1. Svratio sam danas da raskinem ugivor. Isto. Naplaćuju sve pretplate do kraja. Ništa se nije promenilo. Oni 'teraju' svoje! Kakvi zakoni prijatelju, ovi je Srbija! Strašno!
     (Gaja, 14. jul 2018 18:07)

    # Link komentara

  2. Telefon je isti i u radnji i kod operatera, samo što je kod operatera zaključan. I to će se promeniti vrlo brzo. Telefon kod operatera je skuplji zato što on finansira kupovinu tog telefona koji plaćate na rate. Izračunajte koliko bi vas koštalo da kupite telefon na kredit, npr. na kreditnu karticu, pa otplaćujete 2 godine. Onda uporedite sa cenom telefona koju naplaćuje operater, pa uporedite šta vam se više isplati. Jasno je da ti telefoni ne koštaju 1 dinar, to je samo doplata na cenu koju plaćate kroz ugovor. Siguran sam da svaki ugovor navodi i punu cenu telefona. Ako ne sadrži, onda je to cena koju operator naplaćuje kada bez ugovora kupite telefon. To je iznos koji treba da se plati i mislim da je to fer. Ne treba izmišljati toplu vodu, samo primeniti ono što već postoji u svetu.
    (Zoki, 13. jul 2018 03:28)

    # Link komentara

  3. Posteno je platiti telefon prilikom raskida ugovora Ali ako je puna Cena telefona 100 evra I ja koristim uslugu 12 meseci da li prilikom raskida placam telefon 100 evra ili 50 evra jer je kroz jednogodisnje placanje toliko I otplaceno. Najpostenije je iskazati posebno pretplatu a posebno punu cenu telefona na rate. Problem je sto se tada uoci da su cene telefona 30 fo 50 posto vece nego u maloprodaji.
    (Bb, 12. jul 2018 23:55)

    # Link komentara

  4. Poenta ove price je da niko ne moze da uzme pare a pri tome ne pruzi uslugu...

    To je regulisano zakonima a operateri nisu postovali zakon.

    Samo sud moze da kaznjava nekoga zbog neispunjenih zakonom propisanih obaveza.

    Medjutim mali broj korisnika se upustao u tuzbu da bi ostvario zakonom zagarantovana prava i pobio protivpravni ugovor sa operaterom.

    Veliki broj ljudi i ne zna svoja prava.

    Problem je sto se takvo ponasanje nastavlja i dalje posebno u pripejd varijanti.

    Na primer - uplatite 1000 dinara kredita a iskoristite odnosno dobijete uslugu za 300 dinara i nakon tri meseca 700 dinara od uplate koje niste upotrebili-koristili operater vam izbrise iako nije pruzio nikakvu uslugu za taj deo novca.

    Na tom primeru privredno drustvo-operater je steklo 700 dinara a da nije mrdnulo malim prstom van toga da vam pleni novac jer im se moze posle tri meseca.

    Ocigledno protivzakonito ponasanje i masovno neosnovano bogacenje koje se i dalje nastavlja u pripejdu jer su sada u ovoj vesti podzakonskim aktom(iako vec postoji zakon koji ih u tome sprecava ali nije postovan) regulisali samo postpejd.

    Sta ce drzava da uradi da prinudi par kompanija u Srbiji koji imaju ekskluzivno pravo da nemaju konkurenciju van postojece da postuju zakone oko pripejd uplata?
    (DPolitika, 12. jul 2018 19:18)

    # Link komentara

  5. @ nisam ja
    Zvao, dosli jednom , nista nisu uradili, rekli doci cemo za par dana da ponovo vidimo. Proslo par dana, ne dolaze, ja zovem vec mesec dana nece da dodju. Odem tamo , izvicem se, obecavaju, al nikom nista. Pretim da cu raskinuti ugovor , kazu moraces da otplatis tih godinu i po dana razliku . Za sta da platim kad ne dobijam uslugu koju smo ugovorili? Necu iz principa. Lopovi.
     (Marko, 12. jul 2018 18:04)

    # Link komentara

  6. @ (Marko, 12. jul 2018 14:42)

    Komsija, trazi da ti srede brzinu, ako konstatuju da je tehnicki neizvodljivo, ili neka ti smanje cenu ili raskidaj ugovor i nece splatiti penale jer oni ne ispunjavaju ugovorene obaveze. Koristim trio gold za 3600din i zadovoljan sam uslugom, ali uvek kad je bio problem zvao sam da dodju i da rese problem jer odrzavanje placam uz svaki mesecni racun.
    (Nisam ja, 12. jul 2018 17:35)

    # Link komentara

  7. Najjace su mi ova zapazanja: "onda bi svi uzeli iPhoneX (ili neki drugi) za din, raskidali ugovore i prodavali telefon". Pa ono, da to zaista tako i moze onda kome biste prodavali telefone? :D Ko bi ti dao te pare ako moze i sam da ga nabavi za dinar. :D Niko nikom tu ne bi prodao telefon.
    (Pedja, 12. jul 2018 17:26)

    # Link komentara

  8. @skeptik

    Znam šta mislim, a to je da aparati koji se prave za operatere nisu isti kao ti isti u prodavnici. Drugo, rekao sam da su telefoni koji se za normalnije pakete nude za dinar (odnosno za 14400) krš modeli. Pošto sada i na svom primeru znam da im telefoni ne valjaju, jer je moj bez drndanja izdržao godinu dana, pa da još i garancija ne postoji, svakako neću više uzimati telefone preko operatera. Moj telefon je koštao 14400 plus 12000, a preko oglasa sam uzeo znatno bolji model za 190e. Novi telefon nije ograničen na određenu mrežu, ne brljavi, a još je i jeftiniji. Na to sve lik ima radnju, daje račun (ne fiskalni) i garanciju. Hvala Bogu da ću kupovati tako.
    (woah, 12. jul 2018 15:56)

    # Link komentara

  9. Da li mi neko može pojasniti šta bi bilo ako bih želeo da raskinem ugovor za objedinjene usluge(TV+Fiksni+NET). Nebitno koji operater... Samo me zanima da li se tu plaća neka razlika?
    (Milanče, 12. jul 2018 15:44)

    # Link komentara

  10. Ako je bez telefona pretplata (recimo) 1000 dinara, a sa telefonom 1600, to znači da vi za aparat kroz ugovor plaćate 24 meseca po 600 dinara, što je u startu 14400. Znači da je svaki telefon 14400, ukoliko ga uzmete "za 1 dinar", a takvi telefoni su u ovakvom paketu uglavnom kršine. Ako želite bolji telefon, platićete i doplatu od recimo 12000 dinara. 12000+14400=26400. Kada odete u prvu radnju sa telefonima, taj isti model će koštati upravo ovih 26400, tako da vi apsolutno nemate nikakve povoljnosti kod uzimanja aparata preko operatera. Onda tome dodajte da su telefoni pravljeni za operatere uglavnom kršine, pa bih uvek radije isti model uzeo u prodavnici, a usput dobio i primerak koji nije ograničen na samo jednu mrežu. A onda dodajte i još bolju mogućnost, a to je kupovina preko oglasa od ljudi koji imaju maksimalan broj pozitivnih ocena. Tu sam ja, recimo, u odnosu na prodavnice uštedeo možda i 100e. Meni je aparat, koji sam uzeo uz ugovor, crkao posle godinu dana, pa sam morao da kupim novi. Nov sam platio znatno manje nego taj njihov krš, a taj njihov krš moram da plaćam još godinu dana, jer mi (NARAVNO) nisu ispoštovali garanciju, za koju tvrde da je 2 godine. Sve u svemu, više NIKAD telefon preko operatera.
    (woah, 12. jul 2018 12:42)
    Jel si svestan koliko si protivrecan? Kada ti operater ponudi mob. uz ugovor za 14400 din. taj ti je telefon krs ali kad ti uzmes mob. u prodavnici za jos manje pare e onda to nije krs.
    (skeptik, 12. jul 2018 15:21)

    # Link komentara

  11. jedini popust kod mobilnih operatora u Srbiji ostvaruje samo onaj ko kod njih ne uzima telefon sto je apsurd! drugar je uzeo moto g6 po ceni od 1280 din mesecno na 24 rate i dobio 30% na pretplatu , taj tel ga izadje 30.720 ja sam isti taj pazario za 21.000 i dobio40% na pretplatu. Pa valjda je logicnije da neko ko je uzeo tel kod operatora dobije vise povoljnosti ali je Srbija zemlja apsurda!
     (NEMANJA KGB, 12. jul 2018 14:42)

    # Link komentara

  12. @ zbing
    Sta ti pricas? Ja zivim u samom centru Beograda , na Dorcolu, i internet od odredjenog operatera od koga mi je i kablovska, mi je jako spor. Platio sam za brzi internet a dobio veoma spor. Ne zivim u prasumi vec u centru a opet ne dobijam uslugu koju placam. Ne kazem da nema ljudi koji preteruju i hoce sve za dz, ali u mom okruzenju 80% ljudi koji su uzeli kablovsku i internet od odredjenog operatera , su nezadovoljni jer ne dobijaju uslugu koju placaju. Sednem za racunar da nesto uradim a internet spor tako da moram da provodem sat vremena umesto 5 min kolikk bi mi trebalo da je internet brzi. Sednem za tv da gledam film a na tv-u smetnje i kockice . A placam kablovsku plus internet 3000 din mesecno.Da raskinem ugovor treba da nadoknadim jos godinu i 6 meseci na kolikl je potpisan ugovor. To je kradja.
     (Marko, 12. jul 2018 14:42)

    # Link komentara

  13. @Borba to znaci da ako si na primer uzeo lupam Samsung S9 i on je u sl. Prodaji nekih 80-90000 (lupam bzvz cenu) i sad tebi je Mesecna Rata 5000 i ti si na primer placao 4 meseca taj telefon znaci dao si nekih 20000 i onda si duzan da platis jos 70000 koliko uredjaj kosta u slobodnoj prodaji (ako je on 90000)
    (ahaha, 12. jul 2018 14:36)

    # Link komentara

  14. Просто је невероватно колико је неписменог и необразованог света који дан данас узимају рецимо телефоне за 1 динар код оператера и себе убеђују како им је у њиховом случају то стварно 1 динар јер они забога троше па троше телефон за толико колико месечно плаћају ! Таквих којима је телефон стварно потребан је можда пар промила, сви остали троше јер су навучени да пуно троше, нешто попут болести зависности а не јер им телефон стварно за нешто треба ! И онда, на крају месеца плаћаш 3-4-5.000 како ко, за шта ? За мобилни који користиш а и не треба ти реално или ти треба 10% потреба, интернет који је катастрофално спор за те паре (Погледајте само колики је уплоад !) или ми је једноставно непотребно 20 мегабита када ми је довољно 1 мегабита аплоуда и даунлоуда али реалних, кабловску коју ни не стигнеш да гледаш ни 5% времена којих ти наплаћују а о ђубрету од канала да и не причамо ! Све у свему, народ плаћа и убеђен је да му све то треба а реално није тако ! Никакви закони и прописи ту не помажу, видећете, овце су за шишање !!!! Уосталом, помножите рачуне са 12 или 24 па да видите које су то огромне цифре у питању а раде за 20.000-30.000 и још кукају мале им плате ? Не, таман су !!!!'
    (леле, 12. jul 2018 14:18)

    # Link komentara

  15. ljudi ovde ne shvataju nesto ili se prave blesavi. Vi potpisujete ugovor za mesecno koriscenje mreze i ako ste uzeli telefon za otplatu istog. Kada raskinete ugovor ne placate vise za usluge koje ne koristite ali telefon morate da isplatite niko vam nece pokloniti niti ce uzeti polovan natrag. inace ja sam u Austriji potpisao nove ugovore i uzeo dva huaweia P10 telefona za dzabe nula eura uplate i nula eura mesecno isplate a tarifa 29eura mesecno neograniceno poruka i poziva za celu EU iz bilo koje u bilo koju zemlju i 16gb neta. Kod nas bi ta tarifa bila 100 evra mesecno.
     (Vlada, 12. jul 2018 14:01)

    # Link komentara

  16. Sad će telekomunikacioni operateri da naduvaju "regularne" cene telefona pa da ti ne padne na pamet da raskineš ugovor a kablovski će da naduvaju cenu modema, kablova itd. pa da tako dobiju neki dinar.
    Nadam se da će postojati i neka odredba da ne mogu ovo da rade.
    (Ivan, 12. jul 2018 13:59)

    # Link komentara

  17. U slučaju da je ugovor sa operaterom protivpravan, on naravno nije važeći a samim tim ni pravni posao koji on pokriva. To znači da i taj telefon koji je neko kupio mora da bude vraćen operateru.
    (zvezdarac, 12. jul 2018 12:30)
    ---
    Naravno, ali protivpravan ugovor sa operaterom ne postoji a da je operater pogresio. Sve su to pravno validni ugovori, pa operateri nisu veverice.
    (Deus, 12. jul 2018 13:44)

    # Link komentara

  18. Mnogi ovde pominju da operateri nude telefone po povlascenim cenama. Ja nigde nisam video povlascene cene, vec samo prodaju telefona na rate kao jedinu pogodnost. Cak su i nesto vise cene telefona nego u slobodnoj prodaji.
    (Nema povlascenih, 12. jul 2018 13:24)

    # Link komentara

  19. Ovo vazi i za kabalsku TV i internetne provajdere?
    (Slovenac, 12. jul 2018 13:09)

    # Link komentara

  20. kao i razliku u ceni paketa koji je do raskida koristio i cene tog istog paketa koja važi bez ugovorne obaveze. 

    Ovaj deo nije baš jasan.
    (Borba, 12. jul 2018 09:26

    Objasnjenje: cena paketa 100 uz ugovornu obavezu cena paketa 80. Raskinuo si ugovornu obavezu pre isteka odnosno koristio si npr. 8 meseci racunica je sledeca: 100-80=20 pomnozis sa 8 i dobijes 160. Duzan si kod raskida ugovora da uplatis 160
     (strucnjak, 12. jul 2018 13:00)

    # Link komentara

  21. Ovde ocigledno neki i posle 100 komentara ne kapiraju zasto moraju da plate telefon i razliku u ceni za prethodne mesece?!?!
    Kako vam bre nije jasno da ne postoji na svetu mobilni operater koji vam ugovorom garantuje dostupnost usluga svuda i na svakom mestu? Ako zivis u nekoj zabiti i vidis da nije pokrivena mrezom tog opertera, mozes sada da raskines ugovor posle mesec dana, platis razliku par stotina dinara i cao. Oni koji zive na takvim mestima, inace, vrlo dobro znaju koji operater najbolje radi i to je to. Mozes i pre-paid da kupis za 200din i probas...ali nas gedza oce telefon za dzabe, pa odma potpise ugovor, a posle ocekuje da ne mora da ga plati.
    Da li mislite da u Americi, Spaniji, Japanu imate garanciju da ce vam telefon raditi u pustinji, na okeanu, u podzemnoj garazi 4 sprata ispod zemlje???
    Nego srbenda oce skup telefon da se pokaze, a onda posle kuka kako u njegovom selu, 50km od nigde, nema predajnika tog-i-tog operatera, hahaha!
    Nema bre dzabe nista! Ja bih ukinuo prodaju telefona na rate preko operatera, pa da vidimo onda ko ce da nosi "ajfon" ili S9.
    U ovoj jadnoj zemlji bar pola miliona ljudi nosi skupe telefone, a nema za 'leba...
    (Zbing, 12. jul 2018 13:00)

    # Link komentara

  22. Ljudi ovde masovno pisu samo o mobilnim operaterima, kao da je to najveci problem. Sa njima licno nisam imao vece probleme. Mnogo veci problem je onaj koji nastaje sa kablovskim i internet operaterima, jer ako uzmes paket a ne dobijes internet koji placas to je ogromni problem. Ja sam uzeo kablovsku i internet od jednog operatera i tako su me prevarili da nemam reci. Dogovorili odredjenu brzinu interneta i programe na tv u a nisam dobio ni pola usluge koju placam. Jos ja radim posao ( IT sektor) gde mi je bitna brzina interneta a dobio sam jako los i spor internet tako da me to onemogucava da radim . E to je lopovluk.
     (Milan, 12. jul 2018 12:56)

    # Link komentara

  23. Ako je bez telefona pretplata (recimo) 1000 dinara, a sa telefonom 1600, to znači da vi za aparat kroz ugovor plaćate 24 meseca po 600 dinara, što je u startu 14400. Znači da je svaki telefon 14400, ukoliko ga uzmete "za 1 dinar", a takvi telefoni su u ovakvom paketu uglavnom kršine. Ako želite bolji telefon, platićete i doplatu od recimo 12000 dinara. 12000+14400=26400. Kada odete u prvu radnju sa telefonima, taj isti model će koštati upravo ovih 26400, tako da vi apsolutno nemate nikakve povoljnosti kod uzimanja aparata preko operatera. Onda tome dodajte da su telefoni pravljeni za operatere uglavnom kršine, pa bih uvek radije isti model uzeo u prodavnici, a usput dobio i primerak koji nije ograničen na samo jednu mrežu. A onda dodajte i još bolju mogućnost, a to je kupovina preko oglasa od ljudi koji imaju maksimalan broj pozitivnih ocena. Tu sam ja, recimo, u odnosu na prodavnice uštedeo možda i 100e. Meni je aparat, koji sam uzeo uz ugovor, crkao posle godinu dana, pa sam morao da kupim novi. Nov sam platio znatno manje nego taj njihov krš, a taj njihov krš moram da plaćam još godinu dana, jer mi (NARAVNO) nisu ispoštovali garanciju, za koju tvrde da je 2 godine. Sve u svemu, više NIKAD telefon preko operatera.
    (woah, 12. jul 2018 12:42)

    # Link komentara

  24. Dosad ste mogli da raskinete ugovor samo ste plaćali onaj deo koji vam je preostao.
    Sad se daje mogućnost da platite samo onaj deo ugovora koji ste koristili.
    Za one kojima je ugovor pri kraju a takvih je najviše ovo je nepovoljnijije jer će morati da plate takođe penale za popust.

    Mnogo gora tačka ugovora kod svih operatera je da mogu samovoljno da menjaju uredbe ugovora koji se tiču cene i načina korišćenja.
    Neko se odluči za jednog operatera i taj posle promeni cenu i način korišćenja. Vi kao fol imate pravo da raskinete ugovor,a šta pojedinac ima od toga,jer više niste u mogućnosti da ništa slično i povoljno nađete. Ti delovi ugovora su najklasičnije kršenje ustava i pozitivnih zakona.
    Zašto onda meni kao pojedincu nije dato pravo da i ja menjam ugovore po želji?
    (Provajderi mobilne telefone su lopovi, 12. jul 2018 12:42)

    # Link komentara

  25. Dve stvari me zanimaju:
    1. Kada ovo stupa na snagu?
    2. Kako da se zastitim od internet provajder gde sam ugovorio brzinu do xy MB/sek a meni net konstantno puca? Kako to da nije moguce da merim protok tokom recimo 7 dana pa da vidim prosecnu brzinu?
    (Realnost?, 12. jul 2018 12:41)

    # Link komentara

  26. Jos gore. Jer operateri nisu realni po pitanju odredjivanja cene telefona odnosno telefon mozete kupiti negde drugo povoljnije. U nekim slucajevima ispalo bi vam bolje da isplatite pretplatu.
    (Maja, 12. jul 2018 12:39)

    # Link komentara

  27. @deus
    U slučaju da je ugovor sa operaterom protivpravan, on naravno nije važeći a samim tim ni pravni posao koji on pokriva. To znači da i taj telefon koji je neko kupio mora da bude vraćen operateru.
     (zvezdarac, 12. jul 2018 12:30)

    # Link komentara

  28. raspisali se ovde ljudi...i u puno komentara stoji priča paket 2000,pa kad potpišeš ugovor on je 1000...čista zabluda...konkretno paket koji koristim je neo 2,kad čovek potpiše bez aparata,košta 999din,a kada je sa aparatom onda je 1699,znači nema popusta nego penal što se uzima aparat,plus rate za cenu tog aparata...ili konkretan primer...huawei p20 lite sa neo 2 paketom mene košta 2700 mesečno,uz učešće 5000 dinara pri kupovini. to znači 24x2700+5000=70000! bez aparata,neo 2 na dve godine je 24000. aparat me košta 46000,ne vidim da sam dobio bilo kakav popust ni na pretplatu,ni na aparat!?!?!
     (broz, 12. jul 2018 12:30)

    # Link komentara

  29. @aleksa
    Prvo, većina operatera ne daje zamenski telefon istih ili sličnih karakteristika. Zapravo, retko ko uopšte daje zamenski telefon. Japanci i Koreanci su izuzetak.
    Drugo, nigde uređaj iz pepsi ne košta isto kao uređaj kupljen nezavisno od operatera ili bilo kakvog ugovora. To prosto nije moguće.
     (zvezdarac, 12. jul 2018 12:29)

    # Link komentara

  30. Većina korisnika misli da će sada moći da uzme telefon za 1 dinar, raskine ugovor i zadrži telefon i ne plati ništa. Još neko ovde u komentarima kaže, pa to su penali što ću morati da platim telefon, a šta si mislio druže da ti daju džabe?
    (Sajke, 12. jul 2018 10:31)

    Zar nije platio telefon? Reklamiraju da je cena telefona jedan dinar. Verujem da im je dao taj dinar. Ukoliko je to laz i cena telefona nije jedan dinar, onda je pitanje zasto je nekom dozvoljeno da lazno reklamira svoje proizvode. Ovako prodaju nesto za jedan dinar, a onda traze refundaciju od 120.000 dinara. Tvoja logika ima smisla, ali da li ti je i ovo logicno?
    (Dex, 12. jul 2018 12:24)

    # Link komentara

  31. Ugovorna obaveza je dobrovoljna i dalje ne razumijem šta je problem.Ako ne želite ugovor kupite telefon po komercijalnim uslovima keš,rate....polovan izaberete operatera i gotovo.Uređivanje tržišta dekretima je jako loša stvar.Imate zakon o zaštiti potrošača,zakon o obligacionim odnosima.Kao da su ugovori sa operaterima potpisivani pod prisilom.
    (anarhista, 12. jul 2018 11:23)

    Nije lose uopste, vec je sasvim normalna stvar za gradjansko pravo.

    Gradjansko pravo, za razliku od anglo-saksonskog prava, to mora da radi, jer se ovakva nelogicnost da placas penale posto ti se necija isprobana usluga ne dopada jedino tako moze ispraviti, dok u anglo-saksonskom pravu takve nelogicnosti mozete ispraviti na sudu, posto sudiji argumentovano objasnite da je takva odredba ugovora glupost (bezobrazluk, nazovite kako hocete).
    (DuckyDuck, 12. jul 2018 12:22)

    # Link komentara

  32. Ugovorna obaveza je dobrovoljna i dalje ne razumijem šta je problem.Ako ne želite ugovor kupite telefon po komercijalnim uslovima keš,rate....polovan izaberete operatera i gotovo.Uređivanje tržišta dekretima je jako loša stvar.Imate zakon o zaštiti potrošača,zakon o obligacionim odnosima.Kao da su ugovori sa operaterima potpisivani pod prisilom.
    (anarhista, 12. jul 2018 11:23)
    Anarhista, a ovakav komentar, problem je sto prijatelju ako vec postoje zakoni, a nije anarhija, onda ne mogu da vaze samo za malog coveka, a velike firme da deru ljude. Potpisao ugovor jesam, ali ne da bi dao nekom za godinu dana 20 hiljada samo radi reda, zato sto je on velika firma i slicno, nego za neku uslugu za taj novac, ako prestajem da koristim tu uslugu. Ako je ugovorom operater rekao da 15 hiljada minuta i poruke i gb kostaju po komercijalnim uslovima 20 hiljada recima na 24 meseca, skroz nije fer pri raskidu ugovora (a raskid ugovora je sasvim normalna stvar, ugovori se raskidaju stalno, okolnosti i finansije i posao i lokacija se menjaju u zivotu, nismo se vezali lancem, nego potpisali papir) ne moze da trazi i dalje 20 hiljada i da zadrzi tih 15 hiljada minuta, gb i poruka, sasvim logicna stvar, penal neki za stranu koja raskida ugovorom se definise samim ugovorom uglavnom, ali to mora uskladu sa nekim normalnim nacelima, a ne da bude duplo jednoj strani, drugoj nista i da nema veze sto je vec placala dobar period vazenja ugovora ta druga strana. Poenta anarhije nije sloboda bogatih, lanci sirotinji, to je kapitalizam, anarhija je sloboda svima.
     (Che, 12. jul 2018 12:20)

    # Link komentara

  33. vrlo bitna stvar,placa NJIHOVU cenu telefona,znaci dosta vecu od trzisne...
    (kole, 12. jul 2018 12:12)

    # Link komentara

  34. Ok, samo nakon 6 meseci recimo taj telefon vise nije nov i ne kosta vise 300 ili 500 evra koliko je kostao kao nov, takodje sta ako nije uzet za dinar, nego je par hiljada placen ipak, gde su detalji kako se to regulise, evo recimo ja imam telefon koji sada u radnjama kosta oko 200€, godinu i tri meseca je sada vec star, placen da bi uzeo manju pretplatu u startu vec 5000 hiljada, ako sada raskinem ugovor ne placam preostalih 9 meseci pretplatu (sasvim logicno, ne znam sta im je trebalo 10+ godina da im to zabrane), ali ako je ostavljena mogucnost operateru da mi trazi punu cenu telefona i dalje nakon svega, to je opet ne fer i opet prevelika vrednost, jer ja za njega na slobodnom trzistu ne mogu da dobijem ni 50€ kao godinu i kusur star uredjaj sada, znaci nema vise vrednost kao nov.
     (Che, 12. jul 2018 12:11)

    # Link komentara

  35. Nije u redu da korisnik koji potpise ugovor i posle nekog vremena nije zadovoljan ne moze svojevoljno bez naknade da raskine isti, a u isto vreme nije pravedno da uzmes telefon koji u slobodnoj prodaji kosta 30k i da posle par meseci raskines ugovoror, a da ti telefon ostane telefon
     (Ajvanho, 12. jul 2018 12:04)

    # Link komentara

  36. Operateri telefone otkupljuju od ovlašćenih uvoznika koji su u sprezi sa vlastima duže od decenije i koje država štiti abnormalno visokim carinama.
    Udruženja za zaštitu potrošača fokus treba da prebace na razbijanje uvoznog kartela i na izjednačavanje cene uređaja kod uvoznika i kod operatera, koji su često i po stotinu i više evra skuplji od uvoznika.
    Naposletku, jeftiniji je keš kredit i jeftin paket od skupog višegodišnjeg vezivanja za operatera.

    Bonus pitanje: kada crkne telefon u okviru garancije, NTT DoCoMo daje korisniku uređaj slične klase na korišćenje dok se telefon ne popravi/zameni. Koji to operater u Srbiji pruža takvu uslugu? - Nijedan.

    U Srbiji je cena premijum ali je usluga Somalija.
     (Aleksa, 12. jul 2018 12:01)

    # Link komentara

  37. To je mladi ti tako ako ispoštuješ ugovornu ubavezu koju si potpisao. Pošto se ugovor raskida na tvoju inicijativu ne važe ugovorne obaveze koje je operater preuzeo a to je da ti telefon da za dinar već si dužan da mu platiš punu cenu telefona. Kad kupuješ kupus na pijaci jedna cena je ako kupuješ na veliko a druga ako kupuješ kilo.
    (Sima, 12. jul 2018 10:46)
    ---
    Pri raskidu ugovora vaze uslovi koji su navedeni u tom ugovoru ako oni nisu protivpravni. Ako su oni bili protivpravni u trenutku potpisivanja ugovora, primenjuju se trenutno vazeci zakoni u slucaju spora. Promena zakona ne znaci da neka klauzula u ugovoru sklopljenom po starom zakonu postaje protivpravna. Zakoni se, jos jednom pisem, ne primenjuju retroaktivno osim u bas izuzetnim slucajevima - tada se to zove npr lex specialis i sl.
    (Deus, 12. jul 2018 11:41)

    # Link komentara

  38. Ko o čemu komentatori o telefonima. Svakom je jasno da je cena pretplate takva jer se pored plaćanja usluge plaća i teleofon. Ali, hajde da uzmemo na primer situaciju u kojoj ste sa namerom uzeli taj telefon, jer na drugi način nikako niste mogli da dođete do istog (faktor cena), uz to korisno je imati pretplatnički broj, a ne stalno dopunjavati pripaid kartice. I naravno ispunjavater svoju obavezu sve do trenutka kada GREŠKOM operatera vaš mesečni račun prevaziđe iznos pretplate za koju ste potpisali ugovor. Šta onda? Verovati operateru na reč da je to greška i platiti račun? Ili tražioti svoja prava i raskinuti ugovor sa muljatorom, gde vas naravno očekju penali, koje pametnjakovići imate i ako niste uzeli famozni aparat od 500 ili više eura za 1 dinar. Uozbiljite se malo i shvatite penali nisu tu zbog telefona, nego zbog profita. Jer, zašto bi recimo isti sistem primenjivali Internet provajderi kod kojih ništa ne uzimate na otplatu? Ili Provajderi kablovske televizije? Da li se kod njih radi o troškovima raskida ugovora? Koliko znam ugovori tog tipa se ne overavaju kod notaroša, tako da i to opravdanje otpada. Planirani profit braćo, samo to i ništa više. A vi i dalje branite provajdere i napadajte opravdano ozlojeđene korisnike istih da su planirali da prevare jadničke i uzmu Iphone X za 1 dinar i da posle prodaju telefnn i raskinu ugovor. Bezobrazno je u najmanju ruku tako olako posmatrati celokupnu situaciju.
    (Шоне, 12. jul 2018 11:32)

    # Link komentara

  39. pa zar to nije isto , ako platiš punu cenu mobilnog ?
    (savinmali, 12. jul 2018 11:29)

    # Link komentara

  40. @(Milija, 12. jul 2018 11:00)

    Nisi razumeo. Posebno plaćaš razliku u ceni za paket i razliku u ceni na uzeti telefon...
    (banezi, 12. jul 2018 11:28)

    # Link komentara

  41. "Naši zakoni ne daju mogućnost operateru da naplaćuje uslugu koju više ne vrši odnosno da dobija penale iako ni na koji način nije bio oštećen raskidom ugovora od strane korisnika. Dakle, postupanje operatera prema klijentima je bilo nezakonito i zato je doneto rešenje koje to onemogućava.

    Gospodinu Ljajiću bih postavila dva pitanja.

    Da li to znači da u našoj zemlji pravno lice ima dozvolu (od institucija) da posluje, a da istovremeno može da obavlja poslovanje ne poštujući zakone? Zašto na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija nema ni slovca o ovome, ako "... kaže Ljajić i dodaje da rešenje stupa na snagu odmah"?

    Primećujem da u današnjoj vesti piše "operateri mobilne telefonije", iako je u jučerašnjoj pisalo i "To će važiti i za kablovske i internet provajdere u Srbiji".

    @ kao i razliku u ceni paketa koji je do raskida koristio i cene tog istog paketa koja važi bez ugovorne obaveze.
    Ovaj deo nije baš jasan.
    Borba, 12. jul 2018 09:26)

    Cena paketa (skup nekoliko usluga) je, na primer, 1.000 dinara mesečno. Uz ugovornu obavezu na x meseci nude popust od 40 odsto, pa je cena paketa 600 dinara mesečno. Ako, na primer, raskinete ugovor posle četiri meseca, onda morate da doplatite 1.600 dinara ( = 4 x 400).
    Ovo je primer bez ugovorne obaveze sa telefonom (ili tabletom i sl.) na rate, a verujem da je takvih ugovora više. A, ugovori sa uređajem na rate bi trebalo da se tretiraju kako potrošački kredit, što u suštini i jeste.
    (A., 12. jul 2018 11:24)

    # Link komentara

  42. Ugovorna obaveza je dobrovoljna i dalje ne razumijem šta je problem.Ako ne želite ugovor kupite telefon po komercijalnim uslovima keš,rate....polovan izaberete operatera i gotovo.Uređivanje tržišta dekretima je jako loša stvar.Imate zakon o zaštiti potrošača,zakon o obligacionim odnosima.Kao da su ugovori sa operaterima potpisivani pod prisilom.
     (anarhista, 12. jul 2018 11:23)

    # Link komentara

  43. И даље је непоштено јер плаћаш разлику до њихове пројектоване добити ! А то што су неспособни да понуде квалитетну услугу ? Шта са тиме ?!? Са једне стране они су се обавезали да ће ми понудити шта су рекли а са друге стране да ћу плаћати колико су тражили за те услуге. Они то не понуде ја незадовољан и треба да им доплатим за шта ?!? Ионако нисам задовољан њиховом услугом ! На страну телефон који никада нисам ни узимао од оператера ! Обрни окрени, и даље чиста пљачка !
    (да да, 12. jul 2018 11:22)

    # Link komentara

  44. Све зависи како је потписан уговор, али мислим да ни телефон неће моћи да наплаћују...јер ако у уговору стоји "за тарифу 1 цена је 1000 дин и добија се телефон по цени од 1 дин" то је то...не може се примењивати нека друга цена и нека друга тарифа
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mladi ja, 12. jul 2018 09:24)
    ---
    Naravno da nece moci ali propis se i ne odnosi na vec sklopljene ugovore vec na one koji ce se u buducnosti sklapati. Naravno da tekst ugovora nece biti isti. NE POSTOJI zakon koji vazi retroaktivno, to da bude jasno svima. Jedan jedini put je to ucinjeno i to posle dugo cekanja - u pitanju su bili krediti denominovani u svajcarskim francima. Tada je prosto razvoj dogadjaja isao na ruku bankama nenormalno i ojadio mnoge, to nije bila svakidasnja i ocekivana situacija pa je na kraju drzava morala da intervenise jer prosto cela situacija je bila izmakla kontroli i osnovnom principu pravicnosti a pravo zato i postoji - da koliko god moze stiti princip pravicnosti. Sva ova pisanija ovde o (ne)uzimanju telefona od 500 eur za dinar su budalastina.
    (Deus, 12. jul 2018 11:09)

    # Link komentara

  45. vidi apsurd...
    npr za paket od 8.000din x24 meseca=192.000din dobijes telefon od 150.000din za 1 din. Onda dodje da je njihov tosak usluge za 24 meseca samo 42.001din ako ne uzmem telefon.
    Ja bih to voleo da dobijem, pa cu isti taj telefon da kupim u prodavnici za 85.000din.
    (Milija, 12. jul 2018 11:00)

    # Link komentara

  46. Pa normalno da mora da plati telefon. Zar je nekom "normalnom" palo na pamet da potpiše ugovor, uzme telefon za dinar, a onda - posle mesec dana, postane "nezadovoljan" uslugom i pujpikenevaži ! Svašta !
    (Goran, 12. jul 2018 10:53)

    # Link komentara

  47. neozbiljno.....
     (NemanjaSO, 12. jul 2018 10:46)

    # Link komentara

  48. @ mladi ja

    Све зависи како је потписан уговор, али мислим да ни телефон неће моћи да наплаћују...јер ако у уговору стоји "за тарифу 1 цена је 1000 дин и добија се телефон по цени од 1 дин"
    To je mladi ti tako ako ispoštuješ ugovornu ubavezu koju si potpisao. Pošto se ugovor raskida na tvoju inicijativu ne važe ugovorne obaveze koje je operater preuzeo a to je da ti telefon da za dinar već si dužan da mu platiš punu cenu telefona. Kad kupuješ kupus na pijaci jedna cena je ako kupuješ na veliko a druga ako kupuješ kilo.
    (Sima, 12. jul 2018 10:46)

    # Link komentara

  49. Pa normalno tako i treba a ne dodje kako ko hoce uzme fon i raskine ugovor to nema nigde.
     (mihailo, 12. jul 2018 10:43)

    # Link komentara

  50. Naravno da ce platiti telefon pa bilo bi zloupotreba u suprotnom.
    Mislim da se ovim ne dobija punk jer znanicno tarife bez ugovora su bas visoke. Znaju operateri za to pa rade oni u naprednim demokratijama...
    Znaci nisi uzeo telefon ostane ti 2 meseca ugovora to ne placas ali prethodnih 10 placas razliku od 1000 do 2000 dinara jer su te tarife bez ugovora zalosno skupe. bolje plati jos 2 meseca po 1000 nego 10 meseci po 1000.
    Dakle zakon koji nece mnogo da pomogne. Lose odradjen posao zakonodavci.
     (BorisNbg, 12. jul 2018 10:38)

    # Link komentara

  51. не може се примењивати нека друга цена и нека друга тарифа
    (mladi ja, 12. jul 2018 09:24)

    Baš može. Postoji realna cena uređaja i usluga (minuta, itd.). Plaćaš razliku.
    Na stranu to što operateri uređaje cene bezobrazno puno.
     (verujem ne verujem, 12. jul 2018 10:34)

    # Link komentara

  52. Valjda ćemo platiti razliku kolko je popust za ugovornu obavezu za godinu ili dve...ako sam dobro shvatio...to mi deluje ok....a za telefon...to mi deluje malo komplikovano...koju cenu bi trebali da zaračunaju...ili bi trebali da naznače cenu telefona u slučaju prekida ugovora....
     (Kuka i motika, 12. jul 2018 10:34)

    # Link komentara

  53. Većina korisnika misli da će sada moći da uzme telefon za 1 dinar, raskine ugovor i zadrži telefon i ne plati ništa. Još neko ovde u komentarima kaže, pa to su penali što ću morati da platim telefon, a šta si mislio druže da ti daju džabe?
     (Sajke, 12. jul 2018 10:31)

    # Link komentara

  54. Na primer, imate pretplatu 2000 din mesečno. Ukoliko uzmete telefon preko operatera, on vam smanji 50% pretplatu, vezuje vas ugovorom na 24 meseca i otplaćujete telefon na 24 rate. Onda se plaća mesečno 1000 din pretplata+ rata za telefon u zavisnosti od cene telefona. Ako raskidate ugovor nakon 10 meseci, plaćate razliku pretplate do 2000, tj. u ovom primeru 1000 din x 14 meseci jer ste dobili popust na paket i još 14 mesečnih rata za telefon. Naravno da se ovo ne isplati. Ja imam povoljniji ugovor sa operaterom koji je prvi imao i banku, a važi za najskuplji, ali ima ubedljivo najbrži internet. Uzeo telefon preko te banke na otplatu, uz 30% popusta na pretplatu. Formalno je ugovor na 24 meseca, ali sutra mogu da isplatim telefon u celosti i ugovor je prekinut. Ta opcija je bolja, a postoji već 4 god sigurno.
     (sve je relativno, 12. jul 2018 10:26)

    # Link komentara

  55. нема ту пуно погодности,ко мало познаје математику и стави на папир све му буде јасно.нпр телефони су увек били јефтинији у продавници него код оператера али предност рата уз рачун је многе одводила на ту страну.за овога што не зна разлику између пуне и повлашћене цене објашњење.уговором на 2 године пакет ти је нпр 1000 а пуна цена (да немаш уговор) је 1700 тако да ако раскинеш после 6 месеци, плаћаш 6 x 700=4200 за раскид.
     (боле_блокови, 12. jul 2018 10:24)

    # Link komentara

  56. I to je nesporno. "Tajna" iza telefona koji košta 1 dinar je u tome što ga otplatimo kroz mesečne račune, pa je logično da, ako račune prestanemo da plaćamo, aparat koji smo uzeli platimo drugačije. A čitava priča sa penalima kojih konačno više neće biti je bila najgora moguća pljačka. Ti ugovori su teorijski obavezivali dve strane: jednu da pruža uslugu, a drugu da plaća za tu uslugu. Pa ipak, ako bi kvalitet usluge bio katastrofalan (što se jeste dešavalo), posledice je snosila samo jedna: korisnik. Imao je izbor ili da nastavi da koristi tu užasnu uslugu dok ugovor ne istekne, ili da odjednom plati penale kao da je jeste koristio ako odluči da prestane da je koristi. Pružalac usluge je faktički mogao da radi što hoće, dogod nije sasvim isključio korisnikovu karticu. Jedna reč: pljačka. Zato ću umesto pozitivnog mišljenja o odlici ministarstva reći samo: dobro pa ste se setili da donesete prokleto očiglednu odluku i zaustavite dugogodišnju praksu ozakonjenog pljačkanja građana.
     (Stefan, 12. jul 2018 10:20)

    # Link komentara

  57. Zasto ministarstvo ne kazni sve koji su nezakonito postupali do sada?Zasto ih ovim resenjem amnestira?
    (miki, 12. jul 2018 10:17)

    # Link komentara

  58. @mladi ja Niko tebe ne primorava da uzmes telefon. Sve tarife imaju svoje cene sa ili bez uzimanja telefona
    (mitko, 12. jul 2018 10:17)

    # Link komentara

  59. Pa mi uopšte ne znamo cenu paketa bez ugovorne obaveze. U tome će i da bude problem. Ko njih može da spreči da naprave da paket, recimo košta 5000 din. bez ugovorne obaveze, a sa ugovornom obavezom 1000 din. Razlika 4000 din, pa vi sada vidite! Ili će možda 'referentni paket' biti cena razgovora u prepaid - u, a to je tek katastrofa! A šta će tek biti sa onima koji su uzeli relefon? Siguran sam da oni neće raskidati ugovor, jer bez ugovora neki telefoni koštaju i više od 100000 din. Haos će biti sada po poslovnicama mobilnih operatora! Svako će ovo 'neplaćanje penalada'da tumači kako njemu odgovara.
     (Gaja, 12. jul 2018 10:15)

    # Link komentara

  60. @ mladi ja

    U ugovoru stoji da je cena telefona 1 din uz uslov, tj ugovornu obavezu da se ta i ta tarifa koristi dve godine. Ako se raskine ugovor, onda naravano ni da cena telefona od 1 din ne vazi, jer nije ispunjena ugovorna obaveza od strane kupca. Bas si pametan. Ti bi da se postuje njihova ugovorna obavaza, prema tebi, da je telefon 1 din, a da ti tvoju obavezu o trajanju ugovora ne postujes.

    @ borba

    Dobijes npr prva 3 meseca odredjeni paket za dinar, uz obavezu da narednih 21, tj ostatak do dve godine, placas punu cenu paketa. Ako raskines pre isteka ugovora, moras da doplatis do pune cene za ta prvi tri meseca.
    (Vladan R, 12. jul 2018 10:12)

    # Link komentara

  61. Naravno da ce morati da se plati telefon, to je logicno. U suprotnom bi svako mogao da potpise ugovor za iPhone X, posle mesec dana raskine isti i onda proda telefon. To bio bio omiljeni nacin zarade u Srba za sledecih 10 godina.
    Budite malo realni, a ne kao "pisalo je da uz paket od 5000din telefon kosta 100e". Pa taj telefon ti daju za deseti deo cene BAS zbog toga sto ces ga isplatiti kroz ugovor i pri tom platiti cenu paketa. Nijedna firma ne moze da posluje tako sto poklanja telefone od 1000e, razmislite malo!
    To je potpuno isto kao kada bi neko uzeo kredit od banke, a onda posle mesec dana rekao "necu vise kredit" i onda kao vise nije duzan nista. Kupis stan za cenu jedne rate i eto sve je u redu, a banka nema pravo da ti trazi nista :))) Budalastina.
    Telefon koji dobijete za dinar uz mali paket, u nabavci na velike kolicine ne kosta vise od 50-60e, ali ga vi otplatite za 24 meseca i vas operater lepo zaradi. Kome se ne svidja, moze uvek da kupi telefon za cash i dovidjenja. Ali nas narod misli i dalje da moze da dobije nesto besplatno.
    Operateri (kao i sve firme na svetu) posluju zbog profita, a ne da bi ih korisnici varali i otimali im telefone!
    (Vrlo jednostavan odgovor, 12. jul 2018 10:11)

    # Link komentara

  62. Trebace jedno dve godine da nasi ljudi shvate zasto je to tako, a ako nastavite da se bunite operater ce jednostavno ponude telefona po povlascenoj ceni ukinuti i onda necete moci da uzmete iPhone za 200evra sa najjacim paketom koji cete raskinuti za mesec dana....
    Ali to je sve visa matematika za ove sa deficitom zuba...
    (Mikele, 12. jul 2018 10:05)

    # Link komentara

  63. Све зависи како је потписан уговор, али мислим да ни телефон неће моћи да наплаћују...јер ако у уговору стоји "за тарифу 1 цена је 1000 дин и добија се телефон по цени од 1 дин" то је то...не може се примењивати нека друга цена и нека друга тарифа
    (mladi ja, 12. jul 2018 09:24)

    Ipak moze. Tarifa za dinar i telefon za dinar vaze ako isteras ta 24 meseca na koja si potpisao ugovor sto naci da si dobio popust zbog takvog ugovora. Ako ugovor raskines ranije ipak moras da platis cenu paketa i telefona koji vaze ako nisi potpisao ugovor na 24 meseca. Ibto je i zaista pravedno. Inace binse svi idmah nasli pametni da uzmubtelefone od 1000€ i posle tri meseca bi raskidali ugovore. Medjutim i dalje ostaje sporno to sto imamo prilicno skupe aparate bez obzira na sve popuste. Takodje i prilicno losijeg kvaliteta u odnosu na druge zemlje. Kod nas je sve II, III klasa ili čak škart koji je trebalo da završi u kanti, a operateri ih daju pa ako izdrze izdrze. Ako ne izdrze zamenice vam ga opet nekim škartom koji ce da izgura do kraja ugovora. Prenebegava se cinjenica da i dalje u prodaji, kao nove, imamo telefone koji su skinuti sa neke svetske mreze. I dalje imamo 30-40% telefona uvezenih na crno, bez garancije (to shvatite kad ih odnesete u servis, a oni vas "odjave"). Problem sa bahatoscu operatera je resen, ostaju ovi ostali.
     (Mrak, mrak, pomrčina ..., 12. jul 2018 10:05)

    # Link komentara

  64. Sve super, ali na papiru. Meni je operater prestao da isporučije uslugu mob telefonije na adresi prebivališta u toku važenja ugovora i morao sam da im isplatim sve (tri telefonska broja) do isteka ugovornih obaveza!!! Skinuli/demontirali ljudi baznu stanicu i nikom ništa. Na moj prigovor odgovaraju da se potpisivanjem ugovora nisu obavezali da ću signal imati i na adresi prebivališta (što bi teoretski i u praksi značilo, da mogu da imaju jednu baznu stanicu u celoj Srbiji !!). Ratel, tržišna inspekcija svima sam se obraćao svi nešto staju na stranu ... čik pogodite !!! Cela ulica, odnosno svi koji koriste telefonske brojeve ovog operatera, mogu da pričaju samo dok su na ulici, pa mi komšiluk izgleda kao scena iz filma "Let iznad kukavičijeg gnezda" - kada pacijenti izađu u grad...
    Epilog, islatio go..ima sve do kraja i raskinuo ugovor.
    (Đorđe Janković, 12. jul 2018 10:02)

    # Link komentara

  65. Ljudi sta vi hocete da uzmete telefon za dinar raskinete ugovor prvi mesec i kao to je to.. Znam da ste pirocanci.. Ali firma mora da zaradjuje da plati plate poreze dividende nna sta se opet placa porez itd... Ako neces da placas uzmi prepaid pa trosi 100din godisnje i uzivaj
    (Cudno, 12. jul 2018 10:02)

    # Link komentara

  66. Operateri će vam naplatiti i pretplatu za period kada ste eventualno bili isključeni zbog neovlašćenog računa iako vi tada niste mogli da koristite te usluge. Znači, i u ovom slučaju je to neka vrsta kazne a ne naplata isporučenih usluga! Ne znam da li će nova regulativa da reši i taj problem?
     (Dejan, 12. jul 2018 09:57)

    # Link komentara

  67. Mislim da ce se i to promeniti uskoro. Posto operateri a posebno Mts pokusavaju da ospore ovaj zakon( Mts se zalio sudu), nama kao korisniku ce biti sve isto. Ubacice uslov kao sto i sad ima jedna cena za ugovor jedna bez ugovora. Tako ce telefon biti za 1 din ako se potpise ugovor na 2 god a u slucaju raskida pre roka cena telefona ce biti po trzisnoj vrednoisti. Sto mu dodje isto pojeo vuk magarca.
    (vule, 12. jul 2018 09:56)

    # Link komentara

  68. E,neverovatno kakav smo mi narod. U komentarima čitam,ne mogu da vam naplate ni telefon ako u ugovoru stoji da je jedan dinar. Pa šta bi vi zeleli,da potpišete ugovor na 2 godine,mesec dana platite,raskinete ugovor i da vam ostane telefon od 500,600 e za dinar? Ovo je konačno i vise nego korektan odnos izmedju operatera i korisnika. Ugovorom od 2 godine,oni se obavežu da tarifu koja je recimo 1000 rsd,plaćaš 800 din mesecno,uz telefon. Ne zeliš više? Ok,isplatiš diferencijal i telefon svi srecni.
    (ccx, 12. jul 2018 09:53)

    # Link komentara

  69. Pa dobro, to je i fer.

    Na taj način operater štiti sebe od situacije da neko potpiše ugovor, uzme telefon po ceni npr. 20% od realne i onda raskine ugovor. Pa nisu ni oni pali sa grane.
    (Nikola, 12. jul 2018 09:51)

    # Link komentara

  70. ma ja mislim da ce sad operateri da poklanjaju telefone.. ima da biju ko nece. kod odredjenog operatera kazu da su po resenju ministarstva duzni samo da promene terminologiju ali da logika naplate ostaje ista. macka u dzaku ministre.
     (obican tantuz, 12. jul 2018 09:49)

    # Link komentara

  71. ovo je tek glupo.
     (Treba Betmen, 12. jul 2018 09:49)

    # Link komentara

  72. "Naši zakoni ne daju mogućnost operateru da naplaćuje uslugu koju više ne vrši..."

    Ovo treba primeniti i na Parking servis tj. njihovu "doplatnu kartu".
     (Vladan, 12. jul 2018 09:44)

    # Link komentara

  73. Ovo mi deluje kao da je nekom glavonji tamo u vladi ili nekom njihovom prijatelju prekipelo I hteo da raskine Ugovor sa nekim operaterom odmah pa nije mogao zbog ugovora koji je verovatno potpisao pre mesec ili dva. Pa se malo zalio, I sad odjednom sve moze da se sredi oko toga.
    Naravno, slazem se, ali narod se oko toga bunio godinama pa nista. I da stvar bude jos bolja, resenje stupa na snagu odmah.
    Nije data mogucnost operaterima da preprave ugovore ili narodu da iste ugovore (aktivne) provere, urade prepis istog, Ili nesto slicno I zamene za nove.
    U Ugovorima stoji da ti moras da isplatis do kraja pa sad da vidimo kako ce tumacenje zakona I ugovora biti za te koji imaju aktivne ugovore.
    Ne branim operatere (ne dao bog) ali me bas interesuje Otkud to odjednom I kako ce zakon da se tumaci.
     (Jarevid, 12. jul 2018 09:41)

    # Link komentara

  74. Pa to i jesu penali, razlika do pune cene telefona... Gledao juce neku Reljin, zamenicu ministra, ta zena se ne razume u svoj posao... Jos se cudi koji tel kosta 42000 din, zena ostala u 2007-oj godini...
     (eugene, 12. jul 2018 09:31)

    # Link komentara

  75. kao i razliku u ceni paketa koji je do raskida koristio i cene tog istog paketa koja važi bez ugovorne obaveze.

    Ovaj deo nije baš jasan.
     (Borba, 12. jul 2018 09:26)

    # Link komentara

  76. Све зависи како је потписан уговор, али мислим да ни телефон неће моћи да наплаћују...јер ако у уговору стоји "за тарифу 1 цена је 1000 дин и добија се телефон по цени од 1 дин" то је то...не може се примењивати нека друга цена и нека друга тарифа
     (mladi ja, 12. jul 2018 09:24)

    # Link komentara