Utorak, 27.02.2018.

17:09

Rimac: Nemački auto-gigant stiže u Srbiju, HR ni u igri

Hrvatski inovator i osnivač kompanije "Rimac automobili" Mate Rimac objavio je da jedna velika nemačka automobilska kompanija dolazi u Srbiju.

Izvor: B92

Rimac: Nemaèki auto-gigant stiže u Srbiju, HR ni u igri IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

ANALITICAR AMATER

pre 6 godina

U Nemackoj Mercedes podeli Bonus radnicima 5000 evra.
Ovde mu radnik radi godinu dana i ne zaradi 5000 evra.

Jos tome dodas subvencije, jeftinu struju, niske komunalije, nikakvu zastitu zivotne sredine, nema sindikata, lako dilovanje sa politicarima.... Raj na zemlji za tu firmu.

Ivan ZG

pre 6 godina

Nisu mi jasni ovi što napadju Rimca. Šta vam je čovjek kriv? U čemu se satoji njegova krivnja?
Čovjek je rekao da bi probao dovesti investiciju u RH da je prije imao tu informaciju. I šta je tu čudno?
I poslije toga zaključuje da ionako iz toga ne bi bilo ništa jer je naša vlada potpuno nesposobna i nezainteresirana. Kada dolazi veliki investitor onda nije dovoljno dati mu livadu pa neka gradi. Potrebno je imati u blizini i cestu i željeznicu, a i dalekovod jer će im trebati puno struje za pogon, a onda i trafo stanica. Sve to treba odraditi onaj koji misli dovesti investitora i treba odraditi brzo. Tu je puno papira i administracije, a treba uložiti i para.
Nije mi jasno kako bi netko bio protiv proizvodnje i novih radnih mjesta. Ako se nekome ne radi za plaću koju oni nude neće ga nitko natjerati pištoljem da radi za njih. Opcija odlaska uvijek ostaje otvorena. Čak i da ne radite vi, radit će neki drugi kojima će poslodavac uplaćivati mirovinski i zdravstveni fond, a plaće će ljudi trošiti u Srbiji. Država će profitirati od PDV-a i ostalih uplata.
Nijemce najviše privlači velik broj nezaposlenih u Srbiji jer njih više nema u Slovačkoj, Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj, a na drugom mjestu niska prosječna plaća. Za 600€ u gornjim zemljama ne mogu dobiti nikoga, a za 350 u Srbiji mogu birati.

privrednik

pre 6 godina

Ne mogu da kazem da je lose sto ljudi imaju sansu za novim poslom, samim tim se povecava konkurencija za radnike i automatski dolazi do postepenog povecavanja plata. Hteo bih samo da vam skrenem pogled kako to izgleda iz ugla domaceg privrednika. U poslednjih godinu dana je toliko tesko doci do radnika koliko god to mozda zvucalo neverovatno. Govorim o podrucju novog sada i okoline...mada u razgovoru sa drugim kolegama znam da je tako slucaj u mnogim mestima u srbiji. Nije stvar da li bi mi hteli da podignemo plate ( najmanja plata radnika je 35.000) vec da li bi to i mogli. Hocu da kazem da su strani investitori najveci problem napravili nama domacim privrednicima koji ne mozemo plate povecati u nedogled kao sto neki misle da moze. Navescu vam samo primer moje firme gde bi povecanje plate za 5000 din po radniku na godisnjem nivou bila pozamasna suma novca preko 40.000 eura. Problem je taj sto vi to povecanje ne mozete da ugradite u cenu svog proizvoda jer onda niste konkurentni....toliko o tome

pope

pre 6 godina

(Stef, 27. februar 2018 18:54)

Covek je sve lepo objasnio kako stoje stvari a ti osim laznog moralisanja i ispoljavanja agresije prema ljudima koji posteno sagledavaju stvari (ne cudi me, to u ovoj zemlji gledamo kako nam demonstriraju politicari decenijama razapinjuci casne ljude) nisi bas nista objasnio.

Mali Jim

pre 6 godina

Mislim da je u pitanju Leoni koji dolazi u Kraljevo, nisam siguran. Tacno je da dolaze zbog jeftine radne snage i subvencija, tacno je da su to "levi" poslovi za koje ne treba visoka skola... Ali opet ako 4000 radnika prima bilo kakvu platu, bolje je nego nikakvu. Neka dodju, neka izgrade postrojenja, neka se nasi radnici potrude i ostave dobar utisak, pa onda neka traze 60, 70, 80 hiljada platu, sto je stvarno nesto sto bi trebalo da bude prosek...

Nemanja

pre 6 godina

@ eye of the beholder, 27. februar 2018 19:54

Prvo nema potrebe da se vredjamo. Odlicno ja znam kako to funkcionise, koliko drzava daje po radnom mestu, kolike su poreske olaksice itd. Apsolutno se slazem da treba podsticati domace ljude koji zele nesto da pokrenu. Koliko njih je apliciralo da dobije neku pomoc? Kolilo to ljudi ima ideju da pokrene nesto originalno svoje? To i treba podsticati. Treba da dovedemo Merceses i Audi kao Majdari. Ko ce nam iz tih firmi dati tolike plate? Zbog cega ako mogu da odu u Makedoniju, Bugarsku ili gde god?
Ja sam samo konstatovao da kada dodje neka strana firma sa bednim uslovima rada u neko mesto u Srbiji, ima bar 3 do 4 prijavljenih na jedno radno mesto. Ako ti ljudi imaju nesto bolje, nek rade to! Neka podstaknu sopstveni biznis. Ali da li to rade u tolikom broju? To ce postici tek stvaranjem boljih trzisnih uslova i vise domacih privrednika zbog cijih finalnih proizvoda ce dolaziti drugi kod nas. Tek tada cemo moci da podizemo plate.
Kao sto rekoh, gledam sebe i ne zavisim direktno od bilo kojih politicara ali ako nekima znaci da radi za 200 evra, treba se boriti i za to.

Leni

pre 6 godina

Realno@ zato je vaših puna autobuska u Osijeku i Vinkovcima, svi jure u Nemačku, Austriju ili Irsku, a video sam i kakve poslove rade, neće ni Afrikanci to da rade, a kao ste EU. Još malo pa će ostati pusta zemlja, nigde nikog od Zagreba do Vukovara.
(Spale, 27. februar 2018 21:28)

Da li si svjestan da je daleko vise stanovnistva napustilo Srbiju nego Hrvatsku.

Kokoko

pre 6 godina

Bice mnogo novih radnih mesta jer elektricni automobili imaju mnogo vise kablova od obicnih automobile poput 500L. Shaka cast Vucicu sto he uvideo i skoristo ppriliku da iskoristmo has know how.

Anon

pre 6 godina

Ima taj neki oportizam kod Nas Srba, koji je tako bitan, a sa druge strane kocnica gde prvo skacemo na sve, kritikujemo, a kad se prihvatimo necega I ukapiramo kako sve to jednostavnije resimo od ustaljenih procedura gde nam se divi CEO svet, da se treba zapitamo da li je problem oportunizam ili neznanje od onog u sta see upustamo?!

Nikson

pre 6 godina

Tipicno neoliberalno pro-kapitalisticko prose****nje kako pojedinac u liberalnom trzistu, u moru otvorenih mogucnosti, sam kroji svoju sudbinu, i ako u tome ne uspe sam je za to kriv. Bice da ipak stvari ne stoje tako, i da ipak more mogucnosti nije neograniceno nego se zavrsava na obalama krupnog kapitala, tako da je to otprilike omanje jezero ili veca bara.
(Djavolji advokat, 27. februar 2018 19:02)

Tvoje razmisljanje je tipicno socijalnisticko, hoces da ti drzava sve omoguci kao tvojim dedama i babama, hoces da zavrsis trogodisnju srednju skolu i da radis za 400e, davno je proslo to vreme gde ste vi neradnici imali sve kao i vasi roditelji, naravno da neces naci posao i vecu platu od 200e ako nemas skolu. Momak je sve lepo napisao ako zelis da imas vecu platu od 200e uci skolu, zavrsi fakultet nemoj ovde da se izmotavas i prepricavas kojekakve bajke, jer smo ih se naslusali mnogo,mnogo posla ima za one koji imaju diplomu i znanje, naravno ne u svim bransama ali np. IT ima koliko god hocete poslova takodje plate su nadprosecne.

Spale

pre 6 godina

Realno@ zato je vaših puna autobuska u Osijeku i Vinkovcima, svi jure u Nemačku, Austriju ili Irsku, a video sam i kakve poslove rade, neće ni Afrikanci to da rade, a kao ste EU. Još malo pa će ostati pusta zemlja, nigde nikog od Zagreba do Vukovara.

baterija

pre 6 godina

Da li moze da se potvrdi da je u pitanju proizvodnja baterija posto ako je samo to nisam sigurna da treba da se radujemo zbog poslova toliko, iako je svaki dobrdosao, proizvodnja istih je jedna od "najprljavijih" industrija.

Milosav

pre 6 godina

Cim smo Makedonci i mi ostali znaci treba im neko da radi za dzabe i doda velike subvencije po zaposljenom radniku, plata ce biti neverovatnih 300 evrica.

Brad

pre 6 godina

Tera
Niko ne kaze da ce oni biti na minimalcu. Plate u autoindustriji u centralnij evropi su vece od proseka. Znaci da autoindustrija ne zaposljava nekvalifikovanu radnu snagu. Srbija i mkd su usli u finale zato sto kod nas nazalost nisu samo nekvalifikovani malo placeni u porednjenju sa evropom. Stvarno mi je ne jasno kako ljudi ovde misle da jedan snajder u turskoj fabrici i radnik u auto industriji mogu biti isto placeni.
Ako je Rimcu krivo sto fabrika nije dovedena u hrvatsku to svakako ima znaci da ona ima neki znacaj

Dex

pre 6 godina

Ja i dalje ne vidim sta je problem, ako vam se ne radi za te male mlate kako kazete, niko vas ne tera?
(Igor, 27. februar 2018 18:19)

Da, imam problem s tim sto mi vecina sunarodnika zivi poput belog roblja. Ako ne delim tu sudbinu ne znaci da mi ih nije zao. Mnogi od njih su mi rodjaci, prijatelji, na kraju - ljudi su. I nije istina da ne zele da rade ili traze bolje. Boljeg nema. A nije radnik taj koji organizuje sistem, vec vlast. Ljudi su krivi sto "mudro" glasaju, ali su sistemski zaglupljeni i dezinformisani. Idealno bi bilo da mi ostali ne dizemo glas protiv toga. Ma i da podrzimo ako treba, zar ne? Po sistemu ko vam je kriv, ima ko hoce ako vi necete (drugo necete dobiti).

nmnjvet

pre 6 godina

Jako je loše dati subvencije za radno mesto malo više od minimalca, ali isto tako pravi veću mogućnost da se ljudi zaposle, a kad se zaposliš u nekoj većoj firmi uvek možeš da napreduješ pa samim tim i plata veća. Ili može da bude prelazna varijanta dok ne nadjete bolji posao.....

Duka

pre 6 godina

Dali iko normalan može biti protiv otvaranja novih radni mesta? Lako je pametovati kad živiš sa mamom i tatom pa imaš gde da spavaš i šta da jedeš. Ne žive svi sa mamom i tatom, pa moraju da rade bilo šta da bi preživeli, za njih je takvo radno mesto spas, i odlična prilika za početak. I nemoj da "prosipate" demagogiju, vi ste od onih, tražim posao a molim boga da ga ne nađem. I da vam neko da platu 2000€, onda bi vam nešto drugo smetalo, pa opet nebi radili.

Tera

pre 6 godina

Ti se “decko” raspitaj malo o “Rimac automobilima”.
Da, jeste toliko mocan. To sto ti nisi otisao dalje od lokalne kladionice ne znaci da ne postoji nesto u ostatku sveta.
(Srbi..., 27. februar 2018 19:15)

Pa da je toliko mocan nije. A budim orealni ako Rimac krene fabriku vecr proizvodnje pre ce je u Srbiji otvoriti :D

Dje ti je papiric

pre 6 godina

Nemacke firme su dobrodosle,jednostavno ljudi znaju znanje i plate nece biti sigurno 200 evra nego 400 pa na gore.
(Dobronamerni, 27. februar 2018 19:31)

400 pa na gore evra plata neće biti realna ni u snovima... Pa šta misliš sto je Srbija i Mkd ostala u "finalu"? Zato sto je kod nas minimalac 200e. Više im se isplati da ovde otvore fabriku nego u Kini, tamo je MLD veći nego kod nas.

Koza

pre 6 godina

Jadni hrvati, imaju bdp po glavi stanovnika od samo 12000 dolara. A mi lideri regiona sa 5000 dolara. Imaju veci bdp od nas sa duplo manjom zemljom i vise od duplo manje stanovnika. I nemojte odmah o moru, cak i da izbacite 11 milijardi prihoda od turizma i dalje imaju veci bdp.

marko

pre 6 godina

@realno
Važno je da ste vi susJedi "dobro plaćena" radna snaga...upravo iz tog razloga vas je puna Irska iz koje sam se upravo vrati sa poslovnog puta.Ima vas više od Poljaka a poslove koje većina radi ni afrikanci neće.

mate

pre 6 godina

Poglavlje za pristupanje EU Zivotna Sredina je ocenjeno kao "Потпуна неусклађеност са законодавством ЕУ". Srbija i Makedonija su van EU i jedine mogu da imaju fabrike prljavih tehnologija kao ova. E samo sto to ne ide sa organskom hranom i nekim duzim zivotnim vekom ali nije da to nekoga u Srbiji briga.

živela demagogija

pre 6 godina

Ma sve ih to platio Vučić da pričaju i njega i Merkelovu i Lavrova i MMF i sve glasače potplatio, ma on je čovek gospodar sveta.

Srbi...

pre 6 godina

A ti si toliko mocan da mozes da poguras Hrvatsku...
Sjedi decko, jedan.
(sofronije, 27. februar 2018 17:55)

Ti se “decko” raspitaj malo o “Rimac automobilima”.
Da, jeste toliko mocan. To sto ti nisi otisao dalje od lokalne kladionice ne znaci da ne postoji nesto u ostatku sveta.

brm

pre 6 godina

Ako se toliko mnogo ljudi prijavi da radi za te male plate, očigledno da je mnogo nezaposlenih, ili rade za još manje. Dok se i ti nezaposleni ne uposle, teško da će plate da rastu.

Jedino što mi smeta što se često stranm investitorima daju ogromne subvencije, a neretko budu konkurencija nekim domaćim firmama koje bi uz takve subvencije i samo zaposlile tolike radnike. Tako su dovučene neke strane IT kompanije, kao i neke iz tekstilne industrije. Naravno, ugrade se tu mnogi političari.

eye of the beholder

pre 6 godina

(Nemanja, 27. februar 2018 18:23)

Dovođenje investitora? Nije dovođenje, već kupovina. Ograničen si kao terasa. Strani investitori dolaze tamo gde im je najjeftinije ili gde imaju najjači razlog za dolazak.

Najjači argument za dolazak u Srbiju je činjenica da naš dragi i svemogući Gospodar daje naše pare svakom stranom investitoru za pojedinačno zaposlenog Srbina (umesto da taj isti novac daje genijalcima, koji bi i pokrenuli nešto svoje, jer imaju volju, želju, ideju, kreativnost), dok je dodatni bonus činjenica da smo jeftina radna snaga.

P.S. ne, nisam gladan, nisam žedan, niti probiram posao - naprotiv. Radim za američku kompaniju i imam platu koja je skoro tri puta veća od nacionalnog proseka, ali jeza me uhvati kada vidim kako moje okruženje živi. Još više me jeza uhvati kada skapiram da Mađar, koji radi isti posao za istog poslodavca kao ja - u svojoj domovini ima (preračunato u evrima) duplo veću platu od mene.

ridjuska

pre 6 godina

Uh, dobro je, otvara se firma a ja pomislih tvrtka! Valja prodavati pogonske grupe u sankcijama opustošenu Rusiju, sankcijama zatvorene zapadne tvornice automobila koje će prodavati jeftina električna vozila osiromašenim Rusima!

Karlito

pre 6 godina

Za Srbiju bi bilo mnogo bolje da saradjuje sa Kinezima oko proizvodnje elektrovozila. Sa Nemcima moze biti problema oko ucena, migranata... Sa Kinezima tih problema nema I mnogo je pametnije biti dobar sa njima jer ce uskoro biti svetska sila broj jedan, 10 puta jaca od Nemacke. Sem toga jos pre par godina kad sam bio u Kini, svi su vozili elektromotore, elektrotaxiji, elektrovozila. Kinezi postaju najbolju u elektronici I glupo je opredeliti se za Nemce koji su em inferiorniji od njih u toj tehnologiji, em nam nisu prijateljski nastrojeni.

Djavolji advokat

pre 6 godina

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nemanja, 27. februar 2018 18:23) # Link komentara

Tipicno neoliberalno pro-kapitalisticko prose****nje kako pojedinac u liberalnom trzistu, u moru otvorenih mogucnosti, sam kroji svoju sudbinu, i ako u tome ne uspe sam je za to kriv. Bice da ipak stvari ne stoje tako, i da ipak more mogucnosti nije neograniceno nego se zavrsava na obalama krupnog kapitala, tako da je to otprilike omanje jezero ili veca bara.

skordisk

pre 6 godina

Tacno je da je Srbija vise primamljiva iz razloga sto ima rudu koju retko koja EU zemlja i sire ima, samim tim je izbor bio logican...

ps.BU

pre 6 godina

kad se otvori trzni centar onda kazu dajte fabrike, a kad se otvori fabrika onda kazu plate navodno kao u africi. Ovde neki imaju opsesivu bolesnu zelju da svakodnevno omalovazavaju Srbiju.

Nemanja

pre 6 godina

@ Naravno Srbija kad srpsko magare radi za 200e.. 
Za svaku pohvalu?
(Stole, 27. februar 2018 17:57)

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.

realno

pre 6 godina

Nekako sam skeptičan kad se ta neke velika firma nećka između Makedonije i Srbije i onda odabere Srbiju, što se nisu odlučili za Mađarsku ili Slovačku kad tamo gomila auto kompanija imaju pogone!
(Sava Centar, 27. februar 2018 17:50)

Neće biti proizvodnje automobila pa nije potrebna stručna radna snaga. Pravićete baterije, a najjeftinija ste radna snaga ubjedljivo pa ste time izbacili konkurenciju iz Evrope. Afrikance ste pobijedili zbog geografskog položaja jer je jeftinije dovlačiti dijelove u Njemačku iz Srbije nego Afrike.

Stef

pre 6 godina

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.
(Nemanja, 27. februar 2018 18:23)

Može te biti sramota, šta sve napriča.. Ljudi koji zaista žele da rade za tu crkavicu od 200e mogu to i bez stranih investitora. Ima posla koliko hoćeš za te pare, ne leži u tome problem. Fora je u tome što ima oblasti za koje ljudi ulažu godine i godine napornog truda/učenja, a kao nagradu za sve to (pa i za doprinos razvojuo odredjene oblasti na nacionalnom nivou) dobiju 50 soma. Po tebi je to u redu, nešto čime se čovek mora zadovoljiti? Tačno je da se svako može snaći, al nisu svi tako bistre i natprosečno inteligentne mice kao ti. Ako ti misliš da je sasvim ok da nas svetski giganti tretiraju kao propalu sirotinju nad kojom se može iživljavati za sitnu lovu, treba te (i tebi slične) isterati iz zemlje i poslati da privredjuješ i doprinosiš nekoj drugoj zajednici. Ja sam od onih koji su se sami snašli, zadovoljan sam svojim životom, al nisan zaslepljen svojin uspehom i nisam ograničen kad je reč o shvatanju i tumačenju situacije na balkanu. Džaba ti obrazovanje kad si plitak.

N4

pre 6 godina

Ovi nasi najavljuju stvari i koje se ne dogadjaju i 100 puta o tome pricaju. Jos izborna kampanja. Pa da je ovo realno ne bi se skidali sa TV-a.

konfucije

pre 6 godina

hahaha..i ta velika kompanija otvara pogon:(svecano) tik do skole gde je nedavno otvorena septicka jama isto tako svecano..sve sa podsticajima

C i n i k

pre 6 godina

Ovde motac kablova ima oko 38 do 42 000 (prava je informacija tolike su plate) a tamo bi imao oko 70 000 pa je onda jasno da taj nemacki gigant samo po radniku stedi za platu oko 250 e a sto svakako nije malo sa stanovista gazde...zato mi nemamo konkurenciju kad su u pitanju strane investicije...

Dejan XXX

pre 6 godina

Srbija ima rude za proizvodnju LiOn baterija koje se koriste u el automobilima. Imamo jeftinu radnu snagu. Imamo jeftiniju struju od mnogih. Povlastice I subvencije. Realno pored svega toga tesko da nam neko parira.I treba da radimo na privlacenju proizvodnje el automobila.
FIAT se muci I trazi investitora a Srbija se namece kao realna opcija za buduce pogone el automobila. Umesto da se dogovore sa Kinezima oko investiranja I krenu u biznis u Srbiji oni oklevaju.. Kostace ih to...

lifeisgood

pre 6 godina

makedonija i srbija najatraktivnije lokacije(ili najjeftinija radna snaga),koje li su drzave bile u opticaju kad je spalo na ovakve sile ekonomije???

Sava Centar

pre 6 godina

Nekako sam skeptičan kad se ta neke velika firma nećka između Makedonije i Srbije i onda odabere Srbiju, što se nisu odlučili za Mađarsku ili Slovačku kad tamo gomila auto kompanija imaju pogone!

lifeisgood

pre 6 godina

makedonija i srbija najatraktivnije lokacije(ili najjeftinija radna snaga),koje li su drzave bile u opticaju kad je spalo na ovakve sile ekonomije???

realno

pre 6 godina

Nekako sam skeptičan kad se ta neke velika firma nećka između Makedonije i Srbije i onda odabere Srbiju, što se nisu odlučili za Mađarsku ili Slovačku kad tamo gomila auto kompanija imaju pogone!
(Sava Centar, 27. februar 2018 17:50)

Neće biti proizvodnje automobila pa nije potrebna stručna radna snaga. Pravićete baterije, a najjeftinija ste radna snaga ubjedljivo pa ste time izbacili konkurenciju iz Evrope. Afrikance ste pobijedili zbog geografskog položaja jer je jeftinije dovlačiti dijelove u Njemačku iz Srbije nego Afrike.

C i n i k

pre 6 godina

Ovde motac kablova ima oko 38 do 42 000 (prava je informacija tolike su plate) a tamo bi imao oko 70 000 pa je onda jasno da taj nemacki gigant samo po radniku stedi za platu oko 250 e a sto svakako nije malo sa stanovista gazde...zato mi nemamo konkurenciju kad su u pitanju strane investicije...

Nemanja

pre 6 godina

@ Naravno Srbija kad srpsko magare radi za 200e.. 
Za svaku pohvalu?
(Stole, 27. februar 2018 17:57)

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.

Srbi...

pre 6 godina

A ti si toliko mocan da mozes da poguras Hrvatsku...
Sjedi decko, jedan.
(sofronije, 27. februar 2018 17:55)

Ti se “decko” raspitaj malo o “Rimac automobilima”.
Da, jeste toliko mocan. To sto ti nisi otisao dalje od lokalne kladionice ne znaci da ne postoji nesto u ostatku sveta.

Dejan XXX

pre 6 godina

Srbija ima rude za proizvodnju LiOn baterija koje se koriste u el automobilima. Imamo jeftinu radnu snagu. Imamo jeftiniju struju od mnogih. Povlastice I subvencije. Realno pored svega toga tesko da nam neko parira.I treba da radimo na privlacenju proizvodnje el automobila.
FIAT se muci I trazi investitora a Srbija se namece kao realna opcija za buduce pogone el automobila. Umesto da se dogovore sa Kinezima oko investiranja I krenu u biznis u Srbiji oni oklevaju.. Kostace ih to...

Leni

pre 6 godina

Realno@ zato je vaših puna autobuska u Osijeku i Vinkovcima, svi jure u Nemačku, Austriju ili Irsku, a video sam i kakve poslove rade, neće ni Afrikanci to da rade, a kao ste EU. Još malo pa će ostati pusta zemlja, nigde nikog od Zagreba do Vukovara.
(Spale, 27. februar 2018 21:28)

Da li si svjestan da je daleko vise stanovnistva napustilo Srbiju nego Hrvatsku.

Sava Centar

pre 6 godina

Nekako sam skeptičan kad se ta neke velika firma nećka između Makedonije i Srbije i onda odabere Srbiju, što se nisu odlučili za Mađarsku ili Slovačku kad tamo gomila auto kompanija imaju pogone!

Dje ti je papiric

pre 6 godina

Nemacke firme su dobrodosle,jednostavno ljudi znaju znanje i plate nece biti sigurno 200 evra nego 400 pa na gore.
(Dobronamerni, 27. februar 2018 19:31)

400 pa na gore evra plata neće biti realna ni u snovima... Pa šta misliš sto je Srbija i Mkd ostala u "finalu"? Zato sto je kod nas minimalac 200e. Više im se isplati da ovde otvore fabriku nego u Kini, tamo je MLD veći nego kod nas.

eye of the beholder

pre 6 godina

(Nemanja, 27. februar 2018 18:23)

Dovođenje investitora? Nije dovođenje, već kupovina. Ograničen si kao terasa. Strani investitori dolaze tamo gde im je najjeftinije ili gde imaju najjači razlog za dolazak.

Najjači argument za dolazak u Srbiju je činjenica da naš dragi i svemogući Gospodar daje naše pare svakom stranom investitoru za pojedinačno zaposlenog Srbina (umesto da taj isti novac daje genijalcima, koji bi i pokrenuli nešto svoje, jer imaju volju, želju, ideju, kreativnost), dok je dodatni bonus činjenica da smo jeftina radna snaga.

P.S. ne, nisam gladan, nisam žedan, niti probiram posao - naprotiv. Radim za američku kompaniju i imam platu koja je skoro tri puta veća od nacionalnog proseka, ali jeza me uhvati kada vidim kako moje okruženje živi. Još više me jeza uhvati kada skapiram da Mađar, koji radi isti posao za istog poslodavca kao ja - u svojoj domovini ima (preračunato u evrima) duplo veću platu od mene.

Stef

pre 6 godina

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.
(Nemanja, 27. februar 2018 18:23)

Može te biti sramota, šta sve napriča.. Ljudi koji zaista žele da rade za tu crkavicu od 200e mogu to i bez stranih investitora. Ima posla koliko hoćeš za te pare, ne leži u tome problem. Fora je u tome što ima oblasti za koje ljudi ulažu godine i godine napornog truda/učenja, a kao nagradu za sve to (pa i za doprinos razvojuo odredjene oblasti na nacionalnom nivou) dobiju 50 soma. Po tebi je to u redu, nešto čime se čovek mora zadovoljiti? Tačno je da se svako može snaći, al nisu svi tako bistre i natprosečno inteligentne mice kao ti. Ako ti misliš da je sasvim ok da nas svetski giganti tretiraju kao propalu sirotinju nad kojom se može iživljavati za sitnu lovu, treba te (i tebi slične) isterati iz zemlje i poslati da privredjuješ i doprinosiš nekoj drugoj zajednici. Ja sam od onih koji su se sami snašli, zadovoljan sam svojim životom, al nisan zaslepljen svojin uspehom i nisam ograničen kad je reč o shvatanju i tumačenju situacije na balkanu. Džaba ti obrazovanje kad si plitak.

Milosav

pre 6 godina

Cim smo Makedonci i mi ostali znaci treba im neko da radi za dzabe i doda velike subvencije po zaposljenom radniku, plata ce biti neverovatnih 300 evrica.

Dex

pre 6 godina

Ja i dalje ne vidim sta je problem, ako vam se ne radi za te male mlate kako kazete, niko vas ne tera?
(Igor, 27. februar 2018 18:19)

Da, imam problem s tim sto mi vecina sunarodnika zivi poput belog roblja. Ako ne delim tu sudbinu ne znaci da mi ih nije zao. Mnogi od njih su mi rodjaci, prijatelji, na kraju - ljudi su. I nije istina da ne zele da rade ili traze bolje. Boljeg nema. A nije radnik taj koji organizuje sistem, vec vlast. Ljudi su krivi sto "mudro" glasaju, ali su sistemski zaglupljeni i dezinformisani. Idealno bi bilo da mi ostali ne dizemo glas protiv toga. Ma i da podrzimo ako treba, zar ne? Po sistemu ko vam je kriv, ima ko hoce ako vi necete (drugo necete dobiti).

Djavolji advokat

pre 6 godina

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nemanja, 27. februar 2018 18:23) # Link komentara

Tipicno neoliberalno pro-kapitalisticko prose****nje kako pojedinac u liberalnom trzistu, u moru otvorenih mogucnosti, sam kroji svoju sudbinu, i ako u tome ne uspe sam je za to kriv. Bice da ipak stvari ne stoje tako, i da ipak more mogucnosti nije neograniceno nego se zavrsava na obalama krupnog kapitala, tako da je to otprilike omanje jezero ili veca bara.

konfucije

pre 6 godina

hahaha..i ta velika kompanija otvara pogon:(svecano) tik do skole gde je nedavno otvorena septicka jama isto tako svecano..sve sa podsticajima

Duka

pre 6 godina

Dali iko normalan može biti protiv otvaranja novih radni mesta? Lako je pametovati kad živiš sa mamom i tatom pa imaš gde da spavaš i šta da jedeš. Ne žive svi sa mamom i tatom, pa moraju da rade bilo šta da bi preživeli, za njih je takvo radno mesto spas, i odlična prilika za početak. I nemoj da "prosipate" demagogiju, vi ste od onih, tražim posao a molim boga da ga ne nađem. I da vam neko da platu 2000€, onda bi vam nešto drugo smetalo, pa opet nebi radili.

N4

pre 6 godina

Ovi nasi najavljuju stvari i koje se ne dogadjaju i 100 puta o tome pricaju. Jos izborna kampanja. Pa da je ovo realno ne bi se skidali sa TV-a.

Mali Jim

pre 6 godina

Mislim da je u pitanju Leoni koji dolazi u Kraljevo, nisam siguran. Tacno je da dolaze zbog jeftine radne snage i subvencija, tacno je da su to "levi" poslovi za koje ne treba visoka skola... Ali opet ako 4000 radnika prima bilo kakvu platu, bolje je nego nikakvu. Neka dodju, neka izgrade postrojenja, neka se nasi radnici potrude i ostave dobar utisak, pa onda neka traze 60, 70, 80 hiljada platu, sto je stvarno nesto sto bi trebalo da bude prosek...

ps.BU

pre 6 godina

kad se otvori trzni centar onda kazu dajte fabrike, a kad se otvori fabrika onda kazu plate navodno kao u africi. Ovde neki imaju opsesivu bolesnu zelju da svakodnevno omalovazavaju Srbiju.

mate

pre 6 godina

Poglavlje za pristupanje EU Zivotna Sredina je ocenjeno kao "Потпуна неусклађеност са законодавством ЕУ". Srbija i Makedonija su van EU i jedine mogu da imaju fabrike prljavih tehnologija kao ova. E samo sto to ne ide sa organskom hranom i nekim duzim zivotnim vekom ali nije da to nekoga u Srbiji briga.

Koza

pre 6 godina

Jadni hrvati, imaju bdp po glavi stanovnika od samo 12000 dolara. A mi lideri regiona sa 5000 dolara. Imaju veci bdp od nas sa duplo manjom zemljom i vise od duplo manje stanovnika. I nemojte odmah o moru, cak i da izbacite 11 milijardi prihoda od turizma i dalje imaju veci bdp.

marko

pre 6 godina

@realno
Važno je da ste vi susJedi "dobro plaćena" radna snaga...upravo iz tog razloga vas je puna Irska iz koje sam se upravo vrati sa poslovnog puta.Ima vas više od Poljaka a poslove koje većina radi ni afrikanci neće.

Nemanja

pre 6 godina

@ eye of the beholder, 27. februar 2018 19:54

Prvo nema potrebe da se vredjamo. Odlicno ja znam kako to funkcionise, koliko drzava daje po radnom mestu, kolike su poreske olaksice itd. Apsolutno se slazem da treba podsticati domace ljude koji zele nesto da pokrenu. Koliko njih je apliciralo da dobije neku pomoc? Kolilo to ljudi ima ideju da pokrene nesto originalno svoje? To i treba podsticati. Treba da dovedemo Merceses i Audi kao Majdari. Ko ce nam iz tih firmi dati tolike plate? Zbog cega ako mogu da odu u Makedoniju, Bugarsku ili gde god?
Ja sam samo konstatovao da kada dodje neka strana firma sa bednim uslovima rada u neko mesto u Srbiji, ima bar 3 do 4 prijavljenih na jedno radno mesto. Ako ti ljudi imaju nesto bolje, nek rade to! Neka podstaknu sopstveni biznis. Ali da li to rade u tolikom broju? To ce postici tek stvaranjem boljih trzisnih uslova i vise domacih privrednika zbog cijih finalnih proizvoda ce dolaziti drugi kod nas. Tek tada cemo moci da podizemo plate.
Kao sto rekoh, gledam sebe i ne zavisim direktno od bilo kojih politicara ali ako nekima znaci da radi za 200 evra, treba se boriti i za to.

Karlito

pre 6 godina

Za Srbiju bi bilo mnogo bolje da saradjuje sa Kinezima oko proizvodnje elektrovozila. Sa Nemcima moze biti problema oko ucena, migranata... Sa Kinezima tih problema nema I mnogo je pametnije biti dobar sa njima jer ce uskoro biti svetska sila broj jedan, 10 puta jaca od Nemacke. Sem toga jos pre par godina kad sam bio u Kini, svi su vozili elektromotore, elektrotaxiji, elektrovozila. Kinezi postaju najbolju u elektronici I glupo je opredeliti se za Nemce koji su em inferiorniji od njih u toj tehnologiji, em nam nisu prijateljski nastrojeni.

brm

pre 6 godina

Ako se toliko mnogo ljudi prijavi da radi za te male plate, očigledno da je mnogo nezaposlenih, ili rade za još manje. Dok se i ti nezaposleni ne uposle, teško da će plate da rastu.

Jedino što mi smeta što se često stranm investitorima daju ogromne subvencije, a neretko budu konkurencija nekim domaćim firmama koje bi uz takve subvencije i samo zaposlile tolike radnike. Tako su dovučene neke strane IT kompanije, kao i neke iz tekstilne industrije. Naravno, ugrade se tu mnogi političari.

Nikson

pre 6 godina

Tipicno neoliberalno pro-kapitalisticko prose****nje kako pojedinac u liberalnom trzistu, u moru otvorenih mogucnosti, sam kroji svoju sudbinu, i ako u tome ne uspe sam je za to kriv. Bice da ipak stvari ne stoje tako, i da ipak more mogucnosti nije neograniceno nego se zavrsava na obalama krupnog kapitala, tako da je to otprilike omanje jezero ili veca bara.
(Djavolji advokat, 27. februar 2018 19:02)

Tvoje razmisljanje je tipicno socijalnisticko, hoces da ti drzava sve omoguci kao tvojim dedama i babama, hoces da zavrsis trogodisnju srednju skolu i da radis za 400e, davno je proslo to vreme gde ste vi neradnici imali sve kao i vasi roditelji, naravno da neces naci posao i vecu platu od 200e ako nemas skolu. Momak je sve lepo napisao ako zelis da imas vecu platu od 200e uci skolu, zavrsi fakultet nemoj ovde da se izmotavas i prepricavas kojekakve bajke, jer smo ih se naslusali mnogo,mnogo posla ima za one koji imaju diplomu i znanje, naravno ne u svim bransama ali np. IT ima koliko god hocete poslova takodje plate su nadprosecne.

Kokoko

pre 6 godina

Bice mnogo novih radnih mesta jer elektricni automobili imaju mnogo vise kablova od obicnih automobile poput 500L. Shaka cast Vucicu sto he uvideo i skoristo ppriliku da iskoristmo has know how.

Tera

pre 6 godina

Ti se “decko” raspitaj malo o “Rimac automobilima”.
Da, jeste toliko mocan. To sto ti nisi otisao dalje od lokalne kladionice ne znaci da ne postoji nesto u ostatku sveta.
(Srbi..., 27. februar 2018 19:15)

Pa da je toliko mocan nije. A budim orealni ako Rimac krene fabriku vecr proizvodnje pre ce je u Srbiji otvoriti :D

baterija

pre 6 godina

Da li moze da se potvrdi da je u pitanju proizvodnja baterija posto ako je samo to nisam sigurna da treba da se radujemo zbog poslova toliko, iako je svaki dobrdosao, proizvodnja istih je jedna od "najprljavijih" industrija.

pope

pre 6 godina

(Stef, 27. februar 2018 18:54)

Covek je sve lepo objasnio kako stoje stvari a ti osim laznog moralisanja i ispoljavanja agresije prema ljudima koji posteno sagledavaju stvari (ne cudi me, to u ovoj zemlji gledamo kako nam demonstriraju politicari decenijama razapinjuci casne ljude) nisi bas nista objasnio.

Brad

pre 6 godina

Tera
Niko ne kaze da ce oni biti na minimalcu. Plate u autoindustriji u centralnij evropi su vece od proseka. Znaci da autoindustrija ne zaposljava nekvalifikovanu radnu snagu. Srbija i mkd su usli u finale zato sto kod nas nazalost nisu samo nekvalifikovani malo placeni u porednjenju sa evropom. Stvarno mi je ne jasno kako ljudi ovde misle da jedan snajder u turskoj fabrici i radnik u auto industriji mogu biti isto placeni.
Ako je Rimcu krivo sto fabrika nije dovedena u hrvatsku to svakako ima znaci da ona ima neki znacaj

Spale

pre 6 godina

Realno@ zato je vaših puna autobuska u Osijeku i Vinkovcima, svi jure u Nemačku, Austriju ili Irsku, a video sam i kakve poslove rade, neće ni Afrikanci to da rade, a kao ste EU. Još malo pa će ostati pusta zemlja, nigde nikog od Zagreba do Vukovara.

skordisk

pre 6 godina

Tacno je da je Srbija vise primamljiva iz razloga sto ima rudu koju retko koja EU zemlja i sire ima, samim tim je izbor bio logican...

živela demagogija

pre 6 godina

Ma sve ih to platio Vučić da pričaju i njega i Merkelovu i Lavrova i MMF i sve glasače potplatio, ma on je čovek gospodar sveta.

Anon

pre 6 godina

Ima taj neki oportizam kod Nas Srba, koji je tako bitan, a sa druge strane kocnica gde prvo skacemo na sve, kritikujemo, a kad se prihvatimo necega I ukapiramo kako sve to jednostavnije resimo od ustaljenih procedura gde nam se divi CEO svet, da se treba zapitamo da li je problem oportunizam ili neznanje od onog u sta see upustamo?!

privrednik

pre 6 godina

Ne mogu da kazem da je lose sto ljudi imaju sansu za novim poslom, samim tim se povecava konkurencija za radnike i automatski dolazi do postepenog povecavanja plata. Hteo bih samo da vam skrenem pogled kako to izgleda iz ugla domaceg privrednika. U poslednjih godinu dana je toliko tesko doci do radnika koliko god to mozda zvucalo neverovatno. Govorim o podrucju novog sada i okoline...mada u razgovoru sa drugim kolegama znam da je tako slucaj u mnogim mestima u srbiji. Nije stvar da li bi mi hteli da podignemo plate ( najmanja plata radnika je 35.000) vec da li bi to i mogli. Hocu da kazem da su strani investitori najveci problem napravili nama domacim privrednicima koji ne mozemo plate povecati u nedogled kao sto neki misle da moze. Navescu vam samo primer moje firme gde bi povecanje plate za 5000 din po radniku na godisnjem nivou bila pozamasna suma novca preko 40.000 eura. Problem je taj sto vi to povecanje ne mozete da ugradite u cenu svog proizvoda jer onda niste konkurentni....toliko o tome

nmnjvet

pre 6 godina

Jako je loše dati subvencije za radno mesto malo više od minimalca, ali isto tako pravi veću mogućnost da se ljudi zaposle, a kad se zaposliš u nekoj većoj firmi uvek možeš da napreduješ pa samim tim i plata veća. Ili može da bude prelazna varijanta dok ne nadjete bolji posao.....

ridjuska

pre 6 godina

Uh, dobro je, otvara se firma a ja pomislih tvrtka! Valja prodavati pogonske grupe u sankcijama opustošenu Rusiju, sankcijama zatvorene zapadne tvornice automobila koje će prodavati jeftina električna vozila osiromašenim Rusima!

ANALITICAR AMATER

pre 6 godina

U Nemackoj Mercedes podeli Bonus radnicima 5000 evra.
Ovde mu radnik radi godinu dana i ne zaradi 5000 evra.

Jos tome dodas subvencije, jeftinu struju, niske komunalije, nikakvu zastitu zivotne sredine, nema sindikata, lako dilovanje sa politicarima.... Raj na zemlji za tu firmu.

Ivan ZG

pre 6 godina

Nisu mi jasni ovi što napadju Rimca. Šta vam je čovjek kriv? U čemu se satoji njegova krivnja?
Čovjek je rekao da bi probao dovesti investiciju u RH da je prije imao tu informaciju. I šta je tu čudno?
I poslije toga zaključuje da ionako iz toga ne bi bilo ništa jer je naša vlada potpuno nesposobna i nezainteresirana. Kada dolazi veliki investitor onda nije dovoljno dati mu livadu pa neka gradi. Potrebno je imati u blizini i cestu i željeznicu, a i dalekovod jer će im trebati puno struje za pogon, a onda i trafo stanica. Sve to treba odraditi onaj koji misli dovesti investitora i treba odraditi brzo. Tu je puno papira i administracije, a treba uložiti i para.
Nije mi jasno kako bi netko bio protiv proizvodnje i novih radnih mjesta. Ako se nekome ne radi za plaću koju oni nude neće ga nitko natjerati pištoljem da radi za njih. Opcija odlaska uvijek ostaje otvorena. Čak i da ne radite vi, radit će neki drugi kojima će poslodavac uplaćivati mirovinski i zdravstveni fond, a plaće će ljudi trošiti u Srbiji. Država će profitirati od PDV-a i ostalih uplata.
Nijemce najviše privlači velik broj nezaposlenih u Srbiji jer njih više nema u Slovačkoj, Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj, a na drugom mjestu niska prosječna plaća. Za 600€ u gornjim zemljama ne mogu dobiti nikoga, a za 350 u Srbiji mogu birati.

Kokoko

pre 6 godina

Bice mnogo novih radnih mesta jer elektricni automobili imaju mnogo vise kablova od obicnih automobile poput 500L. Shaka cast Vucicu sto he uvideo i skoristo ppriliku da iskoristmo has know how.

Nemanja

pre 6 godina

@ Naravno Srbija kad srpsko magare radi za 200e.. 
Za svaku pohvalu?
(Stole, 27. februar 2018 17:57)

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.

Stef

pre 6 godina

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.
(Nemanja, 27. februar 2018 18:23)

Može te biti sramota, šta sve napriča.. Ljudi koji zaista žele da rade za tu crkavicu od 200e mogu to i bez stranih investitora. Ima posla koliko hoćeš za te pare, ne leži u tome problem. Fora je u tome što ima oblasti za koje ljudi ulažu godine i godine napornog truda/učenja, a kao nagradu za sve to (pa i za doprinos razvojuo odredjene oblasti na nacionalnom nivou) dobiju 50 soma. Po tebi je to u redu, nešto čime se čovek mora zadovoljiti? Tačno je da se svako može snaći, al nisu svi tako bistre i natprosečno inteligentne mice kao ti. Ako ti misliš da je sasvim ok da nas svetski giganti tretiraju kao propalu sirotinju nad kojom se može iživljavati za sitnu lovu, treba te (i tebi slične) isterati iz zemlje i poslati da privredjuješ i doprinosiš nekoj drugoj zajednici. Ja sam od onih koji su se sami snašli, zadovoljan sam svojim životom, al nisan zaslepljen svojin uspehom i nisam ograničen kad je reč o shvatanju i tumačenju situacije na balkanu. Džaba ti obrazovanje kad si plitak.

ps.BU

pre 6 godina

kad se otvori trzni centar onda kazu dajte fabrike, a kad se otvori fabrika onda kazu plate navodno kao u africi. Ovde neki imaju opsesivu bolesnu zelju da svakodnevno omalovazavaju Srbiju.

Djavolji advokat

pre 6 godina

Protiv sam vecine poteza aktuelne vlasti ali ne razumem pljuvanje po dovodjenju investitora. Zasto se prijavi po 4 puta vise ljudi od broja mesta za tu bednu platu od 200 evra? U svakom mestu je takva prica. Da dodju stranci a ljudi imaju posla, niko ne bi radio za 200, 300 evra. Medjutim, bolje i 200, 300 od 0 evra! Ne znam sta tu nije jasno. Otkaz mozete dati kad god nadjete nesto bolje. Ja sam zavrsio fakultet u roku i zaposlio se daleko vecu platu od te koju pominjes, ovde u Srbiji. Bez veza, bez clanstava u bilo kojoj partiji. Gledam sebe i to je to. Toliko ima zanata koji propadaju jer niko vise nece da radi. Prestanite da kukate, pogledajte sta je danas trazeno i krenite time da se bavite. Naravno da nece doci nemacka kompanija i platiti naseg radnika 2000 evra. Zasto bi? Ako nikom ne odgovara, niko nece raditi u toj kompaniji i to je to... Mozda vama ne znace te pare ali je to nekome mozda spas.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nemanja, 27. februar 2018 18:23) # Link komentara

Tipicno neoliberalno pro-kapitalisticko prose****nje kako pojedinac u liberalnom trzistu, u moru otvorenih mogucnosti, sam kroji svoju sudbinu, i ako u tome ne uspe sam je za to kriv. Bice da ipak stvari ne stoje tako, i da ipak more mogucnosti nije neograniceno nego se zavrsava na obalama krupnog kapitala, tako da je to otprilike omanje jezero ili veca bara.

realno

pre 6 godina

Nekako sam skeptičan kad se ta neke velika firma nećka između Makedonije i Srbije i onda odabere Srbiju, što se nisu odlučili za Mađarsku ili Slovačku kad tamo gomila auto kompanija imaju pogone!
(Sava Centar, 27. februar 2018 17:50)

Neće biti proizvodnje automobila pa nije potrebna stručna radna snaga. Pravićete baterije, a najjeftinija ste radna snaga ubjedljivo pa ste time izbacili konkurenciju iz Evrope. Afrikance ste pobijedili zbog geografskog položaja jer je jeftinije dovlačiti dijelove u Njemačku iz Srbije nego Afrike.

Duka

pre 6 godina

Dali iko normalan može biti protiv otvaranja novih radni mesta? Lako je pametovati kad živiš sa mamom i tatom pa imaš gde da spavaš i šta da jedeš. Ne žive svi sa mamom i tatom, pa moraju da rade bilo šta da bi preživeli, za njih je takvo radno mesto spas, i odlična prilika za početak. I nemoj da "prosipate" demagogiju, vi ste od onih, tražim posao a molim boga da ga ne nađem. I da vam neko da platu 2000€, onda bi vam nešto drugo smetalo, pa opet nebi radili.

Nikson

pre 6 godina

Tipicno neoliberalno pro-kapitalisticko prose****nje kako pojedinac u liberalnom trzistu, u moru otvorenih mogucnosti, sam kroji svoju sudbinu, i ako u tome ne uspe sam je za to kriv. Bice da ipak stvari ne stoje tako, i da ipak more mogucnosti nije neograniceno nego se zavrsava na obalama krupnog kapitala, tako da je to otprilike omanje jezero ili veca bara.
(Djavolji advokat, 27. februar 2018 19:02)

Tvoje razmisljanje je tipicno socijalnisticko, hoces da ti drzava sve omoguci kao tvojim dedama i babama, hoces da zavrsis trogodisnju srednju skolu i da radis za 400e, davno je proslo to vreme gde ste vi neradnici imali sve kao i vasi roditelji, naravno da neces naci posao i vecu platu od 200e ako nemas skolu. Momak je sve lepo napisao ako zelis da imas vecu platu od 200e uci skolu, zavrsi fakultet nemoj ovde da se izmotavas i prepricavas kojekakve bajke, jer smo ih se naslusali mnogo,mnogo posla ima za one koji imaju diplomu i znanje, naravno ne u svim bransama ali np. IT ima koliko god hocete poslova takodje plate su nadprosecne.

Leni

pre 6 godina

Realno@ zato je vaših puna autobuska u Osijeku i Vinkovcima, svi jure u Nemačku, Austriju ili Irsku, a video sam i kakve poslove rade, neće ni Afrikanci to da rade, a kao ste EU. Još malo pa će ostati pusta zemlja, nigde nikog od Zagreba do Vukovara.
(Spale, 27. februar 2018 21:28)

Da li si svjestan da je daleko vise stanovnistva napustilo Srbiju nego Hrvatsku.

Sava Centar

pre 6 godina

Nekako sam skeptičan kad se ta neke velika firma nećka između Makedonije i Srbije i onda odabere Srbiju, što se nisu odlučili za Mađarsku ili Slovačku kad tamo gomila auto kompanija imaju pogone!

lifeisgood

pre 6 godina

makedonija i srbija najatraktivnije lokacije(ili najjeftinija radna snaga),koje li su drzave bile u opticaju kad je spalo na ovakve sile ekonomije???

živela demagogija

pre 6 godina

Ma sve ih to platio Vučić da pričaju i njega i Merkelovu i Lavrova i MMF i sve glasače potplatio, ma on je čovek gospodar sveta.

Karlito

pre 6 godina

Za Srbiju bi bilo mnogo bolje da saradjuje sa Kinezima oko proizvodnje elektrovozila. Sa Nemcima moze biti problema oko ucena, migranata... Sa Kinezima tih problema nema I mnogo je pametnije biti dobar sa njima jer ce uskoro biti svetska sila broj jedan, 10 puta jaca od Nemacke. Sem toga jos pre par godina kad sam bio u Kini, svi su vozili elektromotore, elektrotaxiji, elektrovozila. Kinezi postaju najbolju u elektronici I glupo je opredeliti se za Nemce koji su em inferiorniji od njih u toj tehnologiji, em nam nisu prijateljski nastrojeni.

marko

pre 6 godina

@realno
Važno je da ste vi susJedi "dobro plaćena" radna snaga...upravo iz tog razloga vas je puna Irska iz koje sam se upravo vrati sa poslovnog puta.Ima vas više od Poljaka a poslove koje većina radi ni afrikanci neće.

skordisk

pre 6 godina

Tacno je da je Srbija vise primamljiva iz razloga sto ima rudu koju retko koja EU zemlja i sire ima, samim tim je izbor bio logican...

konfucije

pre 6 godina

hahaha..i ta velika kompanija otvara pogon:(svecano) tik do skole gde je nedavno otvorena septicka jama isto tako svecano..sve sa podsticajima

Srbi...

pre 6 godina

A ti si toliko mocan da mozes da poguras Hrvatsku...
Sjedi decko, jedan.
(sofronije, 27. februar 2018 17:55)

Ti se “decko” raspitaj malo o “Rimac automobilima”.
Da, jeste toliko mocan. To sto ti nisi otisao dalje od lokalne kladionice ne znaci da ne postoji nesto u ostatku sveta.

Tera

pre 6 godina

Ti se “decko” raspitaj malo o “Rimac automobilima”.
Da, jeste toliko mocan. To sto ti nisi otisao dalje od lokalne kladionice ne znaci da ne postoji nesto u ostatku sveta.
(Srbi..., 27. februar 2018 19:15)

Pa da je toliko mocan nije. A budim orealni ako Rimac krene fabriku vecr proizvodnje pre ce je u Srbiji otvoriti :D

C i n i k

pre 6 godina

Ovde motac kablova ima oko 38 do 42 000 (prava je informacija tolike su plate) a tamo bi imao oko 70 000 pa je onda jasno da taj nemacki gigant samo po radniku stedi za platu oko 250 e a sto svakako nije malo sa stanovista gazde...zato mi nemamo konkurenciju kad su u pitanju strane investicije...

Spale

pre 6 godina

Realno@ zato je vaših puna autobuska u Osijeku i Vinkovcima, svi jure u Nemačku, Austriju ili Irsku, a video sam i kakve poslove rade, neće ni Afrikanci to da rade, a kao ste EU. Još malo pa će ostati pusta zemlja, nigde nikog od Zagreba do Vukovara.

ridjuska

pre 6 godina

Uh, dobro je, otvara se firma a ja pomislih tvrtka! Valja prodavati pogonske grupe u sankcijama opustošenu Rusiju, sankcijama zatvorene zapadne tvornice automobila koje će prodavati jeftina električna vozila osiromašenim Rusima!

Dje ti je papiric

pre 6 godina

Nemacke firme su dobrodosle,jednostavno ljudi znaju znanje i plate nece biti sigurno 200 evra nego 400 pa na gore.
(Dobronamerni, 27. februar 2018 19:31)

400 pa na gore evra plata neće biti realna ni u snovima... Pa šta misliš sto je Srbija i Mkd ostala u "finalu"? Zato sto je kod nas minimalac 200e. Više im se isplati da ovde otvore fabriku nego u Kini, tamo je MLD veći nego kod nas.

Dejan XXX

pre 6 godina

Srbija ima rude za proizvodnju LiOn baterija koje se koriste u el automobilima. Imamo jeftinu radnu snagu. Imamo jeftiniju struju od mnogih. Povlastice I subvencije. Realno pored svega toga tesko da nam neko parira.I treba da radimo na privlacenju proizvodnje el automobila.
FIAT se muci I trazi investitora a Srbija se namece kao realna opcija za buduce pogone el automobila. Umesto da se dogovore sa Kinezima oko investiranja I krenu u biznis u Srbiji oni oklevaju.. Kostace ih to...

Dex

pre 6 godina

Ja i dalje ne vidim sta je problem, ako vam se ne radi za te male mlate kako kazete, niko vas ne tera?
(Igor, 27. februar 2018 18:19)

Da, imam problem s tim sto mi vecina sunarodnika zivi poput belog roblja. Ako ne delim tu sudbinu ne znaci da mi ih nije zao. Mnogi od njih su mi rodjaci, prijatelji, na kraju - ljudi su. I nije istina da ne zele da rade ili traze bolje. Boljeg nema. A nije radnik taj koji organizuje sistem, vec vlast. Ljudi su krivi sto "mudro" glasaju, ali su sistemski zaglupljeni i dezinformisani. Idealno bi bilo da mi ostali ne dizemo glas protiv toga. Ma i da podrzimo ako treba, zar ne? Po sistemu ko vam je kriv, ima ko hoce ako vi necete (drugo necete dobiti).

Milosav

pre 6 godina

Cim smo Makedonci i mi ostali znaci treba im neko da radi za dzabe i doda velike subvencije po zaposljenom radniku, plata ce biti neverovatnih 300 evrica.

mate

pre 6 godina

Poglavlje za pristupanje EU Zivotna Sredina je ocenjeno kao "Потпуна неусклађеност са законодавством ЕУ". Srbija i Makedonija su van EU i jedine mogu da imaju fabrike prljavih tehnologija kao ova. E samo sto to ne ide sa organskom hranom i nekim duzim zivotnim vekom ali nije da to nekoga u Srbiji briga.

Koza

pre 6 godina

Jadni hrvati, imaju bdp po glavi stanovnika od samo 12000 dolara. A mi lideri regiona sa 5000 dolara. Imaju veci bdp od nas sa duplo manjom zemljom i vise od duplo manje stanovnika. I nemojte odmah o moru, cak i da izbacite 11 milijardi prihoda od turizma i dalje imaju veci bdp.

eye of the beholder

pre 6 godina

(Nemanja, 27. februar 2018 18:23)

Dovođenje investitora? Nije dovođenje, već kupovina. Ograničen si kao terasa. Strani investitori dolaze tamo gde im je najjeftinije ili gde imaju najjači razlog za dolazak.

Najjači argument za dolazak u Srbiju je činjenica da naš dragi i svemogući Gospodar daje naše pare svakom stranom investitoru za pojedinačno zaposlenog Srbina (umesto da taj isti novac daje genijalcima, koji bi i pokrenuli nešto svoje, jer imaju volju, želju, ideju, kreativnost), dok je dodatni bonus činjenica da smo jeftina radna snaga.

P.S. ne, nisam gladan, nisam žedan, niti probiram posao - naprotiv. Radim za američku kompaniju i imam platu koja je skoro tri puta veća od nacionalnog proseka, ali jeza me uhvati kada vidim kako moje okruženje živi. Još više me jeza uhvati kada skapiram da Mađar, koji radi isti posao za istog poslodavca kao ja - u svojoj domovini ima (preračunato u evrima) duplo veću platu od mene.

N4

pre 6 godina

Ovi nasi najavljuju stvari i koje se ne dogadjaju i 100 puta o tome pricaju. Jos izborna kampanja. Pa da je ovo realno ne bi se skidali sa TV-a.

Mali Jim

pre 6 godina

Mislim da je u pitanju Leoni koji dolazi u Kraljevo, nisam siguran. Tacno je da dolaze zbog jeftine radne snage i subvencija, tacno je da su to "levi" poslovi za koje ne treba visoka skola... Ali opet ako 4000 radnika prima bilo kakvu platu, bolje je nego nikakvu. Neka dodju, neka izgrade postrojenja, neka se nasi radnici potrude i ostave dobar utisak, pa onda neka traze 60, 70, 80 hiljada platu, sto je stvarno nesto sto bi trebalo da bude prosek...

Nemanja

pre 6 godina

@ eye of the beholder, 27. februar 2018 19:54

Prvo nema potrebe da se vredjamo. Odlicno ja znam kako to funkcionise, koliko drzava daje po radnom mestu, kolike su poreske olaksice itd. Apsolutno se slazem da treba podsticati domace ljude koji zele nesto da pokrenu. Koliko njih je apliciralo da dobije neku pomoc? Kolilo to ljudi ima ideju da pokrene nesto originalno svoje? To i treba podsticati. Treba da dovedemo Merceses i Audi kao Majdari. Ko ce nam iz tih firmi dati tolike plate? Zbog cega ako mogu da odu u Makedoniju, Bugarsku ili gde god?
Ja sam samo konstatovao da kada dodje neka strana firma sa bednim uslovima rada u neko mesto u Srbiji, ima bar 3 do 4 prijavljenih na jedno radno mesto. Ako ti ljudi imaju nesto bolje, nek rade to! Neka podstaknu sopstveni biznis. Ali da li to rade u tolikom broju? To ce postici tek stvaranjem boljih trzisnih uslova i vise domacih privrednika zbog cijih finalnih proizvoda ce dolaziti drugi kod nas. Tek tada cemo moci da podizemo plate.
Kao sto rekoh, gledam sebe i ne zavisim direktno od bilo kojih politicara ali ako nekima znaci da radi za 200 evra, treba se boriti i za to.

privrednik

pre 6 godina

Ne mogu da kazem da je lose sto ljudi imaju sansu za novim poslom, samim tim se povecava konkurencija za radnike i automatski dolazi do postepenog povecavanja plata. Hteo bih samo da vam skrenem pogled kako to izgleda iz ugla domaceg privrednika. U poslednjih godinu dana je toliko tesko doci do radnika koliko god to mozda zvucalo neverovatno. Govorim o podrucju novog sada i okoline...mada u razgovoru sa drugim kolegama znam da je tako slucaj u mnogim mestima u srbiji. Nije stvar da li bi mi hteli da podignemo plate ( najmanja plata radnika je 35.000) vec da li bi to i mogli. Hocu da kazem da su strani investitori najveci problem napravili nama domacim privrednicima koji ne mozemo plate povecati u nedogled kao sto neki misle da moze. Navescu vam samo primer moje firme gde bi povecanje plate za 5000 din po radniku na godisnjem nivou bila pozamasna suma novca preko 40.000 eura. Problem je taj sto vi to povecanje ne mozete da ugradite u cenu svog proizvoda jer onda niste konkurentni....toliko o tome

Brad

pre 6 godina

Tera
Niko ne kaze da ce oni biti na minimalcu. Plate u autoindustriji u centralnij evropi su vece od proseka. Znaci da autoindustrija ne zaposljava nekvalifikovanu radnu snagu. Srbija i mkd su usli u finale zato sto kod nas nazalost nisu samo nekvalifikovani malo placeni u porednjenju sa evropom. Stvarno mi je ne jasno kako ljudi ovde misle da jedan snajder u turskoj fabrici i radnik u auto industriji mogu biti isto placeni.
Ako je Rimcu krivo sto fabrika nije dovedena u hrvatsku to svakako ima znaci da ona ima neki znacaj

nmnjvet

pre 6 godina

Jako je loše dati subvencije za radno mesto malo više od minimalca, ali isto tako pravi veću mogućnost da se ljudi zaposle, a kad se zaposliš u nekoj većoj firmi uvek možeš da napreduješ pa samim tim i plata veća. Ili može da bude prelazna varijanta dok ne nadjete bolji posao.....

baterija

pre 6 godina

Da li moze da se potvrdi da je u pitanju proizvodnja baterija posto ako je samo to nisam sigurna da treba da se radujemo zbog poslova toliko, iako je svaki dobrdosao, proizvodnja istih je jedna od "najprljavijih" industrija.

brm

pre 6 godina

Ako se toliko mnogo ljudi prijavi da radi za te male plate, očigledno da je mnogo nezaposlenih, ili rade za još manje. Dok se i ti nezaposleni ne uposle, teško da će plate da rastu.

Jedino što mi smeta što se često stranm investitorima daju ogromne subvencije, a neretko budu konkurencija nekim domaćim firmama koje bi uz takve subvencije i samo zaposlile tolike radnike. Tako su dovučene neke strane IT kompanije, kao i neke iz tekstilne industrije. Naravno, ugrade se tu mnogi političari.

Anon

pre 6 godina

Ima taj neki oportizam kod Nas Srba, koji je tako bitan, a sa druge strane kocnica gde prvo skacemo na sve, kritikujemo, a kad se prihvatimo necega I ukapiramo kako sve to jednostavnije resimo od ustaljenih procedura gde nam se divi CEO svet, da se treba zapitamo da li je problem oportunizam ili neznanje od onog u sta see upustamo?!

pope

pre 6 godina

(Stef, 27. februar 2018 18:54)

Covek je sve lepo objasnio kako stoje stvari a ti osim laznog moralisanja i ispoljavanja agresije prema ljudima koji posteno sagledavaju stvari (ne cudi me, to u ovoj zemlji gledamo kako nam demonstriraju politicari decenijama razapinjuci casne ljude) nisi bas nista objasnio.

ANALITICAR AMATER

pre 6 godina

U Nemackoj Mercedes podeli Bonus radnicima 5000 evra.
Ovde mu radnik radi godinu dana i ne zaradi 5000 evra.

Jos tome dodas subvencije, jeftinu struju, niske komunalije, nikakvu zastitu zivotne sredine, nema sindikata, lako dilovanje sa politicarima.... Raj na zemlji za tu firmu.

Ivan ZG

pre 6 godina

Nisu mi jasni ovi što napadju Rimca. Šta vam je čovjek kriv? U čemu se satoji njegova krivnja?
Čovjek je rekao da bi probao dovesti investiciju u RH da je prije imao tu informaciju. I šta je tu čudno?
I poslije toga zaključuje da ionako iz toga ne bi bilo ništa jer je naša vlada potpuno nesposobna i nezainteresirana. Kada dolazi veliki investitor onda nije dovoljno dati mu livadu pa neka gradi. Potrebno je imati u blizini i cestu i željeznicu, a i dalekovod jer će im trebati puno struje za pogon, a onda i trafo stanica. Sve to treba odraditi onaj koji misli dovesti investitora i treba odraditi brzo. Tu je puno papira i administracije, a treba uložiti i para.
Nije mi jasno kako bi netko bio protiv proizvodnje i novih radnih mjesta. Ako se nekome ne radi za plaću koju oni nude neće ga nitko natjerati pištoljem da radi za njih. Opcija odlaska uvijek ostaje otvorena. Čak i da ne radite vi, radit će neki drugi kojima će poslodavac uplaćivati mirovinski i zdravstveni fond, a plaće će ljudi trošiti u Srbiji. Država će profitirati od PDV-a i ostalih uplata.
Nijemce najviše privlači velik broj nezaposlenih u Srbiji jer njih više nema u Slovačkoj, Poljskoj, Češkoj i Mađarskoj, a na drugom mjestu niska prosječna plaća. Za 600€ u gornjim zemljama ne mogu dobiti nikoga, a za 350 u Srbiji mogu birati.