Sreda, 21.02.2018.

09:28

Velika novina: Ko posluje sa državom, novi način isplate

Privrednici u Srbiji koji svoju fakturu ne prijave Upravi za trezor neće moći da naplate robu a preti im kazna od 10.000 do dva miliona dinara, piše "Politika".

Izvor: Beta

Velika novina: Ko posluje sa državom, novi naèin isplate IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

16 Komentari

Sortiraj po:

genije, pravi

pre 6 godina

@ja
Problem nije u registru, vec u tome KO to treba da radi - privrednik koji je predao robu i fakturu (pa sad ponovo to da salje nekom) ili javnog/drzavnog sluzbenika koji je tu fakturu primio?
Ovo je birokratski idiotizam poput onog kad te par puta prosetaju u krug izmedju par saltera u istoj prostoriji...

nisliski mohikanac

pre 6 godina

Meni ovo lici na lagani povratak SDK.
To mozda i nije lose ako se prosiri na sva placanja. Druga je prica da li su ovi u stanju da to formiraju a da funkcionise, naravno da treba omoguciti el. Podnosenje sve ostalo je namet na vilajet.

srbenda

pre 6 godina

Vidi ti to drzava smislila novi nacin da ne placa robu koju uzme, super :)
Da vidim samo ko je blesav da im da robu, jedino onaj ko ne zna sta ce od para...

kartmen

pre 6 godina

Eto, i ovo nam smeta! Pa šta je tu problem? Ovo ti je jedan od osnovnih preduslova za transparentnost javnih nabavki...
(ja, 21. februar 2018 12:03)

Da, naravno, samo ne vidim zašto bi bio kažnjavan onaj koji IZDAJE fakturu. Valjda država treba da kažnjava one svoje službenike koji interno ne prijave da su primili i platili fakturu. To je transparentnost, a ne da privrednici imaju dodatnu obavezu, i to pod pretnjom novčanom kaznom.

Ovako ispada da država nema nikakve obaveze u vezi sa svojim funkcionisanjem. Da ne kažem da samo naplaćuje svoje nepotrebno postojanje.

ja

pre 6 godina

@ (drvobradi, 21. februar 2018 10:18)

Eto, i ovo nam smeta! Pa šta je tu problem? Ovo ti je jedan od osnovnih preduslova za transparentnost javnih nabavki - DRI i javnosti bi trebalo da budu dostupni ugovori svih koji posluju sa državom kao i fakture koje ispostavljaju. Onda imaš samo cross-check između iznosa iz ugovora i iznosa na fakturi i ćao zdravo...

Meroni

pre 6 godina

Jos nameta,poreza,papirologije,birokratije,kazni...
Samo udri po privrednicima!
Ja ne znam da li ste svesni da ako ovako nastavite,uskoro nece biti koga da placa porez ovoj drzavi!

hm

pre 6 godina

Fantastično rešenje koje sam i sam hteo da predložim državi ali za celu privredu a ne samo one koji rade sa državnim firmama. Na ovaj način po prirodi stvari taj mora da plati jer u protivnom dobija kaznu a taj kome se duguje nema loše posledice po posao jer država ga tuži za novac a ne on. Privatnik sam i imam gomilu neplaćenih računa prema nama i po 5 godina i ne možeš ih naterati da plate.
Sudovi znamo kako rade pa je suludo trošiti novac, snagu i mnogo godina života na tužbe. Pogotovo kad su fakture po par stotina evra što advokat iz dva puta pojede! A imam gomilu takvih pa ukupno nije mali iznos.
Sve u svemu FANTASTIČNO i jedva čekam da se to proširi na sve subjekte u privredi.

mr

pre 6 godina

Колико видим ово је само додатни софтвер, додатна бирократија, додатна папирологија, додатни трошкови за обе стране а и нас као пореске обвезнике који са државом немамо дилове. Ово је невероватно постало, све под плаштом као некакве контроле а из свега просто вришти додатно неповерење, додатно контролисање једних од стране других или ко зна већ кога. Држава једе саму себе, а то се дешава кад бирократија постане себи сврха.

Debeli Sava

pre 6 godina

Za privrednike kazna do dva miliona a za državne muljatore do 150 hiljada.Pošteno.I još nešto,koliko se kažnjava država ako ne plati fakturu za 40 dana ?

Svorc Pirocanac

pre 6 godina

Lepo, ali zasto ta disciplina ne vazi i za ostale sfere. Pa lepo, monitoring svakog politicara(bez obzira na stranke-sve su jednake pred zakonom). Pa ko prekrsi obecanje, sankcije u roku od 24h. Znaci, drzava je izuzetno ostra, represivna i nemilosrdna prema sopstvenom narodu, a kad je rec o njenim obavezama-naplatama decijih dodataka, naplata duga od drzavnih banaka, naknade iz ratova, ide nacelo "polako, cemu zurba, videcemo, nekad...", uglavnom vaze solomonska resenja koja se protegnu i na nekoliko decenija. Posteno, nema sta. Stice se utisak da su gradjani na represivnom rezimu u kaznenoj ustanovi koja se zove Srbxxxxja

Mrki

pre 6 godina

Ne znam... ja sam šokiran.... nosimo recimo na pisarnicu račune za opštinu, i overe nam da su primili, i znači opet neko sakriva nešto....

Ukratko, zbog ne odgovornosti rada ljudi zaposlenih u državnim firmama, privatne firme će imati dodatno posla...

SRBIJA!!!

(i ona suluda faca Zorana Cvijanovića u Munjama )

drvobradi

pre 6 godina

Ova drzava kao i zaposleni u drzavnom sektoru imaju neku izvrnutu logiku, da ne kazem da su idioti. Ako dobro kapiram, posaljes robu drzavi (ili uslugu), moras da prijavis i fakturu nekom registru, ako to ne uradis oni ti naplate kaznu i jos ti ne plate za robu.
Zar to nije moglo prostije? Npr posalje samo tom registru, a on neka prosledi onome ko treba da plati za 40 dana. Ili bolje, posalje se faktura onome ko treba da plati a taj je u obavezi da prijavi fakturu kome god hoce. I da plati u 40 dana. Ako ne prijavi, kazni se ta institucija. Zasto privatni sektor mora da radi dodatni posao za drzavni?

aaaaa

pre 6 godina

Neverovatno.
Opet novi registar. Opet nova registracija. Opet privreda treba da radi posao plaćenih državnih radnika. Zašto da poverilac registruje fakture? Bagra. Eto opet poboljsan privredni ambijent ?

Ma samo pali iz ove zemlje.

Debeli Sava

pre 6 godina

Za privrednike kazna do dva miliona a za državne muljatore do 150 hiljada.Pošteno.I još nešto,koliko se kažnjava država ako ne plati fakturu za 40 dana ?

drvobradi

pre 6 godina

Ova drzava kao i zaposleni u drzavnom sektoru imaju neku izvrnutu logiku, da ne kazem da su idioti. Ako dobro kapiram, posaljes robu drzavi (ili uslugu), moras da prijavis i fakturu nekom registru, ako to ne uradis oni ti naplate kaznu i jos ti ne plate za robu.
Zar to nije moglo prostije? Npr posalje samo tom registru, a on neka prosledi onome ko treba da plati za 40 dana. Ili bolje, posalje se faktura onome ko treba da plati a taj je u obavezi da prijavi fakturu kome god hoce. I da plati u 40 dana. Ako ne prijavi, kazni se ta institucija. Zasto privatni sektor mora da radi dodatni posao za drzavni?

mr

pre 6 godina

Колико видим ово је само додатни софтвер, додатна бирократија, додатна папирологија, додатни трошкови за обе стране а и нас као пореске обвезнике који са државом немамо дилове. Ово је невероватно постало, све под плаштом као некакве контроле а из свега просто вришти додатно неповерење, додатно контролисање једних од стране других или ко зна већ кога. Држава једе саму себе, а то се дешава кад бирократија постане себи сврха.

Mrki

pre 6 godina

Ne znam... ja sam šokiran.... nosimo recimo na pisarnicu račune za opštinu, i overe nam da su primili, i znači opet neko sakriva nešto....

Ukratko, zbog ne odgovornosti rada ljudi zaposlenih u državnim firmama, privatne firme će imati dodatno posla...

SRBIJA!!!

(i ona suluda faca Zorana Cvijanovića u Munjama )

Svorc Pirocanac

pre 6 godina

Lepo, ali zasto ta disciplina ne vazi i za ostale sfere. Pa lepo, monitoring svakog politicara(bez obzira na stranke-sve su jednake pred zakonom). Pa ko prekrsi obecanje, sankcije u roku od 24h. Znaci, drzava je izuzetno ostra, represivna i nemilosrdna prema sopstvenom narodu, a kad je rec o njenim obavezama-naplatama decijih dodataka, naplata duga od drzavnih banaka, naknade iz ratova, ide nacelo "polako, cemu zurba, videcemo, nekad...", uglavnom vaze solomonska resenja koja se protegnu i na nekoliko decenija. Posteno, nema sta. Stice se utisak da su gradjani na represivnom rezimu u kaznenoj ustanovi koja se zove Srbxxxxja

aaaaa

pre 6 godina

Neverovatno.
Opet novi registar. Opet nova registracija. Opet privreda treba da radi posao plaćenih državnih radnika. Zašto da poverilac registruje fakture? Bagra. Eto opet poboljsan privredni ambijent ?

Ma samo pali iz ove zemlje.

kartmen

pre 6 godina

Eto, i ovo nam smeta! Pa šta je tu problem? Ovo ti je jedan od osnovnih preduslova za transparentnost javnih nabavki...
(ja, 21. februar 2018 12:03)

Da, naravno, samo ne vidim zašto bi bio kažnjavan onaj koji IZDAJE fakturu. Valjda država treba da kažnjava one svoje službenike koji interno ne prijave da su primili i platili fakturu. To je transparentnost, a ne da privrednici imaju dodatnu obavezu, i to pod pretnjom novčanom kaznom.

Ovako ispada da država nema nikakve obaveze u vezi sa svojim funkcionisanjem. Da ne kažem da samo naplaćuje svoje nepotrebno postojanje.

genije, pravi

pre 6 godina

@ja
Problem nije u registru, vec u tome KO to treba da radi - privrednik koji je predao robu i fakturu (pa sad ponovo to da salje nekom) ili javnog/drzavnog sluzbenika koji je tu fakturu primio?
Ovo je birokratski idiotizam poput onog kad te par puta prosetaju u krug izmedju par saltera u istoj prostoriji...

Meroni

pre 6 godina

Jos nameta,poreza,papirologije,birokratije,kazni...
Samo udri po privrednicima!
Ja ne znam da li ste svesni da ako ovako nastavite,uskoro nece biti koga da placa porez ovoj drzavi!

hm

pre 6 godina

Fantastično rešenje koje sam i sam hteo da predložim državi ali za celu privredu a ne samo one koji rade sa državnim firmama. Na ovaj način po prirodi stvari taj mora da plati jer u protivnom dobija kaznu a taj kome se duguje nema loše posledice po posao jer država ga tuži za novac a ne on. Privatnik sam i imam gomilu neplaćenih računa prema nama i po 5 godina i ne možeš ih naterati da plate.
Sudovi znamo kako rade pa je suludo trošiti novac, snagu i mnogo godina života na tužbe. Pogotovo kad su fakture po par stotina evra što advokat iz dva puta pojede! A imam gomilu takvih pa ukupno nije mali iznos.
Sve u svemu FANTASTIČNO i jedva čekam da se to proširi na sve subjekte u privredi.

ja

pre 6 godina

@ (drvobradi, 21. februar 2018 10:18)

Eto, i ovo nam smeta! Pa šta je tu problem? Ovo ti je jedan od osnovnih preduslova za transparentnost javnih nabavki - DRI i javnosti bi trebalo da budu dostupni ugovori svih koji posluju sa državom kao i fakture koje ispostavljaju. Onda imaš samo cross-check između iznosa iz ugovora i iznosa na fakturi i ćao zdravo...

srbenda

pre 6 godina

Vidi ti to drzava smislila novi nacin da ne placa robu koju uzme, super :)
Da vidim samo ko je blesav da im da robu, jedino onaj ko ne zna sta ce od para...

nisliski mohikanac

pre 6 godina

Meni ovo lici na lagani povratak SDK.
To mozda i nije lose ako se prosiri na sva placanja. Druga je prica da li su ovi u stanju da to formiraju a da funkcionise, naravno da treba omoguciti el. Podnosenje sve ostalo je namet na vilajet.

ja

pre 6 godina

@ (drvobradi, 21. februar 2018 10:18)

Eto, i ovo nam smeta! Pa šta je tu problem? Ovo ti je jedan od osnovnih preduslova za transparentnost javnih nabavki - DRI i javnosti bi trebalo da budu dostupni ugovori svih koji posluju sa državom kao i fakture koje ispostavljaju. Onda imaš samo cross-check između iznosa iz ugovora i iznosa na fakturi i ćao zdravo...

mr

pre 6 godina

Колико видим ово је само додатни софтвер, додатна бирократија, додатна папирологија, додатни трошкови за обе стране а и нас као пореске обвезнике који са државом немамо дилове. Ово је невероватно постало, све под плаштом као некакве контроле а из свега просто вришти додатно неповерење, додатно контролисање једних од стране других или ко зна већ кога. Држава једе саму себе, а то се дешава кад бирократија постане себи сврха.

hm

pre 6 godina

Fantastično rešenje koje sam i sam hteo da predložim državi ali za celu privredu a ne samo one koji rade sa državnim firmama. Na ovaj način po prirodi stvari taj mora da plati jer u protivnom dobija kaznu a taj kome se duguje nema loše posledice po posao jer država ga tuži za novac a ne on. Privatnik sam i imam gomilu neplaćenih računa prema nama i po 5 godina i ne možeš ih naterati da plate.
Sudovi znamo kako rade pa je suludo trošiti novac, snagu i mnogo godina života na tužbe. Pogotovo kad su fakture po par stotina evra što advokat iz dva puta pojede! A imam gomilu takvih pa ukupno nije mali iznos.
Sve u svemu FANTASTIČNO i jedva čekam da se to proširi na sve subjekte u privredi.

Meroni

pre 6 godina

Jos nameta,poreza,papirologije,birokratije,kazni...
Samo udri po privrednicima!
Ja ne znam da li ste svesni da ako ovako nastavite,uskoro nece biti koga da placa porez ovoj drzavi!

Mrki

pre 6 godina

Ne znam... ja sam šokiran.... nosimo recimo na pisarnicu račune za opštinu, i overe nam da su primili, i znači opet neko sakriva nešto....

Ukratko, zbog ne odgovornosti rada ljudi zaposlenih u državnim firmama, privatne firme će imati dodatno posla...

SRBIJA!!!

(i ona suluda faca Zorana Cvijanovića u Munjama )

Debeli Sava

pre 6 godina

Za privrednike kazna do dva miliona a za državne muljatore do 150 hiljada.Pošteno.I još nešto,koliko se kažnjava država ako ne plati fakturu za 40 dana ?

drvobradi

pre 6 godina

Ova drzava kao i zaposleni u drzavnom sektoru imaju neku izvrnutu logiku, da ne kazem da su idioti. Ako dobro kapiram, posaljes robu drzavi (ili uslugu), moras da prijavis i fakturu nekom registru, ako to ne uradis oni ti naplate kaznu i jos ti ne plate za robu.
Zar to nije moglo prostije? Npr posalje samo tom registru, a on neka prosledi onome ko treba da plati za 40 dana. Ili bolje, posalje se faktura onome ko treba da plati a taj je u obavezi da prijavi fakturu kome god hoce. I da plati u 40 dana. Ako ne prijavi, kazni se ta institucija. Zasto privatni sektor mora da radi dodatni posao za drzavni?

aaaaa

pre 6 godina

Neverovatno.
Opet novi registar. Opet nova registracija. Opet privreda treba da radi posao plaćenih državnih radnika. Zašto da poverilac registruje fakture? Bagra. Eto opet poboljsan privredni ambijent ?

Ma samo pali iz ove zemlje.

Svorc Pirocanac

pre 6 godina

Lepo, ali zasto ta disciplina ne vazi i za ostale sfere. Pa lepo, monitoring svakog politicara(bez obzira na stranke-sve su jednake pred zakonom). Pa ko prekrsi obecanje, sankcije u roku od 24h. Znaci, drzava je izuzetno ostra, represivna i nemilosrdna prema sopstvenom narodu, a kad je rec o njenim obavezama-naplatama decijih dodataka, naplata duga od drzavnih banaka, naknade iz ratova, ide nacelo "polako, cemu zurba, videcemo, nekad...", uglavnom vaze solomonska resenja koja se protegnu i na nekoliko decenija. Posteno, nema sta. Stice se utisak da su gradjani na represivnom rezimu u kaznenoj ustanovi koja se zove Srbxxxxja

srbenda

pre 6 godina

Vidi ti to drzava smislila novi nacin da ne placa robu koju uzme, super :)
Da vidim samo ko je blesav da im da robu, jedino onaj ko ne zna sta ce od para...

kartmen

pre 6 godina

Eto, i ovo nam smeta! Pa šta je tu problem? Ovo ti je jedan od osnovnih preduslova za transparentnost javnih nabavki...
(ja, 21. februar 2018 12:03)

Da, naravno, samo ne vidim zašto bi bio kažnjavan onaj koji IZDAJE fakturu. Valjda država treba da kažnjava one svoje službenike koji interno ne prijave da su primili i platili fakturu. To je transparentnost, a ne da privrednici imaju dodatnu obavezu, i to pod pretnjom novčanom kaznom.

Ovako ispada da država nema nikakve obaveze u vezi sa svojim funkcionisanjem. Da ne kažem da samo naplaćuje svoje nepotrebno postojanje.

genije, pravi

pre 6 godina

@ja
Problem nije u registru, vec u tome KO to treba da radi - privrednik koji je predao robu i fakturu (pa sad ponovo to da salje nekom) ili javnog/drzavnog sluzbenika koji je tu fakturu primio?
Ovo je birokratski idiotizam poput onog kad te par puta prosetaju u krug izmedju par saltera u istoj prostoriji...

nisliski mohikanac

pre 6 godina

Meni ovo lici na lagani povratak SDK.
To mozda i nije lose ako se prosiri na sva placanja. Druga je prica da li su ovi u stanju da to formiraju a da funkcionise, naravno da treba omoguciti el. Podnosenje sve ostalo je namet na vilajet.