Petak, 23.03.2018.

09:11

Tramp: Najgore u istoriji sveta; Kina spremila osvetu

Kina je duboko razočarana odlukom američkog predsednika Donalda Trampa da pokrene trgovinske mere protiv Kine, i već je spremila kontramere.

Izvor: Tanjug

Tramp: Najgore u istoriji sveta; Kina spremila osvetu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

savetodavac

pre 6 godina

Dok se Ameri zamajavaju imaginarnom pretnjom od Rusa Kina je postala najveci kreditor SAD-a. Ameri vec sada rade za Kineze...

Sve pare od trgovinske razmene sa SAD Kinezi vec decenijama ulazu u Americke hartije od vrednosti. Kinezi su skoro uveli "petro Juan" i nameravaju da izbace "petro Dolar". Sa Rusima(nafta/gas) trguju u lokalnim valutama, i treba da dogovore isti tretman sa jos par zemalja.
Kasno Marko(Tramp) na Kosovo dodje!

CATAPA

pre 6 godina

Ovo je već postalo uobičajeno Trampovo "držte lopova". Kine ne radi apsolutno ništa što Amerika nije zamislila da jedina sme da radi.
Zatvarane američkog tržišta je dobra stvar za svet jer time prestaje potreba da se poštuju američki idiotski patentni zakoni.

Kina ne odgovara istom merom. Istom merom bi bilo kada bi Kina na primer patentirala papir, zahtevala retroaktivnu naplatu i konfiskovanje/uništavanje svega štampanog na papiru. Na primer, dolara. Ili Biblije. Ili američke deklaracije nezavisnosti.

артиљерац

pre 6 godina

@ pakistanac Не знам колико си образован,ни шта си по образовању.Али,мислиш
ли ти да је то тек тако променити произвођача,добављача?Није то саксија,па је
пренесеш на други прозор.А постоје и уговори,по којима ћеш да платиш ДЕБЕЛЕ
пенале,ако преместиш производњу.Фолксваген је још 1985 изградио фабрику у Кини
хтели су да је ЗАТВОРЕ(не да изнесте производњу)па кад су видели колико кошта
да се изађе из кола остадоше у Кини.Фабрика и сад ради,и то добро.Кинези су
СТАРА цивилизација,нису за играње.

gulag

pre 6 godina

@iKrem

"Dok u Americi jedan te isti ustav i sistem traje vec 250 godina neprikosnoven (daleko najstariji stabilan sistem na svetu)"

Samo budale nikad ne mijenjaju mišljenje. Šalu na stranu, ako je nešto nepromijenjivo može značiti i da nije prilagodljivo. Amerika pokazuje tendenciju napopustljivosti i neprilagodbe novim okolnostima, a to ih može koštati. Žele pošto poto zadržati postojeću situaciju, a to je nemoguće.

marko

pre 6 godina

Veliki deo tog uvoza iz Kine u SAD cine zapravo americke firme koje uvoze proizvode proizvedene u Kini, kao npr. Apple.
(Vlada, 23. mart 2018 11:26)

Управо тако, приходи Епла преко 200 милијарди, а од тога сигурно пшола одпадне на Кину, у производњи и у продаји. Неко је већ и написао да се Кина окреће сопственој потрошњи, и да ће бити проблем за УСА обвезнице. Тако да је више него чудна ова једнострана одлука. Има и ту један проблем, УСА тј Трамп је прво потписао царине за веш машине, па се кореанци бунише и ништа. Ово сада је мало озбиљније, мада и ова мера око челика пре свега погађа ЕУ, као што је било и прошли пут пошто је и Буш својевремено увео ове царине на челик па је после тужбе ЕУ пред СТО морао да их повуче. Сада Кина има доста челичана, али их је и доста позатварала на иницијативу Владе.

iKrem

pre 6 godina

(Leonida, 23. mart 2018 13:59)

Da, samo sto je Kina samo u poslednjih 100 godina bila: carevina, komunisticki kazamat, i ovo sada -- kvazi-kapitalisticka autoritarna drzava. Dok u Americi jedan te isti ustav i sistem traje vec 250 godina neprikosnoven (daleko najstariji stabilan sistem na svetu). Tako da bih se ja kladio na suprotno.

PROFA

pre 6 godina

Pita Obama Stiva Dzobsa, zasto se Ajfon, ne pravi u Americi. Stiv mu je odgovorio, da samo staklo koje se koristi na Ajfonu, u Americi nema ko da prozvede, jer niti za to postoje tehnologije niti postoje kadrovi. Samo u Kini je ponudu za proizvodnju tog stakla, dalo pet kompanija, a Epl se jedva odlucio sa kojom ce da saradjuje, jer se ne zna koja je bila bolja. Toliko o kopiranju tehnologija. Onog momenta kada Kina proizvede racunarski procesor i postane konkurent Intelu i AMD-u, doci ce do velikog loma, a taj trenutak nije daleko. Cak su i Rusi to najavili da ce ponuditi svetu. Dugo je zapadni svet, a pre svega Amerika, zivela na racun drugih zemalja, iscrpljujuci resurse drugih i unistavajuci sve one koji su se pobunili takvom uslasku demokratije. Moguce je da ce Amerika nesto pokusati i vojnim putem, bar koliko toliko da zaustavi neminovnu promenu, ali tek ce tad doci do loma. Mislim da ce vrlo brzo doci do otreznjenja u Americi, a i u samoj Evropi, koja sledi takvu politiku Amerike. Kinu i njenu industriju vise nista ne moze da zaustavi, ona ce postati za nekih desetak godina, apsolutni gospodar ne samo Azije nego i sveta. To je zato jer je Kina ulagala u inzenjering, osvajala tehnologije, stimulisala ljude da uce, dok je Amerika forsirala spekulante, manipulante i kojekakve finansijske probisvete. Svet se menja, ali velika sila nije spremna na promenu, koja moze dovesti do velikih nemira i u samoj Americi, jer se stanovnistvo nece pomiriti sa drasticnim padom standarda.

Leonida

pre 6 godina

Nedavno sam pricao sa drugom na temu Kina-Amerika.
Rekao mi je jednu zanimljivu i opste poznatu stvar:
- "Ako bih morao da se kladim, ko ce uzeti primat u svetu tokom sledecih decenija, kladio bih se na Kinu."
- "Zasto" upitah.
- "Pa, vidi, Kina traje vec 5000 godina. Postojala je pre Rimljana, nikada se nije rasparcala i delila, ne dozvoljava visepartijski sistem, da je ne bi pocepali iznutra... a Amerika traje tek 250 godina." Izgleda mi kao "pregrejana" drzava, u svom zenitu. Vreme ce pokazati."

P.S.
Da vreme i to vrlo skoro.

Mala ispravka

pre 6 godina

@ kraja, 23. mart 2018 10:55
...tramp je prvi predsednik amerike koji se zabrinuo zbog platnog bilansa...

Netacno! Prvi je bio Jekson (Andrew Jackson). To je onaj predsednik na novcanici od 20$. Tada je ukupan dug drzave bio 75 miliona $. Prvi i jedini put SAD su bile bez duga 8. januara 1835. godine za vreme njegavog mandata.

MALI PERICA

pre 6 godina

Secam se nekog texta sa nekog trgovinskog samita u americi kada su se ameri bunili zasto su kineski proizvodi jeftini i da nije posteno da kinezi dnevno zaradjuju milijardu dolara. .
Tada su im kinezi odgovorili kada vam gorivo bude dolar po litri i kad prepolovite plate imace te realnu ekonomiju ovo sto sad imate je vestacki. .
Tad su se ameri zgranuli. .
Gde da dignu cenu goriva bio bi rat ,gde oni da prepolove plateg taman posla. A dugovi im se nizu. Nikad te dugove nece vratiti pa taman da kini prodaju aljasku.

Ko je kriv?

pre 6 godina

Bravo Trampe, stotine dana treba da se projektuje novi proizvod. I itd ,da bi na kraju Kina to iskopirala, zaradila velike pare prodavajuci na slobodnom trzisistu po niskim cenama.
(texas, 23. mart 2018 11:18)

U pravu si. Samo zasto su americke firme slale planove i tehnologiju u Kinu? Zasto nisu i proizvodnju ostavili "kod kuce"pa da prodaju gotove proizvode? Prvo je jeftina kineska radna snaga, a zatim sto ni Kina ni Indija, ni Japan ni Koreja i mnogi drugi nista vazno ne kupuju bez transfera tehnologije. Tako da to veliko BRAVO, bas i ne stoji.

Milan

pre 6 godina

Nisam siguran da li je bolje da postoji ozbiljna konkurencija SAD, ili ne. Dosadasnji rast Kine je kontrolisan i naravno da i u SAD postoji oni koji se plase onoga sta se desava u Kini danas. Pojednostsvlheno receno Kina je kolonija koja je toliko narasla da preti kolonizatorima. Medjutim profit koji je Kina donela SAD je toliko veliki i privlacan da je tesko odreci ga se. Ali je cinjenica da je rizik sve veci da Kina pokusa da se osamostali. Scenario koji bi iza toga usledio je stotinu puta analiziran i simuliran ali ako dodje do toga da SAD treba da brane svoje interese vojnom silom ne bi se bas sve odvijalo po planu. U svakom slucaju, jos je rano da Kina pokusa da se osamostali.
Naravno, to je poslo za rukom samo Srbiji, ali i to je moguce ako ste nebeski narod.

texas

pre 6 godina

Bravo Trampe, stotine dana treba da se projektuje novi proizvod. I itd ,da bi na kraju Kina to iskopirala, zaradila velike pare prodavajuci na slobodnom trzisistu po niskim cenama.

Vezite se, polecemo

pre 6 godina

Kada Kina dovoljno ojaca drzavu i srednju klasu, sopstveno trziste ce biti u prvom planu. Tada ce i interes za americkim obveznicama biti manji, a do tada nastali americki dugovi morace se vratiti. Bice ovo vreme vrlo uzbudljivih promena.

misko

pre 6 godina

Ovo se moralo kad tad dogoditi, i na kraju eto krenulo je, upamtite ovaj dan.
SAD su godinama diktirale uslove trgovanja, sada su istisnuti i to nece tako lako prihvatiti. Primat preuzima Kina, do ovog je moralo doci, svi ce snositi posledice ovog trgovinskog rata a najvise ekonomija SAD, koja je prezaduzena.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Godišnji izvoz iz SAD u Kinu vrijedan je 125 hiljada milijardi dolara, dok je izvoz iz Kine u SAD mnogo veći i u 2015. godini je iznosio 484 hiljade milijardi dolara.
Mislim da ovome komentar nije potreban!

kraja

pre 6 godina

"deficit SAD u trgovini sa Kinom "van kontrole" i da iznosi 504 milijarde dolara"

...tek spoljni dug amerike je odavno van kontrole...
...te desetine hiljada milijardi dolara su sajens fiksn i za razvijenije zemlje na planeti...
...tramp je prvi predsednik amerike koji se zabrinuo zbog platnog bilansa...
...ovi do sada su izgleda samo dostampavali tiraz...

maki

pre 6 godina

americki kapitalizam je u trgovini sa kinom sam sebe pojeo, kad je trebala jeftina radna snaga, onda su svi trcali u kinu, kinezi su davali razne vrste olaksica, otvarali bescarinske zone i slicno, ali uz jedan uslov, transfer tehnologija, da se u kini radi sa novim tehnologijama, bilo je jasno da ce kinezi kopirati bukvalno sve, ali se racunalo da kvalitetom nece moci parirati, sada se to promenilo i kina je uhvatila tehnoloski zamajac, naravno nisu ni kinezi glupi, pa manipulisu sa juanom, kao sto su radili ameri sa dolarom, i rezultat je da sve zemlje koje trguju sa njima imaju deficit, jos ako se doda da je kina veliki poverilac, dobar deo razvijenog sveta ima razlog da mrzi kinu

pera zdera

pre 6 godina

Tramp je u pravu samo je zaboravio da je najvecim delom i za deficit i za "kradju" znanja (selidbu RnD) kriva pohlepa amerikanaca koji bi da kupe/proizvedu za cent a prodaju za dolar.
Busa bolelo uvo a Obama se manekenski smeskao na meteorski uspon Kine. Sad moze da bude kasno.

mr

pre 6 godina

Kineska copy-paste privreda je uzela maha previše.Kopiraju američke proizvode pa ih vraćaju višestruko jeftinije pod nekim drugim imenom,a usput i kradu tehnologiju.Klasičan parazit.

Ne razumem

pre 6 godina

Ja ne mogu da razumem kako je eu i amerika uopste dopustila kini da ulazu u njihove zemlje bez reciprociteta??? Trebali su da kazu kinezima...ok, ako kod vas 50% firme mora da bude suvlasnik kinez, onda ce da bude i obratno kad budtet ulagali kod nas. Sad je tesko popravljat a da ne napravis veliku stetu i sebi i njima

Petar

pre 6 godina

Neka samo Kina zabrani proizvodnju i kupovinu iphonea i ostalih apple uredjaja i odmah ce razmazeni ameri naviklu na svoju apple religiju da lincuju Trampa...

Mirko

pre 6 godina

Eto Srbiji prilike da se izvuce iz g*****a, svinje su nas izvukle 1903, pa mozda ce i sad. Napraviti s Kinezima dogovor izvoza svinja, napraviti kapacitete i udri.

Bobb

pre 6 godina

Slon u staklarskoj radnji. Ako Ameri ne uspeju da ga skinu u dogledno vreme, izvući će deblji kraj i postati jedna velika Nigerija. Zemlja prebogata resursima, podeljena na prebogatu manjinu i ogromnu siromašnu većinu.

Student

pre 6 godina

U Kini su u početku bile Američke firme, ali sada su to uglavnom Kineske i one ubiraju zaradu na izvozu. To je problem za svaku normalnu zemlju i Tramp pokušava da vrati deo proizvodnje u svoju zemlju. Da Amerika nema dolar koji ceo svet koristi, imali bi inflaciju ne mnogo manju od one koju smo mi imali devedesetih godina. Ne vidim ništa loše u tome što čovek pokušava da promeni neke stvari. Ako se ovako nastavi, Kina će za deset godina ne biti jača od Amerike, već neuporedivo jača ekonomija, a Americi će trebati njihovi krediti, što zapravo znači da će se u Kini odlučivati kako će biti u Americi. Druga opcija je štampanje novca i pad dolara, a time i svih drugih valuta u svetu. Onda će se svet okrenuti drugoj valuti i to je kraj dominacije Amerike. Zato im je bolje da stanu na put preteranom jačanju Kine, dok još uvek koliko toliko mogu. Ne navijam ni za jednu stranu, ali mislim da svaka zemlja treba da ima svoju proizvodnju, koju neće zatvarati zato što neka druga zemlja ima bolje uslove.

Kancelarija

pre 6 godina

Ko ima akcije metalskog sektora neka ih pod hitno proda. Jasno je da će se cena opet stropostati. Najbolje je ulagati u akcije naftnih kompanija i bankarski sektor.

Pakistanac

pre 6 godina

Tramp je nesto najgore u istoriji Amerike sto se dogodilo, ali ovde je apsolutno u pravu.A Kina je komicna, ako misli da ce da napakosti Americi.

Kina je Americki projekat koji je pokrenut u vreme Niksonova administracije, sa ciljem enormnih zarada Americkih kompanija.

Zašto bi netko platio 4-5000 dolara radniku u americi, kad može za platiti 30 dolara, mesecno nekom kinezu, dolar-dva dnevno.

Ako Kinezi naljuti Amerikance, sve američke, a bogami i evropske firme se naći drugu jeftinu radnu snagu.
Da li je to Indija, da li to Pakistan, da li su Bangladeš...

Koliko je Kina osetljiva na Ameriku, postoji izreka.... Kada se Amerika zakaslje, Kina dobije upalu pluća

zapad da prihvati realnost

pre 6 godina

Zapad je poceo sa pogresnima da se kavga. Oni mogu bez saradnje sa Iranom, Severnom Korejom i slicnima, ali bez saradnje sa Rusijom i Kinom ne mogu.

Imam Huawei telefon i ne bih ga menjao ni za kakav Iphone, a kako vreme bude odmicalo Kinezi ce sve vise sisati Ameriku u svemu.

MALI PERICA

pre 6 godina

Secam se nekog texta sa nekog trgovinskog samita u americi kada su se ameri bunili zasto su kineski proizvodi jeftini i da nije posteno da kinezi dnevno zaradjuju milijardu dolara. .
Tada su im kinezi odgovorili kada vam gorivo bude dolar po litri i kad prepolovite plate imace te realnu ekonomiju ovo sto sad imate je vestacki. .
Tad su se ameri zgranuli. .
Gde da dignu cenu goriva bio bi rat ,gde oni da prepolove plateg taman posla. A dugovi im se nizu. Nikad te dugove nece vratiti pa taman da kini prodaju aljasku.

misko

pre 6 godina

Ovo se moralo kad tad dogoditi, i na kraju eto krenulo je, upamtite ovaj dan.
SAD su godinama diktirale uslove trgovanja, sada su istisnuti i to nece tako lako prihvatiti. Primat preuzima Kina, do ovog je moralo doci, svi ce snositi posledice ovog trgovinskog rata a najvise ekonomija SAD, koja je prezaduzena.

Mirko

pre 6 godina

Eto Srbiji prilike da se izvuce iz g*****a, svinje su nas izvukle 1903, pa mozda ce i sad. Napraviti s Kinezima dogovor izvoza svinja, napraviti kapacitete i udri.

Vezite se, polecemo

pre 6 godina

Kada Kina dovoljno ojaca drzavu i srednju klasu, sopstveno trziste ce biti u prvom planu. Tada ce i interes za americkim obveznicama biti manji, a do tada nastali americki dugovi morace se vratiti. Bice ovo vreme vrlo uzbudljivih promena.

pera zdera

pre 6 godina

Tramp je u pravu samo je zaboravio da je najvecim delom i za deficit i za "kradju" znanja (selidbu RnD) kriva pohlepa amerikanaca koji bi da kupe/proizvedu za cent a prodaju za dolar.
Busa bolelo uvo a Obama se manekenski smeskao na meteorski uspon Kine. Sad moze da bude kasno.

kraja

pre 6 godina

"deficit SAD u trgovini sa Kinom "van kontrole" i da iznosi 504 milijarde dolara"

...tek spoljni dug amerike je odavno van kontrole...
...te desetine hiljada milijardi dolara su sajens fiksn i za razvijenije zemlje na planeti...
...tramp je prvi predsednik amerike koji se zabrinuo zbog platnog bilansa...
...ovi do sada su izgleda samo dostampavali tiraz...

PROFA

pre 6 godina

Pita Obama Stiva Dzobsa, zasto se Ajfon, ne pravi u Americi. Stiv mu je odgovorio, da samo staklo koje se koristi na Ajfonu, u Americi nema ko da prozvede, jer niti za to postoje tehnologije niti postoje kadrovi. Samo u Kini je ponudu za proizvodnju tog stakla, dalo pet kompanija, a Epl se jedva odlucio sa kojom ce da saradjuje, jer se ne zna koja je bila bolja. Toliko o kopiranju tehnologija. Onog momenta kada Kina proizvede racunarski procesor i postane konkurent Intelu i AMD-u, doci ce do velikog loma, a taj trenutak nije daleko. Cak su i Rusi to najavili da ce ponuditi svetu. Dugo je zapadni svet, a pre svega Amerika, zivela na racun drugih zemalja, iscrpljujuci resurse drugih i unistavajuci sve one koji su se pobunili takvom uslasku demokratije. Moguce je da ce Amerika nesto pokusati i vojnim putem, bar koliko toliko da zaustavi neminovnu promenu, ali tek ce tad doci do loma. Mislim da ce vrlo brzo doci do otreznjenja u Americi, a i u samoj Evropi, koja sledi takvu politiku Amerike. Kinu i njenu industriju vise nista ne moze da zaustavi, ona ce postati za nekih desetak godina, apsolutni gospodar ne samo Azije nego i sveta. To je zato jer je Kina ulagala u inzenjering, osvajala tehnologije, stimulisala ljude da uce, dok je Amerika forsirala spekulante, manipulante i kojekakve finansijske probisvete. Svet se menja, ali velika sila nije spremna na promenu, koja moze dovesti do velikih nemira i u samoj Americi, jer se stanovnistvo nece pomiriti sa drasticnim padom standarda.

zapad da prihvati realnost

pre 6 godina

Zapad je poceo sa pogresnima da se kavga. Oni mogu bez saradnje sa Iranom, Severnom Korejom i slicnima, ali bez saradnje sa Rusijom i Kinom ne mogu.

Imam Huawei telefon i ne bih ga menjao ni za kakav Iphone, a kako vreme bude odmicalo Kinezi ce sve vise sisati Ameriku u svemu.

maki

pre 6 godina

americki kapitalizam je u trgovini sa kinom sam sebe pojeo, kad je trebala jeftina radna snaga, onda su svi trcali u kinu, kinezi su davali razne vrste olaksica, otvarali bescarinske zone i slicno, ali uz jedan uslov, transfer tehnologija, da se u kini radi sa novim tehnologijama, bilo je jasno da ce kinezi kopirati bukvalno sve, ali se racunalo da kvalitetom nece moci parirati, sada se to promenilo i kina je uhvatila tehnoloski zamajac, naravno nisu ni kinezi glupi, pa manipulisu sa juanom, kao sto su radili ameri sa dolarom, i rezultat je da sve zemlje koje trguju sa njima imaju deficit, jos ako se doda da je kina veliki poverilac, dobar deo razvijenog sveta ima razlog da mrzi kinu

Leonida

pre 6 godina

Nedavno sam pricao sa drugom na temu Kina-Amerika.
Rekao mi je jednu zanimljivu i opste poznatu stvar:
- "Ako bih morao da se kladim, ko ce uzeti primat u svetu tokom sledecih decenija, kladio bih se na Kinu."
- "Zasto" upitah.
- "Pa, vidi, Kina traje vec 5000 godina. Postojala je pre Rimljana, nikada se nije rasparcala i delila, ne dozvoljava visepartijski sistem, da je ne bi pocepali iznutra... a Amerika traje tek 250 godina." Izgleda mi kao "pregrejana" drzava, u svom zenitu. Vreme ce pokazati."

P.S.
Da vreme i to vrlo skoro.

Student

pre 6 godina

U Kini su u početku bile Američke firme, ali sada su to uglavnom Kineske i one ubiraju zaradu na izvozu. To je problem za svaku normalnu zemlju i Tramp pokušava da vrati deo proizvodnje u svoju zemlju. Da Amerika nema dolar koji ceo svet koristi, imali bi inflaciju ne mnogo manju od one koju smo mi imali devedesetih godina. Ne vidim ništa loše u tome što čovek pokušava da promeni neke stvari. Ako se ovako nastavi, Kina će za deset godina ne biti jača od Amerike, već neuporedivo jača ekonomija, a Americi će trebati njihovi krediti, što zapravo znači da će se u Kini odlučivati kako će biti u Americi. Druga opcija je štampanje novca i pad dolara, a time i svih drugih valuta u svetu. Onda će se svet okrenuti drugoj valuti i to je kraj dominacije Amerike. Zato im je bolje da stanu na put preteranom jačanju Kine, dok još uvek koliko toliko mogu. Ne navijam ni za jednu stranu, ali mislim da svaka zemlja treba da ima svoju proizvodnju, koju neće zatvarati zato što neka druga zemlja ima bolje uslove.

Bobb

pre 6 godina

Slon u staklarskoj radnji. Ako Ameri ne uspeju da ga skinu u dogledno vreme, izvući će deblji kraj i postati jedna velika Nigerija. Zemlja prebogata resursima, podeljena na prebogatu manjinu i ogromnu siromašnu većinu.

Mala ispravka

pre 6 godina

@ kraja, 23. mart 2018 10:55
...tramp je prvi predsednik amerike koji se zabrinuo zbog platnog bilansa...

Netacno! Prvi je bio Jekson (Andrew Jackson). To je onaj predsednik na novcanici od 20$. Tada je ukupan dug drzave bio 75 miliona $. Prvi i jedini put SAD su bile bez duga 8. januara 1835. godine za vreme njegavog mandata.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Godišnji izvoz iz SAD u Kinu vrijedan je 125 hiljada milijardi dolara, dok je izvoz iz Kine u SAD mnogo veći i u 2015. godini je iznosio 484 hiljade milijardi dolara.
Mislim da ovome komentar nije potreban!

Petar

pre 6 godina

Neka samo Kina zabrani proizvodnju i kupovinu iphonea i ostalih apple uredjaja i odmah ce razmazeni ameri naviklu na svoju apple religiju da lincuju Trampa...

CATAPA

pre 6 godina

Ovo je već postalo uobičajeno Trampovo "držte lopova". Kine ne radi apsolutno ništa što Amerika nije zamislila da jedina sme da radi.
Zatvarane američkog tržišta je dobra stvar za svet jer time prestaje potreba da se poštuju američki idiotski patentni zakoni.

Kina ne odgovara istom merom. Istom merom bi bilo kada bi Kina na primer patentirala papir, zahtevala retroaktivnu naplatu i konfiskovanje/uništavanje svega štampanog na papiru. Na primer, dolara. Ili Biblije. Ili američke deklaracije nezavisnosti.

артиљерац

pre 6 godina

@ pakistanac Не знам колико си образован,ни шта си по образовању.Али,мислиш
ли ти да је то тек тако променити произвођача,добављача?Није то саксија,па је
пренесеш на други прозор.А постоје и уговори,по којима ћеш да платиш ДЕБЕЛЕ
пенале,ако преместиш производњу.Фолксваген је још 1985 изградио фабрику у Кини
хтели су да је ЗАТВОРЕ(не да изнесте производњу)па кад су видели колико кошта
да се изађе из кола остадоше у Кини.Фабрика и сад ради,и то добро.Кинези су
СТАРА цивилизација,нису за играње.

gulag

pre 6 godina

@iKrem

"Dok u Americi jedan te isti ustav i sistem traje vec 250 godina neprikosnoven (daleko najstariji stabilan sistem na svetu)"

Samo budale nikad ne mijenjaju mišljenje. Šalu na stranu, ako je nešto nepromijenjivo može značiti i da nije prilagodljivo. Amerika pokazuje tendenciju napopustljivosti i neprilagodbe novim okolnostima, a to ih može koštati. Žele pošto poto zadržati postojeću situaciju, a to je nemoguće.

mr

pre 6 godina

Kineska copy-paste privreda je uzela maha previše.Kopiraju američke proizvode pa ih vraćaju višestruko jeftinije pod nekim drugim imenom,a usput i kradu tehnologiju.Klasičan parazit.

Ko je kriv?

pre 6 godina

Bravo Trampe, stotine dana treba da se projektuje novi proizvod. I itd ,da bi na kraju Kina to iskopirala, zaradila velike pare prodavajuci na slobodnom trzisistu po niskim cenama.
(texas, 23. mart 2018 11:18)

U pravu si. Samo zasto su americke firme slale planove i tehnologiju u Kinu? Zasto nisu i proizvodnju ostavili "kod kuce"pa da prodaju gotove proizvode? Prvo je jeftina kineska radna snaga, a zatim sto ni Kina ni Indija, ni Japan ni Koreja i mnogi drugi nista vazno ne kupuju bez transfera tehnologije. Tako da to veliko BRAVO, bas i ne stoji.

texas

pre 6 godina

Bravo Trampe, stotine dana treba da se projektuje novi proizvod. I itd ,da bi na kraju Kina to iskopirala, zaradila velike pare prodavajuci na slobodnom trzisistu po niskim cenama.

savetodavac

pre 6 godina

Dok se Ameri zamajavaju imaginarnom pretnjom od Rusa Kina je postala najveci kreditor SAD-a. Ameri vec sada rade za Kineze...

Sve pare od trgovinske razmene sa SAD Kinezi vec decenijama ulazu u Americke hartije od vrednosti. Kinezi su skoro uveli "petro Juan" i nameravaju da izbace "petro Dolar". Sa Rusima(nafta/gas) trguju u lokalnim valutama, i treba da dogovore isti tretman sa jos par zemalja.
Kasno Marko(Tramp) na Kosovo dodje!

Pakistanac

pre 6 godina

Tramp je nesto najgore u istoriji Amerike sto se dogodilo, ali ovde je apsolutno u pravu.A Kina je komicna, ako misli da ce da napakosti Americi.

Kina je Americki projekat koji je pokrenut u vreme Niksonova administracije, sa ciljem enormnih zarada Americkih kompanija.

Zašto bi netko platio 4-5000 dolara radniku u americi, kad može za platiti 30 dolara, mesecno nekom kinezu, dolar-dva dnevno.

Ako Kinezi naljuti Amerikance, sve američke, a bogami i evropske firme se naći drugu jeftinu radnu snagu.
Da li je to Indija, da li to Pakistan, da li su Bangladeš...

Koliko je Kina osetljiva na Ameriku, postoji izreka.... Kada se Amerika zakaslje, Kina dobije upalu pluća

Ne razumem

pre 6 godina

Ja ne mogu da razumem kako je eu i amerika uopste dopustila kini da ulazu u njihove zemlje bez reciprociteta??? Trebali su da kazu kinezima...ok, ako kod vas 50% firme mora da bude suvlasnik kinez, onda ce da bude i obratno kad budtet ulagali kod nas. Sad je tesko popravljat a da ne napravis veliku stetu i sebi i njima

marko

pre 6 godina

Veliki deo tog uvoza iz Kine u SAD cine zapravo americke firme koje uvoze proizvode proizvedene u Kini, kao npr. Apple.
(Vlada, 23. mart 2018 11:26)

Управо тако, приходи Епла преко 200 милијарди, а од тога сигурно пшола одпадне на Кину, у производњи и у продаји. Неко је већ и написао да се Кина окреће сопственој потрошњи, и да ће бити проблем за УСА обвезнице. Тако да је више него чудна ова једнострана одлука. Има и ту један проблем, УСА тј Трамп је прво потписао царине за веш машине, па се кореанци бунише и ништа. Ово сада је мало озбиљније, мада и ова мера око челика пре свега погађа ЕУ, као што је било и прошли пут пошто је и Буш својевремено увео ове царине на челик па је после тужбе ЕУ пред СТО морао да их повуче. Сада Кина има доста челичана, али их је и доста позатварала на иницијативу Владе.

iKrem

pre 6 godina

(Leonida, 23. mart 2018 13:59)

Da, samo sto je Kina samo u poslednjih 100 godina bila: carevina, komunisticki kazamat, i ovo sada -- kvazi-kapitalisticka autoritarna drzava. Dok u Americi jedan te isti ustav i sistem traje vec 250 godina neprikosnoven (daleko najstariji stabilan sistem na svetu). Tako da bih se ja kladio na suprotno.

Milan

pre 6 godina

Nisam siguran da li je bolje da postoji ozbiljna konkurencija SAD, ili ne. Dosadasnji rast Kine je kontrolisan i naravno da i u SAD postoji oni koji se plase onoga sta se desava u Kini danas. Pojednostsvlheno receno Kina je kolonija koja je toliko narasla da preti kolonizatorima. Medjutim profit koji je Kina donela SAD je toliko veliki i privlacan da je tesko odreci ga se. Ali je cinjenica da je rizik sve veci da Kina pokusa da se osamostali. Scenario koji bi iza toga usledio je stotinu puta analiziran i simuliran ali ako dodje do toga da SAD treba da brane svoje interese vojnom silom ne bi se bas sve odvijalo po planu. U svakom slucaju, jos je rano da Kina pokusa da se osamostali.
Naravno, to je poslo za rukom samo Srbiji, ali i to je moguce ako ste nebeski narod.

Kancelarija

pre 6 godina

Ko ima akcije metalskog sektora neka ih pod hitno proda. Jasno je da će se cena opet stropostati. Najbolje je ulagati u akcije naftnih kompanija i bankarski sektor.

Pakistanac

pre 6 godina

Tramp je nesto najgore u istoriji Amerike sto se dogodilo, ali ovde je apsolutno u pravu.A Kina je komicna, ako misli da ce da napakosti Americi.

Kina je Americki projekat koji je pokrenut u vreme Niksonova administracije, sa ciljem enormnih zarada Americkih kompanija.

Zašto bi netko platio 4-5000 dolara radniku u americi, kad može za platiti 30 dolara, mesecno nekom kinezu, dolar-dva dnevno.

Ako Kinezi naljuti Amerikance, sve američke, a bogami i evropske firme se naći drugu jeftinu radnu snagu.
Da li je to Indija, da li to Pakistan, da li su Bangladeš...

Koliko je Kina osetljiva na Ameriku, postoji izreka.... Kada se Amerika zakaslje, Kina dobije upalu pluća

mr

pre 6 godina

Kineska copy-paste privreda je uzela maha previše.Kopiraju američke proizvode pa ih vraćaju višestruko jeftinije pod nekim drugim imenom,a usput i kradu tehnologiju.Klasičan parazit.

texas

pre 6 godina

Bravo Trampe, stotine dana treba da se projektuje novi proizvod. I itd ,da bi na kraju Kina to iskopirala, zaradila velike pare prodavajuci na slobodnom trzisistu po niskim cenama.

iKrem

pre 6 godina

(Leonida, 23. mart 2018 13:59)

Da, samo sto je Kina samo u poslednjih 100 godina bila: carevina, komunisticki kazamat, i ovo sada -- kvazi-kapitalisticka autoritarna drzava. Dok u Americi jedan te isti ustav i sistem traje vec 250 godina neprikosnoven (daleko najstariji stabilan sistem na svetu). Tako da bih se ja kladio na suprotno.

Milan

pre 6 godina

Nisam siguran da li je bolje da postoji ozbiljna konkurencija SAD, ili ne. Dosadasnji rast Kine je kontrolisan i naravno da i u SAD postoji oni koji se plase onoga sta se desava u Kini danas. Pojednostsvlheno receno Kina je kolonija koja je toliko narasla da preti kolonizatorima. Medjutim profit koji je Kina donela SAD je toliko veliki i privlacan da je tesko odreci ga se. Ali je cinjenica da je rizik sve veci da Kina pokusa da se osamostali. Scenario koji bi iza toga usledio je stotinu puta analiziran i simuliran ali ako dodje do toga da SAD treba da brane svoje interese vojnom silom ne bi se bas sve odvijalo po planu. U svakom slucaju, jos je rano da Kina pokusa da se osamostali.
Naravno, to je poslo za rukom samo Srbiji, ali i to je moguce ako ste nebeski narod.

pprvi dan skole u Svedskoj

pre 6 godina

Godišnji izvoz iz SAD u Kinu vrijedan je 125 hiljada milijardi dolara, dok je izvoz iz Kine u SAD mnogo veći i u 2015. godini je iznosio 484 hiljade milijardi dolara.
Mislim da ovome komentar nije potreban!

Kancelarija

pre 6 godina

Ko ima akcije metalskog sektora neka ih pod hitno proda. Jasno je da će se cena opet stropostati. Najbolje je ulagati u akcije naftnih kompanija i bankarski sektor.

zapad da prihvati realnost

pre 6 godina

Zapad je poceo sa pogresnima da se kavga. Oni mogu bez saradnje sa Iranom, Severnom Korejom i slicnima, ali bez saradnje sa Rusijom i Kinom ne mogu.

Imam Huawei telefon i ne bih ga menjao ni za kakav Iphone, a kako vreme bude odmicalo Kinezi ce sve vise sisati Ameriku u svemu.

Petar

pre 6 godina

Neka samo Kina zabrani proizvodnju i kupovinu iphonea i ostalih apple uredjaja i odmah ce razmazeni ameri naviklu na svoju apple religiju da lincuju Trampa...

Leonida

pre 6 godina

Nedavno sam pricao sa drugom na temu Kina-Amerika.
Rekao mi je jednu zanimljivu i opste poznatu stvar:
- "Ako bih morao da se kladim, ko ce uzeti primat u svetu tokom sledecih decenija, kladio bih se na Kinu."
- "Zasto" upitah.
- "Pa, vidi, Kina traje vec 5000 godina. Postojala je pre Rimljana, nikada se nije rasparcala i delila, ne dozvoljava visepartijski sistem, da je ne bi pocepali iznutra... a Amerika traje tek 250 godina." Izgleda mi kao "pregrejana" drzava, u svom zenitu. Vreme ce pokazati."

P.S.
Da vreme i to vrlo skoro.

CATAPA

pre 6 godina

Ovo je već postalo uobičajeno Trampovo "držte lopova". Kine ne radi apsolutno ništa što Amerika nije zamislila da jedina sme da radi.
Zatvarane američkog tržišta je dobra stvar za svet jer time prestaje potreba da se poštuju američki idiotski patentni zakoni.

Kina ne odgovara istom merom. Istom merom bi bilo kada bi Kina na primer patentirala papir, zahtevala retroaktivnu naplatu i konfiskovanje/uništavanje svega štampanog na papiru. Na primer, dolara. Ili Biblije. Ili američke deklaracije nezavisnosti.

MALI PERICA

pre 6 godina

Secam se nekog texta sa nekog trgovinskog samita u americi kada su se ameri bunili zasto su kineski proizvodi jeftini i da nije posteno da kinezi dnevno zaradjuju milijardu dolara. .
Tada su im kinezi odgovorili kada vam gorivo bude dolar po litri i kad prepolovite plate imace te realnu ekonomiju ovo sto sad imate je vestacki. .
Tad su se ameri zgranuli. .
Gde da dignu cenu goriva bio bi rat ,gde oni da prepolove plateg taman posla. A dugovi im se nizu. Nikad te dugove nece vratiti pa taman da kini prodaju aljasku.

misko

pre 6 godina

Ovo se moralo kad tad dogoditi, i na kraju eto krenulo je, upamtite ovaj dan.
SAD su godinama diktirale uslove trgovanja, sada su istisnuti i to nece tako lako prihvatiti. Primat preuzima Kina, do ovog je moralo doci, svi ce snositi posledice ovog trgovinskog rata a najvise ekonomija SAD, koja je prezaduzena.

PROFA

pre 6 godina

Pita Obama Stiva Dzobsa, zasto se Ajfon, ne pravi u Americi. Stiv mu je odgovorio, da samo staklo koje se koristi na Ajfonu, u Americi nema ko da prozvede, jer niti za to postoje tehnologije niti postoje kadrovi. Samo u Kini je ponudu za proizvodnju tog stakla, dalo pet kompanija, a Epl se jedva odlucio sa kojom ce da saradjuje, jer se ne zna koja je bila bolja. Toliko o kopiranju tehnologija. Onog momenta kada Kina proizvede racunarski procesor i postane konkurent Intelu i AMD-u, doci ce do velikog loma, a taj trenutak nije daleko. Cak su i Rusi to najavili da ce ponuditi svetu. Dugo je zapadni svet, a pre svega Amerika, zivela na racun drugih zemalja, iscrpljujuci resurse drugih i unistavajuci sve one koji su se pobunili takvom uslasku demokratije. Moguce je da ce Amerika nesto pokusati i vojnim putem, bar koliko toliko da zaustavi neminovnu promenu, ali tek ce tad doci do loma. Mislim da ce vrlo brzo doci do otreznjenja u Americi, a i u samoj Evropi, koja sledi takvu politiku Amerike. Kinu i njenu industriju vise nista ne moze da zaustavi, ona ce postati za nekih desetak godina, apsolutni gospodar ne samo Azije nego i sveta. To je zato jer je Kina ulagala u inzenjering, osvajala tehnologije, stimulisala ljude da uce, dok je Amerika forsirala spekulante, manipulante i kojekakve finansijske probisvete. Svet se menja, ali velika sila nije spremna na promenu, koja moze dovesti do velikih nemira i u samoj Americi, jer se stanovnistvo nece pomiriti sa drasticnim padom standarda.

Bobb

pre 6 godina

Slon u staklarskoj radnji. Ako Ameri ne uspeju da ga skinu u dogledno vreme, izvući će deblji kraj i postati jedna velika Nigerija. Zemlja prebogata resursima, podeljena na prebogatu manjinu i ogromnu siromašnu većinu.

Ne razumem

pre 6 godina

Ja ne mogu da razumem kako je eu i amerika uopste dopustila kini da ulazu u njihove zemlje bez reciprociteta??? Trebali su da kazu kinezima...ok, ako kod vas 50% firme mora da bude suvlasnik kinez, onda ce da bude i obratno kad budtet ulagali kod nas. Sad je tesko popravljat a da ne napravis veliku stetu i sebi i njima

Student

pre 6 godina

U Kini su u početku bile Američke firme, ali sada su to uglavnom Kineske i one ubiraju zaradu na izvozu. To je problem za svaku normalnu zemlju i Tramp pokušava da vrati deo proizvodnje u svoju zemlju. Da Amerika nema dolar koji ceo svet koristi, imali bi inflaciju ne mnogo manju od one koju smo mi imali devedesetih godina. Ne vidim ništa loše u tome što čovek pokušava da promeni neke stvari. Ako se ovako nastavi, Kina će za deset godina ne biti jača od Amerike, već neuporedivo jača ekonomija, a Americi će trebati njihovi krediti, što zapravo znači da će se u Kini odlučivati kako će biti u Americi. Druga opcija je štampanje novca i pad dolara, a time i svih drugih valuta u svetu. Onda će se svet okrenuti drugoj valuti i to je kraj dominacije Amerike. Zato im je bolje da stanu na put preteranom jačanju Kine, dok još uvek koliko toliko mogu. Ne navijam ni za jednu stranu, ali mislim da svaka zemlja treba da ima svoju proizvodnju, koju neće zatvarati zato što neka druga zemlja ima bolje uslove.

savetodavac

pre 6 godina

Dok se Ameri zamajavaju imaginarnom pretnjom od Rusa Kina je postala najveci kreditor SAD-a. Ameri vec sada rade za Kineze...

Sve pare od trgovinske razmene sa SAD Kinezi vec decenijama ulazu u Americke hartije od vrednosti. Kinezi su skoro uveli "petro Juan" i nameravaju da izbace "petro Dolar". Sa Rusima(nafta/gas) trguju u lokalnim valutama, i treba da dogovore isti tretman sa jos par zemalja.
Kasno Marko(Tramp) na Kosovo dodje!

Mirko

pre 6 godina

Eto Srbiji prilike da se izvuce iz g*****a, svinje su nas izvukle 1903, pa mozda ce i sad. Napraviti s Kinezima dogovor izvoza svinja, napraviti kapacitete i udri.

kraja

pre 6 godina

"deficit SAD u trgovini sa Kinom "van kontrole" i da iznosi 504 milijarde dolara"

...tek spoljni dug amerike je odavno van kontrole...
...te desetine hiljada milijardi dolara su sajens fiksn i za razvijenije zemlje na planeti...
...tramp je prvi predsednik amerike koji se zabrinuo zbog platnog bilansa...
...ovi do sada su izgleda samo dostampavali tiraz...

Vezite se, polecemo

pre 6 godina

Kada Kina dovoljno ojaca drzavu i srednju klasu, sopstveno trziste ce biti u prvom planu. Tada ce i interes za americkim obveznicama biti manji, a do tada nastali americki dugovi morace se vratiti. Bice ovo vreme vrlo uzbudljivih promena.

gulag

pre 6 godina

@iKrem

"Dok u Americi jedan te isti ustav i sistem traje vec 250 godina neprikosnoven (daleko najstariji stabilan sistem na svetu)"

Samo budale nikad ne mijenjaju mišljenje. Šalu na stranu, ako je nešto nepromijenjivo može značiti i da nije prilagodljivo. Amerika pokazuje tendenciju napopustljivosti i neprilagodbe novim okolnostima, a to ih može koštati. Žele pošto poto zadržati postojeću situaciju, a to je nemoguće.

артиљерац

pre 6 godina

@ pakistanac Не знам колико си образован,ни шта си по образовању.Али,мислиш
ли ти да је то тек тако променити произвођача,добављача?Није то саксија,па је
пренесеш на други прозор.А постоје и уговори,по којима ћеш да платиш ДЕБЕЛЕ
пенале,ако преместиш производњу.Фолксваген је још 1985 изградио фабрику у Кини
хтели су да је ЗАТВОРЕ(не да изнесте производњу)па кад су видели колико кошта
да се изађе из кола остадоше у Кини.Фабрика и сад ради,и то добро.Кинези су
СТАРА цивилизација,нису за играње.

Ko je kriv?

pre 6 godina

Bravo Trampe, stotine dana treba da se projektuje novi proizvod. I itd ,da bi na kraju Kina to iskopirala, zaradila velike pare prodavajuci na slobodnom trzisistu po niskim cenama.
(texas, 23. mart 2018 11:18)

U pravu si. Samo zasto su americke firme slale planove i tehnologiju u Kinu? Zasto nisu i proizvodnju ostavili "kod kuce"pa da prodaju gotove proizvode? Prvo je jeftina kineska radna snaga, a zatim sto ni Kina ni Indija, ni Japan ni Koreja i mnogi drugi nista vazno ne kupuju bez transfera tehnologije. Tako da to veliko BRAVO, bas i ne stoji.

maki

pre 6 godina

americki kapitalizam je u trgovini sa kinom sam sebe pojeo, kad je trebala jeftina radna snaga, onda su svi trcali u kinu, kinezi su davali razne vrste olaksica, otvarali bescarinske zone i slicno, ali uz jedan uslov, transfer tehnologija, da se u kini radi sa novim tehnologijama, bilo je jasno da ce kinezi kopirati bukvalno sve, ali se racunalo da kvalitetom nece moci parirati, sada se to promenilo i kina je uhvatila tehnoloski zamajac, naravno nisu ni kinezi glupi, pa manipulisu sa juanom, kao sto su radili ameri sa dolarom, i rezultat je da sve zemlje koje trguju sa njima imaju deficit, jos ako se doda da je kina veliki poverilac, dobar deo razvijenog sveta ima razlog da mrzi kinu

pera zdera

pre 6 godina

Tramp je u pravu samo je zaboravio da je najvecim delom i za deficit i za "kradju" znanja (selidbu RnD) kriva pohlepa amerikanaca koji bi da kupe/proizvedu za cent a prodaju za dolar.
Busa bolelo uvo a Obama se manekenski smeskao na meteorski uspon Kine. Sad moze da bude kasno.

marko

pre 6 godina

Veliki deo tog uvoza iz Kine u SAD cine zapravo americke firme koje uvoze proizvode proizvedene u Kini, kao npr. Apple.
(Vlada, 23. mart 2018 11:26)

Управо тако, приходи Епла преко 200 милијарди, а од тога сигурно пшола одпадне на Кину, у производњи и у продаји. Неко је већ и написао да се Кина окреће сопственој потрошњи, и да ће бити проблем за УСА обвезнице. Тако да је више него чудна ова једнострана одлука. Има и ту један проблем, УСА тј Трамп је прво потписао царине за веш машине, па се кореанци бунише и ништа. Ово сада је мало озбиљније, мада и ова мера око челика пре свега погађа ЕУ, као што је било и прошли пут пошто је и Буш својевремено увео ове царине на челик па је после тужбе ЕУ пред СТО морао да их повуче. Сада Кина има доста челичана, али их је и доста позатварала на иницијативу Владе.

Mala ispravka

pre 6 godina

@ kraja, 23. mart 2018 10:55
...tramp je prvi predsednik amerike koji se zabrinuo zbog platnog bilansa...

Netacno! Prvi je bio Jekson (Andrew Jackson). To je onaj predsednik na novcanici od 20$. Tada je ukupan dug drzave bio 75 miliona $. Prvi i jedini put SAD su bile bez duga 8. januara 1835. godine za vreme njegavog mandata.