sad mi je tek jasno sto je propao IMT...
pre 5 godina
A zna li se koja firma će da gradi? Da li se raspisuje tender?
pre 5 godina
Obavezala bih zakonom investitore stambene gradnje na placevima ugašenih fabrika da obnove (ili pokrenu novu) proizvodnju na drugom mestu. U industrijskim zonama...
pre 5 godina
Posto ste nesposobni. Uzmite lepo Zagrebackog arhitektu neka vam lepo srede sve. Jer ovo postaje smesno. Beograd sa 10x vecim ulaganjima od zagreba idalje izgleda 10x gore.
Izvinite za poredjenje jer zivim u Beogradu a cesto putujem za Zagreb. Beograd je metropola u odnosu na Zagreb. Ali je Zagreb 10x organizovaniji.
pre 5 godina
(Luftinspektor, 11. januar 2019 13:43)
Slažem se, naravno. Beograd biva sistemski uništavan. Zagreb dobija nove zgrade, ali to je sve s mnogo više ukusa (npr. naselje kod Jaruna je sjajno, ovde bi zbudžili po 10 spratova).
pre 5 godina
Jeste vi svjesni da na skoro duplo manjoj površini od Zagreba imate već sad skoro duplo više stanovnika i još se dalje intenzivno (divlje) gradi, nije ni čudo da vam je indeks zagađenosti 112 a Zagreb 7!
(Luftinspektor, 11. januar 2019 11:34)
Svestan sam da je Zagreb čistiji, bolje organizovan i ređe naseljen. Ali ste preterali. Indeks zagađenosti nije stalno visok, samo u kraćim periodima (inače je BG mnogo bolji nego 80-ih). Glavni problem su neuslovna naselja sa "alternativnim" grejanjem. Drugo, Zagreb nema duplo manje stanovnika - ima 800.000, a Beograd 1.300.000 (sama gradska područja). I nije površinski veći, to je stvar političkog određivanja granica. Ako gledamo region (kod vas županija), onda je BG veći sa 1,7 miliona vs. 1,1 milion. Kako god, 99% stanovnika jednog grada onaj drugi baš ne dotiče.
pre 5 godina
@luftin inspektor
Otvori ti lepo google earth pa pogledaj sve te gradove koje si naveo sa iste daljine
Budimpesta je bar tri puta veca od Zagreba , Bec duplo, a veci je i Beograd
Administrativno odredjivanje granica nema mnogo veze sa izgradjenim podrucijima i Zagreb je ubedljivo najmanji od gradova koje si spomenuo
pre 5 godina
U blizini tog placa već je izgrađeno 3 nova naselja. Za tri godine će CEO Beograd biti u stanju TOTALNOG KOLAPSA SAOBRAĆAJA. Gradi mnogo u Zemunu, Rakovici, na Novom Beogradu, Zvezdari, Vračaru itd. Samo zgrade nigde novih puteva, proširenja raskrsnica, novih mostova. Bio sam letos u Zagrebu 3 puta - njihove gužve u odnosu na Beograd su smešne. Čini mi se da će pola Srbije do 2022. da se preseli u Nemačku a druga polovina u Beograd. UŽAS!!!
pre 5 godina
Gde god su bile fabrike prave se stanovi, IKL, Precizna mehanika,Minel,Alatnica,Bukulja i td. gde novopečeni bogataši uzmu pare. Jedini grad na svetu koji se širi iznutra. Zato nema ni jednog normalnog parka u gradu. Zvezdarska šuma totalno uništena.
pre 5 godina
peru se pare samo tako. ovo je najjača sprega kriminala i vlasti.
pre 5 godina
Da li Beograd treba da ima 50% stanovnistva Srbije?
Da li u Beogradu treba da se nesto zida sem stanova i prodavnica?
Beograd ima infrastrukturu za 1.5 milion stanovnika mozda a trenutno u njemu zivi preko 2 miliona plus 200-300 hiljada ljudi radnim danom koji preko nedelje imaju neka posla u Beogradu.
Planeri treba da obustave povecanje broja stambenih kvadrata u BGu i NS i mora se postici da oni bude relativno skupi a u unutrasnjosti manjim gradovima i varosicama ponuditi podsticaje za infrastrukturu i razvoj privrede ne bi li privukli stanovnisvo.
pre 5 godina
Ako saobraćajna i komunalna infrastruktura ne budu pratile gradnju komercijalnog sadržaja, Novi Beograd će biti u opštem kolapsu za 5-6 godina.
Dovoljno je pogledati kvalitet asfalta na ulicama koje su poslednje "renovirane" i shvatiti koliko ovu ekipu interesuje suština-sve puca po površini posle 12 meseci, nema 100m normalnog asfalta na NBG. Treći bulevar, Jurija Gagarina, Omladinskih Brigada - to je sve u užasnom stanju.
Nikome iz vlasti ne pada napamet da se mora ulagati i u kvalitet infrastrukture (ne samo u kvantitet). Stalno pričam, autoput od Aerodroma do Bubanj potoka svima treba da posluži za primer - posao urađen 2011 godine, a asfalt ravan kao staklo, još uvek izgleda kao novo. A nama na NBG neka nam je Bog u pomoći posle ovog snega, ostajaće nam točkovi u rupama.
Dodatno iritira činjenica da sadašnja vlast ne želi da ulaže u Novi Beograd jer tu nemaju većinu, čime pljuju direktno po stanovnicima. Poznajem one koji su glasali za ovu vlast, a onda im poturili Vesića i skresali izdvajanja za opštinski budžet jer im se može. E pa samo tako nastavite, na sledećim izborima ćete videti rezultat takve diletantske politike.
pre 5 godina
србија, албанија и црна гора су једине три државе у европи у којима не постоји провера порекла имовине при куповини некретнина. ето вам главни одговор зашто се скупа новоградња лако и брзо продаје и зашто се пуно зида.
иначе приче о томе да трактори треба да се праве у центру града су благо речено детињасте. није ово 18. век па да може фабрика да буде у центру, а тај део нбга је практично центар. зна се где је место фабрикама - по војвођанским њивама бар 50 километара ван града.
а на парцели о којој причамо треба да буде клинички центар нпр. позориште, опера... не треба стамбено насеље, али свакако не треба ни фабрика трактора.
ипак, као што рекох, паре од шверца дроге и оружја није могуће опрати прављењем болнице или јавних садржаја, али прављење пословно-стамбених комплекса где онда инвеститори купују сами своје станове и локале, то је зицер.
много нбг станова су празни. посебно најскупљи. прошетајте ноћу поред реке, блок 70 нпр. четвороспратнице. све станови од око 2000 евра квадрат, плану чим се огласе, а погашена светла и навученее завесе, нигде станара... чудно?
pre 5 godina
Samo gradite, treba preseliti ostatak Srbije u glavni grad..I onda ce svi Srbi pod jednu sljivu ( grad)..
pre 5 godina
Necemo jos dugo i daleko. Umesto fabrika (pravih, one koje stvaraju visak vrednosti) imamo "investicije" od strane fabrika najnizih usluznih delatnosti (za najjeftiniju radnu snagu - da ne kazem robove). Urbanisticki haos i "Kaludjerizacija" Beograda i Srbije pod naprednima je metastazirala.
pre 5 godina
Šta bi sa obecanjima de ce proizvodnja traktora biti obnovljena?
pre 5 godina
Gde ce da rade to silni ljudi koji ce ziveti tu, u celom beogradu se grade samo zgrade za stanovanje!!!
pre 5 godina
Sta bi sa Indijcima ?
pre 5 godina
Moje saučešće sadašnjim i budućim stanovnicima toga kraja.Lakše će im biti da stignu do granice nego do centra.
pre 5 godina
....Umesto da se oživi IMT.....
Samo napredno !
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnici su se u tim zemljama navikli na život u urbano uredjenim mestima a ne tamo gde se gradi po principu “gde god nadješ zgodno mesto, tu zgradu posadi”, tako da sumnjam da će hteti da žive u naseljima sa nula kvadrata zelene površine, bez dovoljno parking mesta, u saobraćajnoj gužvi sa kojom će im trebati sat vremena vožnje do susednog dela grada i sl. Beogradske ulice jednostavno ne mogu da omoguće normalnu cirkulaciju ovolikog broja stanovnika. Neko je spomenuo i problem sa distribucijom struje i vode i kanalizacijom. Da li iko o tome razmišlja? Javni prevoz se već raspao, a metro nikad neće biti izgradjen. Nije samo do para za izgradnju, mi više ne možemo da stvorimo ni kradrove koji bi tako složen sistem održavali i njime upravljali.
pre 5 godina
Ljudi, peru se pare bre. Kakvi stanovi i naselja.
Beograd nije grad sa 2M stanovnika jer nema toliko. Mozda onih 1.6 sto ima pravo glasa maximalno. Drugo, to je grad predvidjen za 500k ljudi max.
A ono sto mene ovde brine, nisu guzve na ulicama, one su takve i sa par hiljada vozila jos bice iste, nego mene brine to sto kanalizacija, vodovod, struja nisu predvidjeni za toliko stanovnistvo. Pa struja i dan danas nema 220V, nema dovoljno ampera, zamislite kad prikljucis jos 20 hiljada stanova koliko ih se trenutno gradi po uzem Beogradu. Normalno da niko nece da prihvati garancije na nase uredjaje, pa nije niko lud. Cevi stare 50 godina, kad je sagradjen NBGD. Sve ceka trenutak da krene da puca i da plavi, da l vodom, ili necim drugim. A vi samo prodajte vasa seoska imanja i saljite decu ovde da prezivaljavaju za 30k dinara mesecno. To ce da ih usreci.
pre 5 godina
@istraživačko novinarstvo: može li domaći da se odradi: kako se od prodaje IMT-a Indusima (samo brend, IP i Jarkovac..), pri čemu plac na NBGD NIJE prodat, jer je u "stečajnoj masi" (a zemljište u Jarkovcu - nije), za samo par meseci došlo do stambenog kompleksa? Prethodno pitanje: ko je vlasnik zemljišta i kako/kada je okončan stečajni postupak? Hvala..
pre 5 godina
Šta će nam fabrika,daj tržne centre!
pre 5 godina
Ko zida? Ko to posle kupuje? Raja, boranija? Teško.
pre 5 godina
Predsednik upravnog odbora IMT je bio ministar rada i socijalne politike u vladi Zorana Đinđića čuveni večiti tzv apsolvent mašinskog fakulteta Dragan Milovanović i borac za radnička prava i osnivač Asocijacije nezavisnih sindikata Srbije koji je i prodao plac kako bi se gradio Airport siti.Šta će nam fabrika traktora simbol SFRJ sa tržištem širom sveta, bolje otkaz za 10000 radnika a narodu ćemo prodavati priču o investicija Indijske fabrike i nekoj izgradnji nove fabrike na novoj lepšoj lokaciji.NIKAD.
pre 5 godina
Molio bih ljude u zavodu da probaju da naprave dobre poteze jer ovo je jedinstbena prilika. Za ovaj deo blokova da dobije malo humanije uslove.
Potrebno je regulisati saobracaj tako da se evropska i japanska ulica nastave do djordja stanojevica.
Bilo bi lepo i malo zelenila da se u unese..
pre 5 godina
Ala će da kupuju naši na privremenom radu u inostranstvu. A šta ako oni podbace?
pre 5 godina
Je l svako dobija po traktor?
pre 5 godina
@ (Igor, 11. januar 2019 10:15) unistavanju fabrike su najvise doprineli celnici partija koje su i danas na vlasti (sns racunam u radikale). pre 25 godina dos nije bio ni u naznakama, cak ni “zajedno” nije bio u opticaju.
pre 5 godina
Tako će biti i u PKBu kad tad. BG jednostavno se širi. A pazite da vas opet ne prevare kad kažu da će biti i infrastrukture, opet da vam prvo crkvu ne uvale kao u Stepi.
pre 5 godina
Реално, слична ситуација као и са Новим Садом. И Нови Сад, конкретно Мише Димитријевића, Нова Детелинара и од скоро и Подбара су скоро непрепознатиљиви у односу на оно што су били пре, рецимо, неких пет - десет година. Чак сам читао и добар научни рад у вези са том убрзаном новоградњом, да се не правим паметан, али односи се на еколошке, друштвене, здравствене, инфраструктурне и сл.
Жена и ја смо се потом, дубоко замислили. Једно две године смо трагали за станом, нема где нисмо завирили, и онда смо паметнији, искуснији, ставили све квалитативне критеријуме живота у граду ставили на папир, и донели одлуку - идемо из града, селимо се, да ли Чортановци, да ли Каменица.
pre 5 godina
Taman da kupim jedan penthaus a možda i dva. Hvala našem presedniku što možemo vako lepo da živimo
pre 5 godina
Ono sto kupci takvih stanova ne razumeju (uzgred ne mogu da verujem da se o ovoj temi ne prica uopste ) jeste da ce usled tolike gradnje cena tih stanova vremenom jako pasti,dakle neko ako kupi sada 100kvm po 2500 evra,dakle plati 250 000 evra,taj stan za 10 godina,ako mu zatreba novac,nece moci da prodaju ni za 150 000 evra..
Ali ako im se baca novac ok...
pre 5 godina
A sta ce im fabrike bratiji ovo donosi pare.
pre 5 godina
i eto zasto je ta fabrika morala da propadne...
pre 5 godina
(зоро, 11. januar 2019 10:29)
Mnogo si pametan, u naše vojvodjanske njive da se smeštaju fabrike za vas Beogradjane. Smeštajte ih u Bubanj potok i Grocku i Sumadiju. U Arandjelovac. Inače, klinički centar već postoji u BGu i nije završen sto je započet da se gradi. A opera ne može da zauzme 75 hektara. Ipak treba zgrade zidati.
pre 5 godina
Vec sada nam nema zivota u blokovima od guzvi i dodatnih gradnji a tek kad se desi ovo. Je l mozemo mi stanovnici blokova da se pitamo sta tu treba da se gradi. Evo lepo je neko rekao da se Japanska i Evropska produze da bi se rasteretila Jurija Gagarina, a na celoj ostaloj povrsini ogroman park. Imajte u vidu da ce na zemljistu Minela takodje biti izgradnje stanova, to je vec u procesu tako da nema zaustavljanja.
(ana, 11. januar 2019 11:23)
Odlična ideja. Japanska već dosta teško funkcioniše samo sa jednim Eldoradom, Admiralom, Balkanbetom.. red je da se to bar duplira tamo iza Imocentra..
pre 5 godina
Obavezala bih zakonom investitore stambene gradnje na placevima ugašenih fabrika da obnove (ili pokrenu novu) proizvodnju na drugom mestu. U industrijskim zonama...
pre 5 godina
Posto ste nesposobni. Uzmite lepo Zagrebackog arhitektu neka vam lepo srede sve. Jer ovo postaje smesno. Beograd sa 10x vecim ulaganjima od zagreba idalje izgleda 10x gore.
Izvinite za poredjenje jer zivim u Beogradu a cesto putujem za Zagreb. Beograd je metropola u odnosu na Zagreb. Ali je Zagreb 10x organizovaniji.
pre 5 godina
A sad mi je tek jasno sto je propao IMT...
pre 5 godina
(Luftinspektor, 11. januar 2019 13:43)
Slažem se, naravno. Beograd biva sistemski uništavan. Zagreb dobija nove zgrade, ali to je sve s mnogo više ukusa (npr. naselje kod Jaruna je sjajno, ovde bi zbudžili po 10 spratova).
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
pre 5 godina
@Igor
Znači DOS je kriv što fabrika ne radi već 25 godina ? Dupli sendvič sa pršutom.
pre 5 godina
ИМТ је уништен пре 30+ година а не ове или прошле године. Запослени који су после 12:00 бежали са посла да одраде пољопривредне радове, менаџмент без икаквих идеја у погледу осавремењивања производног програма увођења нових технологија и освајања нових профитабилних тржишта (ЕУ, САД, ...), запошљавање преко везе и дупло већи број запослених од оптималног, итд. Све што је зарађено ишло је у потрошњу а када је требало набавити нову опрему и изаћи са нечим новим на тржиште ништа није урађено. За то време стране компаније су домаћински пословале и преузеле тржиште како оно у Србији тако и она у такозваном "Трећем свету".
Сељак/пољопривредник/ратар одавно није онакав какав је био у приповеткама Милована Глишића. То је господин који углавном има бољи животни стандард од нас у градовима и веће паре даје за трактор него за аутомобил јер од трактоrа живи а аутомобил му углавном служи за одлазак у куповину, посету родбини и (када има времена) забаву. Дакле, он жели трактор са позданим мотором, електроником, удобним седиштем, максималном звучном изолацијом кабине, клима уређајем, аудио уређајем да би имао максималан учинак односно принос а да би му истовремено рад представљао задовољство и да не би угрозио здравље. За разлику од конкуренције, ИМТ и ИМР нису могли то да понуде купцима и заслужено су отишли на ђубриште историје. Имам рођаке на селу и ово је њихово објашњење када сам их питао зашто деценијама не возе домаће тракторе.
pre 5 godina
Igore, Igore, ako fabrika ne radi 25 godina onda kako je to DOS najvise doprineo gasenju fabrike ? Sta vam stavljaju u taj sendvic ?
pre 5 godina
Obavezala bih zakonom investitore stambene gradnje na placevima ugašenih fabrika da obnove (ili pokrenu novu) proizvodnju na drugom mestu. U industrijskim zonama...
pre 5 godina
Onda da uzmemo ulje i igramo se sardina. Nenormalno. Ovaj grad nazaduje.
pre 5 godina
Budite pametni, isprojektujte univerzitetski kampus za tehničke nauke sa institutima, laboratorijama i čistim sobama, premestite elektro, fon, tehnološki i mašinski, pored zgrade za spin-off kompanije, studentski domovi su na dve stanice autobusom. Em će da se oslobodi gomila nekretnina u centru grada za smisleniju upotrebu, em će gužve u gradu da budu daleko manje, em će na jednom mestu da se koncentriše znanje vezano za industije u kojima ubuduće možemo da budemo konkurentni.
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
(Rajan Babic, 11. januar 2019 09:52)
Fabrika ne radi vec 25 godina, zatvaranju i gasenju je upravo najvise doprineo DOS. A gradnja stanova i silovanje sirotinje je povezano kako tacno?
(Igor, 11. januar 2019 10:15)
Igore, ne lupetaj. Fabrika ne radi vec od '90 ih kada su ovi sadasnji bili na vlasti (od '90 do 2000 i od 2008 do dana danasnjeg) sto kao nosioci sto kao partneri. Zato ne krivi DOS za ono sto tvoj gospodar AV sada radi i sto je radio ranije a to je dobijanje licne koristi.
pre 5 godina
A zna li se koja firma će da gradi? Da li se raspisuje tender?
pre 5 godina
@Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnika vise nema. Vecina planira penziju u Grckoj ili Spaniji, a u Srbiji poneki kupe vikendicu u nekom selu iii na planini, ali je i toga sve manje.
pre 5 godina
Jeste vi svjesni da na skoro duplo manjoj površini od Zagreba imate već sad skoro duplo više stanovnika i još se dalje intenzivno (divlje) gradi, nije ni čudo da vam je indeks zagađenosti 112 a Zagreb 7!
pre 5 godina
Gde će ti kupci stanova da rade...ili će možda te stanove kupovati penzioneri, kojima će penzije biti "veće nego ikada" ?
pre 5 godina
lgor@ Kimentar ti je mnogo glup.Ako fabrika ne radi već 25godina kako za to može biti kriv DOS kada tada nije ni postojao ?
pre 5 godina
Rusi fabrike, gradi stanove i siluj sirotinju. To je parola.
(Rajan Babic, 11. januar 2019 09:52)
Fabrika ne radi vec 25 godina, zatvaranju i gasenju je upravo najvise doprineo DOS. A gradnja stanova i silovanje sirotinje je povezano kako tacno?
pre 5 godina
gledajte sve seljake nekako da dovucete u bgd ako mozete nekako.A zemlja ce se obradjivati sama I stoka se hraniti.
pre 5 godina
Super, jos stanova... Samo stanovi i trzni centri. Gde su sportski sadrzaji, parkovi... ugusicemo se! Jos kad naguraju autobusku stanicu! Kraj!!!
pre 5 godina
Dzabe se nadamo , napravice zgradu do zgrade sa trunkom zelenila.
pre 5 godina
@luftin inspektor
Otvori ti lepo google earth pa pogledaj sve te gradove koje si naveo sa iste daljine
Budimpesta je bar tri puta veca od Zagreba , Bec duplo, a veci je i Beograd
Administrativno odredjivanje granica nema mnogo veze sa izgradjenim podrucijima i Zagreb je ubedljivo najmanji od gradova koje si spomenuo
pre 5 godina
Svi bi da komentarišu a niko da radi pa se pitaju ko to kupuje. Onaj ko radi danas u Srbiji odlično zaradi. Hvala Vučiću i stranim investitorima koji otvaraju nova radna mesta
pre 5 godina
Stanove ce da kupe i zive u njima ljudi koji rade u IT firmama u Airport City-ju. Traktori i kuglicni lezajevi se danas proizvode u Indiji i Bangladesu. Neki ljudi ovde izgleda jos nisu izasli iz 1970-tih.
pre 5 godina
Šta bi sa obecanjima de ce proizvodnja traktora biti obnovljena?
(Das, 11. januar 2019 09:45)
Pa nije ni planirano da se obnovi proizvodnja na ovom mestu, nego u drugim pogonima koji su u vlasnistvu IMT-a.
Naravno da nece obnoviti fabriku u sred naseljenog podrucja.
pre 5 godina
Ko ce tu da zivi? Povratnici iz Nemacke, Austrije, Svice?
(Borislav, 11. januar 2019 09:37)
Povratnika vise nema. Vecina planira penziju u Grckoj ili Spaniji, a u Srbiji poneki kupe vikendicu u nekom selu iii na planini, ali je i toga sve manje.
(Viktor, 11. januar 2019 10:17)
A sto se vi sekirate kome ce privatni investitor da proda stanove? On da ne misli da ce da profitira, ne bi kupio taj plac i gradu platio milione za infrastrukturu.
pre 5 godina
Jeste vi svjesni da na skoro duplo manjoj površini od Zagreba imate već sad skoro duplo više stanovnika i još se dalje intenzivno (divlje) gradi, nije ni čudo da vam je indeks zagađenosti 112 a Zagreb 7!
(Luftinspektor, 11. januar 2019 11:34)
Svestan sam da je Zagreb čistiji, bolje organizovan i ređe naseljen. Ali ste preterali. Indeks zagađenosti nije stalno visok, samo u kraćim periodima (inače je BG mnogo bolji nego 80-ih). Glavni problem su neuslovna naselja sa "alternativnim" grejanjem. Drugo, Zagreb nema duplo manje stanovnika - ima 800.000, a Beograd 1.300.000 (sama gradska područja). I nije površinski veći, to je stvar političkog određivanja granica. Ako gledamo region (kod vas županija), onda je BG veći sa 1,7 miliona vs. 1,1 milion. Kako god, 99% stanovnika jednog grada onaj drugi baš ne dotiče.
pre 5 godina
Drugo, Zagreb nema duplo manje stanovnika - ima 800.000, a Beograd 1.300.000 (sama gradska područja). I nije površinski veći, to je stvar političkog određivanja granica. Ako gledamo region (kod vas županija), onda je BG veći sa 1,7 miliona vs. 1,1 milion. Kako god, 99% stanovnika jednog grada onaj drugi baš ne dotiče.
(lapid, 11. januar 2019 12:28)
Vrlo jasno je definirano šta je grad, šta je urbana zona a šta je region, nije to poezija i podložno slobodnoj interpretaciji.
Ja nisam rekao da je Zagreb duplo veći nego skoro duplo veći, Beograd 360 kvadratnih kilometara a Zagreb 641 kvadratni kilometar, Zagreb je veći i od Budimpešte i Beča, a od Frankfurta i Minhena više nego duplo.
I opet, nisam rekao da Zagreb ima duplo manje stanovnika nego skoro duplo manje nego Beograd.
A ove indekse zagađenosti koje sam naveo su bile onda trenutne dok sam pisao komentar.
U Zagrebu je npr. udaljenost tramvajem od prve do posljednje moguće tramvajske stanice skoro 20km, znači najduže pokrivena tramvajska mreža, a još kad dodamo autobusne linije...
I nije meni bila namjera sad se s vama nadmetati čiji je veći nego sam samo konstatirao da je suludo da tako gusto i unedogled grade, tu ljudi piše da imate zelenih površina približno jednako nula, otud i je tolika drastična razlika u zagađenosti, nema protoka zraka/vazduha kad je sve tako gusto izgrađeno.
pre 5 godina
Pre 3 godine kupovaobstan na NBG.
U ponudi bio stan u bloku 64 koji gleda na ruglo IMT-a....cena za 30% povoljnija u odnosu na isti stan u drugom bloku...pretpostavljam zbog IMTa! Razmisljam ja tada...garant ce za koju godinu umesto tog rugla da nikne lukszuno naselje...pa ce m2 da bude 30% skuplji... :)
pre 5 godina
Pa dobro, nije više mesto industriji usred naselja. Nekad to je bila ok lokacija za fabriku, dok imamo danas nove industrijske cone na rubu grada.
pre 5 godina
Vec sada nam nema zivota u blokovima od guzvi i dodatnih gradnji a tek kad se desi ovo. Je l mozemo mi stanovnici blokova da se pitamo sta tu treba da se gradi. Evo lepo je neko rekao da se Japanska i Evropska produze da bi se rasteretila Jurija Gagarina, a na celoj ostaloj povrsini ogroman park. Imajte u vidu da ce na zemljistu Minela takodje biti izgradnje stanova, to je vec u procesu tako da nema zaustavljanja.
63 Komentari
Sortiraj po: