Nedelja, 26.08.2018.

11:15

NBS za B92: Dina je obavezna; "U startu 4x jeftinija"

Od izvinjenja do oduševljenja - u ovom raspoloženju su banke i građani Srbije dočekali domaću "dina" karticu.

Izvor: B92

NBS za B92: Dina je obavezna; "U startu 4x jeftinija" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

96 Komentari

Sortiraj po:

provizija

pre 5 godina

Korisnici nemaju nikakve ustede od ovoga. proviziju placa prodavac. zbog ovakvih tekstova penzioneri tripuju da im neko uzima proviziju na placanje karticom pa satima stoje u posti da podignu kes. saberite se, napisite tekst tako da ljudi razumeju.

alrad

pre 5 godina

Da li je poenta Dine da plate u NBS budu veće kad se toliko potencira uplata u budžet? Gde se to tačno u inostranstvu može koristiti? I prethodna inkarnacija Dina International je kao mogla a zapravo nije nigde mogla van zemlje. Ljudi koriste kartice zbog potreba koje imaju i povoljnosti koje im daje - ovde su povoljnosti za trgovca, ne klijenta i ako neko misli da će onaj koji nema POS zbog Dine ga uzeti ili smanjiti cenu robe, taj ne zna Srbiju. Lično, bez opcije beskontaktnog plaćanja i bez internet plaćanja Dinu ni ne želim.

dveki

pre 5 godina

Zanimljivi su ovi komentari gde se navodi da ce prodavci zbog manje provizije za Dina karticu davati popust od 6%, posto su usluge Dine 2 din na 100 din, a Visa i MC 8 din. Kako onda ne daju 8% popust za kes?

ukrajinac

pre 5 godina

Na železnici se dolazak i odlazak sa posla potpusuje kao i kod ovih kartica.90% potpisa na železnici dolazak-odlazak je loš falsifikat.

jazz

pre 5 godina

Cela poenta je to "slivanje" u budžet. Tako će naprdenjaci imati još "legalnih" osnova, jer je puniji budžet, da kupuju jarbole za 3mil. evra ili jelke za 80.000evra. Neće oni taj budžet koristiti da se urede škole i bolnice ili popravi položaj lekara ili profesora.

Marko

pre 5 godina

Većina frizerskih salona je paušalno oporezovano i nisu u obavezi da imaju fiskalnu kasu i izdaju račune.
(Manki, 26. avgust 2018 15:18)

Ovo nije istina. Pausalci koji rade sa fizickim licima imaju obavezu da izdaju fiskalne racune.

Starac Foco od 100 ljeta

pre 5 godina

Istekla mi je Master kartica i Banka me je obavestila da preuzmem novu.Dinu mi nikada nisu pomenuli,da je jeftinija itd.
Ko zna ko je s kim u dilu

dvorska_luda

pre 5 godina

"Međutim, ono što je novina od 17. avgista 2018. godine, jeste da su sada banke u obavezi da uz platnu karticu, besplatno izdaju i domaću Dina karticu."
Mozda su banke u obavezi ali JA NISAM U OBAVEZI da je uzmem! Niti hocu da je uzmem. Ne samo nju, necu ni jednu. Ovo je isto kao kada bi vam rekli da ste "U OBAVEZI" da kupujete u ovoj samoposluzi! Ovo sve vise pocinje da lici na diktaturu.

Marsovac

pre 5 godina

"E sad vi koji cete seci DINU zbog vlasti secite je ali onda se nemojte ljutiti kad vam trgovci odbiju karticu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (lemi, 26. avgust 2018 20:26)"
Evo ga trgovac koji je umislio da je drzava i da moze da vaspostavlja monopol. Prijatelju, ako mi odbijes karticu, okrenem se i ODEM (kod drugog, ima vas milion), LJUT, i NIKADA se vise ne vracam da kupim nesto od tebe. 5. Oktobra ste se izborili upravo za ovo sto pricam, jos niste naucili. Ako niste skapirali, nema vise nazad!

Dejan

pre 5 godina

U zemlji gde sam trenutno sve ide ili kesh ili lokalne kartice, ako hoces da platis Visom ili Mastercardom prodavnica dodaje jos 2.5% na istaknutu cenu. Da je tako kod nas svi bi presli na Dinu u roku odmah, kao sto su odustali od plasticnih kesa zbog 2 dinara.

Kibo

pre 5 godina

(nesha, 26. avgust 2018 20:27)

Nije istina da su niže provizije kod Dine kadane dižeš novacna svom bankomatu. Imam Dina karticu meni je fiksno 200 dinara, dizao sam na nekoliko različitih banaka novac..uvek fiksno 200 rsd...

Radovan III

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)
Idi u Tutin, Novi Pzar, Prijepolje. Možeš kupiti i tonu limuna, al' fiskalni nećeš dobiti. Tako je u Sandžaku od kada su uvede fiskalne kase. A i to je deo Srbije.

lemi

pre 5 godina

Evo ja imam malu trgovinu u kojoj se za svu ribu izdaju fiskalni racuni i radnik je prijavljen ali nazalost nemam aparta za kartice. Razlog zato što derikoze iz banke po svakoj transakciji naplacuju jako visoke provizije (pokusajte na trafici kupiti cigarete karticom) a da ne pricam da ako imate promet preko kartica mesecno manji od 100.000 dinara placate penal 1000 dinara (znaci 1 %) a ako imate promet manji od 50.000 dinara placate 2.500 dinara penale ili 5%. Zamislite sad situaciju da na nekom proizvodu gde je marza 10% iki 20% vi ste u gubitku ili ste pola dali banci da bi neko provukao karticu.
Kod nas su jako skupe jos uvek ove usluge ali ljudi nisu u toku sa tim.
Iskreno sad ponovo razmisljam da uvedem aparat za kartice ali da navedem da kupci mogu da plaćaju iskljucivo Dinom.
E sad vi koji cete seci DINU zbog vlasti secite je ali onda se nemojte ljutiti kad vam trgovci odbiju karticu.

veselnik

pre 5 godina

"Dina vrlo brzo postati kreditna kartica"! I MC i VISA postoje kao debitne (gotovinske) i kreditne (odlozeno placanje 30 dana) kao standardne opcije u vecini "normalnih" zemalja. Kod nas je tradicionalno VISA samo debitna, a MC samo kreditna, ali gotovinska placanja se ne odlazu. Pri tome ovim karticama je moguce placati internetom, a u inostranstvu i placati i podizati gotovinu. DINA je SAMO debitna platna kartica zastarele generacije.

jedan od mnogih

pre 5 godina

vidim da komentatori, vecina, pojma nemaju o cemu se radi. Bolja je za onog koji prima kartice jer strane uzimaju 8 dinara provizije na iznose do 500...preko toga je 2 i vise posto sto je pljacka...ko je ne zeli ne mora da je koristi i tacka....a sto se kontrole toka novca tice - pa drzava i bez kartica zna stanje na vasim racunima, ne budimo smesni....najveci realni problem ce biti enkripcija, placanje na netu i koriscenje u inostranstvu....ako i to srede zasto je ne koristiti....videcemo kad se zvanicno pojavi masovnije ovih dana....a banke sto vas pljackaju nemate zamerke? lepo rece covek nize da mu banka treba samo da podigne novac

nesha

pre 5 godina

I ja po default-u ne volim ništa što nameću naprednjaci. Ali ako uđete malo dublje u priču videćete da država Dinu nameće bankama i štiti građane od bezobraznih marži banaka, Vise i Mastercarda (bankama odgovara da nema Dina-e jer se i oni dobro ugrade uz Visu i Masterkard). Tek kada je doneta odluka o obaveznoj Dini javljaju se iz Vise da pitaju da li može neki dogovor, smanjiće provizije.. Da li znate koliko vam uzimaju kada podignete keš na bankomatima druge banke (ne vaše). Sa Dina-om nećete ni primetiti razliku. Da li znate da su Visa i Mastercard uskladile svoje poslovanje u zemljama u kojima posluju sa USA, Engleska, Francuska, Nemačka... A da li znate šta su rekli Rumuniji, Srbiji, Bugarskoj... Rekli su da neće uskladiti poslovanje, rekli suda mozemo da uzmemo ili ostavimo, a Visine i Masterove marže u našim državama su 10 puta veće nego u USA, Nemačkoj, Francuskoj... A svka banka iskoriati toliku marzu da se i ona malo ugradi. I da li znate da nismo mi jedini koji sada ovo rade (mi sa Dina-om a ostali sa svojim) ? Nego sve zemlje druge kategorije koje jednostavno više ne žele da trpe ovu neravnopravnost. Uzmite Visu za inostranstvo ali u zemlji koristite Dinu. Banke će verovatno da vas ubeđuju u suprotno jer na Dina-ma neće moći da se ugrađuju kao što mogu na Visa-i i Master-u

Misa

pre 5 godina

 @ (bane realno, 26. avgust 2018 15:23)

Dina postoji na cipu-stvar je banke da li ce ti je izdati-iako je nijedna ne izdaje Dina nema froda uopste za razliku od V. i M. jer se prevare upravo desavaju na internetu i inostranstvu s njihovim karticama. DinaDiscover koja se koristi na mrezi Discover,Pulse i Diners International u 180 zemalja u svetu postoji od 2010. i trenutno ih izdaje KomBamk. Isto je stvar banke da li zeli da ti je izda.Na internetu niko normalan ne koristi osnovne kartice vec ima posebne virtuon.
2,8,12 dinara nije medjubankarska naknada bec trosak banaka prema karticnim sistemima i to na transakaciju od 1800 dinara.Pri tom je za Dinu uvek 2 din fiksno a kod ovih raste s iznosom kupovine jer da bi drali provizija je u %.To je za 2017. godinu 32 mln evra.Sta mislis ko to plati-klijenti banaka nece bankar (ne banka nego bankar) koji ima dil s ovima iz svog dzepa.Samo je fora u tome sto su Viza i MC zabranili da to placa klijent po transakciji jer bi se onda videlo koliko uzimaju i niko ih ne ni koristio, nego to mora kroz druge provozije da se ne vidi.Na 3 godine 100 mln i stalno raste.Zato svaki Nemac ima svoj Girokard.

H. G. Wells

pre 5 godina

1. banka je obavezna da ti je izda, ti ne moraš da je koristiš
2. možda naiđeš na nekog trgovca koji od kartica prima samo Dinu, eto koristi
3. Master i Visu ćeš koristiti i dalje kao i do sada
4. do pre par godina ni Visa ni Master nisu imali čip, pa su bili korišćeni
5. ko zna, možda će izdavati i Dinu sa čipom uskoro?
6. treba dizati frku oko važnijih stvari, ovo nama korisnicima ništa negativno ne donosi.

Zoki

pre 5 godina

Srpska posla, od muve naprave slona, uz neviđenu dramatizaciju. O nekoj kolektivnoj svesti da ne govorimo. Izdavanje MC i Visa kartice je bilo i ostalo diskreciono pravo banke. Mogli su da vas odbiju. Izdavanje Dina kartice će biti obaveza banke, dobijaćete je prilikom otvaranja računa. Na isti način kao što su se nekada dobijale štedne knjižice, ili one kartice sa potpisom koje su se koristile uz čekove. Što se tiče čipa, on pruža veću sigurnost - ali bankama. Ako neko ukrade karticu i falsifikuje vaš potpis - štetu plaća banka. Ako neko ukrade karticu i otkrije vaš PIN broj, štetu plaćate vi. Još uvek imam par američkih kreditnih kartica bez čipa, kada isteknu biće zamenjene novim, sa čipom.

gavra

pre 5 godina

niko ne kaže kad je realizacija Dina kartice!!! Ako je na mesec dana kao npr. Masterkard onda ima logike.Ako je realizacija odmah po upotrebi nema sanse da zaživi.

bole

pre 5 godina

@pera
E moj nazadnjaku. ne plaćaš ti proviziju neko prodavac. A Dinu ne treba uzeti jer ne služi ničemu i mogućnost zloupotrebe kartice bez čipa je ogromna.

NY

pre 5 godina

niko ne kaže kad je realizacija Dina kartice!!! Ako je na mesec dana kao npr. Masterkard onda ima logike.Ako je realizacija odmah po upotrebi nema sanse da zaživi.
(gavra, 26. avgust 2018 17:24)

Dina kartica je debitna kartica i odmah se zaduzuje dinarski racun.U slucaju da se trguje u inostranstvu takodje je valuta u trenutku upotrebe.Dina samo zamenjuje naprimer Visa paywave Mastercard itd i sluzi takodje kao identifikaciona kartica za tekuci racun

Ostao ovde

pre 5 godina

Mi glupi nazadnjaci cemo koristiti Dinu i placati manje provizije, vi koristie VISU i placajte nekome ko posluje u Srbiji preko sistema koji se nalazi u Americi sa vecom provizijom, od volje vam.
(Pera, 26. avgust 2018 14:17)

Meni dodje isto.Dovoljno vec punim budzet drzave i necu vise jer ona nema meru kada dere narod.Porezi,akcize,pdv,notari,upravnici zgrada,odvodnjavanje itd.su sve nacini kako da se odere gradjanin Srbije.A sa tobom se potpuno slazem sto se tice tvoje sopstvene klasifikacije.
Od sada,umesto da se visa i mc reizdaju automatski po isteku,sada ce gradjani morati da posnose zahtev.Zbog tog dodatnog maltretiranja secem dinu makazicama cim je budem dobio.

Mrmot

pre 5 godina

Ako sam dobro razumeo, korišćenjem Dina kartica država će da puni svoju kasu, a banke su, da bi nadomestile gubitak od provizija, povećale cene svojih usluga i počele da naplaćuju neke koje su do sada bile besplatne.
Prilikom transakcije proviziju plaća trgovac, a ne kupac, što znači - manja provizija, veća zarada trgovca.

Da rezimiramo: od Dina kartica će imati korist samo vlast, banke i trgovački lanci, a građani treba da se zadovolje skupljim bankarskim uslugama...

Bane

pre 5 godina

Treba sacekati sa komentarima. Navodno, Dina ce u inostranstvu moci da se koristi posredstvom kineskog UnionPay-a.
Nisam siguran da bi jedan tako ozbiljan internacionalni karticarski sistem primao kartice sa tehnologijom starom 15 godina. Znaci moguce da ce oni izdavati Dina karice ili da ce nasi implenentirati te nove tehnologije na ove Dine koje ce se izdavati kao obavezne. Cak je i bilo reci nesto kao nece sve Dine moci da se koriste u inostranstvu vec samo one koje ce na sebi valjda nositi i znak UnionPay-a. Znaci ove Dine koje ljudi sada imaju nece moci da se koriste u inostranstvu, ocigledno ce biti razlike u tehnologiji kartica, zato treba sacekati pa videti.
Ako ne bude, ako zastita bude samo potpis ja cu je preuzeti da bih mogao da dobijem Visu kao do sada i iseci cu je makazama. Jednostavno zasto da razmisljam o potencijalnim zloupotrebama u slucaju gubitka ili kradje. Znaci elektronski se vodi da je imam da bih mogao da koristim druge kartice a fizicki ne postoji.

bane realno

pre 5 godina

Dina je prvo najnesigurnija kartica, jedina sigurnost je potpis?! Uvedite cip pa ce biti odlicna. Na internetu ne moze da se koristi, kao ni u inostranstvu iako pricaju da moze. Trece, ukoliko zelis jos neku karticu, a dinu hoces da ugasis - Ne moze. Ako ugasis dinu, gase se i ostale. Prenesite jednom cele vesti a ne da skracujete.
pritom, kao korisnik nemas naknadu ni od 2 ni 8 ni 12rsd, jer je to medjubankarska naknada koju banka placa banci. Jedinu korist od toga imaju trgovci, sto podrzavam. I istrazite koja firma proizvodi Dina kartice!

Manki

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)

90% frizerskih salona i salona lepote ne izdaje racun... izdaju mozda 10-20% cisto da ne bude sumnjivo ali inace nista... i sta se pravis lud, pitaj zenu, devojku, drugaricu kada je zadnji put dobila ili trazila racun na takvim mestima !
(m, 26. avgust 2018 13:41)


Većina frizerskih salona je paušalno oporezovano i nisu u obavezi da imaju fiskalnu kasu i izdaju račune. Za razliku od knjigaša, nemaju potrebu da zbog poreza šteluju promet jer, bez obzira da li su ošišali jednu ili hiljadu mušterija mesečno, tokom godine plaćaju isti mesečni iznos poreza koji im je utvrđen po rešenju Poreske uprave. Dakle, time što frizeri ne izdaju račune nisu oštećeni ni država ni građani...

T

pre 5 godina

@SrxBg Naravno da su banke ogorčene što moraju da izdaju Dinu. Od tih 8 din po transakciji koliko uzimaju za Vidu i MasterCard, najveći deo ostane upravo njima. Zato su banke i prestale da mušterijama nude Dinu, druge kartice im se više isplate.

Dule

pre 5 godina

Samo da objasnim onima koji misle da im je svejedno posto placaju isti iznos: kada svi budu imali Dinu onda ce biti prodavaca koji ce primati samo Dinu i davati robu 6% jeftinije (razlika izmedju onih 8 din i 2 din na 100 din).

Pera

pre 5 godina

Alo bre narode kome sve smeta i nista ne valja, citajte clanak pre nego sto komentarisete.

Dinu dobijate uz tekuci, za dzabe. Niko vam ne brani da uzimate VISA-u i MasterCard ako hocete.

Niko vas ne tera ni da Dinu koristite ako necete, APSOLUTNO NISTA SE NE MENJA.

Mi glupi nazadnjaci cemo koristiti Dinu i placati manje provizije, vi koristie VISU i placajte nekome ko posluje u Srbiji preko sistema koji se nalazi u Americi sa vecom provizijom, od volje vam.

sale

pre 5 godina

Šta će mi beskorisna kartica? Za interent plaćaće DINA je beskorisna. Evo plaćam karticom neke račune Telekomu (državna firma) na interentu i primaju samo VISA i Mastercard, kupujem nešto u Gigatronu, WinWin na netu... i primaju samo VISA i Mastercard... Obično zavlačenje naroda i pokušaj da se napuni budžet jer su uvideli da sve više građana koristi kartice, pa što kažu da i oni pokušaju da uzmu neki deo te zarade, a ne žele da jure ove što ne kucaju fiskalne račune ili da poboljšaju tu karticu, vež je i dalje zastareli metod provlačenja i potpisivanja. Smejurija.

neobavesten

pre 5 godina

A koja je razlika u odrzavanju? Jel se placa dodatno i za Dinu koja realno mi ne treba amoram da je imam ili ne? To je jedno odkljucnih pitanja. A nesto me ne zanima koju korist imaju trgovci, oni i onako naplate svoje, sa ili bez Dinom, uostalom, pogledajte cene.

mihajlo

pre 5 godina

Znači više novca odlazi u inostranstvo kad koristimo Visa karticu? Odlično, biće mi draže da dajem stranim kompanijama nego ovoj lihvarskoj vlasti.

...

pre 5 godina

I dok se u svetu sve placa mobilnim telefonom i cak i kartice polako izlaze iz upotrebe, u Srbiji uvode kao obaveznu onu bez cipa. Da nije tuzno, bilo bi smesno.

Igor

pre 5 godina

Koja drzava moze da kreira novu vrstu kartice i bude alternativa Visa i MasterCardu?
(Praviti se lud je lako, 26. avgust 2018 13:29)

Promenice se nacin kako se izdaje Dina, bice u sklopu kineskog UnionPay-a i moci ce da se koristi online bez problema.

Mile Ekser

pre 5 godina

O kakvoj proviziji od 8 dinara pricaju kada je meni na izvodu iz banke isti iznos koji sam platio u radnji? Tih 8 dinara placa mozda prodavac tako da u startu vidim da nas nesto zavlace.

ime i prezime poznato redakciji

pre 5 godina

Klasično srpsko razmišljanje: umesto da gledaju da primenom najsavremenijih tehnologija i atraktivnim ponudama (npr. sa domaćim firmama da sklope ugovore o beskamatnom plaćanju na rate, i druge pogodnosti), oni nas teraju da koristimo potpuno zastarelu karticu sa magnetnom trakom, bez čipa, bez tehnologije za beskontaktno plaćanje i bez ikakvih benefita u trgovinama. I sad ja imam sa jedne strane stranu karticu sa kojom imam 5-7 dinara po litru popusta na benzin, beskamatno plaćanje na rate, beskontaktno plaćanje...a sa druge strane Dinu koja mi ne nudi ni jednu pogodnost...i šta ću ja kao korisnik izabrati?

Bobi

pre 5 godina

@sitno
Ocigledno samo da ides da se sisas i po voce u piljaru... Pa pola grada ne kuca fiskalne racune i to sto kucaju to je da bi imali za troskove koji moraju da se plate tipa knjigovodja struja i neki radnik ako je prijavljen( a to je vec tema za neki drugi put).Sidji na reku na bilo koji splav udji u bilo koji klub i ako ne trazis fiskalni ili ako ne placas karticom fiskalni neces ni dobiti... Pa izracunaj da jedan bolji splav za vikend tj za noc napravi 2 000 000 dunara (dva miliona dinara ) pazar a otkuca se na fiskal 150 000 u najboljem slucaju, koliko novca se izgubi na ime poreza... A sad racunaj da u Beogradu ima oko 12 000 ugostiteljskih objekata pa racunaj...

Praviti se lud je lako

pre 5 godina

Lepo pise da uz standardnu platnu karticu po zelji (visa, mastercard, maestro) ce banka biti u obavezi da izdani Dina karticu koja ce biti vezana na isti dinarski racun. Potpuno je svejedno kojom karticom ces platiti jer ti skida sa istog racuna i naravno da u Srbiji je bolje placati ovom karticom jer su troskovi za banke manji. Sto se tice placanja online ili vezivanja na Paypal, Stripe ili skidanja sa bankomata u inostranstvu naravno da sa ovom karticom nije moguce jer nije ni predvidjena za to. Koja drzava moze da kreira novu vrstu kartice i bude alternativa Visa i MasterCardu?

Srrrrrrrdjan

pre 5 godina

Zar nije bilo bolje Dina kartica ostala sa istom provizijom od 8 dinara ali i uz obavestenje da se sve pare slivaju u budzet. Ja bih je zbog toga koristio mnogo vise nego ove druge kartice. A ovako, kad mi drzava propisuje neku obavezu - eto, bas necu. Jer ovima koji su na vlaasti ne verujem nista!

Shirobon

pre 5 godina

Na ustavni sud, ovo da ode i to odmah. Ako jos postoji makar nesto od zakona u ovoj travestiji od zemlje i te lakrdije od suda. Krse, zakon o zastiti konkurencije jer je sada oko 10% udeo dine na domacem bankarskom, skoro potpuno PRIVATIZOVANOM trzistu kome se to ne svidja to je njegov problem. Ako zakonom uredite da je obaveza da se ta dina kartica uzme, krsite taj zakon jer ce onda da zastupljenost dine bude 100%. Da ne ulazimo u ogromnu sumnju oko sta i ko je nju nametnuo, to sto je niko van ovog diznilenda ne priznaje, sto je potpuno nesigurna za koriscenje, sa kinezima i union pay taj ugovor da je oni priznaju i guraju kroz svoj sistem karticarenja nije jos potpisan. Osnova je ne mozete da namecete ljudima uslugu i proizvod koji nece!!! Imate pravo da je promovisete da ponudite bolje uslove za koriscenje, ali da namecete nemate prava! Ovo ce da resi Evropska komisija, samo polako kao i tuzbe penzionera.

A.

pre 5 godina

Mene bi bilo sramota. Ali, NBS se ne stidi da kaže "DinaCard na domaćem tržištu postoji već 15 godina" (gđa Tabaković je guvernerka od avgusta 2012.), a za sve to vreme nisu 'prstom mrdnuli' da joj poboljšaju performanse: bez obaveze potpisivanja slipa i beskontaktno plaćanje na POS terminalima, plaćanja on line i u inostranstvu.

Jeftinija je četiri puta, ali za banke i trgovine. Jer, dok god Visa (ili Mastercard) ne snizi svoju proviziju četiri puta, trgovac neće da snizi cene artikala za udeo provizije u konačnoj ceni.

A, zašto je velika provizija? Zato što ULAŽU u poboljšanje (opisano u prvom pasusu komentara) korišćenja svojih kartica u korist klijenta. Klijenti to prepoznaju i zato je veliki otpor uvođenju obavezne Dina kartice.

SrxBg

pre 5 godina

Bio sam danas u banci i pitam za Dinu. Inače, nemam niti jednu karticu, osim za Internet plaćanje, jer sam imao loših iskustava ranije, a i ne vidim razlog da plaćam 1200 dinara godišnje članarinu. Možda je to nekom ništa, ja ću za te pare radije detetu kupiti nešto.
Elem, u banci ogorčeni na ovu karticu i kažu da je još uvek ne izdaju. A ovde pišeda su od 17.08. su u obavezi i njima na sajtu postoji u spisku kartica koje izdaju.
Srediće se i to, samo da podelim informaciju, koga zanima.

m

pre 5 godina

@djura 
proviziju plaćaju prodavci. Ako kupiš nešto za 100 dinara, Visa i Master će mu naplatiti to što ima mogućnost naplate od mušterije karticom, oko 8 dinara. Dakle od tvojih 100 dinara koje ti skine sa kartice, 8 dinara ide Masteru a 92 dinara prodavcu. Sa dinom je taj odnos 2 dinara banci a 98 dinara ostaje prodavcu. Tebi je svejedno.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:40)

nije jer mora da nosi karticu vise sa sobom plus nema beskontaktnog placanja a najveca prevara je sto na sav glas govore da ce korisnicima te kartuce nesto biti jeftinije ! nece biti nista jeftinije !

m

pre 5 godina

@sitno 
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun! 
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)

90% frizerskih salona i salona lepote ne izdaje racun... izdaju mozda 10-20% cisto da ne bude sumnjivo ali inace nista... i sta se pravis lud, pitaj zenu, devojku, drugaricu kada je zadnji put dobila ili trazila racun na takvim mestima !

Šonko Neri

pre 5 godina

Ovo je moje iskustvo: Pre nekoliko godina na glavnoj autobuskoj stanici u Beogradu, hteo sam da platim debitnom "Visa" karticom kartu za međugradski saobraćaj, ali sam sa šaltera dobio informaciju da primaju samo "Dina" karticu, tako je isto i u Pošti Srbije. Pre dve nedelje sam preuzeo "Dina" karticu u jednoj stranoj banci i pre dva dana prvi put platio istom. Ne sviđa mi se što je i dalje ostao isti sistem plaćanja kao i ranije, tj. što kartica mora da se provlači kroz terminal i što moram da ostavljam svoj potpis, dok sa "Visa" karticom imam mogućnost komfornijeg i bržeg beskontaktnog plaćanja bez unošenja pin koda do iznosa za plaćanje od 2000 dinara. Takođe sa "Dina" karticom, nisam video da postoji mogućnost plaćanja putem interneta za domaće uplate (ne mislim na e-banking). S druge strane, jedan izvestan period sam proveo u Japanu, gde nisam uspeo ni na jednom prodajnom mestu da kupim i platim "Visa" karticom, već su prodajni objekti primali isključivo domaće kartice. Tokio je veliki grad sa oko 40 miliona stanovnika i sigurno da je negde moglo da se plati i sa inostranim karticama, ali ja nisam naišao na ta mesta. Meni je to napravilo mali problem, ali sam tada shvatio da je njihov patriotizam zaštita domaće ekonomije i ono što mi se posebno svidelo, da se u njihovim prodavnicama prodaje gotovo isključivo domaća roba, gde ako ne znate japanski jezik, uglavnom ne možete znati šta kupujete, jer ne koriste latinična slova na svojim proizvodima. A i prodavci u većini ne govore engleski jezik (smatraju da im nije potreban), tako da vam ni oni ne mogu objasniti šta se nalazi u ambalaži. Tek u nekom malom skoro nevidljivom ćošku, možete videti tek pokoji strani proizvod kojima su cene više od 2 do 3 puta od domaćih. U svakom slučaju, osavremenite "Dina" karticu i kompletni platni sistem, podstaknite velike trgovinske lance da koriste isključivo "Dina" platne kartice, pa tek onda možemo govoriti o ozbiljnosti čitave zamisli i projekta. Ali za sam početak nije toliko loše.

Zemunac

pre 5 godina

Sećam se kad sam u pošti Srbije pre nekoliko godina plaćao račun za infostan Visa karticom, da su mi naplatili proviziju oko 500 dinara, a da mi to niko nije napomenuo. Posle su mi rekli da sa Dina karticom nema provizije za platioca. Sad držim obe kartice u džepu za svaki slučaj. Ipak je ovo luda kuća.

m

pre 5 godina

A kada ce Srbija uvesti obavezno placanje karticama svugde - kod frizera, u malim radnjama za voce i povrce, u pekarama itd... Nigde ne izdaju racun a time uzimaju pare i drzavi a i nama kao kupcima - PDV u tom slucaju ide trgovcu, plus zarada na razliku u prodaji i na taj nacin se ovi trgovci bogate nenormalno, sto se da primetiti.
(sitno, 26. avgust 2018 12:04

a sta te sprecava da trazis racun ? sta glupo ti pa bi da nametnes da neko uvede placanje karticom ako to ne zeli !

Optimista sa iskustvom

pre 5 godina

Hajde više smirili ste sa pljuvacinom. Banke su naterane da kada otvore tr klijentu, pre nego ponude bilo koju internacionalnu karticu, moraju ponuditi i izdati Dinu. Klijent ne mora nijednu da uzme ako ne želi! Ali ne može druge bez Dine. Na kraju, ako vam baš smeta Dina presecite je. Ja je imam kao rezervnu godinama i retko je koristim jer nema čip.

sitno

pre 5 godina

A kada ce Srbija uvesti obavezno placanje karticama svugde - kod frizera, u malim radnjama za voce i povrce, u pekarama itd... Nigde ne izdaju racun a time uzimaju pare i drzavi a i nama kao kupcima - PDV u tom slucaju ide trgovcu, plus zarada na razliku u prodaji i na taj nacin se ovi trgovci bogate nenormalno, sto se da primetiti.

skraceni pregled

pre 5 godina

Nezavisno od visine provizije, banke nemaju interes za uvodjenje i koriscenje dina kartice niti za umanjenje troskova svojih klijenata. Ako se pogledaju bilansi banaka i njihovo ukupno poslovanje, jasno je da ne planiraju dugorocni razvoj na ovom trzistu vec samo brzo "skidanje kajmaka" gde je moguce kao i razne spekulativne delatnosti. Ko ne veruje neka proveri koliko bankarskih plasmana ide ka proizvodnji, a koliko na kupovinu obveznica koje emituje drzava.

zvezdarac

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.

rog

pre 5 godina

Jel i dalje dina moze da se upotrebljava bez PIN broja na POS terminalima? Kad ti neko mazne karticu da moze lepo da se pocasti. Jos ako zameni cekove gde ces bolje, moze i u minus da ode.

Života

pre 5 godina

Možda je Dina jeftinija trgovcu, ali oni svi klepaju nenormalne marže, a od visa-e i mastera mogu da dobijem druge pogodnosti kao korisnik kartice.

Mirko

pre 5 godina

Dina nema čip i ne može da se koristi u inostranstvu. Ne prihvata je PayPal, niti možeš preko nje kupiti bilo šta preko interneta. Ja ću je iseći i baciti.

Dax

pre 5 godina

Kakvo spinovanje od NBS! Korišćenje Dine NIJE jeftinije za vlasnike. Ako nešto košta 1000 dinara mene to košta 1000 dinara bez obzira da li platio Dinom, Visom, Masterom, čekom, kešom ili dabrovim kožama. Manji trošak imaju TRGOVCI i to je cela istina,

zvezdarac

pre 5 godina

@djura
proviziju plaćaju prodavci. Ako kupiš nešto za 100 dinara, Visa i Master će mu naplatiti to što ima mogućnost naplate od mušterije karticom, oko 8 dinara. Dakle od tvojih 100 dinara koje ti skine sa kartice, 8 dinara ide Masteru a 92 dinara prodavcu. Sa dinom je taj odnos 2 dinara banci a 98 dinara ostaje prodavcu. Tebi je svejedno.

Djura

pre 5 godina

Osim kad placam racune, ne placam nikakvu proviziju. Mozda ih prodavci placaju, to ja ne znam, niti me interesuje, ali ako mi uvalite Dinu i sve mi bude skuplje za tih 2 dinara ili kolko vec, bacicu je odmah.

blablabla

pre 5 godina

Ukratko: ne. Razlozi su brojni, od kojih je jedan od vaznijih da me drzava primorava i odredjuje da uzmem odredjenu platnu karticu da bi punila budzet koji inace moze da se mnogo bolje napuni naplatom poreza, na primer.

Младен

pre 5 godina

Динар флуктуира горе-доле и због орнаменталног дијагонално субверзивног дејства пдв-а на гдп он се трансакциом непрофитабилне дистрибуције аномалног курса депортује. Јел разумете после мог објашњења колико ће нама, грађанима Себије, бити боље?

Pravnik

pre 5 godina

Kako obavezna? Kako možeš da me nateras da uzmem nešto sto ne želim? Gde je ovde ustav na koji se uvek pozivate po pitanju Kosova? Gde su moje slobode i moja prava? Ja hocu VISA, i kako možeš da me nateras na obligaciju i po pitanju Dine?

realno

pre 5 godina

U teoriji lepo zvuci da zamenimo strani proizvod sa znatno jeftinijim domacim.Ali kako je zastita slabija,ne prima se napolju,ne moze online placanje..znaci da moram da zadrzim i VISA karticu.Samo jedna muka vise da razmisljam o njoj.Mesecno platim karticom mozda 20 puta...za tih 80-160 din razlike nece nista da mi bude.Super je to za penzionere kojima je to mozda i jedina kartica.Generalno podrzavam ali nije za svakoga.

objavite mi komentar,svaki put pisem uzalud.

pre 5 godina

Jel moze bez tog nametanja bilo cega u ovoj zemlji bez nase volje?

Cim me neko tera na nesto(nemam mogucnost izbora), ja se upitam sta stoji iza toga.

Meni licno ne treba, banke izbegavam, osim dizanja plate mi nizasta ne sluze. Samo prava lova u dzepu me zanima, nikako majmunisanje sa karticama.

Dajte ljudima mogucnost izbora.
Ako je ta kartica tako dobra uzece je svako, a ako nije onda je ovo jos jedno palamudjenje preko narodne grbace gde neko preliva pare u svoj privatni dzep.

Zalim, ali u ovoj zemlji ne verujem vlastodrzcima.
Bili oni zuti il napredni il komunisti itd..
Prevarili ste narod vec dosta puta.

Ko vam veruje (nakon ovih 30 godina propadanja) na svaku rec 100%, nije bas u sasvim u vinklu.

Jelena5

pre 5 godina

Radim u banci i neću uzeti Dinu. Banke će platiti izdavanje, ali ću je poništiti. Iz principa, jer ne želim da mi nameću, a naročito ne naprednjaci.

dinasaurus

pre 5 godina

"korisnici kartica dobijaju adekvatnu zaštitu od eventualnih problema u funkcionisanju internacionalnih kartičnih sistema"

Hahaha, vazi da je domaci sistem sigurniji i pouzdaniji od internacionalnih.

Sto se obaveze tice, mozda su banke u obavezi da izdaju, ali mi nismo da koristimo (cak ni preuzmemo).

Treba Betmen

pre 5 godina

Nije obavezna. ne može država da mi propisuje kako ću kao fizičko lice da se dogovaram sa privatnom bankom. Prvo su uniœtili državno a sad se vade.

Jelena5

pre 5 godina

Radim u banci i neću uzeti Dinu. Banke će platiti izdavanje, ali ću je poništiti. Iz principa, jer ne želim da mi nameću, a naročito ne naprednjaci.

Mirko

pre 5 godina

Dina nema čip i ne može da se koristi u inostranstvu. Ne prihvata je PayPal, niti možeš preko nje kupiti bilo šta preko interneta. Ja ću je iseći i baciti.

Pravnik

pre 5 godina

Kako obavezna? Kako možeš da me nateras da uzmem nešto sto ne želim? Gde je ovde ustav na koji se uvek pozivate po pitanju Kosova? Gde su moje slobode i moja prava? Ja hocu VISA, i kako možeš da me nateras na obligaciju i po pitanju Dine?

dinasaurus

pre 5 godina

"korisnici kartica dobijaju adekvatnu zaštitu od eventualnih problema u funkcionisanju internacionalnih kartičnih sistema"

Hahaha, vazi da je domaci sistem sigurniji i pouzdaniji od internacionalnih.

Sto se obaveze tice, mozda su banke u obavezi da izdaju, ali mi nismo da koristimo (cak ni preuzmemo).

Dax

pre 5 godina

Kakvo spinovanje od NBS! Korišćenje Dine NIJE jeftinije za vlasnike. Ako nešto košta 1000 dinara mene to košta 1000 dinara bez obzira da li platio Dinom, Visom, Masterom, čekom, kešom ili dabrovim kožama. Manji trošak imaju TRGOVCI i to je cela istina,

bane realno

pre 5 godina

Dina je prvo najnesigurnija kartica, jedina sigurnost je potpis?! Uvedite cip pa ce biti odlicna. Na internetu ne moze da se koristi, kao ni u inostranstvu iako pricaju da moze. Trece, ukoliko zelis jos neku karticu, a dinu hoces da ugasis - Ne moze. Ako ugasis dinu, gase se i ostale. Prenesite jednom cele vesti a ne da skracujete.
pritom, kao korisnik nemas naknadu ni od 2 ni 8 ni 12rsd, jer je to medjubankarska naknada koju banka placa banci. Jedinu korist od toga imaju trgovci, sto podrzavam. I istrazite koja firma proizvodi Dina kartice!

objavite mi komentar,svaki put pisem uzalud.

pre 5 godina

Jel moze bez tog nametanja bilo cega u ovoj zemlji bez nase volje?

Cim me neko tera na nesto(nemam mogucnost izbora), ja se upitam sta stoji iza toga.

Meni licno ne treba, banke izbegavam, osim dizanja plate mi nizasta ne sluze. Samo prava lova u dzepu me zanima, nikako majmunisanje sa karticama.

Dajte ljudima mogucnost izbora.
Ako je ta kartica tako dobra uzece je svako, a ako nije onda je ovo jos jedno palamudjenje preko narodne grbace gde neko preliva pare u svoj privatni dzep.

Zalim, ali u ovoj zemlji ne verujem vlastodrzcima.
Bili oni zuti il napredni il komunisti itd..
Prevarili ste narod vec dosta puta.

Ko vam veruje (nakon ovih 30 godina propadanja) na svaku rec 100%, nije bas u sasvim u vinklu.

Mrmot

pre 5 godina

Ako sam dobro razumeo, korišćenjem Dina kartica država će da puni svoju kasu, a banke su, da bi nadomestile gubitak od provizija, povećale cene svojih usluga i počele da naplaćuju neke koje su do sada bile besplatne.
Prilikom transakcije proviziju plaća trgovac, a ne kupac, što znači - manja provizija, veća zarada trgovca.

Da rezimiramo: od Dina kartica će imati korist samo vlast, banke i trgovački lanci, a građani treba da se zadovolje skupljim bankarskim uslugama...

Treba Betmen

pre 5 godina

Nije obavezna. ne može država da mi propisuje kako ću kao fizičko lice da se dogovaram sa privatnom bankom. Prvo su uniœtili državno a sad se vade.

rog

pre 5 godina

Jel i dalje dina moze da se upotrebljava bez PIN broja na POS terminalima? Kad ti neko mazne karticu da moze lepo da se pocasti. Jos ako zameni cekove gde ces bolje, moze i u minus da ode.

Младен

pre 5 godina

Динар флуктуира горе-доле и због орнаменталног дијагонално субверзивног дејства пдв-а на гдп он се трансакциом непрофитабилне дистрибуције аномалног курса депортује. Јел разумете после мог објашњења колико ће нама, грађанима Себије, бити боље?

mihajlo

pre 5 godina

Znači više novca odlazi u inostranstvo kad koristimo Visa karticu? Odlično, biće mi draže da dajem stranim kompanijama nego ovoj lihvarskoj vlasti.

blablabla

pre 5 godina

Ukratko: ne. Razlozi su brojni, od kojih je jedan od vaznijih da me drzava primorava i odredjuje da uzmem odredjenu platnu karticu da bi punila budzet koji inace moze da se mnogo bolje napuni naplatom poreza, na primer.

Života

pre 5 godina

Možda je Dina jeftinija trgovcu, ali oni svi klepaju nenormalne marže, a od visa-e i mastera mogu da dobijem druge pogodnosti kao korisnik kartice.

...

pre 5 godina

I dok se u svetu sve placa mobilnim telefonom i cak i kartice polako izlaze iz upotrebe, u Srbiji uvode kao obaveznu onu bez cipa. Da nije tuzno, bilo bi smesno.

zvezdarac

pre 5 godina

@djura
proviziju plaćaju prodavci. Ako kupiš nešto za 100 dinara, Visa i Master će mu naplatiti to što ima mogućnost naplate od mušterije karticom, oko 8 dinara. Dakle od tvojih 100 dinara koje ti skine sa kartice, 8 dinara ide Masteru a 92 dinara prodavcu. Sa dinom je taj odnos 2 dinara banci a 98 dinara ostaje prodavcu. Tebi je svejedno.

Ostao ovde

pre 5 godina

Mi glupi nazadnjaci cemo koristiti Dinu i placati manje provizije, vi koristie VISU i placajte nekome ko posluje u Srbiji preko sistema koji se nalazi u Americi sa vecom provizijom, od volje vam.
(Pera, 26. avgust 2018 14:17)

Meni dodje isto.Dovoljno vec punim budzet drzave i necu vise jer ona nema meru kada dere narod.Porezi,akcize,pdv,notari,upravnici zgrada,odvodnjavanje itd.su sve nacini kako da se odere gradjanin Srbije.A sa tobom se potpuno slazem sto se tice tvoje sopstvene klasifikacije.
Od sada,umesto da se visa i mc reizdaju automatski po isteku,sada ce gradjani morati da posnose zahtev.Zbog tog dodatnog maltretiranja secem dinu makazicama cim je budem dobio.

A.

pre 5 godina

Mene bi bilo sramota. Ali, NBS se ne stidi da kaže "DinaCard na domaćem tržištu postoji već 15 godina" (gđa Tabaković je guvernerka od avgusta 2012.), a za sve to vreme nisu 'prstom mrdnuli' da joj poboljšaju performanse: bez obaveze potpisivanja slipa i beskontaktno plaćanje na POS terminalima, plaćanja on line i u inostranstvu.

Jeftinija je četiri puta, ali za banke i trgovine. Jer, dok god Visa (ili Mastercard) ne snizi svoju proviziju četiri puta, trgovac neće da snizi cene artikala za udeo provizije u konačnoj ceni.

A, zašto je velika provizija? Zato što ULAŽU u poboljšanje (opisano u prvom pasusu komentara) korišćenja svojih kartica u korist klijenta. Klijenti to prepoznaju i zato je veliki otpor uvođenju obavezne Dina kartice.

sale

pre 5 godina

Šta će mi beskorisna kartica? Za interent plaćaće DINA je beskorisna. Evo plaćam karticom neke račune Telekomu (državna firma) na interentu i primaju samo VISA i Mastercard, kupujem nešto u Gigatronu, WinWin na netu... i primaju samo VISA i Mastercard... Obično zavlačenje naroda i pokušaj da se napuni budžet jer su uvideli da sve više građana koristi kartice, pa što kažu da i oni pokušaju da uzmu neki deo te zarade, a ne žele da jure ove što ne kucaju fiskalne račune ili da poboljšaju tu karticu, vež je i dalje zastareli metod provlačenja i potpisivanja. Smejurija.

skraceni pregled

pre 5 godina

Nezavisno od visine provizije, banke nemaju interes za uvodjenje i koriscenje dina kartice niti za umanjenje troskova svojih klijenata. Ako se pogledaju bilansi banaka i njihovo ukupno poslovanje, jasno je da ne planiraju dugorocni razvoj na ovom trzistu vec samo brzo "skidanje kajmaka" gde je moguce kao i razne spekulativne delatnosti. Ko ne veruje neka proveri koliko bankarskih plasmana ide ka proizvodnji, a koliko na kupovinu obveznica koje emituje drzava.

m

pre 5 godina

@djura 
proviziju plaćaju prodavci. Ako kupiš nešto za 100 dinara, Visa i Master će mu naplatiti to što ima mogućnost naplate od mušterije karticom, oko 8 dinara. Dakle od tvojih 100 dinara koje ti skine sa kartice, 8 dinara ide Masteru a 92 dinara prodavcu. Sa dinom je taj odnos 2 dinara banci a 98 dinara ostaje prodavcu. Tebi je svejedno.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:40)

nije jer mora da nosi karticu vise sa sobom plus nema beskontaktnog placanja a najveca prevara je sto na sav glas govore da ce korisnicima te kartuce nesto biti jeftinije ! nece biti nista jeftinije !

H. G. Wells

pre 5 godina

1. banka je obavezna da ti je izda, ti ne moraš da je koristiš
2. možda naiđeš na nekog trgovca koji od kartica prima samo Dinu, eto koristi
3. Master i Visu ćeš koristiti i dalje kao i do sada
4. do pre par godina ni Visa ni Master nisu imali čip, pa su bili korišćeni
5. ko zna, možda će izdavati i Dinu sa čipom uskoro?
6. treba dizati frku oko važnijih stvari, ovo nama korisnicima ništa negativno ne donosi.

Manki

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)

90% frizerskih salona i salona lepote ne izdaje racun... izdaju mozda 10-20% cisto da ne bude sumnjivo ali inace nista... i sta se pravis lud, pitaj zenu, devojku, drugaricu kada je zadnji put dobila ili trazila racun na takvim mestima !
(m, 26. avgust 2018 13:41)


Većina frizerskih salona je paušalno oporezovano i nisu u obavezi da imaju fiskalnu kasu i izdaju račune. Za razliku od knjigaša, nemaju potrebu da zbog poreza šteluju promet jer, bez obzira da li su ošišali jednu ili hiljadu mušterija mesečno, tokom godine plaćaju isti mesečni iznos poreza koji im je utvrđen po rešenju Poreske uprave. Dakle, time što frizeri ne izdaju račune nisu oštećeni ni država ni građani...

sitno

pre 5 godina

A kada ce Srbija uvesti obavezno placanje karticama svugde - kod frizera, u malim radnjama za voce i povrce, u pekarama itd... Nigde ne izdaju racun a time uzimaju pare i drzavi a i nama kao kupcima - PDV u tom slucaju ide trgovcu, plus zarada na razliku u prodaji i na taj nacin se ovi trgovci bogate nenormalno, sto se da primetiti.

ime i prezime poznato redakciji

pre 5 godina

Klasično srpsko razmišljanje: umesto da gledaju da primenom najsavremenijih tehnologija i atraktivnim ponudama (npr. sa domaćim firmama da sklope ugovore o beskamatnom plaćanju na rate, i druge pogodnosti), oni nas teraju da koristimo potpuno zastarelu karticu sa magnetnom trakom, bez čipa, bez tehnologije za beskontaktno plaćanje i bez ikakvih benefita u trgovinama. I sad ja imam sa jedne strane stranu karticu sa kojom imam 5-7 dinara po litru popusta na benzin, beskamatno plaćanje na rate, beskontaktno plaćanje...a sa druge strane Dinu koja mi ne nudi ni jednu pogodnost...i šta ću ja kao korisnik izabrati?

Djura

pre 5 godina

Osim kad placam racune, ne placam nikakvu proviziju. Mozda ih prodavci placaju, to ja ne znam, niti me interesuje, ali ako mi uvalite Dinu i sve mi bude skuplje za tih 2 dinara ili kolko vec, bacicu je odmah.

Shirobon

pre 5 godina

Na ustavni sud, ovo da ode i to odmah. Ako jos postoji makar nesto od zakona u ovoj travestiji od zemlje i te lakrdije od suda. Krse, zakon o zastiti konkurencije jer je sada oko 10% udeo dine na domacem bankarskom, skoro potpuno PRIVATIZOVANOM trzistu kome se to ne svidja to je njegov problem. Ako zakonom uredite da je obaveza da se ta dina kartica uzme, krsite taj zakon jer ce onda da zastupljenost dine bude 100%. Da ne ulazimo u ogromnu sumnju oko sta i ko je nju nametnuo, to sto je niko van ovog diznilenda ne priznaje, sto je potpuno nesigurna za koriscenje, sa kinezima i union pay taj ugovor da je oni priznaju i guraju kroz svoj sistem karticarenja nije jos potpisan. Osnova je ne mozete da namecete ljudima uslugu i proizvod koji nece!!! Imate pravo da je promovisete da ponudite bolje uslove za koriscenje, ali da namecete nemate prava! Ovo ce da resi Evropska komisija, samo polako kao i tuzbe penzionera.

bole

pre 5 godina

@pera
E moj nazadnjaku. ne plaćaš ti proviziju neko prodavac. A Dinu ne treba uzeti jer ne služi ničemu i mogućnost zloupotrebe kartice bez čipa je ogromna.

Bobi

pre 5 godina

@sitno
Ocigledno samo da ides da se sisas i po voce u piljaru... Pa pola grada ne kuca fiskalne racune i to sto kucaju to je da bi imali za troskove koji moraju da se plate tipa knjigovodja struja i neki radnik ako je prijavljen( a to je vec tema za neki drugi put).Sidji na reku na bilo koji splav udji u bilo koji klub i ako ne trazis fiskalni ili ako ne placas karticom fiskalni neces ni dobiti... Pa izracunaj da jedan bolji splav za vikend tj za noc napravi 2 000 000 dunara (dva miliona dinara ) pazar a otkuca se na fiskal 150 000 u najboljem slucaju, koliko novca se izgubi na ime poreza... A sad racunaj da u Beogradu ima oko 12 000 ugostiteljskih objekata pa racunaj...

realno

pre 5 godina

U teoriji lepo zvuci da zamenimo strani proizvod sa znatno jeftinijim domacim.Ali kako je zastita slabija,ne prima se napolju,ne moze online placanje..znaci da moram da zadrzim i VISA karticu.Samo jedna muka vise da razmisljam o njoj.Mesecno platim karticom mozda 20 puta...za tih 80-160 din razlike nece nista da mi bude.Super je to za penzionere kojima je to mozda i jedina kartica.Generalno podrzavam ali nije za svakoga.

Srrrrrrrdjan

pre 5 godina

Zar nije bilo bolje Dina kartica ostala sa istom provizijom od 8 dinara ali i uz obavestenje da se sve pare slivaju u budzet. Ja bih je zbog toga koristio mnogo vise nego ove druge kartice. A ovako, kad mi drzava propisuje neku obavezu - eto, bas necu. Jer ovima koji su na vlaasti ne verujem nista!

Šonko Neri

pre 5 godina

Ovo je moje iskustvo: Pre nekoliko godina na glavnoj autobuskoj stanici u Beogradu, hteo sam da platim debitnom "Visa" karticom kartu za međugradski saobraćaj, ali sam sa šaltera dobio informaciju da primaju samo "Dina" karticu, tako je isto i u Pošti Srbije. Pre dve nedelje sam preuzeo "Dina" karticu u jednoj stranoj banci i pre dva dana prvi put platio istom. Ne sviđa mi se što je i dalje ostao isti sistem plaćanja kao i ranije, tj. što kartica mora da se provlači kroz terminal i što moram da ostavljam svoj potpis, dok sa "Visa" karticom imam mogućnost komfornijeg i bržeg beskontaktnog plaćanja bez unošenja pin koda do iznosa za plaćanje od 2000 dinara. Takođe sa "Dina" karticom, nisam video da postoji mogućnost plaćanja putem interneta za domaće uplate (ne mislim na e-banking). S druge strane, jedan izvestan period sam proveo u Japanu, gde nisam uspeo ni na jednom prodajnom mestu da kupim i platim "Visa" karticom, već su prodajni objekti primali isključivo domaće kartice. Tokio je veliki grad sa oko 40 miliona stanovnika i sigurno da je negde moglo da se plati i sa inostranim karticama, ali ja nisam naišao na ta mesta. Meni je to napravilo mali problem, ali sam tada shvatio da je njihov patriotizam zaštita domaće ekonomije i ono što mi se posebno svidelo, da se u njihovim prodavnicama prodaje gotovo isključivo domaća roba, gde ako ne znate japanski jezik, uglavnom ne možete znati šta kupujete, jer ne koriste latinična slova na svojim proizvodima. A i prodavci u većini ne govore engleski jezik (smatraju da im nije potreban), tako da vam ni oni ne mogu objasniti šta se nalazi u ambalaži. Tek u nekom malom skoro nevidljivom ćošku, možete videti tek pokoji strani proizvod kojima su cene više od 2 do 3 puta od domaćih. U svakom slučaju, osavremenite "Dina" karticu i kompletni platni sistem, podstaknite velike trgovinske lance da koriste isključivo "Dina" platne kartice, pa tek onda možemo govoriti o ozbiljnosti čitave zamisli i projekta. Ali za sam početak nije toliko loše.

Zemunac

pre 5 godina

Sećam se kad sam u pošti Srbije pre nekoliko godina plaćao račun za infostan Visa karticom, da su mi naplatili proviziju oko 500 dinara, a da mi to niko nije napomenuo. Posle su mi rekli da sa Dina karticom nema provizije za platioca. Sad držim obe kartice u džepu za svaki slučaj. Ipak je ovo luda kuća.

neobavesten

pre 5 godina

A koja je razlika u odrzavanju? Jel se placa dodatno i za Dinu koja realno mi ne treba amoram da je imam ili ne? To je jedno odkljucnih pitanja. A nesto me ne zanima koju korist imaju trgovci, oni i onako naplate svoje, sa ili bez Dinom, uostalom, pogledajte cene.

SrxBg

pre 5 godina

Bio sam danas u banci i pitam za Dinu. Inače, nemam niti jednu karticu, osim za Internet plaćanje, jer sam imao loših iskustava ranije, a i ne vidim razlog da plaćam 1200 dinara godišnje članarinu. Možda je to nekom ništa, ja ću za te pare radije detetu kupiti nešto.
Elem, u banci ogorčeni na ovu karticu i kažu da je još uvek ne izdaju. A ovde pišeda su od 17.08. su u obavezi i njima na sajtu postoji u spisku kartica koje izdaju.
Srediće se i to, samo da podelim informaciju, koga zanima.

m

pre 5 godina

@sitno 
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun! 
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)

90% frizerskih salona i salona lepote ne izdaje racun... izdaju mozda 10-20% cisto da ne bude sumnjivo ali inace nista... i sta se pravis lud, pitaj zenu, devojku, drugaricu kada je zadnji put dobila ili trazila racun na takvim mestima !

Optimista sa iskustvom

pre 5 godina

Hajde više smirili ste sa pljuvacinom. Banke su naterane da kada otvore tr klijentu, pre nego ponude bilo koju internacionalnu karticu, moraju ponuditi i izdati Dinu. Klijent ne mora nijednu da uzme ako ne želi! Ali ne može druge bez Dine. Na kraju, ako vam baš smeta Dina presecite je. Ja je imam kao rezervnu godinama i retko je koristim jer nema čip.

Mile Ekser

pre 5 godina

O kakvoj proviziji od 8 dinara pricaju kada je meni na izvodu iz banke isti iznos koji sam platio u radnji? Tih 8 dinara placa mozda prodavac tako da u startu vidim da nas nesto zavlace.

Bane

pre 5 godina

Treba sacekati sa komentarima. Navodno, Dina ce u inostranstvu moci da se koristi posredstvom kineskog UnionPay-a.
Nisam siguran da bi jedan tako ozbiljan internacionalni karticarski sistem primao kartice sa tehnologijom starom 15 godina. Znaci moguce da ce oni izdavati Dina karice ili da ce nasi implenentirati te nove tehnologije na ove Dine koje ce se izdavati kao obavezne. Cak je i bilo reci nesto kao nece sve Dine moci da se koriste u inostranstvu vec samo one koje ce na sebi valjda nositi i znak UnionPay-a. Znaci ove Dine koje ljudi sada imaju nece moci da se koriste u inostranstvu, ocigledno ce biti razlike u tehnologiji kartica, zato treba sacekati pa videti.
Ako ne bude, ako zastita bude samo potpis ja cu je preuzeti da bih mogao da dobijem Visu kao do sada i iseci cu je makazama. Jednostavno zasto da razmisljam o potencijalnim zloupotrebama u slucaju gubitka ili kradje. Znaci elektronski se vodi da je imam da bih mogao da koristim druge kartice a fizicki ne postoji.

nesha

pre 5 godina

I ja po default-u ne volim ništa što nameću naprednjaci. Ali ako uđete malo dublje u priču videćete da država Dinu nameće bankama i štiti građane od bezobraznih marži banaka, Vise i Mastercarda (bankama odgovara da nema Dina-e jer se i oni dobro ugrade uz Visu i Masterkard). Tek kada je doneta odluka o obaveznoj Dini javljaju se iz Vise da pitaju da li može neki dogovor, smanjiće provizije.. Da li znate koliko vam uzimaju kada podignete keš na bankomatima druge banke (ne vaše). Sa Dina-om nećete ni primetiti razliku. Da li znate da su Visa i Mastercard uskladile svoje poslovanje u zemljama u kojima posluju sa USA, Engleska, Francuska, Nemačka... A da li znate šta su rekli Rumuniji, Srbiji, Bugarskoj... Rekli su da neće uskladiti poslovanje, rekli suda mozemo da uzmemo ili ostavimo, a Visine i Masterove marže u našim državama su 10 puta veće nego u USA, Nemačkoj, Francuskoj... A svka banka iskoriati toliku marzu da se i ona malo ugradi. I da li znate da nismo mi jedini koji sada ovo rade (mi sa Dina-om a ostali sa svojim) ? Nego sve zemlje druge kategorije koje jednostavno više ne žele da trpe ovu neravnopravnost. Uzmite Visu za inostranstvo ali u zemlji koristite Dinu. Banke će verovatno da vas ubeđuju u suprotno jer na Dina-ma neće moći da se ugrađuju kao što mogu na Visa-i i Master-u

veselnik

pre 5 godina

"Dina vrlo brzo postati kreditna kartica"! I MC i VISA postoje kao debitne (gotovinske) i kreditne (odlozeno placanje 30 dana) kao standardne opcije u vecini "normalnih" zemalja. Kod nas je tradicionalno VISA samo debitna, a MC samo kreditna, ali gotovinska placanja se ne odlazu. Pri tome ovim karticama je moguce placati internetom, a u inostranstvu i placati i podizati gotovinu. DINA je SAMO debitna platna kartica zastarele generacije.

T

pre 5 godina

@SrxBg Naravno da su banke ogorčene što moraju da izdaju Dinu. Od tih 8 din po transakciji koliko uzimaju za Vidu i MasterCard, najveći deo ostane upravo njima. Zato su banke i prestale da mušterijama nude Dinu, druge kartice im se više isplate.

lemi

pre 5 godina

Evo ja imam malu trgovinu u kojoj se za svu ribu izdaju fiskalni racuni i radnik je prijavljen ali nazalost nemam aparta za kartice. Razlog zato što derikoze iz banke po svakoj transakciji naplacuju jako visoke provizije (pokusajte na trafici kupiti cigarete karticom) a da ne pricam da ako imate promet preko kartica mesecno manji od 100.000 dinara placate penal 1000 dinara (znaci 1 %) a ako imate promet manji od 50.000 dinara placate 2.500 dinara penale ili 5%. Zamislite sad situaciju da na nekom proizvodu gde je marza 10% iki 20% vi ste u gubitku ili ste pola dali banci da bi neko provukao karticu.
Kod nas su jako skupe jos uvek ove usluge ali ljudi nisu u toku sa tim.
Iskreno sad ponovo razmisljam da uvedem aparat za kartice ali da navedem da kupci mogu da plaćaju iskljucivo Dinom.
E sad vi koji cete seci DINU zbog vlasti secite je ali onda se nemojte ljutiti kad vam trgovci odbiju karticu.

Pera

pre 5 godina

Alo bre narode kome sve smeta i nista ne valja, citajte clanak pre nego sto komentarisete.

Dinu dobijate uz tekuci, za dzabe. Niko vam ne brani da uzimate VISA-u i MasterCard ako hocete.

Niko vas ne tera ni da Dinu koristite ako necete, APSOLUTNO NISTA SE NE MENJA.

Mi glupi nazadnjaci cemo koristiti Dinu i placati manje provizije, vi koristie VISU i placajte nekome ko posluje u Srbiji preko sistema koji se nalazi u Americi sa vecom provizijom, od volje vam.

Marsovac

pre 5 godina

"E sad vi koji cete seci DINU zbog vlasti secite je ali onda se nemojte ljutiti kad vam trgovci odbiju karticu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (lemi, 26. avgust 2018 20:26)"
Evo ga trgovac koji je umislio da je drzava i da moze da vaspostavlja monopol. Prijatelju, ako mi odbijes karticu, okrenem se i ODEM (kod drugog, ima vas milion), LJUT, i NIKADA se vise ne vracam da kupim nesto od tebe. 5. Oktobra ste se izborili upravo za ovo sto pricam, jos niste naucili. Ako niste skapirali, nema vise nazad!

m

pre 5 godina

A kada ce Srbija uvesti obavezno placanje karticama svugde - kod frizera, u malim radnjama za voce i povrce, u pekarama itd... Nigde ne izdaju racun a time uzimaju pare i drzavi a i nama kao kupcima - PDV u tom slucaju ide trgovcu, plus zarada na razliku u prodaji i na taj nacin se ovi trgovci bogate nenormalno, sto se da primetiti.
(sitno, 26. avgust 2018 12:04

a sta te sprecava da trazis racun ? sta glupo ti pa bi da nametnes da neko uvede placanje karticom ako to ne zeli !

NY

pre 5 godina

niko ne kaže kad je realizacija Dina kartice!!! Ako je na mesec dana kao npr. Masterkard onda ima logike.Ako je realizacija odmah po upotrebi nema sanse da zaživi.
(gavra, 26. avgust 2018 17:24)

Dina kartica je debitna kartica i odmah se zaduzuje dinarski racun.U slucaju da se trguje u inostranstvu takodje je valuta u trenutku upotrebe.Dina samo zamenjuje naprimer Visa paywave Mastercard itd i sluzi takodje kao identifikaciona kartica za tekuci racun

jedan od mnogih

pre 5 godina

vidim da komentatori, vecina, pojma nemaju o cemu se radi. Bolja je za onog koji prima kartice jer strane uzimaju 8 dinara provizije na iznose do 500...preko toga je 2 i vise posto sto je pljacka...ko je ne zeli ne mora da je koristi i tacka....a sto se kontrole toka novca tice - pa drzava i bez kartica zna stanje na vasim racunima, ne budimo smesni....najveci realni problem ce biti enkripcija, placanje na netu i koriscenje u inostranstvu....ako i to srede zasto je ne koristiti....videcemo kad se zvanicno pojavi masovnije ovih dana....a banke sto vas pljackaju nemate zamerke? lepo rece covek nize da mu banka treba samo da podigne novac

Zoki

pre 5 godina

Srpska posla, od muve naprave slona, uz neviđenu dramatizaciju. O nekoj kolektivnoj svesti da ne govorimo. Izdavanje MC i Visa kartice je bilo i ostalo diskreciono pravo banke. Mogli su da vas odbiju. Izdavanje Dina kartice će biti obaveza banke, dobijaćete je prilikom otvaranja računa. Na isti način kao što su se nekada dobijale štedne knjižice, ili one kartice sa potpisom koje su se koristile uz čekove. Što se tiče čipa, on pruža veću sigurnost - ali bankama. Ako neko ukrade karticu i falsifikuje vaš potpis - štetu plaća banka. Ako neko ukrade karticu i otkrije vaš PIN broj, štetu plaćate vi. Još uvek imam par američkih kreditnih kartica bez čipa, kada isteknu biće zamenjene novim, sa čipom.

dvorska_luda

pre 5 godina

"Međutim, ono što je novina od 17. avgista 2018. godine, jeste da su sada banke u obavezi da uz platnu karticu, besplatno izdaju i domaću Dina karticu."
Mozda su banke u obavezi ali JA NISAM U OBAVEZI da je uzmem! Niti hocu da je uzmem. Ne samo nju, necu ni jednu. Ovo je isto kao kada bi vam rekli da ste "U OBAVEZI" da kupujete u ovoj samoposluzi! Ovo sve vise pocinje da lici na diktaturu.

Praviti se lud je lako

pre 5 godina

Lepo pise da uz standardnu platnu karticu po zelji (visa, mastercard, maestro) ce banka biti u obavezi da izdani Dina karticu koja ce biti vezana na isti dinarski racun. Potpuno je svejedno kojom karticom ces platiti jer ti skida sa istog racuna i naravno da u Srbiji je bolje placati ovom karticom jer su troskovi za banke manji. Sto se tice placanja online ili vezivanja na Paypal, Stripe ili skidanja sa bankomata u inostranstvu naravno da sa ovom karticom nije moguce jer nije ni predvidjena za to. Koja drzava moze da kreira novu vrstu kartice i bude alternativa Visa i MasterCardu?

dveki

pre 5 godina

Zanimljivi su ovi komentari gde se navodi da ce prodavci zbog manje provizije za Dina karticu davati popust od 6%, posto su usluge Dine 2 din na 100 din, a Visa i MC 8 din. Kako onda ne daju 8% popust za kes?

jazz

pre 5 godina

Cela poenta je to "slivanje" u budžet. Tako će naprdenjaci imati još "legalnih" osnova, jer je puniji budžet, da kupuju jarbole za 3mil. evra ili jelke za 80.000evra. Neće oni taj budžet koristiti da se urede škole i bolnice ili popravi položaj lekara ili profesora.

Misa

pre 5 godina

 @ (bane realno, 26. avgust 2018 15:23)

Dina postoji na cipu-stvar je banke da li ce ti je izdati-iako je nijedna ne izdaje Dina nema froda uopste za razliku od V. i M. jer se prevare upravo desavaju na internetu i inostranstvu s njihovim karticama. DinaDiscover koja se koristi na mrezi Discover,Pulse i Diners International u 180 zemalja u svetu postoji od 2010. i trenutno ih izdaje KomBamk. Isto je stvar banke da li zeli da ti je izda.Na internetu niko normalan ne koristi osnovne kartice vec ima posebne virtuon.
2,8,12 dinara nije medjubankarska naknada bec trosak banaka prema karticnim sistemima i to na transakaciju od 1800 dinara.Pri tom je za Dinu uvek 2 din fiksno a kod ovih raste s iznosom kupovine jer da bi drali provizija je u %.To je za 2017. godinu 32 mln evra.Sta mislis ko to plati-klijenti banaka nece bankar (ne banka nego bankar) koji ima dil s ovima iz svog dzepa.Samo je fora u tome sto su Viza i MC zabranili da to placa klijent po transakciji jer bi se onda videlo koliko uzimaju i niko ih ne ni koristio, nego to mora kroz druge provozije da se ne vidi.Na 3 godine 100 mln i stalno raste.Zato svaki Nemac ima svoj Girokard.

alrad

pre 5 godina

Da li je poenta Dine da plate u NBS budu veće kad se toliko potencira uplata u budžet? Gde se to tačno u inostranstvu može koristiti? I prethodna inkarnacija Dina International je kao mogla a zapravo nije nigde mogla van zemlje. Ljudi koriste kartice zbog potreba koje imaju i povoljnosti koje im daje - ovde su povoljnosti za trgovca, ne klijenta i ako neko misli da će onaj koji nema POS zbog Dine ga uzeti ili smanjiti cenu robe, taj ne zna Srbiju. Lično, bez opcije beskontaktnog plaćanja i bez internet plaćanja Dinu ni ne želim.

provizija

pre 5 godina

Korisnici nemaju nikakve ustede od ovoga. proviziju placa prodavac. zbog ovakvih tekstova penzioneri tripuju da im neko uzima proviziju na placanje karticom pa satima stoje u posti da podignu kes. saberite se, napisite tekst tako da ljudi razumeju.

zvezdarac

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.

Igor

pre 5 godina

Koja drzava moze da kreira novu vrstu kartice i bude alternativa Visa i MasterCardu?
(Praviti se lud je lako, 26. avgust 2018 13:29)

Promenice se nacin kako se izdaje Dina, bice u sklopu kineskog UnionPay-a i moci ce da se koristi online bez problema.

gavra

pre 5 godina

niko ne kaže kad je realizacija Dina kartice!!! Ako je na mesec dana kao npr. Masterkard onda ima logike.Ako je realizacija odmah po upotrebi nema sanse da zaživi.

Dejan

pre 5 godina

U zemlji gde sam trenutno sve ide ili kesh ili lokalne kartice, ako hoces da platis Visom ili Mastercardom prodavnica dodaje jos 2.5% na istaknutu cenu. Da je tako kod nas svi bi presli na Dinu u roku odmah, kao sto su odustali od plasticnih kesa zbog 2 dinara.

Dule

pre 5 godina

Samo da objasnim onima koji misle da im je svejedno posto placaju isti iznos: kada svi budu imali Dinu onda ce biti prodavaca koji ce primati samo Dinu i davati robu 6% jeftinije (razlika izmedju onih 8 din i 2 din na 100 din).

Starac Foco od 100 ljeta

pre 5 godina

Istekla mi je Master kartica i Banka me je obavestila da preuzmem novu.Dinu mi nikada nisu pomenuli,da je jeftinija itd.
Ko zna ko je s kim u dilu

Radovan III

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)
Idi u Tutin, Novi Pzar, Prijepolje. Možeš kupiti i tonu limuna, al' fiskalni nećeš dobiti. Tako je u Sandžaku od kada su uvede fiskalne kase. A i to je deo Srbije.

Kibo

pre 5 godina

(nesha, 26. avgust 2018 20:27)

Nije istina da su niže provizije kod Dine kadane dižeš novacna svom bankomatu. Imam Dina karticu meni je fiksno 200 dinara, dizao sam na nekoliko različitih banaka novac..uvek fiksno 200 rsd...

Marko

pre 5 godina

Većina frizerskih salona je paušalno oporezovano i nisu u obavezi da imaju fiskalnu kasu i izdaju račune.
(Manki, 26. avgust 2018 15:18)

Ovo nije istina. Pausalci koji rade sa fizickim licima imaju obavezu da izdaju fiskalne racune.

ukrajinac

pre 5 godina

Na železnici se dolazak i odlazak sa posla potpusuje kao i kod ovih kartica.90% potpisa na železnici dolazak-odlazak je loš falsifikat.

Pera

pre 5 godina

Alo bre narode kome sve smeta i nista ne valja, citajte clanak pre nego sto komentarisete.

Dinu dobijate uz tekuci, za dzabe. Niko vam ne brani da uzimate VISA-u i MasterCard ako hocete.

Niko vas ne tera ni da Dinu koristite ako necete, APSOLUTNO NISTA SE NE MENJA.

Mi glupi nazadnjaci cemo koristiti Dinu i placati manje provizije, vi koristie VISU i placajte nekome ko posluje u Srbiji preko sistema koji se nalazi u Americi sa vecom provizijom, od volje vam.

Dule

pre 5 godina

Samo da objasnim onima koji misle da im je svejedno posto placaju isti iznos: kada svi budu imali Dinu onda ce biti prodavaca koji ce primati samo Dinu i davati robu 6% jeftinije (razlika izmedju onih 8 din i 2 din na 100 din).

zvezdarac

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.

Jelena5

pre 5 godina

Radim u banci i neću uzeti Dinu. Banke će platiti izdavanje, ali ću je poništiti. Iz principa, jer ne želim da mi nameću, a naročito ne naprednjaci.

Igor

pre 5 godina

Koja drzava moze da kreira novu vrstu kartice i bude alternativa Visa i MasterCardu?
(Praviti se lud je lako, 26. avgust 2018 13:29)

Promenice se nacin kako se izdaje Dina, bice u sklopu kineskog UnionPay-a i moci ce da se koristi online bez problema.

H. G. Wells

pre 5 godina

1. banka je obavezna da ti je izda, ti ne moraš da je koristiš
2. možda naiđeš na nekog trgovca koji od kartica prima samo Dinu, eto koristi
3. Master i Visu ćeš koristiti i dalje kao i do sada
4. do pre par godina ni Visa ni Master nisu imali čip, pa su bili korišćeni
5. ko zna, možda će izdavati i Dinu sa čipom uskoro?
6. treba dizati frku oko važnijih stvari, ovo nama korisnicima ništa negativno ne donosi.

sitno

pre 5 godina

A kada ce Srbija uvesti obavezno placanje karticama svugde - kod frizera, u malim radnjama za voce i povrce, u pekarama itd... Nigde ne izdaju racun a time uzimaju pare i drzavi a i nama kao kupcima - PDV u tom slucaju ide trgovcu, plus zarada na razliku u prodaji i na taj nacin se ovi trgovci bogate nenormalno, sto se da primetiti.

Pravnik

pre 5 godina

Kako obavezna? Kako možeš da me nateras da uzmem nešto sto ne želim? Gde je ovde ustav na koji se uvek pozivate po pitanju Kosova? Gde su moje slobode i moja prava? Ja hocu VISA, i kako možeš da me nateras na obligaciju i po pitanju Dine?

Mirko

pre 5 godina

Dina nema čip i ne može da se koristi u inostranstvu. Ne prihvata je PayPal, niti možeš preko nje kupiti bilo šta preko interneta. Ja ću je iseći i baciti.

Djura

pre 5 godina

Osim kad placam racune, ne placam nikakvu proviziju. Mozda ih prodavci placaju, to ja ne znam, niti me interesuje, ali ako mi uvalite Dinu i sve mi bude skuplje za tih 2 dinara ili kolko vec, bacicu je odmah.

mihajlo

pre 5 godina

Znači više novca odlazi u inostranstvo kad koristimo Visa karticu? Odlično, biće mi draže da dajem stranim kompanijama nego ovoj lihvarskoj vlasti.

Šonko Neri

pre 5 godina

Ovo je moje iskustvo: Pre nekoliko godina na glavnoj autobuskoj stanici u Beogradu, hteo sam da platim debitnom "Visa" karticom kartu za međugradski saobraćaj, ali sam sa šaltera dobio informaciju da primaju samo "Dina" karticu, tako je isto i u Pošti Srbije. Pre dve nedelje sam preuzeo "Dina" karticu u jednoj stranoj banci i pre dva dana prvi put platio istom. Ne sviđa mi se što je i dalje ostao isti sistem plaćanja kao i ranije, tj. što kartica mora da se provlači kroz terminal i što moram da ostavljam svoj potpis, dok sa "Visa" karticom imam mogućnost komfornijeg i bržeg beskontaktnog plaćanja bez unošenja pin koda do iznosa za plaćanje od 2000 dinara. Takođe sa "Dina" karticom, nisam video da postoji mogućnost plaćanja putem interneta za domaće uplate (ne mislim na e-banking). S druge strane, jedan izvestan period sam proveo u Japanu, gde nisam uspeo ni na jednom prodajnom mestu da kupim i platim "Visa" karticom, već su prodajni objekti primali isključivo domaće kartice. Tokio je veliki grad sa oko 40 miliona stanovnika i sigurno da je negde moglo da se plati i sa inostranim karticama, ali ja nisam naišao na ta mesta. Meni je to napravilo mali problem, ali sam tada shvatio da je njihov patriotizam zaštita domaće ekonomije i ono što mi se posebno svidelo, da se u njihovim prodavnicama prodaje gotovo isključivo domaća roba, gde ako ne znate japanski jezik, uglavnom ne možete znati šta kupujete, jer ne koriste latinična slova na svojim proizvodima. A i prodavci u većini ne govore engleski jezik (smatraju da im nije potreban), tako da vam ni oni ne mogu objasniti šta se nalazi u ambalaži. Tek u nekom malom skoro nevidljivom ćošku, možete videti tek pokoji strani proizvod kojima su cene više od 2 do 3 puta od domaćih. U svakom slučaju, osavremenite "Dina" karticu i kompletni platni sistem, podstaknite velike trgovinske lance da koriste isključivo "Dina" platne kartice, pa tek onda možemo govoriti o ozbiljnosti čitave zamisli i projekta. Ali za sam početak nije toliko loše.

Младен

pre 5 godina

Динар флуктуира горе-доле и због орнаменталног дијагонално субверзивног дејства пдв-а на гдп он се трансакциом непрофитабилне дистрибуције аномалног курса депортује. Јел разумете после мог објашњења колико ће нама, грађанима Себије, бити боље?

bole

pre 5 godina

@pera
E moj nazadnjaku. ne plaćaš ti proviziju neko prodavac. A Dinu ne treba uzeti jer ne služi ničemu i mogućnost zloupotrebe kartice bez čipa je ogromna.

Zoki

pre 5 godina

Srpska posla, od muve naprave slona, uz neviđenu dramatizaciju. O nekoj kolektivnoj svesti da ne govorimo. Izdavanje MC i Visa kartice je bilo i ostalo diskreciono pravo banke. Mogli su da vas odbiju. Izdavanje Dina kartice će biti obaveza banke, dobijaćete je prilikom otvaranja računa. Na isti način kao što su se nekada dobijale štedne knjižice, ili one kartice sa potpisom koje su se koristile uz čekove. Što se tiče čipa, on pruža veću sigurnost - ali bankama. Ako neko ukrade karticu i falsifikuje vaš potpis - štetu plaća banka. Ako neko ukrade karticu i otkrije vaš PIN broj, štetu plaćate vi. Još uvek imam par američkih kreditnih kartica bez čipa, kada isteknu biće zamenjene novim, sa čipom.

Praviti se lud je lako

pre 5 godina

Lepo pise da uz standardnu platnu karticu po zelji (visa, mastercard, maestro) ce banka biti u obavezi da izdani Dina karticu koja ce biti vezana na isti dinarski racun. Potpuno je svejedno kojom karticom ces platiti jer ti skida sa istog racuna i naravno da u Srbiji je bolje placati ovom karticom jer su troskovi za banke manji. Sto se tice placanja online ili vezivanja na Paypal, Stripe ili skidanja sa bankomata u inostranstvu naravno da sa ovom karticom nije moguce jer nije ni predvidjena za to. Koja drzava moze da kreira novu vrstu kartice i bude alternativa Visa i MasterCardu?

Optimista sa iskustvom

pre 5 godina

Hajde više smirili ste sa pljuvacinom. Banke su naterane da kada otvore tr klijentu, pre nego ponude bilo koju internacionalnu karticu, moraju ponuditi i izdati Dinu. Klijent ne mora nijednu da uzme ako ne želi! Ali ne može druge bez Dine. Na kraju, ako vam baš smeta Dina presecite je. Ja je imam kao rezervnu godinama i retko je koristim jer nema čip.

objavite mi komentar,svaki put pisem uzalud.

pre 5 godina

Jel moze bez tog nametanja bilo cega u ovoj zemlji bez nase volje?

Cim me neko tera na nesto(nemam mogucnost izbora), ja se upitam sta stoji iza toga.

Meni licno ne treba, banke izbegavam, osim dizanja plate mi nizasta ne sluze. Samo prava lova u dzepu me zanima, nikako majmunisanje sa karticama.

Dajte ljudima mogucnost izbora.
Ako je ta kartica tako dobra uzece je svako, a ako nije onda je ovo jos jedno palamudjenje preko narodne grbace gde neko preliva pare u svoj privatni dzep.

Zalim, ali u ovoj zemlji ne verujem vlastodrzcima.
Bili oni zuti il napredni il komunisti itd..
Prevarili ste narod vec dosta puta.

Ko vam veruje (nakon ovih 30 godina propadanja) na svaku rec 100%, nije bas u sasvim u vinklu.

lemi

pre 5 godina

Evo ja imam malu trgovinu u kojoj se za svu ribu izdaju fiskalni racuni i radnik je prijavljen ali nazalost nemam aparta za kartice. Razlog zato što derikoze iz banke po svakoj transakciji naplacuju jako visoke provizije (pokusajte na trafici kupiti cigarete karticom) a da ne pricam da ako imate promet preko kartica mesecno manji od 100.000 dinara placate penal 1000 dinara (znaci 1 %) a ako imate promet manji od 50.000 dinara placate 2.500 dinara penale ili 5%. Zamislite sad situaciju da na nekom proizvodu gde je marza 10% iki 20% vi ste u gubitku ili ste pola dali banci da bi neko provukao karticu.
Kod nas su jako skupe jos uvek ove usluge ali ljudi nisu u toku sa tim.
Iskreno sad ponovo razmisljam da uvedem aparat za kartice ali da navedem da kupci mogu da plaćaju iskljucivo Dinom.
E sad vi koji cete seci DINU zbog vlasti secite je ali onda se nemojte ljutiti kad vam trgovci odbiju karticu.

blablabla

pre 5 godina

Ukratko: ne. Razlozi su brojni, od kojih je jedan od vaznijih da me drzava primorava i odredjuje da uzmem odredjenu platnu karticu da bi punila budzet koji inace moze da se mnogo bolje napuni naplatom poreza, na primer.

gavra

pre 5 godina

niko ne kaže kad je realizacija Dina kartice!!! Ako je na mesec dana kao npr. Masterkard onda ima logike.Ako je realizacija odmah po upotrebi nema sanse da zaživi.

nesha

pre 5 godina

I ja po default-u ne volim ništa što nameću naprednjaci. Ali ako uđete malo dublje u priču videćete da država Dinu nameće bankama i štiti građane od bezobraznih marži banaka, Vise i Mastercarda (bankama odgovara da nema Dina-e jer se i oni dobro ugrade uz Visu i Masterkard). Tek kada je doneta odluka o obaveznoj Dini javljaju se iz Vise da pitaju da li može neki dogovor, smanjiće provizije.. Da li znate koliko vam uzimaju kada podignete keš na bankomatima druge banke (ne vaše). Sa Dina-om nećete ni primetiti razliku. Da li znate da su Visa i Mastercard uskladile svoje poslovanje u zemljama u kojima posluju sa USA, Engleska, Francuska, Nemačka... A da li znate šta su rekli Rumuniji, Srbiji, Bugarskoj... Rekli su da neće uskladiti poslovanje, rekli suda mozemo da uzmemo ili ostavimo, a Visine i Masterove marže u našim državama su 10 puta veće nego u USA, Nemačkoj, Francuskoj... A svka banka iskoriati toliku marzu da se i ona malo ugradi. I da li znate da nismo mi jedini koji sada ovo rade (mi sa Dina-om a ostali sa svojim) ? Nego sve zemlje druge kategorije koje jednostavno više ne žele da trpe ovu neravnopravnost. Uzmite Visu za inostranstvo ali u zemlji koristite Dinu. Banke će verovatno da vas ubeđuju u suprotno jer na Dina-ma neće moći da se ugrađuju kao što mogu na Visa-i i Master-u

Shirobon

pre 5 godina

Na ustavni sud, ovo da ode i to odmah. Ako jos postoji makar nesto od zakona u ovoj travestiji od zemlje i te lakrdije od suda. Krse, zakon o zastiti konkurencije jer je sada oko 10% udeo dine na domacem bankarskom, skoro potpuno PRIVATIZOVANOM trzistu kome se to ne svidja to je njegov problem. Ako zakonom uredite da je obaveza da se ta dina kartica uzme, krsite taj zakon jer ce onda da zastupljenost dine bude 100%. Da ne ulazimo u ogromnu sumnju oko sta i ko je nju nametnuo, to sto je niko van ovog diznilenda ne priznaje, sto je potpuno nesigurna za koriscenje, sa kinezima i union pay taj ugovor da je oni priznaju i guraju kroz svoj sistem karticarenja nije jos potpisan. Osnova je ne mozete da namecete ljudima uslugu i proizvod koji nece!!! Imate pravo da je promovisete da ponudite bolje uslove za koriscenje, ali da namecete nemate prava! Ovo ce da resi Evropska komisija, samo polako kao i tuzbe penzionera.

Zemunac

pre 5 godina

Sećam se kad sam u pošti Srbije pre nekoliko godina plaćao račun za infostan Visa karticom, da su mi naplatili proviziju oko 500 dinara, a da mi to niko nije napomenuo. Posle su mi rekli da sa Dina karticom nema provizije za platioca. Sad držim obe kartice u džepu za svaki slučaj. Ipak je ovo luda kuća.

Ostao ovde

pre 5 godina

Mi glupi nazadnjaci cemo koristiti Dinu i placati manje provizije, vi koristie VISU i placajte nekome ko posluje u Srbiji preko sistema koji se nalazi u Americi sa vecom provizijom, od volje vam.
(Pera, 26. avgust 2018 14:17)

Meni dodje isto.Dovoljno vec punim budzet drzave i necu vise jer ona nema meru kada dere narod.Porezi,akcize,pdv,notari,upravnici zgrada,odvodnjavanje itd.su sve nacini kako da se odere gradjanin Srbije.A sa tobom se potpuno slazem sto se tice tvoje sopstvene klasifikacije.
Od sada,umesto da se visa i mc reizdaju automatski po isteku,sada ce gradjani morati da posnose zahtev.Zbog tog dodatnog maltretiranja secem dinu makazicama cim je budem dobio.

realno

pre 5 godina

U teoriji lepo zvuci da zamenimo strani proizvod sa znatno jeftinijim domacim.Ali kako je zastita slabija,ne prima se napolju,ne moze online placanje..znaci da moram da zadrzim i VISA karticu.Samo jedna muka vise da razmisljam o njoj.Mesecno platim karticom mozda 20 puta...za tih 80-160 din razlike nece nista da mi bude.Super je to za penzionere kojima je to mozda i jedina kartica.Generalno podrzavam ali nije za svakoga.

A.

pre 5 godina

Mene bi bilo sramota. Ali, NBS se ne stidi da kaže "DinaCard na domaćem tržištu postoji već 15 godina" (gđa Tabaković je guvernerka od avgusta 2012.), a za sve to vreme nisu 'prstom mrdnuli' da joj poboljšaju performanse: bez obaveze potpisivanja slipa i beskontaktno plaćanje na POS terminalima, plaćanja on line i u inostranstvu.

Jeftinija je četiri puta, ali za banke i trgovine. Jer, dok god Visa (ili Mastercard) ne snizi svoju proviziju četiri puta, trgovac neće da snizi cene artikala za udeo provizije u konačnoj ceni.

A, zašto je velika provizija? Zato što ULAŽU u poboljšanje (opisano u prvom pasusu komentara) korišćenja svojih kartica u korist klijenta. Klijenti to prepoznaju i zato je veliki otpor uvođenju obavezne Dina kartice.

jedan od mnogih

pre 5 godina

vidim da komentatori, vecina, pojma nemaju o cemu se radi. Bolja je za onog koji prima kartice jer strane uzimaju 8 dinara provizije na iznose do 500...preko toga je 2 i vise posto sto je pljacka...ko je ne zeli ne mora da je koristi i tacka....a sto se kontrole toka novca tice - pa drzava i bez kartica zna stanje na vasim racunima, ne budimo smesni....najveci realni problem ce biti enkripcija, placanje na netu i koriscenje u inostranstvu....ako i to srede zasto je ne koristiti....videcemo kad se zvanicno pojavi masovnije ovih dana....a banke sto vas pljackaju nemate zamerke? lepo rece covek nize da mu banka treba samo da podigne novac

zvezdarac

pre 5 godina

@djura
proviziju plaćaju prodavci. Ako kupiš nešto za 100 dinara, Visa i Master će mu naplatiti to što ima mogućnost naplate od mušterije karticom, oko 8 dinara. Dakle od tvojih 100 dinara koje ti skine sa kartice, 8 dinara ide Masteru a 92 dinara prodavcu. Sa dinom je taj odnos 2 dinara banci a 98 dinara ostaje prodavcu. Tebi je svejedno.

Mrmot

pre 5 godina

Ako sam dobro razumeo, korišćenjem Dina kartica država će da puni svoju kasu, a banke su, da bi nadomestile gubitak od provizija, povećale cene svojih usluga i počele da naplaćuju neke koje su do sada bile besplatne.
Prilikom transakcije proviziju plaća trgovac, a ne kupac, što znači - manja provizija, veća zarada trgovca.

Da rezimiramo: od Dina kartica će imati korist samo vlast, banke i trgovački lanci, a građani treba da se zadovolje skupljim bankarskim uslugama...

Života

pre 5 godina

Možda je Dina jeftinija trgovcu, ali oni svi klepaju nenormalne marže, a od visa-e i mastera mogu da dobijem druge pogodnosti kao korisnik kartice.

Srrrrrrrdjan

pre 5 godina

Zar nije bilo bolje Dina kartica ostala sa istom provizijom od 8 dinara ali i uz obavestenje da se sve pare slivaju u budzet. Ja bih je zbog toga koristio mnogo vise nego ove druge kartice. A ovako, kad mi drzava propisuje neku obavezu - eto, bas necu. Jer ovima koji su na vlaasti ne verujem nista!

Treba Betmen

pre 5 godina

Nije obavezna. ne može država da mi propisuje kako ću kao fizičko lice da se dogovaram sa privatnom bankom. Prvo su uniœtili državno a sad se vade.

dinasaurus

pre 5 godina

"korisnici kartica dobijaju adekvatnu zaštitu od eventualnih problema u funkcionisanju internacionalnih kartičnih sistema"

Hahaha, vazi da je domaci sistem sigurniji i pouzdaniji od internacionalnih.

Sto se obaveze tice, mozda su banke u obavezi da izdaju, ali mi nismo da koristimo (cak ni preuzmemo).

Dejan

pre 5 godina

U zemlji gde sam trenutno sve ide ili kesh ili lokalne kartice, ako hoces da platis Visom ili Mastercardom prodavnica dodaje jos 2.5% na istaknutu cenu. Da je tako kod nas svi bi presli na Dinu u roku odmah, kao sto su odustali od plasticnih kesa zbog 2 dinara.

m

pre 5 godina

@djura 
proviziju plaćaju prodavci. Ako kupiš nešto za 100 dinara, Visa i Master će mu naplatiti to što ima mogućnost naplate od mušterije karticom, oko 8 dinara. Dakle od tvojih 100 dinara koje ti skine sa kartice, 8 dinara ide Masteru a 92 dinara prodavcu. Sa dinom je taj odnos 2 dinara banci a 98 dinara ostaje prodavcu. Tebi je svejedno.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:40)

nije jer mora da nosi karticu vise sa sobom plus nema beskontaktnog placanja a najveca prevara je sto na sav glas govore da ce korisnicima te kartuce nesto biti jeftinije ! nece biti nista jeftinije !

Manki

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)

90% frizerskih salona i salona lepote ne izdaje racun... izdaju mozda 10-20% cisto da ne bude sumnjivo ali inace nista... i sta se pravis lud, pitaj zenu, devojku, drugaricu kada je zadnji put dobila ili trazila racun na takvim mestima !
(m, 26. avgust 2018 13:41)


Većina frizerskih salona je paušalno oporezovano i nisu u obavezi da imaju fiskalnu kasu i izdaju račune. Za razliku od knjigaša, nemaju potrebu da zbog poreza šteluju promet jer, bez obzira da li su ošišali jednu ili hiljadu mušterija mesečno, tokom godine plaćaju isti mesečni iznos poreza koji im je utvrđen po rešenju Poreske uprave. Dakle, time što frizeri ne izdaju račune nisu oštećeni ni država ni građani...

neobavesten

pre 5 godina

A koja je razlika u odrzavanju? Jel se placa dodatno i za Dinu koja realno mi ne treba amoram da je imam ili ne? To je jedno odkljucnih pitanja. A nesto me ne zanima koju korist imaju trgovci, oni i onako naplate svoje, sa ili bez Dinom, uostalom, pogledajte cene.

...

pre 5 godina

I dok se u svetu sve placa mobilnim telefonom i cak i kartice polako izlaze iz upotrebe, u Srbiji uvode kao obaveznu onu bez cipa. Da nije tuzno, bilo bi smesno.

Bane

pre 5 godina

Treba sacekati sa komentarima. Navodno, Dina ce u inostranstvu moci da se koristi posredstvom kineskog UnionPay-a.
Nisam siguran da bi jedan tako ozbiljan internacionalni karticarski sistem primao kartice sa tehnologijom starom 15 godina. Znaci moguce da ce oni izdavati Dina karice ili da ce nasi implenentirati te nove tehnologije na ove Dine koje ce se izdavati kao obavezne. Cak je i bilo reci nesto kao nece sve Dine moci da se koriste u inostranstvu vec samo one koje ce na sebi valjda nositi i znak UnionPay-a. Znaci ove Dine koje ljudi sada imaju nece moci da se koriste u inostranstvu, ocigledno ce biti razlike u tehnologiji kartica, zato treba sacekati pa videti.
Ako ne bude, ako zastita bude samo potpis ja cu je preuzeti da bih mogao da dobijem Visu kao do sada i iseci cu je makazama. Jednostavno zasto da razmisljam o potencijalnim zloupotrebama u slucaju gubitka ili kradje. Znaci elektronski se vodi da je imam da bih mogao da koristim druge kartice a fizicki ne postoji.

veselnik

pre 5 godina

"Dina vrlo brzo postati kreditna kartica"! I MC i VISA postoje kao debitne (gotovinske) i kreditne (odlozeno placanje 30 dana) kao standardne opcije u vecini "normalnih" zemalja. Kod nas je tradicionalno VISA samo debitna, a MC samo kreditna, ali gotovinska placanja se ne odlazu. Pri tome ovim karticama je moguce placati internetom, a u inostranstvu i placati i podizati gotovinu. DINA je SAMO debitna platna kartica zastarele generacije.

rog

pre 5 godina

Jel i dalje dina moze da se upotrebljava bez PIN broja na POS terminalima? Kad ti neko mazne karticu da moze lepo da se pocasti. Jos ako zameni cekove gde ces bolje, moze i u minus da ode.

ime i prezime poznato redakciji

pre 5 godina

Klasično srpsko razmišljanje: umesto da gledaju da primenom najsavremenijih tehnologija i atraktivnim ponudama (npr. sa domaćim firmama da sklope ugovore o beskamatnom plaćanju na rate, i druge pogodnosti), oni nas teraju da koristimo potpuno zastarelu karticu sa magnetnom trakom, bez čipa, bez tehnologije za beskontaktno plaćanje i bez ikakvih benefita u trgovinama. I sad ja imam sa jedne strane stranu karticu sa kojom imam 5-7 dinara po litru popusta na benzin, beskamatno plaćanje na rate, beskontaktno plaćanje...a sa druge strane Dinu koja mi ne nudi ni jednu pogodnost...i šta ću ja kao korisnik izabrati?

T

pre 5 godina

@SrxBg Naravno da su banke ogorčene što moraju da izdaju Dinu. Od tih 8 din po transakciji koliko uzimaju za Vidu i MasterCard, najveći deo ostane upravo njima. Zato su banke i prestale da mušterijama nude Dinu, druge kartice im se više isplate.

Dax

pre 5 godina

Kakvo spinovanje od NBS! Korišćenje Dine NIJE jeftinije za vlasnike. Ako nešto košta 1000 dinara mene to košta 1000 dinara bez obzira da li platio Dinom, Visom, Masterom, čekom, kešom ili dabrovim kožama. Manji trošak imaju TRGOVCI i to je cela istina,

m

pre 5 godina

A kada ce Srbija uvesti obavezno placanje karticama svugde - kod frizera, u malim radnjama za voce i povrce, u pekarama itd... Nigde ne izdaju racun a time uzimaju pare i drzavi a i nama kao kupcima - PDV u tom slucaju ide trgovcu, plus zarada na razliku u prodaji i na taj nacin se ovi trgovci bogate nenormalno, sto se da primetiti.
(sitno, 26. avgust 2018 12:04

a sta te sprecava da trazis racun ? sta glupo ti pa bi da nametnes da neko uvede placanje karticom ako to ne zeli !

Bobi

pre 5 godina

@sitno
Ocigledno samo da ides da se sisas i po voce u piljaru... Pa pola grada ne kuca fiskalne racune i to sto kucaju to je da bi imali za troskove koji moraju da se plate tipa knjigovodja struja i neki radnik ako je prijavljen( a to je vec tema za neki drugi put).Sidji na reku na bilo koji splav udji u bilo koji klub i ako ne trazis fiskalni ili ako ne placas karticom fiskalni neces ni dobiti... Pa izracunaj da jedan bolji splav za vikend tj za noc napravi 2 000 000 dunara (dva miliona dinara ) pazar a otkuca se na fiskal 150 000 u najboljem slucaju, koliko novca se izgubi na ime poreza... A sad racunaj da u Beogradu ima oko 12 000 ugostiteljskih objekata pa racunaj...

skraceni pregled

pre 5 godina

Nezavisno od visine provizije, banke nemaju interes za uvodjenje i koriscenje dina kartice niti za umanjenje troskova svojih klijenata. Ako se pogledaju bilansi banaka i njihovo ukupno poslovanje, jasno je da ne planiraju dugorocni razvoj na ovom trzistu vec samo brzo "skidanje kajmaka" gde je moguce kao i razne spekulativne delatnosti. Ko ne veruje neka proveri koliko bankarskih plasmana ide ka proizvodnji, a koliko na kupovinu obveznica koje emituje drzava.

Mile Ekser

pre 5 godina

O kakvoj proviziji od 8 dinara pricaju kada je meni na izvodu iz banke isti iznos koji sam platio u radnji? Tih 8 dinara placa mozda prodavac tako da u startu vidim da nas nesto zavlace.

bane realno

pre 5 godina

Dina je prvo najnesigurnija kartica, jedina sigurnost je potpis?! Uvedite cip pa ce biti odlicna. Na internetu ne moze da se koristi, kao ni u inostranstvu iako pricaju da moze. Trece, ukoliko zelis jos neku karticu, a dinu hoces da ugasis - Ne moze. Ako ugasis dinu, gase se i ostale. Prenesite jednom cele vesti a ne da skracujete.
pritom, kao korisnik nemas naknadu ni od 2 ni 8 ni 12rsd, jer je to medjubankarska naknada koju banka placa banci. Jedinu korist od toga imaju trgovci, sto podrzavam. I istrazite koja firma proizvodi Dina kartice!

m

pre 5 godina

@sitno 
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun! 
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
(zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)

90% frizerskih salona i salona lepote ne izdaje racun... izdaju mozda 10-20% cisto da ne bude sumnjivo ali inace nista... i sta se pravis lud, pitaj zenu, devojku, drugaricu kada je zadnji put dobila ili trazila racun na takvim mestima !

sale

pre 5 godina

Šta će mi beskorisna kartica? Za interent plaćaće DINA je beskorisna. Evo plaćam karticom neke račune Telekomu (državna firma) na interentu i primaju samo VISA i Mastercard, kupujem nešto u Gigatronu, WinWin na netu... i primaju samo VISA i Mastercard... Obično zavlačenje naroda i pokušaj da se napuni budžet jer su uvideli da sve više građana koristi kartice, pa što kažu da i oni pokušaju da uzmu neki deo te zarade, a ne žele da jure ove što ne kucaju fiskalne račune ili da poboljšaju tu karticu, vež je i dalje zastareli metod provlačenja i potpisivanja. Smejurija.

Misa

pre 5 godina

 @ (bane realno, 26. avgust 2018 15:23)

Dina postoji na cipu-stvar je banke da li ce ti je izdati-iako je nijedna ne izdaje Dina nema froda uopste za razliku od V. i M. jer se prevare upravo desavaju na internetu i inostranstvu s njihovim karticama. DinaDiscover koja se koristi na mrezi Discover,Pulse i Diners International u 180 zemalja u svetu postoji od 2010. i trenutno ih izdaje KomBamk. Isto je stvar banke da li zeli da ti je izda.Na internetu niko normalan ne koristi osnovne kartice vec ima posebne virtuon.
2,8,12 dinara nije medjubankarska naknada bec trosak banaka prema karticnim sistemima i to na transakaciju od 1800 dinara.Pri tom je za Dinu uvek 2 din fiksno a kod ovih raste s iznosom kupovine jer da bi drali provizija je u %.To je za 2017. godinu 32 mln evra.Sta mislis ko to plati-klijenti banaka nece bankar (ne banka nego bankar) koji ima dil s ovima iz svog dzepa.Samo je fora u tome sto su Viza i MC zabranili da to placa klijent po transakciji jer bi se onda videlo koliko uzimaju i niko ih ne ni koristio, nego to mora kroz druge provozije da se ne vidi.Na 3 godine 100 mln i stalno raste.Zato svaki Nemac ima svoj Girokard.

Marko

pre 5 godina

Većina frizerskih salona je paušalno oporezovano i nisu u obavezi da imaju fiskalnu kasu i izdaju račune.
(Manki, 26. avgust 2018 15:18)

Ovo nije istina. Pausalci koji rade sa fizickim licima imaju obavezu da izdaju fiskalne racune.

SrxBg

pre 5 godina

Bio sam danas u banci i pitam za Dinu. Inače, nemam niti jednu karticu, osim za Internet plaćanje, jer sam imao loših iskustava ranije, a i ne vidim razlog da plaćam 1200 dinara godišnje članarinu. Možda je to nekom ništa, ja ću za te pare radije detetu kupiti nešto.
Elem, u banci ogorčeni na ovu karticu i kažu da je još uvek ne izdaju. A ovde pišeda su od 17.08. su u obavezi i njima na sajtu postoji u spisku kartica koje izdaju.
Srediće se i to, samo da podelim informaciju, koga zanima.

NY

pre 5 godina

niko ne kaže kad je realizacija Dina kartice!!! Ako je na mesec dana kao npr. Masterkard onda ima logike.Ako je realizacija odmah po upotrebi nema sanse da zaživi.
(gavra, 26. avgust 2018 17:24)

Dina kartica je debitna kartica i odmah se zaduzuje dinarski racun.U slucaju da se trguje u inostranstvu takodje je valuta u trenutku upotrebe.Dina samo zamenjuje naprimer Visa paywave Mastercard itd i sluzi takodje kao identifikaciona kartica za tekuci racun

jazz

pre 5 godina

Cela poenta je to "slivanje" u budžet. Tako će naprdenjaci imati još "legalnih" osnova, jer je puniji budžet, da kupuju jarbole za 3mil. evra ili jelke za 80.000evra. Neće oni taj budžet koristiti da se urede škole i bolnice ili popravi položaj lekara ili profesora.

Starac Foco od 100 ljeta

pre 5 godina

Istekla mi je Master kartica i Banka me je obavestila da preuzmem novu.Dinu mi nikada nisu pomenuli,da je jeftinija itd.
Ko zna ko je s kim u dilu

Kibo

pre 5 godina

(nesha, 26. avgust 2018 20:27)

Nije istina da su niže provizije kod Dine kadane dižeš novacna svom bankomatu. Imam Dina karticu meni je fiksno 200 dinara, dizao sam na nekoliko različitih banaka novac..uvek fiksno 200 rsd...

Marsovac

pre 5 godina

"E sad vi koji cete seci DINU zbog vlasti secite je ali onda se nemojte ljutiti kad vam trgovci odbiju karticu.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (lemi, 26. avgust 2018 20:26)"
Evo ga trgovac koji je umislio da je drzava i da moze da vaspostavlja monopol. Prijatelju, ako mi odbijes karticu, okrenem se i ODEM (kod drugog, ima vas milion), LJUT, i NIKADA se vise ne vracam da kupim nesto od tebe. 5. Oktobra ste se izborili upravo za ovo sto pricam, jos niste naucili. Ako niste skapirali, nema vise nazad!

dvorska_luda

pre 5 godina

"Međutim, ono što je novina od 17. avgista 2018. godine, jeste da su sada banke u obavezi da uz platnu karticu, besplatno izdaju i domaću Dina karticu."
Mozda su banke u obavezi ali JA NISAM U OBAVEZI da je uzmem! Niti hocu da je uzmem. Ne samo nju, necu ni jednu. Ovo je isto kao kada bi vam rekli da ste "U OBAVEZI" da kupujete u ovoj samoposluzi! Ovo sve vise pocinje da lici na diktaturu.

Radovan III

pre 5 godina

@sitno
A gde je to da ne izdaju fiskalne račune? Koja je to bakalnica ili frizerski salon? Daj adresu i naziv, baš da nađem? Ja se ne sećam kad mi neko nije izdao fiskalni račun. Sigurno bar 10 godina ima. Frizer kod kog se šišam godinama, svaki put mi izda fiskalni, čak i ako je to 300 dinara! Tu blizu ima bakalnica sa svežim voćem i povrćem i dobijam račun i kad kupim 1 (jedan) limun!
Isto je gde god sam ušao u bilo koji lokal u gradu.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (zvezdarac, 26. avgust 2018 12:36)
Idi u Tutin, Novi Pzar, Prijepolje. Možeš kupiti i tonu limuna, al' fiskalni nećeš dobiti. Tako je u Sandžaku od kada su uvede fiskalne kase. A i to je deo Srbije.

alrad

pre 5 godina

Da li je poenta Dine da plate u NBS budu veće kad se toliko potencira uplata u budžet? Gde se to tačno u inostranstvu može koristiti? I prethodna inkarnacija Dina International je kao mogla a zapravo nije nigde mogla van zemlje. Ljudi koriste kartice zbog potreba koje imaju i povoljnosti koje im daje - ovde su povoljnosti za trgovca, ne klijenta i ako neko misli da će onaj koji nema POS zbog Dine ga uzeti ili smanjiti cenu robe, taj ne zna Srbiju. Lično, bez opcije beskontaktnog plaćanja i bez internet plaćanja Dinu ni ne želim.

dveki

pre 5 godina

Zanimljivi su ovi komentari gde se navodi da ce prodavci zbog manje provizije za Dina karticu davati popust od 6%, posto su usluge Dine 2 din na 100 din, a Visa i MC 8 din. Kako onda ne daju 8% popust za kes?

ukrajinac

pre 5 godina

Na železnici se dolazak i odlazak sa posla potpusuje kao i kod ovih kartica.90% potpisa na železnici dolazak-odlazak je loš falsifikat.

provizija

pre 5 godina

Korisnici nemaju nikakve ustede od ovoga. proviziju placa prodavac. zbog ovakvih tekstova penzioneri tripuju da im neko uzima proviziju na placanje karticom pa satima stoje u posti da podignu kes. saberite se, napisite tekst tako da ljudi razumeju.